Bah Cassandra, wat naarquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben met terug van de vk. Groeiecho gehad, buikje zit op p3,krijg morgen te horen hoe nu verder. Alsof ik al niet bezorgd genoeg was tijdens deze zwangerschap. Meeting zat op 28 weken, loopt dus ruim twee weken achter. Maak ik me nu terecht zorgen of komt dit veel voor?
de echoscopiste ging overleggen, omdat ik morgen regulier onderzoek heb krijg ik morgen te horen hoe of wat. Het kan erfelijk zijn (ik was zelf klein en ben een halfbloedje) maar ik moest er rekening mee houden dat ik minder moet werken of eerder stoppen gezien mijn functie (hoge werkdruk, lastige klanten)quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:07 schreef pinquit het volgende:
Bah Cassandra, wat naarWat wil de vk nu?
Hehe, hier juist andersom. Een enorme lap vlees aan placenta, het ligt dus ook in de lijn der verwachting dat dit een groot kind wordt (well duh.)quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:13 schreef pinquit het volgende:
Heeft ze ook gekeken naar bv. je placenta? hoe groot/dik/sappig die is?![]()
Dat was bij mij iig bij de pretecho, baby is hier 1-2 weekjes kleiner dan gemiddeld, maar de echoscopiste keek lachend naar mijn eigen lengte, en ging toen even kijken of de placenta er wel goed uitzag, en 1+1=2, ze vond het niks geks en gooide het op "mwah genetisch, je wil ook geen groot kind in jouw buik"![]()
Eerder stoppen met werken vind je niet erg toch?
Gewicht van placenta is achteraf pas te beoordelen voor zover mij bekend. (Maar ik ben geen echoscopist natuurlijkquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:21 schreef pinquit het volgende:
Maar is grootte hetzelfde als gewicht?
Dat van die placenta was: hij ziet er goed uit, dus baby krijgt waarschijnlijk genoeg voedingsstoffen, de navelstrengdoorbloeding checkte ze ook, zag er ook goed uit, dus er is ws niks aan de hand![]()
Dat de kans dat alles goed is zegmaar alsnog groot isondanks klein kint
ghehe ja E. had ongeveer dezelfde verhoudingquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef pinquit het volgende:
Dat bedoel ik dusMax was 47 cm, en 8 pond
![]()
Ik dacht dat ze op die echo's echt de lengte van bijv. beentje en omtrek/diameter van hoofdje.
Ik vroeg wanneer een tweede kind meestal gaat indalen. Toen begon de vk hard te lachen en zei: ik hoop voor je zo rond de 35wk, maar misschien daalt ie wel helemaal niet in!quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:46 schreef Estrys het volgende:
Indalen begint meestal met week 30-32. En dat kan dat lang of kort duren neem ik aan? Bij Pinq is die baby een week of 10 onderweg om die halve meter af te leggen![]()
Mwhehehequote:Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik vroeg wanneer een tweede kind meestal gaat indalen. Toen begon de vk hard te lachen en zei: ik hoop voor je zo rond de 35wk, maar misschien daalt ie wel helemaal niet in!![]()
Volgens mij is deze al een aardig eind op weg.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehehe![]()
je hebt er idd bij die pas bij de bevalling een keertje naar beneden gaan![]()
Bij tweede is er weinig over te zeggen maar heus, de meeste kinders dalen wel in hoor. Ook tweede/derde kinderen enzo.
Uiteindelijk krijgt ie toch te weinig ruimtequote:Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehehe![]()
Bij tweede is er weinig over te zeggen maar heus, de meeste kinders dalen wel in hoor. Ook tweede/derde kinderen enzo.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Volgens mij is deze al een aardig eind op weg.
Ik ben net even een rondje stad gelopen maar toen ik terugkwam op kantoor had ik een nogal branderig gevoel down under maar dan binnenin zeg maar. Dus niet dat mn broekje te strak zit
ja lach maarquote:
Geeeeen ideequote:Op maandag 17 augustus 2015 14:17 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja lach maar en ik wilde nog vragen, wat is dat voor een gevoel? Waar komt dat vandaan?
geeeeeeen idee? Wat ben jij nou voor een verloskundige?quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geeeeen idee![]()
je bekkenbodem? Ik weet het niet.
met onderkantjes die in de hens staan moet je bij de huisarts zijnquote:Op maandag 17 augustus 2015 14:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
geeeeeeen idee? Wat ben jij nou voor een verloskundige?
Mn onderkant staat in de hens en jij hebt geeeeeen idee![]()
Dan ga ik maar eens op huis aan denk ik...quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
met onderkantjes die in de hens staan moet je bij de huisarts zijn![]()
als ik met zulke onderwerelden te maken hebben en het brandt dan is er meestal zo'n 10 cm hoofd te zien en rolt er binnen ettelijke minuten een kind uit
Ik heb nu een visual van een kind dat naar buiten kom koprollenquote:Op maandag 17 augustus 2015 14:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
met onderkantjes die in de hens staan moet je bij de huisarts zijn![]()
als ik met zulke onderwerelden te maken hebben en het brandt dan is er meestal zo'n 10 cm hoofd te zien en rolt er binnen ettelijke minuten een kind uit
Weet jij overigens wat een verklaring kan zijn voor een baby die de eerste spildraai niet wil maken tijdens de bevalling? Is dat dan een liggingsafwijking?quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehehe![]()
Dit. Aan jou en je kindje denken Cassandra.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, wat rot Cassandra! Dat is vervelend nieuws. Ik hoop dat morgen alles toch gewoon in orde blijkt. En je werk zal er toch maar in mee moeten gaan hoor, als je nu moet stoppen.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, wat rot Cassandra! Dat is vervelend nieuws. Ik hoop dat morgen alles toch gewoon in orde blijkt. En je werk zal er toch maar in mee moeten gaan hoor, als je nu moet stoppen.
Ik had trouwens een enorme placenta heb ik gehoord (iets meer dan een kilo, ik geloof dat de helft daarvan gebruikelijker is?) en een flink kind, 8 pond. Terwijl zowel ik als B_N niet groot zijn.
Lekker.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:03 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
zo'n 600 gram is wel gemiddeld ja. Bij E. had k ook een placenta van 900-nogwat gram.![]()
Over die spildraai, kan van alles zijn. Afwijkingen bij moeder of bij kind waardoor kind niet verder kan en dus ook niet kán spildraaien. Te weinig weerstand van het bekken/bekkenbodem waardoor kind niet spildraait, of juist te weinig kracht van de weeën waardoor t kind ook niet genoeg weerstand krijgt. Een erg groot kind waardoor kind niet goed door t bekken kan met zn hoofd. Of juist een erg klein kind waardoor noodzaak voor t kind er niet is om überhaupt te spildraaien.
Hier ook bij de controle vorige week, maar dat kan ook zomaar weer veranderen had ik begrepen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb overigens een ingedaald kind, dat schijnt ook bijzonder te zijn met deze termijn. Ik heb in ieder geval een stagiaire, een verloskundige, een gyn, en twee echoscopiste horen roepen, oooh wat ligt bij diep!? Helemaal in je bekken al.
ik ben allang blij dat ik er geen last van heb haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cassandra en stoel: da's niet fijn om te horen te krijgen, hopelijk morgen wat meer duidelijkheid en hopelijk maken beide babies nog een inhaalslag. Fijn dat jullie iig zo snel al terecht kunnen voor meer info, anders zit je nog zolang in onzekerheid.
Ik denk duidelijk afspraken maken met je man. Dat je dat voor jullie samen bewaart, zodat je man ook assertief kan reageren zodra het er naar neigt dat een opa of oma in spé er met jouw eerste momentje vandoor lijkt te gaan. Maar zouden ze dan geen rekening houden met jou/jullie?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Hetzusjevan: heel fijn!!![]()
Ik lees net in het babytopic iets over (schoon)ouders en strijd wie het eerst dit of dat mag. En ik dacht meteen OMG want ik weet dat dat hier ook zal gaan spelen....
Ik beval in het ziekenhuis. Hoe pakken we dat aan? Wie bellen we eerst? Wie zijn er dan het eerst hier? Vermoedelijk schoonouders want zij wonen in dezelfde plaats als wij en als waar het ziekenhuis is. Maar hoe gaan mijn ouders zich dan voelen? En dan nog de strijd tussen mijn ouders onderling (beiden hertrouwd). Het gaat nu al van: "Ik heb de baby mogen voelen" waarna de ander dan zichtbaar teleurgesteld komt vragen of 'ie ook mag voelen.
Voor de duidelijkheid, mij is het werkelijk om het even wie er eerst dit of dat enz.
Bij mij komen de hormonen pas om de hoek kijken bij het onderdeel 'wie geeft baby de fles, wie doet hem/haar in bad en voor het eerst buiten wandelen'. De eerste flesjes zijn voor ons, man en ik dus. En voor niemand anders. Samen hebben we 6 ouders en die wachten maar mooi. Zelfde geldt voor in bad doen, dat doet man met de kraamhulp en ik zodra ik daar toe in staat ben. Tot die tijd niemand anders dan man (met kraamhulp). Zelfde geldt voor voor het eerst naar buiten. Klinkt dit heel hormonsterlijk? Ik ben zo bang dat anderen straks alles al gedaan hebben met mijn kind, terwijl ik nog aan bed gekluisterd ben.
Hoe doen anderen dat of hoe heb je dat gedaan bij vorig(e) kind(eren)?
Herkenbaar. En hier vind ik dat ook lastig.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Ik lees net in het babytopic iets over (schoon)ouders en strijd wie het eerst dit of dat mag. En ik dacht meteen OMG want ik weet dat dat hier ook zal gaan spelen....
Ik beval in het ziekenhuis. Hoe pakken we dat aan? Wie bellen we eerst? Wie zijn er dan het eerst hier? Vermoedelijk schoonouders want zij wonen in dezelfde plaats als wij en als waar het ziekenhuis is. Maar hoe gaan mijn ouders zich dan voelen? En dan nog de strijd tussen mijn ouders onderling (beiden hertrouwd). Het gaat nu al van: "Ik heb de baby mogen voelen" waarna de ander dan zichtbaar teleurgesteld komt vragen of 'ie ook mag voelen.
Voor de duidelijkheid, mij is het werkelijk om het even wie er eerst dit of dat enz.
Bij mij komen de hormonen pas om de hoek kijken bij het onderdeel 'wie geeft baby de fles, wie doet hem/haar in bad en voor het eerst buiten wandelen'. De eerste flesjes zijn voor ons, man en ik dus. En voor niemand anders. Samen hebben we 6 ouders en die wachten maar mooi. Zelfde geldt voor in bad doen, dat doet man met de kraamhulp en ik zodra ik daar toe in staat ben. Tot die tijd niemand anders dan man (met kraamhulp). Zelfde geldt voor voor het eerst naar buiten. Klinkt dit heel hormonsterlijk? Ik ben zo bang dat anderen straks alles al gedaan hebben met mijn kind, terwijl ik nog aan bed gekluisterd ben.
Heel simpel, gewoon precies zoals je het nu zegt. Het is jullie kind en die eerste momenten zijn voor jullie. Heb het daar ook over met je man zodat hij weet dat dat voor jou belangrijk is.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Hier ook prima band verderquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:55 schreef Malteser het volgende:
Oh voor de duidelijkheid, de band met schoonouders is goed! Band met mijn ouders redelijk.
Maar man en ik zijn nogal makkelijk te overrulen, gaan nogal snel voorbij aan wat wij willen of vinden.
Dus houden ze rekening met ons? Deels. Maar aangezien hun eigen emoties er dan ook zijn...
Ne hoor, en nadat ik een keer de bevalling had gekeken op tv en een stel zag waar de moeder een keizersnede moest en er wat complicaties waren enzo en de schoonmoeder en allemaal andere familieleden het kind al vast hadden gehad en zelfs al gewassen hadden heb ik een heel plan opgesteld met dingen die familie niet mocht van mij voor ik mijn baby vast had gehadquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:55 schreef Malteser het volgende:
Oh voor de duidelijkheid, de band met schoonouders is goed! Band met mijn ouders redelijk.
Maar man en ik zijn nogal makkelijk te overrulen, gaan nogal snel voorbij aan wat wij willen of vinden.
Dus houden ze rekening met ons? Deels. Maar aangezien hun eigen emoties er dan ook zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar afgezien van de onzichtbare gynaecoloog, geweldige mensen in het ziekenhuis! Of zoals m'n man het noemt 'hotel Lange Land'. Ik moest een dag langer blijven vanwege flink bloedverlies maar m'n man mocht ook gewoon blijven slapen, alle nachten (de eerste vanwege risico op spoedkeizersnede, de anderen omdat er toch plek was en ik een tweepersoonskamer voor mezelf had).
Bij mij bleek dat J met z'n gezicht naar boven lag en hij kon dus ook niet goed draaien. En ze deden maar alsof het aan mijn persen lag! Moeder heeft matige perstechniek las ikquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:17 schreef LuDann het volgende:
[..]
Lekker.Ze stonden er echt van te kijken in het ziekenhuis, leuk was dat.
Het werd ook gegeven als verklaring voor mijn flinke baby.
Dank voor de uitleg. Ik ben benieuwd naar wat de verklaring is bij mij, maar grote kans dat ik het nooit zal weten. Wolk had wel een enorme tuut op haar achterhoofd van het persen, dus zelf denk ik dan dat het niet aan de weeën kan hebben gelegen dat ze er niet uit kwam? Mja, kun jij weinig over zeggen natuurlijk.
Hier pas wanneer ik daar behoefte aan heb en niet eerder. Ook geen onverwacht bezoek. In het begin alleen met de kraam, vriend, en de week daarop mijn zus. Ik laat haar het bezoek enzo begeleiden denk ik. Dingen als in bad doen, is niet eens sprake van.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:27 schreef Daui het volgende:
Oh en de oma die haar nicotine vinger in de mond van de baby stopt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:56 schreef FritzWepper het volgende:
Hey F.F. van harte gefeliciteerd. Ik sluit me bij de rest aan: mooie naam voor een mooi kereltje. Ik heb nog een paar voetbalshirtjes van Engeland en FC Liverpool liggen met je kindjes naam eropWas vroeger mijn favoriete voetballer
Zijn jullie een beetje bekomen van gister Fritz?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het vragenquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zijn jullie een beetje bekomen van gister Fritz?
Ik heb dat eerder gelezen, bij een bevallingsverhaal hier. Ik vind dat toch zo'n rare opmerking, ik zou het ook persoonlijk opvatten. Kunnen ze zoiets niet weglaten denk ik dan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:06 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Bij mij bleek dat J met z'n gezicht naar boven lag en hij kon dus ook niet goed draaien. En ze deden maar alsof het aan mijn persen lag! Moeder heeft matige perstechniek las ikNaja toen dus een knip en toen kwam hij er wel uit. Ook met zo'n enorme tuut op zijn hoofdje. Best zielig.
Cassandra en stoel wat rot van die echo met P3! Hopelijk valt het op de echo van de gyn mee. En anders, tja, je kan er zelf zo weinig aan doen behalve die rust. Ik vond het ook echt kut van m'n werk, maar er was geen andere optie. En bij mij viel het dus uiteindelijk reuze mee met zijn gewicht. Hopelijk bij jou ook
Ja, bij mij... 'mevrouw is zeer moeilijk te instrueren' en heeft een 'matige perstechniek'. En bedankt he, nu klinkt het alsof het mijn schuld is dat er een vacuumpomp aan te pas moest komen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:35 schreef LuDann het volgende:
Ik heb dat eerder gelezen, bij een bevallingsverhaal hier. Ik vind dat toch zo'n rare opmerking, ik zou het ook persoonlijk opvatten. Kunnen ze zoiets niet weglaten denk ik dan.
In mijn ontslagsdingetje staat helemaal niks over mijn perstechniek oid. Er staan alleen bepaalde dingen aangevinkt, zoals ''fundusexpressie'' Het is geen verhaaltje over hoe het ging, is dat bij jou wel zo?
Dat dus.. Zo ging het bij mijn eerste en ik heb dat echt heel naar gevonden en nog steeds..quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:14 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ne hoor, en nadat ik een keer de bevalling had gekeken op tv en een stel zag waar de moeder een keizersnede moest en er wat complicaties waren enzo en de schoonmoeder en allemaal andere familieleden het kind al vast hadden gehad en zelfs al gewassen hadden heb ik een heel plan opgesteld met dingen die familie niet mocht van mij voor ik mijn baby vast had gehad![]()
![]()
Dat het pas geboren luchtje weg is en de parfum van je schoonmoeder op je versie baby zit was voor mij echt een horrorscenario
3 keer persen op 1 wee, na tig keer persen zonder resultaat. En dus direct na een knip en met hulp van vacuümpomp en als bonus nog een scheurtje erbij. Het klonk beter dan dat het wasquote:Op maandag 17 augustus 2015 17:31 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd FF! Ik was al benieuwd om van je te horen! En wow, flinke man, en die heb je er op 1 perswee uitgekregen?
no wayquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:
Dat inderdaad ja, je een beetje een schuldgevoel aanpraten.
Ik heb gevraagd naar het verslag in verhaalvorm, maar dat mochten ze me niet zomaar geven zeiden ze. Ik moet een verzoek daartoe indienen bij het patiëntenportaal. Iets wat ik nog wel ga doen overigens.
Nou, hier is het ook zo dat ze het origineel niet zomaar mee mogen geven, en dat is toch juist? Je mag een kopie hebben, of je mag het daar ter plekke lezen, maar het originele dossier moet toch bewaard worden, zullen ze dat niet bedoelen?quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
no way![]()
dat verslag is gewoon onderdeel van jouw dossier van jouw gegevens, daar heb je recht opwat apart dat ze daar ingewikkeld over doen.
Bij dat ziekenhuis van Saskia printen ze dat gewoon uit. Ze hebben tegenwoordig alleen een nieuw systeem waardoor het verslag tussen alle 800 ctg beoordelingen enzo in staatleest heel irritant
Ik heb ze van beide meiden en dat is wel heel leuk om terug te lezen. Moet wel zeggen dat sommige vk's/artsen en vpk nog wel eens vergeten dat mensen dat verslag gewoon meekrijgen naar huis en dat zelf ook lezen.In mn andere stage-ziekenhuis in Den Haag hebben ze na een lading aan klachten van mensen de verpleegkundigen en verloskundigen een soort stoomcursus gegeven in hoe ze dingen in dat programma moeten zetten.
Dat je in plaats van "mevrouw perst niet goed" of "matige perstechniek/moeilijk te instrueren" ook gewoon op kunt schrijven dat de uitdrijving nog niet goed vordert. Of dat mevrouw haar best doet maar dat persen nog niet effectief lijkt of iets dergelijks. Zelfde lading maar ietsjes vriendelijker naar mensen toe.
Nou, sommige ziekenhuizen doen bizar moeilijk over het verstrekken van je eigen gegevens, helaas.. Angst voor klachten is daar vooral de basis van.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou, hier is het ook zo dat ze het origineel niet zomaar mee mogen geven, en dat is toch juist? Je mag een kopie hebben, of je mag het daar ter plekke lezen, maar het originele dossier moet toch bewaard worden, zullen ze dat niet bedoelen?
Oh echt? Dan heb ik geluk gehad zeker.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou, sommige ziekenhuizen doen bizar moeilijk over het verstrekken van je eigen gegevens, helaas.. Angst voor klachten is daar vooral de basis van.
Ik ken voorbeelden van ziekenhuizen die een "dubbel" dossier hadden. 1 met officiele, netjes uitgewerkte stukken dat klaar lag voor eventuele inzage en 1 met persoonlijke aantekeningen van artsen, meer kladjes zeg maar. Die kreeg je echt never nooit van jezelf te zien..
Nou ik ging meer uit van de situatie die LuDann nu schetst hier onder. Dat het origineel (of een kopie... íets) in de archieven daar blijft lijkt me inderdaad niet meer dan normaal.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou, hier is het ook zo dat ze het origineel niet zomaar mee mogen geven, en dat is toch juist? Je mag een kopie hebben, of je mag het daar ter plekke lezen, maar het originele dossier moet toch bewaard worden, zullen ze dat niet bedoelen?
Ik heb 1 keer meegemaakt dat ze gegevens van een mevrouw op hadden gevraagd die in Nigeria bevallen was van haar oudste. Of Kenia of weet ik veel. Daar ergens.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh echt? Dan heb ik geluk gehad zeker.
Kladjes van artsen, die mogen ze verbranden hoor, alsof dat ooit leesbaar is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |