Omdat ze de politieke leugens wellicht zat zijn?quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:01 schreef Ludd het volgende:
Nee, mensen hebben het (nog) veel te goed.
Zo lang zelfs mensen met een minimum inkomen zich nog vakanties en dure i-phones kunnen veroorloven, waarom zouden ze dan in opstand komen?
Ik?quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef hoas het volgende:
Welke bijdrage lever jezelf aan de maatschappij?
Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:01 schreef Ludd het volgende:
Zo lang zelfs mensen met een minimum inkomen zich nog vakanties en dure i-phones kunnen veroorloven, waarom zouden ze dan in opstand komen?
Het geheim is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel immigranten binnenkomen, AZC's zijn wel voller geweest, etc.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:55 schreef GoedStout het volgende:
Steeds meer immigranten, politici die horende doof en ziende blind zijn.
Onvrede onder de autochtone bevolking, morrende immigranten, Brusselse bemoeizucht, wereld die in brand staat.
Zullen Nederlanders ooit de barricades opgaan? Wat denken jullie?
Op korte termijn zie ik dat niet gebeuren, op lange termijn acht ik dit niet ondenkbaar.
En naast dat, amper woonruimte. Althans, betaalbare woonruimte.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef Bosnimf1983 het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..
Dat is frapant, want als je iets doet om vooruit te komen word je bij je enkels afgeknipt aka de BD staat op de stoep.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het geheim is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel immigranten binnenkomen, AZC's zijn wel voller geweest, etc.
Netto is het zelfs nihil wat er binnenkomt, als je de emigratie meerekent.
Het is alleen "hot" om eigen falen in het leven af te geven op een andere groep in plaats van het proberen te verbeteren van de eigen positie.
Wel nee, Nederlanders klagen graag maar ondernemen zelden actie.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef GoedStout het volgende:
[..]
Omdat ze de politieke leugens wellicht zat zijn?
Je zou toch denken dat er bij de burgers ergens een grens is.
Ik betwijfel of het een kwestie van conditioneren is.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wel nee, Nederlanders klagen graag maar ondernemen zelden actie.
Voor wat betreft die grens, je kent die metafoor met die kikker wel toch? Als je een kikker in kokend water zet springt hij er gelijk uit, als je het water langzaam opwarmt blijft hij zitten tot hij gekookt is.
Zo gaat dat nu ook. Als je mensen 10 jaar geleden het beeld gegeven had over hoe het over 20 jaar zou zijn, zouden mensen wellicht in opstand gekomen zijn. Als het echter beetje bij beetje gaat, blijft het bij hooguit wat onvrede. Zeker voor wat betreft de EU is dat het geval. Het is gewoon een kwestie van conditioneren.
Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.quote:
Deja-vuquote:Op zondag 16 augustus 2015 12:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.
Wat dat betreft de EU geweldig werk. Door massale immigratie binnen de EU desintegreren sociale structuren en zullen bij oplopende spanningen frustraties eerder richting bepaalde bevolkingsgroepen gericht worden dan tegen de architecten van de EU.
Nog zo eentje uit de oude doos: verdeel en heersquote:Op zondag 16 augustus 2015 12:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat was ik nog vergeten te vermelden. Dat speelt ook een heel grote rol inderdaad. Zonder sociale cohesie zal er minder snel een eensgezinde vuist gebald worden.
Wat dat betreft de EU geweldig werk. Door massale immigratie binnen de EU desintegreren sociale structuren en zullen bij oplopende spanningen frustraties eerder richting bepaalde bevolkingsgroepen gericht worden dan tegen de architecten van de EU.
Je kan er niet mee omgaan.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:06 schreef GoedStout het volgende:
Dat is frapant, want als je iets doet om vooruit te komen word je bij je enkels afgeknipt aka de BD staat op de stoep.
Een avondje een grimmige sfeer en een paar onnozele hooligans in Den Haag? Als dat al een close call was hebben we weinig te vrezen van onze eigen bevolking.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:12 schreef Monopoly het volgende:
Laatste keer dat het bijna massaal mis ging was na de moord op Fortuyn. Als het toen een buitenlander was geweest met een ander motief van v/d Graaff, dan was het toen best misgegaan denk ik.
Voorlopig zal het nog wel koest blijven.
Doorgaans zijn de "voedselbankgangers" de mensen met schulden. Dat komt vaak door de terugval van een hoger inkomen naar bijstandsniveau terwijl kosten niet gelijk zakken. Ook het te laat (of niet kunnen) opzeggen van abonnementen, het willen aanhouden van de auto, etc helpen daar niet aan mee. Ik zeg niet dat het altijd aan te rekenen is maar vaak is niet zozeer de te lage uitkering een probleem maar te hoge vaste lasten of niet een stap terug kunnen/willen doen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef Bosnimf1983 het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook wel weer mensen die dat niet kunnen en afhankelijk zijn van de voedselbank..
Zwartwerken dan?quote:
Dit dus.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het geheim is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel immigranten binnenkomen, AZC's zijn wel voller geweest, etc.
Netto is het zelfs nihil wat er binnenkomt, als je de emigratie meerekent.
Het is alleen "hot" om eigen falen in het leven af te geven op een andere groep in plaats van het proberen te verbeteren van de eigen positie.
Je hebt winnars en verliezers. Je staat duidelijk in de tweede groep.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:14 schreef GoedStout het volgende:
[..]
Zwartwerken dan?
Dan ga je gepakt worden en krijg je naast boete een straf. Terwijl mensen die miljoenen over de balk smijten een handdruk krijgen voor bewezen diensten![]()
Nee man. Gewoon van de rijken weet je.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:22 schreef Nemephis het volgende:
Wat stel je je dan voor van zo'n opstand? Je zegt ergens dat je nu te weinig verdient. Dus opstand. Chaos. Allemaal shit en de economie op z'n gat. Resultaat = jij krijgt hoger loon?
Mensen met minimuminkomen kunnen geen Iphone veroorloven.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:01 schreef Ludd het volgende:
Dat doet me denken aan het bekende verhaal van Dennis Moorequote:Op zondag 16 augustus 2015 12:22 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee man. Gewoon van de rijken weet je.
Maar ze kopen er wel een.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen met minimuminkomen kunnen geen Iphone veroorloven.
Ik zeg nergens dat ik te weinig verdien. Dat maak jij er vanquote:Op zondag 16 augustus 2015 12:22 schreef Nemephis het volgende:
Wat stel je je dan voor van zo'n opstand? Je zegt ergens dat je nu te weinig verdient. Dus opstand. Chaos. Allemaal shit en de economie op z'n gat. Resultaat = jij krijgt hoger loon?
Onzin. Één van de vele rechtse onderbuikleugens, verspreidt door handlangers. Het gemiddelde hoofdelijke inkomen van een Iphone gebruiker ligt op 80000 dollar.quote:
Ja, en jouw linkse leugen is dat alle minimuminkomens met geld om kunnen gaan. Is niet zo, ze hebben in toenemende mate schulden ten gevolge van consumptief krediet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onzin. Één van de vele rechtse onderbuikleugens, verspreidt door handlangers. Het gemiddelde hoofdelijke inkomen van een Iphone gebruiker ligt op 80000 dollar.
Maar een echte opstand hoeft dus eigenlijk niet van je?quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:27 schreef GoedStout het volgende:
Het gaat er om dat de politiek eens leert luisteren, en dat de Volksvertegenwoordigers ook daadwerkelijk het volk vertegenwoordigen ipv hun eigen agenda's voorop te stellen.
Hoppa, we veranderen van onderwerp.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en jouw linkse leugen is dat alle minimuminkomens met geld om kunnen gaan. Is niet zo, ze hebben in toenemende mate schulden ten gevolge van consumptief krediet.
Het zou niet nodig hoeven zijn, en ik zie het voorlopig ook niet gebeuren.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:29 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar een echte opstand hoeft dus eigenlijk niet van je?
Niet helemaal. De vraag is of eigen falen een reden is om in opstand te komen, natuurlijk.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoppa, we veranderen van onderwerp.
Doei.
Toen de twee stand-up comedians Rutte en Samsom van plan waren om de zorgpremie inkomensafhankelijk te maken, begon er even wat te broeien, geloof ik. Dus schielijk werd deze keutel weer ingetrokken. Wat ze geleerd hebben is dat je de middenklasse best een haircut kunt geven, maar dat moet je dan geleidelijk aan doen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:55 schreef GoedStout het volgende:
Onvrede onder de autochtone bevolking, morrende immigranten, Brusselse bemoeizucht, wereld die in brand staat.
Op korte termijn zie ik dat niet gebeuren, op lange termijn acht ik dit niet ondenkbaar.
Begint al lekker met de marketing tegenwoordigquote:Op zondag 16 augustus 2015 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en jouw linkse leugen is dat alle minimuminkomens met geld om kunnen gaan. Is niet zo, ze hebben in toenemende mate schulden ten gevolge van consumptief krediet.
Lekker vaag weer, net als die 'immigranten'.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:14 schreef GoedStout het volgende:
[..]
Zwartwerken dan?
Dan ga je gepakt worden en krijg je naast boete een straf. Terwijl mensen die miljoenen over de balk smijten een handdruk krijgen voor bewezen diensten![]()
Vaag??quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:33 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Lekker vaag weer, net als die 'immigranten'.
Als je een beter beeld hebt van Nederland zul je zien waarom er geen volksopstand komt.
Ja, dit is idd wel zo ongeveer het algemeen gedachtegoed over mensen met een minimumloon, bijstandtrekkers, werklozen en armen natuurlijk, maar goed er zijn ook andere gedachten over, theorieën en studies, lees dit artikel maar (Long read tho):quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn ook theorieën over hoe overheidsbeleid c.q. inkomensongelijkheid het schulden maken in de hand heeft gewerkt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dit is idd wel zo ongeveer het algemeen gedachtegoed over mensen met een minimumloon, bijstandtrekkers, werklozen en armen natuurlijk, maar goed er zijn ook andere gedachten over, theorieën en studies, lees dit artikel maar (Long read tho):
https://decorrespondent.n(...)even/384450-0b1c02bd
Ja, maw mensen met een minimumloon zijn in feite dom en kunnen niet met geld rondkomen en maken daardoor schulden of armen hebben slechte karaktertrekken kunnen daardoor hun impulsen niet bedwingen, alleen daarom al hebben ze nooit een opleiding gevolgd en en zijn ze arm, dan wel eigen schuld, dikke bult en wie niet werkt zal niet eten (eventueel vergezeld gaand van een citaatje uit de bijbel), is eigenlijk een vrij fantasieloos verweer ter rechtvaardiging van de status quo.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn ook theorieën over hoe overheidsbeleid c.q. inkomensongelijkheid het schulden maken in de hand heeft gewerkt.
POL / #6 Heeft links zijn strijdlust verloren?
Of pagina 77 hier:
http://www.wodc.nl/onderz(...)s.aspx?cp=44&cs=6797
Plus ze zijn erg individualistisch. Als het mij niet raakt heb ik er geen zak mee te maken mentaliteit.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen hebben in Nederland teveel te verliezen om echt in opstand te komen.
Maar wat voor regering willen de revolutionairen precies installeren? Wat moet er allemaal anders? Gaan we de regering omver werpen en dan alle Nederlanders een zak geld geven? Wat is het doel?quote:
De gulden terug invoeren en uit Europa stappen zodat we ons geld weer aan onze bejaarden kunnen geven in plaats van aan de Griekse.quote:
Oprechte vragen van mijn kant.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De gulden terug invoeren en uit Europa stappen zodat we ons geld weer aan onze bejaarden kunnen geven in plaats van aan de Griekse.
Nee. Waarom? Ik ben niet ontevreden, de politici waar ik op stem zijn niet doof en blind, vind de Brusselse invloed geen 'bemoeizucht' en het hele idee om hier de boel ook maar in de fik te zetten omdat dat in de rest van de wereld ook al gebeurt begrijp ik al helemaal niet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:55 schreef GoedStout het volgende:
Natuurlijk wel. Dit was geen oprechte vraag, maar een retorische.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oprechte vragen van mijn kant.
Gelden economische wetmatigheden niet meer na een revolutie?
In essentie is dit wat de revolutie in Griekenland (uit de jaren '70) en die in Venezuela hebben opgeleverd. Over Cuba moet ik nog even nadenken.quote:Gewoon een regering installeren die lak heeft aan begrotingsdiscipline en ongelimiteerd blijft spenderen?
Geen enkele revolutie wordt gestart met het doel om er slechter van te worden. De meeste revoluties zijn gestart om een einde te maken aan een (in de ogen van de revolutionairen) zeer onwenselijk systeem. Bij de revoluties die een einde hebben gemaakt aan dictaturen, zou men kunnen zeggen dat dat is gelukt en dat dat (op de langere termijn in ieder geval) een betere situatie heeft opgeleverd. Denk aan de val van het communisme in Oost-Europa en aan het wieberen van dictators in donker Afrika. Bij andere revoluties, die eenzelfde doel hadden, heeft dat op dat moment of achteraf gezien meer onwenselijkheden opgeleverd. De Oktoberrevolutie en de Spaanse burgeroorlog zijn daar voorbeelden van. Vaak is pas achteraf te zeggen of men er nu slechter of beter van geworden is - en dan is dat ook nog afhankelijk van het perspectief. Er zijn voldoende Russen te vinden die graag terug willen naar de zeer stabiele Sovjet-Unie.quote:Leuk zo'n opstand, maar wat heb je eraan als je er slechter van wordt?
Punt is dat niemand roept om een revolutie natuurlijk. Revoluties lopen ook alleen maar slecht af over het algemeen, maar opstanden niet. En de enige manier waarop ontevredenen hier in NL kunnen zorgen voor een opstand dat is met het rode potloodje. Een electorale opstand dus. Zit dat eraan te komen. Nee, denk ik. We hebben ook geen aansprekende politici die dit kunnen veroorzaken. Echter dat de groep ontevredenen groter wordt, lijkt me niet eens zo'n enorme controversiële stelling te zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat voor regering willen de revolutionairen precies installeren? Wat moet er allemaal anders? Gaan we de regering omver werpen en dan alle Nederlanders een zak geld geven? Wat is het doel?
Ik ken geen enkele opstand vanuit de geschiedenis waar het voor de gewone mens direct na de opstand beter is geworden....quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
Leuk zo'n opstand, maar wat heb je eraan als je er slechter van wordt?
'Miljoenen over de balk smijten', dat is vaag. Je hebt geen flauw idee wat die figuren precies doen.quote:
Misschien, maar Thatcher en veel van de ideologen komen natuurlijk wel uit een conservatieve traditie en zijn niet altijd ex-progressieven.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maw mensen met een minimumloon zijn in feite dom en kunnen niet met geld rondkomen en maken daardoor schulden of armen hebben slechte karaktertrekken kunnen daardoor hun impulsen niet bedwingen, alleen daarom al hebben ze nooit een opleiding gevolgd en en zijn ze arm, dan wel eigen schuld, dikke bult en wie niet werkt zal niet eten (eventueel vergezeld gaand van een citaatje uit de bijbel), is eigenlijk een vrij fantasieloos verweer ter rechtvaardiging van de status quo.
Overigens kwam de interessantste en ietsje minder aan de bijbel gerelateerde aanval op de armen/werklozen etc. uiteindelijk van progressieven zelf hè. In de VS. Deze in feite in de wellfare state teleurgestelde progressieven kwamen er achter dat de verzorgingsstaat, die met name door president Roosevelt werd opgetuigd, de mensen afhankelijk maakten van een hand out. Uitkeringstrekkers verleerden initiatieven te nemen, raakten verslaafd aan drugs en alcohol, hun kinderen groeiden op voor galg en rad en ze zaten apathisch op de sofa achter de buis te wachten op de volgende pay cheque van de uitkerende instanties. Deze groep voormalig progressieven werd met name invloedrijk toen Ronald Reagan (zelf ook ooit bewonderaar van Roosevelt) president werd, maar ook daarna nog onder Clinton en hier in NL.
Dit soort dooddoeners schiet niet op.. Een betere wereld begint niet bij jezelf, maar bij juist bestuur en visie.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef hoas het volgende:
Welke bijdrage lever jezelf aan de maatschappij?
Als de definitie van middenklasse mee omlaag gaat dan zie ik het punt niet....quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:00 schreef H.FR het volgende:
Dat zal er aan liggen of de middenklasse verder kaalgeplukt wordt.
Klopt, net zoals de mythe dat je van hard werken rijk wordt.... Het gekke is dat voornamelijk de bestuurders dit soort onzin uitkraamt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:49 schreef I-care het volgende:
[..]
Dit soort dooddoeners schiet niet op.. Een betere wereld begint niet bij jezelf, maar bij juist bestuur en visie.
Dit is precies het type denken wat ze verlangen van iedereen, maar waar nooit iets mee veranderen zal.
Uiteraard. Daar valt dan ook met hard werken veel te verdienenquote:Op zondag 16 augustus 2015 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, net zoals de mythe dat je van hard werken rijk wordt.... Het gekke is dat voornamelijk de bestuurders dit soort onzin uitkraamt.
Bij walmart in de VS zal een inlener, die ze elke dag oppakken aan de kant van de straat om te werken nooit doorgroeien of een vast contract krijgen. Hoe hard ze ook werken of hoe goed ze ook zijn. Per definitie gebeurt dat nooit, dat is beleid.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:53 schreef I-care het volgende:
[..]
Uiteraard. Daar valt dan ook met hard werken veel te verdienenMaar je kunt de straatstenen nog zo hard de straat ingooien maar rijker wordt je er zeker niet van.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:11 schreef Woestijnvos het volgende:
Over 30 jaar word de sharia ingevoerd. En dan gaan ze nog niet de straat op.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:06 schreef GoedStout het volgende:
[..]
Dat is frapant, want als je iets doet om vooruit te komen word je bij je enkels afgeknipt aka de BD staat op de stoep.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:08 schreef Tocadisco het volgende:
Hebben we er überhaupt ooit eentje gehad dan (als je de Belgische revolutie even niet mee telt)? Verder dan een niet geslaagde poging van Troelstra in 1918 zijn we niet echt gekomen.
Onzin, politici worden gekozen door de verkiezingsbeloftes die ze doen. En laat aan dat laatste nu structureel iets mis zijn. Ze beloven van alles, maar keren na de overwinning 180graden de andere kant op. Dat noem ik geen draaikonterij maar volksverlakkerij.quote:Op maandag 17 augustus 2015 07:45 schreef Hexagon het volgende:
Er komt geen volksopstand omdat ook de onderbuikjes teveel te verliezen hebben.
Daarbij is het een beetje zielig om te gaan janken over het beleid van politici die door het volk zelf iedere keer gekozen en herkozen worden.
Maar toch worden iedere keer opnieuw dezelfde partijen herkozen. Kennelijk wil het volk het zo.quote:Op maandag 17 augustus 2015 07:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onzin, politici worden gekozen door de verkiezingsbeloftes die ze doen. En laat aan dat laatste nu structureel iets mis zijn. Ze beloven van alles, maar keren na de overwinning 180graden de andere kant op. Dat noem ik geen draaikonterij maar volksverlakkerij.
Helaas wel, en laten we eerlijk zijn, ze, de politici, beduvelen de gehele kluit. Dat ben je toch met me eens?quote:Op maandag 17 augustus 2015 07:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar toch worden iedere keer opnieuw dezelfde partijen herkozen. Kennelijk wil het volk het zo.
de 80 jarige oorlog was een opstand tegen Filips 2 van Spanje.quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:08 schreef Tocadisco het volgende:
Hebben we er überhaupt ooit eentje gehad dan (als je de Belgische revolutie even niet mee telt)? Verder dan een niet geslaagde poging van Troelstra in 1918 zijn we niet echt gekomen.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ze moeten water bij de wijn doen als ze willen regeren, omdat een partij zelden de kans krijgt alleen te regeren en op die manier al haar standpunten zonder compromissen door kan voeren. Dat noem ik niet beduvelen, dat ís politiek. Als je dat niet snapt, of niet wilt snappen, stem dan niet.quote:Op maandag 17 augustus 2015 07:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Helaas wel, en laten we eerlijk zijn, ze, de politici, beduvelen de gehele kluit. Dat ben je toch met me eens?
Het is meer water dan wijn inmiddels.quote:Op maandag 17 augustus 2015 08:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ze moeten water bij de wijn doen als ze willen regeren, omdat een partij zelden de kans krijgt alleen te regeren en op die manier al haar standpunten zonder compromissen door kan voeren. Dat noem ik niet beduvelen, dat ís politiek. Als je dat niet snapt, of niet wilt snappen, stem dan niet.
Hangt er vanaf op welke partij je gestemd hebt. Ik ben gezien de situatie zeer tevreden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is meer water dan wijn inmiddels.
Blij dat jij tevreden bentquote:Op maandag 17 augustus 2015 09:15 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hangt er vanaf op welke partij je gestemd hebt. Ik ben gezien de situatie zeer tevreden.
En wat als er nou een politicus komt die in plaats van grote sprongen willen maken met kleine stapjes in de door hem gewenste richting gaat?quote:Op maandag 17 augustus 2015 07:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onzin, politici worden gekozen door de verkiezingsbeloftes die ze doen. En laat aan dat laatste nu structureel iets mis zijn. Ze beloven van alles, maar keren na de overwinning 180graden de andere kant op. Dat noem ik geen draaikonterij maar volksverlakkerij.
Tjah, in theorie maakt de democratie het mogelijk om de democratie af te schaffen. Nu zijn daar wel heel wat checks and balances voor, maar het kan. Ook die vrijheid bestaat, zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:36 schreef Resistor het volgende:
[..]
En wat als er nou een politicus komt die in plaats van grote sprongen willen maken met kleine stapjes in de door hem gewenste richting gaat?
Ik weet dat het een hele foute vergelijking is, maar in het begin wat Hitler ook democratisch gekozen, en mensen juichten voor hem. En toen kwam de Kristallnacht.
Ik zie niet in wat dat met luxe te maken heeft? Kwestie van een weloverwogen keuze maken?quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Blij dat jij tevreden bent![]()
Zelf heb ik ook niet veel te klagen, maar snap dat veel anderen niet die luxe hebben.
Hardop gelachen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onzin. Één van de vele rechtse onderbuikleugens, verspreidt door handlangers. Het gemiddelde hoofdelijke inkomen van een Iphone gebruiker ligt op 80000 dollar.
Nee, want "de politici" is nogal een leeg containerbegrip. Het zijn net mensen, allemaal verschillend en je hebt goeden en slechten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 07:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Helaas wel, en laten we eerlijk zijn, ze, de politici, beduvelen de gehele kluit. Dat ben je toch met me eens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |