De algemene politieke beschouwingen zijn in de plenaire zaal en beginnen zowel op woensdag 16, als op donderdag 17 september om 10.30 uur.quote:De twee dagen na Prinsjesdag staan in het teken van de ‘Algemene Politieke Beschouwingen’. De Kamer vergadert op woensdag 16 en donderdag 17 september over de miljoenennota en de rijksbegroting die de minister van Financiën op Prinsjesdag aangeboden heeft.
HET HELE KABINET EN ALLE KAMERLEDEN ZIJN AANWEZIG
Bij de algemene politieke beschouwingen zijn alle ministers, staatssecretarissen en Tweede Kamerleden aanwezig. De minister-president voert het woord namens de regering. De fractievoorzitters spreken namens hun partijen. Op de eerste dag kunnen de fractievoorzitters vragen stellen over de Miljoenennota en de Rijksbegroting. Op de tweede dag is het woord aan de minister-president om te reageren op de vragen uit de Kamer. De fractievoorzitters krijgen daarna nogmaals het woord en kunnen moties indienen om hun bezwaren kenbaar te maken of om het kabinet op te roepen tot aanpassingen in het beleid. De beschouwingen eindigen met een laatste reactie van de minister-president hierop.
BELANGRIJK DEBAT
De Algemene Politieke Beschouwingen gelden als een belangrijk debat, omdat daarin duidelijk wordt welke ruimte het kabinet heeft om zijn plannen daadwerkelijk uit te voeren en hoe groot de steun daarvoor is. De media besteden er veel aandacht aan.
VOLGORDE EN SPREEKTIJDEN
Tijdens de eerste termijn op woensdag 16 september 2015 geven de fractievoorzitters hun mening over de miljoenennota en de rijksbegroting. Dit gebeurt volgens de onderstaande volgorde. Het aantal minuten geeft de spreektijd per fractievoorzitter aan. Als Kamerleden de woordvoerder onderbreken om vragen te stellen, gaat dit niet van hun tijd af. Ook het antwoord op deze vragen (de zogenaamde interrupties) gaat niet ten koste van de spreektijd.
• Emile Roemer, Tweede Kamerlid (SP), 30 minuten
• Halbe Zijlstra, Tweede Kamerlid (VVD), 40 minuten
• Sybrand van Haersma Buma, Tweede Kamerlid (CDA), 30 minuten
• Diederik Samsom, Tweede Kamerlid (PvdA), 40 minuten
• Geert Wilders, Tweede Kamerlid (PVV), 30 minuten
• Alexander Pechtold, Tweede Kamerlid (D66), 30 minuten
• Arie Slob, Tweede Kamerlid (ChristenUnie), 25 minuten
• Jesse Klaver, Tweede Kamerlid (GroenLinks), 25 minuten
• Kees van der Staaij, Tweede Kamerlid (SGP), 20 minuten
• Marianne Thieme, Tweede Kamerlid (PvdD), 20 minuten
• Henk Krol, Tweede Kamerlid (50PLUS), 15 minuten
• Tunahan Kuzu, Tweede Kamerlid (GrKÖ), 10 minuten
• Joram van Klaveren, Tweede Kamerlid (GrBvK), 10 minuten
• Norbert Klein, Tweede Kamerlid (Klein), 5 minuten
Maar dan zijn er ook apaches. Apaches>ISquote:Op woensdag 16 september 2015 15:42 schreef rubbereend het volgende:
veilige havensfijn om IS één groot doelwit te geven
En: doordat het goedkopere krachten zijn, stel je de langdurig werkelozen weer teleur.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:42 schreef Smoofie het volgende:
Probleem van de vluchtelingen is dat ze moslim zijn.
Een kabinet zonder tegenwicht is anno 2015 ondenkbaar. Als er vandaag verkiezingen waren, zouden de drie grootste partijen samen niet eens 75 zetels halen. Zie ook de samenstelling van de huidige senaat.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:41 schreef Ajacied422 het volgende:
VerDijsselbloem als premier, mwah mwah mwah. Zou kunnen, maar er moet wel een beetje tegenwicht in zijn kabinet zitten.
Dat maakt niets uit. Kijk naar alle turken en marokkanen die we al hebben...quote:Op woensdag 16 september 2015 15:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En: doordat het goedkopere krachten zijn, stel je de langdurig werkelozen weer teleur.
Heeft ook te maken met een Nederland dat stikt van de strategische kiezers. Daardoor zit je met deze situatie.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een kabinet zonder tegenwicht is anno 2015 ondenkbaar. Als er vandaag verkiezingen waren, zouden de drie grootste partijen samen niet eens 75 zetels halen. Zie ook de samenstelling van de huidige senaat.
Wat dat betreft is een type allemansvriend als Rutte nu eigenlijk wel de juiste man op de juiste plaats. Zonder dat soort vaardigheden red je het gewoon niet als premier en dus ook niet als kabinet.
Daarom ook kiesdrempel. Al die kleine partijen zorgen ervoor dat alles net niet is.Halfbakken Compromissenquote:Op woensdag 16 september 2015 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een kabinet zonder tegenwicht is anno 2015 ondenkbaar. Als er vandaag verkiezingen waren, zouden de drie grootste partijen samen niet eens 75 zetels halen. Zie ook de samenstelling van de huidige senaat.
Wat dat betreft is een type allemansvriend als Rutte nu eigenlijk wel de juiste man op de juiste plaats. Zonder dat soort vaardigheden red je het gewoon niet als premier en dus ook niet als kabinet.
Maar die langdurig werkelozen zijn sowieso benadeeld omdat niemand ze wil hebben. Onoplosbaar probleem omdat je dat niet echt in een wet vast kan leggen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat maakt niets uit. Kijk naar alle turken en marokkanen die we al hebben...
Kiesdrempel ophogen vind ik een zwaktebod.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Daarom ook kiesdrempel. Al die kleine partijen zorgen ervoor dat alles net niet is.Halfbakken Compromissen
Nee. Ze kunnen aardbeienplukken , maar daar voelen ze zich te goed voor.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar die langdurig werkelozen zijn sowieso benadeeld omdat niemand ze wil hebben. Onoplosbaar probleem omdat je dat niet echt in een wet vast kan leggen.
Want? Een daadkrachtig land lijkt me wel eens fijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kiesdrempel ophogen vind ik een zwaktebod.
Was het niet een CDA minister die een miljard bezuinigde op defensie? Holle retoriek dus.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:50 schreef Smoofie het volgende:
Ik ben het wel eens met bruna. Europa moet meer militaire macht vertonen en niet altijd kijken naar Amerika om shit op te lossen.
Daarmee toon je als VVD, die dit recent opperde, je eigen incompetentie aan. De reden dat er steeds halfbakken compromissen komen is dat dit kabinet twee partijen inhoudt die zo enorm van elkaar verschillen. Daardoor krijg je halfbakken compromissen, niet door die kiesdrempel. Kijk alleen al naar het vluchtelingenprobleem. Zijlstra en Samsom spreken elkaar keer op keer tegen in de kamer.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Want? Een daadkrachtig land lijkt me wel eens fijn.
twitter:HenkKrol twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:51:44Er zijn collega's die zich nu al vervelen tijdens het debat... http://t.co/mSE39PPUzK reageer retweet
Dat is altijd zo geweest. VVD had ook liever met D66 geregeerd. Maar is te weinig en 4 a 5 partijen is ook niet handigquote:Op woensdag 16 september 2015 15:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Daarmee toon je als VVD, die dit recent opperde, je eigen incompetentie aan. De reden dat er steeds halfbakken compromissen komen is dat dit kabinet twee partijen inhoudt die zo enorm van elkaar verschillen. Daardoor krijg je halfbakken compromissen, niet door die kiesdrempel. Kijk alleen al naar het vluchtelingenprobleem. Zijlstra en Samsom spreken elkaar keer op keer tegen in de kamer.
Komende verkiezingen wordt dat weer alleen maar lastiger. Driepartijenkabinet steeds reëler.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is altijd zo geweest. VVD had ook liever met D66 geregeerd. Maar is te weinig en 4 a 5 partijen is ook niet handig
VVD'er?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
twitter:HenkKrol twitterde op woensdag 16-09-2015 om 15:51:44Er zijn collega's die zich nu al vervelen tijdens het debat... http://t.co/mSE39PPUzK reageer retweet
Ik ben niet persé tegen een kiesdrempel, maar hoe hoger de drempel, des te ondemocratischer. Een situatie zoals in Turkije, met een kiesdrempel van 10 procent, moeten we hier niet willen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Daarom ook kiesdrempel. Al die kleine partijen zorgen ervoor dat alles net niet is.Halfbakken Compromissen
Of ik ben kleurenblind, of hij zit achter D66 nu, CDA is dat andere groen wat meer links op dat plaatje zit toch?quote:
D66 inderdaad.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Of ik ben kleurenblind, of hij zit achter D66 nu, CDA is dat andere groen wat meer links op dat plaatje zit toch?
Idd, vergistte mij even in de kleur maar D66 heeft 12 zetels dus dan klopt hetquote:Op woensdag 16 september 2015 16:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Of ik ben kleurenblind, of hij zit achter D66 nu, CDA is dat andere groen wat meer links op dat plaatje zit toch?
Er verandert dus niks.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:24 schreef Childofthe90s het volgende:
"Live-uitzending op Nederland 1 stopt over zo'n anderhalf uur voor Sesamstraat"
en zelf heeft hij tijd om er een foto van te maken en erover te twitteren?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben vooral VVD-moe.quote:
Ach, het maakt allemaal toch niet veel verschil.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ga bij de eerst volgende verkiezingen in ieder geval niet op een linkse partij stemmen.
Wmb wel.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach, het maakt allemaal toch niet veel verschil.
Je gaat toch niet VVD stemmen hequote:Op woensdag 16 september 2015 16:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ga bij de eerst volgende verkiezingen in ieder geval niet op een linkse partij stemmen.
Daarna moet er weer gevreten worden en krijgen we Wilders, Pechtold etc. nogquote:Op woensdag 16 september 2015 17:03 schreef Szura het volgende:
En nu Samsom, zijn we straks 2,5 uur verder
Gaat sowieso tot 23.00u duren dit. Maar ze kunnen morgen verder toch?quote:Op woensdag 16 september 2015 17:04 schreef Max23 het volgende:
[..]
Daarna moet er weer gevreten worden en krijgen we Wilders, Pechtold etc. nog
minimaal 4 a 5 zetels vind ik prima.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben niet persé tegen een kiesdrempel, maar hoe hoger de drempel, des te ondemocratischer. Een situatie zoals in Turkije, met een kiesdrempel van 10 procent, moeten we hier niet willen.
Heeft hij gedronken?quote:Op woensdag 16 september 2015 17:24 schreef TheVulture het volgende:
Roemer wordt steeds meer een typetje
Zou best kunnen, hij maakt genoeg spreek- en grammaticafouten in ieder gevalquote:
Zei jij nou zij?quote:Op woensdag 16 september 2015 17:28 schreef TheVulture het volgende:
Zij Samson nou "meneer de Voorzitter"?
Dat verstond ik ook ja xDquote:Op woensdag 16 september 2015 17:28 schreef TheVulture het volgende:
Zij Samson nou "meneer de Voorzitter"?
Kakquote:
Ik weet het niet, het komt toch een beetje te piep over, hij speelt de politicus... ik heb het idee dat de rest hem ook niet serieus neemtquote:Op woensdag 16 september 2015 17:32 schreef Smoofie het volgende:
Klavertje , ik vind hem wel grappog.
Ik ook nietquote:Op woensdag 16 september 2015 17:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik weet het niet, het komt toch een beetje te piep over, hij speelt de politicus... ik heb het idee dat de rest hem ook niet serieus neemt
Onze kinderen de dupe van dat corrupte zootje in Den Haag, zakkenvuller!11!11!1quote:Op woensdag 16 september 2015 17:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Reken maar dat dit reacties van boze ouders oplevert...
Hele ochtend op staan oefenen natuurlijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:32 schreef Elfletterig het volgende:
Pechtold buit zijn grapje over Buma nog even uit. "Tuinman Buma".
Toch vind ik dat hij het wel goed doet. Dit is z'n eerste keer in deze rol hè... - dat moet je wel eventjes reëel meewegen.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik weet het niet, het komt toch een beetje te piep over, hij speelt de politicus... ik heb het idee dat de rest hem ook niet serieus neemt
Het leek erg spontaan. De timing was weer perfect.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:35 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hele ochtend op staan oefenen natuurlijk.
Ja dat is het ook, ik vind hem ook niet compleet door de mand vallenquote:Op woensdag 16 september 2015 17:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch vind ik dat hij het wel goed doet. Dit is z'n eerste keer in deze rol hè... - dat moet je wel eventjes reëel meewegen.
Goed geoefend dus.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het leek erg spontaan. De timing was weer perfect.
Inderdaadquote:
Geen idee. De kamer leek oprecht verbaasd over de opstelling van Buma. Ik sluit niet uit dat Pechtold dit ter plekke uit z'n mouw heeft geschud.quote:
Vleesgeworden voorbeeld dat mensen die niet met voorkeursstemmen zijn gekozen ook hun zetel moeten opgeven als ze uit een fractie worden geflikkerdquote:
Vooral in een debat met Asscher kun je z'n interrupties van tevoren al inplannenquote:Op woensdag 16 september 2015 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad
Wanhopige poging om zichzelf te profileren ten opzichte van de PvdA. Totaal ongeloofwaardig als je in de kamer zit dankzij het feit dat mensen PvdA hebben gestemd.
Dachten we in 2012 ook en toen zaten we ineens met twee partijen van ca. 40 zetels.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar, zoals je weet, had het kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer. En het aantal zetels dat ze daar nu hebben, is sinds deze lente nog veel lager. Rutte heeft dus altijd iedereen te vriend moeten houden.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dachten we in 2012 ook en toen zaten we ineens met twee partijen van ca. 40 zetels.
quote:Tommie is een vliegtuigje aan het vouwen. Een vliegtuig van papier.
Dan zou je geen individuele personen voorkeursstemmen kunnen gevenquote:Op woensdag 16 september 2015 17:45 schreef Smoofie het volgende:
Zetels moeten ook naar partijen, niet naar personen. Slaat helemaal nergens op dat mensen in de kamer zich kunnen afplitsen terwijl ze geen zetel qua stemmen hebben gekregen
Maar die turken hebben geen stemmen gekregen voor een zetel, maar hebben een zetel van de pvda gekregen.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dan zou je geen individuele personen voorkeursstemmen kunnen geven
Was meer een onbedoelde verspreking.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:49 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een flauwe grap van Klaver zeg....
Wildersquote:Op woensdag 16 september 2015 17:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Samsom nog aan het woord. Wat een dweil.
Dat stuk onbenul is er trots op dat inkomensverschillen kleiner zijn geworden
Wachten op Wilders
Ja, maar wel keihard lachen...quote:Op woensdag 16 september 2015 17:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Was meer een onbedoelde verspreking.
Daar ben ik het met je mee eens. Ik zou het er wel mee eens zijn dat je afstand kan nemen van je partij EN zetel, dan kan de partij de eerstvolgende op de lijst (die het niet geworden is) als vervanger inzettenquote:Op woensdag 16 september 2015 17:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar die turken hebben geen stemmen gekregen voor een zetel, maar hebben een zetel van de pvda gekregen.
Hoop gesteek en macho gedoe (van Samsom). Hij is echt net een VVD-er maar met minder charisma dan Ruttequote:Op woensdag 16 september 2015 17:48 schreef Reya het volgende:
Gaat helemaal nergens over, deze discussie.
Ik vond 'm eerlijk gezegd wel grappig.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:49 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een flauwe grap van Klaver zeg....
Stukje cabaret. Beter dan dat doelloze gezwam van Samsom. De inbreng van hem is zo enorm irrelevant.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
WildersDe man die alleen maar roeptoetert, maar niks bereikt.
Die komt zo vast weer over ouderen en de schuld van de islam/vluchtelingen/polen/graaiers/europa/rabobank enzquote:Op woensdag 16 september 2015 17:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
WildersDe man die alleen maar roeptoetert, maar niks bereikt.
Ogv Roemers presentatie, ga je geen SP stemmen.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vond 'm eerlijk gezegd wel grappig.
Roemer is dan ook onthutsend zwak in debatten, ondanks dat ik weet welke punten hij wilt maken en daar vaak ook echt wel een kern van waarheid in zit.
Republikeinse partij.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ogv Roemers presentatie, ga je geen SP stemmen.
Maar ik heb zo langzamerhand ook sws een probleem. Ik weet überhaupt niet meer waarop ik moet stemmen.
quote:Op woensdag 16 september 2015 17:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Samsom spreekt trots over het vaderschapsverlof![]()
Idioot natuurlijk. Vaders weten ruim van tevoren dat er een kind aan komt en kunnen dus gewoon zelf 5 dagen verlof opsparen. Waarom moet de rest van werkend Nederland daar voor opdraaien?
Wellicht Partij voor de Dieren, of Groenlinks, als de nieuwe linkse bevlogenheid van Klaver tenminste wel oprecht is en hij geen 2de Samsom is.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ogv Roemers presentatie, ga je geen SP stemmen.
Maar ik heb zo langzamerhand ook sws een probleem. Ik weet überhaupt niet meer waarop ik moet stemmen.
VNL. Kleine overheid, geen EU, grenzen dicht.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wellicht Partij voor de Dieren, of Groenlinks, als de nieuwe linkse bevlogenheid van Klaver tenminste wel oprecht is en hij geen 2de Samsom is.
Nee, geen GL. Ik bedoel, laten we wel zijn die belastingvoordeeltjes voor windmolens is gewoon een hoax, waarmee multimiljonairs lekker poet ophalen net als hun villa's en de hra... (en meer).quote:Op woensdag 16 september 2015 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wellicht Partij voor de Dieren, of Groenlinks, als de nieuwe linkse bevlogenheid van Klaver tenminste wel oprecht is en hij geen 2de Samsom is.
Windmolens zijn totaal zinloos. Het enige dat rendabel en milieuvriendelijk is, dat zijn kerncentrales. Bij voorkeur in een gemeente waar GL groot is.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, geen GL. Ik bedoel, laten we wel zijn die belastingvoordeeltjes voor windmolens is gewoon een hoax... (en meer).
Zonnepanelenquote:Op woensdag 16 september 2015 17:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Windmolens zijn totaal zinloos. Het enige dat rendabel en milieuvriendelijk is, dat zijn kerncentrales. Bij voorkeur in een gemeente waar GL groot is.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 16 september 2015 17:59 schreef Smoofie het volgende:
Nederland heeft een republikeinse partij nodig mensen
Voorkomt hart- en vaatziekten.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:58 schreef Kaas- het volgende:
Ik geniet van de posts van Jan met de korte achternaam. Het is enkel negativiteit, gescheld en geëmmer.
Nee hoor. Ik lees zojuist dat de Hongaren met traangas illegalen aan het wegjagen zijn bij hun grenzen. Orbanquote:Op woensdag 16 september 2015 17:58 schreef Kaas- het volgende:
Ik geniet van de posts van Jan met de korte achternaam. Het is enkel negativiteit, gescheld en geëmmer.
Utrecht, Amsterdam?quote:Op woensdag 16 september 2015 17:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Windmolens zijn totaal zinloos. Het enige dat rendabel en milieuvriendelijk is, dat zijn kerncentrales. Bij voorkeur in een gemeente waar GL groot is.
Koninklijk huis weg en progressief rechts.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
Koninklijk huis weg of rechts zoals republikeinen in de VS?
Je hebt maar 1 politiek standpunt dan?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Koninklijk huis weg en progressief rechts.
De inbreng van een regeringspartij irrelevant noemen, is tamelijk bizar, sorry.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Stukje cabaret. Beter dan dat doelloze gezwam van Samsom. De inbreng van hem is zo enorm irrelevant.
Nee. Dat is een van de standpunten. Het heet niet republikeinse partij om alleen maar het koningshuis af te schaffen.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt maar 1 politiek standpunt dan?
De grootste partijen krijgen de meeste interrupties. Als straks partijen als GroenLinks en ChristenUnie spreken, gaat het stukken sneller, met veel minder interrupties.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:52 schreef Nymphetic13 het volgende:
Tot hoe laat is deze onzin? Ze hebben xx minuten spreektijd maar ze zijn 3 uur bezig xD En dan willen ze morgen vanaf 1030 de Premier aan het woord laten? xD
Maar je gaat de boer op met 1 standpunt en je denkt dat dat haalbaar is?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. Dat is een van de standpunten. Het heet niet republikeinse partij om alleen maar het koningshuis af te schaffen.
Wat is progressief rechts? GroenLinks zonder nivellering? Zo progressief zijn de republikeinen niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Koninklijk huis weg en progressief rechts.
Ik zeg toch progressief rechts? Minder bureaucratie, grotere defensie, inzetten op duurzame economische ontwikkeling en energievoorzieningen, innovatie stimuleren, belastingstelsel hervormen naar een tweetaks etc etc.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je gaat de boer op met 1 standpunt en je denkt dat dat haalbaar is?
In de VS niet nee. Daar is het vooral conservatief christelijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat is progressief rechts? GroenLinks zonder nivellering? Zo progressief zijn de republikeinen niet.
Progressief rechts? Ga je dan de NLse sociaalzwakkeren er ook uit flikkeren, dat zou nl. consequent zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik zeg toch progressief rechts? Minder bureaucratie, grotere defensie, inzetten op duurzame economische ontwikkeling en energievoorzieningen, innovatie stimuleren, belastingstelsel hervormen naar een tweetaks etc etc.
Want? Het volgende stukje roeptoetertheater?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:06 schreef kree het volgende:
ik zit op wilders te wachten eigenlijk.
Dan vraag ik mij af of er behoefte is aan progressief republikeins.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
In de VS niet nee. Daar is het vooral conservatief christelijk.
Wat voegt dat toe dan?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:06 schreef kree het volgende:
exact, wel humor altijdquote:Op woensdag 16 september 2015 18:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Want? Het volgende stukje roeptoetertheater?
Hij komt zo nog wel, als Samsom nader ingaat op de vluchtelingenproblematiek.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:06 schreef kree het volgende:
Illegalenproblematiek. In Nederland zijn geen vluchtelingen.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hij komt zo nog wel, als Samsom nader ingaat op de vluchtelingenproblematiek.
Maar ach, je kunt het verloop van dat soort interrupties al op voorhand voorspellen.
quote:Op woensdag 16 september 2015 18:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Illegalenproblematiek. In Nederland zijn geen vluchtelingen.
quote:Op woensdag 16 september 2015 18:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is ook nog een illegalenproblematiek ja. Dat betreft mensen die hier illegaal zijn, die weg moeten, maar die (nog) niet zijn vertrokken.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er in België of Duitsland oorlog is?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is ook nog een illegalenproblematiek ja. Dat betreft mensen die hier illegaal zijn, die weg moeten, maar die (nog) niet zijn vertrokken.
Verder zijn er natuurlijk wel vluchtelingen; zowel oorlogsvluchtelingen als economische vluchtelingen. Laatstgenoemde groep moeten we sowieso snel lozen.
Zijn er vluchtelingen uit België of Duitsland, ja?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er in België of Duitsland oorlog is?
Nederland neemt oorlogsvluchtelingen op volgens Europese afspraken. Daarnaast zijn er hier ook economische vluchtelingen. Jouw (bizarre) suggestie is dat we hier geen vluchtelingen hebben. Dat is natuurlijk grote onzin.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er in België of Duitsland oorlog is?
Oorlogsvluchtelingen uit Syrië moeten in het eerst veilige land asiel aanvragen en dat is dus niet Nederland.
Geen echte vluchtelingen. Alles wat hier vluchteling wordt genoemd is vanuit het veilige Turkije illegaal de EU binnen gegaan. Dat is niet mijn definitie van vluchten, dan ben je gewoon illegaal.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nederland neemt oorlogsvluchtelingen op volgens Europese afspraken. Daarnaast zijn er hier ook economische vluchtelingen. Jouw (bizarre) suggestie is dat we hier geen vluchtelingen hebben. Dat is natuurlijk grote onzin.
We kunnen er wel 16 miljoen kwijt, Het is alleen de vraag in hoeverre wij Nederlanders, ons de kaas van het brood laten eten. Mja Politiek en burgers kennende laten wij ons wegjagen of monddood maken... Wij passen ons wel aan aan de gasten zoals het een goed gastland betaamd, want Immigranten/vluchtelingen zorgen alleen maar voor verrijking, en niet voor meer criminaliteit...quote:Op woensdag 16 september 2015 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe veel zouden we nou kunnen opvangen in NL?
100K, 200K, 300K?
16 miljoen lijkt me wat veel toch.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:29 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
We kunnen er wel 16 miljoen kwijt, Het is alleen de vraag in hoeverre wij Nederlanders, ons de kaas van het brood laten eten. Mja Politiek en burgers kennende laten wij ons wegjagen of monddood maken... Wij passen ons wel aan aan de gasten zoals het een goed gastland betaamd, want Immigranten/vluchtelingen zorgen alleen maar voor verrijking, en niet voor meer criminaliteit...
Praat je primitieve gewoonte maar goed.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Marianne Thieme over vlees![]()
Triest wijf. Het probleem is overbevolking. niet vleesconsumptie, doos!
quote:Op woensdag 16 september 2015 18:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Praat je primitieve gewoonte maar goed.
quote:Op woensdag 16 september 2015 18:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen echte vluchtelingen. Alles wat hier vluchteling wordt genoemd is vanuit het veilige Turkije illegaal de EU binnen gegaan. Dat is niet mijn definitie van vluchten, dan ben je gewoon illegaal.
Is vleesconsumptie zo erg dan? Dagelijks minimaal een halve kilo lekker vleesquote:Op woensdag 16 september 2015 18:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Praat je primitieve gewoonte maar goed.
Niemand ontkent dat overbevolking een probleem is, dat maak jij ervan. Je kan zowel tegen (overmatige) vleesconsumptie zijn en de gevaren van overbevolking zien.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]Liever primitieve gewoonte dan linkse gratenkast
![]()
(primitiever dan in bittere armoede toch maar 8+ kinderen op de wereld te zetten kan het niet).
En halve liters blikbier!quote:Op woensdag 16 september 2015 18:37 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Is vleesconsumptie zo erg dan? Dagelijks minimaal een halve kilo lekker vlees![]()
100x liever vlees dan groente hoor...
Nja, de vleesconsumptie is een relatief grote aanslag op het klimaat. Maar volgens sommigen ben je dan ineens blind voor overbevolking, of zo....quote:Op woensdag 16 september 2015 18:37 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Is vleesconsumptie zo erg dan? Dagelijks minimaal een halve kilo lekker vlees![]()
100x liever vlees dan groente hoor...
Ach, terwijl Samsom aan het zwammen is laten deze zielige "vluchtelingen" hun ware aard zien: Ze gooien stenen naar de Hongaarse politie omdat ze niet illegaal hun land binnen mogen.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Ieder beetje menselijkheid ontbreekt gewoon aan jouw posts. Wat jouw zelfverzonnen definitie is van een vluchteling boeit niemand wat.
Ik zie het meer als mooie woorden enzo, moet nog zien wat er van komt al die ideeen.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:04 schreef Elfletterig het volgende:
Het lijkt wel alsof Samsom zich, na alle kritiek van vorige week, wil bewijzen als een visionair die de PvdA-visie uiteenzet.
Zo praat hij altijd hoor.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:04 schreef Elfletterig het volgende:
Het lijkt wel alsof Samsom zich, na alle kritiek van vorige week, wil bewijzen als een visionair die de PvdA-visie uiteenzet.
Wat is er zoquote:
Ik word moe van z'n langspeelplaat.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is er zoaan zijn interruptie?
Het zijn allemaal langspeelplaten die op repeat staan.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:12 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik word moe van z'n langspeelplaat.
Die komt hierna en vooralsnog staat er daarna nog een Regeling van Werkzaamheden op de rolquote:Op woensdag 16 september 2015 19:14 schreef Kauai het volgende:
Hierna de dinerpauze? Of is die al geweest.
Nu dusquote:Op woensdag 16 september 2015 19:14 schreef Kauai het volgende:
Hierna de dinerpauze? Of is die al geweest.
zal wel snel gaan vanavond. Niemand gaat thieme etc interrumperenquote:Op woensdag 16 september 2015 19:16 schreef kree het volgende:
Hoe laat zou het vannacht worden denk?
Maar helaas krijgen we ook nog Wilders die iedereen tegen zich in het harnas gaat jagen en Pechtold. Die kunnen wel op interrupties rekenen.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:17 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
zal wel snel gaan vanavond. Niemand gaat thieme etc interrumperen
Wilders en Pechtold worden vast ook 2 uurquote:Op woensdag 16 september 2015 19:17 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
zal wel snel gaan vanavond. Niemand gaat thieme etc interrumperen
Dat het allemaal veel te lang duurt en de regie wel wat strakker magquote:
Oh wee als hij straks zelf onderbroken wordt door de voorzitter.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat het allemaal veel te lang duurt en de regie wel wat strakker mag
Ik denk dat we buiten zijn eigen bijdrage weinig meer van Wilders gaan horenquote:Op woensdag 16 september 2015 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh wee als hij straks zelf onderbroken wordt door de voorzitter.
Daar zat ik ook al aan te denken jaquote:Op woensdag 16 september 2015 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh wee als hij straks zelf onderbroken wordt door de voorzitter.
naïef ventje johquote:Op woensdag 16 september 2015 19:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Klaver doet het goed vind ik
Niet overspannen zoals de andere fractievoorzitters
Weet ik niet. je ziet aan Roemer, Samsom, Pechtold ea dat ze overspannen zijn en maar in herhaling blijven vallen. Ik vind hem fris overkomen en kan het meestal wel vinden in wat hij zegt. Het is iig een hele vooruitgang op GLquote:
De echte klacht is dat hij bijna niks anders zegtquote:Op woensdag 16 september 2015 19:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Roemer aan het woord: "Er zijn meer miljonairs bij gekomen en meer kinderen in armoede".
Wat een opmerking
Dat er meer miljonairs bij zijn gekomen lijkt mij goed nieuws. Het is toch prachtig als iemand miljonair wordt?
En dat gezeik over kinderen in armoede..mensen met een laag inkomen moeten géén of slechts 1 kind nemen. Maar omdat juist mensen met weinig geld enorm veel kinderen krijgen, krijg je veel kinderen in armoede.
Hoelang duurt de schorsing trouwens?
Zometeen Geert.
Tot 20:15quote:Op woensdag 16 september 2015 19:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Roemer aan het woord: "Er zijn meer miljonairs bij gekomen en meer kinderen in armoede".
Wat een opmerking
Dat er meer miljonairs bij zijn gekomen lijkt mij goed nieuws. Het is toch prachtig als iemand miljonair wordt?
En dat gezeik over kinderen in armoede..mensen met een laag inkomen moeten géén of slechts 1 kind nemen. Maar omdat juist mensen met weinig geld enorm veel kinderen krijgen, krijg je veel kinderen in armoede.
Hoelang duurt de schorsing trouwens?
Zometeen Geert.
Vorig jaar was het niet veel anders.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dankje.
4 sprekers gehad. Nooit verwacht dat het zo lang zou duren.
Zometeen kamervragen over deze illegale actiequote:Op woensdag 16 september 2015 20:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat koor![]()
![]()
Natuurlijk voor vluchtelingenrelschoppers die stenengooiend zich een weg naar Nederland banen.
laat zien wat een visionair hij isquote:Op woensdag 16 september 2015 20:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hij heeft per ongeluk de speech uit 2008 gepakt
Nou die kunnen prima hun ding doen in het kalifaat tochquote:
Islamisering hoorde ik nog, en 'het volk wil'quote:Op woensdag 16 september 2015 20:26 schreef Szura het volgende:
Islamitische volksverhuizing, 'allu akbar' schreeuwend tuig, duizenden terroristen, tikkende tijdbom, asieltsunami. Afvinken maar.
jaquote:Op woensdag 16 september 2015 20:26 schreef rubbereend het volgende:
Ja want wachten op een huis duurt lang door asielzoekers
Dat kloptquote:Op woensdag 16 september 2015 20:26 schreef rubbereend het volgende:
yepquote:Op woensdag 16 september 2015 20:26 schreef rubbereend het volgende:
nee dat komt omdat coöperaties afgebroken zijn. Onder andere door het kabinet van Wildersquote:
Onder andere jaquote:Op woensdag 16 september 2015 20:26 schreef rubbereend het volgende:
Hear hearquote:Op woensdag 16 september 2015 20:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee dat komt omdat coöperaties afgebroken zijn. Onder andere door het kabinet van Wilders
je kraamt onzin uitquote:Op woensdag 16 september 2015 20:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee dat komt omdat coöperaties afgebroken zijn. Onder andere door het kabinet van Wilders
Nee hoor ze krijgen urgentie op mensen die langer ingeschreven staan.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Precies, maar over het algemeen komt Pechtold zich toch nog even profileren.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:27 schreef Szura het volgende:
Ik zou het toejuichen als niemand deze polariserende gek interrumpeert en hem laat gaarkoken in z'n tsunami van haat
klopt, maar dat is niet de verklaring voor de enorme wachttijden. Er wordt gewoon nauwelijks bijgebouwd maar wel veel afgestoten. Dan nemen wachtlijsten toe.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:28 schreef kree het volgende:
[..]
Nee hoor ze krijgen urgentie op mensen die langer ingeschreven staan.
En waarom zijn die lijsten zo lang?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:28 schreef kree het volgende:
[..]
Nee hoor ze krijgen urgentie op mensen die langer ingeschreven staan.
minachting van de kiezerquote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mooi dat Rutte nooit oplet als Wilders praat
Al die 8 mensen ja!!quote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
allemaal hoogopgeleiden mensen die we hard nodig hebben in Nederland
Dat is waar, maar een feit is wel, dat ik nu nog een stuk langer moet wachten door de asielzoekers.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klopt, maar dat is niet de verklaring voor de enorme wachttijden. Er wordt gewoon nauwelijks bijgebouwd maar wel veel afgestoten. Dan nemen wachtlijsten toe.
Dit lijkt idd zoals iemand al zei op een tsunami van haatquote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik geloof dat Wilders andere partijen/hun kiezer ook minachtquote:
quote:Op woensdag 16 september 2015 20:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Al die 8 mensen ja!!
vertel, wat is een stuk langer?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:30 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is waar, maar een feit is wel, dat ik nu nog een stuk langer moet wachten door de asielzoekers.
Rubbereend vindt dit PRACHTMENSENquote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Libanese ministerquote:Op woensdag 16 september 2015 20:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
honderden terroristen? dat zegt hij op basis van......
Zijn feiten.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
een Arabische minister die hij anders waarschijnlijk nooit serieus zou nemen en voor achterlijke moslim uit zou maken.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik zoek even op waar ik dat vindquote:Op woensdag 16 september 2015 20:31 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Rubbereend vindt dit PRACHTMENSEN
quote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga tomaten gooien met de SPquote:Op woensdag 16 september 2015 20:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Veel PVV tokkies in dit topic.
Ha, daar is Pechtold al! Dat duurde nog lang.
wij?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:32 schreef Jovatov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, wij zijn hier een stelletje heilige boontjes.
Dat kan ik niet zien.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vertel, wat is een stuk langer?
quote:
quote:
Hoe kun je nou weten hoeveel daarvan undercover terroristen zijn, en dat ze ook nog eens specifiek naar naar NL komnquote:Op woensdag 16 september 2015 20:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
een Arabische minister die hij anders waarschijnlijk nooit serieus zou nemen en voor achterlijke moslim uit zou maken.
Deze schokkende beelden heeft Wilders nog niet eens in zijn betoog verwerkt omdat ze zo recent zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:32 schreef Jovatov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, wij zijn hier een stelletje heilige boontjes. (foto's van Haren)
die laten ze lekker achter en in de steekquote:Op woensdag 16 september 2015 20:34 schreef Smoofie het volgende:
Waarom zijn het eigenlijk allemaal jonge mannen? Waar zijn de vrouwen en kinderen?
Die mogen later komen met het vliegtuig als de man een verblijfsvergunning krijgtquote:Op woensdag 16 september 2015 20:34 schreef Smoofie het volgende:
Waarom zijn het eigenlijk allemaal jonge mannen? Waar zijn de vrouwen en kinderen?
Erge is dat het wss nog waar is ookquote:Op woensdag 16 september 2015 20:34 schreef Evertjan het volgende:
[..]
die laten ze lekker achter en in de steek
welke gemeente? Hoe groot is de gemeente? Hoeveel woningen komen er vrij per jaar? Dat is nogal relevant hoeveel langer het duurt. Als er voldoende bijgebouwd zou worden dan zou de doorstroom veel soepeler zijn en zou het probleem veel en veel kleiner zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:32 schreef kree het volgende:
[..]
Dat kan ik niet zien.
Een feit is wel dat er alleen in deze gemeente nog 80 ofzo voorrang krijgen op de regulier ingeschreven personen dat was een paar weken terug (zal inmiddels wel al weer meer zijn trouwens)
Project-Xquote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat zijn geen gezonde hollandsche jongensquote:
die zijn er gewoon bijquote:Op woensdag 16 september 2015 20:34 schreef Smoofie het volgende:
Katwijkquote:Op woensdag 16 september 2015 20:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
welke gemeente? Hoe groot is de gemeente? Hoeveel woningen komen er vrij per jaar? Dat is nogal relevant hoeveel langer het duurt. Als er voldoende bijgebouwd zou worden dan zou de doorstroom veel soepeler zijn en zou het probleem veel en veel kleiner zijn.
In de minderheid. Op alle fotos en filmpjes, ook toen in budapest, waren het 70-80% jonge mannen.quote:
Dat we aan 1 miljoen moslims al te veel hebben.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:37 schreef Jovatov het volgende:
Wij kunnen het cultureel niet aan
Wat betekent dat in hemelsnaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |