Lekker ruikt het niet nee, maar ik neem ook aan dat je niet van plan bent om er actief aan te gaan ruiken!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:26 schreef Leonietje83 het volgende:
Gefeliciteerd Joycie met jullie dochter met mooie naam! Ik hoop dat ze snel lekker bij je mag en jullie thuis van de roze wolk kunnen genieten!
Wie van jullie doet mee/heeft mee gedaan aan moeders voor moeders en hoe bevalt dat? Ik had me vorige zwangerschap aangemeld maar hoorde daarna horrorverhalen over stankflessen van buurvrouw dat ik nu toch twijfel...
gedaanquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:28 schreef Frummeltje86 het volgende:
Jaaaa Joycie daar is ze dan! Wat klink je gelukkiggefeliciteerd met jullie dame!
![]()
Mignonne, heel veel sterkte gewenst
Zou je trouwens achter mijn naam in de op ajb meisje willen zetten?
Er is remifentanil of pethidine (maar dat geven ze niet overal meer).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt?
Ik moet een bevalplan schrijven...
En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!!![]()
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom.Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
Ah zo. Dan zet ik er wel in dat ik ze wil proberen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:46 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, ik stond er ook zo in Sillie. Wat misschien helpt; als jij de baarkruk of skippybal in je plan hebt staan, zorgt je vk in elk geval dat die aanwezig zijn.
En je bedoelt pethidine denk ik.
Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt?
En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!!![]()
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom.Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
Ruggenprik heeft ook wel nadelen; hier staat veel info http://deverloskundige.nl/bevallingquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ah zo. Dan zet ik er wel in dat ik ze wil proberen.
Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.
Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
Dan moet je het er vooral in zettenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ah zo. Dan zet ik er wel in dat ik ze wil proberen.
Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.
Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
Het is niet verplicht hequote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:50 schreef Svane het volgende:
[..]
Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.
Dus behalve als je iets per se wel of niet wil, of bang bent dat je bepaalde beslissingen niet meer op het moment kan nemen, of een bepaalde manier van behandelen wil, kan het ook gewoon zonder en merk je het vanzelf
Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.
En protocol zegt dat er een kinderarts komt om de baby te controleren. Prima, maar ik wil dat dat in mijn zicht gebeurd of dat vriend dan mee kan.
En bijwerkingen van ruggeprik; weet ik, maar toch voel ik me daar gezien alle horrorscenario's die ik op mijn werk mee krijg het beste bij qua gevolgen voor de baby en mij. En ik ga er al niet van uit dat ik een ruggeprik nodig heb; ik vertrouw er echt in dat mijn lijf het wel gewoon zo kan. Maar als ik de pijn niet trek of het lang duurt, dan 't liefst een ruggeprik..
Ik heb als opties: Ruggeprik, TENS of "pijnstillende injecties". Die laatste zijn niet gespecificeerdquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.
Lees anders even de flyers door die je van de gyn heb gekregen. Staat alles in, ook alle voor en nadelen van verschillende manieren van pijnbestrijding. Je bedoelt pethidine trouwens.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Staat hier niet eens op 't menu, lachgas.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:28 schreef Daui het volgende:
Cassandra![]()
Is er iemand hier met lachgas bevallen?
Bij mij lekker welquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Staat hier niet eens op 't menu, lachgas.
Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedankenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:26 schreef Dot. het volgende:
En geen co-assistentenIk denk dat ik daar deze keer minder zwaar aan til, maar ik wilde voor de eerste keer geen lesmateriaal zijn.
Flyers? Kheb heel geen flyers?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:20 schreef Mineola het volgende:
[..]
Lees anders even de flyers door die je van de gyn heb gekregen. Staat alles in, ook alle voor en nadelen van verschillende manieren van pijnbestrijding. Je bedoelt pethidine trouwens.
En als je geen mening hebt vul je t niet in he. Het is niet dat je pas mag bevallen als je een bevalplan hebt en dat een voldoende heeft gekregen. Zie het als een lijst onderwerpen waar je over kan nadenken of je wensen daaromtrent hebt.
Was ik al aan het lezen. 't is alleen een beetje lastig als ik niet weet of ze zo'n pomp bijv. wel aanbieden in mijn ziekenhuis, want ook die kan ik dus op de kaart niet vinden.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:36 schreef SaskiaR het volgende:
Check die website effe, dat is de officiële vk-organisatie. Ik kreeg ook een foldertje bij de vk over pijnstilling, maar dat was pas bij 33 weken ofzo.
Ja ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:28 schreef Daui het volgende:
Cassandra![]()
Is er iemand hier met lachgas bevallen?
De co die ik bij mijn bevalling was..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedanken
Ja, zo heb ik de eerste avond kronkelend op de couveusekamer rondgekropen na de eerste bvquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef J0ycie88 het volgende:
Wel heel bijzonder om te merken, hoe mijn lijf reageert op haar en het kolven. Mijn baarmoeder denk dat ik het dan leuk vindt om nog maar eens lekker samen te trekken
O, dat merk je echt wel... Ten minste, hier vaak echt wat onbeholpener, minder zeker, het zijn nog echt studenten immers... Misschien bedoel je verschil arts-assistent/ arts (kinderarts of gynaecoloog)? Ik heb tijdens mijn controles en na de bevalling behoorlijk wat co's gezien, maar tijdens de bevalling, nee.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Je merkt echt niet wie een co is en wie niet... er staan zoveel mensen aan je bed en je kan nergens aan zien wie wel en geen diploma heeft (dat zeggen ze er niet bij, zegmaar). De kinderarts die N. heeft geholpen was ook een co; die kan ik niet genoeg bedanken
Hahahahaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:51 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja ik.
Ik vond het wel fijn. Het haalt zeker de scherpe kantjes eraf, en verdwijnt weer snel als je het niet meer inademt. (Behalve als je zoals ik doet alsof je wee wat langer duurt en bijna continue aan dat ding hangt. Ik vond mezelf echt superslim en dacht dat niemand me doorhad.)
Ik zou voor wat betreft lachgas een ding mee willen geven. Je komt echt heel erg stoned en onder invloed over. Ik heb het daar achteraf met m'n vriend over gehad. Ik merkte wel dat ik niet lekker over kwam, maar ik voelde me helder zeg maar. Maar omdat dat absoluut niet over kwam vond m'n vriend het lastig om in te schatten of het wel goed ging.
Bij een eventuele volgende bevalling spreken we een codewoord af.
Jaaaa, een fotoquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
De co die ik bij mijn bevalling was..Zonder haar had ik mijn weeen echt niet op kunnen vangen. Wat een schat van een meid. Ze is op een gegeven moment naast me gaan zitten en mee gaan puffen. Ze wilde me graag op mijn zij hebben liggen voor de baby.. Maar daardoor was het zoveel moeilijk (nog moeilijker) op te vangen. Maar zij heeft me er echt doorheen gesleept.
En zo lief, ze kwam vanmiddag nog even langs om na te praten en te vragen hoe het met ons ging.
Net heerlijk gebuideld met E., ze heeft denk ik bijna 45 min bij me gelegen in mijn shirtje. Maar wat doet het toch pijn om haar dan weer af te geven. En weer terug te moeten naar mijn eigen kamer. Ik weet dat het voor mij anders ook te zwaar is nu, en dat ik mijn rust ook moet nemen. Maar de kraamtranen vloeien al wel zeg maar.
Wel heel bijzonder om te merken, hoe mijn lijf reageert op haar en het kolven. Mijn baarmoeder denk dat ik het dan leuk vindt om nog maar eens lekker samen te trekken
L. heeft vandaag al 2 keer geluk gehad om een poepluier te verschonen. Het infuusje met voor haar suikerwaardes is er af en die waardes zijn nu al 2 keer prima geweest. Wel hebben ze haar vanmiddag een sonde gegeven omdat ze af en toe de voeding weigert. Maar vanavond heeft ze weer mooi uit een flesje gedronken
Ook heeft ze haar eerste rompertje aan, zo mini! Dus ik ga nu maar internetshoppen naar nog meer minispul.
Ik ga nu een fotootje zoeken en zo hier mijn trots showen
Die van ons zegt welkom in 3 talen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:29 schreef Skoap het volgende:
Wij hadden de fantastische inspirerende tekst "Hij is er!"
Dat was zo ongeveer alles
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:42 schreef J0ycie88 het volgende:
*rammelalert** Rijstebuiltje Doet ff haar eierstokken tot kalmte manen... Ssssssh!! Kalm jullie!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd nog met je sterke meisje Joycie
Wir müssen leben, bis wir sterben!
*rammelalert*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een prachtig meisje!
![]()
Ik zag pas iets als: "wil je teentjes komen tellen? Dan graag van tevoren even bellen".quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:27 schreef Malteser het volgende:
Hier nog wat aan het dubben over het geboortekaartje. We zijn er wel ongeveer uit welk kaartje het moet worden voor een jongen en voor een meisje. Maar de tekst...
Iemand tips? Onder onze adresgegevens komen onze telefoonnummers. Is dat genoeg of moet er perse iets bij van 'graag bellen voor bezoek'?
En ik ben niet van de gedichtjes maar we denken nu na over een oneliner, omdat het zonder nogal kaal is. Ik wil het niet te zwaar maken.
Oh, ik moet hiervoor natuurlijk in het geboortekaartjes topic zijn....
Ik, en ik wil het nooit meer doen,ik kon niet goed tegen de lucht maar ook hoe ze omgaan met mensen die hun veel geld opleveren vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:26 schreef Leonietje83 het volgende:
Wie van jullie doet mee/heeft mee gedaan aan moeders voor moeders en hoe bevalt dat? Ik had me vorige zwangerschap aangemeld maar hoorde daarna horrorverhalen over stankflessen van buurvrouw dat ik nu toch twijfel...
Dat is niet wat we zoeken, sorry. Heb de vraag even in het geboortekaartjestopic gepost.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zag pas iets als: "wil je teentjes komen tellen? Dan graag van tevoren even bellen".
En pas op een kaart die "ondertekend" was door de "grote" zus: "beschuitjes smeren moet ik nog leren, dus voor bezoek graag telefoneren".
Daar moest ik wel om lachen.
Ik had ook een co assistent bij mn bevalling. T was de eerste bevalling. Ze werd vlak voor t einde in een hoekje op een kruk geparkeerd omdat ze wel heel erg bleek werd.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
*rammelalert*Vreet d'r op!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoef je geen sorry voor te zeggen! 'T waren maar voorbeeldenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:58 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat is niet wat we zoeken, sorry. Heb de vraag even in het geboortekaartjestopic gepost.
*rammelalert*Noh wat is ze mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik had maar 3 mensen aan m'n bed. Mijn vriend, een verpleegkundige en een arts-assistent. Vond ik wel genoegquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten svp zo weer weg.:)
als je op dezelfde voet verder gaat vind ik dat er ook nog een lente kindje moet komenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:44 schreef mignonne het volgende:
Wij hadden een gedichtje bij oudste wat ik mooi vond. Bij jongste heeft Lishe daar een variatie op geschrevenwe zijn er nog steeds blij mee. Nu even bedenken of we op hetzelfde thema verder borduren of dat we een combo-breaker doen
Wat we als beltekst hadden wist ik niet meer
![]()
lang leve de foto's...
Achteraf bezien: eens!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:40 schreef LadyBlack het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan hoezeer dat stukje tekst op een kaartje een gemeenplaats is geworden.
Vind ik ookquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:48 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
als je op dezelfde voet verder gaat vind ik dat er ook nog een lente kindje moet komen
opa en oma denken hier recht te hebben op t eerste bezoek. Als ik inderdaad ingeleid word heb ik de tijd om oppas voor de hond te regelen. Anders moeten mijn ouders dat doenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:51 schreef pinquit het volgende:
Over bellen: hier komt toch al nooit iemand zonder eerste te bellen, ze passen wel op![]()
ik heb daar een hekel aan. Alleen opa&oma soms, maar die bel ik als baby er is zelf al.
Hahahahaquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:51 schreef pinquit het volgende:
Over bellen: hier komt toch al nooit iemand zonder eerste te bellen, ze passen wel op![]()
ik heb daar een hekel aan. Alleen opa&oma soms, maar die bel ik als baby er is zelf al.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe lang ik het gas heb gebruikt. Zal het eens nakijken. Maar ik ben uiteindelijk dus overgestapt op een ruggeprik. Redelijk pragmatische beslissing. Ik zat na 16 uur op 6cm ontlsuiting of zo (waarvan de laatste 6 uur er dus maar 2cm bij waren gekomen. Dus het ging nog wel even duren. Ik moest steeds langer aan het gas hangen. En had uiteindelijk zulke korte tussenposen dat het een beetje nutteloos was. Met de ruggeprik ben ik nog even gaan slapen. Als ik er bijna was geweest was het wel toereikend geweest. Maar uiteindeijk beviel ik pas 7uur later. Dus was een goeie beslissing.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:18 schreef Daui het volgende:
[..]
Hahahahakreeg je daarna ook een vreetkick?
Maar werkte het wel een beetje ook of nam de werking af? Ze zei dat het fijn is omdat je het zelf kan toe dienen. Schijnen zwangere vrouwen op prijs te stellen
Zoiets hadden wij ook op het kaartje, en dan met het nr van mijn man. Ging prima, iedereen belde eerst (al had ik niet anders verwacht ook). Deze keer weer zo.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:00 schreef Estrys het volgende:
Wij hadden iets van: bezoek? Gezellig! Graag even bellen.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:57 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
opa en oma denken hier recht te hebben op t eerste bezoek. Als ik inderdaad ingeleid word heb ik de tijd om oppas voor de hond te regelen. Anders moeten mijn ouders dat doen![]()
Mijn schoonmoeder zei vorige keer dat ze bij de eerste wee in de auto zou springen. Alles goed en wel, ze moet er ff voor rijden maar ik wil eerst even vanuit t ziekenhuis thuis gesetteld zijn voor ik überhaupt ouders of schoonouders wil ontvangen. En dat is dus na de geboorte en niet tijdens. Geldt ook voor mijn ouders. Dus dat moet ik ze vooraf maar op een briefje geven
Joh, het wordt gewoon een jongen danquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:00 schreef Mineola het volgende:
Kaartje voor deze waren we heel snel uit eigenlijk. De meisjesnaam daarentegen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |