abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2015 @ 15:19:43 #126
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156142736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:18 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Bij die Mongoolse ondernemers zie ik niet dat ene djh77 heeft geïnvesteerd. ;)
pi_156142796
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:19 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Bij die Mongoolse ondernemers zie ik niet dat ene djh77 heeft geïnvesteerd. ;)
Haha, Dit ben ik. Herken je me niet:
pi_156142853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je ziet er knap uit! Heb je ook een broertje?
  woensdag 16 september 2015 @ 15:24:46 #129
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156142867
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O! Nu zie ik het pas. Je investeert wel heel vaak bij dezelfde :)
pi_156142964
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:24 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

O! Nu zie ik het pas. Je investeert wel heel vaak bij dezelfde :)
_O-
pi_156143207
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nu hopen dat ze een beetje goed zijn
Nou we hebben er 4 gehad nog tenminste 6 nieuwe te gaan dan deze week. Nummer 4 van deze week op GVE, Fit 20 in 010 zit trouwens ook weer vol.
pi_156144611
Ik ben erg geinteresseerd in Huis Roodenburch (CAN).
heb de hele pitch doorgenomen, stuit ik als laatste op een fotootje van het koppel die het project plaatst....boven in het plaatje staat het logo van....Talamini :(
dat schuurt dan weer 'n beetje.... mijn enige default so far.
Overigens niets ten nadele van die mensen van Huis Roodenburch hoor.
Ironic. Isn't it? ;)
pi_156145263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:32 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben erg geinteresseerd in Huis Roodenburch (CAN).
heb de hele pitch doorgenomen, stuit ik als laatste op een fotootje van het koppel die het project plaatst....boven in het plaatje staat het logo van....Talamini :(
dat schuurt dan weer 'n beetje.... mijn enige default so far.
Overigens niets ten nadele van die mensen van Huis Roodenburch hoor.
Ironic. Isn't it? ;)
Haha, same here. Mijn interesse was eigenlijk ook in 1 keer over
pi_156145408
Zojuist telefonisch contact gehad met CAN.
Prima mensen, maar voor mij is CAN echt niks.
Nul zekerheden.
Ik maakte uit het verhaal op dat het een beetje een soort van ideologisch gebeuren is.
Prima voor een paar tientjes, maar niks voor substantiële bedragen, lijkt mij.
Ik haak in ieder geval af.
pi_156147245
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:19 schreef rwachtel het volgende:
Zijn er hier Fok'ers die Trustbuddy gebruiken?

Heb mijn account werkend en het ziet er prima uit, maar heb pas kort ervaring.
Er stond ¤ 100 op en in ongeveer 2 maanden is dat naar ¤ 108 gegroeid (zonder defaults, maar die zullen zeker nog komen).

Maar ik ben nieuwsgierig naar mensen met wat meer/langer ervaring met het platform voordat ik er nog meer resources naar toe stuur.
Ik zit er nu een paar maanden in maar ik kan het niet aanraden. Zeer onduidelijk wat er met je geld gebeurt. Ik heb alle leningen nu al meer dan 4 maanden geleden stop gezet en heb ongeveer de helft nu terug. Sommige leningen betalen niets meer terug, dus ik verwacht dat ik die nooit meer krijg.

Grootste probleem vind ik dat ze beloven dat je leningen die nog niet zijn terugbetaald wel kunt laten uitbetalen naar je rekening, als je een 'boete' van 10% voor lief neemt. Die optie werkt bij mij niet.

Toen ik lid werd waren ze nog erg actief met mailtjes beantwoorden. Nu is dat heel summier. Wel gaven ze aan dat ze hard bezig zijn verbeteringen door te voeren, dus wie weet komt het nog goed.

Als er leningen zijn terugbetaald kan ik wel erg gemakkelijk het geld naar mijn rekening sturen, dus het is denk ik niet zo dat ze binnenkort failliet gaan of zo.
pi_156148246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

#004422 <O)
nee dat was ik ^O^ standaardbedragje haha
  woensdag 16 september 2015 @ 19:10:46 #137
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156149020
Jammer dat er bij Zencap geen reactiemogelijkheid is.
Nieuwe: fraismachine. Wat dat ook moge zijn.
Waarom is het veilig om u krediet te verlenen? De garantie tot terugbetaling van de lening is gebaseerd op het feit dat wij een solide bedrijf zijn dat schuldenvrij is en waar alles eigen bezit is.
Leg daar de "financiële indicatoren" eens naast. Dan snap ik iets niet helemaal. Over de eerste drie maanden van 2015 zijn geen cijfers beschikbaar. Over 2014 en 2013 wel. Dan denk ik: hoezo, schuldenvrij?
pi_156150127
Over Trustbuddy:
http://globenewswire.com/(...)e-Future-Growth.html

"The Company is expected to have sufficient funds to reach break-even in 2016, if the proposed capital raise to be voted on during the 18 September 2015 Extraordinary General Meeting (“EGM”) is successful."
pi_156151194
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Waarom is het veilig om u krediet te verlenen? De garantie tot terugbetaling van de lening is gebaseerd op het feit dat wij een solide bedrijf zijn dat schuldenvrij is en waar alles eigen bezit is.
Leg daar de "financiële indicatoren" eens naast. Dan snap ik iets niet helemaal. Over de eerste drie maanden van 2015 zijn geen cijfers beschikbaar. Over 2014 en 2013 wel. Dan denk ik: hoezo, schuldenvrij?
Ik zie een langlopende lening van 70K (hypotheek?) waar zo te zien niet op wordt afgelost. Verder zijn er wat kortlopende schulden waaronder wordt begrepen denk ik de loonbelasting, BTW en handelscrediteuren. Daar staan veel hogere vlottende activa tegenover dus quick en current ratio zijn uitstekend. Een bedrijf zonder enige kortlopende schulden bestaat niet, aangezien er altijd tijdverschil is tussen het ontstaan van een verplichting en de betaling daarvan. De loonbelasting mag een maand later betaald worden bijvoorbeeld.

Leuk project verder deze freesmachine(?).
Pecunia non olet
  woensdag 16 september 2015 @ 20:29:17 #140
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156151559
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zie een langlopende lening van 70K (hypotheek?) waar zo te zien niet op wordt afgelost. Verder zijn er wat kortlopende schulden waaronder wordt begrepen denk ik de loonbelasting, BTW en handelscrediteuren. Daar staan veel hogere vlottende activa tegenover dus quick en current ratio zijn uitstekend. Een bedrijf zonder enige kortlopende schulden bestaat niet, aangezien er altijd tijdverschil is tussen het ontstaan van een verplichting en de betaling daarvan. De loonbelasting mag een maand later betaald worden bijvoorbeeld.

Dank je wel, obligataire. Ik heb weer wat geleerd! Gelukkig heb je bij Zencap nog even de tijd om na te denken of en zo ja voor hoeveel je instapt. Deze lijkt me na deze uitleg het overwegen waard, zij het dat de rente wat laag is.
pi_156151618
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:46 schreef AapNootMuis het volgende:
En wie kent er iemand die gebruik maakt van dit concept? :)
Ja, een vriendin van mij sport daar, wordt vanuit haar werk geregeld. Dus ik denk dat ze het pushen naar bedrijven, wat wel gunstig zou zijn en past ook wel bij hun doelgroep als ik het zo lees.

Ben vandaag voor het eerst begonnen met crowdfunding. Heb 500 in fit20 gestopt, geloof wel in dit concept. Heb een apart rekening geopend en daar wat geld op gestort wat ik kan missen dus we zullen zien :)
  woensdag 16 september 2015 @ 20:32:18 #142
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156151666
De eerste lening aan een Mongoolse onderneming is bij Lendahand gefinancierd. Was er een gering bedrag voor een jaar. Die van drie jaar, dat is wat nieuws.
Als je je Mongools nog wat wil ophalen: er was een filmpje van de onderneemster bij geplaatst.
pi_156152299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef crowd-fundi het volgende:

[..] Gelukkig heb je bij Zencap nog even de tijd om na te denken of en zo ja voor hoeveel je instapt. Deze lijkt me na deze uitleg het overwegen waard, zij het dat de rente wat laag is.
De rente is niet hoog maar de kosten wel }:| Ik pak bij Zencap doorgaans de A+'jes en de A'tjes, kleine bedrijven met veel eigen vermogen en goede current ratio. Al heb ik nu ook twee B'tjes in aanvraag lopen. Ben al met al wel tevreden over Zencap de laatste tijd. Qua infoverstrekking vind ik Zencap de allerbeste.

Bij andere sites zie ik veel te veel geromantiseerd geOH. Wat boeit het mij nou wat voor hobbies ze hebben of hoe de kids heten :) Balansratio's wil obli zien :7
Pecunia non olet
pi_156152579
A.s. vrijdag komt de crematieonderneming weer online, wordt nu 5s en de rente wordt 9%.
Ze hebben de zekerheden nu anders geregeld, hoe is niet helemaal duidelijk.
Ik weet uit eigen ervaring dat de crematoria in mijn regio allemaal werk genoeg hebben, dus lijkt me een mooie risico/rendement verhouding.
Pecunia non olet
pi_156155339
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef djh77 het volgende:
Er komen nieuwe projecten aan:
Over the last weeks relatively few new projects were published on our website. This had everything to do with the following.

We are happy to announce that since last week "Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl" is fully implemented. With the establishment of this foundation we are able to separate the money invested through our lenders from our own capital. This makes it more secure for our clients to invest and borrow money through our platform, for there is a legal separation of funds and in the event of a calamity of Geldvoorelkaar.nl, creditors cannot claim these investments. Since last week all our payments are being processed through a new bank account for "Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl". This comprehensive project was the main reason for the limited number of projects.

We can inform you that, now that all of the administrative proceedings are finished, we can again focus on publishing new projects. We expect at least 10 new projects over the coming week in which our lenders can invest. Geldvoorelkaar.nl is market leader in The Netherlands and has funded over 825 projects, with a total sum of over ¤ 66.000.000,-. Geldvoorelkaar.nl is the only Dutch crowdfunding platform that works under full license of the Authority Financial Markets, and aims to develop the professionalism and growth of crowdfunding.
Sinds wanneer verloopt de communicatie van GVE in het Engels????
Neem toch aan dat de meerderheid van de investeerders gewoon Nederlandstalig is?
Beetje vreemd!
pi_156158509
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:47 schreef gve74 het volgende:

[..]

Sinds wanneer verloopt de communicatie van GVE in het Engels????
Neem toch aan dat de meerderheid van de investeerders gewoon Nederlandstalig is?
Beetje vreemd!
Inderdaad een beetje vreemd. Zeker om de moedermaatschappij ook een beetje mee te laten lezen. Het zou wel netjes zijn als er in het vervolg tegelijkertijd een Nederlandstalige versie beschikbaar is aangezien niet iedereen de Engelse taal machtig is.
pi_156161913
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het inderdaad om een freesmachine voor tandtechniek. Het moet een soortgelijk apparaat zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 09:18:32 ]
pi_156162302
Tja aan deze Crowdfunding doen we allemaal mee! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156162382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Mijn ervaring met Zencap is dat ze vragen die je over de e-mail stelt vlot beantwoorden. Een forum zoals bij KoM was idd nog beter geweest
pi_156162850
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11869

[ Bericht 30% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 09:12:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')