quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:
dat komt gewoon voort uit je denigrerende reacties naar vrouwen toe.
Mannelijke Fok!ers noem je ook ''meid'' met een denigrerende toon?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]. Flikker toch op. Aan de ene kant huilen als er geen gelijkheid is (zie pagina 1) en aan de andere kant huilen als ik je net zo behandel als de rest van de fokmongolen (mannen).
quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:
Ik heb het idee dat toegeven dat je fout zit voor jou een hele opgave is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat wil je graag geloven, maar ik ben het gewoon niet met je eens.
Zeker.quote:Mannelijke Fok!ers noem je ook ''meid'' met een denigrerende toon?
Je kunt het gewoon niet winnen. Omdat ik in feite gewoon gelijk heb. Daarom huil je ook de hele tijd over het feit dat ik zogenaamd mijn fout niet durf toe te geven, terwijl je er zelf compleet naast zat net. Dat heb je ook gemakshalve maar even genegeerd.quote:Laten we het gewoon bij auto's houden als het kan, dit is toch een eindeloze en vooral nutteloze discussie.
Heb je dat uitgezocht of denk je dat?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben gewoon Nederlands ( en dat blijf ik ook, misschien ooit dubbel paspoort) maar ik sta wel in Denemarken ingeschreven, dus heb ook een Deens sofinummer.
Dus dan zou ik moeten importeren en dat is verschrikkelijk duur.
2011 redt je ook nog voor de prijs van een Lodgy. Zou liever zo'n Toyota hebben met 100k op de teller, dan een Dacia.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
Toyota Verso 2014 Kr. 314.900 (42.209 euro), uit 2009 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Ik heb een 1.5 diesel van dit jaar en die heeft meer dan voldoende vermogen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:34 schreef misteriks het volgende:
Wel een beetje motor kiezen. Een 1.5d met z'n 7en en je raakt de verkeersdrempel amper nog over. Een Zafira is ook een aardige optie. In letterlijk een half minuutje maak je van een tweezitter een zevenzitter
Het gaat helemaal niet om het winnen, ik probeer niet eens te winnen van jou.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zeker.
[..]
Je kunt het gewoon niet winnen. Omdat ik in feite gewoon gelijk heb. Daarom huil je ook de hele tijd over het feit dat ik zogenaamd mijn fout niet durf toe te geven, terwijl je er zelf compleet naast zat net. Dat heb je ook gemakshalve maar even genegeerd.
Ja, ik heb mijn Toyota moeten importeren, ik heb meer betaald aan importkosten dan wat ik oorspronkelijk voor de auto heb betaald.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Heb je dat uitgezocht of denk je dat?
Ik kan geen Deens dus kan het niet opzoeken maar een Duitser naar België halen kostte geen 200¤ + huur van de oplegger en de trip.
Van wat ik heb gelezen is het ook het verstandigste om minimaal voor de Ambiance te gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:19 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik heb een 1.5 diesel van dit jaar en die heeft meer dan voldoende vermogen.
De motor is verrassend sterk voor zijn specificaties, ook met 3 kinderen en vriendin erin.
Verder is het inderdaad gewoon een functionele auto. Geen poespas. Enige optie die ik heb is een navigatie/mp3 systeem en dat werkt prima verder met goed geluid. Stoelen zijn ook goed uit te houden op langere afstanden. Enige wat ik niet fijn vind is dat hij heel erg windgevoelig is. Cruisecontrol en limiter doen ook gewoon prima hun werk.
Met 7 stoelen erin heb je overigens amper kofferbak over want de achterste twee stoelen staan vrijwel tegen de achterklep aan. De middelste bank passen 3 kinderzitjes maar ik zou het niet aanraden.
Daarom spendeer je er ook 100 posts aan. Om je gelijk te krijgen. Dombo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:22 schreef snakelady het volgende:
Je hebt nog steeds niet kunnen antwoorden op de vraag waarom jouw mening meer waard is dan die van andere.
Ik heb hier helemaal geen zin in, het is kinderachtig en het slaat eigenlijk compleet nergens op.![]()
Dat is de ambiance.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:30 schreef Paxlie het volgende:
Owjah dat is waar ook. Je hebt drie versies en wij hebben de middelste, weet even niet meer hoe die heet.
Nee, je blijft zeggen dat het Forbry's mening is, en dat was het niet, Forbry gaf alleen aan wat de meningen van de meeste reviewers was en dat dat positief is en dat het best vaak voorkomt dat mensen negatief reageren vanwege een negatief image.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daarom spendeer je er ook 100 posts aan. Om je gelijk te krijgen. Dombo.
Ik heb dat al zeker 3x gezegd overigens. Je wil het alleen niet lezen.
Maar feit blijft, er zijn voldoende mensen die tevreden zijn met deze auto, meer wel dan niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.
moet je voor de grap eens opzoeken wat een standaard auto in singapore kost. betaal je minstens 2x de prijs uit nederland voor en moet je ook nog eens een permit van 50.000 euro voor 10 jaar aftikken....quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:18 schreef Ciora het volgende:
[..]
2011 redt je ook nog voor de prijs van een Lodgy. Zou liever zo'n Toyota hebben met 100k op de teller, dan een Dacia.
Of anders een Grand Scenic met wat ervaring.
Verder: wat een prijzen zeg, jezus
Hier heb je duizend keer meer aan dan honderd reviews die laten weten wat je graag wilt horen (omdat ze zichzelf ook nog moeten overtuigen van hun domme aankoop).quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
Is zou mijzelf al een verschrikkelijke oelewapper vinden op het moment dat ik zou overwegen om zo'n gedrocht te kopen, laat staan er in rijdenquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als jij je minder man voelt als je in een Dacia zou rijden zou ik toch maar eens gaan nadenken hoe zeker jij je voelt over je eigen mannelijkheid.
Uhhh, ja?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Die hebben ook zo'n lekkere 7-zitter
Dan koop je toch één van die anderen als je die van 2011 in je budget liggen? Heb je betere auto, fijner rijdende auto, rijd je niet voor lul en waarschijnlijk ook nog eens minder afschrijving.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, daar betaal je in Denemarken tweedehands gemiddeld net zoveel voor als voor de Lodgy nieuw.
De bovenste citroen 2014 , Kr. 319.900 (43.000 euro)uit 2014, uit 2011 betaal je ongeveer dezelfde prijs als de Dacia nieuw.
De Renault 2014 Kr. 249.900 (33.496 euro), nogmaals, in 2011 kom je in dezelfde prijsklasse.
Volkswagen Touran 2014 Kr. 389.800 (52.249 euro), 2010 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Toyota Verso 2014 Kr. 314.900 (42.209 euro), uit 2009 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Zoals ik al schreef is het verschil tussen Nederland en Denemarken met de Lodgy niet zo groot, dat is uitzonderlijk, dat is ook alleen wegens een actie waar Lodgy nu mee bezig is in Denemarken.
Met bv de Toyota kan dat 15.000 euro schelen.
Je eigen ervaring moet je aan de kant zetten. Iedereen kan pech hebben met een auto.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef snakelady het volgende:
Ook peugeot en Ford gereden , daar heb ik minder goede ervaring mee.
Waarschijnlijk krijg je zo te horen dat dit niet kan kloppen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
In een filmpje die iemand eerder had geplaatst van een oudere Dacia was er nog geen sprake van, maar wie weet had hij wel geluk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
Dat heb ik eerder inderdaad ook al gelezenquote:De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
Nu is die ook te verwijderen natuurlijk en is dat voor sporadisch gebruik. We gaan zo'n 1× p/j met alle kinderen naar Nederland. Normaal gezien is het mijzelf en mijn dochters 1 in de twee maanden.quote:De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Bagage is met alle kinderen niet het belangrijkste.quote:Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
Dat is iets om rekening mee te houden inderdaad.quote:De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Wat betreft veiligheid ben ik het ook eens inderdaad, had ik eerder ook al aangegeven.quote:Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
Nu waardeer ik zijn reactie zeer, maar er zitten ook voldoende positieve reviews bij van onafhankelijke partijen, zoals bv van het ANWB.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hier heb je duizend keer meer aan dan honderd reviews die laten weten wat je graag wilt horen (omdat ze zichzelf ook nog moeten overtuigen van hun domme aankoop).
Ik had mezelf al gecorrigeerdquote:
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu waardeer ik zijn reactie zeer, maar er zitten ook voldoende positieve reviews bij van onafhankelijke partijen, zoals bv van het ANWB.
Bovendien is de ANWB zelf ook helemaal niet zo positief over deze auto. Ja, ze zeggen dat het een enorme prijspakker is. Dat is het ook. Maar er staat ook dat hij niet veilig is, gevoelig voor zijwind, slecht afgewerkt, ondermaats presteert, etc etc. Het is maar wat je wil lezen.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Een Scenic uit 2002, wat verwacht je van een 13 jaar oud barrel...quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Ik merk het al bij mezelf. Wij hebben een Scénic uit 2002 en als je mij zou vragen hoe 'ie rijdt zou ik zeggen dat het een prima auto is. En dat terwijl ik weet dat er wat dingetjes loos zijn, zoals een ruitensproeierslangetje dat verweerd is, de koppeling die zwaar trapt en een motor die zuipt als een malle. Objectiviteit is lastig als je een emotie hebt bij een voorwerp.
Het is bij mij een leasebak, ik heb totaal geen emotie met mijn Lodgy. Het doet waar ik hem voor gekozen heb en dat is een hoop mensen vervoeren. De auto is gewoon geen luxe auto en pretendeert dat ook niet. De stoelen kan je verstellen, maar niet alle kanten op. Je weet gewoon dat als je deze auto neemt dat je kiest voor je budget en dus bewust wat tekortkomingen accepteert. Dan kan de auto nog zo goed uit de reviews komen, ook die reviews zullen altijd beschrijven dat het totaalplaatje is wat de auto goed maakt. Dus als je een grote auto zoekt met een beperkt budget, dan komt hij goed uit de bus. Ga je de Lodgy vergelijken met Ford Galaxy of Renautl Espace zal hij er een stuk bekaaider afkomen.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Ik merk het al bij mezelf. Wij hebben een Scénic uit 2002 en als je mij zou vragen hoe 'ie rijdt zou ik zeggen dat het een prima auto is. En dat terwijl ik weet dat er wat dingetjes loos zijn, zoals een ruitensproeierslangetje dat verweerd is, de koppeling die zwaar trapt en een motor die zuipt als een malle. Objectiviteit is lastig als je een emotie hebt bij een voorwerp.
De ANWB heeft krom gelegen om zo'n auto te kunnen kopen?quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Ik merk het al bij mezelf. Wij hebben een Scénic uit 2002 en als je mij zou vragen hoe 'ie rijdt zou ik zeggen dat het een prima auto is. En dat terwijl ik weet dat er wat dingetjes loos zijn, zoals een ruitensproeierslangetje dat verweerd is, de koppeling die zwaar trapt en een motor die zuipt als een malle. Objectiviteit is lastig als je een emotie hebt bij een voorwerp.
Inderdaad, zo zie ik het dus ook, en nogmaals, nog niet zeker of we deze auto wel gaan kopen, de veiligheid is ook iets waar we naar moeten kijken natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het is bij mij een leasebak, ik heb totaal geen emotie met mijn Lodgy. Het doet waar ik hem voor gekozen heb en dat is een hoop mensen vervoeren. De auto is gewoon geen luxe auto en pretendeert dat ook niet. De stoelen kan je verstellen, maar niet alle kanten op. Je weet gewoon dat als je deze auto neemt dat je kiest voor je budget en dus bewust wat tekortkomingen accepteert. Dan kan de auto nog zo goed uit de reviews komen, ook die reviews zullen altijd beschrijven dat het totaalplaatje is wat de auto goed maakt. Dus als je een grote auto zoekt met een beperkt budget, dan komt hij goed uit de bus. Ga je de Lodgy vergelijken met Ford Galaxy of Renautl Espace zal hij er een stuk bekaaider afkomen.
De belasting die je over een auto betaald, als je een auto importeert moet je alsnog belasting betalen over de auto.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:58 schreef derLudolf het volgende:
Een Dacia lijkt mij qua comfort niet de meest geweldige auto om in te rijden.
Wat maakt auto's in Denemarken zo duur? Is het misschien een optie om in Duitsland te kijken?
Ondanks dat deze al 5 jaar oud is vind ik hem er beter uitzien dan een Lodgy en het comfort ligt ook hoger denk ik.
http://goo.gl/qDlv3W
http://autoimportgids.nl/6-2/quote:Denemarken
ALGEMEEN
De consumentenprijzen van auto’s zijn in Denemarken het hoogst van alle EU-landen. Ten opzichte van de overige landen van de EU zijn in Denemarken de kale prijzen van auto’s echter het laagst. Denemarken is dan ook zeker een interessant land om een auto te kopen. De consumentenprijs in Denemarken is de som van kale prijs, registratiebelasting en BTW. Vanwege de hoge consumentenprijzen verlagen fabrikanten de kale prijzen.
Vanwege de hoge prijzen van de duurdere modellen, bieden de fabrikanten soms niet al hun modellen aan op de Deense markt. Zo zult u Denemarken bijvoorbeeld geen Renault Vel Satis vinden.
AUTOBELASTING IN DENEMARKEN
Moms
De Moms is de BTW in Denemarken. Deze bedraagt 25%. Indien u een auto aanschaft in Denemarken, behoeft u deze Deense BTW niet te betalen. U betaalt in Nederland 19% BTW over de aankoopprijs in Denemarken.
Registratiebelasting (RT)
Om een afweging te maken of het interessant is een nieuwe auto te importeren uit Denemarken is het van belang om de kale prijs vast te stellen.
In Denemarken wordt een registratiebelasting geheven over de kale prijs van de auto vermeerderd met BTW (dus de Consumentenprijs verminderd met de Registratiebelasting). Deze registratiebelasting bedraagt 105% over de eerste 79.000 DKr (ca. ¤ 10.600) en 180% over het meerdere. Er wordt dus belasting over belasting geheven.
Bovenstaande laat zich in formules uitdrukken. Omdat de registratiebelasting twee trappen kent dient er een verschil te worden gemaakt tussen goedkopere en duurdere auto’s.
Voor goedkope auto’s tot een consumentenprijs van 161.950 DKr geldt:
Consumentenprijs/1,25 – 66.360 = Kale Prijs
Of
Consumentenprijs/2,5625 = Kale Prijs
Auto’s die in deze categorie vallen zijn bijvoorbeeld: Renault Twingo, Suzuki Alto en Volkswagen Fox.
Voor auto’s met een consumentenprijs boven 161.950 DKr geldt:
Consumentenprijs/3,5 + 16.928,57 = Kale Prijs
Deze formule geldt al vanaf de meeste modellen van de Volkswagen Polo.
Verder vindt er nog een verrekening plaats voor de aanwezigheid van airbags, waarschuwingslampjes/signalen voor het niet dragen van de gordel, het aantal NCAP-sterren, de aanwezigheid van een roetpartikelfilter, de aanwezigheid van ABS en ESP en radio. Deze zijn niet belast met de registratiebelasting zodat u hiervoor ook bij export geen bedrag terug kunt ontvangen. Verder vindt er een verrekening plaats voor het type brandstof (benzine/diesel) en het brandstofverbruik.
GEBRUIKTE AUTO’S
Algemeen
Doordat de aanschafprijs van een auto in Denemarken hoog is, wordt er lang met een auto gereden. Het jaarlijks gemiddeld aantal gereden kilometers in Denemarken is ook laag. Hierdoor kunnen in Denemarken veel klassieke auto’s worden aangetroffen. Vooral de merken Saab en Volvo zijn sterk vertegenwoordigd. Klassieke auto’s worden als “veteran” of “specialbiler” aangeboden.
Wat een kutland dan qua auto's. Ik dacht dat NL erg was. Dus als je die S-Max koopt mag je aan de grens nog even ¤13.000 aftikken om de staatskas te spekken?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
De belasting die je over een auto betaald, als je een auto importeert moet je alsnog belasting betalen over de auto.
Dit gaat dan wel over het exporteren vanuit Denemarken maar ook een uitleg waarom het zo duur is hier.
Voor importeren betaal je 125% van de dagwaarde.
[..]
http://autoimportgids.nl/6-2/
Het heeft voor mij dus totaal geen nut om in andere landen te kijken voor een auto.
Niet letterlijk aan de grens maar wel wanneer je hem op Deens kenteken zet.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat een kutland dan qua auto's. Ik dacht dat NL erg was. Dus als je die S-Max koopt mag je aan de grens nog even ¤13.000 aftikken om de staatskas te spekken?
Dat ook nog inderdaad,ik ben zeer tevreden over Denemarken, ik woon hier heel graag maar met auto's zijn ze maar vreemd.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:35 schreef Knutknuttsson het volgende:
Deense belastinginspecteurs staan op zondag bij de Ikea om te controleren of de tweezitter (véél goedkoper) niet stiekem als familieauto wordt gebruikt. Raar autoland, dat Denemarken...
Niks, maar zolang 'ie rijdt vind ik 'm geweldig.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een Scenic uit 2002, wat verwacht je van een 13 jaar oud barrel...
Nee, de mensen die een review hebben geschreven.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
De ANWB heeft krom gelegen om zo'n auto te kunnen kopen?
Ik ben dan benieuwd naar een duurtest van zo'n wagen. Een halve dag in een nieuw hok rijden is te kort om een goed oordeel te kunnen geven.quote:Maar nogmaals, niet alle positieve reacties waren van mensen die zelf zo'n auto hebben.
quote:Op donderdag 17 september 2015 15:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niks, maar zolang 'ie rijdt vind ik 'm geweldig.
Sta er van te kijken dat er een bedrijven bestaan die een Dacia goedkeuren als leaseautoquote:Op donderdag 17 september 2015 10:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het is bij mij een leasebak, ik heb totaal geen emotie met mijn Lodgy. Het doet waar ik hem voor gekozen heb en dat is een hoop mensen vervoeren. De auto is gewoon geen luxe auto en pretendeert dat ook niet. De stoelen kan je verstellen, maar niet alle kanten op. Je weet gewoon dat als je deze auto neemt dat je kiest voor je budget en dus bewust wat tekortkomingen accepteert. Dan kan de auto nog zo goed uit de reviews komen, ook die reviews zullen altijd beschrijven dat het totaalplaatje is wat de auto goed maakt. Dus als je een grote auto zoekt met een beperkt budget, dan komt hij goed uit de bus. Ga je de Lodgy vergelijken met Ford Galaxy of Renautl Espace zal hij er een stuk bekaaider afkomen.
Je wilt een nieuwe grotere auto kopen, voornamelijk om eenmaal per jaar met iedereen naar nederland te rijden? Zijn er dan geen betere oplossingen, zoals bijvoorbeeld met het vliegtuig gaan als je met weinig bent (100 euro per persoon retour) en eventueel voor die ene keer per jaar met twee autos rijden, of een grote auto huren? Dan kan je tenminste ook die ene keer per jaar dat het er toe doet een echt aangename reisauto huren.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu is die ook te verwijderen natuurlijk en is dat voor sporadisch gebruik. We gaan zo'n 1× p/j met alle kinderen naar Nederland. Normaal gezien is het mijzelf en mijn dochters 1 in de twee maanden.
Nee, ik zal het uitleggen, mijn man heeft twee zoontjes uit een eerder huwelijk, ik heb twee dochters uit een eerder huwelijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je wilt een nieuwe grotere auto kopen, voornamelijk om eenmaal per jaar met iedereen naar nederland te rijden? Zijn er dan geen betere oplossingen, zoals bijvoorbeeld met het vliegtuig gaan als je met weinig bent (100 euro per persoon retour) en eventueel voor die ene keer per jaar met twee autos rijden, of een grote auto huren? Dan kan je tenminste ook die ene keer per jaar dat het er toe doet een echt aangename reisauto huren.
Ik heb geen idee wat de vaste lasten van een auto en brandstofprijzen in Denemarken zijn, maar heel erg goedkoop waarschijnlijk niet. Daarbovenop heb je nog de afschrijving en onderhoud van je nieuwe auto. Het lijkt me sterk dat dat goedkoper uit komt dan vliegen en wanneer nodig een grote auto huren.
Hoezo? Die kijken gewoon naar de totale kosten over de contractsduur en berekenen dan een maand prijs aan mijn werkgever.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sta er van te kijken dat er een bedrijven bestaan die een Dacia goedkeuren als leaseauto
Iets met representatief enzo.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:31 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Hoezo? Die kijken gewoon naar de totale kosten over de contractsduur en berekenen dan een maand prijs aan mijn werkgever.
Dan lees jij heel erg selectief, Sowieso open ik al niet veel topics maar ik heb het even nagekeken voor, de laatste 20 topics heeft er maar twee waarbij Denemarken in de OP wordt vernoemd, dat is deze en een topic wat gaat over de belastingdienst ivm wegenbelasting die ik nog in Nederland moest betalen terwijl mijn auto al uitgeschreven wasquote:Op donderdag 17 september 2015 19:24 schreef nostra het volgende:
Ik ben werkelijk nog geen openingspost van jou tegengekomen waarin het feit dat je in Denemarken woont niet terugkomt. Naar je zin daar?
Dat dus inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maar goed, voor dezelfde prijs van een nieuwe 7-zits Dacia kom je dus blijkbaar in DK nog niet eens in de buurt van een jonge tweedehands 7-zits A-merk auto. Of wel, maar dan met behoorlijk veel km's op de teller. Tis maar net wat je wil natuurlijk.
Model S kun je met 7zitter optie kopen..quote:
In een Galaxy past dat wel. Daarvoor in een Zafira gereden maar daar pasten 2 MaxiCosi's en een stoeltje niet naast elkaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:30 schreef dedude87 het volgende:
Ik weet niet of je kinderen nog in een stoeltje zitten.... houdt er rekening mee dat op bijna geeneen achterbank drie stoeltjes op een rij passen....
Er is niks spannend aan invoegstroken in Denemarken. Daar heb je voorrang als je invoegt. Vrijwel iedereen gaat naar links of remt, zodat jij in kunt voegen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
alles is duur in denemarken zo ongeveerquote:Op vrijdag 18 september 2015 07:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Er is niks spannend aan invoegstroken in Denemarken. Daar heb je voorrang als je invoegt. Vrijwel iedereen gaat naar links of remt, zodat jij in kunt voegen.
Ik weet zo geen ander land met die regel.. Vond het zelf fijn rijden in DK, lekker rustig, heer in het verkeer, vnmlk vergeleken Duitsland..
Wel vind ik Denemarken vervallen op het platteland, de auto's zijn nog pauperder dan hier en ze verkopen blyfri92 wat bijna geen enkele auto meer mag hebben... Oh, en het is duur, eventjes 70kronen voor een wrap in een tankstationeen koffie was daar 45kr.
Als je met die waardeloze ¤¤ in een grotemensenlandquote:Op vrijdag 18 september 2015 07:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
.... Oh, en het is duur, eventjes 70kronen voor een wrap in een tankstationeen koffie was daar 45kr.
Wat een onzin, dat is echt iets van de vorige eeuw hoorquote:Op donderdag 17 september 2015 18:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Iets met representatief enzo.
Dan heb je geluk, dat is bij ons echt niet zo.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:29 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat is echt iets van de vorige eeuw hoor
Ik heb gewoon een maandelijks budget waar ik van mag leasen en het boeit mijn werkgever totaal niet welke auto ik daarvoor neem.
Als je op vakantie bent is het verschrikkelijk duur, woon en werk je hier dan is het in verhouding niet duur gezien de salarissen hier ook een stukje hoger liggen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Er is niks spannend aan invoegstroken in Denemarken. Daar heb je voorrang als je invoegt. Vrijwel iedereen gaat naar links of remt, zodat jij in kunt voegen.
Ik weet zo geen ander land met die regel.. Vond het zelf fijn rijden in DK, lekker rustig, heer in het verkeer, vnmlk vergeleken Duitsland..
Wel vind ik Denemarken vervallen op het platteland, de auto's zijn nog pauperder dan hier en ze verkopen blyfri92 wat bijna geen enkele auto meer mag hebben... Oh, en het is duur, eventjes 70kronen voor een wrap in een tankstationeen koffie was daar 45kr.
Hier in Oostenrijk hebben ze nog 91 aan de pomp. Net zo goedkoop als 95 trouwens.quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Er is niks spannend aan invoegstroken in Denemarken. Daar heb je voorrang als je invoegt. Vrijwel iedereen gaat naar links of remt, zodat jij in kunt voegen.
Ik weet zo geen ander land met die regel.. Vond het zelf fijn rijden in DK, lekker rustig, heer in het verkeer, vnmlk vergeleken Duitsland..
Wel vind ik Denemarken vervallen op het platteland, de auto's zijn nog pauperder dan hier en ze verkopen blyfri92 wat bijna geen enkele auto meer mag hebben... Oh, en het is duur, eventjes 70kronen voor een wrap in een tankstationeen koffie was daar 45kr.
Importeren is veel te duur, voor mijn auto die ik voor 900 euro heb gekocht moest ik 1200 invoerkosten betalen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:29 schreef penny-wise het volgende:
Koop in NL een gebruikte Avensis Verso en importeer hem naar
DK. Goedkoop, betrouwbaar, rijdt prima, klaar...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |