abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155624339
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:29 schreef JantinaGr het volgende:
Even een andere vraag.
Sturen jullie ook verschillende geboortekaartjes naar mensen die op 1 woonadres wonen? Of gewoon 1 geboortekaartje per adres?

Mijn vriend denkt dat mijn broers (beide twintigers, maar nog wel thuiswonend) ook elk een apart geboortekaartje moeten krijgen + de volwassen thuiswonende zoon van schoonzus en een 35-jarige neef die nog bij oom/tante woont.

Ik vraag het me af. Dit doe ik met kerstkaartjes in elk geval niet. ~:)
Ik zou dat met een geboortekaartje ook niet doen. Dan komen er 3 dezelfde kaartjes op 1 kast ofzo? Ik zie de meerwaarde er niet zo van. Ik zou gewoon de kaart adresseren aan allen, dus "pa, ma, broer&broer" oid, maar wel maar één kaart sturen.
pi_155624354
Och nee Razz, wat een onzekerheid ;( Duimduim ook voor jullie!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155624395
quote:
Even een andere vraag.
Sturen jullie ook verschillende geboortekaartjes naar mensen die op 1 woonadres wonen? Of gewoon 1 geboortekaartje per adres?

Mijn vriend denkt dat mijn broers (beide twintigers, maar nog wel thuiswonend) ook elk een apart geboortekaartje moeten krijgen + de volwassen thuiswonende zoon van schoonzus en een 35-jarige neef die nog bij oom/tante woont.

Welnee :D wat een onzin. Je richt de envelop dan toch aan alle gezinsleden?
Of denk je dat je broers van plan waren om het kaartje in een plakboek te doen ofzo :D dan kun je er altijd later nog een extra geven.
:)
pi_155624496
quote:
Even een andere vraag.

Ik heb dat de vorige keer wel gedaan, maar dat was maar één kaartje. Was ook een thuiswonend kind waarbij de uitwonende broers en zussen ook een apart kaartje kregen. Deze keer stuur ik naar de ouders een kaartje gericht aan familie xxx en de kinderen (allemaal uitwonend) krijgen een mailtje met een foto/scan van het kaartje. Ik heb niet al hun adressen en ga die ook niet opvragen.

Bij nog thuiswonende broers en zussen zou ik wel een apart kaartje sturen. Familie verder weg twijfel ik over, ligt een beetje aan de band ook.
pi_155624519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Een uur is eigenlijk helemaal niets. Je gaat in de auto zitten, zoekt wat leuks op de radio en dan ben je er al...Ik denk dat NL het enige land is waar een uur reistijd als veel wordt gezien...
Jup. Ben ik he-le-maal met je eens :Y
In veel landen is het niet uitzonderlijk als je een uur of 2 onderweg bent naar je naasten en daar wordt echt niet zo erg moeilijk over gedaan. We zijn hier gewoon wat verwend met het feit dat heel veel bereikbaar is binnen een straal van een half uur reistijd ofzo. En qua alles bedoel ik ook scholen, ziekenhuizen, warenhuizen en dus familie en vrienden. We hebben allemaal wel mensen die verder weg wonen enzo maar toch.
Ik vind een uur ook niet heel spannend verder. En als ik je nou áltijd na 20 minuten de deur uit zou schoppen, okay. Maar ik vind best dat je jezelf even op de tweede plaats kunt zetten als bezoeker op kraamvisite. Ik vind het behoorlijk egoïstisch om te verwachten dat jij wel langer mag blijven, puur en alleen omdat je reistijd een uur is. Dan ga je dus maar vermaak in de omgeving zoeken als je het anders zonde van je tijd/benzine vindt.
pi_155624881
quote:
Even een andere vraag.

Hier ook één zo'n geval. Mijn oom en tante met twee neven en een nicht van mij. Allemaal volwassen en uitwonend maar mijn nicht woont even heel tijdelijk weer bij haar ouders. Zij krijgt wel een eigen geboortekaartje, omdat ik weet dat ze dat echt enorm waardeert.
Ik zou dit bij de kerstkaarten niet gedaan hebben.
pi_155625237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ik maakte bij de oudste twee ook geen onderscheid. Sterker nog ik deed behoorlijke moeite om de boel gelijk te verdelen tussen alle opa's en oma's. Ondanks dat niemand iets te kort is gekomen werder vanuit bepaalde hoek toch continu vergeleken met de andere grootouders en vooral benadrukt hoeveel beter de andere grootouders het wel niet zouden hebben enz.

.... En de afstand te lang voor enkel en alleen een uurtje visite. Dan zoek je maar wat leuks in de omgeving om te doen. Museum ofzo weet ik het. Maar je bent op kraambezoek, een uur is echt lang genoeg.
Dit dus! Of ik het nu wel of niet regel, er wordt toch vergeleken en geoordeeld enz. Dus besloten ons er niet mee te bemoeien. We bellen de 3 ouderparen en dan zoeken ze het zelf maar uit :).
En of je nu van ver komt of dichtbij woont, het is kraamvisite en ik heb altijd geleerd dat een uur dan de max is. Vindt men dat te kort omdat men van ver komt, prima. Dan kom je niet of plan je er maar een uitje omheen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:13:25 #283
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155625586
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jup. Ben ik he-le-maal met je eens :Y
In veel landen is het niet uitzonderlijk als je een uur of 2 onderweg bent naar je naasten en daar wordt echt niet zo erg moeilijk over gedaan. We zijn hier gewoon wat verwend met het feit dat heel veel bereikbaar is binnen een straal van een half uur reistijd ofzo. En qua alles bedoel ik ook scholen, ziekenhuizen, warenhuizen en dus familie en vrienden. We hebben allemaal wel mensen die verder weg wonen enzo maar toch.
Ik vind een uur ook niet heel spannend verder. En als ik je nou áltijd na 20 minuten de deur uit zou schoppen, okay. Maar ik vind best dat je jezelf even op de tweede plaats kunt zetten als bezoeker op kraamvisite. Ik vind het behoorlijk egoïstisch om te verwachten dat jij wel langer mag blijven, puur en alleen omdat je reistijd een uur is. Dan ga je dus maar vermaak in de omgeving zoeken als je het anders zonde van je tijd/benzine vindt.
:Y op alles.

Mooi hoe scheef dat ook verdeeld kan zijn.
Schoonfamilie en bijna alle vrienden van vriend wonen op 2 uur treinen van ons vandaan. Voor mijn familie zijn we ook gauw 1,5 uur onderweg.
Als vriend alleen gaat pakt hij vaak de motor, maar samen gaan we met de trein omdat ik nog geen motorpak heb voor achterop. De treinreis duurt lang en vaak hebben we dan nog een bus of een lift nodig naar de eindbestemming, maar draaien we de hand niet voor om. Regelmatig 2-3x per maand, geen probleem. Ook niet bij korte bezoekjes.

Wij wonen echter zóóó ver weg van iedereen, dat we hier alleen mensen zien met verjaardagen en als we geluk hebben 1 of 2 keer daarbuiten. En dan hebben zij allemaal een auto onder de kont, wat de reistijd bijna halveert.
Alleen onze beide ouders lijken door te hebben dan de afstand beide kanten op gelijk is :') :D
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_155625986
oeps :') E. heeft ook vijfde ziekte. A. had het in de zomervakantie, een week of twee geleden. Kans zat er dik in natuurlijk dat E. het ook zou krijgen maar omdat het toen zomer was heb ik er niet zo bij nagedacht. Tot net de vlekken kwamen.
Heb de juf maar even een mailtje gestuurd om het aan te geven omdat ze wel de hele afgelopen week op school is geweest. Geen idee of zij daar nog iets mee doen ofzo maar goed.

Ik twijfel nog of ik mn verloskundige op de hoogte moet stellen dat E. de bron van is van eventuele paniektelefoontjes straks :P maar goed, ze zijn toch al enorm fan van me dus hè :+
pi_155626121
Razz :{ wat een nieuws. En ook *&$%@ dat je pas dinsdag terecht kunt. :*
pi_155626714
Razz, bij jullie ook al ;( Veel sterkte!

Dat drakenTotoro pakje }:| Die afbeelding van Totoro op de tak heeft Stip op z'n muur, maar dan met 1 jongetje ernaast ipv 2 meisjes O+ Ik wil nu een meisje zodat ik een Ponyo kamer kan maken :+

Mijn ouders wonen ook ruim een uur weg, maar ze waren er eerder dan m'n schoonouders die gewoon hun werkdag afmaakten. M'n vader was onderweg naar Brussel voor een vergadering en heeft z'n collega op een parkeerplaats afgezet zodat hij opgepikt kon worden door iemand anders :')
pi_155626860
Totoro O+
Bij ons hangen deze op de babykamer
pi_155627267
leuk daui <3 hier hangt totoro boven de eettafel :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooit hier op fok een canvas-afdruk gewonnen met een fotowedstrijd en daar deze mee besteld. Nog steeds echt superblij mee <3 de tafel is inmiddels fel-roze en wordt volgende week ouderwets-groen geverfd :Y)
pi_155627429
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ah Razz, jemig zeg, dat is wel even flink schrikken :o

7 mm.... kan me voorstellen dat je dan echt foute boel vermoedt. Maar dat hóeft niet he!! :*

Overigens heeft de gynaecoloog voor ons een beetje gesjoemeld; bij de combinatietest-echo kwam de nekplooi uit op 3,7 mm, maar in t ziekenhuis op 2,5. Ze kon de NIPT niet laten doen met die 3,5 dus heeft ze haar eigen meting doorgegeven.
Ik vind het zo raar dat ik nergens iets kan vinden over die 3,5mm grens. Overal staat dat iedereen met een risico van groter dan 1:200 in aanmerking komt :?

Nouja. We horen het dinsdag wel dan. Sorry dat ik niet reageer op iedereen trouwens, het is een rare dag. Ben maar wel gewoon les gaan geven, lekker HAVO5 uitfoeteren O+ dat hielp. Nu drie dagen vrij, gaan we gewoon fijn leuke dingen doen met z'n drieën en dan is het vast zo dinsdag.
pi_155627686
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:17 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik vind het zo raar dat ik nergens iets kan vinden over die 3,5mm grens. Overal staat dat iedereen met een risico van groter dan 1:200 in aanmerking komt :?

Nouja. We horen het dinsdag wel dan. Sorry dat ik niet reageer op iedereen trouwens, het is een rare dag. Ben maar wel gewoon les gaan geven, lekker HAVO5 uitfoeteren O+ dat hielp. Nu drie dagen vrij, gaan we gewoon fijn leuke dingen doen met z'n drieën en dan is het vast zo dinsdag.
Dat klopt en ik vind dat ook echt een debet aan de hele nipt toestand in NL;dat dit pas in de hele kleine lettertjes staat. Hier staat eea aan info:

quote:
Wie kan niet meedoen aan deze studie?
U kunt niet deelnemen als uit het echo-onderzoek blijkt dat uw kind een verdikte nekplooi heeft die groter is dan
3.5 mm. Het zou dan zo kunnen zijn dat uw kind een aandoening heeft die met NIPT niet gevonden wordt. Er
wordt met NIPT alleen naar trisomie 21, 18 en 13 gekeken. Bij een verdikte nekplooi, wordt u verwezen voor het
bespreken van eventueel aanvullend onderzoek (vlokkentest of vruchtwaterpunctie).
U kunt ook niet meedoen als u nu zwanger (geweest) bent van een niet-identieke meerling (zoals een twee-eiige
tweeling). In dat geval is NIPT minder betrouwbaar. Ook dan wordt u verwezen voor het bespreken een
vlokkentest of vruchtwaterpunctie, als u dat wilt.
info komt hier vandaan: http://www.meerovernipt.n(...)20studie%202.0_0.pdf link naar de folder van de Trident studie waar de nipt dus binnen uitgevoerd wordt. Pdf download direct geloof ik.
pi_155627710
Kaartjes: 1 per adres.

Mignonne wat een rotdingen heb je te regelen.. :*

Razz wat een ... Nieuws! :*
pi_155627712
Ik heb alleen een foto van de work in progress, want ik ben te lui om naar boven te lopen, maar het is best een grote muurschilderin :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is idd vreemd Razz. Zou je je verzekering kunnen bellen om meer uitleg? En wat gaan ze nu anders doen qua onderzoeken dan?
pi_155627757
heel tof Dot O+
pi_155627794
Net in de supermarkt bijna v mijn stokkie gegaan.. Mn benen gingen zwabberen en begon te duizelen..
Teveel gedaan ofzo.. Tussen de middag kan ik niet meer slapen en ik had t warm.

Nu op de bank.

Is t raar dat ik die poppetjes niet ken? Totoro? Waar is dat van? :X
pi_155627843
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:27 schreef Dot. het volgende:
Ik heb alleen een foto van de work in progress, want ik ben te lui om naar boven te lopen, maar het is best een grote muurschilderin :+

SPOILER
Dat is idd vreemd Razz. Zou je je verzekering kunnen bellen om meer uitleg? En wat gaan ze nu anders doen qua onderzoeken dan?
Volgens mij wordt het dan meteen een vlokkentest en/of vruchtwaterpunctie om chromosoomafwijkingen uit te sluiten. Maar dan kan het bijv. ook nog een hartafwijking hebben die niet uit zo'n test komt. Begreep ik van de gyn vandaag. En dan.. Ja, geen idee?
pi_155627855
Muur wordt prachtig Dot O+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:35:35 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155627936
Razz je bent een bikkel dat je bent gaan werken. Sterkte dit weekend! :*
pi_155628229
Wow Dot super! Kun je je niet op mijn muur uitleven ;) ? En die van jou vind ik ook heel mooi Mignonne, ik ken dat plaatje helemaal niet.

Totoro is een anime van Studio Ghibli. Echt superlief.

Checken ze met een vlokkentest of vruchtwaterpunctie dan op dezelfde afwijkingen?

En Razz :*
pi_155628460
Hele leuke plaatjes en muurdingen. O+
Razz :*

Wat voor producten gebruiken jullie met jullie nesteldrang? Hier moet echt flink huis worden gehouden en er moeten echt twee flessen bleek door de badkamer heen, maar dat vind ik een beetje eng nu. :+
pi_155628660
DETTOL! Ik mag niks doen dus nu heb ik mijn man verplicht schoon te maken met dettol ~O>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')