Waarom zou ik op de barricaden moeten gaan. Geef mij een goede reden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:47 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hier gaan ze de barricaden niet ( meer) op. Ze proberen het niet meer eens.
Het is ergens natuurlijk ook het steeds kleiner worden van de wereld. De incidentie van dat soort gebeurtenissen neemt niet toe, maar waar je er vroeger niet veel over hoorde is het nu vijf minuten later overal op de wereld te lezen of te zien.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook hilarisch zijn de mensen die het schuim op de bek krijgen omdat er ergens in een totaal onbekende uithoek van Nigeria iemand om zich heen schiet.
De ouderen ( en andere niet-werkenden) hebben tijden de crisis - net als de werkende- fors ingeleverd. En terecht natuurlijk. Iedereen moet dan pijn lijden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of je daar als land nou vrolijk van moet worden. Ik zou zeggen van niet.
En waartegen zou de gemiddelde Nederland precies moeten demonstreren? Moet we de boel kort en klein slaan omdat we tot meest welvarende volkeren ter wereld behoren?
Ik lach hier gwn om. Net als wat KoosVogels zegt....quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:48 schreef Deva51 het volgende:
[..]
Precies ! En dan stoer yellen dat ze de popcorn vast klaarzetten. DAT dus.
Dan gaan de werklozen toch lekker demonstreren? Komen ze tenminste ook een keur de deur uit.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:50 schreef Webschip het volgende:
[..]
De ouderen ( en andere niet-werkenden) hebben tijden de crisis - net als de werkende- fors ingeleverd.
Nu valt er wat te verdelen: werkenden fors op vooruit : niet werkenden fors op achteruit.
Dat zal mensen toch aan het denken moeten zetten. Met een gezond moraal valt dit niet uit te leggen.
Je zou het als journalist ook ter harte kunnen nemen Koos. Waarom schrijf je er geen artikel over?quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan gaan de werklozen toch lekker demonstreren? Komen ze tenminste ook een keur de deur uit.
Zou welkom zijn, een artikel over "Ungesundenes Volksemfinden" .Het liefst een hele serie.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je zou het als journalist ook ter harte kunnen nemen Koos. Waarom schrijf je er geen artikel over?
Omdat Fransen geen overlegmodel hebben. Daar verzint de regering iets en kijken ze even aan hoe hard de mensen protesteren. Op basis daarvan zwakken ze het al dan niet af.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:44 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat de Fransen, daar gaat het ook zeker niet slecht, wel makkelijk in opstand komen?
Toch iets met cultuur?
Een artikel over het zoveelste schrijnende geval dat zijn uitkering enkel met de inflatie heeft zien stijgen? Zoiets?quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je zou het als journalist ook ter harte kunnen nemen Koos. Waarom schrijf je er geen artikel over?
De kern van het probleem zit dieper dan een rechtsbron in het (straf)recht.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:55 schreef Deva51 het volgende:
[..]
Zou welkom zijn, een artikel over "Ungesundenes Volksemfinden" .Het liefst een hele serie.
Deze was beter:quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die mensen kan ik dit boek van harte aanraden.
Ook gelezen. Interessant boek, inderdaad.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze was beter:
http://www.bol.com/nl/p/d(...)kt/1001004007516453/
Het overlegmodel is inmiddels duidelijk failliet.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat Fransen geen overlegmodel hebben. Daar verzint de regering iets en kijken ze even aan hoe hard de mensen protesteren. Op basis daarvan zwakken ze het al dan niet af.
Sowieso dubbele standaard en hypocrisie van NL overheid.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:14 schreef GoedStout het volgende:
[..]
Zwartwerken dan?
Dan ga je gepakt worden en krijg je naast boete een straf. Terwijl mensen die miljoenen over de balk smijten een handdruk krijgen voor bewezen diensten![]()
Waar niet over?quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:05 schreef Webschip het volgende:
Zelfs de SP notabene hoor je hier NIET over.
Ja, ouderen, dat zijn de nieuwe slachtoffers, waar ook.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het overlegmodel is inmiddels duidelijk failliet.
Wie hoor je nou over de ouderen (en anderen die niet mee kunnen doen) hoe ze behandeld worden nu er wat te verdelen valt?
Zelfs de VAKBOND hoor je hier niet over.
Dus we gooien het poldermodel overboord en installeren een linkse dictator? Of hoe moet ik het alternatief precies voor mij zien?quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het overlegmodel is inmiddels duidelijk failliet.
Wie hoor je nou over de ouderen (en anderen die niet mee kunnen doen) hoe ze behandeld worden nu er wat te verdelen valt?
Zelfs de VAKBOND hoor je hier niet over.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het armoedepercentage onder ouderen valt te verwaarlozen. Dan hebben we het echt over nog geen twee procent.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:07 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, ouderen, dat zijn de nieuwe slachtoffers, waar ook.
Dit: -quote:
Daar zit toch heel veel tussen lijkt me.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus we gooien het poldermodel overboord en installeren een linkse dictator? Of hoe moet ik het alternatief precies voor mij zien?
Ik snap niet goed waarom het poldermodel failliet zou zijn. Denk jij beter af te zijn met een regering die de beuk erin gooit en steevast haar eigen plan trekt?quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:13 schreef Webschip het volgende:
[..]
Daar zit toch heel veel tussen lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |