abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155144073
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat weinig is... Vaker dan om de 3 uur de hele worstel partij aangaan lukt me niet in ieder geval. Ik herstel goed hoor, maar tis best zwaar na zo'n keizersnede.

Tis gewoon zo'n zooitje, iedereen roept heel hard een ander advies en vooral de eerste dagen is die inconsistentie echt killing geweest. Ik hoop dat het nog goed kan komen.
Oh wat naar! En al die verschillende adviezen helpen dan ook niet he? Het is al verwarrend genoeg, ik herken je frustratie van het steeds weer proberen.

Wil je nog een keer een lk laten komen voor een duidelijk plan? Mijn tip zou zijn om te (proberen te) kolven om je productie op gang te brengen, denk dat dat het belangrijkste is. Dan kun je iig bijvoeden met eigen melk. Aan de borst krijgen is dan stap 2. Zo kwam het bij mijn oudste uiteindelijk ook goed.
Heb je enig idee waarom aanhappen niet goed lukt? Tepelhoedjes waren hier dé oplossing.

Edit: hier idd net als MM hieronder beschrijft eerst een aantal dagen bv bijgevoed dmv fingerfeeding terwijl ik elke 2/3 uur kolfde. Wel regelmatig proberen aan te leggen. Uiteindelijk ging dat dus goed met tepelhoedjes en na een week dronk hij alles live en de 15 maanden erna ook . Hopelijk komt het bij jou ook goed!

Je kan ook in het bv topic vragen om advies. Veel deskundigheid daar ook.
Sterkte! :*

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 12-08-2015 11:57:46 ]
pi_155144223
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:20 schreef LuDann het volgende:
Even een egopost, ik moet het even kwijt.

De BV is aan het mislukken, ik baal zo! Beeb heeft uraten in haar urine en dorstkoorts en met de 10 ℅ afval grens die nadert en nog geen stuwing of productie zie ik geen andere optie dan meer bijvoeden dan ideaal. :'(

Ben er zo moe van, aanleggen lukt gewoon niet. Van de ongeveer 15 mensen die het geprobeerd hebben is het alleen de Lactatiekundige gelukt om haar goed te laten aanhappen. Maar die gooide het vervolgens op 'veel oefenen'.

Nou, dat doen we dus... Soort van. Sinds gisterochtend zijn we thuis en elke 3 uur ofzo gaan we lekker zinloos proberen aan te leggen.

Ik begin er echt volkomen doorheen te raken. ;( Ik merk dat de kraamverzorgster het ook somber in begint te zien. Ga straks de LK bellen of die aan huis kan komen maar...

Ik weet dat zo door gaan geen zin heeft (het lukt haar gewoon niet om goed aan te happen) maar ik weet niet hoe ik dat op kan lossen.

Zo klote dat het zo loopt, want afgezien van het voeden geniet ik volop van haar, ik heb echt de meest geweldige baby op aarde. O+!
Hier een mislukte BV ervaring. Ik vond het ook heel kut. Naast aanhappen was productie bij mij het probleem, door een borstverkleining. Uiteindelijk wel tot goed aanhappen gekomen, maar toch gestopt omdat ik tot max 25% van de benodigde productie kwam.

Tips waar ik wat aan gehad heb van de kraam:
- Houdingen proberen: rugby, doorgeschoven rugby (?) deden bij mij de truc.
- elektrische kolf huren, zo'n professionele bij thuiszorgwinkel oid, (paar euro per dag) zelfs nog aparte kleinere cupjes bijgekocht, want tepels waren te klein voor het vacuum
- een kolfhemd maken: Een heel strak hemd/ bh zoeken en kleine gaatjes knippen ter hoogte van de tepels, zo hoef je de kolven niet vast te houden.
- tsr voorkolven, aanleggen, flesvoeden (bijvoorbeeld met je gekolfde melk), nogmaals aanleggen en daarna jezelf leeg kolven.
- clusterkolven: 's avonds op de bank 2 uur lang tsr kolven, uitzetten, herhaalherhaalherhaal, af en toe even doorkolven.

Tepelhoedjes en een hele stellage met een flesje aan een soort infuusstang en met een buishje naar de tepel niet geprobeerd, maar wel goede dingen over gehoord.

Echt, een beetje meer of minder fv is niet erg, als je kind maar eerst groeit. Nu heeft ze waarschijnlijk de energie helemaal niet voor de borst.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:42:48 #228
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155144264
LuDann, wat vervelend, en ik herken het ook van J. Wij hebben dus de eerste 4 weken fingerfeeding gedaan, terwijl ik fulltime kolfde. Wel blijven proberen met aanleggen idd, met tepelhoedje. Bij J. was het helaas ook zo dat ie niet genoeg kracht had om alle voedingen zelf te drinken (prematuur, dus bij jou hopelijk niet aan de orde), maar zo kon ik 'm wel mijn melk geven.

Ik hoop dat de lactatiekundige je goede tips kan geven.

Helaas is het bij mij nooit gelukt om m goed aan de borst te krijgen, het kostte ons beide erg veel energie, en ik heb toen de keuze gemaakt om te stoppen na 14 weken. Mijn tip: vergeet jezelf niet! Borstvoeding is heel mooi, maar niet ten koste van alles...
pi_155144400
He bah, Ludann. Kan alleen maar zeggen, sterkte!

Kiek nou, de eerste babywas op het balkon:

pi_155144442
LuDann rot dat het niet meteen goed op gang komt. Maar van mijn lk begreep ik dat dat wel vaker het geval is dat het even duurt voordat het op gang komt. Ik kreeg ook een Noorse dvd te zien over kolven. Beetje gekke nasynchronisatie maar wel informatief.
Had die van jou het over borstmassage gehad?

Succes en neem de tijd :*
En wat MM zegt denk aan jezelf
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:48:58 #231
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155144445
Jager, zo te zien hou jij van kleurtjes O+
pi_155144457
Jägar wat heerlijk zo'n fris wasje, en al die kleurtjes O+ !
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:50:12 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155144476
Jagar je hebt het op regenboogkleurvolgorde gehangen :D
pi_155144485
O ja, vermoeiend en frustrerend! Ik weet het nog. :(
Ja dat was een drama.

Ik heb we een moeder gehoord van de zwangerschapscursus die is gaan kolven, fv geven, heel af en toe eens aanleggen en het kind hapte ineens goed aan na 6 weken.
Maar BV is mooi, maar geen verplichting he!
pi_155144486
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:48 schreef mousemicky het volgende:
Jager, zo te zien hou jij van kleurtjes O+
dr komt nog een witte was en een donkere was aan... :@
pi_155144514
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[ afbeelding ]
Niet alleen lief maar ook stylish! Mijn OCD vindt dit fantastisch O-) Leuk he, die wasjes, ik heb gister toevallig ook foto's ervan gemaakt O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Mineola op 12-08-2015 11:58:51 ]
pi_155144524
Dat wordt een hele blije baby Jagärtrut. Ik word er al blij van als ik er naar kijk :)
pi_155144927
quote:

[ afbeelding ]
O+
pi_155145017
quote:

[ afbeelding ]
Wow! O+ O+ O+

En ik kwam nog cheeren voor L0t! Oooooverduidelijk een tweede dochter voor jou! *) :+
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:20:26 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155145332
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:20 schreef LuDann het volgende:
Even een egopost, ik moet het even kwijt.

De BV is aan het mislukken, ik baal zo! Beeb heeft uraten in haar urine en dorstkoorts en met de 10 ℅ afval grens die nadert en nog geen stuwing of productie zie ik geen andere optie dan meer bijvoeden dan ideaal. :'(

Ben er zo moe van, aanleggen lukt gewoon niet. Van de ongeveer 15 mensen die het geprobeerd hebben is het alleen de Lactatiekundige gelukt om haar goed te laten aanhappen. Maar die gooide het vervolgens op 'veel oefenen'.

Nou, dat doen we dus... Soort van. Sinds gisterochtend zijn we thuis en elke 3 uur ofzo gaan we lekker zinloos proberen aan te leggen.

Ik begin er echt volkomen doorheen te raken. ;( Ik merk dat de kraamverzorgster het ook somber in begint te zien. Ga straks de LK bellen of die aan huis kan komen maar...

Ik weet dat zo door gaan geen zin heeft (het lukt haar gewoon niet om goed aan te happen) maar ik weet niet hoe ik dat op kan lossen.

Zo klote dat het zo loopt, want afgezien van het voeden geniet ik volop van haar, ik heb echt de meest geweldige baby op aarde. O+!
LuDann, zoek een lactatiekundige die ibclc is opgeleid, je vind deze via http://zoeken.nvlborstvoeding.nl
(De lactatiekundige die hier via het kraambureau kwam, kon mij niet helpen bij het aanleggen en zei ook dat ik maar gewoon moest oefenen.)
Maak met de LK een plan, en overleg alleen met haar. Daar heb je meer aan dan alle tegenstrijdige adviezen van verschillende partijen.
Je kraamverzorgster klinkt eerlijk gezegd ook niet erg motiverend... Het gevoel dat je de hele dag aan het voeden bent, herken ik wel van het begin. Ik vond het toen ook zo flauw dat het al dan niet slagen van bv voor een groot deel wordt bepaald in de periode waarop je moe bent en toch al in de kreukels ligt.
Ik hoop dat je snel iemand vindt die jou/jullie goed op weg kan helpen :*.
En kom ook eens langs in het bv-topic ;).
KuikenGuppy
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:23:54 #241
409579 LuDann
All the way
pi_155145424
Die herkenbaarheid is echt een opluchting om te lezen, ingee en MM. :@

Waarom het niet lukt, ik heb vlakke kleine tepels (hoeft geen belemmering te zijn, weet ik, maar maakt het wel een stuk lastiger) en beeb pakt niet door met aanhappen. Ze valt stil of in slaap (als het aanhappen al lukt en dat is 1 op de 10 keer ofzo). Ik weet niet waar dat door komt. En na een tijdje proberen dan krijsen van frustratie (logischerwijs).

Ik heb tegen kraam gezegd dat het op deze manier niet gaat zo. Ik ga stoppen met proberen aan te leggen, eerst de productie opschroeven met kolven. Twee LK's gebeld, een kan niet vandaag, de ander de voicemail ingesproken.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:25:21 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155145461
Zoek op YouTube eens naar de Nipple Flip, dat bleek hier dé oplossing bij aanleggen. Ik kan nog steeds niet zonder.
KuikenGuppy
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:28:03 #243
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155145538
LuDann, herkenbaar wb de tepels. Heb ik ook. Hier ging het aanleggen ook mis in het begin, waardoor ik ook nog eens enorme blaren en kloven had. Want mijn baby zoog wel, alleen verkeerd. Ik denk dat je de hamburgergreep of nipple Flip al geprobeerd hebt. Probeer nogmaals een lk te regelen, want dat het al wel een keer gelukt is met behulp van een lk klinkt positief! En verder veel kolven om je productie op gang te krijgen! En dan kan E toch zo jouw afgekolfde melk voor nu binnenkrijgen. Sterkte, het is ook niet niets. Debk je bij te kunnen komen van de bevalling, ben je hier de hele tijd mee zoet.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_155145713
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:23 schreef LuDann het volgende:

Waarom het niet lukt, ik heb vlakke kleine tepels (hoeft geen belemmering te zijn, weet ik, maar maakt het wel een stuk lastiger) en beeb pakt niet door met aanhappen. Ze valt stil of in slaap (als het aanhappen al lukt en dat is 1 op de 10 keer ofzo). Ik weet niet waar dat door komt. En na een tijdje proberen dan krijsen van frustratie (logischerwijs).

Ik heb tegen kraam gezegd dat het op deze manier niet gaat zo. Ik ga stoppen met proberen aan te leggen, eerst de productie opschroeven met kolven. Twee LK's gebeld, een kan niet vandaag, de ander de voicemail ingesproken.
Oh wat een herkenbaarheid, die gefrustreerde baby idd en een kraam waarbij je zelf met ideeen moet komen :S

lk denk dat je erg geholpen bent met tepelhoedjes als ik het zo lees, dat maakt het voor haar makkelijker aanhappen. Evt afleren komt later wel weer, nu eerst aan de borst krijgen. Succes, t klinkt als een goed plan!
pi_155145844
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:23 schreef LuDann het volgende:

Jaa, herkenbaar!
Lukt het kolven wel tot nu toe? Want daar blijken ze dus ook cupjes in verschillende maten voor te verkopen.
En dat af en toe eens aanhappen *O* en dan gaan pitten -O- . :') el-ke keer! :(

Waar het door komt, iets van hmm lekker zacht mama=speen pffff ik ben zo moehoehoe?
pi_155145875
Ai, herkenbare frustraties LuDann. Sterkte ermee, hopelijk kan een lactatiekundige snel nog eens helpen. En misschien in borstvoedingtopic crossposten. Daar zitten ook veel ervaringsdeskundigen!
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:42:58 #247
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155145878
En verschuif dit naar het borstvoedingstopic daar lezen meer borstvoedingsmoeders mee ;)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155145909
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:42 schreef Moppert het volgende:
En verschuif dit naar het borstvoedingstopic daar lezen meer borstvoedingsmoeders mee ;)
Great minds ;)
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155145918
quote:

[ afbeelding ]
Jouw hormonen zijn color-coördinated O+
pi_155145942
Wat een leuke kleurtjes Jagar! Word er helemaal vrolijk van!

LuDann, erg vervelend dat het niet lukt. Geen ervaring hier en dus ook geen tips, maar wel veel sterkte ermee!

Ik heb inleiding geloot bij de index-studie, na wat twijfel of ik überhaupt wel mee mocht doen door veel vruchtwater. Ik heb het echo verslag van vorige week gekregen en ik heb een vruchtwaterindex van 30. 12,5 is gemiddeld voor deze termijn en de 95% grens zit rond 22... Iemand moet de gemiddelden omhoog trekken natuurlijk! Ben alleen bang voor een zondvloed als m'n vliezen in een keer goed breken :X

Maar waarschijnlijk dat er door dat vele vruchtwater weinig fysieke druk is voor de baby om eruit te komen en alles zit dan ook nog potdicht. Maar dus wel een inleidingsdatum gekregen door die studie, en ik breng m'n verjaardag dus door in het ziekenhuis als er voor die tijd niks op gang komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')