SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie plaatjes.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:03 schreef Oksel het volgende:
Dus nu heb ik een kettingchecker, en dus kan ik kettingen checken. Heb meteen 2 Chorus kettingen erbij gekocht, geen neppe rommel natuurlijk.
En vandaag 50km in de regen gefietst, dus niet afgehaakt. Trainingsdiscline, of niet? En m'n HF gezien? Potverdorie als een ekte Patroon 100km met HF 142 gemiddeld, en afgelopen donderdag ookal 100 met HF146. Geen hele lage HF, maar wel gewoon D1.
Verder nog even wat foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want zo BBQ je als een echte meester.
En check ook onze nieuwe teambrillen.
[ afbeelding ]
Zo, en nu ga ik verder met jaloers zijn op alle mensen die in de bergen aan 't fietsen zijn. Ik wil gvd ook.
Moet normaal gezien geen probleem zijn. Ben je misschien een stijve hark? Of heb je een te grote fiets?quote:Op zondag 19 juli 2015 23:44 schreef Robby87 het volgende:
Kan iemand mij adviseren over hoe te rijden in de beugels? Het is voor mij erg oncomfortabel, en houd dit geen minuten vol. Bovendien worden mijn ballen samengeperst! Behoort dit zo oncomfortabel te zijn, is het gewenning, is mijn fiets verkeerd afgesteld of heb ik de verkeerde houding? Ik ben overigens 1.89m, weet niet in hoeverre dit relevant is. Oh en mijn achillesspieren zijn vrij kort, moet het zadel wat lager? Tips zijn welkom!
Ja ik ben wel een stijve hark ja haha, fiets is wel gekocht op mijn lengte dus moet goed zijn.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:48 schreef ratatat het volgende:
[..]
Moet normaal gezien geen probleem zijn. Ben je misschien een stijve hark? Of heb je een te grote fiets?
Je moet je stem slammen, schijnt te helpen en je gaat er sneller door.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:51 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Ja ik ben wel een stijve hark ja haha, fiets is wel gekocht op mijn lengte dus moet goed zijn.
Het is sowieso een houding waaraan je moet wennen, en dat het nu niet lekker voelt kan aan 1001 dingen liggen. Misschien staat je zadel niet horizontaal, maar iets met het puntje omhoog, misschien leun je teveel voorover met je bekken waardoor je op je zak zit ipv op je zitbotjes, misschien moet je je corestability eerst flink aanpakken, etc.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:44 schreef Robby87 het volgende:
Kan iemand mij adviseren over hoe te rijden in de beugels? Het is voor mij erg oncomfortabel, en houd dit geen minuten vol. Bovendien worden mijn ballen samengeperst! Behoort dit zo oncomfortabel te zijn, is het gewenning, is mijn fiets verkeerd afgesteld of heb ik de verkeerde houding? Ik ben overigens 1.89m, weet niet in hoeverre dit relevant is. Oh en mijn achillesspieren zijn vrij kort, moet het zadel wat lager? Tips zijn welkom!
Godverdomme Andy, waar ging het nou gisteren over? Alsof jij alles wist nog geen jaar geleden. Met je helmquote:Op maandag 20 juli 2015 01:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je moet je stem slammen, schijnt te helpen en je gaat er sneller door.
Misschien dat jij even kan opsodemieteren met dit soort commentaar. Slaat echt helemaal nergens. zeker niet voor een broekie die net komt kijken en denkt dat soignee zijn belangrijker is dan kunnen fietsen.quote:Op maandag 20 juli 2015 01:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik had in m'n ouwe fiets een stuur met een grote drop, dus bovenop zat ik wel lekker, onderin niet. M'n nieuwe fiets heeft minder drop en daar rij ik veel lekkerder in de beugels. Kan ook een dingetje zijn.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:51 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Ja ik ben wel een stijve hark ja haha, fiets is wel gekocht op mijn lengte dus moet goed zijn.
Ik kom sinds ik een kleine kano was, zeker 's ochtends, niet verder dan m'n knieen of halverwege mijn scheenbeen.quote:Op maandag 20 juli 2015 07:21 schreef Gripper het volgende:
Als je weet dat je een stijve hark bent: rekken en strekken! Kan je met je vingertoppen bij de grond als je voorover buigt?
Die knipperlichten zijn misschien overdreven maar die remlampen is niets mis mee.quote:Op maandag 20 juli 2015 07:45 schreef buzz1291 het volgende:
Daar istie dan, met rem- en knipperlichten. Ik wacht nog ff totdat er ook een met alarmlichten en mistachterlicht leverbaar is.
[ afbeelding ]
Ik kan niet alles volgen op vakantie hèquote:Op maandag 20 juli 2015 07:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Godverdomme Andy, waar ging het nou gisteren over? Alsof jij alles wist nog geen jaar geleden. Met je helm![]()
Die gast stelt gewoon een serieuze vraag.
Wat een kutexcuus zeg. Als je zelf nog maar net weet hoe en wat alles moet vind ik het bijzonder treurig als je het over je stem slammen hebt, zeker omdat dat geeneens de beste oplossing is qua zithouding voor de meeste mensen.quote:Op maandag 20 juli 2015 07:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik kan niet alles volgen op vakantie hè
Ja, want omdat jij net even langer op de fiets zit mag jij wel mensenquote:Op maandag 20 juli 2015 08:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat een kutexcuus zeg. Als je zelf nog maar net weet hoe en wat alles moet vind ik het bijzonder treurig als je het over je stem slammen hebt, zeker omdat dat geeneens de beste oplossing is qua zithouding voor de meeste mensen.
Zelfs sommige profs rijden met een (aantal) spacers.
[ afbeelding ]
Dat lijkt me sterk afhankelijk van de context. Ik kan me niet voorstellen dat ik de laatste tijd eenquote:Op maandag 20 juli 2015 08:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, want omdat jij net even langer op de fiets zit mag jij wel mensen'en en domme one liners roepen?
Het kan gewenning zijn. Of misschien afstelling van je fiets, of zoals geopperd je zadelstand.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:51 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Dit is iets voor randonneurs en Angelsaksenquote:Op maandag 20 juli 2015 07:45 schreef buzz1291 het volgende:
Daar istie dan, met rem- en knipperlichten. Ik wacht nog ff totdat er ook een met alarmlichten en mistachterlicht leverbaar is.
[ afbeelding ]
De Trek te klein?quote:
Nou ik denk meer zoals ik boven zei iets voor landen met minder goede fietsinfrastructuur.quote:Op maandag 20 juli 2015 08:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dit is iets voor randonneurs en Angelsaksen
Hoewel je die eerder met een vale, 15 jaar oude MET ziet
Grapjes moeten best kunnen hoor, het is alleen zo dat als er hier een nieuweling komt er daar best rekening mee gehouden mag worden.quote:Op maandag 20 juli 2015 08:41 schreef Patroon het volgende:
Godver wat een triestheid weer hier. Zowel het gezeik op grapjes, als ook het jaloerse gejank van Oksel. Het wordt er zo niet beter op...
Ik hap:quote:Op zondag 19 juli 2015 23:03 schreef Oksel het volgende:
Heb meteen 2 Chorus kettingen erbij gekocht, geen neppe rommel natuurlijk.
quote:Op zondag 19 juli 2015 23:03 schreef Oksel het volgende:
Dus nu heb ik een kettingchecker, en dus kan ik kettingen checken. Heb meteen 2 Chorus kettingen erbij gekocht, geen neppe rommel natuurlijk.
quote:Op zondag 12 juli 2015 15:27 schreef Oksel het volgende:
Toch te lang gewacht met het vervangen van een ketting, ondanks dat de indicator aangaf dat hij nog prima was. Resultaat; 2 overslaande cassette's van 100 EUR / stuk. Godverdomme.
Andy leert sneller dan de gemiddelde nieuwelingquote:Op maandag 20 juli 2015 01:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
Tja, het is gewoon een pak minder plezant als jij er niet bent...quote:Op maandag 20 juli 2015 08:41 schreef Patroon het volgende:
Godver wat een triestheid weer hier. Zowel het gezeik op grapjes, als ook het jaloerse gejank van Oksel. Het wordt er zo niet beter op...
Eeuwige roem voor Patroon als hij met stoepkrijgt FOK! op de weg kalktquote:Op maandag 20 juli 2015 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, het is gewoon een pak minder plezant als jij er niet bent...
Heb je het spandoek voor vanmiddag al klaar? "Allez courage! Leeuwarden groet fok! "
Nee, wil wel ff voor woensdag een Fryske vlag makenquote:Op maandag 20 juli 2015 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, het is gewoon een pak minder plezant als jij er niet bent...
Heb je het spandoek voor vanmiddag al klaar? "Allez courage! Leeuwarden groet fok! "
Deze?:quote:Op maandag 20 juli 2015 09:34 schreef iScream. het volgende:
Hoe weet ik welke bladboutjes nou geschikt zijn voor Shimano Compact (FSA crankstel, maar dat maakt niks uit neem ik aan)? Heb wel een stuk of wat van die krengen thuis liggen, maar die zijn allemaal 1 of 2 mm "dikker" dan de boutjes die ik nodig ben (FSA T-30 zit er nu in)
Zoek dus concreet een setje bladboutjes met aan beide kanten inbus of torx (dus niet met zo'n kleine inkeping aan de achterkant die je amper vast kan zetten), zoiets dus http://www.ebay.com/itm/F(...)-Black-/171500246077
Maar dan gewoon uit NLTips?
Volgens mij zijn alle bladboutjes universeel, en is er alleen maar onderscheid tussen campa en sram/shimano.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:34 schreef iScream. het volgende:
Hoe weet ik welke bladboutjes nou geschikt zijn voor Shimano Compact (FSA crankstel, maar dat maakt niks uit neem ik aan)? Heb wel een stuk of wat van die krengen thuis liggen, maar die zijn allemaal 1 of 2 mm "dikker" dan de boutjes die ik nodig ben (FSA T-30 zit er nu in)
Zoek dus concreet een setje bladboutjes met aan beide kanten inbus of torx (dus niet met zo'n kleine inkeping aan de achterkant die je amper vast kan zetten), zoiets dus http://www.ebay.com/itm/F(...)-Black-/171500246077
Maar dan gewoon uit NLTips?
Mooi fietsie, echte nepvelgen denk ik?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor de vakantie huisje geboekt met fietsen:
[ afbeelding ]
Japanse maat, dat wordt lachen met mn 1.85 cm![]()
Props voor de takquote:Op maandag 20 juli 2015 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Dat denk ik niet eigenlijk .quote:Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooi fietsie, echte nepvelgen denk ik?
Nee? Raar dan. Zijn best dure velgen volgens mij die niet echt bij die fiets passenquote:
Voor de 2e keer al dit jaar.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo, weer naar werk gefietst. Ik dacht, ik doe eens gek.
Het is sowieso niet echt een fiets die past bij ritjes van 1.5 km naar het strandquote:Op maandag 20 juli 2015 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee? Raar dan. Zijn best dure velgen volgens mij die niet echt bij die fiets passen
Ja, ik doe eens gek zei ik alquote:
Of ze zijn in ONZ zich echt aan het vervelen, kan ook.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:00 schreef Patroon het volgende:
Is er ergens een oproep geplaatst om massaal vragen te komen stellen bij die zure wielrennerts?
Bevalt dat, zo bij mensen in huis voor 5 dagen?quote:Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is sowieso niet echt een fiets die past bij ritjes van 1.5 km naar het strand
Ik denk dat het een liefhebber is die zn oude materiaal op deze manier op deze manier een 2e leven geeft. Dat zou prima zijn want dan heb ik iets om over te praten
Ja, die ja. Maar das geen Nederlandse winkelquote:Op maandag 20 juli 2015 09:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Deze?:
https://www.bike-componen(...)rauben-5-Arm-p16308/
Maakt niet zo veel uit toch? Die websites verzenden net zo snel als Nederlandse winkels.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:14 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ja, die ja. Maar das geen Nederlandse winkelMaar dank voor de tip, die rekent in ieder geval niet bijster veel verzendkosten.
10/10 zou kopen. Wat vet.quote:Op maandag 20 juli 2015 07:45 schreef buzz1291 het volgende:
[ afbeelding ]
Duitsland is veel goedkoperquote:Op maandag 20 juli 2015 10:14 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ja, die ja. Maar das geen Nederlandse winkelMaar dank voor de tip, die rekent in ieder geval niet bijster veel verzendkosten.
Op zich wel ja. Nog nooit zo lang ge airbnbt, maar zeker op zo'n locatie ben je er toch alleen om te slapen. Rest vd dag duiken, fietsen, zonnen, zwemmen, eten. Alleen maar buiten.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bevalt dat, zo bij mensen in huis voor 5 dagen?
Is dat een soort couchsurfing?quote:Op maandag 20 juli 2015 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op zich wel ja. Nog nooit zo lang ge airbnbt, maar zeker op zo'n locatie ben je er toch alleen om te slapen. Rest vd dag duiken, fietsen, zonnen, zwemmen, eten. Alleen maar buiten.
Waar zit je dan?quote:Op maandag 20 juli 2015 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op zich wel ja. Nog nooit zo lang ge airbnbt, maar zeker op zo'n locatie ben je er toch alleen om te slapen. Rest vd dag duiken, fietsen, zonnen, zwemmen, eten. Alleen maar buiten.
Volgens mij wel, maar dan wat luxer. Couchsurfing is echt voor backpackers die niets uit willen geven.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:28 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Is dat een soort couchsurfing?
Hmwa, over het algemeen wel iets professioneler dan dat. Mensen hebben vaak wel echt een soort hotelkamertje gemaakt, die je gewoon kan boeken en moet betalen. Als je wilt heb je contact met je host maar dit hoeft niet.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:28 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Gewoon mensen inderdaad die hun huis, kamer, tuinhuis, whatever aanbieden voor een schappelijk prijsje. Begin van het jaar ook eens gedaan in Zuid-Limburg, wel grappig voor een keerquote:Op maandag 20 juli 2015 10:28 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Wordt dit de nieuwe trend? Een of andere zure mod die niks met fietsen heeft, maar die via de tamtam te horen heeft gekregen dat er nodig moet worden ingegrepen in dit rebelse hoekje van fok, en daarom maar links en rechts posts weggooit?quote:
Gewoon aan de regels houden en er is weinig aan de hand.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wordt dit de nieuwe trend? Een of andere zure mod die niks met fietsen heeft, maar die via de tamtam te horen heeft gekregen dat er nodig moet worden ingegrepen in dit rebelse hoekje van fok, en daarom maar links en rechts posts weggooit?
Verschrikkelijke droefenis dit. Valt me heel erg van je tegen Tommeke, wat je ook postte. Zeker niks te beleven daar in Luxembourg
Fair enough. Ik vond het allemaal niet zo ernstig eigenlijk dat er een mod bij moest komen, en ik denk dat er genoeg verstandig volk aanwezig is in dit topic om die paar ellendelingen tot de orde te roepen.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon aan de regels houden en er is weinig aan de hand.
Ik neem aan dat jij ook ingrijpt als iemand bij jou thuis tijdens een meet in de plantenbak staat te pissen?
Zuur? Nah, was lekker aan het genieten van een zoet ontbijt.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wordt dit de nieuwe trend? Een of andere zure mod die niks met fietsen heeft, maar die via de tamtam te horen heeft gekregen dat er nodig moet worden ingegrepen in dit rebelse hoekje van fok, en daarom maar links en rechts posts weggooit?
Verschrikkelijke droefenis dit. Valt me heel erg van je tegen Tommeke, wat je ook postte. Zeker niks te beleven daar in Luxembourg
Zoveel scheelt 't niet. BIke Components zit een paar kilometer over de grens. Je kunt ook ff naar Aken fietsen, hun een dag van te voren inseinen en het bij hen komen ophalenquote:Op maandag 20 juli 2015 10:14 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iScream in Zuid-Limburg woont.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zoveel scheelt 't niet. BIke Components zit een paar kilometer over de grens. Je kunt ook ff naar Aken fietsen, hun een dag van te voren inseinen en het bij hen komen ophalen.
Dat dacht ik inderdaad ook, anders had hij de grens niet als een probleem gezienquote:Op maandag 20 juli 2015 11:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iScream in Zuid-Limburg woont.
Ik woon in Friesland haha, wel een uitdaging...quote:Op maandag 20 juli 2015 11:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat dacht ik inderdaad ook, anders had hij de grens niet als een probleem gezien.
Ik zet wel een veldbedje voor je op, kun je even overnachten.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:44 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland haha, wel een uitdaging...
Waarom wordt een post dan eigenlijk niet helemaal verwijderd? Nu zijn we natuurlijk benieuwd wat er stond..quote:Op maandag 20 juli 2015 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zuur? Nah, was lekker aan het genieten van een zoet ontbijt.
En die post is met een hele goede reden weggehaald, heeft verder niks met gisteren te maken.
Tsja, verwijderen of niet is altijd een lastig punt. Als je het verwijdert is de opmerking weg en kan je krijgen wat gripper eerder had, wat is er met mij post gebeurd?quote:Op maandag 20 juli 2015 11:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Waarom wordt een post dan eigenlijk niet helemaal verwijderd? Nu zijn we natuurlijk benieuwd wat er stond..
Enkel de echten kunnen een post aanpassen een seconde voor ze geplaatst zijn.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nattekat doe gewoon even normaal man
Kaas is onze topicopa he? Ik vond het al heel splitsvondig dat hij zo ver gekomen was.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enkel de echten kunnen een post aanpassen een seconde voor ze geplaatst zijn.
quote:Op maandag 20 juli 2015 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kaas is onze topicopa he? Ik vond het al heel splitsvondig dat hij zo ver gekomen was.
Dat had ik later ook door, echter laten staan vanwege je eerdere faalwerk.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enkel de echten kunnen een post aanpassen een seconde voor ze geplaatst zijn.
Shit waar is dat? ben jij daar nu?quote:
Ik loop 700 km achter, niet zo gek natuurlijk want vorig jaar had ik veel meer tijd.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zie net dat ik vorige week door mn 2014 kilometrage ben gegaan
Je hebt de lolbroek wel aan vandaag he?quote:Op maandag 20 juli 2015 13:21 schreef kaasplankje het volgende:
-doe normaal-
[ Bericht 100% gewijzigd door Nattekat op 20-07-2015 13:21:15 ]
Hij heeft niets meer te doen nu die pakketbezorgers weer aan het werk zijn geslagen.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:36 schreef iScream. het volgende:
[..]
Je hebt de lolbroek wel aan vandaag he?
Weet jij wat het hier is met high end raceframes met een recht stuur erop? Al een paar zieke Bianchi's, Treks en nog wat aero racers met zo'n stuurquote:Op maandag 20 juli 2015 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Is een soort van Volendam/Urk van Azie, dan ga je allemaal rare dingen doen.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Weet jij wat het hier is met high end raceframes met een recht stuur erop? Al een paar zieke Bianchi's, Treks en nog wat aero racers met zo'n stuur
Japanners houden van dure spullen.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Weet jij wat het hier is met high end raceframes met een recht stuur erop? Al een paar zieke Bianchi's, Treks en nog wat aero racers met zo'n stuur
Dan kan je neem ik aan nu pochen met een snelle tijd ofnie?quote:Op maandag 20 juli 2015 15:21 schreef foetre het volgende:
Ik dacht laat ik vandaag even kopje Bloemendaal pakken.Nog nooit geweest maar van horen zeggen lastig stukje.
Ik dacht rustig beginnen maar voordat je er erg in hebt ben je de veredelde puist al over.
Hoop dat er op de heuvelrug een grotere uitdaging staat te wachten.
Wanneer is de operatie gepland om een authentiek Fries spraakgebrek aan te brengen? Wie doet het? Ik hoor rare dingen over die Robert Schuman, zou daar niet naar toe gaan. Maar lijkt me goedkoper om gewoon effe tijdens een meet iedereen over je tong te laten rijden, dan heb je hetzelfde effect tensotte.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga ook fries worden, Patroon, waar kan ik me inschrijven?
B&H / [Jeugdjournaal] Welmoed Sijtsma
Nee een langzame,zoals ik zei dacht rustig te beginnen maar dit kan je toch geen heuvel noemen of heb je een makkelijke/ moeilijke kant?quote:Op maandag 20 juli 2015 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kan je neem ik aan nu pochen met een snelle tijd ofnie?
Daarom heet hij ook 't kopje en niet de heuvel van bloemendaal.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:27 schreef foetre het volgende:
[..]
Nee een langzame,zoals ik zei dacht rustig te beginnen maar dit kan je toch geen heuvel noemen of heb je een makkelijke/ moeilijke kant?
quote:Op maandag 20 juli 2015 15:29 schreef foetre het volgende:
[..]
het was de klinkerkant😂,49 sec a 23,8 gemiddeld( zoals ik zei rustig)
Volgende keer maar een serieuze tijd neerzetten mischien morgen
Nope.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Strava vraagje:
Als ik twee fietsen aanmaak op m'n profiel, vakantiefiets en racefiets, worden de trajecten dan ook per fietstype gegroupeerd? Ik gebruik nu m'n vakantiefiets om naar m'n werk te gaan, maar die segmenten ziten ook in veel 'race' routes van me. Als et niet kan, geen man overboord, mar zou leuk zijn.
Ik krijg inderdaad nooit meer pr's.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou ja, dan maar goed opletten...loop nu heel blij rond omdat ik vanochtend 10 minuten sneller was dan donderdag, dus ben weer even Strava fanboyJammer dat dat soort vooruitgang snel afvlakt alleen als je vaker een traject rijdt
Hoe vaker je dezelfde route rijdt, hoe minder bekertjes, inderdaad.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou ja, dan maar goed opletten...loop nu heel blij rond omdat ik vanochtend 10 minuten sneller was dan donderdag, dus ben weer even Strava fanboyJammer dat dat soort vooruitgang snel afvlakt alleen als je vaker een traject rijdt
Ik zit nog in de 'lul, rij eens door met je kutje, zo wordt opa Kaas nooit eens trots op je' fase van het woon-werk verkeer.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
Sowieso rijd ik zelden nog maar PR's op woonwerk. Dat is nu voor mij gewoon lekker een duurtraining.
Hier schijnt t zonnetje nog heerlijkquote:Op maandag 20 juli 2015 15:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zo, en nu lekker de regen in op weg naar huis. Wel een reden om de fiets te poesten straks.
Neem genoeg te eten mee!quote:Op maandag 20 juli 2015 16:01 schreef Flipmoehoe het volgende:
voor vanavond mijn eerste bijna 100km rit gepland staan (+/- 95km). Hoop dat ik het droog houd! Wel benieuwd hoe het gaat. Tot nu toe max 70km gefietst op de racer en dat was in een groepje of met een vriend van me. Vanavond alleen op pad
had in de planning om een snelle jelle + sultana (of muesli reep) mee te nemen.. elk uur wat eten.quote:
Ik zou voor de zekerheid iets van 3 dingen meenemen. Beter dat je aankomt met een reep te veel, dan dat je 20 km voor het einde huilend je vrouw moet bellen omdat je geparkeerd staat op een verkeersdrempel. En verkijk je niet op het weer, tis niet heel fraai.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:31 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
had in de planning om een snelle jelle + sultana (of muesli reep) mee te nemen.. elk uur wat eten.
Heb er wel zin in! eventueel als het goed gaat mijn eerste keer 100km volmaken met een extra lusje
quote:Op maandag 20 juli 2015 17:03 schreef foetre het volgende:
[..]
Ja je zal " de man met de hamer" maar tegenkomen das geen pretje mischien een gel voor halverwege.
Die bijna 100km heb ik er weer op zitten voor vandaag. Aardig nat geworden onderweg.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:01 schreef Flipmoehoe het volgende:
voor vanavond mijn eerste bijna 100km rit gepland staan (+/- 95km). Hoop dat ik het droog houd! Wel benieuwd hoe het gaat. Tot nu toe max 70km gefietst op de racer en dat was in een groepje of met een vriend van me. Vanavond alleen op pad
Idioot ja. Thomas zo het skoekeloen inquote:Op maandag 20 juli 2015 18:14 schreef kaasplankje het volgende:
Zelfs bij de profs gaan ze tegenwoordig binnedoor in ze bocht. Ik er dan niks meer heilig?
Barguil wat een brokkenpiloot.
Het verschil is dat dit om 6% gaat. Op 8% is een VAM van 1000 idd niet zo hard.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:17 schreef Tommeke het volgende:
Heb ff zitten rekenen. Een VAM van 1000 is 12,5 per uur op 8%.
Zonder grappen, zo hard fietst m'n vriendin bergop
Heb je een linkje heb t gemistquote:Op maandag 20 juli 2015 18:14 schreef kaasplankje het volgende:
Zelfs bij de profs gaan ze tegenwoordig binnedoor in ze bocht. Ik er dan niks meer heilig?
terwijl ie afgelopen week, nadat ie achterstand had... mooi tijd goed maakte in afdeling en als malle naar beneden zoefde. Auto's ontweek... Was erg verbaast dat ie deze fout maakte,quote:Op maandag 20 juli 2015 18:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik hoorde dat ie gehinderd werd door van Garderen en daardoor de controle verloorquote:Op maandag 20 juli 2015 20:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
terwijl ie afgelopen week, nadat ie achterstand had... mooi tijd goed maakte in afdeling en als malle naar beneden zoefde. Auto's ontweek... Was erg verbaast dat ie deze fout maakte,
Klopt. Op 4% is een VAM van 1000 25 per uur. Dat is hard. Voor mij zo ongeveer op de toppen van m'n kunnen, mits wind mee ofzoquote:Op maandag 20 juli 2015 19:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het verschil is dat dit om 6% gaat. Op 8% is een VAM van 1000 idd niet zo hard.
hij deed het erna nog een keer en toen kreeg tie op ze lazer van Mollema. Wat jij aanhaalt heb ik ook gezien en hij nam behoorlijk risico met inhalen van die auto's. Vond ik niet verantwoord. Kudos zijn wmb voor Peter Sagan die daalde als een keizer.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
terwijl ie afgelopen week, nadat ie achterstand had... mooi tijd goed maakte in afdeling en als malle naar beneden zoefde. Auto's ontweek... Was erg verbaast dat ie deze fout maakte,
Eens hoor. Al had in paar weken terug in een criterium iemand voor me die zo beroerd door een bocht ging dat ik 'm buitenom inhaalde en m'n ploeggenoot 'm tegelijkertijd onderdoor voorbij stakquote:Op maandag 20 juli 2015 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan natuurlijk nooit iemand die voor jou de bocht induikt de ideale lijn afsnijden. Daar komen rare ongelukken van. Als je er voorbij wilt omdat ze te traag zijn moet je voor de bocht inhalen.
tja zegt meer over het niveau van jouw koersen imo.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eens hoor. Al had in paar weken terug in een criterium iemand voor me die zo beroerd door een bocht ging dat ik 'm buitenom inhaalde en m'n ploeggenoot 'm tegelijkertijd onderdoor voorbij stak
Hij zei dat hij aangetikt werd, maar daar is helemaal niets van te zien. Persoonlijk denk ik dat hij schrok van die toeschouwer die daar gebukt zat waardoor hij de bocht niet goed kon aansnijden.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ie gehinderd werd door van Garderen en daardoor de controle verloor
Interessant vraagstukquote:Op maandag 20 juli 2015 20:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Poeh, echte kuitenbijter dus. Wat voor toptijd zou Patroon daar kunnen rijden?
huh, zo vaak?quote:
Absoluut. De helft van de gasten kennie sturen. En als ik dat al zeg, zegt dat veelquote:Op maandag 20 juli 2015 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
tja zegt meer over het niveau van jouw koersen imo.
En dan nog een patserfilter en dan zijn we ook van jou afquote:Op maandag 20 juli 2015 21:20 schreef Oksel het volgende:
Wel relaxed dat nu 50% van de posts van Knut worden verwijderd. Nu nog een autistenfilter erop, en dan hebben we ook geen Jankie posts meer.![]()
Ik neem 'm wel een keertje mee die kant op. Ff een halfuurtje intacxen en dan knallen met die hap!quote:
Zou fijn zijn inderdaadquote:Op maandag 20 juli 2015 21:20 schreef Oksel het volgende:
Wel relaxed dat nu 50% van de posts van Knut worden verwijderd. Nu nog een autistenfilter erop, en dan hebben we ook geen Jankie posts meer.![]()
Dikzakkenfilter dan blijf ik overquote:Op maandag 20 juli 2015 21:32 schreef Oksel het volgende:
Ben ik hier straks alleen met Knut. Want die past nergens bij, en valt overal buiten, zelfs buiten alle filters
quote:Op maandag 20 juli 2015 21:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dikzakkenfilter dan blijf ik over
Lijkt nog niet echt release waardig te zijn als ik de reviews zo lees.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:41 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Had jij je aangemeld voor die app van Terpstra?
Puik plan. We zien het verslag van deze epische beklimming wel komen dan.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik neem 'm wel een keertje mee die kant op. Ff een halfuurtje intacxen en dan knallen met die hap!
quote:Op maandag 20 juli 2015 21:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dikzakkenfilter dan blijf ik over
Hij werd idd even aangetikt door Van Garderen. Als dat op of net voor het rempunt was, dan kan ik me goed voorstellen dat hij zijn rempunt miste.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hij zei dat hij aangetikt werd, maar daar is helemaal niets van te zien. Persoonlijk denk ik dat hij schrok van die toeschouwer die daar gebukt zat waardoor hij de bocht niet goed kon aansnijden.
Haha je gelooft het of niet, maar ik heb met haar gewerkt bij de ING. Zij zat bij mij in de opleidingsgroep. Check mijn facebook vrienden maarquote:Op maandag 20 juli 2015 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga ook fries worden, Patroon, waar kan ik me inschrijven?
B&H / [Jeugdjournaal] Welmoed Sijtsma
Plannen om wat heuvels te gaan fietsen?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:47 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lijkt nog niet echt release waardig te zijn als ik de reviews zo lees.
Niet echt, hoezo?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Plannen om wat heuvels te gaan fietsen?
Niet toevallig een 6703?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:47 schreef Tommeke het volgende:
Fietsenwinkel hier in de buurt verkoopt nieuwe Ultegra 6700 cranks voor 50 euro per stuk
Das goedkoper dan een los buitenblad. Heb er 4 stuks gekocht. Hij vroeg of ik nog meer wilde. Hij had er nog erg veel meer en moest er van af haha
Hij is bij mij al een stuk of 4x gecrasht op 1 avond... Wel een geinig idee.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:47 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lijkt nog niet echt release waardig te zijn als ik de reviews zo lees.
Je kunt uiteraard altijd een blokje om doen.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:05 schreef forty-two het volgende:
Kak, na de vakantie kan ik nog kortere stukjes naar kantoor fietsen. Woning is definitief verkocht. Gelukkig wordt het volgend jaar een wat serieuzere afstand ww, nadat onze nieuwe woning wordt opgeleverd.
De vorm begint langzaam weer een beetje op niveau te komen, voelde me vandaag echt weer oké op de fiets.
Hmmm. Interessant. Ik weet alleen de lengte van de huidige crank niet. Zal ik morgen even moeten kijken.quote:
Bejaarde versie van animal...quote:
Ja dat is wel het plan, want 10km is echt een gillerquote:Op maandag 20 juli 2015 23:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je kunt uiteraard altijd een blokje om doen.
En proficiat met de verkoop. Altijd fijn.
Nee, ik dacht eens kijken hoeveel hoogtemeters ik hier op het vlakke voor gratis heb gekregen.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat je de climbing challenge bent aangegaan, dus ik dacht dat je plannen gemaakt had.
Hier doet hij het nog steeds steady. Leuk idee iddquote:Op maandag 20 juli 2015 23:07 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hij is bij mij al een stuk of 4x gecrasht op 1 avond... Wel een geinig idee.
Lengte boeit toch niet echt als je voor de bladen gaat? Al zal je 170mm wel goed kunnen hebben.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hmmm. Interessant. Ik weet alleen de lengte van de huidige crank niet. Zal ik morgen even moeten kijken.
Het is echt een excuuscoureur die zijn omgeving in gevaar brengt. Hij rijd zijn 1e Tour en hij doet het goed. Neemt niet weg dat je sommige risico's beter niet nemen kan zoals keihard tussen auto's door slalommen vlak voor een bocht, of in een technische afdaling naast elkaar gaan rijden en proberen in de binnenbocht plaatsjes naar voren te snoepen. Ook dat hij een tik van Tejay krijgt zal wel komen omdat hij zelf zo onbesuist rijdt en uitremt. Hij moet een keer hard op zijn smoel gaan dan leert hij het wel af.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij werd idd even aangetikt door Van Garderen. Als dat op of net voor het rempunt was, dan kan ik me goed voorstellen dat hij zijn rempunt miste.
Allang gezienquote:Op maandag 20 juli 2015 22:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha je gelooft het of niet, maar ik heb met haar gewerkt bij de ING. Zij zat bij mij in de opleidingsgroep. Check mijn facebook vrienden maar
Valderramaquote:
Als ik het zo zie dan heb je voor en na de 70 km zo'n 27 en een beetje per uur gereden. Sultana's vind ik sowieso niet te eten op de fiets, snelle jelle's, fruitreepjes, sportrepen en gelletjes is wat ik gebruik afhankelijk van de rit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
Nou.. het is me gelukt gisteren! 100,1 km. Toen heb ik strava snel uitgezet want ik was helemaal maar dan ook helemaal naar de kl)(@##ten.. pff wat een eind zeg zo in je eentje!
Korte samenvatting: de eerste 20 a 25km in de regen gefietst, pas achter de radstake (varsseveld) werd het droog. Daarna wel lekker doorgetrapt naar Netterden, het doel van mijn bestemming om daar een verstopfles op te halen. Daar nog even 2 foto's geschoten. Helaas geen roofvogel gespot, anders uiteraard met dat beest 1 gemaakt
Nadat ik de fles had weer richting huis met een korte tussenstop bij mijn nicht in Ulft. Direct toen ik daar wegging ging ik op de eerste rotonde al onderuit. Achterwiel gleed weg, en ik ging erachteraan. Gelukkig niks kapot, ook niet qua kleding oid. Gewoon verder gefietst dus. Na een km of 70 kon ik geen tempo meer houden, was misselijk (de hongerklop??) en zat te vloeken op de fiets..
Mijn verste afstand tot noch toe op de MTB was 71,4km, bij 75km toch wel ff trots dat ik er voorbij was. Maar goed, ik moest nog ff voordat ik thuis was. Gelukkig lampjes meegenomen omdat het toch al wat donker begon te worden. De laatste 20km was ik niet meer vooruit te branden. Zere benen, misselijk en ga zo maar door! Toch nog doorgezet en er een klein lusje bij aangeplakt om de 100km vol te maken! Thuis snel douchen en hup snel het bed in!
Nu vanmorgen voel ik me goed, geen bijzonder zware benen en een trots gevoel dat ik het toch gehaald heb in mijn eentje
edit: had na 30km een snelle jelle gegeten, na 60km een muesli reep en na 80km wilde de sultana er niet meer in.. volgende keer wat meer snelle jelles en bananen voor wat snellere energie denk ik.. (voordat ik weg ging een goed bord spaghetti)
strava link http://www.strava.com/activities/350399691
wat foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aanzetten en kijken of er licht uitkomt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:21 schreef Fretwork het volgende:
Thomas vloog uit de bocht waar ik ooit stond, komt wel dichtbij zo...
Bizkit, hoe weet je of die schijnwerpers opgeladen zijn? Jij had dezelfde toch?
Meer drinken?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
Nou.. het is me gelukt gisteren! 100,1 km. Toen heb ik strava snel uitgezet want ik was helemaal maar dan ook helemaal naar de kl)(@##ten.. pff wat een eind zeg zo in je eentje!
Korte samenvatting: de eerste 20 a 25km in de regen gefietst, pas achter de radstake (varsseveld) werd het droog. Daarna wel lekker doorgetrapt naar Netterden, het doel van mijn bestemming om daar een verstopfles op te halen. Daar nog even 2 foto's geschoten. Helaas geen roofvogel gespot, anders uiteraard met dat beest 1 gemaakt
Nadat ik de fles had weer richting huis met een korte tussenstop bij mijn nicht in Ulft. Direct toen ik daar wegging ging ik op de eerste rotonde al onderuit. Achterwiel gleed weg, en ik ging erachteraan. Gelukkig niks kapot, ook niet qua kleding oid. Gewoon verder gefietst dus. Na een km of 70 kon ik geen tempo meer houden, was misselijk (de hongerklop??) en zat te vloeken op de fiets..
Mijn verste afstand tot noch toe op de MTB was 71,4km, bij 75km toch wel ff trots dat ik er voorbij was. Maar goed, ik moest nog ff voordat ik thuis was. Gelukkig lampjes meegenomen omdat het toch al wat donker begon te worden. De laatste 20km was ik niet meer vooruit te branden. Zere benen, misselijk en ga zo maar door! Toch nog doorgezet en er een klein lusje bij aangeplakt om de 100km vol te maken! Thuis snel douchen en hup snel het bed in!
Nu vanmorgen voel ik me goed, geen bijzonder zware benen en een trots gevoel dat ik het toch gehaald heb in mijn eentje
edit: had na 30km een snelle jelle gegeten, na 60km een muesli reep en na 80km wilde de sultana er niet meer in.. volgende keer wat meer snelle jelles en bananen voor wat snellere energie denk ik.. (voordat ik weg ging een goed bord spaghetti)
wat foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed gedaaanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
wat foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Olie op de weg, nat putdeksel, net aangebrachte belijning, kan je wel snel liggen met beetje pech hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het zo zie dan heb je voor en na de 70 km zo'n 27 en een beetje per uur gereden. Sultana's vind ik sowieso niet te eten op de fiets, snelle jelle's, fruitreepjes, sportrepen en gelletjes is wat ik gebruik afhankelijk van de rit.
Hoe kan het dat je op een rotonde uitgleed? Daar moet je echt wel je best voor doen denk ik
Zou ook kunnen. 100 km op 2 bidonnen kan wat aan de krappe kant zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:55 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Meer drinken?
Misselijk en niets naar binnen krijgen zijn volgens mij een paar verschijnselen van uitdroging....
Oke, laat me het bij deze herformuleren.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aanzetten en kijken of er licht uitkomt.
Even het goede topic aanhouden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom wil je dan downgraden naar een pina?
Meer een grapje omdat ik die pina's niet mooi vind. Maar wat serieuzer, hoe oud is deze fiets en wat is de reden dat je een andere wilt? Kan je dan niet beter een setje kekke wielen kopen?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:32 schreef foetre het volgende:
[..]
Even het goede topic aanhouden.
Waarom is dit een downgrade?
Het word ook niet perse een pina hoor.Ben nog even aan het rond kijken.Tarmac is ook leuk,quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meer een grapje omdat ik die pina's niet mooi vind. Maar wat serieuzer, hoe oud is deze fiets en wat is de reden dat je een andere wilt? Kan je dan niet beter een setje kekke wielen kopen?
Die van mij heeft ledjes die de batterijduur aangeven. Heb jij niet ook zoiets erop?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke, laat me het bij deze herformuleren.
Hoe weet je of de batterij dusdanig vol is dat de maximale brandduur van de lampen gehaald wordt?
Is die huidige geen carbon dan?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:41 schreef foetre het volgende:
[..]
Het word ook niet perse een pina hoor.Ben nog even aan het rond kijken.Tarmac is ook leuk,
Huidige fiets komt uit 2012 en wil eigenlijk een frame die wat trillingen absorbeert en schijfremmen heeft.
Of is dat gewoon de eigenschap van Carbon?
Zal toch wel een ledje op zitten?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke, laat me het bij deze herformuleren.
Hoe weet je of de batterij dusdanig vol is dat de maximale brandduur van de lampen gehaald wordt?
Wat voor banden rij je en met welke druk? Draag je handschoenen met van die gel dingen? Dat zou ook al veel kunnen helpen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:41 schreef foetre het volgende:
[..]
Het word ook niet perse een pina hoor.Ben nog even aan het rond kijken.Tarmac is ook leuk,
Huidige fiets komt uit 2012 en wil eigenlijk een frame die wat trillingen absorbeert en schijfremmen heeft.
Of is dat gewoon de eigenschap van Carbon?
zulke afstanden ook nog niet gewend nee, voor deze rit ook nog maar 500km op de racefiets gereden. Daarvoor alleen op de mountainbike. Langste ritten op de racefiets waren 2x 68km de weken ervoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:47 schreef foetre het volgende:
Knap hoor,
Je lichaam is dit ook nog niet gewend natuurlijk ,mischien jezelf ook iets overschat.
En op tijd eten he ,beter teveel als te weinig.Als je eenmaal te laat bent met eten is het een lastig verhaal.Wel respect dat je er een langer rondje van hebt gemaakt om de 100 vol te maken.
snelheid lag hele rit aardig gelijk, laatste km's wel wat lager. Misschien tegen de wind in toch te hard. Snelle jelle ging er goed in, fruitrepen neem ik de volgende keer er ook bij mee. Gelletje nog nooit gehad.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het zo zie dan heb je voor en na de 70 km zo'n 27 en een beetje per uur gereden. Sultana's vind ik sowieso niet te eten op de fiets, snelle jelle's, fruitreepjes, sportrepen en gelletjes is wat ik gebruik afhankelijk van de rit.
Hoe kan het dat je op een rotonde uitgleed? Daar moet je echt wel je best voor doen denk ik
2 bidons van 750ml met dun aangemaakte ranja, en een kop koffie gedronken. Aardig regelmatig wat gedronken. Misschien toch te weinig idd.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:55 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Meer drinken?
Misselijk en niets naar binnen krijgen zijn volgens mij een paar verschijnselen van uitdroging....
tnxquote:
Och, les voor de volgende keer geleerd. Misschien zijn je banden ook wel een beetje op of sowieso van slechte kwaliteit. Wat zit er op?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
zulke afstanden ook nog niet gewend nee, voor deze rit ook nog maar 500km op de racefiets gereden. Daarvoor alleen op de mountainbike. Langste ritten op de racefiets waren 2x 68km de weken ervoor.
Eten was wel een dingetje ja.. eerder en meer snelle jelles mee
die laatste km's was echt op het tandvlees, moest en zou de 100 vol maken, was er zo dichtbij.. niet de "magische 100" halen was not done
[..]
snelheid lag hele rit aardig gelijk, laatste km's wel wat lager. Misschien tegen de wind in toch te hard. Snelle jelle ging er goed in, fruitrepen neem ik de volgende keer er ook bij mee. Gelletje nog nooit gehad.
Rotonde was nog wat nat van de regen. Glimde een beetje. Was ook aardig glad asfalt. Achterwiel gleed gewoon weg en ik erachteraan. Geen pijn of schade.
Vuistregel is 1 bidon (500 ml) per uur, als het warm is wat meer.quote:[..]
2 bidons van 750ml met dun aangemaakte ranja, en een kop koffie gedronken. Aardig regelmatig wat gedronken. Misschien toch te weinig idd.
[..]
tnx
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het water aanwezig in een kopje koffie ruim voldoende is om te compenseren voor het vochtafdrijvende effect van de hoeveelheid cafeïne in datzelfde kopje.quote:
huidige frame Carbon ,conti gp 4000s2 op 7 bar en heb nu Roeckl illertissen met gelpads.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat voor banden rij je en met welke druk? Draag je handschoenen met van die gel dingen? Dat zou ook al veel kunnen helpen.
Tests van fietsquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef foetre het volgende:
[..]
huidige frame Carbon ,conti gp 4000s2 op 7 bar en heb nu Roeckl illertissen met gelpads.
Heb inmiddels gribgrap supergel besteld aangezien mn oude al 4 jaar oud zijn.
Hoop dat het wat helpt.
Maar zijn er bepaalde Carbon frames die wat meer absorberen als andere?
Weet uit de test van fiets.nl dat mijn frame wel wat minder comfort geeft als gemiddeld.
Dubbel feestquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het water aanwezig in een kopje koffie ruim voldoende is om te compenseren voor het vochtafdrijvende effect van de hoeveelheid cafeïne in datzelfde kopje.
En hoi trouwens. Verhuist. Klaar. #in10dagenover #moe
Moeten alleen nog ff een damesracefiets uitzoeken. Vriendinlief wil toch ook wel eens fietsen
Maar denk dat zij voldoende heeft aan een cube tiagra ofzo.
Hoeveel mm?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef foetre het volgende:
[..]
huidige frame Carbon ,conti gp 4000s2 op 7 bar en heb nu Roeckl illertissen met gelpads.
Hoop dat het wat helpt.
Weet uit de test van fiets.nl dat mijn frame wel wat minder comfort geeft als gemiddeld.
Heb ook al onderzoeken gelezen dat het effect van uitdroging op je sportieve prestaties helemaal niet zo groot is als over het algemeen wordt aangenomen. Zo'n bidon per uur regel is voor mij al veel te veel.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het water aanwezig in een kopje koffie ruim voldoende is om te compenseren voor het vochtafdrijvende effect van de hoeveelheid cafeïne in datzelfde kopje.
Moeten alleen nog ff een damesracefiets uitzoeken. Vriendinlief wil toch ook wel eens fietsen
Geen idee wat de standaard banden zijn op een Giant TCR, ze zijn iig net ingereden, heb een nieuwe fiets gekocht waar ze al op lagenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Och, les voor de volgende keer geleerd. Misschien zijn je banden ook wel een beetje op of sowieso van slechte kwaliteit. Wat zit er op?
Gelletjes hoeft op dit soort ritjes niet hoor.
[..]
Vuistregel is 1 bidon (500 ml) per uur, als het warm is wat meer.
Ga je met een vochtachterstand weg dan moet je dat ook nog aanvullen. Als jij dan bijna 4 uur onderweg bent en ook nog vochtafdrijvende caffeine neemt kan je wel stellen dat het wat aan de krappe kant was.
Heb je al die tijd al hetzelfde zadel?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:03 schreef foetre het volgende:
[..]
ik heb een Craft elite 4 jaar oid en net binnen een www.redwhite.cc voor langere afstanden.
Als dit niet helpt toch maar naar de assos t cento.En als dat niet werkt geef ik het op.
Mooi vlot gedaan, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Profiel is ook overbodig op racebandjes aangezien ze toch niet kunnen aquaplanen. Wegglijden heeft ook niet per se te maken met de bandjes waar je op zit, soms is de weg gewoon spiegelglad en kan je er verder niet zoveel aan doen (had ik vorige week).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:03 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Geen idee wat de standaard banden zijn op een Giant TCR, ze zijn iig net ingereden, heb een nieuwe fiets gekocht waar ze al op lagenZit niet echt een profiel op, zijn echte slicks zeg maar
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:07 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Mooi vlot gedaan, gefeliciteerd
Tof dat je vriendin ook wil fietsen, de mijne stapt ook op "onze" racefiets en vind het ook echt leuk!
Alleen is bij ons samen fietsen wat lastiger ivm de kleine meid.. Om daar nu elke keer oppas voor te gaan regelen
Mijn TCR2 van 2014 zit ook Tiagra op, schakelt strak en na 700km nog elke keer raak. Voor af en toe fietsen (of een tochtje van 100kmgeen probleem!)
(ben dan ook geen hogere groep gewend op een racefiets, mijn MTB heeft XT)
Denk dat het ook wel afhangt van de hoeveelheid vocht die je verliest. Als het >25gr. is loopt er echt een onafgebroken stroom zweet van mn hoofd af... Dan drink ik echt onwijs veel... 2 bidonnen zijn binnen 1,5uur wel leeg dan. Meestal rijd ik dan ook met 2x 750ml (OOHHH) anders blijf ik stoppen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heb ook al onderzoeken gelezen dat het effect van uitdroging op je sportieve prestaties helemaal niet zo groot is als over het algemeen wordt aangenomen. Zo'n bidon per uur regel is voor mij al veel te veel.
23 mm en het stuurlint is pas vervangen door kurk wat al aardig wat helpt.Meeste last zit vlak 1.5 cm onder de duim.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dubbel feest
[..]
Hoeveel mm?
Waar heb je precies last van en wat voor stuurlint heb je?
yep,net gemeten idd 13 cmquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je al die tijd al hetzelfde zadel?
Doe je aan core-training?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:11 schreef foetre het volgende:
[..]
23 mm en het stuurlint is pas vervangen door kurk wat al aardig wat helpt.Meeste last zit vlak 1.5 cm onder de duim.
Hoe heeft dat uitwerking op je duim?quote:
Ik zou iig even die fiets/zadel/zitbotmeting afwachten maar ik ben iig van mening dat als je zitvlakproblemen hebt en houd, je dit in eerste instantie bij je zadel moet zoeken. Daarna pas bij kleding en nood die zalfjes (die schijnen op lange termijn namelijk averechts te werken)quote:
25 mm sowieso meer comfort. 23 mm op 7 bar moet je ook niet te zwaar zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:11 schreef foetre het volgende:
[..]
23 mm en het stuurlint is pas vervangen door kurk wat al aardig wat helpt.Meeste last zit vlak 1.5 cm onder de duim.
Negerwat?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarna pas bij kleding en nood die zalfjes (die schijnen op lange termijn namelijk averechts te werken)
Minder druk op je handen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe heeft dat uitwerking op je duim?
thnx,quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
25 mm sowieso meer comfort. 23 mm op 7 bar moet je ook niet te zwaar zijn.
En als je al zo lang last hebt zou ik idd ook eens naar ander zadel kijken. En je houding.
Zoiets heb ik hier eens gelezen dacht ik. Het maakt je huid uitendelijk dunner waardoor de klachten verergeren.quote:
Sterk verhaalquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoiets heb ik hier eens gelezen dacht ik. Het maakt je huid uitendelijk dunner waardoor de klachten verergeren.
Meen dat dat bij zinkzalf was.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoiets heb ik hier eens gelezen dacht ik. Het maakt je huid uitendelijk dunner waardoor de klachten verergeren.
Tsja, geen zin om terug te zoekenquote:
Zou goed kunnen hoor!quote:
spiegelglad was de oorzaak ook.. gleed zelf ook een stukje door. Niks geen schaafplekken of kapotte kleding. Zo glad was het asfalt blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Profiel is ook overbodig op racebandjes aangezien ze toch niet kunnen aquaplanen. Wegglijden heeft ook niet per se te maken met de bandjes waar je op zit, soms is de weg gewoon spiegelglad en kan je er verder niet zoveel aan doen (had ik vorige week).
eeerm.. ik dacht het nietquote:
Zullen niet de beste bandjes zijn die je bij je giant meekreeg.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:25 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
spiegelglad was de oorzaak ook.. gleed zelf ook een stukje door. Niks geen schaafplekken of kapotte kleding. Zo glad was het asfalt blijkbaar.
[..]
eeerm.. ik dacht het niet
Gisteren sudocreme van de kleine dame gesmeerd aangezien de pot met chamois creme kwijt is.
Daar direct maar een nieuwe van besteldLaatst een keer 35km zonder creme gefietst en het is toch echt minder fijn. Met creme schuurt het niet zo vind ik.
Helemaal vol, dan is het indicatorlampje blauw.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:21 schreef Fretwork het volgende:
Thomas vloog uit de bocht waar ik ooit stond, komt wel dichtbij zo...
Bizkit, hoe weet je of die schijnwerpers opgeladen zijn? Jij had dezelfde toch?
Heb je tips? Moet eigenlijk ook ff zoiets hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Chamois/vaselino is voor net dat beetje extra comfort. Stuk minder irritatie door schuren/schuiven, maar het gaat zeker niet je zadelpijn wegnemen mocht je daar last van hebben.
zadelpijn werd er idd niet minder doorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Chamois/vaselino is voor net dat beetje extra comfort. Stuk minder irritatie door schuren/schuiven, maar het gaat zeker niet je zadelpijn wegnemen mocht je daar last van hebben.
Vaseline van de kruidvatquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:37 schreef ratatat het volgende:
[..]
Heb je tips? Moet eigenlijk ook ff zoiets hebben.
Gekleurde banden geven minder gripquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
zadelpijn werd er idd niet minder doorMaar het schuren is weg
volgende banden zullen wel zoiets worden. Vittoria Rubino Al twijfel ik wel of die blauwe band niet te kitcherig is..
(tegen die tijd maar is ff photoshoppen)
[ afbeelding ]
https://www.correct.nl/artikel/Assos_Chamois+Creme_art513330.phpquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:37 schreef ratatat het volgende:
[..]
Heb je tips? Moet eigenlijk ook ff zoiets hebben.
hier zit nog wat profiel aan de zijkant, die wat er nu op zit niksquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gekleurde banden geven minder grip
Je hebt niets aan profiel op de weg.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hier zit nog wat profiel aan de zijkant, die wat er nu op zit niks
Profiel geeft geen grip op racefietsbandquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hier zit nog wat profiel aan de zijkant, die wat er nu op zit niks
Doe je dat bij dagelijkse ritjes ook?quote:
Die had ik ooit ook. Merk geen verschil met vaseline van een euro. Natuurlijk heb je bij deze wel een mooi potje met assos er op.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
https://www.correct.nl/artikel/Assos_Chamois+Creme_art513330.php
Chamois voorkomt huidirritatie, wrijfplekken en andere ongemakken wanneer u lange tijd op het zadel zit. U kunt deze verkoelende, verzachtende crème direct op de huid toepassen. Wanneer u de fietsbroek met de zalf insmeert, blijft deze fris en elastisch.
Pot van 140ml.
Werkt verzachtend en verkoelend.
Voor langdurig comfort en frisheid.
Antibacterieel.
Voorkomt huidirritatie en ondere ongemakken.
deze heb ik, geen verzendkosten en met 1 dag in huis
quote:
duidelijkquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Profiel geeft geen grip op racefietsband
Nee. Eigenlijk alleen bij ritten van 100+ of soms als ik al last heb van irritatie.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe je dat bij dagelijkse ritjes ook?
Vaseline is niet verkoelend, deze verkoelt wat als je het erop smeert. Al is dat gevoel ook zo wegquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die had ik ooit ook. Merk geen verschil met vaseline van een euro. Natuurlijk heb je bij deze wel een mooi potje met assos er op.
Volgens mij is zoiets vrij persoonlijk. Ik gebruik ook altijd Assos creme bij lange ritten, voldoet me prima. Ook een keertje vaseline gebruikt, had het idee dat het daar nog veel erger van werd, ben na 30 km omgekeerd en naar huis gegaanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Vaseline is niet verkoelend, deze verkoelt wat als je het erop smeert. Al is dat gevoel ook zo weg
Ook maar vaseline kopen de volgende keer
Vaseline is te vet en sluit de poriën af. Dat gaat broeien.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:52 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens mij is zoiets vrij persoonlijk. Ik gebruik ook altijd Assos creme bij lange ritten, voldoet me prima. Ook een keertje vaseline gebruikt, had het idee dat het daar nog veel erger van werd, ben na 30 km omgekeerd en naar huis gegaan
Dat is zeker waar. Het is ook geen slecht spul hoor, alleen net als alles van Assos (te) duur.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:52 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens mij is zoiets vrij persoonlijk. Ik gebruik ook altijd Assos creme bij lange ritten, voldoet me prima. Ook een keertje vaseline gebruikt, had het idee dat het daar nog veel erger van werd, ben na 30 km omgekeerd en naar huis gegaan
Eens dat het dure troep isquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Het is ook geen slecht spul hoor, alleen net als alles van Assos (te) duur.
Mocht je nog nooit iets anders hebben geprobeerd zou ik het zeker eens proberen, werkt het niet voor jou dan hou je vast aan het vertrouwde
Thanks, houd ik dat aanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Helemaal vol, dan is het indicatorlampje blauw.
Iets minder vol, dan is die groen.
nog iets leger dan wordt die geel.
En bijna leeg, dan wordt die rood (althans, ik kan er nog uren op rijden, dus hoe die percentages zich precies verhouden weet ik niet).
Verder kan het indicatorlampje ook bijvoorbeeld rood worden als je hem op vol vermogen hebt, en is die nog geel als je hem op het laagste vermogen zet.
Precies, het gaat alleen het schuren tegen, niet de overlast door "doorzitplekken" waar je vlees het door de druk zwaar te verduren krijgt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gewoon goede broek en zadel, dan is die zalf nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Netjes hoor, zwaarder dan elke rit die ik tot nu toe gereden heb denk ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:38 schreef Fretwork het volgende:
Ingeschreven voor de LBL 232, ik voorspel huilen met tong uit de bek. Of zoals ddx het noemt, rustige duurrit op zaterdag.
duurritje die ik voor eind deze week op de planning heb staan :quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:38 schreef Fretwork het volgende:
Ingeschreven voor de LBL 232, ik voorspel huilen met tong uit de bek. Of zoals ddx het noemt, rustige duurrit op zaterdag.
Heb ik en heb ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:31 schreef ddx het volgende:
[..]
Gewoon goede broek en zadel, dan is die zalf nergens voor nodig.
Vooral een iets te grote broek waarbij zeem gaat bewegen gaat veel irritatie geven.
Nu word ik toch echt zenuwachtig, eerst maar die Rad am Ring heel door komen. Wordt waarschijnlijk vergelijkbare afstand en hoogtemeters maar dan verspreid over 24 uur.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Netjes hoor, zwaarder dan elke rit die ik tot nu toe gereden heb denk ik.
Nou daar is een hele makkelijke manier voor.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien moet je dan maar niet gaan, straks rij je ons zoek als je zo op je fietst zit als keldergod.
Hoe heb je dat getest?
En daarna vraag je aan je buurmeisje of ze het er af wilt likken? Of hou je wel van tarrels?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou daar is een hele makkelijke manier voor.
Je pakt een stuk papier, gewoon wit A4, en smeert dat egaal in met een 1 cm dikke laag pindakaas, wel de versie zonder nootjes. Leg het papier op een kruk of houten stoel (je wilt natuurlijk geen pindakaas op je bank)
Daarna ga je in je blote billen op het papier zitten, en buig je voorover tot je ongeveer in de fietshouding zit. Sta op, en meet de afstand tussen de 2 kleine afdrukjes, de grote natuurlijk niet want dat zijn je billen. De kleinere afdrukjes zullen ook dieper zijn. Dat is de afstand tussen je zitbotjes.
Moet je effe langer zitten denk ik, tot het goed gesmolten is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:16 schreef muzas het volgende:
Ik heb alleen hagelslag in huis. Werkt dat ook?
Goede berekening, altijd fijnquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:15 schreef Gripper het volgende:
boterham erlangs halen, zonde om 600 ml pindakaas weg te gooien
Bovendien zijn de afdrukken denk ik alweer dichtgevloeid voordat je je meetlat tevoorschijn hebt gehaald.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:18 schreef Fretwork het volgende:
Appelstroop is geen aanrader, plakt als de neten en die mierenkolonie vindt zelfs de kleinste gaatjes.
Ik rij je nu al zoek😜quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien moet je dan maar niet gaan, straks rij je ons zoek als je zo op je fietst zit als keldergod.
Hoe heb je dat getest?
Dat zien we wel op de volgende meetquote:
Ik zou dat zelf nooit zo kunnen zeggen. Hopelijk komt er iets nuttigs uit de testquote:Getest tijdens het fietsen.
Daar merkte ik dat mn botjes op het randje van het zadel zaten.Mischien geen goede manier maar dat gebeurd maandag wel.
De meting van deze fiets was ook (te)snel gebeurd dus mischien komen er wat maar dingen naar voren tijdens de dynamische meting.
Kan nooit kwaad natuurlijk.
eerst zaterdag nog even afzien op dat ...zadelquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zien we wel op de volgende meet
[..]
Ik zou dat zelf nooit zo kunnen zeggen. Hopelijk komt er iets nuttigs uit de test
Valt best mee, het wordt gewoon een lange dag op de fiets. Die lange duur maakt het zwaar. (tenminste als je niet vanaf het begin volle bak overal omhoog knal. Goed blijven eten en drinken is het devies.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nu word ik toch echt zenuwachtig, eerst maar die Rad am Ring heel door komen. Wordt waarschijnlijk vergelijkbare afstand en hoogtemeters maar dan verspreid over 24 uur.
Ketonen?quote:
Je bent dus 66.72 kg?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:25 schreef Patroon het volgende:
Ik heb iig nog nooit eerder 367w over 5min getrapt. Vorige record lag op 337w.
Hoezo, zit je een puddingbroodje met mayo weg te werken en vraag je je af hoelang je daarvoor moet fietsen?quote:
Ik denk dat die 316 kcal klopt maar dat bij die 700 dingen als herstel, normaal verbruik etc etc in zit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoezo, zit je een puddingbroodje met mayo weg te werken en vraag je je af hoelang je daarvoor moet fietsen?
Ik keek ff op unitjuggler.com, en daar komt zo'n raar laag getal uit. Als patroon 5,5 w / kilo trapt levert ie met zijn gewicht ongeveer 370W
370 W (s) = 0.088 kcal of 88 cal (s)
Pas als ie een uur lang (3600 sec) dat vermogen trapt, heeft ie 316 kcal verbruikt. Terwijl een uur stevig tempo fietsen al 700 verbruikt; laat staan bergop rijden.
Of zou je die 700 sowieso verbruiken en komt er nog 316 bij aan benodigde hoeveelheid energie om alleen maar de hoogte te overwinnen.
Toen ik wegging was ik 65.8. Zit nu tussen de 65 en 66.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je bent dus 66.72 kg?
Waarom worden fietsen niet meetelt eigenlijk?
Ik zou dan 466 watt moeten trappen om dat te redden. Net zo veel als deze mixerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toen ik wegging was ik 65.8. Zit nu tussen de 65 en 66. Die 5.5 was afgerond. Laten we uitgaan van 66kg. Dan kom ik op 5.69 over 5min.
Dacht dat jij niet om KOM's gaf?!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:20 schreef Patroon het volgende:
KOM met 5.5w/kg over 5min.
http://app.strava.com/segments/7440476 — Les Chapelliers
Ja maar als ik 70 ben en jij 68, maar jouw fiets is meer dan 3 kg zwaarder dan is is het voor mij nog makkelijker/lichter om naar boven te gaan toch?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:48 schreef Patroon het volgende:
Ik weet trouwens niet waarom ze fietsen niet mee tellen. Die w /kg is om mensen met verschillende gewichten bergop met elkaar te kunnen vergelijken, iemand die zwaarder is trapt vaak meer watt,maar moet ook meer omhoog trappen. Op het vlakke zegt het niet zo veel volgens mij..
Het is vooral om personen met elkaar te kunnen vergelijken. Of met jezelf. Bijv je trapt meer watt dan vorig jaar, maar wel 2kg zwaarder.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja maar als ik 70 ben en jij 68, maar jouw fiets is meer dan 3 kg zwaarder dan is is het voor mij nog makkelijker/lichter om naar boven te gaan toch?
Watt is vermogen, cal is energie. Energie is vermogen x tijd.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoezo, zit je een puddingbroodje met mayo weg te werken en vraag je je af hoelang je daarvoor moet fietsen?
Ik keek ff op unitjuggler.com, en daar komt zo'n raar laag getal uit. Als patroon 5,5 w / kilo trapt levert ie met zijn gewicht ongeveer 370W
370 W (s) = 0.088 kcal of 88 cal (s)
Pas als ie een uur lang (3600 sec) dat vermogen trapt, heeft ie 316 kcal verbruikt. Terwijl een uur stevig tempo fietsen al 700 verbruikt; laat staan bergop rijden.
Of zou je die 700 sowieso verbruiken en komt er nog 316 bij aan benodigde hoeveelheid energie om alleen maar de hoogte te overwinnen.
1260 kcal/uur. Klinkt aannemelijker.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:54 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Watt is vermogen, cal is energie. Energie is vermogen x tijd.
Dussss:
370W x (5 x 60)s = 111kJ
De efficientie van het lichaam in dit geval is ongeveer 25%, dus 4 x 111 = 444kJ verbrand.
444kJ / 4.2 = 105kcal
Foeter, of carbon stijf is of comfy hangt af van hoe het is gemaakt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef foetre het volgende:
[..]
Hoop dat het wat helpt.
Maar de geometrie kan wel comfortabeler zijn door bijvoorbeeld een hoog balhoofd toch?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Foeter, of carbon stijf is of comfy hangt af van hoe het is gemaakt.
Een stijf frameset is minder comfortabel.
Een comfortabel frameset is minder stijf.
Een fabrikant die beweert een stijf en comfortabel frame te leveren bedoelt eigenlijk wij hebben getracht de ideale mix te vinden tussen stijfheid en comfort, voor uw gebruiksdoel.
Veel is afhankelijk van de vorm van de voorvork. Een rechte aerovork is stijf en veert niet in. Oncomfortabel dus. Een dunne taps toelopende vork met een kromming erin is comfortabel en minder stijf. Ook in de rest van je frame is zo iedere aanpassing die meer comfort oplevert ook debet aan de stijfheid.
Ja tuurlijk. Geometrie kan ook voor comfort zorgen. Een rechtere zitpositie is comfortabeler dan een hele diepe zitpositie.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar de geometrie kan wel comfortabeler zijn door bijvoorbeeld een hoog balhoofd toch?
Even een eerlijke correctie. Zie nu dat het 363w was over 5min.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou dan 466 watt moeten trappen om dat te redden. Net zo veel als deze mixer
http://www.bol.com/nl/p/b(...)448-9000000012314457
Riis trapte veel meer toch op Hautacam?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:14 schreef Patroon het volgende:
Ik kan je nu zeggen dat die 414w over 40min van Froome echt veel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |