Vaseline is te vet en sluit de poriën af. Dat gaat broeien.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:52 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens mij is zoiets vrij persoonlijk. Ik gebruik ook altijd Assos creme bij lange ritten, voldoet me prima. Ook een keertje vaseline gebruikt, had het idee dat het daar nog veel erger van werd, ben na 30 km omgekeerd en naar huis gegaan
Dat is zeker waar. Het is ook geen slecht spul hoor, alleen net als alles van Assos (te) duur.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:52 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens mij is zoiets vrij persoonlijk. Ik gebruik ook altijd Assos creme bij lange ritten, voldoet me prima. Ook een keertje vaseline gebruikt, had het idee dat het daar nog veel erger van werd, ben na 30 km omgekeerd en naar huis gegaan
Eens dat het dure troep isquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Het is ook geen slecht spul hoor, alleen net als alles van Assos (te) duur.
Mocht je nog nooit iets anders hebben geprobeerd zou ik het zeker eens proberen, werkt het niet voor jou dan hou je vast aan het vertrouwde
Thanks, houd ik dat aanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Helemaal vol, dan is het indicatorlampje blauw.
Iets minder vol, dan is die groen.
nog iets leger dan wordt die geel.
En bijna leeg, dan wordt die rood (althans, ik kan er nog uren op rijden, dus hoe die percentages zich precies verhouden weet ik niet).
Verder kan het indicatorlampje ook bijvoorbeeld rood worden als je hem op vol vermogen hebt, en is die nog geel als je hem op het laagste vermogen zet.
Precies, het gaat alleen het schuren tegen, niet de overlast door "doorzitplekken" waar je vlees het door de druk zwaar te verduren krijgt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Chamois/vaselino is voor net dat beetje extra comfort. Stuk minder irritatie door schuren/schuiven, maar het gaat zeker niet je zadelpijn wegnemen mocht je daar last van hebben.
Gewoon goede broek en zadel, dan is die zalf nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Chamois/vaselino is voor net dat beetje extra comfort. Stuk minder irritatie door schuren/schuiven, maar het gaat zeker niet je zadelpijn wegnemen mocht je daar last van hebben.
Netjes hoor, zwaarder dan elke rit die ik tot nu toe gereden heb denk ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:38 schreef Fretwork het volgende:
Ingeschreven voor de LBL 232, ik voorspel huilen met tong uit de bek. Of zoals ddx het noemt, rustige duurrit op zaterdag.
duurritje die ik voor eind deze week op de planning heb staan :quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:38 schreef Fretwork het volgende:
Ingeschreven voor de LBL 232, ik voorspel huilen met tong uit de bek. Of zoals ddx het noemt, rustige duurrit op zaterdag.
Heb ik en heb ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:31 schreef ddx het volgende:
[..]
Gewoon goede broek en zadel, dan is die zalf nergens voor nodig.
Vooral een iets te grote broek waarbij zeem gaat bewegen gaat veel irritatie geven.
Nu word ik toch echt zenuwachtig, eerst maar die Rad am Ring heel door komen. Wordt waarschijnlijk vergelijkbare afstand en hoogtemeters maar dan verspreid over 24 uur.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Netjes hoor, zwaarder dan elke rit die ik tot nu toe gereden heb denk ik.
Nou daar is een hele makkelijke manier voor.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien moet je dan maar niet gaan, straks rij je ons zoek als je zo op je fietst zit als keldergod.
Hoe heb je dat getest?
En daarna vraag je aan je buurmeisje of ze het er af wilt likken? Of hou je wel van tarrels?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou daar is een hele makkelijke manier voor.
Je pakt een stuk papier, gewoon wit A4, en smeert dat egaal in met een 1 cm dikke laag pindakaas, wel de versie zonder nootjes. Leg het papier op een kruk of houten stoel (je wilt natuurlijk geen pindakaas op je bank)
Daarna ga je in je blote billen op het papier zitten, en buig je voorover tot je ongeveer in de fietshouding zit. Sta op, en meet de afstand tussen de 2 kleine afdrukjes, de grote natuurlijk niet want dat zijn je billen. De kleinere afdrukjes zullen ook dieper zijn. Dat is de afstand tussen je zitbotjes.
Moet je effe langer zitten denk ik, tot het goed gesmolten is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:16 schreef muzas het volgende:
Ik heb alleen hagelslag in huis. Werkt dat ook?
Goede berekening, altijd fijnquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:15 schreef Gripper het volgende:
boterham erlangs halen, zonde om 600 ml pindakaas weg te gooien
Bovendien zijn de afdrukken denk ik alweer dichtgevloeid voordat je je meetlat tevoorschijn hebt gehaald.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:18 schreef Fretwork het volgende:
Appelstroop is geen aanrader, plakt als de neten en die mierenkolonie vindt zelfs de kleinste gaatjes.
Ik rij je nu al zoek😜quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien moet je dan maar niet gaan, straks rij je ons zoek als je zo op je fietst zit als keldergod.
Hoe heb je dat getest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |