abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155616932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

Een Japanse film van Miyazaki. Mijn duo kijkt hem bijna dagelijks, hij s zo leuk O+

[ afbeelding ]
O ken ik niet. Mijn kinderen kijken geen tv. Die spelen alleen samen met hun biologisch verantwoorde speelgoed O-)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155616992
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:52 schreef Estrys het volgende:

[..]

O ken ik niet. Mijn kinderen kijken geen tv. Die spelen alleen samen met hun biologisch verantwoorde speelgoed O-)
_O- ofcourse they do! :D
:)
pi_155617035
Bij de oudste was ik vooral heel erg trots op mn kind en wilde ik haar graag showen aan mijn ouders. Niet zozeer aan mn schoonouders maar B. was net zo trots natuurlijk. Mn zusje en haar toenmalige vriend zaten ook al in spanning te wachten enz. Gevolg was dat ik toen ik een half uur thuis was ofzo gelijk de hele tent vol visite had en iedereen de baby even vast moest houden. Daarna kreeg k dr terug en rook ze naar mn schoonmoeder en mijn moeder :')

Dat doe ik dus nooit meer. Dat je gewoon je eigen kind dan niet terug durft te vragen ofzo omdat je denkt dat het not done is want ja ach mensen hebben ervoor gereisd enz. No way this time :D (en bij E. ook niet)
pi_155617306
Ik breek even in zonder bijlezen. NPM veel te dik, 7mm. We kunnen dinsdag pas in het AMC terecht voor verder onderzoek. NIPT slaan ze volgens echoscopiste over omdat de nekplooi echt veel te dik is :? Dit vraag ik me af, ik wil dat eigenlijk wel.
pi_155617312
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:11 schreef Mariposas het volgende:
De belangstelling is er ook niet echt als je een huilbaby hebt. Ja, veilig over de app. :+ wij hebben echt bizar weinig kraamvisite gehad, ik ben er eigenlijk wel een beetje sip over...
Ik kan me voorstellen dat je daar een beetje sip over bent. Stomme reden om niet te komen dan.. En dat terwijl jullie zo'n knap manneke hebben :)

Hier ook niet veel visite gehad, maar daar ben ik wel blij om eigenlijk. Niet dat ik mijn kind niet wil showen hoor, maar ik hou niet zo van dat gedoe ;)

We hebben hier alleen de tweede dag te veel visite gehad. Beide opa's en oma's hadden een speciaal cadeau dat ze graag 'even' wilden langsbrengen (allebei gaven ze overigens een zilveren bestek met naam en geboortedatum erin haha) en met schoonzus hadden we al afgesproken dat ze zou komen met de kinderen. Schoonouders en schoonzus kwamen tegelijk binnen. Het kwam erop neer dat iedereen heerlijk op zijn gat bleef zitten en de baby ging knuffelen (door alle emoties en pijn had ik er niet echt de puf voor om dat laatste nog enigszins tegen te houden, zo stom van mezelf!). En mijn (inmiddels al oververmoeide) man maar beschuiten smeren, drinken inschenken en na afloop de troep die nog op tafel stond opruimen. 's Avonds toen nog mijn ouders op visite waarvan ik nu zelf vond dat ze de kleine ook mochten vasthouden (hadden ze nog niet gedaan). Nouja, lang verhaal kort. Mijn dochter heeft dus tot nu toe maar één keer een hele nacht overstuur liggen huilen en dat was dus toen. Les voor de volgende keer: dat doen we nooit meer! (En voor mezelf assertiever worden t.a.v. de kleine vasthouden ook al is het zeer naaste familie. Lastig met een schoonmoeder die heel makkelijk mijn kind uit mijn of mans handen pakt en daarna ook doodleuk doorgeeft aan de volgende en na mijn boze blik zegt 'ach het is nu toch rustig qua visite, dus dat kan wel'.) /eindefrustratie :P

Hierna overigens strikt één kraamvisite per dag gehad en alleen als M. rustig was door iemand laten vasthouden en anders gewoon niet. Jammer dan..
pi_155617379
Oh Razz wat naar! En dan ook nog zo lang moeten wachten voor nader onderzoek.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:16:44 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155617389
Razz, da's schrikken :* .

Geen idee van hoe en wat, maar ik las hier vorige week (?) van LB dat idd als nekplooi (veel) te dik, dan geen NIPT. Heb je alleen de echoscopist gesproken, of ook al een gynaecoloog? Die zou je toch moeten kunnen uitleggen waarom?
pi_155617391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik breek even in zonder bijlezen. NPM veel te dik, 7mm. We kunnen dinsdag pas in het AMC terecht voor verder onderzoek. NIPT slaan ze volgens echoscopiste over omdat de nekplooi echt veel te dik is :? Dit vraag ik me af, ik wil dat eigenlijk wel.
Wat een stress! Sterkte :*

Dat van die NIPT weet ik ook niet. Lijkt me dat dat gewoon kan toch? Of ze denken aan iets anders dan een chromosoomafwijking? Dan zou de NIPT inderdaad geen zin hebben..
pi_155617400
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Hey shit wat ontzettend naar Razz :{

Hier in Nederland wordt de NIPT alleen aangeboden (en dus vergoed door verzekeraars) in onderzoeksverband. Binnen zo'n onderzoeksverband heb je je inclusie- en exclusiecriteria, en een van die exclusiecriteria is een nekplooi boven de 3,5 mm.
Het staat je vrij om nog steeds een NIPT te laten doen, maar die zal hoogstwaarschijnlijk wel voor eigen rekening zijn. Dit kan gedaan worden in bijvoorbeeld Antwerpen of net over de grens in Duitsland. Maar er zijn ook enkele ziekenhuizen in Nederland die de NIPT afnemen en voor je opsturen naar het buitenland, dus voor eigen kosten zeg maar. Het Bronovo in DH doet dit en AMC dacht ik ook. Informeer er even over bij je gyn. en hou er rekening mee dat een deel van de kosten voor het onderzoek van invasieve prenatale diagnostiek ook voor eigen rekening zijn.

Sterkte :*
pi_155617410
Razz wat naar :{ zo lang nog in spanning..
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:24:07 #236
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155617550
Lief jullie reacties! O+ Het is niet eens dat ik zo dol ben op al die visite maar gewoon 't feit dat sommige mensen niet reageren of alleen een kaartje sturen, voelt echt als gebrek aan belangstelling. En die zelfde mensen stonden vorig jaar wel lekker te zuipen en te vreten op m'n bruiloft. Dus gratis tip, neem eerst een kind en daarna de bruiloft, dan weet je wie je wel en niet moet uitnodigen. ;)

Razz jeetje, wat een schrik! Wat een hoop dikke nekplooien zijn er ineens. :{ ik hoop op beter nieuws voor je dinsdag!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:32:53 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155617760
Nee he Razz :{ wat een spanning nu! Ik duim voor goed nieuws dinsdag :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:34:39 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155617797
Wie zoekt er nog een konijn toevallig!? ^O^ *O* :P
pi_155617844
Razz, jullie ook al! Wat een schrik. Hopelijk dinsdag beter nieuws, ik duim!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155617863
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:06 schreef kazy het volgende:

[..]

:X Ik krijg altijd een beetje jeuk van mensen ((schoon)ouders) die van dat soort dingen zeggen.. Gelukkig heb je nog zelf in de hand wanneer je belt. En dat zal niet bij de eerste wee zijn :P Mijn schoonouders wilden ook het liefst dat we belden zodra het was begonnen. Euhm.. Nee?

Hier ook geen onaangekondigde bezoeken trouwens. En anders deed ik niet open gok ik. Wel appjes in de trant van "Hoi, kunnen we vanmiddag om 15.00 uur even op visite komen?" En dan verbaasd zijn dat de agenda de komende week al vol zit met kraamvisite :+
Ja, ik kreeg dus van de week ook de opmerking van schoonmoeder, dat ze een uur na geboorte naast mijn bed staat. Ik hoop toch voor haar dat dat een grapje is. :')

Had het er nog even met vriend over... schoonfamilie pas bellen dat ze kunnen komen als de baby geboren is, dat telefoontje zal wel even op zich laten wachten zo direct na de geboorte. Ze wonen ook nog eens aan de andere kant van het land, dus voordat ze er dan op z'n vroegst zijn, zijn we toch al wel een uur of 4/5 verder als het tijdstip al acceptabel is. *) En dan komt ook meteen schoonzus en haar 2 kinderen mee vermoed ik. Maar ik vind dat alles afhankelijk moet zijn van hoe het gaat en hoe ik mijzelf voel.

Mijn eigen ouders wil ik als eerste bezoek overigens! Het is ook hun eerste kleinkind. :)
pi_155617902
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:34 schreef pinquit het volgende:
Wie zoekt er nog een konijn toevallig!? ^O^ *O* :P
Ik heb een egel in de aanbieding. Wil je ruilen?
pi_155617945
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb een egel in de aanbieding. Wil je ruilen?
Als het een ontplofte is dan laat maar ;)
pi_155617976
Alweer iemand in onzekerheid. Bah bah, wat naar Razz. Sterkte met de onzekerheid.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:41:36 #244
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155617982
:D sure, why not?
pi_155617985
Joycie, gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat ze toch nog op redelijk natuurlijke wijze geboren is en een goede start heeft! Ik hoop dat ze snel sterk genoeg is om mee naar huis te gaan!

Razz, heel veel sterkte!

Qua bezoek, O is geboren met vacuüm en op aanraden van de verloskundige en kraamzorg mocht niemand hem de eerste dagen vast houden (afgezien van wij zelf en de kraamzorg). Nou was dat een goed excuus, maar bij een volgende doen we precies hetzelfde. Vasthouden door anderen komt wel als hij een beetje bijgekomen is van de bevalling (hier na 5 dagen pas door oma 1, en na 8 dagen door oma 2).
pi_155618204
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:41 schreef pinquit het volgende:
:D sure, why not?
Zou het je afraden :p

Onsmakelijkheid in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155618231
Oh Razz, wat naar. Laat je idd goed informeren over de mogelijkheden :*
pi_155618502
Oef, sterkte Razz, ik hoop dat het toch mee blijkt te vallen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:06:04 #249
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155618505
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zou het je afraden :p

Onsmakelijkheid in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gadverdamme *O*
Maargoed, ik zou minder moeite hebben met een egel uitzetten dan met een tam konijn :P
pi_155618593
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:06 schreef pinquit het volgende:

[..]

Gadverdamme *O*
Maargoed, ik zou minder moeite hebben met een egel uitzetten dan met een tam konijn :P
Kan je 'm niet naar 't asiel brengen? Hier nemen ze ook konijnen aan bij de vogelopvang ( :') )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')