abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155297958
Ik heb een prima band met mijn moeder en schoonouders maar dat was voor mij ook een no go. Dus dat heb ik ook vastgelegd in mijn bevalplan.

En wie eerst en zo, dat heb ik eigenlijk gewoon overgelaten aan hoe het zou lopen. Mijn moeder was er het eerst maar uiteindelijk heeft mijn schoonzusje de oudste als eerste vastgehouden. Dat kwam gewoon zo uit. Geloof niet dat iemand daar een trauma aan over heeft gehouden of zo.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:22:25 #52
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155298032
Malteser, misschien kun je de kraamhulp ook 'instructies' geven over badjes, flesjes en wandelen?

Hier geen angst dat er horroropa's en oma's zullen ontstaan. Bij J. waren ze geloof ik al lang blij dat het goed ging met hem, en redelijk met mij, dus is dat allemaal niet van toepassing geweest. Ik heb m zelf wel toen als eerste vastgehouden, ongeveer 10 seconden voordat de kinderarts het overnam en hij naar de neonatologie werd gebracht. Niemand behalve de ouders mocht er toen ook bij de eerste dagen, laat staan dat vasthouden een optie was (wat dat betreft dus makkelijk ;))

Nu hoop ik er zelf beter aan toe te zijn, en dan verwacht ik zelf wat meer te kunnen. Mijn ouders zullen er zonder twijfel als eerste bij zijn, want die passen op J. en wonen het dichtst bij. J. mag als eerste kennismaken met zijn broertje na ons. Wie er daarna komt zal me eerlijk gezegd worst zijn, zolang ze maar niet alle 6 tegelijk op de stoep staan. Daar laat ik vriend in charge denk ik. En schoonouders kennen me denk ik goed genoeg om te weten dat ze geen rare dingen moeten doen, want dan zijn ze de eerste dagen gewoon niet meer welkom :6 (band is verder goed hoor ;)).
pi_155298081
Hij is er! Nadat we ons vrijdag in het ziekenhuis hebben gemeld voor een inleiding begonnen zaterdag vlak voor middernacht de weeen, en rond 15:45 is onze zoon geboren! Een flink ventje van 4510 gram en 55 cm. De bevalling was er dan ook eentje om zsm te vergeten. Pas na drie uur flinke persweeen, vele hartslagdipjes van de baby (vanaf vrijdagavond al) en de zoveelste keer vragen door de verloskundige besloot de gynaecoloog om maar eens wat te gaan doen, waarna hij er binnen een perswee eindelijk was!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar afgezien van de onzichtbare gynaecoloog, geweldige mensen in het ziekenhuis! Of zoals m'n man het noemt 'hotel Lange Land'. Ik moest een dag langer blijven vanwege flink bloedverlies maar m'n man mocht ook gewoon blijven slapen, alle nachten (de eerste vanwege risico op spoedkeizersnede, de anderen omdat er toch plek was en ik een tweepersoonskamer voor mezelf had).
pi_155298085
Lijkt me dat je zelf de eerste bent met alles voor/met je kind Joycie en Malteser - dat boven alles. En als ze dat niet begrijpen dan dienen ze daar maar respect voor op te brengen, het is jullie kind. Verder sluit ik me volledig aan bij mignonne en Kuukske: hoe moeilijk ook, niet jouw probleem van maken als ze zich gepasseerd voelen en goed communiceren met je vriend/man zodat die de "grenzen" ook een beetje kan bewaken :).

En wellicht inderdaad die specifieke dingen van tevoren al een keer aankaarten. Hoewel je dat mss vaker moet herhalen - ik moet dat in elk geval wel bij mijn moeder merk ik *zucht*.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:28:18 #55
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155298185
FF, daar is ie dan! Inderdaad een flinke vent, met een toffe naam! Gefeliciteerd *O*
pi_155298218
Gefeliciteerd FF *O*! Wat een leuke naam!
pi_155298260
Gefeliciteerd FF! En wat een dom gedoe van die gyn!
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:31:30 #58
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155298274
Gefeliciteerd FF! Ik was al benieuwd om van je te horen! En wow, flinke man, en die heb je er op 1 perswee uitgekregen? :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155298317
aaahw ff O+ wat een mooi ventje! Gefeliciteerd!
:)
pi_155298455
FF gefeliciteerd met je grote meneer! *O*
pi_155298558
FF: gefeliciteerd *G*! Wat een mooi ventje!
pi_155298648
Ik lees hier dus wel dat ik niet hormonsterlijk ben qua eisen... Gelukkig. De kraamhulp zal ik ook inlichten.

En welke ouders er nu het eerst bij zullen zijn, dat zien we wel. Mij maakt het helemaal niets uit, hen wel waarschijnlijk. Maar dat vechten ze dan samen maar uit.
pi_155298777
Gefeliciteerd met je jongetje FF! Wat is ie groot! :o
pi_155298925
Jaaaa nu ook hier FF *O*. Gefeliciteerd. geniet van jullie manneke!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155299003
Oh FF wat een prachtjongen O+ gefeliciteerd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155299012
Daar is ie dan FF! Gefeliciteerd met jullie flinke vent :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:58:14 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155299188
Gefeliciteerd FF! Mooi ventje met een toffe naam O+ *G*
pi_155299452
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Lekker. :9 Ze stonden er echt van te kijken in het ziekenhuis, leuk was dat. :D Het werd ook gegeven als verklaring voor mijn flinke baby.

Dank voor de uitleg. Ik ben benieuwd naar wat de verklaring is bij mij, maar grote kans dat ik het nooit zal weten. Wolk had wel een enorme tuut op haar achterhoofd van het persen, dus zelf denk ik dan dat het niet aan de weeën kan hebben gelegen dat ze er niet uit kwam? Mja, kun jij weinig over zeggen natuurlijk. :+
Bij mij bleek dat J met z'n gezicht naar boven lag en hij kon dus ook niet goed draaien. En ze deden maar alsof het aan mijn persen lag! Moeder heeft matige perstechniek las ik :{w Naja toen dus een knip en toen kwam hij er wel uit. Ook met zo'n enorme tuut op zijn hoofdje. Best zielig.

Cassandra en stoel wat rot van die echo met P3! Hopelijk valt het op de echo van de gyn mee. En anders, tja, je kan er zelf zo weinig aan doen behalve die rust. Ik vond het ook echt kut van m'n werk, maar er was geen andere optie. En bij mij viel het dus uiteindelijk reuze mee met zijn gewicht. Hopelijk bij jou ook :*

[ Bericht 0% gewijzigd door MissBliss op 17-08-2015 18:14:11 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_155299641
Van harte gefeliciteerd FF! Echt een jongen al om te zien! Veel geluk als gezinnetje!

Succes Stoel en Cass bij de vervolgecho.

Hier geen "welke grootouder doet/ziet wat eerst"-perikelen. En als er één een opmerking over zou maken zou ik denk ik heel hard gaan lachen. (Als in: ik zou oprecht denken dat er een grapje gemaakt wordt...) Asteblief zeg. De grootouders zijn toch geen 5 meer..?! (Niet dat iemand hier daar wat aan kan doen, ben alleen oprecht verbaasd dat deze jaloezie-issues bestaan tussen de opa's en oma's)

En hier wordt er ook pas gebeld/iets uit handen gegeven als we dat alletwee fijn vinden.

Huh? Top 10...?! Eng! :o
pi_155299705
Wouw FF! Gefeliciteerd!! Wat een flinkerd! *O* leuke naam :Y
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_155299712
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Hetzusjevan: heel fijn!! *O*

Ik lees net in het babytopic iets over (schoon)ouders en strijd wie het eerst dit of dat mag. En ik dacht meteen OMG want ik weet dat dat hier ook zal gaan spelen....
Ik beval in het ziekenhuis. Hoe pakken we dat aan? Wie bellen we eerst? Wie zijn er dan het eerst hier? Vermoedelijk schoonouders want zij wonen in dezelfde plaats als wij en als waar het ziekenhuis is. Maar hoe gaan mijn ouders zich dan voelen? En dan nog de strijd tussen mijn ouders onderling (beiden hertrouwd). Het gaat nu al van: "Ik heb de baby mogen voelen" waarna de ander dan zichtbaar teleurgesteld komt vragen of 'ie ook mag voelen.

Voor de duidelijkheid, mij is het werkelijk om het even wie er eerst dit of dat enz.
Bij mij komen de hormonen pas om de hoek kijken bij het onderdeel 'wie geeft baby de fles, wie doet hem/haar in bad en voor het eerst buiten wandelen'. De eerste flesjes zijn voor ons, man en ik dus. En voor niemand anders. Samen hebben we 6 ouders en die wachten maar mooi. Zelfde geldt voor in bad doen, dat doet man met de kraamhulp en ik zodra ik daar toe in staat ben. Tot die tijd niemand anders dan man (met kraamhulp). Zelfde geldt voor voor het eerst naar buiten. Klinkt dit heel hormonsterlijk? Ik ben zo bang dat anderen straks alles al gedaan hebben met mijn kind, terwijl ik nog aan bed gekluisterd ben :@.

Hoe doen anderen dat of hoe heb je dat gedaan bij vorig(e) kind(eren)?
Hier pas wanneer ik daar behoefte aan heb en niet eerder. Ook geen onverwacht bezoek. In het begin alleen met de kraam, vriend, en de week daarop mijn zus. Ik laat haar het bezoek enzo begeleiden denk ik. Dingen als in bad doen, is niet eens sprake van. :')

Jammer dat ze daar bij jou zo bovenop zitten en je niet gewoon met rust laten met hun eigen sores. Tegen m'n moeder gezegd (woont in Nieuw - Zeeland) dat ik liever heb dat ze pas na de bevalling komt of in ieder geval niet bij de bevalling is. Was kut voor haar, maarja, dat is iets waar ik mij echt niet druk om ga maken. Dan maar egoïstisch.

Opdringerige mensen ook. Dat is de reden dat alleen vriend en ik nu nog weten dat we een nieuw neefje O+ hebben sinds vanochtend! Zelfs de ouders nog niet, omdat iedereen zich meteen overal mee probeert te bemoeien. :{w
pi_155299936
Ff van harte *O* flinke vent!
pi_155300098
Toen ik in het ziekenhuis lag werd bij de buurvrouw de keizersnede besproken. Haar moeder was er toevallig ook en probeerde nog een plaatsje te bemachtigen bij de bevalling. Ha die dochter wimpelde haar mooi af.

Tot nu toe doet iedereen hier normaal. Mijn schoonouders zijn heel bescheiden en vragen altijd wat wij willen. Alleen mijn moeder heeft een handje van Oh dat vind ik wel jammer. .. hahaha. Jammer joh. De overige ouders zijn of overleden of uit beeld.
Maar de echt vervelende mensen zijn vriendinnen van mijn moeder. Eentje maakt alleen maar rotopmerkingen en nodigt zich overal voor uit. Ik verheug me nu al op dat mijn man haar de toegang weigert wanneer ze de babies wil zien ;)

Oh en de oma die haar nicotine vinger in de mond van de baby stopt o|O
pi_155300140
Oh en Sara superleuk van al die spullen van je oma en moeder. O+
pi_155300300
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:27 schreef Daui het volgende:

Oh en de oma die haar nicotine vinger in de mond van de baby stopt o|O
:X zó vreselijk smerig :r
sowieso dat mensen hun vieze vingers in baby's steken maar huuuu
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties