SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:51 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb hier helemaal door alle heisa nog geen afscheid genomen.
Kraamweek voorbij gevlogen. Gelukkig hadden we twee dagen extra geregeld gekregen via de verloskundige. Niet dat ze heel veel hoefde te doen, maar het was fijn om haar toch in huis te hebben voor een paar uur. De laatste dag hebbeb we zelfs onderuit gehangen en disc gekeken, want het was overal veel te warm voor.
Ik zal binnenkort eens een topic gaan doorschuiven. Blijf hier voorlopig wel meelezen en jubelen hoor![]()
voor diegene met de hoge bloeddrukken,Voel je je al weer wat beter stippel? Kan me voorstellen dat dat zijn tijd nodig heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede spoiler, heb er zelf hier ook al naar gevraagd. En aangegeven dat ik op dat gebied wat zorgen heb. Maar als ze dan net zo oplettend en controlerend als nu zijn denk ik dat dat wel goed gaat komen.
Fijn dat je nog wel kraamzorg hebt gehad. Lijkt me toch wel heel fijn, ondanks dat ze niet veel hoefde te doen.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Pinq, daar durf ik geen antwoord op te geven. Het enige wat ik je kan zeggen is dat ik eerder wel een hoge buikpijn heb gehad in de zwangerschap (die bandpijn zeg maar), en dat ik toen wel heel licht eiwitverlies boven de grens had. Dat is toen wel weer gezakt onder de grens.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:17 schreef pinquit het volgende:
Nog een keer mn vraag:
Ik had pas ook 'hoge buikpijn' maar ik vond het eigenlijk gewoon kramp in de spieren rond mijn longen en zelfs luchtpijp. Het ging weer over ook. Toen bedacht ik me dat ik helemaal niet weet of het pre-eclampsie hoge buikpijn/bandgevoel iets is dat constant aanhoudt of weg kan trekken en alsnog slechte boel is?! Iemand?
Hier vragen ze elke keer of ik paracetamol wil tegen de hoofdpijn (waatschijnlijk een bijwerking van de Adalat) maar daar zeg ik ook standvastig nee op.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:21 schreef mousemicky het volgende:
Pinquit, dat lijkt me echt een vraag die je gewoon de verloskundige moet stellen. Even bellen dus, lijkt me dat zij jou de juiste vragen kan stellen om er achter te komen of je even langs moet komen voor extra controle.
Bij mij was het niet altijd even pijnlijk, soms wat minder. Gaan staan hielp geloof ik wel wat, maar het gevoel bleef. Paracetamol deed het wel verdwijnen trouwens. Geen goed idee om dat te slikken dus als er echt iets aan de hand is, mocht ik dus ook niet meer toen ik eenmaal in het zkh was, ze wilden juist graag weten of t erger werd of niet (kreeg wel andere mediactie natuurlijk).
ik voel me wel iets wat beter. Veel moe en snel leeggetankt. Mijn bloeddruk word niet meer zoveel gecontroleerd, moet nu via de huisarts gaan en kijken wanneer we gaan afbouwen van de medicatie.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Voel je je al weer wat beter stippel? Kan me voorstellen dat dat zijn tijd nodig heeft.
Goede spoiler, heb er zelf hier ook al naar gevraagd. En aangegeven dat ik op dat gebied wat zorgen heb. Maar als ze dan net zo oplettend en controlerend als nu zijn denk ik dat dat wel goed gaat komen.
Fijn dat je nog wel kraamzorg hebt gehad. Lijkt me toch wel heel fijn, ondanks dat ze niet veel hoefde te doen.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 05:50 schreef Daui het volgende:
Doet een klein vreugdedansje. Week 27![]()
Op naar week 28, volgens de kinderarts een wereld van verschil
Herkenbaar, maar het was een van de beste beslissingen van dit jaar. En je faalt echt niet hoor! Jij en de baby komen nu echt wel op de eerste plaats!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]![]()
En jouw meneren blijven gewoon nog een poos zitten hoor!
Hier ook een wisseldag; 28 weken vandaag. Kom maar op laatste trimester...
En ik heb besloten dat ik op mijn werk ga overleggen over de dagindeling. De werkdruk is voor mij nu echt even te hoog en de dagen te lang. Ergens voelt dat als falen, maar ik was gisteren compleet gesloopt en dat was na 1 dag. Heb alleen maar op de bank liggen huilen.. Dat ga ik niet volhouden tot verlof..
Gekkiequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 02:25 schreef pinquit het volgende:
Pfff blergh, mn buik past niet meer in mn buik
Doe wat je zelf fijn vindt. Wij hebben het kaartje na 1 of 2 weken verstuurd, met daarin de link naar de blog. Maar als het voor jou fijner voelt het kaartje pas te versturen als ze thuis is, moet je het dan pas doen. Ik wilde gewoon zelf iedereen laten weten dat de meiden er waren, dus ik wilde snel het kaartje versturen. Dat is heel persoonlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:57 schreef J0ycie88 het volgende:
33 weekjes!! Die hebben we in de pocket!
Mijn meisje is sinds gisterenavond lekker druk, zulje zien dat ze zo tijdens de CTG gaat rustenHeb het gevoel alsof mijn buik alle kanten op gaat. Zo fijn
Vanmorgen weer een bloeddruk van 124/84, het moet niet gekker worden
Stippel, hier hebben vriend en ik het ook over kaartjes gehad. En die hebben hier ook geen prio. We hebben wel globaal gekeken wat we willen maar wanneer we ze versturen, geen idee. L. Had zoiets van 2 weekjes na de geboorte, ligt een beetje aan de termijn en als je bij mij diep in mijn hart kijkt zou ik ze misschien pas willen sturen als we straks lekker thuis zijn.
Zijn er mama's met tips hierover?
Mijn vriend was gisteren heel enthousiast, naja enthousiast, hij had contact gehad met Earlybirds omdat hij in eerste instantie zelf tips wilde om foto's te maken. Maar nu lijkt hij het toch wel mooi te vinden dat mocht het zover komen dat ons meisje te vroeg komt er iemand van buitenaf komt
Maar voor nu zijn we positief. En op naar de 34
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 05:50 schreef Daui het volgende:
Doet een klein vreugdedansje. Week 27![]()
Op naar week 28, volgens de kinderarts een wereld van verschil
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:57 schreef J0ycie88 het volgende:
33 weekjes!! Die hebben we in de pocket!
<3 met meerdere vleugels, ja echt!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Gekkie![]()
Ik droomde over jou en je huis. Ik kreeg een rondleiding. Het was heel groot. Maar dan ook paleis achtig groot zeg maar. Waar je kan rennen door de gangen![]()
Best handig idd. De vrouw aan de telefoon zei dat dat kon maar ik zei: ohjoh kom maar langs, tis al zo lang geleden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:36 schreef Estrys het volgende:
Intake voor de kraamzorg: "het kan ook telefonisch." Nou lijkt me primaGeen plintjes schoon te maken
Dat laatste meen je niet toch? Parkeerkosten zijn toch gewoon voor hun eigen rekening.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:08 schreef pinquit het volgende:
[..]
Best handig idd. De vrouw aan de telefoon zei dat dat kon maar ik zei: ohjoh kom maar langs, tis al zo lang geleden.
Toen ik meteen verhuizing doorgaf vroeg ze blij of ik dan in een nieuwbouwwijk woonde zonder parkeergedoeHahahaha, nee.
Binnenstad, ramp met parkeren, en betaald parkeren everywheresucces he!
toen zei ze dat de parkeerkosten die de kraamhulp maakt voor mijn rekening zijnbuh
Staat er iets over in de voorwaarden bij de kraamzorg?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:16 schreef pinquit het volgende:
Ja vind het ook best gek. Dus ook voor de kraamweek :/ gek dat ze zelf niks kunnen regelen met de gemeente oid.
Is een 1 iets belangrijks of juist niet belangrijk? Wat voor dingen staan daarop?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:14 schreef Estrys het volgende:
o echt? Vind ik ook wat raar hoor, die parkeerkosten. Je hoeft de benzine toch ook niet te betalen?
Ik heb een mail binnen nu waarop ik aan kan geven wat belangrijk is voor mij. Ik vul gewoon lekker overal een 1 in
https://www.kraamzorgdewa(...)ingsvoorwaarden.htmlquote:Parkeren
In grootstedelijke gebieden is er vaak een parkeerprobleem. Wanneer dit probleem zich voordoet in jouw woonomgeving, verzoeken wij je een eventuele parkeerontheffing voor de kraamverzorgende te regelen. Wanneer de kraamverzorgende parkeerkosten moet maken, brengt zij de kosten bij jou in rekening.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef Mapiya het volgende:
We hebben een knipper! Alles zag er prima uit. 1.5 cm nu
Woohooquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef Mapiya het volgende:
Tsja als t in de aanvullende voorwaarden staat dan is het idd jammerdebammer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef Dot. het volgende:
De Waarden heeft het toch echt als aanvullende voorwaarde:
[..]
https://www.kraamzorgdewa(...)ingsvoorwaarden.html
yaaaaay!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef Mapiya het volgende:
ja 1 is belangrijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:57 schreef Daui het volgende:
[..]
Is een 1 iets belangrijks of juist niet belangrijk? Wat voor dingen staan daarop?
Bij Anders nl Mijn man - niet belangrijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:17 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja 1 is belangrijk.
zorg voor jou en je baby: Onze belangrijkste zorg is de zorg voor jullie
Borst- en flesvoeding
Broertjes en zusjes
Wassen en strijken
De warme maaltijd
Het huishouden bijhouden
De kraamvisite
Anders, nl.
Ik snap alleen die warme maaltijd niet zo goed want om 15 uur gaat de kraamzorg naar huis. Dus zou ze wat klaar kunnen zetten hoogstens. Of zal ik tussen de middag warm gaan eten in de kraamweek?![]()
Mijn man vroeg zich af waarom hij niet op het lijstje staat.
Terechte vraag imho van je man. Helaas worden die nogal ns vergeten. In de hele keten van zw.schap. En dan bedoel k niet alleen het leren om een luiertje te verschonen of een badje te maken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:17 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja 1 is belangrijk.
Borst- en flesvoeding
Broertjes en zusjes
Wassen en strijken
De warme maaltijd
Het huishouden bijhouden
De kraamvisite
Anders, nl.
Ik snap alleen die warme maaltijd niet zo goed want om 15 uur gaat de kraamzorg naar huis. Dus zou ze wat klaar kunnen zetten hoogstens. Of zal ik tussen de middag warm gaan eten in de kraamweek?![]()
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:22 schreef Estrys het volgende:
Ik dacht toch zeker dat bij de eerste de partner nog op het lijstje stond. Maar die zal er gaandeweg afgevallen zijn of zo.
Hier is er niets gezegd over warme maaltijd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:17 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja 1 is belangrijk.
Borst- en flesvoeding
Broertjes en zusjes
Wassen en strijken
De warme maaltijd
Het huishouden bijhouden
De kraamvisite
Anders, nl.
Je bent niet de enige en die van mij slaapt al een tijdje ergens anders. Vaak komt hij sochtends dan nog even knuffelenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Zijn er meer meiden die snurken? Ik schijn dat sinds het derde trimester te doen, mijn man doet geen oog dicht, en overweegt zelfs elders te slapen. Ik vond t eerst wel lachwekkend maar inmiddels voel ik mij behoorlijk schuldigheb t niet door en lig echt in coma snachts. Iemand tips?
Heel veel vrouwen snurken tijdens de zwangerschap, daar moet je je echt niet schuldig over gaan voelen hoor. Dat is niet iets waar jij iets aan kunt doen en (als het goed is) dan is het iets wat vanzelf weer over gaat tzt. Jammerdebammer voor je man maar leuker kunnen we het niet maken zeg maar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Zijn er meer meiden die snurken? Ik schijn dat sinds het derde trimester te doen, mijn man doet geen oog dicht, en overweegt zelfs elders te slapen. Ik vond t eerst wel lachwekkend maar inmiddels voel ik mij behoorlijk schuldigheb t niet door en lig echt in coma snachts. Iemand tips?
Oh god, arms kerels.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:05 schreef Skoap het volgende:
Mijn kraamverzorgster vertelde een verhaal.
Zij "leerde" de mannen altijd douchen met de nieuwe baby. En daarvoor zou ze wat uitleg geven terwijl de man met de baby onder de douche ging staan Er was 1 vader geweest die zo ongeveer de hele nacht wakker had gelegen want "Morgen zou hij in zijn nakie onder de douche moeten terwijl de kraamverzorgster toe keek"![]()
(Ze liet de mannen natuurlijk gewoon hun boxershort aanhouden
)
Hebben ze hier niets over gezegd eigenlijk... staat ook niet in de brochures.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:34 schreef Minarosa het volgende:
Wat misschien handig is om te weten (of heel logisch is maar ik niet wist): kraamhulp lunchte ook mee. Ze maakte om exact half een lunch (wij lunchen zelf meestal later als we samen zijn/niet werken en eten 's avonds op mediterrane tijden) en ik vond het lastig om aan te geven dat later handiger was, ik merkte dat zij ook haar ritme haf. Maar goed, de eerste dag hadden we te weinig brood omdat ik geen rekening met haar had gehoudenDacht dat ze haar eigen lunchpakket zou hebben.
Mijn kraam had wel haar eigen lunchpakket mee. De ene dag dat ze die vergeten was, vroeg ze ook heel netjes of ze misschien een boterham mocht pakkenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:34 schreef Minarosa het volgende:
Wat misschien handig is om te weten (of heel logisch is maar ik niet wist): kraamhulp lunchte ook mee. Ze maakte om exact half een lunch (wij lunchen zelf meestal later als we samen zijn/niet werken en eten 's avonds op mediterrane tijden) en ik vond het lastig om aan te geven dat later handiger was, ik merkte dat zij ook haar ritme haf. Maar goed, de eerste dag hadden we te weinig brood omdat ik geen rekening met haar had gehoudenDacht dat ze haar eigen lunchpakket zou hebben.
Nou ook dat verschilt per organisatiequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:34 schreef Minarosa het volgende:
Ach, wij moeten ook naakt voor jan en alleman, mag ie best wat terug doenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:05 schreef Skoap het volgende:
Mijn kraamverzorgster vertelde een verhaal.
Zij "leerde" de mannen altijd douchen met de nieuwe baby. En daarvoor zou ze wat uitleg geven terwijl de man met de baby onder de douche ging staan Er was 1 vader geweest die zo ongeveer de hele nacht wakker had gelegen want "Morgen zou hij in zijn nakie onder de douche moeten terwijl de kraamverzorgster toe keek"![]()
(Ze liet de mannen natuurlijk gewoon hun boxershort aanhouden
)
Ja dat had ik bij mn oudste ook heel erg! Het gevoel van de verplichte praatjes enzo. Lief mens verder hoor maar hmm. Bij tweede was dat niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:47 schreef Minarosa het volgende:
Mja ik ontbijt en lunch het liefst in rust met de kranten erbij en al helemaal als ik me niet helemaal top voel (zoals na een bevalling). Soms had ik wel het gevoel dat ik haar moest 'entertainen' want zij was duidelijk niet zo van het solitair eten. Er was bij ons verder ook niet zo veel te doen (geen groot huis, geen andere kinderen, borstvoeding liep goed dus ik had wel het gevoel dat ze zich af en toe verveelde (ging ze een tijdschrift lezen). Al met al superfijn zo'n kraamhulp maar het herdefinieert wel je ritme en ik was ook wel weer heel blij toen ik niet meer op tijd hoefde op te staan en mijn eigen eettijden weer kon kiezen. Misschien dat ik de volgende keer minder uren neem (had er nu 49), alhoewel dat wellicht voor een tweede wel weer handig is.
Jawel. Mijn stagebegeleidster destijds was woest en heeft de boodschap luid en duidelijk overgebracht aan kraambureau. Ik denk dat die ook het nodige hebben besproken. Maarja... moraal van het verhaal, als je het niet uitspreekt kan er helaas ook niets veranderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:51 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dat was hier precies zo, Dot. En het afvallen ging toch al wat te rap, dus ik moest echt wel goed eten in combinatie met herstel en de bv. Dan zijn twee boterhammen te weinig. Toen ik op een gegeven moment zei dat het belangrijk was dat ik genoeg at en dronk, kwam ze wel een extra kopje thee met een koekje brengen.. Verder was ze echt geweldig.
En mignonne, dat kan toch niet!! Zo'n vrouw wordt daar toch wel op aangesproken, mag ik hopen?
Oh, ik heb die huissleutel meteen gegeven, heerlijk! Mijn vriend sliep meestal nog als ze kwam en ik ging echt die twee trappen niet af de eerste dagen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat had ik bij mn oudste ook heel erg! Het gevoel van de verplichte praatjes enzo. Lief mens verder hoor maar hmm. Bij tweede was dat niet.
Mn laatste kraam die 2 x 3 uur kwam nog die begon over dat ze bij andere gezinnen een huissleutel kreeg en of wij er ook een voor haar hadden. Hoefde ik niet op te staan. Mja lief maar nee dankje.
Ik geef mijn huissleutels met reden al niet aan mn ouders/schoonouders zeg maar![]()
niks voor mij dan sta ik liever op.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou ook dat verschilt per organisatiemijn kraam had haar eigen bammetjes mee met beide kinderen. Ik ben wel ns ergens geweest en die mevrouw gaf schoorvoetend op dag 5 of 6 aan dat ze zich toch wel erg stoorde aan de kraam. Goh nou hoezo dan. Ja ze kwam elke dag pas tegen 11 aan en trok dan eerst de koelkast open met de mededeling dat ze nog niet ontbeten had. Bakkie kappesjieno dr bij uit de dure automaat van mevrouw zonder te vragen. En ze ging dan tegen 2 uur weer weg want er was niks meer te doen. Die werkte echt alleen het minimale af qua taken en vertrok daarna weer. De kraamvrouw had nog geen boterham of stuk fruit gezien, dat maakte haar eigen vrouw dan maar voor haar
en als de vrouw van kraamvrouw koffie maakte voor visite dan had de kraam nog het lef om te vragen of ze ook ff een kappesjieno voor haar kon maken
![]()
ik vond het zo erg en naar voor haar dat ze het pas zo laat had verteld. Als ze het eerder had gezegd dan hadden we met kraambureau iets kunnen regelen. Nu hebben we "stiekem" een 9e en 10e dag bij geïndiceerd met een andere kraam zodat ze hopelijk nog een beetje in de watten gelegd kon worden. Zo zielig.
Ja ik kan daar dus echt niets mee, mensen die mijn sleutels hebbenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, ik heb die huissleutel meteen gegeven, heerlijk! Mijn vriend sliep meestal nog als ze kwam en ik ging echt die twee trappen niet af de eerste dagen.
En als mijn kraam zich verveelde ging ze het beddengoed strijkenVolgens mij heeft ze, buiten het eten om, geen moment gewoon gezeten
Ja, dat is misschien wat overdreven idd...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik kan daar dus echt niets mee, mensen die mijn sleutels hebbenen al helemaal niet voor 2x 3 uur.
Bij de intake kun je vaak wel wat wensen aangeven (roken/ niet roken, goed met andere kinderen/ huisdieren), maar sommige dingen zal de organisatie echt niet weten (wie er te veel kletstquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:02 schreef Myrr het volgende:
Kun je niet een beetje een profiel invullen ofzo in wat je wel of niet zoekt.
Dat jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:11 schreef Skoap het volgende:
En als je het zelf niet bent, vraag je partner het te regelen. Een klik/match met je kraamhulp is echt belangrijk!
Leeftijd zegt niks hèquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:02 schreef Myrr het volgende:
Kun je niet een beetje een profiel invullen ofzo in wat je wel of niet zoekt.
Ik heb ook geen zin om de hele tijd te kletsen, tenzij het zo een Bep is die super gezellig is en me heel veel kan leren. Wil geen grietje in huis. Vind een oudere verloskundige ook fijner dan een jonge, meer ervaring.
Ik wil vooral veel leren en eten, maar ook af en toe met rust gelaten worden.
En smoothies.
Dat zou je denken hequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:19 schreef gestreeptestoel het volgende:
En ik neem aan de de kraamhulp toch ook wel kijkt wat t gezin nodig heeft. Hoop ik..
ZE moeten toch in kunnen spelen in de situatie. Het kan dan een enorme kletskous zijn, maar als blijkt dat t gezin daar geen behoefte aan heeft, dat ze zich toch wat Anders opstelt.
Dat is waar, maar als ze maar ouder is dan ik. Gewoon iemand van minstens 30. Merk dat ik daar iets beter mee kan dan met leeftijdsgenoten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:25 schreef Skittles het volgende:
[..]
Leeftijd zegt niks hèeen ouder iemand kan ook juist een heel ouderwetse opvatting over bepaalde zaken hebben, waar een jongere juist een frisse kijk met nieuwe inzichten kan verschaffen.
Ik heb dat met 20 jarige. Dat ze van een geboortejaar zijn waarvan ik me nog heel goed kan herinneren wat ik deed dat jaar. Of 'he dat jaar leerde mijn man en ik elkaar kennen' ja oma. Ik vind dat veel te confronterendquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:34 schreef Myrr het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als ze maar ouder is dan ik. Gewoon iemand van minstens 30. Merk dat ik daar iets beter mee kan dan met leeftijdsgenoten.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:37 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb dat met 20 jarige. Dat ze van een geboortejaar zijn waarvan ik me nog heel goed kan herinneren wat ik deed dat jaar. Of 'he dat jaar leerde mijn man en ik elkaar kennen' ja oma. Ik vind dat veel te confronterend![]()
Misschien dat ik het bij een tweede/derde minder erg zou vinden. Nu bij de eerste wil ik vooral zoveel mogelijk leren en vind het ook leuk en fijn om dingen te leren/horen van mensen die er zelf ervaring in hebben. Die net wat meer kneepjes en handigheidjes weten en dingen efficiënter doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:45 schreef mousemicky het volgende:
Zou er iemand wel blij zijn met een kraamhulp die net van school komt? Ik denk dan al snel: wat weet jij nou van baby's, je bent zelf haast nog een kind![]()
Ach, we gaan het wel zien. Ik heb iig aangegeven dan een stagiair in principe wel welkom is, al is het maar dat er dan iemand extra is om met J. te spelen
Ik had een engel van een kraamhulpquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:53 schreef mousemicky het volgende:
Zeg jongens, hou eens op met die verhalen over horrorkraamhulpen![]()
Ik heb bij J. geen kraamzorg thuis gehad, en ben er nu ook een beetje huiverig voor. Ik ben namelijk heel graag alleen in m'n eigen huis, en ben al helemaal niet van de verplichte social talk... Zo'n eeuwig kwekkende dame die je geen moment met rust laat is echt het doemscenario...
Eigenlijk hoop ik dat ik iemand krijg die goed is met J. (mijn aandachtsvragend monster), en die lekkere fruitsmoothies kan maken
O, en die zich niet verbaast over de hoeveelheid eten die ik op een dag kan wegwerken
![]()
Ik wel. Zal misschien aan mijn eigen leeftijd liggen, het feit dat ik daar ook wel eens "gediscrimineerd" mee word en ik vind dat iedereen de kans verdient te leren hoe het moet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:45 schreef mousemicky het volgende:
Zou er iemand wel blij zijn met een kraamhulp die net van school komt? Ik denk dan al snel: wat weet jij nou van baby's, je bent zelf haast nog een kind![]()
Ach, we gaan het wel zien. Ik heb iig aangegeven dan een stagiair in principe wel welkom is, al is het maar dat er dan iemand extra is om met J. te spelen
Komt dat door de hitte? Dat je bloeddruk wat hoger is?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Een halve sticker van de VK. Bloeddruk hoog, beetje eiwit in de urine. Donderdag nog een keer bloeddruk en urine checken, volgende week nog een keer ctg. Baby ligt iig nog steeds met hoofd naar beneden..
Precies, de vpk in het ziekenhuis die mijn tepels en bijna mijn bv naar zijn grootje hebben geholpen waren stuk voor stuk doortastende ervaren dames met een zeer sterke mening over hoe t allemaal zou moeten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:30 schreef Skittles het volgende:
Maar zo'n "grietje" komt niet vers uit de schoolbanken zonder enig praktijkervaring, toch?
Ook iemand met 30 jaar ervaring kan dingen qua borstvoeding adviseren of de keuze aan jou gelaten hebben welk advies je wilde aannemen, waardoor je na een paar dagen al over gaat naar flesvoeding.
Ik ben het met je eens dat ervaring een rol speelt, maar doortastendheid is imo een eigenschap die je moet bezitten.
Jawel dr is wel iets in jouw durp zei google mequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:23 schreef pinquit het volgende:
Jap, ik heb kraamzorg bij De Waarden aangevraagd natuurlijkpech dus. Verder heb ik zelf gewoon een parkeervergunning, maar zoiets als bezoekersdinges hebben ze hier geloof ik niet, maar ik ga het wel uitzoeken even.
Verder tsja, ik ga toch voor minst mogelijk aantal uurtjes, dus ahwell. Bij Max kwam de kraam gewoon op de fietshopen dat k nu weer iemand krijg die in de buurt woont
Ohquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jawel dr is wel iets in jouw durp zei google meiets met bezoekersvergunning ofzo. Kost dan 38 euro geloof k. Vast goedkoper dan in de meter gooien
dat hoop ik maar!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:48 schreef Daui het volgende:
[..]
Komt dat door de hitte? Dat je bloeddruk wat hoger is?
Vind het vooral een Barbababy nu! Een roze. Maargoed, ik ben een faal in het raden van geslacht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:23 schreef L0t.. het volgende:
Joehoe! Ik val ff binnen zonder bij te lezen. Vandaag termijnecho gehad en alles zag er super uit!![]()
Paar dagen vooruit gezet en vandaag precies 11 weken. Officiële UD nu 1 maart. Bizar toch weer om te zien hoe zo'n kindje in een paar weken tijd van blob tot heel mensje ontwikkelt, was zelfs al druk aan het bewegen.
Voor de nub-experts:
[ afbeelding ]
Brand los!
Niet alleen voor het kleintje bedoeld he, ook voor jezelf.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:34 schreef silliegirl het volgende:
Kraamzorg, tsja. Ik zou ook liever een meer ervaren iemand hebben denk ik. Ik heb behoefte aan iemand die er gewoon kan staan. Als ik het gevoel ga hebben dat ik moet sturen ben ik er denk ik snel klaar mee.
Maar; als je iemand treft die er kan staan en net van school komt; ook prima.
Ik heb nog een uitzetlijst vraagje hoor: een digitale thermometer.. Dat moet gewoon zo'n standaard ding zijn denk ik? Of kan een oorthermometer ook al voor zo'n kleintje?![]()
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:58 schreef ingee het volgende:
[..]
Niet alleen voor het kleintje bedoeld he, ook voor jezelf.
Zoals mijn kraamzorg 2x daags zei: "Je mag zelf je bil even omhoog houden."
Dekens voldoen prima! Wij hadden er wel meer dan één nodig (2 dekens en mijn reservetrui + kruik onderin de cosi), maar dat was 's avonds laat in de februari vrieskou.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]oh.
Thanks dames!
Volgens mij moet ik nog een thermometer en nog wat extra kleertjes kopen, dan heb ik de uitzetlijst compleet!
Nog een vraag: Voor de trip met verse baby naar huis vanuit het ziekenhuis; kan dat in een wikkeldeken of moet ik een vestje/jasje hebben dan?
Goede tip, kruik mee naar 't ziekenhuis! Check.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:13 schreef ingee het volgende:
[..]
Dekens voldoen prima! Wij hadden er wel meer dan één nodig (2 dekens en mijn reservetrui + kruik onderin de cosi), maar dat was 's avonds laat in de februari vrieskou.
En thermometer: neem er eentje (of twee) die in een paar seconden klaar zijn. Een minuut met zo'n ding in de bips van je baby bij elke verschoning is ook zo sneu.
En ik edit nog ff door: Bij mij zat er een in het kraampakket. Dat is niet standard, maar je kan het even afwachten.
Ze is terug met 36 en 4 dagen geloof ik. Maar hoorde net dat ze haar eigen autostoel van stokke bij mijn moeder achterlaat voor mij. Daar past het manneke niet meer in. Daarom heeft ze mijn mc.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:25 schreef mousemicky het volgende:
O ja, ik moet ook nog een extra thermometer, de kraamzorg wil hier dat je er 2 hebt... Wij hebben een snelle (5 seconden klaar geloof ik?) met flexibele punt voor peuter (en baby dus). Hadden daarvoor eentje die er echt een minuut minimaal over deed, rotding, weggegooid dus, daar had peuter geen geduld voor...
O, en een wikkeldeken kan prima natuurlijk, maar kijk dan wel even dat je er eentje hebt waar de maxi-cosi gordels doorheen kunnen.
Estrys, ik denk dat ik dat niet zou accepteren als ik jou was. Maxicosi terug in jouw eigen huis uiterlijk bij week 37 lijkt me geen onredelijke eis. Je zult maar echt met 37 weken bevallen in het ziekenhuis, en dan zelf van alles moeten gaan regelen...
Zus moet er dan maar eentje van iemand anders lenen, een eigen maxi-cosi kopen, of misschien kan kind al door naar een grotere autostoel?
Zo, dan ga je snel! Ik moet hier nog driekwart van de uitzetlijst aanschaffen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]oh.
Thanks dames!
Volgens mij moet ik nog een thermometer en nog wat extra kleertjes kopen, dan heb ik de uitzetlijst compleet!
Nog een vraag: Voor de trip met verse baby naar huis vanuit het ziekenhuis; kan dat in een wikkeldeken of moet ik een vestje/jasje hebben dan?
Ik kreeg de kriebels na dat bloeddruk verhaal vorige week. Zo van "oh nee! Straks moet ik rust houden en is er nog niks in huis". Dus ik heb flink geshoptquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:30 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Zo, dan ga je snel! Ik moet hier nog driekwart van de uitzetlijst aanschaffen.
Als ik de tijd had, had ik wellicht ook wel meer bij elkaar. Maar nog steeds druk bezig met klusjes afronden voor de babykamer + rest van de zolder, trap etc. etc.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kreeg de kriebels na dat bloeddruk verhaal vorige week. Zo van "oh nee! Straks moet ik rust houden en is er nog niks in huis". Dus ik heb flink geshopt![]()
.
Mja, hier moet er ook nog wel wat geklust worden, maar ik weet dat ik daarvoor een beroep kan doen op familie indien echt nodig. Babyuitzet aanschaffen is dan toch wat lastiger (al kan alles als het moet natuurlijk), maar ik wilde nogal veel specifieke zaken écht hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:35 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Als ik de tijd had, had ik wellicht ook wel meer bij elkaar. Maar nog steeds druk bezig met klusjes afronden voor de babykamer + rest van de zolder, trap etc. etc.
Ik ben vooral benauwd dat ik dat de komende weken steeds minder ga kunnen.
Toch snap ik dat niet zo goed... Als je zelf je bil omhoog kan houden kan je toch ook jezelf tempen? Ik heb dat altijd gewoon zelf gedaan. Dat hoeft écht niemand voor mij te doen als ik dat gewoon zelf kanquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:58 schreef ingee het volgende:
[..]
Niet alleen voor het kleintje bedoeld he, ook voor jezelf.
Zoals mijn kraamzorg 2x daags zei: "Je mag zelf je bil even omhoog houden."
Neequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:46 schreef Estrys het volgende:
Had je nog overleg gehad Sillie op je werk?
Ja, dat had ik achteraf ook wel kunnen doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Toch snap ik dat niet zo goed... Als je zelf je bil omhoog kan houden kan je toch ook jezelf tempen? Ik heb dat altijd gewoon zelf gedaan. Dat hoeft écht niemand voor mij te doen als ik dat gewoon zelf kan
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:53 schreef ingee het volgende:
[..]
Ja, dat had ik achteraf ook wel kunnen doen.
Maar ja, achteraf kijk je een kat in de kont.
En daarnaast, er moesten hechtingen bewonderd worden en er waren al zo veel handen in die regio geweest, het maakte me allemaal niks meer uit.
De kraam heeft wel mijn hechtingen gecheckt maar het temperaturen mocht gewoon in m'n okselquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ah ja, bij mij hoefde er verder niks bekeken te worden daar, dat scheelt
Bij Hema.. 10 secquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Goede tip, kruik mee naar 't ziekenhuis! Check.
In mijn kraampakket zat er geen. Goede tip wel gezien de tijdsduur van thermometer, ik zal is zoeken, heb nog even!
Hier willen ze er ook twee hebben, maar dat vind ik echt onzin. Je spoelt die dingen toch gewoon om na gebruik?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:25 schreef mousemicky het volgende:
O ja, ik moet ook nog een extra thermometer, de kraamzorg wil hier dat je er 2 hebt... Wij hebben een snelle (5 seconden klaar geloof ik?) met flexibele punt voor peuter (en baby dus). Hadden daarvoor eentje die er echt een minuut minimaal over deed, rotding, weggegooid dus, daar had peuter geen geduld voor...
Hier heb ik er één voor de baby en één voor ons. Vind ik toch hygiënischer, ofzo. Maar ik maak ze standaard daarna even schoon met een tissue met wat alcohol. En het is niet alsof het nou duur is, ik geloof dat ze bij de Action 1,50 zijn ofzoquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier willen ze er ook twee hebben, maar dat vind ik echt onzin. Je spoelt die dingen toch gewoon om na gebruik?
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:23 schreef onomatopee het volgende:
Vanavond een echo gehad, we hebben een knipper!![]()
Onze blob is 17.3 mm en daarmee ben ik 8w2d ipv 7w4d zoals ik dacht op basis van cyclus. 5 bonusdagen dusWel zag de vk een los stolseltje bij de uitgang, de placenta zat half over de uitgang aangehecht (ofzo? Het ging allemaal zo snel
), dat verklaart het bloedverlies/krampen (vandaar vroege echo).. Iets met een placenta die naar boven getrokken wordt door het groeien van de baarmoeder, en kleine bloedvaatjes die dan kunnen knappen? Hoe dan ook, niks om ons zorgen om te maken zei ze.
Dus hoera!![]()
Heel opgelucht, en stiekem ook heel blij dat dit nog voor de vakantie kon..
Kan een modje mij in de OP zetten? 20 maart
eager to win-boksquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:29 schreef Kyara het volgende:
Daar stond je er bijna 2x in
Gefeliciteerd!
Hoeveel gebruik je?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:21 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hier heb ik er één voor de baby en één voor ons. Vind ik toch hygiënischer, ofzo. Maar ik maak ze standaard daarna even schoon met een tissue met wat alcohol. En het is niet alsof het nou duur is, ik geloof dat ze bij de Action 1,50 zijn ofzo.
Mijn antimisselijkheidpilletjes doen het vandaag even niet zo goeden ik snap er niks van, want ik heb niet anders gegeten dan anders. Ben als de dood dat de werking afneemt ofzo, zeker omdat ik volgende week weer moet werken. Heeft hier iemand ervaring met Emesafene?
Hmmz zoveel had ik er ook idd... dan geen tips helaas. Hopenlijk morgen weer een betere dagquote:
Het gaat ook niet zozeer om het geld, maar dat ik het gewoon overbodig vind en ik dan weer met zo'n ding zit wat je vervolgens nooit meer gebruikt. Maar goed, ik heb sinds ik zelf geen baby meer ben ook nooit meer een thermometer aangeraakt, dus die ene week moet de kraamzorg het er maar mee doen!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:21 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hier heb ik er één voor de baby en één voor ons. Vind ik toch hygiënischer, ofzo. Maar ik maak ze standaard daarna even schoon met een tissue met wat alcohol. En het is niet alsof het nou duur is, ik geloof dat ze bij de Action 1,50 zijn ofzo
Fijn, de herkenbaarheid! Of nouja, niet fijn dusquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:42 schreef Malteser het volgende:
Lot en onomatopee![]()
Wat Emesafene betreft: ik begon met 1 per dag, dat werden er 2 en ook al gauw 3.
Sommige dagen hielp het echt, andere dagen leek het geen snars te doen. Kortom, herkenbaar!
Ik ben nu ruim 34 weken, slik er nog 1 per dag maar het spugen is helaas niet over gegaan. Ik kijk uit naar de eerste kotsloze dag
Oh, dat is geen fijn vooruitzicht! Hopelijk zakt de misselijkheid wat na een week of 12-14. Fijn voor de leerlingen maar bovenal fijn voor jou!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:44 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Fijn, de herkenbaarheid! Of nouja, niet fijn dus. Wat naar van het spugen! Ik heb dat niet, heb alleen constant het gevoel dat ik elk moment kan gaan kotsen. Maar dan komt er niks. Heel handig als ik volgende week weer voor de klas mag
.
Ik zou mijn darmvirus ofzo toch niet graag doorgeven aan mijn kindjes. En ik ben het tegenovergestelde van overdreven hygiënisch maar met poep en zo, kom op, daar kun je serieus ziek van worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier willen ze er ook twee hebben, maar dat vind ik echt onzin. Je spoelt die dingen toch gewoon om na gebruik?
Ga niet naar de Chinees! Dat was hier het startsein.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:36 schreef Daui het volgende:
Waar komt dat pannenkoeken eten en bevallen verhaal eigenlijk vandaan? Gewoon bijgeloof toch? Ik heb zin in pannenkoeken maar voorlopig wil ik graag het bevallen even uitstellen
Aan mijn voeding ligt het niet, maar het doet gewoon zeer. Niet omdat ik zoveel druk moet zetten, maar gewoon, doordat die stomme aambei er zit.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:13 schreef mousemicky het volgende:
Aambei binnen 2 dagen weg? Optimistische huisarts heb jij...
Ik smeer al weken met curanol, en het wordt wel minder, maar weg is t nog echt niet hoor. Voor je andere probleem: veel vezels, veel water, veel roosvicee laxo
Wat rot. En met kolven? Dan kan je in ieder geval je eigen melk geven en misschien lukt het aanleggen dan over een paar dagen wel? Bij vriendin van mij ging het zo, maar ik heb er verder 0,0 verstand van. Wel goed dat je een LK inschakelt! Kan dat bij jou niet via de kraam ook? Hier hebben zij er verschillende in dienst..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:20 schreef LuDann het volgende:
Even een egopost, ik moet het even kwijt.
De BV is aan het mislukken, ik baal zo! Beeb heeft uraten in haar urine en dorstkoorts en met de 10 ℅ afval grens die nadert en nog geen stuwing of productie zie ik geen andere optie dan meer bijvoeden dan ideaal.![]()
Ben er zo moe van, aanleggen lukt gewoon niet. Van de ongeveer 15 mensen die het geprobeerd hebben is het alleen de Lactatiekundige gelukt om haar goed te laten aanhappen. Maar die gooide het vervolgens op 'veel oefenen'.
Nou, dat doen we dus... Soort van. Sinds gisterochtend zijn we thuis en elke 3 uur ofzo gaan we lekker zinloos proberen aan te leggen.
Ik begin er echt volkomen doorheen te raken.Ik merk dat de kraamverzorgster het ook somber in begint te zien. Ga straks de LK bellen of die aan huis kan komen maar...
Ik weet dat zo door gaan geen zin heeft (het lukt haar gewoon niet om goed aan te happen) maar ik weet niet hoe ik dat op kan lossen.
Zo klote dat het zo loopt, want afgezien van het voeden geniet ik volop van haar, ik heb echt de meest geweldige baby op aarde.!
Ik heb geen idee wat weinig is... Vaker dan om de 3 uur de hele worstel partij aangaan lukt me niet in ieder geval. Ik herstel goed hoor, maar tis best zwaar na zo'n keizersnede.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat naar Ludann! Hopelijk kan de LK bij je thuis komen om te helpen. Is elke drie uur trouwens niet wat weinig bij die hele kleintjes?
Ik heb sinds gistermiddag een elektrische kolf in huis (huurding) en ik kolf regelmatig. Elke keer als zij een andere voeding krijgt kolf ik om te proberen de productie op gang te krijgen. Mja, dan hebben we dus wel al eerst geworsteld met poging tot aanleggen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:23 schreef Dot. het volgende:
Oh LuDann, wat vervelend! Vraag anders om een kolf en dat je later het aanleggen nog eens probeert? Even aansterken allebei?
En in het BV topic zitten heel veel ervaringsdeskundigen die heel graag meedenken
Oh wat naar! En al die verschillende adviezen helpen dan ook niet he? Het is al verwarrend genoeg, ik herken je frustratie van het steeds weer proberen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat weinig is... Vaker dan om de 3 uur de hele worstel partij aangaan lukt me niet in ieder geval. Ik herstel goed hoor, maar tis best zwaar na zo'n keizersnede.
Tis gewoon zo'n zooitje, iedereen roept heel hard een ander advies en vooral de eerste dagen is die inconsistentie echt killing geweest. Ik hoop dat het nog goed kan komen.
Hier een mislukte BV ervaring. Ik vond het ook heel kut. Naast aanhappen was productie bij mij het probleem, door een borstverkleining. Uiteindelijk wel tot goed aanhappen gekomen, maar toch gestopt omdat ik tot max 25% van de benodigde productie kwam.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:20 schreef LuDann het volgende:
De BV is aan het mislukken, ik baal zo! Beeb heeft uraten in haar urine en dorstkoorts en met de 10 ℅ afval grens die nadert en nog geen stuwing of productie zie ik geen andere optie dan meer bijvoeden dan ideaal.![]()
Ben er zo moe van, aanleggen lukt gewoon niet. Van de ongeveer 15 mensen die het geprobeerd hebben is het alleen de Lactatiekundige gelukt om haar goed te laten aanhappen. Maar die gooide het vervolgens op 'veel oefenen'.
Nou, dat doen we dus... Soort van. Sinds gisterochtend zijn we thuis en elke 3 uur ofzo gaan we lekker zinloos proberen aan te leggen.
Ik begin er echt volkomen doorheen te raken.Ik merk dat de kraamverzorgster het ook somber in begint te zien. Ga straks de LK bellen of die aan huis kan komen maar...
Ik weet dat zo door gaan geen zin heeft (het lukt haar gewoon niet om goed aan te happen) maar ik weet niet hoe ik dat op kan lossen.
Zo klote dat het zo loopt, want afgezien van het voeden geniet ik volop van haar, ik heb echt de meest geweldige baby op aarde.!
dr komt nog een witte was en een donkere was aan...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:48 schreef mousemicky het volgende:
Jager, zo te zien hou jij van kleurtjes
Niet alleen lief maar ook stylish! Mijn OCD vindt dit fantastischquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
He bah, Ludann. Kan alleen maar zeggen, sterkte!
Kiek nou, de eerste babywas op het balkon:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Wow!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
LuDann, zoek een lactatiekundige die ibclc is opgeleid, je vind deze via http://zoeken.nvlborstvoeding.nlquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:20 schreef LuDann het volgende:
Oh wat een herkenbaarheid, die gefrustreerde baby idd en een kraam waarbij je zelf met ideeen moet komen :Squote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:23 schreef LuDann het volgende:
Die herkenbaarheid is echt een opluchting om te lezen, ingee en MM.
Waarom het niet lukt, ik heb vlakke kleine tepels (hoeft geen belemmering te zijn, weet ik, maar maakt het wel een stuk lastiger) en beeb pakt niet door met aanhappen. Ze valt stil of in slaap (als het aanhappen al lukt en dat is 1 op de 10 keer ofzo). Ik weet niet waar dat door komt. En na een tijdje proberen dan krijsen van frustratie (logischerwijs).
Ik heb tegen kraam gezegd dat het op deze manier niet gaat zo. Ik ga stoppen met proberen aan te leggen, eerst de productie opschroeven met kolven. Twee LK's gebeld, een kan niet vandaag, de ander de voicemail ingesproken.
Jaa, herkenbaar!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:23 schreef LuDann het volgende:
Die herkenbaarheid is echt een opluchting om te lezen, ingee en MM.
Waarom het niet lukt, ik heb vlakke kleine tepels (hoeft geen belemmering te zijn, weet ik, maar maakt het wel een stuk lastiger) en beeb pakt niet door met aanhappen. Ze valt stil of in slaap (als het aanhappen al lukt en dat is 1 op de 10 keer ofzo). Ik weet niet waar dat door komt. En na een tijdje proberen dan krijsen van frustratie (logischerwijs).
Ik heb tegen kraam gezegd dat het op deze manier niet gaat zo. Ik ga stoppen met proberen aan te leggen, eerst de productie opschroeven met kolven. Twee LK's gebeld, een kan niet vandaag, de ander de voicemail ingesproken.
Great mindsquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:42 schreef Moppert het volgende:
En verschuif dit naar het borstvoedingstopic daar lezen meer borstvoedingsmoeders mee
Jouw hormonen zijn color-coördinatedquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Maar waarom kloppen de gekleurde wasknijpers niet?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:44 schreef ingee het volgende:
[..]
Jouw hormonen zijn color-coördinated
dat ging me wat te ver...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Maar waarom kloppen de gekleurde wasknijpers niet?
Komt nog wel! Nog een maandje toch? Al de eigen kast en boekenkast op kleur?quote:
Goedzoquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:07 schreef LuDann het volgende:
Ik lees alles wat jullie posten maar kan niet op alles reageren. (Moet nu eigenlijk even wat slaap inhalen, dus dat ga ik zo doen). Zal later verder posten in het bv topic.
Ze zit op 8% nu (gelukkig is het een 8 ponder). Ben nu gestopt met pogen aan te leggen, gestart met kolfschema om de productie te bevorderen. Morgen komt een gecertificeerde LK (vandaag even geen toeren meer uithalen met laten zien wat er dan niet lukt, even rust en ritme).
Totdat de baby er eenmaal is en je verlang naar je zwangere verlofperiode.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:21 schreef FlyingFish het volgende:
Volgens mij is dat 'genieten' de laatste weken sowieso een hoax. Het tweede trimester is genieten, het derde is, zeker aan het eind, aftellen tot het moment dat je lichamelijk gewoon weer kan doen wat je wil. Wat dat betreft respect voor zwangere moeders!
Gewoon doen hierquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:03 schreef Malteser het volgende:
Dank jullie. Wil hier alleen ook niet steeds klagen. Maar in real life klaag ik nergens dus jullie zijn steeds de sjaak....
Heb mezelf bijeengeraapt en ben een geitenkaas tosti aan het maken. Had me zo verheugd op een buiten-de-deur lunch maar nu verwen ik mezelf maar met een lekkere binnen-de-deur lunch.
Nee, de rest van de week kan ze niet want uitjes gepland (en dat is haar goed recht!) en volgende week moet ze weer werken. Krijg een klein beetje het gevoel dat ze niet zo veel zin had om met me op pad te gaan, hoewel ik tegen haar nooit klaag of zo. Soms vind ik het heel jammer dat ik geen echte close-friend heb.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
Niet alles nog gelezen..
Malteser, wat zuur..
Niet een nieuwe datum geprikt met haar?
Dat geloof ik directquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Totdat de baby er eenmaal is en je verlang naar je zwangere verlofperiode.![]()
lichamelijk kunnen doen wat ik wil: check, tijdstechnisch gezien: no way.
Bij Billie heb ik heerlijk gegamed, 6 weken langquote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:07 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat geloof ik directik geniet dan ook wel van de rust die ik nu nog heb!
Thanksquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:50 schreef Skoap het volgende:
[..]
Gewoon doen hier
Je moet hier juist even van je af kunnen praten zodat je er weer tegen kan
Ik ook wel maar de dagen duren wel heel erg lang vind ik. Maar komt gewoon omdat ik niks meer kan, dat helpt niet echt mee.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:07 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat geloof ik directik geniet dan ook wel van de rust die ik nu nog heb!
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:10 schreef ingee het volgende:
Mijn verlof was dodelijk saai!
Waar woon je Malteser? Je bent vast niet de enige die zich verveeld op fok
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fok is momenteel wel een beetje mijn 'place to be'. Zelf niet meer mobiel dus kan niet zo maar meer weg. En als er mensen hier komen, kan ik er niet meer zo goed voor zorgen als ik eigenlijk zou willen. Dus gelukkig is er Fok....
Ik vond het ook al zo enorm maar had geen vergelijk....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:19 schreef Kuukske het volgende:
WoW. Het kraampakket is binnen. Dat pakket is anderhalf keer zo groot geworden ten opzichte van 3 jaar terug.
Zal ongetwijfeld, maar niet als je een baby hebt die de hele dag en nacht zoveel krijst dat je er drie dagen mee in het ziekenhuis belandt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:19 schreef Estrys het volgende:
Jullie mogen best een kind lenen hoor als het verlof te saai gaat worden.![]()
Ik verlang naar verlof en dan met name de dagen dat de kinderen naar de opvang zijnen ik verlang ook erg naar lichamelijk alles weer kunnen. En tijdtechnisch met 1 baby? Man je weet niet half hoe rustig het is met 1 kind
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:19 schreef Malteser het volgende:
[..]Regio 013, pm maar als het te saai wordt daar hoor, mag je m'n baby groentes door een restaurant zien gooien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet toch nog een keer naar hipengroen bedacht ik me.
Ik zit bij Zilveren Kruis. Toen kreeg je zon handige bewaardoos. Die doos heeft tegenwoordig wieltjes en er staat een halve dierentuin opquote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:22 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik vond het ook al zo enorm maar had geen vergelijk....
Zilveren Kruis: check! Speelgoedkist: check! Met wieltjes: check! En dierentuin: check!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:49 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik zit bij Zilveren Kruis. Toen kreeg je zon handige bewaardoos. Die doos heeft tegenwoordig wieltjes en er staat een halve dierentuin open heeft de stempel speelgoedkist gekregen. Nouja, altijd handig voor zolder
. De inhoud is niet veranderhalfdt
Ik geniet idd met volle teugen van mijn kindloze dagen. En ook al voel ik me best prima en vind ik mijn buik zo mooi, ik kijk stiekem ook wel een beetje uit naar lichamelijk weer alles kunnen. De vorige keer had ik alleen verlof mét kind dus ik neem het ervan hoor, die twee dagen per weekquote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:19 schreef Estrys het volgende:
Jullie mogen best een kind lenen hoor als het verlof te saai gaat worden.![]()
Ik verlang naar verlof en dan met name de dagen dat de kinderen naar de opvang zijnen ik verlang ook erg naar lichamelijk alles weer kunnen. En tijdtechnisch met 1 baby? Man je weet niet half hoe rustig het is met 1 kind
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Pff ik voel me zo duf als een konijn.. Zou de hele dag wel kunnen slapen. Zou ik kunnen doen, maar dan worden de nachten zo dramatisch.
Bloeddruk lijkt nu stabiel te blijven tussen de +/-120/75 en +/-140/90.. Met een shitload aan medicijnen. Hopelijk blijft dat nog even zo zonder op te hogen!
Whehehequote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:04 schreef Malteser het volgende:
[..]
Zilveren Kruis: check! Speelgoedkist: check! Met wieltjes: check! En dierentuin: check!
Ik zie man nog die kist uit de doos tillen, helemaal enthousiast. Ik adviseerde hem de kist vooral dicht te laten om zijn enthousiasme niet teveel te temperen. Maar ja... Eigenwijs hè...
Je hebt tegenwoordig ook hele hippe roze meisjes LEGO!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:08 schreef Malteser het volgende:
Ingee: oh yes, groentes werpen! Dat klinkt tof!
Estrys: LEGO is mijn lievelings. Ik kreeg altijd Barbie'sen speelde er nooit mee. Gelukkig een broertje met LEGO dus geen trauma
.
Of ik nu een zoon krijg of een dochter, er komt hier sowieso LEGO in huis.
Dokter is realistisch bedoel je ?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook hele hippe roze meisjes LEGO!![]()
Dokter geweest, dokter is nu stom. Hij zei dat ik er maar op moest rekenen dat aambei pas na de bevalling weer verdwijnt
.
Fijn hoor.
Ik game echt amper meerquote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:12 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Bij Billie heb ik heerlijk gegamed, 6 weken lang.
Realistisch is stomquote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:00 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dokter is realistisch bedoel je ?
Hier is de eerste LEGO voor de baby al gekocht met de smoes dat deze set zodra baby oud genoeg is vast niet meer in het assortiment zit. En natuurlijk moest wel uitgetest worden of het compleet wasquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:08 schreef Malteser het volgende:
Estrys: LEGO is mijn lievelings. Ik kreeg altijd Barbie'sen speelde er nooit mee. Gelukkig een broertje met LEGO dus geen trauma
.
Zal ik je op komen halenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:08 schreef Malteser het volgende:
.
Jullie hebben ook wel belachelijk veel legoquote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
Zal ik je op komen halenHet is hier net een speelgoedwinkel. Legoland is er niks bij
Mijn vader is in onze vakantie begonnen met het opbouwen van alle Lego. Alles zat door elkaar. Maar het is nog lang niet af allemaal.
Dochter kreeg vanmorgen haar eerste eigen meisjes Lego
He ja, laten we iets unisex als LEGO gaan stereotyperen met roze voor meisjes, want stel je voor dat meisjes anders met brandweerlego gaan spelen ...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dokter geweest, dokter is nu stom. Hij zei dat ik er maar op moest rekenen dat aambei pas na de bevalling weer verdwijnt
.
Fijn hoor.
Ben het met je eens hoor, ik heb 't ook niet verzonnenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
He ja, laten we iets unisex als LEGO gaan stereotyperen met roze voor meisjes, want stel je voor dat meisjes anders met brandweerlego gaan spelen ...
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:13 schreef mignonne het volgende:
Weer terug van de gyn. Dat was een gezellig gesprek. Zinloos, maar wel gezellig![]()
Ze begreep niet zo heel goed wat ik kwam doen want ik was toch gewoon onder zorg van de praktijk? Begreep verder mijn bezwaren, vond de protocollen over fluxus ook veel te agressief worden en kon zich geheel vinden in mijn voorstel. Kon zich niet zo vinden in de houding van de praktijk verder ("nou dat is ook niet echt een open-minded communicatie") en vroeg of k geen interesse had om tzt bij hen te solliciteren xD welja.
Dat bestond 20 jaar geleden alquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]
.
Fijn hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |