abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155289944
2015

23 augustus: Coccinelle (jongen)

10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t..
3 maart: LadyBlack
14 maart: Razztwizzle
20 maart: onomatopee
24 maart: Lamb29

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via quote of een DM :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Cassandra87 op 18-08-2015 20:16:57 ]
pi_155289980
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben met terug van de vk. Groeiecho gehad, buikje zit op p3,krijg morgen te horen hoe nu verder. Alsof ik al niet bezorgd genoeg was tijdens deze zwangerschap. Meeting zat op 28 weken, loopt dus ruim twee weken achter. Maak ik me nu terecht zorgen of komt dit veel voor?
Bah Cassandra, wat naar :{ Wat wil de vk nu?

[edit] las niet goed, je hoort het morgen dus. Bah bah altijd naar die onzekerheid. Ik kan verder weinig zinnigs zeggen over hoe vaak zulke dingen voorkomen, maar bij MB is het in iedergeval goed gekomen :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155290039
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:07 schreef pinquit het volgende:
Bah Cassandra, wat naar :{ Wat wil de vk nu?
de echoscopiste ging overleggen, omdat ik morgen regulier onderzoek heb krijg ik morgen te horen hoe of wat. Het kan erfelijk zijn (ik was zelf klein en ben een halfbloedje) maar ik moest er rekening mee houden dat ik minder moet werken of eerder stoppen gezien mijn functie (hoge werkdruk, lastige klanten)
We gaan het maar even afwachten dus. Ik krijg waarschijnlijk wel een extra echo op korte termijn om te kijken of hij deze lijn blijft volgen of nog meer gaat achterlopen
pi_155290106
Heeft ze ook gekeken naar bv. je placenta? hoe groot/dik/sappig die is? :9
Dat was bij mij iig bij de pretecho, baby is hier 1-2 weekjes kleiner dan gemiddeld, maar de echoscopiste keek lachend naar mijn eigen lengte, en ging toen even kijken of de placenta er wel goed uitzag, en 1+1=2, ze vond het niks geks en gooide het op "mwah genetisch, je wil ook geen groot kind in jouw buik" :+

Eerder stoppen met werken vind je niet erg toch? :)
pi_155290204
Cassandra, geen idee of er verschil is in buik of hoofd..

Hier loopt t hoofd 3 wkn achter. Wij horen ook morgen meer, dan moeten we naar de gyn.

Hopelijk krijgen we beide wat goeds te horen!
pi_155290250
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:13 schreef pinquit het volgende:
Heeft ze ook gekeken naar bv. je placenta? hoe groot/dik/sappig die is? :9
Dat was bij mij iig bij de pretecho, baby is hier 1-2 weekjes kleiner dan gemiddeld, maar de echoscopiste keek lachend naar mijn eigen lengte, en ging toen even kijken of de placenta er wel goed uitzag, en 1+1=2, ze vond het niks geks en gooide het op "mwah genetisch, je wil ook geen groot kind in jouw buik" :+

Eerder stoppen met werken vind je niet erg toch? :)
Hehe, hier juist andersom. Een enorme lap vlees aan placenta, het ligt dus ook in de lijn der verwachting dat dit een groot kind wordt (well duh.)
Schijnt dat grootte van de placenta veel meer invloed heeft op groei van t kind dan welke andere factor dan ook, ook de suikers en dergelijke hebben uiteindelijk maar minimale invloed op gewicht. Het overgrote deel van groei van je baby is dus ook echt out of your hands, groot of klein, daar kun je zelf niet zoveel aan doen :*

Ik ben even kwijt waarom je een groeiecho kreeg Cassandra? Waren er zorgen over de groei?
Er is nu niet zoveel over te zeggen, kan van alles zijn. Meetfoutje, vlak voor een groeispurt gemeten, genetisch klein kind of toch meer aan de hand.
Hier in de regio gaan mensen meestal dan op consult bij de gynaecoloog, daar wordt de echo nog eens herhaald en dan wordt er ook wat uitgebreider gekeken naar bijvoorbeeld placenta en doorstroom in de navelstreng. Hier zie ik eigenlijk best regelmatig mensen die met veel toeters en bellen naar het ziekenhuis worden gestuurd want véél te klein of véél te weinig vruchtwater en uiteindelijk blijkt er dan na meting in t ziekenhuis niets aan de hand :')
Kijk het even aan, succes morgen en hou er rekening mee dat je mogelijk voor echo naar de gyn wordt gestuurd :*
:)
pi_155290321
Maar is grootte hetzelfde als gewicht?
Dat van die placenta was: hij ziet er goed uit, dus baby krijgt waarschijnlijk genoeg voedingsstoffen, de navelstrengdoorbloeding checkte ze ook, zag er ook goed uit, dus er is ws niks aan de hand :)
Dat de kans dat alles goed is zegmaar alsnog groot is :) ondanks klein kint
pi_155290359
Ik zei kint :') en t was niet expres ;(

Mijn ticker zegt nog 60 dagen :o holy shizzle!
pi_155290416
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:21 schreef pinquit het volgende:
Maar is grootte hetzelfde als gewicht?
Dat van die placenta was: hij ziet er goed uit, dus baby krijgt waarschijnlijk genoeg voedingsstoffen, de navelstrengdoorbloeding checkte ze ook, zag er ook goed uit, dus er is ws niks aan de hand :)
Dat de kans dat alles goed is zegmaar alsnog groot is :) ondanks klein kint
Gewicht van placenta is achteraf pas te beoordelen voor zover mij bekend. (Maar ik ben geen echoscopist natuurlijk ;) )
Vaak hangt grootte wel samen met gewicht natuurlijk maar je hebt gelijk dat t niet t zelfde is. Geen idee of t vooral t oppervlakte is wat van toepassing is.

En ik zou toch wel een beetje verbaasd zijn hoor bij jou als deze baby echt klein is? Max was toch een 8 ponder? Of vergis ik me nou met iemand anders?
pi_155290460
hehe nee ik bedoel grootte/gewicht baby :P Of waren jouw kinderen ook grootgroot? Ik dacht alleen zwaar :D
pi_155290486
Dat bedoel ik dus :P Max was 47 cm, en 8 pond :9
Ik dacht dat ze op die echo's echt de lengte van bijv. beentje en omtrek/diameter van hoofdje.
pi_155290535
Echo was ivm t iris onderzoek. Groei spurt zou kunnen, hij slaapt sinds gisteren wat meer. Flow en vruchtwater zagen er goed uit. Ze gaan overleggen om alles uit te sluiten. En hoewel er ook heel goed niets aan de hand kan zijn zit t toch niet lekker.

Eerder met werk stoppen is nog te overzien, maar mijn werkdruk laat t niet toe. Om twee uur wel wel overleg met leidinggevende over nieuwe werktijden dus ga t wel aankaarten, dat t besproken is.

Speel bah ook al zo'n nare meting. Ik ga voor jou ook voor een goed bericht duimen morgen!
pi_155290647
Cassandra, dat jouw werk t niet toelaat is dan jammerdebammer!
pi_155290662
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef pinquit het volgende:
Dat bedoel ik dus :P Max was 47 cm, en 8 pond :9
Ik dacht dat ze op die echo's echt de lengte van bijv. beentje en omtrek/diameter van hoofdje.
ghehe ja E. had ongeveer dezelfde verhouding :9

Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry! Met groot kind wordt vooral zwaar kind bedoelt en met klein kind vooral licht kind. Uiteindelijk is die verhouding heel lastig in te schatten met echo, hooguit of hoofdje/beentje/buikje gelijk op gaan. Maar dan nog is t lastig te voorspellen.

En een kind van 47 cm en 3300 gram ziet er echt héél anders uit dan eentje van 54 cm en 3300 gram. De eerste oogt normaal in verhouding de tweede wsl erg dunnetjes.
Net zoals iemand van 1.60 bij 80 kilo er heel anders uit ziet dan iemand van 1.80 bij 80 kilo. Die lengte laat zich slecht inschatten op de echo.
pi_155290867
Dat je werkdruk dat niet toe zou laten lijkt me onzin. Gezondheid gaat voor werk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155290872
Ik heb overigens een ingedaald kind, dat schijnt ook bijzonder te zijn met deze termijn. Ik heb in ieder geval een stagiaire, een verloskundige, een gyn, en twee echoscopiste horen roepen, oooh wat ligt bij diep!? Helemaal in je bekken al.
:+ ik ben allang blij dat ik er geen last van heb haha
pi_155291061
Indalen begint meestal met week 30-32. En dat kan dat lang of kort duren neem ik aan? Bij Pinq is die baby een week of 10 onderweg om die halve meter af te leggen ;) :P
pi_155291585
Volgens mij zakt de mijne ook al. Ik heb in ieder geval elke keer van die stomme steken onderin m'n bekken dat ik echt denk "hallo, wat doe jij daar". Maar dat zou ook vroeg zijn.

Cassandra: rot van de echo. Misschien is het niks ergs en stel dat je minder moet gaan werken, dan valt er op je werk echt wel een mouw aan te passen. Dat moet dan gewoon, want jij bent deels ziek dan.
Hopelijk valt het allemaal mee morgen.
pi_155291688
Cassandra: hier ook een kleiner kind, bij ons geconstateerd bij de GUO. Iedere 2 weken een groeiecho bij de gyn die ons heel goed gerust wist en weet te stellen.
Man is 1,72, ik ben 1,64 dus de gyn maakte zich geen zorgen.

En wat blijkt, bij de laatste groeiecho heeft de baby een spurt gemaakt. Dus ergens tussen week 32 en 34 in.

Ik hoop voor jou morgen gewoon goed nieuws, evenals voor gestreeptestoel. Sommige vrouwen bakken grote baby's, wij bakken ze wat kleiner.

En werkdruk, helaas pindakaas. Hier was rust ook het advies en ik had geen slechter moment kunnen kiezen om me ziek te melden. Ik wilde dus ook doorwerken. Maar toen de gyn zei: "Oh, dus je vindt je werk belangrijk dan je kind..." was het in een klap duidelijk!
pi_155291716
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:46 schreef Estrys het volgende:
Indalen begint meestal met week 30-32. En dat kan dat lang of kort duren neem ik aan? Bij Pinq is die baby een week of 10 onderweg om die halve meter af te leggen ;) :P
Ik vroeg wanneer een tweede kind meestal gaat indalen. Toen begon de vk hard te lachen en zei: ik hoop voor je zo rond de 35wk, maar misschien daalt ie wel helemaal niet in!

;( :')
pi_155291785
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik vroeg wanneer een tweede kind meestal gaat indalen. Toen begon de vk hard te lachen en zei: ik hoop voor je zo rond de 35wk, maar misschien daalt ie wel helemaal niet in!

;( :')
Mwhehehe :D

je hebt er idd bij die pas bij de bevalling een keertje naar beneden gaan :P
Bij tweede is er weinig over te zeggen maar heus, de meeste kinders dalen wel in hoor. Ook tweede/derde kinderen enzo.
pi_155291843
Max daalde rond de 31wk, maar heeft tot aan de bevalling bibi gelegen. En dat voor een 8 ponder. Ik heb een extreem wijd bekken geloof ik :+
pi_155291858
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij tweede is er weinig over te zeggen maar heus, de meeste kinders dalen wel in hoor. Ook tweede/derde kinderen enzo.
Volgens mij is deze al een aardig eind op weg.

Ik ben net even een rondje stad gelopen maar toen ik terugkwam op kantoor had ik een nogal branderig gevoel down under maar dan binnenin zeg maar. Dus niet dat mn broekje te strak zit :P
pi_155291861
Wij zijn beiden 1.68m maar wij maken dus groter dan gemiddelde baby's. Nu zit dat sowieso al in mijn familie dus och.
Mn schoonmoeder zwaait dan altijd graag met t feit dat haar kinderen 2600 en 2400 gram waren "dus" het kan niet aan B.'s kant van de familie liggen. Zou zomaar kunnen; maar dat zij ruim een pakje zware shag per dag rookte heeft vast niet geholpen om de speklap-potentie er helemaal uit te krijgen :') en ik stoor me er altijd een beetje aan want hallo... alsof het een verdienste is dat je een groot danwel klein kind krijgt?

Mijnes zit nog hoog zat verder trouwens. Gister heel oncomfortabel in mn maag, zodanig dat k ook echt geen trek in mn avondeten had of iets :')
pi_155291869
quote:

[..]

Uiteindelijk krijgt ie toch te weinig ruimte :P hij zal wel moeten hoor
pi_155291873
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Volgens mij is deze al een aardig eind op weg.

Ik ben net even een rondje stad gelopen maar toen ik terugkwam op kantoor had ik een nogal branderig gevoel down under maar dan binnenin zeg maar. Dus niet dat mn broekje te strak zit :P
_O- :D
pi_155291914
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- :D
ja lach maar }:| en ik wilde nog vragen, wat is dat voor een gevoel? Waar komt dat vandaan? Is dat door het indalen?
pi_155291948
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:17 schreef Estrys het volgende:

[..]

ja lach maar en ik wilde nog vragen, wat is dat voor een gevoel? Waar komt dat vandaan?
Geeeeen idee :D
je bekkenbodem? Ik weet het niet.
pi_155291968
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Geeeeen idee :D
je bekkenbodem? Ik weet het niet.
geeeeeeen idee? Wat ben jij nou voor een verloskundige? o|O
Mn onderkant staat in de hens en jij hebt geeeeeen idee :(
pi_155292032
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

geeeeeeen idee? Wat ben jij nou voor een verloskundige? o|O
Mn onderkant staat in de hens en jij hebt geeeeeen idee :(
met onderkantjes die in de hens staan moet je bij de huisarts zijn c_/
als ik met zulke onderwerelden te maken hebben en het brandt dan is er meestal zo'n 10 cm hoofd te zien en rolt er binnen ettelijke minuten een kind uit :+
pi_155292101
Zoon lag bij de bevalling nog niet diep genoeg. Heb weet ik niet hoelang op m'n zij op n verrot bed moeten stilliggen, zodat hij Kon zakken.

Afgelopen week lag deze baby ook totaal nog niet laag.

De vk zei dat ze de baby uit t bekken Kon optillen? :{
pi_155292103
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

als ik met zulke onderwerelden te maken hebben en het brandt dan is er meestal zo'n 10 cm hoofd te zien en rolt er binnen ettelijke minuten een kind uit :+
Dan ga ik maar eens op huis aan denk ik... O-)
pi_155292542
Poeh. Wat een suffe dag vandaag met die miezerregen. Wel een prima dag om tot rust te komen aan het begin van de vakantie 8-).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155292621
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb nu een visual van een kind dat naar buiten kom koprollen :')
pi_155293033
Jeetje, wat rot Cassandra! Dat is vervelend nieuws. Ik hoop dat morgen alles toch gewoon in orde blijkt. En je werk zal er toch maar in mee moeten gaan hoor, als je nu moet stoppen.

Ik had trouwens een enorme placenta heb ik gehoord (iets meer dan een kilo, ik geloof dat de helft daarvan gebruikelijker is?) en een flink kind, 8 pond. Terwijl zowel ik als B_N niet groot zijn.
pi_155293107
quote:

[..]

Weet jij overigens wat een verklaring kan zijn voor een baby die de eerste spildraai niet wil maken tijdens de bevalling? Is dat dan een liggingsafwijking?
pi_155293112
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, wat rot Cassandra! Dat is vervelend nieuws. Ik hoop dat morgen alles toch gewoon in orde blijkt. En je werk zal er toch maar in mee moeten gaan hoor, als je nu moet stoppen.
Dit. Aan jou en je kindje denken Cassandra.
pi_155293428
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:

Ik had trouwens een enorme placenta heb ik gehoord (iets meer dan een kilo, ik geloof dat de helft daarvan gebruikelijker is?) en een flink kind, 8 pond. Terwijl zowel ik als B_N niet groot zijn.
:D
zo'n 600 gram is wel gemiddeld ja. Bij E. had k ook een placenta van 900-nogwat gram. :Y)

Over die spildraai, kan van alles zijn. Afwijkingen bij moeder of bij kind waardoor kind niet verder kan en dus ook niet kán spildraaien. Te weinig weerstand van het bekken/bekkenbodem waardoor kind niet spildraait, of juist te weinig kracht van de weeën waardoor t kind ook niet genoeg weerstand krijgt. Een erg groot kind waardoor kind niet goed door t bekken kan met zn hoofd. Of juist een erg klein kind waardoor noodzaak voor t kind er niet is om überhaupt te spildraaien.
pi_155293805
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D
zo'n 600 gram is wel gemiddeld ja. Bij E. had k ook een placenta van 900-nogwat gram. :Y)

Over die spildraai, kan van alles zijn. Afwijkingen bij moeder of bij kind waardoor kind niet verder kan en dus ook niet kán spildraaien. Te weinig weerstand van het bekken/bekkenbodem waardoor kind niet spildraait, of juist te weinig kracht van de weeën waardoor t kind ook niet genoeg weerstand krijgt. Een erg groot kind waardoor kind niet goed door t bekken kan met zn hoofd. Of juist een erg klein kind waardoor noodzaak voor t kind er niet is om überhaupt te spildraaien.
Lekker. :9 Ze stonden er echt van te kijken in het ziekenhuis, leuk was dat. :D Het werd ook gegeven als verklaring voor mijn flinke baby.

Dank voor de uitleg. Ik ben benieuwd naar wat de verklaring is bij mij, maar grote kans dat ik het nooit zal weten. Wolk had wel een enorme tuut op haar achterhoofd van het persen, dus zelf denk ik dan dat het niet aan de weeën kan hebben gelegen dat ze er niet uit kwam? Mja, kun jij weinig over zeggen natuurlijk. :+
pi_155294018
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb overigens een ingedaald kind, dat schijnt ook bijzonder te zijn met deze termijn. Ik heb in ieder geval een stagiaire, een verloskundige, een gyn, en twee echoscopiste horen roepen, oooh wat ligt bij diep!? Helemaal in je bekken al.
:+ ik ben allang blij dat ik er geen last van heb haha
Hier ook bij de controle vorige week, maar dat kan ook zomaar weer veranderen had ik begrepen.
pi_155294423
20 weken echo gehad en alles zag er goed uit :) echoscopiste was heel lief, nam ook de tijd om gewoon even te kijken voor de leuk zegmaar (duimpje in de mond en duimen awww O+). Baby lag lekker met 't hoofdje tegen m'n blaas aan, dus het was geen wonder dat ik zo vaak naar de wc moet en dan maar 2 druppels pies - fijn :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cassandra en stoel: da's niet fijn om te horen te krijgen, hopelijk morgen wat meer duidelijkheid en hopelijk maken beide babies nog een inhaalslag. Fijn dat jullie iig zo snel al terecht kunnen voor meer info, anders zit je nog zolang in onzekerheid.
pi_155296568
Hetzusjevan: heel fijn!! *O*

Ik lees net in het babytopic iets over (schoon)ouders en strijd wie het eerst dit of dat mag. En ik dacht meteen OMG want ik weet dat dat hier ook zal gaan spelen....
Ik beval in het ziekenhuis. Hoe pakken we dat aan? Wie bellen we eerst? Wie zijn er dan het eerst hier? Vermoedelijk schoonouders want zij wonen in dezelfde plaats als wij en als waar het ziekenhuis is. Maar hoe gaan mijn ouders zich dan voelen? En dan nog de strijd tussen mijn ouders onderling (beiden hertrouwd). Het gaat nu al van: "Ik heb de baby mogen voelen" waarna de ander dan zichtbaar teleurgesteld komt vragen of 'ie ook mag voelen.

Voor de duidelijkheid, mij is het werkelijk om het even wie er eerst dit of dat enz.
Bij mij komen de hormonen pas om de hoek kijken bij het onderdeel 'wie geeft baby de fles, wie doet hem/haar in bad en voor het eerst buiten wandelen'. De eerste flesjes zijn voor ons, man en ik dus. En voor niemand anders. Samen hebben we 6 ouders en die wachten maar mooi. Zelfde geldt voor in bad doen, dat doet man met de kraamhulp en ik zodra ik daar toe in staat ben. Tot die tijd niemand anders dan man (met kraamhulp). Zelfde geldt voor voor het eerst naar buiten. Klinkt dit heel hormonsterlijk? Ik ben zo bang dat anderen straks alles al gedaan hebben met mijn kind, terwijl ik nog aan bed gekluisterd ben :@.

Hoe doen anderen dat of hoe heb je dat gedaan bij vorig(e) kind(eren)?
pi_155296631
Cassandra en stoel.. hopelijk morgen wat meer duidelijkheid! Het is niet fijn om te horen dat je kindje misschien wat klein is.

Hier ook een klein meisje in de buik. Met 33+2 1770gr geschat. Mijn buurvrouw had vanmorgen een echo en haar baby wordt 2600gr geschat met 33+5.
Hier wel een oorzaak voor de achterstand in de groei -> hoge bloeddruk. En zeker nu is de groei nog een spannender iets omdat die nog wat meer kan afbuigen door de zwangerschapsvergiftiging. En dat dat mogelijk ook een reden is voor inleiden als ze echt onder de lijn gaat komen.

Maar het advies "rust", neem dat echt aan. Dat is het enige wat je kunt doen. Snap dat het moeilijk is maar je werk is nu niet het belangrijkste!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155296739
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:

Ik lees net in het babytopic iets over (schoon)ouders en strijd wie het eerst dit of dat mag. En ik dacht meteen OMG want ik weet dat dat hier ook zal gaan spelen....
Ik beval in het ziekenhuis. Hoe pakken we dat aan? Wie bellen we eerst? Wie zijn er dan het eerst hier? Vermoedelijk schoonouders want zij wonen in dezelfde plaats als wij en als waar het ziekenhuis is. Maar hoe gaan mijn ouders zich dan voelen? En dan nog de strijd tussen mijn ouders onderling (beiden hertrouwd). Het gaat nu al van: "Ik heb de baby mogen voelen" waarna de ander dan zichtbaar teleurgesteld komt vragen of 'ie ook mag voelen.

Voor de duidelijkheid, mij is het werkelijk om het even wie er eerst dit of dat enz.
Bij mij komen de hormonen pas om de hoek kijken bij het onderdeel 'wie geeft baby de fles, wie doet hem/haar in bad en voor het eerst buiten wandelen'. De eerste flesjes zijn voor ons, man en ik dus. En voor niemand anders. Samen hebben we 6 ouders en die wachten maar mooi. Zelfde geldt voor in bad doen, dat doet man met de kraamhulp en ik zodra ik daar toe in staat ben. Tot die tijd niemand anders dan man (met kraamhulp). Zelfde geldt voor voor het eerst naar buiten. Klinkt dit heel hormonsterlijk? Ik ben zo bang dat anderen straks alles al gedaan hebben met mijn kind, terwijl ik nog aan bed gekluisterd ben :@.

Ik denk duidelijk afspraken maken met je man. Dat je dat voor jullie samen bewaart, zodat je man ook assertief kan reageren zodra het er naar neigt dat een opa of oma in spé er met jouw eerste momentje vandoor lijkt te gaan. Maar zouden ze dan geen rekening houden met jou/jullie? :@

En misschien zelf ook duidelijk naar de opa's en oma's communiceren wat jij/jullie willen.

Ik vind het een lastige. Ik heb weinig last van m'n schoonouders in dat opzicht, want die wonen ver weg :+ en m'n ouders kunnen we prima luchten of zien.
pi_155296838
quote:

Herkenbaar. En hier vind ik dat ook lastig.
Maar ook een andere situatie met verschillende scenarios.
In het rotste geval (wanneer ik erg ziek ben) mag ik er in het begin niet bij, al doen ze er alles aan om mij of de baby zo snel mogelijk samen te krijgen. Laat je dan wel de opa's en oma's al bij de baby. Of wacht je daarmee. Ik vind dat heel moeilijk. Mijn hart zegt: nee, ik wil niet dat iemand mijn kindje ziet voordat ik haar heb gezien. Mijn verstand zegt: maar mijn vriend wilt zijn vreugde en trots ook delen en stel dat er echt wel even over heen gaat voor ik bij de baby kan.
Over de rest heb ik nog maar niet nagedacht, omdat ik bij dit punt al erg emotioneel werd ;).

Mijn vriend is op dit moment trouwens heel stellig. Niemand ziet de baby voordat wij haar samen hebben kunnen zien.
pi_155297176
quote:

Heel simpel, gewoon precies zoals je het nu zegt. Het is jullie kind en die eerste momenten zijn voor jullie. Heb het daar ook over met je man zodat hij weet dat dat voor jou belangrijk is.

En verder als jij je niet druk maakt om wie het eerste zus of zo doet dan zou ik het probleem ook gewoon maar bij hen laten. Het is hun probleem als zij zich gepasseerd voelen, niet dat van jou. En trust me, ik doe behoorlijk mn best om dingen hier evenredig te verdelen, maar toch lijken alle partijen zicj altijd achtergesteld te voelen. Tsja dat is dan maar hun issue I guess. Ik doe mn best.
pi_155297289
en over langskomen. dat heb je zelf in de hand. Als je nog niet wilt dat ze komen dan bel je nog niet ;)

Ik wil geen hele hordes visite ontvangen direct na de bevalling. En hier net als bij jou 6 mensen als ouders. Mja mn schoonouders wachten maar eventjes deze keer. Mn oma is voor mij nu t allerbelangrijkste en daarna mn ouders en wanneer mn schoonouders komen dat zien we dan wel weer.
pi_155297292
Oh voor de duidelijkheid, de band met schoonouders is goed! Band met mijn ouders redelijk.
Maar man en ik zijn nogal makkelijk te overrulen, gaan nogal snel voorbij aan wat wij willen of vinden.

Dus houden ze rekening met ons? Deels. Maar aangezien hun eigen emoties er dan ook zijn...
pi_155297560
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:55 schreef Malteser het volgende:
Oh voor de duidelijkheid, de band met schoonouders is goed! Band met mijn ouders redelijk.
Maar man en ik zijn nogal makkelijk te overrulen, gaan nogal snel voorbij aan wat wij willen of vinden.

Dus houden ze rekening met ons? Deels. Maar aangezien hun eigen emoties er dan ook zijn...
Hier ook prima band verder :Y
maar veel grootouders vergeten alles als het op het kleinkind aankomt. Zeker als het de eerste is.

Bij mn schoonouders werd ik op een gegeven moment niet eens meer gegroet maar rukte ze gelijk de baby uit mn handen en liep dan naar binnen. Ook hallo :') en mijn vader vond op een bepaald moment dat hij recht had op logeerpartijtjes. Ja eh... nee?
Mn vader heb k gewoon rustig uitgelegd dat hij heel veel kan willen maar dat het pas gebeurd als ik (wij) dat wil en niet eerder.
Mn schoonmoeder heb ik wel eens toegebeten dat ze maar lekker een hond of pleegkind moest nemen als ze nog zo graag van alles wilde beslissen over een ander :') was toen een discussie over de schoolkeuze van onze dochters. Zij was het er niet mee eens dat wij kozen voor een protestantse school, we hadden haar minstens naar haar mening moeten vragen. Ja doei he :') :D
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:14:10 #50
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155297801
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:55 schreef Malteser het volgende:

Ne hoor, en nadat ik een keer de bevalling had gekeken op tv en een stel zag waar de moeder een keizersnede moest en er wat complicaties waren enzo en de schoonmoeder en allemaal andere familieleden het kind al vast hadden gehad en zelfs al gewassen hadden heb ik een heel plan opgesteld met dingen die familie niet mocht van mij voor ik mijn baby vast had gehad :X :X

Dat het pas geboren luchtje weg is en de parfum van je schoonmoeder op je versie baby zit was voor mij echt een horrorscenario :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155297958
Ik heb een prima band met mijn moeder en schoonouders maar dat was voor mij ook een no go. Dus dat heb ik ook vastgelegd in mijn bevalplan.

En wie eerst en zo, dat heb ik eigenlijk gewoon overgelaten aan hoe het zou lopen. Mijn moeder was er het eerst maar uiteindelijk heeft mijn schoonzusje de oudste als eerste vastgehouden. Dat kwam gewoon zo uit. Geloof niet dat iemand daar een trauma aan over heeft gehouden of zo.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:22:25 #52
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155298032
Malteser, misschien kun je de kraamhulp ook 'instructies' geven over badjes, flesjes en wandelen?

Hier geen angst dat er horroropa's en oma's zullen ontstaan. Bij J. waren ze geloof ik al lang blij dat het goed ging met hem, en redelijk met mij, dus is dat allemaal niet van toepassing geweest. Ik heb m zelf wel toen als eerste vastgehouden, ongeveer 10 seconden voordat de kinderarts het overnam en hij naar de neonatologie werd gebracht. Niemand behalve de ouders mocht er toen ook bij de eerste dagen, laat staan dat vasthouden een optie was (wat dat betreft dus makkelijk ;))

Nu hoop ik er zelf beter aan toe te zijn, en dan verwacht ik zelf wat meer te kunnen. Mijn ouders zullen er zonder twijfel als eerste bij zijn, want die passen op J. en wonen het dichtst bij. J. mag als eerste kennismaken met zijn broertje na ons. Wie er daarna komt zal me eerlijk gezegd worst zijn, zolang ze maar niet alle 6 tegelijk op de stoep staan. Daar laat ik vriend in charge denk ik. En schoonouders kennen me denk ik goed genoeg om te weten dat ze geen rare dingen moeten doen, want dan zijn ze de eerste dagen gewoon niet meer welkom :6 (band is verder goed hoor ;)).
pi_155298081
Hij is er! Nadat we ons vrijdag in het ziekenhuis hebben gemeld voor een inleiding begonnen zaterdag vlak voor middernacht de weeen, en rond 15:45 is onze zoon geboren! Een flink ventje van 4510 gram en 55 cm. De bevalling was er dan ook eentje om zsm te vergeten. Pas na drie uur flinke persweeen, vele hartslagdipjes van de baby (vanaf vrijdagavond al) en de zoveelste keer vragen door de verloskundige besloot de gynaecoloog om maar eens wat te gaan doen, waarna hij er binnen een perswee eindelijk was!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar afgezien van de onzichtbare gynaecoloog, geweldige mensen in het ziekenhuis! Of zoals m'n man het noemt 'hotel Lange Land'. Ik moest een dag langer blijven vanwege flink bloedverlies maar m'n man mocht ook gewoon blijven slapen, alle nachten (de eerste vanwege risico op spoedkeizersnede, de anderen omdat er toch plek was en ik een tweepersoonskamer voor mezelf had).
pi_155298085
Lijkt me dat je zelf de eerste bent met alles voor/met je kind Joycie en Malteser - dat boven alles. En als ze dat niet begrijpen dan dienen ze daar maar respect voor op te brengen, het is jullie kind. Verder sluit ik me volledig aan bij mignonne en Kuukske: hoe moeilijk ook, niet jouw probleem van maken als ze zich gepasseerd voelen en goed communiceren met je vriend/man zodat die de "grenzen" ook een beetje kan bewaken :).

En wellicht inderdaad die specifieke dingen van tevoren al een keer aankaarten. Hoewel je dat mss vaker moet herhalen - ik moet dat in elk geval wel bij mijn moeder merk ik *zucht*.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:28:18 #55
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155298185
FF, daar is ie dan! Inderdaad een flinke vent, met een toffe naam! Gefeliciteerd *O*
pi_155298218
Gefeliciteerd FF *O*! Wat een leuke naam!
pi_155298260
Gefeliciteerd FF! En wat een dom gedoe van die gyn!
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:31:30 #58
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155298274
Gefeliciteerd FF! Ik was al benieuwd om van je te horen! En wow, flinke man, en die heb je er op 1 perswee uitgekregen? :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155298317
aaahw ff O+ wat een mooi ventje! Gefeliciteerd!
pi_155298455
FF gefeliciteerd met je grote meneer! *O*
pi_155298558
FF: gefeliciteerd *G*! Wat een mooi ventje!
pi_155298648
Ik lees hier dus wel dat ik niet hormonsterlijk ben qua eisen... Gelukkig. De kraamhulp zal ik ook inlichten.

En welke ouders er nu het eerst bij zullen zijn, dat zien we wel. Mij maakt het helemaal niets uit, hen wel waarschijnlijk. Maar dat vechten ze dan samen maar uit.
pi_155298777
Gefeliciteerd met je jongetje FF! Wat is ie groot! :o
pi_155298925
Jaaaa nu ook hier FF *O*. Gefeliciteerd. geniet van jullie manneke!
pi_155299003
Oh FF wat een prachtjongen O+ gefeliciteerd!
pi_155299012
Daar is ie dan FF! Gefeliciteerd met jullie flinke vent :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:58:14 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155299188
Gefeliciteerd FF! Mooi ventje met een toffe naam O+ *G*
pi_155299452
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Lekker. :9 Ze stonden er echt van te kijken in het ziekenhuis, leuk was dat. :D Het werd ook gegeven als verklaring voor mijn flinke baby.

Dank voor de uitleg. Ik ben benieuwd naar wat de verklaring is bij mij, maar grote kans dat ik het nooit zal weten. Wolk had wel een enorme tuut op haar achterhoofd van het persen, dus zelf denk ik dan dat het niet aan de weeën kan hebben gelegen dat ze er niet uit kwam? Mja, kun jij weinig over zeggen natuurlijk. :+
Bij mij bleek dat J met z'n gezicht naar boven lag en hij kon dus ook niet goed draaien. En ze deden maar alsof het aan mijn persen lag! Moeder heeft matige perstechniek las ik :{w Naja toen dus een knip en toen kwam hij er wel uit. Ook met zo'n enorme tuut op zijn hoofdje. Best zielig.

Cassandra en stoel wat rot van die echo met P3! Hopelijk valt het op de echo van de gyn mee. En anders, tja, je kan er zelf zo weinig aan doen behalve die rust. Ik vond het ook echt kut van m'n werk, maar er was geen andere optie. En bij mij viel het dus uiteindelijk reuze mee met zijn gewicht. Hopelijk bij jou ook :*

[ Bericht 0% gewijzigd door MissBliss op 17-08-2015 18:14:11 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_155299641
Van harte gefeliciteerd FF! Echt een jongen al om te zien! Veel geluk als gezinnetje!

Succes Stoel en Cass bij de vervolgecho.

Hier geen "welke grootouder doet/ziet wat eerst"-perikelen. En als er één een opmerking over zou maken zou ik denk ik heel hard gaan lachen. (Als in: ik zou oprecht denken dat er een grapje gemaakt wordt...) Asteblief zeg. De grootouders zijn toch geen 5 meer..?! (Niet dat iemand hier daar wat aan kan doen, ben alleen oprecht verbaasd dat deze jaloezie-issues bestaan tussen de opa's en oma's)

En hier wordt er ook pas gebeld/iets uit handen gegeven als we dat alletwee fijn vinden.

Huh? Top 10...?! Eng! :o
pi_155299705
Wouw FF! Gefeliciteerd!! Wat een flinkerd! *O* leuke naam :Y
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_155299712
quote:

Hier pas wanneer ik daar behoefte aan heb en niet eerder. Ook geen onverwacht bezoek. In het begin alleen met de kraam, vriend, en de week daarop mijn zus. Ik laat haar het bezoek enzo begeleiden denk ik. Dingen als in bad doen, is niet eens sprake van. :')

Jammer dat ze daar bij jou zo bovenop zitten en je niet gewoon met rust laten met hun eigen sores. Tegen m'n moeder gezegd (woont in Nieuw - Zeeland) dat ik liever heb dat ze pas na de bevalling komt of in ieder geval niet bij de bevalling is. Was kut voor haar, maarja, dat is iets waar ik mij echt niet druk om ga maken. Dan maar egoïstisch.

Opdringerige mensen ook. Dat is de reden dat alleen vriend en ik nu nog weten dat we een nieuw neefje O+ hebben sinds vanochtend! Zelfs de ouders nog niet, omdat iedereen zich meteen overal mee probeert te bemoeien. :{w
pi_155299936
Ff van harte *O* flinke vent!
pi_155300098
Toen ik in het ziekenhuis lag werd bij de buurvrouw de keizersnede besproken. Haar moeder was er toevallig ook en probeerde nog een plaatsje te bemachtigen bij de bevalling. Ha die dochter wimpelde haar mooi af.

Tot nu toe doet iedereen hier normaal. Mijn schoonouders zijn heel bescheiden en vragen altijd wat wij willen. Alleen mijn moeder heeft een handje van Oh dat vind ik wel jammer. .. hahaha. Jammer joh. De overige ouders zijn of overleden of uit beeld.
Maar de echt vervelende mensen zijn vriendinnen van mijn moeder. Eentje maakt alleen maar rotopmerkingen en nodigt zich overal voor uit. Ik verheug me nu al op dat mijn man haar de toegang weigert wanneer ze de babies wil zien ;)

Oh en de oma die haar nicotine vinger in de mond van de baby stopt o|O
pi_155300140
Oh en Sara superleuk van al die spullen van je oma en moeder. O+
pi_155300300
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:27 schreef Daui het volgende:

Oh en de oma die haar nicotine vinger in de mond van de baby stopt o|O
:X zó vreselijk smerig :r
sowieso dat mensen hun vieze vingers in baby's steken maar huuuu
pi_155300391
Gefeliciteerd FF! Mooie naam ook! *O*

Ik sta op 1 :o
pi_155300426
Stoel en Cassandra succes morgen.

Cassandra ik denk dat eerder stoppen met werken of de zwangerschap überhaupt op werk nooit goed uitkomt. Ik vond het in het begin ook heel moeilijk (gedeeltelijk ziekmelding) maar je doet het voor jouw kind en op werk gaat ook alles weer verder met of zonder jou
pi_155300428
Wij hadden een whatsapp groep gemaakt en daar de eerste foto heen gestuurd. Wist iedereen het op hetzelfde moment. :')
Daarna heeft mijn man zijn ouders gebeld en ik mijn ouders. Maar dat was denk ik 1 uur na de geboorte denk ik.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155300462
Gefeliciteerd FF! Wat een knappe jongen! :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155300520
FF gefeliciteerd O+
pi_155300723
Gefeliciteerd FF! Mooi mannetje! O+

(Schoon) ouders; ik heb inmiddels beide kanten moeten instrueren dat er niemand in het ziekenhuis in de wachtruimte gaat zitten tot ik ben bevallen :X . Ik wil eerst rust voor ons 3tjes en als ik mn baby wil showen bel ik daarna wel. Gelukkig werd dat wel goed opgepikt.

Wie verder wat doet zoeken ze maar uit; maar als je mijn moeder en schoonmoeder bij elkaar zet heb je net een theekransje met 2 dikke vriendinnen ( :') ) dus die zullen het elkaar wel gunnen. Al vermoed ik dat als zij gezellig keuvelen mijn vader er met de baby vandoor gaat
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:56:45 #82
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155301082
Hey F.F. van harte gefeliciteerd. Ik sluit me bij de rest aan: mooie naam voor een mooi kereltje. Ik heb nog een paar voetbalshirtjes van Engeland en FC Liverpool liggen met je kindjes naam erop :D Was vroeger mijn favoriete voetballer :)

SPOILER
pi_155301669
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:56 schreef FritzWepper het volgende:
Hey F.F. van harte gefeliciteerd. Ik sluit me bij de rest aan: mooie naam voor een mooi kereltje. Ik heb nog een paar voetbalshirtjes van Engeland en FC Liverpool liggen met je kindjes naam erop :D Was vroeger mijn favoriete voetballer :)

SPOILER
Zijn jullie een beetje bekomen van gister Fritz?
pi_155301862
Ooohh mensen die zich opdringen, niet luisteren.. Brr.. Of niet weggaan..

Dit keer ga ik mijn mond meteen opendoen! Of mijn man! (die opdracht heeft ie al in the pocket)
pi_155302155
Gefeliciteerd met je zoontje FF!!
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:31:55 #86
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155302240
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zijn jullie een beetje bekomen van gister Fritz?
Bedankt voor het vragen :) Het gaat. Vriendin heeft niet kunnen slapen en heeft zich vanmorgen maar een dagje ziek gemeld. Mijn ouders stuurden zonet een berichtje op Whatsapp, die waren erg benieuwd naar de reactie van vriendin's ouders, dus die heb ik per telefoon maar een beetje bijgepraat. Die waren natuurlijk ook erg geschokt en vooral erg verdrietig voor m'n vriendin.
pi_155302355
quote:
11s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:06 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Bij mij bleek dat J met z'n gezicht naar boven lag en hij kon dus ook niet goed draaien. En ze deden maar alsof het aan mijn persen lag! Moeder heeft matige perstechniek las ik :{w Naja toen dus een knip en toen kwam hij er wel uit. Ook met zo'n enorme tuut op zijn hoofdje. Best zielig.

Cassandra en stoel wat rot van die echo met P3! Hopelijk valt het op de echo van de gyn mee. En anders, tja, je kan er zelf zo weinig aan doen behalve die rust. Ik vond het ook echt kut van m'n werk, maar er was geen andere optie. En bij mij viel het dus uiteindelijk reuze mee met zijn gewicht. Hopelijk bij jou ook :*
Ik heb dat eerder gelezen, bij een bevallingsverhaal hier. Ik vind dat toch zo'n rare opmerking, ik zou het ook persoonlijk opvatten. Kunnen ze zoiets niet weglaten denk ik dan.

In mijn ontslagsdingetje staat helemaal niks over mijn perstechniek oid. Er staan alleen bepaalde dingen aangevinkt, zoals ''fundusexpressie'' Het is geen verhaaltje over hoe het ging, is dat bij jou wel zo?
pi_155302447
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:35 schreef LuDann het volgende:

Ik heb dat eerder gelezen, bij een bevallingsverhaal hier. Ik vind dat toch zo'n rare opmerking, ik zou het ook persoonlijk opvatten. Kunnen ze zoiets niet weglaten denk ik dan.

In mijn ontslagsdingetje staat helemaal niks over mijn perstechniek oid. Er staan alleen bepaalde dingen aangevinkt, zoals ''fundusexpressie'' Het is geen verhaaltje over hoe het ging, is dat bij jou wel zo?
Ja, bij mij... 'mevrouw is zeer moeilijk te instrueren' en heeft een 'matige perstechniek'. En bedankt he, nu klinkt het alsof het mijn schuld is dat er een vacuumpomp aan te pas moest komen.
Het is verder grotendeels een opsomming van wat er gebeurde, maar af en toe met een verhalend stukje in langere zinnen erin.
pi_155302539
Dat inderdaad ja, je een beetje een schuldgevoel aanpraten. :')

Ik heb gevraagd naar het verslag in verhaalvorm, maar dat mochten ze me niet zomaar geven zeiden ze. Ik moet een verzoek daartoe indienen bij het patiëntenportaal. Iets wat ik nog wel ga doen overigens.
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:42:41 #90
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155302596
Oh, ik heb helemaal geen cijfer/beoordeling voor mijn perstechniek gehad! ;(
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:43:07 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_155302613
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:14 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ne hoor, en nadat ik een keer de bevalling had gekeken op tv en een stel zag waar de moeder een keizersnede moest en er wat complicaties waren enzo en de schoonmoeder en allemaal andere familieleden het kind al vast hadden gehad en zelfs al gewassen hadden heb ik een heel plan opgesteld met dingen die familie niet mocht van mij voor ik mijn baby vast had gehad :X :X

Dat het pas geboren luchtje weg is en de parfum van je schoonmoeder op je versie baby zit was voor mij echt een horrorscenario :D
Dat dus.. Zo ging het bij mijn eerste en ik heb dat echt heel naar gevonden en nog steeds..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_155302640
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:31 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd FF! Ik was al benieuwd om van je te horen! En wow, flinke man, en die heb je er op 1 perswee uitgekregen? :o
3 keer persen op 1 wee, na tig keer persen zonder resultaat. En dus direct na een knip en met hulp van vacuümpomp en als bonus nog een scheurtje erbij. Het klonk beter dan dat het was :)

En over bezoek in het ziekenhuis gesproken, het stel naast ons met ook een inleiding op vrijdag heeft continu een moeder en twee zussen over de vloer gehad. Buiten bezoekuren in de algemene ruimte, en tijdens bezoekuren (4 uur lang) op de kamer. En toen wij vanmorgen naar huis gingen, was dat stel net aan een ballonnetje begonnen, en de rest van de familie zat weer beneden te wachten. Verschrikkelijk lijkt me dat! Was ook blij dat ze van onze kamer moeten verhuizen met al dat bezoek :X

Wij hebben m'n schoonfamilie ingelicht over de inleiding op de dag zelf omdat we daar niet onderuit kwamen (ik was vrijdag jarig en dan bellen ze altijd allemaal). Mijn ouders stonden bij ons op de stoep met een bloemetje, en belden waarom ik niet open deed dus die heb ik het toen ook maar verteld, maar de rest van de familie wist niet dat er een inleiding aan de gang was, en dat vond ik prima! Daar worden mensen alleen maar nerveus van. M'n schoonmoeder belde zaterdagmiddag hoe het kon dat de baby er nog niet was, want het was vrijdagochtend al begonnen, bijvoorbeeld. Zonder verjaardag had niemand wat geweten tot hij geboren was.
pi_155302905
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:
Dat inderdaad ja, je een beetje een schuldgevoel aanpraten. :')

Ik heb gevraagd naar het verslag in verhaalvorm, maar dat mochten ze me niet zomaar geven zeiden ze. Ik moet een verzoek daartoe indienen bij het patiëntenportaal. Iets wat ik nog wel ga doen overigens.
no way :')
dat verslag is gewoon onderdeel van jouw dossier van jouw gegevens, daar heb je recht op :D wat apart dat ze daar ingewikkeld over doen.

Bij dat ziekenhuis van Saskia printen ze dat gewoon uit. Ze hebben tegenwoordig alleen een nieuw systeem waardoor het verslag tussen alle 800 ctg beoordelingen enzo in staat :') leest heel irritant :P
Ik heb ze van beide meiden en dat is wel heel leuk om terug te lezen. Moet wel zeggen dat sommige vk's/artsen en vpk nog wel eens vergeten dat mensen dat verslag gewoon meekrijgen naar huis en dat zelf ook lezen. :X In mn andere stage-ziekenhuis in Den Haag hebben ze na een lading aan klachten van mensen de verpleegkundigen en verloskundigen een soort stoomcursus gegeven in hoe ze dingen in dat programma moeten zetten.
Dat je in plaats van "mevrouw perst niet goed" of "matige perstechniek/moeilijk te instrueren" ook gewoon op kunt schrijven dat de uitdrijving nog niet goed vordert. Of dat mevrouw haar best doet maar dat persen nog niet effectief lijkt of iets dergelijks. Zelfde lading maar ietsjes vriendelijker naar mensen toe.
pi_155303090
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

no way :')
dat verslag is gewoon onderdeel van jouw dossier van jouw gegevens, daar heb je recht op :D wat apart dat ze daar ingewikkeld over doen.

Bij dat ziekenhuis van Saskia printen ze dat gewoon uit. Ze hebben tegenwoordig alleen een nieuw systeem waardoor het verslag tussen alle 800 ctg beoordelingen enzo in staat :') leest heel irritant :P
Ik heb ze van beide meiden en dat is wel heel leuk om terug te lezen. Moet wel zeggen dat sommige vk's/artsen en vpk nog wel eens vergeten dat mensen dat verslag gewoon meekrijgen naar huis en dat zelf ook lezen. :X In mn andere stage-ziekenhuis in Den Haag hebben ze na een lading aan klachten van mensen de verpleegkundigen en verloskundigen een soort stoomcursus gegeven in hoe ze dingen in dat programma moeten zetten.
Dat je in plaats van "mevrouw perst niet goed" of "matige perstechniek/moeilijk te instrueren" ook gewoon op kunt schrijven dat de uitdrijving nog niet goed vordert. Of dat mevrouw haar best doet maar dat persen nog niet effectief lijkt of iets dergelijks. Zelfde lading maar ietsjes vriendelijker naar mensen toe.
Nou, hier is het ook zo dat ze het origineel niet zomaar mee mogen geven, en dat is toch juist? Je mag een kopie hebben, of je mag het daar ter plekke lezen, maar het originele dossier moet toch bewaard worden, zullen ze dat niet bedoelen?
pi_155303253
Ik mocht ook geen kopie hebben of inzien, daar deden ze erg moeilijk over. Dat konden ze niet zomaar uitprinten, en het even laten zien op het computerscherm in mijn kamer was ook geen optie.

Ik ben benieuwd wat er instaat dat ze zo doen. :')
pi_155303358
Ze nemen het bewaken van je privegegevens iig wel serieus! :7

In het dossier van Sticker (van neo) stond 'Moeder was erg vermoeiend'.

Ik hoop nog steeds dat ze 'vermoeid' bedoelde :')
pi_155303359
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou, hier is het ook zo dat ze het origineel niet zomaar mee mogen geven, en dat is toch juist? Je mag een kopie hebben, of je mag het daar ter plekke lezen, maar het originele dossier moet toch bewaard worden, zullen ze dat niet bedoelen?
Nou, sommige ziekenhuizen doen bizar moeilijk over het verstrekken van je eigen gegevens, helaas.. Angst voor klachten is daar vooral de basis van.
Ik ken voorbeelden van ziekenhuizen die een "dubbel" dossier hadden. 1 met officiele, netjes uitgewerkte stukken dat klaar lag voor eventuele inzage en 1 met persoonlijke aantekeningen van artsen, meer kladjes zeg maar. Die kreeg je echt never nooit van jezelf te zien..
pi_155303398
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou, sommige ziekenhuizen doen bizar moeilijk over het verstrekken van je eigen gegevens, helaas.. Angst voor klachten is daar vooral de basis van.
Ik ken voorbeelden van ziekenhuizen die een "dubbel" dossier hadden. 1 met officiele, netjes uitgewerkte stukken dat klaar lag voor eventuele inzage en 1 met persoonlijke aantekeningen van artsen, meer kladjes zeg maar. Die kreeg je echt never nooit van jezelf te zien..
Oh echt? Dan heb ik geluk gehad zeker.

Kladjes van artsen, die mogen ze verbranden hoor, alsof dat ooit leesbaar is ;(
pi_155303409
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou ik ging meer uit van de situatie die LuDann nu schetst hier onder. Dat het origineel (of een kopie... íets) in de archieven daar blijft lijkt me inderdaad niet meer dan normaal.
Maar het is wel bijzonder dat je het moeilijk voor elkaar krijgt om je dossier in te zien of je gegevens mee te krijgen. Niet origineel dan maar een uitdraai van het verslag bijvoorbeeld. Je hebt ten alle tijden recht op inzage in je dossier en officieel zou dat dan niet zo moeten zijn dat je daar een aparte afspraak voor moet maken bij een bepaald loketje of iets. Dat werkt in de hand dat je niet je 'echte' dossier te lezen krijgt.
pi_155303484
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer meegemaakt dat ze gegevens van een mevrouw op hadden gevraagd die in Nigeria bevallen was van haar oudste. Of Kenia of weet ik veel. Daar ergens.
Krijgen we terug... een ingescand servetje met daarop "mother has blood loss, very much. now stable. Baby ok" of iets van die strekking ivm privacy ;) :D ik gnorkte :D en dat was dan wel dus gewoon keurig een jaar of 5 daar bewaard gebleven
pi_155303512
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Toch zijn dat vaak dingen die mensen wel willen hebben. Als je zeker weet dat je iets hebt besproken en je vindt dat nergens in een dossier terug voel je je niet echt gehoord zeg maar..

Digitalisering zou dit soort zaken wel tegen moeten gaan; alles gaat steeds meer in de pc en dan zou het inderdaad een kwestie moeten zijn van even uitdraaien.
Helaas komen er ziekenhuizen voor die met een hele papierwinkel komen die je in viervoud moet tekenen voor je ook maar iets meekrijgt :') |:( .
pi_155303598
Ik moest idd wel online een verzoek indienen, dat op een aparte afdeling gaan ophalen, daarvoor tekenen, en nog betalen ook.

Maar dan heb je ook wat he :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:10:34 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155303607
Ik heb geloof ik niet zo'n behoefte aan mijn dossier. Ik heb hier wel een schriftje waarin de verpleegkundigen en vriend hebben geschreven tijdens de inleiding van J. Dat is wel fijn om te hebben, want ik kan me er niet veel van herinneren...

Verder is mijn lijf nu aan het repeteren, af en toe harde buiken/ oefenweeën, maar nog niet heel regelmatig, en ook vrij kort. Al wel een paar uur lang. In bad was fijn, maar het water werd koud en mijn boek was uit :(, dus toen moest ik er van mezelf uit.

Zal zo eens voor de grap zo'n weeentimer app installeren :D Het feit dat mijn telefoon de app niet wil installeren zal wel betekenen dat ik m nog niet nodig heb denk ik....

[ Bericht 4% gewijzigd door mousemicky op 17-08-2015 20:25:02 ]
pi_155304143
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:10 schreef mousemicky het volgende:
Verder is mijn lijf nu aan het repeteren, af en toe harde buiken/ oefenweeën, maar nog niet heel regelmatig, en ook vrij kort. Al wel een paar uur lang. In bad was fijn, maar het water werd koud en mijn boek was uit :(, dus toen moest ik er van mezelf uit. Zal zo eens voor de grap zo'n weeentimer app installeren :D
:) Ja!!
pi_155304544
Wat voor romper(s) stoppen jullie in de vluchttas? Overslag lange mouw, Hema stretch zonder mouw, overslag korte mouw?
Heb allerlei soorten rompers liggen maar geen idee wat het handigst is...
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:34:28 #106
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_155304554
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:35 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb het alleen gelezen op het computerscherm, stonden alleen korte zinnetjes in. Maar ook tijdens het persen zelf hebben ze meerdere keren gezegd dat ik het niet goed deed, dat ik beter m'n best moest doen etc. Soms lukte het persen ook echt niet en was het idd matig, maar soms deed ik echt heel erg m'n best en werd er nog gezegd dat ik het beter moest doen :') -O-
Ziggy played guitar
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:35:54 #107
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_155304615
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:34 schreef Malteser het volgende:
Wat voor romper(s) stoppen jullie in de vluchttas? Overslag lange mouw, Hema stretch zonder mouw, overslag korte mouw?
Ik zou gaan voor overslag korte mouw. Daar heb ik er maar 2 van maar die zijn wel het makkelijkst :Y
Ziggy played guitar
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:36:19 #108
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155304631
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:34 schreef Malteser het volgende:
In de tas zit hier overslag korte mouw, want hopelijk komt baby nog in augustus, en dan verwacht ik niet dat lange mouw nodig is onder een jumpsuit en evt. vestje. Overslag vond ik wel een must, hoeft t niet over dat koppie... Mouwloos overslag heb ik alleen in 44 en 56 liggen, dus daarom die niet...
pi_155305544
ik zou dan weer gaan voor overslag lange mouw :D
kind komt uit 37 graden en moet daarna ineens zelf alles doen en dat vreet energie (en gewicht dus uiteindelijk.) hoe makkelijker baby het heeft in t begin qua temp enzo, hoe beter. Als je nog naar buiten moet met t kind zou ik dus gaan voor lange mouw.
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:00:30 #110
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155305679
Dat vest is winterwarm zeg maar, en ik heb ook nog een omslagdoek voor in de maxi-cosi ;) Wil mn baby niet koken...

En ik kan me het gevecht van lange mouw over lange mouw nog levendig herinneren van bij J. Niet fijn...
pi_155306023
Mijn buik beweegt echt alle kanten op. Bovenin piepen steeds 2 voetjes omhoog! :o :D
pi_155306116
FF gefeliciteerd met jullie mannetje!

Hetzusjevan fijn dat de seo goed was.
Hier ook een goede seo vandaag.
Alleen bij 30 weken nog een keer extra kijken of de placenta bij uitgang weg is.

Cassandra en gestreeptestoel, hopelijk morgen goed nieuws.
pi_155306244
FF gefeliciteerd!

Wij zijn weer thuis. Ik ben afgedraaid. 6 uur met 80 km/h over de snelweg want stortregen...Zelf maar anderhalf uur gereden, maar zelfs de rest maakt me moe...

Over ouders/schoonouders: ik hoop juist het omgekeerde, schoonouders wonen op 8 uur rijden hiervandaan, mijn ouders op zo'n 5. Ik hoop dat zeker schoonouders niet een week wachten voordat ze komen, dat lijkt me echt jammer....Vervolgens zit ik er wel mee met hoelang ze dan willen blijven enzo, maar goed, that's their problem..
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:18:46 #114
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155306436
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Persoonlijke werkaantekeningen van artsen vallen ook niet onder je dossier en mogen geweigerd worden. Een schaduwdossier moet wel verstrekt worden (soort voorlopig intern dossier dat later wordt uitgewerkt in patient-vriendelijke vorm).
pi_155306509
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:00 schreef mousemicky het volgende:
Dat vest is winterwarm zeg maar, en ik heb ook nog een omslagdoek voor in de maxi-cosi ;) Wil mn baby niet koken...

En ik kan me het gevecht van lange mouw over lange mouw nog levendig herinneren van bij J. Niet fijn...
:D ik heb daar altijd mn truken voor.

Mouwtje helemaal opstropen en dan met je vingers de pols/hand van baby pakken en door mouwtje heen trekken. Dan tweede mouwtje opstropen en dan weer polsje pakken, en daarbij ook andere mouwtje vastpakken. Handje+mouw erdoor trekken en klaar is kees :Y)
pi_155306539
FF gefeliciteerd! Wat een mooie naam!

Saskia welk zh ben jij bevallen? :) Ik moet nog even kijken welke ik wil.
Omdat ik bij O een ks gehad heb wordt het sowieso het ziekenhuis.

Ik heb wel een verslagje vanuit het zh maar het enige wat ik mij kan herinneren is: 4 min gebroken vliezen :D

En (schoon)ouders. Beter kan ik mij niet wensen! Bij dochter zaten mijn ouders wel al beneden te wachten maar ze wisten de tijd al ivm een geplande keizersnee. Ze hebben daar netjes gewacht tot ik ruim terug was op de kamer en Marcek ze belde.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155306679
Ha, die truc van mignonne doe ik nog steeds bij onwillige peuters! O-)

Ik doe lange mouw overslag Malteser, kort overslag heb ik niet. En wat er overheen gaat moet ik nog bedenken, maar t zal eerder te warm dan te fris zijn vermoed ik.

Bevalverslag van de vorige keer heb ik (en vk dossier toevallig ook), leuk om te lezen! Moest het wel opvragen via een formulier maar kreeg het verder zonder probleem. Het was wel moeilijk te achterhalen waar ik precies moest zijn.
pi_155306680
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:21 schreef Lamb29 het volgende:
FF gefeliciteerd! Wat een mooie naam!

Saskia welk zh ben jij bevallen? :) Ik moet nog even kijken welke ik wil.
Omdat ik bij O een ks gehad heb wordt het sowieso het ziekenhuis.

Ik heb wel een verslagje vanuit het zh maar het enige wat ik mij kan herinneren is: 4 min gebroken vliezen :D

En (schoon)ouders. Beter kan ik mij niet wensen! Bij dochter zaten mijn ouders wel al beneden te wachten maar ze wisten de tijd al ivm een geplande keizersnee. Ze hebben daar netjes gewacht tot ik ruim terug was op de kamer en Marcek ze belde.
Jij woont toch niet bij Saskia in de buurt? Saskia is in 'mijn' ziekenhuis bevallen. Als jij daar gaat bevallen dan dibs ik hoor :P :+
pi_155306733
Oh verkeerd onthouden?? :D Dacht dat Saskia in mijn durpke woont!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155306933
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:26 schreef Lamb29 het volgende:
Oh verkeerd onthouden?? :D Dacht dat Saskia in mijn durpke woont!
Nee joh, big city Delft :) dus het Reinier de Graaf, vanaf volgende week helemaal hip en vernieuwd!
(Nu nog niet, de deur van mijn verloskamer ging dicht met ductape ;) )
pi_155307077
Zo die dementie kickt vroeg in :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155307175
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:34 schreef Lamb29 het volgende:
Zo die dementie kickt vroeg in :D
:D O+
pi_155307208
Gefeliciteerd FF *G*
pi_155307258
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:31 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nee joh, big city Delft :) dus het Reinier de Graaf, vanaf volgende week helemaal hip en vernieuwd!
(Nu nog niet, de deur van mijn verloskamer ging dicht met ductape ;) )
Wij waren laatst in Voorburg bij het diaconessenhuis, mn oudste stond daar op de parkeerplaats "hmmm ik vind dit maar een beetje een stoffig ziekenhuis hoor mam"

seriously :') en het H-gebouw niet?! :D
binnenkort weer afspraak bij de kinderarts en dat zal in t nieuwe gebouw zijn. Ben benieuwd wat ze er van vinden. En of ze de visjes mee verhuisd hebben :Y)
pi_155307333
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:11 schreef Sethiwe het volgende:
FF gefeliciteerd met jullie mannetje!

Hetzusjevan fijn dat de seo goed was.
Hier ook een goede seo vandaag.
Alleen bij 30 weken nog een keer extra kijken of de placenta bij uitgang weg is.

Cassandra en gestreeptestoel, hopelijk morgen goed nieuws.
Gelukkig maar, fijn dat alles goed was :). Ah ja dat extra kijken voor de placenta krijg ik ook, maar dan bij 32 weken. Weet je inmiddels ook wat het wordt (jongetje/meisje) of willen jullie het niet weten? :).
pi_155307535
Gefeliciteerd FF! *G* leuke naam en schattig ventje O+
pi_155307549
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:23 schreef Daui het volgende:
Lamb hoe zag je vorige kaartje eruit

Daui dit is het kaartje van mijn dochter... *Straks weer weg ivm naam ;) *

SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door Lamb29 op 18-08-2015 15:32:32 ]
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155307581
FF O+ Van harte gefeliciteerd *O*

Ouders/schoonouders: als ik er klaar voor ben en niet eerder. En waarschijnlijk ben ik eerder klaar voor mijn ouders dan voor de zijne. Vinden ze vast niet leuk, maar vette pech :o Heb 't al eens eerder verteld, maar wij hebben een week 'vrij' gepland na de bevalling. Die week is alleen voor ons drietjes en voor wat wij willen. Mijn ouders begrepen 't direct (hoefden niet eens te vragen waarom), zijn ouders begrepen 't helemaal niet (en vroegen vervolgens ook niet waarom, gingen er alleen vervelend om doen, ja doei, zo werkt het dus niet he)

Fritz: heel rot van je schoonouders :*
pi_155307878
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:45 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Daui dit is het kaartje van mijn dochter... *Straks weer weg ivm naam ;) *

SPOILER
Dat stukje bij je signature?
Mooie kaart!
pi_155307934
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:40 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Gelukkig maar, fijn dat alles goed was :). Ah ja dat extra kijken voor de placenta krijg ik ook, maar dan bij 32 weken. Weet je inmiddels ook wat het wordt (jongetje/meisje) of willen jullie het niet weten? :).
We willen het niet weten, het is de echoscopiste ook goed gelukt om het buiten beeld te houden.
pi_155309745
Lamb, leuk dat jullie kaart zo "eigen" is!

Aaiii ik heb n aambei gespot :X :7 Tenminste.. Dat denk ik.. Nooit eerder gehad. Morgen maar naar de winkel.. :'(
pi_155309857
Wij hebben vandaag de 2de echo gehad, de baby lag helemaal achterin en er was met de normale echo methode weinig te zien dus er is besloten om een inwendige echo te maken, we hebben het hartje horen kloppen en alles was goed, nu 12 weken en bij week 16 krijgen we de 3de echo en kunnen ze ook het geslacht bepalen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155309928
Goed nieuws junkie! ^O^
pi_155309940
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:53 schreef Daui het volgende:

[..]

Dat stukje bij je signature?
Mooie kaart!
Thanks!
Klopt! Zie nu dat de 2de foto niet goed stond.. Nu wel te zien
We'll have love aplenty
You and Me
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 23:35:08 #135
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155311930
Gefeliciteerd FF! O+

Wat dossiers betreft: misschien kun je met je digiD inloggen en alles inzien? Bij het UMC in Utrecht werkt dat in ieder geval zo. Ik kan alle verslagen van artsen en verpleegsters en uitslagen van de afgelopen tien jaar inzien :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_155311949
Mooi kaartje is dat :)
Gefeliciteerd Lamb met je zwangerschap *O*

Ik heb zoveel last van een harde buik (continu) dat ik alleen nog maar licht voorover gebogen kan staan en lopen. Wat weer funest is voor m'n houding en daardoor m'n bekken en rug. Ik geloof niet dat ik het vorige keer zo erg had.
  maandag 17 augustus 2015 @ 23:37:48 #137
409579 LuDann
All the way
pi_155312005
quote:
11s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:34 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik heb het alleen gelezen op het computerscherm, stonden alleen korte zinnetjes in. Maar ook tijdens het persen zelf hebben ze meerdere keren gezegd dat ik het niet goed deed, dat ik beter m'n best moest doen etc. Soms lukte het persen ook echt niet en was het idd matig, maar soms deed ik echt heel erg m'n best en werd er nog gezegd dat ik het beter moest doen :') -O-
Jeetje, vervelend joh. Dat lijkt me ook niet erg motiverend.

De aanmoediging enzo die ik kreeg zorgde er namelijk voor dat ik nog even extra mijn best ging doen.

Als iemand had gezegd dat het niet goed lukte, dat het beter moest... Was hard gaan schelden denk ik. :@
pi_155312147
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 23:37 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jeetje, vervelend joh. Dat lijkt me ook niet erg motiverend.

De aanmoediging enzo die ik kreeg zorgde er namelijk voor dat ik nog even extra mijn best ging doen.

Als iemand had gezegd dat het niet goed lukte, dat het beter moest... Was hard gaan schelden denk ik. :@
Zeggen ze dan ook wat er anders moet? Want weet jij veel toch? Tis niet zo dat je iedere week een baby eruit perst.
  maandag 17 augustus 2015 @ 23:43:20 #139
409579 LuDann
All the way
pi_155312187
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 23:35 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd FF! O+

Wat dossiers betreft: misschien kun je met je digiD inloggen en alles inzien? Bij het UMC in Utrecht werkt dat in ieder geval zo. Ik kan alle verslagen van artsen en verpleegsters en uitslagen van de afgelopen tien jaar inzien :)
Neuh, zo modern is het ziekenhuis waar ik ben bevallen niet.

Heb wel begrepen dat ze alles net zo gaan renoveren als het Haga, ook van die mooie nieuwe verloskamers en een soort bevalhotel. Dus misschien dat het over een jaar of 2 wel mogelijk is.
  maandag 17 augustus 2015 @ 23:46:18 #140
409579 LuDann
All the way
pi_155312284
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 23:42 schreef Estrys het volgende:

[..]

Zeggen ze dan ook wat er anders moet? Want weet jij veel toch? Tis niet zo dat je iedere week een baby eruit perst.
Ik weet het niet, ik kreeg alleen te horen dat ik het super deed, een kanjer was, dat soort aanmoedigingen. En dat hielp ook echt.

Of nja, kind kwam er alsnog niet uit, maar het voelde wel fijn, gesteund enzo. :P
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:31:59 #141
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_155313521
Ik kreeg ook wel positieve dingen te horen hoor! Maar er was 1 vk die nogal streng was en dus zei dat ik beter mijn best moest doen etc, ik perste niet hard genoeg en niet goed naar beneden. De rest (er stond inmiddels iets van 5, 6 man om me heen) was wel positief qua aanmoedigen. En Re natuurlijk ook O +

Mijn moeder was net te laat, ze mocht van mij erbij zijn het laatste stukje toen hij eruit kwam en ze was ook net op tijd in het ziekenhuis toen, alleen ze lieten haar niet naar binnen. Wel jammer, maar ze was er dus al toen hij net 2 minuutjes oud was, vond ik alleen maar fijn :)

Gefeliciteerd met de goede echo Junkie!

En zeker mooi kaartje! Ik weet niet of ik je al gefeliciteerd had Lamb, bij deze!
Ziggy played guitar
pi_155314201
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 23:42 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik ben niet zwanger ofzo maar wel een baby gehad 2 jaar terug en ik lees hier weleens mee vanwege een fokster hier. :)
Maar ik haak dus even in: toen ik ging bevallen hield ik blijkbaar heel erg de boel tegen doordat ik verstijfde/verkrampte vanwege de pijn. Ik kon mij dus niet ontspannen.
Ik werd door mijn vk wel gemotiveerd om het echt proberen anders te doen want het duurde allemaal erg lang (vanaf de eerste ontsluiting tot het persen zat zo'n 25 uur :@ ).
Mij hielp het wel want als ik niet zou ontspannen,moest er medicatie aan te pas komen en dat wilde ik niet.
Achteraf hoorde ik dat de vk zelfs best nijdig was omdat ik niet kon ontspannen. :P Niet op mij, maar gewoon de situatie.
Uiteindelijk dus wel natuurlijk bevallen doordat ik op een bal ben gaan zitten.
Waarschijnlijk heb ik weeen in mijn benen gehad (kan dat? Ja, dat kan). :P
Just my two cents!
pi_155314336
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 23:46 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik kreeg alleen te horen dat ik het super deed, een kanjer was, dat soort aanmoedigingen. En dat hielp ook echt.

Of nja, kind kwam er alsnog niet uit, maar het voelde wel fijn, gesteund enzo. :P
Ohja dat kreeg ik tijdens het persen ook ja. "Je bent een tijger!", zei ze geloof ik nog. :D
Ben mijn heel leven nog nooit zo aangemoedigd. Leek wel sportdag. :P
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:41:55 #144
409579 LuDann
All the way
pi_155314757
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 01:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ohja dat kreeg ik tijdens het persen ook ja. "Je bent een tijger!", zei ze geloof ik nog. :D
Ben mijn heel leven nog nooit zo aangemoedigd. Leek wel sportdag. :P
Tijger. :D Ik vind je eerder een lief kitten. :P

En sportdag, lol ja. Das inderdaad een goede vergelijking. :')

En dan 'komop komop komop komop komopkomopKOMOPKOMOPKOMOP JAAAAAAAA! KOMOPKOMOPKOMOPKOMOP' :P
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:45:52 #145
409579 LuDann
All the way
pi_155314801
Dubbel
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:46:04 #146
409579 LuDann
All the way
pi_155314803
Dubbel
pi_155314984
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:

[..]

Tijger. :D Ik vind je eerder een lief kitten. :P

En sportdag, lol ja. Das inderdaad een goede vergelijking. :')

En dan 'komop komop komop komop komopkomopKOMOPKOMOPKOMOP JAAAAAAAA! KOMOPKOMOPKOMOPKOMOP' :P
Haha, als je als een lieve kitten aan het persen bent, dan begrijp ik het als je een matige perser genoemd wordt. :P
Persen gaf zo'n kick. *O*
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 02:10:27 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155315051
Waarom zijn jullie wakker?

Ik wil slapen! Maar ik geloof dat de repetitie langer duurt dan gedacht en nu ook rugweeen uitgetest worden door mijn lichaam }:| :X Weer beneden dus, wiebelend op de pilates bal
pi_155315166
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 02:10 schreef mousemicky het volgende:
Waarom zijn jullie wakker?

Ik wil slapen! Maar ik geloof dat de repetitie langer duurt dan gedacht en nu ook rugweeen uitgetest worden door mijn lichaam }:| :X Weer beneden dus, wiebelend op de pilates bal
Nachtdienst tot 5 uur. ;(
pi_155315719
Lamb nog gefeliciteerd O+ en een mooi kaartje O+

FF gefeliciteerd! *G*

Junkie more echo *O*

Fritz ik wil jullie even een digitale knuffel geven, wat een rot situatie met (schoon) ouders zo. Bizar dat dat bestaat.

Hier wakker omdat mijn schoonzusje het nodig vindt om om kwart over vier snachts te whatsappen dat een familie vriendin gisteren avond om kwart voor negen een zoon heeft gekregen. Leuk O+ maar dat nieuws had morgen ook wel gekund. Ach ja zal me leren om mijn trilstand aan te laten.

Gisteren gesprek met de leiding gehad. Voor mijn gevoel werd er nog al gebagatelliseerd (gemiddelden zeggen niks, mijn kinderen waren ook klein. Leuk maar ik heb nogal een grote man en ik ben zelf ook nogal hollands Welvaren, we hadden geen kleintje verwacht). Uiteindelijk is de hoop dat ik gewoon nog vier weken fulltime werk maar als t niet anders is is t niet anders. Mijn vervanging begint pas laat (sollicitaties vrijdag pas |:()
Ik heb wel aangegeven dat werkdruk mee speelt, ik heb met een week vakantie even veel werk binnen gekregen als mijn collega's die drie tot vier weken vrij zijn geweest. Dat zegt wel wat..
Nu eerst gesprek met vk afwachten en dan pas beslissen, wie weet vindt ze de situatie wel meevallen en kan ik gewoon vier weken fulltime blijven werken (ik heb wel aangegeven dat ik mijn kindje belangrijker vind als mijn werk dus als ik mij miv woensdag ziek moet melden bij wijze van doe ik dat ook gewoon..)
pi_155315753
Lamb: mooi kaartje!

Junkie: gefeliciteerd met de goede echo *O*

MM: hoe is het nu? Denk aan je!

Cassandra: goed van het gesprek. Wel jammer dat ze er zo makkelijk over denken. Je intentie is goed maar wat niet gaat, gaat niet. En als de vk adviseert rust te nemen, moet je dat inderdaad doen. Goed dat je er zo in staat!

Hier weer een rotnacht want moe maar slapen ho maar. Gelukkig verlof dus hoef ook niks maar suf is het wel.
Ik las harde buik bij Estrys? Dat had ik gisteren dus ook constant. En voelde baby haast niet. Gisteravond zorg naar man uitgesproken, die kwam met een blikje cola terug boven. En het hielp! Baby gevoeld, allebei. Lang niet zo druk dan anders maar wel even gevoeld. Zo fijn!
Vandaag hopelijk wel wat actiever anders bel ik even heb ik afgesproken met man.
pi_155315758
Nog even een *O* voor Sethiwe!! Fijn dat de echo goed is!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 04:58:17 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155315764
Ik werd om 2u uitgeslapen wakker :+ :')
pi_155315768
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 04:58 schreef pinquit het volgende:
Ik werd om 2u uitgeslapen wakker :+ :')
It's a beautiful day, the sun is shining, I feel good, and no one is gonna stop me now!
Dat idee?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 05:11:35 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155315800
Nou, nee dat niet :P
Meer iets van: oogjes open, kijkt op wekker, 2:00 :o Lets get back to sleep.
Lichaam: slaap? Waarom? Je hebt net 3u geslapen does niezo gek :')
*voor me uit staar* ...zuuucht. ahwell :+
pi_155315807
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 05:11 schreef pinquit het volgende:
Oeh dat idee... Hijs fijn! Sterkte :O.
pi_155315966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 05:11 schreef pinquit het volgende:
Hè, das altijd zo zuur.

Ik heb zowaar prima geslapen maar werd wakker van vriends wekker (om 05:00). Daarna ook niet meer geslapen tot de mijne ging..

Wisseldag vandaag! 29 weken alweer! :o *O* *G*
pi_155316004
Hier straks de twintig weken echo :)
pi_155316040
Dat gaat snel xanteh, succes!

Stoel hoe laat mag je terecht? Ik duim voor positief nieuws!
pi_155316045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 07:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat gaat snel xanteh, succes!

Stoel hoe laat mag je terecht? Ik duim voor positief nieuws!
Voor jou ook sterkte voor straks! Hoe laat is je afspraak? :*
pi_155316089
Succes Xanteh!

Ik begin en eindig de dag tegenwoordig standaard met maagzuur. Zo niet lollig ;(.
pi_155316132
Succes Xanteh!!
pi_155316187
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 07:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Voor jou ook sterkte voor straks! Hoe laat is je afspraak? :*
kwart voor vijf pas helaas..
pi_155316272
Xanteh succes!

Cassandra jij ook! Ook pas laat dus..

Wij 14.45 uur. Breng zoon zo naar opa en oma.. Heb ik lekker ff tijd voor mezelf
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:15:03 #165
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155316298
Succes vandaag Cassandra, Stoel en Xanteh!
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_155316467
Succes vandaag met de echo dames.

Ja harde buik. Heel vervelend dat gespannen gevoel. En in combinatie met het branderige gevoel binnenin waarvan Mignonne geeeeeeen idee heeft wat het is :P vandaag maar even m'n urine naar de huisarts brengen voor een check.
pi_155317234
Iedereen succes vandaag met de echo's!

Hier vandaag 34 weken!!! *O* *O* *O* *O*
Die hebben we in the pocket!!!
pi_155317376
Cassandra, Stoel en Xanteh succes vandaag!

Joycie 34 weken *O*
pi_155317417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:34 schreef Estrys het volgende:
Succes vandaag met de echo dames.

Ja harde buik. Heel vervelend dat gespannen gevoel. En in combinatie met het branderige gevoel binnenin waarvan Mignonne geeeeeeen idee heeft wat het is :P vandaag maar even m'n urine naar de huisarts brengen voor een check.
hey past dr op hè. Mejje paarse haar }:| :+

Succes met de echo's vandaag!
En yay Joycie wat een fijne mijlpaal! 34 weken alweer, en wat een verschil maakt dat! Ik hoop dat je dametje nog even bij je mag groeien.
pi_155317596
Cassandra, Stoel en Xanteh, succes vandaag <3 Ik duim voor goed nieuws.

Lekker dan pinq, zo'n gebroken nachtje. Misschien om vast te wennen ;)

Joycie, van harte met de 34 weken *O* Gewoon weer eentje afgestreept!

Ik ga straks naar de decaan en ik geloof dat ik een beetje nerveus ben, als ik af ga op de drukte in mijn buik.. :o
pi_155317602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

hey past dr op hè. Mejje paarse haar }:| :+

Succes met de echo's vandaag!
En yay Joycie wat een fijne mijlpaal! 34 weken alweer, en wat een verschil maakt dat! Ik hoop dat je dametje nog even bij je mag groeien.
Ik hoop dat ik hier volgende week mag jompelen voor de 35 weken in de buik O+

Maar hier zijn ze al heel blij dat ik nu 34 weken ben. Omdat dat weer een heel verschil maakt met de 32 weken grens.

Gisteren mijn eigen gyn nog even gesproken en die is tevreden. Ze vinden het zelfs boven verwachting gaan. En ik stiekem ook. Ook al heb ik het zelf niet in de hand, ben best trots dat mijn lichaam zo zijn best doet voor ons kindje. En elke dag dat ze bij mij mag groeien is er weer 1.
pi_155317650
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:54 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik hier volgende week mag jompelen voor de 35 weken in de buik O+

Maar hier zijn ze al heel blij dat ik nu 34 weken ben. Omdat dat weer een heel verschil maakt met de 32 weken grens.

Gisteren mijn eigen gyn nog even gesproken en die is tevreden. Ze vinden het zelfs boven verwachting gaan. En ik stiekem ook. Ook al heb ik het zelf niet in de hand, ben best trots dat mijn lichaam zo zijn best doet voor ons kindje. En elke dag dat ze bij mij mag groeien is er weer 1.
precies, that's the spirit! Je lijf doet het maar wel mooi. Ondanks alle hobbels die er genomen moeten worden. En niet alleen trots zijn op je lijf maar ook gewoon op jezelf hoor want jij doet er ook al het mogelijke aan qua rust en dergelijke. :*

Bloesem veel succes! *O* ben heel benieuwd hoe het gegaan is strakjes bij je decaan!
pi_155317657
Ons kind heeft trouwens wat nieuws uitgevonden. Alsof de CTG al niet horror genoeg is door haar gedraai en verstoppelpogingen, vind ze het nu al 2 dagen op een rij leuk om de hik te krijgen tijdens de CTG. Errug fijn! :P
pi_155317753
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Ons kind heeft trouwens wat nieuws uitgevonden. Alsof de CTG al niet horror genoeg is door haar gedraai en verstoppelpogingen, vind ze het nu al 2 dagen op een rij leuk om de hik te krijgen tijdens de CTG. Errug fijn! :P
Die is lekker eigenwijs, zoveel is duidelijk ;)

Edit, overheen gelezen: thanks mignonne, ben ook erg benieuwd :o

[ Bericht 9% gewijzigd door Bloesem. op 18-08-2015 10:10:45 ]
pi_155317823
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:05 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Die is lekker eigenwijs, zoveel is duidelijk ;)
Klein beetje maar.. En nu vind ik het totaal niet erg. Laat haar maar lekker eigenwijs zijn nu ;)

Jij straks heel veel succes!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:11:16 #176
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155317833
Hier ook een eigenwijze :(
Heel de nacht gedraagt ie zich alsof ie er uit wil, rugweeen om de 8-10 minuten, niet slapen dus. En dan regel je 's ochtends dat zoon bij opa en oma is, en ga je lekker in bad, weeen weg :( . Net nu ik wel ok was met het vooruitzicht dat t door zou zetten....
pi_155317991
Hallohallo :W

Wij zijn weer terug uit de tropen. Ik voel me nog goed, geen misselijkheid ofzo. dat zal wel omslaan met 8 weken ongeveer. En ik merk echt dat ik alles vergeten ben :D . Ben heel beieuwd hoe alles mag gaan.

Morgenmiddag word ik gebeld door de vk. Spannend.

Ben nog helemaal niet bijgelezen, maar dat komt vast snel weer.
pi_155318042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Wij zijn weer terug uit de tropen. Ik voel me nog goed, geen misselijkheid ofzo. dat zal wel omslaan met 8 weken ongeveer. En ik merk echt dat ik alles vergeten ben :D . Ben heel beieuwd hoe alles mag gaan.

Hoooooooooooo eens even. :o Ik heb wat gemist!! Gefeliciteerd Groof! *O*
pi_155318083
Dank O+ . ben heel erg blij, maar ook nog wat voorzichtig hoor. Eerst maar eens een goede echo. Kindjes weten nog van niks.
pi_155318086
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Heeeey welkom thuis! *O* O+
Spannend!
pi_155318113
Leuk, zoveel oude bekenden :D
pi_155318132
Wat leuk Groofsken! Gefeliciteerd!!
pi_155318857
34 weken voor Joycie! *O* *O* *O*

En groofsken, gefeliciteerd!

Hier heerlijk geslapen (ok, 5 keer plassen, en wakker van 4 tot 6), en nu lekker een dag omlummelen in huis. Het is hier fijn afgekoeld, en voor de komende week voorspellen ze niets warmer dan 27 graden... O+
pi_155318907
Welkom thuis groof!! Leuk zo samen op!

Joyce 34! *o*
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155319163
FF gefeliciteerd met je zoontje! *G*

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:

[..]

Whaha dit precies ja :D Ik kreeg dan daarna nog wel instructies om het beter te doen (voelde de persweeën slecht en ging daardoor steeds te kort persen, kind schoot steeds weer terug dus. En ik maar roepen dat ik dat echt niet kon! :( :'))
pi_155319227
Joycie 34 weken, supergoed!

MM wat spannend met dat voorwerk zeg :o

SPOILER
pi_155319360
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:06 schreef kazy het volgende:
FF gefeliciteerd met je zoontje! *G*

[..]

Whaha dit precies ja :D Ik kreeg dan daarna nog wel instructies om het beter te doen (voelde de persweeën slecht en ging daardoor steeds te kort persen, kind schoot steeds weer terug dus. En ik maar roepen dat ik dat echt niet kon! :( :'))
Ik durfde niet bij de eerste. Ging de verloskundige een gesprek met mij aan: 'maar waarom durf je dan niet? Kun je dat uitleggen' Dat werkt zo heel erg niet bij mij. Bij de tweede ook aangegeven dat dat niet zo goed werkt. Je kan beter gewoon commando's geven. Daar reageer ik beter op. :P
pi_155319635
Xanteh Cassandra en Stoel succes met de echo. Ik duim op een goede afloop ^O^

Joycie 34 weken! *O* Dat had je nooit gedacht. Op naar de 35 en een dikke boeddha baby ;)

Mineola :*
pi_155319646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik durfde niet bij de eerste. Ging de verloskundige een gesprek met mij aan: 'maar waarom durf je dan niet? Kun je dat uitleggen' Dat werkt zo heel erg niet bij mij. Bij de tweede ook aangegeven dat dat niet zo goed werkt. Je kan beter gewoon commando's geven. Daar reageer ik beter op. :P
Haha ja bij mij werken die commando's ook beter. Ik kreeg te horen dat ik het wél kon en anders ging ze de vacuumpomp halen als ik niet binnen 20 minuten was bevallen (dreigementen werken ook prima bij mij, zo bleek :P) Ik was al een poosje bezig namelijk, laatste stukje deed ik in het ziekenhuis en daar werd gedreigd. Binnen 10 minuten na het dreigement was ze er..
pi_155319832
Heeft iemand ervaring met een gesprek met de anesthesist ivm bevalling?
pi_155320799
Jeeeej, daar is ie dan! Gefeliciteerd FF! En mooie naam, die stond hier hoog pp 't lijstje!

Die aanmoedigen van de gyn, de horror.. Ik heb voor de laatste perswee gevraagd of ze ook wel eens tegen iemand zei dat ze het niet goed deed!? werd zo moe van het je doet 't geweldig, nog een keer, je doet t goed!
Nee zegt ze toen heel eerlijk, dat zeg ik niet, maar dan zeg ik ook niet dat ze het goed doet.
Bij mij dreigde ze met 'n knip 'als hij er deze wee niet uit komt dan moet ik je helpen' dat heeft goed geholpen.. Het hoofdje stond toen wel al, en dat voelde vies, dus hij ging er uit.. Al was er geen wee geweest denk ik!
pi_155320981
Bij mij zei de VK bij de tweede dat de baby het moeilijk had en dat ze bij de volgende wee echt geboren moest worden. Ik wist helemaal niet meer of ik een wee had maar ik dacht alleen ERUIT, ze MOET eruit. VK: heb je wel een wee? JA, NEE, WEET IK NIET :%

Ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat we dat weer een keer mee gaan maken. Gek is dat.
pi_155321107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:40 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand ervaring met een gesprek met de anesthesist ivm bevalling?
Ja, heb ik gehad! Wat wil je weten? :)
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:09:29 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155321895
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dank O+ . ben heel erg blij, maar ook nog wat voorzichtig hoor. Eerst maar eens een goede echo. Kindjes weten nog van niks.
Zo tof O+
pi_155322092
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, heb ik gehad! Wat wil je weten? :)
Geef je verschillende opties door voor een natuurlijke bevalling en een keizersnede? En kreeg je voorlichting of moest je van tevoren al weten wat je wilde?
Ik heb een aantal keren een ruggenmerg prik gehad en hoop dat ze een alternatief hebben voor een ruggenprik. Ik heb me er nog niet heel goed in verdiept. Gesprek is denk ik over twee weken
pi_155322243
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:17 schreef Daui het volgende:

[..]

Geef je verschillende opties door voor een natuurlijke bevalling en een keizersnede? En kreeg je voorlichting of moest je van tevoren al weten wat je wilde?
Ik heb een aantal keren een ruggenmerg prik gehad en hoop dat ze een alternatief hebben voor een ruggenprik. Ik heb me er nog niet heel goed in verdiept. Gesprek is denk ik over twee weken
Je krijgt voorlichting. Bij mij ging het om een duidelijke vraag (Is een ruggeprik mogelijk?) maar ze lopen gerust alle scenario's met je door :)
pi_155322472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Je krijgt voorlichting. Bij mij ging het om een duidelijke vraag (Is een ruggeprik mogelijk?) maar ze lopen gerust alle scenario's met je door :)
Dat is fijn. Ik hou niet zo van googlen als het om medische zaken gaat
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:51:13 #198
409579 LuDann
All the way
pi_155326022
Ik heb ook een gesprek gehad met de anesthesist, er werd doorgesproken welke opties er waren qua pijnstilling (en net als bij L-E ging het vooral om de vraag: is een ruggenprik mogelijk?).

Bij mij was die niet mogelijk en toen zijn zijn de alternatieven doorgenomen (in mijn geval Remifentanyl en TENS). Ook is besproken dat in geval een keizersnede er algehele narcose zou moeten plaatsvinden en hoe dat dan zou gaan.
pi_155326146
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:30 schreef Daui het volgende:
Xanteh Cassandra en Stoel succes met de echo. Ik duim op een goede afloop ^O^

Joycie 34 weken! *O* Dat had je nooit gedacht. Op naar de 35 en een dikke boeddha baby ;)

Mineola :*
Dat zou wat zijn, opeens een dikke boeddha baby, dan moet de gyn echt wag aan zijn echoskills gaan doen ;)

Morgen weten we hoeveel de eiwitten zijn van de 24 uursmeting. Daar ben ik wel benieuwd naar omdat die wat verhoogd waren in de ochtendurine.. en hebben we ook weer een echo.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:17:35 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155326656
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:09 schreef Mineola het volgende:
Joycie 34 weken, supergoed!

MM wat spannend met dat voorwerk zeg :o

SPOILER
Ah, da's naar :* hopelijk gewoon nog een paar weekjes binnen!!
pi_155327156
Joycie: *O* voor jou! 34 weken *O*!

Mineola: :*

Hoe is het met de dames die een echo hebben vandaag? Ik duim voor jullie!
pi_155327441
Ben ook erg benieuwd naar de echo-dames!

Verder waren de zenuwen voor niks, heb een heel fijn gesprek gehad met de decaan. Ben heel opgelucht en voel me erg gesteund :)
pi_155328233
fijn bloesem! *O*

6 jaar geleden was vandaag mn uitgerekende datum :o blijft toch gek :D
en zo suf ook. Van de oudste weet ik het nog precies, van de jongste weet ik niet eens meer wanneer ik nou precies uitgerekend was :') misschien omdat ik er overheen ging bij de eerste dat ie je veel meer bij staat ofzo. Ondanks dat ik het toen helemaal niet erg vond.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:10:04 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155328272
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:08 schreef mignonne het volgende:
fijn bloesem! *O*

6 jaar geleden was vandaag mn uitgerekende datum :o blijft toch gek :D
en zo suf ook. Van de oudste weet ik het nog precies, van de jongste weet ik niet eens meer wanneer ik nou precies uitgerekend was :') misschien omdat ik er overheen ging bij de eerste dat ie je veel meer bij staat ofzo. Ondanks dat ik het toen helemaal niet erg vond.
3 dagen na mij o|O
6 februari 2011 (en niet terug gezocht!)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155328321
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:10 schreef laziness het volgende:

[..]

3 dagen na mij o|O
6 februari 2011
ohja! :D dan was dat het. Ik stond eerst op 8 feb en daarna naar 6. Ik weet nooit welke datum nou uiteindelijk aangehouden is :')
dat ik na jou was wist ik nog wel. En Vanyel, die heb ik ook ingehaald geloof ik. Ik heb zelfs aan jullie gedacht toen de bevalling full on doorzette :')
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:14:54 #206
244125 laziness
pi_155328419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja! :D dan was dat het. Ik stond eerst op 8 feb en daarna naar 6. Ik weet nooit welke datum nou uiteindelijk aangehouden is :')
dat ik na jou was wist ik nog wel. En Vanyel, die heb ik ook ingehaald geloof ik. Ik heb zelfs aan jullie gedacht toen de bevalling full on doorzette :')
Vanyel was al van 27 januari en ik 3 februari.
E. kwam voor mij echt volkomen uit het niets opeens voorbij :D
Ollie kwam de 8ste en Dot zelfs pas de 9e.
pi_155328560
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:14 schreef laziness het volgende:

[..]

Vanyel was al van 27 januari en ik 3 februari.
E. kwam voor mij echt volkomen uit het niets opeens voorbij :D
Ollie kwam de 8ste en Dot zelfs pas de 9e.
Voor mij ook _O- :')
pi_155328784
Bloesem *O* mooi

En ik heb nog niet eens voor mezelf gejuicht! 28 weken. Nog 3 weken en 5 dagen tot de volgende mijlpaal van 32 weken. *O* Van Nicu naar normale couveuse kindjes
Donderdag echo en controle op rhecus c. Benieuwd hoeveel ze wegen! Deze keer zet ik in op een bescheiden 1,2 kilo. Maar het mag ook een onsje meer zijn ;)
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:26:35 #209
244125 laziness
pi_155328794
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor mij ook _O- :')
Toch grappig hoe je compleet vaart op de eerste ervaring.

Bij deze kan het kwartje dus beide kanten opvallen deze keer.
pi_155328824
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:26 schreef laziness het volgende:

[..]

Toch grappig hoe je compleet vaart op de eerste ervaring.

Bij deze kan het kwartje dus beide kanten opvallen deze keer.
Jup. Ik heb echt geen enkel voorgevoel van waar ik van uit moet gaan qua termijn. Ik zie het allemaal. Als ie t tempo van zn vader heeft... :Y)
pi_155329495
Hier geen echo hoor, resultaat van de echo. Heel kort want ik had last voor vijf in mijn agenda maar was dus half vijf. Faal.. Ze maakte zich nog niet direct zorgen, heb ook geen advies gekregen om minder te werken, maar moet mijzelf goed in de gaten houden. Na een werkdag thuis rust, (ja zegt mijn man instemmend, om vervolgens al drie dagen de afwas te laten staan.. |:( ik ga wel huishoudelijke hulp benaderen) en zodra ik de kleine minder voel direct bellen.
Over twee weken nieuwe echo. En dan verder zien. Omdat mijn overige waarden goed zijn en de baby actief is en zin hoofdje en beentjes goed groeien gaan ze er vanuit dat het mijn Indische achtergrond is waardoor hij onder het gemiddelde zit met zijn buikje.
pi_155329718
Bloesem, fijn.

Daui, ze blijven lekker gewoon zitten!

Xanteh en Cassandra al nieuws?

Wij zijn geweest. Euhmm ff zien. Wat is er gezegd.

Alles is van voor tot achter.. Van boven naar benee nagemeten.
Alles zag er keurig uit, maar t feit blijft dat t hoofd heel erg klein is.
De groei boog niet af op de lijn, zoals onze vk dacht te zien. Het gaat op de lijn vd 20 wkn echo verder.. Alleen dus wel klein. ZE zei iets van: Dat als de groei onder de P3 lijn zit, je er doorverwijzing krijgt naar Nijmegen. We zitten nu tegen de onderkant vd P3 lijn. Dus ze ging telefonisch overleggen met de gyn of wij een doorverwijzing krijgen. Die hebben we niet gekregen, omdat deze groei al continue is en ze geen afwijkingen zag.

Dus voor nu moesten we ons geen zorgen maken en is t gewoon n baby met n klein hoofd. Na de geboorte kijkt er evt een kinderarts mee.

Zoiets was t verhaal.. We hebben n boekwerk aan echo's meegekregen.
pi_155329810
Goed nieuws dus Cassandra!

En nu ook gewoon kalm aan doen en desnoods minder gaan werken he.

Oja dat had ik ook nog gevraagd of dat voor mij zou helpen.. Nog meer rust.. Maar dat was niet nodig. Althans niet voor de groei vh hoofd.
pi_155330359
Fijn van de goede echo's! Hopelijk zijn jullie zorgen wat afgenomen stoel en cassandra!

Ik ben me een partij hormonaal. }:| Ik kan echt niks hebben. Werk was zwaar, kom ik thuis is vriend niet te genieten (vast ook een zware dag) en hij wil gaan zwemmen om stoom af te blazen maar mijn energie is op. En nu voel ik me weer niet begrepen en huilerig en ik zou moeten eten maar ik weet niet eens waark de energie vandaan moet halen om iets gezonds te koken nu :X
pi_155330796
Dan haal je gewoon friet! :+ hebben wij net ook gedaan. :6
pi_155330854
Fijn stoel & cassandra!

Fijn he die hormonen sillie :*

Ik heb zo mijn eerste les zwangerschapsyoga. Ben benieuwd wat ik er van vind. Deed voor ik zwanger was ook 1x per week yoga (vinyasa flow yoga)
pi_155331963
Kan je man niet even aan de slag met zijn kookkunsten Sillie?
pi_155331989
Stoel en Cassandra mooi geen slecht nieuws!
pi_155332324
Banden pijn bij 8.4?
Beetje kramp en steken richting lies en zijkant onderbuik...
Meteen stresslevel 10 :(
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155332356
Bijna een uur lang baby kunnen kijken :) Helemaal goed gekeurd, groei lag netjes op schema. Vier foto's rijker en het wordt... Een jongetje *O*
pi_155332452
Yay voor de x weken van Daui en Joycie, die zijn weer in de pocket! *O* dat moet echt een opluchting zijn voor jullie iedere keer, fijn! :).

Stoel en cassandra fijn dat het geen slecht nieuws was. Hopelijk zijn jullie zelf een beetje gerustgesteld nu?

Hier 1e werkdag na de vakantie gehad (bah) en ik had me voorgenomen om goed op te letten dat ik niet zou verraden wat we krijgen.. Dat ging een halve ochtend goed :'). Faal. Sorry boyfriend, I tried.
pi_155332490
Wat fijn dat de echo's geen aanleiding geven tot grote bezorgdheid ^O^

Daui, hoppaaa, mooie mijlpaal in de pocket! En joycie gaat pok al zo goed met d'r 34 weken! *O*

Bloesem, blij dat je een goed gesprek hebt gehad met je decaan. Ging dat nou ook over die docent die zo liep te horken over dat je een vak niet mocht volgen omdat je zwanger bent?

Sillie, hebben jullie geen freezer..?

Ik heb trouwens constant honger. Zelfs als mijn buik volzit. (En da's best snel.) vriend zit met ontzetting te kijken hoe ik mijn bord met avondeten naar binnen bats. :') En dan heb ik na een uur weer honger, ai sjit joe not. Ik denk dat er een lintworm in mijn buik zit ipv een baby.
pi_155332556
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 19:27 schreef Sara82 het volgende:
Bloesem, blij dat je een goed gesprek hebt gehad met je decaan. Ging dat nou ook over die docent die zo liep te horken over dat je een vak niet mocht volgen omdat je zwanger bent?
Yup! En dat mag docent dus niet :) Ik mag dat vak gewoon volgen. Daarnaast was decaan in tegenstelling tot alle docenten heel positief over mijn zwangerschap i.c.m. mijn inzet <3 Dus dat was fijn.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:00:16 #224
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155333519
Ben benieuwd naar Mousemickey! Of zie ik een berichtje van haar over het hoofd?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:06:11 #225
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155333718
Hai! Ik was ff weg, want nu meld met baby naast me :D

Om 3 uur vanmiddag toch maar het ziekenhuis gebeld, en om half 6 is F.inn geboren. Het bleken geen oefenweeen te zijn, en ik had bij aankomst al 4 cm. Een uur later 9! En na 20 minuten persen was daar een baby!

Het is weer een kleintje, 2610 gram, maar helemaal gezond! Wij blijven nog wel een dagje in het ziekenhuis vanwege mijn bloeddruk, en F.'s gewicht...
pi_155333780
Wow wat een snelle bevalling! Gefeliciteerd MM! *O*
pi_155333851
MM van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! *O*
pi_155333909
Gefeliciteerd Mousemicky! *O*
pi_155334043
Gefeliciteerd Turbo Micky! *G*
pi_155334072
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:06 schreef mousemicky het volgende:

Om 3 uur vanmiddag toch maar het ziekenhuis gebeld, en om half 6 is F.inn geboren. Het bleken geen oefenweeen te zijn, en ik had bij aankomst al 4 cm. Een uur later 9! En na 20 minuten persen was daar een baby!

Het is weer een kleintje, 2610 gram, maar helemaal gezond! Wij blijven nog wel een dagje in het ziekenhuis vanwege mijn bloeddruk, en F.'s gewicht...
Wow wat goed! En wat snel ook! Gefeliciteerd met jullie zoon! *G* Leuke naam, past mooi bij J ook vind ik O+
En mooi gewicht ook, fijn! Klinkt als een prima bevalling, waar kan ik tekenen?

Geniet van je kraamtijd, morgen met z'n vieren thuis, wat heerlijk!
pi_155334138
Gefeliciteerd MM!
Leuke naam :)

Klinkt trouwens echt als de bevalling van Js ;)

[ Bericht 36% gewijzigd door Loj op 18-08-2015 22:10:48 ]
pi_155334202
Gefeliciteerd MM *O*

Goede echo's voor xanteh en gestreepte stoel en Cassandra ook redelijk positief nieuws, fijn.

Oeps hetzusjevan, lijkt mij ook lastig om je dan niet te verraden. Iedereen gaat er ook op letten als ze weten dat je het wel weet maar niet wil zeggen.
pi_155334339
oeeeeh mm! *O* gefeliciteerd met je mini ♡♡♡
pi_155334346
Proficiat MM! Snel gefixt! Veel geluk samen.
pi_155334395
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 19:11 schreef Daui het volgende:
Kan je man niet even aan de slag met zijn kookkunsten Sillie?
Verder dan een ei bakken en een tosti maken komt man niet.
'T is dan ook tosti geworden :P . Voor mij met verse aardbeien, die is man nog gaan halen..

Oooh en ik mis wat! Mm gefeliciteerd! *G* *G* Dat is wel heeeel vlot gegaan!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:29:33 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155334450
MM!! *O* Gefeliciteerd!! *O*

Wat een goeie bevalling zo te horen! En toffe naam O+ Heel veel geluk!
pi_155334540
MM gefeliciteerd! *O*
pi_155334590
Mm, van harte met jullie zoon! Ook al een snelle bevalling! *O*
pi_155334600
MM gefeliciteerd, wat een mooie naam!!! :)
pi_155334835
Zo, dat heb je vlug gedaan! Van harte gefeliciteerd met F *O* Lieve naam vind ik dat O+
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:42:56 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155334861
quote:

:D! Ik had al zo'n vermoeden :D! Gefeliciteeeeeerd *O*! Fijn dat het zo snel ging! Superleuke naam O+
pi_155334878
Gefeliciteerd, MM!
pi_155335152
Gefeliciteerd MM O+
pi_155335254
Vandaag voelt het alsof m'n maag de grootte van een walnoot heeft. Ik at een müslireep onderweg ergens naar toe, en dat heeft 2 uur lang zeer gedaan. En nu doet m'n avondeten nog steeds zeer, net alsof het niet wil zakken...

Gek en vrij onprettig gevoel!
pi_155335516
Gefeliciteerd MM!! O+
Kwak
pi_155335951
MM! Gefeliciteerd!! Wat een leuke naam O+.
pi_155336209
FF en MM gefeliciteerd *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:14:51 #248
409579 LuDann
All the way
pi_155336273
Gefeliciteerd met jullie jochie MM! Wow, weeën voor oefenweeen aanzien, dat klinkt als een bevalling waar ik voor zou tekenen. :P
pi_155336547
Oh wow MM, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je menneke! *O* Goed vlot inderdaad!

Bloesem, MOOI. Is dat ook weer opgelost. Stomme docent. :6
pi_155336964
MM dat doe je snel! Gefeliciteerd! *G*
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:30:52 #251
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155337049
MM! Snellie! Gefeliciteerd met F. O+ *G*
pi_155337069
quote:

Whut?
Allemachtig dat doe je snel :D
Gefeliciteerd *O*
pi_155337118
Gefeliciteerd MouseMickey! *G* leuke naam, heb er ook nog aan getwijfeld omdat ik het altijd een leuke naam vond, maaruiteindelijk werd het toch Q. met dezelfde klank :P
pi_155337183
MM, gefeliciteerd! Dat heb je snel gedaan. En wat een leuke naam! *O* *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:39:20 #255
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155337391
quote:

Gefeliciteerd!!! Lichtgewichtjes zijn leuk hoor! (maar daar weet je zelf ook al alles van natuurlijk ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155337702
Gefeliciteerd MM! *O*

Ik kom net terug van de termijnecho en ik heb een breakdancer in mijn baarmoeder :D De vk moest echt lang wachten tot hij een keer stil genoeg lag om te kunnen meten. Stuiterballenkind! Maar alles was al heel goed te zien, handjes, voetjes, aanleg van de hersens en een blaas O+

Mijn UD is nu berekend op 3-5 maart, dus mag ik voor 4 maart in de OP?

[ Bericht 25% gewijzigd door Dot. op 18-08-2015 21:59:08 ]
pi_155338142
Zo dan mm, wat snel joh! Van harte gefeliciteerd met jullie tweede zoon O+ Veel geluk samen!
pi_155338205
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:48 schreef Dot. het volgende:
Gefeliciteerd MM! *O*

Ik kom net terug van de termijnecho en ik heb een breakdancer in mijn baarmoeder :D De vk moest echt lang wachten tot hij een keer stil genoeg lag om te kunnen meten. Stuiterballenkind! Maar alles was al heel goed te zien, handjes, voetjes, aanleg van de hersens en een blaas O+

Mijn UD is nu berekend op 3-5 maart, dus mag ik voor 4 maart in de OP?
Super *O* Leuk he, die termijnecho, vind dat ook echt één van de leukste echo's O+
pi_155338368
*G* MM gefeliciteerd! Wat fijn dat alles goed is gegaan. Morgen fijn met z'n viertjes thuis!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:55:15 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155340000
Gefeliciteerd MM! Wat een turbobevalling :D geniet er heerlijk van met z'n viertjes O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:14:31 #261
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155340513
Gefeliciteerd, Turbomickey! *G*

En bloesem, fijn dat je decaan wel oor heeft voor je :)

Verder zag ik goede echo's en -uitslagen, of in ieder geval berichten om minder zorgen te maken. Hopelijk geven die wat rust.

Ik heb vandaag mensen verzameld op het Leidseplein om een bevalling uit te beelden, in estafette vliezen (ballonnen) gebroken in het Vondelpark en aambeien uitgebeeld bij hints op station Amsterdam Zuid.
Ik ben Yuki en ik ben student verloskunde :Y)
pi_155341027
MM: Jaaaaaa, dus toch! Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje *G*!!
pi_155341115
Ik zag nog Xanteh met een goede echo *G*....

....en Dot met en mooie UD en goede temijnecho. Je UD is een prima dag om jarig te zijn ;).
pi_155341247
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:14 schreef Yuki het volgende:
Gefeliciteerd, Turbomickey! *G*

En bloesem, fijn dat je decaan wel oor heeft voor je :)

Verder zag ik goede echo's en -uitslagen, of in ieder geval berichten om minder zorgen te maken. Hopelijk geven die wat rust.

Ik heb vandaag mensen verzameld op het Leidseplein om een bevalling uit te beelden, in estafette vliezen (ballonnen) gebroken in het Vondelpark en aambeien uitgebeeld bij hints op station Amsterdam Zuid.
Ik ben Yuki en ik ben student verloskunde :Y)
Hahahaha :D introweek ja? :P
pi_155341437
voor wie t geinig vindt... een van de olifanten in Blijdorp staat op punt van bevallen ergens de komende 48 uur. T is te volgen via de webcams. Meeste olifantjes schijnen s nachts geboren te worden... maar soit

http://www.diergaardeblijdorp.nl/webcams/
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:48:07 #266
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155341468
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahahaha :D introweek ja? :P
Intro-tweedaagse :+ Donderdagmiddag nog ludieke spelletjes om kennis te maken met docenten en dan zit de intro erop voor ons.
Maandag aan de bak *O*
pi_155344028
Nog iemand wakker?

Ik ben wakker. En kan echt niet meer slapen. Ik hoor mijn buurvrouw. En die is enorm verdrietig. Ze is vandaag 34 weken en volgens mij gaat haar baby nu gehaald worden. Het gaat me door merg en been. Vanavond hebben we nog zitten lachen hier aan mijn bed. En maakte we nog het grapje, wie gaat de eerste zijn..

En nu dit. Het liefst loop ik mijn deur uit om haar enige vorm van steun te geven omdat ik het idee heb dat ze nog alleen is. Maar ik weet ook dat dat niet kan en niet gepast is. Maar mijn slaap is kwijt en ik zit het rechtop in bed.
pi_155344488
Ligt ze op een andere kamer? Misschien de vk erbij roepen?

[ Bericht 34% gewijzigd door Daui op 19-08-2015 04:35:54 ]
pi_155344748
quote:

Wow! Speedy Gonzales! Gefeliciteerd!
pi_155344779
MM, gefeliciteerd met F. Stoere naam O+
pi_155344950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:35 schreef Malteser het volgende:
Ik zag nog Xanteh met een goede echo *G*....

....en Dot met en mooie UD en goede temijnecho. Je UD is een prima dag om jarig te zijn ;).
:D Mijn vriend is de 5e jarig, dus dat vonden we ook wel een leuke. Maar als hij Stip nadoet haalt hij misschien de uitgerekende datum van hem wel op de 18e :')

Oh dat is wel echt sneu ja Joyce. Nog een beetje kunnen slapen?
pi_155345042
Verpleging en arts was er al wel bij hoor anders had ik zeker iemand geroepen.
Heb om 4 uur maar een kop thee gevraagd en heb nog een beetje geslapen. Maar werd tot 2 keer toe huilend wakker....
pi_155345417
M, gefeliciteerd! Wat is dat snel gegaan! Hopelijk mogen jullie snel lekker naar huis! *G*
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:42:14 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155345531
Dank voor alle felicitatie! Eenmaal in het ziekenhuis ging het idd behoorlijk snel, maar ik had dus al rugweeen vanaf de vorige avond hè ;) Dood aan rugweeen trouwens, die wens ik niemand toe...

Ik ben verder niet bijgelezen, want op blauwe wolk O+
SPOILER
pi_155345594
Och.. Die mini vingertjes!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:46:48 #276
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155345604
Noh O+
pi_155345673
Gefeliciteerd MM! Wat een wolk van een baby
pi_155345766
MM, Gefeliciteerd *O*. Wat een lief ventje O+.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_155345850
Noh MM O+ O+
pi_155345886
Ohhh MM O+
Hoe vindt je peuter hem?
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:17:58 #281
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155346087
Peuter komt over een half uurtje langs met opa en oma O+
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:25:39 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_155346203
ooh MM! Wat een dotje! Van harte gefeliciteerd! O+
disclaimer
pi_155346270
Oh MM wat een popje! Van harte gefeliciteerd!
S. 2014
J. 2016
pi_155346390
aaaaaw! MM! Gefeliciteeerd! *O* *; O+
pi_155346422
Noh mousemicky, wat een mooi popje <3 Van harte gefeliciteerd met jullie mooie zoon en broertje!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:43:21 #286
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155346478
Wat een prachtig kindje, MM!

Ik ben er even een tijdje tussenuit geweest hier. Dus bij dezen:

Heel veel *O* voor alle mooie echo's en goede berichten!

:* :* voor alle dames bij wie het allemaal wat moeilijker gaat. Hopelijk blijven jullie kindjes nog lekker even zitten en/of groeien ze goed :*

In de afgelopen weken steeds mezelf voorgenomen om hier weer aan te haken, maar ik verbaas me steeds over het tempo ;) tevens ook een aardig pittig eerste trimester achter de rug, maar het lijkt nu beter te gaan :) met kindje alles goed! Inmiddels al 14,5 week zwanger. En toch blijft het nog onwerkelijk soms...

Afijn, ik ben er nog hoor en zal weer wat vaker meepraten ;)
pi_155346720
Echt? :o ik vind het tempo hier erg laag liggen eigk de laatste tijd :D t kabbelt een beetje voort haha.

Fijn dat alles goed is Frummeltej en gewoon lekker weer aanhaken. T is geen verplichting toch om mee te schrijven :)
pi_155346793
Ahw MM! Wat een liefie! En voel je je zelf ook goed?

Wat fijn om jou hier te zien Frummeltje! Volgens mij zaten we nog samen in WOHTS. Het is je zo gegund!
pi_155347022
Van harte MM! *O*

Estrys! Gedeelde 10e plek! :o
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:44:08 #290
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155347334
Ik ben altijd een slome in forumland ;)

Klopt inderdaad, Dot! :) toch nog samen posten in ZG ;) edit: ik zie je nu niet in lijstje staan :') nou ja, toch samen posten hier, in welke hoedanigheid dan ook O+
pi_155347394
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:21 schreef pinquit het volgende:
Van harte MM! *O*

dat kan niet! Oktober is pas volgend jaar
pi_155347412
Fuck, ik sta op de 2e plek :o

Waar is cocci eigenlijk?
pi_155347456
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:44 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik ben altijd een slome in forumland ;)

Klopt inderdaad, Dot! :) toch nog samen posten in ZG ;) edit: ik zie je nu niet in lijstje staan :') nou ja, toch samen posten hier, in welke hoedanigheid dan ook O+
Ja, ik heb gisteren pas m'n termijnecho gehad dus hopelijk in het volgende topic :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:55:29 #294
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155347529
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:52 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik heb gisteren pas m'n termijnecho gehad dus hopelijk in het volgende topic :)
Ah vandaar ;) termijnecho O+ heerlijk om al zo'n minimensje te zien! Ik heb al vijf echo's gehad en krijg er maar geen genoeg van. Volgende week geslachtsbepaling! *O*
pi_155347581
Gefeliciteerd MM! Prachtig kereltje O+

Ik ben door A aangestoken en houd niks binnen. Hele dag een lege maag dus - zelfs een hapje cracker kwam er net weer uit :{ - en daardoor ook weer misselijk. Gaat lekker hier! Gelukkig zorgen de oma's goed voor ons. Als ik ziek ben maak ik me om die frummel in m'n buik altijd wel zorgen. Maar griep is verder niet schadelijk voor een buikbaby toch?
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:00:50 #296
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155347647
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Gefeliciteerd MM! Prachtig kereltje O+

Ik ben door A aangestoken en houd niks binnen. Hele dag een lege maag dus - zelfs een hapje cracker kwam er net weer uit :{ - en daardoor ook weer misselijk. Gaat lekker hier! Gelukkig zorgen de oma's goed voor ons. Als ik ziek ben maak ik me om die frummel in m'n buik altijd wel zorgen. Maar griep is verder niet schadelijk voor een buikbaby toch?
Ik kotste me ook een slag in de rondte... moest met name goed blijven drinken en opletten of ik geen (hoge) koorts kreeg. Ik snap je zorgen, die had ik ook... :* Beterschap in ieder geval!
pi_155347695
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:42 schreef mousemicky het volgende:
Dank voor alle felicitatie! Eenmaal in het ziekenhuis ging het idd behoorlijk snel, maar ik had dus al rugweeen vanaf de vorige avond hè ;) Dood aan rugweeen trouwens, die wens ik niemand toe...

Ik ben verder niet bijgelezen, want op blauwe wolk O+
Wat een prachtig prulleke O+ O+ (ik mis mijn verse baby :@ :'( )

Heel veel geluk met z'n viertjes en geniet van de eerste kennismaking met de grote broer. Dat moment O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155347802
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:21 schreef pinquit het volgende:
Van harte MM! *O*

Mag van mij wel oktober worden hoor. Of in ieder geval september, dan is de schoolvakantie voorbij. Het is nog maar 11 uur en ik sleep mezelf voort. :(
pi_155347883
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Fuck, ik sta op de 2e plek :o

Waar is cocci eigenlijk?
T komt nu wel heeeel dichtbij he :+

Razz beterschap!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:21:31 #300
409579 LuDann
All the way
pi_155348065
Ik had hier laatst gepost dat ik het verslag van mijn bevalling niet in mocht zien, dat moest ik opvragen. Heb ik gedaan dus nu, kost me 5 euro, duurt 3 weken en moet het persoonlijk komen ophalen. Behoorlijk omslachtig allemaal. Ik had gewild dat ik nog even had doorgedramd ter plekke, misschien een tip voor andere dames.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:35:52 #301
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155348337
Belachelijk ! :D ik kreeg het zo mee, vk ging het even uitprinten voor me! Trouwens ze mogen maar ¤0,23 per kopie vragen en maximaal ¤5,- (art 2 Besluit kostenvergoeding rechten betrokkene WBP), dus zijn ze nu van plan je volledige dossier van je zwangerschap uit te printen? Mijn bevalverslag is namelijk maar 4 pagina's. En 3 weken voor een bevalverslag noem ik ook niet 'zo spoedig mogelijk'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')