Waarom niet?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:18 schreef bleyenburg het volgende:
Dat meegefinancierde begeleidingspakket staat me al hélemáál niet aan
Wat het kost weet ik niet. Maar als ik het goed lees kan je zelf kiezen of je het wel of niet doet en tot welk niveau je je laat begeleiden. Dus echte koppelverkoop kan ik het niet noemen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:28 schreef bleyenburg het volgende:
omdat ik denk dat het een (te) dure grap is en het een soort van koppel verkoop is.
Dat zou een hoop verklaren over het tempo van vollopen....quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:39 schreef rockenfeller het volgende:
Wat vinden jullie er van dat bij Collin waarschijnlijk al een groot deel gefund is voordat de pitch online komt?
Persoonlijk vind ik dat een goed teken, er is in het netwerk van de leningnemer op dat moment dus genoeg vertrouwen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:39 schreef rockenfeller het volgende:
Wat vinden jullie er van dat bij Collin waarschijnlijk al een groot deel gefund is voordat de pitch online komt?
Ik vind het wel een fijn idee. Als er al veel is geïnvesteerd betekend dat, dat de mensen om hem heen of klanten er ook vertrouwen in hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:39 schreef rockenfeller het volgende:
Als we uitgaan van E 150 (correctie) E 80 per uur zijn de kosten:quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wat het kost weet ik niet. Maar als ik het goed lees kan je zelf kiezen of je het wel of niet doet en tot welk niveau je je laat begeleiden. Dus echte koppelverkoop kan ik het niet noemen.
Op zich vind ik het wel een goede zaak dat er een sparring partner is om zaken mee door te spreken. En ja die moet natuurlijk betaald worden.
Beter aan het begin van het traject regelen dan halver wegen er achter komen dat het nodig is en dan te laat zijn of er eigenlijk geen centjes meer voor hebben om hulp te regelen.
Slim bedacht. Zo maken de intermediairs een leuke extra omzet welke wordt meegefinancierd. Ze hebben er dus veel belang bij dat een project geplaatst wordt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:45 schreef djh77 het volgende:
[..]
Als we uitgaan van E 150 per uur zijn de kosten:
• Goud (60 uur begeleiding door uw intermediair) = E 9.000
• Zilver (40 uur begeleiding door uw intermediair) = E 6.000
• Brons (20 uur begeleiding door uw intermediair) = E 3.000
Hoewel ik het idee zeker begrijp is dit, wat mij betreft, voor de populairdere platforms al lang niet meer aan de orde...quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:46 schreef rockenfeller het volgende:
d. crowdfunden is voor mij meer dan alleen geld lenen. Het bepaalt ook of de massa jouw plan haalbaar vindt.
Ik las straks al een getal van 72%quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat zou een hoop verklaren over het tempo van vollopen....
Voorbeeld ekids op GvE. De crowd vindt dit blijkbaar geen haalbaar plan dus je stelling gaat niet helemaal op.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:50 schreef AapNootMuis het volgende:
[..]
Hoewel ik het idee zeker begrijp is dit, wat mij betreft, voor de populairdere platforms al lang niet meer aan de orde...
Die 150 euro is wel erg hoog gegrepen voor een eenvoudige accountant die een beginnede ondernemer door de eerste jaren heen helpt. Ik weet dat er genoeg goede zijn te vinden die het voor de helft doen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:45 schreef djh77 het volgende:
Als we uitgaan van E 150 per uur zijn de kosten:
• Goud (60 uur begeleiding door uw intermediair) = E 9.000
• Zilver (40 uur begeleiding door uw intermediair) = E 6.000
• Brons (20 uur begeleiding door uw intermediair) = E 3.000
Er zullen vast ook mensen zijn die het voor nog minder willen doen. De vraag is dan wel wat de waarde is van het advies.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Die 150 euro is wel erg hoog gegrepen voor een eenvoudige accountant die een beginnede ondernemer door de eerste jaren heen helpt. Ik weet dat er genoeg goede zijn te vinden die het voor de helft doen.
Er zijn er nog meer die het voor het dubbele willen doen, blijft dezelfde vraag.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:58 schreef djh77 het volgende:
[..]
Er zullen vast ook mensen zijn die het voor nog minder willen doen. De vraag is dan wel wat de waarde is van het advies.
Ik zou er geen moeite mee hebben als het leninggedeelte van de inner circle dus de mensen die de mogelijkheid hebben om eerder in te schrijven, bij problemen achtergesteld is aan de mensen die van buiten investeren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:46 schreef rockenfeller het volgende:
Ik heb er mijn bedenkingen bij om de volgende redenen:
a. kijkt een familielid er wel zakelijk naar?
b. zou er informatieverschil bestaan tussen de inner crowd en de rest?
c. wij worden aardig in een richting geduwd. Je denkt leuk project, vluchtig doorlezen en investeren anders ben ik te laat.
d. crowdfunden is voor mij meer dan alleen geld lenen. Het bepaalt ook of de massa jouw plan haalbaar vindt.
Zo maar wat overdenkingen
Je hebt gelijk. Onze vrienden van OAMKB rekenen 80-125 per uur:quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:00 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Er zijn er nog meer die het voor het dubbele willen doen, blijft dezelfde vraag.
Ik denk dat 150 ook niet echt een marktconforme prijs is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 09:14:21 ]
Helemaal mee eens. Dat is nu juist de keuze vrijheid met wie je in zee gaat. Het is geen garantie dat iemand van 300 euro per uur beter is dan iemand van 75 euro per uur. Ik denk dat de keuze van een begeleider/coach/accountant een hele belangrijke is, het moet klikken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:58 schreef djh77 het volgende:
Er zullen vast ook mensen zijn die het voor nog minder willen doen. De vraag is dan wel wat de waarde is van het advies.
Je bent niet de enige. Na 2 uur zitten de projecten nog niet vol (ik verwacht wel dat je vol gaan komen).quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:41 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Beide projecten van vandaag zijn niks voor mij, dan liever de Bio processor van AGD.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:06 schreef djh77 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Onze vrienden van OAMKB rekenen 80-125 per uur:
[ afbeelding ]
Omdat hij denkt dat hij de omzet (en winst) kan verhogen, en als over 4 jaar de volledige lening is afbetaald blijft er een hoop meer over qua salaris.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:12 schreef namliam het volgende:
Ik snap die Roy niet helemaal ... of helemaal niet
Hij wordt ondernemer met een gepland inkomen van 21k op jaar basis (bruto?)
Met een hbo opleiding moet dat toch beter kunnen... en met je HBO opleiding werking op een pompstation?
Waarom wordt deze uberhaubt verkocht als het zo goed loopt, tenminste zo klinkt het in de pitch...
Niet voor mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |