Dat laatste heb ik ook gelezen inderdaad, maar gezien ik totaal geen verstand heb van auto's, waar ligt dat eigenlijk aan?quote:Op maandag 14 september 2015 20:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Prima spul, oudere Renault techniek. Zit weinig op, dus weinig gekkigheid, alleen inruil is niks over x jaar
Omdat aanschafprijs ook al 'niks' is, maar schrijft nog altijd een stuk minder af dan een wagen die nieuw het driedubbele kost. Verder gewoon niet inruilen maar helemaal oprijden, je wilt toch goedkoop rijden?quote:Op maandag 14 september 2015 20:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik ook gelezen inderdaad, maar gezien ik totaal geen verstand heb van auto's, waar ligt dat eigenlijk aan?
Aanschafprijs, uitvoering en eventuele accessories, algemene naam van het merk. En de vraag van de marktquote:Op maandag 14 september 2015 20:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik ook gelezen inderdaad, maar gezien ik totaal geen verstand heb van auto's, waar ligt dat eigenlijk aan?
Had je ook de 7 zitter of de 5 zitter, de 7 zitter is wel weer meteen een stukje duurder natuurlijk en we willen ook graag een diesel, omdat we regelmatig lange stukken rijden zoals naar Nederland.quote:Op maandag 14 september 2015 20:53 schreef Klonk het volgende:
Prima ding, heb er eentje een week of 2 als leenauto van een schadebedrijf gehad. Toen ik hoorde dat ik een Dacia mee zou krijgen had ik zoiets van![]()
Maar na twee weken baalde ik ervan dat ik mijn ouwe auto weer terugkreeg.
Daarna serieus nog eens gekeken en je moet echt heel erg je best doen om dat ding nieuw boven de 16.000 uit te krijgen en dan krijg je een lap auto voor je geld
Dingen zijn schreeuwend duur daar, even gekeken en voor een 2011 5008 betaal je makkelijk 200.000 DK en dat is (hopelijk zeg ik het goed) rond de 25.000/30.000 euro (toch zoiets?)quote:Op maandag 14 september 2015 21:14 schreef caspervc het volgende:
Zoek je perse een nieuwe auto?
Anders zou je ook naar een Peugeot 5008 of Renault Grand Scenic uit 2010 / 2011 kunnen kijken?
Mijn Dacia Duster kon ik echt prima inruilen. Ligt er maar net aan wat je terugkoopt En 7-zitters zijn wel gewild.quote:Op maandag 14 september 2015 20:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Prima spul, oudere Renault techniek. Zit weinig op, dus weinig gekkigheid, alleen inruil is niks over x jaar
Waarom? Hij heeft er net zo veel verstand van als ik, zowat niks dus.quote:Op maandag 14 september 2015 21:39 schreef dopfles1 het volgende:
Laat je vriend dit lekker uitzoeken?
Ongeveer x8 en dan zit je altijd wel in de goede richting.quote:Op maandag 14 september 2015 21:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dingen zijn schreeuwend duur daar, even gekeken en voor een 2011 5008 betaal je makkelijk 200.000 DK en dat is (hopelijk zeg ik het goed) rond de 25.000/30.000 euro (toch zoiets?)
Van wat ik heb begrepen willen ze Dacia wat populairder maken in Scandinavie.quote:Op maandag 14 september 2015 21:12 schreef Klonk het volgende:
Ik had de 5 zitter, scheelt inderdaad wat in de prijs.
Maar even terzijde wel opvallend dat er zo weinig prijsverschil in zit tussen NL en DK normaal is dat een flink stuk meer.
Als we het konden betalen meteen.quote:Op maandag 14 september 2015 23:17 schreef leolinedance het volgende:
Een Tesla in de lease natuurlijk.
En dit inderdaadquote:Op maandag 14 september 2015 21:39 schreef dopfles1 het volgende:
Laat je vriend dit lekker uitzoeken?
Ten eerste, mijn geld, mijn auto.quote:Op maandag 14 september 2015 23:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dit inderdaad
Ik zie mijn vriendin al zeggen...schat we gaan een Dacia kopen! Ik zou haar echt zoin het kwadraat aankijken en vragen wat ze gebruikt heeft.
Haha grappig, ik rij nu in een starlet.quote:Op maandag 14 september 2015 23:35 schreef leolinedance het volgende:
Protip: koop een toffe normale auto en een klein barrel erbij. Iets van een BMW 3-serie Touring ofzo en een goedkope maar oerbetrouwbare Toyota Starlet. Dan rijd je 80% van de tijd niet voor lul, en als jullie een keer met zijn allen gaan ga je met 2 auto's! En dan heb je nog meer zitplaatsen!
Geen dank!
OKquote:Op dinsdag 15 september 2015 00:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ten eerste, mijn geld, mijn auto.
Ten tweede, hij kwam met het idee van een Dacia.
We willen de vrouwelijkheid van vrouwen terug.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:07 schreef Klonk het volgende:
Ik zit met verbazing naar de mannen te kijken hier die van mening zijn dat een vrouw niets met auto's mag doen.
Waar the fuck bemoeien jullie je mee.
Weet je zeker dat het een man is?quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ten eerste, mijn geld, mijn auto.
Ten tweede, hij kwam met het idee van een Dacia.
Haar eigen auto mag ze mee doen wat ze wil. Onze familieauto (als we die zouden hebben) blijft ze mooi vanaf. En de dag dat hier een Dacia voor de deur staat zet ik mijn vrouw buiten de deurquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:07 schreef Klonk het volgende:
Ik zit met verbazing naar de mannen te kijken hier die van mening zijn dat een vrouw niets met auto's mag doen.
En dat dus. Ga maar op kookles ofzoquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:18 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
We willen de vrouwelijkheid van vrouwen terug.
Want een auto uitzoeken is je als een man gedragen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:03 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
OK
Laat hem een aantal voorstellen doen en kies daar je leukste uit.
Je hebt zo'n stoere viking als man dus je hoeft jezelf niet als man te gedragen toch?
Welke Skoda passen 7 personen in?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:33 schreef Coritchando het volgende:
enige tijd geleden voor een paar dagen een dacia sandero meegekregen. wat een treurigheid op wielen. stoelen zijn te kort waardoor je constant schuift en van een of andere waardeloze stof, de airco is niet in staat om van 24 naar 23 graden te koelen, remmen waren een lachertje en het stuur trilde je handen uit.
en dan zullen we het nog maar niet over het roeren in je versnellingsbak hebben en de hoop dat je de juiste versnelling te pakken krijgt.
renault is al niks (moet je verstappen eens naar vragen), het submerk dacia is minstens 2 keer zo erg.
kan je niet goedkoop aan een skoda ofzo komen daar? stuk meer kwaliteit voor een lage prijs.
Als jij je minder man voelt als je in een Dacia zou rijden zou ik toch maar eens gaan nadenken hoe zeker jij je voelt over je eigen mannelijkheid.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het een man is?
Ik ben ook redelijk verbaasd, ik was in de veronderstelling dat het het jaar 2015 is, ik zal het wel mis hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:07 schreef Klonk het volgende:
geen idee, ik ken de product range niet. ik weet alleen dat skoda kwaliteit levert voor weinig geld. in tegenstelling tot een dacia, wat troep levert voor weinig geld.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welke Skoda passen 7 personen in?
Tja hebben compensatie materiaal nodig denk ik.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben ook redelijk verbaasd, ik was in de veronderstelling dat het het jaar 2015 is, ik zal het wel mis hebben.
Ik ben gewoon Nederlands ( en dat blijf ik ook, misschien ooit dubbel paspoort) maar ik sta wel in Denemarken ingeschreven, dus heb ook een Deens sofinummer.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Tja hebben compensatie materiaal nodig denk ik.
Wat een treurigheid![]()
Ik ken Dacia niet eigenlijk.
Kopen in Nederland is niet te doen zeker? Weet niet of jij nog Nederlandse bent of nu Deense.
Ah jammer. Mja hoop dat de auto gaat bevallenquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben gewoon Nederlands ( en dat blijf ik ook, misschien ooit dubbel paspoort) maar ik sta wel in Denemarken ingeschreven, dus heb ook een Deens sofinummer.
Dus dan zou ik moeten importeren en dat is verschrikkelijk duur.
eerst even een testrit maken en nog wat rondkijken, de meeste reacties die ik kan vinden zijn wel positief.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah jammer. Mja hoop dat de auto gaat bevallen
Helemaal niks.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:10 schreef Forbry het volgende:
Wat een aantal immense sneuneuzen zitten er toch ook op FOK!![]()
Zelf geen ervaring met een Dacia, maar van wat ik er zoal over gelezen en/of gehoord heb (het merk in het algemeen, niet speciaal dit type) zijn het op zich prima auto's. Weinig toeters en bellen, maar prima (lage) prijs voor wat je ervoor krijgt. Ze hebben alleen een (heel) slecht imago (dat zie je in dit topic ook weer, maar dan zie je ook meteen wat voor losers dat imago mede bepalen). De vraag is in hoeverre jullie dat laatste wat uitmaakt?
Zoals het échte bikkels (man en/of vrouw) betaamtquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helemaal niks.
Zolang het een functionele auto is die doet wat hij moet doen is het voor ons goed.
Die hebben ook zo'n lekkere 7-zitterquote:Op maandag 14 september 2015 23:17 schreef leolinedance het volgende:
Een Tesla (evt in de lease) natuurlijk. Je bent vast niet voor niets naar Denemarken vertrokken.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zoals het échte bikkels (man en/of vrouw) betaamten zoals ik ook al wel een beetje had verwacht
![]()
Tja, ik kan je natuurlijk niks garanderen (dus het mij ook niet kwalijk nemen als deze auto uiteindelijk helemaal niet bevalt), maar wat ik dus al schreef: over de hele linie bekeken schijnen Dacia's op zich gewoon wel prima auto's te zijn...
(In huize Forbry ben ik ook meer degene die een nieuwe auto uitzoekt... meneer Forbry weet er best het één en ander vanaf, eigenlijk meer dan ik, maar echt interesseren doet het hem nauwelijks... hij vindt het gewoon al snel goed, terwijl ik mij -(alleen) op de momenten dat dat nodig is- er dan nog wel wat meer/langer in wil verdiepen zeg maar).
Ziet er alleen zo vreemd uit, achteruit zitten, vraag mij ook af hoe veilig het is als je van achter wordt aangereden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Die hebben ook zo'n lekkere 7-zitter
Ik ben ook functioneel ingesteld. Als het aan mij lag had ik een brommobiel, nauwelijks vaste lasten en ongelooflijk goedkoop rijden, maar ik heb een vrouw met een mening (schijnt zeldzaam te zijn, gezien sommige reacties van dit topic) dus rijden we in een gezinshok uit 2002.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helemaal niks.
Zolang het een functionele auto is die doet wat hij moet doen is het voor ons goed.
Van wat ik kan lezen is hij zeker veilig genoeg, inderdaad niet zo veilig als andere veel duurdere auto's, maar zeker veiliger dan de Toyota Starlet die ik nu rij.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:57 schreef Kreator het volgende:
Ik heb wel eens een paar lange ritten gemaakt in een Dacia Logan en je merkt aan alles dat het een goedkope kutauto is.
De stoelen zijn echt dramatisch, zitpositie is zwaar kut, alle plastic voelt slecht/goedkoop aan.
Je krijgt veel ruimte voor weinig geld en daar houdt het ook wel mee op. Het is een vervoermiddel zonder emotie. Oude Renault-techniek (dat zegt al genoeg) in een lelijk jasje.
Als je hier mee op vakantie gaat, weet je in elk geval zeker dat je rug kapot gaat. Opties zitten er ook nauwelijks op en ik kan me haast niet voorstellen dat die blikken deuren/carosserie veilig is en daar moet je ook geen 6 kinderen in willen vervoeren.
Als dat je allemaal niet boeit, dan moet je hem vooral kopen.
Dat komt omdat er 2 soorten mensen zijn. Mensen die een vervoermiddel zoeken (Dacia rijders) en mensen die een auto zoeken (de rest). Als je een vervoermiddel zoekt met bovenstaande 'gebreken' dan is het een prima keus en kun je ook best positief zijn. Het komt tenslotte van A naar B in de meeste gevallen en er is ruimte zat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:27 schreef snakelady het volgende:
Het gekke is dat ik ook enorm veel positieve reacties lees in reviews.
Zoals ik al schreef, ik zoek een functionele auto zonder al te veel poespas, we hebben vier kinderen en ik heb geen zin om een auto van 40.0000 te kopen en tegen de kinderen zeggen dat ze super voorzichtig moeten zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat komt omdat er 2 soorten mensen zijn. Mensen die een vervoermiddel zoeken (Dacia rijders) en mensen die een auto zoeken (de rest). Als je een vervoermiddel zoekt met bovenstaande 'gebreken' dan is het een prima keus en kun je ook best positief zijn. Het komt tenslotte van A naar B in de meeste gevallen en er is ruimte zat.
Zo zijn er ook mensen die uitermate tevreden zijn met een fleece-trui van de Action. Lekker warm, goedkoop en praktisch.
Zoals gezegd. Je krijgt waar voor je geld als je extreem lage verwachtingen hebt. Ga er eens een proefrit mee maken van een uur of 2 en bepaal of de stoelen goed voor je zijn, de ondermaatse motor genoeg voor je is en het gebrek aan kwaliteit geen probleem is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, ik zoek een functionele auto zonder al te veel poespas, we hebben vier kinderen en ik heb geen zin om een auto van 40.0000 te kopen en tegen de kinderen zeggen dat ze super voorzichtig moeten zijn.
Ik zoek een auto waar het hele gezin in kan, die goedkoop is in onderhoud, verzekering, rijden en aankoop en waar in geleefd mag worden als het ware.
En ik ben inderdaad zo'n persoon die heel tevreden kan zijn met een fleece-trui van de Action (helaas hebben ze hier geen action).
Nee, helemaal niet, alleen kan ik geen andere 7zitters vinden in ongeveer dezelfde prijsklasse.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zoals gezegd. Je krijgt waar voor je geld als je extreem lage verwachtingen hebt. Ga er eens een proefrit mee maken van een uur of 2 en bepaal of de stoelen goed voor je zijn, de ondermaatse motor genoeg voor je is en het gebrek aan kwaliteit geen probleem is.
Als je een normale auto gewend bent, gaat dit enorm tegenvallen. Technisch zal het wel redelijk zijn, als je een nieuwe koopt. Verder lijkt het erop dat je hem in je hoofd al hebt gekocht, dus negatieve meningen zijn verder niet echt toegevoegde waarde.
Die ga je ook niet vinden nieuw. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet, alleen kan ik geen andere 7zitters vinden in ongeveer dezelfde prijsklasse.
Zoals ik al schreef, daar betaal je in Denemarken tweedehands gemiddeld net zoveel voor als voor de Lodgy nieuw.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die ga je ook niet vinden nieuw. Zo simpel is het.
2e hands zou je ook nog uit dit topic wat kunnen zoeken.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5394195
Bijvoorbeeld:
Citroen C4 Grand Picasso
Citroen C-Crosser
Dacia Logan (3e zitrij vrij klein)
Fiat Doblo (schuifdeuren!)
Ford S-Max
Ford Galaxy
Kia Carens
Mazda 5 (3e zitrij vrij klein)
Mitsubishi Grandis (3e zitrij vrij klein)
Mitsubishi Outlander
Nissan Quashqai +2
Opel Zafira
Renault Grand Scenic
Toyota Verso (3e zitrij vrij klein)
Volkswagen Touran
Dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, daar betaal je in Denemarken tweedehands gemiddeld net zoveel voor als voor de Lodgy nieuw.
dan nog zou ik liever een kwalitatief betere auto rijden van 2 jaar oud dan een nieuw hok van dacia.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, daar betaal je in Denemarken tweedehands gemiddeld net zoveel voor als voor de Lodgy nieuw.
De bovenste citroen 2014 , Kr. 319.900 (43.000 euro)uit 2014, uit 2011 betaal je ongeveer dezelfde prijs als de Dacia nieuw.
De Renault 2014 Kr. 249.900 (33.496 euro), nogmaals, in 2011 kom je in dezelfde prijsklasse.
Volkswagen Touran 2014 Kr. 389.800 (52.249 euro), 2010 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Toyota Verso 2014 Kr. 314.900 (42.209 euro), uit 2009 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Zoals ik al schreef is het verschil tussen Nederland en Denemarken met de Lodgy niet zo groot, dat is uitzonderlijk, dat is ook alleen wegens een actie waar Lodgy nu mee bezig is in Denemarken.
Met bv de Toyota kan dat 15.000 euro schelen.
Als ik voor dezelfde prijs kan kiezen tussen een auto van minimaal 4 jaar oud (zonder fabrieksgarantie, niet geheel eigen keuze in kleur, inhoud enz. en gebruikerssporen) en een nieuwe auto (met fabrieksgarantie, die zuiniger is, eigen keuze in kleur, inhoud enz. en zonder gebruikerssporen) zou ik toch een dief zijn van mijn eigen portemonnee?quote:
Ik denk dat je met de huidige auto's nog heel lang overal naar toe kan rijden voordat je 24.000 euro uitgegeven hebt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:28 schreef snakelady het volgende:
Maar we hebben echt een 7 zitter nodig, overal naar toe met twee auto's zoals nu is uiteindelijk een stuk duurder, zeker met lange trips.
als je net 25k hebt uitgegeven aan een auto dan ben je wel positief ja. of ga je dan van de toren schreeuwen dat het een klote bak eerste klas is?quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik kan lezen is hij zeker veilig genoeg, inderdaad niet zo veilig als andere veel duurdere auto's, maar zeker veiliger dan de Toyota Starlet die ik nu rij.
Het gekke is dat ik ook enorm veel positieve reacties lees in reviews en de comments op de reviews.
http://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/18730/dacia-lodgy
http://www.autoweek.nl/au(...)y-dci-90-laureate-7p
Minimaal 4 jaar oud als ik in deze prijsklasse wil blijven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:25 schreef Coritchando het volgende:
[..]
dan nog zou ik liever een kwalitatief betere auto rijden van 2 jaar oud dan een nieuw hok van dacia.
Jawel gezien de andere auto een bedrijfsauto is, en we dus extra moeten betalen als we er privé ook gebruik van maken. (wat in Denemarken erg veel is)quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat je met de huidige auto's nog heel lang overal naar toe kan rijden voordat je 24.000 euro uitgegeven hebt.
Plus dat die auto van 24K ook gewoon benzine nodig heeft. Dus het duurt nog langer voor er winst gemaakt wordt.
Winst ga je er niet mee maken door nu een dure auto te kopen. Dat kan je je misschien wel voorhouden, maar dat is niet zo.
tsjah, bij een gebruikte auto hoef je niet te huilen bij het eerste krasje. kleur kan je wel kiezen door te zoeken en qua opties is het zeker in dit geval niet boeiend. een 4 jaar oud tweedehandsje heeft absoluut dezelfde of meer opties dan elke dacia die je nieuw koop.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik voor dezelfde prijs kan kiezen tussen een auto van minimaal 4 jaar oud (zonder fabrieksgarantie, niet geheel eigen keuze in kleur, inhoud enz. en gebruikerssporen) en een nieuwe auto (met fabrieksgarantie, die zuiniger is, eigen keuze in kleur, inhoud enz. en zonder gebruikerssporen) zou ik toch een dief zijn van mijn eigen portemonnee?
Ik zit met plaatsvervangende schaamte naar mijn medemannen te kijkenquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben ook redelijk verbaasd, ik was in de veronderstelling dat het het jaar 2015 is, ik zal het wel mis hebben.
prima, komen ze net uit de lease. ideale leeftijd mijn inziens.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Minimaal 4 jaar oud als ik in deze prijsklasse wil blijven.
Veel reacties zijn van mensen die een proefrit hebben gemaakt of hem in bruikleen hebben gehad.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:31 schreef Coritchando het volgende:
[..]
als je net 25k hebt uitgegeven aan een auto dan ben je wel positief ja. of ga je dan van de toren schreeuwen dat het een klote bak eerste klas is?
Uitstraling en klasse kunnen mij niet bekoren, ik heb een typische ''soccer mom'' auto nodig.quote:dacia is een prima merk voor als je weinig verwacht hoor, maar wil je iets van uitstraling, klasse, kwaliteit en opties dan moet je gewoon iets anders zoeken.
Van wat ik kan lezen valt dat heel erg mee, maar hij bestaat nog niet zo enorm lang natuurlijk.quote:ik vraag mij wel serieus af wat een dacia in onderhoud kost. ding is zo goedkoop gemaakt dat er wel dingen kapot moeten gaan. als je elke 3 jaar nieuwe kleppen moet laten monteren dan wordt het een duur grapje.
Nogmaals, dan ben ik zeker rond de 20.000 euro meer kwijt.quote:buiten het feit dat prive een nieuwe auto kopen wat mij betreft het stomste is wat een mens kan doen, je kan je geld net zo goed in een put flikkeren. koop gewoon een leuk ex-lease ding van 4 jaar oud die goed in onderhoud heeft gezeten. betaal je iets meer voor dan een 'marktplaats tweedehandsje van buurman henk', maar heb je gewoon garanties op en zekerheid van een fatsoenlijk karretje.
kan je peugeot 307 sw kopen daar? die hebben ook 7 plekken (moet je wel 2 extra stoelen regelen).quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jawel gezien de andere auto een bedrijfsauto is, en we dus extra moeten betalen als we er privé ook gebruik van maken. (wat in Denemarken erg veel is)
En om er nog een 5 zitter bij te kopen en dan 3 auto's voor de deur hebben staan zie ik niet zitten.
Het is ook niet dat we morgen een nieuwe kopen hoor, waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar, we zijn ons nu gewoon even aan het oriënteren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:35 schreef Geralt het volgende:
Reken het gewoon eens even eerlijk en realistisch uit.
Je kan nog jaaaaaaaren vooruit voordat je 24K uitgegeven hebt.
Dacia's maken gebruik van oudere Renault techniek en hoe vreemd het ook mag klinken, da's best betrouwbaarquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:31 schreef Coritchando het volgende:
[..]
als je net 25k hebt uitgegeven aan een auto dan ben je wel positief ja. of ga je dan van de toren schreeuwen dat het een klote bak eerste klas is?
dacia is een prima merk voor als je weinig verwacht hoor, maar wil je iets van uitstraling, klasse, kwaliteit en opties dan moet je gewoon iets anders zoeken.
ik vraag mij wel serieus af wat een dacia in onderhoud kost. ding is zo goedkoop gemaakt dat er wel dingen kapot moeten gaan. als je elke 3 jaar nieuwe kleppen moet laten monteren dan wordt het een duur grapje.
buiten het feit dat prive een nieuwe auto kopen wat mij betreft het stomste is wat een mens kan doen, je kan je geld net zo goed in een put flikkeren. koop gewoon een leuk ex-lease ding van 4 jaar oud die goed in onderhoud heeft gezeten. betaal je iets meer voor dan een 'marktplaats tweedehandsje van buurman henk', maar heb je gewoon garanties op en zekerheid van een fatsoenlijk karretje.
Afschrijving van een nieuwe auto is veel hoger dan die van een 2e hands. Zeker de eerste drie jaar. Je bent een dief van je eigen portomonnee als je een nieuwe auto koopt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik voor dezelfde prijs kan kiezen tussen een auto van minimaal 4 jaar oud (zonder fabrieksgarantie, niet geheel eigen keuze in kleur, inhoud enz. en gebruikerssporen) en een nieuwe auto (met fabrieksgarantie, die zuiniger is, eigen keuze in kleur, inhoud enz. en zonder gebruikerssporen) zou ik toch een dief zijn van mijn eigen portemonnee?
lieverd, waar denk je dat dat prijsverschil in zit? inderdaad, in je kwaliteit. of geloof je echt dat een auto van 25k evenveel kwaliteit heeft dan een auto van 60k?quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:38 schreef snakelady het volgende:
Uitstraling en klasse kunnen mij niet bekoren, ik heb een typische ''soccer mom'' auto nodig.
Kwaliteit van wat ik kan lezen is goed en de opties die er op zitten zijn voldoende voor ons.
Nogmaals, dan ben ik zeker rond de 20.000 euro meer kwijt.
Reken dat eens uit? 20.000 meer dan 25000 voor een nieuwe dacia, voor een 2e hands auto van 3 tot 4 jaar oud?quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:38 schreef snakelady het volgende:
Nogmaals, dan ben ik zeker rond de 20.000 euro meer kwijt.
Van 2008 rond de Kr. 94000 dat is 12600 euro.quote:
ja. maar jij vergeet voor het gemak even dat al het staal wat ze gebruiken gewoon de helft van de dikte heeft en de verf ook iets goedkoper is bijvoorbeeld. je hebt gelijk wat betreft motor bijvoorbeeld (alhoewel verstappen er anders over zal denken), dat is oude techniek die het best wel even zal uithouden, maar daar wordt het geld niet op verdient. elke gram staal, elke schroef minder en elke goedkopere verf bespaart pas serieus kosten. en daar wordt op bespaard met zulke auto's.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dacia's maken gebruik van oudere Renault techniek en hoe vreemd het ook mag klinken, da's best betrouwbaar
alle kwaliteit naar zijn prijs. als een nieuwe auto in denemarken gemiddeld 50.000 euro kost en een tweedehands van 4 jaar oud nog 30.000 dan moet je je ernstig afvragen wat je moet met een nieuwe auto die 25.000 kost. dat komt ergens vandaan. of denk je echt dat renault/dacia geld toe gaat leggen?quote:Maar ik denk dat iedereen hier even voorbij gaat aan het probleempje dat Denemarken heet, auto's die hier een goed alternatief zouden vormen vallen daar voor TS gewoon buiten het budget.
ik ook. dat zal nooit een nieuwe worden.quote:En als ik zou moeten kiezen tussen een minimaal 5 jaar oude auto of een nieuwe Dacia, tja, dan zou ik het ook wel weten.
mooie prijs voor een prima auto die zich bewezen heeft. scheelt je dus al snel 12.000 euro, weet je wel hoeveel onderhoud je daarvoor kan doen de komende jaren?quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van 2008 rond de Kr. 94000 dat is 12600 euro.
Dit is een van de goedkopere die ik kon vinden met dezelfde specificaties als degene waar wij nu naar kijken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Reken dat eens uit? 20.000 meer dan 25000 voor een nieuwe dacia, voor een 2e hands auto van 3 tot 4 jaar oud?
Zoals ik al schreef, het is een actie waar Dacia mee bezig is, om de Lodgy meer populair te maken in de Scandinavische landen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:45 schreef Coritchando het volgende:
[..]
ja. maar jij vergeet voor het gemak even dat al het staal wat ze gebruiken gewoon de helft van de dikte heeft en de verf ook iets goedkoper is bijvoorbeeld. je hebt gelijk wat betreft motor bijvoorbeeld (alhoewel verstappen er anders over zal denken), dat is oude techniek die het best wel even zal uithouden, maar daar wordt het geld niet op verdient. elke gram staal, elke schroef minder en elke goedkopere verf bespaart pas serieus kosten. en daar wordt op bespaard met zulke auto's.
[..]
alle kwaliteit naar zijn prijs. als een nieuwe auto in denemarken gemiddeld 50.000 euro kost en een tweedehands van 4 jaar oud nog 30.000 dan moet je je ernstig afvragen wat je moet met een nieuwe auto die 25.000 kost. dat komt ergens vandaan. of denk je echt dat renault/dacia geld toe gaat leggen?
[..]
ik ook. dat zal nooit een nieuwe worden.
Dezelfde specificaties? Die Outlander is een 6 versnellingen sequentieel geschakelde automaat met 50pk meer, 4wielaandrijving en leren bekleding.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:50 schreef snakelady het volgende:
Dit is een van de goedkopere die ik kon vinden met dezelfde specificaties als degene waar wij nu naar kijken.
dat is absoluut waar. maar als ik een dacia vergelijk met een peugeot of toyota dan heeft dat niets met image of uitstraling te maken. die beide merken zijn ook spuuglelijk en hebben een image wat niet voorstelt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:00 schreef Forbry het volgende:
Sowieso is het een beetje onzin om te zeggen/denken dat een lagere prijs per definitie lagere kwaliteit biedt. Het komt echt best vaak voor dat je betaalt voor imago/uitstraling en Snakelady geeft al aan dat ze daar geen moer om geeft.
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:00 schreef Forbry het volgende:
Sowieso is het een beetje onzin om te zeggen/denken dat een lagere prijs per definitie lagere kwaliteit biedt. Het komt echt best vaak voor dat je betaalt voor imago/uitstraling en Snakelady geeft al aan dat ze daar geen moer om geeft. Genoeg "klasse" producten waar nou éénmaal gewoon een grotere marge op zit. Ik heb mij ook wel eens enigszins verdiept in een Dacia en las toen ook vooral positieve reviews.
nee, het zijn gewoon slechte auto's. heeft niks met 'voor paupers' te maken. je merkt aan alles dat er bespaard is op zo'n ding, slechte stoelen (en dat is echt verschrikkelijk, gewoon pijn in je kont en rug na 2 uur rijden, wil je daarmee van denemarken naar nederland en terug? sterkte) en staal waar je bijna doorheen kijkt. alles binnen is goedkoop plastic en breekt af als je een te harde ruft laat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:02 schreef Forbry het volgende:
De negatieve reacties betreffen toch vooral het imago. Juist vanwege de lage prijs vinden sommige mensen het automatisch maar bakken voor paupers.
1 keer schakelen en 2 keer van de te korte stoelen met flutbekleding afglijden en je denkt wel anders.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.
Toyota is gewoon een super merk, daar ben ik het geheel mee eens, ik rij nog steeds rond in een toyota starlet en ben er zeer terverden over, dit is de derde toyota die ik heb gehad.quote:dinsdag 15 september 2015 13:03 schreef Coritchando het volgende:[/b]
[..]
dat is absoluut waar. maar als ik een dacia vergelijk met een peugeot of toyota dan heeft dat niets met image of uitstraling te maken. die beide merken zijn ook spuuglelijk en hebben een image wat niet voorstelt.
als je een dacia lodgy zou gaan vergelijken met een tesla of audi a8 dan zou je zeker een punt hebben, alhoewel die kwalitatief wel stukken beter zijn is de prijs-kwaliteit verhouding erg scheef en betaal je inderdaad voor image en uitstraling.
helemaal mee eens. maar je zoekt nu toch ook niet naar een auto die je over 2 jaar spuugzat bent door het beroerde comfort, hoge onderhoudskosten en plastic binnenkant die afbreekt als je er naar kijkt?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toyota is gewoon een super merk, daar ben ik het geheel mee eens, ik rij nog steeds rond in een toyota starlet en ben er zeer terverden over, dit is de derde toyota die ik heb gehad.
Ook peugeot en Ford gereden , daar heb ik minder goede ervaring mee.
En een klassieke Camaro en een Suburban, beide leuke auto's om in te rijden maar niet wat ik zoek nu.
ik niet, want de actieradius is mij te kleinquote:Zodra ik een Tesla kan betalen koop ik er een.
Ik ben maar 1.60, korte stoelen hoeven voor mij niet negatief te zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef Coritchando het volgende:
[..]
1 keer schakelen en 2 keer van de te korte stoelen met flutbekleding afglijden en je denkt wel anders.
zat met 24 graden in zo'n sandero met de airco vol aan, gezicht en handen werden wel koud maar gleed van de stoel door het zweet op mijn rug. heb ik nog nooit meegemaakt zoiets.
Jongen, wat geweldigquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.
Dat gaan we ook zeker eerst doen inderdaad, mocht het inderdaad erg tegenvallen dan kijken we gewoon verder.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:16 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jongen, wat geweldig![]()
Snakelady, gewoon eens een proefrit maken dan! Het klopt op zich wel dat ik zelf nog nooit een Dacia van binnen heb gezien (laat staan er in/mee heb gereden), net als jij alleen veel positieve reviews heb gelezen, dus ben wel benieuwd...
quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:16 schreef Forbry het volgende:
Het klopt op zich wel dat ik zelf nog nooit een Dacia van binnen heb gezien (laat staan er in/mee heb gereden)
dan kan je beter een 1 zitter kopen, als je er toch alleen inzitquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben maar 1.60, korte stoelen hoeven voor mij niet negatief te zijn.
sinds wanneer moet een vrouw ervaring ergens mee hebben voor ze een oordeel geven?quote:
Ik heb nog nooit een Tesla van binnen gezien en er ook nog nooit in gereden, toch weet ik dat het een hele goede auto is.quote:
Dacia Lodgy is in NL verkrijgbaar vanaf ¤15.990.quote:Op maandag 14 september 2015 20:34 schreef snakelady het volgende:
Wij zijn dus op zoek naar een nieuwe auto en het moet een 7 zitter zijn, dit omdat we samen 4 kinderen hebben en er ook nog regelmatig vriendjes of vriendinnetjes meerijden.
Nu wonen wij in Denemarken en auto's zijn hier enorm duur, dus we kunnen echt niet in de hoogste klasse gaan kijken.
Nu hebben wij ons oog laten vallen op de Dacia Lodgy, geen mooie auto maar ziet er praktisch genoeg uit.
Ook vallen de kosten mee, vanaf 179 990dkk (24.126,00 euro) terwijl die in Nederland 161.816dkk (21.690,00 euro) kost.
Andere auto's hebben vaak een veel groter prijsverschil vergeleken met Nederland.
Wie heeft er ervaring met deze auto?
Kan je "quote:
Nou, gelukkig maar dan, dat één en ander bij ons heel anders verloopt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:19 schreef Coritchando het volgende:
[..]
sinds wanneer moet een vrouw ervaring ergens mee hebben voor ze een oordeel geven?
mijn vrouw heeft ook altijd haar oordeel klaar over van alles, meestal negeer ik dat en zet ik een aankoop gewoon door. 3 maanden later kan ze niet meer zonder en verkondigt ze aan iedereen hoe fantastisch de aankoop wel niet was...
Ja, de 5 zitter , benzine, gebruiksklaar en zonder opties, Nu heb ik er alles bijgeteld wat we willen hebben om een goede vergelijking te maken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:31 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Dacia Lodgy is in NL verkrijgbaar vanaf ¤15.990.
Dat weet je dus niet, dat neem je maar aan. Misschien kun je er totaal niet lekker in zitten. Nu is dat wel wat onwaarschijnlijk, maar toch.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Tesla van binnen gezien en er ook nog nooit in gereden, toch weet ik dat het een hele goede auto is.
Succesquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat gaan we ook zeker eerst doen inderdaad, mocht het inderdaad erg tegenvallen dan kijken we gewoon verder.
Dus jouw oordeel is belangrijker en heeft meer waarde dan andere users hier op Fok! en elders op het internet die wel tevreden zijn?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet, dat neem je maar aan. Misschien kun je er totaal niet lekker in zitten. Nu is dat wel wat onwaarschijnlijk, maar toch.
Die dombo hierboven stelde maar even vrolijk dat het puur imago is, het prijsverschil. Dat is gewoonweg niet waar en dat weet je onmiddelijk als je er ooit in hebt gezeten/gereden.
Zal ik tegen die tijd doen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Succesen zou het wel leuk vinden als je één en ander nog even (in dit topic) laat weten!
God, wat ben je toch een ongelooflijk irritant en dom wijf. Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg dat die dombo hierboven nog nooit zo'n auto in het echt heeft gezien en ik wel. Dus ja, dan is mijn oordeel beter dan die van haar. Dat lijkt me godverdomme ook wel duidelijk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus jouw oordeel is belangrijker en heeft meer waarde dan andere users hier op Fok! en elders op het internet die wel tevreden zijn?
Lijkt mij dat Forby niet de dombo is.
Dit dus en blijkbaar kan deze user ook nog geen eens op een normale manier/toon discussiëren, dat maakt zijn mening voor mij al helemaal weinig waard.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus jouw oordeel is belangrijker en heeft meer waarde dan andere users hier op Fok! en elders op het internet die wel tevreden zijn?
Lijkt mij dat Forby niet de dombo is.
Gvd zeg, wie is hier nou dom. En maar door blijven gaanquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
God, wat ben je toch een ongelooflijk irritant en dom wijf. Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg dat die dombo hierboven nog nooit zo'n auto in het echt heeft gezien en ik wel. Dus ja, dan is mijn oordeel beter dan die van haar. Dat lijkt me godverdomme ook wel duidelijk.
Ben er wel weer klaar mee.
Wie gaat er nou de hele tijd door dan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Gvd zeg, wie is hier nou dom. En maar door blijven gaan
Het woord "reviews"... zegt dat je überhaupt wel iets of...?
Nou nou, je hoeft niet boos en persoonlijk te worden omdat iemand het niet met je eens is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
God, wat ben je toch een ongelooflijk irritant en dom wijf. Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg dat die dombo hierboven nog nooit zo'n auto in het echt heeft gezien en ik wel. Dus ja, dan is mijn oordeel beter dan die van haar. Dat lijkt me godverdomme ook wel duidelijk.
Ben er wel weer klaar mee.
Ik had het ook over deze personen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wie gaat er nou de hele tijd door dan?![]()
Ok, ik leg em nog 1x uit.
Jij zegt: "Goh, dat zal wel puur imago zijn hoor dat prijsverschil. Lijkt me een prima auto, heb reviews gelezen."
Ik zeg: "Nee, want ik heb er in gereden. Het is wel degelijk slechtere kwaliteit. Dit kan ik feitelijk bepalen."
Jij zegt: "jouw mening is meer waard dan die van een ander? Reviews zijn veel belangrijker dan daadwerkelijke hands-on km's."
Wie is er dan dom. Jij of ik.
quote:Op maandag 14 september 2015 20:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
quote:Op maandag 14 september 2015 20:41 schreef hockeyertje het volgende:
Prima auto, doet wat hij moet doen.
Wat maakt jouw mening meer waard dan de meningen van deze personen en andere reviewers op het internet?quote:Op maandag 14 september 2015 20:53 schreef Klonk het volgende:
Prima ding, heb er eentje een week of 2 als leenauto van een schadebedrijf gehad. Toen ik hoorde dat ik een Dacia mee zou krijgen had ik zoiets van![]()
Maar na twee weken baalde ik ervan dat ik mijn ouwe auto weer terugkreeg.
Daarna serieus nog eens gekeken en je moet echt heel erg je best doen om dat ding nieuw boven de 16.000 uit te krijgen en dan krijg je een lap auto voor je geld
quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:52 schreef snakelady het volgende:
Nou nou, je hoeft niet boos en persoonlijk te worden omdat iemand het niet met je eens is.![]()
Dat zeg ik helemaal nergens.quote:gezien je meer waarde hecht aan de mening van mannen lijkt het
Niemand van hen vindt die auto 'meer dan prima'.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik had het ook over deze personen.
[..]
[..]
[..]
Voor mij ben jij ook niet meer dan een persoon op het internet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]. Je kunt niet stellen dat een appel groen is omdat je toevallig op het internet hebt gelezen dat appels meestal wel groen zijn. Zo werkt het gewoon niet. Als een appelboer vervolgens zegt hij dagelijks appels in de hand heeft en je de kleuren vertelt, dan moet je dat maar gewoon aannemen ja. Daar zit meer waarde aan dan iemand die ergens op internet heeft gelezen dat groen wel klopt. Maar goed, dat snapte je net ook al niet.
[..]
Ik lees vooral dat jij erg persoonlijk en boos wordt als iemand het niet met je eens is.quote:Dat zeg ik helemaal nergens.. Dat blijkt ook nergens uit. Als bovenstaande dombo een vent was geweest, had ik het net zo dom gevonden. Nogmaals, je leest maar weer eens iets wat er niet staat. Dombo.
Oke, ze vinden hem prima dan, letterlijk, prima.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Niemand van hen vindt die auto 'meer dan prima'.
Jij. Jouw mening is namelijk in principe ook gewoon maar één van de vele "reviews". In mijn ervaring -en blijkbaar vooralsnog ook in die van Snakelady- staan daar een heleboel andere positieve reviews tegenover. Allemaal geschreven door mensen die, net als jij, wél daadwerkelijk ervaring met zo'n auto/dat merk hebben (waar het mij dus idd aan ontbreekt).quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wie gaat er nou de hele tijd door dan?![]()
Ok, ik leg em nog 1x uit.
Jij zegt: "Goh, dat zal wel puur imago zijn hoor dat prijsverschil. Lijkt me een prima auto, heb reviews gelezen."
Ik zeg: "Nee, want ik heb er in gereden. Het is wel degelijk slechtere kwaliteit. Dit kan ik feitelijk bepalen."
Jij zegt: "jouw mening is meer waard dan die van een ander? Reviews zijn veel belangrijker dan daadwerkelijke hands-on km's."
Wie is er dan dom. Jij of ik.
Nee. Het gaat om het woorden verdraaien. Dan werken krachttermen beter. Mij maak je verder de pis niet lauw.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:57 schreef snakelady het volgende:
Ik lees vooral dat jij erg persoonlijk en boos wordt als iemand het niet met je eens is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:59 schreef Forbry het volgende:
Verder heb ik helemaal niet beweerd dat het in het geval van een Dacia zo IS, dat het prijsverschil (alleen) in het imago zit.
....niet dus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:02 schreef Forbry het volgende:
De negatieve reacties betreffen toch vooral het imago. Juist vanwege de lage prijs vinden sommige mensen het automatisch maar bakken voor paupers.
Waar heb ik woorden van jou verdraaid, ik stel je alleen een vraag.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om het woorden verdraaien. Dan werken krachttermen beter. Mij maak je verder de pis niet lauw.
De enige mening die jij hebt is reviews van anderen. Hoe kan die nou beter zijn dan de mening van iemand die daadwerkelijk meer dan 1000km in zo'n auto heeft gereden?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jij. Jouw mening is namelijk in principe ook gewoon maar één van de vele "reviews".
Ja, niet dus! Dat zeg ik toch ook de hele tijd. Ik zeg alleen dat mijn mening waardevoller is dan van die dombo die er nog nooit 1 van dichtbij heeft gezien.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:06 schreef snakelady het volgende:
Wat maakt jouw mening meer waardevol en geloofwaardig dan de meningen van andere random mensen op fok! en de rest van het internet van mensen die wel positief zijn over deze auto en er ook in gereden hebben?
IK kan persoonlijk niks zeggen over de kwaliteit van de Dacia (behalve dan op basis van wat ik uit reviews heb kunnen halen), dus IK kan ook niks zeggen over de daadwerkelijke reden voor het prijsverschil. Wel is het me al vaker opgevallen dat best wat ANDEREN het door het prijsverschil automatisch al een pauperbak vinden en dat het VOOR DIE MENSEN (veelal mensen die zelf óók nog nooit in een Dacia hebben gereden!) het BLIJKBAAR dus vooral ook een imago-ding is.quote:
Die ''dombo'' geeft alleen aan dat andere mensen wel positief zijn, mensen die er ook in hebben gereden, vele meer dan 1000km. (http://www.autoweek.nl/autoreview/39799/dacia-lodgy-stepway)quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, niet dus! Dat zeg ik toch ook de hele tijd. Ik zeg alleen dat mijn mening meer waardevol is dan van die dombo die er nog nooit 1 van dichtbij heeft gezien.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
De enige mening die jij hebt is reviews van anderen. Hoe kan die nou beter zijn dan de mening van iemand die daadwerkelijk meer dan 1000km in zo'n auto heeft gereden?
Het kwartje wil nog steeds niet vallen begrijp ik...quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, niet dus! Dat zeg ik toch ook de hele tijd. Ik zeg alleen dat mijn mening waardevoller is dan van die dombo die er nog nooit 1 van dichtbij heeft gezien.
Nee, dombo. Daar ging het toch helemaal niet om. Het ging erom dat dombo 1 zei dat het allemaal wel imago zou zijn, dat prijsverschil. Moet ik er een paint van maken, dombo 2?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die ''dombo'' geeft alleen aan dat andere mensen wel positief zijn, mensen die er ook in hebben gereden, vele meer dan 1000km. (http://www.autoweek.nl/autoreview/39799/dacia-lodgy-stepway)
Dus je bent eigenlijk gewoon een beetje boos dat ze de meningen van andere mensen ook in overweging neemt en niet louter alleen jouw ervaring als algemene waarheid aanneemt?
Dit is geen woorden verdraaien overigens, dit is een vraag.
Jij kan mij dombo blijven noemen, maar dat neemt niet weg dat je je gewoon een beetje op je pik getrapt voelt,quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, dombo. Daar ging het toch helemaal niet om. Het ging erom dat dombo 1 zei dat het allemaal wel imago zou zijn, dat prijsverschil. Moet ik er een paint van maken, dombo 2?
Hoe kun je nou zeggen dat dat wel zo zal zijn, als je die auto nog nooit hebt gezien? Als je alleen maar wat reviews hebt gezien? Hoe kan die mening nou net zoveel waard zijn als die van ervaringensreviews? Dat kan toch niet? Dit is toch de wereld op z'n kop?
Een user in dit topic die zegt "het zal allemaal wel imago zijn want dat heb ik gelezen" is geen review.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:27 schreef snakelady het volgende:
Het lijkt er op dat jij niet echt bekend bent met het begrip ''review''
Dat wil je graag geloven, maar ik ben het gewoon niet met je eens.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:27 schreef snakelady het volgende:
maar dat neemt niet weg dat je je gewoon een beetje op je pik getrapt voelt,
Nee, zij gaat uit van de positieve reviews, ze geeft aan dat bijna alle reviews die ze gelezen heeft positief zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een user in dit topic die zegt "het zal allemaal wel imago zijn want dat heb ik gelezen" is geen review.
Daar ga je de mist in. Dat zei ik zeker niet. Ik zei dat haar mening niets waard is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:33 schreef snakelady het volgende:
Dan zeg jij dat die reviews niks waard zijn
De twee jongste zitten in een verhogertje. Geen kinderstoeltjes meer dus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:30 schreef dedude87 het volgende:
Ik weet niet of je kinderen nog in een stoeltje zitten.... houdt er rekening mee dat op bijna geeneen achterbank drie stoeltjes op een rij passen.... hou er ook rekening mee dat er vaak op de twee kofferbak stoeltjes geen kinderen in stoeltjes mogen zitten. Even googlen op 3 kinderstoeltjes op achterbank bied dan de eventuele opties.
De bedoeling is sowieso een bagagedrager.quote:Persoonlijk zou ik voor een japanse tweedehands optie gaan. Mazda 5 of Toyota Verso. Degelijk en ruim. (je zal ook wel wat bagage hebben als je naar nl gaat).
Inderdaad, en van wat ik kan lezen is de meerderheid er zeer positief over.quote:En niets aan trekken van imago's bij een merk en wat eenieder hier van vindt. Op het interweb ben je er zo achter of iets een goede betrouwbare auto is.
Maar het is niet haar mening, het is de mening van de reviews die ze heeft gelezen. en dat lijk jij niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar ga je de mist in. Dat zei ik zeker niet. Ik zei dat haar mening niets waard is.
....quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:30 schreef dedude87 het volgende:
En niets aan trekken van wat eenieder hier van vindt.
*zucht*quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is niet haar mening, het is de mening van de reviews die ze heeft gelezen. en dat lijk jij niet te begrijpen.
Ik geef het op, je lijkt het echt niet te (willen) begrijpen en het persoonlijk worden begint nu wel te vervelen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
*zucht*
Het is wel haar mening. "het is allemaal imago" komt uit haar mond. Ze heeft geen idee van de kwaliteit van deze auto, heeft kennelijk de verkeerde reviews gelezen (want er zijn genoeg minpunten in de reviews te vinden) en komt vervolgens aankakken met het feit dat het kwalitatief niets uitmaakt. Dat is haar mening, geconcludeerd uit reviews. Haar mening. Haar post. Dombo.
125%, dus dat is niet te doen helaas.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:40 schreef Fleauris het volgende:
Volgens mij dwaalt dit topic een beetje af..
Is het niet mogelijk een auto te importeren? Wat voor kosten zijn daar aan verbonden in Denemarken?
In Nederland loont het soms al een auto, uit bijvoorbeeld Duitsland, te importeren, hoe zit dat in Denemarken? Hebben ze daar ook een systeem dat lijkt op de NL'se BPM, of zitten er meer kosten aan verbonden.
In Duitsland is de markt van gebruikte 7-zitters vrij ruim.
http://suchen.mobile.de/f(...)teCar&categories=Van (Alle 7-zitters vanaf 2010 met max. 80.000 km)
Hier staan ook een hoop Dacia's tussen, maar ook bvb.
Opel Zafira http://suchen.mobile.de/f(...)0-01-01&pageNumber=1
Renault Grand Scenic http://suchen.mobile.de/f(...)e=80000&pageNumber=2
Peugeot 5008 http://suchen.mobile.de/f(...)0-01-01&pageNumber=3
Dat is geheel wederzijds. Succes. Sterkte aan je partner.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geef het op, je lijkt het echt niet te (willen) begrijpen en het persoonlijk worden begint nu wel te vervelen.
Wat is dat toch met jou en die persoonlijke aanvallen? Daarmee laat je je enorm kennen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is geheel wederzijds. Succes. Sterkte aan je partner.
Is niet anders dan zeggen dat ik de mening van mannen hoger inschat dan die van vrouwen. Is ook een persoonlijk aanval, maar dan wat smeriger verpakt. Toch?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is dat toch met jou en die persoonlijke aanvallen? Daarmee laat je je enorm kennen.
Nee, dat komt gewoon voort uit je denigrerende reacties naar vrouwen toe. Daarnaast zei ik ook, lijkt het.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is niet anders dan zeggen dat ik de mening van mannen hoger inschat dan die van vrouwen. Is ook een persoonlijk aanval, maar dan wat smeriger verpakt. Toch?
Ik kan het filmpje helaas niet zien.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:29 schreef Fien1989 het volgende:
Op autoweek was een tijd geleden een filmpje geweest van een 6 jaar oude Dacia (wel een Logan i.p.v. Lodgy) op de "klokje rond"-keuring die 200.000 kilometers erop heeft zitten. Naast een kapotte airco, piepende stoel en lichte lekkage van koelvloeistof schijnt er weinig mis mee te zijn:
http://www.autoweek.nl/video/4157/klokje-rond-dacia-logan-mcv
Ze hebben het daar ook over "oude Renault techniek". Zal dat vergelijkbaar zijn met de techniek in mijn oude Renault Mégane uit 1999? Zo ja, dan valt het vast mee, die heeft inmiddels bijna 370.000km erop zitten en doet het nog prima, ook op lange ritten van 800km op een dag
Misschien door een landen-beperking?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik kan het filmpje helaas niet zien.
Super! Dank je!quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:51 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Misschien door een landen-beperking?
Hij staat ook op Youtube blijkbaar:
quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:
dat komt gewoon voort uit je denigrerende reacties naar vrouwen toe.
Mannelijke Fok!ers noem je ook ''meid'' met een denigrerende toon?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]. Flikker toch op. Aan de ene kant huilen als er geen gelijkheid is (zie pagina 1) en aan de andere kant huilen als ik je net zo behandel als de rest van de fokmongolen (mannen).
quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:
Ik heb het idee dat toegeven dat je fout zit voor jou een hele opgave is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat wil je graag geloven, maar ik ben het gewoon niet met je eens.
Zeker.quote:Mannelijke Fok!ers noem je ook ''meid'' met een denigrerende toon?
Je kunt het gewoon niet winnen. Omdat ik in feite gewoon gelijk heb. Daarom huil je ook de hele tijd over het feit dat ik zogenaamd mijn fout niet durf toe te geven, terwijl je er zelf compleet naast zat net. Dat heb je ook gemakshalve maar even genegeerd.quote:Laten we het gewoon bij auto's houden als het kan, dit is toch een eindeloze en vooral nutteloze discussie.
Heb je dat uitgezocht of denk je dat?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben gewoon Nederlands ( en dat blijf ik ook, misschien ooit dubbel paspoort) maar ik sta wel in Denemarken ingeschreven, dus heb ook een Deens sofinummer.
Dus dan zou ik moeten importeren en dat is verschrikkelijk duur.
2011 redt je ook nog voor de prijs van een Lodgy. Zou liever zo'n Toyota hebben met 100k op de teller, dan een Dacia.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
Toyota Verso 2014 Kr. 314.900 (42.209 euro), uit 2009 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Ik heb een 1.5 diesel van dit jaar en die heeft meer dan voldoende vermogen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:34 schreef misteriks het volgende:
Wel een beetje motor kiezen. Een 1.5d met z'n 7en en je raakt de verkeersdrempel amper nog over. Een Zafira is ook een aardige optie. In letterlijk een half minuutje maak je van een tweezitter een zevenzitter
Het gaat helemaal niet om het winnen, ik probeer niet eens te winnen van jou.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zeker.
[..]
Je kunt het gewoon niet winnen. Omdat ik in feite gewoon gelijk heb. Daarom huil je ook de hele tijd over het feit dat ik zogenaamd mijn fout niet durf toe te geven, terwijl je er zelf compleet naast zat net. Dat heb je ook gemakshalve maar even genegeerd.
Ja, ik heb mijn Toyota moeten importeren, ik heb meer betaald aan importkosten dan wat ik oorspronkelijk voor de auto heb betaald.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Heb je dat uitgezocht of denk je dat?
Ik kan geen Deens dus kan het niet opzoeken maar een Duitser naar België halen kostte geen 200¤ + huur van de oplegger en de trip.
Van wat ik heb gelezen is het ook het verstandigste om minimaal voor de Ambiance te gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:19 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik heb een 1.5 diesel van dit jaar en die heeft meer dan voldoende vermogen.
De motor is verrassend sterk voor zijn specificaties, ook met 3 kinderen en vriendin erin.
Verder is het inderdaad gewoon een functionele auto. Geen poespas. Enige optie die ik heb is een navigatie/mp3 systeem en dat werkt prima verder met goed geluid. Stoelen zijn ook goed uit te houden op langere afstanden. Enige wat ik niet fijn vind is dat hij heel erg windgevoelig is. Cruisecontrol en limiter doen ook gewoon prima hun werk.
Met 7 stoelen erin heb je overigens amper kofferbak over want de achterste twee stoelen staan vrijwel tegen de achterklep aan. De middelste bank passen 3 kinderzitjes maar ik zou het niet aanraden.
Daarom spendeer je er ook 100 posts aan. Om je gelijk te krijgen. Dombo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:22 schreef snakelady het volgende:
Je hebt nog steeds niet kunnen antwoorden op de vraag waarom jouw mening meer waard is dan die van andere.
Ik heb hier helemaal geen zin in, het is kinderachtig en het slaat eigenlijk compleet nergens op.![]()
Dat is de ambiance.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:30 schreef Paxlie het volgende:
Owjah dat is waar ook. Je hebt drie versies en wij hebben de middelste, weet even niet meer hoe die heet.
Nee, je blijft zeggen dat het Forbry's mening is, en dat was het niet, Forbry gaf alleen aan wat de meningen van de meeste reviewers was en dat dat positief is en dat het best vaak voorkomt dat mensen negatief reageren vanwege een negatief image.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daarom spendeer je er ook 100 posts aan. Om je gelijk te krijgen. Dombo.
Ik heb dat al zeker 3x gezegd overigens. Je wil het alleen niet lezen.
Maar feit blijft, er zijn voldoende mensen die tevreden zijn met deze auto, meer wel dan niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
moet je voor de grap eens opzoeken wat een standaard auto in singapore kost. betaal je minstens 2x de prijs uit nederland voor en moet je ook nog eens een permit van 50.000 euro voor 10 jaar aftikken....quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:18 schreef Ciora het volgende:
[..]
2011 redt je ook nog voor de prijs van een Lodgy. Zou liever zo'n Toyota hebben met 100k op de teller, dan een Dacia.
Of anders een Grand Scenic met wat ervaring.
Verder: wat een prijzen zeg, jezus
Hier heb je duizend keer meer aan dan honderd reviews die laten weten wat je graag wilt horen (omdat ze zichzelf ook nog moeten overtuigen van hun domme aankoop).quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
Is zou mijzelf al een verschrikkelijke oelewapper vinden op het moment dat ik zou overwegen om zo'n gedrocht te kopen, laat staan er in rijdenquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als jij je minder man voelt als je in een Dacia zou rijden zou ik toch maar eens gaan nadenken hoe zeker jij je voelt over je eigen mannelijkheid.
Uhhh, ja?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Die hebben ook zo'n lekkere 7-zitter
Dan koop je toch één van die anderen als je die van 2011 in je budget liggen? Heb je betere auto, fijner rijdende auto, rijd je niet voor lul en waarschijnlijk ook nog eens minder afschrijving.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
De bovenste citroen 2014 , Kr. 319.900 (43.000 euro)uit 2014, uit 2011 betaal je ongeveer dezelfde prijs als de Dacia nieuw.
De Renault 2014 Kr. 249.900 (33.496 euro), nogmaals, in 2011 kom je in dezelfde prijsklasse.
Volkswagen Touran 2014 Kr. 389.800 (52.249 euro), 2010 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Zoals ik al schreef is het verschil tussen Nederland en Denemarken met de Lodgy niet zo groot, dat is uitzonderlijk, dat is ook alleen wegens een actie waar Lodgy nu mee bezig is in Denemarken.
Met bv de Toyota kan dat 15.000 euro schelen.
Je eigen ervaring moet je aan de kant zetten. Iedereen kan pech hebben met een auto.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef snakelady het volgende:
Ook peugeot en Ford gereden , daar heb ik minder goede ervaring mee.
Waarschijnlijk krijg je zo te horen dat dit niet kan kloppen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
In een filmpje die iemand eerder had geplaatst van een oudere Dacia was er nog geen sprake van, maar wie weet had hij wel geluk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Dat heb ik eerder inderdaad ook al gelezenquote:De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
Nu is die ook te verwijderen natuurlijk en is dat voor sporadisch gebruik. We gaan zo'n 1× p/j met alle kinderen naar Nederland. Normaal gezien is het mijzelf en mijn dochters 1 in de twee maanden.quote:De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Bagage is met alle kinderen niet het belangrijkste.quote:Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
Dat is iets om rekening mee te houden inderdaad.quote:De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Wat betreft veiligheid ben ik het ook eens inderdaad, had ik eerder ook al aangegeven.quote:Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Nu waardeer ik zijn reactie zeer, maar er zitten ook voldoende positieve reviews bij van onafhankelijke partijen, zoals bv van het ANWB.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hier heb je duizend keer meer aan dan honderd reviews die laten weten wat je graag wilt horen (omdat ze zichzelf ook nog moeten overtuigen van hun domme aankoop).
Ik had mezelf al gecorrigeerdquote:
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu waardeer ik zijn reactie zeer, maar er zitten ook voldoende positieve reviews bij van onafhankelijke partijen, zoals bv van het ANWB.
Bovendien is de ANWB zelf ook helemaal niet zo positief over deze auto. Ja, ze zeggen dat het een enorme prijspakker is. Dat is het ook. Maar er staat ook dat hij niet veilig is, gevoelig voor zijwind, slecht afgewerkt, ondermaats presteert, etc etc. Het is maar wat je wil lezen.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Een Scenic uit 2002, wat verwacht je van een 13 jaar oud barrel...quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn juist de mensen die krom hebben gelegen om zo'n auto te kunnen kopen. Dan krijg je vanzelf een vertekend beeld van.
Ik merk het al bij mezelf. Wij hebben een Scénic uit 2002 en als je mij zou vragen hoe 'ie rijdt zou ik zeggen dat het een prima auto is. En dat terwijl ik weet dat er wat dingetjes loos zijn, zoals een ruitensproeierslangetje dat verweerd is, de koppeling die zwaar trapt en een motor die zuipt als een malle. Objectiviteit is lastig als je een emotie hebt bij een voorwerp.
Het is bij mij een leasebak, ik heb totaal geen emotie met mijn Lodgy. Het doet waar ik hem voor gekozen heb en dat is een hoop mensen vervoeren. De auto is gewoon geen luxe auto en pretendeert dat ook niet. De stoelen kan je verstellen, maar niet alle kanten op. Je weet gewoon dat als je deze auto neemt dat je kiest voor je budget en dus bewust wat tekortkomingen accepteert. Dan kan de auto nog zo goed uit de reviews komen, ook die reviews zullen altijd beschrijven dat het totaalplaatje is wat de auto goed maakt. Dus als je een grote auto zoekt met een beperkt budget, dan komt hij goed uit de bus. Ga je de Lodgy vergelijken met Ford Galaxy of Renautl Espace zal hij er een stuk bekaaider afkomen.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik merk het al bij mezelf. Wij hebben een Scénic uit 2002 en als je mij zou vragen hoe 'ie rijdt zou ik zeggen dat het een prima auto is. En dat terwijl ik weet dat er wat dingetjes loos zijn, zoals een ruitensproeierslangetje dat verweerd is, de koppeling die zwaar trapt en een motor die zuipt als een malle. Objectiviteit is lastig als je een emotie hebt bij een voorwerp.
De ANWB heeft krom gelegen om zo'n auto te kunnen kopen?quote:Op donderdag 17 september 2015 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Inderdaad, zo zie ik het dus ook, en nogmaals, nog niet zeker of we deze auto wel gaan kopen, de veiligheid is ook iets waar we naar moeten kijken natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het is bij mij een leasebak, ik heb totaal geen emotie met mijn Lodgy. Het doet waar ik hem voor gekozen heb en dat is een hoop mensen vervoeren. De auto is gewoon geen luxe auto en pretendeert dat ook niet. De stoelen kan je verstellen, maar niet alle kanten op. Je weet gewoon dat als je deze auto neemt dat je kiest voor je budget en dus bewust wat tekortkomingen accepteert. Dan kan de auto nog zo goed uit de reviews komen, ook die reviews zullen altijd beschrijven dat het totaalplaatje is wat de auto goed maakt. Dus als je een grote auto zoekt met een beperkt budget, dan komt hij goed uit de bus. Ga je de Lodgy vergelijken met Ford Galaxy of Renautl Espace zal hij er een stuk bekaaider afkomen.
De belasting die je over een auto betaald, als je een auto importeert moet je alsnog belasting betalen over de auto.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:58 schreef derLudolf het volgende:
Een Dacia lijkt mij qua comfort niet de meest geweldige auto om in te rijden.
Wat maakt auto's in Denemarken zo duur? Is het misschien een optie om in Duitsland te kijken?
Ondanks dat deze al 5 jaar oud is vind ik hem er beter uitzien dan een Lodgy en het comfort ligt ook hoger denk ik.
http://goo.gl/qDlv3W
http://autoimportgids.nl/6-2/quote:Denemarken
ALGEMEEN
De consumentenprijzen van auto’s zijn in Denemarken het hoogst van alle EU-landen. Ten opzichte van de overige landen van de EU zijn in Denemarken de kale prijzen van auto’s echter het laagst. Denemarken is dan ook zeker een interessant land om een auto te kopen. De consumentenprijs in Denemarken is de som van kale prijs, registratiebelasting en BTW. Vanwege de hoge consumentenprijzen verlagen fabrikanten de kale prijzen.
Vanwege de hoge prijzen van de duurdere modellen, bieden de fabrikanten soms niet al hun modellen aan op de Deense markt. Zo zult u Denemarken bijvoorbeeld geen Renault Vel Satis vinden.
AUTOBELASTING IN DENEMARKEN
Moms
De Moms is de BTW in Denemarken. Deze bedraagt 25%. Indien u een auto aanschaft in Denemarken, behoeft u deze Deense BTW niet te betalen. U betaalt in Nederland 19% BTW over de aankoopprijs in Denemarken.
Registratiebelasting (RT)
Om een afweging te maken of het interessant is een nieuwe auto te importeren uit Denemarken is het van belang om de kale prijs vast te stellen.
In Denemarken wordt een registratiebelasting geheven over de kale prijs van de auto vermeerderd met BTW (dus de Consumentenprijs verminderd met de Registratiebelasting). Deze registratiebelasting bedraagt 105% over de eerste 79.000 DKr (ca. ¤ 10.600) en 180% over het meerdere. Er wordt dus belasting over belasting geheven.
Bovenstaande laat zich in formules uitdrukken. Omdat de registratiebelasting twee trappen kent dient er een verschil te worden gemaakt tussen goedkopere en duurdere auto’s.
Voor goedkope auto’s tot een consumentenprijs van 161.950 DKr geldt:
Consumentenprijs/1,25 – 66.360 = Kale Prijs
Of
Consumentenprijs/2,5625 = Kale Prijs
Auto’s die in deze categorie vallen zijn bijvoorbeeld: Renault Twingo, Suzuki Alto en Volkswagen Fox.
Voor auto’s met een consumentenprijs boven 161.950 DKr geldt:
Consumentenprijs/3,5 + 16.928,57 = Kale Prijs
Deze formule geldt al vanaf de meeste modellen van de Volkswagen Polo.
Verder vindt er nog een verrekening plaats voor de aanwezigheid van airbags, waarschuwingslampjes/signalen voor het niet dragen van de gordel, het aantal NCAP-sterren, de aanwezigheid van een roetpartikelfilter, de aanwezigheid van ABS en ESP en radio. Deze zijn niet belast met de registratiebelasting zodat u hiervoor ook bij export geen bedrag terug kunt ontvangen. Verder vindt er een verrekening plaats voor het type brandstof (benzine/diesel) en het brandstofverbruik.
GEBRUIKTE AUTO’S
Algemeen
Doordat de aanschafprijs van een auto in Denemarken hoog is, wordt er lang met een auto gereden. Het jaarlijks gemiddeld aantal gereden kilometers in Denemarken is ook laag. Hierdoor kunnen in Denemarken veel klassieke auto’s worden aangetroffen. Vooral de merken Saab en Volvo zijn sterk vertegenwoordigd. Klassieke auto’s worden als “veteran” of “specialbiler” aangeboden.
Wat een kutland dan qua auto's. Ik dacht dat NL erg was. Dus als je die S-Max koopt mag je aan de grens nog even ¤13.000 aftikken om de staatskas te spekken?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
De belasting die je over een auto betaald, als je een auto importeert moet je alsnog belasting betalen over de auto.
Dit gaat dan wel over het exporteren vanuit Denemarken maar ook een uitleg waarom het zo duur is hier.
Voor importeren betaal je 125% van de dagwaarde.
[..]
http://autoimportgids.nl/6-2/
Het heeft voor mij dus totaal geen nut om in andere landen te kijken voor een auto.
Niet letterlijk aan de grens maar wel wanneer je hem op Deens kenteken zet.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat een kutland dan qua auto's. Ik dacht dat NL erg was. Dus als je die S-Max koopt mag je aan de grens nog even ¤13.000 aftikken om de staatskas te spekken?
Dat ook nog inderdaad,ik ben zeer tevreden over Denemarken, ik woon hier heel graag maar met auto's zijn ze maar vreemd.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:35 schreef Knutknuttsson het volgende:
Deense belastinginspecteurs staan op zondag bij de Ikea om te controleren of de tweezitter (véél goedkoper) niet stiekem als familieauto wordt gebruikt. Raar autoland, dat Denemarken...
Niks, maar zolang 'ie rijdt vind ik 'm geweldig.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een Scenic uit 2002, wat verwacht je van een 13 jaar oud barrel...
Nee, de mensen die een review hebben geschreven.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
De ANWB heeft krom gelegen om zo'n auto te kunnen kopen?
Ik ben dan benieuwd naar een duurtest van zo'n wagen. Een halve dag in een nieuw hok rijden is te kort om een goed oordeel te kunnen geven.quote:Maar nogmaals, niet alle positieve reacties waren van mensen die zelf zo'n auto hebben.
quote:Op donderdag 17 september 2015 15:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niks, maar zolang 'ie rijdt vind ik 'm geweldig.
Sta er van te kijken dat er een bedrijven bestaan die een Dacia goedkeuren als leaseautoquote:Op donderdag 17 september 2015 10:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het is bij mij een leasebak, ik heb totaal geen emotie met mijn Lodgy. Het doet waar ik hem voor gekozen heb en dat is een hoop mensen vervoeren. De auto is gewoon geen luxe auto en pretendeert dat ook niet. De stoelen kan je verstellen, maar niet alle kanten op. Je weet gewoon dat als je deze auto neemt dat je kiest voor je budget en dus bewust wat tekortkomingen accepteert. Dan kan de auto nog zo goed uit de reviews komen, ook die reviews zullen altijd beschrijven dat het totaalplaatje is wat de auto goed maakt. Dus als je een grote auto zoekt met een beperkt budget, dan komt hij goed uit de bus. Ga je de Lodgy vergelijken met Ford Galaxy of Renautl Espace zal hij er een stuk bekaaider afkomen.
Je wilt een nieuwe grotere auto kopen, voornamelijk om eenmaal per jaar met iedereen naar nederland te rijden? Zijn er dan geen betere oplossingen, zoals bijvoorbeeld met het vliegtuig gaan als je met weinig bent (100 euro per persoon retour) en eventueel voor die ene keer per jaar met twee autos rijden, of een grote auto huren? Dan kan je tenminste ook die ene keer per jaar dat het er toe doet een echt aangename reisauto huren.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu is die ook te verwijderen natuurlijk en is dat voor sporadisch gebruik. We gaan zo'n 1× p/j met alle kinderen naar Nederland. Normaal gezien is het mijzelf en mijn dochters 1 in de twee maanden.
Nee, ik zal het uitleggen, mijn man heeft twee zoontjes uit een eerder huwelijk, ik heb twee dochters uit een eerder huwelijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je wilt een nieuwe grotere auto kopen, voornamelijk om eenmaal per jaar met iedereen naar nederland te rijden? Zijn er dan geen betere oplossingen, zoals bijvoorbeeld met het vliegtuig gaan als je met weinig bent (100 euro per persoon retour) en eventueel voor die ene keer per jaar met twee autos rijden, of een grote auto huren? Dan kan je tenminste ook die ene keer per jaar dat het er toe doet een echt aangename reisauto huren.
Ik heb geen idee wat de vaste lasten van een auto en brandstofprijzen in Denemarken zijn, maar heel erg goedkoop waarschijnlijk niet. Daarbovenop heb je nog de afschrijving en onderhoud van je nieuwe auto. Het lijkt me sterk dat dat goedkoper uit komt dan vliegen en wanneer nodig een grote auto huren.
Hoezo? Die kijken gewoon naar de totale kosten over de contractsduur en berekenen dan een maand prijs aan mijn werkgever.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sta er van te kijken dat er een bedrijven bestaan die een Dacia goedkeuren als leaseauto
Iets met representatief enzo.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:31 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Hoezo? Die kijken gewoon naar de totale kosten over de contractsduur en berekenen dan een maand prijs aan mijn werkgever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |