Net goed voor die ongevoelige randdebiel. De agressieve klootzak uithangen is al een vreselijke rotstreek, maar om dat te doen op het moment dat mensen juist een dierbare hebben verloren, dat is echt verschrikkelijk.quote:Een Nederlandse rechtbank heeft een verzamelaar van bidprentjes tot 600 dagen cel, waarvan 141 voorwaardelijk, veroordeeld. Dat meldt Dagblad De Limburger. De man kwam soms erg agressief uit de hoek als nabestaanden van een overledene hem geen bidprentje wilden geven.
De 47-jarige man uit Maastricht, in het zuidoosten van Nederland, is schuldig bevonden aan belaging, belediging en vernieling van een auto.
De man benaderde diverse mensen die een dierbare hadden verloren met de vraag of hij een bidprentje mocht hebben. Hij deed dat per brief, e-mail of telefonisch, maar hij benaderde ook mensen op het kerkhof of kwam bij ze aan de deur.
De dader toonde zich volgens de regionale krant niet alleen erg vasthoudend wanneer het antwoord negatief was, hij kon ook erg agressief uit de hoek komen, beledigde mensen of bedreigde ze. In één geval bracht hij schade toe aan een auto.
Van de negen aanklachten waarvoor de verzamelaar terechtstond, achtte de rechtbank er vijf wettig en overtuigend bewezen.
Bron: De Redactie
Iets katholieks, uit het verre zuiden.quote:
Dat is een klein kaartje, gewoonlijk met een foto, biografisch info (geboorte- en sterftedatum, woonplaats familieleden, etc.) en vaak een tekstje, dat wordt uitgedeeld als iemand overleden is.quote:
Dan is die vent echt ziek.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is een klein kaartje, gewoonlijk met een foto, biografisch info (geboorte- en sterftedatum, woonplaats familieleden, etc.) en vaak een tekstje, dat wordt uitgedeeld als iemand overleden is.
Yep.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Iets katholieks, uit het verre zuiden.
Ik bewaar ze ook van de mensen die ik gekend heb. Het is een soort korte biografie, een aandenken dat bij de begrafenis wordt uitgedeeld. Er zijn ook mensen die ze ook van onbekenden sparen, net zoals postzegels of sigarenbandjes.quote:
Wtf??quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is een klein kaartje, gewoonlijk met een foto, biografisch info (geboorte- en sterftedatum, woonplaats familieleden, etc.) en vaak een tekstje, dat wordt uitgedeeld als iemand overleden is.
Ik bewaar ze ook, maar ik ga niet vragen of ik er een van jouw oudoom of buurman mag. Het bewaren is niet sparen, vind ik. Wel het vragen aan onbekenden!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bewaar ze ook van de mensen die ik gekend heb. Het is een soort korte biografie, een aandenken dat bij de begrafenis wordt uitgedeeld. Er zijn ook mensen die ze ook van onbekenden sparen, net zoals postzegels of sigarenbandjes.
zo bizar dat je hier nooit van hebt gehoordquote:
Naja hou me er niet zo bezig met dit soort kaartjes dus misschien vandaarquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
zo bizar dat je hier nooit van hebt gehoord
Ik ben gewend ze te krijgenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:43 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Naja hou me er niet zo bezig met dit soort kaartjes dus misschien vandaar
Ik ook niet, ik flikker ze altijd weg maar heb er al wel een stuk of 15 inmiddels al gehadquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:43 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Naja hou me er niet zo bezig met dit soort kaartjes dus misschien vandaar
Worden er eens strenge straffen opgelegd door de D66 rechters is het nog niet goed.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:39 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het een bizarre straf, 2 jaar. Dat krijg je in NL normaal voor doodslag. Hij heeft die prentjes waarschijnlijk wel op een agressieve manier proberen te verzamelen, maar wat schade aan een auto is alles wat concreet genoemd wordt.
Ik kende dit ook niet. Is dit niet heel nadrukkelijk ook iets katholieks?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
zo bizar dat je hier nooit van hebt gehoord
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |