abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155260337
Steeds meer immigranten, politici die horende doof en ziende blind zijn.
Onvrede onder de autochtone bevolking, morrende immigranten, Brusselse bemoeizucht, wereld die in brand staat.

Zullen Nederlanders ooit de barricades opgaan? Wat denken jullie?
Op korte termijn zie ik dat niet gebeuren, op lange termijn acht ik dit niet ondenkbaar.
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:56:21 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155260353
Op de lange termijn acht ik het ook niet ondenkbaar dat het niet gebeurd.
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:57:06 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_155260373
Onzin om nu in opstand te komen. Ik heb werkelijk niets om over te klagen. Ik ben het niet eens met alles dat de politiek doet, maar ey, ook dat is democratie: een ander de zin geven.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_155260446
Nee, mensen hebben het (nog) veel te goed.

Zo lang zelfs mensen met een minimum inkomen zich nog vakanties en dure i-phones kunnen veroorloven, waarom zouden ze dan in opstand komen?
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:01:47 #5
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155260454
Wie weet, als we het eens slecht gaan krijgen. Maar tegen die tijd willen immigranten hier natuurlijk al niet meer komen dus hey waar rellen we dan nog eigenlijk om.
Ik ga naar huis.
pi_155260465
Welke bijdrage lever jezelf aan de maatschappij?
pi_155260480
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:01 schreef Ludd het volgende:

Zo lang zelfs mensen met een minimum inkomen zich nog vakanties en dure i-phones kunnen veroorloven, waarom zouden ze dan in opstand komen?
Omdat ze de politieke leugens wellicht zat zijn?
Je zou toch denken dat er bij de burgers ergens een grens is.
pi_155260488
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef hoas het volgende:
Ik?
Ik werk me een ongeluk voor een mager loontje :')
pi_155260493
Denk op korte termijn niet...Men moet eerst nog meer negatieve dingen ervaren denk ik om wel de barricades op te gaan. We zijn te weinig eensgezind....
"If she don't get her way
She'll slice you apart"
pi_155260520
quote:

Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..
"If she don't get her way
She'll slice you apart"
pi_155260533
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:55 schreef GoedStout het volgende:
Onvrede onder de autochtone bevolking, morrende immigranten, Brusselse bemoeizucht, wereld die in brand staat.

Op korte termijn zie ik dat niet gebeuren, op lange termijn acht ik dit niet ondenkbaar.
Het geheim is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel immigranten binnenkomen, AZC's zijn wel voller geweest, etc.

Netto is het zelfs nihil wat er binnenkomt, als je de emigratie meerekent.

Het is alleen "hot" om eigen falen in het leven af te geven op een andere groep in plaats van het proberen te verbeteren van de eigen positie.
pi_155260537
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef Bosnimf1983 het volgende:

[..]

Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..
En naast dat, amper woonruimte. Althans, betaalbare woonruimte.
pi_155260557
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het geheim is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel immigranten binnenkomen, AZC's zijn wel voller geweest, etc.

Het is alleen "hot" om eigen falen in het leven af te geven op een andere groep in plaats van het proberen te verbeteren van de eigen positie.
Dat is frapant, want als je iets doet om vooruit te komen word je bij je enkels afgeknipt aka de BD staat op de stoep.
pi_155260565
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef GoedStout het volgende:

[..]

Wel nee, Nederlanders klagen graag maar ondernemen zelden actie.

Voor wat betreft die grens, je kent die metafoor met die kikker wel toch? Als je een kikker in kokend water zet springt hij er gelijk uit, als je het water langzaam opwarmt blijft hij zitten tot hij gekookt is.

Zo gaat dat nu ook. Als je mensen 10 jaar geleden het beeld gegeven had over hoe het over 20 jaar zou zijn, zouden mensen wellicht in opstand gekomen zijn. Als het echter beetje bij beetje gaat, blijft het bij hooguit wat onvrede. Zeker voor wat betreft de EU is dat het geval. Het is gewoon een kwestie van conditioneren.
pi_155260620
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wel nee, Nederlanders klagen graag maar ondernemen zelden actie.

Voor wat betreft die grens, je kent die metafoor met die kikker wel toch? Als je een kikker in kokend water zet springt hij er gelijk uit, als je het water langzaam opwarmt blijft hij zitten tot hij gekookt is.

Zo gaat dat nu ook. Als je mensen 10 jaar geleden het beeld gegeven had over hoe het over 20 jaar zou zijn, zouden mensen wellicht in opstand gekomen zijn. Als het echter beetje bij beetje gaat, blijft het bij hooguit wat onvrede. Zeker voor wat betreft de EU is dat het geval. Het is gewoon een kwestie van conditioneren.
Ik betwijfel of het een kwestie van conditioneren is.
De ongelijkheid stijgt sneller dan voorheen.
pi_155260625
Net een topic gezien over huxley vs orwell. Hallo Huxley. Daarom niet
pi_155260631
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:03 schreef Bosnimf1983 het volgende:
We zijn te weinig eensgezind....
Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.

Wat dat betreft de EU geweldig werk. Door massale immigratie binnen de EU desintegreren sociale structuren en zullen bij oplopende spanningen frustraties eerder richting bepaalde bevolkingsgroepen gericht worden dan tegen de architecten van de EU.
pi_155260643
Laatste keer dat het bijna massaal mis ging was na de moord op Fortuyn. Als het toen een buitenlander was geweest met een ander motief van v/d Graaff, dan was het toen best misgegaan denk ik.

Voorlopig zal het nog wel koest blijven.
pi_155260649
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.

Wat dat betreft de EU geweldig werk. Door massale immigratie binnen de EU desintegreren sociale structuren en zullen bij oplopende spanningen frustraties eerder richting bepaalde bevolkingsgroepen gericht worden dan tegen de architecten van de EU.
Deja-vu :@
pi_155260654
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nog zo eentje uit de oude doos: verdeel en heers
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:13:21 #21
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155260665
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:06 schreef GoedStout het volgende:
Dat is frapant, want als je iets doet om vooruit te komen word je bij je enkels afgeknipt aka de BD staat op de stoep.
Je kan er niet mee omgaan.
Ik ga naar huis.
pi_155260682
De politiek pakt de groepen aan die zich niet kunnen verdedigen:
ouderen, dementen, gehandicapten, etc
Die gaan zeker niet de barricades op :)
Door de als maar toenemende vraag naar meer geld voor de overheden (EU, Den Haag, gemeenten, etc) wegens hun incapabel en inefficient beleid, zullen ook andere groepen worden aangepakt:
werklozen uitkeringstrekkers. Deze kunnen echter op weinig sympathie rekenen van de rest van de bevolking.
Tenslotte zal men de "normale" burger met baan en huurhuis nog verder gaan aanpakken, dat gebeurt nu nog langzaam en ongemerkt, maar als de overheidstekorten verder oplopen dan zal men op de gebruikelijke manier de begroting weer kloppend maken :{

Of dat genoeg is om de barricaden op de gaan ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:14:18 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155260689
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:12 schreef Monopoly het volgende:
Laatste keer dat het bijna massaal mis ging was na de moord op Fortuyn. Als het toen een buitenlander was geweest met een ander motief van v/d Graaff, dan was het toen best misgegaan denk ik.

Voorlopig zal het nog wel koest blijven.
Een avondje een grimmige sfeer en een paar onnozele hooligans in Den Haag? Als dat al een close call was hebben we weinig te vrezen van onze eigen bevolking.
Ik ga naar huis.
pi_155260691
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef Bosnimf1983 het volgende:

[..]

Doorgaans zijn de "voedselbankgangers" de mensen met schulden. Dat komt vaak door de terugval van een hoger inkomen naar bijstandsniveau terwijl kosten niet gelijk zakken. Ook het te laat (of niet kunnen) opzeggen van abonnementen, het willen aanhouden van de auto, etc helpen daar niet aan mee. Ik zeg niet dat het altijd aan te rekenen is maar vaak is niet zozeer de te lage uitkering een probleem maar te hoge vaste lasten of niet een stap terug kunnen/willen doen.

Een familielid moet momenteel (met 2 kinderen) ook rond komen van een bijstandsuitkering. Ik ga niet zeggen dat het een vetpot is, verre van zelfs, maar ze redt zich. En dat terwijl ze sinds 1-1-2015 zo'n 200 Euro minder te besteden heeft vanwege de kabinetsmaatregelen.
pi_155260697
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:13 schreef nietzman het volgende:

[..]

Je kan er niet mee omgaan.
Zwartwerken dan?
Dan ga je gepakt worden en krijg je naast boete een straf. Terwijl mensen die miljoenen over de balk smijten een handdruk krijgen voor bewezen diensten _O- _O-
pi_155260740
Een andere insteek: we zijn afgestompt, bang (voor de repressie) en te lui.
Daarom zal men nooit op de barricades gaan staan.
pi_155260761
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dit dus.
pi_155260795
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:14 schreef GoedStout het volgende:

[..]

Zwartwerken dan?
Dan ga je gepakt worden en krijg je naast boete een straf. Terwijl mensen die miljoenen over de balk smijten een handdruk krijgen voor bewezen diensten _O- _O-
Je hebt winnars en verliezers. Je staat duidelijk in de tweede groep.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:21:17 #29
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155260819
Op gezette tijden breekt er ook een opstand uit. Paar voorbeelden:

Den Bosch 2000:

Ondiep 2007:

Schilderwijks 2015:

Altijd hetzelfde recept: mensen uit de sociale onderlaag zijn pissed off na een incident met de lokale hermandad en er wordt binnen een random volkswijk / achterbuurt een dag of 4 a 5 stevig gereld. Een kleine 50 man verdwijnt voor max een half jaartje achter de tralies en dat was het dan wel weer.

Rest van Nederland spreekt er schande van en PVV / VNL vraagt of het leger ingezet kan worden tegen de eigen burgers om herhaling te voorkomen.

Meer opstand dan dat krijg je niet en dit is nog al helemaal niets in vergelijking met de Britse en Franse rellen in hun achterbuurten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_155260829
Wat stel je je dan voor van zo'n opstand? Je zegt ergens dat je nu te weinig verdient. Dus opstand. Chaos. Allemaal shit en de economie op z'n gat. Resultaat = jij krijgt hoger loon?
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:22:53 #31
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155260846
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:22 schreef Nemephis het volgende:
Wat stel je je dan voor van zo'n opstand? Je zegt ergens dat je nu te weinig verdient. Dus opstand. Chaos. Allemaal shit en de economie op z'n gat. Resultaat = jij krijgt hoger loon?
Nee man. Gewoon van de rijken weet je.
Ik ga naar huis.
pi_155260865
Massale volksopstand? Nee, zijn we te onverschillig voor. Even zeiken onderling over iets en volgende dag is het weer vergeten en gaat men er schouderophalend in mee.

Wellicht dat ze al starend naar hun mobiele telefoon wel een anti-nogwat facebook pagina liken.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:25:03 #33
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155260881
quote:

Mensen met minimuminkomen kunnen geen Iphone veroorloven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155260891
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:22 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nee man. Gewoon van de rijken weet je.
Dat doet me denken aan het bekende verhaal van Dennis Moore :P

zondag 16 augustus 2015 @ 12:25:45 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_155260893
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mensen met minimuminkomen kunnen geen Iphone veroorloven.
Maar ze kopen er wel een.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_155260913
Nederlanders en opstand... haha, ha.

Hahahahahahahaha.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2015 12:26:52 ]
pi_155260934
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:22 schreef Nemephis het volgende:
Ik zeg nergens dat ik te weinig verdien. Dat maak jij er van ;)

Het gaat ook niet om een hoger loon oid's. Het gaat er om dat de politiek eens leert luisteren, en dat de Volksvertegenwoordigers ook daadwerkelijk het volk vertegenwoordigen ipv hun eigen agenda's voorop te stellen.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:27:26 #38
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155260936
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onzin. Één van de vele rechtse onderbuikleugens, verspreidt door handlangers. Het gemiddelde hoofdelijke inkomen van een Iphone gebruiker ligt op 80000 dollar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155260952
quote:

[..]

Oh?
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:28:40 #40
346939 Janneke141
pi_155260966
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onzin. Één van de vele rechtse onderbuikleugens, verspreidt door handlangers. Het gemiddelde hoofdelijke inkomen van een Iphone gebruiker ligt op 80000 dollar.
Ja, en jouw linkse leugen is dat alle minimuminkomens met geld om kunnen gaan. Is niet zo, ze hebben in toenemende mate schulden ten gevolge van consumptief krediet.
pi_155260982
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:27 schreef GoedStout het volgende:
Het gaat er om dat de politiek eens leert luisteren, en dat de Volksvertegenwoordigers ook daadwerkelijk het volk vertegenwoordigen ipv hun eigen agenda's voorop te stellen.
Maar een echte opstand hoeft dus eigenlijk niet van je?
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:29:43 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155260988
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, en jouw linkse leugen is dat alle minimuminkomens met geld om kunnen gaan. Is niet zo, ze hebben in toenemende mate schulden ten gevolge van consumptief krediet.
Hoppa, we veranderen van onderwerp.

Doei.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155261000
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:29 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Maar een echte opstand hoeft dus eigenlijk niet van je?
Het zou niet nodig hoeven zijn, en ik zie het voorlopig ook niet gebeuren.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:32:30 #44
346939 Janneke141
pi_155261058
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoppa, we veranderen van onderwerp.

Doei.
Niet helemaal. De vraag is of eigen falen een reden is om in opstand te komen, natuurlijk.
pi_155261070
quote:

Toen de twee stand-up comedians Rutte en Samsom van plan waren om de zorgpremie inkomensafhankelijk te maken, begon er even wat te broeien, geloof ik. Dus schielijk werd deze keutel weer ingetrokken. Wat ze geleerd hebben is dat je de middenklasse best een haircut kunt geven, maar dat moet je dan geleidelijk aan doen.
I´m back.
pi_155261071
quote:

[..]

Begint al lekker met de marketing tegenwoordig
Nu maar 19,95 per maand voor Iphone 6.
Eerste 6 maanden daarna 49,95
pi_155261074
quote:

[..]

Zwartwerken dan?
Lekker vaag weer, net als die 'immigranten'.

Als je een beter beeld hebt van Nederland zul je zien waarom er geen volksopstand komt.
Naturheilmittel
pi_155261107
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:33 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Lekker vaag weer, net als die 'immigranten'.

Als je een beter beeld hebt van Nederland zul je zien waarom er geen volksopstand komt.
Vaag??
pi_155261207
quote:

[..]

Ja, dit is idd wel zo ongeveer het algemeen gedachtegoed over mensen met een minimumloon, bijstandtrekkers, werklozen en armen natuurlijk, maar goed er zijn ook andere gedachten over, theorieën en studies, lees dit artikel maar (Long read tho):
https://decorrespondent.n(...)even/384450-0b1c02bd
I´m back.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:45:09 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155261353
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dit is idd wel zo ongeveer het algemeen gedachtegoed over mensen met een minimumloon, bijstandtrekkers, werklozen en armen natuurlijk, maar goed er zijn ook andere gedachten over, theorieën en studies, lees dit artikel maar (Long read tho):
https://decorrespondent.n(...)even/384450-0b1c02bd
Er zijn ook theorieën over hoe overheidsbeleid c.q. inkomensongelijkheid het schulden maken in de hand heeft gewerkt.
POL / #6 Heeft links zijn strijdlust verloren?
Of pagina 77 hier:
http://www.wodc.nl/onderz(...)s.aspx?cp=44&cs=6797
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155261464
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er zijn ook theorieën over hoe overheidsbeleid c.q. inkomensongelijkheid het schulden maken in de hand heeft gewerkt.
POL / #6 Heeft links zijn strijdlust verloren?
Of pagina 77 hier:
http://www.wodc.nl/onderz(...)s.aspx?cp=44&cs=6797
Ja, maw mensen met een minimumloon zijn in feite dom en kunnen niet met geld rondkomen en maken daardoor schulden of armen hebben slechte karaktertrekken kunnen daardoor hun impulsen niet bedwingen, alleen daarom al hebben ze nooit een opleiding gevolgd en en zijn ze arm, dan wel eigen schuld, dikke bult en wie niet werkt zal niet eten (eventueel vergezeld gaand van een citaatje uit de bijbel), is eigenlijk een vrij fantasieloos verweer ter rechtvaardiging van de status quo.

Overigens kwam de interessantste en ietsje minder aan de bijbel gerelateerde aanval op de armen/werklozen etc. uiteindelijk van progressieven zelf hè. In de VS. Deze in feite in de wellfare state teleurgestelde progressieven kwamen er achter dat de verzorgingsstaat, die met name door president Roosevelt werd opgetuigd, de mensen afhankelijk maakten van een hand out. Uitkeringstrekkers verleerden initiatieven te nemen, raakten verslaafd aan drugs en alcohol, hun kinderen groeiden op voor galg en rad en ze zaten apathisch op de sofa achter de buis te wachten op de volgende pay cheque van de uitkerende instanties. Deze groep voormalig progressieven werd met name invloedrijk toen Ronald Reagan (zelf ook ooit bewonderaar van Roosevelt) president werd, maar ook daarna nog onder Clinton en hier in NL.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 16-08-2015 13:27:31 ]
I´m back.
pi_155261671
Mensen hebben in Nederland teveel te verliezen om echt in opstand te komen.
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:19:08 #53
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_155262192
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen hebben in Nederland teveel te verliezen om echt in opstand te komen.
Plus ze zijn erg individualistisch. Als het mij niet raakt heb ik er geen zak mee te maken mentaliteit.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_155262275
Een opstand. En dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155262378
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Een opstand. En dan?
Revolutie. :D.
I´m back.
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:28:48 #56
110987 ErwinRommel
pi_155262422
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jeanne D'Arc!!!
pi_155262482
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar wat voor regering willen de revolutionairen precies installeren? Wat moet er allemaal anders? Gaan we de regering omver werpen en dan alle Nederlanders een zak geld geven? Wat is het doel?
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:33:52 #58
346939 Janneke141
pi_155262579
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is het doel?
De gulden terug invoeren en uit Europa stappen zodat we ons geld weer aan onze bejaarden kunnen geven in plaats van aan de Griekse.
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:33:55 #59
110987 ErwinRommel
pi_155262581
pi_155262653
quote:
8s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De gulden terug invoeren en uit Europa stappen zodat we ons geld weer aan onze bejaarden kunnen geven in plaats van aan de Griekse.
Oprechte vragen van mijn kant.

Gelden economische wetmatigheden niet meer na een revolutie? Gewoon een regering installeren die lak heeft aan begrotingsdiscipline en ongelimiteerd blijft spenderen?

Leuk zo'n opstand, maar wat heb je eraan als je er slechter van wordt?
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:39:16 #61
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_155262724
quote:

Nee. Waarom? Ik ben niet ontevreden, de politici waar ik op stem zijn niet doof en blind, vind de Brusselse invloed geen 'bemoeizucht' en het hele idee om hier de boel ook maar in de fik te zetten omdat dat in de rest van de wereld ook al gebeurt begrijp ik al helemaal niet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:43:37 #62
346939 Janneke141
pi_155262842
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oprechte vragen van mijn kant.

Gelden economische wetmatigheden niet meer na een revolutie?
Natuurlijk wel. Dit was geen oprechte vraag, maar een retorische.
quote:
Gewoon een regering installeren die lak heeft aan begrotingsdiscipline en ongelimiteerd blijft spenderen?
In essentie is dit wat de revolutie in Griekenland (uit de jaren '70) en die in Venezuela hebben opgeleverd. Over Cuba moet ik nog even nadenken.
quote:
Geen enkele revolutie wordt gestart met het doel om er slechter van te worden. De meeste revoluties zijn gestart om een einde te maken aan een (in de ogen van de revolutionairen) zeer onwenselijk systeem. Bij de revoluties die een einde hebben gemaakt aan dictaturen, zou men kunnen zeggen dat dat is gelukt en dat dat (op de langere termijn in ieder geval) een betere situatie heeft opgeleverd. Denk aan de val van het communisme in Oost-Europa en aan het wieberen van dictators in donker Afrika. Bij andere revoluties, die eenzelfde doel hadden, heeft dat op dat moment of achteraf gezien meer onwenselijkheden opgeleverd. De Oktoberrevolutie en de Spaanse burgeroorlog zijn daar voorbeelden van. Vaak is pas achteraf te zeggen of men er nu slechter of beter van geworden is - en dan is dat ook nog afhankelijk van het perspectief. Er zijn voldoende Russen te vinden die graag terug willen naar de zeer stabiele Sovjet-Unie.

Al met al denk ik dat de Nederlandse situatie ver, ver van onwenselijk is, wat een revolutie bijna onmogelijk maakt om succesvol te zijn. Succesvol in de zin van het creëren van een bestuur of situatie dat nog beter is.
pi_155262915
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wat voor regering willen de revolutionairen precies installeren? Wat moet er allemaal anders? Gaan we de regering omver werpen en dan alle Nederlanders een zak geld geven? Wat is het doel?
Punt is dat niemand roept om een revolutie natuurlijk. Revoluties lopen ook alleen maar slecht af over het algemeen, maar opstanden niet. En de enige manier waarop ontevredenen hier in NL kunnen zorgen voor een opstand dat is met het rode potloodje. Een electorale opstand dus. Zit dat eraan te komen. Nee, denk ik. We hebben ook geen aansprekende politici die dit kunnen veroorzaken. Echter dat de groep ontevredenen groter wordt, lijkt me niet eens zo'n enorme controversiële stelling te zijn.
I´m back.
pi_155262954
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jeanne D'Arc!!!

Aux armes, mes enfants!

(Weer terug op FOK!? Lang niet gezien. ;). )
I´m back.
pi_155263378
Dat zal er aan liggen of de middenklasse verder kaalgeplukt wordt.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_155265029
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ken geen enkele opstand vanuit de geschiedenis waar het voor de gewone mens direct na de opstand beter is geworden....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_155265083
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:34 schreef GoedStout het volgende:

[..]

Vaag??
'Miljoenen over de balk smijten', dat is vaag. Je hebt geen flauw idee wat die figuren precies doen.
Naturheilmittel
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:42:39 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155268328
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maw mensen met een minimumloon zijn in feite dom en kunnen niet met geld rondkomen en maken daardoor schulden of armen hebben slechte karaktertrekken kunnen daardoor hun impulsen niet bedwingen, alleen daarom al hebben ze nooit een opleiding gevolgd en en zijn ze arm, dan wel eigen schuld, dikke bult en wie niet werkt zal niet eten (eventueel vergezeld gaand van een citaatje uit de bijbel), is eigenlijk een vrij fantasieloos verweer ter rechtvaardiging van de status quo.

Overigens kwam de interessantste en ietsje minder aan de bijbel gerelateerde aanval op de armen/werklozen etc. uiteindelijk van progressieven zelf hè. In de VS. Deze in feite in de wellfare state teleurgestelde progressieven kwamen er achter dat de verzorgingsstaat, die met name door president Roosevelt werd opgetuigd, de mensen afhankelijk maakten van een hand out. Uitkeringstrekkers verleerden initiatieven te nemen, raakten verslaafd aan drugs en alcohol, hun kinderen groeiden op voor galg en rad en ze zaten apathisch op de sofa achter de buis te wachten op de volgende pay cheque van de uitkerende instanties. Deze groep voormalig progressieven werd met name invloedrijk toen Ronald Reagan (zelf ook ooit bewonderaar van Roosevelt) president werd, maar ook daarna nog onder Clinton en hier in NL.
Misschien, maar Thatcher en veel van de ideologen komen natuurlijk wel uit een conservatieve traditie en zijn niet altijd ex-progressieven.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155268491
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef hoas het volgende:
Dit soort dooddoeners schiet niet op.. Een betere wereld begint niet bij jezelf, maar bij juist bestuur en visie.

Dit is precies het type denken wat ze verlangen van iedereen, maar waar nooit iets mee veranderen zal.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155268495
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:00 schreef H.FR het volgende:
Dat zal er aan liggen of de middenklasse verder kaalgeplukt wordt.
Als de definitie van middenklasse mee omlaag gaat dan zie ik het punt niet....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_155268531
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:49 schreef I-care het volgende:

[..]

Dit soort dooddoeners schiet niet op.. Een betere wereld begint niet bij jezelf, maar bij juist bestuur en visie.

Dit is precies het type denken wat ze verlangen van iedereen, maar waar nooit iets mee veranderen zal.
Klopt, net zoals de mythe dat je van hard werken rijk wordt.... Het gekke is dat voornamelijk de bestuurders dit soort onzin uitkraamt.
pi_155268576
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, net zoals de mythe dat je van hard werken rijk wordt.... Het gekke is dat voornamelijk de bestuurders dit soort onzin uitkraamt.
Uiteraard. Daar valt dan ook met hard werken veel te verdienen :P Maar je kunt de straatstenen nog zo hard de straat ingooien maar rijker wordt je er zeker niet van.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155269179
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:53 schreef I-care het volgende:

[..]

Uiteraard. Daar valt dan ook met hard werken veel te verdienen :P Maar je kunt de straatstenen nog zo hard de straat ingooien maar rijker wordt je er zeker niet van.
Bij walmart in de VS zal een inlener, die ze elke dag oppakken aan de kant van de straat om te werken nooit doorgroeien of een vast contract krijgen. Hoe hard ze ook werken of hoe goed ze ook zijn. Per definitie gebeurt dat nooit, dat is beleid.
pi_155270328
Over 30 jaar word de sharia ingevoerd. En dan gaan ze nog niet de straat op.
Ура для россии
pi_155271795
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:11 schreef Woestijnvos het volgende:
Over 30 jaar word de sharia ingevoerd. En dan gaan ze nog niet de straat op.
:')
pi_155271987
Onmogelijk, Nederlanders altijd grote muil maar als puntje bij paaltje komt blijft iedereen thuis. En die paar eencelligen die wel iets ondernemen zijn zo in de kiem gesmoord.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:31:13 #77
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_155272284
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:06 schreef GoedStout het volgende:

[..]

:')....
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 16 augustus 2015 @ 20:17:14 #78
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155273507
Iets meer dan " :') " als reactie zou wel prettig zijn.
pi_155274110
Er komt pas een opstand als er voedseltekorten ontstaan denk ik

Dus eerst moet alles in de supermarkt 100 keer zo duur worden
pi_155277920
Hebben we er überhaupt ooit eentje gehad dan (als je de Belgische revolutie even niet mee telt)? Verder dan een niet geslaagde poging van Troelstra in 1918 zijn we niet echt gekomen.
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:09:48 #81
346939 Janneke141
pi_155277955
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:08 schreef Tocadisco het volgende:
Hebben we er überhaupt ooit eentje gehad dan (als je de Belgische revolutie even niet mee telt)? Verder dan een niet geslaagde poging van Troelstra in 1918 zijn we niet echt gekomen.
pi_155282256
Het gaat nog steeds veel te goed in Nederland. Pas als de negatieve consequenties écht concreet worden, kan het zijn dat er wat reuring komt. Maar een volksopstand? Ik zie het er voorlopig nog niet van komen.
pi_155282282
We hebben hier geen second amendment dus een opstand gaat sowieso niks uithalen, als men al uit huis komt. Eén keer met de knuppel er overheen en het is afgelopen.
pi_155282488
Een gemiddelde mens is amper capabel genoeg om oorzaak en gevolg van zijn eigen handelen in te zien, laat staan het runnen van een heel land. Er worden nu al zat onverstandige keuzes gemaakt, onder het mom van het (domme) volk wil het zo.

Geen haar op miin hoofd die erover denkt om te protesteren voor een bananenregering die ieder jaar sinterklaas speelt voor het volk.
.
  maandag 17 augustus 2015 @ 07:45:57 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155284949
Er komt geen volksopstand omdat ook de onderbuikjes teveel te verliezen hebben.

Daarbij is het een beetje zielig om te gaan janken over het beleid van politici die door het volk zelf iedere keer gekozen en herkozen worden.
  maandag 17 augustus 2015 @ 07:51:26 #86
110987 ErwinRommel
pi_155284969
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:45 schreef Hexagon het volgende:
Er komt geen volksopstand omdat ook de onderbuikjes teveel te verliezen hebben.

Daarbij is het een beetje zielig om te gaan janken over het beleid van politici die door het volk zelf iedere keer gekozen en herkozen worden.
Onzin, politici worden gekozen door de verkiezingsbeloftes die ze doen. En laat aan dat laatste nu structureel iets mis zijn. Ze beloven van alles, maar keren na de overwinning 180graden de andere kant op. Dat noem ik geen draaikonterij maar volksverlakkerij.
  maandag 17 augustus 2015 @ 07:53:43 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155284981
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Onzin, politici worden gekozen door de verkiezingsbeloftes die ze doen. En laat aan dat laatste nu structureel iets mis zijn. Ze beloven van alles, maar keren na de overwinning 180graden de andere kant op. Dat noem ik geen draaikonterij maar volksverlakkerij.
Maar toch worden iedere keer opnieuw dezelfde partijen herkozen. Kennelijk wil het volk het zo.
  maandag 17 augustus 2015 @ 07:57:11 #88
110987 ErwinRommel
pi_155285005
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar toch worden iedere keer opnieuw dezelfde partijen herkozen. Kennelijk wil het volk het zo.
Helaas wel, en laten we eerlijk zijn, ze, de politici, beduvelen de gehele kluit. Dat ben je toch met me eens?
pi_155285068
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:08 schreef Tocadisco het volgende:
de 80 jarige oorlog was een opstand tegen Filips 2 van Spanje.

in het jaar 100 is er ook een opstand geweest tegen de romeinen, dat duurde een jaar toen stuurde Rome een enorm leger naar Holland
  maandag 17 augustus 2015 @ 08:39:18 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155285315
quote:

[..]

The End Times are wild
  maandag 17 augustus 2015 @ 08:46:44 #91
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_155285369
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Helaas wel, en laten we eerlijk zijn, ze, de politici, beduvelen de gehele kluit. Dat ben je toch met me eens?
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ze moeten water bij de wijn doen als ze willen regeren, omdat een partij zelden de kans krijgt alleen te regeren en op die manier al haar standpunten zonder compromissen door kan voeren. Dat noem ik niet beduvelen, dat ís politiek. Als je dat niet snapt, of niet wilt snappen, stem dan niet.

maandag 17 augustus 2015 @ 09:13:04 #92
110987 ErwinRommel
pi_155285656
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:46 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik niet met je eens. Ze moeten water bij de wijn doen als ze willen regeren, omdat een partij zelden de kans krijgt alleen te regeren en op die manier al haar standpunten zonder compromissen door kan voeren. Dat noem ik niet beduvelen, dat ís politiek. Als je dat niet snapt, of niet wilt snappen, stem dan niet.
Het is meer water dan wijn inmiddels.
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:15:33 #93
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_155285687
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het is meer water dan wijn inmiddels.
Hangt er vanaf op welke partij je gestemd hebt. Ik ben gezien de situatie zeer tevreden.

maandag 17 augustus 2015 @ 09:30:30 #94
110987 ErwinRommel
pi_155285870
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:15 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Hangt er vanaf op welke partij je gestemd hebt. Ik ben gezien de situatie zeer tevreden.
Blij dat jij tevreden bent ^O^
Zelf heb ik ook niet veel te klagen, maar snap dat veel anderen niet die luxe hebben.
pi_155285978
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En wat als er nou een politicus komt die in plaats van grote sprongen willen maken met kleine stapjes in de door hem gewenste richting gaat?

Ik weet dat het een hele foute vergelijking is, maar in het begin was Hitler ook democratisch gekozen, en mensen juichten voor hem. En toen kwam de Kristallnacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Resistor op 17-08-2015 09:42:34 (typo) ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:40:04 #96
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_155286031
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:36 schreef Resistor het volgende:

[..]

En wat als er nou een politicus komt die in plaats van grote sprongen willen maken met kleine stapjes in de door hem gewenste richting gaat?

Ik weet dat het een hele foute vergelijking is, maar in het begin wat Hitler ook democratisch gekozen, en mensen juichten voor hem. En toen kwam de Kristallnacht.
Tjah, in theorie maakt de democratie het mogelijk om de democratie af te schaffen. Nu zijn daar wel heel wat checks and balances voor, maar het kan. Ook die vrijheid bestaat, zullen we maar zeggen.

maandag 17 augustus 2015 @ 09:41:50 #97
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_155286060
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Blij dat jij tevreden bent ^O^
Zelf heb ik ook niet veel te klagen, maar snap dat veel anderen niet die luxe hebben.
Ik zie niet in wat dat met luxe te maken heeft? Kwestie van een weloverwogen keuze maken?

pi_155286363
Ik ben benieuwd naar wat de potentie zou zijn van een volksopstand 2.0

Een crowdfunding voor de transportkosten van mensen die zich niet thuis voelen in onze cultuur naar een plek waar ze zich wel thuis voelen :+

Vliegticket 'enkele reis' naar Venezuela bij voorbeeld.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_155286423
quote:

[..]

Hardop gelachen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:07:57 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155286447
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, want "de politici" is nogal een leeg containerbegrip. Het zijn net mensen, allemaal verschillend en je hebt goeden en slechten.

En gezien hoe fijn het wonen is in Nederland, doen ze het best oke.
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:15:43 #101
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_155286551
Denk niet dat er in Nederland een volksopstand komt, we mopperen wel maar lopen als makke koeien achter alles aan.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_155286659
Volksopstand? Allemaal een dagje naar Den Haag? Waar Rutte belooft iets te zullen doen "maar daarvoor is tijd nodig" en vervolgens gebeurt er toch niets?
Bij echte revoluties rollen er letterlijk koppen en vloeit er bloed door de straten, dat zie ik in Nederland niet meer gebeuren. (En over Volkert; die is zó gauw weer vrijgelaten dat ik me nu (nogmaals) afvraag of hij de dader wel was.)
Racist
pi_155286873
We hebben dan ook nauwelijks wat te klagen in Nederland. ^O^
Je hoort wel vaak wat boze types oproepen(bijvoorbeeld op de FP) tot gewapende opstanden waarin allochtonen en 'policors' over de kling gejaagd zullen worden, maar ik vraag me af hoe georganiseerd zulke types zijn. Waarschijnlijk amper of niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:35:29 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_155286875
Geweldig hoe de nu levende generaties overtuigd zijn van het feit dat de wereld in de fik staat. :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_155287039
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:35 schreef SpecialK het volgende:
Geweldig hoe de nu levende generaties overtuigd zijn van het feit dat de wereld in de fik staat. :')
Ja, dat vind ik ook wel frappant.

Hoe moesten mensen geleefd hebben onder de dreiging van het communisme/Sovjet-Unie denk ik dan?
pi_155287266
Denk aan de opstand in Egypte. Die werd feitelijke getriggerd door de stijgende voedselprijzen in de wereld waardoor te grote groepen in Egypte gewoon geen eten meer kon betalen.

Ik zeg altijd maar: "als de voorraden op zijn, dan ziet men het werkelijke gezicht van de mens".
Zowel die van een land als van de individu.

Het is al eerder gezegd in deze thread. We hebben het gewoon nog te goed.
pi_155287582
En aangezien de toekomstverwachting lijkt te zijn dat we het er op korte termijn wat beter zullen krijgen, hoef ik nog lang niet bang te zijn dat ik als "politicor"over de kling gejaagd word, of dat haatrechtse mensen naar de macht gaan grijpen.

In al meer dan 200 jaar zijn er alleen gewapende revoluties geweest die voedseltekorten of extreme vrijheidsbeperkingen als achtergrond hadden.

De nieuwe revoluties zijn die der zachte krachten. Dat snappen ze helaas nog niet in het Midden-Oosten.
Go with the flow.
pi_155287631
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook wel frappant.

Hoe moesten mensen geleefd hebben onder de dreiging van het communisme/Sovjet-Unie denk ik dan?
Die werden ook zoetgehouden met leugens als "aan de andere kant van de muur is het veel erger".
Maar geen tegengeluid geven betekent automatisch achteruitgang en onderdrukking. De vraag is: "hoe lang nog" en: "is het tij nog te keren" of zijn we het kieppunt al voorbij?
Racist
pi_155287791
Hoe lang nog ? Dat gaan jij en ik niet meer meemaken. Is het kantelpunt al bereikt ? Nee.
Go with the flow.
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:35:33 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155287910
Toch grappig dat allerlei zolderkamerfiguren zo graag allerlei hel en verdoemenis voorspellen. De wens is de vader van de gedachte?
pi_155287969
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:14 schreef Oud_student het volgende:
De politiek pakt de groepen aan die zich niet kunnen verdedigen:
ouderen, dementen, gehandicapten, etc
Die gaan zeker niet de barricades op :)

Deze groepen worden NIET (noemenswaardig) vertegenwoordigd in de Kamer. :')
pi_155287973
quote:
Die mensen kan ik dit boek van harte aanraden.
pi_155287977
quote:
Het is vooral een volstrekt gebrek aan historische kennis inderdaad. Nederland is zelf in de vrij recente geschiedenis nog een heel stuk chaotischer geweest dan vandaag de dag. Maar ja, als je de hele dag bepaalde media leest, dan krijg je het idee dat het hele land een volstrekte no-go area is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_155287978
Ter illustratie : de koude oorlog bereikte in NL en dus ook in het gezin waarin ik werd grootgebracht zijn hoogtepunt door de Varkensbaaikwestie van 1961.

Mijn moeder en alle buurvrouwen gingen voedsel hamsteren. De bekende sloopjes groene erwten en witte bonen in de kelder. En stapels zeep. Mijn vader dreigde , als we ooit later communistisch zouden stemmen, ons te onterven.
Ik was 10, kon nog nauwelijks voor mezelf denken, was doodsbang, maar voelde de rammel in de redeneringen van het *hoger gezag* toen wel al min of meer.
Zo overleefden wij.
Go with the flow.
pi_155288083
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:40 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat nog steeds veel te goed in Nederland. Pas als de negatieve consequenties écht concreet worden, kan het zijn dat er wat reuring komt. Maar een volksopstand? Ik zie het er voorlopig nog niet van komen.
Hoe verklaar je dat de Fransen, daar gaat het ook zeker niet slecht, wel makkelijk in opstand komen?

Toch iets met cultuur?
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:45:03 #116
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_155288110
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:15 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Denk niet dat er in Nederland een volksopstand komt, we mopperen wel maar lopen als makke koeien achter alles aan.
Dit inderdaad.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_155288115
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral een volstrekt gebrek aan historische kennis inderdaad. Nederland is zelf in de vrij recente geschiedenis nog een heel stuk chaotischer geweest dan vandaag de dag. Maar ja, als je de hele dag bepaalde media leest, dan krijg je het idee dat het hele land een volstrekte no-go area is.
Ook hilarisch zijn de mensen die het schuim op de bek krijgen omdat er ergens in een totaal onbekende uithoek van Nigeria iemand om zich heen schiet. :')
pi_155288117
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:44 schreef Webschip het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat de Fransen, daar gaat het ook zeker niet slecht, wel makkelijk in opstand komen?

Toch iets met cultuur?
Ja, als het je meerdere malen gelukt is, dan ben je geneigd dit vaker te herhalen, lijkt mij.
Go with the flow.
pi_155288124
quote:

[..]

Toch iets met cultuur?
Je doelt op dat handjevol protesterende boertjes?

Dat noem ik geen opstand.
pi_155288152
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een opstand is een groot woord, maar het algemeen bekend dat Fransen veel makkelijker de barricaden opgaan.
pi_155288154
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Franse boeren demonstreren iedere zomer ergens om. (nadruk op demonstratie )
Go with the flow.
pi_155288157
Oohh jeetje..

Apocalypse NOW!!! >:)
Dit gedeelte is te koop
pi_155288173
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:45 schreef Deva51 het volgende:

[..]

Ja, als het je meerdere malen gelukt is, dan ben je geneigd dit vaker te herhalen, lijkt mij.
Hier gaan ze de barricaden niet ( meer) op. Ze proberen het niet meer eens. :')
pi_155288186
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:46 schreef Webschip het volgende:

[..]

Een opstand is een groot woord, maar het algemeen bekend dat Fransen veel makkelijker de barricaden opgaan.
Of je daar als land nou vrolijk van moet worden. Ik zou zeggen van niet.

En waartegen zou de gemiddelde Nederland precies moeten demonstreren? Moet we de boel kort en klein slaan omdat we tot meest welvarende volkeren ter wereld behoren?
pi_155288191
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:47 schreef Unreachable_ het volgende:
Oohh jeetje..

Apocalypse NOW!!! >:)
Precies ! En dan stoer yellen dat ze de popcorn vast klaarzetten. DAT dus.
Go with the flow.
pi_155288203
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:47 schreef Webschip het volgende:

[..]

Hier gaan ze de barricaden niet ( meer) op. Ze proberen het niet meer eens. :')
Waarom zou ik op de barricaden moeten gaan. Geef mij een goede reden.
pi_155288218
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ook hilarisch zijn de mensen die het schuim op de bek krijgen omdat er ergens in een totaal onbekende uithoek van Nigeria iemand om zich heen schiet. :')
Het is ergens natuurlijk ook het steeds kleiner worden van de wereld. De incidentie van dat soort gebeurtenissen neemt niet toe, maar waar je er vroeger niet veel over hoorde is het nu vijf minuten later overal op de wereld te lezen of te zien.
pi_155288231
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of je daar als land nou vrolijk van moet worden. Ik zou zeggen van niet.

En waartegen zou de gemiddelde Nederland precies moeten demonstreren? Moet we de boel kort en klein slaan omdat we tot meest welvarende volkeren ter wereld behoren?
De ouderen ( en andere niet-werkenden) hebben tijden de crisis - net als de werkende- fors ingeleverd. En terecht natuurlijk. Iedereen moet dan pijn lijden.

Nu valt er wat te verdelen: werkenden fors op vooruit : niet werkenden fors op achteruit.

Dat zal mensen toch aan het denken moeten zetten. Met een gezond moraal valt dit niet uit te leggen. :')
pi_155288233
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:48 schreef Deva51 het volgende:

[..]

Precies ! En dan stoer yellen dat ze de popcorn vast klaarzetten. DAT dus.
Ik lach hier gwn om. Net als wat KoosVogels zegt....

"Moet we de boel kort en klein slaan omdat we tot meest welvarende volkeren ter wereld behoren? "

I rest my case. Ik doe niet eens mee aan deze bangmakerij topic.

Ciao
Dit gedeelte is te koop
pi_155288257
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:50 schreef Webschip het volgende:

[..]

De ouderen ( en andere niet-werkenden) hebben tijden de crisis - net als de werkende- fors ingeleverd.

Nu valt er wat te verdelen: werkenden fors op vooruit : niet werkenden fors op achteruit.

Dat zal mensen toch aan het denken moeten zetten. Met een gezond moraal valt dit niet uit te leggen. :')
Dan gaan de werklozen toch lekker demonstreren? Komen ze tenminste ook een keur de deur uit.
pi_155288284
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan gaan de werklozen toch lekker demonstreren? Komen ze tenminste ook een keur de deur uit.
Je zou het als journalist ook ter harte kunnen nemen Koos. Waarom schrijf je er geen artikel over?
pi_155288323
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:53 schreef Webschip het volgende:

[..]

Je zou het als journalist ook ter harte kunnen nemen Koos. Waarom schrijf je er geen artikel over?
Zou welkom zijn, een artikel over "Ungesundenes Volksemfinden" .Het liefst een hele serie.
Go with the flow.
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:57:36 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155288395
quote:

[..]

Toch iets met cultuur?
Omdat Fransen geen overlegmodel hebben. Daar verzint de regering iets en kijken ze even aan hoe hard de mensen protesteren. Op basis daarvan zwakken ze het al dan niet af.
pi_155288399
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:53 schreef Webschip het volgende:

[..]

Een artikel over het zoveelste schrijnende geval dat zijn uitkering enkel met de inflatie heeft zien stijgen? Zoiets?
pi_155288420
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:55 schreef Deva51 het volgende:

[..]

Zou welkom zijn, een artikel over "Ungesundenes Volksemfinden" .Het liefst een hele serie.
De kern van het probleem zit dieper dan een rechtsbron in het (straf)recht.

Wat ik aankaart: het morele failliet bij bestuurders. En de gelatenheid van het gepeupel dat als maken schapen zich laten slachten. :')

Er is een sociaal probleem, er ontstaat steeds meer een tweedeling. De samenhang van de samenleving erodeert dat het een lieve lust is.
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:58:41 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155288427
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die mensen kan ik dit boek van harte aanraden.
Deze was beter:
http://www.bol.com/nl/p/d(...)kt/1001004007516453/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155288440
quote:
Ook gelezen. Interessant boek, inderdaad.

Sowieso heeft Achterhuis wel een fijne pen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:01:55 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155288483

In Zweden zijn de vakbonden zo machtig dat ze niet hoeven te staken, en er zelfs geen wettelijk minimumloon bestaat (is allemaal geregeld via CAOs). De vakbonden lobbyen daar tégen een wettelijk minimumloon, dat is echt grappig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155288497
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat Fransen geen overlegmodel hebben. Daar verzint de regering iets en kijken ze even aan hoe hard de mensen protesteren. Op basis daarvan zwakken ze het al dan niet af.
Het overlegmodel is inmiddels duidelijk failliet.

Wie hoor je nou over de ouderen (en anderen die niet mee kunnen doen) hoe ze behandeld worden nu er wat te verdelen valt?

Zelfs de VAKBOND hoor je hier niet over. :')
pi_155288578
Zelfs de SP notabene hoor je hier NIET over. :')
pi_155288610
Volksopstand..... in Nederland?De laatste grote keer was ergens in de 16/17 eeuw. ;)

quote:

[..]

Zwartwerken dan?
Sowieso dubbele standaard en hypocrisie van NL overheid. :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:07:23 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155288623
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:05 schreef Webschip het volgende:
Zelfs de SP notabene hoor je hier NIET over. :')
Waar niet over?

Over het geld dat over de balk wordt gesmeten naar Griekenland (lees: de banken en hun bonussen)?

(dit zijn trouwens oude cijfers, van voor het meest recente steunpakket van 86 miljard.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155288631
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:02 schreef Webschip het volgende:

[..]

Wie hoor je nou over de ouderen (en anderen die niet mee kunnen doen) hoe ze behandeld worden nu er wat te verdelen valt?

Ja, ouderen, dat zijn de nieuwe slachtoffers, waar ook.
pi_155288649
quote:

[..]

Dus we gooien het poldermodel overboord en installeren een linkse dictator? Of hoe moet ik het alternatief precies voor mij zien?
pi_155288668
quote:
13s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, ouderen, dat zijn de nieuwe slachtoffers, waar ook.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het armoedepercentage onder ouderen valt te verwaarlozen. Dan hebben we het echt over nog geen twee procent.
pi_155288682
Volgens de Telegraaf kan zit '80 procent van de senioren in financiële problemen'.

Wat een kolder.
pi_155288711
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar niet over?

Dit: -
-2008-2013: iedereen fors laten inleveren tijdens de crisis (wat terecht is)

-2015:er valt wat te verdelen: werken op voorruit; niet-werkende fors op achteruit!

- premier die "niet kan garanderen dat dit gerepareerd wordt" :|W :|W

De SP had toch op haar achterste benen moeten staan??

Klopkoek: de kwetsbare groepen worden hier NIET vertegenwoordigd. Maw ze kunnen gewoon door gaan met kaalplukken. Zelfs als het goed gaat. -O-
pi_155288778
Ouderen blijken de belangrijkste doelgroep voor de autobranche.

http://www.plusonline.nl/(...)akst-een-nieuwe-auto

Ongeveer de helft van de 65-plussers had het afgelopen jaar een auto. Dit was in 2000 nog maar eenderde.
pi_155288784
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus we gooien het poldermodel overboord en installeren een linkse dictator? Of hoe moet ik het alternatief precies voor mij zien?
Daar zit toch heel veel tussen lijkt me.
pi_155288814
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:13 schreef Webschip het volgende:

[..]

Daar zit toch heel veel tussen lijkt me.
Ik snap niet goed waarom het poldermodel failliet zou zijn. Denk jij beter af te zijn met een regering die de beuk erin gooit en steevast haar eigen plan trekt?
pi_155288903
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap niet goed waarom het poldermodel failliet zou zijn.

Denk jij beter af te zijn met een regering die de beuk erin gooit en steevast haar eigen plan trekt?
Dat laatste doen ze toch tot nu toe met die 5 miljard die verdeeld moet worden? Bij gebrek aan tegengas volksvertegenwoordiging bij wie het gezonde moraal kennelijk ook ver te zoeken is.

Zelfs bij de CU (!) , die komen NIET voor de kwetsbare groepen meer op.

Ik herhaal: de vakbond hoor je hier zelfs niet over. Wie vertegenwoordigen ze eigenlijk nog?

Voldoende om te zeggen dat het poldermodel gewoon failliet is. :')
pi_155289441
Ach, ik heb niks te klagen,
pi_155289524
Binnenkort dus een gewapende opstand, om onze bejaarden, die maar 1x in de week kunnen schijten, aan meer geld te helpen.
pi_155289655
quote:
9s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:46 schreef xpompompomx het volgende:
Binnenkort dus een gewapende opstand, om onze bejaarden, die maar 1x in de week kunnen schijten, aan meer geld te helpen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:57:47 #155
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_155289749
quote:

[..]

??????????????????
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:19:11 #156
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_155290255
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:11 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dit: -
-2008-2013: iedereen fors laten inleveren tijdens de crisis (wat terecht is)

-2015:er valt wat te verdelen: werken op voorruit; niet-werkende fors op achteruit!

- premier die "niet kan garanderen dat dit gerepareerd wordt" :|W :|W

De SP had toch op haar achterste benen moeten staan??
Dat doet de SP ook, continu. Alleen dit soort zaken haalt amper de media, want die vinden het niet interessant om te schrijven dat de SP weer iets vindt van minima of ouderen. Met als gevolg dat mensen (zoals jij) denken dat de SP niets voor ouderen doet terwijl dat absoluut niet waar is.

Zo maar even een paar voorbeelden:

* Roemer eist reparatie na financiële aanslag op ouderen
* Roemer: Kabinet lijkt niets te doen voor ouderen en werkzoekenden
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_155296495
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:19 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat doet de SP ook, continu. Alleen dit soort zaken haalt amper de media, want die vinden het niet interessant om te schrijven dat de SP weer iets vindt van minima of ouderen. Met als gevolg dat mensen (zoals jij) denken dat de SP niets voor ouderen doet terwijl dat absoluut niet waar is.

Zo maar even een paar voorbeelden:

* Roemer eist reparatie na financiële aanslag op ouderen
* Roemer: Kabinet lijkt niets te doen voor ouderen en werkzoekenden
Voor eigen parochie....dat helpt allemaal niet. Waarom breekt Roemer niet in bij Jinek? Het NOS journaal? EenVandaag etc.??

Wilders maakt zich ook druk over de ouderen ( maar ik hoor hem niet over uitkeringsgerechtigden, want die worden helemaal verschopt ) en dat haalt kennelijk wel de media.

Waarom Wilders wel en Roemer niet in beeld? (Ik mis de felheid bij Roemer die Wilders wel heeft.)
pi_155296675
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:57 schreef TC03 het volgende:

[..]

??????????????????
Als duidelijk is dat vakbonden ja-knikkers zijn worden...dan hoef je van overleg nauwelijks meer te spreken.
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:36:53 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155296706
quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:30 schreef Webschip het volgende:

[..]

Voor eigen parochie....dat helpt allemaal niet. Waarom breekt Roemer niet in bij Jinek? Het NOS journaal? EenVandaag etc.??

Wilders maakt zich ook druk over de ouderen ( maar ik hoor hem niet over uitkeringsgerechtigden, want die worden helemaal verschopt ) en dat haalt kennelijk wel de media.

Waarom Wilders wel en Roemer niet in beeld? (Ik mis de felheid bij Roemer die Wilders wel heeft.)
Je moet natuurlijk wel de kans krijgen van de media. Ik las laatst dat de NPO in 2006 een standje heeft gekregen vanuit Brussel en de EBU vanwege de ruimte die ze gaven aan het eurokritische geluid. Geen onzin.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155296736
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel de kans krijgen van de media.
De kans moeten ze wel pakken.

Wilders kan het. Roemer is gewoon te lief en zoekt nooit de grenzen in het debat. Tja, dan haal je de media nooit.

Ik vind Roemer intussen wel geweest. Ik mis de felheid die Wilders wel heeft. Hij weet wel constant in de picture te komen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:40:09 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155296809
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:37 schreef Webschip het volgende:

[..]

De kans moeten ze wel pakken.

Wilders kan het. Roemer is gewoon te lief en zoekt nooit de grenzen in het debat. Tja, dan haal je de media nooit.

Ik vind Roemer intussen wel geweest. Ik mis de felheid die Wilders wel heeft. Hij weet wel constant in de picture te komen.
Natuurlijk zoekt hij de grenzen niet want dat zou kiezers enkel afschrikken.

Verder:
http://www.stand.nl/stell(...)-door-online-trollen
https://ejbron.wordpress.(...)octrinatie-kinderen/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155296811
Ik heb een idee dat Roemer het allemaal wel fijn vind zo, zo passief.
pi_155296824
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik las laatst dat de NPO in 2006 een standje heeft gekregen vanuit Brussel en de EBU vanwege de ruimte die ze gaven aan het eurokritische geluid. Geen onzin.
Zie het grote gevaar dus.

Doodeng.
pi_155296852
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:40 schreef k3vil het volgende:
Ik heb een idee dat Roemer het allemaal wel fijn vind zo, zo passief.
Te gelaten, te berustend.

Tijd voor vers bloed daar.

Hij is het gewoon allemaal net niet....Vind ik tenminste.
pi_155296901
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk zoekt hij de grenzen niet want dat zou kiezers enkel afschrikken.

Vergeet niet dat SP en PVV voor een (groot) deel in dezelfde vijver vissen.

Wilders heeft veel succes, bij Roemer mis ik het.

Ik zie echt niet in waarom een fel debat en fel oreren in de SP niet zou kunnen.
pi_155296913
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:41 schreef Webschip het volgende:

[..]

Te gelaten, te berustend.

Tijd voor vers bloed daar.

Hij is het gewoon allemaal net niet....Vind ik tenminste.
Wat zou de reden zijn. Ben daar erg benieuwd naar.
Zou Marijnissen toch nog teveel invloed hebben bij die partij. En dan op zo'n wijze dat het Roemer wellicht verlamd.
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:44:39 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155296946
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:43 schreef Webschip het volgende:

[..]

Vergeet niet dat SP en PVV voor een (groot) deel in dezelfde vijver vissen.

Wilders heeft veel succes, bij Roemer mis ik het.

Ik zie echt niet in waarom een fel debat en fel oreren in de SP niet zou kunnen.
Mja, heeft geen zin in een wedstrijdje verplassen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155296953
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:43 schreef k3vil het volgende:

[..]

Wat zou de reden zijn. Ben daar erg benieuwd naar.
Zou Marijnissen toch nog teveel invloed hebben bij die partij. En dan op zo'n wijze dat het Roemer wellicht verlamd.
Dat de partij zeer autoritair geleid wordt is redelijk algemeen bekend...

Ik heb echter meer het idee dat de partij een beetje in slaap is gesukkeld.
pi_155297048
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mja, heeft geen zin in een wedstrijdje verplassen.
Dat hoeft ook niet.

Maar de SP zou ook precies in het gat van de kwetsbaren in de samenleving kunnen springen. Zij worden nauwelijks vertegenwoordigd.

Zelfs door de CU worden ze in de steek gelaten, is mijn idee.

De SP zou weer meer activistisch moeten opstellen, ze gaan steeds meer op een echte bureaucratische partij lijken. Dat is jammer. (de stropdas gewoon weer af)
pi_155297119
Roemer is eigenlijk veel "te netjes" voor de SP. Dat is zijn probleem imo.

De partij heeft een Varoufakis nodig.
pi_155297429
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:50 schreef Webschip het volgende:

Dat zou nog eens mooi zijn inderdaad. :)
pi_155297447
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat zou nog eens mooi zijn inderdaad. :)
Ik wou je net nog roepen via DM ;)

Mooi dat je meedoet!
pi_155297623
quote:

En die gaat met z'n vuist op tafel slaan en roepen dat er meer geld beschikbaar moet komen voor minima en werklozen?

En waar moet dat geld dan precies vandaan komen?
pi_155297729
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En die gaat met z'n vuist op tafel slaan en roepen dat er meer geld beschikbaar moet komen voor minima en werklozen?

En waar moet dat geld dan precies vandaan komen?
Er valt 5 miljard te verdelen.
pi_155297837
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:11 schreef Webschip het volgende:

[..]

Er valt 5 miljard te verdelen.
5 miljard euro is peanuts. Dat gaat naar een lastenverlichting voor de werkenden.

Mensen die geen zak uitvoeren hebben wat mij betreft pech. Die komen later wel weer eens aan de beurt.
pi_155298226
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

5 miljard euro is peanuts. Dat gaat naar een lastenverlichting voor de werkenden.

Mensen die geen zak uitvoeren hebben wat mij betreft pech. Die komen later wel weer eens aan de beurt.
5 miljard "peanuts" noemen.. :|W

Die mensen "die geen zak uitvoeren" - om maar even jouw woorden te gebruiken- hebben procentueel al het meeste ingeleverd aan koopkracht, sinds de crisis begon. De werkenden werden toen ook al ontzien.

Om die mensen nu weer te laten bloeden in een tijd dat er wat te verdelen valt na forse ingrepen, getuigt van een moraal van een stuk puin. Voor zover je nog überhaupt van een moraal kan spreken. Uiterst zorgelijk, want dit beleid (zwaar discriminatoir!) creëert natuurlijk een splijtzwam in de samenleving. (Voor zover je nog van een samenleving kan spreken. ).

Die mensen die in jouw ogen "geen zak doen" zijn ouderen (en anderen niet-werkenden) hebben meestal een werkzaam leven achter de rug gehad...Vrijwel iedere werkende eindigt als niet-werkende., hetzij door pensioen hetzij door werkloosheid of anders. Ze verdienen meer respect dan ze negatief te laten "meedelen" (dus laten bloeden) :') in een tijd dat er weer wat te verdelen valt .

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 17-08-2015 17:36:13 ]
pi_155298441
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:29 schreef Webschip het volgende:

[..]

Die mensen "die geen zak uitvoeren" - om maar even jouw woorden te gebruiken- hebben procentueel al het meeste ingeleverd aan koopkracht, sinds de crisis begon. De werkenden werden toen ook al ontzien.

Om die mensen nu weer te laten bloeden in een tijd dat er wat te verdelen valt na forse ingrepen, getuigt van een moraal van een stuk puin. Voor zover je nog überhaupt van een moraal kan spreken. Uiterst zorgelijk, want dit beleid creëert natuurlijk keen splijtzwam in de samenleving. (Voor zover je nog van een samenleving kan spreken. ).

Die mensen die in jouw ogen "geen zak doen" zijn ouderen (en anderen niet-werkenden) hebben meestal een werkzaam leven achter de rug gehad...Vrijwel iedere werkende eindigt als niet-werkende., hetzij door pensioen hetzij door werkloosheid of anders. Ze verdienen meer respect dan ze negatief te laten "meedelen" (dus laten bloeden) :') in een tijd dat er weer wat te verdelen valt .
Armoede onder ouderen is haast non-existent. Schrijnende gevallen houd je altijd, maar met een AOW, pensioen en, in veel gevallen, nog een koopwoning achter de hand, hebben Nederlandse bejaarden weinig te klagen.

Dat ouderen percentueel het meest hebben ingeleverd, zegt natuurlijk niks. Zulke cijfers krijgen pas inhoud als je weet wat het gemiddelde oudje na de crisis heeft te besteden. En ik kan je verzekeren dat dat meer is dan wat de gemiddelde werknemer verdient.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:44:32 #178
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155298709
Als mensen aan koopkracht inleveren na een werkzaam leven, dan komt dat vaak door niet-geïndexeerde pensioenen, gekelderde huizenprijzen en een latere AOW-leeftijd.

Het grootste nadeel is dat ouderen weinig kunnen doen om dit op te vangen.
Een werkende kan meer gaan werken om aan meer inkomsten te komen. Een bejaarde hooguit minder uitgeven.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_155298723
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Armoede onder ouderen is haast non-existent. Schrijnende gevallen houd je altijd, maar met een AOW, pensioen en, in veel gevallen, nog een koopwoning achter de hand, hebben Nederlandse bejaarden weinig te klagen.

Dat ouderen percentueel het meest hebben ingeleverd, zegt natuurlijk niks. Zulke cijfers krijgen pas inhoud als je weet wat het gemiddelde oudje na de crisis heeft te besteden. En ik kan je verzekeren dat dat meer is dan wat de gemiddelde werknemer verdient.
Dat ouderen percentueel het meest hebben ingeleverd, zegt natuurlijk niks???

Het is een kwestie van samen uit, samen thuis: iedereen eerlijk laten inleveren bij een crisis en iedereen laten meedelen als er wat verdelen valt.

Maar kennelijk hebben we hier een gezond moraal bij het grof vuil gezet. Het failliet van een solidaire samenleving. :')
pi_155298796
quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:44 schreef GSbrder het volgende:
Als mensen aan koopkracht inleveren na een werkzaam leven, dan komt dat vaak door niet-geïndexeerde pensioenen, gekelderde huizenprijzen en een latere AOW-leeftijd.

Een werkende kan meer gaan werken om aan meer inkomsten te komen. Een bejaarde hooguit minder uitgeven.
Regering had ipv de arbeidskorting de algemene heffingskorting kunnen verlagen.

Was natuurlijk veel eerlijker geweest.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:50:05 #181
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155298918
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:46 schreef Webschip het volgende:

[..]

Regering had ipv de arbeidskorting de algemene heffingskorting kunnen verlagen.

Was natuurlijk veel eerlijker geweest.
De belangrijkste taak van de regering was de werkloosheid verlagen. Daarvoor moest arbeid goedkoper.
Dat willen kiezers liever dan meer koopkracht voor ouderen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:51:50 #182
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155298980
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:44 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat ouderen percentueel het meest hebben ingeleverd, zegt natuurlijk niks???

Het is een kwestie van samen uit, samen thuis: iedereen eerlijk laten inleveren bij een crisis en iedereen laten meedelen als er wat verdelen valt.

Maar kennelijk hebben we hier een gezond moraal bij het grof vuil gezet. Het failliet van een solidaire samenleving. :')
Nou ja, mensen met hun volledige vermogen in stenen verliezen nogal snel hun geld als de huizenprijzen dalen.
Die vermogensdaling corrigeren door niet-vermogenden c.q. huurders meer te belasten vliegt de meeste partijen links van de VVD in het verkeerde keelgat.
pi_155299033
quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De belangrijkste taak van de regering was de werkloosheid verlagen. Daarvoor moest arbeid goedkoper.
Dat willen kiezers liever dan meer koopkracht voor ouderen.
En dan nog kan je je een verdeling maken in het verlagen van de algemene heffingskorting en de arbeidskorting. Dan gaat de koopkracht voor iedereen vooruit, lijkt me juist beter voor het scheppen van meer werkgelegenheid.

Bovendien kan je ook kiezen om de belasting in de laagste schijf te verlagen. De trap je de bal zeker in het doel als het om dit punt gaat.
pi_155299086
quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nou ja, mensen met hun volledige vermogen in stenen verliezen nogal snel hun geld als de huizenprijzen dalen.
Die vermogensdaling corrigeren door niet-vermogenden c.q. huurders meer te belasten vliegt de meeste partijen links van de VVD in het verkeerde keelgat.
Vreemde veronderstelling dat niet-werkende hun vermogen - als ze dat al hebben - in de stenen hebben zitten. :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:55:52 #185
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155299121
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:55 schreef Webschip het volgende:

[..]

Vreemde veronderstelling dat niet-werkende hun vermogen - als ze dat al hebben - in de stenen hebben zitten. :')
En pensioenen.
Aan welke vermogenscategorie denk je nog meer?
pi_155299168
quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En pensioenen.
Aan welke vermogenscategorie denk je nog meer?
Nogmaals: de groep is veel groter dan ouderen alleen: mensen met een uitkering. Die hebben doorgaans geen of amper vermogen.

Je kan ook nog reageren op mijn argument om een verdeling te maken in het verlagen van de arbeidskorting en algemene heffingskorting en -of beter nog- :het verlagen van de eerste belastingschijf. :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:43:50 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155300633
quote:

[..]

Om die mensen nu weer te laten bloeden in een tijd dat er wat te verdelen valt na forse ingrepen, getuigt van een moraal van een stuk puin. Voor zover je nog überhaupt van een moraal kan spreken. Uiterst zorgelijk, want dit beleid (zwaar discriminatoir!) creëert natuurlijk een splijtzwam in de samenleving. (Voor zover je nog van een samenleving kan spreken. ).

Je hebt helemaal gelijk hoor. Dat was ook al in 2000-2010 het geval volgens bijv. UBS cijfers.

Ook van de gekke om de positie van rijke huizenbezitters te willen stutten door huurder meer te laten betalen... dat het idee uberhaupt in de VVD op komt...
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:16:26 #188
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_155301759
quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:44 schreef GSbrder het volgende:

Toen die bejaarden nog werkten en stemden voor al die riante regelingen hadden ze al kunnen bedenken dat al dat leuks wellicht onbetaalbaar was. Jaren lang geen pensioenpremie betalen. Eindloonregeling en dat allemaal op kosten van doe paar jongeren die nog zouden werken want natuurlijk een lekker klein gezin. Niets Grieks was hen vreemd.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:22:38 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155301953
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:16 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Toen die bejaarden nog werkten en stemden voor al die riante regelingen hadden ze al kunnen bedenken dat al dat leuks wellicht onbetaalbaar was. Jaren lang geen pensioenpremie betalen. Eindloonregeling en dat allemaal op kosten van doe paar jongeren die nog zouden werken want natuurlijk een lekker klein gezin. Niets Grieks was hen vreemd.
hen = de werkgevers in deze.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:15:10 #190
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155303772
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

hen = de werkgevers in deze.
En werknemers natuurlijk.
Met vroegpensioen en dan mopperen dat de AOW-leeftijd wordt verhoogd.
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:30:15 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155304353
quote:
3s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En werknemers natuurlijk.
Niet echt... Slechts incidenteel kwam het voor dat minder pensioenafdracht gepaard ging met dito loonstijgingen. In de ruime meerderheid van de gevallen niet. Loonmatiging werd ergens van betaald.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:14:04 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155306217
quote:

Wat vind je van Wilders? Die zegt soms wel wat de morrende massa denkt. Zoals het ontslaan van D66 rechters enzo.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155306488
quote:

[..]

:')

Politiek is al eeuwen een leugen deels, daarom heet het ook politiek?
Of denk je dat politiek draait om alleen maar eerlijkheid?
i have an approximate knowledge of many things
pi_155306712
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:00 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik wou je net nog roepen via DM ;)

Mooi dat je meedoet!
Toch zou ik zeker niet willen dat de SP een soort WIlders krijgt. Marijnissen vond ik eigenlijk wel aardig bij de SP passen. Roemer vind ik ook iets te braaf inderdaad, maar een type als Wilders is weer het andere uiterste.

Iemand als Varoufakis zou inderdaad mooi zijn. Goed geleerd, oprecht hart, geen blad voor de mond maar desondanks geen populist.
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:34:30 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155307064
quote:

[..]

Als "het volk" de politieke leugens zo beu zouden zijn dan zouden ze misschien eens niet steedsop dezelfde partijen moeten stemmen en kiezen voor nieuwe partijen. Dat is een stuk geweldlozer dan met hooivorken naar het binnenhof gaan.

De bekende partijen blijven steeds de meerderheid behouden. De oproep om de machthebbers dus met geweld te verwijderen omdat het democratisch niet lukt is dus heel dubieus te noemen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:37:08 #196
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155307172
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niet echt... Slechts incidenteel kwam het voor dat minder pensioenafdracht gepaard ging met dito loonstijgingen. In de ruime meerderheid van de gevallen niet. Loonmatiging werd ergens van betaald.
Dito is ook niet noodzakelijk.
50/50 zou al kwalificeren als "meeprofiteren".
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:53:32 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155307877
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dito is ook niet noodzakelijk.
50/50 zou al kwalificeren als "meeprofiteren".
We stoppen met het uitgesteld loon en u ziet maar de helft terug in uw portemonnee.

Jaja.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155310418
Maar goed, een volksopstand is onwaarschijnlijk omdat men het relatief goed heeft in Nedeland. Opstanden ontstaan niet onder deze omstandigheden.

Alles kan veranderen natuurlijk, dus allicht ergens in de toekomst.
Naturheilmittel
pi_155314346
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:57 schreef Gerolsteiner het volgende:
Maar goed, een volksopstand is onwaarschijnlijk omdat men het relatief goed heeft in Nedeland. Opstanden ontstaan niet onder deze omstandigheden.

Alles kan veranderen natuurlijk, dus allicht ergens in de toekomst.
Een verlies aan welvaart wordt als erger ervaren dan een uitzichtloze positie die toch al uitzichtloos was. Het is dat Syriza in Griekenland redelijk democratische principes heeft, want in Griekenland hebben we wel volksopstand gezien.

In Nederland zien we een grote versplintering. De vakbonden en de SP weten hoogstens enkele duizenden mensen naar het malieveld te krijgen. Wat dan vervolgens als een grote demonstratie gezien wordt. Anderen doen het niet beter. Geert Wilders wist tweeduizend man op Het Koekamp te krijgen en Occupy wist slechts enkele honderden mensen in tentjes te verzamelen.

De machthebbers kunnen lekker achterover leunen, dit zijn geen aantallen om wakker van te leren. Toch kan zoiets heel snel omslaan, dat kunnen we wel leren van de geschiedenis.

[ Bericht 6% gewijzigd door luxerobots op 18-08-2015 01:17:59 ]
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:25:46 #200
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155316385
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

We stoppen met het uitgesteld loon en u ziet maar de helft terug in uw portemonnee.

Jaja.
Belasting hè?
We kunnen er ook niets aan doen dat de overheid 40-50% afpakt.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:39:51 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155316539
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:18 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat laatste doen ze toch tot nu toe met die 5 miljard die verdeeld moet worden? Bij gebrek aan tegengas volksvertegenwoordiging bij wie het gezonde moraal kennelijk ook ver te zoeken is.

Zelfs bij de CU (!) , die komen NIET voor de kwetsbare groepen meer op.

Ik herhaal: de vakbond hoor je hier zelfs niet over. Wie vertegenwoordigen ze eigenlijk nog?

Voldoende om te zeggen dat het poldermodel gewoon failliet is. :')
De vakbonden vertegenwoordigen mensen die werken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:42:34 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155316567
quote:

[..]

Wie betaalt bepaalt. Genoeg uitkeringen in dit land waar je prima van kan leven: nu maar even een druppel op de gloeiende plaat voor de mensen die het moeten opbrengen.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:43:22 #203
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155316575
We're only 3 missed meals away from a revolution.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:44:06 #204
379943 Paper_Tiger
pi_155316579
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je door minder werkloosheid zodat ook andere mensen aan de slag kwamen. De huidige generatie gepensioneerden heeft gewoon te goed voor zichzelf gezorgd ten koste van de generaties na hen die alle moois mochten betalen. Wat dat betreft zijn ze geen haar beter geweest dan de grieken.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:45:55 #205
379943 Paper_Tiger
pi_155316595
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als "het volk" de politieke leugens zo beu zouden zijn dan zouden ze misschien eens niet steedsop dezelfde partijen moeten stemmen en kiezen voor nieuwe partijen. Dat is een stuk geweldlozer dan met hooivorken naar het binnenhof gaan.

De bekende partijen blijven steeds de meerderheid behouden. De oproep om de machthebbers dus met geweld te verwijderen omdat het democratisch niet lukt is dus heel dubieus te noemen.
Zoals Klein al schreef in 'The Shock Doctrine' komen echte veranderingen alleen met shock and awe tot stand. Helaas.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:46:55 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155316606
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:42 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wie betaalt bepaalt.
Dat is inderdaad de overstijgende eriksd, Gsbrder, Voorschrift moraal.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:48:19 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155316621
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Belasting hè?
We kunnen er ook niets aan doen dat de overheid 40-50% afpakt.
Belasting heeft er niks mee te maken. Dit is weer zo'n rookgordijn dat je op trekt. Als de werkgever bepaalt om de premieafdracht te stoppen en jijzelf ziet maar 50% van je uitgestelde loon terug vloeien in je portemonnee, dan is dat niet meeprofiteren.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:48:34 #208
431144 Teydelyk
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:32:38 #209
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155317243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de overstijgende eriksd, Gsbrder, Voorschrift moraal.
Elk alternatief is ridicuul. Stel je voor dat jij of EG gaan bepalen wat oke is vanaf de zijlijn.
Bis bis bis
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:36:56 #210
379943 Paper_Tiger
pi_155317295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Belasting heeft er niks mee te maken. Dit is weer zo'n rookgordijn dat je op trekt. Als de werkgever bepaalt om de premieafdracht te stoppen en jijzelf ziet maar 50% van je uitgestelde loon terug vloeien in je portemonnee, dan is dat niet meeprofiteren.
Hu?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:37:51 #211
379943 Paper_Tiger
pi_155317316
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Elk alternatief is ridicuul. Stel je voor dat jij of EG gaan bepalen wat oke is vanaf de zijlijn.
Dat zou idd goed zot zijn.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:43:35 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155317423
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ja, laten we het over laten aan de bankierskaste. De apartheidsdictatuur.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:48:00 #213
431144 Teydelyk
pi_155317492
Als zoon van een van "de rijken" maak ik me hier wel eens zorgen over. We zijn altijd maar een paar gemiste maaltijden verwijderd van een revolutie. Daarnaast zorgt grote ongelijkheid voor ontevredenheid. Ook valt de nucleaire familie (huwelijk, kinderen, tot de dood erop volgt samen) uit elkaar en zijn er steeds meer alleenstaande mannen. Dat laatste is relevant omdat dat mensen zijn die niks meer hebben te verliezen - fear the man with nothing to lose.

Daarnaast zorgt de toestroom van asielzoekers (parasieten) voor spanningen tussen bevolkingsgroepen. Was er geen brood en spelen, dan waren er in de westerse wereld al lang veel meer revoluties uitgebroken. Maar iedereen kijkt zijn serie, porno, shownieuws en is te lam om de straat op te gaan. Morgen moeten we gewoon werken, toch?

Op korte termijn lijkt mij een storing (zonnevlam bijvoorbeeld) die ons logistieke systeem uitschakelt het enige wat voor revoluties kan zorgen. Op de lange termijn gaat rechts nog rechtser worden en krijgen we de KebabnachtTM ipv de Kristallnacht - nu zijn niet de joden de lul maar de moslims, asielzoekers en alles met een tintje.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:49:56 #214
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155317525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:48 schreef Teydelyk het volgende:
Ook valt de nucleaire familie (huwelijk, kinderen, tot de dood erop volgt samen) uit elkaar en zijn er steeds meer alleenstaande mannen. Dat laatste is relevant omdat dat mensen zijn die niks meer hebben te verliezen - fear the man with nothing to lose.
Dat wordt meer dan gecompenseerd door de studenten te overladen met schulden. Worden het brave en volgzame burgers van.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:53:17 #215
379943 Paper_Tiger
pi_155317577
quote:
Als zoon van een van "de rijken" maak ik me hier wel eens zorgen over. We zijn altijd maar een paar gemiste maaltijden verwijderd van een revolutie. Daarnaast zorgt grote ongelijkheid voor ontevredenheid. Ook valt de nucleaire familie (huwelijk, kinderen, tot de dood erop volgt samen) uit elkaar en zijn er steeds meer alleenstaande mannen. Dat laatste is relevant omdat dat mensen zijn die niks meer hebben te verliezen - fear the man with nothing to lose.

Daarnaast zorgt de toestroom van asielzoekers (parasieten) voor spanningen tussen bevolkingsgroepen. Was er geen brood en spelen, dan waren er in de westerse wereld al lang veel meer revoluties uitgebroken. Maar iedereen kijkt zijn serie, porno, shownieuws en is te lam om de straat op te gaan. Morgen moeten we gewoon werken, toch?

Op korte termijn lijkt mij een storing (zonnevlam bijvoorbeeld) die ons logistieke systeem uitschakelt het enige wat voor revoluties kan zorgen. Op de lange termijn gaat rechts nog rechtser worden en krijgen we de KebabnachtTM ipv de Kristallnacht - nu zijn niet de joden de lul maar de moslims, asielzoekers en alles met een tintje.
Zo'n vaart zal het niet lopen maar dat een verzorgingsstaat niet houdbaar is denk ik dan weer wel.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:58:21 #216
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155317662
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, laten we het over laten aan de bankierskaste. De apartheidsdictatuur.
Sure, die komen tenminste hun bed uit.
Bis bis bis
pi_155317757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:43 schreef Teydelyk het volgende:
We're only 3 missed meals away from a revolution.
Ja klopt. We hebben gelukkig erg veel voedsel, en capaciteit, en vervoer.
Naturheilmittel
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:07:59 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155317783
quote:
They found that lawyers overestimate more than paralegals; doctors overestimate their hours more than nurses. Chief executives overestimate their hours far more than lowly part-time workers, who are more likely to underestimate.
http://www.irishtimes.com(...)g-yourself-1.1743698
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:11:15 #219
379943 Paper_Tiger
pi_155317832
quote:
Altijd een dilemma als je inkomen bestaat uit het verhuren van je tijd.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:12:14 #220
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155317851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Altijd een dilemma als je inkomen bestaat uit het verhuren van je tijd.
In bepaalde beroepen verhuur je eerder kunde dan tijd.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:12:44 #221
379943 Paper_Tiger
pi_155317861
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:12 schreef Reya het volgende:

[..]

In bepaalde beroepen verhuur je eerder kunde dan tijd.
Dan is je probleem dus al minder groot. Zeker als de kunde schaars en gevraagd is.
pi_155317913
quote:

Of niet natuurlijk. Klinkt meer als een Telegraaf-toekomstbeeld; allerlei onsamenhangende doembeelden.
Naturheilmittel
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:22:12 #223
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155318095
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan is je probleem dus al minder groot. Zeker als de kunde schaars en gevraagd is.
Prima, maar dat is dus nu net het punt. En 'kunde' is maar relatief in sommige gevallen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:23:00 #224
379943 Paper_Tiger
pi_155318116
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Prima, maar dat is dus nu net het punt. En 'kunde' is maar relatief in sommige gevallen.
Dat kunde relatief is doet er niet toe. Dat het gevraagd is en beloond wordt. Daar gaat het om.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:25:55 #225
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155318188
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat kunde relatief is doet er niet toe. Dat het gevraagd is en beloond wordt. Daar gaat het om.
Klopt, en vervolgens overschatten ze zichzelf. Mooi.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:30:52 #226
379943 Paper_Tiger
pi_155318310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Klopt, en vervolgens overschatten ze zichzelf. Mooi.
Die conclusie trek jij. Aandeelhouders denken er soms weer anders over.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:43:29 #227
431144 Teydelyk
pi_155318609
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:15 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Of niet natuurlijk. Klinkt meer als een Telegraaf-toekomstbeeld; allerlei onsamenhangende doembeelden.
Je weet niet wat een zonnevlam is?

http://docs.house.gov/mee(...)te-PryP-20140508.pdf

Natural EMP from a geomagnetic super-storm, like the1859 Carrington Event or 1921
Railroad Storm, and nuclear EMP attack from terrorists or rogue states, as practiced by
North Korea during the nuclear crisis of 2013, are both existential threats that could kill 9 of
10 Americans through starvation, disease, and societal collapse.

A natural EMP catastrophe or nuclear EMP attack could blackout the national electric grid
for months or years and collapse all the other critical infrastructures--communications,
transportation, banking and finance, food and water--necessary to sustain modern society
and the lives of 310 million Americans.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:03:52 #228
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155319109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het had ook 0% kunnen zijn.
pi_155319256
quote:

Op de lange termijn gaat rechts nog rechtser worden en krijgen we de KebabnachtTM ipv de Kristallnacht - nu zijn niet de joden de lul maar de moslims, asielzoekers en alles met een tintje.
Dan moet het wel heel snel gebeuren, want over een paar jaar zijn wij (=blanke autochtonen) in de minderheid, dan krijgen de de nacht van de rollende kaaskoppen :'(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_155319261
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk veel te beschaafd. Als ik zie hoe arrogant sommige gewoon claimen God te zijn over de rug van anderen, is de enige gepaste response iets dat hier weg gemodereerd wordt.
The view from nowhere.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:32:21 #231
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155319687
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Ik ben eigenlijk veel te beschaafd. Als ik zie hoe arrogant sommige gewoon claimen God te zijn over de rug van anderen, is de enige gepaste response iets dat hier weg gemodereerd wordt.
Een gepaste respons wordt niet weggemodereerd.
Ongepaste scheldkanonnades wel.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:49:27 #232
431144 Teydelyk
pi_155320044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:11 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan moet het wel heel snel gebeuren, want over een paar jaar zijn wij (=blanke autochtonen) in de minderheid, dan krijgen de de nacht van de rollende kaaskoppen :'(
Paar jaar? Dat duurt nog wel wat langer hoor.
pi_155320572
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een gepaste respons wordt niet weggemodereerd.
Ongepaste scheldkanonnades wel.
Scheldkanonnades zijn niet minder inhoudsloos dan posten die geen enkel argument bevatten, maar slechts de suggestie dat een ander gek is. In nette termen kun je net zo beledigd zijn als met schelden, het klinkt alleen wat extra hooghartig.
The view from nowhere.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:45:02 #234
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155321215
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Scheldkanonnades zijn niet minder inhoudsloos dan posten die geen enkel argument bevatten, maar slechts de suggestie dat een ander gek is. In nette termen kun je net zo beledigd zijn als met schelden, het klinkt alleen wat extra hooghartig.
Beledigd zijn is echter geen criterium.
pi_155321702
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Beledigd zijn is echter geen criterium.
Het is niet een kwestie van beledigd zijn, maar het beledigen. Als er reële argumenten achter zitten vind ik het acceptabel. Maar als het inhoudsloze posten zijn niet. Zelfs als mensen onzin verkondigen worden hun posten soms verwijderd. Worden ze erop aan gesproken dat ze maar naar KLB of ONZ moeten vertrekken. Beledigen om het beledigen is een uitzondering. Maar waarom?
The view from nowhere.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:50:34 #236
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155323028
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het is niet een kwestie van beledigd zijn, maar het beledigen. Als er reële argumenten achter zitten vind ik het acceptabel. Maar als het inhoudsloze posten zijn niet. Zelfs als mensen onzin verkondigen worden hun posten soms verwijderd. Worden ze erop aan gesproken dat ze maar naar KLB of ONZ moeten vertrekken. Beledigen om het beledigen is een uitzondering. Maar waarom?
Ik begrijp niet goed wat je wil.
Kun je misschien in FB verwoorden wat je in het mod-beleid anders zou willen?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:38:18 #237
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155324304
Je mag niet vinden dat mensen die hun handje ophouden minder in de melk te brokkelen hebben dan netto betalers.
Bis bis bis
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:03:02 #238
379943 Paper_Tiger
pi_155326275
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:38 schreef eriksd het volgende:
Je mag niet vinden dat mensen die hun handje ophouden minder in de melk te brokkelen hebben dan netto betalers.
Het is inderdaad raar om de kalkoen mee te laten stemmen over het kerstmenu.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:10:31 #239
431144 Teydelyk
pi_155326478
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:03 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Degenen die de meeste belasting betalen mogen ook bepalen waaraan dit uitgegeven wordt dus?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:57:40 #240
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155327871
quote:

[..]

Zie hier de link tussen rechts en Hitler. Mensen als kalkoenen tijdens een kerstdiner.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:01:35 #241
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155328013
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:10 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Degenen die de meeste belasting betalen mogen ook bepalen waaraan dit uitgegeven wordt dus?
Zou wel een goed idee zijn. Defensie, OV en lagere belastingen. Daarna natuur.
Bis bis bis
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:02:29 #242
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155328042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zie hier de link tussen rechts en Hitler. Mensen als kalkoenen tijdens een kerstdiner.
Wat is de link met Hitler? Die zag mensen als kalkoenen bij het kerstdiner?
Bis bis bis
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:19:37 #243
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155328577
quote:

[..]

Ik dacht dat netto-betalers de kalkoenen waren die geslacht werden door de netto-ontvangers met kerstmis.
pi_155328695
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat is de link met Hitler? Die zag mensen als kalkoenen bij het kerstdiner?
Ik zie de link ook niet zo. Hitler was vegetariër.
pi_155328992
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik begrijp niet goed wat je wil.
Kun je misschien in FB verwoorden wat je in het mod-beleid anders zou willen?
Ik wil geen beleidswijziging voorstellen. Ik richt me op de users. De twee die ik geciteerd heb, zijn vrij willekeurig en nog redelijk onschuldig.

Het antwoord op de vraag "Waarom?" is evident. Het verschil tussen een standpunt en een belediging is niet eenduidig te bepalen. Het is niet te modereren en dat maakt de speelruimte groot.

Het hangt ook af van je spelopvatting. Sommige hebben een vorm van discussie voor ogen, waarbij op de man spelen geen argument is. In die spelopvatting kun je dat soort posten gewoon verwijderen als je dat wilt, want ze hebben geen inhoud. Dat is een hele steile opvatting die teveel uitsluit. Anderen hebben een spelopvatting waarbij op de man spelen onderdeel is van de strijd. Waar ligt dan de grens tussen spel en stigmatiseren?

Je kunt voor jezelf nagaan of je kan rechtvaardigen wat je doet. Bijvoorbeeld: Libertariers gaan uit van het NAP en beledigen of stigmatiseren is in strijd met het NAP.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:38 schreef eriksd het volgende:
Iedereen mag voor zijn belangen opkomen.

De nauwe definitie: "Wie betaalt, bepaalt.", sluit een deel van de bevolking uit van iedere maatschappelijke invloed. Daarmee leg je de kiem voor een klassenstrijd. Mensen praten alsof alleen je inkomen relevant is, maar (mede)invloed is nog relevanter.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 18-08-2015 18:01:35 ]
The view from nowhere.
pi_155330305
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Iedereen mag voor zijn belangen opkomen.

De nauwe definitie: "Wie betaalt, bepaalt.", sluit een deel van de bevolking uit van iedere maatschappelijke invloed. Daarmee leg je de kiem voor een klassenstrijd. Mensen praten alsof alleen je inkomen relevant is, maar (mede)invloed is nog relevanter.
Mag schijninvloed ook?
Naturheilmittel
pi_155331172
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:18 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Mag schijninvloed ook?
Mensen zijn rare wezens.

Wittgenstein definieerde de wereld als de verzameling van alle feiten (de tractatus). Een feit is onderhevig aan het onderscheid waar / onwaar. Je kunt zeggen dat Jan Piet vermoord heeft, maar als Piet lachend naast je staat, is het onwaar.

Later dacht hij dat dit te beperkt is (filosofische onderzoekingen). Er zijn beweringen waarop het onderscheid waar / onwaar niet van toepassing is. Zijn de ogen van een elfje zwart? Elfjes bestaan niet en niet bestaande dingen hebben geen eigenschappen. Je zou praten over niet bestaande dingen (dingen die alleen bestaan uit opinies) kunnen definieren als onzinnig.

Is de baard van Sinterklaas wit?

De discussie over Zwarte Piet is een goed voorbeeld. Iedereen leert op een zekere leeftijd dat Sinterklaas niet bestaat. Maar men vergeet daarbij te zeggen dat Zwarte Piet ook niet bestaat. Of dat kwartje bij iedereen gevallen is, weet ik niet. Maar wij hebben een diepgaande nationale discussie over de huiskleur van een niet bestaande Piet.

Je zou kunnen stellen dat dingen, die alleen bestaan uit opinies, ook bestaan.

Hier raken de meeste mensen het spoor volledig bijster.

Je kunt beter de Tao volgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 18-08-2015 19:07:30 ]
The view from nowhere.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:07:46 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155331843
Oké, dank. Terug naar het onderwerp.
Bis bis bis
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:15:57 #249
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155332106
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 19:07 schreef eriksd het volgende:
Oké, dank. Terug naar het onderwerp.
Je vergeet het uitroepteken, opa.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:33:34 #250
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155334582
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:33 schreef deelnemer het volgende:
Natuurlijk, dat is volledig evident. Ten tijde van het censuskiesrecht waren minder mensen in staat om 'nettobetaler' te zijn. Het zijn twee communicerend vaten. "Wie betaalt, bepaalt" houdt in op de lange termijn in dat minder zullen kunnen betalen. Omgekeerd gingen meer mensen aan de norm voldoen (wat de huidige voorstanders van censuskiesrecht de norm vinden) toen het censuskiesrecht verdween.
En als steeds minder buiten democratische controle of consumentencontrole wordt geplaatst, dan vindt weer de omgekeerde beweging plaats.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:34:59 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155334627
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie de link ook niet zo. Hitler was vegetariër.
Kalkoen als een te exploiteren en te verorberen gebruiksvoorwerp dat uiteindelijk zal worden 'vernietigd', en niet mag mee beslissen over het feestmaal.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:37:09 #252
379943 Paper_Tiger
pi_155334683
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:10 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal logisch. Beetje raar om handophouders te laten stemmen voor meer geld van die betalers.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:39:07 #253
379943 Paper_Tiger
pi_155334739
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:18 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Mag schijninvloed ook?
Dat is de huidige gang van zaken.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:47:28 #254
431144 Teydelyk
pi_155335029
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

Oligarchie, dus. Je doet niet eens een poging om democratisch over te komen?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:49:22 #255
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155335110
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kalkoen als een te exploiteren en te verorberen gebruiksvoorwerp dat uiteindelijk zal worden 'vernietigd', en niet mag mee beslissen over het feestmaal.
Zo praat de SP toch ook over topinkomens?
Misschien niet als een kalkoen, maar toch zeker als een melkkoe.
pi_155335361
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat vind je van Wilders? Die zegt soms wel wat de morrende massa denkt. Zoals het ontslaan van D66 rechters enzo.
Wilders zegt wat hij denkt. Hij windt er geen doekjes om. Al vliegt ie soms uit de bocht (vb "met minder, minder Marokkanen"standpunt. ).

Los van wat je van de standpunten van de PVV kan vinden: Wilders is verbaal en in het debat stukken beter dan Roemer. Hij weet het debat steeds weer naar zich toe te trekken en onderwerpen op de agenda te zetten.

Roemer daarentegen is veel te onzichtbaar. Dat verklaart dat Wilders meer electoraal succes heeft dan Roemer.
pi_155335451
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

De vakbonden vertegenwoordigen mensen die werken.
Dat klopt, maar niet alleen die groep.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:00:03 #258
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155335599
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:55 schreef Webschip het volgende:

[..]

Wilders zegt wat hij denkt. Hij windt er geen doekjes om. Al vliegt ie soms uit de bocht (vb "met minder, minder Marokkanen"standpunt. ).

Los van wat je van de standpunten van de PVV kan vinden: Wilders is verbaal en in het debat stukken beter dan Roemer. Hij weet het debat steeds weer naar zich toe te trekken en onderwerpen op de agenda te zetten.

Roemer daarentegen is veel te onzichtbaar. Dat verklaart dat Wilders meer electoraal succes heeft dan Roemer.
Dan stem je toch op Geert? Beide partijen aan de (extreem) linkerzijde van het politieke spectrum met onuitvoerbare plannetjes.
Bis bis bis
pi_155335682
Sowieso is dat zeggen wat je denkt vaak eerder een aanwijzing dat je er niet echt goed over na hebt gedacht.
pi_155335747
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:42 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wie betaalt bepaalt.
De ouderen, WW-ers, arbeidsongeschikten hebben in hun werkzame leven aan voorzieningen meebetaald.

De ouderen tot hun pensioen nota bene!

Telt dat even niet mee? (even nog los van de morbide stelling in deze).
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:05:25 #261
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155335867
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:03 schreef Webschip het volgende:

[..]

De ouderen, WW-ers, arbeidsongeschikten hebben in hun werkzame leven aan voorzieningen meebetaald.

De ouderen tot hun pensioen nota bene!

Telt dat even niet mee? (even nog los van de morbide stelling in deze).
Werkelijk? Allemaal? Lijkt mij sterk.
En voor wat betreft de gepensioneerden: of een onbetaalbare pensioenregeling of niet goed opgelet. In ieder geval een onhoudbare situatie waarbij de lasten voor de huidige beroepsbevolking veel te hoog worden.
Bis bis bis
pi_155335896
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:01 schreef Monolith het volgende:
Sowieso is dat zeggen wat je denkt vaak eerder een aanwijzing dat je er niet echt goed over na hebt gedacht.
Vreemde veronderstelling. Je kan wel degelijk goed nagedacht hebben over kwesties en meningen vormen die al dan niet welgevallig geventileerd kunnen worden.
pi_155336024
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:06 schreef Webschip het volgende:

[..]

Vreemde veronderstelling. Je kan wel degelijk goed nagedacht hebben over kwesties en meningen vormen die al dan niet welgevallig geventileerd kunnen worden.
Het gaat meer om dat 'zeggen wat je denkt' doorgaans schreeuwen zonder nuance betekent. Kijk alleen al naar de types die gecomplimenteerd worden met het 'zeggen wat ze denken'. Dat zijn doorgaans niet de types die ik kan betrappen op intelligente analyses.
pi_155336173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Werkelijk? Allemaal? Lijkt mij sterk.

Niet allemaal, maar de meesten hebben wel degelijk een arbeidsverleden. En hebben dus meebetaald aan de voorzieningen. Dus het was netjes geweest dat ook zij mogen meedelen met die vijf miljard al was het maar dat ze % nog meer aan koopkracht hebben ingeleverd tijdens de crisis.
quote:
En voor wat betreft de gepensioneerden: of een onbetaalbare pensioenregeling of niet goed opgelet. In ieder geval een onhoudbare situatie waarbij de lasten voor de huidige beroepsbevolking veel te hoog worden.
Hebben we het hier over de AOW of aanvullend pensioen?

Los daarvan: de ouderen (en andere groepen) mogen net zo goed meedelen: zoals voorgesteld: verlaging eerste belastingschijf. ( en zo dus iedereen een graantje mee kan pikken) Dat zou een stuk fatsoenlijker zijn geweest dan het voorstel wat er nu vooralsnog ligt om alleen de werkenden te laten profiteren van die vijf miljard.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:15:59 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155336324
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zo praat de SP toch ook over topinkomens?
Misschien niet als een kalkoen, maar toch zeker als een melkkoe.
In tegenstelling tot Paper Tiger neemt de SP die vergelijking niet in de mond. De SP zal ook wel snappen dat een koe op een gegeven moment op houdt met melk geven. En ze weten ook dat de (lagere) middenklasse momenteel de melkkoe is voor overheid en grootkapitaal.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155336419
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat meer om dat 'zeggen wat je denkt' doorgaans schreeuwen zonder nuance betekent. Kijk alleen al naar de types die gecomplimenteerd worden met het 'zeggen wat ze denken'. Dat zijn doorgaans niet de types die ik kan betrappen op intelligente analyses.
Ik zou wijlen Fortuyn niet graag met terugwerkende kracht zo willen kwalificeren...(even los wat je van hem moet vinden met zijn visies)
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:23:33 #267
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_155338943
Deze generatie die de belangrijkste rol speelt in een volksopstand, is veel te zwak, verwend en volgevreten om in opstand te komen. Zij weten niet dat rechtvaardigheid helemaal niet vanzelfsprekend is.

Zij komen pas in opstand wanneer zij hun basisbehoeften niet hebben en dan interesseert het ze niet eens wat de oorzaak daarvan is. Die bevindt zich namelijk rechts.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:52:49 #268
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155339941
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In tegenstelling tot Paper Tiger neemt de SP die vergelijking niet in de mond. De SP zal ook wel snappen dat een koe op een gegeven moment op houdt met melk geven. En ze weten ook dat de (lagere) middenklasse momenteel de melkkoe is voor overheid en grootkapitaal.
De SP is inderdaad genuanceerder en politiek-correcter dan een libertarier op FOK!
Geen verrassing. Maar als je ze vraagt wie de leuke plannetjes uit het verkiezingsprogramma moet betalen is er slechts één groep. De rijkeren.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 05:39:13 #269
379943 Paper_Tiger
pi_155344581
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:47 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Oligarchie, dus. Je doet niet eens een poging om democratisch over te komen?
Democratie is socialisme via de achterdeur. Het leidt tot parasitisme. Ik ben er niet voor.
pi_155345082
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De SP is inderdaad genuanceerder en politiek-correcter dan een libertarier op FOK!
Geen verrassing.
Wel een verassing, als je ziet hoe ze normaal gesproken voor brutale proleten, populisten, volksmenners en bullebakken worden versleten.

quote:
Maar als je ze vraagt wie de leuke plannetjes uit het verkiezingsprogramma moet betalen is er slechts één groep. De rijkeren.
Mocht dat al zo zijn, dan nog is dat heel wat anders. Alleen in misvormde geesten is het (gedeeltelijk) terugdraaien van belastingverlagingen voor de masters of universe hetzelfde als gedwongen exploitatie gevolgd door vernietiging.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:11:26 #271
110987 ErwinRommel
pi_155345153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:01 schreef Monolith het volgende:
Nee, alles in wollige termen uitleggen die je tien keer voor jezelf gerepeteerd hebt emo.gif

[ Bericht 5% gewijzigd door ErwinRommel op 19-08-2015 08:16:51 ]
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:19:01 #272
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155345237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, alles in wollige termen uitleggen die je tien keer voor jezelf gerepeteerd hebt [ afbeelding ]
Dat is inderdaad de enige andere optie :')
Bis bis bis
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:20:32 #273
110987 ErwinRommel
pi_155345258
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de enige andere optie :')
Op simpele vragen kunnen ze niet fatsoenl;ijk antwoorden. Een ja of een nee is altijd een lang verhaal zonder een duidelijk antwoord.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:27:33 #274
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155345325
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Op simpele vragen kunnen ze niet fatsoenl;ijk antwoorden. Een ja of een nee is altijd een lang verhaal zonder een duidelijk antwoord.
Logisch, op macroniveau liggen zaken nou eenmaal genuanceerd. Je klinkt als een kind.
Bis bis bis
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:30:40 #275
110987 ErwinRommel
pi_155345358
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Logisch, op macroniveau liggen zaken nou eenmaal genuanceerd. Je klinkt als een kind.
Flikker toch op. Een simpel ja of simpel nee is toch niet moeilijk? Op de meest simpele vragen antwoorden ze onduidelijk of draaien er om heen.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:32:45 #276
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155345379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Flikker toch op. Een simpel ja of simpel nee is toch niet moeilijk? Op de meest simpele vragen antwoorden ze onduidelijk of draaien er om heen.
Wel als je een reëel antwoord moet geven. Politieke onderwerpen zijn ook geen statische zaken, dus met ja of nee pin je jezelf onnodig vast. Daarnaast zitten we in een coalitieland.
Bis bis bis
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:34:15 #277
379943 Paper_Tiger
pi_155345403
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wel als je een reëel antwoord moet geven. Politieke onderwerpen zijn ook geen statische zaken, dus met ja of nee pin je jezelf onnodig vast. Daarnaast zitten we in een coalitieland.
Ik ben het wel met het kind eens.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:34:48 #278
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155345409
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het wel met het kind eens.
Dat kan, het is een irreeel standpunt.
Bis bis bis
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:36:20 #279
379943 Paper_Tiger
pi_155345439
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat kan, het is een irreeel standpunt.
Vind ik niet. Duidelijkheid is toch niet zo moeilijk? Dat je ja of nee daarna wat nuanceert is weer wat anders.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:38:19 #280
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155345465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Vind ik niet. Duidelijkheid is toch niet zo moeilijk? Dat je ja of nee daarna wat nuanceert is weer wat anders.
Komt op hetzelfde neer, met dien verstande dat als een Rutte zegt "geen geld naar de Grieken", wat natuurlijk helemaal niet in zijn macht ligt, hij eindeloos te horen krijgt dat hij een verkiezingsbelofte breekt. Het is dus ireeel en nou eenmaal onhandig in het politieke spel.
Bis bis bis
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:39:01 #281
110987 ErwinRommel
pi_155345476
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Politieke onderwerpen moeten duidelijk zijn, niet vaag.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:39:08 #282
379943 Paper_Tiger
pi_155345478
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer, met dien verstande dat als een Rutte zegt "geen geld naar de Grieken", wat natuurlijk helemaal niet in zijn macht ligt, hij eindeloos te horen krijgt dat hij een verkiezingsbelofte breekt. Het is dus ireeel en nou eenmaal onhandig in het politieke spel.
Hij bedoelt nog steeds nee maar doet ja omdat hij een zwakke broeder blijkt te zijn.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:41:31 #283
110987 ErwinRommel
pi_155345516
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Politiek is geen spel. Er gaan miljarden belastinggeld in om. Dat moet men duidelijk verantwoorden aan de belastingbetalers.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:42:55 #284
379943 Paper_Tiger
pi_155345544
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Politiek is geen spel. Er gaan miljarden belastinggeld in om. Dat moet men duidelijk verantwoorden aan de belastingbetalers.
Dat laatste probeert men ook waardoor alles wat met belastinggeld wordt gedaan zo onnoemelijk duur is door de bijbehorende bureaucratie.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:44:35 #285
110987 ErwinRommel
pi_155345567
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat laatste probeert men ook waardoor alles wat met belastinggeld wordt gedaan zo onnoemelijk duur is door de bijbehorende bureaucratie.
Dat is helaas een bijkomend nadeel waardoor het al helemaal onoverzichtelijk aan het worden is.
pi_155345910
quote:

[..]

maar het gaat niet om die ja's en nee's wanneer mensen het hebben over 'zeggen wat je denkt'. Dan kom je uit bij de Wildersen en de Trumps die lekker roepen zonder ook maar een minuut nagedacht te hebben over de praktische haalbaarheid van wat ze roepen. Maar ja, ze 'zeggen tenminste wel wat ze denken'.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:09:13 #287
379943 Paper_Tiger
pi_155345948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

maar het gaat niet om die ja's en nee's wanneer mensen het hebben over 'zeggen wat je denkt'. Dan kom je uit bij de Wildersen en de Trumps die lekker roepen zonder ook maar een minuut nagedacht te hebben over de praktische haalbaarheid van wat ze roepen. Maar ja, ze 'zeggen tenminste wel wat ze denken'.
Dus weet je welke kant ze op willen...
pi_155346056
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dus weet je welke kant ze op willen...
Ik heb persoonlijk liever iemand van wie ik weet dat hij of zij in staat is om een goede afwegingen te maken in plaats van maar weer ondoordacht het eerste uit te kramen wat in ze op komt.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:18:54 #289
379943 Paper_Tiger
pi_155346102
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk liever iemand van wie ik weet dat hij of zij in staat is om een goede afwegingen te maken in plaats van maar weer ondoordacht het eerste uit te kramen wat in ze op komt.
Ik geloof niet dat een mens in staat is om die eigenschappen te herkennen in een ander. Daarbij. Wat zijn goede afwegingen?
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:29:12 #290
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155346265
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk en aardig: de praktijk is weerbarstiger. Met alleen maar ja of nee bereik je gewoon geen reet. Ja, jij staat met je handen in de lucht op de banken.
Bis bis bis
pi_155346278
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat een mens in staat is om die eigenschappen te herkennen in een ander. Daarbij. Wat zijn goede afwegingen?
Er valt prima te bepalen of iemand nagedacht heeft over de praktische uitvoerbaarheid van hetgeen hij of zij claimt te willen doen. Wat vooral echter vrij duidelijk te bepalen is, is wanneer iemand dat niet heeft gedaan.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:30:16 #292
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155346280
quote:

[..]

Haalbare afwegingen, je controleert het landsbestuur. Ja of nee werkt niet.
Overstijg die stoere praat nou eens joh.
Bis bis bis
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:10:16 #293
379943 Paper_Tiger
pi_155346858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Haalbare afwegingen, je controleert het landsbestuur. Ja of nee werkt niet.
Overstijg die stoere praat nou eens joh.
Ik wil weten wat iemand beweegt. Ja of nee antwoorden met aanvullende nuancering werken wat dat betreft voor mij het beste.
pi_155358808
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal logisch. Beetje raar om handophouders te laten stemmen voor meer geld van die betalers.
We denken allemaal in eigen belang, als alleen de rijkere mogen stemmen zullen de armen (werkend of niet werkend) weinig kans krijgen om nog rijk te worden. het geld blijf dan bij een kleine groepje circuleren.

Dan krijg je toestanden van voor 1900, de rest hoef ik je niet uit te leggen dat heb je met geschiedenis op de lagere school wel geleerd neem ik aan.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:53:18 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155360706
quote:

[..]

Iets is een goede afweging als het een verdedigbaar besluit is. Wanneer er dus valide antwoorden komen op kritische vragen en wanneer bepaalde besluiten op rationeel onderbouwde gronden genomen zijn.

Plannen die niet uitvooerbaar zijn of aantoonbaar destructief, zijn niet tot nauwelijks verdedigbaar.
  zondag 23 augustus 2015 @ 23:38:31 #296
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_155485202
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:57 schreef Faux. het volgende:
Onzin om nu in opstand te komen. Ik heb werkelijk niets om over te klagen. Ik ben het niet eens met alles dat de politiek doet, maar ey, ook dat is democratie: een ander de zin geven.
Democratuur. Uiteindelijk hebben wij toch niets in te brengen in het al vooruitgestippelde plannetje van de hoge heren. We kunnen enkel de boel vertragen middels verkiezingen en stemgedrag.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_155619545
Autochtonen zijn vooral boos op internet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_155969943
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:41 schreef Sapstengel het volgende:
We hebben hier geen second amendment dus een opstand gaat sowieso niks uithalen, als men al uit huis komt. Eén keer met de knuppel er overheen en het is afgelopen.
De mensen die dat evil vinden komen zichzelf nog wel tegen als de overheid ineens dingen doet die ze toch liever niet willen. En tja dan heb je als volk 0 machtsmiddelen ter beschikking en de overheid alles. En nog betaald door het volk ook.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_155970126
quote:

[..]

http://www.z24.nl/ondernemen/iphone-bezitter-staat-vaak-rood

Iphone-bezitter staat vaak rood
Gepubliceerd: 05 april 2011 08:43

Dat blijkt uit een onderzoek in Groot-Brittannië onder bezitters van een
smartphone.

De liefde van iPhonebezitters voor gadgets doet een forse aanslag op hun
portemonnee. Een op de vijf bezitters van een Appletoestel staat continu
rood; dat is dubbel zo veel als het gemiddelde in het Verenigd Koninkrijk.

Vijftig procent van de Blackberry-gebruikers en 54 procent van de
Androidbezitters staat nooit rood.

Niet Apple-bezitters verdienen ook relatief meer, zo schrijft de Daily
Mail. Bijna de helft van de iPhone-eigenaren verdient minder dan 20.000
pond (zo’n 23.000 euro), tegen 38 procent van de Blackberry-eigenaren en 27
procent van de Androidbezitters.

Blackberry is relatief populair onder jongeren en, van oudsher, onder toppers
in het bedrijfsleven en politiek. Tien procent van de gebruikers verdient
meer dan 50.000 pond, tegen zeven procent van de Android-eigenaren en

slechts vijf procent van de iPhone-bezitters.

http://webwereld.nl/e-com(...)lage-inkomensgroepen

'iPhone gewild in lage inkomensgroepen'

De iPhone 3G is razend populair in de Verenigde Staten, maar vooral onder mensen die onder het landelijk gemiddelde qua jaarsalaris zitten.
De iPhone 3G is razend populair in de Verenigde Staten, maar vooral onder mensen die onder het landelijk gemiddelde qua jaarsalaris zitten.
Webwereld redactie

Dit blijkt uit een onderzoek van ComScore. In drie maanden, van juni tot augustus dit jaar, nam het aantal iPhone bezitters voornamelijk in de lagere schalen flink toe. In de klasse met jaarinkomens tussen de 25.000 dollar en 50.000 dollar steeg het percentage bezitters met 49 procent. In de hoogste schaal qua inkomens steeg het percentage bezitters met slechts 16 procenten.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_155981794
Leuk, maar dit zijn de gemiddeldes:
https://www.comscore.com/(...)s-than-Android-Users

85000 dollar
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 10 september 2015 @ 20:11:56 #301
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155981903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daarentegen stelde jij Paper_Tiger gelijk aan rechts, dus kan ik de SP gelijkstellen aan links.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')