abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156104829
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:38 schreef snakelady het volgende:
Uitstraling en klasse kunnen mij niet bekoren, ik heb een typische ''soccer mom'' auto nodig.
Kwaliteit van wat ik kan lezen is goed en de opties die er op zitten zijn voldoende voor ons.

Nogmaals, dan ben ik zeker rond de 20.000 euro meer kwijt.
lieverd, waar denk je dat dat prijsverschil in zit? inderdaad, in je kwaliteit. of geloof je echt dat een auto van 25k evenveel kwaliteit heeft dan een auto van 60k?

ik geloof niet dat er geen auto's in denemarken te krijgen zijn voor minder dan 15k die voldoen aan je eisen van 7 zitter. de rest interesseert je niet, dus waarom druk maken over een kleur of paar gebruikerskrassen?

je kan toch anders een tweedehands ding importeren?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 september 2015 @ 12:43:07 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_156104844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:38 schreef snakelady het volgende:
Nogmaals, dan ben ik zeker rond de 20.000 euro meer kwijt.
Reken dat eens uit? 20.000 meer dan 25000 voor een nieuwe dacia, voor een 2e hands auto van 3 tot 4 jaar oud?
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:43:13 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156104845
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:39 schreef Coritchando het volgende:
peugeot 307 sw
Van 2008 rond de Kr. 94000 dat is 12600 euro.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156104894
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:39 schreef Klonk het volgende:

[..]

Dacia's maken gebruik van oudere Renault techniek en hoe vreemd het ook mag klinken, da's best betrouwbaar :P
ja. maar jij vergeet voor het gemak even dat al het staal wat ze gebruiken gewoon de helft van de dikte heeft en de verf ook iets goedkoper is bijvoorbeeld. je hebt gelijk wat betreft motor bijvoorbeeld (alhoewel verstappen er anders over zal denken), dat is oude techniek die het best wel even zal uithouden, maar daar wordt het geld niet op verdient. elke gram staal, elke schroef minder en elke goedkopere verf bespaart pas serieus kosten. en daar wordt op bespaard met zulke auto's.

quote:
Maar ik denk dat iedereen hier even voorbij gaat aan het probleempje dat Denemarken heet, auto's die hier een goed alternatief zouden vormen vallen daar voor TS gewoon buiten het budget.
alle kwaliteit naar zijn prijs. als een nieuwe auto in denemarken gemiddeld 50.000 euro kost en een tweedehands van 4 jaar oud nog 30.000 dan moet je je ernstig afvragen wat je moet met een nieuwe auto die 25.000 kost. dat komt ergens vandaan. of denk je echt dat renault/dacia geld toe gaat leggen?

quote:
En als ik zou moeten kiezen tussen een minimaal 5 jaar oude auto of een nieuwe Dacia, tja, dan zou ik het ook wel weten.
ik ook. dat zal nooit een nieuwe worden.
pi_156104979
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Van 2008 rond de Kr. 94000 dat is 12600 euro.
mooie prijs voor een prima auto die zich bewezen heeft. scheelt je dus al snel 12.000 euro, weet je wel hoeveel onderhoud je daarvoor kan doen de komende jaren?

stel dat je een dacia koopt van 24.000 en je hebt de komende 6 jaar 6.000 euro onderhoud dan ben je na 6 jaar 30.000 armer en heb je een auto die met moeite 3.000 euro opbrengt na 6 jaar in bezit. netto kosten 27.000 euro voor een b segment auto.

koop een 307sw van 12.000, gooi er 12.000 euro onderhoudt tegenaan rijdt er 6 jaar in verkoop het ding voor 3.000 euro. dan heb je na 6 jaar 21.000 uitgegeven maar heb je wel een a segment auto gereden.

wel opletten dat je bij zo'n auto de onderhoudshistorie kent en 6 maanden garantie krijgt zodat bij grote gebreken je gedekt bent.
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:50:02 #81
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156104991
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Reken dat eens uit? 20.000 meer dan 25000 voor een nieuwe dacia, voor een 2e hands auto van 3 tot 4 jaar oud?
Dit is een van de goedkopere die ik kon vinden met dezelfde specificaties als degene waar wij nu naar kijken.

Mitsubishi Outlander 7 ps uit 2011 Kr. 284.900 (38.188 euro)

Energiewaarde E (Lodgy heeft B)
101.000 km op de teller.

http://www.bilbasen.dk/br(...)sst-aut-7prs/2569541
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:53:18 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156105066
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:45 schreef Coritchando het volgende:

[..]

ja. maar jij vergeet voor het gemak even dat al het staal wat ze gebruiken gewoon de helft van de dikte heeft en de verf ook iets goedkoper is bijvoorbeeld. je hebt gelijk wat betreft motor bijvoorbeeld (alhoewel verstappen er anders over zal denken), dat is oude techniek die het best wel even zal uithouden, maar daar wordt het geld niet op verdient. elke gram staal, elke schroef minder en elke goedkopere verf bespaart pas serieus kosten. en daar wordt op bespaard met zulke auto's.

[..]

alle kwaliteit naar zijn prijs. als een nieuwe auto in denemarken gemiddeld 50.000 euro kost en een tweedehands van 4 jaar oud nog 30.000 dan moet je je ernstig afvragen wat je moet met een nieuwe auto die 25.000 kost. dat komt ergens vandaan. of denk je echt dat renault/dacia geld toe gaat leggen?

[..]

ik ook. dat zal nooit een nieuwe worden.
Zoals ik al schreef, het is een actie waar Dacia mee bezig is, om de Lodgy meer populair te maken in de Scandinavische landen.
Ik moet zeggen, het werkt wel gezien ik er steeds meer zie rijden. :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 september 2015 @ 12:59:51 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_156105200
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:50 schreef snakelady het volgende:

Dit is een van de goedkopere die ik kon vinden met dezelfde specificaties als degene waar wij nu naar kijken.
Dezelfde specificaties? Die Outlander is een 6 versnellingen sequentieel geschakelde automaat met 50pk meer, 4wielaandrijving en leren bekleding.
pi_156105210
Sowieso is het een beetje onzin om te zeggen/denken dat een lagere prijs per definitie lagere kwaliteit biedt. Het komt echt best vaak voor dat je betaalt voor imago/uitstraling en Snakelady geeft al aan dat ze daar geen moer om geeft. Genoeg "klasse" producten waar nou éénmaal gewoon een grotere marge op zit. Ik heb mij ook wel eens enigszins verdiept in een Dacia en las toen ook vooral positieve reviews.
Tails tell tales
pi_156105250
De negatieve reacties betreffen toch vooral het imago. Juist vanwege de lage prijs vinden sommige mensen het automatisch maar bakken voor paupers.
Tails tell tales
pi_156105291
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:00 schreef Forbry het volgende:
Sowieso is het een beetje onzin om te zeggen/denken dat een lagere prijs per definitie lagere kwaliteit biedt. Het komt echt best vaak voor dat je betaalt voor imago/uitstraling en Snakelady geeft al aan dat ze daar geen moer om geeft.
dat is absoluut waar. maar als ik een dacia vergelijk met een peugeot of toyota dan heeft dat niets met image of uitstraling te maken. die beide merken zijn ook spuuglelijk en hebben een image wat niet voorstelt.

als je een dacia lodgy zou gaan vergelijken met een tesla of audi a8 dan zou je zeker een punt hebben, alhoewel die kwalitatief wel stukken beter zijn is de prijs-kwaliteit verhouding erg scheef en betaal je inderdaad voor image en uitstraling.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 september 2015 @ 13:05:17 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_156105318
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:00 schreef Forbry het volgende:
Sowieso is het een beetje onzin om te zeggen/denken dat een lagere prijs per definitie lagere kwaliteit biedt. Het komt echt best vaak voor dat je betaalt voor imago/uitstraling en Snakelady geeft al aan dat ze daar geen moer om geeft. Genoeg "klasse" producten waar nou éénmaal gewoon een grotere marge op zit. Ik heb mij ook wel eens enigszins verdiept in een Dacia en las toen ook vooral positieve reviews.
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.
pi_156105373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:02 schreef Forbry het volgende:
De negatieve reacties betreffen toch vooral het imago. Juist vanwege de lage prijs vinden sommige mensen het automatisch maar bakken voor paupers.
nee, het zijn gewoon slechte auto's. heeft niks met 'voor paupers' te maken. je merkt aan alles dat er bespaard is op zo'n ding, slechte stoelen (en dat is echt verschrikkelijk, gewoon pijn in je kont en rug na 2 uur rijden, wil je daarmee van denemarken naar nederland en terug? sterkte) en staal waar je bijna doorheen kijkt. alles binnen is goedkoop plastic en breekt af als je een te harde ruft laat.

voor de doeleinden die ts in geachte heeft is het helemaal niks. lange afstanden ga je kapot in zo'n ding en met 4 kinderen heb je het interieur binnen 2 jaar aan gort liggen.

als ts op zoek was naar een simpel boodschappenwagentje voor 2 keer in de week 20 kilometer met een keer 4 kids bij zich dan zou het een ander verhaal zijn. dan zou een dacia lodgy een perfecte keus zijn met deze actieperiode.

vergelijk het maar met een toyota aygo, prima karretje voor in de stad maar je wil er echt niet 6 keer per jaar mee van nederland naar denemarken en retour. daar is het ding niet voor gemaakt.
pi_156105399
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.
1 keer schakelen en 2 keer van de te korte stoelen met flutbekleding afglijden en je denkt wel anders.

zat met 24 graden in zo'n sandero met de airco vol aan, gezicht en handen werden wel koud maar gleed van de stoel door het zweet op mijn rug. heb ik nog nooit meegemaakt zoiets.
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:09:46 #90
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156105412
quote:
dinsdag 15 september 2015 13:03 schreef Coritchando het volgende:[/b]

[..]

dat is absoluut waar. maar als ik een dacia vergelijk met een peugeot of toyota dan heeft dat niets met image of uitstraling te maken. die beide merken zijn ook spuuglelijk en hebben een image wat niet voorstelt.

als je een dacia lodgy zou gaan vergelijken met een tesla of audi a8 dan zou je zeker een punt hebben, alhoewel die kwalitatief wel stukken beter zijn is de prijs-kwaliteit verhouding erg scheef en betaal je inderdaad voor image en uitstraling.
Toyota is gewoon een super merk, daar ben ik het geheel mee eens, ik rij nog steeds rond in een toyota starlet en ben er zeer terverden over, dit is de derde toyota die ik heb gehad.
Ook peugeot en Ford gereden , daar heb ik minder goede ervaring mee.
En een klassieke Camaro en een Suburban, beide leuke auto's om in te rijden maar niet wat ik zoek nu.

Zodra ik een Tesla kan betalen koop ik er een. :P
pi_156105516
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Toyota is gewoon een super merk, daar ben ik het geheel mee eens, ik rij nog steeds rond in een toyota starlet en ben er zeer terverden over, dit is de derde toyota die ik heb gehad.
Ook peugeot en Ford gereden , daar heb ik minder goede ervaring mee.
En een klassieke Camaro en een Suburban, beide leuke auto's om in te rijden maar niet wat ik zoek nu.
helemaal mee eens. maar je zoekt nu toch ook niet naar een auto die je over 2 jaar spuugzat bent door het beroerde comfort, hoge onderhoudskosten en plastic binnenkant die afbreekt als je er naar kijkt?

iedereen heeft wel een positieve of negatieve blik op de automerken. ik zeg niet dat dacia een slecht merk is, ik zeg dat de auto's kwalitatief slecht zijn en voor jou niet geschikt in deze situatie. de lange afstanden en de hoeveelheid kinderen gaan het ding gewoon slopen in 2 jaar tijd.
als je dat ding zou kopen voor 20 kilometer per week naar de supermarkt en eens een uitstapje 200 kilometer verderop dan zou ik zeggen dat je het moest doen, direct. heb je een prima auto voor een prima prijs. met die kilometers slijt het ding niet noemenswaardig en is het comfort alles behalve belangrijk.

quote:
Zodra ik een Tesla kan betalen koop ik er een. :P
ik niet, want de actieradius is mij te klein :P
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:15:18 #92
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156105559
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef Coritchando het volgende:

[..]

1 keer schakelen en 2 keer van de te korte stoelen met flutbekleding afglijden en je denkt wel anders.

zat met 24 graden in zo'n sandero met de airco vol aan, gezicht en handen werden wel koud maar gleed van de stoel door het zweet op mijn rug. heb ik nog nooit meegemaakt zoiets.
Ik ben maar 1.60, korte stoelen hoeven voor mij niet negatief te zijn. :P
pi_156105582
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Jongen, wat geweldig :')

Snakelady, gewoon eens een proefrit maken dan! Het klopt op zich wel dat ik zelf nog nooit een Dacia van binnen heb gezien (laat staan er in/mee heb gereden), net als jij alleen veel positieve reviews heb gelezen, dus ben wel benieuwd... :)
Tails tell tales
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:17:11 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156105621
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:16 schreef Forbry het volgende:

[..]

Jongen, wat geweldig :')

Snakelady, gewoon eens een proefrit maken dan! Het klopt op zich wel dat ik zelf nog nooit een Dacia van binnen heb gezien (laat staan er in/mee heb gereden), net als jij alleen veel positieve reviews heb gelezen, dus ben wel benieuwd... :)
Dat gaan we ook zeker eerst doen inderdaad, mocht het inderdaad erg tegenvallen dan kijken we gewoon verder.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 september 2015 @ 13:17:25 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_156105629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:16 schreef Forbry het volgende:

Het klopt op zich wel dat ik zelf nog nooit een Dacia van binnen heb gezien (laat staan er in/mee heb gereden)
:'), :'), :').
pi_156105652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben maar 1.60, korte stoelen hoeven voor mij niet negatief te zijn. :P
dan kan je beter een 1 zitter kopen, als je er toch alleen inzit ;)

het korte zit hem in de zitting, je glijdt er zo vanaf.
pi_156105674
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

sinds wanneer moet een vrouw ervaring ergens mee hebben voor ze een oordeel geven?

mijn vrouw heeft ook altijd haar oordeel klaar over van alles, meestal negeer ik dat en zet ik een aankoop gewoon door. 3 maanden later kan ze niet meer zonder en verkondigt ze aan iedereen hoe fantastisch de aankoop wel niet was...
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:24:53 #98
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156105832
Oh yay, we zijn weer terug naar de mening over vrouwen uit de 18de eeuw... :')
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:25:47 #99
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156105870
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een Tesla van binnen gezien en er ook nog nooit in gereden, toch weet ik dat het een hele goede auto is.
pi_156106002
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:34 schreef snakelady het volgende:
Wij zijn dus op zoek naar een nieuwe auto en het moet een 7 zitter zijn, dit omdat we samen 4 kinderen hebben en er ook nog regelmatig vriendjes of vriendinnetjes meerijden.

Nu wonen wij in Denemarken en auto's zijn hier enorm duur, dus we kunnen echt niet in de hoogste klasse gaan kijken.
Nu hebben wij ons oog laten vallen op de Dacia Lodgy, geen mooie auto maar ziet er praktisch genoeg uit.
Ook vallen de kosten mee, vanaf 179 990dkk (24.126,00 euro) terwijl die in Nederland 161.816dkk (21.690,00 euro) kost.
Andere auto's hebben vaak een veel groter prijsverschil vergeleken met Nederland.

Wie heeft er ervaring met deze auto?
Dacia Lodgy is in NL verkrijgbaar vanaf ¤15.990. ^O^
niet geschoten is ook niet verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')