Bah Cassandra, wat naarquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben met terug van de vk. Groeiecho gehad, buikje zit op p3,krijg morgen te horen hoe nu verder. Alsof ik al niet bezorgd genoeg was tijdens deze zwangerschap. Meeting zat op 28 weken, loopt dus ruim twee weken achter. Maak ik me nu terecht zorgen of komt dit veel voor?
de echoscopiste ging overleggen, omdat ik morgen regulier onderzoek heb krijg ik morgen te horen hoe of wat. Het kan erfelijk zijn (ik was zelf klein en ben een halfbloedje) maar ik moest er rekening mee houden dat ik minder moet werken of eerder stoppen gezien mijn functie (hoge werkdruk, lastige klanten)quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:07 schreef pinquit het volgende:
Bah Cassandra, wat naarWat wil de vk nu?
Hehe, hier juist andersom. Een enorme lap vlees aan placenta, het ligt dus ook in de lijn der verwachting dat dit een groot kind wordt (well duh.)quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:13 schreef pinquit het volgende:
Heeft ze ook gekeken naar bv. je placenta? hoe groot/dik/sappig die is?![]()
Dat was bij mij iig bij de pretecho, baby is hier 1-2 weekjes kleiner dan gemiddeld, maar de echoscopiste keek lachend naar mijn eigen lengte, en ging toen even kijken of de placenta er wel goed uitzag, en 1+1=2, ze vond het niks geks en gooide het op "mwah genetisch, je wil ook geen groot kind in jouw buik"![]()
Eerder stoppen met werken vind je niet erg toch?
Gewicht van placenta is achteraf pas te beoordelen voor zover mij bekend. (Maar ik ben geen echoscopist natuurlijkquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:21 schreef pinquit het volgende:
Maar is grootte hetzelfde als gewicht?
Dat van die placenta was: hij ziet er goed uit, dus baby krijgt waarschijnlijk genoeg voedingsstoffen, de navelstrengdoorbloeding checkte ze ook, zag er ook goed uit, dus er is ws niks aan de hand![]()
Dat de kans dat alles goed is zegmaar alsnog groot isondanks klein kint
ghehe ja E. had ongeveer dezelfde verhoudingquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef pinquit het volgende:
Dat bedoel ik dusMax was 47 cm, en 8 pond
![]()
Ik dacht dat ze op die echo's echt de lengte van bijv. beentje en omtrek/diameter van hoofdje.
Ik vroeg wanneer een tweede kind meestal gaat indalen. Toen begon de vk hard te lachen en zei: ik hoop voor je zo rond de 35wk, maar misschien daalt ie wel helemaal niet in!quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:46 schreef Estrys het volgende:
Indalen begint meestal met week 30-32. En dat kan dat lang of kort duren neem ik aan? Bij Pinq is die baby een week of 10 onderweg om die halve meter af te leggen![]()
Mwhehehequote:Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik vroeg wanneer een tweede kind meestal gaat indalen. Toen begon de vk hard te lachen en zei: ik hoop voor je zo rond de 35wk, maar misschien daalt ie wel helemaal niet in!![]()
Volgens mij is deze al een aardig eind op weg.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehehe![]()
je hebt er idd bij die pas bij de bevalling een keertje naar beneden gaan![]()
Bij tweede is er weinig over te zeggen maar heus, de meeste kinders dalen wel in hoor. Ook tweede/derde kinderen enzo.
Uiteindelijk krijgt ie toch te weinig ruimtequote:Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehehe![]()
Bij tweede is er weinig over te zeggen maar heus, de meeste kinders dalen wel in hoor. Ook tweede/derde kinderen enzo.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Volgens mij is deze al een aardig eind op weg.
Ik ben net even een rondje stad gelopen maar toen ik terugkwam op kantoor had ik een nogal branderig gevoel down under maar dan binnenin zeg maar. Dus niet dat mn broekje te strak zit
ja lach maarquote:
Geeeeen ideequote:Op maandag 17 augustus 2015 14:17 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja lach maar en ik wilde nog vragen, wat is dat voor een gevoel? Waar komt dat vandaan?
geeeeeeen idee? Wat ben jij nou voor een verloskundige?quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geeeeen idee![]()
je bekkenbodem? Ik weet het niet.
met onderkantjes die in de hens staan moet je bij de huisarts zijnquote:Op maandag 17 augustus 2015 14:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
geeeeeeen idee? Wat ben jij nou voor een verloskundige?
Mn onderkant staat in de hens en jij hebt geeeeeen idee![]()
Dan ga ik maar eens op huis aan denk ik...quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
met onderkantjes die in de hens staan moet je bij de huisarts zijn![]()
als ik met zulke onderwerelden te maken hebben en het brandt dan is er meestal zo'n 10 cm hoofd te zien en rolt er binnen ettelijke minuten een kind uit
Ik heb nu een visual van een kind dat naar buiten kom koprollenquote:Op maandag 17 augustus 2015 14:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
met onderkantjes die in de hens staan moet je bij de huisarts zijn![]()
als ik met zulke onderwerelden te maken hebben en het brandt dan is er meestal zo'n 10 cm hoofd te zien en rolt er binnen ettelijke minuten een kind uit
Weet jij overigens wat een verklaring kan zijn voor een baby die de eerste spildraai niet wil maken tijdens de bevalling? Is dat dan een liggingsafwijking?quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehehe![]()
Dit. Aan jou en je kindje denken Cassandra.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, wat rot Cassandra! Dat is vervelend nieuws. Ik hoop dat morgen alles toch gewoon in orde blijkt. En je werk zal er toch maar in mee moeten gaan hoor, als je nu moet stoppen.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, wat rot Cassandra! Dat is vervelend nieuws. Ik hoop dat morgen alles toch gewoon in orde blijkt. En je werk zal er toch maar in mee moeten gaan hoor, als je nu moet stoppen.
Ik had trouwens een enorme placenta heb ik gehoord (iets meer dan een kilo, ik geloof dat de helft daarvan gebruikelijker is?) en een flink kind, 8 pond. Terwijl zowel ik als B_N niet groot zijn.
Lekker.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:03 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
zo'n 600 gram is wel gemiddeld ja. Bij E. had k ook een placenta van 900-nogwat gram.![]()
Over die spildraai, kan van alles zijn. Afwijkingen bij moeder of bij kind waardoor kind niet verder kan en dus ook niet kán spildraaien. Te weinig weerstand van het bekken/bekkenbodem waardoor kind niet spildraait, of juist te weinig kracht van de weeën waardoor t kind ook niet genoeg weerstand krijgt. Een erg groot kind waardoor kind niet goed door t bekken kan met zn hoofd. Of juist een erg klein kind waardoor noodzaak voor t kind er niet is om überhaupt te spildraaien.
Hier ook bij de controle vorige week, maar dat kan ook zomaar weer veranderen had ik begrepen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb overigens een ingedaald kind, dat schijnt ook bijzonder te zijn met deze termijn. Ik heb in ieder geval een stagiaire, een verloskundige, een gyn, en twee echoscopiste horen roepen, oooh wat ligt bij diep!? Helemaal in je bekken al.
ik ben allang blij dat ik er geen last van heb haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cassandra en stoel: da's niet fijn om te horen te krijgen, hopelijk morgen wat meer duidelijkheid en hopelijk maken beide babies nog een inhaalslag. Fijn dat jullie iig zo snel al terecht kunnen voor meer info, anders zit je nog zolang in onzekerheid.
Ik denk duidelijk afspraken maken met je man. Dat je dat voor jullie samen bewaart, zodat je man ook assertief kan reageren zodra het er naar neigt dat een opa of oma in spé er met jouw eerste momentje vandoor lijkt te gaan. Maar zouden ze dan geen rekening houden met jou/jullie?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Hetzusjevan: heel fijn!!![]()
Ik lees net in het babytopic iets over (schoon)ouders en strijd wie het eerst dit of dat mag. En ik dacht meteen OMG want ik weet dat dat hier ook zal gaan spelen....
Ik beval in het ziekenhuis. Hoe pakken we dat aan? Wie bellen we eerst? Wie zijn er dan het eerst hier? Vermoedelijk schoonouders want zij wonen in dezelfde plaats als wij en als waar het ziekenhuis is. Maar hoe gaan mijn ouders zich dan voelen? En dan nog de strijd tussen mijn ouders onderling (beiden hertrouwd). Het gaat nu al van: "Ik heb de baby mogen voelen" waarna de ander dan zichtbaar teleurgesteld komt vragen of 'ie ook mag voelen.
Voor de duidelijkheid, mij is het werkelijk om het even wie er eerst dit of dat enz.
Bij mij komen de hormonen pas om de hoek kijken bij het onderdeel 'wie geeft baby de fles, wie doet hem/haar in bad en voor het eerst buiten wandelen'. De eerste flesjes zijn voor ons, man en ik dus. En voor niemand anders. Samen hebben we 6 ouders en die wachten maar mooi. Zelfde geldt voor in bad doen, dat doet man met de kraamhulp en ik zodra ik daar toe in staat ben. Tot die tijd niemand anders dan man (met kraamhulp). Zelfde geldt voor voor het eerst naar buiten. Klinkt dit heel hormonsterlijk? Ik ben zo bang dat anderen straks alles al gedaan hebben met mijn kind, terwijl ik nog aan bed gekluisterd ben.
Hoe doen anderen dat of hoe heb je dat gedaan bij vorig(e) kind(eren)?
Herkenbaar. En hier vind ik dat ook lastig.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Ik lees net in het babytopic iets over (schoon)ouders en strijd wie het eerst dit of dat mag. En ik dacht meteen OMG want ik weet dat dat hier ook zal gaan spelen....
Ik beval in het ziekenhuis. Hoe pakken we dat aan? Wie bellen we eerst? Wie zijn er dan het eerst hier? Vermoedelijk schoonouders want zij wonen in dezelfde plaats als wij en als waar het ziekenhuis is. Maar hoe gaan mijn ouders zich dan voelen? En dan nog de strijd tussen mijn ouders onderling (beiden hertrouwd). Het gaat nu al van: "Ik heb de baby mogen voelen" waarna de ander dan zichtbaar teleurgesteld komt vragen of 'ie ook mag voelen.
Voor de duidelijkheid, mij is het werkelijk om het even wie er eerst dit of dat enz.
Bij mij komen de hormonen pas om de hoek kijken bij het onderdeel 'wie geeft baby de fles, wie doet hem/haar in bad en voor het eerst buiten wandelen'. De eerste flesjes zijn voor ons, man en ik dus. En voor niemand anders. Samen hebben we 6 ouders en die wachten maar mooi. Zelfde geldt voor in bad doen, dat doet man met de kraamhulp en ik zodra ik daar toe in staat ben. Tot die tijd niemand anders dan man (met kraamhulp). Zelfde geldt voor voor het eerst naar buiten. Klinkt dit heel hormonsterlijk? Ik ben zo bang dat anderen straks alles al gedaan hebben met mijn kind, terwijl ik nog aan bed gekluisterd ben.
Heel simpel, gewoon precies zoals je het nu zegt. Het is jullie kind en die eerste momenten zijn voor jullie. Heb het daar ook over met je man zodat hij weet dat dat voor jou belangrijk is.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Hier ook prima band verderquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:55 schreef Malteser het volgende:
Oh voor de duidelijkheid, de band met schoonouders is goed! Band met mijn ouders redelijk.
Maar man en ik zijn nogal makkelijk te overrulen, gaan nogal snel voorbij aan wat wij willen of vinden.
Dus houden ze rekening met ons? Deels. Maar aangezien hun eigen emoties er dan ook zijn...
Ne hoor, en nadat ik een keer de bevalling had gekeken op tv en een stel zag waar de moeder een keizersnede moest en er wat complicaties waren enzo en de schoonmoeder en allemaal andere familieleden het kind al vast hadden gehad en zelfs al gewassen hadden heb ik een heel plan opgesteld met dingen die familie niet mocht van mij voor ik mijn baby vast had gehadquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:55 schreef Malteser het volgende:
Oh voor de duidelijkheid, de band met schoonouders is goed! Band met mijn ouders redelijk.
Maar man en ik zijn nogal makkelijk te overrulen, gaan nogal snel voorbij aan wat wij willen of vinden.
Dus houden ze rekening met ons? Deels. Maar aangezien hun eigen emoties er dan ook zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar afgezien van de onzichtbare gynaecoloog, geweldige mensen in het ziekenhuis! Of zoals m'n man het noemt 'hotel Lange Land'. Ik moest een dag langer blijven vanwege flink bloedverlies maar m'n man mocht ook gewoon blijven slapen, alle nachten (de eerste vanwege risico op spoedkeizersnede, de anderen omdat er toch plek was en ik een tweepersoonskamer voor mezelf had).
Bij mij bleek dat J met z'n gezicht naar boven lag en hij kon dus ook niet goed draaien. En ze deden maar alsof het aan mijn persen lag! Moeder heeft matige perstechniek las ikquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:17 schreef LuDann het volgende:
[..]
Lekker.Ze stonden er echt van te kijken in het ziekenhuis, leuk was dat.
Het werd ook gegeven als verklaring voor mijn flinke baby.
Dank voor de uitleg. Ik ben benieuwd naar wat de verklaring is bij mij, maar grote kans dat ik het nooit zal weten. Wolk had wel een enorme tuut op haar achterhoofd van het persen, dus zelf denk ik dan dat het niet aan de weeën kan hebben gelegen dat ze er niet uit kwam? Mja, kun jij weinig over zeggen natuurlijk.
Hier pas wanneer ik daar behoefte aan heb en niet eerder. Ook geen onverwacht bezoek. In het begin alleen met de kraam, vriend, en de week daarop mijn zus. Ik laat haar het bezoek enzo begeleiden denk ik. Dingen als in bad doen, is niet eens sprake van.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:27 schreef Daui het volgende:
Oh en de oma die haar nicotine vinger in de mond van de baby stopt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:56 schreef FritzWepper het volgende:
Hey F.F. van harte gefeliciteerd. Ik sluit me bij de rest aan: mooie naam voor een mooi kereltje. Ik heb nog een paar voetbalshirtjes van Engeland en FC Liverpool liggen met je kindjes naam eropWas vroeger mijn favoriete voetballer
Zijn jullie een beetje bekomen van gister Fritz?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het vragenquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zijn jullie een beetje bekomen van gister Fritz?
Ik heb dat eerder gelezen, bij een bevallingsverhaal hier. Ik vind dat toch zo'n rare opmerking, ik zou het ook persoonlijk opvatten. Kunnen ze zoiets niet weglaten denk ik dan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:06 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Bij mij bleek dat J met z'n gezicht naar boven lag en hij kon dus ook niet goed draaien. En ze deden maar alsof het aan mijn persen lag! Moeder heeft matige perstechniek las ikNaja toen dus een knip en toen kwam hij er wel uit. Ook met zo'n enorme tuut op zijn hoofdje. Best zielig.
Cassandra en stoel wat rot van die echo met P3! Hopelijk valt het op de echo van de gyn mee. En anders, tja, je kan er zelf zo weinig aan doen behalve die rust. Ik vond het ook echt kut van m'n werk, maar er was geen andere optie. En bij mij viel het dus uiteindelijk reuze mee met zijn gewicht. Hopelijk bij jou ook
Ja, bij mij... 'mevrouw is zeer moeilijk te instrueren' en heeft een 'matige perstechniek'. En bedankt he, nu klinkt het alsof het mijn schuld is dat er een vacuumpomp aan te pas moest komen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:35 schreef LuDann het volgende:
Ik heb dat eerder gelezen, bij een bevallingsverhaal hier. Ik vind dat toch zo'n rare opmerking, ik zou het ook persoonlijk opvatten. Kunnen ze zoiets niet weglaten denk ik dan.
In mijn ontslagsdingetje staat helemaal niks over mijn perstechniek oid. Er staan alleen bepaalde dingen aangevinkt, zoals ''fundusexpressie'' Het is geen verhaaltje over hoe het ging, is dat bij jou wel zo?
Dat dus.. Zo ging het bij mijn eerste en ik heb dat echt heel naar gevonden en nog steeds..quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:14 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ne hoor, en nadat ik een keer de bevalling had gekeken op tv en een stel zag waar de moeder een keizersnede moest en er wat complicaties waren enzo en de schoonmoeder en allemaal andere familieleden het kind al vast hadden gehad en zelfs al gewassen hadden heb ik een heel plan opgesteld met dingen die familie niet mocht van mij voor ik mijn baby vast had gehad![]()
![]()
Dat het pas geboren luchtje weg is en de parfum van je schoonmoeder op je versie baby zit was voor mij echt een horrorscenario
3 keer persen op 1 wee, na tig keer persen zonder resultaat. En dus direct na een knip en met hulp van vacuümpomp en als bonus nog een scheurtje erbij. Het klonk beter dan dat het wasquote:Op maandag 17 augustus 2015 17:31 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd FF! Ik was al benieuwd om van je te horen! En wow, flinke man, en die heb je er op 1 perswee uitgekregen?
no wayquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:
Dat inderdaad ja, je een beetje een schuldgevoel aanpraten.
Ik heb gevraagd naar het verslag in verhaalvorm, maar dat mochten ze me niet zomaar geven zeiden ze. Ik moet een verzoek daartoe indienen bij het patiëntenportaal. Iets wat ik nog wel ga doen overigens.
Nou, hier is het ook zo dat ze het origineel niet zomaar mee mogen geven, en dat is toch juist? Je mag een kopie hebben, of je mag het daar ter plekke lezen, maar het originele dossier moet toch bewaard worden, zullen ze dat niet bedoelen?quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
no way![]()
dat verslag is gewoon onderdeel van jouw dossier van jouw gegevens, daar heb je recht opwat apart dat ze daar ingewikkeld over doen.
Bij dat ziekenhuis van Saskia printen ze dat gewoon uit. Ze hebben tegenwoordig alleen een nieuw systeem waardoor het verslag tussen alle 800 ctg beoordelingen enzo in staatleest heel irritant
Ik heb ze van beide meiden en dat is wel heel leuk om terug te lezen. Moet wel zeggen dat sommige vk's/artsen en vpk nog wel eens vergeten dat mensen dat verslag gewoon meekrijgen naar huis en dat zelf ook lezen.In mn andere stage-ziekenhuis in Den Haag hebben ze na een lading aan klachten van mensen de verpleegkundigen en verloskundigen een soort stoomcursus gegeven in hoe ze dingen in dat programma moeten zetten.
Dat je in plaats van "mevrouw perst niet goed" of "matige perstechniek/moeilijk te instrueren" ook gewoon op kunt schrijven dat de uitdrijving nog niet goed vordert. Of dat mevrouw haar best doet maar dat persen nog niet effectief lijkt of iets dergelijks. Zelfde lading maar ietsjes vriendelijker naar mensen toe.
Nou, sommige ziekenhuizen doen bizar moeilijk over het verstrekken van je eigen gegevens, helaas.. Angst voor klachten is daar vooral de basis van.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou, hier is het ook zo dat ze het origineel niet zomaar mee mogen geven, en dat is toch juist? Je mag een kopie hebben, of je mag het daar ter plekke lezen, maar het originele dossier moet toch bewaard worden, zullen ze dat niet bedoelen?
Oh echt? Dan heb ik geluk gehad zeker.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou, sommige ziekenhuizen doen bizar moeilijk over het verstrekken van je eigen gegevens, helaas.. Angst voor klachten is daar vooral de basis van.
Ik ken voorbeelden van ziekenhuizen die een "dubbel" dossier hadden. 1 met officiele, netjes uitgewerkte stukken dat klaar lag voor eventuele inzage en 1 met persoonlijke aantekeningen van artsen, meer kladjes zeg maar. Die kreeg je echt never nooit van jezelf te zien..
Nou ik ging meer uit van de situatie die LuDann nu schetst hier onder. Dat het origineel (of een kopie... íets) in de archieven daar blijft lijkt me inderdaad niet meer dan normaal.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou, hier is het ook zo dat ze het origineel niet zomaar mee mogen geven, en dat is toch juist? Je mag een kopie hebben, of je mag het daar ter plekke lezen, maar het originele dossier moet toch bewaard worden, zullen ze dat niet bedoelen?
Ik heb 1 keer meegemaakt dat ze gegevens van een mevrouw op hadden gevraagd die in Nigeria bevallen was van haar oudste. Of Kenia of weet ik veel. Daar ergens.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh echt? Dan heb ik geluk gehad zeker.
Kladjes van artsen, die mogen ze verbranden hoor, alsof dat ooit leesbaar is
Toch zijn dat vaak dingen die mensen wel willen hebben. Als je zeker weet dat je iets hebt besproken en je vindt dat nergens in een dossier terug voel je je niet echt gehoord zeg maar..quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh echt? Dan heb ik geluk gehad zeker.
Kladjes van artsen, die mogen ze verbranden hoor, alsof dat ooit leesbaar is
quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:10 schreef mousemicky het volgende:
Verder is mijn lijf nu aan het repeteren, af en toe harde buiken/ oefenweeën, maar nog niet heel regelmatig, en ook vrij kort. Al wel een paar uur lang. In bad was fijn, maar het water werd koud en mijn boek was uit, dus toen moest ik er van mezelf uit. Zal zo eens voor de grap zo'n weeentimer app installeren
Ik heb het alleen gelezen op het computerscherm, stonden alleen korte zinnetjes in. Maar ook tijdens het persen zelf hebben ze meerdere keren gezegd dat ik het niet goed deed, dat ik beter m'n best moest doen etc. Soms lukte het persen ook echt niet en was het idd matig, maar soms deed ik echt heel erg m'n best en werd er nog gezegd dat ik het beter moest doenquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:35 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb dat eerder gelezen, bij een bevallingsverhaal hier. Ik vind dat toch zo'n rare opmerking, ik zou het ook persoonlijk opvatten. Kunnen ze zoiets niet weglaten denk ik dan.
In mijn ontslagsdingetje staat helemaal niks over mijn perstechniek oid. Er staan alleen bepaalde dingen aangevinkt, zoals ''fundusexpressie'' Het is geen verhaaltje over hoe het ging, is dat bij jou wel zo?
Ik zou gaan voor overslag korte mouw. Daar heb ik er maar 2 van maar die zijn wel het makkelijkstquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:34 schreef Malteser het volgende:
Wat voor romper(s) stoppen jullie in de vluchttas? Overslag lange mouw, Hema stretch zonder mouw, overslag korte mouw?
Heb allerlei soorten rompers liggen maar geen idee wat het handigst is...
In de tas zit hier overslag korte mouw, want hopelijk komt baby nog in augustus, en dan verwacht ik niet dat lange mouw nodig is onder een jumpsuit en evt. vestje. Overslag vond ik wel een must, hoeft t niet over dat koppie... Mouwloos overslag heb ik alleen in 44 en 56 liggen, dus daarom die niet...quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:34 schreef Malteser het volgende:
Wat voor romper(s) stoppen jullie in de vluchttas? Overslag lange mouw, Hema stretch zonder mouw, overslag korte mouw?
Heb allerlei soorten rompers liggen maar geen idee wat het handigst is...
Persoonlijke werkaantekeningen van artsen vallen ook niet onder je dossier en mogen geweigerd worden. Een schaduwdossier moet wel verstrekt worden (soort voorlopig intern dossier dat later wordt uitgewerkt in patient-vriendelijke vorm).quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou, sommige ziekenhuizen doen bizar moeilijk over het verstrekken van je eigen gegevens, helaas.. Angst voor klachten is daar vooral de basis van.
Ik ken voorbeelden van ziekenhuizen die een "dubbel" dossier hadden. 1 met officiele, netjes uitgewerkte stukken dat klaar lag voor eventuele inzage en 1 met persoonlijke aantekeningen van artsen, meer kladjes zeg maar. Die kreeg je echt never nooit van jezelf te zien..
quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:00 schreef mousemicky het volgende:
Dat vest is winterwarm zeg maar, en ik heb ook nog een omslagdoek voor in de maxi-cosiWil mn baby niet koken...
En ik kan me het gevecht van lange mouw over lange mouw nog levendig herinneren van bij J. Niet fijn...
Jij woont toch niet bij Saskia in de buurt? Saskia is in 'mijn' ziekenhuis bevallen. Als jij daar gaat bevallen dan dibs ik hoorquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:21 schreef Lamb29 het volgende:
FF gefeliciteerd! Wat een mooie naam!
Saskia welk zh ben jij bevallen?Ik moet nog even kijken welke ik wil.
Omdat ik bij O een ks gehad heb wordt het sowieso het ziekenhuis.
Ik heb wel een verslagje vanuit het zh maar het enige wat ik mij kan herinneren is: 4 min gebroken vliezen
En (schoon)ouders. Beter kan ik mij niet wensen! Bij dochter zaten mijn ouders wel al beneden te wachten maar ze wisten de tijd al ivm een geplande keizersnee. Ze hebben daar netjes gewacht tot ik ruim terug was op de kamer en Marcek ze belde.
Nee joh, big city Delftquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:26 schreef Lamb29 het volgende:
Oh verkeerd onthouden??Dacht dat Saskia in mijn durpke woont!
Wij waren laatst in Voorburg bij het diaconessenhuis, mn oudste stond daar op de parkeerplaats "hmmm ik vind dit maar een beetje een stoffig ziekenhuis hoor mam"quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:31 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nee joh, big city Delftdus het Reinier de Graaf, vanaf volgende week helemaal hip en vernieuwd!
(Nu nog niet, de deur van mijn verloskamer ging dicht met ductape)
Gelukkig maar, fijn dat alles goed wasquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:11 schreef Sethiwe het volgende:
FF gefeliciteerd met jullie mannetje!
Hetzusjevan fijn dat de seo goed was.
Hier ook een goede seo vandaag.
Alleen bij 30 weken nog een keer extra kijken of de placenta bij uitgang weg is.
Cassandra en gestreeptestoel, hopelijk morgen goed nieuws.
Daui dit is het kaartje van mijn dochter... *Straks weer weg ivm naamquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door Lamb29 op 18-08-2015 15:32:32 ]We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:45 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Daui dit is het kaartje van mijn dochter... *Straks weer weg ivm naam*
Dat stukje bij je signature?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie kaart!
We willen het niet weten, het is de echoscopiste ook goed gelukt om het buiten beeld te houden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:40 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Gelukkig maar, fijn dat alles goed was. Ah ja dat extra kijken voor de placenta krijg ik ook, maar dan bij 32 weken. Weet je inmiddels ook wat het wordt (jongetje/meisje) of willen jullie het niet weten?
.
Thanks!quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:53 schreef Daui het volgende:
[..]
Dat stukje bij je signature?
Mooie kaart!
Jeetje, vervelend joh. Dat lijkt me ook niet erg motiverend.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb het alleen gelezen op het computerscherm, stonden alleen korte zinnetjes in. Maar ook tijdens het persen zelf hebben ze meerdere keren gezegd dat ik het niet goed deed, dat ik beter m'n best moest doen etc. Soms lukte het persen ook echt niet en was het idd matig, maar soms deed ik echt heel erg m'n best en werd er nog gezegd dat ik het beter moest doen![]()
Zeggen ze dan ook wat er anders moet? Want weet jij veel toch? Tis niet zo dat je iedere week een baby eruit perst.quote:Op maandag 17 augustus 2015 23:37 schreef LuDann het volgende:
[..]
Jeetje, vervelend joh. Dat lijkt me ook niet erg motiverend.
De aanmoediging enzo die ik kreeg zorgde er namelijk voor dat ik nog even extra mijn best ging doen.
Als iemand had gezegd dat het niet goed lukte, dat het beter moest... Was hard gaan schelden denk ik.
Neuh, zo modern is het ziekenhuis waar ik ben bevallen niet.quote:Op maandag 17 augustus 2015 23:35 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd FF!![]()
Wat dossiers betreft: misschien kun je met je digiD inloggen en alles inzien? Bij het UMC in Utrecht werkt dat in ieder geval zo. Ik kan alle verslagen van artsen en verpleegsters en uitslagen van de afgelopen tien jaar inzien
Ik weet het niet, ik kreeg alleen te horen dat ik het super deed, een kanjer was, dat soort aanmoedigingen. En dat hielp ook echt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 23:42 schreef Estrys het volgende:
[..]
Zeggen ze dan ook wat er anders moet? Want weet jij veel toch? Tis niet zo dat je iedere week een baby eruit perst.
Ik ben niet zwanger ofzo maar wel een baby gehad 2 jaar terug en ik lees hier weleens mee vanwege een fokster hier.quote:Op maandag 17 augustus 2015 23:42 schreef Estrys het volgende:
[..]
Zeggen ze dan ook wat er anders moet? Want weet jij veel toch? Tis niet zo dat je iedere week een baby eruit perst.
Ohja dat kreeg ik tijdens het persen ook ja. "Je bent een tijger!", zei ze geloof ik nog.quote:Op maandag 17 augustus 2015 23:46 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik kreeg alleen te horen dat ik het super deed, een kanjer was, dat soort aanmoedigingen. En dat hielp ook echt.
Of nja, kind kwam er alsnog niet uit, maar het voelde wel fijn, gesteund enzo.
Tijger.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 01:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ohja dat kreeg ik tijdens het persen ook ja. "Je bent een tijger!", zei ze geloof ik nog.![]()
Ben mijn heel leven nog nooit zo aangemoedigd. Leek wel sportdag.
Haha, als je als een lieve kitten aan het persen bent, dan begrijp ik het als je een matige perser genoemd wordt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:
[..]
Tijger.Ik vind je eerder een lief kitten.
En sportdag, lol ja. Das inderdaad een goede vergelijking.
En dan 'komop komop komop komop komopkomopKOMOPKOMOPKOMOP JAAAAAAAA! KOMOPKOMOPKOMOPKOMOP'
Nachtdienst tot 5 uur.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 02:10 schreef mousemicky het volgende:
Waarom zijn jullie wakker?
Ik wil slapen! Maar ik geloof dat de repetitie langer duurt dan gedacht en nu ook rugweeen uitgetest worden door mijn lichaam![]()
Weer beneden dus, wiebelend op de pilates bal
It's a beautiful day, the sun is shining, I feel good, and no one is gonna stop me now!quote:
Oeh dat idee... Hijs fijn! Sterktequote:Op dinsdag 18 augustus 2015 05:11 schreef pinquit het volgende:
Nou, nee dat niet
Meer iets van: oogjes open, kijkt op wekker, 2:00Lets get back to sleep.
Lichaam: slaap? Waarom? Je hebt net 3u geslapen does niezo gek
*voor me uit staar* ...zuuucht. ahwell
Hè, das altijd zo zuur.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 05:11 schreef pinquit het volgende:
Nou, nee dat niet
Meer iets van: oogjes open, kijkt op wekker, 2:00Lets get back to sleep.
Lichaam: slaap? Waarom? Je hebt net 3u geslapen does niezo gek
*voor me uit staar* ...zuuucht. ahwell
Voor jou ook sterkte voor straks! Hoe laat is je afspraak?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 07:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat gaat snel xanteh, succes!
Stoel hoe laat mag je terecht? Ik duim voor positief nieuws!
kwart voor vijf pas helaas..quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 07:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Voor jou ook sterkte voor straks! Hoe laat is je afspraak?
hey past dr op hè. Mejje paarse haarquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 08:34 schreef Estrys het volgende:
Succes vandaag met de echo dames.
Ja harde buik. Heel vervelend dat gespannen gevoel. En in combinatie met het branderige gevoel binnenin waarvan Mignonne geeeeeeen idee heeft wat het isvandaag maar even m'n urine naar de huisarts brengen voor een check.
Ik hoop dat ik hier volgende week mag jompelen voor de 35 weken in de buikquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
hey past dr op hè. Mejje paarse haar![]()
![]()
Succes met de echo's vandaag!
En yay Joycie wat een fijne mijlpaal! 34 weken alweer, en wat een verschil maakt dat! Ik hoop dat je dametje nog even bij je mag groeien.
precies, that's the spirit! Je lijf doet het maar wel mooi. Ondanks alle hobbels die er genomen moeten worden. En niet alleen trots zijn op je lijf maar ook gewoon op jezelf hoor want jij doet er ook al het mogelijke aan qua rust en dergelijke.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:54 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik hier volgende week mag jompelen voor de 35 weken in de buik
Maar hier zijn ze al heel blij dat ik nu 34 weken ben. Omdat dat weer een heel verschil maakt met de 32 weken grens.
Gisteren mijn eigen gyn nog even gesproken en die is tevreden. Ze vinden het zelfs boven verwachting gaan. En ik stiekem ook. Ook al heb ik het zelf niet in de hand, ben best trots dat mijn lichaam zo zijn best doet voor ons kindje. En elke dag dat ze bij mij mag groeien is er weer 1.
Die is lekker eigenwijs, zoveel is duidelijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Ons kind heeft trouwens wat nieuws uitgevonden. Alsof de CTG al niet horror genoeg is door haar gedraai en verstoppelpogingen, vind ze het nu al 2 dagen op een rij leuk om de hik te krijgen tijdens de CTG. Errug fijn!
Klein beetje maar.. En nu vind ik het totaal niet erg. Laat haar maar lekker eigenwijs zijn nuquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:05 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Die is lekker eigenwijs, zoveel is duidelijk
Hoooooooooooo eens even.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hallohallo![]()
Wij zijn weer terug uit de tropen. Ik voel me nog goed, geen misselijkheid ofzo. dat zal wel omslaan met 8 weken ongeveer. En ik merk echt dat ik alles vergeten ben. Ben heel beieuwd hoe alles mag gaan.
Morgenmiddag word ik gebeld door de vk. Spannend.
Ben nog helemaal niet bijgelezen, maar dat komt vast snel weer.
Heeeey welkom thuis!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hallohallo![]()
Wij zijn weer terug uit de tropen. Ik voel me nog goed, geen misselijkheid ofzo. dat zal wel omslaan met 8 weken ongeveer. En ik merk echt dat ik alles vergeten ben. Ben heel beieuwd hoe alles mag gaan.
Morgenmiddag word ik gebeld door de vk. Spannend.
Ben nog helemaal niet bijgelezen, maar dat komt vast snel weer.
Whaha dit precies jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:
[..]
En dan 'komop komop komop komop komopkomopKOMOPKOMOPKOMOP JAAAAAAAA! KOMOPKOMOPKOMOPKOMOP'
Ik durfde niet bij de eerste. Ging de verloskundige een gesprek met mij aan: 'maar waarom durf je dan niet? Kun je dat uitleggen' Dat werkt zo heel erg niet bij mij. Bij de tweede ook aangegeven dat dat niet zo goed werkt. Je kan beter gewoon commando's geven. Daar reageer ik beter op.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:06 schreef kazy het volgende:
FF gefeliciteerd met je zoontje!
[..]
Whaha dit precies jaIk kreeg dan daarna nog wel instructies om het beter te doen (voelde de persweeën slecht en ging daardoor steeds te kort persen, kind schoot steeds weer terug dus. En ik maar roepen dat ik dat echt niet kon!
![]()
)
Haha ja bij mij werken die commando's ook beter. Ik kreeg te horen dat ik het wél kon en anders ging ze de vacuumpomp halen als ik niet binnen 20 minuten was bevallen (dreigementen werken ook prima bij mij, zo bleekquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik durfde niet bij de eerste. Ging de verloskundige een gesprek met mij aan: 'maar waarom durf je dan niet? Kun je dat uitleggen' Dat werkt zo heel erg niet bij mij. Bij de tweede ook aangegeven dat dat niet zo goed werkt. Je kan beter gewoon commando's geven. Daar reageer ik beter op.
Ja, heb ik gehad! Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:40 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand ervaring met een gesprek met de anesthesist ivm bevalling?
Zo tofquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dank. ben heel erg blij, maar ook nog wat voorzichtig hoor. Eerst maar eens een goede echo. Kindjes weten nog van niks.
Geef je verschillende opties door voor een natuurlijke bevalling en een keizersnede? En kreeg je voorlichting of moest je van tevoren al weten wat je wilde?quote:
Je krijgt voorlichting. Bij mij ging het om een duidelijke vraag (Is een ruggeprik mogelijk?) maar ze lopen gerust alle scenario's met je doorquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:17 schreef Daui het volgende:
[..]
Geef je verschillende opties door voor een natuurlijke bevalling en een keizersnede? En kreeg je voorlichting of moest je van tevoren al weten wat je wilde?
Ik heb een aantal keren een ruggenmerg prik gehad en hoop dat ze een alternatief hebben voor een ruggenprik. Ik heb me er nog niet heel goed in verdiept. Gesprek is denk ik over twee weken
Dat is fijn. Ik hou niet zo van googlen als het om medische zaken gaatquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Je krijgt voorlichting. Bij mij ging het om een duidelijke vraag (Is een ruggeprik mogelijk?) maar ze lopen gerust alle scenario's met je door
Dat zou wat zijn, opeens een dikke boeddha baby, dan moet de gyn echt wag aan zijn echoskills gaan doenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:30 schreef Daui het volgende:
Xanteh Cassandra en Stoel succes met de echo. Ik duim op een goede afloop![]()
Joycie 34 weken!Dat had je nooit gedacht. Op naar de 35 en een dikke boeddha baby
Mineola![]()
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:09 schreef Mineola het volgende:
Joycie 34 weken, supergoed!
MM wat spannend met dat voorwerk zegAh, da's naarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hopelijk gewoon nog een paar weekjes binnen!!
3 dagen na mijquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:08 schreef mignonne het volgende:
fijn bloesem!![]()
6 jaar geleden was vandaag mn uitgerekende datumblijft toch gek
![]()
en zo suf ook. Van de oudste weet ik het nog precies, van de jongste weet ik niet eens meer wanneer ik nou precies uitgerekend wasmisschien omdat ik er overheen ging bij de eerste dat ie je veel meer bij staat ofzo. Ondanks dat ik het toen helemaal niet erg vond.
ohja!quote:
Vanyel was al van 27 januari en ik 3 februari.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja!dan was dat het. Ik stond eerst op 8 feb en daarna naar 6. Ik weet nooit welke datum nou uiteindelijk aangehouden is
dat ik na jou was wist ik nog wel. En Vanyel, die heb ik ook ingehaald geloof ik. Ik heb zelfs aan jullie gedacht toen de bevalling full on doorzette
Voor mij ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Vanyel was al van 27 januari en ik 3 februari.
E. kwam voor mij echt volkomen uit het niets opeens voorbij
Ollie kwam de 8ste en Dot zelfs pas de 9e.
Toch grappig hoe je compleet vaart op de eerste ervaring.quote:
Jup. Ik heb echt geen enkel voorgevoel van waar ik van uit moet gaan qua termijn. Ik zie het allemaal. Als ie t tempo van zn vader heeft...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Toch grappig hoe je compleet vaart op de eerste ervaring.
Bij deze kan het kwartje dus beide kanten opvallen deze keer.
Yup! En dat mag docent dus nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:27 schreef Sara82 het volgende:
Bloesem, blij dat je een goed gesprek hebt gehad met je decaan. Ging dat nou ook over die docent die zo liep te horken over dat je een vak niet mocht volgen omdat je zwanger bent?
Wow wat goed! En wat snel ook! Gefeliciteerd met jullie zoon!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:06 schreef mousemicky het volgende:
Hai! Ik was ff weg, want nu meld met baby naast me![]()
Om 3 uur vanmiddag toch maar het ziekenhuis gebeld, en om half 6 is F.inn geboren. Het bleken geen oefenweeen te zijn, en ik had bij aankomst al 4 cm. Een uur later 9! En na 20 minuten persen was daar een baby!
Het is weer een kleintje, 2610 gram, maar helemaal gezond! Wij blijven nog wel een dagje in het ziekenhuis vanwege mijn bloeddruk, en F.'s gewicht...
Verder dan een ei bakken en een tosti maken komt man niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:11 schreef Daui het volgende:
Kan je man niet even aan de slag met zijn kookkunsten Sillie?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:06 schreef mousemicky het volgende:
Om 3 uur vanmiddag toch maar het ziekenhuis gebeld, en om half 6 is F.inn geboren. Het bleken geen oefenweeen te zijn, en ik had bij aankomst al 4 cm. Een uur later 9! En na 20 minuten persen was daar een baby!
Het is weer een kleintje, 2610 gram, maar helemaal gezond! Wij blijven nog wel een dagje in het ziekenhuis vanwege mijn bloeddruk, en F.'s gewicht...
Whut?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:06 schreef mousemicky het volgende:
Gefeliciteerd!!! Lichtgewichtjes zijn leuk hoor! (maar daar weet je zelf ook al alles van natuurlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:06 schreef mousemicky het volgende:
Superquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 21:48 schreef Dot. het volgende:
Gefeliciteerd MM!![]()
Ik kom net terug van de termijnecho en ik heb een breakdancer in mijn baarmoederDe vk moest echt lang wachten tot hij een keer stil genoeg lag om te kunnen meten. Stuiterballenkind! Maar alles was al heel goed te zien, handjes, voetjes, aanleg van de hersens en een blaas
![]()
Mijn UD is nu berekend op 3-5 maart, dus mag ik voor 4 maart in de OP?
Hahahahaquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:14 schreef Yuki het volgende:
Gefeliciteerd, Turbomickey!
En bloesem, fijn dat je decaan wel oor heeft voor je
Verder zag ik goede echo's en -uitslagen, of in ieder geval berichten om minder zorgen te maken. Hopelijk geven die wat rust.
Ik heb vandaag mensen verzameld op het Leidseplein om een bevalling uit te beelden, in estafette vliezen (ballonnen) gebroken in het Vondelpark en aambeien uitgebeeld bij hints op station Amsterdam Zuid.
Ik ben Yuki en ik ben student verloskunde
Intro-tweedaagsequote:
Wow! Speedy Gonzales! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:06 schreef mousemicky het volgende:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:35 schreef Malteser het volgende:
Ik zag nog Xanteh met een goede echo....
....en Dot met en mooie UD en goede temijnecho. Je UD is een prima dag om jarig te zijn.
dat kan niet! Oktober is pas volgend jaarquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:21 schreef pinquit het volgende:
Van harte MM!![]()
Estrys! Gedeelde 10e plek!
Ja, ik heb gisteren pas m'n termijnecho gehad dus hopelijk in het volgende topicquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:44 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik ben altijd een slome in forumland
Klopt inderdaad, Dot!toch nog samen posten in ZG
edit: ik zie je nu niet in lijstje staan
nou ja, toch samen posten hier, in welke hoedanigheid dan ook
![]()
Ah vandaarquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:52 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, ik heb gisteren pas m'n termijnecho gehad dus hopelijk in het volgende topic
Ik kotste me ook een slag in de rondte... moest met name goed blijven drinken en opletten of ik geen (hoge) koorts kreeg. Ik snap je zorgen, die had ik ook...quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Gefeliciteerd MM! Prachtig kereltje
Ik ben door A aangestoken en houd niks binnen. Hele dag een lege maag dus - zelfs een hapje cracker kwam er net weer uit- en daardoor ook weer misselijk. Gaat lekker hier! Gelukkig zorgen de oma's goed voor ons. Als ik ziek ben maak ik me om die frummel in m'n buik altijd wel zorgen. Maar griep is verder niet schadelijk voor een buikbaby toch?
Wat een prachtig prullekequote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:42 schreef mousemicky het volgende:
Dank voor alle felicitatie! Eenmaal in het ziekenhuis ging het idd behoorlijk snel, maar ik had dus al rugweeen vanaf de vorige avond hèDood aan rugweeen trouwens, die wens ik niemand toe...
Ik ben verder niet bijgelezen, want op blauwe wolk![]()
Mag van mij wel oktober worden hoor. Of in ieder geval september, dan is de schoolvakantie voorbij. Het is nog maar 11 uur en ik sleep mezelf voort.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:21 schreef pinquit het volgende:
Van harte MM!![]()
Estrys! Gedeelde 10e plek!
T komt nu wel heeeel dichtbij hequote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Fuck, ik sta op de 2e plek![]()
Waar is cocci eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |