dat!quote:Op donderdag 17 september 2015 12:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat bij die projecten die in default zijn gegaan over het algemeen weinig te halen was.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat projecten met goede zekerheden niet in default geraken. en alszodanig de zekerheden wel degelijk belangrijk zijn in het selectie proces?!?
Immers als je wat te verliezen hebt ga je als leningnemer tot het gaatje en zorg je wel dat je project, bedrijf niet in de vernieling loopt.
tja je ziet toch vaak genoeg op TV dat dit ook andersom kan zijn omdat mensen het allemaal niet meer zien.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Immers als je wat te verliezen hebt ga je als leningnemer tot het gaatje en zorg je wel dat je project, bedrijf niet in de vernieling loopt.
Komt vandaag nog wel vol. 91% en zojuist betalingsverzoek in de mailquote:Op donderdag 17 september 2015 12:40 schreef crowd-fundi het volgende:
Eigenlijk wilde ik deze maand al stoppen. Nou goed, Mongolië van Lendahand kon nog wel. En toen zag ik de incentive van Piet Peters. Vooruit dan maar. Voor het minimale bedrag zo'n bak met paddestoelen bovenop je rendement is niet verkeerd.
zo heeft ieder zijn voorkeuren. En kun je op alles een tegenargument gevenquote:Op donderdag 17 september 2015 12:16 schreef Murene het volgende:
[..]
Mooi dat iedereen toch zijn eigen afwegingen maakt. Gaat bij mij meer om het totaal plaatje. Daarom werk ik niet met criteria's. Op bijna alle criteria is wel iets op aan te merken:
- geen horeca; Gevaarlijke branche, maar toch zitten er af en toe wil zaken tussen die iets unieks hebben en daardoor ook levensvatbaar zijn.
- Geen 5s: 5s zegt alleen dat het nieuwe ondernemers zijn, niks over aflossingscapaciteit. Laatst zelf nog geïnvesteerd in OAMKB.
- minimaal investering vanaf 7,5%: Rente en risico moet in verhouding zijn. Bij Lendahand neem ik genoegen met minder, omdat daar het grootste risico toch ligt bij de tussenpersonen.
- geen investering in stapelfinanciering. Zekerheden zijn voor mij een wassen neus. Volgens mij is er nog uit geen een default geld terug gekomen. Hoe goed de zekerheden ook zijn. Een stapelfinanciering betekend dat de bank ook vertrouwen in een project heeft. Dat geeft mij ook een veiliger gevoel, omdat een bank met "eigen geld" investeert.
Ben er mee eens, daarom zie ik ook graag hoofdelijke aansprakelijkheid. Maar in dit geval ging het om de gestapelde financieringen. Hierbij biedt de lener de zekerheden wel, maar zijn die voor het grootste gedeelte voor de bank. Dus dan heeft en de ondernemer er vertrouwen in want hij biedt de zekerheden, en de bank.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat bij die projecten die in default zijn gegaan over het algemeen weinig te halen was.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat projecten met goede zekerheden niet in default geraken. en alszodanig de zekerheden wel degelijk belangrijk zijn in het selectie proces?!?
Nou.......... de bank eist standaard alle zekerheden op en is niet bereid enig risico te dragen. Vandaar dat ze als eis stelt dat een deel van de financiering op andere wijze wordt ingevuld (nl. via crowdfunding in dit geval).quote:Op donderdag 17 september 2015 13:06 schreef Murene het volgende:
[..]
Ben er mee eens, daarom zie ik ook graag hoofdelijke aansprakelijkheid. Maar in dit geval ging het om de gestapelde financieringen. Hierbij biedt de lener de zekerheden wel, maar zijn die voor het grootste gedeelte voor de bank. Dus dan heeft en de ondernemer er vertrouwen in want hij biedt de zekerheden, en de bank.
Ja, daar moet ik KoM toch echt een compliment over geven. Op de begin periode na hebben ze bij de meeste projecten wel een incentive en dat blijf ik, voor alle partijen een hele goede zaak vinden.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:40 schreef crowd-fundi het volgende:
Eigenlijk wilde ik deze maand al stoppen. Nou goed, Mongolië van Lendahand kon nog wel. En toen zag ik de incentive van Piet Peters. Vooruit dan maar. Voor het minimale bedrag zo'n bak met paddestoelen bovenop je rendement is niet verkeerd.
Met andere woorden er zijn meestal niet genoeg zekerheden bij de ondernemer voor de bank en de crowd wordt dan deels de zekerheid voor de bank.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:08 schreef Justme7005 het volgende:
Nou.......... de bank eist standaard alle zekerheden op en is niet bereid enig risico te dragen. Vandaar dat ze als eis stelt dat een deel van de financiering op andere wijze wordt ingevuld (nl. via crowdfunding in dit geval).
Alleen MonkeyTown staat nog open van de 14e. Dit is vanaf de publicatie al een moeizaam project geweest. Vertraging in de betaling kan er ook wel bij. Voordeel is dat ze open zijn. Het geld kan nu binnenstromenquote:Op woensdag 16 september 2015 13:53 schreef bleyenburg het volgende:
GvE is wat traag de laatste tijd met diverse termijnbetalingen.
Het lijkt wel of het deze maand nóg wat trager gaat.
ik mis nu 3 betalingen van de 14e. (zaten er vandaag ook niet bij)
Anderen hier dezelfde ervaring?
Op je bankrekening of in het betaalschema op de site?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:29 schreef Justme7005 het volgende:
Mis nog vier betalingen van GvE die normaal rond de 14e komen
quote:Op donderdag 17 september 2015 15:40 schreef RavigotteSaus het volgende:
De pitch van de kofieboer is vokgens mij uitgebreid met een 'waar leveren we al':
oa
-5 warme bakkers
-lunchroom bij Keetje
-haarstudio Jani
Ok ok stop maar ik ben om.
Helemaal niets Ik heb de eerste 52000 voor mijn rekening genomen onder verschillende investeringsnummers, Jij mag de volgende 48000 investeren. Dus ik zou zeggen ga je gang!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |