Kan je "quote:
Nou, gelukkig maar dan, dat één en ander bij ons heel anders verloopt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:19 schreef Coritchando het volgende:
[..]
sinds wanneer moet een vrouw ervaring ergens mee hebben voor ze een oordeel geven?
mijn vrouw heeft ook altijd haar oordeel klaar over van alles, meestal negeer ik dat en zet ik een aankoop gewoon door. 3 maanden later kan ze niet meer zonder en verkondigt ze aan iedereen hoe fantastisch de aankoop wel niet was...
Ja, de 5 zitter , benzine, gebruiksklaar en zonder opties, Nu heb ik er alles bijgeteld wat we willen hebben om een goede vergelijking te maken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:31 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Dacia Lodgy is in NL verkrijgbaar vanaf €15.990.
Dat weet je dus niet, dat neem je maar aan. Misschien kun je er totaal niet lekker in zitten. Nu is dat wel wat onwaarschijnlijk, maar toch.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Tesla van binnen gezien en er ook nog nooit in gereden, toch weet ik dat het een hele goede auto is.
Succesquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat gaan we ook zeker eerst doen inderdaad, mocht het inderdaad erg tegenvallen dan kijken we gewoon verder.
Dus jouw oordeel is belangrijker en heeft meer waarde dan andere users hier op Fok! en elders op het internet die wel tevreden zijn?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet, dat neem je maar aan. Misschien kun je er totaal niet lekker in zitten. Nu is dat wel wat onwaarschijnlijk, maar toch.
Die dombo hierboven stelde maar even vrolijk dat het puur imago is, het prijsverschil. Dat is gewoonweg niet waar en dat weet je onmiddelijk als je er ooit in hebt gezeten/gereden.
Zal ik tegen die tijd doen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Succesen zou het wel leuk vinden als je één en ander nog even (in dit topic) laat weten!
God, wat ben je toch een ongelooflijk irritant en dom wijf. Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg dat die dombo hierboven nog nooit zo'n auto in het echt heeft gezien en ik wel. Dus ja, dan is mijn oordeel beter dan die van haar. Dat lijkt me godverdomme ook wel duidelijk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus jouw oordeel is belangrijker en heeft meer waarde dan andere users hier op Fok! en elders op het internet die wel tevreden zijn?
Lijkt mij dat Forby niet de dombo is.
Dit dus en blijkbaar kan deze user ook nog geen eens op een normale manier/toon discussiëren, dat maakt zijn mening voor mij al helemaal weinig waard.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus jouw oordeel is belangrijker en heeft meer waarde dan andere users hier op Fok! en elders op het internet die wel tevreden zijn?
Lijkt mij dat Forby niet de dombo is.
Gvd zeg, wie is hier nou dom. En maar door blijven gaanquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
God, wat ben je toch een ongelooflijk irritant en dom wijf. Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg dat die dombo hierboven nog nooit zo'n auto in het echt heeft gezien en ik wel. Dus ja, dan is mijn oordeel beter dan die van haar. Dat lijkt me godverdomme ook wel duidelijk.
Ben er wel weer klaar mee.
Wie gaat er nou de hele tijd door dan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Gvd zeg, wie is hier nou dom. En maar door blijven gaan
Het woord "reviews"... zegt dat je überhaupt wel iets of...?
Nou nou, je hoeft niet boos en persoonlijk te worden omdat iemand het niet met je eens is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
God, wat ben je toch een ongelooflijk irritant en dom wijf. Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg dat die dombo hierboven nog nooit zo'n auto in het echt heeft gezien en ik wel. Dus ja, dan is mijn oordeel beter dan die van haar. Dat lijkt me godverdomme ook wel duidelijk.
Ben er wel weer klaar mee.
Ik had het ook over deze personen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wie gaat er nou de hele tijd door dan?![]()
Ok, ik leg em nog 1x uit.
Jij zegt: "Goh, dat zal wel puur imago zijn hoor dat prijsverschil. Lijkt me een prima auto, heb reviews gelezen."
Ik zeg: "Nee, want ik heb er in gereden. Het is wel degelijk slechtere kwaliteit. Dit kan ik feitelijk bepalen."
Jij zegt: "jouw mening is meer waard dan die van een ander? Reviews zijn veel belangrijker dan daadwerkelijke hands-on km's."
Wie is er dan dom. Jij of ik.
quote:Op maandag 14 september 2015 20:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Prima spul, oudere Renault techniek. Zit weinig op, dus weinig gekkigheid, alleen inruil is niks over x jaar
quote:Op maandag 14 september 2015 20:41 schreef hockeyertje het volgende:
Prima auto, doet wat hij moet doen.
Wat maakt jouw mening meer waard dan de meningen van deze personen en andere reviewers op het internet?quote:Op maandag 14 september 2015 20:53 schreef Klonk het volgende:
Prima ding, heb er eentje een week of 2 als leenauto van een schadebedrijf gehad. Toen ik hoorde dat ik een Dacia mee zou krijgen had ik zoiets van![]()
Maar na twee weken baalde ik ervan dat ik mijn ouwe auto weer terugkreeg.
Daarna serieus nog eens gekeken en je moet echt heel erg je best doen om dat ding nieuw boven de 16.000 uit te krijgen en dan krijg je een lap auto voor je geld
quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:52 schreef snakelady het volgende:
Nou nou, je hoeft niet boos en persoonlijk te worden omdat iemand het niet met je eens is.![]()
Dat zeg ik helemaal nergens.quote:gezien je meer waarde hecht aan de mening van mannen lijkt het
Niemand van hen vindt die auto 'meer dan prima'.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik had het ook over deze personen.
[..]
[..]
[..]
Voor mij ben jij ook niet meer dan een persoon op het internet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]. Je kunt niet stellen dat een appel groen is omdat je toevallig op het internet hebt gelezen dat appels meestal wel groen zijn. Zo werkt het gewoon niet. Als een appelboer vervolgens zegt hij dagelijks appels in de hand heeft en je de kleuren vertelt, dan moet je dat maar gewoon aannemen ja. Daar zit meer waarde aan dan iemand die ergens op internet heeft gelezen dat groen wel klopt. Maar goed, dat snapte je net ook al niet.
[..]
Ik lees vooral dat jij erg persoonlijk en boos wordt als iemand het niet met je eens is.quote:Dat zeg ik helemaal nergens.. Dat blijkt ook nergens uit. Als bovenstaande dombo een vent was geweest, had ik het net zo dom gevonden. Nogmaals, je leest maar weer eens iets wat er niet staat. Dombo.
Oke, ze vinden hem prima dan, letterlijk, prima.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Niemand van hen vindt die auto 'meer dan prima'.
Jij. Jouw mening is namelijk in principe ook gewoon maar één van de vele "reviews". In mijn ervaring -en blijkbaar vooralsnog ook in die van Snakelady- staan daar een heleboel andere positieve reviews tegenover. Allemaal geschreven door mensen die, net als jij, wél daadwerkelijk ervaring met zo'n auto/dat merk hebben (waar het mij dus idd aan ontbreekt).quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wie gaat er nou de hele tijd door dan?![]()
Ok, ik leg em nog 1x uit.
Jij zegt: "Goh, dat zal wel puur imago zijn hoor dat prijsverschil. Lijkt me een prima auto, heb reviews gelezen."
Ik zeg: "Nee, want ik heb er in gereden. Het is wel degelijk slechtere kwaliteit. Dit kan ik feitelijk bepalen."
Jij zegt: "jouw mening is meer waard dan die van een ander? Reviews zijn veel belangrijker dan daadwerkelijke hands-on km's."
Wie is er dan dom. Jij of ik.
Nee. Het gaat om het woorden verdraaien. Dan werken krachttermen beter. Mij maak je verder de pis niet lauw.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:57 schreef snakelady het volgende:
Ik lees vooral dat jij erg persoonlijk en boos wordt als iemand het niet met je eens is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:59 schreef Forbry het volgende:
Verder heb ik helemaal niet beweerd dat het in het geval van een Dacia zo IS, dat het prijsverschil (alleen) in het imago zit.
....niet dus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:02 schreef Forbry het volgende:
De negatieve reacties betreffen toch vooral het imago. Juist vanwege de lage prijs vinden sommige mensen het automatisch maar bakken voor paupers.
Waar heb ik woorden van jou verdraaid, ik stel je alleen een vraag.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om het woorden verdraaien. Dan werken krachttermen beter. Mij maak je verder de pis niet lauw.
De enige mening die jij hebt is reviews van anderen. Hoe kan die nou beter zijn dan de mening van iemand die daadwerkelijk meer dan 1000km in zo'n auto heeft gereden?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jij. Jouw mening is namelijk in principe ook gewoon maar één van de vele "reviews".
Ja, niet dus! Dat zeg ik toch ook de hele tijd. Ik zeg alleen dat mijn mening waardevoller is dan van die dombo die er nog nooit 1 van dichtbij heeft gezien.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:06 schreef snakelady het volgende:
Wat maakt jouw mening meer waardevol en geloofwaardig dan de meningen van andere random mensen op fok! en de rest van het internet van mensen die wel positief zijn over deze auto en er ook in gereden hebben?
IK kan persoonlijk niks zeggen over de kwaliteit van de Dacia (behalve dan op basis van wat ik uit reviews heb kunnen halen), dus IK kan ook niks zeggen over de daadwerkelijke reden voor het prijsverschil. Wel is het me al vaker opgevallen dat best wat ANDEREN het door het prijsverschil automatisch al een pauperbak vinden en dat het VOOR DIE MENSEN (veelal mensen die zelf óók nog nooit in een Dacia hebben gereden!) het BLIJKBAAR dus vooral ook een imago-ding is.quote:
Die ''dombo'' geeft alleen aan dat andere mensen wel positief zijn, mensen die er ook in hebben gereden, vele meer dan 1000km. (http://www.autoweek.nl/autoreview/39799/dacia-lodgy-stepway)quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, niet dus! Dat zeg ik toch ook de hele tijd. Ik zeg alleen dat mijn mening meer waardevol is dan van die dombo die er nog nooit 1 van dichtbij heeft gezien.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
De enige mening die jij hebt is reviews van anderen. Hoe kan die nou beter zijn dan de mening van iemand die daadwerkelijk meer dan 1000km in zo'n auto heeft gereden?
Het kwartje wil nog steeds niet vallen begrijp ik...quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, niet dus! Dat zeg ik toch ook de hele tijd. Ik zeg alleen dat mijn mening waardevoller is dan van die dombo die er nog nooit 1 van dichtbij heeft gezien.
Nee, dombo. Daar ging het toch helemaal niet om. Het ging erom dat dombo 1 zei dat het allemaal wel imago zou zijn, dat prijsverschil. Moet ik er een paint van maken, dombo 2?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die ''dombo'' geeft alleen aan dat andere mensen wel positief zijn, mensen die er ook in hebben gereden, vele meer dan 1000km. (http://www.autoweek.nl/autoreview/39799/dacia-lodgy-stepway)
Dus je bent eigenlijk gewoon een beetje boos dat ze de meningen van andere mensen ook in overweging neemt en niet louter alleen jouw ervaring als algemene waarheid aanneemt?
Dit is geen woorden verdraaien overigens, dit is een vraag.
Jij kan mij dombo blijven noemen, maar dat neemt niet weg dat je je gewoon een beetje op je pik getrapt voelt,quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, dombo. Daar ging het toch helemaal niet om. Het ging erom dat dombo 1 zei dat het allemaal wel imago zou zijn, dat prijsverschil. Moet ik er een paint van maken, dombo 2?
Hoe kun je nou zeggen dat dat wel zo zal zijn, als je die auto nog nooit hebt gezien? Als je alleen maar wat reviews hebt gezien? Hoe kan die mening nou net zoveel waard zijn als die van ervaringensreviews? Dat kan toch niet? Dit is toch de wereld op z'n kop?
Een user in dit topic die zegt "het zal allemaal wel imago zijn want dat heb ik gelezen" is geen review.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:27 schreef snakelady het volgende:
Het lijkt er op dat jij niet echt bekend bent met het begrip ''review''
Dat wil je graag geloven, maar ik ben het gewoon niet met je eens.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:27 schreef snakelady het volgende:
maar dat neemt niet weg dat je je gewoon een beetje op je pik getrapt voelt,
Nee, zij gaat uit van de positieve reviews, ze geeft aan dat bijna alle reviews die ze gelezen heeft positief zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een user in dit topic die zegt "het zal allemaal wel imago zijn want dat heb ik gelezen" is geen review.
Daar ga je de mist in. Dat zei ik zeker niet. Ik zei dat haar mening niets waard is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:33 schreef snakelady het volgende:
Dan zeg jij dat die reviews niks waard zijn
De twee jongste zitten in een verhogertje. Geen kinderstoeltjes meer dus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:30 schreef dedude87 het volgende:
Ik weet niet of je kinderen nog in een stoeltje zitten.... houdt er rekening mee dat op bijna geeneen achterbank drie stoeltjes op een rij passen.... hou er ook rekening mee dat er vaak op de twee kofferbak stoeltjes geen kinderen in stoeltjes mogen zitten. Even googlen op 3 kinderstoeltjes op achterbank bied dan de eventuele opties.
De bedoeling is sowieso een bagagedrager.quote:Persoonlijk zou ik voor een japanse tweedehands optie gaan. Mazda 5 of Toyota Verso. Degelijk en ruim. (je zal ook wel wat bagage hebben als je naar nl gaat).
Inderdaad, en van wat ik kan lezen is de meerderheid er zeer positief over.quote:En niets aan trekken van imago's bij een merk en wat eenieder hier van vindt. Op het interweb ben je er zo achter of iets een goede betrouwbare auto is.
Maar het is niet haar mening, het is de mening van de reviews die ze heeft gelezen. en dat lijk jij niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar ga je de mist in. Dat zei ik zeker niet. Ik zei dat haar mening niets waard is.
....quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:30 schreef dedude87 het volgende:
En niets aan trekken van wat eenieder hier van vindt.
*zucht*quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is niet haar mening, het is de mening van de reviews die ze heeft gelezen. en dat lijk jij niet te begrijpen.
Ik geef het op, je lijkt het echt niet te (willen) begrijpen en het persoonlijk worden begint nu wel te vervelen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
*zucht*
Het is wel haar mening. "het is allemaal imago" komt uit haar mond. Ze heeft geen idee van de kwaliteit van deze auto, heeft kennelijk de verkeerde reviews gelezen (want er zijn genoeg minpunten in de reviews te vinden) en komt vervolgens aankakken met het feit dat het kwalitatief niets uitmaakt. Dat is haar mening, geconcludeerd uit reviews. Haar mening. Haar post. Dombo.
125%, dus dat is niet te doen helaas.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:40 schreef Fleauris het volgende:
Volgens mij dwaalt dit topic een beetje af..
Is het niet mogelijk een auto te importeren? Wat voor kosten zijn daar aan verbonden in Denemarken?
In Nederland loont het soms al een auto, uit bijvoorbeeld Duitsland, te importeren, hoe zit dat in Denemarken? Hebben ze daar ook een systeem dat lijkt op de NL'se BPM, of zitten er meer kosten aan verbonden.
In Duitsland is de markt van gebruikte 7-zitters vrij ruim.
http://suchen.mobile.de/f(...)teCar&categories=Van (Alle 7-zitters vanaf 2010 met max. 80.000 km)
Hier staan ook een hoop Dacia's tussen, maar ook bvb.
Opel Zafira http://suchen.mobile.de/f(...)0-01-01&pageNumber=1
Renault Grand Scenic http://suchen.mobile.de/f(...)e=80000&pageNumber=2
Peugeot 5008 http://suchen.mobile.de/f(...)0-01-01&pageNumber=3
Dat is geheel wederzijds. Succes. Sterkte aan je partner.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geef het op, je lijkt het echt niet te (willen) begrijpen en het persoonlijk worden begint nu wel te vervelen.
Wat is dat toch met jou en die persoonlijke aanvallen? Daarmee laat je je enorm kennen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is geheel wederzijds. Succes. Sterkte aan je partner.
Is niet anders dan zeggen dat ik de mening van mannen hoger inschat dan die van vrouwen. Is ook een persoonlijk aanval, maar dan wat smeriger verpakt. Toch?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is dat toch met jou en die persoonlijke aanvallen? Daarmee laat je je enorm kennen.
Nee, dat komt gewoon voort uit je denigrerende reacties naar vrouwen toe. Daarnaast zei ik ook, lijkt het.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is niet anders dan zeggen dat ik de mening van mannen hoger inschat dan die van vrouwen. Is ook een persoonlijk aanval, maar dan wat smeriger verpakt. Toch?
Ik kan het filmpje helaas niet zien.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:29 schreef Fien1989 het volgende:
Op autoweek was een tijd geleden een filmpje geweest van een 6 jaar oude Dacia (wel een Logan i.p.v. Lodgy) op de "klokje rond"-keuring die 200.000 kilometers erop heeft zitten. Naast een kapotte airco, piepende stoel en lichte lekkage van koelvloeistof schijnt er weinig mis mee te zijn:
http://www.autoweek.nl/video/4157/klokje-rond-dacia-logan-mcv
Ze hebben het daar ook over "oude Renault techniek". Zal dat vergelijkbaar zijn met de techniek in mijn oude Renault Mégane uit 1999? Zo ja, dan valt het vast mee, die heeft inmiddels bijna 370.000km erop zitten en doet het nog prima, ook op lange ritten van 800km op een dag
Misschien door een landen-beperking?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik kan het filmpje helaas niet zien.
Super! Dank je!quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:51 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Misschien door een landen-beperking?
Hij staat ook op Youtube blijkbaar:
quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:
dat komt gewoon voort uit je denigrerende reacties naar vrouwen toe.
Mannelijke Fok!ers noem je ook ''meid'' met een denigrerende toon?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]. Flikker toch op. Aan de ene kant huilen als er geen gelijkheid is (zie pagina 1) en aan de andere kant huilen als ik je net zo behandel als de rest van de fokmongolen (mannen).
quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:
Ik heb het idee dat toegeven dat je fout zit voor jou een hele opgave is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat wil je graag geloven, maar ik ben het gewoon niet met je eens.
Zeker.quote:Mannelijke Fok!ers noem je ook ''meid'' met een denigrerende toon?
Je kunt het gewoon niet winnen. Omdat ik in feite gewoon gelijk heb. Daarom huil je ook de hele tijd over het feit dat ik zogenaamd mijn fout niet durf toe te geven, terwijl je er zelf compleet naast zat net. Dat heb je ook gemakshalve maar even genegeerd.quote:Laten we het gewoon bij auto's houden als het kan, dit is toch een eindeloze en vooral nutteloze discussie.
Heb je dat uitgezocht of denk je dat?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben gewoon Nederlands ( en dat blijf ik ook, misschien ooit dubbel paspoort) maar ik sta wel in Denemarken ingeschreven, dus heb ook een Deens sofinummer.
Dus dan zou ik moeten importeren en dat is verschrikkelijk duur.
2011 redt je ook nog voor de prijs van een Lodgy. Zou liever zo'n Toyota hebben met 100k op de teller, dan een Dacia.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
Toyota Verso 2014 Kr. 314.900 (42.209 euro), uit 2009 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Ik heb een 1.5 diesel van dit jaar en die heeft meer dan voldoende vermogen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:34 schreef misteriks het volgende:
Wel een beetje motor kiezen. Een 1.5d met z'n 7en en je raakt de verkeersdrempel amper nog over. Een Zafira is ook een aardige optie. In letterlijk een half minuutje maak je van een tweezitter een zevenzitter
Het gaat helemaal niet om het winnen, ik probeer niet eens te winnen van jou.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zeker.
[..]
Je kunt het gewoon niet winnen. Omdat ik in feite gewoon gelijk heb. Daarom huil je ook de hele tijd over het feit dat ik zogenaamd mijn fout niet durf toe te geven, terwijl je er zelf compleet naast zat net. Dat heb je ook gemakshalve maar even genegeerd.
Ja, ik heb mijn Toyota moeten importeren, ik heb meer betaald aan importkosten dan wat ik oorspronkelijk voor de auto heb betaald.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Heb je dat uitgezocht of denk je dat?
Ik kan geen Deens dus kan het niet opzoeken maar een Duitser naar België halen kostte geen 200€ + huur van de oplegger en de trip.
Van wat ik heb gelezen is het ook het verstandigste om minimaal voor de Ambiance te gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:19 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik heb een 1.5 diesel van dit jaar en die heeft meer dan voldoende vermogen.
De motor is verrassend sterk voor zijn specificaties, ook met 3 kinderen en vriendin erin.
Verder is het inderdaad gewoon een functionele auto. Geen poespas. Enige optie die ik heb is een navigatie/mp3 systeem en dat werkt prima verder met goed geluid. Stoelen zijn ook goed uit te houden op langere afstanden. Enige wat ik niet fijn vind is dat hij heel erg windgevoelig is. Cruisecontrol en limiter doen ook gewoon prima hun werk.
Met 7 stoelen erin heb je overigens amper kofferbak over want de achterste twee stoelen staan vrijwel tegen de achterklep aan. De middelste bank passen 3 kinderzitjes maar ik zou het niet aanraden.
Daarom spendeer je er ook 100 posts aan. Om je gelijk te krijgen. Dombo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:22 schreef snakelady het volgende:
Je hebt nog steeds niet kunnen antwoorden op de vraag waarom jouw mening meer waard is dan die van andere.
Ik heb hier helemaal geen zin in, het is kinderachtig en het slaat eigenlijk compleet nergens op.![]()
Dat is de ambiance.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:30 schreef Paxlie het volgende:
Owjah dat is waar ook. Je hebt drie versies en wij hebben de middelste, weet even niet meer hoe die heet.
Nee, je blijft zeggen dat het Forbry's mening is, en dat was het niet, Forbry gaf alleen aan wat de meningen van de meeste reviewers was en dat dat positief is en dat het best vaak voorkomt dat mensen negatief reageren vanwege een negatief image.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daarom spendeer je er ook 100 posts aan. Om je gelijk te krijgen. Dombo.
Ik heb dat al zeker 3x gezegd overigens. Je wil het alleen niet lezen.
Maar feit blijft, er zijn voldoende mensen die tevreden zijn met deze auto, meer wel dan niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.
moet je voor de grap eens opzoeken wat een standaard auto in singapore kost. betaal je minstens 2x de prijs uit nederland voor en moet je ook nog eens een permit van 50.000 euro voor 10 jaar aftikken....quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:18 schreef Ciora het volgende:
[..]
2011 redt je ook nog voor de prijs van een Lodgy. Zou liever zo'n Toyota hebben met 100k op de teller, dan een Dacia.
Of anders een Grand Scenic met wat ervaring.
Verder: wat een prijzen zeg, jezus
Hier heb je duizend keer meer aan dan honderd reviews die laten weten wat je graag wilt horen (omdat ze zichzelf ook nog moeten overtuigen van hun domme aankoop).quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
Is zou mijzelf al een verschrikkelijke oelewapper vinden op het moment dat ik zou overwegen om zo'n gedrocht te kopen, laat staan er in rijdenquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als jij je minder man voelt als je in een Dacia zou rijden zou ik toch maar eens gaan nadenken hoe zeker jij je voelt over je eigen mannelijkheid.
Uhhh, ja?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Die hebben ook zo'n lekkere 7-zitter
Dan koop je toch één van die anderen als je die van 2011 in je budget liggen? Heb je betere auto, fijner rijdende auto, rijd je niet voor lul en waarschijnlijk ook nog eens minder afschrijving.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, daar betaal je in Denemarken tweedehands gemiddeld net zoveel voor als voor de Lodgy nieuw.
De bovenste citroen 2014 , Kr. 319.900 (43.000 euro)uit 2014, uit 2011 betaal je ongeveer dezelfde prijs als de Dacia nieuw.
De Renault 2014 Kr. 249.900 (33.496 euro), nogmaals, in 2011 kom je in dezelfde prijsklasse.
Volkswagen Touran 2014 Kr. 389.800 (52.249 euro), 2010 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Toyota Verso 2014 Kr. 314.900 (42.209 euro), uit 2009 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Zoals ik al schreef is het verschil tussen Nederland en Denemarken met de Lodgy niet zo groot, dat is uitzonderlijk, dat is ook alleen wegens een actie waar Lodgy nu mee bezig is in Denemarken.
Met bv de Toyota kan dat 15.000 euro schelen.
Je eigen ervaring moet je aan de kant zetten. Iedereen kan pech hebben met een auto.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef snakelady het volgende:
Ook peugeot en Ford gereden , daar heb ik minder goede ervaring mee.
Waarschijnlijk krijg je zo te horen dat dit niet kan kloppen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
In een filmpje die iemand eerder had geplaatst van een oudere Dacia was er nog geen sprake van, maar wie weet had hij wel geluk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
Dat heb ik eerder inderdaad ook al gelezenquote:De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
Nu is die ook te verwijderen natuurlijk en is dat voor sporadisch gebruik. We gaan zo'n 1× p/j met alle kinderen naar Nederland. Normaal gezien is het mijzelf en mijn dochters 1 in de twee maanden.quote:De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Bagage is met alle kinderen niet het belangrijkste.quote:Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
Dat is iets om rekening mee te houden inderdaad.quote:De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Wat betreft veiligheid ben ik het ook eens inderdaad, had ik eerder ook al aangegeven.quote:Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
Nu waardeer ik zijn reactie zeer, maar er zitten ook voldoende positieve reviews bij van onafhankelijke partijen, zoals bv van het ANWB.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hier heb je duizend keer meer aan dan honderd reviews die laten weten wat je graag wilt horen (omdat ze zichzelf ook nog moeten overtuigen van hun domme aankoop).
Ik had mezelf al gecorrigeerdquote:
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu waardeer ik zijn reactie zeer, maar er zitten ook voldoende positieve reviews bij van onafhankelijke partijen, zoals bv van het ANWB.
Bovendien is de ANWB zelf ook helemaal niet zo positief over deze auto. Ja, ze zeggen dat het een enorme prijspakker is. Dat is het ook. Maar er staat ook dat hij niet veilig is, gevoelig voor zijwind, slecht afgewerkt, ondermaats presteert, etc etc. Het is maar wat je wil lezen.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Een Scenic uit 2002, wat verwacht je van een 13 jaar oud barrel...quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Ik merk het al bij mezelf. Wij hebben een Scénic uit 2002 en als je mij zou vragen hoe 'ie rijdt zou ik zeggen dat het een prima auto is. En dat terwijl ik weet dat er wat dingetjes loos zijn, zoals een ruitensproeierslangetje dat verweerd is, de koppeling die zwaar trapt en een motor die zuipt als een malle. Objectiviteit is lastig als je een emotie hebt bij een voorwerp.
Het is bij mij een leasebak, ik heb totaal geen emotie met mijn Lodgy. Het doet waar ik hem voor gekozen heb en dat is een hoop mensen vervoeren. De auto is gewoon geen luxe auto en pretendeert dat ook niet. De stoelen kan je verstellen, maar niet alle kanten op. Je weet gewoon dat als je deze auto neemt dat je kiest voor je budget en dus bewust wat tekortkomingen accepteert. Dan kan de auto nog zo goed uit de reviews komen, ook die reviews zullen altijd beschrijven dat het totaalplaatje is wat de auto goed maakt. Dus als je een grote auto zoekt met een beperkt budget, dan komt hij goed uit de bus. Ga je de Lodgy vergelijken met Ford Galaxy of Renautl Espace zal hij er een stuk bekaaider afkomen.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Ik merk het al bij mezelf. Wij hebben een Scénic uit 2002 en als je mij zou vragen hoe 'ie rijdt zou ik zeggen dat het een prima auto is. En dat terwijl ik weet dat er wat dingetjes loos zijn, zoals een ruitensproeierslangetje dat verweerd is, de koppeling die zwaar trapt en een motor die zuipt als een malle. Objectiviteit is lastig als je een emotie hebt bij een voorwerp.
De ANWB heeft krom gelegen om zo'n auto te kunnen kopen?quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Ik merk het al bij mezelf. Wij hebben een Scénic uit 2002 en als je mij zou vragen hoe 'ie rijdt zou ik zeggen dat het een prima auto is. En dat terwijl ik weet dat er wat dingetjes loos zijn, zoals een ruitensproeierslangetje dat verweerd is, de koppeling die zwaar trapt en een motor die zuipt als een malle. Objectiviteit is lastig als je een emotie hebt bij een voorwerp.
Inderdaad, zo zie ik het dus ook, en nogmaals, nog niet zeker of we deze auto wel gaan kopen, de veiligheid is ook iets waar we naar moeten kijken natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het is bij mij een leasebak, ik heb totaal geen emotie met mijn Lodgy. Het doet waar ik hem voor gekozen heb en dat is een hoop mensen vervoeren. De auto is gewoon geen luxe auto en pretendeert dat ook niet. De stoelen kan je verstellen, maar niet alle kanten op. Je weet gewoon dat als je deze auto neemt dat je kiest voor je budget en dus bewust wat tekortkomingen accepteert. Dan kan de auto nog zo goed uit de reviews komen, ook die reviews zullen altijd beschrijven dat het totaalplaatje is wat de auto goed maakt. Dus als je een grote auto zoekt met een beperkt budget, dan komt hij goed uit de bus. Ga je de Lodgy vergelijken met Ford Galaxy of Renautl Espace zal hij er een stuk bekaaider afkomen.
De belasting die je over een auto betaald, als je een auto importeert moet je alsnog belasting betalen over de auto.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:58 schreef derLudolf het volgende:
Een Dacia lijkt mij qua comfort niet de meest geweldige auto om in te rijden.
Wat maakt auto's in Denemarken zo duur? Is het misschien een optie om in Duitsland te kijken?
Ondanks dat deze al 5 jaar oud is vind ik hem er beter uitzien dan een Lodgy en het comfort ligt ook hoger denk ik.
http://goo.gl/qDlv3W
http://autoimportgids.nl/6-2/quote:Denemarken
ALGEMEEN
De consumentenprijzen van auto’s zijn in Denemarken het hoogst van alle EU-landen. Ten opzichte van de overige landen van de EU zijn in Denemarken de kale prijzen van auto’s echter het laagst. Denemarken is dan ook zeker een interessant land om een auto te kopen. De consumentenprijs in Denemarken is de som van kale prijs, registratiebelasting en BTW. Vanwege de hoge consumentenprijzen verlagen fabrikanten de kale prijzen.
Vanwege de hoge prijzen van de duurdere modellen, bieden de fabrikanten soms niet al hun modellen aan op de Deense markt. Zo zult u Denemarken bijvoorbeeld geen Renault Vel Satis vinden.
AUTOBELASTING IN DENEMARKEN
Moms
De Moms is de BTW in Denemarken. Deze bedraagt 25%. Indien u een auto aanschaft in Denemarken, behoeft u deze Deense BTW niet te betalen. U betaalt in Nederland 19% BTW over de aankoopprijs in Denemarken.
Registratiebelasting (RT)
Om een afweging te maken of het interessant is een nieuwe auto te importeren uit Denemarken is het van belang om de kale prijs vast te stellen.
In Denemarken wordt een registratiebelasting geheven over de kale prijs van de auto vermeerderd met BTW (dus de Consumentenprijs verminderd met de Registratiebelasting). Deze registratiebelasting bedraagt 105% over de eerste 79.000 DKr (ca. € 10.600) en 180% over het meerdere. Er wordt dus belasting over belasting geheven.
Bovenstaande laat zich in formules uitdrukken. Omdat de registratiebelasting twee trappen kent dient er een verschil te worden gemaakt tussen goedkopere en duurdere auto’s.
Voor goedkope auto’s tot een consumentenprijs van 161.950 DKr geldt:
Consumentenprijs/1,25 – 66.360 = Kale Prijs
Of
Consumentenprijs/2,5625 = Kale Prijs
Auto’s die in deze categorie vallen zijn bijvoorbeeld: Renault Twingo, Suzuki Alto en Volkswagen Fox.
Voor auto’s met een consumentenprijs boven 161.950 DKr geldt:
Consumentenprijs/3,5 + 16.928,57 = Kale Prijs
Deze formule geldt al vanaf de meeste modellen van de Volkswagen Polo.
Verder vindt er nog een verrekening plaats voor de aanwezigheid van airbags, waarschuwingslampjes/signalen voor het niet dragen van de gordel, het aantal NCAP-sterren, de aanwezigheid van een roetpartikelfilter, de aanwezigheid van ABS en ESP en radio. Deze zijn niet belast met de registratiebelasting zodat u hiervoor ook bij export geen bedrag terug kunt ontvangen. Verder vindt er een verrekening plaats voor het type brandstof (benzine/diesel) en het brandstofverbruik.
GEBRUIKTE AUTO’S
Algemeen
Doordat de aanschafprijs van een auto in Denemarken hoog is, wordt er lang met een auto gereden. Het jaarlijks gemiddeld aantal gereden kilometers in Denemarken is ook laag. Hierdoor kunnen in Denemarken veel klassieke auto’s worden aangetroffen. Vooral de merken Saab en Volvo zijn sterk vertegenwoordigd. Klassieke auto’s worden als “veteran” of “specialbiler” aangeboden.
Wat een kutland dan qua auto's. Ik dacht dat NL erg was. Dus als je die S-Max koopt mag je aan de grens nog even €13.000 aftikken om de staatskas te spekken?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
De belasting die je over een auto betaald, als je een auto importeert moet je alsnog belasting betalen over de auto.
Dit gaat dan wel over het exporteren vanuit Denemarken maar ook een uitleg waarom het zo duur is hier.
Voor importeren betaal je 125% van de dagwaarde.
[..]
http://autoimportgids.nl/6-2/
Het heeft voor mij dus totaal geen nut om in andere landen te kijken voor een auto.
Niet letterlijk aan de grens maar wel wanneer je hem op Deens kenteken zet.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat een kutland dan qua auto's. Ik dacht dat NL erg was. Dus als je die S-Max koopt mag je aan de grens nog even €13.000 aftikken om de staatskas te spekken?
Dat ook nog inderdaad,ik ben zeer tevreden over Denemarken, ik woon hier heel graag maar met auto's zijn ze maar vreemd.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:35 schreef Knutknuttsson het volgende:
Deense belastinginspecteurs staan op zondag bij de Ikea om te controleren of de tweezitter (véél goedkoper) niet stiekem als familieauto wordt gebruikt. Raar autoland, dat Denemarken...
Niks, maar zolang 'ie rijdt vind ik 'm geweldig.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een Scenic uit 2002, wat verwacht je van een 13 jaar oud barrel...
Nee, de mensen die een review hebben geschreven.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
De ANWB heeft krom gelegen om zo'n auto te kunnen kopen?
Ik ben dan benieuwd naar een duurtest van zo'n wagen. Een halve dag in een nieuw hok rijden is te kort om een goed oordeel te kunnen geven.quote:Maar nogmaals, niet alle positieve reacties waren van mensen die zelf zo'n auto hebben.
quote:Op donderdag 17 september 2015 15:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niks, maar zolang 'ie rijdt vind ik 'm geweldig.
Sta er van te kijken dat er een bedrijven bestaan die een Dacia goedkeuren als leaseautoquote:Op donderdag 17 september 2015 10:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het is bij mij een leasebak, ik heb totaal geen emotie met mijn Lodgy. Het doet waar ik hem voor gekozen heb en dat is een hoop mensen vervoeren. De auto is gewoon geen luxe auto en pretendeert dat ook niet. De stoelen kan je verstellen, maar niet alle kanten op. Je weet gewoon dat als je deze auto neemt dat je kiest voor je budget en dus bewust wat tekortkomingen accepteert. Dan kan de auto nog zo goed uit de reviews komen, ook die reviews zullen altijd beschrijven dat het totaalplaatje is wat de auto goed maakt. Dus als je een grote auto zoekt met een beperkt budget, dan komt hij goed uit de bus. Ga je de Lodgy vergelijken met Ford Galaxy of Renautl Espace zal hij er een stuk bekaaider afkomen.
Je wilt een nieuwe grotere auto kopen, voornamelijk om eenmaal per jaar met iedereen naar nederland te rijden? Zijn er dan geen betere oplossingen, zoals bijvoorbeeld met het vliegtuig gaan als je met weinig bent (100 euro per persoon retour) en eventueel voor die ene keer per jaar met twee autos rijden, of een grote auto huren? Dan kan je tenminste ook die ene keer per jaar dat het er toe doet een echt aangename reisauto huren.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu is die ook te verwijderen natuurlijk en is dat voor sporadisch gebruik. We gaan zo'n 1× p/j met alle kinderen naar Nederland. Normaal gezien is het mijzelf en mijn dochters 1 in de twee maanden.
Nee, ik zal het uitleggen, mijn man heeft twee zoontjes uit een eerder huwelijk, ik heb twee dochters uit een eerder huwelijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je wilt een nieuwe grotere auto kopen, voornamelijk om eenmaal per jaar met iedereen naar nederland te rijden? Zijn er dan geen betere oplossingen, zoals bijvoorbeeld met het vliegtuig gaan als je met weinig bent (100 euro per persoon retour) en eventueel voor die ene keer per jaar met twee autos rijden, of een grote auto huren? Dan kan je tenminste ook die ene keer per jaar dat het er toe doet een echt aangename reisauto huren.
Ik heb geen idee wat de vaste lasten van een auto en brandstofprijzen in Denemarken zijn, maar heel erg goedkoop waarschijnlijk niet. Daarbovenop heb je nog de afschrijving en onderhoud van je nieuwe auto. Het lijkt me sterk dat dat goedkoper uit komt dan vliegen en wanneer nodig een grote auto huren.
Hoezo? Die kijken gewoon naar de totale kosten over de contractsduur en berekenen dan een maand prijs aan mijn werkgever.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sta er van te kijken dat er een bedrijven bestaan die een Dacia goedkeuren als leaseauto
Iets met representatief enzo.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:31 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Hoezo? Die kijken gewoon naar de totale kosten over de contractsduur en berekenen dan een maand prijs aan mijn werkgever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |