Dus bij 100k minimaal 7,5k investeren? Is dat niet erg risicovol?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:28 schreef Gijsbertus het volgende:
als tip: de topictitel.
verder is het handig voor jezelf een risico-rendementsverhouding in te stellen.
Bijvoorbeeld:
- geen horeca investering
- geen investering in 5s (GVE) C (KOM)
- minimaal investering vanaf 7,5%
- geen investering in stapelfinanciering (waar de bank mee participeert in de funding)
- bij twijfel geen investering
- als laatst, volg dit forum op de voet.
Is goed dankjewelquote:Op donderdag 17 september 2015 11:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lees de afgelopen maanden van dit forum op je gemakje terug en probeer je eigen beeld te vormen. Er komen op dit moment regelmatig interessante projecten voorbij. De enige tip die ik je wil meegeven is, neem de tijd en bij twijfel het project lekker aan je voorbij laten gaan. Er komen altijd weer nieuwe projecten….
nee, investeren bij een rendement van 7,5%quote:Op donderdag 17 september 2015 11:30 schreef Xeor het volgende:
[..]
Dus bij 100k minimaal 7,5k investeren? Is dat niet erg risicovol?
Horeca en 5s had ik inderdaad al terug gevonden in deze reeks
Nee, dat je minimaal 7,5% rente krijgt op je 100 euro.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:30 schreef Xeor het volgende:
[..]
Dus bij 100k minimaal 7,5k investeren? Is dat niet erg risicovol?
Horeca en 5s had ik inderdaad al terug gevonden in deze reeks
Ben benieuwd. Laat het maar weten.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Stael opening!
Gijsbertus, als ik het kan combineren met een bezoek aan mijn zoon die in Utrecht woont ga ik ook even langs. Ik zal hem eens bellen of hij er is.
Welkom, vtv bedenken hoeveel geld je max in crowdfunding wilt steken. Bedenk dat je het geld voor langere tijd kwijt bent en risico loopt. Mss ist aardig om bij recente projecten op de sites van GvE, KoM, Collin te kijken en te vergelijken wat je er zelf van vindt en hoe er hier op is gereageerd.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:24 schreef Xeor het volgende:
[..]
dank![]()
Nee ik heb nog geen investeringen gedaan. Tips?
quote:Op donderdag 17 september 2015 11:32 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
nee, investeren bij een rendement van 7,5%.
Het is wat ik aanhoud, hoef voor jou uiteraard niet hetzelfde te zijn.
Ah de rente is dat op jaarbasis of op zijn totaliteit?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:32 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Nee, dat je minimaal 7,5% rente krijgt op je 100 euro.
Ik zal dan ook nooit geld investeren wat ik nodig heb, bedankt voor de tipsquote:Op donderdag 17 september 2015 11:35 schreef Justme7005 het volgende:
[..]
Welkom, vtv bedenken hoeveel geld je max in crowdfunding wilt steken. Bedenk dat je het geld voor langere tijd kwijt bent en risico loopt. Mss ist aardig om bij recente projecten op de sites van GvE, KoM, Collin te kijken en te vergelijken wat je er zelf van vindt en hoe er hier op is gereageerd.
Er zat ook een bon bij voor een high tea met 2 personen. Netjes.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:15 schreef Gijsbertus het volgende:
Zijn er hier mensen die geinvesteerd hebben in Stael (collin)?
Zojuist mail ontvangen met uitnodiging voor de feestelijke opening.
Ik ga wel langs. Is voor mij niet zo ver van huis..
dat is lastig aan te geven, omdat er tussentijds ook afgelost wordt. Een reëel rendement van 7,5% zul je niet halen.. het gaat hier wel obv totaliteit.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:37 schreef Xeor het volgende:
[..]
[..]
Ah de rente is dat op jaarbasis of op zijn totaliteit?
Zeker, alleen hoe weet je dat van de vorenquote:Op donderdag 17 september 2015 11:42 schreef obligataire het volgende:
Bedenk ook dat spreiding niet alles zaligmakend is.
Liever 20 hele veilige projecten van 500 euro dan
100 van 100 (waarvan de kwaliteit gemiddeld minder zal zijn).
En door herinvestering rente op rente pakkenquote:Op donderdag 17 september 2015 11:18 schreef crowdiefunder het volgende:
rojecten kunt meedoen met (kleine) bedragen zodat je uiteindelijk toch een groot bedrag investeert maar het risico kunt spreiden over vele projecten.
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:42 schreef obligataire het volgende:
100 van 100 (waarvan de kwaliteit gemiddeld minder zal zijn).
wel 43, maar is het niet handiger dat je even wat topics terug leest?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:56 schreef Xeor het volgende:
Hebben jullie enkele voorbeelden waar jullie in hebben geïnvesteerd?
Ik ben dus niet de enige, het is verslavendquote:Op donderdag 17 september 2015 11:58 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik ook iets van 46, sinds begin juli, ik schiet een beetje door
Heel verschillend, van 100 tot 1500 tot nu toe, maar meestal 200. Ligt een beetje aan wat ik over heb en het risico/verhaal.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:04 schreef Xeor het volgende:
Ik ben aan het terug lezen, zit nu bij nummer 48 in de reeks, hoeveel investeren jullie gemiddeld per investering?
Ik heb me al uitgeschreven van de mailer, dan zitten projecten soms al vol voordat ik er (hier) over lees.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:04 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige, het is verslavend
juli dit jaarquote:Op donderdag 17 september 2015 11:58 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik ook iets van 46, sinds begin juli, ik schiet een beetje door
Is heel persoonlijk, de ene werkt met 100tjes terwijl iemand anders er 2.5k per investering tegenaan gooit.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:04 schreef Xeor het volgende:
Ik ben aan het terug lezen, zit nu bij nummer 48 in de reeks, hoeveel investeren jullie gemiddeld per investering?
dit jaar ja, maar het is juni, eerste terugbetaling is van juli, kijk even scheef in mijn excel sheetquote:
ah ik heb er 12 maanden langer over gedaan. Gemiddeld 3 projecten per maand nu.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:14 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
dit jaar ja, maar het is juni, eerste terugbetaling is van juli, kijk even scheef in mijn excel sheet
Mooi dat iedereen toch zijn eigen afwegingen maakt. Gaat bij mij meer om het totaal plaatje. Daarom werk ik niet met criteria's. Op bijna alle criteria is wel iets op aan te merken:quote:Op donderdag 17 september 2015 11:28 schreef Gijsbertus het volgende:
als tip: de topictitel.
verder is het handig voor jezelf een risico-rendementsverhouding in te stellen.
Bijvoorbeeld:
- geen horeca investering
- geen investering in 5s (GVE) C (KOM)
- minimaal investering vanaf 7,5%
- geen investering in stapelfinanciering (waar de bank mee participeert in de funding)
- bij twijfel geen investering
- als laatst, volg dit forum op de voet.
ook belangrijk. Maak een berekening hoeveel van je spaargeld wil investeren in crowdfunding.
Zorg altijd dat je ergens op kunt terugvallen (bij 75-25 verdeling)
Je hebt gelijk dat bij die projecten die in default zijn gegaan over het algemeen weinig te halen was.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:16 schreef Murene het volgende:
Zekerheden zijn voor mij een wassen neus. Volgens mij is er nog uit geen een default geld terug gekomen. Hoe goed de zekerheden ook zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |