Wat voor banden rij je en met welke druk? Draag je handschoenen met van die gel dingen? Dat zou ook al veel kunnen helpen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:41 schreef foetre het volgende:
[..]
Het word ook niet perse een pina hoor.Ben nog even aan het rond kijken.Tarmac is ook leuk,
Huidige fiets komt uit 2012 en wil eigenlijk een frame die wat trillingen absorbeert en schijfremmen heeft.
Of is dat gewoon de eigenschap van Carbon?
zulke afstanden ook nog niet gewend nee, voor deze rit ook nog maar 500km op de racefiets gereden. Daarvoor alleen op de mountainbike. Langste ritten op de racefiets waren 2x 68km de weken ervoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:47 schreef foetre het volgende:
Knap hoor,
Je lichaam is dit ook nog niet gewend natuurlijk ,mischien jezelf ook iets overschat.
En op tijd eten he ,beter teveel als te weinig.Als je eenmaal te laat bent met eten is het een lastig verhaal.Wel respect dat je er een langer rondje van hebt gemaakt om de 100 vol te maken.
snelheid lag hele rit aardig gelijk, laatste km's wel wat lager. Misschien tegen de wind in toch te hard. Snelle jelle ging er goed in, fruitrepen neem ik de volgende keer er ook bij mee. Gelletje nog nooit gehad.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het zo zie dan heb je voor en na de 70 km zo'n 27 en een beetje per uur gereden. Sultana's vind ik sowieso niet te eten op de fiets, snelle jelle's, fruitreepjes, sportrepen en gelletjes is wat ik gebruik afhankelijk van de rit.
Hoe kan het dat je op een rotonde uitgleed? Daar moet je echt wel je best voor doen denk ik
2 bidons van 750ml met dun aangemaakte ranja, en een kop koffie gedronken. Aardig regelmatig wat gedronken. Misschien toch te weinig idd.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:55 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Meer drinken?
Misselijk en niets naar binnen krijgen zijn volgens mij een paar verschijnselen van uitdroging....
tnxquote:
Och, les voor de volgende keer geleerd. Misschien zijn je banden ook wel een beetje op of sowieso van slechte kwaliteit. Wat zit er op?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
zulke afstanden ook nog niet gewend nee, voor deze rit ook nog maar 500km op de racefiets gereden. Daarvoor alleen op de mountainbike. Langste ritten op de racefiets waren 2x 68km de weken ervoor.
Eten was wel een dingetje ja.. eerder en meer snelle jelles mee
die laatste km's was echt op het tandvlees, moest en zou de 100 vol maken, was er zo dichtbij.. niet de "magische 100" halen was not done
[..]
snelheid lag hele rit aardig gelijk, laatste km's wel wat lager. Misschien tegen de wind in toch te hard. Snelle jelle ging er goed in, fruitrepen neem ik de volgende keer er ook bij mee. Gelletje nog nooit gehad.
Rotonde was nog wat nat van de regen. Glimde een beetje. Was ook aardig glad asfalt. Achterwiel gleed gewoon weg en ik erachteraan. Geen pijn of schade.
Vuistregel is 1 bidon (500 ml) per uur, als het warm is wat meer.quote:[..]
2 bidons van 750ml met dun aangemaakte ranja, en een kop koffie gedronken. Aardig regelmatig wat gedronken. Misschien toch te weinig idd.
[..]
tnx
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het water aanwezig in een kopje koffie ruim voldoende is om te compenseren voor het vochtafdrijvende effect van de hoeveelheid cafeïne in datzelfde kopje.quote:
huidige frame Carbon ,conti gp 4000s2 op 7 bar en heb nu Roeckl illertissen met gelpads.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat voor banden rij je en met welke druk? Draag je handschoenen met van die gel dingen? Dat zou ook al veel kunnen helpen.
Tests van fietsquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef foetre het volgende:
[..]
huidige frame Carbon ,conti gp 4000s2 op 7 bar en heb nu Roeckl illertissen met gelpads.
Heb inmiddels gribgrap supergel besteld aangezien mn oude al 4 jaar oud zijn.
Hoop dat het wat helpt.
Maar zijn er bepaalde Carbon frames die wat meer absorberen als andere?
Weet uit de test van fiets.nl dat mijn frame wel wat minder comfort geeft als gemiddeld.
Dubbel feestquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het water aanwezig in een kopje koffie ruim voldoende is om te compenseren voor het vochtafdrijvende effect van de hoeveelheid cafeïne in datzelfde kopje.
En hoi trouwens. Verhuist. Klaar. #in10dagenover #moe
Moeten alleen nog ff een damesracefiets uitzoeken. Vriendinlief wil toch ook wel eens fietsen
Maar denk dat zij voldoende heeft aan een cube tiagra ofzo.
Hoeveel mm?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef foetre het volgende:
[..]
huidige frame Carbon ,conti gp 4000s2 op 7 bar en heb nu Roeckl illertissen met gelpads.
Heb inmiddels gribgrap supergel besteld aangezien mn oude al 4 jaar oud zijn.
Hoop dat het wat helpt.
Maar zijn er bepaalde Carbon frames die wat meer absorberen als andere?
Weet uit de test van fiets.nl dat mijn frame wel wat minder comfort geeft als gemiddeld.
Heb ook al onderzoeken gelezen dat het effect van uitdroging op je sportieve prestaties helemaal niet zo groot is als over het algemeen wordt aangenomen. Zo'n bidon per uur regel is voor mij al veel te veel.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het water aanwezig in een kopje koffie ruim voldoende is om te compenseren voor het vochtafdrijvende effect van de hoeveelheid cafeïne in datzelfde kopje.
Moeten alleen nog ff een damesracefiets uitzoeken. Vriendinlief wil toch ook wel eens fietsen
Geen idee wat de standaard banden zijn op een Giant TCR, ze zijn iig net ingereden, heb een nieuwe fiets gekocht waar ze al op lagenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Och, les voor de volgende keer geleerd. Misschien zijn je banden ook wel een beetje op of sowieso van slechte kwaliteit. Wat zit er op?
Gelletjes hoeft op dit soort ritjes niet hoor.
[..]
Vuistregel is 1 bidon (500 ml) per uur, als het warm is wat meer.
Ga je met een vochtachterstand weg dan moet je dat ook nog aanvullen. Als jij dan bijna 4 uur onderweg bent en ook nog vochtafdrijvende caffeine neemt kan je wel stellen dat het wat aan de krappe kant was.
Heb je al die tijd al hetzelfde zadel?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:03 schreef foetre het volgende:
[..]
ik heb een Craft elite 4 jaar oid en net binnen een www.redwhite.cc voor langere afstanden.
Als dit niet helpt toch maar naar de assos t cento.En als dat niet werkt geef ik het op.
Mooi vlot gedaan, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Profiel is ook overbodig op racebandjes aangezien ze toch niet kunnen aquaplanen. Wegglijden heeft ook niet per se te maken met de bandjes waar je op zit, soms is de weg gewoon spiegelglad en kan je er verder niet zoveel aan doen (had ik vorige week).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:03 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Geen idee wat de standaard banden zijn op een Giant TCR, ze zijn iig net ingereden, heb een nieuwe fiets gekocht waar ze al op lagenZit niet echt een profiel op, zijn echte slicks zeg maar
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:07 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Mooi vlot gedaan, gefeliciteerd
Tof dat je vriendin ook wil fietsen, de mijne stapt ook op "onze" racefiets en vind het ook echt leuk!
Alleen is bij ons samen fietsen wat lastiger ivm de kleine meid.. Om daar nu elke keer oppas voor te gaan regelen
Mijn TCR2 van 2014 zit ook Tiagra op, schakelt strak en na 700km nog elke keer raak. Voor af en toe fietsen (of een tochtje van 100kmgeen probleem!)
(ben dan ook geen hogere groep gewend op een racefiets, mijn MTB heeft XT)
Denk dat het ook wel afhangt van de hoeveelheid vocht die je verliest. Als het >25gr. is loopt er echt een onafgebroken stroom zweet van mn hoofd af... Dan drink ik echt onwijs veel... 2 bidonnen zijn binnen 1,5uur wel leeg dan. Meestal rijd ik dan ook met 2x 750ml (OOHHH) anders blijf ik stoppen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heb ook al onderzoeken gelezen dat het effect van uitdroging op je sportieve prestaties helemaal niet zo groot is als over het algemeen wordt aangenomen. Zo'n bidon per uur regel is voor mij al veel te veel.
23 mm en het stuurlint is pas vervangen door kurk wat al aardig wat helpt.Meeste last zit vlak 1.5 cm onder de duim.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dubbel feest
[..]
Hoeveel mm?
Waar heb je precies last van en wat voor stuurlint heb je?
yep,net gemeten idd 13 cmquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je al die tijd al hetzelfde zadel?
Doe je aan core-training?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:11 schreef foetre het volgende:
[..]
23 mm en het stuurlint is pas vervangen door kurk wat al aardig wat helpt.Meeste last zit vlak 1.5 cm onder de duim.
Hoe heeft dat uitwerking op je duim?quote:
Ik zou iig even die fiets/zadel/zitbotmeting afwachten maar ik ben iig van mening dat als je zitvlakproblemen hebt en houd, je dit in eerste instantie bij je zadel moet zoeken. Daarna pas bij kleding en nood die zalfjes (die schijnen op lange termijn namelijk averechts te werken)quote:
25 mm sowieso meer comfort. 23 mm op 7 bar moet je ook niet te zwaar zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:11 schreef foetre het volgende:
[..]
23 mm en het stuurlint is pas vervangen door kurk wat al aardig wat helpt.Meeste last zit vlak 1.5 cm onder de duim.
Negerwat?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarna pas bij kleding en nood die zalfjes (die schijnen op lange termijn namelijk averechts te werken)
Minder druk op je handen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe heeft dat uitwerking op je duim?
thnx,quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
25 mm sowieso meer comfort. 23 mm op 7 bar moet je ook niet te zwaar zijn.
En als je al zo lang last hebt zou ik idd ook eens naar ander zadel kijken. En je houding.
Zoiets heb ik hier eens gelezen dacht ik. Het maakt je huid uitendelijk dunner waardoor de klachten verergeren.quote:
Sterk verhaalquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoiets heb ik hier eens gelezen dacht ik. Het maakt je huid uitendelijk dunner waardoor de klachten verergeren.
Meen dat dat bij zinkzalf was.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoiets heb ik hier eens gelezen dacht ik. Het maakt je huid uitendelijk dunner waardoor de klachten verergeren.
Tsja, geen zin om terug te zoekenquote:
Zou goed kunnen hoor!quote:
spiegelglad was de oorzaak ook.. gleed zelf ook een stukje door. Niks geen schaafplekken of kapotte kleding. Zo glad was het asfalt blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Profiel is ook overbodig op racebandjes aangezien ze toch niet kunnen aquaplanen. Wegglijden heeft ook niet per se te maken met de bandjes waar je op zit, soms is de weg gewoon spiegelglad en kan je er verder niet zoveel aan doen (had ik vorige week).
eeerm.. ik dacht het nietquote:
Zullen niet de beste bandjes zijn die je bij je giant meekreeg.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:25 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
spiegelglad was de oorzaak ook.. gleed zelf ook een stukje door. Niks geen schaafplekken of kapotte kleding. Zo glad was het asfalt blijkbaar.
[..]
eeerm.. ik dacht het niet
Gisteren sudocreme van de kleine dame gesmeerd aangezien de pot met chamois creme kwijt is.
Daar direct maar een nieuwe van besteldLaatst een keer 35km zonder creme gefietst en het is toch echt minder fijn. Met creme schuurt het niet zo vind ik.
Helemaal vol, dan is het indicatorlampje blauw.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:21 schreef Fretwork het volgende:
Thomas vloog uit de bocht waar ik ooit stond, komt wel dichtbij zo...
Bizkit, hoe weet je of die schijnwerpers opgeladen zijn? Jij had dezelfde toch?
Heb je tips? Moet eigenlijk ook ff zoiets hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Chamois/vaselino is voor net dat beetje extra comfort. Stuk minder irritatie door schuren/schuiven, maar het gaat zeker niet je zadelpijn wegnemen mocht je daar last van hebben.
zadelpijn werd er idd niet minder doorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Chamois/vaselino is voor net dat beetje extra comfort. Stuk minder irritatie door schuren/schuiven, maar het gaat zeker niet je zadelpijn wegnemen mocht je daar last van hebben.
Vaseline van de kruidvatquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:37 schreef ratatat het volgende:
[..]
Heb je tips? Moet eigenlijk ook ff zoiets hebben.
Gekleurde banden geven minder gripquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
zadelpijn werd er idd niet minder doorMaar het schuren is weg
volgende banden zullen wel zoiets worden. Vittoria Rubino Al twijfel ik wel of die blauwe band niet te kitcherig is..
(tegen die tijd maar is ff photoshoppen)
[ afbeelding ]
https://www.correct.nl/artikel/Assos_Chamois+Creme_art513330.phpquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:37 schreef ratatat het volgende:
[..]
Heb je tips? Moet eigenlijk ook ff zoiets hebben.
hier zit nog wat profiel aan de zijkant, die wat er nu op zit niksquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gekleurde banden geven minder grip
Je hebt niets aan profiel op de weg.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hier zit nog wat profiel aan de zijkant, die wat er nu op zit niks
Profiel geeft geen grip op racefietsbandquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hier zit nog wat profiel aan de zijkant, die wat er nu op zit niks
Doe je dat bij dagelijkse ritjes ook?quote:
Die had ik ooit ook. Merk geen verschil met vaseline van een euro. Natuurlijk heb je bij deze wel een mooi potje met assos er op.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
https://www.correct.nl/artikel/Assos_Chamois+Creme_art513330.php
Chamois voorkomt huidirritatie, wrijfplekken en andere ongemakken wanneer u lange tijd op het zadel zit. U kunt deze verkoelende, verzachtende crème direct op de huid toepassen. Wanneer u de fietsbroek met de zalf insmeert, blijft deze fris en elastisch.
Pot van 140ml.
Werkt verzachtend en verkoelend.
Voor langdurig comfort en frisheid.
Antibacterieel.
Voorkomt huidirritatie en ondere ongemakken.
deze heb ik, geen verzendkosten en met 1 dag in huis
quote:
duidelijkquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Profiel geeft geen grip op racefietsband
Nee. Eigenlijk alleen bij ritten van 100+ of soms als ik al last heb van irritatie.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe je dat bij dagelijkse ritjes ook?
Vaseline is niet verkoelend, deze verkoelt wat als je het erop smeert. Al is dat gevoel ook zo wegquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die had ik ooit ook. Merk geen verschil met vaseline van een euro. Natuurlijk heb je bij deze wel een mooi potje met assos er op.
Volgens mij is zoiets vrij persoonlijk. Ik gebruik ook altijd Assos creme bij lange ritten, voldoet me prima. Ook een keertje vaseline gebruikt, had het idee dat het daar nog veel erger van werd, ben na 30 km omgekeerd en naar huis gegaanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Vaseline is niet verkoelend, deze verkoelt wat als je het erop smeert. Al is dat gevoel ook zo weg
Ook maar vaseline kopen de volgende keer
Vaseline is te vet en sluit de poriën af. Dat gaat broeien.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:52 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens mij is zoiets vrij persoonlijk. Ik gebruik ook altijd Assos creme bij lange ritten, voldoet me prima. Ook een keertje vaseline gebruikt, had het idee dat het daar nog veel erger van werd, ben na 30 km omgekeerd en naar huis gegaan
Dat is zeker waar. Het is ook geen slecht spul hoor, alleen net als alles van Assos (te) duur.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:52 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens mij is zoiets vrij persoonlijk. Ik gebruik ook altijd Assos creme bij lange ritten, voldoet me prima. Ook een keertje vaseline gebruikt, had het idee dat het daar nog veel erger van werd, ben na 30 km omgekeerd en naar huis gegaan
Eens dat het dure troep isquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Het is ook geen slecht spul hoor, alleen net als alles van Assos (te) duur.
Mocht je nog nooit iets anders hebben geprobeerd zou ik het zeker eens proberen, werkt het niet voor jou dan hou je vast aan het vertrouwde
Thanks, houd ik dat aanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Helemaal vol, dan is het indicatorlampje blauw.
Iets minder vol, dan is die groen.
nog iets leger dan wordt die geel.
En bijna leeg, dan wordt die rood (althans, ik kan er nog uren op rijden, dus hoe die percentages zich precies verhouden weet ik niet).
Verder kan het indicatorlampje ook bijvoorbeeld rood worden als je hem op vol vermogen hebt, en is die nog geel als je hem op het laagste vermogen zet.
Precies, het gaat alleen het schuren tegen, niet de overlast door "doorzitplekken" waar je vlees het door de druk zwaar te verduren krijgt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |