Dat laatste heb ik ook gelezen inderdaad, maar gezien ik totaal geen verstand heb van auto's, waar ligt dat eigenlijk aan?quote:Op maandag 14 september 2015 20:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Prima spul, oudere Renault techniek. Zit weinig op, dus weinig gekkigheid, alleen inruil is niks over x jaar
Omdat aanschafprijs ook al 'niks' is, maar schrijft nog altijd een stuk minder af dan een wagen die nieuw het driedubbele kost. Verder gewoon niet inruilen maar helemaal oprijden, je wilt toch goedkoop rijden?quote:Op maandag 14 september 2015 20:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik ook gelezen inderdaad, maar gezien ik totaal geen verstand heb van auto's, waar ligt dat eigenlijk aan?
Aanschafprijs, uitvoering en eventuele accessories, algemene naam van het merk. En de vraag van de marktquote:Op maandag 14 september 2015 20:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik ook gelezen inderdaad, maar gezien ik totaal geen verstand heb van auto's, waar ligt dat eigenlijk aan?
Had je ook de 7 zitter of de 5 zitter, de 7 zitter is wel weer meteen een stukje duurder natuurlijk en we willen ook graag een diesel, omdat we regelmatig lange stukken rijden zoals naar Nederland.quote:Op maandag 14 september 2015 20:53 schreef Klonk het volgende:
Prima ding, heb er eentje een week of 2 als leenauto van een schadebedrijf gehad. Toen ik hoorde dat ik een Dacia mee zou krijgen had ik zoiets van![]()
Maar na twee weken baalde ik ervan dat ik mijn ouwe auto weer terugkreeg.
Daarna serieus nog eens gekeken en je moet echt heel erg je best doen om dat ding nieuw boven de 16.000 uit te krijgen en dan krijg je een lap auto voor je geld
Dingen zijn schreeuwend duur daar, even gekeken en voor een 2011 5008 betaal je makkelijk 200.000 DK en dat is (hopelijk zeg ik het goed) rond de 25.000/30.000 euro (toch zoiets?)quote:Op maandag 14 september 2015 21:14 schreef caspervc het volgende:
Zoek je perse een nieuwe auto?
Anders zou je ook naar een Peugeot 5008 of Renault Grand Scenic uit 2010 / 2011 kunnen kijken?
Mijn Dacia Duster kon ik echt prima inruilen. Ligt er maar net aan wat je terugkoopt En 7-zitters zijn wel gewild.quote:Op maandag 14 september 2015 20:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Prima spul, oudere Renault techniek. Zit weinig op, dus weinig gekkigheid, alleen inruil is niks over x jaar
Waarom? Hij heeft er net zo veel verstand van als ik, zowat niks dus.quote:Op maandag 14 september 2015 21:39 schreef dopfles1 het volgende:
Laat je vriend dit lekker uitzoeken?
Ongeveer x8 en dan zit je altijd wel in de goede richting.quote:Op maandag 14 september 2015 21:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dingen zijn schreeuwend duur daar, even gekeken en voor een 2011 5008 betaal je makkelijk 200.000 DK en dat is (hopelijk zeg ik het goed) rond de 25.000/30.000 euro (toch zoiets?)
Van wat ik heb begrepen willen ze Dacia wat populairder maken in Scandinavie.quote:Op maandag 14 september 2015 21:12 schreef Klonk het volgende:
Ik had de 5 zitter, scheelt inderdaad wat in de prijs.
Maar even terzijde wel opvallend dat er zo weinig prijsverschil in zit tussen NL en DK normaal is dat een flink stuk meer.
Als we het konden betalen meteen.quote:Op maandag 14 september 2015 23:17 schreef leolinedance het volgende:
Een Tesla in de lease natuurlijk.
En dit inderdaadquote:Op maandag 14 september 2015 21:39 schreef dopfles1 het volgende:
Laat je vriend dit lekker uitzoeken?
Ten eerste, mijn geld, mijn auto.quote:Op maandag 14 september 2015 23:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dit inderdaad
Ik zie mijn vriendin al zeggen...schat we gaan een Dacia kopen! Ik zou haar echt zoin het kwadraat aankijken en vragen wat ze gebruikt heeft.
Haha grappig, ik rij nu in een starlet.quote:Op maandag 14 september 2015 23:35 schreef leolinedance het volgende:
Protip: koop een toffe normale auto en een klein barrel erbij. Iets van een BMW 3-serie Touring ofzo en een goedkope maar oerbetrouwbare Toyota Starlet. Dan rijd je 80% van de tijd niet voor lul, en als jullie een keer met zijn allen gaan ga je met 2 auto's! En dan heb je nog meer zitplaatsen!
Geen dank!
OKquote:Op dinsdag 15 september 2015 00:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ten eerste, mijn geld, mijn auto.
Ten tweede, hij kwam met het idee van een Dacia.
We willen de vrouwelijkheid van vrouwen terug.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:07 schreef Klonk het volgende:
Ik zit met verbazing naar de mannen te kijken hier die van mening zijn dat een vrouw niets met auto's mag doen.
Waar the fuck bemoeien jullie je mee.
Weet je zeker dat het een man is?quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ten eerste, mijn geld, mijn auto.
Ten tweede, hij kwam met het idee van een Dacia.
Haar eigen auto mag ze mee doen wat ze wil. Onze familieauto (als we die zouden hebben) blijft ze mooi vanaf. En de dag dat hier een Dacia voor de deur staat zet ik mijn vrouw buiten de deurquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:07 schreef Klonk het volgende:
Ik zit met verbazing naar de mannen te kijken hier die van mening zijn dat een vrouw niets met auto's mag doen.
En dat dus. Ga maar op kookles ofzoquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:18 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
We willen de vrouwelijkheid van vrouwen terug.
Want een auto uitzoeken is je als een man gedragen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:03 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
OK
Laat hem een aantal voorstellen doen en kies daar je leukste uit.
Je hebt zo'n stoere viking als man dus je hoeft jezelf niet als man te gedragen toch?
Welke Skoda passen 7 personen in?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:33 schreef Coritchando het volgende:
enige tijd geleden voor een paar dagen een dacia sandero meegekregen. wat een treurigheid op wielen. stoelen zijn te kort waardoor je constant schuift en van een of andere waardeloze stof, de airco is niet in staat om van 24 naar 23 graden te koelen, remmen waren een lachertje en het stuur trilde je handen uit.
en dan zullen we het nog maar niet over het roeren in je versnellingsbak hebben en de hoop dat je de juiste versnelling te pakken krijgt.
renault is al niks (moet je verstappen eens naar vragen), het submerk dacia is minstens 2 keer zo erg.
kan je niet goedkoop aan een skoda ofzo komen daar? stuk meer kwaliteit voor een lage prijs.
Als jij je minder man voelt als je in een Dacia zou rijden zou ik toch maar eens gaan nadenken hoe zeker jij je voelt over je eigen mannelijkheid.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het een man is?
Ik ben ook redelijk verbaasd, ik was in de veronderstelling dat het het jaar 2015 is, ik zal het wel mis hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:07 schreef Klonk het volgende:
geen idee, ik ken de product range niet. ik weet alleen dat skoda kwaliteit levert voor weinig geld. in tegenstelling tot een dacia, wat troep levert voor weinig geld.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welke Skoda passen 7 personen in?
Tja hebben compensatie materiaal nodig denk ik.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben ook redelijk verbaasd, ik was in de veronderstelling dat het het jaar 2015 is, ik zal het wel mis hebben.
Ik ben gewoon Nederlands ( en dat blijf ik ook, misschien ooit dubbel paspoort) maar ik sta wel in Denemarken ingeschreven, dus heb ook een Deens sofinummer.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Tja hebben compensatie materiaal nodig denk ik.
Wat een treurigheid![]()
Ik ken Dacia niet eigenlijk.
Kopen in Nederland is niet te doen zeker? Weet niet of jij nog Nederlandse bent of nu Deense.
Ah jammer. Mja hoop dat de auto gaat bevallenquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben gewoon Nederlands ( en dat blijf ik ook, misschien ooit dubbel paspoort) maar ik sta wel in Denemarken ingeschreven, dus heb ook een Deens sofinummer.
Dus dan zou ik moeten importeren en dat is verschrikkelijk duur.
eerst even een testrit maken en nog wat rondkijken, de meeste reacties die ik kan vinden zijn wel positief.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah jammer. Mja hoop dat de auto gaat bevallen
Helemaal niks.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:10 schreef Forbry het volgende:
Wat een aantal immense sneuneuzen zitten er toch ook op FOK!![]()
Zelf geen ervaring met een Dacia, maar van wat ik er zoal over gelezen en/of gehoord heb (het merk in het algemeen, niet speciaal dit type) zijn het op zich prima auto's. Weinig toeters en bellen, maar prima (lage) prijs voor wat je ervoor krijgt. Ze hebben alleen een (heel) slecht imago (dat zie je in dit topic ook weer, maar dan zie je ook meteen wat voor losers dat imago mede bepalen). De vraag is in hoeverre jullie dat laatste wat uitmaakt?
Zoals het échte bikkels (man en/of vrouw) betaamtquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helemaal niks.
Zolang het een functionele auto is die doet wat hij moet doen is het voor ons goed.
Die hebben ook zo'n lekkere 7-zitterquote:Op maandag 14 september 2015 23:17 schreef leolinedance het volgende:
Een Tesla (evt in de lease) natuurlijk. Je bent vast niet voor niets naar Denemarken vertrokken.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zoals het échte bikkels (man en/of vrouw) betaamten zoals ik ook al wel een beetje had verwacht
![]()
Tja, ik kan je natuurlijk niks garanderen (dus het mij ook niet kwalijk nemen als deze auto uiteindelijk helemaal niet bevalt), maar wat ik dus al schreef: over de hele linie bekeken schijnen Dacia's op zich gewoon wel prima auto's te zijn...
(In huize Forbry ben ik ook meer degene die een nieuwe auto uitzoekt... meneer Forbry weet er best het één en ander vanaf, eigenlijk meer dan ik, maar echt interesseren doet het hem nauwelijks... hij vindt het gewoon al snel goed, terwijl ik mij -(alleen) op de momenten dat dat nodig is- er dan nog wel wat meer/langer in wil verdiepen zeg maar).
Ziet er alleen zo vreemd uit, achteruit zitten, vraag mij ook af hoe veilig het is als je van achter wordt aangereden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Die hebben ook zo'n lekkere 7-zitter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |