Misschien moet ik dan gewoon nog wat meer oefenenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik kan de MC binnen een halve minuut in de gordel doen. Die andere kinderen moet ik dan nog vijf keer vragen: doe je gordel om.![]()
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn zoon tot een paar jaar geleden die hysterisch begont te huilen als ik achter het stuur ging zitten ipv papa. NEEEEE niet mamaaaaaa
Wel handig, dan heb je ook niet dat gedoe met riemen losmaken of onder de oksel doenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja toch?was ook mijn eerste gedachte. Eigenlijk zou je er dan zo'n beugel bij willen hebben hè die zo naar beneden komt als je de auto start
Tweedehands wagen misschien? Wij vonden voor 200 euro een zeer complete met alles erop en eraan. Ik denk ook niet dat wij 'm heel vaak gebruiken, maar 't is wel handig om 'm te hebben staan. En voor die prijs ook wel de moeite.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wel handig, dan heb je ook niet dat gedoe met riemen losmaken of onder de oksel doen
Ik denk dat wij een wagen ook niet bijster veel gaan gebruiken, maar alleen een maxicosi vind ik dan denk ik toch niet helemaal je van het. Als we dan een keer een dagje weg willen oid, dan is het wel fijn als de baby gewoon languit kan liggen.
Estrys, ik krijg helemaal 'Not the mama!' visioenen
Vind ik ook. Ik pak zelf liever de draagdoek maar B. wilde graag een wagen. Prima verder, maar dan wel graag eentje zonder grote bak want dat staat me echt gruwelijk in de weg hier thuis; past nauwelijks in de auto en met een beetje 'geluk' zijn ze na 3/4 maanden uit die bak gegroeidquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wel handig, dan heb je ook niet dat gedoe met riemen losmaken of onder de oksel doen
Ik denk dat wij een wagen ook niet bijster veel gaan gebruiken, maar alleen een maxicosi vind ik dan denk ik toch niet helemaal je van het. Als we dan een keer een dagje weg willen oid, dan is het wel fijn als de baby gewoon languit kan liggen.
Estrys, ik krijg helemaal 'Not the mama!' visioenen
Alles waar baby/kind voor staat is belachelijk duurquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:56 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tweedehands wagen misschien? Wij vonden voor 200 euro een zeer complete met alles erop en eraan. Ik denk ook niet dat wij 'm heel vaak gebruiken, maar 't is wel handig om 'm te hebben staan. En voor die prijs ook wel de moeite.
Maar ik vind die wagens nieuw achterlijk duur. Zeker als je niet van plan bent om ze structureel te gebruiken
nee maar echt, er was niks voorgevallen of zo. Ik rij prima.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:51 schreef mignonne het volgende:
En game on.
Waar we het hadden over Estrys haar rijkunsten
Ja, we hadden bij Stip een tweedehandsje, maar dat ding was echt zo afgeleefd dat ik alleen een grote hekel aan dat ding had. En hij staat idd in de weg. We lieten hem meestal in de auto liggenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:56 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tweedehands wagen misschien? Wij vonden voor 200 euro een zeer complete met alles erop en eraan. Ik denk ook niet dat wij 'm heel vaak gebruiken, maar 't is wel handig om 'm te hebben staan. En voor die prijs ook wel de moeite.
Maar ik vind die wagens nieuw achterlijk duur. Zeker als je niet van plan bent om ze structureel te gebruiken
We hebben wel een buggy die helemaal plat kan, maar het zitje kan niet omgedraaid worden, dus dat vind ik dan ook weer niks.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik pak zelf liever de draagdoek maar B. wilde graag een wagen. Prima verder, maar dan wel graag eentje zonder grote bak want dat staat me echt gruwelijk in de weg hier thuis; past nauwelijks in de auto en met een beetje 'geluk' zijn ze na 3/4 maanden uit die bak gegroeidDus vandaar dat die zapp 2.0 mij wel aanspreekt. Kan helemaal plat en voor die sporadische keer dat er dus een wagen gepakt wordt kan baby tenminste wel normaal liggen, maar hoef ik geen bakbeest in huis te hebben wat 2 keer gebruikt wordt. Win-win xD
Ik vind zo'n enorm bakbeest heerlijk om alle toeristen hierzo aan de kant te duwenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik pak zelf liever de draagdoek maar B. wilde graag een wagen. Prima verder, maar dan wel graag eentje zonder grote bak want dat staat me echt gruwelijk in de weg hier thuis,
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
nee maar echt, er was niks voorgevallen of zo. Ik rij prima.En al jaren schadevrij. In tegenstelling tot mijn man die laatst nog een fietser op de motorkap had
![]()
Op de een of andere manier vond hij dat papa moest rijden. Was trouwens alleen als papa ook in de auto zat. Bijna hysterisch werd hij dan.
Wat ik wel eens heb gedaan is het autostoeltje los in de auto. En dan vergeten vast te maken. Ging ik een bocht om hoorde ik zoon van 3: hoooooooooo roepen en vervolgens zag ik hem dan in mijn spiegel met stoel en al naar het midden vallen
Niet alleen remmen hoor. Hij mag dan ook wel de baby verschonen en voeden en zeker in slaap wiegen!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Alles waar baby/kind voor staat is belachelijk duurmaar inderdaad, die wagens zijn wel het summum soms. Ik vind die reclame van "oh, deze remt niet automatisch" daarom ook zo gek nog niet, dat zou je voor die prijs toch wel minstens verwachten ja
ohja dat laatste was voor mij idd wel een voorwaarde. Daarom aas ik ook op die quinny hahaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:00 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, we hadden bij Stip een tweedehandsje, maar dat ding was echt zo afgeleefd dat ik alleen een grote hekel aan dat ding had. En hij staat idd in de weg. We lieten hem meestal in de auto liggen![]()
Ik wil graag een wagen die zonder problemen in de achterbak kan en dat zijn er maar weinig en dan graag ook een die op meerdere punten vast zit aan het frame, want dat vond ik de grootste ergernis. Dat je een stoep op wilt en die beugel naar beneden drukt en meteen je halve wagen uit model duwt
[..]
We hebben wel een buggy die helemaal plat kan, maar het zitje kan niet omgedraaid worden, dus dat vind ik dan ook weer niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hahahahhaaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
nee maar echt, er was niks voorgevallen of zo. Ik rij prima.En al jaren schadevrij. In tegenstelling tot mijn man die laatst nog een fietser op de motorkap had
![]()
Op de een of andere manier vond hij dat papa moest rijden. Was trouwens alleen als papa ook in de auto zat. Bijna hysterisch werd hij dan.
Wat ik wel eens heb gedaan is het autostoeltje los in de auto. En dan vergeten vast te maken. Ging ik een bocht om hoorde ik zoon van 3: hoooooooooo roepen en vervolgens zag ik hem dan in mijn spiegel met stoel en al naar het midden vallen
onze eerste wagen hadden we een mazzeltje mee. Nieuw van de blokker (!) kostte nieuwnieuw 499 euro (van blokker dus ja, achterlijke prijs als je t mij vraagt...). was toen in de aanbieding voor de helft van de prijs vanwege verouderd model ofzo? 250 dus. Daar ging nog eens 50% korting overheen vanwege actie. En uiteindelijk bleek de wagen die wij wilden de laatste kleur en mochten we em voor 75 meenemen. Hoppaaaa xD kom maar door.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:03 schreef Estrys het volgende:
Je moet hem dan ook gewoon 7 jaar gebruiken. Die van ons heeft zijn geld wel opgebracht inmiddels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:11 schreef Estrys het volgende:
Het wordt steeds leuker met die kinderen. Denken jullie dat baby's leuk zijn. Wacht maar tot ze zes zijn![]()
Even een anekdote, hoort eigenlijk niet hier weet ik maar ach.hahahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jouw oudste
:)
Ja, voor ons is hij echt te laag (180 en 188).. Ik zou eigenlijk ook graag zo'n buggyboard hebben met riempje voor meneertje wandelquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:12 schreef mignonne het volgende:
ik vind die quinny dr echt ideaal uitzien voor onze voorkeuren/situatie. Vooral dat ie gewoon echt klein op te vouwen is en alle kanten op gedraaid kan vind k prettig. Enige nadeel is dat de duwstang niet in hoogte verstelbaar is. Maar goed, wij zijn allebei een stuk kleiner dan de mevrouw uit het filmpje. Voor ons is de duwstangdinges de perfecte hoogte bleek laatst dus daar heb k niet zo'n last van.
ja een buggyboard zou hier op zich ook wel fijn zijn. Met spanbanden...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:17 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, voor ons is hij echt te laag (180 en 188).. Ik zou eigenlijk ook graag zo'n buggyboard hebben met riempje voor meneertje wandel
Voor ons zou de Easywalker Mosey ideaal zijn. Kan heel klein en de bak kan worden ingeklapt. Maar ja, 700 euro..
Je kan je kind toch ook gewoon zo'n tuigje aandoen en dan het riempje aan de wagen vastmaken? Zelfde idee lijkt mequote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:19 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja een buggyboard zou hier op zich ook wel fijn zijn. Met spanbanden...
spanbandenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:19 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja een buggyboard zou hier op zich ook wel fijn zijn. Met spanbanden...
Eigenlijk moet het dan wel zo'n uitrekbandje zijn, voordat hij de hele wagen omver trektquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je kan je kind toch ook gewoon zo'n tuigje aandoen en dan het riempje aan de wagen vastmaken? Zelfde idee lijkt me
ja nee dat is lekker, zo'n uitrekbandje. Dan weet je zeker dat je nergens komt zonder dat je kind iedereen meetrektquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:21 schreef Dot. het volgende:
[..]
Eigenlijk moet het dan wel zo'n uitrekbandje zijn, voordat hij de hele wagen omver trekt
Misschien hebben ze net als voor honden ook van die rollijnen?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:21 schreef Dot. het volgende:
[..]
Eigenlijk moet het dan wel zo'n uitrekbandje zijn, voordat hij de hele wagen omver trekt
Ik zie het voor mequote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja nee dat is lekker, zo'n uitrekbandje. Dan weet je zeker dat je nergens komt zonder dat je kind iedereen meetrekt
Ach, verplichte kindergymnastiekquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja nee dat is lekker, zo'n uitrekbandje. Dan weet je zeker dat je nergens komt zonder dat je kind iedereen meetrekt
Zo kwam ik pas een jongetje van 6 tegen met zo'n ID-tag om z'n nek. Dus ik "Joh! Zit jij in het leger? Daar hebben ze toch ook van die mooie kettingen?"quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:25 schreef Estrys het volgende:
Ik laat haar altijd los lopen op hoop van zegen dat ze weer terugkomt.
Ja, terug komt ie wel, maar vaak zijn er dan al slachtoffers gevallenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:25 schreef Estrys het volgende:
Ik laat haar altijd los lopen op hoop van zegen dat ze weer terugkomt.
Nee.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Nog steeds geen Joycie? /tering-in-lurkstand.
Ik had ooit een telefoonnummer van d'r. Kan wel even kijken of ik die nog heb en of ie het nog doet. Ik maak me stiekem ook een beetje zorgen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee.
Is er ook niemand die haar op FB ofzo heeft of haar prive kent? Ik zou me bijna zorgen gaan maken namelijk...
Dat kan ik me ook helemaal voorstellen hoor! Hopelijk heb je gelijk en is alles goedquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:44 schreef mousemicky het volgende:
Ik kan me voorstellen dat Joycie als ze echt al bevallen is, ze misschien wat anders te doen heeft dan ons meteen updaten. Toen ik beviel van J. na een inleiding ivm HELLP was ik de eerste dagen echt niet in staat tot social talk
(tot grote spijt van het bezoek...). Ik ga gewoon uit van geen nieuws is goed nieuws voorlopig
Gefeliciteerd!!! Ik ben benieuwd naar de foto, maar doe het vooral rustig aanquote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:49 schreef J0ycie88 het volgende:
Heb net even teruggelezen. En vind het zo lief hoe jullie hebben meegeleeft! Ik ga zo L. opdracht geven om de foto's op de laptop te zetten dan kan ik er vanavond eentje uploaden.
Over anderhalf uur ga ik weer even zwijmelen voor de couveuse!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:08 schreef mignonne het volgende:
je klinkt heerlijk verliefd joycie![]()
ik ga straks naar kruidvat want ik had begrepen dat die kruidnootjes hebben![]()
het komt met bakken uit de hemel hier nu dus het mag vind ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kruidnoten
![]()
jahquote:
We zijn gelukkig nog niet zó ver, maar je moet zoiets regelen op moment dat iemand nog wilsbekwaam is enz. Maar het gaat wel vreselijk hard ja en ik word er ontzettend verdrietig van.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:29 schreef pinquit het volgende:
He get Mignonnedat is snel gegaan, aggressieve prutziekte. Sterkte met alles eromheen, komt nog veel bij kijken geloof ik.
Twee kilozakken mag ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Geen lotusbevalling voor mij, nee. Dat we alvast wel kamillebloemen moesten kopen, want dat was goed voor alles. En dat ze straks na de bevalling altijd een koffer bij zich heeft met homeopatsche dingen, en dat we haar daar maar in moesten vertrouwen en het uitproberen enzo. natuurlijk, baadt het niet dan schaadt het ook niet, maar ik kan me daar nooit zo in vinden...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef Moppert het volgende:
Wat was er zo zweverig ?dus geen lotusbevalling voor jou?
Oh gatsie daar zou ik ook weinig mee kunnen neequote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Geen lotusbevalling voor mij, nee. Dat we alvast wel kamillebloemen moesten kopen, want dat was goed voor alles. En dat ze straks na de bevalling altijd een koffer bij zich heeft met homeopatsche dingen, en dat we haar daar maar in moesten vertrouwen en het uitproberen enzo. natuurlijk, baadt het niet dan schaadt het ook niet, maar ik kan me daar nooit zo in vinden...
Sowieso zijn veel duitse medische mensen wat aan de zweverige kant van het spectrum, merk ik. Groot verschil met wat ik in NL en Zweden heb meegemaakt..
Nee, we hebben het nu niet aangegeven. Als het moment daar is zullen we het absoluut aangeven, want de duutser en ik staan er allebei hetzelfde in, gelukkig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh gatsie daar zou ik ook weinig mee kunnen nee![]()
Heb je wel aangegeven dat dat niet zo jouw kopje (kamille)thee is?
Mijn stagepraktijk is nu ook in zee met een klassiek homeopathe gegaan en biedt her en der ook homeopathie aan. Prima als mensen er zelf om vragen enzo hoor. Maar ik kan me ontzettend niet in homeopathie vinden en zal het om die reden niet actief zelf aanbieden aan mensen als reëele optie voor behandeling van allerlei dingen.
Euhm... ik zou die baby goed in de gaten houden dan met zulke spidersensesquote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, we hebben het nu niet aangegeven. Als het moment daar is zullen we het absoluut aangeven, want de duutser en ik staan er allebei hetzelfde in, gelukkig.
Hetzelfde op de cursus die we het weekend hadden. Daar vertelde de verloskundige een verhaal over een baby die in de couveuse lag, en ademhalingsproblemen had. Totdat de vader op dezelfde verdieping was als de baby (ook al was de vader 300 meter verder weg), dan waren die problemen over. Dat geloof ik nu echt niet...
Ik vind het vaak lastig dat dit soort dingen als een 'waarheid' worden verkocht door verloskundingen, en dat veel mensen alles maar aannemen omdat een verloskundige nou eenmaal een persoon met een autoriteit is op het gebied van bevallen en baby's enzo.
Lekker ruikt het niet nee, maar ik neem ook aan dat je niet van plan bent om er actief aan te gaan ruiken!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:26 schreef Leonietje83 het volgende:
Gefeliciteerd Joycie met jullie dochter met mooie naam! Ik hoop dat ze snel lekker bij je mag en jullie thuis van de roze wolk kunnen genieten!
Wie van jullie doet mee/heeft mee gedaan aan moeders voor moeders en hoe bevalt dat? Ik had me vorige zwangerschap aangemeld maar hoorde daarna horrorverhalen over stankflessen van buurvrouw dat ik nu toch twijfel...
gedaanquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:28 schreef Frummeltje86 het volgende:
Jaaaa Joycie daar is ze dan! Wat klink je gelukkiggefeliciteerd met jullie dame!
![]()
Mignonne, heel veel sterkte gewenst
Zou je trouwens achter mijn naam in de op ajb meisje willen zetten?
Er is remifentanil of pethidine (maar dat geven ze niet overal meer).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt?
Ik moet een bevalplan schrijven...
En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!!![]()
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom.Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
Ah zo. Dan zet ik er wel in dat ik ze wil proberen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:46 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, ik stond er ook zo in Sillie. Wat misschien helpt; als jij de baarkruk of skippybal in je plan hebt staan, zorgt je vk in elk geval dat die aanwezig zijn.
En je bedoelt pethidine denk ik.
Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt?
En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!!![]()
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom.Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
Ruggenprik heeft ook wel nadelen; hier staat veel info http://deverloskundige.nl/bevallingquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ah zo. Dan zet ik er wel in dat ik ze wil proberen.
Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.
Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
Dan moet je het er vooral in zettenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ah zo. Dan zet ik er wel in dat ik ze wil proberen.
Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.
Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
Het is niet verplicht hequote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:50 schreef Svane het volgende:
[..]
Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.
Dus behalve als je iets per se wel of niet wil, of bang bent dat je bepaalde beslissingen niet meer op het moment kan nemen, of een bepaalde manier van behandelen wil, kan het ook gewoon zonder en merk je het vanzelf
Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.
En protocol zegt dat er een kinderarts komt om de baby te controleren. Prima, maar ik wil dat dat in mijn zicht gebeurd of dat vriend dan mee kan.
En bijwerkingen van ruggeprik; weet ik, maar toch voel ik me daar gezien alle horrorscenario's die ik op mijn werk mee krijg het beste bij qua gevolgen voor de baby en mij. En ik ga er al niet van uit dat ik een ruggeprik nodig heb; ik vertrouw er echt in dat mijn lijf het wel gewoon zo kan. Maar als ik de pijn niet trek of het lang duurt, dan 't liefst een ruggeprik..
Ik heb als opties: Ruggeprik, TENS of "pijnstillende injecties". Die laatste zijn niet gespecificeerdquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.
Lees anders even de flyers door die je van de gyn heb gekregen. Staat alles in, ook alle voor en nadelen van verschillende manieren van pijnbestrijding. Je bedoelt pethidine trouwens.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Staat hier niet eens op 't menu, lachgas.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:28 schreef Daui het volgende:
Cassandra![]()
Is er iemand hier met lachgas bevallen?
Bij mij lekker welquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Staat hier niet eens op 't menu, lachgas.
Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedankenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:26 schreef Dot. het volgende:
En geen co-assistentenIk denk dat ik daar deze keer minder zwaar aan til, maar ik wilde voor de eerste keer geen lesmateriaal zijn.
Flyers? Kheb heel geen flyers?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:20 schreef Mineola het volgende:
[..]
Lees anders even de flyers door die je van de gyn heb gekregen. Staat alles in, ook alle voor en nadelen van verschillende manieren van pijnbestrijding. Je bedoelt pethidine trouwens.
En als je geen mening hebt vul je t niet in he. Het is niet dat je pas mag bevallen als je een bevalplan hebt en dat een voldoende heeft gekregen. Zie het als een lijst onderwerpen waar je over kan nadenken of je wensen daaromtrent hebt.
Was ik al aan het lezen. 't is alleen een beetje lastig als ik niet weet of ze zo'n pomp bijv. wel aanbieden in mijn ziekenhuis, want ook die kan ik dus op de kaart niet vinden.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:36 schreef SaskiaR het volgende:
Check die website effe, dat is de officiële vk-organisatie. Ik kreeg ook een foldertje bij de vk over pijnstilling, maar dat was pas bij 33 weken ofzo.
Ja ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:28 schreef Daui het volgende:
Cassandra![]()
Is er iemand hier met lachgas bevallen?
De co die ik bij mijn bevalling was..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedanken
Ja, zo heb ik de eerste avond kronkelend op de couveusekamer rondgekropen na de eerste bvquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef J0ycie88 het volgende:
Wel heel bijzonder om te merken, hoe mijn lijf reageert op haar en het kolven. Mijn baarmoeder denk dat ik het dan leuk vindt om nog maar eens lekker samen te trekken
O, dat merk je echt wel... Ten minste, hier vaak echt wat onbeholpener, minder zeker, het zijn nog echt studenten immers... Misschien bedoel je verschil arts-assistent/ arts (kinderarts of gynaecoloog)? Ik heb tijdens mijn controles en na de bevalling behoorlijk wat co's gezien, maar tijdens de bevalling, nee.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedanken
Hahahahaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:51 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja ik.
Ik vond het wel fijn. Het haalt zeker de scherpe kantjes eraf, en verdwijnt weer snel als je het niet meer inademt. (Behalve als je zoals ik doet alsof je wee wat langer duurt en bijna continue aan dat ding hangt. Ik vond mezelf echt superslim en dacht dat niemand me doorhad.)
Ik zou voor wat betreft lachgas een ding mee willen geven. Je komt echt heel erg stoned en onder invloed over. Ik heb het daar achteraf met m'n vriend over gehad. Ik merkte wel dat ik niet lekker over kwam, maar ik voelde me helder zeg maar. Maar omdat dat absoluut niet over kwam vond m'n vriend het lastig om in te schatten of het wel goed ging.
Bij een eventuele volgende bevalling spreken we een codewoord af.
Jaaaa, een fotoquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
De co die ik bij mijn bevalling was..Zonder haar had ik mijn weeen echt niet op kunnen vangen. Wat een schat van een meid. Ze is op een gegeven moment naast me gaan zitten en mee gaan puffen. Ze wilde me graag op mijn zij hebben liggen voor de baby.. Maar daardoor was het zoveel moeilijk (nog moeilijker) op te vangen. Maar zij heeft me er echt doorheen gesleept.
En zo lief, ze kwam vanmiddag nog even langs om na te praten en te vragen hoe het met ons ging.
Net heerlijk gebuideld met E., ze heeft denk ik bijna 45 min bij me gelegen in mijn shirtje. Maar wat doet het toch pijn om haar dan weer af te geven. En weer terug te moeten naar mijn eigen kamer. Ik weet dat het voor mij anders ook te zwaar is nu, en dat ik mijn rust ook moet nemen. Maar de kraamtranen vloeien al wel zeg maar.
Wel heel bijzonder om te merken, hoe mijn lijf reageert op haar en het kolven. Mijn baarmoeder denk dat ik het dan leuk vindt om nog maar eens lekker samen te trekken
L. heeft vandaag al 2 keer geluk gehad om een poepluier te verschonen. Het infuusje met voor haar suikerwaardes is er af en die waardes zijn nu al 2 keer prima geweest. Wel hebben ze haar vanmiddag een sonde gegeven omdat ze af en toe de voeding weigert. Maar vanavond heeft ze weer mooi uit een flesje gedronken
Ook heeft ze haar eerste rompertje aan, zo mini! Dus ik ga nu maar internetshoppen naar nog meer minispul.
Ik ga nu een fotootje zoeken en zo hier mijn trots showen
Die van ons zegt welkom in 3 talen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:29 schreef Skoap het volgende:
Wij hadden de fantastische inspirerende tekst "Hij is er!"
Dat was zo ongeveer alles
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:42 schreef J0ycie88 het volgende:
*rammelalert** Rijstebuiltje Doet ff haar eierstokken tot kalmte manen... Ssssssh!! Kalm jullie!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd nog met je sterke meisje Joycie
Wir müssen leben, bis wir sterben!
*rammelalert*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een prachtig meisje!
![]()
Ik zag pas iets als: "wil je teentjes komen tellen? Dan graag van tevoren even bellen".quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:27 schreef Malteser het volgende:
Hier nog wat aan het dubben over het geboortekaartje. We zijn er wel ongeveer uit welk kaartje het moet worden voor een jongen en voor een meisje. Maar de tekst...
Iemand tips? Onder onze adresgegevens komen onze telefoonnummers. Is dat genoeg of moet er perse iets bij van 'graag bellen voor bezoek'?
En ik ben niet van de gedichtjes maar we denken nu na over een oneliner, omdat het zonder nogal kaal is. Ik wil het niet te zwaar maken.
Oh, ik moet hiervoor natuurlijk in het geboortekaartjes topic zijn....
Ik, en ik wil het nooit meer doen,ik kon niet goed tegen de lucht maar ook hoe ze omgaan met mensen die hun veel geld opleveren vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:26 schreef Leonietje83 het volgende:
Wie van jullie doet mee/heeft mee gedaan aan moeders voor moeders en hoe bevalt dat? Ik had me vorige zwangerschap aangemeld maar hoorde daarna horrorverhalen over stankflessen van buurvrouw dat ik nu toch twijfel...
Dat is niet wat we zoeken, sorry. Heb de vraag even in het geboortekaartjestopic gepost.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zag pas iets als: "wil je teentjes komen tellen? Dan graag van tevoren even bellen".
En pas op een kaart die "ondertekend" was door de "grote" zus: "beschuitjes smeren moet ik nog leren, dus voor bezoek graag telefoneren".
Daar moest ik wel om lachen.
Ik had ook een co assistent bij mn bevalling. T was de eerste bevalling. Ze werd vlak voor t einde in een hoekje op een kruk geparkeerd omdat ze wel heel erg bleek werd.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
*rammelalert*Vreet d'r op!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoef je geen sorry voor te zeggen! 'T waren maar voorbeeldenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:58 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat is niet wat we zoeken, sorry. Heb de vraag even in het geboortekaartjestopic gepost.
*rammelalert*Noh wat is ze mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik had maar 3 mensen aan m'n bed. Mijn vriend, een verpleegkundige en een arts-assistent. Vond ik wel genoegquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten svp zo weer weg.:)
als je op dezelfde voet verder gaat vind ik dat er ook nog een lente kindje moet komenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:44 schreef mignonne het volgende:
Wij hadden een gedichtje bij oudste wat ik mooi vond. Bij jongste heeft Lishe daar een variatie op geschrevenwe zijn er nog steeds blij mee. Nu even bedenken of we op hetzelfde thema verder borduren of dat we een combo-breaker doen
Wat we als beltekst hadden wist ik niet meer
![]()
lang leve de foto's...
Achteraf bezien: eens!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:40 schreef LadyBlack het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan hoezeer dat stukje tekst op een kaartje een gemeenplaats is geworden.
Vind ik ookquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:48 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
als je op dezelfde voet verder gaat vind ik dat er ook nog een lente kindje moet komen
opa en oma denken hier recht te hebben op t eerste bezoek. Als ik inderdaad ingeleid word heb ik de tijd om oppas voor de hond te regelen. Anders moeten mijn ouders dat doenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:51 schreef pinquit het volgende:
Over bellen: hier komt toch al nooit iemand zonder eerste te bellen, ze passen wel op![]()
ik heb daar een hekel aan. Alleen opa&oma soms, maar die bel ik als baby er is zelf al.
Hahahahaquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:51 schreef pinquit het volgende:
Over bellen: hier komt toch al nooit iemand zonder eerste te bellen, ze passen wel op![]()
ik heb daar een hekel aan. Alleen opa&oma soms, maar die bel ik als baby er is zelf al.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe lang ik het gas heb gebruikt. Zal het eens nakijken. Maar ik ben uiteindelijk dus overgestapt op een ruggeprik. Redelijk pragmatische beslissing. Ik zat na 16 uur op 6cm ontlsuiting of zo (waarvan de laatste 6 uur er dus maar 2cm bij waren gekomen. Dus het ging nog wel even duren. Ik moest steeds langer aan het gas hangen. En had uiteindelijk zulke korte tussenposen dat het een beetje nutteloos was. Met de ruggeprik ben ik nog even gaan slapen. Als ik er bijna was geweest was het wel toereikend geweest. Maar uiteindeijk beviel ik pas 7uur later. Dus was een goeie beslissing.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:18 schreef Daui het volgende:
[..]
Hahahahakreeg je daarna ook een vreetkick?
Maar werkte het wel een beetje ook of nam de werking af? Ze zei dat het fijn is omdat je het zelf kan toe dienen. Schijnen zwangere vrouwen op prijs te stellen
Zoiets hadden wij ook op het kaartje, en dan met het nr van mijn man. Ging prima, iedereen belde eerst (al had ik niet anders verwacht ook). Deze keer weer zo.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:00 schreef Estrys het volgende:
Wij hadden iets van: bezoek? Gezellig! Graag even bellen.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:57 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
opa en oma denken hier recht te hebben op t eerste bezoek. Als ik inderdaad ingeleid word heb ik de tijd om oppas voor de hond te regelen. Anders moeten mijn ouders dat doen![]()
Mijn schoonmoeder zei vorige keer dat ze bij de eerste wee in de auto zou springen. Alles goed en wel, ze moet er ff voor rijden maar ik wil eerst even vanuit t ziekenhuis thuis gesetteld zijn voor ik überhaupt ouders of schoonouders wil ontvangen. En dat is dus na de geboorte en niet tijdens. Geldt ook voor mijn ouders. Dus dat moet ik ze vooraf maar op een briefje geven
Joh, het wordt gewoon een jongen danquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:00 schreef Mineola het volgende:
Kaartje voor deze waren we heel snel uit eigenlijk. De meisjesnaam daarentegen
Dan beslis je toch na kennismaking met je kleine?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:06 schreef Mineola het volgende:
Ja ik word er zelf ook een beetje zenuwachtig van inmiddels![]()
We hadden al weken twee opties en man wil voor de geboorte de knoop doorgehakt hebben, maar ik raak gewoon niet overtuigd van een van de twee. Dus ik zoek nu naarstig naar andere opties. Met matig resultaat vooralsnog.
Dat zegt mijn man ookquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:08 schreef kazy het volgende:
[..]
Joh, het wordt gewoon een jongen dan![]()
Ik ben van beide namen niet overtuigdquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dan beslis je toch na kennismaking met je kleine?Geheid dat je dan wel ziet welke naam past.
Haha herkenbaar. Hier wilde de schoonouders het ook weten bij de eerste zodra het begonnen was. En ook graag in welk ziekenhuis ik van plan was te gaan bevallen. Ja doeg hèquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:06 schreef kazy het volgende:
[..]Ik krijg altijd een beetje jeuk van mensen ((schoon)ouders) die van dat soort dingen zeggen.. Gelukkig heb je nog zelf in de hand wanneer je belt. En dat zal niet bij de eerste wee zijn
Mijn schoonouders wilden ook het liefst dat we belden zodra het was begonnen. Euhm.. Nee?
Hier ook geen onaangekondigde bezoeken trouwens. En anders deed ik niet open gok ik. Wel appjes in de trant van "Hoi, kunnen we vanmiddag om 15.00 uur even op visite komen?" En dan verbaasd zijn dat de agenda de komende week al vol zit met kraamvisite
He wat naar eigenlijkquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:11 schreef Mariposas het volgende:
De belangstelling is er ook niet echt als je een huilbaby hebt. Ja, veilig over de app.wij hebben echt bizar weinig kraamvisite gehad, ik ben er eigenlijk wel een beetje sip over...
Ja, dat sowieso uiteraard.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:23 schreef Estrys het volgende:
Ik wil dat de kinderen eerst kennis maken. Mochten ze niet thuis zijn dan moeten alle andere ramptoeristen wachten tot ze er zijn. Kan me niet schelen hoe lang. De kraamhulp stuurt ze maar mooi weer weg. Tot mijn kinderen hun broertje hebben gezien komt er niemand in.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:11 schreef Mariposas het volgende:
De belangstelling is er ook niet echt als je een huilbaby hebt. Ja, veilig over de app.wij hebben echt bizar weinig kraamvisite gehad, ik ben er eigenlijk wel een beetje sip over...
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:11 schreef Mariposas het volgende:
Same here. Pas na 5 weken kwamen mensen langs. Ik vond het vreselijk! Man net na 4 wkn vrij weer aan het werk, zelf nog zoekende hoe je ergens kon douchen en dan lief beschuit moeten smeren voor iedereenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:29 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Hier was het bij oudste ook niet per se een zoete inval aan kraambezoek hoor. Wel mijn ouders en schoonouders die vaak langskwamen maar de rest van de mensen had meer zoiets van we wachten wel even want ze zullen er wel niet op zitten wachten om in de kraamweek al zoveel visite te krijgen.
Ik zie mijn schoonvader helemaal na 10 minuten op de stoep staan. Die woont hier 5 minuten vandaan. En als de kinderen bijvoorbeeld bij mijn ouders zijn dan zijn die langer onderweg. En in de wereld van mijn schoonfamilie bestaan geen vanzelfsprekendhedenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso uiteraard.Maar dat spreekt voor mij zo voor zich
de kinderen eerst en de eerste 24 uur ofzo voor ons zelf. Ik hoop enorm op thuis kunnen bevallen en dat de kindjes dan nog slapen. Kunnen ze samen de navelstreng doorknippen
maar dat zal wel enigszins een utopie zijn
Ghehequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Same here. Pas na 5 weken kwamen mensen langs. Ik vond het vreselijk! Man net na 4 wkn vrij weer aan het werk, zelf nog zoekende hoe je ergens kon douchen en dan lief beschuit moeten smeren voor iedereen. Had helemaal geen behoefte aan mensen over de vloer
. Volgende keer kraamfeest oid.
Overigens hadden wij geen tekst over 'bel als je langs wil komen', ingeschat dat niemand uit het niks langs zou komen. Dat klopte
JA!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:37 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
alleen de achterkant vind ik niet leuk![]()
![]()
[ afbeelding ]bleek het een draak te zijn ipv een totoro
Ja joh dikke dissapointment wave hierquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
JA!
ik had exact hetzelfdestom hè
Er is wel zo'n site met 'hippe' babykleertjes, volgens mij allemaal vaneit en ebay-importquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:42 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja joh dikke dissapointment wave hierah, t was ook wel te mooi geweest
![]()
Ik zie een uitdaging!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er is wel zo'n site met 'hippe' babykleertjes, volgens mij allemaal vaneit en ebay-importen die boden een "zacht grijs babypakje" aan wat dus wél een totoro pakje is
alleen ik weet niet meer welke site dat was. *boehoe*
Oh, Mari, dat vind ik echt raar. Een huilbaby is nog steeds jullie babyquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:11 schreef Mariposas het volgende:
Een Japanse film van Miyazaki. Mijn duo kijkt hem bijna dagelijks, hij s zo leukquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:45 schreef Estrys het volgende:
Wat is een totoro? I'm getting old he?
+1quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:23 schreef Estrys het volgende:
Ik wil dat de kinderen eerst kennis maken. Mochten ze niet thuis zijn dan moeten alle andere ramptoeristen wachten tot ze er zijn. Kan me niet schelen hoe lang. De kraamhulp stuurt ze maar mooi weer weg. Tot mijn kinderen hun broertje hebben gezien komt er niemand in.
Dat is ook echt niet leuk Mari. Het is dat je aan de andere kant van het land woont en mijn bekken niet meer wil... Want met alle liefde kom ik naar jullie mooie L. kijken die naast huilbaby ook gewoon jullie prachtig mooie zoon isquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:11 schreef Mariposas het volgende:
O ken ik niet. Mijn kinderen kijken geen tv. Die spelen alleen samen met hun biologisch verantwoorde speelgoedquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Een Japanse film van Miyazaki. Mijn duo kijkt hem bijna dagelijks, hij s zo leuk
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:52 schreef Estrys het volgende:
[..]
O ken ik niet. Mijn kinderen kijken geen tv. Die spelen alleen samen met hun biologisch verantwoorde speelgoed
Ik kan me voorstellen dat je daar een beetje sip over bent. Stomme reden om niet te komen dan.. En dat terwijl jullie zo'n knap manneke hebbenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:11 schreef Mariposas het volgende:
Wat een stress! Sterktequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik breek even in zonder bijlezen. NPM veel te dik, 7mm. We kunnen dinsdag pas in het AMC terecht voor verder onderzoek. NIPT slaan ze volgens echoscopiste over omdat de nekplooi echt veel te dik isDit vraag ik me af, ik wil dat eigenlijk wel.
Hey shit wat ontzettend naar Razzquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik breek even in zonder bijlezen. NPM veel te dik, 7mm. We kunnen dinsdag pas in het AMC terecht voor verder onderzoek. NIPT slaan ze volgens echoscopiste over omdat de nekplooi echt veel te dik isDit vraag ik me af, ik wil dat eigenlijk wel.
Ja, ik kreeg dus van de week ook de opmerking van schoonmoeder, dat ze een uur na geboorte naast mijn bed staat. Ik hoop toch voor haar dat dat een grapje is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:06 schreef kazy het volgende:
[..]Ik krijg altijd een beetje jeuk van mensen ((schoon)ouders) die van dat soort dingen zeggen.. Gelukkig heb je nog zelf in de hand wanneer je belt. En dat zal niet bij de eerste wee zijn
Mijn schoonouders wilden ook het liefst dat we belden zodra het was begonnen. Euhm.. Nee?
Hier ook geen onaangekondigde bezoeken trouwens. En anders deed ik niet open gok ik. Wel appjes in de trant van "Hoi, kunnen we vanmiddag om 15.00 uur even op visite komen?" En dan verbaasd zijn dat de agenda de komende week al vol zit met kraamvisite
Ik heb een egel in de aanbieding. Wil je ruilen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:34 schreef pinquit het volgende:
Wie zoekt er nog een konijn toevallig!?![]()
![]()
Als het een ontplofte is dan laat maarquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb een egel in de aanbieding. Wil je ruilen?
Zou het je afraden :pquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zou het je afraden :p
Onsmakelijkheid in spoiler:GadverdammeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maargoed, ik zou minder moeite hebben met een egel uitzetten dan met een tam konijn
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Kan je 'm niet naar 't asiel brengen? Hier nemen ze ook konijnen aan bij de vogelopvang (quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:06 schreef pinquit het volgende:
[..]
Gadverdamme![]()
Maargoed, ik zou minder moeite hebben met een egel uitzetten dan met een tam konijn
Ah razz, fuck. Dinsdag pas? Ik ga ontzettend hard duimenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Totoroquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:37 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
alleen de achterkant vind ik niet leuk![]()
![]()
[ afbeelding ]bleek het een draak te zijn ipv een totoro
Heeft je vriend/hebben jullie een minder goede band met zijn ouders? En of schoonzus met kinderen mee komt heb je zelf in de hand toch?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:37 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Had het er nog even met vriend over... schoonfamilie pas bellen dat ze kunnen komen als de baby geboren is, dat telefoontje zal wel even op zich laten wachten zo direct na de geboorte. Ze wonen ook nog eens aan de andere kant van het land, dus voordat ze er dan op z'n vroegst zijn, zijn we toch al wel een uur of 4/5 verder als het tijdstip al acceptabel is.En dan komt ook meteen schoonzus en haar 2 kinderen mee vermoed ik. Maar ik vind dat alles afhankelijk moet zijn van hoe het gaat en hoe ik mijzelf voel.
Mijn eigen ouders wil ik als eerste bezoek overigens! Het is ook hun eerste kleinkind.![]()
Hier zien we ze ook als gelijk, ik maak ook geen onderscheid tussen mijn ouder en schoonouders, ze zijn even welkom.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:40 schreef Malteser het volgende:
[..]
Heeft je vriend/hebben jullie een minder goede band met zijn ouders? En of schoonzus met kinderen mee komt heb je zelf in de hand toch?
Wij bespraken gisteren dus ook hoe en wat en mijn man vindt dat zijn ouders net zo belangrijk zijn als de mijne. Ook zij worden Opa en Oma. En dat vind ik ook. Dus wij hebben besloten daar zelf geen verschil in te maken. Mijn ouders hebben niet meer recht dan zijn ouders.
Maar misschien hebben jullie daar een heel goede reden voor.
Overigens je laatste zin, volledig mee eens!
Ze zijn gelijk hoor wat dat betreft. Maar schoonfamilie woont dus aan de andere kant van het land en "even" blijven is er dus niet bij. Dat gaat dus wel meteen over úren. Vandaar dat ook schoonzus waarschijnlijk meekomt met de kids.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:40 schreef Malteser het volgende:
[..]
Heeft je vriend/hebben jullie een minder goede band met zijn ouders? En of schoonzus met kinderen mee komt heb je zelf in de hand toch?
Wij bespraken gisteren dus ook hoe en wat en mijn man vindt dat zijn ouders net zo belangrijk zijn als de mijne. Ook zij worden Opa en Oma. En dat vind ik ook. Dus wij hebben besloten daar zelf geen verschil in te maken. Mijn ouders hebben niet meer recht dan zijn ouders.
Maar misschien hebben jullie daar een heel goede reden voor.
Overigens je laatste zin, volledig mee eens!
Tsja. Als jij er niet aan toe bent om veel mensen te ontvangen en/of voor lange tijd, dan hebben ze daarmee te dealen, toch? Lange reistijd ten spijt. Als kraamvrouw draait het even om jou en de baby. Je hebt net een kind op de wereld gezet en de baby moet wennen aan alle prikkels van de buitenwereld. Dat je dan je rust nodig hebt, lijkt me vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:18 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ze zijn gelijk hoor wat dat betreft. Maar schoonfamilie woont dus aan de andere kant van het land en "even" blijven is er dus niet bij. Dat gaat dus wel meteen over úren. Vandaar dat ook schoonzus waarschijnlijk meekomt met de kids.
En ik hoef dan weer niet én schoonfamilie én mijn eigen ouders tegelijk op bezoek te hebben.
Een uur is eigenlijk helemaal niets. Je gaat in de auto zitten, zoekt wat leuks op de radio en dan ben je er al...Ik denk dat NL het enige land is waar een uur reistijd als veel wordt gezien...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ik maakte bij de oudste twee ook geen onderscheid. Sterker nog ik deed behoorlijke moeite om de boel gelijk te verdelen tussen alle opa's en oma's. Ondanks dat niemand iets te kort is gekomen werder vanuit bepaalde hoek toch continu vergeleken met de andere grootouders en vooral benadrukt hoeveel beter de andere grootouders het wel niet zouden hebben enz.
Tegenwoordig tonen mn schoonouders weinig moeite/interesse voor de meisjes. Ze vinden het te ver weg om voor maar eventjes te komen. Op zich best logisch maar een paar uur vind mn schoonvader dan weer te langt is ook niet gauw goed... Er wordt voor het gemak wel eens vergeten dat zij niet de enigen zijn die van verder moeten komen (een ruim uur reistijd, t is ook weer niet zo dat de situatie net als bij jagar is ofzo...)
Dit keer ben ik er dus wel klaar mee wat dat betreft. Graag of niet. En prima dat je de afstand te lang vindt voor enkel en alleen een uurtje visite. Dan zoek je maar wat leuks in de omgeving om te doen. Museum ofzo weet ik het. Maar je bent op kraambezoek, een uur is echt lang genoeg.
dat is ook relatief. Mijn schoonouders wonen op anderhalf uur rijden en die draaien hun hand er niet voor om. Toen we nog niet samenwoonden reed mijn man om de dag twee uur om bij mij te zijn. Maar hij is vrachtwagenchauffeur geweest, dus een ritje van max twee uur is twee keer knipperen voor hemquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Een uur is eigenlijk helemaal niets. Je gaat in de auto zitten, zoekt wat leuks op de radio en dan ben je er al...Ik denk dat NL het enige land is waar een uur reistijd als veel wordt gezien...
ja, ik weet dat het relatief is. Wij woonden vroeger in Twente en familie in Friesland, 2 uur rijden deden we regelmatig voor een kopje koffie. Maar, de hoeveelheid mensen die een uur ver vind is wel groot in NL.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
dat is ook relatief. Mijn schoonouders wonen op anderhalf uur rijden en die draaien hun hand er niet voor om. Toen we nog niet samenwoonden reed mijn man om de dag twee uur om bij mij te zijn. Maar hij is vrachtwagenchauffeur geweest, dus een ritje van max twee uur is twee keer knipperen voor hemik kan nou niet meer zo lang zitten en zeker niet zonder toilet in de buurt maar in een comfortabele auto vind ik het zelf ook niks erg. Zeker niet in de nieuwe auto. We hadden een caddy en die stoel had maar een stand, erg klote.
Ah Razz, jemig zeg, dat is wel even flink schrikkenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Dank allen. Lief van jullieHet is een gek gevoel, zo onzeker. Maar ik denk dat met 7mm de kans wel heel erg klein is dat het goed zit. We moeten het maar zien.
Ik zou dat met een geboortekaartje ook niet doen. Dan komen er 3 dezelfde kaartjes op 1 kast ofzo? Ik zie de meerwaarde er niet zo van. Ik zou gewoon de kaart adresseren aan allen, dus "pa, ma, broer&broer" oid, maar wel maar één kaart sturen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:29 schreef JantinaGr het volgende:
Even een andere vraag.
Sturen jullie ook verschillende geboortekaartjes naar mensen die op 1 woonadres wonen? Of gewoon 1 geboortekaartje per adres?
Mijn vriend denkt dat mijn broers (beide twintigers, maar nog wel thuiswonend) ook elk een apart geboortekaartje moeten krijgen + de volwassen thuiswonende zoon van schoonzus en een 35-jarige neef die nog bij oom/tante woont.
Ik vraag het me af. Dit doe ik met kerstkaartjes in elk geval niet.![]()
Welneequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:29 schreef JantinaGr het volgende:
Even een andere vraag.
Sturen jullie ook verschillende geboortekaartjes naar mensen die op 1 woonadres wonen? Of gewoon 1 geboortekaartje per adres?
Mijn vriend denkt dat mijn broers (beide twintigers, maar nog wel thuiswonend) ook elk een apart geboortekaartje moeten krijgen + de volwassen thuiswonende zoon van schoonzus en een 35-jarige neef die nog bij oom/tante woont.
Ik heb dat de vorige keer wel gedaan, maar dat was maar één kaartje. Was ook een thuiswonend kind waarbij de uitwonende broers en zussen ook een apart kaartje kregen. Deze keer stuur ik naar de ouders een kaartje gericht aan familie xxx en de kinderen (allemaal uitwonend) krijgen een mailtje met een foto/scan van het kaartje. Ik heb niet al hun adressen en ga die ook niet opvragen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:29 schreef JantinaGr het volgende:
Even een andere vraag.
Jup. Ben ik he-le-maal met je eensquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Een uur is eigenlijk helemaal niets. Je gaat in de auto zitten, zoekt wat leuks op de radio en dan ben je er al...Ik denk dat NL het enige land is waar een uur reistijd als veel wordt gezien...
Hier ook één zo'n geval. Mijn oom en tante met twee neven en een nicht van mij. Allemaal volwassen en uitwonend maar mijn nicht woont even heel tijdelijk weer bij haar ouders. Zij krijgt wel een eigen geboortekaartje, omdat ik weet dat ze dat echt enorm waardeert.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:29 schreef JantinaGr het volgende:
Even een andere vraag.
Dit dus! Of ik het nu wel of niet regel, er wordt toch vergeleken en geoordeeld enz. Dus besloten ons er niet mee te bemoeien. We bellen de 3 ouderparen en dan zoeken ze het zelf maar uitquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ik maakte bij de oudste twee ook geen onderscheid. Sterker nog ik deed behoorlijke moeite om de boel gelijk te verdelen tussen alle opa's en oma's. Ondanks dat niemand iets te kort is gekomen werder vanuit bepaalde hoek toch continu vergeleken met de andere grootouders en vooral benadrukt hoeveel beter de andere grootouders het wel niet zouden hebben enz.
.... En de afstand te lang voor enkel en alleen een uurtje visite. Dan zoek je maar wat leuks in de omgeving om te doen. Museum ofzo weet ik het. Maar je bent op kraambezoek, een uur is echt lang genoeg.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup. Ben ik he-le-maal met je eens![]()
In veel landen is het niet uitzonderlijk als je een uur of 2 onderweg bent naar je naasten en daar wordt echt niet zo erg moeilijk over gedaan. We zijn hier gewoon wat verwend met het feit dat heel veel bereikbaar is binnen een straal van een half uur reistijd ofzo. En qua alles bedoel ik ook scholen, ziekenhuizen, warenhuizen en dus familie en vrienden. We hebben allemaal wel mensen die verder weg wonen enzo maar toch.
Ik vind een uur ook niet heel spannend verder. En als ik je nou áltijd na 20 minuten de deur uit zou schoppen, okay. Maar ik vind best dat je jezelf even op de tweede plaats kunt zetten als bezoeker op kraamvisite. Ik vind het behoorlijk egoïstisch om te verwachten dat jij wel langer mag blijven, puur en alleen omdat je reistijd een uur is. Dan ga je dus maar vermaak in de omgeving zoeken als je het anders zonde van je tijd/benzine vindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit hier op fok een canvas-afdruk gewonnen met een fotowedstrijd en daar deze mee besteld. Nog steeds echt superblij mee <3 de tafel is inmiddels fel-roze en wordt volgende week ouderwets-groen geverfd
:)
Ik vind het zo raar dat ik nergens iets kan vinden over die 3,5mm grens. Overal staat dat iedereen met een risico van groter dan 1:200 in aanmerking komtquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah Razz, jemig zeg, dat is wel even flink schrikken![]()
7 mm.... kan me voorstellen dat je dan echt foute boel vermoedt. Maar dat hóeft niet he!!
Overigens heeft de gynaecoloog voor ons een beetje gesjoemeld; bij de combinatietest-echo kwam de nekplooi uit op 3,7 mm, maar in t ziekenhuis op 2,5. Ze kon de NIPT niet laten doen met die 3,5 dus heeft ze haar eigen meting doorgegeven.
Dat klopt en ik vind dat ook echt een debet aan de hele nipt toestand in NL;dat dit pas in de hele kleine lettertjes staat. Hier staat eea aan info:quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:17 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat ik nergens iets kan vinden over die 3,5mm grens. Overal staat dat iedereen met een risico van groter dan 1:200 in aanmerking komt
Nouja. We horen het dinsdag wel dan. Sorry dat ik niet reageer op iedereen trouwens, het is een rare dag. Ben maar wel gewoon les gaan geven, lekker HAVO5 uitfoeterendat hielp. Nu drie dagen vrij, gaan we gewoon fijn leuke dingen doen met z'n drieën en dan is het vast zo dinsdag.
info komt hier vandaan: http://www.meerovernipt.n(...)20studie%202.0_0.pdf link naar de folder van de Trident studie waar de nipt dus binnen uitgevoerd wordt. Pdf download direct geloof ik.quote:Wie kan niet meedoen aan deze studie?
U kunt niet deelnemen als uit het echo-onderzoek blijkt dat uw kind een verdikte nekplooi heeft die groter is dan
3.5 mm. Het zou dan zo kunnen zijn dat uw kind een aandoening heeft die met NIPT niet gevonden wordt. Er
wordt met NIPT alleen naar trisomie 21, 18 en 13 gekeken. Bij een verdikte nekplooi, wordt u verwezen voor het
bespreken van eventueel aanvullend onderzoek (vlokkentest of vruchtwaterpunctie).
U kunt ook niet meedoen als u nu zwanger (geweest) bent van een niet-identieke meerling (zoals een twee-eiige
tweeling). In dat geval is NIPT minder betrouwbaar. Ook dan wordt u verwezen voor het bespreken een
vlokkentest of vruchtwaterpunctie, als u dat wilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is idd vreemd Razz. Zou je je verzekering kunnen bellen om meer uitleg? En wat gaan ze nu anders doen qua onderzoeken dan?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:27 schreef Dot. het volgende:
Ik heb alleen een foto van de work in progress, want ik ben te lui om naar boven te lopen, maar het is best een grote muurschilderin
Volgens mij wordt het dan meteen een vlokkentest en/of vruchtwaterpunctie om chromosoomafwijkingen uit te sluiten. Maar dan kan het bijv. ook nog een hartafwijking hebben die niet uit zo'n test komt. Begreep ik van de gyn vandaag. En dan.. Ja, geen idee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is idd vreemd Razz. Zou je je verzekering kunnen bellen om meer uitleg? En wat gaan ze nu anders doen qua onderzoeken dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |