Ja, maw mensen met een minimumloon zijn in feite dom en kunnen niet met geld rondkomen en maken daardoor schulden of armen hebben slechte karaktertrekken kunnen daardoor hun impulsen niet bedwingen, alleen daarom al hebben ze nooit een opleiding gevolgd en en zijn ze arm, dan wel eigen schuld, dikke bult en wie niet werkt zal niet eten (eventueel vergezeld gaand van een citaatje uit de bijbel), is eigenlijk een vrij fantasieloos verweer ter rechtvaardiging van de status quo.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn ook theorieën over hoe overheidsbeleid c.q. inkomensongelijkheid het schulden maken in de hand heeft gewerkt.
POL / #6 Heeft links zijn strijdlust verloren?
Of pagina 77 hier:
http://www.wodc.nl/onderz(...)s.aspx?cp=44&cs=6797
Plus ze zijn erg individualistisch. Als het mij niet raakt heb ik er geen zak mee te maken mentaliteit.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen hebben in Nederland teveel te verliezen om echt in opstand te komen.
Maar wat voor regering willen de revolutionairen precies installeren? Wat moet er allemaal anders? Gaan we de regering omver werpen en dan alle Nederlanders een zak geld geven? Wat is het doel?quote:
De gulden terug invoeren en uit Europa stappen zodat we ons geld weer aan onze bejaarden kunnen geven in plaats van aan de Griekse.quote:
Oprechte vragen van mijn kant.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De gulden terug invoeren en uit Europa stappen zodat we ons geld weer aan onze bejaarden kunnen geven in plaats van aan de Griekse.
Nee. Waarom? Ik ben niet ontevreden, de politici waar ik op stem zijn niet doof en blind, vind de Brusselse invloed geen 'bemoeizucht' en het hele idee om hier de boel ook maar in de fik te zetten omdat dat in de rest van de wereld ook al gebeurt begrijp ik al helemaal niet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:55 schreef GoedStout het volgende:
Steeds meer immigranten, politici die horende doof en ziende blind zijn.
Onvrede onder de autochtone bevolking, morrende immigranten, Brusselse bemoeizucht, wereld die in brand staat.
Zullen Nederlanders ooit de barricades opgaan? Wat denken jullie?
Op korte termijn zie ik dat niet gebeuren, op lange termijn acht ik dit niet ondenkbaar.
Natuurlijk wel. Dit was geen oprechte vraag, maar een retorische.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oprechte vragen van mijn kant.
Gelden economische wetmatigheden niet meer na een revolutie?
In essentie is dit wat de revolutie in Griekenland (uit de jaren '70) en die in Venezuela hebben opgeleverd. Over Cuba moet ik nog even nadenken.quote:Gewoon een regering installeren die lak heeft aan begrotingsdiscipline en ongelimiteerd blijft spenderen?
Geen enkele revolutie wordt gestart met het doel om er slechter van te worden. De meeste revoluties zijn gestart om een einde te maken aan een (in de ogen van de revolutionairen) zeer onwenselijk systeem. Bij de revoluties die een einde hebben gemaakt aan dictaturen, zou men kunnen zeggen dat dat is gelukt en dat dat (op de langere termijn in ieder geval) een betere situatie heeft opgeleverd. Denk aan de val van het communisme in Oost-Europa en aan het wieberen van dictators in donker Afrika. Bij andere revoluties, die eenzelfde doel hadden, heeft dat op dat moment of achteraf gezien meer onwenselijkheden opgeleverd. De Oktoberrevolutie en de Spaanse burgeroorlog zijn daar voorbeelden van. Vaak is pas achteraf te zeggen of men er nu slechter of beter van geworden is - en dan is dat ook nog afhankelijk van het perspectief. Er zijn voldoende Russen te vinden die graag terug willen naar de zeer stabiele Sovjet-Unie.quote:Leuk zo'n opstand, maar wat heb je eraan als je er slechter van wordt?
Punt is dat niemand roept om een revolutie natuurlijk. Revoluties lopen ook alleen maar slecht af over het algemeen, maar opstanden niet. En de enige manier waarop ontevredenen hier in NL kunnen zorgen voor een opstand dat is met het rode potloodje. Een electorale opstand dus. Zit dat eraan te komen. Nee, denk ik. We hebben ook geen aansprekende politici die dit kunnen veroorzaken. Echter dat de groep ontevredenen groter wordt, lijkt me niet eens zo'n enorme controversiële stelling te zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat voor regering willen de revolutionairen precies installeren? Wat moet er allemaal anders? Gaan we de regering omver werpen en dan alle Nederlanders een zak geld geven? Wat is het doel?
Ik ken geen enkele opstand vanuit de geschiedenis waar het voor de gewone mens direct na de opstand beter is geworden....quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
Leuk zo'n opstand, maar wat heb je eraan als je er slechter van wordt?
'Miljoenen over de balk smijten', dat is vaag. Je hebt geen flauw idee wat die figuren precies doen.quote:
Misschien, maar Thatcher en veel van de ideologen komen natuurlijk wel uit een conservatieve traditie en zijn niet altijd ex-progressieven.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maw mensen met een minimumloon zijn in feite dom en kunnen niet met geld rondkomen en maken daardoor schulden of armen hebben slechte karaktertrekken kunnen daardoor hun impulsen niet bedwingen, alleen daarom al hebben ze nooit een opleiding gevolgd en en zijn ze arm, dan wel eigen schuld, dikke bult en wie niet werkt zal niet eten (eventueel vergezeld gaand van een citaatje uit de bijbel), is eigenlijk een vrij fantasieloos verweer ter rechtvaardiging van de status quo.
Overigens kwam de interessantste en ietsje minder aan de bijbel gerelateerde aanval op de armen/werklozen etc. uiteindelijk van progressieven zelf hè. In de VS. Deze in feite in de wellfare state teleurgestelde progressieven kwamen er achter dat de verzorgingsstaat, die met name door president Roosevelt werd opgetuigd, de mensen afhankelijk maakten van een hand out. Uitkeringstrekkers verleerden initiatieven te nemen, raakten verslaafd aan drugs en alcohol, hun kinderen groeiden op voor galg en rad en ze zaten apathisch op de sofa achter de buis te wachten op de volgende pay cheque van de uitkerende instanties. Deze groep voormalig progressieven werd met name invloedrijk toen Ronald Reagan (zelf ook ooit bewonderaar van Roosevelt) president werd, maar ook daarna nog onder Clinton en hier in NL.
Dit soort dooddoeners schiet niet op.. Een betere wereld begint niet bij jezelf, maar bij juist bestuur en visie.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef hoas het volgende:
Welke bijdrage lever jezelf aan de maatschappij?
Als de definitie van middenklasse mee omlaag gaat dan zie ik het punt niet....quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:00 schreef H.FR het volgende:
Dat zal er aan liggen of de middenklasse verder kaalgeplukt wordt.
Klopt, net zoals de mythe dat je van hard werken rijk wordt.... Het gekke is dat voornamelijk de bestuurders dit soort onzin uitkraamt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:49 schreef I-care het volgende:
[..]
Dit soort dooddoeners schiet niet op.. Een betere wereld begint niet bij jezelf, maar bij juist bestuur en visie.
Dit is precies het type denken wat ze verlangen van iedereen, maar waar nooit iets mee veranderen zal.
Uiteraard. Daar valt dan ook met hard werken veel te verdienenquote:Op zondag 16 augustus 2015 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, net zoals de mythe dat je van hard werken rijk wordt.... Het gekke is dat voornamelijk de bestuurders dit soort onzin uitkraamt.
Bij walmart in de VS zal een inlener, die ze elke dag oppakken aan de kant van de straat om te werken nooit doorgroeien of een vast contract krijgen. Hoe hard ze ook werken of hoe goed ze ook zijn. Per definitie gebeurt dat nooit, dat is beleid.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:53 schreef I-care het volgende:
[..]
Uiteraard. Daar valt dan ook met hard werken veel te verdienenMaar je kunt de straatstenen nog zo hard de straat ingooien maar rijker wordt je er zeker niet van.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:11 schreef Woestijnvos het volgende:
Over 30 jaar word de sharia ingevoerd. En dan gaan ze nog niet de straat op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |