abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:30:06 #101
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155599128
Ik heb meegedaan, Leonietje. Vond het heel goed te doen. Flessen eerst even laten luchten in de buitenlucht werkte voor mij heel goed. :)
pi_155599340
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:26 schreef Leonietje83 het volgende:
Gefeliciteerd Joycie met jullie dochter met mooie naam! Ik hoop dat ze snel lekker bij je mag en jullie thuis van de roze wolk kunnen genieten!

Wie van jullie doet mee/heeft mee gedaan aan moeders voor moeders en hoe bevalt dat? Ik had me vorige zwangerschap aangemeld maar hoorde daarna horrorverhalen over stankflessen van buurvrouw dat ik nu toch twijfel...
Lekker ruikt het niet nee, maar ik neem ook aan dat je niet van plan bent om er actief aan te gaan ruiken! :D
Ik heb er geen last van gehad in ieder geval. Je plast in een kannetje, dan draai je de fles open, kannetje erin legen, fles dicht, weg geur. Kannetje omspoelen en klaar. Ik vond het een kleine moeite voor een goed doel!
pi_155599472
Ik heb het 2x gedaan.... En 2x vond ik het niet leuk om te doen, Steeds plassen met die kan eronder.
Maar het is voor een goed doel, dus daarom deed ik het toch! Nee het ruikt niet lekker. Maar ik hield altijd mijn adem in zodra ik de fles opendraaide tot ie weer dicht zat en dan rook je er verder weinig van.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155599562
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:28 schreef Frummeltje86 het volgende:
Jaaaa Joycie daar is ze dan! Wat klink je gelukkig O+ gefeliciteerd met jullie dame! *O*

Mignonne, heel veel sterkte gewenst :*

Zou je trouwens achter mijn naam in de op ajb meisje willen zetten?
gedaan :)

MvM heb ik bij de oudste aan meegedaan. Vond die flessen wel gaan qua geur. Daarna niet meer meegedaan omdat het concept me tegenstond.
:)
pi_155599830
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt? :')
Ik moet een bevalplan schrijven...

En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!! :'(
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom. :{ Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
-O-
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:45:34 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155599871
Ik heb vorige zwangerschap meegedaan, was niet eens een optie om t niet te doen vond ik.

En het valt me dus van mezelf tegen, maar dit keer doe ik niet mee. Ik heb maar heel zelden een toiletbezoekje zonder meeloerende peuter :') en die wou ik niet met die kannen aan de haal hebben.
pi_155599899
Leonietje hier totaal geen last gehad van stank. Reageerde sowieso nergens op. Vond t verplichte boven een kan vervelender maar voor t goede doel
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:46:56 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155599932
Ah, ik stond er ook zo in Sillie. Wat misschien helpt; als jij de baarkruk of skippybal in je plan hebt staan, zorgt je vk in elk geval dat die aanwezig zijn.

Mijn bevalplan begon en eindigde zo'n beetje met dat ik vooral vertrouwen had in de kunde van de aanwezige personen en dat ik daar niet iets door wilde drukken :')

En je bedoelt pethidine denk ik.
pi_155600046
Joycie, van harte met jullie dochter O+ *O* . Wat fijn dat ze er is, gezond en wel.
pi_155600073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt? :')

En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!! :'(
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom. :{ Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
-O-
Er is remifentanil of pethidine (maar dat geven ze niet overal meer).
en idd, je weet nooit wat je dan wil (ik wou alleen maar liggen, al mijn plannen over leuke standjes gingen de deur uit), maar idd kan de vk dan ervoor zorgen dat ze de spullen bij zich heeft.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155600092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:46 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, ik stond er ook zo in Sillie. Wat misschien helpt; als jij de baarkruk of skippybal in je plan hebt staan, zorgt je vk in elk geval dat die aanwezig zijn.

En je bedoelt pethidine denk ik.
Ah zo. Dan zet ik er wel in dat ik ze wil proberen.

Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.

Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
pi_155600114
quote:

-O-
Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.

Dus behalve als je iets per se wel of niet wil, of bang bent dat je bepaalde beslissingen niet meer op het moment kan nemen, of een bepaalde manier van behandelen wil, kan het ook gewoon zonder en merk je het vanzelf :)
pi_155600202
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.

Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
Ruggenprik heeft ook wel nadelen; hier staat veel info http://deverloskundige.nl/bevalling

En dat is niet gek, juist heel belangrijk. Mijn man werd trouwens meegetrokken door de verpleegkundige 'jij gaat mee!; toen N. naar de arts werd gebracht. Hij had geen keus :)
pi_155600213
Ik dacht dat ik veel in bad wilde liggen, maar ik vond het niks :D Wel uren onder de douche gezeten op een krukje.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:54:23 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155600304
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan moet je het er vooral in zetten :Y

Het is meestal wel gebruikelijk, net als kindjes zo snel en zo lang mogelijk bij de moeder leggen. Maar het kan maar even genoteerd staan he :)

Pethidine werd hier in t umcg ook niet gegeven, vanwege die effecten.
pi_155600388
quote:

-O-
Het is niet verplicht he :) als jij je fijner voelt bij dingen over je heen laten komen dan kan/mag dat gewoon. Vaak is zo'n standaard format bevalplan meer bedoelt om je te laten nadenken over dingen zoals bij pijnstilling enzo. De site die saskia aangeeft geeft veel info over van alles. Van pijnstilling tot houdingen enz.

Ik was zelf in principe ook niet van plan een bevalplan te maken. Ik heb wel een aantal wensen maar die laat ik gewoon in mn dossier zetten. Het zijn geen enorm belangrijke dingen, zoals dat ik een bepaalde manier van hechten wil en dat er bloed afgenomen moet worden uit de navelstreng na de bevalling. Dat zijn dingen die komen heus ook wel goed zonder bevalplan.
pi_155600419
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:50 schreef Svane het volgende:

[..]

Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.

Dus behalve als je iets per se wel of niet wil, of bang bent dat je bepaalde beslissingen niet meer op het moment kan nemen, of een bepaalde manier van behandelen wil, kan het ook gewoon zonder en merk je het vanzelf :)
Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.
En protocol zegt dat er een kinderarts komt om de baby te controleren. Prima, maar ik wil dat dat in mijn zicht gebeurd of dat vriend dan mee kan.

En bijwerkingen van ruggeprik; weet ik, maar toch voel ik me daar gezien alle horrorscenario's die ik op mijn werk mee krijg het beste bij qua gevolgen voor de baby en mij. En ik ga er al niet van uit dat ik een ruggeprik nodig heb; ik vertrouw er echt in dat mijn lijf het wel gewoon zo kan. Maar als ik de pijn niet trek of het lang duurt, dan 't liefst een ruggeprik..

[ Bericht 13% gewijzigd door silliegirl op 27-08-2015 20:02:59 ]
pi_155600680
Gefeliciteerd Joycie! O+ *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_155600770
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.
En protocol zegt dat er een kinderarts komt om de baby te controleren. Prima, maar ik wil dat dat in mijn zicht gebeurd of dat vriend dan mee kan.

En bijwerkingen van ruggeprik; weet ik, maar toch voel ik me daar gezien alle horrorscenario's die ik op mijn werk mee krijg het beste bij qua gevolgen voor de baby en mij. En ik ga er al niet van uit dat ik een ruggeprik nodig heb; ik vertrouw er echt in dat mijn lijf het wel gewoon zo kan. Maar als ik de pijn niet trek of het lang duurt, dan 't liefst een ruggeprik..
Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.
pi_155600870
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.
Ik heb als opties: Ruggeprik, TENS of "pijnstillende injecties". Die laatste zijn niet gespecificeerd :') . Ik benoem pethidine wel in mijn plan als no-go en de rest bespreek ik wel bij het doornemen van 't geboorteplan. (waar ze een dubbele afspraak voor plannen zodat "we daar de tijd voor hebben". :O )
pi_155601308
quote:

-O-
Lees anders even de flyers door die je van de gyn heb gekregen. Staat alles in, ook alle voor en nadelen van verschillende manieren van pijnbestrijding. Je bedoelt pethidine trouwens.

En als je geen mening hebt vul je t niet in he. Het is niet dat je pas mag bevallen als je een bevalplan hebt en dat een voldoende heeft gekregen. Zie het als een lijst onderwerpen waar je over kan nadenken of je wensen daaromtrent hebt.
pi_155601432
Oh hoi spuit elf :D

Joycie! Ze is er! Goed gedaan! Van harte gefeliciteerd met jullie ongetwijfeld mooie meisje, geniet van je kraamtijd! *O*

Ben benieuwd naar het vervolg voor jou ook, mag jij nu snel naar huis?
pi_155601595
Ik had ook niet echt wensen omdat ik niet wist wat ik moest verwachten dus ik had er in gezet dat ik heldere communicatie wilde met alle mitsen en maren en dat de baby nergens alleen heen ging. En geen co-assistenten :@ Ik denk dat ik daar deze keer minder zwaar aan til, maar ik wilde voor de eerste keer geen lesmateriaal zijn.

Nu zet ik erin dat ik absoluut geen sensor in het hoofdje wil, want door dat stomme ding dat telkens losschoot heeft Stip nu een bult op z'n achterhoofd }:|
pi_155601639
Cassandra :*

Is er iemand hier met lachgas bevallen?
pi_155601813
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:28 schreef Daui het volgende:

Staat hier niet eens op 't menu, lachgas.
pi_155601894
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Staat hier niet eens op 't menu, lachgas.
Bij mij lekker wel :6
O.a. lachgas, pompje en ruggenprik
pi_155601976
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:26 schreef Dot. het volgende:
En geen co-assistenten :@ Ik denk dat ik daar deze keer minder zwaar aan til, maar ik wilde voor de eerste keer geen lesmateriaal zijn.
Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedanken :)
pi_155601986
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:20 schreef Mineola het volgende:

[..]

Lees anders even de flyers door die je van de gyn heb gekregen. Staat alles in, ook alle voor en nadelen van verschillende manieren van pijnbestrijding. Je bedoelt pethidine trouwens.

En als je geen mening hebt vul je t niet in he. Het is niet dat je pas mag bevallen als je een bevalplan hebt en dat een voldoende heeft gekregen. Zie het als een lijst onderwerpen waar je over kan nadenken of je wensen daaromtrent hebt.
Flyers? Kheb heel geen flyers? :{
Ik heb alleen een boekje "bevallen in het ziekenhuis" en daar staat uiteengezet welke pijnstilling ze aanbieden (ruggeprik, tens, pijnstillende injectie) maar verder dus niks. Geen voor- of nadelen.
pi_155602072
Check die website effe, dat is de officiële vk-organisatie. Ik kreeg ook een foldertje bij de vk over pijnstilling, maar dat was pas bij 33 weken ofzo.
pi_155602176
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:36 schreef SaskiaR het volgende:
Check die website effe, dat is de officiële vk-organisatie. Ik kreeg ook een foldertje bij de vk over pijnstilling, maar dat was pas bij 33 weken ofzo.
Was ik al aan het lezen. 't is alleen een beetje lastig als ik niet weet of ze zo'n pomp bijv. wel aanbieden in mijn ziekenhuis, want ook die kan ik dus op de kaart niet vinden.
Ik noteer het maar als vraag, dan bespreek ik het wel.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:51:13 #131
381212 Gulara
From the future
pi_155602684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:28 schreef Daui het volgende:

Ja ik.

Ik vond het wel fijn. Het haalt zeker de scherpe kantjes eraf, en verdwijnt weer snel als je het niet meer inademt. (Behalve als je zoals ik doet alsof je wee wat langer duurt en bijna continue aan dat ding hangt. Ik vond mezelf echt superslim en dacht dat niemand me doorhad. :') )
Ik zou voor wat betreft lachgas een ding mee willen geven. Je komt echt heel erg stoned en onder invloed over. Ik heb het daar achteraf met m'n vriend over gehad. Ik merkte wel dat ik niet lekker over kwam, maar ik voelde me helder zeg maar. Maar omdat dat absoluut niet over kwam vond m'n vriend het lastig om in te schatten of het wel goed ging.
Bij een eventuele volgende bevalling spreken we een codewoord af. ;)
pi_155603598
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedanken :)
De co die ik bij mijn bevalling was.. O+ Zonder haar had ik mijn weeen echt niet op kunnen vangen. Wat een schat van een meid. Ze is op een gegeven moment naast me gaan zitten en mee gaan puffen. Ze wilde me graag op mijn zij hebben liggen voor de baby.. Maar daardoor was het zoveel moeilijk (nog moeilijker) op te vangen. Maar zij heeft me er echt doorheen gesleept.

En zo lief, ze kwam vanmiddag nog even langs om na te praten en te vragen hoe het met ons ging.

Net heerlijk gebuideld met E., ze heeft denk ik bijna 45 min bij me gelegen in mijn shirtje. Maar wat doet het toch pijn om haar dan weer af te geven. En weer terug te moeten naar mijn eigen kamer. Ik weet dat het voor mij anders ook te zwaar is nu, en dat ik mijn rust ook moet nemen. Maar de kraamtranen vloeien al wel zeg maar.
Wel heel bijzonder om te merken, hoe mijn lijf reageert op haar en het kolven. Mijn baarmoeder denk dat ik het dan leuk vindt om nog maar eens lekker samen te trekken :P

L. heeft vandaag al 2 keer geluk gehad om een poepluier te verschonen. Het infuusje met voor haar suikerwaardes is er af en die waardes zijn nu al 2 keer prima geweest. Wel hebben ze haar vanmiddag een sonde gegeven omdat ze af en toe de voeding weigert. Maar vanavond heeft ze weer mooi uit een flesje gedronken :)
Ook heeft ze haar eerste rompertje aan, zo mini! Dus ik ga nu maar internetshoppen naar nog meer minispul.

Ik ga nu een fotootje zoeken en zo hier mijn trots showen ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155603658
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef J0ycie88 het volgende:

Wel heel bijzonder om te merken, hoe mijn lijf reageert op haar en het kolven. Mijn baarmoeder denk dat ik het dan leuk vindt om nog maar eens lekker samen te trekken :P

Ja, zo heb ik de eerste avond kronkelend op de couveusekamer rondgekropen na de eerste bv :D
pi_155603707
quote:

[..]

O, dat merk je echt wel... Ten minste, hier vaak echt wat onbeholpener, minder zeker, het zijn nog echt studenten immers... Misschien bedoel je verschil arts-assistent/ arts (kinderarts of gynaecoloog)? Ik heb tijdens mijn controles en na de bevalling behoorlijk wat co's gezien, maar tijdens de bevalling, nee.

Ik ben bij F. bevallen met alleen een klinisch verloskundige en een verpleegkundige erbij (was wel medisch/ poliklinisch). Wilde niet weer het hele circus aan mijn bed zoals bij J. Op mijn verzoek zelfs geen arts-assistent erbij die op het laatste moment wou 'aanschuiven'. Was zo blij met 'mijn' verpleegkundige die tegen de goede man heeft gezegd dat ie te laat was en er dan maar vanaf het begin bij had moeten zijn.

Kinderarts heeft F. trouwens gewoon in de verloskamer gecheckt (ik kon t zien). Kinderarts werd er hier pas later bij geroepen toen zijn gewicht wat laag bleek. Bij J. stond de kinderarts stand by, maar zelfs toen is in de verloskamer gecheckt (helaas daarna snel naar de neo, met vriend idd).
pi_155603842
Hm oja, die was arts-assistent... maar wie van die andere mensen allemaal leerlingen waren is me niet duidelijk.
N. moest meteen mee naar de arts, maar m'n man mocht (moest) mee daarheen, dus ze was niet alleen. Ik lag daar wel in mn eentje, dat was wel maf (maar ik was te moe om er mee te zitten).
pi_155603901
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:51 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja ik.

Ik vond het wel fijn. Het haalt zeker de scherpe kantjes eraf, en verdwijnt weer snel als je het niet meer inademt. (Behalve als je zoals ik doet alsof je wee wat langer duurt en bijna continue aan dat ding hangt. Ik vond mezelf echt superslim en dacht dat niemand me doorhad. :') )
Ik zou voor wat betreft lachgas een ding mee willen geven. Je komt echt heel erg stoned en onder invloed over. Ik heb het daar achteraf met m'n vriend over gehad. Ik merkte wel dat ik niet lekker over kwam, maar ik voelde me helder zeg maar. Maar omdat dat absoluut niet over kwam vond m'n vriend het lastig om in te schatten of het wel goed ging.
Bij een eventuele volgende bevalling spreken we een codewoord af. ;)
Hahahaha _O- kreeg je daarna ook een vreetkick?
Maar werkte het wel een beetje ook of nam de werking af? Ze zei dat het fijn is omdat je het zelf kan toe dienen. Schijnen zwangere vrouwen op prijs te stellen :)
pi_155604314
Hier nog wat aan het dubben over het geboortekaartje. We zijn er wel ongeveer uit welk kaartje het moet worden voor een jongen en voor een meisje. Maar de tekst...

Iemand tips? Onder onze adresgegevens komen onze telefoonnummers. Is dat genoeg of moet er perse iets bij van 'graag bellen voor bezoek'?

En ik ben niet van de gedichtjes maar we denken nu na over een oneliner, omdat het zonder nogal kaal is. Ik wil het niet te zwaar maken.

Oh, ik moet hiervoor natuurlijk in het geboortekaartjes topic zijn 8)7....
pi_155604379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

De co die ik bij mijn bevalling was.. O+ Zonder haar had ik mijn weeen echt niet op kunnen vangen. Wat een schat van een meid. Ze is op een gegeven moment naast me gaan zitten en mee gaan puffen. Ze wilde me graag op mijn zij hebben liggen voor de baby.. Maar daardoor was het zoveel moeilijk (nog moeilijker) op te vangen. Maar zij heeft me er echt doorheen gesleept.

En zo lief, ze kwam vanmiddag nog even langs om na te praten en te vragen hoe het met ons ging.

Net heerlijk gebuideld met E., ze heeft denk ik bijna 45 min bij me gelegen in mijn shirtje. Maar wat doet het toch pijn om haar dan weer af te geven. En weer terug te moeten naar mijn eigen kamer. Ik weet dat het voor mij anders ook te zwaar is nu, en dat ik mijn rust ook moet nemen. Maar de kraamtranen vloeien al wel zeg maar.

L. heeft vandaag al 2 keer geluk gehad om een poepluier te verschonen. Het infuusje met voor haar suikerwaardes is er af en die waardes zijn nu al 2 keer prima geweest. Wel hebben ze haar vanmiddag een sonde gegeven omdat ze af en toe de voeding weigert. Maar vanavond heeft ze weer mooi uit een flesje gedronken :)
Ook heeft ze haar eerste rompertje aan, zo mini! Dus ik ga nu maar internetshoppen naar nog meer minispul.

Ik ga nu een fotootje zoeken en zo hier mijn trots showen ;)
Jaaaa, een foto O+. F5, F5
pi_155604389
Wij hadden de fantastische inspirerende tekst "Hij is er!" :')
Dat was zo ongeveer alles
pi_155604610
Hier: Hoera, mijn broertje is geboren!

En wel het verzoek even te bellen voor bezoek, om alle misverstanden te voorkomen...
pi_155604674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:29 schreef Skoap het volgende:
Wij hadden de fantastische inspirerende tekst "Hij is er!" :')
Dat was zo ongeveer alles
Die van ons zegt welkom in 3 talen.

En nu sluit hij af met 'de gelukkige ouders' in 3 talen, met daar onder onze namen en adresgegevens. Daar ben ik nog niet zo blij mee, maar heb ik een idee over hoe het te veranderen.
pi_155605090
*rammelalert*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155605203
Oh Joycie O+ O+ O+ O+ O+
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:45:32 #144
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155605283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:42 schreef J0ycie88 het volgende:
*rammelalert*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Rijstebuiltje Doet ff haar eierstokken tot kalmte manen... Ssssssh!! Kalm jullie!!
Gefeliciteerd nog met je sterke meisje Joycie *O*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:45:43 #145
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155605292
O+ Joycie
*O* gefeliciteerd met jullie mooie meisje!!!!
pi_155605319
quote:
*rammelalert*

SPOILER
O+ Wat een prachtig meisje! O+
pi_155605398
Joycie O+ O+
pi_155605428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:27 schreef Malteser het volgende:
Hier nog wat aan het dubben over het geboortekaartje. We zijn er wel ongeveer uit welk kaartje het moet worden voor een jongen en voor een meisje. Maar de tekst...

Iemand tips? Onder onze adresgegevens komen onze telefoonnummers. Is dat genoeg of moet er perse iets bij van 'graag bellen voor bezoek'?

En ik ben niet van de gedichtjes maar we denken nu na over een oneliner, omdat het zonder nogal kaal is. Ik wil het niet te zwaar maken.

Oh, ik moet hiervoor natuurlijk in het geboortekaartjes topic zijn 8)7....
Ik zag pas iets als: "wil je teentjes komen tellen? Dan graag van tevoren even bellen".

En pas op een kaart die "ondertekend" was door de "grote" zus: "beschuitjes smeren moet ik nog leren, dus voor bezoek graag telefoneren".
Daar moest ik wel om lachen.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:49:57 #149
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155605529
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:26 schreef Leonietje83 het volgende:
Wie van jullie doet mee/heeft mee gedaan aan moeders voor moeders en hoe bevalt dat? Ik had me vorige zwangerschap aangemeld maar hoorde daarna horrorverhalen over stankflessen van buurvrouw dat ik nu toch twijfel...
Ik, en ik wil het nooit meer doen,ik kon niet goed tegen de lucht maar ook hoe ze omgaan met mensen die hun veel geld opleveren vind ik echt verschrikkelijk.

(al is dat tegenwoordig wel beter geloof ik)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155605561
*O* Joycie gefeliciteerd met jullie dochter! Veel succes met aansterken!
pi_155605726
Dat mutsje en wat een mooi meisje O+
pi_155605801
Wauw! Mooie dochter Joycie! Van harte gefeliciteerd.
pi_155605835
Joycie, Gefeliciteerd met jullie mooie dochter *O*
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_155605910
Wat een mooi meisje, van harte gefeliciteerd!
pi_155606018
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zag pas iets als: "wil je teentjes komen tellen? Dan graag van tevoren even bellen".

En pas op een kaart die "ondertekend" was door de "grote" zus: "beschuitjes smeren moet ik nog leren, dus voor bezoek graag telefoneren".
Daar moest ik wel om lachen.
Dat is niet wat we zoeken, sorry. Heb de vraag even in het geboortekaartjestopic gepost.
pi_155606110
Joycie van harte met de prachtige E. O+
S. 2014
J. 2016
pi_155606460
Joycie, wat een mooi poppetje O+

quote:

[..]

Ik had ook een co assistent bij mn bevalling. T was de eerste bevalling. Ze werd vlak voor t einde in een hoekje op een kruk geparkeerd omdat ze wel heel erg bleek werd. :D
*poef* nu is het weg
pi_155606536
quote:
*rammelalert*

SPOILER
Vreet d'r op! O+
pi_155606594
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:08 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Vreet d'r op! O+
Bijna wel he ;)
pi_155606595
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is niet wat we zoeken, sorry. Heb de vraag even in het geboortekaartjestopic gepost.
Hoef je geen sorry voor te zeggen! 'T waren maar voorbeelden :) !
pi_155606690
Gefeliciteerd joycie! Wat is ze mooi O+
E.
pi_155606981
Gefeliciteerd Joycie! *O*
pi_155607054
Oohhh foto's! O+

Geniet ze!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:20:14 #164
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155607120
Wat een prachtige meid, Joycie! O+
pi_155607909
Gefeliciteerd Joycie! *O* Wat een dropje zeg O+ heel mooie naam ook! Hoop op een spoedig herstel voor jullie allebei! En super dat ze nog zo lang bij je heeft kunnen zitten!
pi_155608140
Sterkte Mignonne! Wat rot dat het zo snel gaat.

Hoop dat ie gewoon z'n lijntje blijft volgen Cassandra!

Wij zijn ook niet van de gedichtjes Malteser. Moet eens kijken wat er bij ons precies opstaat (zo'n slecht geheugen nog altijd, ik zou het zo even niet weten :@ ). Had er wel op staan "graag bellen voor bezoek" onder onze namen en adres. En geloof ik "we zijn heel blij met de geboorte van onze zoon". Maar ik weet het dus echt even niet zeker meer :') Ligt in Q's kamer op het moment en hij slaapt nu.
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 23:08:57 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155609247
quote:
*rammelalert*

SPOILER
Noh wat is ze mooi O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:19:36 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155609707
Och Joycie wat een heerlijkheid O+

Oh en ons geboortekaartje was gericht aan E: "welkom lief meisje, wat zijn we blij dat je er bent" O+
Dat was namelijk precies hoe het was.

Dat bellen voor het langskomen heb ik er niet opgezet. Ik schatte iedereen in mijn vriendenkring daar benullig genoeg voor in oO<
pi_155610347
Wat een mooierd Joycie O+

Wij hadden op het kaartje aangegeven dat mensen mijn man moesten bellen als ze langs wilden komen (alleen zijn nummer vermeld). Blijkbaar kunnen onze vrienden, familie, etc. echter niet goed lezen, want zeker meer dan de helft ging mij vervolgens appen :')
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:40:27 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155610513
Dat geeft voor mij alleen maar aan hoezeer dat stukje tekst op een kaartje een gemeenplaats is geworden.
pi_155614884
Wij hadden iets van:
bezoek? Gezellig! Graag even bellen.

Zag laatst een kaartje en daar stonden de rusttijden, die weken kon je gewoon binnenwaaien en na een bepaalde datum (2 weken na de geboorte) moest je bellen voor een afspraak. Eerste kindje, ik zou het zo niet doen. Juist die eerste weken is alles nog zo onrustig.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155615225
Ontlurkt :W

Een vriendelijk verzoek,
bel je even voor bezoek?

Doei!
pi_155615318
Ohh joycie, smelt O+ Gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_155615372
Hebben jullie dat nou ook? Die vreselijke besluiteloosheid? Ik heb dat anders echt nooit en nu twijfel ik echt over alles en lijk nergens een besluit over te kunnen nemen.
Kamertje, kleur bedje, geboortekaartje, kleertjes. Om gek van te worden
pi_155615402
Wij hadden geen zelfgeschreven dichtregels, maar wel drie coupletjes uit suja suja prikkeltje (slaapliedje) van annie m g schmidt. Op het kaartje stond een egel (silhouet).

Wel een tekstje van "beschuit met muisjes staat klaar. Bel even met J als je op bezoek wilt komen". Gaf mij net iets meer rust, veel mensen belden hem ook.
Kwak
pi_155615434
quote:

[..]

Ik had maar 3 mensen aan m'n bed. Mijn vriend, een verpleegkundige en een arts-assistent. Vond ik wel genoeg ;)

Wij hadden niks qua tekst erop, maar gewoon alleen z'n naam en dan in een hoekje onze namen, adres en telefoonnummers met daarbij Voor bezoek graag even bellen. Ik vond het wel vanzelfsprekend dat wij blij waren en met een blauw kaartje dat het een zoon is :+

Joycie, wat een lieverd!
pi_155615651
Wij hebben volgens mij, wil je *naam* bekijken dan kun je ons op 06 bereiken.
Op de proefdruk staat alleen O+ zijn nr maar hij wil ook mijn nummer erop omdat hij na een of twee weken weer moet werken, en ik dan thuis blijf dus zelf moet bepalen of ik visite wil.

Ik heb mijn man trouwens een blauw oog geslagen :@ hij wilde mij vanochtend net een kus geven maar toen ik wakker werd verrekte ik net mijn kuitspier dus ik sprong op en door die beweging plantte ik mijn elleboog in zijn gezicht. Sorry schat.. ;( :')
pi_155615670
En wat een mooi meisje joycie O+ O+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:42:31 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155615746
Hahahaha cassandra, iets dat ik had kunnen doen :+
Hmmmm, ons kaartje is niet blauw en de naam kan opzich voor beide geslachten :P maar de meeste mensen weten toch al dat we een zoon krijgen. Ik hou van weinig tekst.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155615768
Wij hadden een gedichtje bij oudste wat ik mooi vond. Bij jongste heeft Lishe daar een variatie op geschreven O+ we zijn er nog steeds blij mee. Nu even bedenken of we op hetzelfde thema verder borduren of dat we een combo-breaker doen :P Wat we als beltekst hadden wist ik niet meer :D :') lang leve de foto's...

SPOILER
niet quoten svp zo weer weg.
pi_155615773
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Joycie *O* wat een plaatje is ze :)
pi_155615816
Ik heb de tekst al klaar. Alleen moet er nog een bijpassend kaartje bij :') lekkere volgorde ook.
pi_155615828
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:44 schreef mignonne het volgende:
Wij hadden een gedichtje bij oudste wat ik mooi vond. Bij jongste heeft Lishe daar een variatie op geschreven O+ we zijn er nog steeds blij mee. Nu even bedenken of we op hetzelfde thema verder borduren of dat we een combo-breaker doen :P Wat we als beltekst hadden wist ik niet meer :D :') lang leve de foto's...
als je op dezelfde voet verder gaat vind ik dat er ook nog een lente kindje moet komen :+
pi_155615829
Oeps Cassandra! Arme man! (Maar het klinkt wel heel grappig zo.) En bij ons maakte het dus geen bal uit dat mijn nummer er niet op stond, dus misschien gebeurt dat ook bij jou ;) Sterker nog.. Ik bedacht me gisteren na het posten dat er welgeteld één persoon ook daadwerkelijk heeft gebeld voor een afspraak. Wij hadden er beter op kunnen zetten dat ze ons konden appen..

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 23:40 schreef LadyBlack het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan hoezeer dat stukje tekst op een kaartje een gemeenplaats is geworden.
Achteraf bezien: eens! :Y
pi_155615839
Gefeliciteerd Joycie en wat ziet ze er mooi uit!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:49:50 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155615841
Ik had eerst een beginstuk van een heerlijk gedicht van het zusje van Mignonne op het oog :D O+ maar ik vind het nu ineens niet meer kloppend bij geboorte, maar meer bij liefde tussen partners, waar het geloof ik officieel ook voor bedoeld is :+
pi_155615848
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:48 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

als je op dezelfde voet verder gaat vind ik dat er ook nog een lente kindje moet komen :+
Vind ik ook :7
ik wil wel hoor, kom maar door met een vierde O+ zul je zien dat je dan een drieling krijgt :+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:51:52 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155615874
Over bellen: hier komt toch al nooit iemand zonder eerste te bellen, ze passen wel op :D :') ik heb daar een hekel aan. Alleen opa&oma soms, maar die bel ik als baby er is zelf al.
pi_155615899
Wij hebben de eerste vier regels van een Nederlands liedje. Toen ik t las moest ik huilen, toen ik t nummer aanzette helemaal. Toen wist ik O+ staat ook super mooi op t kaartje. We hebben een optie voor een foto kaartje, kaartje zonder foto viel tegen dus ik mag nog even op zoek..
pi_155615925
Een foto op het kaartje... En dan een zelf gemaakt kaartje en dito foto. Dat doe ik nooit meer :'( wat een stress.
pi_155615966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:51 schreef pinquit het volgende:
Over bellen: hier komt toch al nooit iemand zonder eerste te bellen, ze passen wel op :D :') ik heb daar een hekel aan. Alleen opa&oma soms, maar die bel ik als baby er is zelf al.
opa en oma denken hier recht te hebben op t eerste bezoek. Als ik inderdaad ingeleid word heb ik de tijd om oppas voor de hond te regelen. Anders moeten mijn ouders dat doen -O-
Mijn schoonmoeder zei vorige keer dat ze bij de eerste wee in de auto zou springen. Alles goed en wel, ze moet er ff voor rijden maar ik wil eerst even vanuit t ziekenhuis thuis gesetteld zijn voor ik überhaupt ouders of schoonouders wil ontvangen. En dat is dus na de geboorte en niet tijdens. Geldt ook voor mijn ouders. Dus dat moet ik ze vooraf maar op een briefje geven :+
pi_155615975
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:51 schreef pinquit het volgende:
Hahahaha :D
Ja. De vrouw van mn vader had laatst bedacht dat ze wel even langs wilde onaangekondigd. Gelukkig was ik toen teovallig net boodschappen aan t doen maar ik heb wel gevraagd of ze voortaan wil bellen omdat ik gewoon echt niet zo goed ben met onaangekondigd bezoek. Ik heb a) nooit iets in huis :') en b ) graag de ruimte om nog even de zooi aan speelgoed op te ruimen en de vaatwasser een rondje te laten draaien ofzo :')

Over bellen, ik denk dat ik deze keer de kaartjes pas na een dag of 3/4 ofzo wil gaan versturen. De opa's en oma's horen het toch wel direct en broers en zussen ook dus och. Verder moet vrijwel iedereen van ver komen dus ik verwacht geen onaangekondigd bezoek.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:59:06 #193
381212 Gulara
From the future
pi_155615990
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:18 schreef Daui het volgende:

[..]

Hahahaha _O- kreeg je daarna ook een vreetkick?
Maar werkte het wel een beetje ook of nam de werking af? Ze zei dat het fijn is omdat je het zelf kan toe dienen. Schijnen zwangere vrouwen op prijs te stellen :)
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe lang ik het gas heb gebruikt. Zal het eens nakijken. Maar ik ben uiteindelijk dus overgestapt op een ruggeprik. Redelijk pragmatische beslissing. Ik zat na 16 uur op 6cm ontlsuiting of zo (waarvan de laatste 6 uur er dus maar 2cm bij waren gekomen. Dus het ging nog wel even duren. Ik moest steeds langer aan het gas hangen. En had uiteindelijk zulke korte tussenposen dat het een beetje nutteloos was. Met de ruggeprik ben ik nog even gaan slapen. Als ik er bijna was geweest was het wel toereikend geweest. Maar uiteindeijk beviel ik pas 7uur later. Dus was een goeie beslissing.
Geen vreetkick. ;)
pi_155616007
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:00 schreef Estrys het volgende:
Wij hadden iets van: bezoek? Gezellig! Graag even bellen.
Zoiets hadden wij ook op het kaartje, en dan met het nr van mijn man. Ging prima, iedereen belde eerst (al had ik niet anders verwacht ook). Deze keer weer zo.

En voor de rest van de tekstjes moet ik serieus de kaartjes erbij pakken :@ ik weet niet eens meer of we simpelweg hoera hadden of dat we ook nog blij waren met onze zoon :P

Kaartje voor deze waren we heel snel uit eigenlijk. De meisjesnaam daarentegen :X
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:01:17 #195
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155616029
Ik had net voor het eerst een hand op mijn buik die ik er niet zelf op had gelegd :o van de juf van Max :') maar ik vond het geloof ik niet zo erg, of ik was te overrompeld :+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:02:00 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155616042
Nogsteeds niet mineola :D spannend
pi_155616095
Ja ik word er zelf ook een beetje zenuwachtig van inmiddels :D
We hadden al weken twee opties en man wil voor de geboorte de knoop doorgehakt hebben, maar ik raak gewoon niet overtuigd van een van de twee. Dus ik zoek nu naarstig naar andere opties. Met matig resultaat vooralsnog.
pi_155616101
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:57 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

opa en oma denken hier recht te hebben op t eerste bezoek. Als ik inderdaad ingeleid word heb ik de tijd om oppas voor de hond te regelen. Anders moeten mijn ouders dat doen -O-
Mijn schoonmoeder zei vorige keer dat ze bij de eerste wee in de auto zou springen. Alles goed en wel, ze moet er ff voor rijden maar ik wil eerst even vanuit t ziekenhuis thuis gesetteld zijn voor ik überhaupt ouders of schoonouders wil ontvangen. En dat is dus na de geboorte en niet tijdens. Geldt ook voor mijn ouders. Dus dat moet ik ze vooraf maar op een briefje geven :+
:X Ik krijg altijd een beetje jeuk van mensen ((schoon)ouders) die van dat soort dingen zeggen.. Gelukkig heb je nog zelf in de hand wanneer je belt. En dat zal niet bij de eerste wee zijn :P Mijn schoonouders wilden ook het liefst dat we belden zodra het was begonnen. Euhm.. Nee?

Hier ook geen onaangekondigde bezoeken trouwens. En anders deed ik niet open gok ik. Wel appjes in de trant van "Hoi, kunnen we vanmiddag om 15.00 uur even op visite komen?" En dan verbaasd zijn dat de agenda de komende week al vol zit met kraamvisite :+
pi_155616134
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:00 schreef Mineola het volgende:

Kaartje voor deze waren we heel snel uit eigenlijk. De meisjesnaam daarentegen :X
Joh, het wordt gewoon een jongen dan ;) :+
pi_155616154
Merk wel dat de belangstelling bij een tweede en derde wat afneemt. Zo van dat weten we nu wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')