Haha, Dit ben ik. Herken je me niet:quote:Op woensdag 16 september 2015 15:19 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Bij die Mongoolse ondernemers zie ik niet dat ene djh77 heeft geïnvesteerd.
Je ziet er knap uit! Heb je ook een broertje?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
Haha, Dit ben ik. Herken je me niet:
[ afbeelding ]
O! Nu zie ik het pas. Je investeert wel heel vaak bij dezelfdequote:Op woensdag 16 september 2015 15:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
Haha, Dit ben ik. Herken je me niet:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 september 2015 15:24 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
O! Nu zie ik het pas. Je investeert wel heel vaak bij dezelfde
Nou we hebben er 4 gehad nog tenminste 6 nieuwe te gaan dan deze week. Nummer 4 van deze week op GVE, Fit 20 in 010 zit trouwens ook weer vol.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nu hopen dat ze een beetje goed zijn
Haha, same here. Mijn interesse was eigenlijk ook in 1 keer overquote:Op woensdag 16 september 2015 16:32 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben erg geinteresseerd in Huis Roodenburch (CAN).
heb de hele pitch doorgenomen, stuit ik als laatste op een fotootje van het koppel die het project plaatst....boven in het plaatje staat het logo van....Talamini
dat schuurt dan weer 'n beetje.... mijn enige default so far.
Overigens niets ten nadele van die mensen van Huis Roodenburch hoor.
Ironic. Isn't it?
Ik zit er nu een paar maanden in maar ik kan het niet aanraden. Zeer onduidelijk wat er met je geld gebeurt. Ik heb alle leningen nu al meer dan 4 maanden geleden stop gezet en heb ongeveer de helft nu terug. Sommige leningen betalen niets meer terug, dus ik verwacht dat ik die nooit meer krijg.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:19 schreef rwachtel het volgende:
Zijn er hier Fok'ers die Trustbuddy gebruiken?
Heb mijn account werkend en het ziet er prima uit, maar heb pas kort ervaring.
Er stond ¤ 100 op en in ongeveer 2 maanden is dat naar ¤ 108 gegroeid (zonder defaults, maar die zullen zeker nog komen).
Maar ik ben nieuwsgierig naar mensen met wat meer/langer ervaring met het platform voordat ik er nog meer resources naar toe stuur.
Ik zie een langlopende lening van 70K (hypotheek?) waar zo te zien niet op wordt afgelost. Verder zijn er wat kortlopende schulden waaronder wordt begrepen denk ik de loonbelasting, BTW en handelscrediteuren. Daar staan veel hogere vlottende activa tegenover dus quick en current ratio zijn uitstekend. Een bedrijf zonder enige kortlopende schulden bestaat niet, aangezien er altijd tijdverschil is tussen het ontstaan van een verplichting en de betaling daarvan. De loonbelasting mag een maand later betaald worden bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Jammer dat er bij Zencap geen reactiemogelijkheid is.
Nieuwe: fraismachine. Wat dat ook moge zijn.
Waarom is het veilig om u krediet te verlenen? De garantie tot terugbetaling van de lening is gebaseerd op het feit dat wij een solide bedrijf zijn dat schuldenvrij is en waar alles eigen bezit is.
Leg daar de "financiële indicatoren" eens naast. Dan snap ik iets niet helemaal. Over de eerste drie maanden van 2015 zijn geen cijfers beschikbaar. Over 2014 en 2013 wel. Dan denk ik: hoezo, schuldenvrij?
Dank je wel, obligataire. Ik heb weer wat geleerd! Gelukkig heb je bij Zencap nog even de tijd om na te denken of en zo ja voor hoeveel je instapt. Deze lijkt me na deze uitleg het overwegen waard, zij het dat de rente wat laag is.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zie een langlopende lening van 70K (hypotheek?) waar zo te zien niet op wordt afgelost. Verder zijn er wat kortlopende schulden waaronder wordt begrepen denk ik de loonbelasting, BTW en handelscrediteuren. Daar staan veel hogere vlottende activa tegenover dus quick en current ratio zijn uitstekend. Een bedrijf zonder enige kortlopende schulden bestaat niet, aangezien er altijd tijdverschil is tussen het ontstaan van een verplichting en de betaling daarvan. De loonbelasting mag een maand later betaald worden bijvoorbeeld.
Leuk project verder deze freesmachine(?).
Ja, een vriendin van mij sport daar, wordt vanuit haar werk geregeld. Dus ik denk dat ze het pushen naar bedrijven, wat wel gunstig zou zijn en past ook wel bij hun doelgroep als ik het zo lees.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:46 schreef AapNootMuis het volgende:
En wie kent er iemand die gebruik maakt van dit concept?
De rente is niet hoog maar de kosten welquote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef crowd-fundi het volgende:
[..] Gelukkig heb je bij Zencap nog even de tijd om na te denken of en zo ja voor hoeveel je instapt. Deze lijkt me na deze uitleg het overwegen waard, zij het dat de rente wat laag is.
Sinds wanneer verloopt de communicatie van GVE in het Engels????quote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef djh77 het volgende:
Er komen nieuwe projecten aan:
Over the last weeks relatively few new projects were published on our website. This had everything to do with the following.
We are happy to announce that since last week "Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl" is fully implemented. With the establishment of this foundation we are able to separate the money invested through our lenders from our own capital. This makes it more secure for our clients to invest and borrow money through our platform, for there is a legal separation of funds and in the event of a calamity of Geldvoorelkaar.nl, creditors cannot claim these investments. Since last week all our payments are being processed through a new bank account for "Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl". This comprehensive project was the main reason for the limited number of projects.
We can inform you that, now that all of the administrative proceedings are finished, we can again focus on publishing new projects. We expect at least 10 new projects over the coming week in which our lenders can invest. Geldvoorelkaar.nl is market leader in The Netherlands and has funded over 825 projects, with a total sum of over ¤ 66.000.000,-. Geldvoorelkaar.nl is the only Dutch crowdfunding platform that works under full license of the Authority Financial Markets, and aims to develop the professionalism and growth of crowdfunding.
Inderdaad een beetje vreemd. Zeker om de moedermaatschappij ook een beetje mee te laten lezen. Het zou wel netjes zijn als er in het vervolg tegelijkertijd een Nederlandstalige versie beschikbaar is aangezien niet iedereen de Engelse taal machtig is.quote:Op woensdag 16 september 2015 21:47 schreef gve74 het volgende:
[..]
Sinds wanneer verloopt de communicatie van GVE in het Engels????
Neem toch aan dat de meerderheid van de investeerders gewoon Nederlandstalig is?
Beetje vreemd!
Volgens mij gaat het inderdaad om een freesmachine voor tandtechniek. Het moet een soortgelijk apparaat zijn:quote:Op woensdag 16 september 2015 20:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zie een langlopende lening van 70K (hypotheek?) waar zo te zien niet op wordt afgelost. Verder zijn er wat kortlopende schulden waaronder wordt begrepen denk ik de loonbelasting, BTW en handelscrediteuren. Daar staan veel hogere vlottende activa tegenover dus quick en current ratio zijn uitstekend. Een bedrijf zonder enige kortlopende schulden bestaat niet, aangezien er altijd tijdverschil is tussen het ontstaan van een verplichting en de betaling daarvan. De loonbelasting mag een maand later betaald worden bijvoorbeeld.
Leuk project verder deze freesmachine(?).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 17-09-2015 09:18:32 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn ervaring met Zencap is dat ze vragen die je over de e-mail stelt vlot beantwoorden. Een forum zoals bij KoM was idd nog beter geweestquote:Op woensdag 16 september 2015 19:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Jammer dat er bij Zencap geen reactiemogelijkheid is.
Nieuwe: fraismachine. Wat dat ook moge zijn.
Waarom is het veilig om u krediet te verlenen? De garantie tot terugbetaling van de lening is gebaseerd op het feit dat wij een solide bedrijf zijn dat schuldenvrij is en waar alles eigen bezit is.
Leg daar de "financiële indicatoren" eens naast. Dan snap ik iets niet helemaal. Over de eerste drie maanden van 2015 zijn geen cijfers beschikbaar. Over 2014 en 2013 wel. Dan denk ik: hoezo, schuldenvrij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |