abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156106579

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
Aygo!Dutch, nieuw platform met leningen aan het MKB
Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%
Zencap, kredieten voor het MKB tot 250K
Investormatch, kosteloos investeren, vorm: leningen

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
Uiteraard is crowdfunding internationaal, en zo zijn dus ook enkele internationale platformen interessant. Onderstaand zijn enkel nog platformen waarbij je daadwerkelijk investeert, niet uitleent, je krijgt dus aandelen in het betreffende bedrijf en het rendement zal onzekerder zijn.

Seedrs.com is een Engels crowdfundingplatform welk intussen enkele jaren bezig is. De aangeboden projecten zijn zeer gevarieerd. Zo kan je projecten tegenkomen voor een lokale winkel, maar ook voor wereldwijde internetplatformen. Naast aandelen in bedrijven, biedt Seedrs met grote regelmaat ook investeringsfondsen aan om in te investeren.

Companisto.com is een crowdfundingplatform van onze oosterburen. Het Duitse platform biedt ook zeer gevarieerde projecten aan. Het zijn nooit echt veel projecten maar degene die er staan zijn meestal wel interessant om in ieder geval te bestuderen.

Crowdcube.com is een Engels platform welke mooie projecten aanbiedt. Helaas is er het nadeel dat je als buitenlander een debitcard van Visa of Mastercard moet hebben om er te investeren. Een debitcard, dus geen creditcard, ook niet een prepaid creditcard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Bruto-netto rendement
GvE: Bruto rente -0.6% = Netto rente
Collin*: Bruto rente -1,04% = Netto rente
KOM* en AGD. Netto rendement fluctueert met de looptijd. Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen Bruto en Netto. Bijvoorbeeld 36 maanden Bruto Rente -0.6%=Netto rente Bij 60 maanden Bruto rente -0.3% is netto rente.
Investormatch: Bruto rente = Netto rente
Lendahand: Bruto rente = Netto rente
Greencrowd: Bruto rente = Netto rente

•Collin en Kom hebben een vaste klanten programma waarmee je door veel investeren een korting kan krijgen op de standaard Fee. Door de korting op de Fee neemt je netto rendement toe.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_156106619
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11811

Een benzinestation in Zuid-Limburg
pi_156106652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:54 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11811

Een benzinestation in Zuid-Limburg
Die zijn toch allemaal negatief in het nieuws omdat automobilisten goedkoper in Duitsland en België tanken? Het verhaal wordt neergezet alsof de verkoop van brandstoffen alleen maar toe zal nemen.
pi_156106677
Hier hoef je nog niet gelijk te beslisssen.. ;)
Ik pas Roy Energy trouwens..
pi_156106808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:55 schreef Coelho het volgende:

[..]

Die zijn toch allemaal negatief in het nieuws omdat automobilisten goedkoper in Duitsland en België tanken? Het verhaal wordt neergezet alsof de verkoop van brandstoffen alleen maar toe zal nemen.
Precies en de dalende prijzen aan de pomp zullen ook niet helpen.

Raar trouwens dat de maatschappij 'maar' 13k wil inleggen, komt bij mij niet erg hoog over op een omzet van 3.4 liter + 1 mil shopomzet

Wat CAN betreft denk ik dat ik bubberman mee ga pakken :9~
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:01:45 #6
417254 BumBunny
huppelend het leven in
pi_156106811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:56 schreef Gijsbertus het volgende:
Hier hoef je nog niet gelijk te beslisssen.. ;)
Ik pas Roy Energy trouwens..
Waarom als ik vragen mag?
pi_156107026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:01 schreef BumBunny het volgende:

[..]

Waarom als ik vragen mag?
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:55 schreef Coelho het volgende:

[..]

dinsdag 15 september 2015 @ 14:14:14 #8
417254 BumBunny
huppelend het leven in
pi_156107112
Nieuw project!

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11944

Naam: TVM Keukens
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 53.000 euro
Rente: 8,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,37
pi_156107332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:14 schreef BumBunny het volgende:
Nieuw project!

Een keukenboer, die laten we ook maar links liggen
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:24:52 #10
417254 BumBunny
huppelend het leven in
pi_156107354
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:23 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Een keukenboer, die laten we ook maar links liggen
Precies.
pi_156107464
ik investeer niet zo snel in een 5s. Toevallig wel de oamkb (mede vanwege het lage bedrag).
Het idee mag wel leuk zijn, ik vind het risico te hoog.
Voor mijzelf een paar grenzen getrokken in het risico-rendementsverhouding.
pi_156107492
keuken doe ik niks mee.
Ik merk aan mezelf dat de nieuwe fee structuur bij GvE mij van diverse projecten weerhoudt.
Ben nu bezig met CAN.
Kosten zijn daar verwaarloosbaar, nihil.
Daarentegen zitten daar de zekerheden zo krakkemikkig in elkaar (lees: niet!!) :)
De benzinepomp vind ik ook niks.
Benieuwd waar AGD mee gaat komen.
pi_156107566
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:29 schreef bleyenburg het volgende:
keuken doe ik niks mee.
Ik merk aan mezelf dat de nieuwe fee structuur bij GvE mij van diverse projecten weerhoudt.
Ben nu bezig met CAN.
Kosten zijn daar verwaarloosbaar, nihil.
Daarentegen zitten daar de zekerheden zo krakkemikkig in elkaar (lees: niet!!) :)
De benzinepomp vind ik ook niks.
Benieuwd waar AGD mee gaat komen.
Wat hebben alle mooie zekerheden tot nu toe opgeleverd bij de defaults? Of is er op dit moment nog geen enkele default volledig afgehandeld? Ik ben nl. benieuwd of het niet vooral schijnzekerheden zijn.
pi_156107591
Als ik de website van de keukenboer lees straalt een en ander geen vertrouwen uit. Een keuken is toch altijd maatwerk?
pi_156107638
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:14 schreef BumBunny het volgende:
Nieuw project!

Vrijwel geen zekerheden en een eenmansonderneming, helaas, anders had ik wel meegedaan.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_156107681
Roy vind ik toch nog wel aardig klinken. Geen luchtfietserij, veel ervaring, geen mega bedrag, kortere looptijd. Vooruit: een plukje :-)
De keukenboer is ook een dikke NO voor mij.
pi_156107816
Beide projecten van vandaag zijn niks voor mij, dan liever de Bio processor van AGD.
pi_156107837
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:36 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Roy vind ik toch nog wel aardig klinken. Geen luchtfietserij, veel ervaring, geen mega bedrag, kortere looptijd. Vooruit: een plukje :-)
De keukenboer is ook een dikke NO voor mij.
Ik doe met je mee om dezelfde redenen. Heb nog niet zo heel veel 5s en deze spreekt me wel aan.

He bah, nieuwe overeenkomst tekenen en doormailen :(

[ Bericht 10% gewijzigd door crowdiefunder op 15-09-2015 14:50:52 ]
pi_156107914
stukje over crowdunding, was laatst op RTL Z : http://www.rtlz.nl/tv/laa(...)ng-een-trend-opkomst
pi_156108082
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:41 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Beide projecten van vandaag zijn niks voor mij, dan liever de Bio processor van AGD.
Ik denk dat als er niets anders bijzonders langs komt dat ik de BIO ook wel meepak in de laatste week.
pi_156108268
"Advies- en begeleidingspakket: Brons (20 uur)"

Ik zie dit bij de nieuwe projecten staan op GvE.

Weet iemand wat dit is?
pi_156108289
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:03 schreef MSR het volgende:
"Advies- en begeleidingspakket: Brons (20 uur)"

Ik zie dit bij de nieuwe projecten staan op GvE.

Weet iemand wat dit is?
Geldvoorelkaar.nl heeft de mogelijkheid geïntroduceerd om gezamenlijk met uw intermediair (accountant, adviseur) een advies- en begeleidingspakket af te sluiten. Hiermee bent u tijdens de looptijd van uw lening gegarandeerd van professionele begeleiding door úw adviseur. Uit de praktijk blijkt dat hiermee uw kans op succes aanzienlijk wordt vergroot. De advies- en begeleidingsuren worden mee gefinancierd met het crowdfundingproject.
pi_156108360
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Geldvoorelkaar.nl heeft de mogelijkheid geïntroduceerd om gezamenlijk met uw intermediair (accountant, adviseur) een advies- en begeleidingspakket af te sluiten. Hiermee bent u tijdens de looptijd van uw lening gegarandeerd van professionele begeleiding door úw adviseur. Uit de praktijk blijkt dat hiermee uw kans op succes aanzienlijk wordt vergroot. De advies- en begeleidingsuren worden mee gefinancierd met het crowdfundingproject.
Ah juist, dank! Dat heb ik geheel gemist.
pi_156108450
Dat zijn zeker die OAMKB Accountancy kantoren die steeds voorbij komen? :)
pi_156108555
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:11 schreef crowdiefunder het volgende:
Dat zijn zeker die OAMKB Accountancy kantoren die steeds voorbij komen? :)
:'( :'( Ik ben nog steeds verdrietig omdat ik de laatste 3 compleet gemist heb...
pi_156108679
Dat meegefinancierde begeleidingspakket staat me al hélemáál niet aan
pi_156108979
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:18 schreef bleyenburg het volgende:
Dat meegefinancierde begeleidingspakket staat me al hélemáál niet aan
Waarom niet?
Op zich toch prima dat met name de beginnende ondernemer zich laat coachen.
pi_156109035
omdat ik denk dat het een (te) dure grap is en het een soort van koppel verkoop is.
pi_156109285
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:28 schreef bleyenburg het volgende:
omdat ik denk dat het een (te) dure grap is en het een soort van koppel verkoop is.
Wat het kost weet ik niet. Maar als ik het goed lees kan je zelf kiezen of je het wel of niet doet en tot welk niveau je je laat begeleiden. Dus echte koppelverkoop kan ik het niet noemen.

Op zich vind ik het wel een goede zaak dat er een sparring partner is om zaken mee door te spreken. En ja die moet natuurlijk betaald worden.
Beter aan het begin van het traject regelen dan halver wegen er achter komen dat het nodig is en dan te laat zijn of er eigenlijk geen centjes meer voor hebben om hulp te regelen.
pi_156109371
Wat vinden jullie er van dat bij Collin waarschijnlijk al een groot deel gefund is voordat de pitch online komt?
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2015 @ 15:42:12 #31
43556 miss_dynastie
pi_156109480
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:39 schreef rockenfeller het volgende:
Wat vinden jullie er van dat bij Collin waarschijnlijk al een groot deel gefund is voordat de pitch online komt?
Dat zou een hoop verklaren over het tempo van vollopen....
pi_156109505
quote:
Persoonlijk vind ik dat een goed teken, er is in het netwerk van de leningnemer op dat moment dus genoeg vertrouwen.

Voor de grootgrutters hier is het een stuk minder omdat de tijd dat het project open staat verkleind wordt.
pi_156109513
quote:
Ik vind het wel een fijn idee. Als er al veel is geïnvesteerd betekend dat, dat de mensen om hem heen of klanten er ook vertrouwen in hebben.
pi_156109565
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat het kost weet ik niet. Maar als ik het goed lees kan je zelf kiezen of je het wel of niet doet en tot welk niveau je je laat begeleiden. Dus echte koppelverkoop kan ik het niet noemen.

Op zich vind ik het wel een goede zaak dat er een sparring partner is om zaken mee door te spreken. En ja die moet natuurlijk betaald worden.
Beter aan het begin van het traject regelen dan halver wegen er achter komen dat het nodig is en dan te laat zijn of er eigenlijk geen centjes meer voor hebben om hulp te regelen.
Als we uitgaan van E 150 (correctie) E 80 per uur zijn de kosten:
• Goud (60 uur begeleiding door uw intermediair) = E 4.800
• Zilver (40 uur begeleiding door uw intermediair) = E 3.200
• Brons (20 uur begeleiding door uw intermediair) = E 1.600

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 15-09-2015 16:08:26 ]
pi_156109610
Ik heb er mijn bedenkingen bij om de volgende redenen:
a. kijkt een familielid er wel zakelijk naar?
b. zou er informatieverschil bestaan tussen de inner crowd en de rest?
c. wij worden aardig in een richting geduwd. Je denkt leuk project, vluchtig doorlezen en investeren anders ben ik te laat.
d. crowdfunden is voor mij meer dan alleen geld lenen. Het bepaalt ook of de massa jouw plan haalbaar vindt.

Zo maar wat overdenkingen
pi_156109672
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als we uitgaan van E 150 per uur zijn de kosten:
• Goud (60 uur begeleiding door uw intermediair) = E 9.000
• Zilver (40 uur begeleiding door uw intermediair) = E 6.000
• Brons (20 uur begeleiding door uw intermediair) = E 3.000
Slim bedacht. Zo maken de intermediairs een leuke extra omzet welke wordt meegefinancierd. Ze hebben er dus veel belang bij dat een project geplaatst wordt.
pi_156109699
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:46 schreef rockenfeller het volgende:
d. crowdfunden is voor mij meer dan alleen geld lenen. Het bepaalt ook of de massa jouw plan haalbaar vindt.
Hoewel ik het idee zeker begrijp is dit, wat mij betreft, voor de populairdere platforms al lang niet meer aan de orde...
pi_156109711
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat zou een hoop verklaren over het tempo van vollopen....
Ik las straks al een getal van 72%
pi_156109774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:50 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Hoewel ik het idee zeker begrijp is dit, wat mij betreft, voor de populairdere platforms al lang niet meer aan de orde...
Voorbeeld ekids op GvE. De crowd vindt dit blijkbaar geen haalbaar plan dus je stelling gaat niet helemaal op.
pi_156109848
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:45 schreef djh77 het volgende:
Als we uitgaan van E 150 per uur zijn de kosten:
• Goud (60 uur begeleiding door uw intermediair) = E 9.000
• Zilver (40 uur begeleiding door uw intermediair) = E 6.000
• Brons (20 uur begeleiding door uw intermediair) = E 3.000
Die 150 euro is wel erg hoog gegrepen voor een eenvoudige accountant die een beginnede ondernemer door de eerste jaren heen helpt. Ik weet dat er genoeg goede zijn te vinden die het voor de helft doen.
pi_156109939
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die 150 euro is wel erg hoog gegrepen voor een eenvoudige accountant die een beginnede ondernemer door de eerste jaren heen helpt. Ik weet dat er genoeg goede zijn te vinden die het voor de helft doen.
Er zullen vast ook mensen zijn die het voor nog minder willen doen. De vraag is dan wel wat de waarde is van het advies.
pi_156109993
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er zullen vast ook mensen zijn die het voor nog minder willen doen. De vraag is dan wel wat de waarde is van het advies.
Er zijn er nog meer die het voor het dubbele willen doen, blijft dezelfde vraag.

Ik denk dat 150 ook niet echt een marktconforme prijs is.
pi_156110075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:46 schreef rockenfeller het volgende:
Ik heb er mijn bedenkingen bij om de volgende redenen:
a. kijkt een familielid er wel zakelijk naar?
b. zou er informatieverschil bestaan tussen de inner crowd en de rest?
c. wij worden aardig in een richting geduwd. Je denkt leuk project, vluchtig doorlezen en investeren anders ben ik te laat.

Zo maar wat overdenkingen
Ik zou er geen moeite mee hebben als het leninggedeelte van de inner circle dus de mensen die de mogelijkheid hebben om eerder in te schrijven, bij problemen achtergesteld is aan de mensen die van buiten investeren. :Y
pi_156110134
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:00 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Er zijn er nog meer die het voor het dubbele willen doen, blijft dezelfde vraag.

Ik denk dat 150 ook niet echt een marktconforme prijs is.
Je hebt gelijk. Onze vrienden van OAMKB rekenen 80-125 per uur:
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 09:14:21 ]
pi_156110195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:58 schreef djh77 het volgende:
Helemaal mee eens. Dat is nu juist de keuze vrijheid met wie je in zee gaat. Het is geen garantie dat iemand van 300 euro per uur beter is dan iemand van 75 euro per uur. Ik denk dat de keuze van een begeleider/coach/accountant een hele belangrijke is, het moet klikken.
Op zich vind ik het als investeerder nog steeds prettig als bekend is bij de pitch dat een startende ondernemer begeleid wordt. En ook ik denk dat als je je als eenmanszaak een bedrag van 9000 euor uit je zak laat kloppen dat je niet geschikt bent als ondernemer.
Maar goed volgens mij is die 9000 euro ook uit de lucht komen vallen. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-09-2015 16:21:19 ]
pi_156110348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:41 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Je bent niet de enige. Na 2 uur zitten de projecten nog niet vol (ik verwacht wel dat je vol gaan komen).
pi_156110415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:06 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Onze vrienden van OAMKB rekenen 80-125 per uur:
[ afbeelding ]
^O^
pi_156111937
Ik snap die Roy niet helemaal ... of helemaal niet

Hij wordt ondernemer met een gepland inkomen van 21k op jaar basis (bruto?)
Met een hbo opleiding moet dat toch beter kunnen... en met je HBO opleiding werking op een pompstation?

Waarom wordt deze uberhaubt verkocht als het zo goed loopt, tenminste zo klinkt het in de pitch...

Niet voor mij
pi_156112389
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:12 schreef namliam het volgende:
Ik snap die Roy niet helemaal ... of helemaal niet

Hij wordt ondernemer met een gepland inkomen van 21k op jaar basis (bruto?)
Met een hbo opleiding moet dat toch beter kunnen... en met je HBO opleiding werking op een pompstation?

Waarom wordt deze uberhaubt verkocht als het zo goed loopt, tenminste zo klinkt het in de pitch...

Niet voor mij
Omdat hij denkt dat hij de omzet (en winst) kan verhogen, en als over 4 jaar de volledige lening is afbetaald blijft er een hoop meer over qua salaris.

Hij zit iig vol
pi_156112900
https://www.geldvoorelkaa(...)steren.aspx?id=11979

Nieuwe op GVE loopt snel vol! Lekbakken!
pi_156113011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Als iemand er 10.000 euro in stopt is hij zeker snel vol.
Ik heb hem ook nog even mee gepakt
pi_156113097
De lekbakken ook nog net meegepakt. Na het pompstation vanmiddag. De keukens laat ik voorbij gaan.
pi_156113105
En vol dus. In minder dan 10 minuten! Zou eigenlijk een mooi projectje voor AGD geweest zijn. Hadden ze kunnen ruilen voor de BIO machine. Iedereen blij. :)

Ik heb hem meegepakt deze lekbakken jongen.

Spill Control Rental
Project:11979 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:3
G-PD percentage:0,13
Creditsafe score:68
Project is volgeschreven
Kredietbedrag:¤ 25.000
Geinvesteerd:¤ 25.000
Product:
Lening
Looptijd:
24 maanden
Rente per jaar:8,0%
pi_156113646
quote:

Ja hoor. Ben je heel even weg komt deze voorbij en weer vol. grrrrr. Mooie is het!!
pi_156113657
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:44 schreef Murene het volgende:

[..]

Als iemand er 10.000 euro in stopt is hij zeker snel vol.
Ik heb hem ook nog even mee gepakt
zou niet gek zijn als GvE daar ook een restrictie aan gaat zetten.

In de trant van de eerste 20 dagen niet meer dan 3~5% mogen funden bij projecten <100k ofzo.

Nu lopen veel kleine investeerders hem mis, terwijl daar juist de kracht moet liggen.

Heb hem zelf wel meegepakt trouwens
pi_156113706
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

In de trant van de eerste 20 dagen niet meer dan 3~5% mogen funden bij projecten <100k ofzo.

Nu lopen veel kleine investeerders hem mis, terwijl daar juist de kracht moet liggen.

Heb hem zelf wel meegepakt trouwens
Ze beginnen in ieder geval met 0 investeerders ^O^
pi_156113730
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:05 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ze beginnen in ieder geval met 0 investeerders ^O^
en zo heeft elk platform wel iets ;)
pi_156114840
quote:

Ja jammer, die ziet er wel goed uit maar die heb ik dus gemist.
pi_156115053
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Daar zit misschien wel de kracht maar toch verwacht ik dat niet. Ik denk dat GvE liever 1 investeerder van 10k heeft dan 100 van 100 euro.
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:49:16 #60
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156115159
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:06 schreef CaLeX het volgende:

[..]

en zo heeft elk platform wel iets ;)
Inderdaad. Een aardige incentive van Zencap bijvoorbeeld: gratis uit eten op 1 oktober.
pi_156115191
Voor de mensen die alleen in dit topic komen, als FOK! er raar uitziet, even ctrl-f5 doen.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:56:54 #62
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156115453
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:50 schreef µ het volgende:
Voor de mensen die alleen in dit topic komen, als FOK! er raar uitziet, even ctrl-f5 doen.
Helpt niets.
pi_156115548
Misschien kunnen ze je hier helpen: FB / FOK! layout ziet er ineens wat anders uit .

Ctrl-R of op mac Cmd-R helpt misschien.
జ్ఞ‌ా
pi_156116950
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:59 schreef µ het volgende:
Misschien kunnen ze je hier helpen: FB / FOK! layout ziet er ineens wat anders uit .

Ctrl-R of op mac Cmd-R helpt misschien.
ja! gelukt!
pi_156117613
Hmm kut dat ik die laatste gemist heb, mijn push-mail werkt opeens niet meer op mijn android met de standaard mail client. Iemand misschien een idee hoe ik dat weer kan fixen? Moet nu steeds handmatig mn mail updaten...
pi_156117693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:46 schreef -jos- het volgende:
Hmm kut dat ik die laatste gemist heb, mijn push-mail werkt opeens niet meer op mijn android met de standaard mail client. Iemand misschien een idee hoe ik dat weer kan fixen? Moet nu steeds handmatig mn mail updaten...
Welk topic zit jij? :+
జ్ఞ‌ా
pi_156117807
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:47 schreef µ het volgende:

[..]

Welk topic zit jij? :+
Deze, dat laatste project leek me wel wat voor maar 24 maanden.
pi_156117855
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:49 schreef -jos- het volgende:

[..]

Deze, dat laatste project leek me wel wat voor maar 24 maanden.
Aaah I see. Leek een OS-vraag voor DIG ofzo :+.
జ్ఞ‌ా
pi_156123198
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:50 schreef µ het volgende:
Zit ik op F5 te drukken, blijkt dit de nieuwe lay-out. :P
  dinsdag 15 september 2015 @ 21:34:28 #70
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156123526
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:29 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Zit ik op F5 te drukken, blijkt dit de nieuwe lay-out. :P
Oeps, mooi dat je het meldt. Nu begrijp ik het pas. Moest m'n instellingen aanpassen. Is net te breed voor m'n scherm. De lettertjes zijn daardoor wel wat kleiner geworden. Om grote letters te hebben maar dan de hele tijd heen en weer te gaan schuiven met een balk, dat vind ik nou ook weer niks.
pi_156124133
Zie geen veranderingen op mijn ipad 😀
  woensdag 16 september 2015 @ 00:18:17 #72
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156130923
Twitter kon het niet bijbenen. Tsja, had je dan toch maar ingeschreven bij mu!
pi_156133041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:18 schreef crowd-fundi het volgende:
Twitter kon het niet bijbenen. Tsja, had je dan toch maar ingeschreven bij mu!
_O_
జ్ఞ‌ా
pi_156133773
ik was zelf ook te laat voor de laatste GVE. Maar ja, ook binnen 10 minuten vol..
Hopelijk komen er meer van dit soort projecten voorbij. Zal er vast nog wel een kunnen meepikken..

ps. mooie nieuw lay-out. ook met het korte nieuws bovenin..
pi_156134414
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:13 schreef djh77 het volgende:
Je bent niet de enige. Na 2 uur zitten de projecten nog niet vol
Na 24 uur wel. Ook de keukenboer zit vol!
pi_156134744
Ben benieuwd hoe de crowdfunding gaat reageren op de aanpassing binnen box3 (spaargeld: VRH).
De banken zullen de rente wellicht gaan verlagen, hopelijk gaat de crowdfunding daar niet in mee...
pi_156135232
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:45 schreef Gijsbertus het volgende:
Ben benieuwd hoe de crowdfunding gaat reageren op de aanpassing binnen box3 (spaargeld: VRH).
De banken zullen de rente wellicht gaan verlagen, hopelijk gaat de crowdfunding daar niet in mee...
Waarom zal crowdfunding en banken reageren op een wijziging in het belastingstelsel?
De wijsiging is deels een gevolg van de rentestand, niet andersom.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156135760
is er iemand die de nieuwe investeringsovereenkomst al door gepluist heeft op eventuele aanpassingen in de voorwaarden?
pi_156136200
De nieuwste op Collin - Ristorante Barbaresco - zit nu al weer vol. Startend restaurant en ze weten allemaal niet hoe gauw ze er bij moeten zijn.
Het lijkt de huizenmarkt wel in 2007 8)7
Pecunia non olet
pi_156136203
Een nieuwe op HCN:
http://horecacrowdfunding(...)steakhouse-maassluis
Kredietbedrag : ¤ 90.000,00
Rente per jaar : 8,0 %
Looptijd : 48 maanden
Type bedrijf : Restaurant
Financiering : Bedrijfsovername
Categorie : ***
pi_156136245
quote:
99s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:35 schreef CaLeX het volgende:
is er iemand die de nieuwe investeringsovereenkomst al door gepluist heeft op eventuele aanpassingen in de voorwaarden?
We hebben hier weer een Collin horeca project gemist van vanochtend.

Barbaresco
Uitbreidingsfinanciering
¤150.000
| 7,5% rente | 60 maanden | Investeerders: 52 | Reacties: 0

Toen ik keek, 14 minuten na twitterbericht zat hij al 98% vol.
pi_156136298
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:58 schreef obligataire het volgende:
De nieuwste op Collin - Ristorante Barbaresco - zit nu al weer vol. Startend restaurant en ze weten allemaal niet hoe gauw ze er bij moeten zijn.
Het lijkt de huizenmarkt wel in 2007
Inderdaad! Maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat hij bij plaatsing al over de 50% zat. Heeft een van de Fokkers meteen na plaatsing gekeken?
pi_156136640
Zijn er hier Fok'ers die Trustbuddy gebruiken?

Heb mijn account werkend en het ziet er prima uit, maar heb pas kort ervaring.
Er stond ¤ 100 op en in ongeveer 2 maanden is dat naar ¤ 108 gegroeid (zonder defaults, maar die zullen zeker nog komen).

Maar ik ben nieuwsgierig naar mensen met wat meer/langer ervaring met het platform voordat ik er nog meer resources naar toe stuur.
pi_156137260
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Inderdaad! Maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat hij bij plaatsing al over de 50% zat. Heeft een van de Fokkers meteen na plaatsing gekeken?
van twitter:
Collin Crowdfund ‏@CollinCrowdfund 33m
Onze felicitaties aan Barbaresco! ¤ 150.000,- door 52 investeerders. Tony kreeg een geweldige hulp door een succesvolle Innercrowd campagne.

Dan weet je wel hoe laat het is. Zat dus al bijna vol bij publicatie. Ze hebben niet eens meer de moeite genomen om een mail te sturen dat het project er is. Ik heb tenminste geen mail gezien.
pi_156137292
Ik dacht gelezen te hebben dat Collin Crowdfund een 100% succesratio heeft betreffende volgeschreven projecten. De varkersboer gaat niet heel erg hard. Zou dit een niet succesvol project kunnen worden?
pi_156137528
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

We hebben hier weer een Collin horeca project gemist van vanochtend.
Toen ik keek, 14 minuten na twitterbericht zat hij al 98% vol.
Nou ja, als je écht geld teveel hebt kun je nog aan de E-kids meedoen of iets op een platform waar je maanden moet wachten. Schiet allemaal niet op zo. |:(

Edit: misschien toch maar die varkensboer idd. Is geen verkeerd project op zich, wel een beetje moeilijke branche maar ze doen het voorkomen alsof hij daar weinig last van heeft en het alleen nog maar beter kan worden.....
Pecunia non olet
pi_156137675
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:44 schreef djh77 het volgende:
Ik dacht gelezen te hebben dat Collin Crowdfund een 100% succesratio heeft betreffende volgeschreven projecten. De varkersboer gaat niet heel erg hard. Zou dit een niet succesvol project kunnen worden?
In dit tempo (6k de laatste 24 uur) loopt hij precies vol op de laatste dag.

Ik denk niet dat collin het laat gebeuren dat ze niet meer kunnen zeggen dat ze een 100% succesratio hebben.
pi_156137864
Een nieuwe op KoM: paddo's: https://www.kapitaalopmaat.nl/Tropisch-Fruit-Paddestoelen

SPOILER

[ Bericht 42% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 09:16:19 ]
pi_156137958
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:06 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Waarom zal crowdfunding en banken reageren op een wijziging in het belastingstelsel?
De wijsiging is deels een gevolg van de rentestand, niet andersom.
De aanleiding van deze aanpassing is juist dat de banken hun (spaar)rente zo laag hebben staan.
Banken zitten momenteel niet te wachten op spaargeld. Nu de VRH is verlaagd voor het gros van Nederland, zullen de banken in mijn optiek hier op reageren.
Met als mogelijk gevolg verlaging crowdfund rentes. De een staat in vehouding met de ander namelijk..
pi_156138184
De Kerstwinkel is verdwenen van KoM
pi_156138256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:26 schreef AapNootMuis het volgende:
De Kerstwinkel is verdwenen van KoM
Ja de termijn liep vandaag af. Ze komt wellicht met een nieuw (light) project: een pop-up kerstwinkel.
pi_156138442
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:29 schreef djh77 het volgende:
Ja de termijn liep vandaag af. Ze komt wellicht met een nieuw (light) project: een pop-up kerstwinkel.
ben benieuwd. In een tijdelijke kerstwinkel zie ik wel wat. Maar dan heeft ze maar voor 3 maanden financiering nodig! :)
pi_156139149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ben benieuwd. In een tijdelijke kerstwinkel zie ik wel wat. Maar dan heeft ze maar voor 3 maanden financiering nodig! :)
Dan kan ze beter naar een ander platform gaan, bijvoorbeeld CAN.
Daar kan ze er bijvoorbeeld voor kiezen om pas na 2 maanden te beginnen met aflossen. Voor zo een korte termijn moet ze anders de eerste maanden veel te veel aflossen om werkkapitaal te houden.
pi_156139245
Ik vermoed dat die halve ton van die business angel voldoende is voor die popup store.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156139246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:19 schreef rwachtel het volgende:

Er stond ¤ 100 op en in ongeveer 2 maanden is dat naar ¤ 108 gegroeid (zonder defaults, maar die zullen zeker nog komen).

Maar ik ben nieuwsgierig naar mensen met wat meer/langer ervaring met het platform voordat ik er nog meer resources naar toe stuur.
You have to have a UK citizenship
pi_156139348
quote:
Nee hoor, alleen voor het aangaan van een lening. Investeerders zijn van alle landen welkom

https://www.trustbuddy.com/nl

Ik woon in Polen en heb tevens een huis in Nederland en ik kon prima registreren.
Alleen zorgen dat je telefoonnummer dezelfde landencode heeft als het land vanwaaruit je registreert (ik had NL als land opgegeven met een Pools nummer). Dat ging "niet helemaal" goed.

Vanuit Polen en Nederland kan ik i.i.g. gewoon mijn account in.
pi_156139810
quote:
Eindelijk weer een aardig project op KOM. Die gaat wel vol komen. Ik hik alleen wat aan tegen die aflossing in 2016 van 200K, ik heb een beetje het gevoel dat hij daarvoor deels deze lening wil gebruiken. "Ik heb mijn investering gedaan" O-)
Pecunia non olet
pi_156140244
GvE is wat traag de laatste tijd met diverse termijnbetalingen.
Het lijkt wel of het deze maand nóg wat trager gaat.
ik mis nu 3 betalingen van de 14e. (zaten er vandaag ook niet bij)
Anderen hier dezelfde ervaring?
pi_156140373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:53 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb vandaag net 2 betalingen gekregen die op de 14e normaal gesproken betaald werden. Ik denk dat er nog wat moeite is met de overgang, vroeger keek je rond 11 uur op de site en wist je of je een betaling gedaan was. Nu zijn die tijden ook maar raden.
pi_156140461
quote:
Laatste tijd nee, deze maand wel.
pi_156140619
quote:
99s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:01 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Laatste tijd nee, deze maand wel.
Idem.
pi_156141027
quote:
Eindelijk weer een aardig project op KOM. Die gaat wel vol komen. Ik hik alleen wat aan tegen die aflossing in 2016 van 200K, ik heb een beetje het gevoel dat hij daarvoor deels deze lening wil gebruiken. "Ik heb mijn investering gedaan" O-)
De overwaarde op de boerderij en de garantstelling van de BV zijn echter wel prima zekerheden, ik denk erover om ook mee te doen met deze...
pi_156141093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:20 schreef vonragnor het volgende:

[..]

De overwaarde op de boerderij en de garantstelling van de BV zijn echter wel prima zekerheden, ik denk erover om ook mee te doen met deze...
wat ik hier gek vind is dat Agium de staatjes geeft voor 2014 en 2015, terwijl juist die van 2016 interessant is.
pi_156141151
ik vandaag ook 2 van de 14e ontvangen, maar 3 andere van de 14e gebeurt niks mee.
pi_156141320
quote:
Heeft iemand al aan GvE gevraagd wat de exacte reden is van de vertraging? We gissen nu steeds maar wat. Heel ingewikkeld lijkt het ook weer niet omdat het totale saldo van de GvE rekening te storten naar de derdenrekening.
pi_156141367
nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12070

[ Bericht 23% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 09:17:48 ]
pi_156141457
Nieuwe op GVE

Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12070

Naam: Fit20 Rotterdam
Bedrag: 45.000 euro
Rente: 8,0%
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,04

De tweede fit20.. Eerder eentje in stadskanaal.

Edit: er zijn al meedere fit20 ;)..
pi_156141493
Ik had me afgemeld voor het mailtje via fok, echter krijg ik hem nog steeds.
Bij wie moet ik daarvoor zijn?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_156141513
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:35 schreef Gijsbertus het volgende:
Nieuwe op GVE

Volgens mij al de 5e of 6e fit20 die ik voorbij zie komen. Net zo vaak als OAMKB, alleen is dat een concept waar ik wel vertrouwen in heb.
pi_156141517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:35 schreef Gijsbertus het volgende:
Nieuwe op GVE

Er zijn al meerdere fit20's langsgekomen. Ik pas deze.
pi_156141562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:37 schreef MSR het volgende:

[..]

Er zijn al meerdere fit20's langsgekomen. Ik pas deze.
Een ex-profvoetballer die E 15.000 kan inleggen. Er is ergens wat mis gegaan :?
pi_156141751
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp zijn er 52 van deze studio's in Nederland en is dit de tweede studio van dit DUO. Weet een van jullie of we die andere studio van dit stel ook gefinancierd hebben via CF?
pi_156141783
En wie kent er iemand die gebruik maakt van dit concept? :)
pi_156141898
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heeft iemand al aan GvE gevraagd wat de exacte reden is van de vertraging? We gissen nu steeds maar wat. Heel ingewikkeld lijkt het ook weer niet omdat het totale saldo van de GvE rekening te storten naar de derdenrekening.
Dit en zullen we gewoon onderling de afspraak maken dat we pas na een werkdag of 5 gaan roepen hier?
pi_156141921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:46 schreef AapNootMuis het volgende:
Nope, ik geloof er echter ook niet in. Iemand die bij mij aan komt zetten hiermee zal ik met de grond gelijk maken :Y)
pi_156141940
Er komen nieuwe projecten aan:
Over the last weeks relatively few new projects were published on our website. This had everything to do with the following.

We are happy to announce that since last week "Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl" is fully implemented. With the establishment of this foundation we are able to separate the money invested through our lenders from our own capital. This makes it more secure for our clients to invest and borrow money through our platform, for there is a legal separation of funds and in the event of a calamity of Geldvoorelkaar.nl, creditors cannot claim these investments. Since last week all our payments are being processed through a new bank account for "Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl". This comprehensive project was the main reason for the limited number of projects.

We can inform you that, now that all of the administrative proceedings are finished, we can again focus on publishing new projects. We expect at least 10 new projects over the coming week in which our lenders can invest. Geldvoorelkaar.nl is market leader in The Netherlands and has funded over 825 projects, with a total sum of over ¤ 66.000.000,-. Geldvoorelkaar.nl is the only Dutch crowdfunding platform that works under full license of the Authority Financial Markets, and aims to develop the professionalism and growth of crowdfunding.
pi_156141989
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef djh77 het volgende:
Over the last weeks relatively few new projects were published on our website. This had everything to do with the following.

We are happy to announce that since last week "Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl" is fully implemented. With the establishment of this foundation we are able to separate the money invested through our lenders from our own capital. This makes it more secure for our clients to invest and borrow money through our platform, for there is a legal separation of funds and in the event of a calamity of Geldvoorelkaar.nl, creditors cannot claim these investments. Since last week all our payments are being processed through a new bank account for "Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl". This comprehensive project was the main reason for the limited number of projects.

We can inform you that, now that all of the administrative proceedings are finished, we can again focus on publishing new projects. We expect at least 10 new projects over the coming week in which our lenders can invest. Geldvoorelkaar.nl is market leader in The Netherlands and has funded over 825 projects, with a total sum of over ¤ 66.000.000,-. Geldvoorelkaar.nl is the only Dutch crowdfunding platform that works under full license of the Authority Financial Markets, and aims to develop the professionalism and growth of crowdfunding.
Nu hopen dat ze een beetje goed zijn *O*
  woensdag 16 september 2015 @ 14:54:25 #118
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156142011
Mongolië is toegevoegd aan de portefeuille van Lendahand met leningen van 36 maanden.
pi_156142175
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:54 schreef crowd-fundi het volgende:
Mongolië is toegevoegd aan de portefeuille van Lendahand met leningen van 36 maanden.
Leuk! Ik heb mijn investering gedaan als 1 van de eerste
pi_156142180
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ja, een fatsoenlijke carriere:

pi_156142432
Meer sub- en unsibscribes afgelopen weken op de maillijst, geen idee waarom :s).
జ్ఞ‌ా
pi_156142584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp zijn er 52 van deze studio's in Nederland en is dit de tweede studio van dit DUO. Weet een van jullie of we die andere studio van dit stel ook gefinancierd hebben via CF?
Lijkt me een succesvolle formule als er al 52 zijn. Het bedrag is goed te overzien en er zijn twee personen aansprakelijk. Is voor mij de eerste Fit20. Heb een bescheiden bedrag toegezegd.
Pecunia non olet
  woensdag 16 september 2015 @ 15:15:36 #123
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156142624
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Leuk! Ik heb mijn investering gedaan als 1 van de eerste
ik zie geen djh77 staan...
pi_156142653
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:15 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

#004422 <O)
Pecunia non olet
pi_156142700
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:15 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
  woensdag 16 september 2015 @ 15:19:43 #126
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156142736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:18 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Bij die Mongoolse ondernemers zie ik niet dat ene djh77 heeft geïnvesteerd. ;)
pi_156142796
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:19 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Bij die Mongoolse ondernemers zie ik niet dat ene djh77 heeft geïnvesteerd. ;)
Haha, Dit ben ik. Herken je me niet:
pi_156142853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je ziet er knap uit! Heb je ook een broertje?
  woensdag 16 september 2015 @ 15:24:46 #129
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156142867
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O! Nu zie ik het pas. Je investeert wel heel vaak bij dezelfde :)
pi_156142964
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:24 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

O! Nu zie ik het pas. Je investeert wel heel vaak bij dezelfde :)
_O-
pi_156143207
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nu hopen dat ze een beetje goed zijn
Nou we hebben er 4 gehad nog tenminste 6 nieuwe te gaan dan deze week. Nummer 4 van deze week op GVE, Fit 20 in 010 zit trouwens ook weer vol.
pi_156144611
Ik ben erg geinteresseerd in Huis Roodenburch (CAN).
heb de hele pitch doorgenomen, stuit ik als laatste op een fotootje van het koppel die het project plaatst....boven in het plaatje staat het logo van....Talamini :(
dat schuurt dan weer 'n beetje.... mijn enige default so far.
Overigens niets ten nadele van die mensen van Huis Roodenburch hoor.
Ironic. Isn't it? ;)
pi_156145263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:32 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben erg geinteresseerd in Huis Roodenburch (CAN).
heb de hele pitch doorgenomen, stuit ik als laatste op een fotootje van het koppel die het project plaatst....boven in het plaatje staat het logo van....Talamini :(
dat schuurt dan weer 'n beetje.... mijn enige default so far.
Overigens niets ten nadele van die mensen van Huis Roodenburch hoor.
Ironic. Isn't it? ;)
Haha, same here. Mijn interesse was eigenlijk ook in 1 keer over
pi_156145408
Zojuist telefonisch contact gehad met CAN.
Prima mensen, maar voor mij is CAN echt niks.
Nul zekerheden.
Ik maakte uit het verhaal op dat het een beetje een soort van ideologisch gebeuren is.
Prima voor een paar tientjes, maar niks voor substantiële bedragen, lijkt mij.
Ik haak in ieder geval af.
pi_156147245
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:19 schreef rwachtel het volgende:

Ik zit er nu een paar maanden in maar ik kan het niet aanraden. Zeer onduidelijk wat er met je geld gebeurt. Ik heb alle leningen nu al meer dan 4 maanden geleden stop gezet en heb ongeveer de helft nu terug. Sommige leningen betalen niets meer terug, dus ik verwacht dat ik die nooit meer krijg.

Grootste probleem vind ik dat ze beloven dat je leningen die nog niet zijn terugbetaald wel kunt laten uitbetalen naar je rekening, als je een 'boete' van 10% voor lief neemt. Die optie werkt bij mij niet.

Toen ik lid werd waren ze nog erg actief met mailtjes beantwoorden. Nu is dat heel summier. Wel gaven ze aan dat ze hard bezig zijn verbeteringen door te voeren, dus wie weet komt het nog goed.

Als er leningen zijn terugbetaald kan ik wel erg gemakkelijk het geld naar mijn rekening sturen, dus het is denk ik niet zo dat ze binnenkort failliet gaan of zo.
pi_156148246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

#004422 <O)
nee dat was ik ^O^ standaardbedragje haha
  woensdag 16 september 2015 @ 19:10:46 #137
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156149020
Jammer dat er bij Zencap geen reactiemogelijkheid is.
Nieuwe: fraismachine. Wat dat ook moge zijn.
Waarom is het veilig om u krediet te verlenen? De garantie tot terugbetaling van de lening is gebaseerd op het feit dat wij een solide bedrijf zijn dat schuldenvrij is en waar alles eigen bezit is.
Leg daar de "financiële indicatoren" eens naast. Dan snap ik iets niet helemaal. Over de eerste drie maanden van 2015 zijn geen cijfers beschikbaar. Over 2014 en 2013 wel. Dan denk ik: hoezo, schuldenvrij?
pi_156150127
Over Trustbuddy:
http://globenewswire.com/(...)e-Future-Growth.html

"The Company is expected to have sufficient funds to reach break-even in 2016, if the proposed capital raise to be voted on during the 18 September 2015 Extraordinary General Meeting (“EGM”) is successful."
pi_156151194
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Waarom is het veilig om u krediet te verlenen? De garantie tot terugbetaling van de lening is gebaseerd op het feit dat wij een solide bedrijf zijn dat schuldenvrij is en waar alles eigen bezit is.
Leg daar de "financiële indicatoren" eens naast. Dan snap ik iets niet helemaal. Over de eerste drie maanden van 2015 zijn geen cijfers beschikbaar. Over 2014 en 2013 wel. Dan denk ik: hoezo, schuldenvrij?
Ik zie een langlopende lening van 70K (hypotheek?) waar zo te zien niet op wordt afgelost. Verder zijn er wat kortlopende schulden waaronder wordt begrepen denk ik de loonbelasting, BTW en handelscrediteuren. Daar staan veel hogere vlottende activa tegenover dus quick en current ratio zijn uitstekend. Een bedrijf zonder enige kortlopende schulden bestaat niet, aangezien er altijd tijdverschil is tussen het ontstaan van een verplichting en de betaling daarvan. De loonbelasting mag een maand later betaald worden bijvoorbeeld.

Leuk project verder deze freesmachine(?).
Pecunia non olet
  woensdag 16 september 2015 @ 20:29:17 #140
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156151559
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zie een langlopende lening van 70K (hypotheek?) waar zo te zien niet op wordt afgelost. Verder zijn er wat kortlopende schulden waaronder wordt begrepen denk ik de loonbelasting, BTW en handelscrediteuren. Daar staan veel hogere vlottende activa tegenover dus quick en current ratio zijn uitstekend. Een bedrijf zonder enige kortlopende schulden bestaat niet, aangezien er altijd tijdverschil is tussen het ontstaan van een verplichting en de betaling daarvan. De loonbelasting mag een maand later betaald worden bijvoorbeeld.

Dank je wel, obligataire. Ik heb weer wat geleerd! Gelukkig heb je bij Zencap nog even de tijd om na te denken of en zo ja voor hoeveel je instapt. Deze lijkt me na deze uitleg het overwegen waard, zij het dat de rente wat laag is.
pi_156151618
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:46 schreef AapNootMuis het volgende:
Ja, een vriendin van mij sport daar, wordt vanuit haar werk geregeld. Dus ik denk dat ze het pushen naar bedrijven, wat wel gunstig zou zijn en past ook wel bij hun doelgroep als ik het zo lees.

Ben vandaag voor het eerst begonnen met crowdfunding. Heb 500 in fit20 gestopt, geloof wel in dit concept. Heb een apart rekening geopend en daar wat geld op gestort wat ik kan missen dus we zullen zien :)
  woensdag 16 september 2015 @ 20:32:18 #142
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156151666
De eerste lening aan een Mongoolse onderneming is bij Lendahand gefinancierd. Was er een gering bedrag voor een jaar. Die van drie jaar, dat is wat nieuws.
Als je je Mongools nog wat wil ophalen: er was een filmpje van de onderneemster bij geplaatst.
pi_156152299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef crowd-fundi het volgende:

[..] Gelukkig heb je bij Zencap nog even de tijd om na te denken of en zo ja voor hoeveel je instapt. Deze lijkt me na deze uitleg het overwegen waard, zij het dat de rente wat laag is.
De rente is niet hoog maar de kosten wel }:| Ik pak bij Zencap doorgaans de A+'jes en de A'tjes, kleine bedrijven met veel eigen vermogen en goede current ratio. Al heb ik nu ook twee B'tjes in aanvraag lopen. Ben al met al wel tevreden over Zencap de laatste tijd. Qua infoverstrekking vind ik Zencap de allerbeste.

Bij andere sites zie ik veel te veel geromantiseerd geOH. Wat boeit het mij nou wat voor hobbies ze hebben of hoe de kids heten :) Balansratio's wil obli zien :7
Pecunia non olet
pi_156152579
A.s. vrijdag komt de crematieonderneming weer online, wordt nu 5s en de rente wordt 9%.
Ze hebben de zekerheden nu anders geregeld, hoe is niet helemaal duidelijk.
Ik weet uit eigen ervaring dat de crematoria in mijn regio allemaal werk genoeg hebben, dus lijkt me een mooie risico/rendement verhouding.
Pecunia non olet
pi_156155339
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef djh77 het volgende:

Sinds wanneer verloopt de communicatie van GVE in het Engels????
Neem toch aan dat de meerderheid van de investeerders gewoon Nederlandstalig is?
Beetje vreemd!
pi_156158509
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:47 schreef gve74 het volgende:

[..]

Sinds wanneer verloopt de communicatie van GVE in het Engels????
Neem toch aan dat de meerderheid van de investeerders gewoon Nederlandstalig is?
Beetje vreemd!
Inderdaad een beetje vreemd. Zeker om de moedermaatschappij ook een beetje mee te laten lezen. Het zou wel netjes zijn als er in het vervolg tegelijkertijd een Nederlandstalige versie beschikbaar is aangezien niet iedereen de Engelse taal machtig is.
pi_156161913
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het inderdaad om een freesmachine voor tandtechniek. Het moet een soortgelijk apparaat zijn:

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 09:18:32 ]
pi_156162302
Tja aan deze Crowdfunding doen we allemaal mee! :)

SPOILER
pi_156162382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Mijn ervaring met Zencap is dat ze vragen die je over de e-mail stelt vlot beantwoorden. Een forum zoals bij KoM was idd nog beter geweest
pi_156162850
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11869

[ Bericht 30% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 09:12:24 ]
pi_156162944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:05 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op Gve: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11869

Project:11869 Zakelijk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Classificatie: 3
G-PD percentage:0,09
Creditsafe score:58
Alle BV's tekenenen en de oprichter nog eens persoonlijk aansprakelijk. Risico 3.
Die ga ik wel meenemen.
pi_156163001
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Alle BV's tekenenen en de oprichter nog eens persoonlijk aansprakelijk. Risico 3.
Die ga ik wel meenemen.
ik ook... Deze zal wel snel vol zitten. relatief laag risico etc etc ;)
pi_156163222
Activering investering in project 011869 (RS Finance) - Geldvoorelkaar.nl
Idd loopt wel vol vandaag ook ff meegenomen voor de spreiding en herinvestering.
pi_156163233
Beetje jammer van zo een administratie kantoor dat blijkbaar het jaarverslag van 2014 niet gepubliceerd is. 60 maanden is ook wel lang.

Verder hoop ik dat die 18 mensen op de foto niet allemaal in volle loondienst zijn, 1.100.000 / 18 = 60.000 per hoofd

edit: inmiddels al op 20%

[ Bericht 6% gewijzigd door namliam op 17-09-2015 09:29:59 (percentage) ]
pi_156163303
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:26 schreef namliam het volgende:
Beetje jammer van zo een administratie kantoor dat blijkbaar het jaarverslag van 2014 niet gepubliceerd is. 60 maanden is ook wel lang.

Verder hoop ik dat die 18 mensen op de foto niet allemaal in volle loondienst zijn, 1.100.000 / 18 = 60.000 per hoofd

Van hun website doet alleen de index het, doorklikken naar 'meedoen' of 'contact' geeft bij mij een foutmelding...
pi_156163308
quote:
Website is belabberd (Knop "meedoen" en "contact" werken niet): https://www.rs-finance.com/
pi_156163309
ik doe ook mee.. laag risico in mijn optiek. normaal rentepercentage.
Activering werkte eerst niet, daarna gelukkig wel..
pi_156163315
Administratiekantoor met 25 personeelsleden en 1 mio omzet ?
pi_156163323
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:32 schreef Justme7005 het volgende:
Ja, dat viel mij ook al op.Heel laag inderdaad.
pi_156163509
Vragen aan de paddenstoelenman op KoM worden netjes beantwoord. Is er volgens jullie nog iets op aan te merken, of is het (eindelijk) gewoon een degelijk project? :)
pi_156163518
Die website van rs-finance is niet helemaal lekker. Maar de rest lijkt wel aardig te kloppen. Ik pak deze in ieder geval ff mee voordat hij volzit.
pi_156163522
Ik doe mee met RS finance, over tropisch fruit twijfel ik nog!
pi_156163533
Ik neig meer naar het tropisch fruit dan naar het administratiekantoor
pi_156163549
quote:

en 2013 op het laatste moment gedeponeerd als voorlopige balans. Vreemd
pi_156163560
Mooie! En al weer half vol.
Pecunia non olet
pi_156163565
Ik heb rs finance meegepakt maar twijfel daar nu toch over, mede omdat ze zo prat gaan op "voor lopen op de meute" qua automatisering in combinatie met vele medewerkers tov lage omzet en crappy webiste.
pi_156163576
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:45 schreef Justme7005 het volgende:
Ik neig meer naar het tropisch fruit dan naar het administratiekantoor
Ik ook... Bij RS te veel dingen die nét niet helemaal kloppen/duidelijk zijn.
nouja, vol komt 'ie toch wel :)
pi_156163587
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:32 schreef Justme7005 het volgende:
Dat is (neem ik aan) inclusief part-timers en de werkster. Anders had er wel 25 FTE's oid gestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 17-09-2015 09:53:43 ]
Pecunia non olet
pi_156163707
Tropisch fruit ook meegepakt!
pi_156163713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is (neem ik aan) inclusief part-timers en de werkster.
Is denk ik ook zo. Maar dan nog: stel dat het 18 fte is, gemiddelde loonkosten per jaar ¤ 45k, heb je totale loonkosten van ¤ 810k. Dat is 80% van de omzet. De eerste klanten zijn vaak niet de beste, tis immers een vechtmarkt...alle andere bedrijfskosten.....heb beetje gevoel dat ze zichzelf over de kop groeien...
pi_156163723
zilverlinde skip ik... meer risico en door die langere looptijd is de fee ook een stuk hoger... 84 maanden !?!
pi_156163753
Tropisch fruit meegepakt... zilverlinde en RS niet :)
pi_156163816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:57 schreef AapNootMuis het volgende:
Tropisch fruit meegepakt... zilverlinde en RS niet :)
Idem dito, mijn 20e KoM-project alweer
pi_156163877
Ik heb Tropisch Fruit en RS Finance meegepakt. Zilverlinde neem ik niet mee, looptijd voor mij te lang in dit geval. Overigens is de reden waarom dit maar een 5je is wel duidelijk uitgelegd.
pi_156163975
Zo, GvE is gelukkig weer helemaal terug met een aantal toch wel weer interessante projecten. Daar was ik wel weer aan toe. :7
pi_156164029
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:04 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb Tropisch Fruit en RS Finance meegepakt. Zilverlinde neem ik niet mee, looptijd voor mij te lang in dit geval. Overigens is de reden waarom dit maar een 5je is wel duidelijk uitgelegd.
Zilverlinde weet ik ook nog niet. 84 maanden is wel lang. Bovendien is financieel inschatten van deze mensen niet hun sterkste kant.
Omzet inschatting bij de vorige lening 2014 150K 2015 200K
Nu gerealiseerd 2014 125K geschat voor 2015 135K

In de vorige pitch zou het na verbouwing helemaal top zijn. Nu toch nog extra zaken verbouwen en dus extra kosten.

Maar ja er staat natuurlijk wel overwaarde tegenover voor als het mis gaat.
pi_156164039
Ook RS Finance gepakt, maar Villa laat ik ook liggen.
  donderdag 17 september 2015 @ 10:14:07 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156164059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:13 schreef EindhovenAB het volgende:
Ook RS Finance gepakt, maar Villa laat ik ook liggen.
Je naam...bedoel je daarmee de wijk?
  donderdag 17 september 2015 @ 10:15:14 #180
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156164079
Een hoop mails iedere dan van de mailer en de gve mailer. Beetje té veel. Toch maar eens wat wijzigen binnenkort.
pi_156164094
Zijn er hier mensen die geinvesteerd hebben in Stael (collin)?
Zojuist mail ontvangen met uitnodiging voor de feestelijke opening.
Ik ga wel langs. Is voor mij niet zo ver van huis..
pi_156164126
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:44 schreef rob746 het volgende:
Die website van rs-finance is niet helemaal lekker. Maar de rest lijkt wel aardig te kloppen. Ik pak deze in ieder geval ff mee voordat hij volzit.
Website doet het weer. Beetje beroerd moment voor een storing. Project zit vol.
pi_156164134
Ook het fruit en paddo's van KOM nog meegenomen.
Na eerder RS Finance. De projecten lijken weer op gang te komen zo half september.
pi_156164176
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:17 schreef djh77 het volgende:
Website doet het weer.
Ik had ze even gebeld. :)
pi_156164192
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je naam...bedoel je daarmee de wijk?
Daar woon ik ja :)
pi_156164214
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:15 schreef Gijsbertus het volgende:
Wel geïnvesteerd, maar voor mij is het te ver weg, anders was ik wel even gekomen.
Pecunia non olet
pi_156164249
Gve lijkt idd waar aardig terug met de projecten. Ze hebben gewacht met nieuwe projecten tot alles in orde was met de derderekening.
Maar heb toch ook nog even meegedaan met de bioprocessor bij agd. Maar of die vol gaat komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door rob746 op 17-09-2015 10:36:02 ]
  donderdag 17 september 2015 @ 10:24:55 #188
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156164278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:20 schreef EindhovenAB het volgende:

[..]

Daar woon ik ja :)
Dan zijn we een soort van buren.
pi_156164909
Ik neem die Villa en Dental techniek ook mee voor een klein bedrag.
pi_156165247
Vanaf wat voor een bedrag is het nu rendabel om te investeren.
Ik neem aan dat als je ¤100 investeert het zo goed als niets oplevert.
pi_156165278
De kracht is juist dat je op heel veel projecten kunt meedoen met (kleine) bedragen zodat je uiteindelijk toch een groot bedrag investeert maar het risico kunt spreiden over vele projecten.
pi_156165310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:15 schreef Xeor het volgende:
Tja, dat is voor iedereen anders. Het rendement is op iedere investering het zelfde, of je nu 100 euro inlegt of 10k. Het bedrag per investering is natuurlijk mede afhankelijk van je totale vermogen. Het is natuurlijk verstandig om er goed op te letten dat je voldoende spreiding aanbrengt, en niet alleen binnen je crowdfunding projecten maar ook binnen je totale vermogen.
pi_156165312
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:15 schreef Xeor het volgende:
Fee van de platforms is (als die er al zijn) procentueel. Het maakt dus niet uit of je met grote of kleine bedragen investeert. Veel kleine(re) bedragen in veel projecten is wat aangeraden wordt en wat de meesten hier ook doen bij mijn weten
pi_156165349
Dank voor de antwoorden, zag dit topic voorbij komen en ben aan het rondkijken op de site geldvoorelkaar hoe alles in elkaar steekt :P
pi_156165359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:21 schreef Xeor het volgende:
Dank voor de antwoorden, zag dit topic voorbij komen en ben aan het rondkijken op de site geldvoorelkaar hoe alles in elkaar steekt :P
Nou, welkom hier. Heb je op dit moment nog helemaal geen investeringen gedaan?
pi_156165408
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nou, welkom hier. Heb je op dit moment nog helemaal geen investeringen gedaan?
dank :D
Nee ik heb nog geen investeringen gedaan. Tips?
pi_156165425
Hier even lezen voordat je investeert wat een kritisch deel van de crowd van een project vindt :)
pi_156165493
als tip: de topictitel ;).

verder is het handig voor jezelf een risico-rendementsverhouding in te stellen.
Bijvoorbeeld:
- geen horeca investering
- geen investering in 5s (GVE) C (KOM)
- minimaal investering vanaf 7,5%
- geen investering in stapelfinanciering (waar de bank mee participeert in de funding)
- bij twijfel geen investering
- als laatst, volg dit forum op de voet ;).

ook belangrijk. Maak een berekening hoeveel van je spaargeld wil investeren in crowdfunding.
Zorg altijd dat je ergens op kunt terugvallen (bij 75-25 verdeling)
pi_156165504
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:24 schreef Xeor het volgende:

[..]

Ik zou zeggen lees de afgelopen maanden van dit forum op je gemakje terug en probeer je eigen beeld te vormen. Er komen op dit moment regelmatig interessante projecten voorbij. De enige tip die ik je wil meegeven is, neem de tijd en bij twijfel het project lekker aan je voorbij laten gaan. Er komen altijd weer nieuwe projecten….
pi_156165515
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:21 schreef obligataire het volgende:
Wel geïnvesteerd, maar voor mij is het te ver weg, anders was ik wel even gekomen.
Stael opening!
Gijsbertus, als ik het kan combineren met een bezoek aan mijn zoon die in Utrecht woont ga ik ook even langs. Ik zal hem eens bellen of hij er is.
pi_156165539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:28 schreef Gijsbertus het volgende:

Bijvoorbeeld:
- geen investering in stapelfinanciering (waar de bank mee participeert in de funding)
Dus bij 100k minimaal 7,5k investeren? Is dat niet erg risicovol?
Horeca en 5s had ik inderdaad al terug gevonden in deze reeks :)
pi_156165543
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou zeggen lees de afgelopen maanden van dit forum op je gemakje terug en probeer je eigen beeld te vormen. Er komen op dit moment regelmatig interessante projecten voorbij. De enige tip die ik je wil meegeven is, neem de tijd en bij twijfel het project lekker aan je voorbij laten gaan. Er komen altijd weer nieuwe projecten….
Is goed dankjewel :)
pi_156165567
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:30 schreef Xeor het volgende:

[..]

nee, investeren bij een rendement van 7,5% ;).
Het is wat ik aanhoud, hoef voor jou uiteraard niet hetzelfde te zijn.
pi_156165570
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:30 schreef Xeor het volgende:

[..]

Nee, dat je minimaal 7,5% rente krijgt op je 100 euro.
pi_156165597
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Stael opening!
Gijsbertus, als ik het kan combineren met een bezoek aan mijn zoon die in Utrecht woont ga ik ook even langs. Ik zal hem eens bellen of hij er is.
Ben benieuwd. Laat het maar weten.
Eerste keer dat ik naar een opening ga waar ik in heb geinvesteerd..
pi_156165633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:24 schreef Xeor het volgende:

[..]

Welkom, vtv bedenken hoeveel geld je max in crowdfunding wilt steken. Bedenk dat je het geld voor langere tijd kwijt bent en risico loopt. Mss ist aardig om bij recente projecten op de sites van GvE, KoM, Collin te kijken en te vergelijken wat je er zelf van vindt en hoe er hier op is gereageerd.
pi_156165688
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:32 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

nee, investeren bij een rendement van 7,5% ;).
Het is wat ik aanhoud, hoef voor jou uiteraard niet hetzelfde te zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:32 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Nee, dat je minimaal 7,5% rente krijgt op je 100 euro.
Ah de rente is dat op jaarbasis of op zijn totaliteit?
pi_156165706
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:35 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Welkom, vtv bedenken hoeveel geld je max in crowdfunding wilt steken. Bedenk dat je het geld voor langere tijd kwijt bent en risico loopt. Mss ist aardig om bij recente projecten op de sites van GvE, KoM, Collin te kijken en te vergelijken wat je er zelf van vindt en hoe er hier op is gereageerd.
Ik zal dan ook nooit geld investeren wat ik nodig heb, bedankt voor de tips ;)
pi_156165765
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:15 schreef Gijsbertus het volgende:
Er zat ook een bon bij voor een high tea met 2 personen. Netjes.
pi_156165797
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:37 schreef Xeor het volgende:

[..]

[..]

Ah de rente is dat op jaarbasis of op zijn totaliteit?
dat is lastig aan te geven, omdat er tussentijds ook afgelost wordt. Een reëel rendement van 7,5% zul je niet halen.. het gaat hier wel obv totaliteit.
pi_156165818
Bedenk ook dat spreiding niet alles zaligmakend is.
Liever 20 hele veilige projecten van 500 euro dan
100 van 100 (waarvan de kwaliteit gemiddeld minder zal zijn).

Dat van die 7,5% ben ik het ook niet helemaal mee eens......er zijn er waar ik 6,5% of 7% ook prima vind als het een hele goede aflossingscapaciteit heeft.
Pecunia non olet
pi_156165907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:42 schreef obligataire het volgende:
Bedenk ook dat spreiding niet alles zaligmakend is.
Liever 20 hele veilige projecten van 500 euro dan
Zeker, alleen hoe weet je dat van de voren :) Ook een veilig project kan klappen.
pi_156166054
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:18 schreef crowdiefunder het volgende:
rojecten kunt meedoen met (kleine) bedragen zodat je uiteindelijk toch een groot bedrag investeert maar het risico kunt spreiden over vele projecten.
En door herinvestering rente op rente pakken ^O^
pi_156166091
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:42 schreef obligataire het volgende:
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn.
pi_156166210
Hebben jullie enkele voorbeelden waar jullie in hebben geïnvesteerd?
pi_156166251
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:56 schreef Xeor het volgende:
Hebben jullie enkele voorbeelden waar jullie in hebben geïnvesteerd?
wel 43, maar is het niet handiger dat je even wat topics terug leest?

Daar worden 99% van je vragen behandeld
pi_156166294
Ik ook iets van 46, sinds begin juni, ik schiet een beetje door :)

edit: juli naar juni, eerste terugbetalingen zijn van juli :)

[ Bericht 34% gewijzigd door crowdiefunder op 17-09-2015 12:13:47 ]
pi_156166449
Ik ben aan het terug lezen, zit nu bij nummer 48 in de reeks :) , hoeveel investeren jullie gemiddeld per investering?
pi_156166473
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:58 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik ook iets van 46, sinds begin juli, ik schiet een beetje door :)
Ik ben dus niet de enige, het is verslavend :N
pi_156166648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:04 schreef Xeor het volgende:
Ik ben aan het terug lezen, zit nu bij nummer 48 in de reeks :) , hoeveel investeren jullie gemiddeld per investering?
Heel verschillend, van 100 tot 1500 tot nu toe, maar meestal 200. Ligt een beetje aan wat ik over heb en het risico/verhaal.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:04 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik ben dus niet de enige, het is verslavend :N
Ik heb me al uitgeschreven van de mailer, dan zitten projecten soms al vol voordat ik er (hier) over lees.
pi_156166654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:58 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik ook iets van 46, sinds begin juli, ik schiet een beetje door :)
juli dit jaar :o

quote:
Is heel persoonlijk, de ene werkt met 100tjes terwijl iemand anders er 2.5k per investering tegenaan gooit.
pi_156166722
quote:
99s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:12 schreef CaLeX het volgende:

[..]

juli dit jaar :o

[..]

dit jaar ja, maar het is juni, eerste terugbetaling is van juli, kijk even scheef in mijn excel sheet :)
pi_156166753
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:14 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

dit jaar ja, maar het is juni, eerste terugbetaling is van juli, kijk even scheef in mijn excel sheet :)
ah ik heb er 12 maanden langer over gedaan. Gemiddeld 3 projecten per maand nu.
pi_156166770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:28 schreef Gijsbertus het volgende:

Bijvoorbeeld:

ook belangrijk. Maak een berekening hoeveel van je spaargeld wil investeren in crowdfunding.
Zorg altijd dat je ergens op kunt terugvallen (bij 75-25 verdeling)
Mooi dat iedereen toch zijn eigen afwegingen maakt. Gaat bij mij meer om het totaal plaatje. Daarom werk ik niet met criteria's. Op bijna alle criteria is wel iets op aan te merken:

- geen horeca; Gevaarlijke branche, maar toch zitten er af en toe wil zaken tussen die iets unieks hebben en daardoor ook levensvatbaar zijn.

- Geen 5s: 5s zegt alleen dat het nieuwe ondernemers zijn, niks over aflossingscapaciteit. Laatst zelf nog geïnvesteerd in OAMKB.

- minimaal investering vanaf 7,5%: Rente en risico moet in verhouding zijn. Bij Lendahand neem ik genoegen met minder, omdat daar het grootste risico toch ligt bij de tussenpersonen.

- geen investering in stapelfinanciering. Zekerheden zijn voor mij een wassen neus. Volgens mij is er nog uit geen een default geld terug gekomen. Hoe goed de zekerheden ook zijn. Een stapelfinanciering betekend dat de bank ook vertrouwen in een project heeft. Dat geeft mij ook een veiliger gevoel, omdat een bank met "eigen geld" investeert.
pi_156167113
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:16 schreef Murene het volgende:
Zekerheden zijn voor mij een wassen neus. Volgens mij is er nog uit geen een default geld terug gekomen. Hoe goed de zekerheden ook zijn.
Je hebt gelijk dat bij die projecten die in default zijn gegaan over het algemeen weinig te halen was.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat projecten met goede zekerheden niet in default geraken. en alszodanig de zekerheden wel degelijk belangrijk zijn in het selectie proces?!?
Immers als je wat te verliezen hebt ga je als leningnemer tot het gaatje en zorg je wel dat je project, bedrijf niet in de vernieling loopt.
pi_156167317
Hier sinds half juli 16 projecten, verdeeld over 5 platforms.

belangrijkste criteria daarbij zijn spreiding sectoren, looptijd max. 5jr., risico/rente verhouding (na aftrek fee!), ervaring v/d ondernemer, gunfactor.

Hoofdelijke aansprakelijkheid vind ik belangrijk maar verdere zekerheden neem ik met een korrel zout.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat bij die projecten die in default zijn gegaan over het algemeen weinig te halen was.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat projecten met goede zekerheden niet in default geraken. en alszodanig de zekerheden wel degelijk belangrijk zijn in het selectie proces?!?
Immers als je wat te verliezen hebt ga je als leningnemer tot het gaatje en zorg je wel dat je project, bedrijf niet in de vernieling loopt.
dat! :D
  donderdag 17 september 2015 @ 12:40:28 #227
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156167340
Eigenlijk wilde ik deze maand al stoppen. Nou goed, Mongolië van Lendahand kon nog wel. En toen zag ik de incentive van Piet Peters. Vooruit dan maar. Voor het minimale bedrag zo'n bak met paddestoelen bovenop je rendement is niet verkeerd. :)
pi_156167343
quote:
tja je ziet toch vaak genoeg op TV dat dit ook andersom kan zijn omdat mensen het allemaal niet meer zien.
pi_156167504
Nog even 2 projectjes in Mongolië meegepakt op Lendahand
pi_156167570
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:40 schreef crowd-fundi het volgende:
Eigenlijk wilde ik deze maand al stoppen. Nou goed, Mongolië van Lendahand kon nog wel. En toen zag ik de incentive van Piet Peters. Vooruit dan maar. Voor het minimale bedrag zo'n bak met paddestoelen bovenop je rendement is niet verkeerd. :)
Komt vandaag nog wel vol. 91% en zojuist betalingsverzoek in de mail :)
pi_156167866
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:16 schreef Murene het volgende:

[..]

Mooi dat iedereen toch zijn eigen afwegingen maakt. Gaat bij mij meer om het totaal plaatje. Daarom werk ik niet met criteria's. Op bijna alle criteria is wel iets op aan te merken:

- geen horeca; Gevaarlijke branche, maar toch zitten er af en toe wil zaken tussen die iets unieks hebben en daardoor ook levensvatbaar zijn.

- Geen 5s: 5s zegt alleen dat het nieuwe ondernemers zijn, niks over aflossingscapaciteit. Laatst zelf nog geïnvesteerd in OAMKB.

- minimaal investering vanaf 7,5%: Rente en risico moet in verhouding zijn. Bij Lendahand neem ik genoegen met minder, omdat daar het grootste risico toch ligt bij de tussenpersonen.

- geen investering in stapelfinanciering. Zekerheden zijn voor mij een wassen neus. Volgens mij is er nog uit geen een default geld terug gekomen. Hoe goed de zekerheden ook zijn. Een stapelfinanciering betekend dat de bank ook vertrouwen in een project heeft. Dat geeft mij ook een veiliger gevoel, omdat een bank met "eigen geld" investeert.
zo heeft ieder zijn voorkeuren. En kun je op alles een tegenargument geven ;).
pi_156167922
quote:

[..]

Ben er mee eens, daarom zie ik ook graag hoofdelijke aansprakelijkheid. Maar in dit geval ging het om de gestapelde financieringen. Hierbij biedt de lener de zekerheden wel, maar zijn die voor het grootste gedeelte voor de bank. Dus dan heeft en de ondernemer er vertrouwen in want hij biedt de zekerheden, en de bank.
pi_156167961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:06 schreef Murene het volgende:

[..]

Ben er mee eens, daarom zie ik ook graag hoofdelijke aansprakelijkheid. Maar in dit geval ging het om de gestapelde financieringen. Hierbij biedt de lener de zekerheden wel, maar zijn die voor het grootste gedeelte voor de bank. Dus dan heeft en de ondernemer er vertrouwen in want hij biedt de zekerheden, en de bank.
Nou.......... de bank eist standaard alle zekerheden op en is niet bereid enig risico te dragen. Vandaar dat ze als eis stelt dat een deel van de financiering op andere wijze wordt ingevuld (nl. via crowdfunding in dit geval).
pi_156167968
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:40 schreef crowd-fundi het volgende:
Ja, daar moet ik KoM toch echt een compliment over geven. Op de begin periode na hebben ze bij de meeste projecten wel een incentive en dat blijf ik, voor alle partijen een hele goede zaak vinden.
pi_156168053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:08 schreef Justme7005 het volgende:
Nou.......... de bank eist standaard alle zekerheden op en is niet bereid enig risico te dragen. Vandaar dat ze als eis stelt dat een deel van de financiering op andere wijze wordt ingevuld (nl. via crowdfunding in dit geval).
Met andere woorden er zijn meestal niet genoeg zekerheden bij de ondernemer voor de bank en de crowd wordt dan deels de zekerheid voor de bank.
pi_156168430
quote:
Alleen MonkeyTown staat nog open van de 14e. Dit is vanaf de publicatie al een moeizaam project geweest. Vertraging in de betaling kan er ook wel bij. Voordeel is dat ze open zijn. Het geld kan nu binnenstromen w/ : Het is pokkeweer, dus iedereen naar de indoor speeltuin

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 13:35:43 ]
pi_156168486
Mis nog vier betalingen van GvE die normaal rond de 14e komen
pi_156168522
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:29 schreef Justme7005 het volgende:
Mis nog vier betalingen van GvE die normaal rond de 14e komen
Op je bankrekening of in het betaalschema op de site?
pi_156168533
Beide
pi_156168562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:31 schreef Justme7005 het volgende:
Beide
vreemd, ik heb alles voor deze week binnen (uitgezonderd monkeytown)
pi_156168663
Betalingen van GvE zijn al een paar weken steeds enkele dagen vertraagd
pi_156169014
Ik dacht dat we hier hadden afgesproken pas melding te maken van verlate betalingen als het langer was dan 5 werkdagen? :X
pi_156171769
De pitch van de kofieboer is vokgens mij uitgebreid met een 'waar leveren we al':

oa
-5 warme bakkers
-lunchroom bij Keetje
-haarstudio Jani

Ok ok stop maar ik ben om.
pi_156171930
Wat ik wel jammer vindt is dat er geen tussentijdse updates komen vanuit de leners.
Zodat je een beeld krijgt wat er met het geld is gebeurd.
Bijvoorbeeld: Hoe is de verbouwing geworden, hoe is de winkel ingericht, is de bestelde boot op tijd geleverd enz.
Omdat ze de crowd erbij willen betrekken lijkt me dat juist een aardige aanvulling of zien andere dit anders?
Uiteraard is het geld al uitgeleend dus wat dat betreft heeft het geen toegevoegde waarde.
pi_156171983
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:40 schreef RavigotteSaus het volgende:
De pitch van de kofieboer is vokgens mij uitgebreid met een 'waar leveren we al':

oa
-5 warme bakkers
-lunchroom bij Keetje
-haarstudio Jani

Ok ok stop maar ik ben om.
:N :N :N
  donderdag 17 september 2015 @ 15:57:44 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156172227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

:N :N :N
Wat is daar mis mee?
pi_156172449
Hallo!

Ik volg het forum al een tijdje en vroeg me af of hier iemand was met een Excel-sheet waar ik mijn lopende investeringen mooi in kan bijhouden.
pi_156172608
Is laatst in het forum een link naar een excel sheet van Investormatch als ik het me goed heug.

Even terug bladeren, vind je het vanzelf.
pi_156172648
Wie nog in paddo's wil moet opschieten, nog 4400,- te gaan....
pi_156172714
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:57 schreef leolinedance het volgende:
Wat is daar mis mee?
Helemaal niets Ik heb de eerste 52000 voor mijn rekening genomen onder verschillende investeringsnummers, Jij mag de volgende 48000 investeren. Dus ik zou zeggen ga je gang! :)
pi_156173239
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:14 schreef AapNootMuis het volgende:
Ik ben er ook maar ingestapt. Leuk verhaal, aardige zekerheden, duidelijke reacties op de vragen.

En die incentive... :Y , jammie
pi_156173265
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:14 schreef AapNootMuis het volgende:
Ik heb er net nog 2 investeerders bij gezet :) Zelf nog wat ingestoken en ik investeer ook voor mijn ouders die ook paddestoelen lusten.
pi_156173308
quote:
99s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:35 schreef CaLeX het volgende:
Heb hem doorgescand, Zie niet zo veel bijzonders.GVE positionnert zich net als in de vorige overeenkomst geheel als intermediair die geen verandwoordelijkheid neemt aangaande data van leningnemers etc. Verder zag ik dat zo'n afhandeling als met HIN nu expliciet genoemd wordt als mogelijkheid van vervroegd aflossen. Verder zijn er ook wel zaken aangaande hoe de lener zich moet gedragen beter opgenomen.
Maar ik moet het nog een keer echt goed lezen. Maar daar moet je net zin in hebben.................

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-09-2015 17:07:22 ]
pi_156173335
Ik heb de paddo's net ook meegepakt.
  donderdag 17 september 2015 @ 17:08:13 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156173994
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Helemaal niets Ik heb de eerste 52000 voor mijn rekening genomen onder verschillende investeringsnummers, Jij mag de volgende 48000 investeren. Dus ik zou zeggen ga je gang! :)
Beetje flauw ;) Zonder gekheid, waarom is het opvallend dat een leningvrager de huidige afzetmarkt in meer detail gaat beschrijven?
pi_156174174
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Beetje flauw ;) Zonder gekheid, waarom is het opvallend dat een leningvrager de huidige afzetmarkt in meer detail gaat beschrijven?
Dat is ook prima. Helaas lees ik in het hele project alleen maar een hoop bla bla en komt het op mij over als ene grote luchtballon. Zoals ik het al eerder gezegd heb, het enige mooie aan het project is de incentive, maar ja, om daar nu minimaal 500 euro voor te betalen.
pi_156174217
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:46 schreef rob746 het volgende:
Wat ik wel jammer vindt is dat er geen tussentijdse updates komen vanuit de leners.
Zodat je een beeld krijgt wat er met het geld is gebeurd.
Bijvoorbeeld: Hoe is de verbouwing geworden, hoe is de winkel ingericht, is de bestelde boot op tijd geleverd enz.
Omdat ze de crowd erbij willen betrekken lijkt me dat juist een aardige aanvulling of zien andere dit anders?
Uiteraard is het geld al uitgeleend dus wat dat betreft heeft het geen toegevoegde waarde.
Er worden wel een aantal zaken gedaan:
Investormatch: u kunt het bedrijf in de gaten houden door het bedrijfsprofiel te volgen of regelmatig te bekijken. De ondernemer is verplicht om u eerder kwartaal een update met de huidige stand van zaken te sturen.

Aygodutch: Aygodutch zal daarom gedurende de looptijd de ondernemer volgen en de investeerders op de hoogte stellen van belangrijke financiële parameters.

KoM: Sparkholder en Kapitaal Op Maat zijn een samenwerking aangegaan en introduceren de ‘Sparkholder API’. Met deze online tool krijgen investeerders een beter en periodiek inzicht in de bedrijven waarin zij hebben geïnvesteerd.

Soms via nieuwsbrief zoals Faja Lobi
pi_156174262
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

ik denk omdat de 'toon" van de pitch niet echt rijmt met de klanten die ze opnoemen.
pi_156174294
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef student2211 het volgende:
Hallo!

Ik volg het forum al een tijdje en vroeg me af of hier iemand was met een Excel-sheet waar ik mijn lopende investeringen mooi in kan bijhouden.
https://www.investormatch(...)nding-portfoliotool/
pi_156174893
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:19 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

ik denk omdat de 'toon" van de pitch niet echt rijmt met de klanten die ze opnoemen.
Je heb inderdaad nog wat kapperszaken af te gaan voordat je op een jaarlijkse omzet van 8 ton zit.
pi_156174908
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:54 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad nog wat kapperszaken af te gaan voordat je op een jaarlijkse omzet van 8 ton zit.
pi_156175943
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er worden wel een aantal zaken gedaan:
Investormatch: u kunt het bedrijf in de gaten houden door het bedrijfsprofiel te volgen of regelmatig te bekijken. De ondernemer is verplicht om u eerder kwartaal een update met de huidige stand van zaken te sturen.

Aygodutch: Aygodutch zal daarom gedurende de looptijd de ondernemer volgen en de investeerders op de hoogte stellen van belangrijke financiële parameters.

KoM: Sparkholder en Kapitaal Op Maat zijn een samenwerking aangegaan en introduceren de ‘Sparkholder API’. Met deze online tool krijgen investeerders een beter en periodiek inzicht in de bedrijven waarin zij hebben geïnvesteerd.

Soms via nieuwsbrief zoals Faja Lobi
GVE loopt op dit vlak (weer) achter dus, maar wellicht dat ze ook nog iets gaan verzinnen nu ze zoveel extra fee gaan vangen en nu de derdengelden perikelen achter de rug (lijken te) zijn.

Ben even jullie gespreksverslag kwijt Horseman en NaRegenDeZon, maar is hier ook over gesproken bij jullie bezoek?
pi_156176338
Morgen komt bij GvE Crematie Centrum Westerhout weer opnieuw om te investeren. Mensen die van plan zijn hier weer in te investeren?
pi_156178384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:48 schreef crowd_funder het volgende:
Morgen komt bij GvE Crematie Centrum Westerhout weer opnieuw om te investeren. Mensen die van plan zijn hier weer in te investeren?
Ik denk het wel. Ook hier (ondanks de 5s morgen) een bestaand bedrijf in een bestaande markt. Ik vond de eerste pitch ook degelijk.
pi_156179575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:37 schreef NB1908 het volgende:
Ben even jullie gespreksverslag kwijt Horseman en NaRegenDeZon, maar is hier ook over gesproken bij jullie bezoek?
Dit was het verslag zoals door mij hier geplaatst op woensdag 29 juli 2015 @ 14:00:14:

Heb naar aanleiding van mijn brief aangaande de tariefsverhoging van meer dan 50% voor investeerders gisteren samen met Horseman een bezoek gebracht aan GVE.
We hebben gesproken met Edwin Adams (directeur) en John van der Veld (Riskmanager).
We hebben daar nogmaals gepleit voor een lagere verhoging en een gespreide betaling van de succesfee. Zoals in brief omschreven.
Het zit er jammer genoeg niet in dat dit gaat gebeuren. Volgens GVE zit men met het bedrijf nog steeds in een fase van groei en ontwikkeling en hebben ze het geld op dit moment nodig voor extra personeel dat al aangenomen is en voor extra verbeteringen in de service naar de investeerders. Bovendien vindt men bij GVE dat de verhoging ook kan daar men bijvoorbeeld na de verhoging nog steeds ruim goedkoper is dan bijvoorbeeld Collin voor de investeerders.

Horsman en ik blijven van mening dat een verhoging van zo’n 50% van de inkomsten uit investeerders ten opzichte van de huidige situatie (te) fors is ook al zijn er goede bedoelingen om de service naar investeerders te verbeteren. Dit hebben we ze dan ook nadrukkelijk verteld. Daar GVE op dit moment nog geen mogelijkheid ziet om zonder een nog grotere fee verhoging de fee verspreid te innen, hebben wij gevraagd om een stappenplan om dit naar de toekomst toe wel te gaan doen.

Naast de discussie over de hoogte van de fee en de spreiding van betalen van de fee hebben we het gehad over het feit dat het voor investeerders een doorn in het oog is succes fee te betalen voor een project dat in default raakt. Men heeft belooft hier naar te kijken en zeer binnenkort terug te komen met een plan om dit probleem op te lossen.

Andere zaken die o.a. door ons gevraagd en besproken zijn.
• Diverse defaults en gang van zake daarbij. We hebben gevraagd om een communicatie stappenplan naar investeerders bij defaults, zodat de investeerder weet wanneer hij welke communicatie kan verwachten.
• De problemen met de derde rekening. Ook hier hebben we een stappen plan gevraagd zodat we weten wanneer het een en ander opgelost is. Overigens is het probleem volgens GVE veroorzaakt doordat ING op het laatste moment bestaande contract en nummer niet wilde overzetten naar de stichting. GVE heeft belooft zijn uiterste beste te doen om de betalingen niet te laten vertragen in het verdere overgangsproces.
• Verbeteren van de pitches incl. cijfers en rapporten van alle betrokken b.v.’s, verwijzingen naar eventueel eerdere projecten zowel zakelijk als in privé bij gve
• Situaties met hybrideleningen (deel bank, deel crowd)
• Opnemen van een informatieplicht van de leningnemer in het leen contract
• Realiseren van een zoekfunctie op zowel het openbare als in het “mijn geldvoorelkaar” deel van de site om het opzoeken van projecten te verbeteren en te versnellen.
• Regelmatig versturen van een nieuwsbrief aan investeerders.

Conclusie: We hebben de indruk dat GVE echt werk wil maken van het verbeteren van de informatievoorziening en service naar de investeerder.
We zien de laatste tijd wel wat verbeteringen maar de tijd zal het leren of ze hier echt in slagen.
Wij hier op fok forum zullen ze kritisch blijven volgen.
Deze riante verhoging van de investeerders FEE schept verwachtingen, ben benieuwd of men de verwachtingen waar maakt!
pi_156179823
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:48 schreef crowd_funder het volgende:
Neig naar ja, met de vergrijzing alleen maar meer werk :)
pi_156179899
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Neig naar ja, met de vergrijzing alleen maar meer werk
Vergrijzing is uitgesteld werk in deze branche! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-09-2015 09:30:22 ]
pi_156185601
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:41 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Ook hier (ondanks de 5s morgen) een bestaand bedrijf in een bestaande markt. Ik vond de eerste pitch ook degelijk.
Is wel hoger risico nu omdat de topholding niet mee tekent. Ik vond het wel een heel mooi project. Vind het jammer dat ie nu 5s is.

Misschien dat ik een iets bescheiden bedrag doe.

Ik slaap er nog een nachtje over :)
pi_156186064
quote:
Tussen de ¤100 en ¤500. In het begin investeerde ik in projecten veelal ¤100, soms ¤200 en bij hele hoge uitzondering ¤300. Tegenwoordig vakar ¤200,-.
pi_156186395
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit was het verslag zoals door mij hier geplaatst op woensdag 29 juli 2015 @ 14:00:14:

Heb naar aanleiding van mijn brief aangaande de tariefsverhoging van meer dan 50% voor investeerders gisteren samen met Horseman een bezoek gebracht aan GVE.
We hebben gesproken met Edwin Adams (directeur) en John van der Veld (Riskmanager).
We hebben daar nogmaals gepleit voor een lagere verhoging en een gespreide betaling van de succesfee. Zoals in brief omschreven.
Het zit er jammer genoeg niet in dat dit gaat gebeuren. Volgens GVE zit men met het bedrijf nog steeds in een fase van groei en ontwikkeling en hebben ze het geld op dit moment nodig voor extra personeel dat al aangenomen is en voor extra verbeteringen in de service naar de investeerders. Bovendien vindt men bij GVE dat de verhoging ook kan daar men bijvoorbeeld na de verhoging nog steeds ruim goedkoper is dan bijvoorbeeld Collin voor de investeerders.

Horsman en ik blijven van mening dat een verhoging van zo’n 50% van de inkomsten uit investeerders ten opzichte van de huidige situatie (te) fors is ook al zijn er goede bedoelingen om de service naar investeerders te verbeteren. Dit hebben we ze dan ook nadrukkelijk verteld. Daar GVE op dit moment nog geen mogelijkheid ziet om zonder een nog grotere fee verhoging de fee verspreid te innen, hebben wij gevraagd om een stappenplan om dit naar de toekomst toe wel te gaan doen.

Naast de discussie over de hoogte van de fee en de spreiding van betalen van de fee hebben we het gehad over het feit dat het voor investeerders een doorn in het oog is succes fee te betalen voor een project dat in default raakt. Men heeft belooft hier naar te kijken en zeer binnenkort terug te komen met een plan om dit probleem op te lossen.

Andere zaken die o.a. door ons gevraagd en besproken zijn.
• Diverse defaults en gang van zake daarbij. We hebben gevraagd om een communicatie stappenplan naar investeerders bij defaults, zodat de investeerder weet wanneer hij welke communicatie kan verwachten.
• De problemen met de derde rekening. Ook hier hebben we een stappen plan gevraagd zodat we weten wanneer het een en ander opgelost is. Overigens is het probleem volgens GVE veroorzaakt doordat ING op het laatste moment bestaande contract en nummer niet wilde overzetten naar de stichting. GVE heeft belooft zijn uiterste beste te doen om de betalingen niet te laten vertragen in het verdere overgangsproces.
• Verbeteren van de pitches incl. cijfers en rapporten van alle betrokken b.v.’s, verwijzingen naar eventueel eerdere projecten zowel zakelijk als in privé bij gve
• Situaties met hybrideleningen (deel bank, deel crowd)
• Opnemen van een informatieplicht van de leningnemer in het leen contract
• Realiseren van een zoekfunctie op zowel het openbare als in het “mijn geldvoorelkaar” deel van de site om het opzoeken van projecten te verbeteren en te versnellen.
• Regelmatig versturen van een nieuwsbrief aan investeerders.

Conclusie: We hebben de indruk dat GVE echt werk wil maken van het verbeteren van de informatievoorziening en service naar de investeerder.
We zien de laatste tijd wel wat verbeteringen maar de tijd zal het leren of ze hier echt in slagen.
Wij hier op fok forum zullen ze kritisch blijven volgen.
Deze riante verhoging van de investeerders FEE schept verwachtingen, ben benieuwd of men de verwachtingen waar maakt!

Ohh, dit was voor dat ik het forum begon te volgen! Ik heb GvE hier ook over gemaild dat ik de verhoging aan de hele hoge kant vond en dat ik ook de onderbouwing hoe de fee tot stand komt anders zou doen. Goed dat jullie er zo mee om zijn gegaan. Ondertussen neemt GvE wel zaken mee van jullie lijstje (zoals de fee die niet betaald hoeft te worden bij een default), maar naar mijn mening zijn er inderdaad nog heel wat verbeterslagen te maken. Ik ben dan ook benieuwd hoe ze de inrichting van de klankbordgroep gaan doen.
pi_156193339
quote:
Leuk, nuttig en financieel gezond bedrijfje m.i.
Pecunia non olet
pi_156193361
ah, het crematorium met de groeimarkt in de dood ;)..

Voor degene die zich willen buigen over de projecten binnen GVE:

https://www.geldvoorelkaa(...)ietbeoordelaars.aspx
pi_156193374
quote:
Interesting.
జ్ఞ‌ా
pi_156193398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor 2014 is er een verlies las ik..
Ben zelf niet zo van de zorg(instanties) die zelfstandig gaat..
pi_156193401
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:31 schreef obligataire het volgende:
Zijn wel veel concurenten. Google maar eens op evenementen EHBO. De website van dit bedrijf komt dan niet op de eerste pagina. Overgens is de website van dit bedrijf traag en op de computer niet prettig in gebruik. Ik maar op het logo drukken om op de site te komen, moet ik naar beneden scrollen om wat te kunnen doen. :(
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:45:59 #278
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_156193576
Is dat crematorium een dikke GO volgens jullie, nu ze 72 maanden compenseren met 9%? Alleen jammer dat er geen incentive bij zit.
pi_156193586
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:30 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op Gve: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11952

Crematie Centrum Westerhout presenteert zich voor de 2e keer op het platform GeldvoorElkaar.nl.
In het weekend van 17-19 juli jl. heeft het project succesvol het totale investeringsbedrag van ¤ 300.000 bijeen gebracht. Helaas moest het project teruggetrokken worden, omdat de Rabobank tijdens de afrondingsfase van het project het hoofdelijk tekenen door kredietnemer en diens holding tegengehouden heeft. Dit was voor ons allen een onverwachte wending. Inmiddels is aan de voorwaarden van de Rabobank voldaan en publiceren we met dezelfde trots, energie en werkpassie ons project voor de tweede keer.

Ligt het aan mij ? Ik kan in de Pitch niet vinden hoe de aansprakelijkheid nu geregeld is. Alleen hoofdelijke aansprakelijkheid van de heren eigenaren en niet meer van de Holding? Of is het met de Rabo opgelost en heeft die wel toestemming gegeven?
Wie weet dit?
pi_156193606
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:45 schreef Coelho het volgende:
Is dat crematorium een dikke GO volgens jullie, nu ze 72 maanden compenseren met 9%? Alleen jammer dat er geen incentive bij zit.
Gratis op visite tijdens een crematie? Een zakje as?

Koffie en cake?
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:48:28 #281
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156193634
quote:
Zoiets als: Als u van onze diensten gebruik wilt maken gedurende de looptijd krijgt u een mooie urn mee op uw reis door de eeuwige jachtvelden. :)
pi_156193651
Ben deze week begonnen en vandaag mijn 3de investering gedaan in het crematorium.
1300 heb ik er nu inzitten, waarom heb ik altijd dure hobbies?
pi_156193689
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:47 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Gratis op visite tijdens een crematie? Een zakje as?

Koffie en cake?
Korting voor schoonmoeder ;)
pi_156193692
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Crematie Centrum Westerhout presenteert zich voor de 2e keer op het platform GeldvoorElkaar.nl.
In het weekend van 17-19 juli jl. heeft het project succesvol het totale investeringsbedrag van ¤ 300.000 bijeen gebracht. Helaas moest het project teruggetrokken worden, omdat de Rabobank tijdens de afrondingsfase van het project het hoofdelijk tekenen door kredietnemer en diens holding tegengehouden heeft. Dit was voor ons allen een onverwachte wending. Inmiddels is aan de voorwaarden van de Rabobank voldaan en publiceren we met dezelfde trots, energie en werkpassie ons project voor de tweede keer.

Ligt het aan mij ? Ik kan in de Pitch niet vinden hoe de aansprakelijkheid nu geregeld is. Alleen hoofdelijke aansprakelijkheid van de heren eigenaren en niet meer van de Holding? Of is het met de Rabo opgelost en heeft die wel toestemming gegeven?
Wie weet dit?
Dat vroeg ik me ook af. Had al besloten niet mee te doen. ik stop even met 5s projecten. Standaard is er bij GvE hoofdelijke aansprakelijkheid, maar van wie allemaal??? Is me vaker niet helemaal duidelijk
pi_156193778
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Korting voor schoonmoeder ;)
verzoeknummer tijdens je eigen crematie :o
pi_156193786
Mooi zo, ik doe mee met het crematorium met een relatief klein bedrag, daarmee zit ik weer aan de max bij GVE.

Hij gaat lekker snel. Die zal over een uurtje wel vol zitten.
pi_156193843
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:55 schreef CRWD het volgende:
Mooi zo, ik doe mee met het crematorium met een relatief klein bedrag, daarmee zit ik weer aan de max bij GVE
Ik skip hem, 5s + lange looptijd waardoor 1,8% fee, das fors.

Maar ik ben ook niet nodig geloof ik, nu alweer 132k binnen.
pi_156193887
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:49 schreef EindhovenAB het volgende:
Ben deze week begonnen en vandaag mijn 3de investering gedaan in het crematorium.
1300 heb ik er nu inzitten, waarom heb ik altijd dure hobbies?
als het goed is, levert deze hobby geld op ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:58 schreef NB1908 het volgende:
icm de BB rating van Graydon laat ik hem ook lopen.
pi_156193904
quote:
Netto 8.4% opbrengst is niet verkeerd!
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:02:01 #290
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_156193932
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geweldig toch wanneer je geld kunt verdienen aan dode babyboomers ;)
pi_156193946
quote:

[..]

Maar ik ben ook niet nodig geloof ik, nu alweer 132k binnen.
Ah, ik zit weer eens verkeerd te kijken, ik was in de war met 36 maanden.
Die Fee op de looptijd is wel shit, maar dat krijg je wel terug als het fout gaat.

Ik heb nu ook een project lopen bij Greencrowd van wel te verstaan 15 jaar. Zonder Fee. Ik ga er daarmee van uit dat ik eigenlijk elk jaar wel rendement wil hebben.. en uiteraard zelf de looptijd wel overleef :)
pi_156194018
quote:
We willen je hier ook wel gratis affikken hoor. :P
pi_156194051
Kijk dit is crowdfunding. Pitch online en op -0- beginnen en niet zoals bij Collin crowdfamilyfund blijkbaar het geval is. Alhoewel ik bij de eerste keer zeer kritisch was ga ik toch maar meedoen.
pi_156194171
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wie weet dit?
Ik had niet goed gelezen!
De top holding doet niet mee in de zekerheden.
Dit zijn de bedrijven en personen die tekenen:

Noot Geldvoorelkaar.nl:
Westerhout Oven Holding BV treedt op als geldnemer en het in aanhef genoemde G-PD percentage en Creditsafe score hebben betrekking op deze vennootschap. Als medegeldnemers tekenen mee:
- Crematiecentrum Westerhout BV : G-PD percentage 0,22% en een Creditsafe score van 38 punten.
- Pro6 Beheer BV (vennootschap van J.A. Verhulst): G-PD percentage 0,06% en een Creditsafe score van 90 punten.
- P. van Eerden (DGA) en zijn partner J.A. Verhulst.
pi_156194219
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

8.4% is zeker niet verkeerd. Echter de looptijd vind ik wel aan de langere kant. In 6 jaar kan veel gebeuren. Aan de andere kant is deze sector zeker groeiend en een van de 3 levenszekerheden (geboorte, dood, belastingen).
Twijfel.. Twijfel..

Wie weet ga ik hem als projectje 40 toevoegen.
Signature
pi_156194283
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:19 schreef Jackthe het volgende:

[..]

8.4% is zeker niet verkeerd. Echter de looptijd vind ik wel aan de langere kant. In 6 jaar kan veel gebeuren. Aan de andere kant is deze sector zeker groeiend en een van de 3 levenszekerheden (geboorte, dood, belastingen).
Twijfel.. Twijfel..

Bij twijfel niet inhalen... :)
pi_156194353
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:23 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Bij twijfel niet inhalen... :)
De twijfel zit met name over de looptijd van de lening, niet in de pitch zelf. Ondanks dat het een startende onderneming is, zijn dit wel ondernemers met ervaring in de branche en belangrijk is ook dat alle vergunningen etc geregeld zijn.

Ik heb me tot nu toe altijd voorgenomen om max 5 jaar uit te lenen. Dus daar zit mijn twijfel.
Signature
pi_156194406
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:28 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Ondanks dat het een startende onderneming is, zijn dit wel ondernemers met ervaring in de branche en belangrijk is ook dat alle vergunningen etc geregeld zijn.
Ze hebben ervaring met Paarden crematie. Je moet nog maar afvragen of er inderdaad nabestaanden zijn die in een rouwcentrum afscheid willen nemen en vervolgens op een andere plek de cerematie laten plaatsvinden.
pi_156194537
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:09 schreef rockenfeller het volgende:
Kijk dit is crowdfunding. Pitch online en op -0- beginnen en niet zoals bij Collin crowdfamilyfund blijkbaar het geval is. Alhoewel ik bij de eerste keer zeer kritisch was ga ik toch maar meedoen.
Het is natuurlijk vervelend dat de kans daardoor groter is dat je er te laat bij bent bij Collin, maar zelf vind ik het wel prettig. Daar spreekt sowieso vertrouwen uit van de kring om de lener. Daarnaast denk ik dat het ook een extra stimulans is om de lening netjes af te lossen. Wanneer er vrienden en familie geleend hebben is het dubbel naar als je niet kan aflossen.
pi_156194559
Crematorium is zwaar gefinancierd. Holding zit vol met langlopende verplichtingen (hypotheek Rabo ?) Ik betwijfel in hoeverre de hier gepresenteerde zekerheden daadwerkelijk te gelde zijn te maken
pi_156194566
Ik pak de crematie mee voor 300.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')