abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2015 @ 08:34:18 #201
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155140558
Daarom ontsmetten met alcohol :9
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155140720
Straks is de alcohol stuk ;(
  woensdag 12 augustus 2015 @ 08:53:20 #203
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155140818
Ik vind het ook gewoon praktisch om er meerdere te hebben hoor, naast hygiënisch. Er ligt er hier een op beide kinderkamers, hoef ik nooit te zoeken.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 08:57:14 #204
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155140876
Ik zou ook voor 2 gaan, hoor. Niet in de laatste plaats omdat ik altijd alles kwijt ben :P

Bij mij werd de oorthermometer gebruikt in de kraamweek. Daar was ik stiekem wel blij mee :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155141319
De thermometer van de baby is gewoon van prenatal en is echt supersnel! Dat is heel fijn, want wriemelend huilend klein babietje... Die van ons doet er rustig een minuut of langer over om op te lopen. Niet fijn voor een baby..
Kwak
pi_155141628
Ono *O*
pi_155141726
Ik zag gister een paar knippers en fijne weekwissels voorbij komen *O*

Vriend en ik zijn een weekendje naar Parijs geweest samen O+ Was super, maar ik heb wel wat te fanatiek gedaan denk ik. Alles doet zeer en ik blijf maar moe! Gister en vandaag dus maar thuis gebleven van het werk, hopen dat ik weer een beetje tot rust kom. En stiekem voel ik me dan weer rot dat ik me nu al ziekmeld op werk terwijl ik pas 12 weken ben :@
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_155141900
Ik ga even een nieuwe thermometer kopen denk ik. Stip heeft ook zo'n trage namelijk en ik haal hem er meestal gewoon uit zodra hij langzaam gaat oplopen.

Oh, ik heb de elastiekjestruc al toegepast op mn broek. Ik ben nog maar 11 weken :o Waar gaat dat eindigen? En ik moet vanmiddag naar een crematie van iemand die ik zijdelings ken en ik ben zo bang dat ik overdreven hard ga meejanken. Laatst moest ik in de supermarkt al bijna huilen toen een meisje haar moeder kwijt was :')

En een mooie echo voor Lot! Nubs ben ik slecht in, maar ik ga voor een jongen! En een knipper voor ono *O*
pi_155141933
Ik heb die van Billie en mij nog. Maar geen idee welke van wie was. Dus ik haal 2 nieuwe thermometers :')

Na de kraamweek komt de digitale oorthermometer wel weer. Dat mocht in de kraamweek niet. En als et straks wel mag is het mooi meegenomen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155141964
Ah gos Dot :D
Sterkte vanmiddag dan. Kun je niet een beetje achterin gaan zitten ofzo? Zou dat schelen?

Ik mag vanmiddag op audiëntie bij de gynaecoloog omdat mn verloskundigen hun eigen probleem graag afschuiven :') :D arme gyn :P Ben benieuwd wat ze allemaal te melden heeft.

@thermometers, ik koop 1 nieuwe. Verder heb ik er nog een hier liggen die voor de rest van ons gezin gebruikt wordt. Vind het voor mezelf niet nodig om een nieuwe aan te schaffen.
:)
pi_155142753
Waar komt dat pannenkoeken eten en bevallen verhaal eigenlijk vandaan? Gewoon bijgeloof toch? Ik heb zin in pannenkoeken maar voorlopig wil ik graag het bevallen even uitstellen ;)
pi_155142992
Ik had 1 klein flensje met ijs op, gelijk gebroken vliezen ;) dus pas maar op!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:52:38 #213
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155143136
Hier deden de pannenkoeken bij mij vorige week niets hoor. De arts-assistent begon de volgende dag wel over inleiden, misschien dat dat ook gerelateerd is :o :P ?

Baby nog veilig binnen, peuter op KDV, vriend vrij. Relaxdag vandaag dus *O*
pi_155143543
Pannenkoeken etc: volgens sommigen geeft dat net een laatste zetje als je lichaam er zelf aan toe is. Ik heb er op vakantie in ieder geval genoeg op, maar baby zit nog veilig binnen hoor!

Klacht: Arts had zondag gezegd dat aambei na 2 dagen weg zou zijn. Aambei is niet weg }:| . Nog maar een tripje huisarts dan. -O-

Ik hoop echt dat die ellende nog verdwijnt voordat ik ga bevallen, want nu is poepen al een drama }:| 8)7 .
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:13:18 #215
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155143647
Aambei binnen 2 dagen weg? Optimistische huisarts heb jij...

Ik smeer al weken met curanol, en het wordt wel minder, maar weg is t nog echt niet hoor. Voor je andere probleem: veel vezels, veel water, veel roosvicee laxo ;)
pi_155143681
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:36 schreef Daui het volgende:
Waar komt dat pannenkoeken eten en bevallen verhaal eigenlijk vandaan? Gewoon bijgeloof toch? Ik heb zin in pannenkoeken maar voorlopig wil ik graag het bevallen even uitstellen ;)
Ga niet naar de Chinees! Dat was hier het startsein.

Pannenkoeken, ik weet niet of dat een algemene mythe of een fokmythe is eigenlijk, was er niet gewoon iemand op fok die ging baren na pannenkoeken ofzo? :')
pi_155143736
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:13 schreef mousemicky het volgende:
Aambei binnen 2 dagen weg? Optimistische huisarts heb jij...

Ik smeer al weken met curanol, en het wordt wel minder, maar weg is t nog echt niet hoor. Voor je andere probleem: veel vezels, veel water, veel roosvicee laxo ;)
Aan mijn voeding ligt het niet, maar het doet gewoon zeer. Niet omdat ik zoveel druk moet zetten, maar gewoon, doordat die stomme aambei er zit.
Ik vond 'm ook nogal optimistisch, maar de zalf die ik meekreeg is hormoonzalf en die mag je maar beperkt gebruiken bij zwangerschap. Leuk en aardig, maar hij zei dat 2 dagen geen kwaad kon en nu durf ik dus niet meer te smeren, terwijl die zalf nog wel nodig is. Daarom toch maar even overleggen..
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:20:18 #218
409579 LuDann
All the way
pi_155143803
Even een egopost, ik moet het even kwijt.

De BV is aan het mislukken, ik baal zo! Beeb heeft uraten in haar urine en dorstkoorts en met de 10 ℅ afval grens die nadert en nog geen stuwing of productie zie ik geen andere optie dan meer bijvoeden dan ideaal. :'(

Ben er zo moe van, aanleggen lukt gewoon niet. Van de ongeveer 15 mensen die het geprobeerd hebben is het alleen de Lactatiekundige gelukt om haar goed te laten aanhappen. Maar die gooide het vervolgens op 'veel oefenen'.

Nou, dat doen we dus... Soort van. Sinds gisterochtend zijn we thuis en elke 3 uur ofzo gaan we lekker zinloos proberen aan te leggen.

Ik begin er echt volkomen doorheen te raken. ;( Ik merk dat de kraamverzorgster het ook somber in begint te zien. Ga straks de LK bellen of die aan huis kan komen maar...

Ik weet dat zo door gaan geen zin heeft (het lukt haar gewoon niet om goed aan te happen) maar ik weet niet hoe ik dat op kan lossen.

Zo klote dat het zo loopt, want afgezien van het voeden geniet ik volop van haar, ik heb echt de meest geweldige baby op aarde. O+!
pi_155143833
Wat naar Ludann! Hopelijk kan de LK bij je thuis komen om te helpen. Is elke drie uur trouwens niet wat weinig bij die hele kleintjes :@ ?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:22:24 #220
409579 LuDann
All the way
pi_155143849
Ik heb de avond voor mijn bevalling ook pannenkoeken gegeten. ;)

Maar dat heb ik de weken ervoor sowieso vrij regelmatig gedaan hoor. Tis gewoon de zoveelste mythe, ik zou pannenkoeken er niet om gaan vermijden. :)

(Verder niet teruggelezen, sorry)
pi_155143865
Oh LuDann, wat vervelend! Vraag anders om een kolf en dat je later het aanleggen nog eens probeert? Even aansterken allebei?

En in het BV topic zitten heel veel ervaringsdeskundigen die heel graag meedenken :)
pi_155143879
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:20 schreef LuDann het volgende:
Even een egopost, ik moet het even kwijt.

De BV is aan het mislukken, ik baal zo! Beeb heeft uraten in haar urine en dorstkoorts en met de 10 ℅ afval grens die nadert en nog geen stuwing of productie zie ik geen andere optie dan meer bijvoeden dan ideaal. :'(

Ben er zo moe van, aanleggen lukt gewoon niet. Van de ongeveer 15 mensen die het geprobeerd hebben is het alleen de Lactatiekundige gelukt om haar goed te laten aanhappen. Maar die gooide het vervolgens op 'veel oefenen'.

Nou, dat doen we dus... Soort van. Sinds gisterochtend zijn we thuis en elke 3 uur ofzo gaan we lekker zinloos proberen aan te leggen.

Ik begin er echt volkomen doorheen te raken. ;( Ik merk dat de kraamverzorgster het ook somber in begint te zien. Ga straks de LK bellen of die aan huis kan komen maar...

Ik weet dat zo door gaan geen zin heeft (het lukt haar gewoon niet om goed aan te happen) maar ik weet niet hoe ik dat op kan lossen.

Zo klote dat het zo loopt, want afgezien van het voeden geniet ik volop van haar, ik heb echt de meest geweldige baby op aarde. O+!
Wat rot. En met kolven? Dan kan je in ieder geval je eigen melk geven en misschien lukt het aanleggen dan over een paar dagen wel? Bij vriendin van mij ging het zo, maar ik heb er verder 0,0 verstand van. Wel goed dat je een LK inschakelt! Kan dat bij jou niet via de kraam ook? Hier hebben zij er verschillende in dienst..
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:26:01 #223
409579 LuDann
All the way
pi_155143896
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat naar Ludann! Hopelijk kan de LK bij je thuis komen om te helpen. Is elke drie uur trouwens niet wat weinig bij die hele kleintjes :@ ?
Ik heb geen idee wat weinig is... Vaker dan om de 3 uur de hele worstel partij aangaan lukt me niet in ieder geval. Ik herstel goed hoor, maar tis best zwaar na zo'n keizersnede.

Tis gewoon zo'n zooitje, iedereen roept heel hard een ander advies en vooral de eerste dagen is die inconsistentie echt killing geweest. Ik hoop dat het nog goed kan komen.
pi_155143933
Ohja je had een keizersnede, jeetje dan lijkt het me helemaal heftig zeg! Wat hierboven wordt gezegd, kolven en dat met een cupje of flesje geven? Ik hoop zo voor je dat er een oplossing komt, ik kan me heel goed voorstellen dat je wanhopig wordt :* .
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:32:54 #225
409579 LuDann
All the way
pi_155144014
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:23 schreef Dot. het volgende:
Oh LuDann, wat vervelend! Vraag anders om een kolf en dat je later het aanleggen nog eens probeert? Even aansterken allebei?

En in het BV topic zitten heel veel ervaringsdeskundigen die heel graag meedenken :)
Ik heb sinds gistermiddag een elektrische kolf in huis (huurding) en ik kolf regelmatig. Elke keer als zij een andere voeding krijgt kolf ik om te proberen de productie op gang te krijgen. Mja, dan hebben we dus wel al eerst geworsteld met poging tot aanleggen.

Ik ben alleen maar bezig met voeden zo lijkt het. Dag en nacht, erg vermoeiend.

Oh ja, daar is een topic voor! Ik zal als ik tussendoor tijd en puf heb daar eens posten/kijken.

De LK die we nu gaan bellen komt via de kraam inderdaad. In het ziekenhuis heb ik een consult van een andere gehad maar dat was maar kort. Van haar heb ik tepelhoedjes gehad maar ook dat werkt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')