abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155584632
2015

10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t..
1 maart: Appelientje
3 maart: LadyBlack
4 maart: Dot.
14 maart: Razztwizzle
20 maart: onomatopee
24 maart: Lamb29

12 april: Leonietje83

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via quote of een DM :)

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 27-08-2015 19:37:26 ]
:)
pi_155584644
En game on.
Waar we het hadden over Estrys haar rijkunsten c_/
pi_155584682
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik kan de MC binnen een halve minuut in de gordel doen. Die andere kinderen moet ik dan nog vijf keer vragen: doe je gordel om. }:|
Misschien moet ik dan gewoon nog wat meer oefenen :Y) .

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mijn zoon tot een paar jaar geleden die hysterisch begont te huilen als ik achter het stuur ging zitten ipv papa. NEEEEE niet mamaaaaaa
_O- _O- _O- _O- Ik zit hier lachend achter m'n bureau, geweldig!
pi_155584695
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja toch? :D was ook mijn eerste gedachte. Eigenlijk zou je er dan zo'n beugel bij willen hebben hè die zo naar beneden komt als je de auto start :+
Wel handig, dan heb je ook niet dat gedoe met riemen losmaken of onder de oksel doen :+

Ik denk dat wij een wagen ook niet bijster veel gaan gebruiken, maar alleen een maxicosi vind ik dan denk ik toch niet helemaal je van het. Als we dan een keer een dagje weg willen oid, dan is het wel fijn als de baby gewoon languit kan liggen.

Estrys, ik krijg helemaal 'Not the mama!' visioenen :D
pi_155584755
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:54 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wel handig, dan heb je ook niet dat gedoe met riemen losmaken of onder de oksel doen :+

Ik denk dat wij een wagen ook niet bijster veel gaan gebruiken, maar alleen een maxicosi vind ik dan denk ik toch niet helemaal je van het. Als we dan een keer een dagje weg willen oid, dan is het wel fijn als de baby gewoon languit kan liggen.

Tweedehands wagen misschien? Wij vonden voor 200 euro een zeer complete met alles erop en eraan. Ik denk ook niet dat wij 'm heel vaak gebruiken, maar 't is wel handig om 'm te hebben staan. En voor die prijs ook wel de moeite.
Maar ik vind die wagens nieuw achterlijk duur. Zeker als je niet van plan bent om ze structureel te gebruiken
pi_155584761
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:54 schreef Dot. het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ik pak zelf liever de draagdoek maar B. wilde graag een wagen. Prima verder, maar dan wel graag eentje zonder grote bak want dat staat me echt gruwelijk in de weg hier thuis; past nauwelijks in de auto en met een beetje 'geluk' zijn ze na 3/4 maanden uit die bak gegroeid :') Dus vandaar dat die zapp 2.0 mij wel aanspreekt. Kan helemaal plat en voor die sporadische keer dat er dus een wagen gepakt wordt kan baby tenminste wel normaal liggen, maar hoef ik geen bakbeest in huis te hebben wat 2 keer gebruikt wordt. Win-win xD
pi_155584782
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Tweedehands wagen misschien? Wij vonden voor 200 euro een zeer complete met alles erop en eraan. Ik denk ook niet dat wij 'm heel vaak gebruiken, maar 't is wel handig om 'm te hebben staan. En voor die prijs ook wel de moeite.
Maar ik vind die wagens nieuw achterlijk duur. Zeker als je niet van plan bent om ze structureel te gebruiken
Alles waar baby/kind voor staat is belachelijk duur :Y maar inderdaad, die wagens zijn wel het summum soms. Ik vind die reclame van "oh, deze remt niet automatisch" daarom ook zo gek nog niet, dat zou je voor die prijs toch wel minstens verwachten ja :')
pi_155584815
quote:
17s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:51 schreef mignonne het volgende:
En game on.
Waar we het hadden over Estrys haar rijkunsten c_/
nee maar echt, er was niks voorgevallen of zo. Ik rij prima. :{w En al jaren schadevrij. In tegenstelling tot mijn man die laatst nog een fietser op de motorkap had :(
Op de een of andere manier vond hij dat papa moest rijden. Was trouwens alleen als papa ook in de auto zat. Bijna hysterisch werd hij dan.

Wat ik wel eens heb gedaan is het autostoeltje los in de auto. En dan vergeten vast te maken. Ging ik een bocht om hoorde ik zoon van 3: hoooooooooo roepen en vervolgens zag ik hem dan in mijn spiegel met stoel en al naar het midden vallen :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155584816
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja, we hadden bij Stip een tweedehandsje, maar dat ding was echt zo afgeleefd dat ik alleen een grote hekel aan dat ding had. En hij staat idd in de weg. We lieten hem meestal in de auto liggen :')

Ik wil graag een wagen die zonder problemen in de achterbak kan en dat zijn er maar weinig en dan graag ook een die op meerdere punten vast zit aan het frame, want dat vond ik de grootste ergernis. Dat je een stoep op wilt en die beugel naar beneden drukt en meteen je halve wagen uit model duwt :{

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ik pak zelf liever de draagdoek maar B. wilde graag een wagen. Prima verder, maar dan wel graag eentje zonder grote bak want dat staat me echt gruwelijk in de weg hier thuis; past nauwelijks in de auto en met een beetje 'geluk' zijn ze na 3/4 maanden uit die bak gegroeid :') Dus vandaar dat die zapp 2.0 mij wel aanspreekt. Kan helemaal plat en voor die sporadische keer dat er dus een wagen gepakt wordt kan baby tenminste wel normaal liggen, maar hoef ik geen bakbeest in huis te hebben wat 2 keer gebruikt wordt. Win-win xD
We hebben wel een buggy die helemaal plat kan, maar het zitje kan niet omgedraaid worden, dus dat vind ik dan ook weer niks.
pi_155584832
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ik pak zelf liever de draagdoek maar B. wilde graag een wagen. Prima verder, maar dan wel graag eentje zonder grote bak want dat staat me echt gruwelijk in de weg hier thuis,
Ik vind zo'n enorm bakbeest heerlijk om alle toeristen hierzo aan de kant te duwen ;) Nu nog een hele harde bel en het liefst nog van die strijdwagen-messen in de wielen :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155584835
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

nee maar echt, er was niks voorgevallen of zo. Ik rij prima. :{w En al jaren schadevrij. In tegenstelling tot mijn man die laatst nog een fietser op de motorkap had :(
Op de een of andere manier vond hij dat papa moest rijden. Was trouwens alleen als papa ook in de auto zat. Bijna hysterisch werd hij dan.

Wat ik wel eens heb gedaan is het autostoeltje los in de auto. En dan vergeten vast te maken. Ging ik een bocht om hoorde ik zoon van 3: hoooooooooo roepen en vervolgens zag ik hem dan in mijn spiegel met stoel en al naar het midden vallen :')
:D Dat is ook een achtbaan :Y

Mijn nichtje heeft laatst een nieuwe stoel gekregen die je ook alleen met de riem vastzet en ze gaat in de bocht helemaal mee opzij. Ik moest zo hard lachen toen ik haar gezicht zag :D
pi_155584844
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Alles waar baby/kind voor staat is belachelijk duur :Y maar inderdaad, die wagens zijn wel het summum soms. Ik vind die reclame van "oh, deze remt niet automatisch" daarom ook zo gek nog niet, dat zou je voor die prijs toch wel minstens verwachten ja :')
Niet alleen remmen hoor. Hij mag dan ook wel de baby verschonen en voeden en zeker in slaap wiegen! _O- .

Nee, maar serieus, je hebt voor de prijs van zo'n wagen ook ongeveer de rest van je baby uitzet bij elkaar (maar dan moet je nog wel kieskeurig kopen, want als je maar wilt kun je een fortuin uitgeven 8)7 ) maar ik vind dat belachelijk.
pi_155584873
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:00 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, we hadden bij Stip een tweedehandsje, maar dat ding was echt zo afgeleefd dat ik alleen een grote hekel aan dat ding had. En hij staat idd in de weg. We lieten hem meestal in de auto liggen :')

Ik wil graag een wagen die zonder problemen in de achterbak kan en dat zijn er maar weinig en dan graag ook een die op meerdere punten vast zit aan het frame, want dat vond ik de grootste ergernis. Dat je een stoep op wilt en die beugel naar beneden drukt en meteen je halve wagen uit model duwt :{

[..]

We hebben wel een buggy die helemaal plat kan, maar het zitje kan niet omgedraaid worden, dus dat vind ik dan ook weer niks.
ohja dat laatste was voor mij idd wel een voorwaarde. Daarom aas ik ook op die quinny haha :D zitje kan alle kanten op, cosi kan er op en hij vouwt met zitje en al superklein op. Voor ons ideaal dus. Hij is wel prijzig, zo rond 200 eu nieuw, maar als ik dan bedenk dat je dan tot een jaar of 3,5/4 gewoon voorzien bent vind ik het wel weer meevallen.
De prenatal-klepperbuggy die we voor oudste destijds ooit gekocht hadden voldeed ook wel hoor, maar was toch niet echt toppunt van comfort. En de omgebouwde wandelwagen-tot-buggy die we ook hadden staan was vooral groot en lomp en zwaar enzo.
pi_155584877
Je moet hem dan ook gewoon 7 jaar gebruiken. Die van ons heeft zijn geld wel opgebracht inmiddels :P
pi_155584892
Estrys, jouw zoon :D :'( :D

Ik heb twee kinderwagens :@ Een Quinny (tweedehands, 60 euro met alles erop en eraan) en een zondagse (zie spoiler) En ik wil gaan dragen _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155584906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

hahahahhaa :D ja dat hadden wij laatst ook xD :@ ik moest er wel om lachen.
Ons autoraampje achter was ingetikt. B. had alles opgeruimd enzo en om dat te kunnen doen had ie de stoel van de jongste eventjes er uit gehaald. Vervolgens ging het regenen, stoel snel weer erin en niet vastgezet. Ik ging de volgende dag met de auto weg en ben er gewoon blind van uit gegaan dat de stoel vast stond. Draaien we de parkeerplaats op, kiepert zo dat ding om :') en idd met zo'n hooooo :D
pi_155584930
zo'n hele droge 'hoooooo' ook he _O-
pi_155584953
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:03 schreef Estrys het volgende:
Je moet hem dan ook gewoon 7 jaar gebruiken. Die van ons heeft zijn geld wel opgebracht inmiddels :P
onze eerste wagen hadden we een mazzeltje mee. Nieuw van de blokker (!) kostte nieuwnieuw 499 euro (van blokker dus ja, achterlijke prijs als je t mij vraagt...). was toen in de aanbieding voor de helft van de prijs vanwege verouderd model ofzo? 250 dus. Daar ging nog eens 50% korting overheen vanwege actie. En uiteindelijk bleek de wagen die wij wilden de laatste kleur en mochten we em voor 75 meenemen. Hoppaaaa xD kom maar door.
Was niks mis mee, maar de jongste kon niet plat liggen vanwege reflux dus bij haar hebben we de wagen eigenlijk nauwelijks gebruikt. Ik denk maar 1 of 2 keer ofzo? Hij stond me in de weg dus ik heb hem gewoon weggedaan op een bepaald moment. Nu tijd voor een verse :9
pi_155585016
Het wordt steeds leuker met die kinderen. Denken jullie dat baby's leuk zijn. Wacht maar tot ze zes zijn *;

Even een anekdote, hoort eigenlijk niet hier weet ik maar ach.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155585029
ik vind die quinny dr echt ideaal uitzien voor onze voorkeuren/situatie. Vooral dat ie gewoon echt klein op te vouwen is en alle kanten op gedraaid kan vind k prettig. Enige nadeel is dat de duwstang niet in hoogte verstelbaar is. Maar goed, wij zijn allebei een stuk kleiner dan de mevrouw uit het filmpje. Voor ons is de duwstangdinges de perfecte hoogte bleek laatst dus daar heb k niet zo'n last van.

pi_155585032
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:11 schreef Estrys het volgende:
Het wordt steeds leuker met die kinderen. Denken jullie dat baby's leuk zijn. Wacht maar tot ze zes zijn *;

Even een anekdote, hoort eigenlijk niet hier weet ik maar ach.

SPOILER
hahahaha :D jouw oudste O+
pi_155585136
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:12 schreef mignonne het volgende:
ik vind die quinny dr echt ideaal uitzien voor onze voorkeuren/situatie. Vooral dat ie gewoon echt klein op te vouwen is en alle kanten op gedraaid kan vind k prettig. Enige nadeel is dat de duwstang niet in hoogte verstelbaar is. Maar goed, wij zijn allebei een stuk kleiner dan de mevrouw uit het filmpje. Voor ons is de duwstangdinges de perfecte hoogte bleek laatst dus daar heb k niet zo'n last van.

Ja, voor ons is hij echt te laag (180 en 188).. Ik zou eigenlijk ook graag zo'n buggyboard hebben met riempje voor meneertje wandel :+

Voor ons zou de Easywalker Mosey ideaal zijn. Kan heel klein en de bak kan worden ingeklapt. Maar ja, 700 euro..
pi_155585139
Ik ben net gebeld voor de intake van de kraamzorg 8)7 . Ik reageerde met "huh, is dat nu al?" *Ja mevrouw, dat moet minimaal 6 weken voor uw bevalling*

Kleine rebel in mij "Oh, en wat nu als ik met 35 weken al beval? Dan zijn we al te laat! :o ". Mevrouw aan de andere kant lachen *Vandaar dat ik u nu al bel!*.

Komen ze natuurlijk net op het moment dat wij een logeerhond (Sint Bernard, dus een vrij aanzienlijke logeerhond) hebben :') . Nahjah, voordeel: dan hoef ik de plinten niet te doen, want dat is toch zinloos met die hond |:( 8)7 .
pi_155585168
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:17 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, voor ons is hij echt te laag (180 en 188).. Ik zou eigenlijk ook graag zo'n buggyboard hebben met riempje voor meneertje wandel :+

Voor ons zou de Easywalker Mosey ideaal zijn. Kan heel klein en de bak kan worden ingeklapt. Maar ja, 700 euro..
ja een buggyboard zou hier op zich ook wel fijn zijn. Met spanbanden...
pi_155585187
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je kan je kind toch ook gewoon zo'n tuigje aandoen en dan het riempje aan de wagen vastmaken? Zelfde idee lijkt me :7
pi_155585196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

spanbanden :D whehehe _O-

Dot oeh ja dan is ie echt te laag. Wij zijn allebei 1.68 dus prima voor ons. 700 eu is wel een hoop geld ja.
pi_155585219
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Je kan je kind toch ook gewoon zo'n tuigje aandoen en dan het riempje aan de wagen vastmaken? Zelfde idee lijkt me :7
Eigenlijk moet het dan wel zo'n uitrekbandje zijn, voordat hij de hele wagen omver trekt :+
pi_155585242
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:21 schreef Dot. het volgende:

[..]

Eigenlijk moet het dan wel zo'n uitrekbandje zijn, voordat hij de hele wagen omver trekt :+
ja nee dat is lekker, zo'n uitrekbandje. Dan weet je zeker dat je nergens komt zonder dat je kind iedereen meetrekt
pi_155585246
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:21 schreef Dot. het volgende:

[..]

Misschien hebben ze net als voor honden ook van die rollijnen? :D
pi_155585263
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

ja nee dat is lekker, zo'n uitrekbandje. Dan weet je zeker dat je nergens komt zonder dat je kind iedereen meetrekt
Ik zie het voor me _O- . Als je het probeert meldt het dan even, dan kom ik kijken :+
pi_155585276
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ach, verplichte kindergymnastiek :Y Of gebroken enkels :')
pi_155585297
Ik laat haar altijd los lopen op hoop van zegen dat ze weer terugkomt.
pi_155585335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:25 schreef Estrys het volgende:
Zo kwam ik pas een jongetje van 6 tegen met zo'n ID-tag om z'n nek. Dus ik "Joh! Zit jij in het leger? Daar hebben ze toch ook van die mooie kettingen?"

Jongetje kijkt me zeer serieus aan en zegt "nee, die heb ik omdat ik vaak wegloop. Maar zo brengen ze me altijd terug naar mama!"
_O-
pi_155585413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:25 schreef Estrys het volgende:
Ja, terug komt ie wel, maar vaak zijn er dan al slachtoffers gevallen :P
pi_155585545
Nog steeds geen Joycie? /tering-in-lurkstand.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_155585591
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Nog steeds geen Joycie? /tering-in-lurkstand.
Nee.

Is er ook niemand die haar op FB ofzo heeft of haar prive kent? Ik zou me bijna zorgen gaan maken namelijk...
pi_155585612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:39 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee.

Is er ook niemand die haar op FB ofzo heeft of haar prive kent? Ik zou me bijna zorgen gaan maken namelijk...
Ik had ooit een telefoonnummer van d'r. Kan wel even kijken of ik die nog heb en of ie het nog doet. Ik maak me stiekem ook een beetje zorgen.
pi_155585648
Nope. ;(
pi_155585709
Ik kan me voorstellen dat Joycie als ze echt al bevallen is, ze misschien wat anders te doen heeft dan ons meteen updaten ;). Toen ik beviel van J. na een inleiding ivm HELLP was ik de eerste dagen echt niet in staat tot social talk ;) (tot grote spijt van het bezoek...). Ik ga gewoon uit van geen nieuws is goed nieuws voorlopig :)
pi_155585797
Tering-in-lurkstand :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155585800
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:44 schreef mousemicky het volgende:
Ik kan me voorstellen dat Joycie als ze echt al bevallen is, ze misschien wat anders te doen heeft dan ons meteen updaten ;). Toen ik beviel van J. na een inleiding ivm HELLP was ik de eerste dagen echt niet in staat tot social talk ;) (tot grote spijt van het bezoek...). Ik ga gewoon uit van geen nieuws is goed nieuws voorlopig :)
Dat kan ik me ook helemaal voorstellen hoor! Hopelijk heb je gelijk en is alles goed :).
pi_155585850
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:48 schreef pinquit het volgende:
Tering-in-lurkstand :D
:D Had ik helemaal niet gezien. :')
pi_155586036
Hier vanmorgen zoon naar opa en oma gebracht.. Hij wilde daar spelen.. Kom ik daar..

Is de bevalling niet begonnen? Euhm nee?

Die dachten dat ik zoon met n smoes daarheen wilde hebben _O-
pi_155587168
Geen zorgen ;)

Gisterenmiddag om 16.18 zijn wij papa en mama geworden van ons mooie kleine meisje E.va! Na een vrij heftige (vind ik) en toch nog snelle bevalling heeft ons bikkeltje een goede start gemaakt. Ze weegt 1830 gram en ligt nu nog lekker warm in de couveuse.
Ze heeft een infuusje om haar suiker op pijl te houden, maar drinkt al goed uit een flesje en ademt zelfstandig.

Met mij gaat het ook goed. Gisteren na de bevalling nog wel een ritje OK gehad ivm de placenta die nog lekker bij mij wilde blijven. Mijn bloeddruk is nu alleen echt wel vrij laag voor mijn doen 110/70 dus der gaat nu 1 medicijn af. En we moeten weer opnieuw gaan uitvogelen hoe we daar een goede balans in krijgen. Verder 1 hechting voor zover ik weet.
Heb vanmorgen al lekker zelf gedoucht met L. die me heeft geholpen. In de rolstoel naar E.va om haar een flesje te geven. En heb denk ik al wel 10 druppels gekolft ;) Voor de rest moet ik mijn rust houden volgens de verpleging. Maar dat is bijna niet te doen..

Nog geen dag oud.. maar nu al zo ongelofelijk trots op mijn meisje O+
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:46:38 #45
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155587203
Gefeliciteerd Joyce! *O* Wat een geweldige prestatie heb je geleverd! Klinkt heftig maar toch fijn dat je zonder keizersnede en kritieke toestanden hebt mogen bevallen! Ik hoop dat jullie beiden snel herstellen! O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155587215
Woehoe wat super!!! Gefeliciteerd!! *O* *O* *O* *O*
Geniet ervan :)
pi_155587269
Gefeliciteerd Joycie *O*
pi_155587273
Joycie van harte gefeliciteerd met mooie E O+ Geniet van je gezinnetje *O* *O*
pi_155587294
Gefeliciteerd Joycie! *O*
pi_155587362
gefeliciteerd Joycie! *O* *O*
pi_155587424
Gefeliciteerd Joycie *O*
pi_155587441
Yes Joycie, van harte! *O*
pi_155587604
Jaaa Joycie. Daar is ze dan! *O*
pi_155587625
Joycie yea!!!! *O* *O* Allervanhartelijkst met jullie kleine stoere dame. Wát een prestatie zeg. En wat goed dat je het er zonder keizersnede vanaf hebt weten te brengen! Top. En haar gewicht _O_ dat is gewoon bijna p10 man! Superfijn.
Kom lekker bij, voor zover dat gaat in de hectische momenten nu. En ik hoop dat je je meisje snel bij je hebt. Gefeliciteerd :*
pi_155587673
Joycie gefeliciteerd! :)
pi_155587677
Gefeliciteerd Joycie!! Wat heb je dat top gedaan! *O* En ze heeft een prachtige naam gekregen O+!
pi_155588392
pi_155588863
Heb net even teruggelezen. En vind het zo lief hoe jullie hebben meegeleeft! Ik ga zo L. opdracht geven om de foto's op de laptop te zetten dan kan ik er vanavond eentje uploaden.

Over anderhalf uur ga ik weer even zwijmelen voor de couveuse!
pi_155588888
Joyce gefeliciteerd *O* *O*
pi_155588910
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:49 schreef J0ycie88 het volgende:
Heb net even teruggelezen. En vind het zo lief hoe jullie hebben meegeleeft! Ik ga zo L. opdracht geven om de foto's op de laptop te zetten dan kan ik er vanavond eentje uploaden.

Over anderhalf uur ga ik weer even zwijmelen voor de couveuse!
Gefeliciteerd!!! Ik ben benieuwd naar de foto, maar doe het vooral rustig aan :)
pi_155588963
Gefeliciteerd Joycie, ik ben heel blij met deze goede update. Ik hoopte de hele tijd zo dat alles goed met jullie was & ging! Rust maar lekker uit :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:55:05 #62
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_155589008
*O* gefeliciteerd Joycie!
pi_155589308
Gefeliciteerd met jullie kleine meid Joycie! *O* Wat ontzettend goed dat het je gelukt is het helemaal zelf te doen! Heel veel geluk samen. O+
pi_155589319
je klinkt heerlijk verliefd joycie O+

ik ga straks naar kruidvat want ik had begrepen dat die kruidnootjes hebben :9 :+ het komt met bakken uit de hemel hier nu dus het mag vind ik O+

SPOILER
pi_155589368
Gefeliciteerd Joycie! Wat fijn dat het goed met haar! Jij ook succes met herstellen!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:10:23 #66
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155589373
J0ycie, van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Een voorspoedig herstel voor jullie allebei en veel geluk met z'n drieën :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_155589633
Gefeliciteerd Joycie! *O* voorspoedig herstel gewenst!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:34:57 #68
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155590057

Mignonne ;( :*
pi_155590090
gegeliciteerd, joycie! goed gedaan! *O* *O* *O*

en mignonne, sterkte :*
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:40:17 #70
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155590196
Oh shit mignonne, helemaal overheen gelezen ;(
Sterkte :*
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 14:40:37 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155590205
Gefeliciteerd Joycie! *O* Ben heel benieuwd naar de eerste foto's O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_155590425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:08 schreef mignonne het volgende:
je klinkt heerlijk verliefd joycie O+

ik ga straks naar kruidvat want ik had begrepen dat die kruidnootjes hebben :9 :+ het komt met bakken uit de hemel hier nu dus het mag vind ik O+

SPOILER
:* Kruidnoten O+
pi_155590512
Joycie!!! Gefeliciteerd met jullie moppie met mooie naam! Nu lekker zwijmelen, heel veel geluk en gezondheid voor jullie! *O*
pi_155590993
pi_155591076
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:49 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

:* Kruidnoten O+
jah O+
alleen waren ze op. En als added bonus zaten we net middenin een enorme hoosbui en waren we alledrie letterlijk nat tot op ons ondergoed :') maarrrr... ik heb toastjes en zulks met beleg gehaald. Ook lekk0r.
pi_155591101
Sterkte mignonne :*
pi_155591228
Dankjulliewel ♡
het is echt niet leuk en mn hoofd staat er enerzijds helemaal niet naar, zulke dingen. Gewoon omdat je niet wilt dat het echt is zeg maar. Maar anderzijds is het wel heel fijn om je steentje bij te kunnen dragen en een beetje te ontzorgen.
pi_155591272
Whoeiii!!! Gefeliciteerd Joycie! Fijn dat alles naar omstandigheden goed gaat!

En Mignonne.. sterkte.. Nooit leuk zulke dingen!
pi_155591518
Wauw Joycie. Gefeliciteerd, super! Lekker zwijmelen bij jullie meisje hoor!
pi_155591554
He get Mignonne ;( dat is snel gegaan, aggressieve prutziekte. Sterkte met alles eromheen, komt nog veel bij kijken geloof ik.
Twee kilozakken mag ook :*
pi_155591695
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:29 schreef pinquit het volgende:
He get Mignonne ;( dat is snel gegaan, aggressieve prutziekte. Sterkte met alles eromheen, komt nog veel bij kijken geloof ik.
Twee kilozakken mag ook :*
We zijn gelukkig nog niet zó ver, maar je moet zoiets regelen op moment dat iemand nog wilsbekwaam is enz. Maar het gaat wel vreselijk hard ja en ik word er ontzettend verdrietig van.
SPOILER
pi_155591732
Joycie! Je meisje is er!!

En met de allermooiste meisjesnaam die er is O+ ;) Gefeliciteerd en lekker zwijmelen bij de couveuse! Hopelijk gauw ook op je arm en zulks *;
pi_155591748
Boh mignonne dat klinkt allemaal heel nasty ;( Sterkte!
pi_155592627
Hier was net de verloskundige er die na de bevalling elke dag een uur langskomt om te kijken hoe het met mij en de baby gaat. Op zich een hartstikke lief mens, maar ze is wel een beetje zweverig. Vind ik soms wel lastig, want ik ben niet zo van al die zweverige, homeopathie zaken enzo...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:18:14 #85
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155592703
Wat was er zo zweverig ? :D dus geen lotusbevalling voor jou?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155592770
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef Moppert het volgende:
Wat was er zo zweverig ? :D dus geen lotusbevalling voor jou?
Geen lotusbevalling voor mij, nee. Dat we alvast wel kamillebloemen moesten kopen, want dat was goed voor alles. En dat ze straks na de bevalling altijd een koffer bij zich heeft met homeopatsche dingen, en dat we haar daar maar in moesten vertrouwen en het uitproberen enzo. natuurlijk, baadt het niet dan schaadt het ook niet, maar ik kan me daar nooit zo in vinden...

Sowieso zijn veel duitse medische mensen wat aan de zweverige kant van het spectrum, merk ik. Groot verschil met wat ik in NL en Zweden heb meegemaakt..
pi_155592784
Joycie gefeliciteerd met jullie dochter!! Wat fijn dat ze het na omstandigheden zo goed doet.

Welkom appelientje en skjor

Leonietje een goede echo gehad, fijn om alvast een kloppend hartje gezien te hebben. Hopelijk vliegen komende weken voorbij en zit je snel in het 2de trimester.

Frummeltje een meisje, had jezelf ook dat voorgevoel?

Mignonne sterkte, met zo'n aanvraag regelen word je wel erg met je neus op de feiten gedrukt.
pi_155592880
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Geen lotusbevalling voor mij, nee. Dat we alvast wel kamillebloemen moesten kopen, want dat was goed voor alles. En dat ze straks na de bevalling altijd een koffer bij zich heeft met homeopatsche dingen, en dat we haar daar maar in moesten vertrouwen en het uitproberen enzo. natuurlijk, baadt het niet dan schaadt het ook niet, maar ik kan me daar nooit zo in vinden...

Sowieso zijn veel duitse medische mensen wat aan de zweverige kant van het spectrum, merk ik. Groot verschil met wat ik in NL en Zweden heb meegemaakt..
Oh gatsie daar zou ik ook weinig mee kunnen nee :X
Heb je wel aangegeven dat dat niet zo jouw kopje (kamille)thee is?

Mijn stagepraktijk is nu ook in zee met een klassiek homeopathe gegaan en biedt her en der ook homeopathie aan. Prima als mensen er zelf om vragen enzo hoor. Maar ik kan me ontzettend niet in homeopathie vinden en zal het om die reden niet actief zelf aanbieden aan mensen als reëele optie voor behandeling van allerlei dingen.
pi_155592935
Joycie gefeliciteerd *O* fijn dat alles goed is gegaan en ik hoop dat jullie snel thuis mogen genieten van elkaar.

Mignonne sterkte :*
pi_155592993
Joycie *O* gefeliciteerd met jullie dochter.
Mignonne :*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155593033
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh gatsie daar zou ik ook weinig mee kunnen nee :X
Heb je wel aangegeven dat dat niet zo jouw kopje (kamille)thee is?

Mijn stagepraktijk is nu ook in zee met een klassiek homeopathe gegaan en biedt her en der ook homeopathie aan. Prima als mensen er zelf om vragen enzo hoor. Maar ik kan me ontzettend niet in homeopathie vinden en zal het om die reden niet actief zelf aanbieden aan mensen als reëele optie voor behandeling van allerlei dingen.
Nee, we hebben het nu niet aangegeven. Als het moment daar is zullen we het absoluut aangeven, want de duutser en ik staan er allebei hetzelfde in, gelukkig.

Hetzelfde op de cursus die we het weekend hadden. Daar vertelde de verloskundige een verhaal over een baby die in de couveuse lag, en ademhalingsproblemen had. Totdat de vader op dezelfde verdieping was als de baby (ook al was de vader 300 meter verder weg), dan waren die problemen over. Dat geloof ik nu echt niet...

Ik vind het vaak lastig dat dit soort dingen als een 'waarheid' worden verkocht door verloskundingen, en dat veel mensen alles maar aannemen omdat een verloskundige nou eenmaal een persoon met een autoriteit is op het gebied van bevallen en baby's enzo.
pi_155593186
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, we hebben het nu niet aangegeven. Als het moment daar is zullen we het absoluut aangeven, want de duutser en ik staan er allebei hetzelfde in, gelukkig.

Hetzelfde op de cursus die we het weekend hadden. Daar vertelde de verloskundige een verhaal over een baby die in de couveuse lag, en ademhalingsproblemen had. Totdat de vader op dezelfde verdieping was als de baby (ook al was de vader 300 meter verder weg), dan waren die problemen over. Dat geloof ik nu echt niet...

Ik vind het vaak lastig dat dit soort dingen als een 'waarheid' worden verkocht door verloskundingen, en dat veel mensen alles maar aannemen omdat een verloskundige nou eenmaal een persoon met een autoriteit is op het gebied van bevallen en baby's enzo.
Euhm... ik zou die baby goed in de gaten houden dan met zulke spidersenses :') :D
Ik kan daar idd ook slecht tegen. Met niet onderbouwde-onderbuik weetjes mensen om de oren slaan en dat als feiten verkopen enzo daar heb ik weinig mee. Je kunt over veel dingen van mening verschillen natuurlijk die wel te onderbouwen zijn en dat is prima, dat kan en mag ook gewoon. Maar dit soort dingen is gewoon jammer.
pi_155593298
Blegh gezeik met collega's op het werk en iedereen wil volgende week nog allerlei afspraken inplannen, ja nu het nog een week is hebben ze ineens haast terwijl ik het al maanden aangeef dat het zo september is. Heb ineens werk voor 6 weken nog liggen, en ik moet nog drie dagen. Ik ga mij volgende week eens ziek melden denk ik. Eens kijken wat er dan gebeurt...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:42:03 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_155593319
Gefeliciteerd met je dochter, joyce! Wat een ontzettende achtbaan is het geweest voor jullie! Ik hoop dat jullie allebei snel aansterken en dat ze snel uit de couveuse mag :*
disclaimer
pi_155593845
Oh daar is niks aan Estrys. Ze wisten toch al tijden wanneer je laatste week is. Sterkte ermee!

Hier weer glansrijk door de keuring bij de gyn. CTG was mooi, vruchtwater nog voldoende, bloeddruk 100/60 dus volgende week pas weer terug :).
Wel waren de uitslagen van het lab terug en mijn ijzer was te laag?? Bij 20 weken was het 7.5, nu was het 6.1. Nu zeggen me die waardes niet zo veel, ik dacht dat het wel mee viel? Maar nu dus aan de ijzerpillen :9.
pi_155595715
Joycie gefeliciteerd *O* Wat klink je verliefd! Nu goed aansterken alletwee :*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_155597190
Gefeliciteerd joycie!! *O* fijn dat alles goed met jullie gaat!

Hier de groeiecho gehad. We verwachten een spekbuik baby! Gewicht werd nu op 1800 gram geschat.

En kennelijk waren de krampen die ik had inderdaad van een verhuizende baby, want die ligt al helemaal onderin. :o
pi_155598176
Mooi van de goede echo sillie!

Hier alleen flowmeting gehad, geen idee wat de genoemde cijfers betekenen. Volgende week weer een groei echo. Als de achterstand verder oploopt gaan ze een plan van aanpak maken, als de groei achterstand gelijk is gebleven is er niet zoveel aan de hand, maar hoogst waarschijnlijk blijf ik onder controle van t ziekenhuis zodat ze mini goed in de gaten houden. Grote voordeel voor mij is dat de bushalte tegenover t ziekenhuis is, ik loop steeds moeilijker :') Gyn achtte de kans klein dat ik de veertig weken zou halen omdat <p3 kindjes vaak toch gehaald worden rond de 38 weken.
Maar eerst maar even afwachten wat de groeiecho volgende week uitwijst
pi_155598931
Gefeliciteerd Joycie met jullie dochter met mooie naam! Ik hoop dat ze snel lekker bij je mag en jullie thuis van de roze wolk kunnen genieten!

Wie van jullie doet mee/heeft mee gedaan aan moeders voor moeders en hoe bevalt dat? Ik had me vorige zwangerschap aangemeld maar hoorde daarna horrorverhalen over stankflessen van buurvrouw dat ik nu toch twijfel...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:28:28 #100
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155599036
Jaaaa Joycie daar is ze dan! Wat klink je gelukkig O+ gefeliciteerd met jullie dame! *O*

Mignonne, heel veel sterkte gewenst :*

Zou je trouwens achter mijn naam in de op ajb meisje willen zetten?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:30:06 #101
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155599128
Ik heb meegedaan, Leonietje. Vond het heel goed te doen. Flessen eerst even laten luchten in de buitenlucht werkte voor mij heel goed. :)
pi_155599340
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:26 schreef Leonietje83 het volgende:
Gefeliciteerd Joycie met jullie dochter met mooie naam! Ik hoop dat ze snel lekker bij je mag en jullie thuis van de roze wolk kunnen genieten!

Wie van jullie doet mee/heeft mee gedaan aan moeders voor moeders en hoe bevalt dat? Ik had me vorige zwangerschap aangemeld maar hoorde daarna horrorverhalen over stankflessen van buurvrouw dat ik nu toch twijfel...
Lekker ruikt het niet nee, maar ik neem ook aan dat je niet van plan bent om er actief aan te gaan ruiken! :D
Ik heb er geen last van gehad in ieder geval. Je plast in een kannetje, dan draai je de fles open, kannetje erin legen, fles dicht, weg geur. Kannetje omspoelen en klaar. Ik vond het een kleine moeite voor een goed doel!
pi_155599472
Ik heb het 2x gedaan.... En 2x vond ik het niet leuk om te doen, Steeds plassen met die kan eronder.
Maar het is voor een goed doel, dus daarom deed ik het toch! Nee het ruikt niet lekker. Maar ik hield altijd mijn adem in zodra ik de fles opendraaide tot ie weer dicht zat en dan rook je er verder weinig van.
pi_155599562
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:28 schreef Frummeltje86 het volgende:
Jaaaa Joycie daar is ze dan! Wat klink je gelukkig O+ gefeliciteerd met jullie dame! *O*

Mignonne, heel veel sterkte gewenst :*

Zou je trouwens achter mijn naam in de op ajb meisje willen zetten?
gedaan :)

MvM heb ik bij de oudste aan meegedaan. Vond die flessen wel gaan qua geur. Daarna niet meer meegedaan omdat het concept me tegenstond.
pi_155599830
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt? :')
Ik moet een bevalplan schrijven...

En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!! :'(
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom. :{ Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
-O-
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:45:34 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155599871
Ik heb vorige zwangerschap meegedaan, was niet eens een optie om t niet te doen vond ik.

En het valt me dus van mezelf tegen, maar dit keer doe ik niet mee. Ik heb maar heel zelden een toiletbezoekje zonder meeloerende peuter :') en die wou ik niet met die kannen aan de haal hebben.
pi_155599899
Leonietje hier totaal geen last gehad van stank. Reageerde sowieso nergens op. Vond t verplichte boven een kan vervelender maar voor t goede doel
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:46:56 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155599932
Ah, ik stond er ook zo in Sillie. Wat misschien helpt; als jij de baarkruk of skippybal in je plan hebt staan, zorgt je vk in elk geval dat die aanwezig zijn.

Mijn bevalplan begon en eindigde zo'n beetje met dat ik vooral vertrouwen had in de kunde van de aanwezige personen en dat ik daar niet iets door wilde drukken :')

En je bedoelt pethidine denk ik.
pi_155600046
Joycie, van harte met jullie dochter O+ *O* . Wat fijn dat ze er is, gezond en wel.
pi_155600073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt? :')

En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!! :'(
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom. :{ Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
-O-
Er is remifentanil of pethidine (maar dat geven ze niet overal meer).
en idd, je weet nooit wat je dan wil (ik wou alleen maar liggen, al mijn plannen over leuke standjes gingen de deur uit), maar idd kan de vk dan ervoor zorgen dat ze de spullen bij zich heeft.
pi_155600092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:46 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, ik stond er ook zo in Sillie. Wat misschien helpt; als jij de baarkruk of skippybal in je plan hebt staan, zorgt je vk in elk geval dat die aanwezig zijn.

En je bedoelt pethidine denk ik.
Ah zo. Dan zet ik er wel in dat ik ze wil proberen.

Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.

Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
pi_155600114
quote:

-O-
Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.

Dus behalve als je iets per se wel of niet wil, of bang bent dat je bepaalde beslissingen niet meer op het moment kan nemen, of een bepaalde manier van behandelen wil, kan het ook gewoon zonder en merk je het vanzelf :)
pi_155600202
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.

Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
Ruggenprik heeft ook wel nadelen; hier staat veel info http://deverloskundige.nl/bevalling

En dat is niet gek, juist heel belangrijk. Mijn man werd trouwens meegetrokken door de verpleegkundige 'jij gaat mee!; toen N. naar de arts werd gebracht. Hij had geen keus :)
pi_155600213
Ik dacht dat ik veel in bad wilde liggen, maar ik vond het niks :D Wel uren onder de douche gezeten op een krukje.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:54:23 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155600304
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan moet je het er vooral in zetten :Y

Het is meestal wel gebruikelijk, net als kindjes zo snel en zo lang mogelijk bij de moeder leggen. Maar het kan maar even genoteerd staan he :)

Pethidine werd hier in t umcg ook niet gegeven, vanwege die effecten.
pi_155600388
quote:

-O-
Het is niet verplicht he :) als jij je fijner voelt bij dingen over je heen laten komen dan kan/mag dat gewoon. Vaak is zo'n standaard format bevalplan meer bedoelt om je te laten nadenken over dingen zoals bij pijnstilling enzo. De site die saskia aangeeft geeft veel info over van alles. Van pijnstilling tot houdingen enz.

Ik was zelf in principe ook niet van plan een bevalplan te maken. Ik heb wel een aantal wensen maar die laat ik gewoon in mn dossier zetten. Het zijn geen enorm belangrijke dingen, zoals dat ik een bepaalde manier van hechten wil en dat er bloed afgenomen moet worden uit de navelstreng na de bevalling. Dat zijn dingen die komen heus ook wel goed zonder bevalplan.
pi_155600419
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:50 schreef Svane het volgende:

[..]

Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.

Dus behalve als je iets per se wel of niet wil, of bang bent dat je bepaalde beslissingen niet meer op het moment kan nemen, of een bepaalde manier van behandelen wil, kan het ook gewoon zonder en merk je het vanzelf :)
Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.
En protocol zegt dat er een kinderarts komt om de baby te controleren. Prima, maar ik wil dat dat in mijn zicht gebeurd of dat vriend dan mee kan.

En bijwerkingen van ruggeprik; weet ik, maar toch voel ik me daar gezien alle horrorscenario's die ik op mijn werk mee krijg het beste bij qua gevolgen voor de baby en mij. En ik ga er al niet van uit dat ik een ruggeprik nodig heb; ik vertrouw er echt in dat mijn lijf het wel gewoon zo kan. Maar als ik de pijn niet trek of het lang duurt, dan 't liefst een ruggeprik..

[ Bericht 13% gewijzigd door silliegirl op 27-08-2015 20:02:59 ]
pi_155600680
Gefeliciteerd Joycie! O+ *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_155600770
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.
En protocol zegt dat er een kinderarts komt om de baby te controleren. Prima, maar ik wil dat dat in mijn zicht gebeurd of dat vriend dan mee kan.

En bijwerkingen van ruggeprik; weet ik, maar toch voel ik me daar gezien alle horrorscenario's die ik op mijn werk mee krijg het beste bij qua gevolgen voor de baby en mij. En ik ga er al niet van uit dat ik een ruggeprik nodig heb; ik vertrouw er echt in dat mijn lijf het wel gewoon zo kan. Maar als ik de pijn niet trek of het lang duurt, dan 't liefst een ruggeprik..
Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.
pi_155600870
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.
Ik heb als opties: Ruggeprik, TENS of "pijnstillende injecties". Die laatste zijn niet gespecificeerd :') . Ik benoem pethidine wel in mijn plan als no-go en de rest bespreek ik wel bij het doornemen van 't geboorteplan. (waar ze een dubbele afspraak voor plannen zodat "we daar de tijd voor hebben". :O )
pi_155601308
quote:

-O-
Lees anders even de flyers door die je van de gyn heb gekregen. Staat alles in, ook alle voor en nadelen van verschillende manieren van pijnbestrijding. Je bedoelt pethidine trouwens.

En als je geen mening hebt vul je t niet in he. Het is niet dat je pas mag bevallen als je een bevalplan hebt en dat een voldoende heeft gekregen. Zie het als een lijst onderwerpen waar je over kan nadenken of je wensen daaromtrent hebt.
pi_155601432
Oh hoi spuit elf :D

Joycie! Ze is er! Goed gedaan! Van harte gefeliciteerd met jullie ongetwijfeld mooie meisje, geniet van je kraamtijd! *O*

Ben benieuwd naar het vervolg voor jou ook, mag jij nu snel naar huis?
pi_155601595
Ik had ook niet echt wensen omdat ik niet wist wat ik moest verwachten dus ik had er in gezet dat ik heldere communicatie wilde met alle mitsen en maren en dat de baby nergens alleen heen ging. En geen co-assistenten :@ Ik denk dat ik daar deze keer minder zwaar aan til, maar ik wilde voor de eerste keer geen lesmateriaal zijn.

Nu zet ik erin dat ik absoluut geen sensor in het hoofdje wil, want door dat stomme ding dat telkens losschoot heeft Stip nu een bult op z'n achterhoofd }:|
pi_155601639
Cassandra :*

Is er iemand hier met lachgas bevallen?
pi_155601813
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:28 schreef Daui het volgende:

Staat hier niet eens op 't menu, lachgas.
pi_155601894
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Staat hier niet eens op 't menu, lachgas.
Bij mij lekker wel :6
O.a. lachgas, pompje en ruggenprik
pi_155601976
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:26 schreef Dot. het volgende:
En geen co-assistenten :@ Ik denk dat ik daar deze keer minder zwaar aan til, maar ik wilde voor de eerste keer geen lesmateriaal zijn.
Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedanken :)
pi_155601986
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:20 schreef Mineola het volgende:

[..]

Lees anders even de flyers door die je van de gyn heb gekregen. Staat alles in, ook alle voor en nadelen van verschillende manieren van pijnbestrijding. Je bedoelt pethidine trouwens.

En als je geen mening hebt vul je t niet in he. Het is niet dat je pas mag bevallen als je een bevalplan hebt en dat een voldoende heeft gekregen. Zie het als een lijst onderwerpen waar je over kan nadenken of je wensen daaromtrent hebt.
Flyers? Kheb heel geen flyers? :{
Ik heb alleen een boekje "bevallen in het ziekenhuis" en daar staat uiteengezet welke pijnstilling ze aanbieden (ruggeprik, tens, pijnstillende injectie) maar verder dus niks. Geen voor- of nadelen.
pi_155602072
Check die website effe, dat is de officiële vk-organisatie. Ik kreeg ook een foldertje bij de vk over pijnstilling, maar dat was pas bij 33 weken ofzo.
pi_155602176
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:36 schreef SaskiaR het volgende:
Check die website effe, dat is de officiële vk-organisatie. Ik kreeg ook een foldertje bij de vk over pijnstilling, maar dat was pas bij 33 weken ofzo.
Was ik al aan het lezen. 't is alleen een beetje lastig als ik niet weet of ze zo'n pomp bijv. wel aanbieden in mijn ziekenhuis, want ook die kan ik dus op de kaart niet vinden.
Ik noteer het maar als vraag, dan bespreek ik het wel.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:51:13 #131
381212 Gulara
From the future
pi_155602684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:28 schreef Daui het volgende:

Ja ik.

Ik vond het wel fijn. Het haalt zeker de scherpe kantjes eraf, en verdwijnt weer snel als je het niet meer inademt. (Behalve als je zoals ik doet alsof je wee wat langer duurt en bijna continue aan dat ding hangt. Ik vond mezelf echt superslim en dacht dat niemand me doorhad. :') )
Ik zou voor wat betreft lachgas een ding mee willen geven. Je komt echt heel erg stoned en onder invloed over. Ik heb het daar achteraf met m'n vriend over gehad. Ik merkte wel dat ik niet lekker over kwam, maar ik voelde me helder zeg maar. Maar omdat dat absoluut niet over kwam vond m'n vriend het lastig om in te schatten of het wel goed ging.
Bij een eventuele volgende bevalling spreken we een codewoord af. ;)
pi_155603598
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedanken :)
De co die ik bij mijn bevalling was.. O+ Zonder haar had ik mijn weeen echt niet op kunnen vangen. Wat een schat van een meid. Ze is op een gegeven moment naast me gaan zitten en mee gaan puffen. Ze wilde me graag op mijn zij hebben liggen voor de baby.. Maar daardoor was het zoveel moeilijk (nog moeilijker) op te vangen. Maar zij heeft me er echt doorheen gesleept.

En zo lief, ze kwam vanmiddag nog even langs om na te praten en te vragen hoe het met ons ging.

Net heerlijk gebuideld met E., ze heeft denk ik bijna 45 min bij me gelegen in mijn shirtje. Maar wat doet het toch pijn om haar dan weer af te geven. En weer terug te moeten naar mijn eigen kamer. Ik weet dat het voor mij anders ook te zwaar is nu, en dat ik mijn rust ook moet nemen. Maar de kraamtranen vloeien al wel zeg maar.
Wel heel bijzonder om te merken, hoe mijn lijf reageert op haar en het kolven. Mijn baarmoeder denk dat ik het dan leuk vindt om nog maar eens lekker samen te trekken :P

L. heeft vandaag al 2 keer geluk gehad om een poepluier te verschonen. Het infuusje met voor haar suikerwaardes is er af en die waardes zijn nu al 2 keer prima geweest. Wel hebben ze haar vanmiddag een sonde gegeven omdat ze af en toe de voeding weigert. Maar vanavond heeft ze weer mooi uit een flesje gedronken :)
Ook heeft ze haar eerste rompertje aan, zo mini! Dus ik ga nu maar internetshoppen naar nog meer minispul.

Ik ga nu een fotootje zoeken en zo hier mijn trots showen ;)
pi_155603658
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef J0ycie88 het volgende:

Wel heel bijzonder om te merken, hoe mijn lijf reageert op haar en het kolven. Mijn baarmoeder denk dat ik het dan leuk vindt om nog maar eens lekker samen te trekken :P

Ja, zo heb ik de eerste avond kronkelend op de couveusekamer rondgekropen na de eerste bv :D
pi_155603707
quote:

[..]

O, dat merk je echt wel... Ten minste, hier vaak echt wat onbeholpener, minder zeker, het zijn nog echt studenten immers... Misschien bedoel je verschil arts-assistent/ arts (kinderarts of gynaecoloog)? Ik heb tijdens mijn controles en na de bevalling behoorlijk wat co's gezien, maar tijdens de bevalling, nee.

Ik ben bij F. bevallen met alleen een klinisch verloskundige en een verpleegkundige erbij (was wel medisch/ poliklinisch). Wilde niet weer het hele circus aan mijn bed zoals bij J. Op mijn verzoek zelfs geen arts-assistent erbij die op het laatste moment wou 'aanschuiven'. Was zo blij met 'mijn' verpleegkundige die tegen de goede man heeft gezegd dat ie te laat was en er dan maar vanaf het begin bij had moeten zijn.

Kinderarts heeft F. trouwens gewoon in de verloskamer gecheckt (ik kon t zien). Kinderarts werd er hier pas later bij geroepen toen zijn gewicht wat laag bleek. Bij J. stond de kinderarts stand by, maar zelfs toen is in de verloskamer gecheckt (helaas daarna snel naar de neo, met vriend idd).
pi_155603842
Hm oja, die was arts-assistent... maar wie van die andere mensen allemaal leerlingen waren is me niet duidelijk.
N. moest meteen mee naar de arts, maar m'n man mocht (moest) mee daarheen, dus ze was niet alleen. Ik lag daar wel in mn eentje, dat was wel maf (maar ik was te moe om er mee te zitten).
pi_155603901
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:51 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja ik.

Ik vond het wel fijn. Het haalt zeker de scherpe kantjes eraf, en verdwijnt weer snel als je het niet meer inademt. (Behalve als je zoals ik doet alsof je wee wat langer duurt en bijna continue aan dat ding hangt. Ik vond mezelf echt superslim en dacht dat niemand me doorhad. :') )
Ik zou voor wat betreft lachgas een ding mee willen geven. Je komt echt heel erg stoned en onder invloed over. Ik heb het daar achteraf met m'n vriend over gehad. Ik merkte wel dat ik niet lekker over kwam, maar ik voelde me helder zeg maar. Maar omdat dat absoluut niet over kwam vond m'n vriend het lastig om in te schatten of het wel goed ging.
Bij een eventuele volgende bevalling spreken we een codewoord af. ;)
Hahahaha _O- kreeg je daarna ook een vreetkick?
Maar werkte het wel een beetje ook of nam de werking af? Ze zei dat het fijn is omdat je het zelf kan toe dienen. Schijnen zwangere vrouwen op prijs te stellen :)
pi_155604314
Hier nog wat aan het dubben over het geboortekaartje. We zijn er wel ongeveer uit welk kaartje het moet worden voor een jongen en voor een meisje. Maar de tekst...

Iemand tips? Onder onze adresgegevens komen onze telefoonnummers. Is dat genoeg of moet er perse iets bij van 'graag bellen voor bezoek'?

En ik ben niet van de gedichtjes maar we denken nu na over een oneliner, omdat het zonder nogal kaal is. Ik wil het niet te zwaar maken.

Oh, ik moet hiervoor natuurlijk in het geboortekaartjes topic zijn 8)7....
pi_155604379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

De co die ik bij mijn bevalling was.. O+ Zonder haar had ik mijn weeen echt niet op kunnen vangen. Wat een schat van een meid. Ze is op een gegeven moment naast me gaan zitten en mee gaan puffen. Ze wilde me graag op mijn zij hebben liggen voor de baby.. Maar daardoor was het zoveel moeilijk (nog moeilijker) op te vangen. Maar zij heeft me er echt doorheen gesleept.

En zo lief, ze kwam vanmiddag nog even langs om na te praten en te vragen hoe het met ons ging.

Net heerlijk gebuideld met E., ze heeft denk ik bijna 45 min bij me gelegen in mijn shirtje. Maar wat doet het toch pijn om haar dan weer af te geven. En weer terug te moeten naar mijn eigen kamer. Ik weet dat het voor mij anders ook te zwaar is nu, en dat ik mijn rust ook moet nemen. Maar de kraamtranen vloeien al wel zeg maar.

L. heeft vandaag al 2 keer geluk gehad om een poepluier te verschonen. Het infuusje met voor haar suikerwaardes is er af en die waardes zijn nu al 2 keer prima geweest. Wel hebben ze haar vanmiddag een sonde gegeven omdat ze af en toe de voeding weigert. Maar vanavond heeft ze weer mooi uit een flesje gedronken :)
Ook heeft ze haar eerste rompertje aan, zo mini! Dus ik ga nu maar internetshoppen naar nog meer minispul.

Ik ga nu een fotootje zoeken en zo hier mijn trots showen ;)
Jaaaa, een foto O+. F5, F5
pi_155604389
Wij hadden de fantastische inspirerende tekst "Hij is er!" :')
Dat was zo ongeveer alles
pi_155604610
Hier: Hoera, mijn broertje is geboren!

En wel het verzoek even te bellen voor bezoek, om alle misverstanden te voorkomen...
pi_155604674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:29 schreef Skoap het volgende:
Wij hadden de fantastische inspirerende tekst "Hij is er!" :')
Dat was zo ongeveer alles
Die van ons zegt welkom in 3 talen.

En nu sluit hij af met 'de gelukkige ouders' in 3 talen, met daar onder onze namen en adresgegevens. Daar ben ik nog niet zo blij mee, maar heb ik een idee over hoe het te veranderen.
pi_155605090
*rammelalert*

SPOILER
pi_155605203
Oh Joycie O+ O+ O+ O+ O+
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:45:32 #144
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155605283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:42 schreef J0ycie88 het volgende:
*rammelalert*

SPOILER
* Rijstebuiltje Doet ff haar eierstokken tot kalmte manen... Ssssssh!! Kalm jullie!!
Gefeliciteerd nog met je sterke meisje Joycie *O*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:45:43 #145
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155605292
O+ Joycie
*O* gefeliciteerd met jullie mooie meisje!!!!
pi_155605319
quote:
*rammelalert*

SPOILER
O+ Wat een prachtig meisje! O+
pi_155605398
Joycie O+ O+
pi_155605428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:27 schreef Malteser het volgende:
Hier nog wat aan het dubben over het geboortekaartje. We zijn er wel ongeveer uit welk kaartje het moet worden voor een jongen en voor een meisje. Maar de tekst...

Iemand tips? Onder onze adresgegevens komen onze telefoonnummers. Is dat genoeg of moet er perse iets bij van 'graag bellen voor bezoek'?

En ik ben niet van de gedichtjes maar we denken nu na over een oneliner, omdat het zonder nogal kaal is. Ik wil het niet te zwaar maken.

Oh, ik moet hiervoor natuurlijk in het geboortekaartjes topic zijn 8)7....
Ik zag pas iets als: "wil je teentjes komen tellen? Dan graag van tevoren even bellen".

En pas op een kaart die "ondertekend" was door de "grote" zus: "beschuitjes smeren moet ik nog leren, dus voor bezoek graag telefoneren".
Daar moest ik wel om lachen.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:49:57 #149
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155605529
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:26 schreef Leonietje83 het volgende:
Ik, en ik wil het nooit meer doen,ik kon niet goed tegen de lucht maar ook hoe ze omgaan met mensen die hun veel geld opleveren vind ik echt verschrikkelijk.

(al is dat tegenwoordig wel beter geloof ik)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155605561
*O* Joycie gefeliciteerd met jullie dochter! Veel succes met aansterken!
pi_155605726
Dat mutsje en wat een mooi meisje O+
pi_155605801
Wauw! Mooie dochter Joycie! Van harte gefeliciteerd.
pi_155605835
Joycie, Gefeliciteerd met jullie mooie dochter *O*
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_155605910
Wat een mooi meisje, van harte gefeliciteerd!
pi_155606018
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zag pas iets als: "wil je teentjes komen tellen? Dan graag van tevoren even bellen".

En pas op een kaart die "ondertekend" was door de "grote" zus: "beschuitjes smeren moet ik nog leren, dus voor bezoek graag telefoneren".
Daar moest ik wel om lachen.
Dat is niet wat we zoeken, sorry. Heb de vraag even in het geboortekaartjestopic gepost.
pi_155606110
Joycie van harte met de prachtige E. O+
S. 2014
J. 2016
pi_155606460
Joycie, wat een mooi poppetje O+

quote:

[..]

Ik had ook een co assistent bij mn bevalling. T was de eerste bevalling. Ze werd vlak voor t einde in een hoekje op een kruk geparkeerd omdat ze wel heel erg bleek werd. :D
*poef* nu is het weg
pi_155606536
quote:
*rammelalert*

SPOILER
Vreet d'r op! O+
pi_155606594
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:08 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Vreet d'r op! O+
Bijna wel he ;)
pi_155606595
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is niet wat we zoeken, sorry. Heb de vraag even in het geboortekaartjestopic gepost.
Hoef je geen sorry voor te zeggen! 'T waren maar voorbeelden :) !
pi_155606690
Gefeliciteerd joycie! Wat is ze mooi O+
E.
pi_155606981
pi_155607054
Oohhh foto's! O+

Geniet ze!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:20:14 #164
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155607120
Wat een prachtige meid, Joycie! O+
pi_155607909
Gefeliciteerd Joycie! *O* Wat een dropje zeg O+ heel mooie naam ook! Hoop op een spoedig herstel voor jullie allebei! En super dat ze nog zo lang bij je heeft kunnen zitten!
pi_155608140
Sterkte Mignonne! Wat rot dat het zo snel gaat.

Hoop dat ie gewoon z'n lijntje blijft volgen Cassandra!

Wij zijn ook niet van de gedichtjes Malteser. Moet eens kijken wat er bij ons precies opstaat (zo'n slecht geheugen nog altijd, ik zou het zo even niet weten :@ ). Had er wel op staan "graag bellen voor bezoek" onder onze namen en adres. En geloof ik "we zijn heel blij met de geboorte van onze zoon". Maar ik weet het dus echt even niet zeker meer :') Ligt in Q's kamer op het moment en hij slaapt nu.
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 23:08:57 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155609247
quote:
*rammelalert*

SPOILER
Noh wat is ze mooi O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:19:36 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155609707
Och Joycie wat een heerlijkheid O+

Oh en ons geboortekaartje was gericht aan E: "welkom lief meisje, wat zijn we blij dat je er bent" O+
Dat was namelijk precies hoe het was.

Dat bellen voor het langskomen heb ik er niet opgezet. Ik schatte iedereen in mijn vriendenkring daar benullig genoeg voor in oO<
pi_155610347
Wat een mooierd Joycie O+

Wij hadden op het kaartje aangegeven dat mensen mijn man moesten bellen als ze langs wilden komen (alleen zijn nummer vermeld). Blijkbaar kunnen onze vrienden, familie, etc. echter niet goed lezen, want zeker meer dan de helft ging mij vervolgens appen :')
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:40:27 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155610513
Dat geeft voor mij alleen maar aan hoezeer dat stukje tekst op een kaartje een gemeenplaats is geworden.
pi_155614884
Wij hadden iets van:
bezoek? Gezellig! Graag even bellen.

Zag laatst een kaartje en daar stonden de rusttijden, die weken kon je gewoon binnenwaaien en na een bepaalde datum (2 weken na de geboorte) moest je bellen voor een afspraak. Eerste kindje, ik zou het zo niet doen. Juist die eerste weken is alles nog zo onrustig.
pi_155615225
Ontlurkt :W

Een vriendelijk verzoek,
bel je even voor bezoek?

Doei!
pi_155615318
Ohh joycie, smelt O+ Gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_155615372
Hebben jullie dat nou ook? Die vreselijke besluiteloosheid? Ik heb dat anders echt nooit en nu twijfel ik echt over alles en lijk nergens een besluit over te kunnen nemen.
Kamertje, kleur bedje, geboortekaartje, kleertjes. Om gek van te worden
pi_155615402
Wij hadden geen zelfgeschreven dichtregels, maar wel drie coupletjes uit suja suja prikkeltje (slaapliedje) van annie m g schmidt. Op het kaartje stond een egel (silhouet).

Wel een tekstje van "beschuit met muisjes staat klaar. Bel even met J als je op bezoek wilt komen". Gaf mij net iets meer rust, veel mensen belden hem ook.
Kwak
pi_155615434
quote:

[..]

Ik had maar 3 mensen aan m'n bed. Mijn vriend, een verpleegkundige en een arts-assistent. Vond ik wel genoeg ;)

Wij hadden niks qua tekst erop, maar gewoon alleen z'n naam en dan in een hoekje onze namen, adres en telefoonnummers met daarbij Voor bezoek graag even bellen. Ik vond het wel vanzelfsprekend dat wij blij waren en met een blauw kaartje dat het een zoon is :+

Joycie, wat een lieverd!
pi_155615651
Wij hebben volgens mij, wil je *naam* bekijken dan kun je ons op 06 bereiken.
Op de proefdruk staat alleen O+ zijn nr maar hij wil ook mijn nummer erop omdat hij na een of twee weken weer moet werken, en ik dan thuis blijf dus zelf moet bepalen of ik visite wil.

Ik heb mijn man trouwens een blauw oog geslagen :@ hij wilde mij vanochtend net een kus geven maar toen ik wakker werd verrekte ik net mijn kuitspier dus ik sprong op en door die beweging plantte ik mijn elleboog in zijn gezicht. Sorry schat.. ;( :')
pi_155615670
En wat een mooi meisje joycie O+ O+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:42:31 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155615746
Hahahaha cassandra, iets dat ik had kunnen doen :+
Hmmmm, ons kaartje is niet blauw en de naam kan opzich voor beide geslachten :P maar de meeste mensen weten toch al dat we een zoon krijgen. Ik hou van weinig tekst.
pi_155615768
Wij hadden een gedichtje bij oudste wat ik mooi vond. Bij jongste heeft Lishe daar een variatie op geschreven O+ we zijn er nog steeds blij mee. Nu even bedenken of we op hetzelfde thema verder borduren of dat we een combo-breaker doen :P Wat we als beltekst hadden wist ik niet meer :D :') lang leve de foto's...

SPOILER
niet quoten svp zo weer weg.
pi_155615773
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Joycie *O* wat een plaatje is ze :)
pi_155615816
Ik heb de tekst al klaar. Alleen moet er nog een bijpassend kaartje bij :') lekkere volgorde ook.
pi_155615828
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:44 schreef mignonne het volgende:
Wij hadden een gedichtje bij oudste wat ik mooi vond. Bij jongste heeft Lishe daar een variatie op geschreven O+ we zijn er nog steeds blij mee. Nu even bedenken of we op hetzelfde thema verder borduren of dat we een combo-breaker doen :P Wat we als beltekst hadden wist ik niet meer :D :') lang leve de foto's...
als je op dezelfde voet verder gaat vind ik dat er ook nog een lente kindje moet komen :+
pi_155615829
Oeps Cassandra! Arme man! (Maar het klinkt wel heel grappig zo.) En bij ons maakte het dus geen bal uit dat mijn nummer er niet op stond, dus misschien gebeurt dat ook bij jou ;) Sterker nog.. Ik bedacht me gisteren na het posten dat er welgeteld één persoon ook daadwerkelijk heeft gebeld voor een afspraak. Wij hadden er beter op kunnen zetten dat ze ons konden appen..

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 23:40 schreef LadyBlack het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan hoezeer dat stukje tekst op een kaartje een gemeenplaats is geworden.
Achteraf bezien: eens! :Y
pi_155615839
Gefeliciteerd Joycie en wat ziet ze er mooi uit!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:49:50 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155615841
Ik had eerst een beginstuk van een heerlijk gedicht van het zusje van Mignonne op het oog :D O+ maar ik vind het nu ineens niet meer kloppend bij geboorte, maar meer bij liefde tussen partners, waar het geloof ik officieel ook voor bedoeld is :+
pi_155615848
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:48 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

als je op dezelfde voet verder gaat vind ik dat er ook nog een lente kindje moet komen :+
Vind ik ook :7
ik wil wel hoor, kom maar door met een vierde O+ zul je zien dat je dan een drieling krijgt :+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:51:52 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155615874
Over bellen: hier komt toch al nooit iemand zonder eerste te bellen, ze passen wel op :D :') ik heb daar een hekel aan. Alleen opa&oma soms, maar die bel ik als baby er is zelf al.
pi_155615899
Wij hebben de eerste vier regels van een Nederlands liedje. Toen ik t las moest ik huilen, toen ik t nummer aanzette helemaal. Toen wist ik O+ staat ook super mooi op t kaartje. We hebben een optie voor een foto kaartje, kaartje zonder foto viel tegen dus ik mag nog even op zoek..
pi_155615925
Een foto op het kaartje... En dan een zelf gemaakt kaartje en dito foto. Dat doe ik nooit meer :'( wat een stress.
pi_155615966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:51 schreef pinquit het volgende:
Over bellen: hier komt toch al nooit iemand zonder eerste te bellen, ze passen wel op :D :') ik heb daar een hekel aan. Alleen opa&oma soms, maar die bel ik als baby er is zelf al.
opa en oma denken hier recht te hebben op t eerste bezoek. Als ik inderdaad ingeleid word heb ik de tijd om oppas voor de hond te regelen. Anders moeten mijn ouders dat doen -O-
Mijn schoonmoeder zei vorige keer dat ze bij de eerste wee in de auto zou springen. Alles goed en wel, ze moet er ff voor rijden maar ik wil eerst even vanuit t ziekenhuis thuis gesetteld zijn voor ik überhaupt ouders of schoonouders wil ontvangen. En dat is dus na de geboorte en niet tijdens. Geldt ook voor mijn ouders. Dus dat moet ik ze vooraf maar op een briefje geven :+
pi_155615975
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:51 schreef pinquit het volgende:
Hahahaha :D
Ja. De vrouw van mn vader had laatst bedacht dat ze wel even langs wilde onaangekondigd. Gelukkig was ik toen teovallig net boodschappen aan t doen maar ik heb wel gevraagd of ze voortaan wil bellen omdat ik gewoon echt niet zo goed ben met onaangekondigd bezoek. Ik heb a) nooit iets in huis :') en b ) graag de ruimte om nog even de zooi aan speelgoed op te ruimen en de vaatwasser een rondje te laten draaien ofzo :')

Over bellen, ik denk dat ik deze keer de kaartjes pas na een dag of 3/4 ofzo wil gaan versturen. De opa's en oma's horen het toch wel direct en broers en zussen ook dus och. Verder moet vrijwel iedereen van ver komen dus ik verwacht geen onaangekondigd bezoek.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:59:06 #193
381212 Gulara
From the future
pi_155615990
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:18 schreef Daui het volgende:

[..]

Hahahaha _O- kreeg je daarna ook een vreetkick?
Maar werkte het wel een beetje ook of nam de werking af? Ze zei dat het fijn is omdat je het zelf kan toe dienen. Schijnen zwangere vrouwen op prijs te stellen :)
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe lang ik het gas heb gebruikt. Zal het eens nakijken. Maar ik ben uiteindelijk dus overgestapt op een ruggeprik. Redelijk pragmatische beslissing. Ik zat na 16 uur op 6cm ontlsuiting of zo (waarvan de laatste 6 uur er dus maar 2cm bij waren gekomen. Dus het ging nog wel even duren. Ik moest steeds langer aan het gas hangen. En had uiteindelijk zulke korte tussenposen dat het een beetje nutteloos was. Met de ruggeprik ben ik nog even gaan slapen. Als ik er bijna was geweest was het wel toereikend geweest. Maar uiteindeijk beviel ik pas 7uur later. Dus was een goeie beslissing.
Geen vreetkick. ;)
pi_155616007
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:00 schreef Estrys het volgende:
Wij hadden iets van: bezoek? Gezellig! Graag even bellen.
Zoiets hadden wij ook op het kaartje, en dan met het nr van mijn man. Ging prima, iedereen belde eerst (al had ik niet anders verwacht ook). Deze keer weer zo.

En voor de rest van de tekstjes moet ik serieus de kaartjes erbij pakken :@ ik weet niet eens meer of we simpelweg hoera hadden of dat we ook nog blij waren met onze zoon :P

Kaartje voor deze waren we heel snel uit eigenlijk. De meisjesnaam daarentegen :X
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:01:17 #195
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155616029
Ik had net voor het eerst een hand op mijn buik die ik er niet zelf op had gelegd :o van de juf van Max :') maar ik vond het geloof ik niet zo erg, of ik was te overrompeld :+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:02:00 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155616042
Nogsteeds niet mineola :D spannend
pi_155616095
Ja ik word er zelf ook een beetje zenuwachtig van inmiddels :D
We hadden al weken twee opties en man wil voor de geboorte de knoop doorgehakt hebben, maar ik raak gewoon niet overtuigd van een van de twee. Dus ik zoek nu naarstig naar andere opties. Met matig resultaat vooralsnog.
pi_155616101
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:57 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

opa en oma denken hier recht te hebben op t eerste bezoek. Als ik inderdaad ingeleid word heb ik de tijd om oppas voor de hond te regelen. Anders moeten mijn ouders dat doen -O-
Mijn schoonmoeder zei vorige keer dat ze bij de eerste wee in de auto zou springen. Alles goed en wel, ze moet er ff voor rijden maar ik wil eerst even vanuit t ziekenhuis thuis gesetteld zijn voor ik überhaupt ouders of schoonouders wil ontvangen. En dat is dus na de geboorte en niet tijdens. Geldt ook voor mijn ouders. Dus dat moet ik ze vooraf maar op een briefje geven :+
:X Ik krijg altijd een beetje jeuk van mensen ((schoon)ouders) die van dat soort dingen zeggen.. Gelukkig heb je nog zelf in de hand wanneer je belt. En dat zal niet bij de eerste wee zijn :P Mijn schoonouders wilden ook het liefst dat we belden zodra het was begonnen. Euhm.. Nee?

Hier ook geen onaangekondigde bezoeken trouwens. En anders deed ik niet open gok ik. Wel appjes in de trant van "Hoi, kunnen we vanmiddag om 15.00 uur even op visite komen?" En dan verbaasd zijn dat de agenda de komende week al vol zit met kraamvisite :+
pi_155616134
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:00 schreef Mineola het volgende:

Kaartje voor deze waren we heel snel uit eigenlijk. De meisjesnaam daarentegen :X
Joh, het wordt gewoon een jongen dan ;) :+
pi_155616154
Merk wel dat de belangstelling bij een tweede en derde wat afneemt. Zo van dat weten we nu wel.
pi_155616173
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:06 schreef Mineola het volgende:
Ja ik word er zelf ook een beetje zenuwachtig van inmiddels :D
We hadden al weken twee opties en man wil voor de geboorte de knoop doorgehakt hebben, maar ik raak gewoon niet overtuigd van een van de twee. Dus ik zoek nu naarstig naar andere opties. Met matig resultaat vooralsnog.
Dan beslis je toch na kennismaking met je kleine? O+ Geheid dat je dan wel ziet welke naam past.
Professioneel gifmenger.
pi_155616184
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:08 schreef kazy het volgende:

[..]

Joh, het wordt gewoon een jongen dan ;) :+
Dat zegt mijn man ook :D We gaan het zien!

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan beslis je toch na kennismaking met je kleine? O+ Geheid dat je dan wel ziet welke naam past.
Ik ben van beide namen niet overtuigd :) en mijn man wil graag van tevoren een naam, dan kan hij weer slapen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:11:13 #203
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155616190
De belangstelling is er ook niet echt als je een huilbaby hebt. Ja, veilig over de app. :+ wij hebben echt bizar weinig kraamvisite gehad, ik ben er eigenlijk wel een beetje sip over...
pi_155616210
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:06 schreef kazy het volgende:

[..]

:X Ik krijg altijd een beetje jeuk van mensen ((schoon)ouders) die van dat soort dingen zeggen.. Gelukkig heb je nog zelf in de hand wanneer je belt. En dat zal niet bij de eerste wee zijn :P Mijn schoonouders wilden ook het liefst dat we belden zodra het was begonnen. Euhm.. Nee?

Hier ook geen onaangekondigde bezoeken trouwens. En anders deed ik niet open gok ik. Wel appjes in de trant van "Hoi, kunnen we vanmiddag om 15.00 uur even op visite komen?" En dan verbaasd zijn dat de agenda de komende week al vol zit met kraamvisite :+
Haha herkenbaar. Hier wilde de schoonouders het ook weten bij de eerste zodra het begonnen was. En ook graag in welk ziekenhuis ik van plan was te gaan bevallen. Ja doeg hè :')

En dat van die appjes enzo ja dat is wel herkenbaar. Dat ik dan zei van nou dat kan niet want A komt in de ochtend al langs en B komt 's middags even heel snel 10 minuutjes langs. En dan beledigd zijn dat zij als C dan niet 's avonds nog een poos langs mogen komen. Ehm... nee? Gewoon, niet? Doe even gewoon :')
Ik denk dat ik dit maal mn opa en oma het snelst wil zien. Of wel bij mij thuis, maar als dat niet gaat, dan gaan we daar langs. Verder mijn ouders en dan zijn ouders. Tijdens de zwangerschap ook geen enkele interesse getoond verder, prima hoor hoeft ook allemaal niet. Maar dan hoef je niet ineens in de kraamweek met ej neus vooraan te staan wat mij betreft. En ik wil 1 bezoekje per dag ontvangen. Dat vond ik bij de oudste twee echt méér dan genoeg.
pi_155616380
Ik wil dat de kinderen eerst kennis maken. Mochten ze niet thuis zijn dan moeten alle andere ramptoeristen wachten tot ze er zijn. Kan me niet schelen hoe lang. De kraamhulp stuurt ze maar mooi weer weg. Tot mijn kinderen hun broertje hebben gezien komt er niemand in.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:27:20 #206
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155616441
Vermoeiend hoor. Hier is alleen vriendin A. zo :P Die zou echt wel beledigd zijn als ik haar niet zou laten weten als het begonnen is. Ja doei he :') gelukkig kan ze het ook hebben als ik gewoon zeg: "Ja doei he :') "
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:28:29 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155616467
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:11 schreef Mariposas het volgende:
De belangstelling is er ook niet echt als je een huilbaby hebt. Ja, veilig over de app. :+ wij hebben echt bizar weinig kraamvisite gehad, ik ben er eigenlijk wel een beetje sip over...
He wat naar eigenlijk :{ dat is wel even de andere kant op zegmaar.. Daar zou ik me ook best jammer over voelen
pi_155616468
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:23 schreef Estrys het volgende:
Ik wil dat de kinderen eerst kennis maken. Mochten ze niet thuis zijn dan moeten alle andere ramptoeristen wachten tot ze er zijn. Kan me niet schelen hoe lang. De kraamhulp stuurt ze maar mooi weer weg. Tot mijn kinderen hun broertje hebben gezien komt er niemand in.
Ja, dat sowieso uiteraard. :Y Maar dat spreekt voor mij zo voor zich :D de kinderen eerst en de eerste 24 uur ofzo voor ons zelf. Ik hoop enorm op thuis kunnen bevallen en dat de kindjes dan nog slapen. Kunnen ze samen de navelstreng doorknippen O+ maar dat zal wel enigszins een utopie zijn :+
pi_155616495
quote:
:*
Hier was het bij oudste ook niet per se een zoete inval aan kraambezoek hoor. Wel mijn ouders en schoonouders die vaak langskwamen maar de rest van de mensen had meer zoiets van we wachten wel even want ze zullen er wel niet op zitten wachten om in de kraamweek al zoveel visite te krijgen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:30:02 #210
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_155616502
quote:
-O- wat stom Mari.
Ik zou daar ook een beetje sip over zijn hoor. :*
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:35:04 #211
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155616587
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hier was het bij oudste ook niet per se een zoete inval aan kraambezoek hoor. Wel mijn ouders en schoonouders die vaak langskwamen maar de rest van de mensen had meer zoiets van we wachten wel even want ze zullen er wel niet op zitten wachten om in de kraamweek al zoveel visite te krijgen.
Same here. Pas na 5 weken kwamen mensen langs. Ik vond het vreselijk! Man net na 4 wkn vrij weer aan het werk, zelf nog zoekende hoe je ergens kon douchen en dan lief beschuit moeten smeren voor iedereen :{. Had helemaal geen behoefte aan mensen over de vloer :+. Volgende keer kraamfeest oid.

Overigens hadden wij geen tekst over 'bel als je langs wil komen', ingeschat dat niemand uit het niks langs zou komen. Dat klopte ^O^
pi_155616619
Bij mijn eerste was ik zo trots en vol adrenaline dat we beide families dezelfde avond hebben uitgenodigd ('s middags bevallen). Ik denk dat er een stuk of 10/12 mensen in huis zaten :o . Ik lag boven met baby en iedereen mocht heel even komen kijken. Ik was zo trots, heb echt genoten van die eerste avond (man wat minder, die miste die adrenaline rush waar ik nog in zat en was doodmoe). Daarna wel maar één bezoek per dag.

Bij mijn volgende zou ik het niet zo doen omdat ik eerst rustig mijn zoontje wil laten kennismaken met de baby. En achteraf had mijn eerste het best een beetje moeilijk de eerste paar maanden (veel huilen, moeilijk slapen), misschien was het ook fijner voor hem geweest om toch meer rust te hebben die eerste dag.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:37:46 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155616634

O+ O+ O+

alleen de achterkant vind ik niet leuk :') :P

:{ bleek het een draak te zijn ipv een totoro :')
pi_155616655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja, dat sowieso uiteraard. :Y Maar dat spreekt voor mij zo voor zich :D de kinderen eerst en de eerste 24 uur ofzo voor ons zelf. Ik hoop enorm op thuis kunnen bevallen en dat de kindjes dan nog slapen. Kunnen ze samen de navelstreng doorknippen O+ maar dat zal wel enigszins een utopie zijn :+
Ik zie mijn schoonvader helemaal na 10 minuten op de stoep staan. Die woont hier 5 minuten vandaan. En als de kinderen bijvoorbeeld bij mijn ouders zijn dan zijn die langer onderweg. En in de wereld van mijn schoonfamilie bestaan geen vanzelfsprekendheden :')
pi_155616674
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Same here. Pas na 5 weken kwamen mensen langs. Ik vond het vreselijk! Man net na 4 wkn vrij weer aan het werk, zelf nog zoekende hoe je ergens kon douchen en dan lief beschuit moeten smeren voor iedereen :{. Had helemaal geen behoefte aan mensen over de vloer :+. Volgende keer kraamfeest oid.

Overigens hadden wij geen tekst over 'bel als je langs wil komen', ingeschat dat niemand uit het niks langs zou komen. Dat klopte ^O^
Ghehe :D bij B.'s nichtje was dat zo :') waren we daar 's middags op kraamvisite. Zij had weer een ks gehad, bij haar oudste ook al. Ze had nu dus een (behoorlijke handfull) peuter en een pasgeborene. De keizersnede viel qua herstel erg tegen en de borstvoeding liep voor geen meter enz enz.
Gaat haar vent 's middags de deur uit om naar zn werk te gaan, steekt ie zn hoofd om t hoekje nog, ja ohja vergeten te zeggen. Vanavond komen 6 collega's langs. :') precies op moment dat hij dus aan t werk was en rond de bedtijd van de oudste. Als blikken konden doden... :D (en dat was heul terecht geweest ook...)
pi_155616707
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:37 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+

[ afbeelding ]
JA! :D
ik had exact hetzelfde :') stom hè
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:42:23 #217
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155616740
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

JA! :D
ik had exact hetzelfde :') stom hè
Ja joh dikke dissapointment wave hier :') ah, t was ook wel te mooi geweest :P :+
pi_155616765
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:42 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja joh dikke dissapointment wave hier :') ah, t was ook wel te mooi geweest :P :+
Er is wel zo'n site met 'hippe' babykleertjes, volgens mij allemaal vaneit en ebay-import :') en die boden een "zacht grijs babypakje" aan wat dus wél een totoro pakje is :D alleen ik weet niet meer welke site dat was. *boehoe*
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:44:42 #219
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155616793
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Er is wel zo'n site met 'hippe' babykleertjes, volgens mij allemaal vaneit en ebay-import :') en die boden een "zacht grijs babypakje" aan wat dus wél een totoro pakje is :D alleen ik weet niet meer welke site dat was. *boehoe*
Ik zie een uitdaging! :7
pi_155616802
Wat is een totoro? I'm getting old he? :'(
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:46:59 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155616832
quote:
Oh, Mari, dat vind ik echt raar. Een huilbaby is nog steeds jullie baby O+ , en misschien help je de ouders er juist mee als je even langskomt en de baby even overneemt (zou ik dan denken hoor).

Aan de andere kant, ik ben zelf niet zo van het vele bezoek, en ik merk dat J. het ook maar zo zo vindt, dus ik vind het niet zo erg als mensen nu overslaan.... Al is F. natuurlijk minstens net zo'n toffe baby als J was :6 O+
pi_155616862
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:45 schreef Estrys het volgende:
Wat is een totoro? I'm getting old he? :'(
Een Japanse film van Miyazaki. Mijn duo kijkt hem bijna dagelijks, hij s zo leuk O+

pi_155616867
Dank voor alle suggesties wat betreft kaartje. Ik ga nog even in conclaaf met mijn man en met mijn hormonen. Komt goed.

Wat betreft het bezoek na de geboorte, daar zijn we nog niet helemaal over uit hoe dat aan te pakken. Besloten om sowieso de eerste paar uur niemand te verwittigen en even ons eigen moment te pakken. En daarna dus de ouders en broers en zussen inlichten. En wie er dan eerst is/mag, moeten ze zelf maar uitvechten :@. Ik heb echt zo geen zin om dat te moeten regelen. Hoewel ik weet dat het loslaten daarvan tot conflicten zal leiden. Zo jammer.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:49:45 #224
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155616885
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:23 schreef Estrys het volgende:
+1

Mijn ouders hebben J. naar het ziekenhuis gebracht (hij had daar gelogeerd), en hebben toen zelf even 10 minuten in de koffiekamer gewacht tot hij kennis had gemaakt met zijn broertje. Ze wisten dit van tevoren. Daarna waren ze natuurlijk welkom, en hebben ze F. ook uitgebreid mogen knuffelen.

Dit alles trouwens pas de volgende ochtend, we hebben dus een avond + nacht voor ons drieën gehad, zonder bezoek. Top beslissing, even tot rust komen en zelf kennismaken met ukje O+
pi_155616928
quote:
Dat is ook echt niet leuk Mari. Het is dat je aan de andere kant van het land woont en mijn bekken niet meer wil... Want met alle liefde kom ik naar jullie mooie L. kijken die naast huilbaby ook gewoon jullie prachtig mooie zoon is O+.
Maar snapt je omgeving dat niet of wat maakt dat ze niet durven te komen?
pi_155616932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

Een Japanse film van Miyazaki. Mijn duo kijkt hem bijna dagelijks, hij s zo leuk O+

[ afbeelding ]
O ken ik niet. Mijn kinderen kijken geen tv. Die spelen alleen samen met hun biologisch verantwoorde speelgoed O-)
pi_155616992
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:52 schreef Estrys het volgende:

[..]

O ken ik niet. Mijn kinderen kijken geen tv. Die spelen alleen samen met hun biologisch verantwoorde speelgoed O-)
_O- ofcourse they do! :D
pi_155617035
Bij de oudste was ik vooral heel erg trots op mn kind en wilde ik haar graag showen aan mijn ouders. Niet zozeer aan mn schoonouders maar B. was net zo trots natuurlijk. Mn zusje en haar toenmalige vriend zaten ook al in spanning te wachten enz. Gevolg was dat ik toen ik een half uur thuis was ofzo gelijk de hele tent vol visite had en iedereen de baby even vast moest houden. Daarna kreeg k dr terug en rook ze naar mn schoonmoeder en mijn moeder :')

Dat doe ik dus nooit meer. Dat je gewoon je eigen kind dan niet terug durft te vragen ofzo omdat je denkt dat het not done is want ja ach mensen hebben ervoor gereisd enz. No way this time :D (en bij E. ook niet)
pi_155617306
Ik breek even in zonder bijlezen. NPM veel te dik, 7mm. We kunnen dinsdag pas in het AMC terecht voor verder onderzoek. NIPT slaan ze volgens echoscopiste over omdat de nekplooi echt veel te dik is :? Dit vraag ik me af, ik wil dat eigenlijk wel.
pi_155617312
quote:
Ik kan me voorstellen dat je daar een beetje sip over bent. Stomme reden om niet te komen dan.. En dat terwijl jullie zo'n knap manneke hebben :)

Hier ook niet veel visite gehad, maar daar ben ik wel blij om eigenlijk. Niet dat ik mijn kind niet wil showen hoor, maar ik hou niet zo van dat gedoe ;)

We hebben hier alleen de tweede dag te veel visite gehad. Beide opa's en oma's hadden een speciaal cadeau dat ze graag 'even' wilden langsbrengen (allebei gaven ze overigens een zilveren bestek met naam en geboortedatum erin haha) en met schoonzus hadden we al afgesproken dat ze zou komen met de kinderen. Schoonouders en schoonzus kwamen tegelijk binnen. Het kwam erop neer dat iedereen heerlijk op zijn gat bleef zitten en de baby ging knuffelen (door alle emoties en pijn had ik er niet echt de puf voor om dat laatste nog enigszins tegen te houden, zo stom van mezelf!). En mijn (inmiddels al oververmoeide) man maar beschuiten smeren, drinken inschenken en na afloop de troep die nog op tafel stond opruimen. 's Avonds toen nog mijn ouders op visite waarvan ik nu zelf vond dat ze de kleine ook mochten vasthouden (hadden ze nog niet gedaan). Nouja, lang verhaal kort. Mijn dochter heeft dus tot nu toe maar één keer een hele nacht overstuur liggen huilen en dat was dus toen. Les voor de volgende keer: dat doen we nooit meer! (En voor mezelf assertiever worden t.a.v. de kleine vasthouden ook al is het zeer naaste familie. Lastig met een schoonmoeder die heel makkelijk mijn kind uit mijn of mans handen pakt en daarna ook doodleuk doorgeeft aan de volgende en na mijn boze blik zegt 'ach het is nu toch rustig qua visite, dus dat kan wel'.) /eindefrustratie :P

Hierna overigens strikt één kraamvisite per dag gehad en alleen als M. rustig was door iemand laten vasthouden en anders gewoon niet. Jammer dan..
pi_155617379
Oh Razz wat naar! En dan ook nog zo lang moeten wachten voor nader onderzoek.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:16:44 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155617389
Razz, da's schrikken :* .

Geen idee van hoe en wat, maar ik las hier vorige week (?) van LB dat idd als nekplooi (veel) te dik, dan geen NIPT. Heb je alleen de echoscopist gesproken, of ook al een gynaecoloog? Die zou je toch moeten kunnen uitleggen waarom?
pi_155617391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik breek even in zonder bijlezen. NPM veel te dik, 7mm. We kunnen dinsdag pas in het AMC terecht voor verder onderzoek. NIPT slaan ze volgens echoscopiste over omdat de nekplooi echt veel te dik is :? Dit vraag ik me af, ik wil dat eigenlijk wel.
Wat een stress! Sterkte :*

Dat van die NIPT weet ik ook niet. Lijkt me dat dat gewoon kan toch? Of ze denken aan iets anders dan een chromosoomafwijking? Dan zou de NIPT inderdaad geen zin hebben..
pi_155617400
quote:
Hey shit wat ontzettend naar Razz :{

Hier in Nederland wordt de NIPT alleen aangeboden (en dus vergoed door verzekeraars) in onderzoeksverband. Binnen zo'n onderzoeksverband heb je je inclusie- en exclusiecriteria, en een van die exclusiecriteria is een nekplooi boven de 3,5 mm.
Het staat je vrij om nog steeds een NIPT te laten doen, maar die zal hoogstwaarschijnlijk wel voor eigen rekening zijn. Dit kan gedaan worden in bijvoorbeeld Antwerpen of net over de grens in Duitsland. Maar er zijn ook enkele ziekenhuizen in Nederland die de NIPT afnemen en voor je opsturen naar het buitenland, dus voor eigen kosten zeg maar. Het Bronovo in DH doet dit en AMC dacht ik ook. Informeer er even over bij je gyn. en hou er rekening mee dat een deel van de kosten voor het onderzoek van invasieve prenatale diagnostiek ook voor eigen rekening zijn.

Sterkte :*
pi_155617410
Razz wat naar :{ zo lang nog in spanning..
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:24:07 #236
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155617550
Lief jullie reacties! O+ Het is niet eens dat ik zo dol ben op al die visite maar gewoon 't feit dat sommige mensen niet reageren of alleen een kaartje sturen, voelt echt als gebrek aan belangstelling. En die zelfde mensen stonden vorig jaar wel lekker te zuipen en te vreten op m'n bruiloft. Dus gratis tip, neem eerst een kind en daarna de bruiloft, dan weet je wie je wel en niet moet uitnodigen. ;)

Razz jeetje, wat een schrik! Wat een hoop dikke nekplooien zijn er ineens. :{ ik hoop op beter nieuws voor je dinsdag!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:32:53 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155617760
Nee he Razz :{ wat een spanning nu! Ik duim voor goed nieuws dinsdag :*
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:34:39 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155617797
Wie zoekt er nog een konijn toevallig!? ^O^ *O* :P
pi_155617844
Razz, jullie ook al! Wat een schrik. Hopelijk dinsdag beter nieuws, ik duim!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155617863
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:06 schreef kazy het volgende:

[..]

Ja, ik kreeg dus van de week ook de opmerking van schoonmoeder, dat ze een uur na geboorte naast mijn bed staat. Ik hoop toch voor haar dat dat een grapje is. :')

Had het er nog even met vriend over... schoonfamilie pas bellen dat ze kunnen komen als de baby geboren is, dat telefoontje zal wel even op zich laten wachten zo direct na de geboorte. Ze wonen ook nog eens aan de andere kant van het land, dus voordat ze er dan op z'n vroegst zijn, zijn we toch al wel een uur of 4/5 verder als het tijdstip al acceptabel is. *) En dan komt ook meteen schoonzus en haar 2 kinderen mee vermoed ik. Maar ik vind dat alles afhankelijk moet zijn van hoe het gaat en hoe ik mijzelf voel.

Mijn eigen ouders wil ik als eerste bezoek overigens! Het is ook hun eerste kleinkind. :)
pi_155617902
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:34 schreef pinquit het volgende:
Wie zoekt er nog een konijn toevallig!? ^O^ *O* :P
Ik heb een egel in de aanbieding. Wil je ruilen?
pi_155617945
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb een egel in de aanbieding. Wil je ruilen?
Als het een ontplofte is dan laat maar ;)
pi_155617976
Alweer iemand in onzekerheid. Bah bah, wat naar Razz. Sterkte met de onzekerheid.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:41:36 #244
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155617982
:D sure, why not?
pi_155617985
Joycie, gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat ze toch nog op redelijk natuurlijke wijze geboren is en een goede start heeft! Ik hoop dat ze snel sterk genoeg is om mee naar huis te gaan!

Razz, heel veel sterkte!

Qua bezoek, O is geboren met vacuüm en op aanraden van de verloskundige en kraamzorg mocht niemand hem de eerste dagen vast houden (afgezien van wij zelf en de kraamzorg). Nou was dat een goed excuus, maar bij een volgende doen we precies hetzelfde. Vasthouden door anderen komt wel als hij een beetje bijgekomen is van de bevalling (hier na 5 dagen pas door oma 1, en na 8 dagen door oma 2).
pi_155618204
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:41 schreef pinquit het volgende:
:D sure, why not?
Zou het je afraden :p

Onsmakelijkheid in spoiler:
SPOILER
pi_155618231
Oh Razz, wat naar. Laat je idd goed informeren over de mogelijkheden :*
pi_155618502
Oef, sterkte Razz, ik hoop dat het toch mee blijkt te vallen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:06:04 #249
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155618505
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zou het je afraden :p

Onsmakelijkheid in spoiler:
SPOILER
Gadverdamme *O*
Maargoed, ik zou minder moeite hebben met een egel uitzetten dan met een tam konijn :P
pi_155618593
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:06 schreef pinquit het volgende:

[..]

Gadverdamme *O*
Maargoed, ik zou minder moeite hebben met een egel uitzetten dan met een tam konijn :P
Kan je 'm niet naar 't asiel brengen? Hier nemen ze ook konijnen aan bij de vogelopvang ( :') )
pi_155618706
Tjee Razz, wat akelig. ;( :*
pi_155618831
Oh jee, Razz. Wat vervelend die onzekerheid. Hopelijk snel goed nieuws.

----

Baby doet mij pijn. Voor het eerst... ze is nu heel erg aan het bewegen en flink aan het trappen en zet behoorlijk veel spanning op delen van mijn buik. Voelt afentoe alsof er bijna wat scheurt. }:| Auwie.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:31:55 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_155619144
quote:
Ah razz, fuck. Dinsdag pas? Ik ga ontzettend hard duimen :*
disclaimer
pi_155619185
Razz, wat rot. Ook hier draaien de duimen!
pi_155619356
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:37 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+

[ afbeelding ]
Totoro O+ . Draak :(
pi_155619383
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:37 schreef JantinaGr het volgende:

[..]
Had het er nog even met vriend over... schoonfamilie pas bellen dat ze kunnen komen als de baby geboren is, dat telefoontje zal wel even op zich laten wachten zo direct na de geboorte. Ze wonen ook nog eens aan de andere kant van het land, dus voordat ze er dan op z'n vroegst zijn, zijn we toch al wel een uur of 4/5 verder als het tijdstip al acceptabel is. *) En dan komt ook meteen schoonzus en haar 2 kinderen mee vermoed ik. Maar ik vind dat alles afhankelijk moet zijn van hoe het gaat en hoe ik mijzelf voel.

Mijn eigen ouders wil ik als eerste bezoek overigens! Het is ook hun eerste kleinkind. :)
Heeft je vriend/hebben jullie een minder goede band met zijn ouders? En of schoonzus met kinderen mee komt heb je zelf in de hand toch?
Wij bespraken gisteren dus ook hoe en wat en mijn man vindt dat zijn ouders net zo belangrijk zijn als de mijne. Ook zij worden Opa en Oma. En dat vind ik ook. Dus wij hebben besloten daar zelf geen verschil in te maken. Mijn ouders hebben niet meer recht dan zijn ouders.
Maar misschien hebben jullie daar een heel goede reden voor.

Overigens je laatste zin, volledig mee eens!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:47:52 #257
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155619599
Jezus Razz, jij ook al ;( sterkte met het vervolg! :*
pi_155619624
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heeft je vriend/hebben jullie een minder goede band met zijn ouders? En of schoonzus met kinderen mee komt heb je zelf in de hand toch?
Wij bespraken gisteren dus ook hoe en wat en mijn man vindt dat zijn ouders net zo belangrijk zijn als de mijne. Ook zij worden Opa en Oma. En dat vind ik ook. Dus wij hebben besloten daar zelf geen verschil in te maken. Mijn ouders hebben niet meer recht dan zijn ouders.

Hier zien we ze ook als gelijk, ik maak ook geen onderscheid tussen mijn ouder en schoonouders, ze zijn even welkom.
Maar ik wil eerst bevallen en dan zien wat ik wil. Als ik tijd wil met z'n 3en moeten anderen maar wachten. Als ik baby wil showen zijn onze ouders de eerste die mogen komen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:51:54 #259
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155619688
Razz wat een k*tnieuws... -O- heel veel sterkte gewenst bij de vervolgonderzoeken :*

Wat betreft bezoek na de geboorte, heb ik echt nog geen idee. Ligt er denk ik ook aan hoe ik me daarna voel en of alles helemaal goed is met de kleine. Maar bellen doen we sowieso wel gelijk denk ik...
pi_155619873
Razz, sterkte! :*

Hier moeten alle opa en oma's (3 paren) van ver komen. Het lastigste lijkt me dat ze dan dus ook niet zo maar eventjes blijven. Maar goed, we shall see...
pi_155619890
Sterkte met het vervolgonderzoek Razz :*
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:12:42 #262
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155620259
Nee, Razz, bij jullie ook al ;( . Sterkte :*
pi_155620391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ze zijn gelijk hoor wat dat betreft. Maar schoonfamilie woont dus aan de andere kant van het land en "even" blijven is er dus niet bij. Dat gaat dus wel meteen over úren. Vandaar dat ook schoonzus waarschijnlijk meekomt met de kids.

En ik hoef dan weer niet én schoonfamilie én mijn eigen ouders tegelijk op bezoek te hebben.
pi_155620610
Even voor joycie nog juigen. Zag hem in het update topic staan. (Verder niet bijgelezen :@ )
Gefeliciteerd met de geboorte!!!

Schudden voor gebruik
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:33:57 #265
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155620690
Ach Razz, wat een vervelend nieuws. En dan zo onzeker het weekend in. Sterkte :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:18 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ze zijn gelijk hoor wat dat betreft. Maar schoonfamilie woont dus aan de andere kant van het land en "even" blijven is er dus niet bij. Dat gaat dus wel meteen over úren. Vandaar dat ook schoonzus waarschijnlijk meekomt met de kids.

En ik hoef dan weer niet én schoonfamilie én mijn eigen ouders tegelijk op bezoek te hebben.
Tsja. Als jij er niet aan toe bent om veel mensen te ontvangen en/of voor lange tijd, dan hebben ze daarmee te dealen, toch? Lange reistijd ten spijt. Als kraamvrouw draait het even om jou en de baby. Je hebt net een kind op de wereld gezet en de baby moet wennen aan alle prikkels van de buitenwereld. Dat je dan je rust nodig hebt, lijkt me vanzelfsprekend.

Heel sociaal dat je rekening wil houden met je schoonfamilie en dat ze lang moeten reizen, maar dat kan ook wel bij het tweede bezoek ;)
pi_155620857
Ik maakte bij de oudste twee ook geen onderscheid. Sterker nog ik deed behoorlijke moeite om de boel gelijk te verdelen tussen alle opa's en oma's. Ondanks dat niemand iets te kort is gekomen werder vanuit bepaalde hoek toch continu vergeleken met de andere grootouders en vooral benadrukt hoeveel beter de andere grootouders het wel niet zouden hebben enz.

Tegenwoordig tonen mn schoonouders weinig moeite/interesse voor de meisjes. Ze vinden het te ver weg om voor maar eventjes te komen. Op zich best logisch maar een paar uur vind mn schoonvader dan weer te lang :') t is ook niet gauw goed... Er wordt voor het gemak wel eens vergeten dat zij niet de enigen zijn die van verder moeten komen (een ruim uur reistijd, t is ook weer niet zo dat de situatie net als bij jagar is ofzo...)

Dit keer ben ik er dus wel klaar mee wat dat betreft. Graag of niet. En prima dat je de afstand te lang vindt voor enkel en alleen een uurtje visite. Dan zoek je maar wat leuks in de omgeving om te doen. Museum ofzo weet ik het. Maar je bent op kraambezoek, een uur is echt lang genoeg.
pi_155620984
Dank allen. Lief van jullie :* Het is een gek gevoel, zo onzeker. Maar ik denk dat met 7mm de kans wel heel erg klein is dat het goed zit. We moeten het maar zien.
pi_155621434
Ohh Razz, vanaf vakantie even een hele dikke knuffel voor jou, wat ontzettend kut zeg ;( :* :*
pi_155621449
Razz ;( wat onwijs schrikken! Pfoeh.

Dinsdag dan naar gynaecoloog? Gaan ze dan nogmaals kijken? Sterkte!
pi_155622992
Razz wat een klotebericht zeg ;( die onzekerheid ook tot dinsdag. Veel sterkte :*
pi_155623132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ik maakte bij de oudste twee ook geen onderscheid. Sterker nog ik deed behoorlijke moeite om de boel gelijk te verdelen tussen alle opa's en oma's. Ondanks dat niemand iets te kort is gekomen werder vanuit bepaalde hoek toch continu vergeleken met de andere grootouders en vooral benadrukt hoeveel beter de andere grootouders het wel niet zouden hebben enz.

Tegenwoordig tonen mn schoonouders weinig moeite/interesse voor de meisjes. Ze vinden het te ver weg om voor maar eventjes te komen. Op zich best logisch maar een paar uur vind mn schoonvader dan weer te lang :') t is ook niet gauw goed... Er wordt voor het gemak wel eens vergeten dat zij niet de enigen zijn die van verder moeten komen (een ruim uur reistijd, t is ook weer niet zo dat de situatie net als bij jagar is ofzo...)

Dit keer ben ik er dus wel klaar mee wat dat betreft. Graag of niet. En prima dat je de afstand te lang vindt voor enkel en alleen een uurtje visite. Dan zoek je maar wat leuks in de omgeving om te doen. Museum ofzo weet ik het. Maar je bent op kraambezoek, een uur is echt lang genoeg.
Een uur is eigenlijk helemaal niets. Je gaat in de auto zitten, zoekt wat leuks op de radio en dan ben je er al...Ik denk dat NL het enige land is waar een uur reistijd als veel wordt gezien...
pi_155623713
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Een uur is eigenlijk helemaal niets. Je gaat in de auto zitten, zoekt wat leuks op de radio en dan ben je er al...Ik denk dat NL het enige land is waar een uur reistijd als veel wordt gezien...
dat is ook relatief. Mijn schoonouders wonen op anderhalf uur rijden en die draaien hun hand er niet voor om. Toen we nog niet samenwoonden reed mijn man om de dag twee uur om bij mij te zijn. Maar hij is vrachtwagenchauffeur geweest, dus een ritje van max twee uur is twee keer knipperen voor hem :') ik kan nou niet meer zo lang zitten en zeker niet zonder toilet in de buurt maar in een comfortabele auto vind ik het zelf ook niks erg. Zeker niet in de nieuwe auto. We hadden een caddy en die stoel had maar een stand, erg klote.
pi_155623789
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:19 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

dat is ook relatief. Mijn schoonouders wonen op anderhalf uur rijden en die draaien hun hand er niet voor om. Toen we nog niet samenwoonden reed mijn man om de dag twee uur om bij mij te zijn. Maar hij is vrachtwagenchauffeur geweest, dus een ritje van max twee uur is twee keer knipperen voor hem :') ik kan nou niet meer zo lang zitten en zeker niet zonder toilet in de buurt maar in een comfortabele auto vind ik het zelf ook niks erg. Zeker niet in de nieuwe auto. We hadden een caddy en die stoel had maar een stand, erg klote.
ja, ik weet dat het relatief is. Wij woonden vroeger in Twente en familie in Friesland, 2 uur rijden deden we regelmatig voor een kopje koffie. Maar, de hoeveelheid mensen die een uur ver vind is wel groot in NL.

Wij hebben lang getwijfeld om volgend weekend nog naar een bruiloft 5 uur verderop te gaan. Uiteindelijk toch maar afgezegd, maar vooral vanwege teveel onrust..
pi_155623993
Even een andere vraag.
Sturen jullie ook verschillende geboortekaartjes naar mensen die op 1 woonadres wonen? Of gewoon 1 geboortekaartje per adres?

Mijn vriend denkt dat mijn broers (beide twintigers, maar nog wel thuiswonend) ook elk een apart geboortekaartje moeten krijgen + de volwassen thuiswonende zoon van schoonzus en een 35-jarige neef die nog bij oom/tante woont.

Ik vraag het me af. Dit doe ik met kerstkaartjes in elk geval niet. ~:)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:33:35 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155624125
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Dank allen. Lief van jullie :* Het is een gek gevoel, zo onzeker. Maar ik denk dat met 7mm de kans wel heel erg klein is dat het goed zit. We moeten het maar zien.
Ah Razz, jemig zeg, dat is wel even flink schrikken :o

7 mm.... kan me voorstellen dat je dan echt foute boel vermoedt. Maar dat hóeft niet he!! :*

Overigens heeft de gynaecoloog voor ons een beetje gesjoemeld; bij de combinatietest-echo kwam de nekplooi uit op 3,7 mm, maar in t ziekenhuis op 2,5. Ze kon de NIPT niet laten doen met die 3,5 dus heeft ze haar eigen meting doorgegeven.
pi_155624339
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:29 schreef JantinaGr het volgende:
Even een andere vraag.
Sturen jullie ook verschillende geboortekaartjes naar mensen die op 1 woonadres wonen? Of gewoon 1 geboortekaartje per adres?

Mijn vriend denkt dat mijn broers (beide twintigers, maar nog wel thuiswonend) ook elk een apart geboortekaartje moeten krijgen + de volwassen thuiswonende zoon van schoonzus en een 35-jarige neef die nog bij oom/tante woont.

Ik zou dat met een geboortekaartje ook niet doen. Dan komen er 3 dezelfde kaartjes op 1 kast ofzo? Ik zie de meerwaarde er niet zo van. Ik zou gewoon de kaart adresseren aan allen, dus "pa, ma, broer&broer" oid, maar wel maar één kaart sturen.
pi_155624354
Och nee Razz, wat een onzekerheid ;( Duimduim ook voor jullie!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155624395
quote:
Even een andere vraag.

Welnee :D wat een onzin. Je richt de envelop dan toch aan alle gezinsleden?
Of denk je dat je broers van plan waren om het kaartje in een plakboek te doen ofzo :D dan kun je er altijd later nog een extra geven.
pi_155624496
quote:
Even een andere vraag.

Ik heb dat de vorige keer wel gedaan, maar dat was maar één kaartje. Was ook een thuiswonend kind waarbij de uitwonende broers en zussen ook een apart kaartje kregen. Deze keer stuur ik naar de ouders een kaartje gericht aan familie xxx en de kinderen (allemaal uitwonend) krijgen een mailtje met een foto/scan van het kaartje. Ik heb niet al hun adressen en ga die ook niet opvragen.

Bij nog thuiswonende broers en zussen zou ik wel een apart kaartje sturen. Familie verder weg twijfel ik over, ligt een beetje aan de band ook.
pi_155624519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Jup. Ben ik he-le-maal met je eens :Y
In veel landen is het niet uitzonderlijk als je een uur of 2 onderweg bent naar je naasten en daar wordt echt niet zo erg moeilijk over gedaan. We zijn hier gewoon wat verwend met het feit dat heel veel bereikbaar is binnen een straal van een half uur reistijd ofzo. En qua alles bedoel ik ook scholen, ziekenhuizen, warenhuizen en dus familie en vrienden. We hebben allemaal wel mensen die verder weg wonen enzo maar toch.
Ik vind een uur ook niet heel spannend verder. En als ik je nou áltijd na 20 minuten de deur uit zou schoppen, okay. Maar ik vind best dat je jezelf even op de tweede plaats kunt zetten als bezoeker op kraamvisite. Ik vind het behoorlijk egoïstisch om te verwachten dat jij wel langer mag blijven, puur en alleen omdat je reistijd een uur is. Dan ga je dus maar vermaak in de omgeving zoeken als je het anders zonde van je tijd/benzine vindt.
pi_155624881
quote:
Even een andere vraag.

Hier ook één zo'n geval. Mijn oom en tante met twee neven en een nicht van mij. Allemaal volwassen en uitwonend maar mijn nicht woont even heel tijdelijk weer bij haar ouders. Zij krijgt wel een eigen geboortekaartje, omdat ik weet dat ze dat echt enorm waardeert.
Ik zou dit bij de kerstkaarten niet gedaan hebben.
pi_155625237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:40 schreef mignonne het volgende:

.... En de afstand te lang voor enkel en alleen een uurtje visite. Dan zoek je maar wat leuks in de omgeving om te doen. Museum ofzo weet ik het. Maar je bent op kraambezoek, een uur is echt lang genoeg.
Dit dus! Of ik het nu wel of niet regel, er wordt toch vergeleken en geoordeeld enz. Dus besloten ons er niet mee te bemoeien. We bellen de 3 ouderparen en dan zoeken ze het zelf maar uit :).
En of je nu van ver komt of dichtbij woont, het is kraamvisite en ik heb altijd geleerd dat een uur dan de max is. Vindt men dat te kort omdat men van ver komt, prima. Dan kom je niet of plan je er maar een uitje omheen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:13:25 #283
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155625586
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jup. Ben ik he-le-maal met je eens :Y
In veel landen is het niet uitzonderlijk als je een uur of 2 onderweg bent naar je naasten en daar wordt echt niet zo erg moeilijk over gedaan. We zijn hier gewoon wat verwend met het feit dat heel veel bereikbaar is binnen een straal van een half uur reistijd ofzo. En qua alles bedoel ik ook scholen, ziekenhuizen, warenhuizen en dus familie en vrienden. We hebben allemaal wel mensen die verder weg wonen enzo maar toch.
Ik vind een uur ook niet heel spannend verder. En als ik je nou áltijd na 20 minuten de deur uit zou schoppen, okay. Maar ik vind best dat je jezelf even op de tweede plaats kunt zetten als bezoeker op kraamvisite. Ik vind het behoorlijk egoïstisch om te verwachten dat jij wel langer mag blijven, puur en alleen omdat je reistijd een uur is. Dan ga je dus maar vermaak in de omgeving zoeken als je het anders zonde van je tijd/benzine vindt.
:Y op alles.

Mooi hoe scheef dat ook verdeeld kan zijn.
Schoonfamilie en bijna alle vrienden van vriend wonen op 2 uur treinen van ons vandaan. Voor mijn familie zijn we ook gauw 1,5 uur onderweg.
Als vriend alleen gaat pakt hij vaak de motor, maar samen gaan we met de trein omdat ik nog geen motorpak heb voor achterop. De treinreis duurt lang en vaak hebben we dan nog een bus of een lift nodig naar de eindbestemming, maar draaien we de hand niet voor om. Regelmatig 2-3x per maand, geen probleem. Ook niet bij korte bezoekjes.

Wij wonen echter zóóó ver weg van iedereen, dat we hier alleen mensen zien met verjaardagen en als we geluk hebben 1 of 2 keer daarbuiten. En dan hebben zij allemaal een auto onder de kont, wat de reistijd bijna halveert.
Alleen onze beide ouders lijken door te hebben dan de afstand beide kanten op gelijk is :') :D
pi_155625986
oeps :') E. heeft ook vijfde ziekte. A. had het in de zomervakantie, een week of twee geleden. Kans zat er dik in natuurlijk dat E. het ook zou krijgen maar omdat het toen zomer was heb ik er niet zo bij nagedacht. Tot net de vlekken kwamen.
Heb de juf maar even een mailtje gestuurd om het aan te geven omdat ze wel de hele afgelopen week op school is geweest. Geen idee of zij daar nog iets mee doen ofzo maar goed.

Ik twijfel nog of ik mn verloskundige op de hoogte moet stellen dat E. de bron van is van eventuele paniektelefoontjes straks :P maar goed, ze zijn toch al enorm fan van me dus hè :+
pi_155626121
Razz :{ wat een nieuws. En ook *&$%@ dat je pas dinsdag terecht kunt. :*
pi_155626714
Razz, bij jullie ook al ;( Veel sterkte!

Dat drakenTotoro pakje }:| Die afbeelding van Totoro op de tak heeft Stip op z'n muur, maar dan met 1 jongetje ernaast ipv 2 meisjes O+ Ik wil nu een meisje zodat ik een Ponyo kamer kan maken :+

Mijn ouders wonen ook ruim een uur weg, maar ze waren er eerder dan m'n schoonouders die gewoon hun werkdag afmaakten. M'n vader was onderweg naar Brussel voor een vergadering en heeft z'n collega op een parkeerplaats afgezet zodat hij opgepikt kon worden door iemand anders :')
pi_155626860
Totoro O+
Bij ons hangen deze op de babykamer
pi_155627267
leuk daui <3 hier hangt totoro boven de eettafel :7

SPOILER
Ooit hier op fok een canvas-afdruk gewonnen met een fotowedstrijd en daar deze mee besteld. Nog steeds echt superblij mee <3 de tafel is inmiddels fel-roze en wordt volgende week ouderwets-groen geverfd :Y)
pi_155627429
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ah Razz, jemig zeg, dat is wel even flink schrikken :o

7 mm.... kan me voorstellen dat je dan echt foute boel vermoedt. Maar dat hóeft niet he!! :*

Overigens heeft de gynaecoloog voor ons een beetje gesjoemeld; bij de combinatietest-echo kwam de nekplooi uit op 3,7 mm, maar in t ziekenhuis op 2,5. Ze kon de NIPT niet laten doen met die 3,5 dus heeft ze haar eigen meting doorgegeven.
Ik vind het zo raar dat ik nergens iets kan vinden over die 3,5mm grens. Overal staat dat iedereen met een risico van groter dan 1:200 in aanmerking komt :?

Nouja. We horen het dinsdag wel dan. Sorry dat ik niet reageer op iedereen trouwens, het is een rare dag. Ben maar wel gewoon les gaan geven, lekker HAVO5 uitfoeteren O+ dat hielp. Nu drie dagen vrij, gaan we gewoon fijn leuke dingen doen met z'n drieën en dan is het vast zo dinsdag.
pi_155627686
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:17 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik vind het zo raar dat ik nergens iets kan vinden over die 3,5mm grens. Overal staat dat iedereen met een risico van groter dan 1:200 in aanmerking komt :?

Nouja. We horen het dinsdag wel dan. Sorry dat ik niet reageer op iedereen trouwens, het is een rare dag. Ben maar wel gewoon les gaan geven, lekker HAVO5 uitfoeteren O+ dat hielp. Nu drie dagen vrij, gaan we gewoon fijn leuke dingen doen met z'n drieën en dan is het vast zo dinsdag.
Dat klopt en ik vind dat ook echt een debet aan de hele nipt toestand in NL;dat dit pas in de hele kleine lettertjes staat. Hier staat eea aan info:

quote:
Wie kan niet meedoen aan deze studie?
U kunt niet deelnemen als uit het echo-onderzoek blijkt dat uw kind een verdikte nekplooi heeft die groter is dan
3.5 mm. Het zou dan zo kunnen zijn dat uw kind een aandoening heeft die met NIPT niet gevonden wordt. Er
wordt met NIPT alleen naar trisomie 21, 18 en 13 gekeken. Bij een verdikte nekplooi, wordt u verwezen voor het
bespreken van eventueel aanvullend onderzoek (vlokkentest of vruchtwaterpunctie).
U kunt ook niet meedoen als u nu zwanger (geweest) bent van een niet-identieke meerling (zoals een twee-eiige
tweeling). In dat geval is NIPT minder betrouwbaar. Ook dan wordt u verwezen voor het bespreken een
vlokkentest of vruchtwaterpunctie, als u dat wilt.
info komt hier vandaan: http://www.meerovernipt.n(...)20studie%202.0_0.pdf link naar de folder van de Trident studie waar de nipt dus binnen uitgevoerd wordt. Pdf download direct geloof ik.
pi_155627710
Kaartjes: 1 per adres.

Mignonne wat een rotdingen heb je te regelen.. :*

Razz wat een ... Nieuws! :*
pi_155627712
Ik heb alleen een foto van de work in progress, want ik ben te lui om naar boven te lopen, maar het is best een grote muurschilderin :+

SPOILER
Dat is idd vreemd Razz. Zou je je verzekering kunnen bellen om meer uitleg? En wat gaan ze nu anders doen qua onderzoeken dan?
pi_155627757
heel tof Dot O+
pi_155627794
Net in de supermarkt bijna v mijn stokkie gegaan.. Mn benen gingen zwabberen en begon te duizelen..
Teveel gedaan ofzo.. Tussen de middag kan ik niet meer slapen en ik had t warm.

Nu op de bank.

Is t raar dat ik die poppetjes niet ken? Totoro? Waar is dat van? :X
pi_155627843
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:27 schreef Dot. het volgende:
Ik heb alleen een foto van de work in progress, want ik ben te lui om naar boven te lopen, maar het is best een grote muurschilderin :+

SPOILER
Dat is idd vreemd Razz. Zou je je verzekering kunnen bellen om meer uitleg? En wat gaan ze nu anders doen qua onderzoeken dan?
Volgens mij wordt het dan meteen een vlokkentest en/of vruchtwaterpunctie om chromosoomafwijkingen uit te sluiten. Maar dan kan het bijv. ook nog een hartafwijking hebben die niet uit zo'n test komt. Begreep ik van de gyn vandaag. En dan.. Ja, geen idee?
pi_155627855
Muur wordt prachtig Dot O+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:35:35 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155627936
Razz je bent een bikkel dat je bent gaan werken. Sterkte dit weekend! :*
pi_155628229
Wow Dot super! Kun je je niet op mijn muur uitleven ;) ? En die van jou vind ik ook heel mooi Mignonne, ik ken dat plaatje helemaal niet.

Totoro is een anime van Studio Ghibli. Echt superlief.

Checken ze met een vlokkentest of vruchtwaterpunctie dan op dezelfde afwijkingen?

En Razz :*
pi_155628460
Hele leuke plaatjes en muurdingen. O+
Razz :*

Wat voor producten gebruiken jullie met jullie nesteldrang? Hier moet echt flink huis worden gehouden en er moeten echt twee flessen bleek door de badkamer heen, maar dat vind ik een beetje eng nu. :+
pi_155628660
DETTOL! Ik mag niks doen dus nu heb ik mijn man verplicht schoon te maken met dettol ~O>
pi_155629821
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')