abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155112079
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef Mapiya het volgende:
We hebben een knipper! Alles zag er prima uit. 1.5 cm nu O+
*O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155112335
Bij mijn kraamzorg intake werd gezegd dat ze (indien gewenst) voor het avondeten zorgen. En dat is dan niet daadwerkelijk voor je koken oid, maar alles voorbereiden zoals bijvoorbeeld een ovenschotel klaarzetten die alleen nog opgewarmd moet worden.

En huishouden (toilet en bed) stond hier wel ergens bovenaan het prioriteitenlijstje van de kraamzorg. Stoffen etc stond onderaan en de man wordt in principe geacht voor zichzelf te kunnen zorgen en profiteert alleen soms mee. Maar van vrienden die daadwerkelijk onze kraamorganisatie over de vloer hebben gehad hoor ik alleen maar dat de man ook goed verzorgd werd en regelmatig moest rusten enzo. Zal er wel iets mee te maken hebben dat ze het niet als verplichting willen ofzo bij extreem luie mannen.
pi_155112362
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef Mapiya het volgende:
We hebben een knipper! Alles zag er prima uit. 1.5 cm nu O+
*O* gefeliciteerd!
  Moderator dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:58:55 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155112455
Pinq je hebt inderdaad vaak een kortingscode voor bezoekers (iig in Utrecht en Amsterdam), dan betaal je nog wel maar is het iets van de helft ofzo :)
5 - 28 februari Thailand O+
pi_155112475
Knipper voor Mapiya! *O*

Daui, ik vermaak me nog wel. Ik slaap elke dag wel een paar uurtjes. Haakwerkje, boekje, kleuren. En de controles nemen ook wel wat tijd in beslag. Verder ook regelmatig bezoek. En tot nu toe gaat de tijd best snel.

Sinds gisteren ben ik ook erg duf van de medicijnen, misschien dat dat ook scheelt. Hoop alleen dat ik van de week misschien even 10 min in een rolstoel naar buiten mag als de bloeddruk zo blijft.. Daar ben ik wel aan toe!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155112515
Kraamzorg moet de ruimtes hygiënisch houden zodat de kans op infectie zo klein mogelijk gehouden wordt. Daarom wordt sanitair wel echt gezien als taak van kraamzorg en het bed verschonen ook. Maar het opruimen/stofzuigen van je woonkamer niet. En terecht imho.

Zorgen voor je man of aandacht voor je man mwoah, ik vind dat je dat best gewoon kunt benoemen. Ik 'ken' ook kraamvrouwen die behoorlijk eh. mja toch wel lui waren. Die de kraamverzorgster als een soort luxe bediende zagen en klaagden dat er bijvoorbeeld niet opgeruimd werd door ze (daar komt ze niet voor) en dat ze gister zelf haar boterhammen moest smeren en daarvoor uit bed moest komen :o (no shit... gister was dag 9 na je bevalling... wat mij betreft had dat al wel iets eerder gemogen.)
Dus tsja. Met aandacht voor de man bedoel ik in elk geval vooral dat ook zijn leven op zn kop staat. En dat ook mannen onzeker zijn over de band met hun kind en of ze het wel allemaal goed doen en dergelijke. Aandacht voor huid-op-huid, buidelen, wat te doen bij krampjes, enzovoorts naast de dagelijkse verzorging mag best.
:)
pi_155112653
Mijn kraamverzorgster vertelde een verhaal.
Zij "leerde" de mannen altijd douchen met de nieuwe baby. En daarvoor zou ze wat uitleg geven terwijl de man met de baby onder de douche ging staan Er was 1 vader geweest die zo ongeveer de hele nacht wakker had gelegen want "Morgen zou hij in zijn nakie onder de douche moeten terwijl de kraamverzorgster toe keek" _O- _O- (Ze liet de mannen natuurlijk gewoon hun boxershort aanhouden :D)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155113151
Hier kookte ze wel. Maar dan samen met vriend, zodat hij het daarna ook zelf kon maken (ze was van alles zelf vers maken, doe ik ook 't liefst en vriend vind koken een beetje eng :D). En dan hadden ze het onder het koken vaak even over hoe hij het beleefde, of hoe hij terugkeek op de bevalling.
pi_155113180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:05 schreef Skoap het volgende:
Zij "leerde" de mannen altijd douchen met de nieuwe baby. En daarvoor zou ze wat uitleg geven terwijl de man met de baby onder de douche ging staan Er was 1 vader geweest die zo ongeveer de hele nacht wakker had gelegen want "Morgen zou hij in zijn nakie onder de douche moeten terwijl de kraamverzorgster toe keek" _O- _O- (Ze liet de mannen natuurlijk gewoon hun boxershort aanhouden :D)
Oh god, arms kerels. :')
De spanning die ze gevoeld zullen hebben _O- (ongeacht haar uiterlijk).

Is wel wennen, zo iemand die je niet kent, die dan bij je in huis allemaal dingen komt doen. De enigen die voor mij ooit een broodje hebben gemaakt zijn m'n oma, m'n moeder en m'n vriend (en sporadisch af en toe iemand anders uiteraard). Als m'n zus langskomt en perse mijn broodje wil maken en dat ik niets mag doen omdat ik zwanger ben :') voelt al vreemd aan.

Naja, nadat iedereen voor je in de weer is geweest tijdens zo'n bevalling zal het vast minder vreemd voelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 13:22:51 ]
pi_155113378
Ik ga denk ik een voorkeur uitspreken voor een 'ouder' iemand. In ieder geval ouder dan ikzelf. De vorige keer hadden we zo'n grietje van 21. Niks mis mee verder hoor en ze kon best goed werken. Maar miste toch de doortastendheid van de meer ervaren kraam die ik daarvoor had. En dan op vrijdag aankaarten of ze zaterdags later kan beginnen omdat ze wou gaan stappen. En de volgende ochtend allemaal verhalen over ex vriendjes en weet ik het. Ik word daar gewoon echt te oud voor :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Estrys op 11-08-2015 13:33:50 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:34:12 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155113614
Haha, skoap! :D :')

Mijn kraamzorg was echt top. Zorgde steeds voor eten en drinken voor mij en mijn man, maar wel binnen het normale, geen bloemkunsten rondom m'n boterham of exotische sapjes gemaakt. ;) Ze maakte ook eigenlijk niet echt onderscheid tussen mij en mijn man, maar ze had ook tijd zat daarvoor. Buiten de dagelijkse standaard taken vroeg ze ook aan mij of ze bepaalde dingen moest doen, ik vind het namelijk onzin om elke dag het bed verschoond te hebben (het zweten begon hier ook pas na de kraamweek) of voor elke vieze sok de wasmachine aan te zetten. Was gelukkig ook geen opdringerig type, ik heb weinig behoefte aan iemand die voor mij bepaalt of ik ga slapen of niet. Ze verveelde zich alleen denk ik erg hier, ze bood zelfs aan om de ramen te lappen of de gordijnen af te spelden (moet die namelijk nog inkorten), iets wat expliciet staat dat de kraamzorg niet doet. :D Het ging me te ver hoor, ik heb haar dat niet laten doen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155113641
Wat misschien handig is om te weten (of heel logisch is maar ik niet wist): kraamhulp lunchte ook mee. Ze maakte om exact half een lunch (wij lunchen zelf meestal later als we samen zijn/niet werken en eten 's avonds op mediterrane tijden) en ik vond het lastig om aan te geven dat later handiger was, ik merkte dat zij ook haar ritme haf. Maar goed, de eerste dag hadden we te weinig brood omdat ik geen rekening met haar had gehouden :@ Dacht dat ze haar eigen lunchpakket zou hebben.
pi_155113755
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:34 schreef Minarosa het volgende:
Wat misschien handig is om te weten (of heel logisch is maar ik niet wist): kraamhulp lunchte ook mee. Ze maakte om exact half een lunch (wij lunchen zelf meestal later als we samen zijn/niet werken en eten 's avonds op mediterrane tijden) en ik vond het lastig om aan te geven dat later handiger was, ik merkte dat zij ook haar ritme haf. Maar goed, de eerste dag hadden we te weinig brood omdat ik geen rekening met haar had gehouden :@ Dacht dat ze haar eigen lunchpakket zou hebben.
Hebben ze hier niets over gezegd eigenlijk... staat ook niet in de brochures.
Niet dat het verder een probleem is, brood komt toch uit de vriezer en er is altijd wel beleg.
pi_155113773
quote:
Mijn kraam had wel haar eigen lunchpakket mee. De ene dag dat ze die vergeten was, vroeg ze ook heel netjes of ze misschien een boterham mocht pakken O+
Oh, en elke dag was de tijd van lunch weer anders :P

We aten wel altijd gezellig samen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Skittles op 11-08-2015 13:44:25 ]
pi_155113857
Onze kraam at ook mee bij ons, eerst boven en na een paar dagen beneden aan tafel met zoonlief. Vond ik wel gezellig eigenlijk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155113979
quote:
Nou ook dat verschilt per organisatie ;) mijn kraam had haar eigen bammetjes mee met beide kinderen. Ik ben wel ns ergens geweest en die mevrouw gaf schoorvoetend op dag 5 of 6 aan dat ze zich toch wel erg stoorde aan de kraam. Goh nou hoezo dan. Ja ze kwam elke dag pas tegen 11 aan en trok dan eerst de koelkast open met de mededeling dat ze nog niet ontbeten had. Bakkie kappesjieno dr bij uit de dure automaat van mevrouw zonder te vragen. En ze ging dan tegen 2 uur weer weg want er was niks meer te doen. Die werkte echt alleen het minimale af qua taken en vertrok daarna weer. De kraamvrouw had nog geen boterham of stuk fruit gezien, dat maakte haar eigen vrouw dan maar voor haar :') en als de vrouw van kraamvrouw koffie maakte voor visite dan had de kraam nog het lef om te vragen of ze ook ff een kappesjieno voor haar kon maken :') :X

ik vond het zo erg en naar voor haar dat ze het pas zo laat had verteld. Als ze het eerder had gezegd dan hadden we met kraambureau iets kunnen regelen. Nu hebben we "stiekem" een 9e en 10e dag bij geïndiceerd met een andere kraam zodat ze hopelijk nog een beetje in de watten gelegd kon worden. Zo zielig.
pi_155113990
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:05 schreef Skoap het volgende:
Ach, wij moeten ook naakt voor jan en alleman, mag ie best wat terug doen :+

Mijn kraamverzorgster gaf me telkens te weinig eten :') Zij was echt zo'n ielig vrouwtje dat overleefde op 1 sneetje en een beker thee en ik kreeg dan netjes twee sneetjes, maar dat is toch niet genoeg. Dus als ze me dan om 3 uur een fruithapje kwam brengen moesten er eerst nog wat boterhammen in, anders viel ik echt om.

Ik zou haar heel graag weer hebben, dus dat ga ik wel aangeven. Ze stuurde ook heel lief nog een smsje toen Stip 1 werd O+
pi_155114074
Mja ik ontbijt en lunch het liefst in rust met de kranten erbij en al helemaal als ik me niet helemaal top voel (zoals na een bevalling ;)). Soms had ik wel het gevoel dat ik haar moest 'entertainen' want zij was duidelijk niet zo van het solitair eten. Er was bij ons verder ook niet zo veel te doen (geen groot huis, geen andere kinderen, borstvoeding liep goed dus ik had wel het gevoel dat ze zich af en toe verveelde (ging ze een tijdschrift lezen). Al met al superfijn zo'n kraamhulp maar het herdefinieert wel je ritme en ik was ook wel weer heel blij toen ik niet meer op tijd hoefde op te staan en mijn eigen eettijden weer kon kiezen. Misschien dat ik de volgende keer minder uren neem (had er nu 49), alhoewel dat wellicht voor een tweede wel weer handig is.
pi_155114096
Wij hadden vorige keer ook een top kraamhulp. Zou haar graag weer willen. (ze is de 2 weken voor mijn ud met vakantie)

Bed deed ze de dag dat we thuis kwamen en eind vd kraamweek. Tussendoor hoefde van ons niet, tenzij veel zweten of vlekken in t beddengoed etc. Mee eten deed ze nooit. ZE ging altijd eten als wij naar bed gingen ofzo. Toilet/wasbak/prullenbak deed ze elke dag. De rest vh huis werd in de kraamweek 1x gedaan.
pi_155114186
Oh, dat was hier precies zo, Dot. En het afvallen ging toch al wat te rap, dus ik moest echt wel goed eten in combinatie met herstel en de bv. Dan zijn twee boterhammen te weinig. Toen ik op een gegeven moment zei dat het belangrijk was dat ik genoeg at en dronk, kwam ze wel een extra kopje thee met een koekje brengen. :D . Verder was ze echt geweldig.

En mignonne, dat kan toch niet!! Zo'n vrouw wordt daar toch wel op aangesproken, mag ik hopen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155114228
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:47 schreef Minarosa het volgende:
Mja ik ontbijt en lunch het liefst in rust met de kranten erbij en al helemaal als ik me niet helemaal top voel (zoals na een bevalling ;)). Soms had ik wel het gevoel dat ik haar moest 'entertainen' want zij was duidelijk niet zo van het solitair eten. Er was bij ons verder ook niet zo veel te doen (geen groot huis, geen andere kinderen, borstvoeding liep goed dus ik had wel het gevoel dat ze zich af en toe verveelde (ging ze een tijdschrift lezen). Al met al superfijn zo'n kraamhulp maar het herdefinieert wel je ritme en ik was ook wel weer heel blij toen ik niet meer op tijd hoefde op te staan en mijn eigen eettijden weer kon kiezen. Misschien dat ik de volgende keer minder uren neem (had er nu 49), alhoewel dat wellicht voor een tweede wel weer handig is.
Ja dat had ik bij mn oudste ook heel erg! Het gevoel van de verplichte praatjes enzo. Lief mens verder hoor maar hmm. Bij tweede was dat niet.

Mn laatste kraam die 2 x 3 uur kwam nog die begon over dat ze bij andere gezinnen een huissleutel kreeg en of wij er ook een voor haar hadden. Hoefde ik niet op te staan. Mja lief maar nee dankje.
Ik geef mijn huissleutels met reden al niet aan mn ouders/schoonouders zeg maar :') :D niks voor mij dan sta ik liever op.
pi_155114231
Het was een jonge meid. Ik denk 3 jaar jonger dan mijzelf, maar ze was top.

Heel oplettend met zoon die veel afviel en ging gal spugen. Ze ondernam meteen aktie.
Kon ons heel veel info vertellen! (ik werkte zelf in de kinderopvang en dacht v tevoren veel wel te weten.. :X maar ze kon toch ook echt info vettellen, waarvan ik dacht: Waarom weet ik dit nog niet? :+ )
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:53:26 #98
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155114271
Zeg jongens, hou eens op met die verhalen over horrorkraamhulpen :'(

Ik heb bij J. geen kraamzorg thuis gehad, en ben er nu ook een beetje huiverig voor. Ik ben namelijk heel graag alleen in m'n eigen huis, en ben al helemaal niet van de verplichte social talk... Zo'n eeuwig kwekkende dame die je geen moment met rust laat is echt het doemscenario...

Eigenlijk hoop ik dat ik iemand krijg die goed is met J. (mijn aandachtsvragend monster >:) ), en die lekkere fruitsmoothies kan maken :9 O, en die zich niet verbaast over de hoeveelheid eten die ik op een dag kan wegwerken :Y) ;)
pi_155114279
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:51 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dat was hier precies zo, Dot. En het afvallen ging toch al wat te rap, dus ik moest echt wel goed eten in combinatie met herstel en de bv. Dan zijn twee boterhammen te weinig. Toen ik op een gegeven moment zei dat het belangrijk was dat ik genoeg at en dronk, kwam ze wel een extra kopje thee met een koekje brengen. :D . Verder was ze echt geweldig.

En mignonne, dat kan toch niet!! Zo'n vrouw wordt daar toch wel op aangesproken, mag ik hopen?
Jawel. Mijn stagebegeleidster destijds was woest en heeft de boodschap luid en duidelijk overgebracht aan kraambureau. Ik denk dat die ook het nodige hebben besproken. Maarja... moraal van het verhaal, als je het niet uitspreekt kan er helaas ook niets veranderen.
pi_155114292
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat had ik bij mn oudste ook heel erg! Het gevoel van de verplichte praatjes enzo. Lief mens verder hoor maar hmm. Bij tweede was dat niet.

Mn laatste kraam die 2 x 3 uur kwam nog die begon over dat ze bij andere gezinnen een huissleutel kreeg en of wij er ook een voor haar hadden. Hoefde ik niet op te staan. Mja lief maar nee dankje.
Ik geef mijn huissleutels met reden al niet aan mn ouders/schoonouders zeg maar :') :D niks voor mij dan sta ik liever op.
Oh, ik heb die huissleutel meteen gegeven, heerlijk! Mijn vriend sliep meestal nog als ze kwam en ik ging echt die twee trappen niet af de eerste dagen.

En als mijn kraam zich verveelde ging ze het beddengoed strijken O+ Volgens mij heeft ze, buiten het eten om, geen moment gewoon gezeten :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')