Dat zien we wel op de volgende meetquote:
Ik zou dat zelf nooit zo kunnen zeggen. Hopelijk komt er iets nuttigs uit de testquote:Getest tijdens het fietsen.
Daar merkte ik dat mn botjes op het randje van het zadel zaten.Mischien geen goede manier maar dat gebeurd maandag wel.
De meting van deze fiets was ook (te)snel gebeurd dus mischien komen er wat maar dingen naar voren tijdens de dynamische meting.
Kan nooit kwaad natuurlijk.
eerst zaterdag nog even afzien op dat ...zadelquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zien we wel op de volgende meet
[..]
Ik zou dat zelf nooit zo kunnen zeggen. Hopelijk komt er iets nuttigs uit de test
Valt best mee, het wordt gewoon een lange dag op de fiets. Die lange duur maakt het zwaar. (tenminste als je niet vanaf het begin volle bak overal omhoog knal. Goed blijven eten en drinken is het devies.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nu word ik toch echt zenuwachtig, eerst maar die Rad am Ring heel door komen. Wordt waarschijnlijk vergelijkbare afstand en hoogtemeters maar dan verspreid over 24 uur.
Ketonen?quote:
Je bent dus 66.72 kg?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:25 schreef Patroon het volgende:
Ik heb iig nog nooit eerder 367w over 5min getrapt. Vorige record lag op 337w.
Hoezo, zit je een puddingbroodje met mayo weg te werken en vraag je je af hoelang je daarvoor moet fietsen?quote:
Ik denk dat die 316 kcal klopt maar dat bij die 700 dingen als herstel, normaal verbruik etc etc in zit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoezo, zit je een puddingbroodje met mayo weg te werken en vraag je je af hoelang je daarvoor moet fietsen?
Ik keek ff op unitjuggler.com, en daar komt zo'n raar laag getal uit. Als patroon 5,5 w / kilo trapt levert ie met zijn gewicht ongeveer 370W
370 W (s) = 0.088 kcal of 88 cal (s)
Pas als ie een uur lang (3600 sec) dat vermogen trapt, heeft ie 316 kcal verbruikt. Terwijl een uur stevig tempo fietsen al 700 verbruikt; laat staan bergop rijden.
Of zou je die 700 sowieso verbruiken en komt er nog 316 bij aan benodigde hoeveelheid energie om alleen maar de hoogte te overwinnen.
Toen ik wegging was ik 65.8. Zit nu tussen de 65 en 66.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je bent dus 66.72 kg?
Waarom worden fietsen niet meetelt eigenlijk?
Ik zou dan 466 watt moeten trappen om dat te redden. Net zo veel als deze mixerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toen ik wegging was ik 65.8. Zit nu tussen de 65 en 66. Die 5.5 was afgerond. Laten we uitgaan van 66kg. Dan kom ik op 5.69 over 5min.
Dacht dat jij niet om KOM's gaf?!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:20 schreef Patroon het volgende:
KOM met 5.5w/kg over 5min.
http://app.strava.com/segments/7440476 — Les Chapelliers
Ja maar als ik 70 ben en jij 68, maar jouw fiets is meer dan 3 kg zwaarder dan is is het voor mij nog makkelijker/lichter om naar boven te gaan toch?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:48 schreef Patroon het volgende:
Ik weet trouwens niet waarom ze fietsen niet mee tellen. Die w /kg is om mensen met verschillende gewichten bergop met elkaar te kunnen vergelijken, iemand die zwaarder is trapt vaak meer watt,maar moet ook meer omhoog trappen. Op het vlakke zegt het niet zo veel volgens mij..
Het is vooral om personen met elkaar te kunnen vergelijken. Of met jezelf. Bijv je trapt meer watt dan vorig jaar, maar wel 2kg zwaarder.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja maar als ik 70 ben en jij 68, maar jouw fiets is meer dan 3 kg zwaarder dan is is het voor mij nog makkelijker/lichter om naar boven te gaan toch?
Watt is vermogen, cal is energie. Energie is vermogen x tijd.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoezo, zit je een puddingbroodje met mayo weg te werken en vraag je je af hoelang je daarvoor moet fietsen?
Ik keek ff op unitjuggler.com, en daar komt zo'n raar laag getal uit. Als patroon 5,5 w / kilo trapt levert ie met zijn gewicht ongeveer 370W
370 W (s) = 0.088 kcal of 88 cal (s)
Pas als ie een uur lang (3600 sec) dat vermogen trapt, heeft ie 316 kcal verbruikt. Terwijl een uur stevig tempo fietsen al 700 verbruikt; laat staan bergop rijden.
Of zou je die 700 sowieso verbruiken en komt er nog 316 bij aan benodigde hoeveelheid energie om alleen maar de hoogte te overwinnen.
1260 kcal/uur. Klinkt aannemelijker.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:54 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Watt is vermogen, cal is energie. Energie is vermogen x tijd.
Dussss:
370W x (5 x 60)s = 111kJ
De efficientie van het lichaam in dit geval is ongeveer 25%, dus 4 x 111 = 444kJ verbrand.
444kJ / 4.2 = 105kcal
Foeter, of carbon stijf is of comfy hangt af van hoe het is gemaakt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:57 schreef foetre het volgende:
[..]
huidige frame Carbon ,conti gp 4000s2 op 7 bar en heb nu Roeckl illertissen met gelpads.
Heb inmiddels gribgrap supergel besteld aangezien mn oude al 4 jaar oud zijn.
Hoop dat het wat helpt.
Maar zijn er bepaalde Carbon frames die wat meer absorberen als andere?
Weet uit de test van fiets.nl dat mijn frame wel wat minder comfort geeft als gemiddeld.
Maar de geometrie kan wel comfortabeler zijn door bijvoorbeeld een hoog balhoofd toch?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Foeter, of carbon stijf is of comfy hangt af van hoe het is gemaakt.
Een stijf frameset is minder comfortabel.
Een comfortabel frameset is minder stijf.
Een fabrikant die beweert een stijf en comfortabel frame te leveren bedoelt eigenlijk wij hebben getracht de ideale mix te vinden tussen stijfheid en comfort, voor uw gebruiksdoel.
Veel is afhankelijk van de vorm van de voorvork. Een rechte aerovork is stijf en veert niet in. Oncomfortabel dus. Een dunne taps toelopende vork met een kromming erin is comfortabel en minder stijf. Ook in de rest van je frame is zo iedere aanpassing die meer comfort oplevert ook debet aan de stijfheid.
Ja tuurlijk. Geometrie kan ook voor comfort zorgen. Een rechtere zitpositie is comfortabeler dan een hele diepe zitpositie.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar de geometrie kan wel comfortabeler zijn door bijvoorbeeld een hoog balhoofd toch?
Even een eerlijke correctie. Zie nu dat het 363w was over 5min.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou dan 466 watt moeten trappen om dat te redden. Net zo veel als deze mixer
http://www.bol.com/nl/p/b(...)448-9000000012314457
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |