quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:
dat komt gewoon voort uit je denigrerende reacties naar vrouwen toe.
Mannelijke Fok!ers noem je ook ''meid'' met een denigrerende toon?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]. Flikker toch op. Aan de ene kant huilen als er geen gelijkheid is (zie pagina 1) en aan de andere kant huilen als ik je net zo behandel als de rest van de fokmongolen (mannen).
quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:
Ik heb het idee dat toegeven dat je fout zit voor jou een hele opgave is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat wil je graag geloven, maar ik ben het gewoon niet met je eens.
Zeker.quote:Mannelijke Fok!ers noem je ook ''meid'' met een denigrerende toon?
Je kunt het gewoon niet winnen. Omdat ik in feite gewoon gelijk heb. Daarom huil je ook de hele tijd over het feit dat ik zogenaamd mijn fout niet durf toe te geven, terwijl je er zelf compleet naast zat net. Dat heb je ook gemakshalve maar even genegeerd.quote:Laten we het gewoon bij auto's houden als het kan, dit is toch een eindeloze en vooral nutteloze discussie.
Heb je dat uitgezocht of denk je dat?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben gewoon Nederlands ( en dat blijf ik ook, misschien ooit dubbel paspoort) maar ik sta wel in Denemarken ingeschreven, dus heb ook een Deens sofinummer.
Dus dan zou ik moeten importeren en dat is verschrikkelijk duur.
2011 redt je ook nog voor de prijs van een Lodgy. Zou liever zo'n Toyota hebben met 100k op de teller, dan een Dacia.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
Toyota Verso 2014 Kr. 314.900 (42.209 euro), uit 2009 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Ik heb een 1.5 diesel van dit jaar en die heeft meer dan voldoende vermogen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:34 schreef misteriks het volgende:
Wel een beetje motor kiezen. Een 1.5d met z'n 7en en je raakt de verkeersdrempel amper nog over. Een Zafira is ook een aardige optie. In letterlijk een half minuutje maak je van een tweezitter een zevenzitter
Het gaat helemaal niet om het winnen, ik probeer niet eens te winnen van jou.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zeker.
[..]
Je kunt het gewoon niet winnen. Omdat ik in feite gewoon gelijk heb. Daarom huil je ook de hele tijd over het feit dat ik zogenaamd mijn fout niet durf toe te geven, terwijl je er zelf compleet naast zat net. Dat heb je ook gemakshalve maar even genegeerd.
Ja, ik heb mijn Toyota moeten importeren, ik heb meer betaald aan importkosten dan wat ik oorspronkelijk voor de auto heb betaald.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Heb je dat uitgezocht of denk je dat?
Ik kan geen Deens dus kan het niet opzoeken maar een Duitser naar België halen kostte geen 200¤ + huur van de oplegger en de trip.
Van wat ik heb gelezen is het ook het verstandigste om minimaal voor de Ambiance te gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:19 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik heb een 1.5 diesel van dit jaar en die heeft meer dan voldoende vermogen.
De motor is verrassend sterk voor zijn specificaties, ook met 3 kinderen en vriendin erin.
Verder is het inderdaad gewoon een functionele auto. Geen poespas. Enige optie die ik heb is een navigatie/mp3 systeem en dat werkt prima verder met goed geluid. Stoelen zijn ook goed uit te houden op langere afstanden. Enige wat ik niet fijn vind is dat hij heel erg windgevoelig is. Cruisecontrol en limiter doen ook gewoon prima hun werk.
Met 7 stoelen erin heb je overigens amper kofferbak over want de achterste twee stoelen staan vrijwel tegen de achterklep aan. De middelste bank passen 3 kinderzitjes maar ik zou het niet aanraden.
Daarom spendeer je er ook 100 posts aan. Om je gelijk te krijgen. Dombo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:22 schreef snakelady het volgende:
Je hebt nog steeds niet kunnen antwoorden op de vraag waarom jouw mening meer waard is dan die van andere.
Ik heb hier helemaal geen zin in, het is kinderachtig en het slaat eigenlijk compleet nergens op.![]()
Dat is de ambiance.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:30 schreef Paxlie het volgende:
Owjah dat is waar ook. Je hebt drie versies en wij hebben de middelste, weet even niet meer hoe die heet.
Nee, je blijft zeggen dat het Forbry's mening is, en dat was het niet, Forbry gaf alleen aan wat de meningen van de meeste reviewers was en dat dat positief is en dat het best vaak voorkomt dat mensen negatief reageren vanwege een negatief image.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daarom spendeer je er ook 100 posts aan. Om je gelijk te krijgen. Dombo.
Ik heb dat al zeker 3x gezegd overigens. Je wil het alleen niet lezen.
Maar feit blijft, er zijn voldoende mensen die tevreden zijn met deze auto, meer wel dan niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Meid, wat geweldig. Een review zegt meer dan 1000 kilometer. Buiten het imago om, is het gewoon een slechtere auto. Het enorme prijsverschil zit em echt niet alleen in het logo. Maar goed, ik praat tegen iemand die er kennelijk nog nooit 1 van binnen heeft gezien.
moet je voor de grap eens opzoeken wat een standaard auto in singapore kost. betaal je minstens 2x de prijs uit nederland voor en moet je ook nog eens een permit van 50.000 euro voor 10 jaar aftikken....quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:18 schreef Ciora het volgende:
[..]
2011 redt je ook nog voor de prijs van een Lodgy. Zou liever zo'n Toyota hebben met 100k op de teller, dan een Dacia.
Of anders een Grand Scenic met wat ervaring.
Verder: wat een prijzen zeg, jezus
Hier heb je duizend keer meer aan dan honderd reviews die laten weten wat je graag wilt horen (omdat ze zichzelf ook nog moeten overtuigen van hun domme aankoop).quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
Is zou mijzelf al een verschrikkelijke oelewapper vinden op het moment dat ik zou overwegen om zo'n gedrocht te kopen, laat staan er in rijdenquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als jij je minder man voelt als je in een Dacia zou rijden zou ik toch maar eens gaan nadenken hoe zeker jij je voelt over je eigen mannelijkheid.
Uhhh, ja?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Die hebben ook zo'n lekkere 7-zitter
Dan koop je toch één van die anderen als je die van 2011 in je budget liggen? Heb je betere auto, fijner rijdende auto, rijd je niet voor lul en waarschijnlijk ook nog eens minder afschrijving.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, daar betaal je in Denemarken tweedehands gemiddeld net zoveel voor als voor de Lodgy nieuw.
De bovenste citroen 2014 , Kr. 319.900 (43.000 euro)uit 2014, uit 2011 betaal je ongeveer dezelfde prijs als de Dacia nieuw.
De Renault 2014 Kr. 249.900 (33.496 euro), nogmaals, in 2011 kom je in dezelfde prijsklasse.
Volkswagen Touran 2014 Kr. 389.800 (52.249 euro), 2010 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Toyota Verso 2014 Kr. 314.900 (42.209 euro), uit 2009 dezelfde prijs als een nieuwe Lodgy
Zoals ik al schreef is het verschil tussen Nederland en Denemarken met de Lodgy niet zo groot, dat is uitzonderlijk, dat is ook alleen wegens een actie waar Lodgy nu mee bezig is in Denemarken.
Met bv de Toyota kan dat 15.000 euro schelen.
Je eigen ervaring moet je aan de kant zetten. Iedereen kan pech hebben met een auto.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:09 schreef snakelady het volgende:
Ook peugeot en Ford gereden , daar heb ik minder goede ervaring mee.
Waarschijnlijk krijg je zo te horen dat dit niet kan kloppen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:01 schreef knoopie het volgende:
Een half jaar geleden ben ik bij veel autohandelaren geweest om een tweedehands auto te kopen. De dacia's die daar stonden hadden niet mijn speciale interesse, maar wat mij wel is opgevallen, is dat ze bijna zonder uitzondering roestig waren. Aangezien de nieuwe daciamodellen pas vanaf 2004 op de markt zijn, vind ik dat die nog niet zo roestig mogen zijn, en hebben ze slecht materiaal gebruikt en/of slecht afgewerkt. Er zijn genoeg automerken die het voor elkaar krijgen om na 20 jaar nog nagenoeg roestvrij te zijn.
De Lodgy is maar 1200kg en zo aerodynamisch als een koektrommel. Zijwind zal niet prettig zijn.
De bagageruimte is met zeven stoelen in gebruik maar 200 liter. Een dakkoffer is funest voor je verbruik en topsnelheid, en maakt veel parkeergarages onbereikbaar omdat je over de twee meter hoogte gaat. Bovendien is extra gewicht zo hoog zeer onaangenaam als je eens onverwacht moet uitwijken.
Die 550kg is trouwens inclusief passagiers (en eigen gewicht van de eventuele dakkoffer). Reken eens uit hoeveel bagage je nog mee kan nemen als straks je kinderen wat groter/zwaarder zijn...
De sterkste motor heeft 107pk. Als je de auto volgeladen hebt (max 1800kg), dan zijn korte invoegstroken op de snelweg ineens heel erg spannend...
Er zijn alleen airbags op de eerste rij. De actieve gordelspanner is er zelfs alleen maar bij de bestuurdersstoel. 3 van 5 sterren in de tests. Waarom zou je genoegen nemen met de veiligheidsstandaard van voor 2000, als je voor hetzelfde geld een gebruikte auto van 2010 kan krijgen waar je kinderen ook een airbag krijgen als ze er eentje nodig hebben?
Mijn tip: koop een auto die daadwerkelijk gemaakt is voor de belasting van zeven personen en bagage als je die regelmatig wilt vervoeren. Niet een auto die gebaseerd is op het platform van de nissan micra uit 2002.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |