abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:15:43 #101
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_155286551
Denk niet dat er in Nederland een volksopstand komt, we mopperen wel maar lopen als makke koeien achter alles aan.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_155286659
Volksopstand? Allemaal een dagje naar Den Haag? Waar Rutte belooft iets te zullen doen "maar daarvoor is tijd nodig" en vervolgens gebeurt er toch niets?
Bij echte revoluties rollen er letterlijk koppen en vloeit er bloed door de straten, dat zie ik in Nederland niet meer gebeuren. (En over Volkert; die is zó gauw weer vrijgelaten dat ik me nu (nogmaals) afvraag of hij de dader wel was.)
Racist
pi_155286873
We hebben dan ook nauwelijks wat te klagen in Nederland. ^O^
Je hoort wel vaak wat boze types oproepen(bijvoorbeeld op de FP) tot gewapende opstanden waarin allochtonen en 'policors' over de kling gejaagd zullen worden, maar ik vraag me af hoe georganiseerd zulke types zijn. Waarschijnlijk amper of niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:35:29 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_155286875
Geweldig hoe de nu levende generaties overtuigd zijn van het feit dat de wereld in de fik staat. :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_155287039
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:35 schreef SpecialK het volgende:
Geweldig hoe de nu levende generaties overtuigd zijn van het feit dat de wereld in de fik staat. :')
Ja, dat vind ik ook wel frappant.

Hoe moesten mensen geleefd hebben onder de dreiging van het communisme/Sovjet-Unie denk ik dan?
pi_155287266
Denk aan de opstand in Egypte. Die werd feitelijke getriggerd door de stijgende voedselprijzen in de wereld waardoor te grote groepen in Egypte gewoon geen eten meer kon betalen.

Ik zeg altijd maar: "als de voorraden op zijn, dan ziet men het werkelijke gezicht van de mens".
Zowel die van een land als van de individu.

Het is al eerder gezegd in deze thread. We hebben het gewoon nog te goed.
pi_155287582
En aangezien de toekomstverwachting lijkt te zijn dat we het er op korte termijn wat beter zullen krijgen, hoef ik nog lang niet bang te zijn dat ik als "politicor"over de kling gejaagd word, of dat haatrechtse mensen naar de macht gaan grijpen.

In al meer dan 200 jaar zijn er alleen gewapende revoluties geweest die voedseltekorten of extreme vrijheidsbeperkingen als achtergrond hadden.

De nieuwe revoluties zijn die der zachte krachten. Dat snappen ze helaas nog niet in het Midden-Oosten.
Go with the flow.
pi_155287631
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook wel frappant.

Hoe moesten mensen geleefd hebben onder de dreiging van het communisme/Sovjet-Unie denk ik dan?
Die werden ook zoetgehouden met leugens als "aan de andere kant van de muur is het veel erger".
Maar geen tegengeluid geven betekent automatisch achteruitgang en onderdrukking. De vraag is: "hoe lang nog" en: "is het tij nog te keren" of zijn we het kieppunt al voorbij?
Racist
pi_155287791
Hoe lang nog ? Dat gaan jij en ik niet meer meemaken. Is het kantelpunt al bereikt ? Nee.
Go with the flow.
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:35:33 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155287910
Toch grappig dat allerlei zolderkamerfiguren zo graag allerlei hel en verdoemenis voorspellen. De wens is de vader van de gedachte?
pi_155287969
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:14 schreef Oud_student het volgende:
De politiek pakt de groepen aan die zich niet kunnen verdedigen:
ouderen, dementen, gehandicapten, etc
Die gaan zeker niet de barricades op :)

Deze groepen worden NIET (noemenswaardig) vertegenwoordigd in de Kamer. :')
pi_155287973
quote:
Die mensen kan ik dit boek van harte aanraden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155287977
quote:
Het is vooral een volstrekt gebrek aan historische kennis inderdaad. Nederland is zelf in de vrij recente geschiedenis nog een heel stuk chaotischer geweest dan vandaag de dag. Maar ja, als je de hele dag bepaalde media leest, dan krijg je het idee dat het hele land een volstrekte no-go area is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_155287978
Ter illustratie : de koude oorlog bereikte in NL en dus ook in het gezin waarin ik werd grootgebracht zijn hoogtepunt door de Varkensbaaikwestie van 1961.

Mijn moeder en alle buurvrouwen gingen voedsel hamsteren. De bekende sloopjes groene erwten en witte bonen in de kelder. En stapels zeep. Mijn vader dreigde , als we ooit later communistisch zouden stemmen, ons te onterven.
Ik was 10, kon nog nauwelijks voor mezelf denken, was doodsbang, maar voelde de rammel in de redeneringen van het *hoger gezag* toen wel al min of meer.
Zo overleefden wij.
Go with the flow.
pi_155288083
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:40 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat nog steeds veel te goed in Nederland. Pas als de negatieve consequenties écht concreet worden, kan het zijn dat er wat reuring komt. Maar een volksopstand? Ik zie het er voorlopig nog niet van komen.
Hoe verklaar je dat de Fransen, daar gaat het ook zeker niet slecht, wel makkelijk in opstand komen?

Toch iets met cultuur?
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:45:03 #116
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_155288110
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:15 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Denk niet dat er in Nederland een volksopstand komt, we mopperen wel maar lopen als makke koeien achter alles aan.
Dit inderdaad.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_155288115
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral een volstrekt gebrek aan historische kennis inderdaad. Nederland is zelf in de vrij recente geschiedenis nog een heel stuk chaotischer geweest dan vandaag de dag. Maar ja, als je de hele dag bepaalde media leest, dan krijg je het idee dat het hele land een volstrekte no-go area is.
Ook hilarisch zijn de mensen die het schuim op de bek krijgen omdat er ergens in een totaal onbekende uithoek van Nigeria iemand om zich heen schiet. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155288117
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:44 schreef Webschip het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat de Fransen, daar gaat het ook zeker niet slecht, wel makkelijk in opstand komen?

Toch iets met cultuur?
Ja, als het je meerdere malen gelukt is, dan ben je geneigd dit vaker te herhalen, lijkt mij.
Go with the flow.
pi_155288124
quote:

[..]

Toch iets met cultuur?
Je doelt op dat handjevol protesterende boertjes?

Dat noem ik geen opstand.
pi_155288152
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een opstand is een groot woord, maar het algemeen bekend dat Fransen veel makkelijker de barricaden opgaan.
pi_155288154
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Franse boeren demonstreren iedere zomer ergens om. (nadruk op demonstratie )
Go with the flow.
pi_155288157
Oohh jeetje..

Apocalypse NOW!!! >:)
Dit gedeelte is te koop
pi_155288173
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:45 schreef Deva51 het volgende:

[..]

Ja, als het je meerdere malen gelukt is, dan ben je geneigd dit vaker te herhalen, lijkt mij.
Hier gaan ze de barricaden niet ( meer) op. Ze proberen het niet meer eens. :')
pi_155288186
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:46 schreef Webschip het volgende:

[..]

Een opstand is een groot woord, maar het algemeen bekend dat Fransen veel makkelijker de barricaden opgaan.
Of je daar als land nou vrolijk van moet worden. Ik zou zeggen van niet.

En waartegen zou de gemiddelde Nederland precies moeten demonstreren? Moet we de boel kort en klein slaan omdat we tot meest welvarende volkeren ter wereld behoren?
pi_155288191
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:47 schreef Unreachable_ het volgende:
Oohh jeetje..

Apocalypse NOW!!! >:)
Precies ! En dan stoer yellen dat ze de popcorn vast klaarzetten. DAT dus.
Go with the flow.
pi_155288203
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:47 schreef Webschip het volgende:

[..]

Hier gaan ze de barricaden niet ( meer) op. Ze proberen het niet meer eens. :')
Waarom zou ik op de barricaden moeten gaan. Geef mij een goede reden.
pi_155288218
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ook hilarisch zijn de mensen die het schuim op de bek krijgen omdat er ergens in een totaal onbekende uithoek van Nigeria iemand om zich heen schiet. :')
Het is ergens natuurlijk ook het steeds kleiner worden van de wereld. De incidentie van dat soort gebeurtenissen neemt niet toe, maar waar je er vroeger niet veel over hoorde is het nu vijf minuten later overal op de wereld te lezen of te zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_155288231
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of je daar als land nou vrolijk van moet worden. Ik zou zeggen van niet.

En waartegen zou de gemiddelde Nederland precies moeten demonstreren? Moet we de boel kort en klein slaan omdat we tot meest welvarende volkeren ter wereld behoren?
De ouderen ( en andere niet-werkenden) hebben tijden de crisis - net als de werkende- fors ingeleverd. En terecht natuurlijk. Iedereen moet dan pijn lijden.

Nu valt er wat te verdelen: werkenden fors op vooruit : niet werkenden fors op achteruit.

Dat zal mensen toch aan het denken moeten zetten. Met een gezond moraal valt dit niet uit te leggen. :')
pi_155288233
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:48 schreef Deva51 het volgende:

[..]

Precies ! En dan stoer yellen dat ze de popcorn vast klaarzetten. DAT dus.
Ik lach hier gwn om. Net als wat KoosVogels zegt....

"Moet we de boel kort en klein slaan omdat we tot meest welvarende volkeren ter wereld behoren? "

I rest my case. Ik doe niet eens mee aan deze bangmakerij topic.

Ciao
Dit gedeelte is te koop
pi_155288257
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:50 schreef Webschip het volgende:

[..]

De ouderen ( en andere niet-werkenden) hebben tijden de crisis - net als de werkende- fors ingeleverd.

Nu valt er wat te verdelen: werkenden fors op vooruit : niet werkenden fors op achteruit.

Dat zal mensen toch aan het denken moeten zetten. Met een gezond moraal valt dit niet uit te leggen. :')
Dan gaan de werklozen toch lekker demonstreren? Komen ze tenminste ook een keur de deur uit.
pi_155288284
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan gaan de werklozen toch lekker demonstreren? Komen ze tenminste ook een keur de deur uit.
Je zou het als journalist ook ter harte kunnen nemen Koos. Waarom schrijf je er geen artikel over?
pi_155288323
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:53 schreef Webschip het volgende:

[..]

Je zou het als journalist ook ter harte kunnen nemen Koos. Waarom schrijf je er geen artikel over?
Zou welkom zijn, een artikel over "Ungesundenes Volksemfinden" .Het liefst een hele serie.
Go with the flow.
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:57:36 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155288395
quote:

[..]

Toch iets met cultuur?
Omdat Fransen geen overlegmodel hebben. Daar verzint de regering iets en kijken ze even aan hoe hard de mensen protesteren. Op basis daarvan zwakken ze het al dan niet af.
pi_155288399
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:53 schreef Webschip het volgende:

[..]

Een artikel over het zoveelste schrijnende geval dat zijn uitkering enkel met de inflatie heeft zien stijgen? Zoiets?
pi_155288420
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:55 schreef Deva51 het volgende:

[..]

Zou welkom zijn, een artikel over "Ungesundenes Volksemfinden" .Het liefst een hele serie.
De kern van het probleem zit dieper dan een rechtsbron in het (straf)recht.

Wat ik aankaart: het morele failliet bij bestuurders. En de gelatenheid van het gepeupel dat als maken schapen zich laten slachten. :')

Er is een sociaal probleem, er ontstaat steeds meer een tweedeling. De samenhang van de samenleving erodeert dat het een lieve lust is.
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:58:41 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155288427
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die mensen kan ik dit boek van harte aanraden.
Deze was beter:
http://www.bol.com/nl/p/d(...)kt/1001004007516453/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155288440
quote:
Ook gelezen. Interessant boek, inderdaad.

Sowieso heeft Achterhuis wel een fijne pen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:01:55 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155288483

In Zweden zijn de vakbonden zo machtig dat ze niet hoeven te staken, en er zelfs geen wettelijk minimumloon bestaat (is allemaal geregeld via CAOs). De vakbonden lobbyen daar tégen een wettelijk minimumloon, dat is echt grappig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155288497
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat Fransen geen overlegmodel hebben. Daar verzint de regering iets en kijken ze even aan hoe hard de mensen protesteren. Op basis daarvan zwakken ze het al dan niet af.
Het overlegmodel is inmiddels duidelijk failliet.

Wie hoor je nou over de ouderen (en anderen die niet mee kunnen doen) hoe ze behandeld worden nu er wat te verdelen valt?

Zelfs de VAKBOND hoor je hier niet over. :')
pi_155288578
Zelfs de SP notabene hoor je hier NIET over. :')
pi_155288610
Volksopstand..... in Nederland?De laatste grote keer was ergens in de 16/17 eeuw. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:14 schreef GoedStout het volgende:

[..]

Zwartwerken dan?
Dan ga je gepakt worden en krijg je naast boete een straf. Terwijl mensen die miljoenen over de balk smijten een handdruk krijgen voor bewezen diensten _O- _O-
Sowieso dubbele standaard en hypocrisie van NL overheid. :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:07:23 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155288623
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:05 schreef Webschip het volgende:
Zelfs de SP notabene hoor je hier NIET over. :')
Waar niet over?

Over het geld dat over de balk wordt gesmeten naar Griekenland (lees: de banken en hun bonussen)?

(dit zijn trouwens oude cijfers, van voor het meest recente steunpakket van 86 miljard.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_155288631
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:02 schreef Webschip het volgende:

[..]

Wie hoor je nou over de ouderen (en anderen die niet mee kunnen doen) hoe ze behandeld worden nu er wat te verdelen valt?

Ja, ouderen, dat zijn de nieuwe slachtoffers, waar ook.
pi_155288649
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:02 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dus we gooien het poldermodel overboord en installeren een linkse dictator? Of hoe moet ik het alternatief precies voor mij zien?
pi_155288668
quote:
13s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, ouderen, dat zijn de nieuwe slachtoffers, waar ook.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het armoedepercentage onder ouderen valt te verwaarlozen. Dan hebben we het echt over nog geen twee procent.
pi_155288682
Volgens de Telegraaf kan zit '80 procent van de senioren in financiële problemen'.

Wat een kolder.
pi_155288711
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar niet over?

Dit: -
-2008-2013: iedereen fors laten inleveren tijdens de crisis (wat terecht is)

-2015:er valt wat te verdelen: werken op voorruit; niet-werkende fors op achteruit!

- premier die "niet kan garanderen dat dit gerepareerd wordt" :|W :|W

De SP had toch op haar achterste benen moeten staan??

Klopkoek: de kwetsbare groepen worden hier NIET vertegenwoordigd. Maw ze kunnen gewoon door gaan met kaalplukken. Zelfs als het goed gaat. -O-
pi_155288778
Ouderen blijken de belangrijkste doelgroep voor de autobranche.

http://www.plusonline.nl/(...)akst-een-nieuwe-auto

Ongeveer de helft van de 65-plussers had het afgelopen jaar een auto. Dit was in 2000 nog maar eenderde.
pi_155288784
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus we gooien het poldermodel overboord en installeren een linkse dictator? Of hoe moet ik het alternatief precies voor mij zien?
Daar zit toch heel veel tussen lijkt me.
pi_155288814
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:13 schreef Webschip het volgende:

[..]

Daar zit toch heel veel tussen lijkt me.
Ik snap niet goed waarom het poldermodel failliet zou zijn. Denk jij beter af te zijn met een regering die de beuk erin gooit en steevast haar eigen plan trekt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')