Ik ben ook functioneel ingesteld. Als het aan mij lag had ik een brommobiel, nauwelijks vaste lasten en ongelooflijk goedkoop rijden, maar ik heb een vrouw met een mening (schijnt zeldzaam te zijn, gezien sommige reacties van dit topic) dus rijden we in een gezinshok uit 2002.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helemaal niks.
Zolang het een functionele auto is die doet wat hij moet doen is het voor ons goed.
Van wat ik kan lezen is hij zeker veilig genoeg, inderdaad niet zo veilig als andere veel duurdere auto's, maar zeker veiliger dan de Toyota Starlet die ik nu rij.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:57 schreef Kreator het volgende:
Ik heb wel eens een paar lange ritten gemaakt in een Dacia Logan en je merkt aan alles dat het een goedkope kutauto is.
De stoelen zijn echt dramatisch, zitpositie is zwaar kut, alle plastic voelt slecht/goedkoop aan.
Je krijgt veel ruimte voor weinig geld en daar houdt het ook wel mee op. Het is een vervoermiddel zonder emotie. Oude Renault-techniek (dat zegt al genoeg) in een lelijk jasje.
Als je hier mee op vakantie gaat, weet je in elk geval zeker dat je rug kapot gaat. Opties zitten er ook nauwelijks op en ik kan me haast niet voorstellen dat die blikken deuren/carosserie veilig is en daar moet je ook geen 6 kinderen in willen vervoeren.
Als dat je allemaal niet boeit, dan moet je hem vooral kopen.
Dat komt omdat er 2 soorten mensen zijn. Mensen die een vervoermiddel zoeken (Dacia rijders) en mensen die een auto zoeken (de rest). Als je een vervoermiddel zoekt met bovenstaande 'gebreken' dan is het een prima keus en kun je ook best positief zijn. Het komt tenslotte van A naar B in de meeste gevallen en er is ruimte zat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:27 schreef snakelady het volgende:
Het gekke is dat ik ook enorm veel positieve reacties lees in reviews.
Zoals ik al schreef, ik zoek een functionele auto zonder al te veel poespas, we hebben vier kinderen en ik heb geen zin om een auto van 40.0000 te kopen en tegen de kinderen zeggen dat ze super voorzichtig moeten zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat komt omdat er 2 soorten mensen zijn. Mensen die een vervoermiddel zoeken (Dacia rijders) en mensen die een auto zoeken (de rest). Als je een vervoermiddel zoekt met bovenstaande 'gebreken' dan is het een prima keus en kun je ook best positief zijn. Het komt tenslotte van A naar B in de meeste gevallen en er is ruimte zat.
Zo zijn er ook mensen die uitermate tevreden zijn met een fleece-trui van de Action. Lekker warm, goedkoop en praktisch.
Zoals gezegd. Je krijgt waar voor je geld als je extreem lage verwachtingen hebt. Ga er eens een proefrit mee maken van een uur of 2 en bepaal of de stoelen goed voor je zijn, de ondermaatse motor genoeg voor je is en het gebrek aan kwaliteit geen probleem is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, ik zoek een functionele auto zonder al te veel poespas, we hebben vier kinderen en ik heb geen zin om een auto van 40.0000 te kopen en tegen de kinderen zeggen dat ze super voorzichtig moeten zijn.
Ik zoek een auto waar het hele gezin in kan, die goedkoop is in onderhoud, verzekering, rijden en aankoop en waar in geleefd mag worden als het ware.
En ik ben inderdaad zo'n persoon die heel tevreden kan zijn met een fleece-trui van de Action (helaas hebben ze hier geen action).
Nee, helemaal niet, alleen kan ik geen andere 7zitters vinden in ongeveer dezelfde prijsklasse.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zoals gezegd. Je krijgt waar voor je geld als je extreem lage verwachtingen hebt. Ga er eens een proefrit mee maken van een uur of 2 en bepaal of de stoelen goed voor je zijn, de ondermaatse motor genoeg voor je is en het gebrek aan kwaliteit geen probleem is.
Als je een normale auto gewend bent, gaat dit enorm tegenvallen. Technisch zal het wel redelijk zijn, als je een nieuwe koopt. Verder lijkt het erop dat je hem in je hoofd al hebt gekocht, dus negatieve meningen zijn verder niet echt toegevoegde waarde.
Die ga je ook niet vinden nieuw. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet, alleen kan ik geen andere 7zitters vinden in ongeveer dezelfde prijsklasse.
Zoals ik al schreef, daar betaal je in Denemarken tweedehands gemiddeld net zoveel voor als voor de Lodgy nieuw.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die ga je ook niet vinden nieuw. Zo simpel is het.
2e hands zou je ook nog uit dit topic wat kunnen zoeken.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5394195
Bijvoorbeeld:
Citroen C4 Grand Picasso
Citroen C-Crosser
Dacia Logan (3e zitrij vrij klein)
Fiat Doblo (schuifdeuren!)
Ford S-Max
Ford Galaxy
Kia Carens
Mazda 5 (3e zitrij vrij klein)
Mitsubishi Grandis (3e zitrij vrij klein)
Mitsubishi Outlander
Nissan Quashqai +2
Opel Zafira
Renault Grand Scenic
Toyota Verso (3e zitrij vrij klein)
Volkswagen Touran
Dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, daar betaal je in Denemarken tweedehands gemiddeld net zoveel voor als voor de Lodgy nieuw.
dan nog zou ik liever een kwalitatief betere auto rijden van 2 jaar oud dan een nieuw hok van dacia.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, daar betaal je in Denemarken tweedehands gemiddeld net zoveel voor als voor de Lodgy nieuw.
De bovenste citroen 2014 , Kr. 319.900 (43.000 euro)uit 2014, uit 2011 betaal je ongeveer dezelfde prijs als de Dacia nieuw.
De Renault 2014 Kr. 249.900 (33.496 euro), nogmaals, in 2011 kom je in dezelfde prijsklasse.
Volkswagen Touran 2014 Kr. 389.800 (52.249 euro), 2010 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Toyota Verso 2014 Kr. 314.900 (42.209 euro), uit 2009 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Zoals ik al schreef is het verschil tussen Nederland en Denemarken met de Lodgy niet zo groot, dat is uitzonderlijk, dat is ook alleen wegens een actie waar Lodgy nu mee bezig is in Denemarken.
Met bv de Toyota kan dat 15.000 euro schelen.
Als ik voor dezelfde prijs kan kiezen tussen een auto van minimaal 4 jaar oud (zonder fabrieksgarantie, niet geheel eigen keuze in kleur, inhoud enz. en gebruikerssporen) en een nieuwe auto (met fabrieksgarantie, die zuiniger is, eigen keuze in kleur, inhoud enz. en zonder gebruikerssporen) zou ik toch een dief zijn van mijn eigen portemonnee?quote:
Ik denk dat je met de huidige auto's nog heel lang overal naar toe kan rijden voordat je 24.000 euro uitgegeven hebt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:28 schreef snakelady het volgende:
Maar we hebben echt een 7 zitter nodig, overal naar toe met twee auto's zoals nu is uiteindelijk een stuk duurder, zeker met lange trips.
als je net 25k hebt uitgegeven aan een auto dan ben je wel positief ja. of ga je dan van de toren schreeuwen dat het een klote bak eerste klas is?quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik kan lezen is hij zeker veilig genoeg, inderdaad niet zo veilig als andere veel duurdere auto's, maar zeker veiliger dan de Toyota Starlet die ik nu rij.
Het gekke is dat ik ook enorm veel positieve reacties lees in reviews en de comments op de reviews.
http://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/18730/dacia-lodgy
http://www.autoweek.nl/au(...)y-dci-90-laureate-7p
Minimaal 4 jaar oud als ik in deze prijsklasse wil blijven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:25 schreef Coritchando het volgende:
[..]
dan nog zou ik liever een kwalitatief betere auto rijden van 2 jaar oud dan een nieuw hok van dacia.
Jawel gezien de andere auto een bedrijfsauto is, en we dus extra moeten betalen als we er privé ook gebruik van maken. (wat in Denemarken erg veel is)quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat je met de huidige auto's nog heel lang overal naar toe kan rijden voordat je 24.000 euro uitgegeven hebt.
Plus dat die auto van 24K ook gewoon benzine nodig heeft. Dus het duurt nog langer voor er winst gemaakt wordt.
Winst ga je er niet mee maken door nu een dure auto te kopen. Dat kan je je misschien wel voorhouden, maar dat is niet zo.
tsjah, bij een gebruikte auto hoef je niet te huilen bij het eerste krasje. kleur kan je wel kiezen door te zoeken en qua opties is het zeker in dit geval niet boeiend. een 4 jaar oud tweedehandsje heeft absoluut dezelfde of meer opties dan elke dacia die je nieuw koop.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik voor dezelfde prijs kan kiezen tussen een auto van minimaal 4 jaar oud (zonder fabrieksgarantie, niet geheel eigen keuze in kleur, inhoud enz. en gebruikerssporen) en een nieuwe auto (met fabrieksgarantie, die zuiniger is, eigen keuze in kleur, inhoud enz. en zonder gebruikerssporen) zou ik toch een dief zijn van mijn eigen portemonnee?
Ik zit met plaatsvervangende schaamte naar mijn medemannen te kijkenquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben ook redelijk verbaasd, ik was in de veronderstelling dat het het jaar 2015 is, ik zal het wel mis hebben.
prima, komen ze net uit de lease. ideale leeftijd mijn inziens.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Minimaal 4 jaar oud als ik in deze prijsklasse wil blijven.
Veel reacties zijn van mensen die een proefrit hebben gemaakt of hem in bruikleen hebben gehad.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:31 schreef Coritchando het volgende:
[..]
als je net 25k hebt uitgegeven aan een auto dan ben je wel positief ja. of ga je dan van de toren schreeuwen dat het een klote bak eerste klas is?
Uitstraling en klasse kunnen mij niet bekoren, ik heb een typische ''soccer mom'' auto nodig.quote:dacia is een prima merk voor als je weinig verwacht hoor, maar wil je iets van uitstraling, klasse, kwaliteit en opties dan moet je gewoon iets anders zoeken.
Van wat ik kan lezen valt dat heel erg mee, maar hij bestaat nog niet zo enorm lang natuurlijk.quote:ik vraag mij wel serieus af wat een dacia in onderhoud kost. ding is zo goedkoop gemaakt dat er wel dingen kapot moeten gaan. als je elke 3 jaar nieuwe kleppen moet laten monteren dan wordt het een duur grapje.
Nogmaals, dan ben ik zeker rond de 20.000 euro meer kwijt.quote:buiten het feit dat prive een nieuwe auto kopen wat mij betreft het stomste is wat een mens kan doen, je kan je geld net zo goed in een put flikkeren. koop gewoon een leuk ex-lease ding van 4 jaar oud die goed in onderhoud heeft gezeten. betaal je iets meer voor dan een 'marktplaats tweedehandsje van buurman henk', maar heb je gewoon garanties op en zekerheid van een fatsoenlijk karretje.
kan je peugeot 307 sw kopen daar? die hebben ook 7 plekken (moet je wel 2 extra stoelen regelen).quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jawel gezien de andere auto een bedrijfsauto is, en we dus extra moeten betalen als we er privé ook gebruik van maken. (wat in Denemarken erg veel is)
En om er nog een 5 zitter bij te kopen en dan 3 auto's voor de deur hebben staan zie ik niet zitten.
Het is ook niet dat we morgen een nieuwe kopen hoor, waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar, we zijn ons nu gewoon even aan het oriënteren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:35 schreef Geralt het volgende:
Reken het gewoon eens even eerlijk en realistisch uit.
Je kan nog jaaaaaaaren vooruit voordat je 24K uitgegeven hebt.
Dacia's maken gebruik van oudere Renault techniek en hoe vreemd het ook mag klinken, da's best betrouwbaarquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:31 schreef Coritchando het volgende:
[..]
als je net 25k hebt uitgegeven aan een auto dan ben je wel positief ja. of ga je dan van de toren schreeuwen dat het een klote bak eerste klas is?
dacia is een prima merk voor als je weinig verwacht hoor, maar wil je iets van uitstraling, klasse, kwaliteit en opties dan moet je gewoon iets anders zoeken.
ik vraag mij wel serieus af wat een dacia in onderhoud kost. ding is zo goedkoop gemaakt dat er wel dingen kapot moeten gaan. als je elke 3 jaar nieuwe kleppen moet laten monteren dan wordt het een duur grapje.
buiten het feit dat prive een nieuwe auto kopen wat mij betreft het stomste is wat een mens kan doen, je kan je geld net zo goed in een put flikkeren. koop gewoon een leuk ex-lease ding van 4 jaar oud die goed in onderhoud heeft gezeten. betaal je iets meer voor dan een 'marktplaats tweedehandsje van buurman henk', maar heb je gewoon garanties op en zekerheid van een fatsoenlijk karretje.
Afschrijving van een nieuwe auto is veel hoger dan die van een 2e hands. Zeker de eerste drie jaar. Je bent een dief van je eigen portomonnee als je een nieuwe auto koopt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik voor dezelfde prijs kan kiezen tussen een auto van minimaal 4 jaar oud (zonder fabrieksgarantie, niet geheel eigen keuze in kleur, inhoud enz. en gebruikerssporen) en een nieuwe auto (met fabrieksgarantie, die zuiniger is, eigen keuze in kleur, inhoud enz. en zonder gebruikerssporen) zou ik toch een dief zijn van mijn eigen portemonnee?
lieverd, waar denk je dat dat prijsverschil in zit? inderdaad, in je kwaliteit. of geloof je echt dat een auto van 25k evenveel kwaliteit heeft dan een auto van 60k?quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:38 schreef snakelady het volgende:
Uitstraling en klasse kunnen mij niet bekoren, ik heb een typische ''soccer mom'' auto nodig.
Kwaliteit van wat ik kan lezen is goed en de opties die er op zitten zijn voldoende voor ons.
Nogmaals, dan ben ik zeker rond de 20.000 euro meer kwijt.
Reken dat eens uit? 20.000 meer dan 25000 voor een nieuwe dacia, voor een 2e hands auto van 3 tot 4 jaar oud?quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:38 schreef snakelady het volgende:
Nogmaals, dan ben ik zeker rond de 20.000 euro meer kwijt.
Van 2008 rond de Kr. 94000 dat is 12600 euro.quote:
ja. maar jij vergeet voor het gemak even dat al het staal wat ze gebruiken gewoon de helft van de dikte heeft en de verf ook iets goedkoper is bijvoorbeeld. je hebt gelijk wat betreft motor bijvoorbeeld (alhoewel verstappen er anders over zal denken), dat is oude techniek die het best wel even zal uithouden, maar daar wordt het geld niet op verdient. elke gram staal, elke schroef minder en elke goedkopere verf bespaart pas serieus kosten. en daar wordt op bespaard met zulke auto's.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dacia's maken gebruik van oudere Renault techniek en hoe vreemd het ook mag klinken, da's best betrouwbaar
alle kwaliteit naar zijn prijs. als een nieuwe auto in denemarken gemiddeld 50.000 euro kost en een tweedehands van 4 jaar oud nog 30.000 dan moet je je ernstig afvragen wat je moet met een nieuwe auto die 25.000 kost. dat komt ergens vandaan. of denk je echt dat renault/dacia geld toe gaat leggen?quote:Maar ik denk dat iedereen hier even voorbij gaat aan het probleempje dat Denemarken heet, auto's die hier een goed alternatief zouden vormen vallen daar voor TS gewoon buiten het budget.
ik ook. dat zal nooit een nieuwe worden.quote:En als ik zou moeten kiezen tussen een minimaal 5 jaar oude auto of een nieuwe Dacia, tja, dan zou ik het ook wel weten.
mooie prijs voor een prima auto die zich bewezen heeft. scheelt je dus al snel 12.000 euro, weet je wel hoeveel onderhoud je daarvoor kan doen de komende jaren?quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van 2008 rond de Kr. 94000 dat is 12600 euro.
Dit is een van de goedkopere die ik kon vinden met dezelfde specificaties als degene waar wij nu naar kijken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Reken dat eens uit? 20.000 meer dan 25000 voor een nieuwe dacia, voor een 2e hands auto van 3 tot 4 jaar oud?
Zoals ik al schreef, het is een actie waar Dacia mee bezig is, om de Lodgy meer populair te maken in de Scandinavische landen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:45 schreef Coritchando het volgende:
[..]
ja. maar jij vergeet voor het gemak even dat al het staal wat ze gebruiken gewoon de helft van de dikte heeft en de verf ook iets goedkoper is bijvoorbeeld. je hebt gelijk wat betreft motor bijvoorbeeld (alhoewel verstappen er anders over zal denken), dat is oude techniek die het best wel even zal uithouden, maar daar wordt het geld niet op verdient. elke gram staal, elke schroef minder en elke goedkopere verf bespaart pas serieus kosten. en daar wordt op bespaard met zulke auto's.
[..]
alle kwaliteit naar zijn prijs. als een nieuwe auto in denemarken gemiddeld 50.000 euro kost en een tweedehands van 4 jaar oud nog 30.000 dan moet je je ernstig afvragen wat je moet met een nieuwe auto die 25.000 kost. dat komt ergens vandaan. of denk je echt dat renault/dacia geld toe gaat leggen?
[..]
ik ook. dat zal nooit een nieuwe worden.
Dezelfde specificaties? Die Outlander is een 6 versnellingen sequentieel geschakelde automaat met 50pk meer, 4wielaandrijving en leren bekleding.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:50 schreef snakelady het volgende:
Dit is een van de goedkopere die ik kon vinden met dezelfde specificaties als degene waar wij nu naar kijken.
dat is absoluut waar. maar als ik een dacia vergelijk met een peugeot of toyota dan heeft dat niets met image of uitstraling te maken. die beide merken zijn ook spuuglelijk en hebben een image wat niet voorstelt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:00 schreef Forbry het volgende:
Sowieso is het een beetje onzin om te zeggen/denken dat een lagere prijs per definitie lagere kwaliteit biedt. Het komt echt best vaak voor dat je betaalt voor imago/uitstraling en Snakelady geeft al aan dat ze daar geen moer om geeft.
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:00 schreef Forbry het volgende:
Sowieso is het een beetje onzin om te zeggen/denken dat een lagere prijs per definitie lagere kwaliteit biedt. Het komt echt best vaak voor dat je betaalt voor imago/uitstraling en Snakelady geeft al aan dat ze daar geen moer om geeft. Genoeg "klasse" producten waar nou éénmaal gewoon een grotere marge op zit. Ik heb mij ook wel eens enigszins verdiept in een Dacia en las toen ook vooral positieve reviews.
nee, het zijn gewoon slechte auto's. heeft niks met 'voor paupers' te maken. je merkt aan alles dat er bespaard is op zo'n ding, slechte stoelen (en dat is echt verschrikkelijk, gewoon pijn in je kont en rug na 2 uur rijden, wil je daarmee van denemarken naar nederland en terug? sterkte) en staal waar je bijna doorheen kijkt. alles binnen is goedkoop plastic en breekt af als je een te harde ruft laat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:02 schreef Forbry het volgende:
De negatieve reacties betreffen toch vooral het imago. Juist vanwege de lage prijs vinden sommige mensen het automatisch maar bakken voor paupers.
1 keer schakelen en 2 keer van de te korte stoelen met flutbekleding afglijden en je denkt wel anders.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.
Toyota is gewoon een super merk, daar ben ik het geheel mee eens, ik rij nog steeds rond in een toyota starlet en ben er zeer terverden over, dit is de derde toyota die ik heb gehad.quote:dinsdag 15 september 2015 13:03 schreef Coritchando het volgende:[/b]
[..]
dat is absoluut waar. maar als ik een dacia vergelijk met een peugeot of toyota dan heeft dat niets met image of uitstraling te maken. die beide merken zijn ook spuuglelijk en hebben een image wat niet voorstelt.
als je een dacia lodgy zou gaan vergelijken met een tesla of audi a8 dan zou je zeker een punt hebben, alhoewel die kwalitatief wel stukken beter zijn is de prijs-kwaliteit verhouding erg scheef en betaal je inderdaad voor image en uitstraling.
helemaal mee eens. maar je zoekt nu toch ook niet naar een auto die je over 2 jaar spuugzat bent door het beroerde comfort, hoge onderhoudskosten en plastic binnenkant die afbreekt als je er naar kijkt?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toyota is gewoon een super merk, daar ben ik het geheel mee eens, ik rij nog steeds rond in een toyota starlet en ben er zeer terverden over, dit is de derde toyota die ik heb gehad.
Ook peugeot en Ford gereden , daar heb ik minder goede ervaring mee.
En een klassieke Camaro en een Suburban, beide leuke auto's om in te rijden maar niet wat ik zoek nu.
ik niet, want de actieradius is mij te kleinquote:Zodra ik een Tesla kan betalen koop ik er een.
Ik ben maar 1.60, korte stoelen hoeven voor mij niet negatief te zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef Coritchando het volgende:
[..]
1 keer schakelen en 2 keer van de te korte stoelen met flutbekleding afglijden en je denkt wel anders.
zat met 24 graden in zo'n sandero met de airco vol aan, gezicht en handen werden wel koud maar gleed van de stoel door het zweet op mijn rug. heb ik nog nooit meegemaakt zoiets.
Jongen, wat geweldigquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.
Dat gaan we ook zeker eerst doen inderdaad, mocht het inderdaad erg tegenvallen dan kijken we gewoon verder.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:16 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jongen, wat geweldig![]()
Snakelady, gewoon eens een proefrit maken dan! Het klopt op zich wel dat ik zelf nog nooit een Dacia van binnen heb gezien (laat staan er in/mee heb gereden), net als jij alleen veel positieve reviews heb gelezen, dus ben wel benieuwd...
quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:16 schreef Forbry het volgende:
Het klopt op zich wel dat ik zelf nog nooit een Dacia van binnen heb gezien (laat staan er in/mee heb gereden)
dan kan je beter een 1 zitter kopen, als je er toch alleen inzitquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben maar 1.60, korte stoelen hoeven voor mij niet negatief te zijn.
sinds wanneer moet een vrouw ervaring ergens mee hebben voor ze een oordeel geven?quote:
Ik heb nog nooit een Tesla van binnen gezien en er ook nog nooit in gereden, toch weet ik dat het een hele goede auto is.quote:
Dacia Lodgy is in NL verkrijgbaar vanaf ¤15.990.quote:Op maandag 14 september 2015 20:34 schreef snakelady het volgende:
Wij zijn dus op zoek naar een nieuwe auto en het moet een 7 zitter zijn, dit omdat we samen 4 kinderen hebben en er ook nog regelmatig vriendjes of vriendinnetjes meerijden.
Nu wonen wij in Denemarken en auto's zijn hier enorm duur, dus we kunnen echt niet in de hoogste klasse gaan kijken.
Nu hebben wij ons oog laten vallen op de Dacia Lodgy, geen mooie auto maar ziet er praktisch genoeg uit.
Ook vallen de kosten mee, vanaf 179 990dkk (24.126,00 euro) terwijl die in Nederland 161.816dkk (21.690,00 euro) kost.
Andere auto's hebben vaak een veel groter prijsverschil vergeleken met Nederland.
Wie heeft er ervaring met deze auto?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |