abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:30:06 #101
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155599128
Ik heb meegedaan, Leonietje. Vond het heel goed te doen. Flessen eerst even laten luchten in de buitenlucht werkte voor mij heel goed. :)
pi_155599340
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:26 schreef Leonietje83 het volgende:
Gefeliciteerd Joycie met jullie dochter met mooie naam! Ik hoop dat ze snel lekker bij je mag en jullie thuis van de roze wolk kunnen genieten!

Wie van jullie doet mee/heeft mee gedaan aan moeders voor moeders en hoe bevalt dat? Ik had me vorige zwangerschap aangemeld maar hoorde daarna horrorverhalen over stankflessen van buurvrouw dat ik nu toch twijfel...
Lekker ruikt het niet nee, maar ik neem ook aan dat je niet van plan bent om er actief aan te gaan ruiken! :D
Ik heb er geen last van gehad in ieder geval. Je plast in een kannetje, dan draai je de fles open, kannetje erin legen, fles dicht, weg geur. Kannetje omspoelen en klaar. Ik vond het een kleine moeite voor een goed doel!
pi_155599472
Ik heb het 2x gedaan.... En 2x vond ik het niet leuk om te doen, Steeds plassen met die kan eronder.
Maar het is voor een goed doel, dus daarom deed ik het toch! Nee het ruikt niet lekker. Maar ik hield altijd mijn adem in zodra ik de fles opendraaide tot ie weer dicht zat en dan rook je er verder weinig van.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155599562
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:28 schreef Frummeltje86 het volgende:
Jaaaa Joycie daar is ze dan! Wat klink je gelukkig O+ gefeliciteerd met jullie dame! *O*

Mignonne, heel veel sterkte gewenst :*

Zou je trouwens achter mijn naam in de op ajb meisje willen zetten?
gedaan :)

MvM heb ik bij de oudste aan meegedaan. Vond die flessen wel gaan qua geur. Daarna niet meer meegedaan omdat het concept me tegenstond.
:)
pi_155599830
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt? :')
Ik moet een bevalplan schrijven...

En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!! :'(
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom. :{ Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
-O-
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:45:34 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155599871
Ik heb vorige zwangerschap meegedaan, was niet eens een optie om t niet te doen vond ik.

En het valt me dus van mezelf tegen, maar dit keer doe ik niet mee. Ik heb maar heel zelden een toiletbezoekje zonder meeloerende peuter :') en die wou ik niet met die kannen aan de haal hebben.
pi_155599899
Leonietje hier totaal geen last gehad van stank. Reageerde sowieso nergens op. Vond t verplichte boven een kan vervelender maar voor t goede doel
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:46:56 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155599932
Ah, ik stond er ook zo in Sillie. Wat misschien helpt; als jij de baarkruk of skippybal in je plan hebt staan, zorgt je vk in elk geval dat die aanwezig zijn.

Mijn bevalplan begon en eindigde zo'n beetje met dat ik vooral vertrouwen had in de kunde van de aanwezige personen en dat ik daar niet iets door wilde drukken :')

En je bedoelt pethidine denk ik.
pi_155600046
Joycie, van harte met jullie dochter O+ *O* . Wat fijn dat ze er is, gezond en wel.
pi_155600073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hoe die prikken ook weer heten die je tijdens je bevalling als pijnstilling kan krijgen maar waar je van wegzakt/wazig wordt? :')

En sorry, maar klaag; hoe moet ik nu weten hoe ik weeen wil opvangen? Ik moet bijv. Aangeven dat ik dat op een skippybal of bed wil doen. Maar ik weet niet wat ik wil als ik daadwerkelijk weeen heb. Straks is die skippybal stom!! :'(
En dan ook nog "hoe staat u tegenover ingrepen tijdens de bevalling". Wederom; weetikveel. Ligt eraan wat en waarom. :{ Het voelt stom om daar nu al dingen over op te schrijven of beslissen.
-O-
Er is remifentanil of pethidine (maar dat geven ze niet overal meer).
en idd, je weet nooit wat je dan wil (ik wou alleen maar liggen, al mijn plannen over leuke standjes gingen de deur uit), maar idd kan de vk dan ervoor zorgen dat ze de spullen bij zich heeft.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155600092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:46 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, ik stond er ook zo in Sillie. Wat misschien helpt; als jij de baarkruk of skippybal in je plan hebt staan, zorgt je vk in elk geval dat die aanwezig zijn.

En je bedoelt pethidine denk ik.
Ah zo. Dan zet ik er wel in dat ik ze wil proberen.

Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.

Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
pi_155600114
quote:

-O-
Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.

Dus behalve als je iets per se wel of niet wil, of bang bent dat je bepaalde beslissingen niet meer op het moment kan nemen, of een bepaalde manier van behandelen wil, kan het ook gewoon zonder en merk je het vanzelf :)
pi_155600202
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Pethidine, dat was het! Die wil niet. Ze zetten maar een ruggenprik als ik er om vraag.

Is het stom om er in te zetten dan ik de baby bij me/ in mijn zicht wil houden? En dat als dat echt niet kan ik wil dat man ten alle tijde bij de baby kan zijn? Het enige wat me echt de kriebels geeft is 't idee dat zo'n klein pasgeboren babytje het zonder één van zijn ouders moet doen..
Ruggenprik heeft ook wel nadelen; hier staat veel info http://deverloskundige.nl/bevalling

En dat is niet gek, juist heel belangrijk. Mijn man werd trouwens meegetrokken door de verpleegkundige 'jij gaat mee!; toen N. naar de arts werd gebracht. Hij had geen keus :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155600213
Ik dacht dat ik veel in bad wilde liggen, maar ik vond het niks :D Wel uren onder de douche gezeten op een krukje.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:54:23 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155600304
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan moet je het er vooral in zetten :Y

Het is meestal wel gebruikelijk, net als kindjes zo snel en zo lang mogelijk bij de moeder leggen. Maar het kan maar even genoteerd staan he :)

Pethidine werd hier in t umcg ook niet gegeven, vanwege die effecten.
pi_155600388
quote:

-O-
Het is niet verplicht he :) als jij je fijner voelt bij dingen over je heen laten komen dan kan/mag dat gewoon. Vaak is zo'n standaard format bevalplan meer bedoelt om je te laten nadenken over dingen zoals bij pijnstilling enzo. De site die saskia aangeeft geeft veel info over van alles. Van pijnstilling tot houdingen enz.

Ik was zelf in principe ook niet van plan een bevalplan te maken. Ik heb wel een aantal wensen maar die laat ik gewoon in mn dossier zetten. Het zijn geen enorm belangrijke dingen, zoals dat ik een bepaalde manier van hechten wil en dat er bloed afgenomen moet worden uit de navelstreng na de bevalling. Dat zijn dingen die komen heus ook wel goed zonder bevalplan.
pi_155600419
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:50 schreef Svane het volgende:

[..]

Zo'n plan is ook niet verplicht toch? Ik had er niets in staan, over het algemeen overleggen ze ook gewoon met je tijdens een bevalling, en weet je bij een eerste idd weinig wat je wil.

Dus behalve als je iets per se wel of niet wil, of bang bent dat je bepaalde beslissingen niet meer op het moment kan nemen, of een bepaalde manier van behandelen wil, kan het ook gewoon zonder en merk je het vanzelf :)
Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.
En protocol zegt dat er een kinderarts komt om de baby te controleren. Prima, maar ik wil dat dat in mijn zicht gebeurd of dat vriend dan mee kan.

En bijwerkingen van ruggeprik; weet ik, maar toch voel ik me daar gezien alle horrorscenario's die ik op mijn werk mee krijg het beste bij qua gevolgen voor de baby en mij. En ik ga er al niet van uit dat ik een ruggeprik nodig heb; ik vertrouw er echt in dat mijn lijf het wel gewoon zo kan. Maar als ik de pijn niet trek of het lang duurt, dan 't liefst een ruggeprik..

[ Bericht 13% gewijzigd door silliegirl op 27-08-2015 20:02:59 ]
pi_155600680
Gefeliciteerd Joycie! O+ *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_155600770
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, ik beval medisch hè. Dus een hoop dingen kunnen al niet en ik weet dat artsen er een handje van hebben gewoon te beslissen zonder overleg, dus ik leg wel vast dat ze met me moeten overleggen.
En protocol zegt dat er een kinderarts komt om de baby te controleren. Prima, maar ik wil dat dat in mijn zicht gebeurd of dat vriend dan mee kan.

En bijwerkingen van ruggeprik; weet ik, maar toch voel ik me daar gezien alle horrorscenario's die ik op mijn werk mee krijg het beste bij qua gevolgen voor de baby en mij. En ik ga er al niet van uit dat ik een ruggeprik nodig heb; ik vertrouw er echt in dat mijn lijf het wel gewoon zo kan. Maar als ik de pijn niet trek of het lang duurt, dan 't liefst een ruggeprik..
Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.
pi_155600870
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kijk anders even op de site van je zh welke pijnstilling ze aanbieden. Pethidine wordt lang niet overal aangeboden. Tegenwoordig geven een hoop ziekenhuizen de keuze tussen ruggenprik en pca/remifentanyl.
Ik heb als opties: Ruggeprik, TENS of "pijnstillende injecties". Die laatste zijn niet gespecificeerd :') . Ik benoem pethidine wel in mijn plan als no-go en de rest bespreek ik wel bij het doornemen van 't geboorteplan. (waar ze een dubbele afspraak voor plannen zodat "we daar de tijd voor hebben". :O )
pi_155601308
quote:

-O-
Lees anders even de flyers door die je van de gyn heb gekregen. Staat alles in, ook alle voor en nadelen van verschillende manieren van pijnbestrijding. Je bedoelt pethidine trouwens.

En als je geen mening hebt vul je t niet in he. Het is niet dat je pas mag bevallen als je een bevalplan hebt en dat een voldoende heeft gekregen. Zie het als een lijst onderwerpen waar je over kan nadenken of je wensen daaromtrent hebt.
pi_155601432
Oh hoi spuit elf :D

Joycie! Ze is er! Goed gedaan! Van harte gefeliciteerd met jullie ongetwijfeld mooie meisje, geniet van je kraamtijd! *O*

Ben benieuwd naar het vervolg voor jou ook, mag jij nu snel naar huis?
pi_155601595
Ik had ook niet echt wensen omdat ik niet wist wat ik moest verwachten dus ik had er in gezet dat ik heldere communicatie wilde met alle mitsen en maren en dat de baby nergens alleen heen ging. En geen co-assistenten :@ Ik denk dat ik daar deze keer minder zwaar aan til, maar ik wilde voor de eerste keer geen lesmateriaal zijn.

Nu zet ik erin dat ik absoluut geen sensor in het hoofdje wil, want door dat stomme ding dat telkens losschoot heeft Stip nu een bult op z'n achterhoofd }:|
pi_155601639
Cassandra :*

Is er iemand hier met lachgas bevallen?
pi_155601813
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:28 schreef Daui het volgende:
Cassandra :*

Is er iemand hier met lachgas bevallen?
Staat hier niet eens op 't menu, lachgas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')