Kan je "quote:
Nou, gelukkig maar dan, dat één en ander bij ons heel anders verloopt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:19 schreef Coritchando het volgende:
[..]
sinds wanneer moet een vrouw ervaring ergens mee hebben voor ze een oordeel geven?
mijn vrouw heeft ook altijd haar oordeel klaar over van alles, meestal negeer ik dat en zet ik een aankoop gewoon door. 3 maanden later kan ze niet meer zonder en verkondigt ze aan iedereen hoe fantastisch de aankoop wel niet was...
Ja, de 5 zitter , benzine, gebruiksklaar en zonder opties, Nu heb ik er alles bijgeteld wat we willen hebben om een goede vergelijking te maken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:31 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Dacia Lodgy is in NL verkrijgbaar vanaf ¤15.990.
Dat weet je dus niet, dat neem je maar aan. Misschien kun je er totaal niet lekker in zitten. Nu is dat wel wat onwaarschijnlijk, maar toch.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Tesla van binnen gezien en er ook nog nooit in gereden, toch weet ik dat het een hele goede auto is.
Succesquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat gaan we ook zeker eerst doen inderdaad, mocht het inderdaad erg tegenvallen dan kijken we gewoon verder.
Dus jouw oordeel is belangrijker en heeft meer waarde dan andere users hier op Fok! en elders op het internet die wel tevreden zijn?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet, dat neem je maar aan. Misschien kun je er totaal niet lekker in zitten. Nu is dat wel wat onwaarschijnlijk, maar toch.
Die dombo hierboven stelde maar even vrolijk dat het puur imago is, het prijsverschil. Dat is gewoonweg niet waar en dat weet je onmiddelijk als je er ooit in hebt gezeten/gereden.
Zal ik tegen die tijd doen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Succesen zou het wel leuk vinden als je één en ander nog even (in dit topic) laat weten!
God, wat ben je toch een ongelooflijk irritant en dom wijf. Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg dat die dombo hierboven nog nooit zo'n auto in het echt heeft gezien en ik wel. Dus ja, dan is mijn oordeel beter dan die van haar. Dat lijkt me godverdomme ook wel duidelijk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus jouw oordeel is belangrijker en heeft meer waarde dan andere users hier op Fok! en elders op het internet die wel tevreden zijn?
Lijkt mij dat Forby niet de dombo is.
Dit dus en blijkbaar kan deze user ook nog geen eens op een normale manier/toon discussiëren, dat maakt zijn mening voor mij al helemaal weinig waard.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus jouw oordeel is belangrijker en heeft meer waarde dan andere users hier op Fok! en elders op het internet die wel tevreden zijn?
Lijkt mij dat Forby niet de dombo is.
Gvd zeg, wie is hier nou dom. En maar door blijven gaanquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
God, wat ben je toch een ongelooflijk irritant en dom wijf. Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg dat die dombo hierboven nog nooit zo'n auto in het echt heeft gezien en ik wel. Dus ja, dan is mijn oordeel beter dan die van haar. Dat lijkt me godverdomme ook wel duidelijk.
Ben er wel weer klaar mee.
Wie gaat er nou de hele tijd door dan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Gvd zeg, wie is hier nou dom. En maar door blijven gaan
Het woord "reviews"... zegt dat je überhaupt wel iets of...?
Nou nou, je hoeft niet boos en persoonlijk te worden omdat iemand het niet met je eens is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
God, wat ben je toch een ongelooflijk irritant en dom wijf. Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg dat die dombo hierboven nog nooit zo'n auto in het echt heeft gezien en ik wel. Dus ja, dan is mijn oordeel beter dan die van haar. Dat lijkt me godverdomme ook wel duidelijk.
Ben er wel weer klaar mee.
Ik had het ook over deze personen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wie gaat er nou de hele tijd door dan?![]()
Ok, ik leg em nog 1x uit.
Jij zegt: "Goh, dat zal wel puur imago zijn hoor dat prijsverschil. Lijkt me een prima auto, heb reviews gelezen."
Ik zeg: "Nee, want ik heb er in gereden. Het is wel degelijk slechtere kwaliteit. Dit kan ik feitelijk bepalen."
Jij zegt: "jouw mening is meer waard dan die van een ander? Reviews zijn veel belangrijker dan daadwerkelijke hands-on km's."
Wie is er dan dom. Jij of ik.
quote:Op maandag 14 september 2015 20:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Prima spul, oudere Renault techniek. Zit weinig op, dus weinig gekkigheid, alleen inruil is niks over x jaar
quote:Op maandag 14 september 2015 20:41 schreef hockeyertje het volgende:
Prima auto, doet wat hij moet doen.
Wat maakt jouw mening meer waard dan de meningen van deze personen en andere reviewers op het internet?quote:Op maandag 14 september 2015 20:53 schreef Klonk het volgende:
Prima ding, heb er eentje een week of 2 als leenauto van een schadebedrijf gehad. Toen ik hoorde dat ik een Dacia mee zou krijgen had ik zoiets van![]()
Maar na twee weken baalde ik ervan dat ik mijn ouwe auto weer terugkreeg.
Daarna serieus nog eens gekeken en je moet echt heel erg je best doen om dat ding nieuw boven de 16.000 uit te krijgen en dan krijg je een lap auto voor je geld
quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:52 schreef snakelady het volgende:
Nou nou, je hoeft niet boos en persoonlijk te worden omdat iemand het niet met je eens is.![]()
Dat zeg ik helemaal nergens.quote:gezien je meer waarde hecht aan de mening van mannen lijkt het
Niemand van hen vindt die auto 'meer dan prima'.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik had het ook over deze personen.
[..]
[..]
[..]
Voor mij ben jij ook niet meer dan een persoon op het internet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]. Je kunt niet stellen dat een appel groen is omdat je toevallig op het internet hebt gelezen dat appels meestal wel groen zijn. Zo werkt het gewoon niet. Als een appelboer vervolgens zegt hij dagelijks appels in de hand heeft en je de kleuren vertelt, dan moet je dat maar gewoon aannemen ja. Daar zit meer waarde aan dan iemand die ergens op internet heeft gelezen dat groen wel klopt. Maar goed, dat snapte je net ook al niet.
[..]
Ik lees vooral dat jij erg persoonlijk en boos wordt als iemand het niet met je eens is.quote:Dat zeg ik helemaal nergens.. Dat blijkt ook nergens uit. Als bovenstaande dombo een vent was geweest, had ik het net zo dom gevonden. Nogmaals, je leest maar weer eens iets wat er niet staat. Dombo.
Oke, ze vinden hem prima dan, letterlijk, prima.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Niemand van hen vindt die auto 'meer dan prima'.
Jij. Jouw mening is namelijk in principe ook gewoon maar één van de vele "reviews". In mijn ervaring -en blijkbaar vooralsnog ook in die van Snakelady- staan daar een heleboel andere positieve reviews tegenover. Allemaal geschreven door mensen die, net als jij, wél daadwerkelijk ervaring met zo'n auto/dat merk hebben (waar het mij dus idd aan ontbreekt).quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wie gaat er nou de hele tijd door dan?![]()
Ok, ik leg em nog 1x uit.
Jij zegt: "Goh, dat zal wel puur imago zijn hoor dat prijsverschil. Lijkt me een prima auto, heb reviews gelezen."
Ik zeg: "Nee, want ik heb er in gereden. Het is wel degelijk slechtere kwaliteit. Dit kan ik feitelijk bepalen."
Jij zegt: "jouw mening is meer waard dan die van een ander? Reviews zijn veel belangrijker dan daadwerkelijke hands-on km's."
Wie is er dan dom. Jij of ik.
Nee. Het gaat om het woorden verdraaien. Dan werken krachttermen beter. Mij maak je verder de pis niet lauw.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:57 schreef snakelady het volgende:
Ik lees vooral dat jij erg persoonlijk en boos wordt als iemand het niet met je eens is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:59 schreef Forbry het volgende:
Verder heb ik helemaal niet beweerd dat het in het geval van een Dacia zo IS, dat het prijsverschil (alleen) in het imago zit.
....niet dus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:02 schreef Forbry het volgende:
De negatieve reacties betreffen toch vooral het imago. Juist vanwege de lage prijs vinden sommige mensen het automatisch maar bakken voor paupers.
Waar heb ik woorden van jou verdraaid, ik stel je alleen een vraag.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om het woorden verdraaien. Dan werken krachttermen beter. Mij maak je verder de pis niet lauw.
De enige mening die jij hebt is reviews van anderen. Hoe kan die nou beter zijn dan de mening van iemand die daadwerkelijk meer dan 1000km in zo'n auto heeft gereden?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jij. Jouw mening is namelijk in principe ook gewoon maar één van de vele "reviews".
Ja, niet dus! Dat zeg ik toch ook de hele tijd. Ik zeg alleen dat mijn mening waardevoller is dan van die dombo die er nog nooit 1 van dichtbij heeft gezien.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:06 schreef snakelady het volgende:
Wat maakt jouw mening meer waardevol en geloofwaardig dan de meningen van andere random mensen op fok! en de rest van het internet van mensen die wel positief zijn over deze auto en er ook in gereden hebben?
IK kan persoonlijk niks zeggen over de kwaliteit van de Dacia (behalve dan op basis van wat ik uit reviews heb kunnen halen), dus IK kan ook niks zeggen over de daadwerkelijke reden voor het prijsverschil. Wel is het me al vaker opgevallen dat best wat ANDEREN het door het prijsverschil automatisch al een pauperbak vinden en dat het VOOR DIE MENSEN (veelal mensen die zelf óók nog nooit in een Dacia hebben gereden!) het BLIJKBAAR dus vooral ook een imago-ding is.quote:
Die ''dombo'' geeft alleen aan dat andere mensen wel positief zijn, mensen die er ook in hebben gereden, vele meer dan 1000km. (http://www.autoweek.nl/autoreview/39799/dacia-lodgy-stepway)quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, niet dus! Dat zeg ik toch ook de hele tijd. Ik zeg alleen dat mijn mening meer waardevol is dan van die dombo die er nog nooit 1 van dichtbij heeft gezien.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
De enige mening die jij hebt is reviews van anderen. Hoe kan die nou beter zijn dan de mening van iemand die daadwerkelijk meer dan 1000km in zo'n auto heeft gereden?
Het kwartje wil nog steeds niet vallen begrijp ik...quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, niet dus! Dat zeg ik toch ook de hele tijd. Ik zeg alleen dat mijn mening waardevoller is dan van die dombo die er nog nooit 1 van dichtbij heeft gezien.
Nee, dombo. Daar ging het toch helemaal niet om. Het ging erom dat dombo 1 zei dat het allemaal wel imago zou zijn, dat prijsverschil. Moet ik er een paint van maken, dombo 2?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die ''dombo'' geeft alleen aan dat andere mensen wel positief zijn, mensen die er ook in hebben gereden, vele meer dan 1000km. (http://www.autoweek.nl/autoreview/39799/dacia-lodgy-stepway)
Dus je bent eigenlijk gewoon een beetje boos dat ze de meningen van andere mensen ook in overweging neemt en niet louter alleen jouw ervaring als algemene waarheid aanneemt?
Dit is geen woorden verdraaien overigens, dit is een vraag.
Jij kan mij dombo blijven noemen, maar dat neemt niet weg dat je je gewoon een beetje op je pik getrapt voelt,quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, dombo. Daar ging het toch helemaal niet om. Het ging erom dat dombo 1 zei dat het allemaal wel imago zou zijn, dat prijsverschil. Moet ik er een paint van maken, dombo 2?
Hoe kun je nou zeggen dat dat wel zo zal zijn, als je die auto nog nooit hebt gezien? Als je alleen maar wat reviews hebt gezien? Hoe kan die mening nou net zoveel waard zijn als die van ervaringensreviews? Dat kan toch niet? Dit is toch de wereld op z'n kop?
Een user in dit topic die zegt "het zal allemaal wel imago zijn want dat heb ik gelezen" is geen review.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:27 schreef snakelady het volgende:
Het lijkt er op dat jij niet echt bekend bent met het begrip ''review''
Dat wil je graag geloven, maar ik ben het gewoon niet met je eens.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:27 schreef snakelady het volgende:
maar dat neemt niet weg dat je je gewoon een beetje op je pik getrapt voelt,
Nee, zij gaat uit van de positieve reviews, ze geeft aan dat bijna alle reviews die ze gelezen heeft positief zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een user in dit topic die zegt "het zal allemaal wel imago zijn want dat heb ik gelezen" is geen review.
Daar ga je de mist in. Dat zei ik zeker niet. Ik zei dat haar mening niets waard is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:33 schreef snakelady het volgende:
Dan zeg jij dat die reviews niks waard zijn
De twee jongste zitten in een verhogertje. Geen kinderstoeltjes meer dus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:30 schreef dedude87 het volgende:
Ik weet niet of je kinderen nog in een stoeltje zitten.... houdt er rekening mee dat op bijna geeneen achterbank drie stoeltjes op een rij passen.... hou er ook rekening mee dat er vaak op de twee kofferbak stoeltjes geen kinderen in stoeltjes mogen zitten. Even googlen op 3 kinderstoeltjes op achterbank bied dan de eventuele opties.
De bedoeling is sowieso een bagagedrager.quote:Persoonlijk zou ik voor een japanse tweedehands optie gaan. Mazda 5 of Toyota Verso. Degelijk en ruim. (je zal ook wel wat bagage hebben als je naar nl gaat).
Inderdaad, en van wat ik kan lezen is de meerderheid er zeer positief over.quote:En niets aan trekken van imago's bij een merk en wat eenieder hier van vindt. Op het interweb ben je er zo achter of iets een goede betrouwbare auto is.
Maar het is niet haar mening, het is de mening van de reviews die ze heeft gelezen. en dat lijk jij niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar ga je de mist in. Dat zei ik zeker niet. Ik zei dat haar mening niets waard is.
....quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:30 schreef dedude87 het volgende:
En niets aan trekken van wat eenieder hier van vindt.
*zucht*quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is niet haar mening, het is de mening van de reviews die ze heeft gelezen. en dat lijk jij niet te begrijpen.
Ik geef het op, je lijkt het echt niet te (willen) begrijpen en het persoonlijk worden begint nu wel te vervelen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
*zucht*
Het is wel haar mening. "het is allemaal imago" komt uit haar mond. Ze heeft geen idee van de kwaliteit van deze auto, heeft kennelijk de verkeerde reviews gelezen (want er zijn genoeg minpunten in de reviews te vinden) en komt vervolgens aankakken met het feit dat het kwalitatief niets uitmaakt. Dat is haar mening, geconcludeerd uit reviews. Haar mening. Haar post. Dombo.
125%, dus dat is niet te doen helaas.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:40 schreef Fleauris het volgende:
Volgens mij dwaalt dit topic een beetje af..
Is het niet mogelijk een auto te importeren? Wat voor kosten zijn daar aan verbonden in Denemarken?
In Nederland loont het soms al een auto, uit bijvoorbeeld Duitsland, te importeren, hoe zit dat in Denemarken? Hebben ze daar ook een systeem dat lijkt op de NL'se BPM, of zitten er meer kosten aan verbonden.
In Duitsland is de markt van gebruikte 7-zitters vrij ruim.
http://suchen.mobile.de/f(...)teCar&categories=Van (Alle 7-zitters vanaf 2010 met max. 80.000 km)
Hier staan ook een hoop Dacia's tussen, maar ook bvb.
Opel Zafira http://suchen.mobile.de/f(...)0-01-01&pageNumber=1
Renault Grand Scenic http://suchen.mobile.de/f(...)e=80000&pageNumber=2
Peugeot 5008 http://suchen.mobile.de/f(...)0-01-01&pageNumber=3
Dat is geheel wederzijds. Succes. Sterkte aan je partner.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geef het op, je lijkt het echt niet te (willen) begrijpen en het persoonlijk worden begint nu wel te vervelen.
Wat is dat toch met jou en die persoonlijke aanvallen? Daarmee laat je je enorm kennen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is geheel wederzijds. Succes. Sterkte aan je partner.
Is niet anders dan zeggen dat ik de mening van mannen hoger inschat dan die van vrouwen. Is ook een persoonlijk aanval, maar dan wat smeriger verpakt. Toch?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is dat toch met jou en die persoonlijke aanvallen? Daarmee laat je je enorm kennen.
Nee, dat komt gewoon voort uit je denigrerende reacties naar vrouwen toe. Daarnaast zei ik ook, lijkt het.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is niet anders dan zeggen dat ik de mening van mannen hoger inschat dan die van vrouwen. Is ook een persoonlijk aanval, maar dan wat smeriger verpakt. Toch?
Ik kan het filmpje helaas niet zien.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:29 schreef Fien1989 het volgende:
Op autoweek was een tijd geleden een filmpje geweest van een 6 jaar oude Dacia (wel een Logan i.p.v. Lodgy) op de "klokje rond"-keuring die 200.000 kilometers erop heeft zitten. Naast een kapotte airco, piepende stoel en lichte lekkage van koelvloeistof schijnt er weinig mis mee te zijn:
http://www.autoweek.nl/video/4157/klokje-rond-dacia-logan-mcv
Ze hebben het daar ook over "oude Renault techniek". Zal dat vergelijkbaar zijn met de techniek in mijn oude Renault Mégane uit 1999? Zo ja, dan valt het vast mee, die heeft inmiddels bijna 370.000km erop zitten en doet het nog prima, ook op lange ritten van 800km op een dag
Misschien door een landen-beperking?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik kan het filmpje helaas niet zien.
Super! Dank je!quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:51 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Misschien door een landen-beperking?
Hij staat ook op Youtube blijkbaar:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |