Vind je dit gaaf?quote:
Ik vind wel meer combo's leuk maar dit vind ik een poppig kind ja.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 23:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vind je dit gaaf?Dit zijn exact mijn haarkleur en kleur ogen
Dus hoogstwaarschijnlijk ook zo'n kindje
Dat hoor ik wel vaker maar bij ons in de familie is dat toch echt andersquote:Op vrijdag 17 juli 2015 23:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind wel meer combo's leuk maar dit vind ik een poppig kind ja.
Rood haar is recessief overigens. Dus als je partner een ander gen qua haarkleur doorgeeft zal dat altijd dominant zijn.
ja maar dat is dus precies wat ik zegquote:Op vrijdag 17 juli 2015 23:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker maar bij ons in de familie is dat toch echt andersMijn opa had zwart haar, 3 van de 4 kinderen kregen rood haar. Mijn vader is blond, 2 van de 3 kinderen kregen rood haar. Dus grote kans dat mijn kindjes net zo rood worden
Oh zo! Ja dat klopt welquote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja maar dat is dus precies wat ik zegje hebt twee rode genen nodig anders geen rood haar. Als iemand zwart haar heeft kan ie best 1 rood gen hebben en 1 zwarte. Dan is zn haarkleur zwart want dat is dominant. Maar op moment dat ie het doorgeeft dan dus 50/50 kans of ie rood of zwart doorgeeft.
Maar als jouw partner 1 blond en 1 zwart gen heeft dan krijgt je kind dus per definitie geen rood haar want het heeft in dat geval dan maar 1 rood gen, van jou. Jij hebt wel 2 rode genen en zult altijd een rood gen doorgeven, anders had je geen rood haar gehad.
Ja dat lijkt me ook zo bijzonder, kijken wat ze van beiden overgenomen hebbenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:05 schreef mignonne het volgende:
Wie weet!
Van tevoren is het zo leuk fantaseren over hoe je kind er uit zal zien. Puntje bij paaltje klopt daar vaak weinig van en tegelijk is het zo ontzettend logisch dat je kind er zo uit ziet en niet anders. Heel wonderlijk vond ik dat ♡
dat is altijd mooi meegenomenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 08:08 schreef pinquit het volgende:
Kreeg gisteren een tas kleertjes van de buurvrouwhaar 5mnd oude kereltje is uit t eerste gegroeid en er zitten zulke leuke dingen bij
alles is echt precies mijn smaak! Superleuk
Ze zijn, kennelijk onder protest, naar een nabij gelegen hotel verplaatst.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 08:36 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
dat is altijd mooi meegenomen
Pfff sillie dat is schrikken, benieuwd hoe t afloopt. Alles wat tegen kan zitten, zit ook tegen bij je he.
Oh dat is altijd erg leuk!!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 08:08 schreef pinquit het volgende:
Kreeg gisteren een tas kleertjes van de buurvrouwhaar 5mnd oude kereltje is uit t eerste gegroeid en er zitten zulke leuke dingen bij
alles is echt precies mijn smaak! Superleuk
Nahjah, los van dat het geen excuus is snap ik wel dat het zuur is dat je expres een vakantie boekt waar geen kinderen zullen zijn, maar je dan wel geconfronteerd wordt met datgene wat bij jou niet wil lukken..quote:Op zaterdag 18 juli 2015 07:33 schreef Zomerzon01 het volgende:
Jeetje sillie wat een raar mens. Valt ze op straat ook iedereen met een kinderwagen aan omdat die "lopen te pronken met hun kind"? Ik snap dat je je wel een beetje lullig voelt omdat je buik veel aandacht krijgt maar zij spoort echt niet hoor. Je kunt nergens naartoe gaan en verwachten dat je niet wordt geconfronteerd met kinderen. En dat is al helemaal geen reden om jou dan fysiek aan te vallen. Ik hoop dat de schrik al een beetje gezakt is en dat je nog wel even kunt genieten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ik heb niet geeist dat ze wegmoesten hier en ik heb begrip getoont voor haar emoties, maar als zij vasthoudt in "ik werd gewoon uitgelokt" roept ze het over zichzelf af.
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, los van dat het geen excuus is snap ik wel dat het zuur is dat je expres een vakantie boekt waar geen kinderen zullen zijn, maar je dan wel geconfronteerd wordt met datgene wat bij jou niet wil lukken..Ik vind het ook vreemd dat ze haar excuses niet wilt aanbieden. Als het een impulsieve actie was omdat ze even emotioneel reageerde dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen. Maar zeggen dat iemand fysiek geweld uitlokt door zwanger te zijn vind ik een rare gedachten kronkel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ik heb niet geeist dat ze wegmoesten hier en ik heb begrip getoont voor haar emoties, maar als zij vasthoudt in "ik werd gewoon uitgelokt" roept ze het over zichzelf af.Oost west, mij best.
Ik weet het ook niet, vind het ook raar. Misschien was ze zo emotioneel dat ze nog niet op zichzelf kon of wilde reflecteren, of schaamde zich teveel om eraan toe te geven.. maar ik heb vakantie dus hoef nu niet op de psychologenstoel .quote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:41 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd dat ze haar excuses niet wilt aanbieden. Als het een impulsieve actie was omdat ze even emotioneel reageerde dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen. Maar zeggen dat iemand fysiek geweld uitlokt door zwanger te zijn vind ik een rare gedachten kronkel.
Inderdaad nog even lekker genieten van jullie vakantie samen en van elkaar! Want daar ging het om!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, vind het ook raar. Misschien was ze zo emotioneel dat ze nog niet op zichzelf kon of wilde reflecteren, of schaamde zich teveel om eraan toe te geven.. maar ik heb vakantie dus hoef nu niet op de psychologenstoel .
Anyway; ik zit inmiddels weer aan het zwembad, met verse fruitsaladeen ik geniet weer verder.
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:20 schreef Mariposas het volgende:
Toch wel een beetje teleurgesteld wakker geworden hier. Geen baby. ik had het ook niet verwacht (zelf denk ik al weken dat ik pas met 41+ beval) maar wel stiekem gehoopt.voorwerk is een dikke vette hoax.
Ik ben maar naar stal gegaan om hier een beetje te rommelen met de paarden en het meisje dat m'n pony nu rijdt te helpen. Iedereen wel een beetje verschrikt, alsof die baby er elk moment uit kan vallen.
Oh en vannacht bijgehouden hoeveel ik heb geplast vannacht: 1 maatbeker vol ofwel een liter.![]()
Direct na kerst!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:03 schreef pinquit het volgende:
Herfstcollectie van ZARA![]()
![]()
![]()
wanneer begint de sale?
Zou dat nog net voor werp-tijd zijn?
Das toch de wintersale?quote:
Nee Zara heeft 2 x per jaar sale.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:25 schreef pinquit het volgende:
[..]
Das toch de wintersale?![]()
![]()
Ik heb altijd het idee dat het 4× per jaar sale is
Oh gemenerikenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:28 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee Zara heeft 2 x per jaar sale.maar ach: de collectie voor newborn (50-56) valt altijd wat tegen, en je hebt dan nog verlof en dus shop-tijd!
Dan gaan ze hem halen, want dan krijgt ie kennelijk bij mij niet genoeg voeding/bloed om goed te groeien..quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:56 schreef pinquit het volgende:
Sjee MB, spannend en tegelijkertijd saai![]()
Wat gebeurt er eigenlijk als een baby (te) weinig groeit? Stel dat dit niet 'helpt', wat dan eigenlijk?
Baby doet het wel goed op ctg's en qua bewegingen en vruchtwater etc, dus als dat goed blijft gaan mag ik dinsdag naar huis waar ik nog steeds niks mag doen en dan komt er elke dag iemand een ctg maken.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 15:06 schreef Daui het volgende:
Stippel klinkt als een super gezellig feestje!![]()
LuDann sterkte vandaag met je klusser. En niet het dak op gang, gekkigheid. Werp ze maar koude dranken toe
Mariposas de laatste loodjes wegen het zwaarst maar ook jij hebt zo een kleine mini in je armen.
MissBliss hoe lang moet je nog in het ziekenhuis blijven? Of moet je blijven tot je mag bevallen? Een dikke knuffel van mij.
![]()
Ja, ik had er naar gevraagd, maar ze zou sowieso gaan meten en toen zij een gemiddelde baby opmat, maakte ik me er ook niet meer druk om. Zij wilde toch een echo doen want 'wij hebben het ook wel eens mis' en dat vond ik zelfs een beetje overdreven maar toch maar gedaan. Gek dat dat zoveel kan schelen dan (P40 tegenover P3) en toch fijn dat ze aangedrongen had op die echoquote:Op zaterdag 18 juli 2015 15:19 schreef LuDann het volgende:
Ik vind het echt zo rot voor je, MB! Je maakte je al een beetje zorgen om een te kleine buik. Heb je er daarom zelf naar gevraagd, of ze wilden meten?
Heel veel sterkte, in het ziekenhuis liggen sucks echt hard. Ga duimen dat jullie kleine lekker gaat groeien!
Nee, volgens mij niet. Want ook als ie wel gaat groeien nog de komende tijd heeft het na de 37 weken weinig nut nog voor kleine baby's om in de buik te zitten en hebben ze het daarbuiten beter (dacht ik dan, ik heb de afgelopen dagen zoveel vk's en gyns gesproken dat ik niet alles echt meer weet).quote:Op zaterdag 18 juli 2015 15:39 schreef Mariposas het volgende:
Wat rot MB!! En schrikken ook! Hij gaat dus sowieso niet later dan met 37 weken komen?
oh wat een tegenslag!!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 15:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dan gaan ze hem halen, want dan krijgt ie kennelijk bij mij niet genoeg voeding/bloed om goed te groeien..
Maar als ie wel gegroeid blijft mag ie nog lekker blijven zitten tot week 37 iig(Mits alle andere factoren dan goed blijven. Ctg, vruchtwater etc)
Dus ik ben nu sowieso medischen ik wilde zo graag thuis bevallen.
Oh getsie! Sterkte en succes met de bedrust. Weet wat t is,(weliswaar andere reden maar toch) hoop dat je een leuk boek hebt oid en een beetje gezellige verpleging+kamergenoten.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:52 schreef MissBliss het volgende:
Godsamme ik net een megapost getypt en nu issie weg
Nou even korte versie dan:
Kazy gefeliciteerd
Nieuwe zwangere gefeliciteerd
Ik lig sinds donderdag in het zkh want de baby bleek op een echo toch wel heel klein. De vk had P40 gemeten (met meetlint) maar heeft toch een echo voorgeschreven voor de zekerheid en daarop bleek de baby P3![]()
Dus nu moet ik rust, rust, rust. Erg saai. Baby doet het wel goed op ctg's en qua bewegingen en vruchtwater etc, dus als dat goed blijft gaan mag ik dinsdag naar huis waar ik nog steeds niks mag doen en dan komt er elke dag iemand een ctg maken. En dan volgende week een echo om te kijken of hij eindelijk gegroeid is of dat dat een beetje stilstaat. Spannend dus!
Check! Voetenzak van de autostoel heb ik tweedehands. Deze heeft de vorige eigenaar uitgewassen met een heel vies mierzoet luchtje. Hoe vaak ik deze ook was met mijn eigen spul, de zak blijft stinken naar dat luchtjequote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:29 schreef Risu het volgende:
Wel een tip met de wasjes. Ik vind het heel stom als mijn was niet naar ons ruikt. De babywas is al helemaal zoiets. Dus als een ander het voor je doet, lekker in je eigen machine met je eigen wasmiddel.
Mijn schoonmoeder bood aan om me te helpen met de was, 'doe ik de hydrofielen wel, daar zit toch geen emotie aan.' Ja zegdus die heb ik ook zelf gedaan.
![]()
Uiteindelijk heeft ze toch babywasje gedaan bij haar thuis toen ik in het ziekenhuis lag en rook mijn baby dus naar haar.![]()
Ja als het je een zorg zal zijn, dan is dit ook niet nuttig verder, maar anders je hormonen gebruiken en er een punt van maken. Eigen geur
Zwitsal geurbuiltjes in de kast <3quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:52 schreef Gevalletje het volgende:
He wat naar MB! Hopelijk groeit ie goed door de rust en mag ie lekker tot 37 weken blijven zitten! Kunnen mensen helpen met het kamertje en de was?
Was sinds Q er is met Neutral en sindsdien ruimt de was naar ehh niks eigenlijk. Maargoed, hou het nog maar even zo, volgens m'n ouders gebruikten zij het vroeger ook omdat ik als baby allergisch was voor waspoeder. Z'n kleertjes ruiken dan wel nergens naar, ik snuif regelmatig even aan z'n hoofdje, die ruikt zo lekker naar hem
LuDann ook even in het zh gelegen! Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt?
Stoel, hoop dat ook voor jou de rust helpt en je kindje lekker door zal groeien
Ja, mijn man en schoonvader zijn vandaag gelijk aan de slag gegaan met het kamertje. Dus er zijn wat dingen opgehangen al enzo, heel fijnquote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
oh wat een tegenslag!!
ik hoop zo dat het rust rust rust goed helpt voor de groei van je baby en het nog even mag blijven zitten.
Op hoeveel weken zit je nu? ben het even kwijt.
Heb je hulp die je kan helpen met de wasjes en dingetjes afmaken?
Rot dat alles wat in de knoei komt zo, maar wie weet als de baby strakjes wat gegroeid is en je thuis mag niksen dat je prima de luxe kunt delegeren.
Ja, ik ben echt enorm geschrokkenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:52 schreef mignonne het volgende:
Och lieve MB wat enorm zuur dat het zo loopt zeg. Wat zul je geschrokken zijn!![]()
Bedrust pfff... Heb je iets omhanden daar? Iets om te lezen of te breien/haken? Het is zo naar als het zo loopt, ik hoop dat je ondanks de rust in je lijf ook wat rust in je hoofd hebt er over, en ik duim dat je baby straks mooi gegroeid is.
Ik heb geen kamergenotenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh getsie! Sterkte en succes met de bedrust. Weet wat t is,(weliswaar andere reden maar toch) hoop dat je een leuk boek hebt oid en een beetje gezellige verpleging+kamergenoten.
Oeh da's wel een goedequote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:06 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Zwitsal geurbuiltjes in de kast <3
Photoshoppen kost mij weer heel wat minder moeite dan een dekentje haken of breienquote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:18 schreef mignonne het volgende:
Ik weet het ook niet qua bedrust, maar ik neem aan dat photoshoppen en zulks jou een stuk minder moeite kost dan mij bijvoorbeeld. Maar geen idee hoe strikt ze het willen hebben.
Maar dat tutten ja, dat is zo jammer dat je niet thuis lekker kunt rommelen. Ik hoop dat je dinsdag naar huis kunt en dan toch nog lekker een beetje bezig kunt met je spulletjes. En anders iets van een dekentje haken in het ziekenhuis ofzo? Dat je toch met iets kunt tutten.
Donderdag was de schatting 1474 gram. Heb het even opgezocht.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:19 schreef Kyara het volgende:
Wat schrikken MB. Wat was de schatting van het gewicht?
Haha, ja dat is wel zo. Ik wilde nog wat aanpassen aan zn geboortekaartje, dat kan ik mooi gaan doen. En shoppen, uiteraardquote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:33 schreef mignonne het volgende:
haha ja dat is waarnouja ik bedoel meer dat je op die manier wellicht toch nog wat met de baby bezig kunt zijn. Maar als je (nog) niet kunt haken dan schiet het niet zo op nee. Oeh of webshoppen!
Dat kost ook weinig moeite.
Ik hoop het ook. Ik schrik toch van dat getal ook al scheelt het niet eens zoveel met 3 natuurlijk. Maar 1,1 is wel het allerkleinste mogelijk natuurlijkquote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:33 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij werken ze met een foutmarge van 10%, en dat maakt best veel verschil idd. Hopelijk groeit hij nog even lekker door
Dat heb ik wel jaquote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:46 schreef mignonne het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je van die getallen schrikt ja. Ik hoop dat de cijfers dinsdag iets vriendelijker zijn, dat zou fijn zijn. En verder hoop ik dat je wel het gevoel hebt dat je nu in goede handen bent. Er wordt vast goed voor je gezorgd nu
Super! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:14 schreef L0t.. het volgende:
We hebben een kloppend hartje!![]()
Eerste hobbel is weer genomen. Nu maar weer afwachten.
Vind het nog lastig om hier echt aan te haken, ga proberen wat meer te reageren.
Dat verschilt schijnbaar heel erg per regio. Hier is het vreemd als je niks geeft. Haha.quote:Op zondag 19 juli 2015 05:54 schreef pinquit het volgende:
Heuh, bedankjes voor kraambezoek heb ik nog nooit gezien/van gehoord.
Hier ook nooit gehad.quote:Op zondag 19 juli 2015 05:54 schreef pinquit het volgende:
Heuh, bedankjes voor kraambezoek heb ik nog nooit gezien/van gehoord.
Oh heerlijk van die dingen waar je nog niks mee kan. Wel een lange houdbaarheidsdatum, maar dan nog..quote:Op zondag 19 juli 2015 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
MB, wat schrikken zeg. Hopenlijk groeit de kleine goed!
En IMA, word je geduld al op de proef gesteld?
De vader van de Duutser is hier op bezoek. Heel erg gezellig. Ze hadden ook een paar cadeautjes voor ons meegenomen: Een krat bier uit Zuid-Duitsland, 4 flessen wijn die blijkbaar de Queen ook gedronken heeft en een fles whiskey.. Oh, en een kurketrekker...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gefeliciteerd!!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...
Dat heb ik ook weleens gekregen. Maar niemand eet het op het iddquote:Op zondag 19 juli 2015 09:24 schreef Kuukske het volgende:
Ik ken het wel, dan krijg je van die geboortesuikertjes mee. Of van die amandelen in suiker.
Met een klein sokje er omheen ofzo, wat vervolgens iedereen wegknikkert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Daui op 19-07-2015 10:54:10 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef geen geboortesuikers, maar ik weet dat het hier weleens gedaan wordt. Mijn ouders hebben namelijk een snoepwinkel waar ik een tijdje manager ben geweest en er zitten doopsuikers (die dus ook als kraambedankjes gebruikt worden) en geboortechocolaatjes in het assortiment. Gesuikerde amandelbonen in een zakje met een kaartje en een speen eraan inderdaad.
Wij doen in plaats van beschuit met muisjes gekleurde geboortechocolaatjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 juli 2015 10:51 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Kuukske.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef geen geboortesuikers, maar ik weet dat het hier weleens gedaan wordt. Mijn ouders hebben namelijk een snoepwinkel waar ik een tijdje manager ben geweest en er zitten doopsuikers (die dus ook als kraambedankjes gebruikt worden) en geboortechocolaatjes in het assortiment. Gesuikerde amandelbonen in een zakje met een kaartje en een speen eraan inderdaad.
Wij doen in plaats van beschuit met muisjes gekleurde geboortechocolaatjes.
Die chocolaatjes zien er lekker uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En dank voor jullie felicitaties![]()
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
quote:Op zondag 19 juli 2015 11:03 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Die chocolaatjes zien er lekker uit.
En dank voor jullie felicitaties![]()
Niet uit mijn hoofd, maar daar ben ik zo achter. De halve familie aan moederskant heeft coeliakie, dus er ligt een redelijk assortiment aan glutenvrije dingen in de winkel.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:14 schreef mignonne het volgende:
Gefeliciteerd Kuuks!kan me voorstellen dat dat niet leuk is. Hopelijk toch een leuke dag vandaag.
Bedankjes/doopsuikers doen we niet, is hier in de regio ook niet gebruikelijk.
Ik moet wel nog even broeden op wat we dan gaan doen in plaats van beschuit met muisjes. Die chocoladeflikken vind ik wel een idee, weet jij of die glutenvrij zijn LuDann?
En Twist, als je meelurkt, hoe heb jij dat gedaan?
Klumsy had voor mij hele mooie (en lekkere) geboorte cupcakes gedaan maar heel veel mensen waren teleurgesteld dat ik geen beschuit met muisjes hadquote:Op zondag 19 juli 2015 11:14 schreef mignonne het volgende:
Gefeliciteerd Kuuks!kan me voorstellen dat dat niet leuk is. Hopelijk toch een leuke dag vandaag.
Bedankjes/doopsuikers doen we niet, is hier in de regio ook niet gebruikelijk.
Ik moet wel nog even broeden op wat we dan gaan doen in plaats van beschuit met muisjes. Die chocoladeflikken vind ik wel een idee, weet jij of die glutenvrij zijn LuDann?
En Twist, als je meelurkt, hoe heb jij dat gedaan?
Dat sowiesoquote:Op zondag 19 juli 2015 11:18 schreef Crumpette het volgende:
*noteert* chocola bij mignonne kraambezoek
zou je het voor me na willen vragen?quote:Op zondag 19 juli 2015 11:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Niet uit mijn hoofd, maar daar ben ik zo achter. De halve familie aan moederskant heeft coeliakie, dus er ligt een redelijk assortiment aan glutenvrije dingen in de winkel.
Cakejes is ook een idee maar ik moet nog even bedenken of ik daar zin in hebquote:Op zondag 19 juli 2015 11:19 schreef Skoap het volgende:
[..]
Klumsy had voor mij hele mooie (en lekkere) geboorte cupcakes gedaan maar heel veel mensen waren teleurgesteld dat ik geen beschuit met muisjes had
quote:Op zondag 19 juli 2015 10:29 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh heerlijk van die dingen waar je nog niks mee kan. Wel een lange houdbaarheidsdatum, maar dan nog...
Offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Kuukske![]()
Er zit tarwezetmeel in inderdaad. Ik heb mijn moeder even gebeld om te vragen of er nog andere geboorte dingetjes zijn die glutenvrij zijn (die ooievaartjes daar staan in ieder geval geen ingrediënten met gluten op de verpakking) maar die is bij mijn oma vertelt ze me net, mijn opa gaat heel slecht en de verwachting is dat hij zal overlijden vandaag.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat sowieso![]()
![]()
Nah, B. wil "gewoon" beschuit met muisjes maar ik heb dat liever niet geloof ik. Ik vind het ten eerste stom dat er dan weer zo'n uitzondering is waar E. wat anders moet krijgen. En ten tweede t is niet alleen het beschuit maar ook de muisjes zelf. Vaak zijn van die musket spikkelgevallen ook niet glutenvrij.
Och jeetjequote:Op zondag 19 juli 2015 11:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Er zit tarwezetmeel in inderdaad. Ik heb mijn moeder even gebeld om te vragen of er nog andere geboorte dingetjes zijn die glutenvrij zijn (die ooievaartjes daar staan in ieder geval geen ingrediënten met gluten op de verpakking) maar die is bij mijn oma vertelt ze me net, mijn opa gaat heel slecht en de verwachting is dat hij zal overlijden vandaag.
Die musketzaad dingen zijn niet glutenvrijquote:Op zondag 19 juli 2015 11:26 schreef Mariposas het volgende:
Bij de toko blauwe kleurstof kopen en kokos daarmee kleuren? Of zoiets bestellen http://www.deleukstetaart(...)sketzaad-blauw-80-gr
En dat bv dippen met glutenvrije kaakjes, beschuit of lange vingers. Of chocoladeflikken.
Dank je. Het is geen shock op zich hoor, we hebben in november al afscheid genomen. Hij heeft een aneurysma wat op barsten staat. Ik heb het er niet zo moeilijk mee, we hebben het uitgebreid gehad over dat dit moment eraan zit te komen en ik weet dat hij er klaar voor is. Hij is niet bang. Het is heel verdrietig maar door de lange aanloop is het verwerkingsproces al begonnen zeg maar.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Och jeetjesterkte daarmee
![]()
![]()
En geen haast! Ik heb nog heel lang en dit heeft zeker geen prioriteit.
Dat is ook een idee ja, zoiets idd chocolade-babythemed dingetjes. Ik denk dat dat het handigst is en het meest praktisch.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:32 schreef Dot. het volgende:
Geen idee of ze glutenvrij zijn, maar wij hadden deze: http://www.vrolijke-muisj(...)lk-chocolade-baby-s/. Gewoon te koop bij de Sligro in grotere verpakkingen tegen fijnere prijzenEn de Jamin heeft ook chocolademunten met It's a boy! erop.
Ah ja, ik zie het inderdaad. Ze hebben ook wel blauwe dingen die volledig suiker gebaseerd zijn.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die musketzaad dingen zijn niet glutenvrij![]()
En dat met die negerzoenen heb ik ook wel eens gezien maar ik durf dat toch niet helemaal aan. Misschien dat t wel goed gaat hoor maar ik geloof dat mij de kans op dat er toch nog wat van het koekje achterblijft wat te groot is.
Ja daarom, ik geloof niet dat ik daar zin in heb. En B. weet hoe hij een pizza in de oven moet doen maar meer bakt ie niet zeg maarquote:Op zondag 19 juli 2015 11:37 schreef Crumpette het volgende:
Ik denk dat dingen die je zelf moet bereiden oid wel heel optimistisch zijn
Sommige dingen kan je vooraf al maken en invriezen. Cupcakes enzoquote:Op zondag 19 juli 2015 11:37 schreef Crumpette het volgende:
Maar zijn die glutenvrij dan? Muisjes zijn niet glutenvrij namelijkquote:Op zondag 19 juli 2015 11:38 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ah ja, ik zie het inderdaad. Ze hebben ook wel blauwe dingen die volledig suiker gebaseerd zijn.
En anders verkopen ze bij Boulanger glutenvrije geboorteflikken (staat er niet zo bij maar ik weet 100% zeker dat ze die verkopen of in elk geval verkochten), maar ik vrees dat die niet goedkoop zijn. Ik zie nl dat die winkel in de Fred in den haag zit (O.a.) en dat zegt me al genoeg .
http://www.boulanger.nl/producten-diversen-geboorte-flikken.php
Nouja, achteraf niet nee, maar als je al weet welke kleur het moet worden zou je het kunnen voorbereiden en eventueel invriezen natuurlijkquote:Op zondag 19 juli 2015 11:37 schreef Crumpette het volgende:
Ja maar ze moeten ook nog trakteren enzo dus het wordt wel erg veel dan. Voor een traktatie zullen het waarschijnlijk wel iets van cakejes worden denk ik zo. Maar dat moeten er al 24 zijn, dan nog een traktatie x26 voor A, die hoeft niet glutenvrij te zijn maar moet wel voorbereid worden natuurlijk. En dan nog de meuk voor kraambezoek.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nouja, achteraf niet nee, maar als je al weet welke kleur het moet worden zou je het kunnen voorbereiden en eventueel invriezen natuurlijk
Wat fijn dat alles goed gaat! Die van mij wil niet buiten spelen nee, ik ook niet met dit weer trouwens..quote:Op zondag 19 juli 2015 12:36 schreef kazy het volgende:
Ik kwam even kijken of er al verse baby's warenHebben ze weer geen zin om buiten te spelen?
Hier gaat alles hartstikke goed. Ik zit nog steeds op een roze wolk en de kraamverzorgster is een engelEigenlijk moet ik nu dus een topic opschuiven (maar ik blijf hier nog wel lurken hoor
)
Sterkte MB en LuDann!
En dan nog @beschuiten: Hier had ik ook wilde plannen qua alternatief voor beschuit met muisjes (ik hou niet van anijs, boter en roze) Uiteraard is daar niks van gekomen en zitten we alsnog aan de beschuiten
Ach jammer dan.
Die kun je bij de bakker laten makenquote:Op zondag 19 juli 2015 12:54 schreef pinquit het volgende:
Oohh ik moet blauwe glacé koekenbestaan die?
haha mooi, dat verschil tussen t koekje op de verpakking en de echte koekjesquote:Op zondag 19 juli 2015 12:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Bij ons waren deze koekjes een hit op het KDV:
http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_60900005
Per stuk verpakt ook
Ik heb twee maal de FamilyFix gekocht, voor beide auto's een. Voor eentje ¤75,- betaald, voor de ander ¤80,-.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:40 schreef hetzusjevan het volgende:
MissBliss en LuDann veel sterkte!
En happy birthday voor Kuukske!.
Quick question: ik ben op MP aan het kijken voor een 2ehands familyfix. Ik meen dat er meerdere mensen in dit topic waren die er 1 2ehands gekocht hebben.. Wat hebben jullie ervoor betaald?
DIT!! Wat een mooi kindjequote:Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef mignonne het volgende:
omg!!♡♡♡♡ wát een scheetje zeg. En zn haartjes ahw, je voelt bijna hoe zacht en pluizig ze zijn ♡ en zo blond ook!
Bij de 20 weken was hij wel iets kleiner dan gemiddeld, maar niks schrikbarends ofzo.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:47 schreef Mineola het volgende:
Nooooh die pluishaartjes![]()
![]()
![]()
Wat een prachtig kindje!
MissBliss, wat een schrik zo opeens van relaxed zwanger naar te kleine baby, medisch en bedrust
Fijn dat er hulptroepen zijn die de boel thuis wat afmaken maar wat een rotgevoel geeft het als je zo opeens alles uit je handen moet laten vallen. Hopelijk kan je onderzoek morgen gewoon doorgaan en dan dinsdag naar huis. Maar bovenal hoop ik dat je jongetje opeens een groeispurt krijgt en een beetje richting gemiddelde trekt. Vonden ze de baby met 20 weken ook al aan de kleine kant of is het echt van daarna?
Sterkte!
Ja, volgens mij wel. Als jij kiest voor een ruggenprik, wordt het een medische bevalling. Is mij zo uitgelegd omdat ik dan ook echt naar een andere verloskamer was gereden.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:15 schreef Mineola het volgende:
Even een snel vraagje, word je automatisch medisch als je in het ziekenhuis bevalt en een ruggenprik of een ander ziekenhuispijnstillingiets wil? Of ben je dan nog steeds poliklinisch (heet dat zo?) onder leiding van je vk en wordt er alleen even een anesthesist ingevlogen?
Anders gezegd, betekent het dat als je voor een ruggenprik kiest je geen eigen bijdrage meer voor je ziekenhuisbevalling hoeft te betalen?dat lijkt me niet toch?
Ik had het daar kort over met de gynacealoog... We kregen het over de keuze ziekenhuisbevalling (niet medisch) of thuis bevallen. En ik zei dat ik het niet eerlijk vond voor mensen met minder geld, omdat ik mij voor kan stellen dat de eigen bijdrage dan best eens een probleem kan zijn...quote:Op zondag 19 juli 2015 21:15 schreef Mineola het volgende:
Even een snel vraagje, word je automatisch medisch als je in het ziekenhuis bevalt en een ruggenprik of een ander ziekenhuispijnstillingiets wil? Of ben je dan nog steeds poliklinisch (heet dat zo?) onder leiding van je vk en wordt er alleen even een anesthesist ingevlogen?
Anders gezegd, betekent het dat als je voor een ruggenprik kiest je geen eigen bijdrage meer voor je ziekenhuisbevalling hoeft te betalen?dat lijkt me niet toch?
Apartquote:Op zondag 19 juli 2015 21:28 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik had het daar kort over met de gynacealoog... We kregen het over de keuze ziekenhuisbevalling (niet medisch) of thuis bevallen. En ik zei dat ik het niet eerlijk vond voor mensen met minder geld, omdat ik mij voor kan stellen dat de eigen bijdrage dan best eens een probleem kan zijn...
Hij zei letterlijk tegen mij "Die vrouwen raad ik dan aan om, om een ruggenprik te vragen"
Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Apartdaar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.
Maar wat hier boven gezegd wordt klopt. In geval van pijnstilling wordt je bevalling medisch inderdaad. Net zoals je bevalling medisch wordt wanneer baby in het vruchtwater heeft gepoept. Dat heeft verder niets te maken met drempels verlagen voor pijnstilling voor mensen met krap budget oid maar puur voor de extra medische zorg die nodig is.
Jep. Fluxus zorgt idd voor een medische bevalling.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.
Het kan in Almere!quote:Op zondag 19 juli 2015 21:41 schreef mignonne het volgende:
Apart daar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.
Johquote:Op zondag 19 juli 2015 21:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jep. Fluxus zorgt idd voor een medische bevalling.
Oh vastquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Nee als het goed is hoor je geen rekening te ontvangen. Er wordt namelijk 1 bevalling in rekening gebracht als geheel zeg maar.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Johdat wist ik echt niet. Ik dacht dat de huur van mijn kamer wel gewoon door mij betaald zou moeten worden voor de duur van de bevalling
. Ik kreeg de rekeningen voor de vwp en chromosomenonderzoek ook pas ruim anderhalf jaar na dato dus dacht dat het gewoon even op zich liet wachten
Ah, ok. Hm, bij mij begon het volgens mij iets van 3-4 uur na de geboorte van de placenta. Maar dan zien ze het mogelijk toch gewoon als geheel. Of ik krijg over een half jaar alsnog de factuurquote:Op zondag 19 juli 2015 21:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee als het goed is hoor je geen rekening te ontvangen. Er wordt namelijk 1 bevalling in rekening gebracht als geheel zeg maar.
Je bevalling bestaat uit 3 fasen, ontsluiting, persen/geboorte en het tijdperk tot 2 uur na de geboorte van de placenta. Als er in 1 van de fases iets gebeurd waardoor de boel medisch wordt dan geldt de hele bevalling als medisch.
Kan goed hoor, meestal wordt die 2 uur niet heel nauw genomen als er zoiets gebeurt.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ah, ok. Hm, bij mij begon het volgens mij iets van 3-4 uur na de geboorte van de placenta. Maar dan zien ze het mogelijk toch gewoon als geheel. Of ik krijg over een half jaar alsnog de factuur
Spannend!quote:Op zondag 19 juli 2015 23:55 schreef Zomerzon01 het volgende:
Pfff... Volgens mij heb ik hier al beginnende weeën. Vanochtend om half 6 begonnen maar niet regelmatig. Maar moet wel mijn "ruime buik ademen" techniek van de cursus toepassen om het op te vangen. Maar tussen de weeën/krampen door is onze dochter wel heel actief. Dus ik twijfel of het nu wel begint of niet. Soms zit er een uur tussen en soms een half uur of een kwartier.
Ik ga nu proberen te slapen. Kijken wat de nacht brengt.
En dat is dus bij 99 van de 100 mensen ook het geval binnen die tijdquote:Op maandag 20 juli 2015 00:04 schreef Myrr het volgende:
Gek ook eigenlijk, die twee uur. Zou gewoon moeten zijn tot het echt helemaal is afgelopen en de hele boel gestabiliseerd is.
Geen pijnbestrijding gehad? Dan is het ook medisch.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.
Nee, geen pijnbestrijding idd. Dus ik ga maar gewoon uit van de soepele omgang met de 2uur regel.quote:Op maandag 20 juli 2015 00:32 schreef Troeta het volgende:
[..]
Geen pijnbestrijding gehad? Dan is het ook medisch.
Dat klinkt niet gezond inderdaad. Moet er wel aan toevoegen dat ik dat na de bevalling had, dat had te maken met mijn blaas die zijn oude positie even wennen vond.quote:Op maandag 20 juli 2015 08:00 schreef Mariposas het volgende:
Dat regelmatige plassen snachts vind ik niet erg, dat is normaal, wel dat ik erna enorme pijn krijg. Voor de zekerheid straks ook maar weer urine inleveren voor check op blaasontsteking.
Nee, dat hebben ze zeker niet! Het enige fysieke contact is dat echo ding op m'n buik geweest. Ze waren vast meer van plan, maar toen waren wij al weggelopen, maf gedoe.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:03 schreef mignonne het volgende:
Waarom ben je überhaupt akkoord gegaan met onderzoek in het ziekenhuis als je er niet achter stond? Hebben ze alleen een echo gemaakt of is er ook bijvoorbeeld bloed afgenomen?
Als dat laatste het geval is moet je het straks in NL echt even melden bij je gyn want dan ga je het MRSA protocol in.
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen daar ga ik gelijk het MRSA riedel in, omdat ik in het buitenland geweest ben tijdens m'n zwangerschap...Vind ik wel eigenlijk ook wel gek..quote:Op maandag 20 juli 2015 09:03 schreef mignonne het volgende:
Waarom ben je überhaupt akkoord gegaan met onderzoek in het ziekenhuis als je er niet achter stond? Hebben ze alleen een echo gemaakt of is er ook bijvoorbeeld bloed afgenomen?
Als dat laatste het geval is moet je het straks in NL echt even melden bij je gyn want dan ga je het MRSA protocol in.
Valt Zweden daar ook onder? Of ben je ergens anders geweest?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen daar ga ik gelijk het MRSA riedel in, omdat ik in het buitenland geweest ben tijdens m'n zwangerschap...Vind ik wel eigenlijk ook wel gek..
Ohja, dat is wel erg strikt ja. Er zijn wel ziekenhuizen die dat ook hanteren in NL hoor, zo strikt. Een echt risico op MRSA loop je over het algemeen pas als je daadwerkelijk behandeld bent in zo'n ziekenhuis (of bij een tandarts, dat vraag ik er ook meestal bij. Wij hollanders zien tandartsen vaak als een losstaand iets van een ziekenhuis en vergeten het dan te melden zeg maar.)quote:Op maandag 20 juli 2015 09:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen daar ga ik gelijk het MRSA riedel in, omdat ik in het buitenland geweest ben tijdens m'n zwangerschap...Vind ik wel eigenlijk ook wel gek..
Hoe het in Duitsland zit weet ik niet, maar voor Nederland geldt dat het gaat om ieder buitenlands ziekenhuis. En als het dan een ziekenhuis in België is bijvoorbeeld dan wordt het individueel bekeken hoe groot het risico is.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:24 schreef Daui het volgende:
[..]
Valt Zweden daar ook onder? Of ben je ergens anders geweest?
Hm ja weet je. Ik weet niet zo heel goed hoe ik het moet zeggen, en ik weet ook niet zo goed óf ik het moet zeggen. Maar ik vind het alles bij elkaar een beetje eh. too much? Het zijn wel allemaal heel bijzondere dingen die je meemaakt en hier en daar rammelt er ook wel eea. Het spijt me dat ik het zo zeg, ik wil niet overkomen alsof ik alles in twijfel trek maar mn wenkbrauwen gaan wel ietwat omhoog bij sommige verhalen.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:17 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze zeker niet! Het enige fysieke contact is dat echo ding op m'n buik geweest. Ze waren vast meer van plan, maar toen waren wij al weggelopen, maf gedoe.
Het was vooral dat die manager zo bleef aandringen, zal wel een aansprakelijkheidsding zijn. En ach, een echo, kan weinig mee misgaan toch? Ik had daarbij ook 't idee dat een privekliniek wel ok zou zijn.
En ze hadden het dus in het hotel over privekliniek, maar daar heb ik sterk mijn twijfels bij, dit was echt absurd. Als ik google kom ik ook op 3 heel andere klinieken uit dan waar ik was.
Hehehe deze zie ik nu pas :'Dquote:Op maandag 20 juli 2015 09:14 schreef Mariposas het volgende:
Jeetje, dat klinkt niet best die kliniek. Hadden ze er wel normale stopcontacten enzo?
quote:Op maandag 20 juli 2015 09:14 schreef Mariposas het volgende:
Jeetje, dat klinkt niet best die kliniek. Hadden ze er wel normale stopcontacten enzo?
Neuh, doe je niet. Ik geloof dat ik hetzelfde zou hebben als jij als ik er niet zelf bij was zeg maar.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hm ja weet je. Ik weet niet zo heel goed hoe ik het moet zeggen, en ik weet ook niet zo goed óf ik het moet zeggen. Maar ik vind het alles bij elkaar een beetje eh. too much? Het zijn wel allemaal heel bijzondere dingen die je meemaakt en hier en daar rammelt er ook wel eea. Het spijt me dat ik het zo zeg, ik wil niet overkomen alsof ik alles in twijfel trek maar mn wenkbrauwen gaan wel ietwat omhoog bij sommige verhalen.
En wellicht/waarschijnlijk stoot ik je daar enorm mee voor t hoofd, excuus dan. Maar dat moest k even kwijt.
Apart inderdaad. Ik ben beide keren in het buitenland (Panama) geweest. En nooit wat over dat MSRA gehoord (gelukkig)quote:Op maandag 20 juli 2015 09:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik zie bij de balie van het ziekenhuis altijd het kaartje hangen met al die vragen maar dacht dat ze meer het beleid volgde van bloeddonor. Waarom is dit eigenlijk? Aangezien je op de meeste ziektes getest wordt in het ziekenhuis?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoe het in Duitsland zit weet ik niet, maar voor Nederland geldt dat het gaat om ieder buitenlands ziekenhuis. En als het dan een ziekenhuis in België is bijvoorbeeld dan wordt het individueel bekeken hoe groot het risico is.
Daar kun je om vragen ja.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Even iets anders, net bij de huisarts urine laten controleren en na 10 minuten had ik al de uitslag (geen blaasontsteking). Maar ik lees hier dat mensen de uitslag vaak pas veel later krijg en dat het op kweek wordt gezet? Had ik hier ook om moeten vragen?Ik weet nl niet zo goed waar die klachten van mij vandaan komen als het geen blaasontsteking is.
Dat klopt wel maar dat is het beleid bij niet zwangere vrouwen. In geval van zwangere vrouwen en andere risicogroepen geldt er ander beleid. Indien dipstick negatief dan kweek. Indien dat negatief dan pas aannemen dat er geen UWI is.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:46 schreef pinquit het volgende:
Je kan met dipstick zien of je een ontsteking hebt.
Als je dan een ABkuur krijgt, isnhet een breedspectrumkuur: werkt voor een hoop bacteriën in 1. Als je een kweekje laat maken, kan je zien om welke bacterie het gaat en kan je specifieke AB krijgen. (Meestal als je het vaak hebt en de breedspectrumkuur werkt niet meer)
Even een noob-optie: zou het kunnen dat je voorwerk triggert doordat je blaas weer goed leeg is? Is lees dat je tijdens de weeën regelmatig moet plassen omdat een volle blaas ze af kan remmen. Omdat je ook wel gerommel hebt?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Even iets anders, net bij de huisarts urine laten controleren en na 10 minuten had ik al de uitslag (geen blaasontsteking). Maar ik lees hier dat mensen de uitslag vaak pas veel later krijg en dat het op kweek wordt gezet? Had ik hier ook om moeten vragen?Ik weet nl niet zo goed waar die klachten van mij vandaan komen als het geen blaasontsteking is.
Lig je direct op het zeiltje? Je mag het ook gewoon tussen ej matras en je hoeslaken in leggen hè. Of heb je dat al?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef FlyingFish het volgende:
Nachtelijk plassen doet bij mij ook pijn Mariposas, maar dat is vooral vooraf door de druk denk ik, als het eenmaal leeg is trekt het snel weer weg. Echt het gevoel nodig te moeten plassen heb ik dan ook niet, dat komt pas op het moment dat ik opsta. Dan gaat het ook pas pijn doen. Misschien zit je blaas gewoon verdrukt oid door de baby. Heeft je vk geen tips?
Hier de eerste nacht aan de andere kant van het bed, op het zeiltje. Dit matras is steviger, dus uit bed komen gaat al lastiger, en door het toch een beetje vastplakken aan het zeiltje gaat omrollen/naar de bedrand schuiven ook nog lastiger dan normaal. Voor vannacht gooi ik er nog even een dunne handdoek tussen, misschien is dat fijner. Heb nu het idee dat ik amper nog het bed uit kom, en dan staat hij nog niet eens op klossen oid.
Zeiltje gewoon onder je hoeslaken leggen!quote:Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef FlyingFish het volgende:
Nachtelijk plassen doet bij mij ook pijn Mariposas, maar dat is vooral vooraf door de druk denk ik, als het eenmaal leeg is trekt het snel weer weg. Echt het gevoel nodig te moeten plassen heb ik dan ook niet, dat komt pas op het moment dat ik opsta. Dan gaat het ook pas pijn doen. Misschien zit je blaas gewoon verdrukt oid door de baby. Heeft je vk geen tips?
Hier de eerste nacht aan de andere kant van het bed, op het zeiltje. Dit matras is steviger, dus uit bed komen gaat al lastiger, en door het toch een beetje vastplakken aan het zeiltje gaat omrollen/naar de bedrand schuiven ook nog lastiger dan normaal. Voor vannacht gooi ik er nog even een dunne handdoek tussen, misschien is dat fijner. Heb nu het idee dat ik amper nog het bed uit kom, en dan staat hij nog niet eens op klossen oid.
Ik ben nogal vatbaar voor urineweginfecties en die van mij zijn vaak niet zichtbaar n.a.v zo'n stickjestest. Als ik jou was zou ik dus inderdaad even vragen of het op kweek kan worden gezet.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lig je direct op het zeiltje? Je mag het ook gewoon tussen ej matras en je hoeslaken in leggen hè. Of heb je dat al?
Ah okay vandaar. Ik raakte even in de war van dat je zei dat ie plaktequote:Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.
Ik weet niet of je een molton gebruikt, maar je zou hem ook onder en molton kunnen doen. Dan is het dus splittopper (ik heb deze bij ons eraf gehaald trouwens), zeiltje, molton, hoeslaken.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.
Ik denk niet dat m'n man daarmee akkoord gaat, die vond al dat het niet onder de splittopper mocht (die uitgewassen kan worden evt) en liever ook niet onder het hoeslaken want dan wordt die alsnog vies! Hij denkt dat gebroken vliezen een bloedbad betekentquote:Op maandag 20 juli 2015 10:04 schreef LuDann het volgende:
Zeiltje kun je trouwens ook vasttapen met ducktape aan je molton en dan het hoeslaken eroverheen. Voor de gevorderde woeler.
- Ah, never mind al genoeg reacties -quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Bank.. Goh, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Die lijkt me wel goed om te beschermen ja. Die van ons is dan wel van leer en behandeld met iets waterafstotends, maar gezien de spierwitte kleur ervan...quote:Op maandag 20 juli 2015 10:42 schreef Skoap het volgende:
Ja maar sillie, wat nou als je wel bij die ??% hoort? Dan is je matras dus nat en tja, of je dat risico wilt lopen is natuurlijk aan jezelf
Ik had zelfs bescherming op de bank gemaakt. Ik had geen zin dat ik te laat op zou springen van de bank en mijn bank nat zou zijn. Nodig was het niet gelukkig! Maar toch. Geen zin om eventueel een nieuwe bank te moeten kopen.
Een bruine bedoel je? Die heb ik zowel boven als onder mijn navel.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:59 schreef silliegirl het volgende:
Nog een vraag; ik zou zweren dat ik een streepje op mijn buik krijg, zown verticale. Hij zit alleen boven mijn navel tot aan mn borsten zeg maar. Kan dat ook? Ik dacht ook weer dat zo'n streep juist meestal onder je navel tevoorschijn komt?
Misschien denk ik teveel onzin.
Terwijl de kraamvisite op de bank een beschuitje zit te eten, vertellen: "ja, en toen braken de vliezen... een plons joh! Zeg maar precies waar jij nu zit!quote:Op maandag 20 juli 2015 11:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bank had ik eigenlijk nog niet echt over nagedachtwe hebben wel net een nieuwe gekocht, dus die komt in de herfst sowieso
en we hebben nu losse kussens, dus die kun je nog een keer in de zon leggen/omdraaien whatever.
Zo ging dat hier welquote:Op maandag 20 juli 2015 11:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Terwijl de kraamvisite op de bank een beschuitje zit te eten, vertellen: "ja, en toen braken de vliezen... een plons joh! Zeg maar precies waar jij nu zit!"
quote:Op maandag 20 juli 2015 11:05 schreef LuDann het volgende:
Die linea negra (das hoe die bruine streep heet dacht ik) heb ik ook, boven en onder mijn navel. Waar ik me aan erger is dat het bovenste lijntje niet recht boven mijn navel zit maar een stukje ernaast.
Hij loopt hier ook een beetje weg naar rechts.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:05 schreef LuDann het volgende:
Die linea negra (das hoe die bruine streep heet dacht ik) heb ik ook, boven en onder mijn navel. Waar ik me aan erger is dat het bovenste lijntje niet recht boven mijn navel zit maar een stukje ernaast.
Ja, dat zal denk ik welquote:Op maandag 20 juli 2015 11:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb het beeld dat je op dat moment wel opspringt van de bank, je kleding ook een eerste beetje nog absorbeert en je dus niet zomaar alles in de bank hebt. Is dat te rooskleurig? Dan ga ik voortaan wel op de plaid zitten
Ja. Alhoewel het nu meer een soort schaduwlijntje is, nog niet opvallend bruin zeg maar. Maar hij loopt echt alleen (nog) boven mijn navel.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Een bruine bedoel je? Die heb ik zowel boven als onder mijn navel.
Zweden, en Nederland. Valt daar ook onder, inderdaad. Ik vind het redelijk overtrokken. Woensdag ga ik weer voor controle, en dan ga ik vragen of z ekunnen testen of ik die bacterie heb, dan hoef ik niet op de isolatie..quote:Op maandag 20 juli 2015 09:24 schreef Daui het volgende:
[..]
Valt Zweden daar ook onder? Of ben je ergens anders geweest?
Moet je anders in isolatie tijdens en na de bevalling? Daar zou ik ook geen zin in hebben. Vooral niet als ze het gewoon kunnen controleren.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zweden, en Nederland. Valt daar ook onder, inderdaad. Ik vind het redelijk overtrokken. Woensdag ga ik weer voor controle, en dan ga ik vragen of z ekunnen testen of ik die bacterie heb, dan hoef ik niet op de isolatie..
Bij ons op de afdeling naast ons komen met enige regelmaat patiënten die uit het buitenland komen en die daar bijv een ziekenhuis hebben bezocht. Daar worden dan kweekjes afgenomen en tot de uitslag bekend is liggen ze geïsoleerd. MRSA besmettingen komen helaas nog wel regelmatig voor. Maar goed, dat is geen kraamafdeling, wellicht kan het vooraf getest worden? Scheelt wel ja!quote:Op maandag 20 juli 2015 12:05 schreef Daui het volgende:
[..]
Moet je anders in isolatie tijdens en na de bevalling? Daar zou ik ook geen zin in hebben. Vooral niet als ze het gewoon kunnen controleren.
Indien moeder verdacht wordt van mrsa dan idd ook isolatie tot kweek bekend is hier. Geldt alleen voor acute opname en bevalling enzo. Maar als partner bewezen mrsa positief is dan gebeurd er niks tijdens partus en mag hij gewoon het hele ziekenhuis door banjerenquote:Op maandag 20 juli 2015 12:08 schreef Fuente het volgende:
[..]
Bij ons op de afdeling naast ons komen met enige regelmaat patiënten die uit het buitenland komen en die daar bijv een ziekenhuis hebben bezocht. Daar worden dan kweekjes afgenomen en tot de uitslag bekend is liggen ze geïsoleerd. MRSA besmettingen komen helaas nog wel regelmatig voor. Maar goed, dat is geen kraamafdeling, wellicht kan het vooraf getest worden? Scheelt wel ja!
Ik zat te lachen om die MRSA checklist toen ik die voor het eerst zag (er stond uit mn hoofd idd iets op als veehouderij en heb je een Adoptiekind?? ) maar kennelijk is dat een serieus ding dus?quote:Op maandag 20 juli 2015 12:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Indien moeder verdacht wordt van mrsa dan idd ook isolatie tot kweek bekend is hier. Geldt alleen voor acute opname en bevalling enzo. Maar als partner bewezen mrsa positief is dan gebeurd er niks tijdens partus en mag hij gewoon het hele ziekenhuis door banjeren![]()
Mijn vader heeft met (verdenking van) MRSA in het ziekenhuis gelezen. Heb dat wel aangegeven bij de gynaecoloog in het begin maar hier werd verder niets mee gedaan en maakte verder niet uit volgens hen.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zat te lachen om die MRSA checklist toen ik die voor het eerst zag (er stond uit mn hoofd idd iets op als veehouderij en heb je een Adoptiekind?? ) maar kennelijk is dat een serieus ding dus?
Is het misschien alleen overdraagbaar via bloedcontact oid? Dat partners er daarom niet toe doen?
zou gewoon met een bloedtest/kweek moeten kunnen. dan mag je daarna niet meer in een buitenlands ziekenhuis komen anders zit je weer met hetzelfde.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zweden, en Nederland. Valt daar ook onder, inderdaad. Ik vind het redelijk overtrokken. Woensdag ga ik weer voor controle, en dan ga ik vragen of ze kunnen testen of ik die bacterie heb, dan hoef ik niet op de isolatie..
Orphan Black al gezien?quote:Op maandag 20 juli 2015 14:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat fijn LuDann!
Ik had voor m'n verlof al een hobby moeten zoeken.. haken of zo..![]()
Iemand nog goede vermaaktips? Netfix-aanraders?
Ik heb geen idee wat er op netflix staat, maar wat leuke series in allerlei genres: American horror story, once upon a time, supernatural, Dexter, how I met your Mother, Arrow, the flash, greys anatomy, Hannibal, divorce...quote:Op maandag 20 juli 2015 14:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat fijn LuDann!
Nee, maar ik ben ook niet zo van de sciencefiction..quote:
Dexter hebben we geprobeerd, maar daar kwamen we niet zo in. How i met your mother is leuk ja! geen idee of dat er op staat.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:23 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er op netflix staat, maar wat leuke series in allerlei genres: American horror story, once upon a time, supernatural, Dexter, how I met your Mother, Arrow, the flash, greys anatomy, Hannibal, divorce...
Ik heb een poging tot haken gedaan, maar begrijp er nog weinig van, daar moet je wel even goed voor gaan zitten om het door te krijgen in eerste instantie. Ik ga vanavond poging 2 doen met YouTube
How I met your mother staat er zeker op.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben ook niet zo van de sciencefiction..
[..]
Dexter hebben we geprobeerd, maar daar kwamen we niet zo in. How i met your mother is leuk ja! geen idee of dat er op staat.
Ons afgevinkte Netflix-lijstje: Orange is the new black, House of Cards, Suits, White Collar, Homeland. En de hele riedel van The Killing, The Bridge en Borgen hebben we ook gezien.
Ik moet ergens nog een dvd hebben van Downton Abbey, gekregen met kerst, maar ja, verbouwing dus geen idee waar die nu is..
Birth Day docu's kijken, als je dat nog niet hebt gedaan. Heel mooi! Niet op Netflix maar op uitzending gemist.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat fijn LuDann!
Two Dots box!quote:Op maandag 20 juli 2015 14:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Birth Day docu's kijken, als je dat nog niet hebt gedaan. Heel mooi! Niet op Netflix maar op uitzending gemist.
En op Netflix: Orange is the new black (net een nieuw seizoen uit), breaking bad, homeland, the bridge (Bro/Broen). Edit, lees dat je die al hebt gezien.
Ik ben me aan het vermaken met pijnlijk harde buiken wegpuffen. Ze komen wel regelmatig maar om de 9 minuten. Hoop dat het doorzet. In de tussentijd speel ik maar Two dots op de iPad en iPhone.
Call the midwife!quote:Op maandag 20 juli 2015 14:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben ook niet zo van de sciencefiction..
[..]
Dexter hebben we geprobeerd, maar daar kwamen we niet zo in. How i met your mother is leuk ja! geen idee of dat er op staat.
Ons afgevinkte Netflix-lijstje: Orange is the new black, House of Cards, Suits, White Collar, Homeland. En de hele riedel van The Killing, The Bridge en Borgen hebben we ook gezien.
Ik moet ergens nog een dvd hebben van Downton Abbey, gekregen met kerst, maar ja, verbouwing dus geen idee waar die nu is..
Ja, nou.. dat heb ik een tijdje terug wel gekeken. Maar toen ging er geloof ik iemand (bijna) dood bij de bevalling en heb ik het even gelaten voor wat het isquote:
Oh ja die afleveringquote:Op maandag 20 juli 2015 14:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, nou.. dat heb ik een tijdje terug wel gekeken. Maar toen ging er geloof ik iemand (bijna) dood bij de bevalling en heb ik het even gelaten voor wat het is
Sherlock!! Die serie van de bbc, niet die slappe film. Ge-wel-digquote:Op maandag 20 juli 2015 14:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat fijn LuDann!
Sherlock is ook tof inderdaad!quote:Op maandag 20 juli 2015 14:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Sherlock!! Die serie van de bbc, niet die slappe film. Ge-wel-digen ook best een beetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ || Baby catcher in training || ♥
quote:Op maandag 20 juli 2015 14:55 schreef Yuki het volgende:
*ontlurkt* Bletchley Circle! Werd me aangeraden door Netflix omdat ik Call the Midwife keek en heb gisteren het eerste seizoen gezien. Tof!Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben je 1 van de 2 fokkers die komend jaar in Amsterdam begint
:)
quote:Op maandag 20 juli 2015 14:55 schreef Yuki het volgende:
*ontlurkt* Bletchley Circle! Werd me aangeraden door Netflix omdat ik Call the Midwife keek en heb gisteren het eerste seizoen gezien. Tof!Dat klinkt wel leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En leuk dat je de opleiding gaat doen! En meeleven lijkt me geen probleem hoor![]()
YES! the game is on!! Pick a name. Gnorf en Henk zijn nog over.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:59 schreef Mariposas het volgende:
Zeg, zocht je nog steeds slakken mignonne?
Mine just went down the drain.
Ik heb echt serieus ZO hard gelachen toen bij die vraagquote:Op maandag 20 juli 2015 15:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
9-maanden-dagboek van FBTO, week 32: Weet jij zeker dat je maar één kindje in je buik hebt?Wat hebben zij voor beeld van de huidige gezondheidszorg dat ze die vraag bij week 32 stellen?
Dat gaat toch echt nergens over..quote:Op maandag 20 juli 2015 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb echt serieus ZO hard gelachen toen bij die vraag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |