quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef Mapiya het volgende:
We hebben een knipper! Alles zag er prima uit. 1.5 cm nu
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef Mapiya het volgende:
We hebben een knipper! Alles zag er prima uit. 1.5 cm nu
Oh god, arms kerels.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:05 schreef Skoap het volgende:
Mijn kraamverzorgster vertelde een verhaal.
Zij "leerde" de mannen altijd douchen met de nieuwe baby. En daarvoor zou ze wat uitleg geven terwijl de man met de baby onder de douche ging staan Er was 1 vader geweest die zo ongeveer de hele nacht wakker had gelegen want "Morgen zou hij in zijn nakie onder de douche moeten terwijl de kraamverzorgster toe keek"![]()
(Ze liet de mannen natuurlijk gewoon hun boxershort aanhouden
)
Hebben ze hier niets over gezegd eigenlijk... staat ook niet in de brochures.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:34 schreef Minarosa het volgende:
Wat misschien handig is om te weten (of heel logisch is maar ik niet wist): kraamhulp lunchte ook mee. Ze maakte om exact half een lunch (wij lunchen zelf meestal later als we samen zijn/niet werken en eten 's avonds op mediterrane tijden) en ik vond het lastig om aan te geven dat later handiger was, ik merkte dat zij ook haar ritme haf. Maar goed, de eerste dag hadden we te weinig brood omdat ik geen rekening met haar had gehoudenDacht dat ze haar eigen lunchpakket zou hebben.
Mijn kraam had wel haar eigen lunchpakket mee. De ene dag dat ze die vergeten was, vroeg ze ook heel netjes of ze misschien een boterham mocht pakkenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:34 schreef Minarosa het volgende:
Wat misschien handig is om te weten (of heel logisch is maar ik niet wist): kraamhulp lunchte ook mee. Ze maakte om exact half een lunch (wij lunchen zelf meestal later als we samen zijn/niet werken en eten 's avonds op mediterrane tijden) en ik vond het lastig om aan te geven dat later handiger was, ik merkte dat zij ook haar ritme haf. Maar goed, de eerste dag hadden we te weinig brood omdat ik geen rekening met haar had gehoudenDacht dat ze haar eigen lunchpakket zou hebben.
Nou ook dat verschilt per organisatiequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:34 schreef Minarosa het volgende:
Ach, wij moeten ook naakt voor jan en alleman, mag ie best wat terug doenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:05 schreef Skoap het volgende:
Mijn kraamverzorgster vertelde een verhaal.
Zij "leerde" de mannen altijd douchen met de nieuwe baby. En daarvoor zou ze wat uitleg geven terwijl de man met de baby onder de douche ging staan Er was 1 vader geweest die zo ongeveer de hele nacht wakker had gelegen want "Morgen zou hij in zijn nakie onder de douche moeten terwijl de kraamverzorgster toe keek"![]()
(Ze liet de mannen natuurlijk gewoon hun boxershort aanhouden
)
Ja dat had ik bij mn oudste ook heel erg! Het gevoel van de verplichte praatjes enzo. Lief mens verder hoor maar hmm. Bij tweede was dat niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:47 schreef Minarosa het volgende:
Mja ik ontbijt en lunch het liefst in rust met de kranten erbij en al helemaal als ik me niet helemaal top voel (zoals na een bevalling). Soms had ik wel het gevoel dat ik haar moest 'entertainen' want zij was duidelijk niet zo van het solitair eten. Er was bij ons verder ook niet zo veel te doen (geen groot huis, geen andere kinderen, borstvoeding liep goed dus ik had wel het gevoel dat ze zich af en toe verveelde (ging ze een tijdschrift lezen). Al met al superfijn zo'n kraamhulp maar het herdefinieert wel je ritme en ik was ook wel weer heel blij toen ik niet meer op tijd hoefde op te staan en mijn eigen eettijden weer kon kiezen. Misschien dat ik de volgende keer minder uren neem (had er nu 49), alhoewel dat wellicht voor een tweede wel weer handig is.
Jawel. Mijn stagebegeleidster destijds was woest en heeft de boodschap luid en duidelijk overgebracht aan kraambureau. Ik denk dat die ook het nodige hebben besproken. Maarja... moraal van het verhaal, als je het niet uitspreekt kan er helaas ook niets veranderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:51 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dat was hier precies zo, Dot. En het afvallen ging toch al wat te rap, dus ik moest echt wel goed eten in combinatie met herstel en de bv. Dan zijn twee boterhammen te weinig. Toen ik op een gegeven moment zei dat het belangrijk was dat ik genoeg at en dronk, kwam ze wel een extra kopje thee met een koekje brengen.. Verder was ze echt geweldig.
En mignonne, dat kan toch niet!! Zo'n vrouw wordt daar toch wel op aangesproken, mag ik hopen?
Oh, ik heb die huissleutel meteen gegeven, heerlijk! Mijn vriend sliep meestal nog als ze kwam en ik ging echt die twee trappen niet af de eerste dagen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat had ik bij mn oudste ook heel erg! Het gevoel van de verplichte praatjes enzo. Lief mens verder hoor maar hmm. Bij tweede was dat niet.
Mn laatste kraam die 2 x 3 uur kwam nog die begon over dat ze bij andere gezinnen een huissleutel kreeg en of wij er ook een voor haar hadden. Hoefde ik niet op te staan. Mja lief maar nee dankje.
Ik geef mijn huissleutels met reden al niet aan mn ouders/schoonouders zeg maar![]()
niks voor mij dan sta ik liever op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |