abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155116307
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:45 schreef mousemicky het volgende:
Zou er iemand wel blij zijn met een kraamhulp die net van school komt? Ik denk dan al snel: wat weet jij nou van baby's, je bent zelf haast nog een kind :@

Ach, we gaan het wel zien. Ik heb iig aangegeven dan een stagiair in principe wel welkom is, al is het maar dat er dan iemand extra is om met J. te spelen ;)
Ik wel. Zal misschien aan mijn eigen leeftijd liggen, het feit dat ik daar ook wel eens "gediscrimineerd" mee word en ik vind dat iedereen de kans verdient te leren hoe het moet.
Oke dan maakt ze misschien een 'beginnersfoutje', zolang het de gezondheid van de moeder en baby niet in gevaar brengt kan het me echt niet bommen of ze nu 20 is of 40.
:@
pi_155116625
Ik begrijp best dat als je van school komt dat je ook een kans verdient om ervaring op te doen.

Maar ik denk ook niet dat dat grietje van 21 die ik bij de tweede had de ervaring of de doortastendheid zou hebben gehad om te zeggen: luister ze kunnen jou wel van alles adviseren maar wij gaan het hier zo en zo doen want dat is beter voor moeder en baby. En dat is toch echt een ervaring dingetje En dan zou ze mij en de baby niet in gevaar hebben gebracht maar ik zou wel na vier dagen over zijn gegaan op flesvoeding.

Overigens heb ik de verloskundigenpraktijk op die verschillende adviezen aangesproken bij de volgende zwangerschap.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155117057
Maar zo'n "grietje" komt niet vers uit de schoolbanken zonder enig praktijkervaring, toch?
Ook iemand met 30 jaar ervaring kan dingen qua borstvoeding adviseren of de keuze aan jou gelaten hebben welk advies je wilde aannemen, waardoor je na een paar dagen al over gaat naar flesvoeding.

Ik ben het met je eens dat ervaring een rol speelt, maar doortastendheid is imo een eigenschap die je moet bezitten.
pi_155117130
Ik wil geen stagiairkraamhulp meer. Mijn tweede kraamhulp kwam net van school en ze was nog zo tekstboekvast. Elke stap die ze maakte moest worden vastgelegd in het logboek waardoor alles zoooooo langzaam ging. Voor de douche gebruikte ze geen bleek, wat jammer is als je alleen onder de douche plast. De was ophangen duurde drie uur. Maar het toppunt was dat ze vroeg waarom M. huilde. Toen raakte ik even echt in paniek. Ik wist het al niet, maar als een professional het al niet weet?! :{

Het lag niet aan de leeftijd, trouwens. Ze was herintreder.

Dit was de tweede kraamhulp al en ik wilde geen derde meer. Ik wilde alleen nog maar met rust gelaten worden.
pi_155117334
Een halve sticker van de VK. Bloeddruk hoog, beetje eiwit in de urine. Donderdag nog een keer bloeddruk en urine checken, volgende week nog een keer ctg. Baby ligt iig nog steeds met hoofd naar beneden..
pi_155117650
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Een halve sticker van de VK. Bloeddruk hoog, beetje eiwit in de urine. Donderdag nog een keer bloeddruk en urine checken, volgende week nog een keer ctg. Baby ligt iig nog steeds met hoofd naar beneden..
Komt dat door de hitte? Dat je bloeddruk wat hoger is?
pi_155118434
Hier was onze laatste kraamverzorgster 45plusser. Gezellige taart die ons lekker liet aankeutelen. Der eerste dag haar boterhammen mee had en van ons steeds mocht aanschuiven. Ze deed de was, stofzuigen en de wc poetsen.

Maar sommige uitspraken...
"Hoe zit het met anticonceptie? wanneer en wat start je..?"
" om meid al die heisa! je hebt er net wat uit... daar ben je voorlopig toch nog niet aan toe."
"Luister ik sta al maanden droog, daar ben ik binnenkort wel aan toe en wil niet zwanger worden! "
"nou borstvoeding is een goed anti conceptirmiddel..."
"Serieus antwoorden graag :9"

"je mag echt wel een biertje of wijntje als je zwanger bent hoor.. zolang je niet heel de fles leeg drinkt in een keer."
"Heb je wel eens van FAS gehoord?!"
"mijn kinderen hebben er ook niets aan over gehouden hoor..."

Euh right :)
Schudden voor gebruik
pi_155118583
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:30 schreef Skittles het volgende:
Maar zo'n "grietje" komt niet vers uit de schoolbanken zonder enig praktijkervaring, toch?
Ook iemand met 30 jaar ervaring kan dingen qua borstvoeding adviseren of de keuze aan jou gelaten hebben welk advies je wilde aannemen, waardoor je na een paar dagen al over gaat naar flesvoeding.

Ik ben het met je eens dat ervaring een rol speelt, maar doortastendheid is imo een eigenschap die je moet bezitten.
Precies, de vpk in het ziekenhuis die mijn tepels en bijna mijn bv naar zijn grootje hebben geholpen waren stuk voor stuk doortastende ervaren dames met een zeer sterke mening over hoe t allemaal zou moeten.

Uiteraard vonden ze allemaal iets anders en allemaal waren t ook nog ouderwetse ideeeen.

Doe mij dan maar een jonge meid hoor...
Kwak
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:23:18 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155118914
Jap, ik heb kraamzorg bij De Waarden aangevraagd natuurlijk :P pech dus. Verder heb ik zelf gewoon een parkeervergunning, maar zoiets als bezoekersdinges hebben ze hier geloof ik niet, maar ik ga het wel uitzoeken even.
Verder tsja, ik ga toch voor minst mogelijk aantal uurtjes, dus ahwell. Bij Max kwam de kraam gewoon op de fiets :D hopen dat k nu weer iemand krijg die in de buurt woont :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155119310
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:23 schreef pinquit het volgende:
Jap, ik heb kraamzorg bij De Waarden aangevraagd natuurlijk :P pech dus. Verder heb ik zelf gewoon een parkeervergunning, maar zoiets als bezoekersdinges hebben ze hier geloof ik niet, maar ik ga het wel uitzoeken even.
Verder tsja, ik ga toch voor minst mogelijk aantal uurtjes, dus ahwell. Bij Max kwam de kraam gewoon op de fiets :D hopen dat k nu weer iemand krijg die in de buurt woont :)
Jawel dr is wel iets in jouw durp zei google me :Y iets met bezoekersvergunning ofzo. Kost dan 38 euro geloof k. Vast goedkoper dan in de meter gooien ;)
:)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:43:09 #136
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155119492
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jawel dr is wel iets in jouw durp zei google me :Y iets met bezoekersvergunning ofzo. Kost dan 38 euro geloof k. Vast goedkoper dan in de meter gooien ;)
Oh :D wat goed, ik ga t uitzoeken! *O*
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:43:34 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155119501
Enne, stad he.. :P
pi_155119823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:43 schreef pinquit het volgende:
Enne, stad he.. :P
oh ja :D
pardon :+
pi_155120617
Halloooo mignonne, ga je lekker }:|
pi_155120634
Joehoe! Ik val ff binnen zonder bij te lezen. Vandaag termijnecho gehad en alles zag er super uit! O+
Paar dagen vooruit gezet en vandaag precies 11 weken. Officiële UD nu 1 maart. Bizar toch weer om te zien hoe zo'n kindje in een paar weken tijd van blob tot heel mensje ontwikkelt, was zelfs al druk aan het bewegen O+.
Voor de nub-experts:

Brand los! :D
pi_155120655
Meisie!
pi_155121000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:22 schreef WupWup het volgende:
Halloooo mignonne, ga je lekker }:|
sorry :P
pi_155121011
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:48 schreef Daui het volgende:

[..]

Komt dat door de hitte? Dat je bloeddruk wat hoger is?
dat hoop ik maar!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:37:59 #144
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155121041
Nog iets te vroeg om te zeggen op basis van de nub, maar ik gok dat je een meisje weer krijgt. :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_155121346
Verder heb ik de HEMA webshop hier in Dld ontdekt! Zo fijn! *O* *O* *O*
pi_155121389
Leg eens uit hoe dat werkt met die nub? Klinkt interessant!
pi_155121544
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:23 schreef L0t.. het volgende:
Joehoe! Ik val ff binnen zonder bij te lezen. Vandaag termijnecho gehad en alles zag er super uit! O+
Paar dagen vooruit gezet en vandaag precies 11 weken. Officiële UD nu 1 maart. Bizar toch weer om te zien hoe zo'n kindje in een paar weken tijd van blob tot heel mensje ontwikkelt, was zelfs al druk aan het bewegen O+.
Voor de nub-experts:

[ afbeelding ]
Brand los! :D
Vind het vooral een Barbababy nu! Een roze. Maargoed, ik ben een faal in het raden van geslacht. :')

Tevens; Wortelsoep. *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 17:59:09 ]
pi_155121695
Hier de meest geweldige kraamhulp gehad. Een man. Die ook stellig vol blijft houden dat kraamzorg mannenwerk is. Geweldige vent, eentje die zich op de situatie aanpast. Kon zich stil op de achtergrond houden als daar behoefte aan was, maar ik heb er juist uren mee zitten praten. Voelde mij feilloos aan. Heeft serieus uren op de rand van het bed gezeten om de baby aan te laten happen. Hij vroeg voor iedere kop koffie of dat ok was en hij at met ons mee, maar vroeg wel iedere dag of dat in orde was.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155121785
Een man! Dat zou ik ook niet erg vinden denk ik..

Lot
*O*
pi_155122683
Kraamzorg, tsja. Ik zou ook liever een meer ervaren iemand hebben denk ik. Ik heb behoefte aan iemand die er gewoon kan staan. Als ik het gevoel ga hebben dat ik moet sturen ben ik er denk ik snel klaar mee :@ .
Maar; als je iemand treft die er kan staan en net van school komt; ook prima.

Ik heb nog een uitzetlijst vraagje hoor: een digitale thermometer.. Dat moet gewoon zo'n standaard ding zijn denk ik? Of kan een oorthermometer ook al voor zo'n kleintje? :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')