abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155124910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:30 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Zo, dan ga je snel! Ik moet hier nog driekwart van de uitzetlijst aanschaffen. :')
Ik kreeg de kriebels na dat bloeddruk verhaal vorige week. Zo van "oh nee! Straks moet ik rust houden en is er nog niks in huis". Dus ik heb flink geshopt :@ :') .
pi_155124961
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg de kriebels na dat bloeddruk verhaal vorige week. Zo van "oh nee! Straks moet ik rust houden en is er nog niks in huis". Dus ik heb flink geshopt :@ :') .
Als ik de tijd had, had ik wellicht ook wel meer bij elkaar. Maar nog steeds druk bezig met klusjes afronden voor de babykamer + rest van de zolder, trap etc. etc.
Ik ben vooral benauwd dat ik dat de komende weken steeds minder ga kunnen.
pi_155125155
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:35 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Als ik de tijd had, had ik wellicht ook wel meer bij elkaar. Maar nog steeds druk bezig met klusjes afronden voor de babykamer + rest van de zolder, trap etc. etc.
Ik ben vooral benauwd dat ik dat de komende weken steeds minder ga kunnen.
Mja, hier moet er ook nog wel wat geklust worden, maar ik weet dat ik daarvoor een beroep kan doen op familie indien echt nodig. Babyuitzet aanschaffen is dan toch wat lastiger (al kan alles als het moet natuurlijk), maar ik wilde nogal veel specifieke zaken écht hebben. :@

Maar goed, dat alles nu in huis is wil niet zeggen dat alles ook al netjes klaar ligt in de babykamer :') . Dat is dus mijn volgende project.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:46:04 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155125264
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:58 schreef ingee het volgende:

[..]

Niet alleen voor het kleintje bedoeld he, ook voor jezelf. ;)

Zoals mijn kraamzorg 2x daags zei: "Je mag zelf je bil even omhoog houden." O+
Toch snap ik dat niet zo goed... Als je zelf je bil omhoog kan houden kan je toch ook jezelf tempen? Ik heb dat altijd gewoon zelf gedaan. Dat hoeft écht niemand voor mij te doen als ik dat gewoon zelf kan :D
pi_155125274
Had je nog overleg gehad Sillie op je werk?
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155125403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:46 schreef Estrys het volgende:
Had je nog overleg gehad Sillie op je werk?
Nee :X }:| . Mijn leidinggevende bleek zichzelf ineens vakantie te hebben gegeven en is pas over 2 weken weer bereikbaar.
Ik kan dus weinig bespreken tot dan. Nu scheelt het dat het door de schoolvakantie vrij rustig is, dus ik kan komende weken wel makkelijk eerder naar huis etc, dus ik doe dat maar waar mogelijk.
pi_155125519
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Toch snap ik dat niet zo goed... Als je zelf je bil omhoog kan houden kan je toch ook jezelf tempen? Ik heb dat altijd gewoon zelf gedaan. Dat hoeft écht niemand voor mij te doen als ik dat gewoon zelf kan :D
Ja, dat had ik achteraf ook wel kunnen doen.
Maar ja, achteraf kijk je een kat in de kont. :')

En daarnaast, er moesten hechtingen bewonderd worden en er waren al zo veel handen in die regio geweest, het maakte me allemaal niks meer uit.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:56:13 #168
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155125590
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:53 schreef ingee het volgende:

[..]

Ja, dat had ik achteraf ook wel kunnen doen.
Maar ja, achteraf kijk je een kat in de kont. :')

En daarnaast, er moesten hechtingen bewonderd worden en er waren al zo veel handen in die regio geweest, het maakte me allemaal niks meer uit.
:D

Ah ja, bij mij hoefde er verder niks bekeken te worden daar, dat scheelt
pi_155126124
Ik moet nog beginnen aan de babykamer. Het enige wat ik heb aangeschaft is een pakje bij de v&d en twee via fok. Had net bijna alles weggegooid van toen mijn dochter nog een baby was, en twee dagen later teste ik positief. Lekker bezig..

Volgende week de twintig weken echo, en dan weten we ook het geslacht. Daarna flink klussen/shoppen :9
pi_155126479
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:56 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:D

Ah ja, bij mij hoefde er verder niks bekeken te worden daar, dat scheelt
De kraam heeft wel mijn hechtingen gecheckt maar het temperaturen mocht gewoon in m'n oksel :? Het zal wel, ik vond het allang allemaal prima.

Ik ga m'n kraam van bij A weer vragen, was zo'n lief mens O+ .
pi_155126662
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Goede tip, kruik mee naar 't ziekenhuis! Check.

In mijn kraampakket zat er geen. Goede tip wel gezien de tijdsduur van thermometer, ik zal is zoeken, heb nog even!
Bij Hema.. 10 sec
pi_155126684
Ik heb ook weer om dezelfde kraam gevraagd O+ hopelijk lukt het!

Lot *O*

Balen jagar, hopelijk zakt je bloeddruk weer braaf!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155128855
Wij hebben net door de kleding gekeken voor de baby, en daar hebben we bijna alles. In maat 50 maar weinig, maar veel in 56...Dat ga ik morgen allemaal wassen, opvouwen en in de kast leggen. Eindeiljk!

Nu nog eens even naar de andere zaken kijken die we nodig zouden kunnen hebben....
pi_155130354
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:25 schreef mousemicky het volgende:
O ja, ik moet ook nog een extra thermometer, de kraamzorg wil hier dat je er 2 hebt... Wij hebben een snelle (5 seconden klaar geloof ik?) met flexibele punt voor peuter (en baby dus). Hadden daarvoor eentje die er echt een minuut minimaal over deed, rotding, weggegooid dus, daar had peuter geen geduld voor...
Hier willen ze er ook twee hebben, maar dat vind ik echt onzin. Je spoelt die dingen toch gewoon om na gebruik?
pi_155131191
Hier heeft iedereen een eigen thermometer. Wel zo hygiënisch en bij de action zijn ze bijna gratis.
pi_155131296
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hier willen ze er ook twee hebben, maar dat vind ik echt onzin. Je spoelt die dingen toch gewoon om na gebruik?
Hier heb ik er één voor de baby en één voor ons. Vind ik toch hygiënischer, ofzo. Maar ik maak ze standaard daarna even schoon met een tissue met wat alcohol. En het is niet alsof het nou duur is, ik geloof dat ze bij de Action 1,50 zijn ofzo :D .

Mijn antimisselijkheidpilletjes doen het vandaag even niet zo goed }:| en ik snap er niks van, want ik heb niet anders gegeten dan anders. Ben als de dood dat de werking afneemt ofzo, zeker omdat ik volgende week weer moet werken. Heeft hier iemand ervaring met Emesafene?
pi_155131424
Vanavond een echo gehad, we hebben een knipper! *O* *O*

Onze blob is 17.3 mm en daarmee ben ik 8w2d ipv 7w4d zoals ik dacht op basis van cyclus. 5 bonusdagen dus :D Wel zag de vk een los stolseltje bij de uitgang, de placenta zat half over de uitgang aangehecht (ofzo? Het ging allemaal zo snel :@), dat verklaart het bloedverlies/krampen (vandaar vroege echo).. Iets met een placenta die naar boven getrokken wordt door het groeien van de baarmoeder, en kleine bloedvaatjes die dan kunnen knappen? Hoe dan ook, niks om ons zorgen om te maken zei ze.

Dus hoera! *O* *O* Heel opgelucht, en stiekem ook heel blij dat dit nog voor de vakantie kon..

Kan een modje mij in de OP zetten? 20 maart :)
pi_155131559
Wat fijn onomatopee O+ !
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:28:19 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_155131675
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:23 schreef onomatopee het volgende:
Vanavond een echo gehad, we hebben een knipper! *O* *O*

Onze blob is 17.3 mm en daarmee ben ik 8w2d ipv 7w4d zoals ik dacht op basis van cyclus. 5 bonusdagen dus :D Wel zag de vk een los stolseltje bij de uitgang, de placenta zat half over de uitgang aangehecht (ofzo? Het ging allemaal zo snel :@), dat verklaart het bloedverlies/krampen (vandaar vroege echo).. Iets met een placenta die naar boven getrokken wordt door het groeien van de baarmoeder, en kleine bloedvaatjes die dan kunnen knappen? Hoe dan ook, niks om ons zorgen om te maken zei ze.

Dus hoera! *O* *O* Heel opgelucht, en stiekem ook heel blij dat dit nog voor de vakantie kon..

Kan een modje mij in de OP zetten? 20 maart :)
gefeliciteerd! O+
disclaimer
pi_155131730
Daar stond je er bijna 2x in :D

Gefeliciteerd!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:30:17 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_155131773
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:29 schreef Kyara het volgende:
Daar stond je er bijna 2x in :D

Gefeliciteerd!
eager to win-boks 8-)
disclaimer
pi_155131791
Het wordt gezellig in maart O+ .
pi_155131842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:21 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hier heb ik er één voor de baby en één voor ons. Vind ik toch hygiënischer, ofzo. Maar ik maak ze standaard daarna even schoon met een tissue met wat alcohol. En het is niet alsof het nou duur is, ik geloof dat ze bij de Action 1,50 zijn ofzo :D .

Mijn antimisselijkheidpilletjes doen het vandaag even niet zo goed }:| en ik snap er niks van, want ik heb niet anders gegeten dan anders. Ben als de dood dat de werking afneemt ofzo, zeker omdat ik volgende week weer moet werken. Heeft hier iemand ervaring met Emesafene?
Hoeveel gebruik je?
S. 2014
J. 2016
pi_155131853
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoeveel gebruik je?
Drie pilletjes per dag.
pi_155131855
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

eager to win-boks 8-)
Ik heb L0t er even goed in gezet :P
pi_155131890
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:31 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Drie pilletjes per dag.
Hmmz zoveel had ik er ook idd... dan geen tips helaas. Hopenlijk morgen weer een betere dag :*
S. 2014
J. 2016
pi_155131926
Ik heb emesafene geslikt. Werkten deze zwangerschap trouwens beduidend minder dan de vorige.

Ben zo benauwd vanavond. Gewoon om bang van te worden. Blijf maar zuchten , zitten, liggen, staan weer liggen. maar lukt me niet om dat gevoel kwijt te raken. Zo ineens kwam het opzetten. Bah
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155131959
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:21 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hier heb ik er één voor de baby en één voor ons. Vind ik toch hygiënischer, ofzo. Maar ik maak ze standaard daarna even schoon met een tissue met wat alcohol. En het is niet alsof het nou duur is, ik geloof dat ze bij de Action 1,50 zijn ofzo
Het gaat ook niet zozeer om het geld, maar dat ik het gewoon overbodig vind en ik dan weer met zo'n ding zit wat je vervolgens nooit meer gebruikt. Maar goed, ik heb sinds ik zelf geen baby meer ben ook nooit meer een thermometer aangeraakt, dus die ene week moet de kraamzorg het er maar mee doen!
pi_155131990
Gefeliciteerd knipperdjes O+

Hier vandaag alweer week 25 :o Zondag nog 100 dagen :o

Ik ben nog niet eens aan de kinderkamer begonnen. Gaan we nu langzaamaan eens over nadenken (en de vloer vast leggen, want die hebben we al, dat is gewoon de vloer die op de rest van de bovenverdieping ook ligt)

Edit, vergeten: ik zag een weekwissel voor zowel Daui als Joyce! Van harte *O*
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:34:58 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155131999
L0t en onomatopee *O*

Ik mag donderdag voor de termijnecho :9 Moeders mag mee, want mn vriend is die dag niet in de stad.
pi_155132132
Gefeliteerd met de goede echo Onomatopee! En fijn dat ze een verklaring voor bloedverlies hebben, als je dat dan de komende tijd weer licht hebt dan weet je iig waar het door komt!
pi_155132334
Lot en onomatopee *O*

Wat Emesafene betreft: ik begon met 1 per dag, dat werden er 2 en ook al gauw 3.
Sommige dagen hielp het echt, andere dagen leek het geen snars te doen. Kortom, herkenbaar!
Ik ben nu ruim 34 weken, slik er nog 1 per dag maar het spugen is helaas niet over gegaan. Ik kijk uit naar de eerste kotsloze dag :9
pi_155132367
onomatopee *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155132403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:42 schreef Malteser het volgende:
Lot en onomatopee *O*

Wat Emesafene betreft: ik begon met 1 per dag, dat werden er 2 en ook al gauw 3.
Sommige dagen hielp het echt, andere dagen leek het geen snars te doen. Kortom, herkenbaar!
Ik ben nu ruim 34 weken, slik er nog 1 per dag maar het spugen is helaas niet over gegaan. Ik kijk uit naar de eerste kotsloze dag :9
Fijn, de herkenbaarheid! Of nouja, niet fijn dus :') . Wat naar van het spugen! Ik heb dat niet, heb alleen constant het gevoel dat ik elk moment kan gaan kotsen. Maar dan komt er niks. Heel handig als ik volgende week weer voor de klas mag }:| .
pi_155132511
Ik word gespamd door allerlei nieuwsbrieven enz en soms lees ik ze (:D), maar ik kom nu de laatste tijd vaak tegen dat je contact kunt maken met je baby en een band op moet bouwen door ertegen te praten enzo.. Is dat serieus? Ik bedoel, of ik nou tegen mijn vriend praat of in mezelf, kind herkent m'n stem dan toch wel straks? Praten jullie tegen je buik? Of maak je contact door je handen op je buik te leggen ofzo? En hoe belangrijk is dat gedurende de zwangerschap?
pi_155132811
Zusjevan, ik praat vrij veel tegen m'n buik :@ M'n handen heb ik sowieso vaak op m'n buik. Had ik voor de zwangerschap ook al (helpt om bij mezelf te blijven) maar nu aai en ondersteun ik ook regelmatig. En praten.. 's Avonds leest m'n lief voor aan mijn buik en ik zing regelmatig 'een slaapliedje. Overdag klets ik gewoon een beetje, zoals ik ook tegen m'n poezen klets haha. Wat ik aan het doen ben, dat ik voel dat ze er is, of ze lekker ligt te wiebelen, dat ik zo benieuwd naar haar ben, dat ze best wat rustiger aan mag doen of juist dat ze best even van zich mag laten horen en ga zo maar door. En daarnaast neem ik regelmatig een momentje om echt even bewust contact te maken. Dus dat ik even ga liggen op de bank en dan echt even alleen maar met haar bezig ben. En dan liefkoos ik haar gewoon. Dus dan aai ik m'n buik en zeg ik lieve dingen (mooi meisje, heb je lekker geslapen, ik hou zoveel van jou etcetera) Hoe belangrijk het is, weet ik niet. Ik vind het zelf heel prettig om te doen. Het voelt alsof ik haar daarmee laat zien dat ik er altijd voor haar ben, ook al zit ik nu nog letterlijk om haar heen. En dat er aandacht voor haar is en dat ze erbij hoort, ook nu al.
pi_155140000
Ik heb 's avonds voor 't slapen gaan een baby-momentje. Als ik ga liggen is het over het algemeen feest in mijn buik, dat is wel een moment dat ik ook echt aan mn buik voel en tegen de kleine praat.
Door de dag heen aai ik wel over mn buik als de
kleine trapt. En gezien mijn baan praat ik ook genoeg gedurende de dag, dus ik neem aan dat baby mij dan ook hoort :)
pi_155140140
Ow wow, Bloesem. Wat schattig... O+

Ik kom eigenlijk niet heel veel verder dan: "lieve baby, wil je alsjeblieft je voetjes even uit mijn maag halen?"

En natuurlijk even zijn kontje aaien als ie 'm door mijn buikwand heen probeert te drukken.
(Sinds gisteren weet ik dat het een kontje is, hij ligt volgens de verloskundige met z'n bolleke richting mijn bekken, yeah!)

Gisteren weer goedgekeurd. Mooie bloeddruk, en ze vond die buikpijn niet zorgwekkend. Nou, mooi. En lief voelt zich nu een volleerd babylocaliser. B-)(Verloskundige heeft hem laten voelen waar het hoofdje zit, en hoe je je handen dan moet houden om het te voelen. )

Gestreeptestoel, succes bij je groeiecho vandaag! Hopelijk heeft wat meer rust gezorgd voor een lekker speklaagje.

Fijn, knippers voor Lot en Ono
^O^
pi_155140370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:44 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Fijn, de herkenbaarheid! Of nouja, niet fijn dus :') . Wat naar van het spugen! Ik heb dat niet, heb alleen constant het gevoel dat ik elk moment kan gaan kotsen. Maar dan komt er niks. Heel handig als ik volgende week weer voor de klas mag }:| .
Oh, dat is geen fijn vooruitzicht! Hopelijk zakt de misselijkheid wat na een week of 12-14. Fijn voor de leerlingen maar bovenal fijn voor jou!
pi_155140476
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik zou mijn darmvirus ofzo toch niet graag doorgeven aan mijn kindjes. En ik ben het tegenovergestelde van overdreven hygiënisch maar met poep en zo, kom op, daar kun je serieus ziek van worden.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 08:34:18 #201
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155140558
Daarom ontsmetten met alcohol :9
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155140720
Straks is de alcohol stuk ;(
  woensdag 12 augustus 2015 @ 08:53:20 #203
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155140818
Ik vind het ook gewoon praktisch om er meerdere te hebben hoor, naast hygiënisch. Er ligt er hier een op beide kinderkamers, hoef ik nooit te zoeken.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 08:57:14 #204
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155140876
Ik zou ook voor 2 gaan, hoor. Niet in de laatste plaats omdat ik altijd alles kwijt ben :P

Bij mij werd de oorthermometer gebruikt in de kraamweek. Daar was ik stiekem wel blij mee :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155141319
De thermometer van de baby is gewoon van prenatal en is echt supersnel! Dat is heel fijn, want wriemelend huilend klein babietje... Die van ons doet er rustig een minuut of langer over om op te lopen. Niet fijn voor een baby..
Kwak
pi_155141628
Ono *O*
pi_155141726
Ik zag gister een paar knippers en fijne weekwissels voorbij komen *O*

Vriend en ik zijn een weekendje naar Parijs geweest samen O+ Was super, maar ik heb wel wat te fanatiek gedaan denk ik. Alles doet zeer en ik blijf maar moe! Gister en vandaag dus maar thuis gebleven van het werk, hopen dat ik weer een beetje tot rust kom. En stiekem voel ik me dan weer rot dat ik me nu al ziekmeld op werk terwijl ik pas 12 weken ben :@
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_155141900
Ik ga even een nieuwe thermometer kopen denk ik. Stip heeft ook zo'n trage namelijk en ik haal hem er meestal gewoon uit zodra hij langzaam gaat oplopen.

Oh, ik heb de elastiekjestruc al toegepast op mn broek. Ik ben nog maar 11 weken :o Waar gaat dat eindigen? En ik moet vanmiddag naar een crematie van iemand die ik zijdelings ken en ik ben zo bang dat ik overdreven hard ga meejanken. Laatst moest ik in de supermarkt al bijna huilen toen een meisje haar moeder kwijt was :')

En een mooie echo voor Lot! Nubs ben ik slecht in, maar ik ga voor een jongen! En een knipper voor ono *O*
pi_155141933
Ik heb die van Billie en mij nog. Maar geen idee welke van wie was. Dus ik haal 2 nieuwe thermometers :')

Na de kraamweek komt de digitale oorthermometer wel weer. Dat mocht in de kraamweek niet. En als et straks wel mag is het mooi meegenomen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155141964
Ah gos Dot :D
Sterkte vanmiddag dan. Kun je niet een beetje achterin gaan zitten ofzo? Zou dat schelen?

Ik mag vanmiddag op audiëntie bij de gynaecoloog omdat mn verloskundigen hun eigen probleem graag afschuiven :') :D arme gyn :P Ben benieuwd wat ze allemaal te melden heeft.

@thermometers, ik koop 1 nieuwe. Verder heb ik er nog een hier liggen die voor de rest van ons gezin gebruikt wordt. Vind het voor mezelf niet nodig om een nieuwe aan te schaffen.
:)
pi_155142753
Waar komt dat pannenkoeken eten en bevallen verhaal eigenlijk vandaan? Gewoon bijgeloof toch? Ik heb zin in pannenkoeken maar voorlopig wil ik graag het bevallen even uitstellen ;)
pi_155142992
Ik had 1 klein flensje met ijs op, gelijk gebroken vliezen ;) dus pas maar op!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:52:38 #213
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155143136
Hier deden de pannenkoeken bij mij vorige week niets hoor. De arts-assistent begon de volgende dag wel over inleiden, misschien dat dat ook gerelateerd is :o :P ?

Baby nog veilig binnen, peuter op KDV, vriend vrij. Relaxdag vandaag dus *O*
pi_155143543
Pannenkoeken etc: volgens sommigen geeft dat net een laatste zetje als je lichaam er zelf aan toe is. Ik heb er op vakantie in ieder geval genoeg op, maar baby zit nog veilig binnen hoor!

Klacht: Arts had zondag gezegd dat aambei na 2 dagen weg zou zijn. Aambei is niet weg }:| . Nog maar een tripje huisarts dan. -O-

Ik hoop echt dat die ellende nog verdwijnt voordat ik ga bevallen, want nu is poepen al een drama }:| 8)7 .
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:13:18 #215
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155143647
Aambei binnen 2 dagen weg? Optimistische huisarts heb jij...

Ik smeer al weken met curanol, en het wordt wel minder, maar weg is t nog echt niet hoor. Voor je andere probleem: veel vezels, veel water, veel roosvicee laxo ;)
pi_155143681
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:36 schreef Daui het volgende:
Waar komt dat pannenkoeken eten en bevallen verhaal eigenlijk vandaan? Gewoon bijgeloof toch? Ik heb zin in pannenkoeken maar voorlopig wil ik graag het bevallen even uitstellen ;)
Ga niet naar de Chinees! Dat was hier het startsein.

Pannenkoeken, ik weet niet of dat een algemene mythe of een fokmythe is eigenlijk, was er niet gewoon iemand op fok die ging baren na pannenkoeken ofzo? :')
pi_155143736
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:13 schreef mousemicky het volgende:
Aambei binnen 2 dagen weg? Optimistische huisarts heb jij...

Ik smeer al weken met curanol, en het wordt wel minder, maar weg is t nog echt niet hoor. Voor je andere probleem: veel vezels, veel water, veel roosvicee laxo ;)
Aan mijn voeding ligt het niet, maar het doet gewoon zeer. Niet omdat ik zoveel druk moet zetten, maar gewoon, doordat die stomme aambei er zit.
Ik vond 'm ook nogal optimistisch, maar de zalf die ik meekreeg is hormoonzalf en die mag je maar beperkt gebruiken bij zwangerschap. Leuk en aardig, maar hij zei dat 2 dagen geen kwaad kon en nu durf ik dus niet meer te smeren, terwijl die zalf nog wel nodig is. Daarom toch maar even overleggen..
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:20:18 #218
409579 LuDann
All the way
pi_155143803
Even een egopost, ik moet het even kwijt.

De BV is aan het mislukken, ik baal zo! Beeb heeft uraten in haar urine en dorstkoorts en met de 10 ℅ afval grens die nadert en nog geen stuwing of productie zie ik geen andere optie dan meer bijvoeden dan ideaal. :'(

Ben er zo moe van, aanleggen lukt gewoon niet. Van de ongeveer 15 mensen die het geprobeerd hebben is het alleen de Lactatiekundige gelukt om haar goed te laten aanhappen. Maar die gooide het vervolgens op 'veel oefenen'.

Nou, dat doen we dus... Soort van. Sinds gisterochtend zijn we thuis en elke 3 uur ofzo gaan we lekker zinloos proberen aan te leggen.

Ik begin er echt volkomen doorheen te raken. ;( Ik merk dat de kraamverzorgster het ook somber in begint te zien. Ga straks de LK bellen of die aan huis kan komen maar...

Ik weet dat zo door gaan geen zin heeft (het lukt haar gewoon niet om goed aan te happen) maar ik weet niet hoe ik dat op kan lossen.

Zo klote dat het zo loopt, want afgezien van het voeden geniet ik volop van haar, ik heb echt de meest geweldige baby op aarde. O+!
pi_155143833
Wat naar Ludann! Hopelijk kan de LK bij je thuis komen om te helpen. Is elke drie uur trouwens niet wat weinig bij die hele kleintjes :@ ?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:22:24 #220
409579 LuDann
All the way
pi_155143849
Ik heb de avond voor mijn bevalling ook pannenkoeken gegeten. ;)

Maar dat heb ik de weken ervoor sowieso vrij regelmatig gedaan hoor. Tis gewoon de zoveelste mythe, ik zou pannenkoeken er niet om gaan vermijden. :)

(Verder niet teruggelezen, sorry)
pi_155143865
Oh LuDann, wat vervelend! Vraag anders om een kolf en dat je later het aanleggen nog eens probeert? Even aansterken allebei?

En in het BV topic zitten heel veel ervaringsdeskundigen die heel graag meedenken :)
pi_155143879
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:20 schreef LuDann het volgende:

De BV is aan het mislukken, ik baal zo! Beeb heeft uraten in haar urine en dorstkoorts en met de 10 ℅ afval grens die nadert en nog geen stuwing of productie zie ik geen andere optie dan meer bijvoeden dan ideaal. :'(

Ben er zo moe van, aanleggen lukt gewoon niet. Van de ongeveer 15 mensen die het geprobeerd hebben is het alleen de Lactatiekundige gelukt om haar goed te laten aanhappen. Maar die gooide het vervolgens op 'veel oefenen'.

Nou, dat doen we dus... Soort van. Sinds gisterochtend zijn we thuis en elke 3 uur ofzo gaan we lekker zinloos proberen aan te leggen.

Ik begin er echt volkomen doorheen te raken. ;( Ik merk dat de kraamverzorgster het ook somber in begint te zien. Ga straks de LK bellen of die aan huis kan komen maar...

Ik weet dat zo door gaan geen zin heeft (het lukt haar gewoon niet om goed aan te happen) maar ik weet niet hoe ik dat op kan lossen.

Zo klote dat het zo loopt, want afgezien van het voeden geniet ik volop van haar, ik heb echt de meest geweldige baby op aarde. O+!
Wat rot. En met kolven? Dan kan je in ieder geval je eigen melk geven en misschien lukt het aanleggen dan over een paar dagen wel? Bij vriendin van mij ging het zo, maar ik heb er verder 0,0 verstand van. Wel goed dat je een LK inschakelt! Kan dat bij jou niet via de kraam ook? Hier hebben zij er verschillende in dienst..
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:26:01 #223
409579 LuDann
All the way
pi_155143896
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat naar Ludann! Hopelijk kan de LK bij je thuis komen om te helpen. Is elke drie uur trouwens niet wat weinig bij die hele kleintjes :@ ?
Ik heb geen idee wat weinig is... Vaker dan om de 3 uur de hele worstel partij aangaan lukt me niet in ieder geval. Ik herstel goed hoor, maar tis best zwaar na zo'n keizersnede.

Tis gewoon zo'n zooitje, iedereen roept heel hard een ander advies en vooral de eerste dagen is die inconsistentie echt killing geweest. Ik hoop dat het nog goed kan komen.
pi_155143933
Ohja je had een keizersnede, jeetje dan lijkt het me helemaal heftig zeg! Wat hierboven wordt gezegd, kolven en dat met een cupje of flesje geven? Ik hoop zo voor je dat er een oplossing komt, ik kan me heel goed voorstellen dat je wanhopig wordt :* .
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:32:54 #225
409579 LuDann
All the way
pi_155144014
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:23 schreef Dot. het volgende:
Oh LuDann, wat vervelend! Vraag anders om een kolf en dat je later het aanleggen nog eens probeert? Even aansterken allebei?

En in het BV topic zitten heel veel ervaringsdeskundigen die heel graag meedenken :)
Ik heb sinds gistermiddag een elektrische kolf in huis (huurding) en ik kolf regelmatig. Elke keer als zij een andere voeding krijgt kolf ik om te proberen de productie op gang te krijgen. Mja, dan hebben we dus wel al eerst geworsteld met poging tot aanleggen.

Ik ben alleen maar bezig met voeden zo lijkt het. Dag en nacht, erg vermoeiend.

Oh ja, daar is een topic voor! Ik zal als ik tussendoor tijd en puf heb daar eens posten/kijken.

De LK die we nu gaan bellen komt via de kraam inderdaad. In het ziekenhuis heb ik een consult van een andere gehad maar dat was maar kort. Van haar heb ik tepelhoedjes gehad maar ook dat werkt niet.
pi_155144073
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat weinig is... Vaker dan om de 3 uur de hele worstel partij aangaan lukt me niet in ieder geval. Ik herstel goed hoor, maar tis best zwaar na zo'n keizersnede.

Tis gewoon zo'n zooitje, iedereen roept heel hard een ander advies en vooral de eerste dagen is die inconsistentie echt killing geweest. Ik hoop dat het nog goed kan komen.
Oh wat naar! En al die verschillende adviezen helpen dan ook niet he? Het is al verwarrend genoeg, ik herken je frustratie van het steeds weer proberen.

Wil je nog een keer een lk laten komen voor een duidelijk plan? Mijn tip zou zijn om te (proberen te) kolven om je productie op gang te brengen, denk dat dat het belangrijkste is. Dan kun je iig bijvoeden met eigen melk. Aan de borst krijgen is dan stap 2. Zo kwam het bij mijn oudste uiteindelijk ook goed.
Heb je enig idee waarom aanhappen niet goed lukt? Tepelhoedjes waren hier dé oplossing.

Edit: hier idd net als MM hieronder beschrijft eerst een aantal dagen bv bijgevoed dmv fingerfeeding terwijl ik elke 2/3 uur kolfde. Wel regelmatig proberen aan te leggen. Uiteindelijk ging dat dus goed met tepelhoedjes en na een week dronk hij alles live en de 15 maanden erna ook . Hopelijk komt het bij jou ook goed!

Je kan ook in het bv topic vragen om advies. Veel deskundigheid daar ook.
Sterkte! :*

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 12-08-2015 11:57:46 ]
pi_155144223
quote:

Hier een mislukte BV ervaring. Ik vond het ook heel kut. Naast aanhappen was productie bij mij het probleem, door een borstverkleining. Uiteindelijk wel tot goed aanhappen gekomen, maar toch gestopt omdat ik tot max 25% van de benodigde productie kwam.

Tips waar ik wat aan gehad heb van de kraam:
- Houdingen proberen: rugby, doorgeschoven rugby (?) deden bij mij de truc.
- elektrische kolf huren, zo'n professionele bij thuiszorgwinkel oid, (paar euro per dag) zelfs nog aparte kleinere cupjes bijgekocht, want tepels waren te klein voor het vacuum
- een kolfhemd maken: Een heel strak hemd/ bh zoeken en kleine gaatjes knippen ter hoogte van de tepels, zo hoef je de kolven niet vast te houden.
- tsr voorkolven, aanleggen, flesvoeden (bijvoorbeeld met je gekolfde melk), nogmaals aanleggen en daarna jezelf leeg kolven.
- clusterkolven: 's avonds op de bank 2 uur lang tsr kolven, uitzetten, herhaalherhaalherhaal, af en toe even doorkolven.

Tepelhoedjes en een hele stellage met een flesje aan een soort infuusstang en met een buishje naar de tepel niet geprobeerd, maar wel goede dingen over gehoord.

Echt, een beetje meer of minder fv is niet erg, als je kind maar eerst groeit. Nu heeft ze waarschijnlijk de energie helemaal niet voor de borst.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:42:48 #228
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155144264
LuDann, wat vervelend, en ik herken het ook van J. Wij hebben dus de eerste 4 weken fingerfeeding gedaan, terwijl ik fulltime kolfde. Wel blijven proberen met aanleggen idd, met tepelhoedje. Bij J. was het helaas ook zo dat ie niet genoeg kracht had om alle voedingen zelf te drinken (prematuur, dus bij jou hopelijk niet aan de orde), maar zo kon ik 'm wel mijn melk geven.

Ik hoop dat de lactatiekundige je goede tips kan geven.

Helaas is het bij mij nooit gelukt om m goed aan de borst te krijgen, het kostte ons beide erg veel energie, en ik heb toen de keuze gemaakt om te stoppen na 14 weken. Mijn tip: vergeet jezelf niet! Borstvoeding is heel mooi, maar niet ten koste van alles...
pi_155144400
He bah, Ludann. Kan alleen maar zeggen, sterkte!

Kiek nou, de eerste babywas op het balkon:

pi_155144442
LuDann rot dat het niet meteen goed op gang komt. Maar van mijn lk begreep ik dat dat wel vaker het geval is dat het even duurt voordat het op gang komt. Ik kreeg ook een Noorse dvd te zien over kolven. Beetje gekke nasynchronisatie maar wel informatief.
Had die van jou het over borstmassage gehad?

Succes en neem de tijd :*
En wat MM zegt denk aan jezelf
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:48:58 #231
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155144445
Jager, zo te zien hou jij van kleurtjes O+
pi_155144457
Jägar wat heerlijk zo'n fris wasje, en al die kleurtjes O+ !
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:50:12 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155144476
Jagar je hebt het op regenboogkleurvolgorde gehangen :D
pi_155144485
O ja, vermoeiend en frustrerend! Ik weet het nog. :(
Ja dat was een drama.

Ik heb we een moeder gehoord van de zwangerschapscursus die is gaan kolven, fv geven, heel af en toe eens aanleggen en het kind hapte ineens goed aan na 6 weken.
Maar BV is mooi, maar geen verplichting he!
pi_155144486
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:48 schreef mousemicky het volgende:
Jager, zo te zien hou jij van kleurtjes O+
dr komt nog een witte was en een donkere was aan... :@
pi_155144514
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[ afbeelding ]
Niet alleen lief maar ook stylish! Mijn OCD vindt dit fantastisch O-) Leuk he, die wasjes, ik heb gister toevallig ook foto's ervan gemaakt O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Mineola op 12-08-2015 11:58:51 ]
pi_155144524
Dat wordt een hele blije baby Jagärtrut. Ik word er al blij van als ik er naar kijk :)
pi_155144927
quote:

[ afbeelding ]
O+
pi_155145017
quote:

[ afbeelding ]
Wow! O+ O+ O+

En ik kwam nog cheeren voor L0t! Oooooverduidelijk een tweede dochter voor jou! *) :+
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:20:26 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155145332
quote:

LuDann, zoek een lactatiekundige die ibclc is opgeleid, je vind deze via http://zoeken.nvlborstvoeding.nl
(De lactatiekundige die hier via het kraambureau kwam, kon mij niet helpen bij het aanleggen en zei ook dat ik maar gewoon moest oefenen.)
Maak met de LK een plan, en overleg alleen met haar. Daar heb je meer aan dan alle tegenstrijdige adviezen van verschillende partijen.
Je kraamverzorgster klinkt eerlijk gezegd ook niet erg motiverend... Het gevoel dat je de hele dag aan het voeden bent, herken ik wel van het begin. Ik vond het toen ook zo flauw dat het al dan niet slagen van bv voor een groot deel wordt bepaald in de periode waarop je moe bent en toch al in de kreukels ligt.
Ik hoop dat je snel iemand vindt die jou/jullie goed op weg kan helpen :*.
En kom ook eens langs in het bv-topic ;).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')