Niet alleen voor het kleintje bedoeld he, ook voor jezelf.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:34 schreef silliegirl het volgende:
Kraamzorg, tsja. Ik zou ook liever een meer ervaren iemand hebben denk ik. Ik heb behoefte aan iemand die er gewoon kan staan. Als ik het gevoel ga hebben dat ik moet sturen ben ik er denk ik snel klaar mee.
Maar; als je iemand treft die er kan staan en net van school komt; ook prima.
Ik heb nog een uitzetlijst vraagje hoor: een digitale thermometer.. Dat moet gewoon zo'n standaard ding zijn denk ik? Of kan een oorthermometer ook al voor zo'n kleintje?![]()
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:58 schreef ingee het volgende:
[..]
Niet alleen voor het kleintje bedoeld he, ook voor jezelf.
Zoals mijn kraamzorg 2x daags zei: "Je mag zelf je bil even omhoog houden."
Dekens voldoen prima! Wij hadden er wel meer dan één nodig (2 dekens en mijn reservetrui + kruik onderin de cosi), maar dat was 's avonds laat in de februari vrieskou.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]oh.
Thanks dames!
Volgens mij moet ik nog een thermometer en nog wat extra kleertjes kopen, dan heb ik de uitzetlijst compleet!
Nog een vraag: Voor de trip met verse baby naar huis vanuit het ziekenhuis; kan dat in een wikkeldeken of moet ik een vestje/jasje hebben dan?
Goede tip, kruik mee naar 't ziekenhuis! Check.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:13 schreef ingee het volgende:
[..]
Dekens voldoen prima! Wij hadden er wel meer dan één nodig (2 dekens en mijn reservetrui + kruik onderin de cosi), maar dat was 's avonds laat in de februari vrieskou.
En thermometer: neem er eentje (of twee) die in een paar seconden klaar zijn. Een minuut met zo'n ding in de bips van je baby bij elke verschoning is ook zo sneu.
En ik edit nog ff door: Bij mij zat er een in het kraampakket. Dat is niet standard, maar je kan het even afwachten.
Ze is terug met 36 en 4 dagen geloof ik. Maar hoorde net dat ze haar eigen autostoel van stokke bij mijn moeder achterlaat voor mij. Daar past het manneke niet meer in. Daarom heeft ze mijn mc.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:25 schreef mousemicky het volgende:
O ja, ik moet ook nog een extra thermometer, de kraamzorg wil hier dat je er 2 hebt... Wij hebben een snelle (5 seconden klaar geloof ik?) met flexibele punt voor peuter (en baby dus). Hadden daarvoor eentje die er echt een minuut minimaal over deed, rotding, weggegooid dus, daar had peuter geen geduld voor...
O, en een wikkeldeken kan prima natuurlijk, maar kijk dan wel even dat je er eentje hebt waar de maxi-cosi gordels doorheen kunnen.
Estrys, ik denk dat ik dat niet zou accepteren als ik jou was. Maxicosi terug in jouw eigen huis uiterlijk bij week 37 lijkt me geen onredelijke eis. Je zult maar echt met 37 weken bevallen in het ziekenhuis, en dan zelf van alles moeten gaan regelen...
Zus moet er dan maar eentje van iemand anders lenen, een eigen maxi-cosi kopen, of misschien kan kind al door naar een grotere autostoel?
Zo, dan ga je snel! Ik moet hier nog driekwart van de uitzetlijst aanschaffen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]oh.
Thanks dames!
Volgens mij moet ik nog een thermometer en nog wat extra kleertjes kopen, dan heb ik de uitzetlijst compleet!
Nog een vraag: Voor de trip met verse baby naar huis vanuit het ziekenhuis; kan dat in een wikkeldeken of moet ik een vestje/jasje hebben dan?
Ik kreeg de kriebels na dat bloeddruk verhaal vorige week. Zo van "oh nee! Straks moet ik rust houden en is er nog niks in huis". Dus ik heb flink geshoptquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:30 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Zo, dan ga je snel! Ik moet hier nog driekwart van de uitzetlijst aanschaffen.
Als ik de tijd had, had ik wellicht ook wel meer bij elkaar. Maar nog steeds druk bezig met klusjes afronden voor de babykamer + rest van de zolder, trap etc. etc.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kreeg de kriebels na dat bloeddruk verhaal vorige week. Zo van "oh nee! Straks moet ik rust houden en is er nog niks in huis". Dus ik heb flink geshopt![]()
.
Mja, hier moet er ook nog wel wat geklust worden, maar ik weet dat ik daarvoor een beroep kan doen op familie indien echt nodig. Babyuitzet aanschaffen is dan toch wat lastiger (al kan alles als het moet natuurlijk), maar ik wilde nogal veel specifieke zaken écht hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:35 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Als ik de tijd had, had ik wellicht ook wel meer bij elkaar. Maar nog steeds druk bezig met klusjes afronden voor de babykamer + rest van de zolder, trap etc. etc.
Ik ben vooral benauwd dat ik dat de komende weken steeds minder ga kunnen.
Toch snap ik dat niet zo goed... Als je zelf je bil omhoog kan houden kan je toch ook jezelf tempen? Ik heb dat altijd gewoon zelf gedaan. Dat hoeft écht niemand voor mij te doen als ik dat gewoon zelf kanquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:58 schreef ingee het volgende:
[..]
Niet alleen voor het kleintje bedoeld he, ook voor jezelf.
Zoals mijn kraamzorg 2x daags zei: "Je mag zelf je bil even omhoog houden."
Neequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:46 schreef Estrys het volgende:
Had je nog overleg gehad Sillie op je werk?
Ja, dat had ik achteraf ook wel kunnen doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Toch snap ik dat niet zo goed... Als je zelf je bil omhoog kan houden kan je toch ook jezelf tempen? Ik heb dat altijd gewoon zelf gedaan. Dat hoeft écht niemand voor mij te doen als ik dat gewoon zelf kan
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:53 schreef ingee het volgende:
[..]
Ja, dat had ik achteraf ook wel kunnen doen.
Maar ja, achteraf kijk je een kat in de kont.
En daarnaast, er moesten hechtingen bewonderd worden en er waren al zo veel handen in die regio geweest, het maakte me allemaal niks meer uit.
De kraam heeft wel mijn hechtingen gecheckt maar het temperaturen mocht gewoon in m'n okselquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ah ja, bij mij hoefde er verder niks bekeken te worden daar, dat scheelt
Bij Hema.. 10 secquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Goede tip, kruik mee naar 't ziekenhuis! Check.
In mijn kraampakket zat er geen. Goede tip wel gezien de tijdsduur van thermometer, ik zal is zoeken, heb nog even!
Hier willen ze er ook twee hebben, maar dat vind ik echt onzin. Je spoelt die dingen toch gewoon om na gebruik?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:25 schreef mousemicky het volgende:
O ja, ik moet ook nog een extra thermometer, de kraamzorg wil hier dat je er 2 hebt... Wij hebben een snelle (5 seconden klaar geloof ik?) met flexibele punt voor peuter (en baby dus). Hadden daarvoor eentje die er echt een minuut minimaal over deed, rotding, weggegooid dus, daar had peuter geen geduld voor...
Hier heb ik er één voor de baby en één voor ons. Vind ik toch hygiënischer, ofzo. Maar ik maak ze standaard daarna even schoon met een tissue met wat alcohol. En het is niet alsof het nou duur is, ik geloof dat ze bij de Action 1,50 zijn ofzoquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier willen ze er ook twee hebben, maar dat vind ik echt onzin. Je spoelt die dingen toch gewoon om na gebruik?
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:23 schreef onomatopee het volgende:
Vanavond een echo gehad, we hebben een knipper!![]()
Onze blob is 17.3 mm en daarmee ben ik 8w2d ipv 7w4d zoals ik dacht op basis van cyclus. 5 bonusdagen dusWel zag de vk een los stolseltje bij de uitgang, de placenta zat half over de uitgang aangehecht (ofzo? Het ging allemaal zo snel
), dat verklaart het bloedverlies/krampen (vandaar vroege echo).. Iets met een placenta die naar boven getrokken wordt door het groeien van de baarmoeder, en kleine bloedvaatjes die dan kunnen knappen? Hoe dan ook, niks om ons zorgen om te maken zei ze.
Dus hoera!![]()
Heel opgelucht, en stiekem ook heel blij dat dit nog voor de vakantie kon..
Kan een modje mij in de OP zetten? 20 maart
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |