abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:23:27 #1
409579 LuDann
All the way
pi_154429158
2015

13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via DM :)

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 18-07-2015 13:45:24 ]
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 23:41:15 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154429682
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

of zo'n kind agh O+

[ afbeelding ]
Vind je dit gaaf? :@ Dit zijn exact mijn haarkleur en kleur ogen :) Dus hoogstwaarschijnlijk ook zo'n kindje O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154430049
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vind je dit gaaf? :@ Dit zijn exact mijn haarkleur en kleur ogen :) Dus hoogstwaarschijnlijk ook zo'n kindje O+
Ik vind wel meer combo's leuk maar dit vind ik een poppig kind ja.

Rood haar is recessief overigens. Dus als je partner een ander gen qua haarkleur doorgeeft zal dat altijd dominant zijn. :)
:)
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 23:52:53 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154430095
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vind wel meer combo's leuk maar dit vind ik een poppig kind ja.

Rood haar is recessief overigens. Dus als je partner een ander gen qua haarkleur doorgeeft zal dat altijd dominant zijn. :)
Dat hoor ik wel vaker maar bij ons in de familie is dat toch echt anders :D Mijn opa had zwart haar, 3 van de 4 kinderen kregen rood haar. Mijn vader is blond, 2 van de 3 kinderen kregen rood haar. Dus grote kans dat mijn kindjes net zo rood worden :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154430348
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat hoor ik wel vaker maar bij ons in de familie is dat toch echt anders :D Mijn opa had zwart haar, 3 van de 4 kinderen kregen rood haar. Mijn vader is blond, 2 van de 3 kinderen kregen rood haar. Dus grote kans dat mijn kindjes net zo rood worden :)
ja maar dat is dus precies wat ik zeg :D je hebt twee rode genen nodig anders geen rood haar. Als iemand zwart haar heeft kan ie best 1 rood gen hebben en 1 zwarte. Dan is zn haarkleur zwart want dat is dominant. Maar op moment dat ie het doorgeeft dan dus 50/50 kans of ie rood of zwart doorgeeft.

Maar als jouw partner 1 blond en 1 zwart gen heeft dan krijgt je kind dus per definitie geen rood haar want het heeft in dat geval dan maar 1 rood gen, van jou. Jij hebt wel 2 rode genen en zult altijd een rood gen doorgeven, anders had je geen rood haar gehad.
pi_154430425
Zo ook prima verklaarbaar dat mijn dochters groene ogen hebben. Ik heb groene ogen, B. bruine ogen. Bruin is dominant. Als B. 2 bruine genen had gedragen dan hadden onze kinderen sowieso bruine ogen gehad, ongeacht wat ik doorgeef. Maar blijkbaar heeft B. 1 bruin en 1 groen/blauw gen en is die laatste tot nu toe doorgegeven en dus hebben onze kinderen groene ogen.
  Moderator zaterdag 18 juli 2015 @ 00:03:22 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154430451
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 00:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja maar dat is dus precies wat ik zeg :D je hebt twee rode genen nodig anders geen rood haar. Als iemand zwart haar heeft kan ie best 1 rood gen hebben en 1 zwarte. Dan is zn haarkleur zwart want dat is dominant. Maar op moment dat ie het doorgeeft dan dus 50/50 kans of ie rood of zwart doorgeeft.

Maar als jouw partner 1 blond en 1 zwart gen heeft dan krijgt je kind dus per definitie geen rood haar want het heeft in dat geval dan maar 1 rood gen, van jou. Jij hebt wel 2 rode genen en zult altijd een rood gen doorgeven, anders had je geen rood haar gehad.
Oh zo! Ja dat klopt wel :Y Ik snap nooit zo goed hoe dat werkt :@ Thanks voor de uitleg :D Hopen dan maar dat vriendlief ook een rood gen draagt!
pi_154430521
Wie weet!
Van tevoren is het zo leuk fantaseren over hoe je kind er uit zal zien. Puntje bij paaltje klopt daar vaak weinig van en tegelijk is het zo ontzettend logisch dat je kind er zo uit ziet en niet anders. Heel wonderlijk vond ik dat ♡
  Moderator zaterdag 18 juli 2015 @ 00:08:00 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154430627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 00:05 schreef mignonne het volgende:
Wie weet!
Van tevoren is het zo leuk fantaseren over hoe je kind er uit zal zien. Puntje bij paaltje klopt daar vaak weinig van en tegelijk is het zo ontzettend logisch dat je kind er zo uit ziet en niet anders. Heel wonderlijk vond ik dat ♡
Ja dat lijkt me ook zo bijzonder, kijken wat ze van beiden overgenomen hebben O+ Ik zou wel echt zwaar verbaasd als er niet een rood meisje uitkomt (met name de meiden zijn rood in de familie) maar wie weet :D
  zaterdag 18 juli 2015 @ 07:33:54 #10
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154433442
Jeetje sillie wat een raar mens. Valt ze op straat ook iedereen met een kinderwagen aan omdat die "lopen te pronken met hun kind"? Ik snap dat je je wel een beetje lullig voelt omdat je buik veel aandacht krijgt maar zij spoort echt niet hoor. Je kunt nergens naartoe gaan en verwachten dat je niet wordt geconfronteerd met kinderen. En dat is al helemaal geen reden om jou dan fysiek aan te vallen. Ik hoop dat de schrik al een beetje gezakt is en dat je nog wel even kunt genieten.

Wat haarkleur en oogkleur betreft ben ik hier ook zeer benieuwd. Ik had vroeger blonde krullen en nu bruin haar met een slag er in. Manlief heeft een beetje peper en zout kleur met ook een beetje krul. Wel allebei dik en veel haar dus daar hopen we wel op voor onze meid. Qua oogkleur ben ik groen en hij blauw. Dus ook dat kan nog alle kanten op. :)
Helaas was manlief wel scheel bij de geboorte en kan dat ook erfelijk zijn. Dus dat wachten we ook maar even af...
Oost west, mij best.
pi_154433461
Weekend *O*

Bij kinderen met rood haar moet ik altijd aan Cartman denken uit South Park en ginger kids :D
  zaterdag 18 juli 2015 @ 08:08:05 #12
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154433515
Kreeg gisteren een tas kleertjes van de buurvrouw O+ haar 5mnd oude kereltje is uit t eerste gegroeid en er zitten zulke leuke dingen bij :D alles is echt precies mijn smaak! Superleuk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154433633
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 08:08 schreef pinquit het volgende:
Kreeg gisteren een tas kleertjes van de buurvrouw O+ haar 5mnd oude kereltje is uit t eerste gegroeid en er zitten zulke leuke dingen bij :D alles is echt precies mijn smaak! Superleuk
dat is altijd mooi meegenomen *O*

Pfff sillie dat is schrikken, benieuwd hoe t afloopt. Alles wat tegen kan zitten, zit ook tegen bij je he.
pi_154434109
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 08:36 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

dat is altijd mooi meegenomen *O*

Pfff sillie dat is schrikken, benieuwd hoe t afloopt. Alles wat tegen kan zitten, zit ook tegen bij je he.
Ze zijn, kennelijk onder protest, naar een nabij gelegen hotel verplaatst.
De manager kwam vanochtend (nahjah, gisteravond nog, maar ik was in slaap gevallen en vriend wilde me er niet voor wakker maken) nog even uitleggen waarom dit hun oplossing was. Ze hadden eerst gevraagd aan de persoon in kwestie of ze haar excuses wou aanbieden, maar dat weigerde ze en ze bleef kennelijk volharden in dat ik het had uitgelokt en was niet voor rede vatbaar. De manager had toen gevraagd hoe ze het zelf zou oplossen en haar oplossing was om mij en vriend het hotel uit te schoppen, want wij waren ermee begonnen.. Toen was de manager (die alles zelf had gezien) er kennelijk ook klaar mee.
pi_154434233
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 08:08 schreef pinquit het volgende:
Oh dat is altijd erg leuk!!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154434236
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 07:33 schreef Zomerzon01 het volgende:
Jeetje sillie wat een raar mens. Valt ze op straat ook iedereen met een kinderwagen aan omdat die "lopen te pronken met hun kind"? Ik snap dat je je wel een beetje lullig voelt omdat je buik veel aandacht krijgt maar zij spoort echt niet hoor. Je kunt nergens naartoe gaan en verwachten dat je niet wordt geconfronteerd met kinderen. En dat is al helemaal geen reden om jou dan fysiek aan te vallen. Ik hoop dat de schrik al een beetje gezakt is en dat je nog wel even kunt genieten.

Nahjah, los van dat het geen excuus is snap ik wel dat het zuur is dat je expres een vakantie boekt waar geen kinderen zullen zijn, maar je dan wel geconfronteerd wordt met datgene wat bij jou niet wil lukken..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ik heb niet geeist dat ze wegmoesten hier en ik heb begrip getoont voor haar emoties, maar als zij vasthoudt in "ik werd gewoon uitgelokt" roept ze het over zichzelf af.
pi_154434248
Ik meld me weer! Baby nog in de buik..

Wat een gedoe Sillie! Kan me ook voorstellen dat het confronterend voor haar is als ze speciaal daarom dat hotel heeft geboekt, maar zo'n reactie gaat natuurlijk veel te ver.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 10:41:30 #18
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154434480
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 10:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, los van dat het geen excuus is snap ik wel dat het zuur is dat je expres een vakantie boekt waar geen kinderen zullen zijn, maar je dan wel geconfronteerd wordt met datgene wat bij jou niet wil lukken..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ik heb niet geeist dat ze wegmoesten hier en ik heb begrip getoont voor haar emoties, maar als zij vasthoudt in "ik werd gewoon uitgelokt" roept ze het over zichzelf af.
Ik vind het ook vreemd dat ze haar excuses niet wilt aanbieden. Als het een impulsieve actie was omdat ze even emotioneel reageerde dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen. Maar zeggen dat iemand fysiek geweld uitlokt door zwanger te zijn vind ik een rare gedachten kronkel.
Oost west, mij best.
pi_154434559
Jeetje silly! ik zit gewoon met open mond vol verbazing en ongeloof te lezen!
Schudden voor gebruik
  zaterdag 18 juli 2015 @ 10:56:35 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154434645
Bwooaaahh, ik zat om 7u vanmorgen aangekleed klaar omdat ze de nieuwe droger en wasmachine kwamen brengen. Slechte nacht gehad, dus ik wilde daarna weer lekker bed in springen, Max sliep ook nog lekker. Had de wasmachine ineens dikke vervoersschade en moesten ze een nieuwe halen. 'We zijn er over een uurtje'. Nou, ze zijn net geweest :')

Nu is Max wakker en lief thuis van nachtdienst, dus in bed, en zit ik hier constant te gapen met knijpoogjes :{ zo moe!
pi_154434694
Feestje pre baby borrel was leuk gisteren. Alleen hadden we ineens enorme plensbuien die niet meer weggingen. De boel maar naar binnen verhuisd, maar de fam van mijn meneer ging weer eens vroeg naar huis waardoor de boel gelijk wat op zijn gat viel en binnen een kwartier ineens iedereen besloot te vertrekken.
Met mijn zusje en haar vriend nog na zitten borrelen en hapjes schranzen ^^, ach dat was ook wel lekker met de pootjes omhoog. mijn mini neefje sliep goed in het ledikantje en toen ze weggingen kreeg ik me toch een vrolijke big smile en gekir van hem O+ super leuk dat hij ons al zo goed herkent.

Ze had een leuk spelletje "my water just broke" bedacht. We kregen ijsklontjes in ons drinken met een baby erin. Als je kind als eerste geboren was moest je dat roepen. Mijn moeder zat vals te spelen natuurlijk en werd afgekeurd als deelnemer :p
Ik had net ijskoude groene thee met ijs, dus ik werd laatste :)

baby pictionairy was ook leuk om te doen met zijn allen. (Twee teams van 10 personen die geen van allen kunnen tekenen).

Super verwend met prachtige cadeau's en gezelligheid en vanochtend werd ik wakker gemaakt met dat ik een toffe draagtas heb gewonnen via fb :)

vandaag lekker rustig aan, want voor het eerst geslapen op het hoge bed en kraakding. Ik kom niet in bed zonder opstapje :')
Schudden voor gebruik
pi_154434775
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 10:41 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Ik vind het ook vreemd dat ze haar excuses niet wilt aanbieden. Als het een impulsieve actie was omdat ze even emotioneel reageerde dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen. Maar zeggen dat iemand fysiek geweld uitlokt door zwanger te zijn vind ik een rare gedachten kronkel.
Ik weet het ook niet, vind het ook raar. Misschien was ze zo emotioneel dat ze nog niet op zichzelf kon of wilde reflecteren, of schaamde zich teveel om eraan toe te geven.. maar ik heb vakantie dus hoef nu niet op de psychologenstoel .

Anyway; ik zit inmiddels weer aan het zwembad, met verse fruitsalade O+ en ik geniet weer verder.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 11:31:48 #23
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154435055
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 11:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet, vind het ook raar. Misschien was ze zo emotioneel dat ze nog niet op zichzelf kon of wilde reflecteren, of schaamde zich teveel om eraan toe te geven.. maar ik heb vakantie dus hoef nu niet op de psychologenstoel .

Anyway; ik zit inmiddels weer aan het zwembad, met verse fruitsalade O+ en ik geniet weer verder.
Inderdaad nog even lekker genieten van jullie vakantie samen en van elkaar! Want daar ging het om!
Oost west, mij best.
pi_154436288
Bizar Sillie. Terecht dat ze is weggestuurd, je blijft van andere mensen af en al helemaal van zwangere mensen. :')

Hoop dat je het wel van je af kunt zetten en die mensen niet meer tegen komt, en lekker dat je verwend wordt daar.

Misschien wat bot van mij, maar ik vind dat er vaak wel wat zuur wordt gereageerd naar zwangeren. Het is heel begrijpelijk dat je er erg mee zit als het niet wil lukken, maar om dan anderen bij wie het wel lukt af te gaan bekken vind ik veel te ver gaan. Alsof iedereen die zwanger is zich daar schuldig om zou moeten voelen of ook maar niet zwanger zou mogen worden. Het wordt mensen gewoon volledig ontgund, en niet echt subtiel ook. Je kunt rekening houden met anderen hun gevoelens, maar om nou heel je zwangerschap te ontkennen, ja sorry, maar nee. Dat gaat gewoon niet. Helemaal niet als iemand zich zo gedraagt, dan is het begrip gauw afgekoeld.

Hier gaat het overigens wel goed, net week 14 in gegaan. Zit gewoon al op een derde van de zwangerschap. :{ :{ :{

Voel een beginnende bal als ik op mijn buik lig en de misselijkheid is zoveel afgenomen O+. Ben eindelijk weer wat actiever aan het worden.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2015 12:56:04 ]
  zaterdag 18 juli 2015 @ 13:20:56 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154436891
Toch wel een beetje teleurgesteld wakker geworden hier. Geen baby. ik had het ook niet verwacht (zelf denk ik al weken dat ik pas met 41+ beval) maar wel stiekem gehoopt. ;) voorwerk is een dikke vette hoax.
Ik ben maar naar stal gegaan om hier een beetje te rommelen met de paarden en het meisje dat m'n pony nu rijdt te helpen. Iedereen wel een beetje verschrikt, alsof die baby er elk moment uit kan vallen.

Oh en vannacht bijgehouden hoeveel ik heb geplast vannacht: 1 maatbeker vol ofwel een liter. 8)7

[ Bericht 9% gewijzigd door Mariposas op 18-07-2015 13:38:36 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 18 juli 2015 @ 13:40:06 #26
409579 LuDann
All the way
pi_154437229
Klinkt super gezellig Stippel, fijn dat je een leuke avond hebt gehad.

Mijn schoonvader en man zijn met het dak bezig, een lek repareren. Dat moet gebeuren natuurlijk, maar mijn vent raakt altijd super gestressed van zulke dingen en dan gaat hij snauwen, bij voorkeur naar mij. }:| Mja, het moet maar even. Ze hangen ook even nachtkastjes op, zetten het bed op klossen en mijn schoonmoeder is onkruid aan het wieden in onze nogal verwaarloosde tuin.

Erg fijn allemaal maar ik wil helpen en dat mag niet. Zo moeilijk om op de bank te zitten en toe te kijken!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 13:44:30 #27
409579 LuDann
All the way
pi_154437299
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 13:20 schreef Mariposas het volgende:
Toch wel een beetje teleurgesteld wakker geworden hier. Geen baby. ik had het ook niet verwacht (zelf denk ik al weken dat ik pas met 41+ beval) maar wel stiekem gehoopt. ;) voorwerk is een dikke vette hoax.
Ik ben maar naar stal gegaan om hier een beetje te rommelen met de paarden en het meisje dat m'n pony nu rijdt te helpen. Iedereen wel een beetje verschrikt, alsof die baby er elk moment uit kan vallen.

Oh en vannacht bijgehouden hoeveel ik heb geplast vannacht: 1 maatbeker vol ofwel een liter. 8)7
:o Geen wonder dat je er buikpijn van krijgt!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:03:01 #28
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154437605
Herfstcollectie van ZARA O+ O+ O+ O+ wanneer begint de sale? :P Zou dat nog net voor werp-tijd zijn?
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:20:07 #29
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154437875
De sale is nu toch volop bezig? Of bedoel je van de herfstcollectie? Dat zal wel eind november zijn denk ik...
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:23:56 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154437940
Ja herfstsale :P Dat wordt inslaan :9
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:24:50 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154437949
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 14:03 schreef pinquit het volgende:
Herfstcollectie van ZARA O+ O+ O+ O+ wanneer begint de sale? :P Zou dat nog net voor werp-tijd zijn?
Direct na kerst!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:25:48 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154437963
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 14:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Direct na kerst!
Das toch de wintersale? :o :D :') Ik heb altijd het idee dat het 4× per jaar sale is :P
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:28:53 #33
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154438002
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 14:25 schreef pinquit het volgende:

[..]

Das toch de wintersale? :o :D :') Ik heb altijd het idee dat het 4× per jaar sale is :P
Nee Zara heeft 2 x per jaar sale. ;( maar ach: de collectie voor newborn (50-56) valt altijd wat tegen, en je hebt dan nog verlof en dus shop-tijd!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:30:28 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154438036
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 14:28 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee Zara heeft 2 x per jaar sale. ;( maar ach: de collectie voor newborn (50-56) valt altijd wat tegen, en je hebt dan nog verlof en dus shop-tijd!
Oh gemeneriken :{ Maar inderdaad, hoppeta :9 Altijd shoptijd tegenwoordig met die webshops *O*
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:52:05 #35
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154438370
Godsamme ik net een megapost getypt en nu issie weg :r

Nou even korte versie dan:
Kazy gefeliciteerd *O*
Nieuwe zwangere gefeliciteerd *O*

Ik lig sinds donderdag in het zkh want de baby bleek op een echo toch wel heel klein. De vk had P40 gemeten (met meetlint) maar heeft toch een echo voorgeschreven voor de zekerheid en daarop bleek de baby P3 ;( -O-

Dus nu moet ik rust, rust, rust. Erg saai. Baby doet het wel goed op ctg's en qua bewegingen en vruchtwater etc, dus als dat goed blijft gaan mag ik dinsdag naar huis waar ik nog steeds niks mag doen en dan komt er elke dag iemand een ctg maken. En dan volgende week een echo om te kijken of hij eindelijk gegroeid is of dat dat een beetje stilstaat. Spannend dus!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:56:37 #36
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154438457
Sjee MB, spannend en tegelijkertijd saai ;(
Wat gebeurt er eigenlijk als een baby (te) weinig groeit? Stel dat dit niet 'helpt', wat dan eigenlijk?
  zaterdag 18 juli 2015 @ 15:02:24 #37
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154438522
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 14:56 schreef pinquit het volgende:
Sjee MB, spannend en tegelijkertijd saai ;(
Wat gebeurt er eigenlijk als een baby (te) weinig groeit? Stel dat dit niet 'helpt', wat dan eigenlijk?
Dan gaan ze hem halen, want dan krijgt ie kennelijk bij mij niet genoeg voeding/bloed om goed te groeien.. -O-

Maar als ie wel gegroeid blijft mag ie nog lekker blijven zitten tot week 37 iig O+ (Mits alle andere factoren dan goed blijven. Ctg, vruchtwater etc)

Dus ik ben nu sowieso medisch ;( en ik wilde zo graag thuis bevallen.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154438600
Stippel klinkt als een super gezellig feestje! :)

LuDann sterkte vandaag met je klusser. En niet het dak op gang, gekkigheid. Werp ze maar koude dranken toe ;)

Mariposas de laatste loodjes wegen het zwaarst maar ook jij hebt zo een kleine mini in je armen.

MissBliss hoe lang moet je nog in het ziekenhuis blijven? Of moet je blijven tot je mag bevallen? Een dikke knuffel van mij.
:*
pi_154438611
Wat rot MissBliss! Hopelijk helpt de rust wel en kan de beeb nog even blijven zitten!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 15:17:27 #40
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154438728
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 15:06 schreef Daui het volgende:
Stippel klinkt als een super gezellig feestje! :)

LuDann sterkte vandaag met je klusser. En niet het dak op gang, gekkigheid. Werp ze maar koude dranken toe ;)

Mariposas de laatste loodjes wegen het zwaarst maar ook jij hebt zo een kleine mini in je armen.

MissBliss hoe lang moet je nog in het ziekenhuis blijven? Of moet je blijven tot je mag bevallen? Een dikke knuffel van mij.
Baby doet het wel goed op ctg's en qua bewegingen en vruchtwater etc, dus als dat goed blijft gaan mag ik dinsdag naar huis waar ik nog steeds niks mag doen en dan komt er elke dag iemand een ctg maken.

Thanks dames O+
Ziggy played guitar
  zaterdag 18 juli 2015 @ 15:19:22 #41
409579 LuDann
All the way
pi_154438744
Ik vind het echt zo rot voor je, MB! Je maakte je al een beetje zorgen om een te kleine buik. Heb je er daarom zelf naar gevraagd, of ze wilden meten?

Heel veel sterkte, in het ziekenhuis liggen sucks echt hard. Ga duimen dat jullie kleine lekker gaat groeien!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 15:24:35 #42
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154438790
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 15:19 schreef LuDann het volgende:
Ik vind het echt zo rot voor je, MB! Je maakte je al een beetje zorgen om een te kleine buik. Heb je er daarom zelf naar gevraagd, of ze wilden meten?

Heel veel sterkte, in het ziekenhuis liggen sucks echt hard. Ga duimen dat jullie kleine lekker gaat groeien!
Ja, ik had er naar gevraagd, maar ze zou sowieso gaan meten en toen zij een gemiddelde baby opmat, maakte ik me er ook niet meer druk om. Zij wilde toch een echo doen want 'wij hebben het ook wel eens mis' en dat vond ik zelfs een beetje overdreven maar toch maar gedaan. Gek dat dat zoveel kan schelen dan (P40 tegenover P3) en toch fijn dat ze aangedrongen had op die echo :+

Ziggy played guitar
  zaterdag 18 juli 2015 @ 15:28:50 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154438828
Noh MissBliss, wat rot!!

Hopelijk groeit je kindje even wat harder nu, en kan ie lekker tot minstens 37 weken blijven zitten!
pi_154438938
He, wat balen MB... Hopelijk doet de rust de groei goed :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 18 juli 2015 @ 15:39:15 #45
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154438946
Wat rot MB!! En schrikken ook! Hij gaat dus sowieso niet later dan met 37 weken komen?
  zaterdag 18 juli 2015 @ 15:45:58 #46
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154439025
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 15:39 schreef Mariposas het volgende:
Wat rot MB!! En schrikken ook! Hij gaat dus sowieso niet later dan met 37 weken komen?
Nee, volgens mij niet. Want ook als ie wel gaat groeien nog de komende tijd heeft het na de 37 weken weinig nut nog voor kleine baby's om in de buik te zitten en hebben ze het daarbuiten beter (dacht ik dan, ik heb de afgelopen dagen zoveel vk's en gyns gesproken dat ik niet alles echt meer weet).

Ja, inmiddels heb ik mn emoties wat onder controle, maar ik heb echt zoveel gejankt donderdag en vrijdag :') Echt zo van: mijn baby/beeld voor de komende weken, wat doe je? :'(
En mijn werk, ik zou nog 3 weken doorwerken, en ik ben zzp-er dus heb geen collega die het kan opvangen. Het kamertje is nog niet af.. Ik heb nog geen enkel babywasje gedraaid.. Allemaal dingen die helemaal in de knoei lopen nu. Maar ja, niks aan te doen. Als die kleine maar gaat groeien!

[ Bericht 0% gewijzigd door MissBliss op 18-07-2015 15:56:03 ]
Ziggy played guitar
  Moderator zaterdag 18 juli 2015 @ 15:58:18 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154439156
Sterkte MissBliss :* Hoeveel weken ben je nu?
pi_154439181
Hè, MB, wat balen! -O- Hopelijk helpt de rust en gaat de baby goed groeien! Sterkte :*
pi_154439609
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 15:02 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dan gaan ze hem halen, want dan krijgt ie kennelijk bij mij niet genoeg voeding/bloed om goed te groeien.. -O-

Maar als ie wel gegroeid blijft mag ie nog lekker blijven zitten tot week 37 iig O+ (Mits alle andere factoren dan goed blijven. Ctg, vruchtwater etc)

Dus ik ben nu sowieso medisch ;( en ik wilde zo graag thuis bevallen.
oh wat een tegenslag!!
ik hoop zo dat het rust rust rust goed helpt voor de groei van je baby en het nog even mag blijven zitten.
Op hoeveel weken zit je nu? ben het even kwijt.

Heb je hulp die je kan helpen met de wasjes en dingetjes afmaken?
Rot dat alles wat in de knoei komt zo, maar wie weet als de baby strakjes wat gegroeid is en je thuis mag niksen dat je prima de luxe kunt delegeren.
Schudden voor gebruik
  zaterdag 18 juli 2015 @ 16:45:09 #50
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_154439828
Sterkte MB! Hoop dat je kleintje nu snel wat gaat groeien. Wat zal je ontzettend bezorgd zijn... Gelukkig lig je in het ziekenhuis en houden ze de kleine goed in de gaten. Gelukkig is de rest wel goed :) Maak je niet te druk over dat de babykamer nog niet af is en dat je nog geen kleertjes hebt gewassen: allemaal bijzaak. Als de uk maar gaat groeien!
(Un)masking for the greater good.
pi_154440011
Och lieve MB wat enorm zuur dat het zo loopt zeg. Wat zul je geschrokken zijn! :{
Bedrust pfff... Heb je iets omhanden daar? Iets om te lezen of te breien/haken? Het is zo naar als het zo loopt, ik hoop dat je ondanks de rust in je lijf ook wat rust in je hoofd hebt er over, en ik duim dat je baby straks mooi gegroeid is.
pi_154440900
Oh MB wat een tegenvaller. Hopelijk heb je wat om handen. en gaat die kleine daar binnen gauw groeien :*.
pi_154441045
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 14:52 schreef MissBliss het volgende:
Godsamme ik net een megapost getypt en nu issie weg :r

Nou even korte versie dan:
Kazy gefeliciteerd *O*
Nieuwe zwangere gefeliciteerd *O*

Ik lig sinds donderdag in het zkh want de baby bleek op een echo toch wel heel klein. De vk had P40 gemeten (met meetlint) maar heeft toch een echo voorgeschreven voor de zekerheid en daarop bleek de baby P3 ;( -O-

Dus nu moet ik rust, rust, rust. Erg saai. Baby doet het wel goed op ctg's en qua bewegingen en vruchtwater etc, dus als dat goed blijft gaan mag ik dinsdag naar huis waar ik nog steeds niks mag doen en dan komt er elke dag iemand een ctg maken. En dan volgende week een echo om te kijken of hij eindelijk gegroeid is of dat dat een beetje stilstaat. Spannend dus!
Oh getsie! Sterkte en succes met de bedrust. Weet wat t is,(weliswaar andere reden maar toch) hoop dat je een leuk boek hebt oid en een beetje gezellige verpleging+kamergenoten.
S. 2014
J. 2016
pi_154441347
Mb wat een zorgen! Hopelijk mag je dinsdag naar huis en kan je mensen inschakelen om je te helpen.
pi_154443483
Oh MB, wat ongelofelijk rot. Hopelijk komt de rust de baby ten goede en beinvloed dat de groei positief! :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154443755
Wel een tip met de wasjes. Ik vind het heel stom als mijn was niet naar ons ruikt. De babywas is al helemaal zoiets. Dus als een ander het voor je doet, lekker in je eigen machine met je eigen wasmiddel.
Mijn schoonmoeder bood aan om me te helpen met de was, 'doe ik de hydrofielen wel, daar zit toch geen emotie aan.' Ja zeg :{w dus die heb ik ook zelf gedaan. :P
Uiteindelijk heeft ze toch babywasje gedaan bij haar thuis toen ik in het ziekenhuis lag en rook mijn baby dus naar haar. :'(

Ja als het je een zorg zal zijn, dan is dit ook niet nuttig verder, maar anders je hormonen gebruiken en er een punt van maken. Eigen geur O+
pi_154444104
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:29 schreef Risu het volgende:
Wel een tip met de wasjes. Ik vind het heel stom als mijn was niet naar ons ruikt. De babywas is al helemaal zoiets. Dus als een ander het voor je doet, lekker in je eigen machine met je eigen wasmiddel.
Mijn schoonmoeder bood aan om me te helpen met de was, 'doe ik de hydrofielen wel, daar zit toch geen emotie aan.' Ja zeg :{w dus die heb ik ook zelf gedaan. :P
Uiteindelijk heeft ze toch babywasje gedaan bij haar thuis toen ik in het ziekenhuis lag en rook mijn baby dus naar haar. :'(

Ja als het je een zorg zal zijn, dan is dit ook niet nuttig verder, maar anders je hormonen gebruiken en er een punt van maken. Eigen geur O+
Check! Voetenzak van de autostoel heb ik tweedehands. Deze heeft de vorige eigenaar uitgewassen met een heel vies mierzoet luchtje. Hoe vaak ik deze ook was met mijn eigen spul, de zak blijft stinken naar dat luchtje ;(

MB :* hopelijk mag je dinsdag naar huis met goed nieuws!
pi_154444407
He wat naar MB! Hopelijk groeit ie goed door de rust en mag ie lekker tot 37 weken blijven zitten! Kunnen mensen helpen met het kamertje en de was?

Was sinds Q er is met Neutral en sindsdien ruimt de was naar ehh niks eigenlijk -O- . Maargoed, hou het nog maar even zo, volgens m'n ouders gebruikten zij het vroeger ook omdat ik als baby allergisch was voor waspoeder. Z'n kleertjes ruiken dan wel nergens naar, ik snuif regelmatig even aan z'n hoofdje, die ruikt zo lekker naar hem O+

LuDann ook even in het zh gelegen! Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt?

Stoel, hoop dat ook voor jou de rust helpt en je kindje lekker door zal groeien ;)
pi_154444908
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:52 schreef Gevalletje het volgende:
He wat naar MB! Hopelijk groeit ie goed door de rust en mag ie lekker tot 37 weken blijven zitten! Kunnen mensen helpen met het kamertje en de was?

Was sinds Q er is met Neutral en sindsdien ruimt de was naar ehh niks eigenlijk -O- . Maargoed, hou het nog maar even zo, volgens m'n ouders gebruikten zij het vroeger ook omdat ik als baby allergisch was voor waspoeder. Z'n kleertjes ruiken dan wel nergens naar, ik snuif regelmatig even aan z'n hoofdje, die ruikt zo lekker naar hem O+

LuDann ook even in het zh gelegen! Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt?

Stoel, hoop dat ook voor jou de rust helpt en je kindje lekker door zal groeien ;)
Zwitsal geurbuiltjes in de kast <3
  zaterdag 18 juli 2015 @ 20:09:04 #60
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154445017
Thanks dames O+

Ik ben nu 33 + 4 dagen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

oh wat een tegenslag!!
ik hoop zo dat het rust rust rust goed helpt voor de groei van je baby en het nog even mag blijven zitten.
Op hoeveel weken zit je nu? ben het even kwijt.

Heb je hulp die je kan helpen met de wasjes en dingetjes afmaken?
Rot dat alles wat in de knoei komt zo, maar wie weet als de baby strakjes wat gegroeid is en je thuis mag niksen dat je prima de luxe kunt delegeren.

Ja, mijn man en schoonvader zijn vandaag gelijk aan de slag gegaan met het kamertje. Dus er zijn wat dingen opgehangen al enzo, heel fijn O+

En die wasjes kan mn moeder wel doen denk ik, met Neutral dus qua geur kan ze niks verpesten :+. Maar het gaat me ook meer om het tuttelen op dat kamertje enzo, kastje inruimen.. Alles 100 keer verplaatsen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:52 schreef mignonne het volgende:
Och lieve MB wat enorm zuur dat het zo loopt zeg. Wat zul je geschrokken zijn! :{
Bedrust pfff... Heb je iets omhanden daar? Iets om te lezen of te breien/haken? Het is zo naar als het zo loopt, ik hoop dat je ondanks de rust in je lijf ook wat rust in je hoofd hebt er over, en ik duim dat je baby straks mooi gegroeid is.
Ja, ik ben echt enorm geschrokken :{ P3 klinkt ook gelijk ultradramatisch vind ik. Maar inmiddels wel een beetje aan het idee gewend.
Ik heb wel wat boekjes om te lezen enzo :Y En als er bezoek is mag ik in de rolstoel naar buiten O+ Dat is wel fijn.En ik heb mn laptop dus ik kan vanaf vandaag ook een heel klein beetje werken. Ik weet niet of het echt onder bedrust valt als ik zittend op bed werk, maar hoe meer ik af kan maken voor de baby er is hoe beter wmb. Het geeft me alleen meer stress als ik weet dat mensen op hun foto's wachten en ik doe niks.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh getsie! Sterkte en succes met de bedrust. Weet wat t is,(weliswaar andere reden maar toch) hoop dat je een leuk boek hebt oid en een beetje gezellige verpleging+kamergenoten.
Ik heb geen kamergenoten :P Gisteren had ik een vrouw die ingeleid werd en geen Nederlands kon, dus daar had ik ook niet zoveel aan. De verpleging is wel aardig O+

Tis spannend, jammer dat we pas over meer dan een week weten of hij uberhaupt gegroeid is.
Ziggy played guitar
pi_154445320
Ik weet het ook niet qua bedrust, maar ik neem aan dat photoshoppen en zulks jou een stuk minder moeite kost dan mij bijvoorbeeld. Maar geen idee hoe strikt ze het willen hebben.

Maar dat tutten ja, dat is zo jammer dat je niet thuis lekker kunt rommelen. Ik hoop dat je dinsdag naar huis kunt en dan toch nog lekker een beetje bezig kunt met je spulletjes. En anders iets van een dekentje haken in het ziekenhuis ofzo? Dat je toch met iets kunt tutten.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 20:19:00 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154445325
Wat schrikken MB. Wat was de schatting van het gewicht?
pi_154445543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:06 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Zwitsal geurbuiltjes in de kast <3
Oeh da's wel een goede O+

Fijn dat je je laptop hebt nu MB, dan heb je nog het gevoel iets te kunnen :). Toen ik wat langer moest blijven na de bevalling heb ik vriend gezegd de laptop mee te nemen. Ziekenhuis WiFi viel er vaak uit, maar toch weer wat contact met de buitenwereld was erg fijn O+
  zaterdag 18 juli 2015 @ 20:29:18 #64
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154445674
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:18 schreef mignonne het volgende:
Ik weet het ook niet qua bedrust, maar ik neem aan dat photoshoppen en zulks jou een stuk minder moeite kost dan mij bijvoorbeeld. Maar geen idee hoe strikt ze het willen hebben.

Maar dat tutten ja, dat is zo jammer dat je niet thuis lekker kunt rommelen. Ik hoop dat je dinsdag naar huis kunt en dan toch nog lekker een beetje bezig kunt met je spulletjes. En anders iets van een dekentje haken in het ziekenhuis ofzo? Dat je toch met iets kunt tutten.
Photoshoppen kost mij weer heel wat minder moeite dan een dekentje haken of breien :P Volgens mij gaat het vooral om lichamelijke inspanning en die heb ik amper met mijn werk (als ik geen fotoshoot aan het doen ben :+).

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:19 schreef Kyara het volgende:
Wat schrikken MB. Wat was de schatting van het gewicht?
Donderdag was de schatting 1474 gram. Heb het even opgezocht.

Ik zie nu ook staan groei op P1,1. Nog kleiner kennelijk dus dan P3.
Maar goed, ze had het ook over meetfouten, dus het kan ook iets groter zijn. Hoop ik dan maar.
Ziggy played guitar
  zaterdag 18 juli 2015 @ 20:33:13 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154445794
Volgens mij werken ze met een foutmarge van 10%, en dat maakt best veel verschil idd. Hopelijk groeit hij nog even lekker door :*
pi_154445809
haha ja dat is waar :D nouja ik bedoel meer dat je op die manier wellicht toch nog wat met de baby bezig kunt zijn. Maar als je (nog) niet kunt haken dan schiet het niet zo op nee. Oeh of webshoppen! :9 Dat kost ook weinig moeite.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 20:39:37 #67
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154445998
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:33 schreef mignonne het volgende:
haha ja dat is waar :D nouja ik bedoel meer dat je op die manier wellicht toch nog wat met de baby bezig kunt zijn. Maar als je (nog) niet kunt haken dan schiet het niet zo op nee. Oeh of webshoppen! :9 Dat kost ook weinig moeite.
Haha, ja dat is wel zo. Ik wilde nog wat aanpassen aan zn geboortekaartje, dat kan ik mooi gaan doen. En shoppen, uiteraard :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:33 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij werken ze met een foutmarge van 10%, en dat maakt best veel verschil idd. Hopelijk groeit hij nog even lekker door :*
Ik hoop het ook. Ik schrik toch van dat getal ook al scheelt het niet eens zoveel met 3 natuurlijk. Maar 1,1 is wel het allerkleinste mogelijk natuurlijk ;(
Ziggy played guitar
pi_154446215
Ik kan me voorstellen dat je van die getallen schrikt ja. Ik hoop dat de cijfers dinsdag iets vriendelijker zijn, dat zou fijn zijn. En verder hoop ik dat je wel het gevoel hebt dat je nu in goede handen bent. Er wordt vast goed voor je gezorgd nu :*
pi_154446217
Oh MB wat superrot! ;( Hoop dat de bedrust jullie kleine goed doet en dat hij nog even lekker mag blijven zitten. Veel sterkte met alle spanning en met het niets doen :*.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 20:52:36 #70
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154446432
Sterkte MB! Hopelijk zijn de cijfers de volgende keer beter :*
  zaterdag 18 juli 2015 @ 21:03:59 #71
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154446800
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:46 schreef mignonne het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je van die getallen schrikt ja. Ik hoop dat de cijfers dinsdag iets vriendelijker zijn, dat zou fijn zijn. En verder hoop ik dat je wel het gevoel hebt dat je nu in goede handen bent. Er wordt vast goed voor je gezorgd nu :*
Dat heb ik wel ja :Y

En daarbij: alle andere factoren zijn tot nu toe wel goed, tis alleen dat ie heel klein is. Dus daar moet ik me maar aan vast houden.

Bedankt voor de lieve reacties allemaal :*
Ik ga even naar de wc (uitje :9 ) en dan een boekje lezen ofzo :W
Ziggy played guitar
pi_154448981
Kazy, nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter, wat een mooie naam O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:14 schreef L0t.. het volgende:
We hebben een kloppend hartje! O+ *O*
Eerste hobbel is weer genomen :). Nu maar weer afwachten.

Vind het nog lastig om hier echt aan te haken, ga proberen wat meer te reageren.
Super! Gefeliciteerd :Y

LuDann, hopelijk beval je binnenkort, met die klachten is het zwanger zijn ook niet fijn lijkt me :*

MB oei dat klinkt niet fijn! Hopelijk groeit de baby wel gewoon verder in zn eigen lijntje...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154449481
Sterkte MB, ik hoop dat de kleine lekker door groeit en dat je de 37 weken gaat halen. Laat je maar goed verwennen ;)
pi_154449746
Sterkte MB. :*
pi_154451183
Sterkte MB... Hopelijk betere cijfers de volgende meting!

Jum misselijk. Wel fijne bevestiging, dat wel :P

[ Bericht 37% gewijzigd door Mapiya op 19-07-2015 16:49:46 ]
pi_154451824
Lijkt me schrikken Missbliss, ik zou je graag wat van mijn/ons P99 kind schenken..!

Net terug van een gezellige barbeque waar vriendje na één biertje aan de cola wilde! Daar heb ik dus even mooi een stokje voor gestoken..
Nu blijft ie nog wel zitten, althans geen enkel teken dat anders doet vermoeden..

Hoe zit het met kraambedankjes/bezoekbedankjes? Is dat nu echt iets wat ze alleen hier in de regio doen? Het is bij de mensen wasr wij recent geweest zijn 'n beetje 50/50..
Dus ik twijfel een beetje of ik 't idee van vriendlief ga uitvoeren of niks doe..
pi_154452359
Ze mogen blij zijn dat ze mijn mooie dochter mochten aanschouwen :+
Geen bedankjes gedaan dus, maar goed bij ons huwelijk hadden we ze wel en zijn we ze vergeten dus.... :+ :')
S. 2014
J. 2016
  zondag 19 juli 2015 @ 05:35:19 #78
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154456919
Ff nachtbraken... Voorwerk is stom! :)

MB ik hoop dat je dinsdag goed nieuws krijgt! Nu al in het ziekenhuis moeten blijven is niet leuk. Hopen dat je nog wel naar huis mag.

Bedankjes voor het kraambezoek worden hier eigenlijk altijd wel gedaan dus die hebben we al klaar staan. Alleen nog een sleutelhanger met de naam er aan doen en ze zijn klaar. Zelf zakjes met snoepjes gemaakt. Dat staat al allemaal klaar. Ook adres stickers op enveloppen voor de kaartjes is al gedaan. Nu alleen nog bevallen....
Oost west, mij best.
  zondag 19 juli 2015 @ 05:54:34 #79
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154456977
Heuh, bedankjes voor kraambezoek heb ik nog nooit gezien/van gehoord.
  zondag 19 juli 2015 @ 06:24:03 #80
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154457030
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 05:54 schreef pinquit het volgende:
Dat verschilt schijnbaar heel erg per regio. Hier is het vreemd als je niks geeft. Haha.
Meestal is het snoep met een kleinigheidje erbij. Net als trouwbedankjes.
Oost west, mij best.
  zondag 19 juli 2015 @ 06:46:23 #81
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154457059
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 05:54 schreef pinquit het volgende:
Hier ook nooit gehad.
Vind het sowieso onzin, ook geen bedankjes bij bruiloft gegeven. Doe ik toch ook niet als ik m'n verjaardag heb gevierd? :P
pi_154457085
Ik had bedankjes voor de bruiloft, maar ik heb 80% uiteindelijk zelf op moeten eten omdat mensen vergaten ze mee te nemen! Maar dat was geen ramp met zakjes snoep. Geboorte bedankjes heb ik hier in de regio nog nooit van gehoord.

MissBliss, wat vervelend dat de groei zo achter blijft. Een neefje en nichtje van mij groeiden ook na 7 maanden amper meer en zijn met 36 en 37 weken geboren, maar dat zijn na korte tijd couveuse nu gezonde en actieve kinderen. Ik hoop dat dat ook voor jouw kindje gaat gelden, of nog beter, dat hij nu gewoon gelijk even een inhaalsprint in gaat zetten. Sterkte iig!
  zondag 19 juli 2015 @ 07:50:20 #83
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154457163
Nu ik nog niet bevallen ben, moet ik straks naar een babyshower, waarvoor ik ook nog hapjes moet maken en meenemen. }:| En gisteren het belangrijkste ingrediënt vergeten te kopen, dus dat straks maar even doen.
pi_154457252
Hier doen ze ook niet aan bedankjes voor het kraambezoek. Binnenkort wel een babyshower van een vriendin, wordt ook steeds populairder.
pi_154457267
Hier ook geen bedankjes (hoge noorden) :)
Wel een babyshower, zou met ruim 35 weken zijn maar mijn uk was toen een dikke week oud. Ik vond het heel fijn, want gedoe met deel van vrienden dus even omringd zijn door lieve vriendinnen die me knuffelden en luisterden en kado's mee hadden was heerlijk O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154457287
Ik heb er nog nooit van gehoord, bedankjes. Daar gaat het toch ook niet over? Mensen mogen al blij zijn dat ze mogen komen kijken naar je verse beeb :7. Maar ik kreeg een suprise party, dus dan verwacht niemand iets van je :D.
pi_154457485
Hier (Gelderland) ook nooit geboortebedankjes gezien.

Trouwbedankjes hadden we wel
pi_154457534
Ik ken het wel, dan krijg je van die geboortesuikertjes mee. Of van die amandelen in suiker.
Met een klein sokje er omheen ofzo, wat vervolgens iedereen wegknikkert.
  zondag 19 juli 2015 @ 09:43:02 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154457650
Is iets van beneden de rivieren/iets katholieks volgens mij.
Kwak
  zondag 19 juli 2015 @ 10:06:18 #90
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154457887
Ik zit hier in het katholieke zuiden, maar ook hier geen geboortebedankjes (meer?) hoor, bij geen van mijn vriendinnen, en bij mezelf ook niet.
pi_154457896
Meld!

Die bedankjes kennen we hier ook niet inderdaad! (Noorden)

Beschuit met muisjes kunnen ze krijgen :+
Maar dit weekend niet, want het is hier wederom rustig :O
pi_154457938
MB, wat schrikken zeg. Hopenlijk groeit de kleine goed!

En IMA, word je geduld al op de proef gesteld?

De vader van de Duutser is hier op bezoek. Heel erg gezellig. Ze hadden ook een paar cadeautjes voor ons meegenomen: Een krat bier uit Zuid-Duitsland, 4 flessen wijn die blijkbaar de Queen ook gedronken heeft en een fles whiskey. 8)7 . Oh, en een kurketrekker...
pi_154457973
Mjah, wel een beetje, maar ik vind het ook niet heel vervelend hoor. Je komt een beetje in een gekke modus, meer in jezelf gekeerd, afwachten wat er komt. Ach, een weekje nog maximaal!

Oh en lekker! Heb jij wat aan, zulke cadeaus :D
pi_154458092
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
MB, wat schrikken zeg. Hopenlijk groeit de kleine goed!

En IMA, word je geduld al op de proef gesteld?

De vader van de Duutser is hier op bezoek. Heel erg gezellig. Ze hadden ook een paar cadeautjes voor ons meegenomen: Een krat bier uit Zuid-Duitsland, 4 flessen wijn die blijkbaar de Queen ook gedronken heeft en een fles whiskey. 8)7 . Oh, en een kurketrekker...
Oh heerlijk van die dingen waar je nog niks mee kan. Wel een lange houdbaarheidsdatum, maar dan nog.. :').

Offtopic:
SPOILER
pi_154458138
Kuuk,

SPOILER
En gefeliciteerd!! :*
pi_154458145
kuukske gefeliciteerd :*

SPOILER
pi_154458177
Vanmiddag maar hopen op wat mooier weer en dan nog wat leuks ondernemen en er nog wat van maken vandaag.
pi_154458235
quote:
14s.gif Op zondag 19 juli 2015 09:24 schreef Kuukske het volgende:
Ik ken het wel, dan krijg je van die geboortesuikertjes mee. Of van die amandelen in suiker.
Met een klein sokje er omheen ofzo, wat vervolgens iedereen wegknikkert.
Dat heb ik ook weleens gekregen. Maar niemand eet het op het idd

En gefeliciteerd!
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Daui op 19-07-2015 10:54:10 ]
  zondag 19 juli 2015 @ 10:51:07 #99
409579 LuDann
All the way
pi_154458334
Gefeliciteerd Kuukske.

SPOILER
Ik geef geen geboortesuikers, maar ik weet dat het hier weleens gedaan wordt. Mijn ouders hebben namelijk een snoepwinkel waar ik een tijdje manager ben geweest en er zitten doopsuikers (die dus ook als kraambedankjes gebruikt worden) en geboortechocolaatjes in het assortiment. Gesuikerde amandelbonen in een zakje met een kaartje en een speen eraan inderdaad.

Wij doen in plaats van beschuit met muisjes gekleurde geboortechocolaatjes.

SPOILER
  zondag 19 juli 2015 @ 10:51:31 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154458338
Kan een buikbaby ook teveel/vaak bewegen eigks? :+
En heb een beetje pre-menstruatie zeurbuik, behh best vervelend.
  zondag 19 juli 2015 @ 11:02:24 #101
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154458478
Nou Kuukske, daar zou ik ook boos en verdrietig van worden, geen felicitatie van je man! :{
Daarom namens mij een extra felicitatie!
pi_154458496
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 10:51 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Kuukske.

SPOILER
Ik geef geen geboortesuikers, maar ik weet dat het hier weleens gedaan wordt. Mijn ouders hebben namelijk een snoepwinkel waar ik een tijdje manager ben geweest en er zitten doopsuikers (die dus ook als kraambedankjes gebruikt worden) en geboortechocolaatjes in het assortiment. Gesuikerde amandelbonen in een zakje met een kaartje en een speen eraan inderdaad.

Wij doen in plaats van beschuit met muisjes gekleurde geboortechocolaatjes.

SPOILER
Die chocolaatjes zien er lekker uit :9.

En dank voor jullie felicitaties :* :)
  zondag 19 juli 2015 @ 11:04:55 #103
409579 LuDann
All the way
pi_154458518
quote:
14s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:03 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Die chocolaatjes zien er lekker uit :9.

En dank voor jullie felicitaties :* :)
:D Ja! Die ooievaartjes en 1 van de kleurtjes ga ik zelf opeten. :9
pi_154458577
MB wat schrikken, hopelijk kun je van de week naar huis en blijft mini nog even fijn zitten

Kuukske gefeliciteerd! En stom van je man, hopelijk maakt ie t op een mooie manier goed.

Hier gisteren paard gereden O+ en gebarbecued. Nu wel giga last van rug en stuit ;( en snachts misselijk en met buikkramp wakker geworden. Hele tijd op de badkamer doorgebracht maar kwam niets. Nu maar rustig aan doen.

Mini beweegt wel maar minder hard en vaak. Klopt t dat ze rond 26/27 weken een groeistuip hebben waardoor ze veel meer slapen als normaal?
  zondag 19 juli 2015 @ 11:08:35 #105
105850 Fuente
mamamuts
pi_154458580
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag kuukske *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 juli 2015 @ 11:11:39 #106
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154458625
Bij mij is het echt precies andersom cassandra.. stom he, al die onzekerheden :') voel je zo stom af en toe
  zondag 19 juli 2015 @ 11:12:33 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154458638
Oh en boehhh voor je buikkramp en misselijk! Nu weer over? Rustig aan doen hoor :*
pi_154458686
Gefeliciteerd Kuuks! :* kan me voorstellen dat dat niet leuk is. Hopelijk toch een leuke dag vandaag.

Bedankjes/doopsuikers doen we niet, is hier in de regio ook niet gebruikelijk.
Ik moet wel nog even broeden op wat we dan gaan doen in plaats van beschuit met muisjes. Die chocoladeflikken vind ik wel een idee, weet jij of die glutenvrij zijn LuDann?
En Twist, als je meelurkt, hoe heb jij dat gedaan?
pi_154458751
Oh Kuuks: allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!
En wijt het niet aan je hormonen, ik zou not amused zijn en er ook verdrietig van worden.
Kuuksman: jij hebt vandaag wat goed te maken!
pi_154458760
*noteert* chocola bij mignonne kraambezoek
  zondag 19 juli 2015 @ 11:18:25 #111
409579 LuDann
All the way
pi_154458761
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:14 schreef mignonne het volgende:
Gefeliciteerd Kuuks! :* kan me voorstellen dat dat niet leuk is. Hopelijk toch een leuke dag vandaag.

Ik moet wel nog even broeden op wat we dan gaan doen in plaats van beschuit met muisjes. Die chocoladeflikken vind ik wel een idee, weet jij of die glutenvrij zijn LuDann?
Niet uit mijn hoofd, maar daar ben ik zo achter. De halve familie aan moederskant heeft coeliakie, dus er ligt een redelijk assortiment aan glutenvrije dingen in de winkel.
pi_154458782
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:14 schreef mignonne het volgende:

Klumsy had voor mij hele mooie (en lekkere) geboorte cupcakes gedaan maar heel veel mensen waren teleurgesteld dat ik geen beschuit met muisjes had :')
pi_154458805
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:18 schreef Crumpette het volgende:
*noteert* chocola bij mignonne kraambezoek
Dat sowieso :9 O+

Nah, B. wil "gewoon" beschuit met muisjes maar ik heb dat liever niet geloof ik. Ik vind het ten eerste stom dat er dan weer zo'n uitzondering is waar E. wat anders moet krijgen. En ten tweede t is niet alleen het beschuit maar ook de muisjes zelf. Vaak zijn van die musket spikkelgevallen ook niet glutenvrij.
pi_154458831
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Niet uit mijn hoofd, maar daar ben ik zo achter. De halve familie aan moederskant heeft coeliakie, dus er ligt een redelijk assortiment aan glutenvrije dingen in de winkel.
zou je het voor me na willen vragen? :)

quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:19 schreef Skoap het volgende:

[..]

Klumsy had voor mij hele mooie (en lekkere) geboorte cupcakes gedaan maar heel veel mensen waren teleurgesteld dat ik geen beschuit met muisjes had :')
Cakejes is ook een idee maar ik moet nog even bedenken of ik daar zin in heb :P
Wat mij betreft is het wel iedereen hetzelfde, E. is tot nu toe bijna elke keer een uitzondering als er iets te vieren valt in de klas en dan krijgt ze wat aparts zeg maar wat ze wel mag hebben en dat vindt ze niet altijd leuk. Dus nu als wij de geboorte vieren wil ik wel dat ze gewoon helemaal mee kan doen.

En wat anderen denken ja eh dikke doei :D
pi_154458834
quote:
14s.gif Op zondag 19 juli 2015 10:29 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oh heerlijk van die dingen waar je nog niks mee kan. Wel een lange houdbaarheidsdatum, maar dan nog.. :').

Offtopic:
SPOILER
SPOILER
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Kuukske *O*
pi_154458867
Een meisje zou wel makkelijker zijn geweest mignonne, je kunt veel dingen relatief makkelijk roze kleuren, blauw is wat lastiger ;)
  zondag 19 juli 2015 @ 11:26:04 #117
409579 LuDann
All the way
pi_154458879
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat sowieso :9 O+

Nah, B. wil "gewoon" beschuit met muisjes maar ik heb dat liever niet geloof ik. Ik vind het ten eerste stom dat er dan weer zo'n uitzondering is waar E. wat anders moet krijgen. En ten tweede t is niet alleen het beschuit maar ook de muisjes zelf. Vaak zijn van die musket spikkelgevallen ook niet glutenvrij.
Er zit tarwezetmeel in inderdaad. Ik heb mijn moeder even gebeld om te vragen of er nog andere geboorte dingetjes zijn die glutenvrij zijn (die ooievaartjes daar staan in ieder geval geen ingrediënten met gluten op de verpakking) maar die is bij mijn oma vertelt ze me net, mijn opa gaat heel slecht en de verwachting is dat hij zal overlijden vandaag.
  zondag 19 juli 2015 @ 11:26:54 #118
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154458887
Bij de toko blauwe kleurstof kopen en kokos daarmee kleuren? Of zoiets bestellen http://www.deleukstetaart(...)sketzaad-blauw-80-gr

En dat bv dippen met glutenvrije kaakjes, beschuit of lange vingers. Of chocoladeflikken.
pi_154458889
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Er zit tarwezetmeel in inderdaad. Ik heb mijn moeder even gebeld om te vragen of er nog andere geboorte dingetjes zijn die glutenvrij zijn (die ooievaartjes daar staan in ieder geval geen ingrediënten met gluten op de verpakking) maar die is bij mijn oma vertelt ze me net, mijn opa gaat heel slecht en de verwachting is dat hij zal overlijden vandaag.
Och jeetje :o sterkte daarmee :{ :*

En geen haast! Ik heb nog heel lang en dit heeft zeker geen prioriteit.
  zondag 19 juli 2015 @ 11:27:14 #120
409579 LuDann
All the way
pi_154458894
Ik zag laatst dat iemand negerzoenen had gepakt, de bovenkant eraf had gesneden en ze in muisjes had gedoopt, ook een leuk idee. :)
pi_154458915
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:26 schreef Mariposas het volgende:
Bij de toko blauwe kleurstof kopen en kokos daarmee kleuren? Of zoiets bestellen http://www.deleukstetaart(...)sketzaad-blauw-80-gr

En dat bv dippen met glutenvrije kaakjes, beschuit of lange vingers. Of chocoladeflikken.
Die musketzaad dingen zijn niet glutenvrij :)

En dat met die negerzoenen heb ik ook wel eens gezien maar ik durf dat toch niet helemaal aan. Misschien dat t wel goed gaat hoor maar ik geloof dat mij de kans op dat er toch nog wat van het koekje achterblijft wat te groot is.
pi_154458960
Ik heb ook soesjes en witte chocoladepasta gehaald, dan heb ik ook nog wat anders als ik de beschuiten niet meer kan zien, maar daar heb je met een glutenallergie ook niks aan..

Gewoon chocolade kan wel? Dan zou je nog witte chocolade kunnen smelten en blauw kleuren en daar iets mee doen? Witte chocoladeflikken kopen of maken en die dan versieren met blauw?
pi_154458975
Geen idee of ze glutenvrij zijn, maar wij hadden deze: http://www.vrolijke-muisj(...)lk-chocolade-baby-s/. Gewoon te koop bij de Sligro in grotere verpakkingen tegen fijnere prijzen ;) En de Jamin heeft ook chocolademunten met It's a boy! erop.
  zondag 19 juli 2015 @ 11:32:43 #124
409579 LuDann
All the way
pi_154458984
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Och jeetje :o sterkte daarmee :{ :*

En geen haast! Ik heb nog heel lang en dit heeft zeker geen prioriteit.
Dank je. Het is geen shock op zich hoor, we hebben in november al afscheid genomen. Hij heeft een aneurysma wat op barsten staat. Ik heb het er niet zo moeilijk mee, we hebben het uitgebreid gehad over dat dit moment eraan zit te komen en ik weet dat hij er klaar voor is. Hij is niet bang. Het is heel verdrietig maar door de lange aanloop is het verwerkingsproces al begonnen zeg maar.
  zondag 19 juli 2015 @ 11:33:18 #125
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154458987
Of glutenvrije koekjes versieren met gesmolten (blauw gekleurde) chocolade?

Ik weet nog niet wat wij doen. Bij J. gewoon beschuiten voor kraambezoek, en tijdens het kraamfeest voor (verre) familie ook cakejes met blauwe muisjes erop geplakt.
pi_154459016
Wat rot LuDann, sterkte daarmee!
pi_154459021
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:32 schreef Dot. het volgende:
Geen idee of ze glutenvrij zijn, maar wij hadden deze: http://www.vrolijke-muisj(...)lk-chocolade-baby-s/. Gewoon te koop bij de Sligro in grotere verpakkingen tegen fijnere prijzen ;) En de Jamin heeft ook chocolademunten met It's a boy! erop.
Dat is ook een idee ja, zoiets idd chocolade-babythemed dingetjes. Ik denk dat dat het handigst is en het meest praktisch.
pi_154459044
Ik denk dat dingen die je zelf moet bereiden oid wel heel optimistisch zijn :D
  zondag 19 juli 2015 @ 11:38:01 #129
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154459063
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die musketzaad dingen zijn niet glutenvrij :)

En dat met die negerzoenen heb ik ook wel eens gezien maar ik durf dat toch niet helemaal aan. Misschien dat t wel goed gaat hoor maar ik geloof dat mij de kans op dat er toch nog wat van het koekje achterblijft wat te groot is.
Ah ja, ik zie het inderdaad. Ze hebben ook wel blauwe dingen die volledig suiker gebaseerd zijn.

En anders verkopen ze bij Boulanger glutenvrije geboorteflikken (staat er niet zo bij maar ik weet 100% zeker dat ze die verkopen of in elk geval verkochten), maar ik vrees dat die niet goedkoop zijn. Ik zie nl dat die winkel in de Fred in den haag zit (O.a.) en dat zegt me al genoeg .
http://www.boulanger.nl/producten-diversen-geboorte-flikken.php
pi_154459066
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:37 schreef Crumpette het volgende:
Ja daarom, ik geloof niet dat ik daar zin in heb. En B. weet hoe hij een pizza in de oven moet doen maar meer bakt ie niet zeg maar :P
  zondag 19 juli 2015 @ 11:39:13 #131
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154459085
quote:
Sommige dingen kan je vooraf al maken en invriezen. Cupcakes enzo :Y
pi_154459091
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:38 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ah ja, ik zie het inderdaad. Ze hebben ook wel blauwe dingen die volledig suiker gebaseerd zijn.

En anders verkopen ze bij Boulanger glutenvrije geboorteflikken (staat er niet zo bij maar ik weet 100% zeker dat ze die verkopen of in elk geval verkochten), maar ik vrees dat die niet goedkoop zijn. Ik zie nl dat die winkel in de Fred in den haag zit (O.a.) en dat zegt me al genoeg .
http://www.boulanger.nl/producten-diversen-geboorte-flikken.php
Maar zijn die glutenvrij dan? Muisjes zijn niet glutenvrij namelijk -O-
see waarom ik er nog niet zo over uit ben, zoektocht :') haha
pi_154459132
quote:
Nouja, achteraf niet nee, maar als je al weet welke kleur het moet worden zou je het kunnen voorbereiden en eventueel invriezen natuurlijk ;)
pi_154459180
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Nouja, achteraf niet nee, maar als je al weet welke kleur het moet worden zou je het kunnen voorbereiden en eventueel invriezen natuurlijk ;)
Ja maar ze moeten ook nog trakteren enzo dus het wordt wel erg veel dan. Voor een traktatie zullen het waarschijnlijk wel iets van cakejes worden denk ik zo. Maar dat moeten er al 24 zijn, dan nog een traktatie x26 voor A, die hoeft niet glutenvrij te zijn maar moet wel voorbereid worden natuurlijk. En dan nog de meuk voor kraambezoek.

Als ik ergens iets kan shortcutten dan graag :P
  zondag 19 juli 2015 @ 11:46:23 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154459231
Je hebt ook van die gekleurde suikertjes, kan je die niet ergens overheen strooien? Of iets erin dippen
pi_154459239
Ah deze zijn wel gv *O* en redelijk okay geprijsd.
http://www.jamin.nl/onlin(...)oera-een-meisje.html
Ze hebben op de webshop de hoera een jongen variant niet meer maar dat komt tzt wel. Ik denk dat we zoiets voor thuis doen of om uit te delen. Ff bedenken wat fijner is.

Chocola it is in elk geval. Voor bij de thee van crumpette c_/ :+
pi_154459241
Sterkte LuDann!
pi_154459387
LuDann :*
  zondag 19 juli 2015 @ 12:07:26 #139
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154459598
Aaaww Kuukske, dat is ook niet leuk :{ Gefeliciteerd :*

LuDann, sterkte :* Ook al zit het eraan te komen, het is toch niet niks.

Ik wilde ook cupcakes gaan bakken en invriezen maar nu moet de visite het toch gaan doen met gewone beschuit met muisjes denk ik. Ach, ook lekker :)
Ziggy played guitar
  zondag 19 juli 2015 @ 12:14:15 #140
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154459721
Niet GV maar wij hadden mariakaakjes met witte chocopasta en muisjes. Vonden ze wel lekker geloof ik en lustte het wel zelf itt beschuit met muisjes en boter :@
Kwak
pi_154460209
Ik kwam even kijken of er al verse baby's waren -O- Hebben ze weer geen zin om buiten te spelen?

Hier gaat alles hartstikke goed. Ik zit nog steeds op een roze wolk en de kraamverzorgster is een engel O+ Eigenlijk moet ik nu dus een topic opschuiven (maar ik blijf hier nog wel lurken hoor ;))

Sterkte MB en LuDann!

En dan nog @beschuiten: Hier had ik ook wilde plannen qua alternatief voor beschuit met muisjes (ik hou niet van anijs, boter en roze :+ ) Uiteraard is daar niks van gekomen en zitten we alsnog aan de beschuiten :D Ach jammer dan.
pi_154460256
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 12:36 schreef kazy het volgende:
Ik kwam even kijken of er al verse baby's waren -O- Hebben ze weer geen zin om buiten te spelen?

Hier gaat alles hartstikke goed. Ik zit nog steeds op een roze wolk en de kraamverzorgster is een engel O+ Eigenlijk moet ik nu dus een topic opschuiven (maar ik blijf hier nog wel lurken hoor ;))

Sterkte MB en LuDann!

En dan nog @beschuiten: Hier had ik ook wilde plannen qua alternatief voor beschuit met muisjes (ik hou niet van anijs, boter en roze :+ ) Uiteraard is daar niks van gekomen en zitten we alsnog aan de beschuiten :D Ach jammer dan.
Wat fijn dat alles goed gaat! Die van mij wil niet buiten spelen nee, ik ook niet met dit weer trouwens..
  zondag 19 juli 2015 @ 12:47:00 #143
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154460467
Gefeliciteerd kuukske!
En LuDann heel veel sterkte!

Hier roze cakejes in plaats van beschuit met muisjes. Allerlei roze koeken en cakejes geprobeerd. Maar die van de spar waren het lekkerst. :)
Oost west, mij best.
  zondag 19 juli 2015 @ 12:54:09 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154460650
Oohh ik moet blauwe glacé koeken :D bestaan die? :9
  zondag 19 juli 2015 @ 12:54:52 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154460670
Of blauwe tompoucen :9
  zondag 19 juli 2015 @ 12:59:14 #146
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154460800
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 12:54 schreef pinquit het volgende:
Oohh ik moet blauwe glacé koeken :D bestaan die? :9
Die kun je bij de bakker laten maken :Y. Had mijn collega gedaan, raar joh :D. Ze had roze en blauwe omdat het een verrassing was (voor de rest van de wereld) of ze een jongetje of meisje kreeg. Bijna niemand koos voor de blauwe koeken :')

Bij ons waren deze koekjes een hit op het KDV:

http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_60900005

Per stuk verpakt ook :)
  zondag 19 juli 2015 @ 13:04:27 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154460939
Ja t moet natuurlijk ook wel lekker zijn :P voelt onnatuurlijk, blauwe koeken
Wij gaan gewoon voor beschuit met muisjes denk ik :)
  zondag 19 juli 2015 @ 13:05:13 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154460959
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 12:59 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Bij ons waren deze koekjes een hit op het KDV:

http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_60900005

Per stuk verpakt ook :)
haha mooi, dat verschil tussen t koekje op de verpakking en de echte koekjes :D
pi_154461883
MissBliss en LuDann veel sterkte!
En happy birthday voor Kuukske! :).

Quick question: ik ben op MP aan het kijken voor een 2ehands familyfix. Ik meen dat er meerdere mensen in dit topic waren die er 1 2ehands gekocht hebben.. Wat hebben jullie ervoor betaald?
pi_154466009
Gefeliciteerd kuukske!
LuDann sterkte!

Wij hadden cup cakes gemaakt bij de eerste. Ik hou niet van beschuit met muisjes en wilde zelf mee kunnen vieren. Bij latere visite geloof ik wel beschuitjes
pi_154466497
Proficiat Kuukske!

Ik ben hélemaal kapot! Maar dat knulletje in m'n buik kan komen joor! Mijn mamma is de badkamer/wc's/keuken en ramen komen wassen! Vriendje heeft de laatste dingetjes opgehangen/geverfd/aangesloten, en ik heb eigenlijk ook te veel gedaan!
Normaal kan ik er niet tegen, iemand in mijn huis maar vriendje en mamma hadden het geregeld en stiekem is t toch wel heel fijn om alles grondig gedaan te krijgen!

Morgen nog even met de honden naar de trimsalon en dan zijn de klusjes officieel op!
pi_154467871
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:40 schreef hetzusjevan het volgende:
MissBliss en LuDann veel sterkte!
En happy birthday voor Kuukske! :).

Quick question: ik ben op MP aan het kijken voor een 2ehands familyfix. Ik meen dat er meerdere mensen in dit topic waren die er 1 2ehands gekocht hebben.. Wat hebben jullie ervoor betaald?
Ik heb twee maal de FamilyFix gekocht, voor beide auto's een. Voor eentje ¤75,- betaald, voor de ander ¤80,-.
  zondag 19 juli 2015 @ 19:59:53 #153
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154470069
Pfft, ik weet gelijk weer waarom ik een hekel heb aan het ziekenhuis. Sinds donderdag heeft elke gyn en vk die ik spreek al tegen me gezegd dat ik in aanmerking kom voor 'thuisopname' en dat dat op dinsdag zou zijn. Ik krijg dan maandag een onderzoek aan de navelstreng, kijken of die het goed doet. En zo ja mag ik vanaf dinsdag naar huis. Nu vraag ik hoe laat morgen dat onderzoek is zodat Re er ook bij kan zijn, zegt de verpleegster: oh er staat in de computer dat dat wordt aangevraagd voor donderdag of vrijdag!

Wat? :r
Waarom krijg ik 100 keer te horen maandag en zit iedereen me lekker te maken met thuisopname en heeft kennelijk niemand dat onderzoek nog uberhaupt aangevraagd :r

Sorry hoor, ik word daar echt boos van.
In de periode dat Re in het zkh lag ging het ook altijd zo, altijd wachten, nooit gebeurde er iets op de dag die ze je van te voren vertellen.

Nou ja, de verpleegster heeft in de computer gezet dat ik dat onderzoek morgen wil ipv eind vd week. En morgen spreek ik de vk of gyn sowieso natuurlijk, maar ik kan me daar dan nu al de hele avond druk over maken over wat ik moet zeggen morgen.
Ziggy played guitar
  zondag 19 juli 2015 @ 20:07:52 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154470307
Nouja MB wat lekker geregeld weer -O-. Groot gelijk dat je op je strepen gaat staan!
KuikenGuppy
pi_154470345
ach jemig MB wat knullig/lullig zeg :{
Wat goed en assertief van je dat je er iets van gezegd hebt! Hopelijk kan het onderzoek morgen, helemaal omdat het onderzoek eigenlijk geen klap voorstelt... Het zou niet zoveel moeite moeten kosten zeg maar. Ik hoop dat je onderzoek gewoon zoals afgesproken morgen plaats vindt.
pi_154470676
Een week niet bijgelezen...Pffft wat wordt je geleefd zo in het ZKH de eerste week na de geboorte.
We zijn nu eindelijk thuis met een prachtig kereltje *O*

Zag wel even snel dat Kazy bevallen is van een dochter...nog gefeliciteerd! Heerlijk, geniet ervan.

En MissBliss, vervelend dat het zo loopt. En top dat je het er niet bij laat zitten. Vaak krijg je echt wel neer gedaan als je je mond opentrekt. Ineens blijkt heel veel mogelijk. Sterkte en succes!

Voor alle andere (nieuwe) zwangeren een :* Ik ga gauw even bijlezen hier en door naar het babytopic.

[ Bericht 25% gewijzigd door Sekhmet op 19-07-2015 22:15:20 ]
pi_154470795
Wat knullig MB! Neem aan dat ze dat gewoon morgen gaan doem!

Sekhmet! Kijk hem! Dat haar! Hij kanzo in een boyband met die looks :D Fijn dat jullie weer thuis zijn :)

En verder: dutjes O+
pi_154470803
omg!! :o ♡♡♡♡ wát een scheetje zeg. En zn haartjes ahw, je voelt bijna hoe zacht en pluizig ze zijn ♡ en zo blond ook!
pi_154470845
Men wat heb ik het vreselijk benauwd zeg :') Volgens mij draag ik hetzelfde als bij A. destijds, een beetje naar binnen toe ofzo. T komt mn zuurstofgehalte iig niet ten goede :X
pi_154470934
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef mignonne het volgende:
omg!! :o ♡♡♡♡ wát een scheetje zeg. En zn haartjes ahw, je voelt bijna hoe zacht en pluizig ze zijn ♡ en zo blond ook!
DIT!! Wat een mooi kindje O+.

Vandaag genoten van een middag aan zee en genoten van peuter die als een ekster op het strand af rende. O+ en af en toe een schop hier en daar van die kleine druif. Kan niet wachten tot ze samen op het strand kunnen spelen O+.
  zondag 19 juli 2015 @ 20:38:41 #161
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154471027
Sekhmet wauw! Hij is prachtig, dat haar zeg! O+
Ziggy played guitar
pi_154471080
Sekhmet O+ O+ O+ die haartjes O+
pi_154471277
Nooooh die pluishaartjes O+ O+ O+
Wat een prachtig kindje!

MissBliss, wat een schrik zo opeens van relaxed zwanger naar te kleine baby, medisch en bedrust :o

Fijn dat er hulptroepen zijn die de boel thuis wat afmaken maar wat een rotgevoel geeft het als je zo opeens alles uit je handen moet laten vallen. Hopelijk kan je onderzoek morgen gewoon doorgaan en dan dinsdag naar huis. Maar bovenal hoop ik dat je jongetje opeens een groeispurt krijgt en een beetje richting gemiddelde trekt. Vonden ze de baby met 20 weken ook al aan de kleine kant of is het echt van daarna?
Sterkte!
pi_154471301
Wat een dotje met nu al cool haar op zijn bol!

[ Bericht 2% gewijzigd door gestreeptestoel op 19-07-2015 21:47:16 ]
pi_154471430
Ooooh wat een mooi kindje heb je gebakken. Je komt toch wel naar het babytopic met die pracht of niet dan! Kunnen we wat langer genieten. O+
  zondag 19 juli 2015 @ 20:54:54 #166
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154471496
Sekhmet! O+ Wat ontzettend schattig! O+ O+

MB :* Wat een gebagger in het ziekenhuis zeg :r. Sterkte meis, hoop op een goed resultaat. Morgen. ;) :*
pi_154471536
Ohh wow Sekhmet wat een uitzonderlijk mooie baby :D O+
Fijn dat jullie nu lekker thuis zijn, hopelijk kun je nu gaan genieten O+
pi_154471550
MB jeetje wat een gepruts daar... Ik hoop dat je morgen gewoon dat onderzoek kan krijgen en vooral dat je daarna naar huis mag. :*
pi_154471654
Ooohhh Sekhmet wat een knap ventje met dat haar zo al O+! Hoop dat alles goed is gegaan :).
pi_154471693
Sekhmet, wat een knapperd!!! 😍
  zondag 19 juli 2015 @ 21:01:25 #171
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154471712
MB wat stom zeg! :{ goed dat je hebt aangegeven dat je morgen dat onderzoek wilt!

Sekhmet wow, ik heb nog nooit een baby met zoveel blond haar gezien! O+ Echt een kuikentje!
  zondag 19 juli 2015 @ 21:01:40 #172
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154471718
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:47 schreef Mineola het volgende:
Nooooh die pluishaartjes O+ O+ O+
Wat een prachtig kindje!

MissBliss, wat een schrik zo opeens van relaxed zwanger naar te kleine baby, medisch en bedrust :o

Fijn dat er hulptroepen zijn die de boel thuis wat afmaken maar wat een rotgevoel geeft het als je zo opeens alles uit je handen moet laten vallen. Hopelijk kan je onderzoek morgen gewoon doorgaan en dan dinsdag naar huis. Maar bovenal hoop ik dat je jongetje opeens een groeispurt krijgt en een beetje richting gemiddelde trekt. Vonden ze de baby met 20 weken ook al aan de kleine kant of is het echt van daarna?
Sterkte!
Bij de 20 weken was hij wel iets kleiner dan gemiddeld, maar niks schrikbarends ofzo.
Dank je wel, de rest ook :*
Ziggy played guitar
pi_154472154
Even een snel vraagje, word je automatisch medisch als je in het ziekenhuis bevalt en een ruggenprik of een ander ziekenhuispijnstillingiets wil? Of ben je dan nog steeds poliklinisch (heet dat zo?) onder leiding van je vk en wordt er alleen even een anesthesist ingevlogen?

Anders gezegd, betekent het dat als je voor een ruggenprik kiest je geen eigen bijdrage meer voor je ziekenhuisbevalling hoeft te betalen? :o dat lijkt me niet toch?
  zondag 19 juli 2015 @ 21:20:33 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154472311
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:15 schreef Mineola het volgende:
Even een snel vraagje, word je automatisch medisch als je in het ziekenhuis bevalt en een ruggenprik of een ander ziekenhuispijnstillingiets wil? Of ben je dan nog steeds poliklinisch (heet dat zo?) onder leiding van je vk en wordt er alleen even een anesthesist ingevlogen?

Anders gezegd, betekent het dat als je voor een ruggenprik kiest je geen eigen bijdrage meer voor je ziekenhuisbevalling hoeft te betalen? :o dat lijkt me niet toch?
Ja, volgens mij wel. Als jij kiest voor een ruggenprik, wordt het een medische bevalling. Is mij zo uitgelegd omdat ik dan ook echt naar een andere verloskamer was gereden.

Of je zorgverzekeraar er ook automatisch in mee gaat weet ik niet :D
  zondag 19 juli 2015 @ 21:20:36 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154472314
Ruggenprik = medisch = gratisch :Y

Ook als het op eigen verzoek gebeurt dus... Ik denk met als reden dat het financiele gedeelte je niet zou moeten 'belemmeren' om om hulp te vragen/ je meer pijn lijdt dan je zou willen omdat je de bevalling anders niet kunt betalen...

Ruggenprik (of andere vorm van pijnstilling) betekent volgens mij idd ook dat je overgedragen wordt aan de gynaecoloog. Of je eigen verloskundige er dan ook bij blijft ligt misschien aan haarzelf/ ziekenhuisbeleid/ beleid van de praktijk?
  zondag 19 juli 2015 @ 21:24:09 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154472416
Nohhhh en dat kereltje van Sekhmet O+! Kleine beachboy al met die haartjes zo :D
  zondag 19 juli 2015 @ 21:28:08 #177
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154472546
Ja, je wordt dan inderdaad overgedragen aan de gynaecoloog. Ik vind het ook maar raar, eigenlijk word je 'gestraft' als je geen pijnstilling wilt of krijgt.... Ik snap het wel, want bij dat soort pijnstilling zijn er extra medische risico's en het vereist extra aandacht en zorg waar een vk voor zover ik weet niet voor is opgeleid, zodat er een gynaecoloog aan te pas moet komen. En dat is een extra medische handeling voor het ziekenhuis, dus extra kosten. Maar t voelt toch een beetje krom. De vergoedingsystematiek dan.
pi_154472561
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:15 schreef Mineola het volgende:

Ik had het daar kort over met de gynacealoog... We kregen het over de keuze ziekenhuisbevalling (niet medisch) of thuis bevallen. En ik zei dat ik het niet eerlijk vond voor mensen met minder geld, omdat ik mij voor kan stellen dat de eigen bijdrage dan best eens een probleem kan zijn...
Hij zei letterlijk tegen mij "Die vrouwen raad ik dan aan om, om een ruggenprik te vragen" :D
pi_154472800
Thanks allemaal, best bijzonder... Ik was vorige keer sowieso medisch dus had geen idee, maar zo 'makkelijk' zou je dus je vk kunnen lozen en onder je eigen bijdrage uit kunnen komen. In theorie. Goh :o
pi_154472952
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:28 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik had het daar kort over met de gynacealoog... We kregen het over de keuze ziekenhuisbevalling (niet medisch) of thuis bevallen. En ik zei dat ik het niet eerlijk vond voor mensen met minder geld, omdat ik mij voor kan stellen dat de eigen bijdrage dan best eens een probleem kan zijn...
Hij zei letterlijk tegen mij "Die vrouwen raad ik dan aan om, om een ruggenprik te vragen" :D
Apart :D daar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.

Maar wat hier boven gezegd wordt klopt. In geval van pijnstilling wordt je bevalling medisch inderdaad. Net zoals je bevalling medisch wordt wanneer baby in het vruchtwater heeft gepoept. Dat heeft verder niets te maken met drempels verlagen voor pijnstilling voor mensen met krap budget oid maar puur voor de extra medische zorg die nodig is.
pi_154473072
Ik werd de vorige keer ook medisch, ik hoop echt deze keer van niet... (Inleiding hoge bloeddruk)
Maar ik hou er maar rekening mee van wel, dan kan het alleen maar mee vallen :')

Ik kreeg vrij snel heftige (rug) weeën maar ik mocht niet naar de verloskamer voordat ik 4cm had...
En ik lag op een kamer met een vrouw die ook een ballon inleiding had, maar bij haar deed het niks...
En ze kreeg familie op bezoek en had eten besteld en weet ik wat. En ik lag ondertussen maar weeën op te vangen daar, verschrikkelijk.
  zondag 19 juli 2015 @ 21:46:06 #182
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154473108
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Apart :D daar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.

Maar wat hier boven gezegd wordt klopt. In geval van pijnstilling wordt je bevalling medisch inderdaad. Net zoals je bevalling medisch wordt wanneer baby in het vruchtwater heeft gepoept. Dat heeft verder niets te maken met drempels verlagen voor pijnstilling voor mensen met krap budget oid maar puur voor de extra medische zorg die nodig is.
Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.
pi_154473155
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.
Jep. Fluxus zorgt idd voor een medische bevalling. :Y
pi_154473168
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:41 schreef mignonne het volgende:
Apart daar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.
Het kan in Almere! :D
  zondag 19 juli 2015 @ 21:50:36 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154473257
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jep. Fluxus zorgt idd voor een medische bevalling. :Y
Joh :D dat wist ik echt niet. Ik dacht dat de huur van mijn kamer wel gewoon door mij betaald zou moeten worden voor de duur van de bevalling :+ . Ik kreeg de rekeningen voor de vwp en chromosomenonderzoek ook pas ruim anderhalf jaar na dato dus dacht dat het gewoon even op zich liet wachten :')
pi_154473281
quote:
10s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:47 schreef Skoap het volgende:

[..]

Het kan in Almere! :D
Oh vast :Y
SPOILER
pi_154473442
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Joh :D dat wist ik echt niet. Ik dacht dat de huur van mijn kamer wel gewoon door mij betaald zou moeten worden voor de duur van de bevalling :+ . Ik kreeg de rekeningen voor de vwp en chromosomenonderzoek ook pas ruim anderhalf jaar na dato dus dacht dat het gewoon even op zich liet wachten :')
Nee als het goed is hoor je geen rekening te ontvangen. Er wordt namelijk 1 bevalling in rekening gebracht als geheel zeg maar.
Je bevalling bestaat uit 3 fasen, ontsluiting, persen/geboorte en het tijdperk tot 2 uur na de geboorte van de placenta. Als er in 1 van de fases iets gebeurd waardoor de boel medisch wordt dan geldt de hele bevalling als medisch.
  zondag 19 juli 2015 @ 21:57:24 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154473494
Wat interessant toch, die kennis hier _O_
  zondag 19 juli 2015 @ 21:57:48 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154473509
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee als het goed is hoor je geen rekening te ontvangen. Er wordt namelijk 1 bevalling in rekening gebracht als geheel zeg maar.
Je bevalling bestaat uit 3 fasen, ontsluiting, persen/geboorte en het tijdperk tot 2 uur na de geboorte van de placenta. Als er in 1 van de fases iets gebeurd waardoor de boel medisch wordt dan geldt de hele bevalling als medisch.
Ah, ok. Hm, bij mij begon het volgens mij iets van 3-4 uur na de geboorte van de placenta. Maar dan zien ze het mogelijk toch gewoon als geheel. Of ik krijg over een half jaar alsnog de factuur :+
pi_154473591
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ah, ok. Hm, bij mij begon het volgens mij iets van 3-4 uur na de geboorte van de placenta. Maar dan zien ze het mogelijk toch gewoon als geheel. Of ik krijg over een half jaar alsnog de factuur :+
Kan goed hoor, meestal wordt die 2 uur niet heel nauw genomen als er zoiets gebeurt.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:55:26 #191
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154476470
Pfff... Volgens mij heb ik hier al beginnende weeën. Vanochtend om half 6 begonnen maar niet regelmatig. Maar moet wel mijn "ruime buik ademen" techniek van de cursus toepassen om het op te vangen. Maar tussen de weeën/krampen door is onze dochter wel heel actief. Dus ik twijfel of het nu wel begint of niet. Soms zit er een uur tussen en soms een half uur of een kwartier.
Ik ga nu proberen te slapen. Kijken wat de nacht brengt. :)
Oost west, mij best.
pi_154476663
Gek ook eigenlijk, die twee uur. Zou gewoon moeten zijn tot het echt helemaal is afgelopen en de hele boel gestabiliseerd is.

Sekmet gefeliciteerd met baby :*
LuDann sterkte met je opa.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:55 schreef Zomerzon01 het volgende:
Pfff... Volgens mij heb ik hier al beginnende weeën. Vanochtend om half 6 begonnen maar niet regelmatig. Maar moet wel mijn "ruime buik ademen" techniek van de cursus toepassen om het op te vangen. Maar tussen de weeën/krampen door is onze dochter wel heel actief. Dus ik twijfel of het nu wel begint of niet. Soms zit er een uur tussen en soms een half uur of een kwartier.
Ik ga nu proberen te slapen. Kijken wat de nacht brengt. :)
Spannend!

-------

Vanaf wanneer zijn jullie een zwangerschapsbh gaan dragen? Ik ben twee cups gegroeid maar begin nu uit mijn grootste bh te groeien (E) en ze beginnen zwaar te worden.

Zoek er wel een die aardig mee kan groeien, heb nog wel even te gaan. Wil er wel wat neerleggen ook, zo rond de 50. Iemand tips? Morgen even bij Livera kijken maar als jullie zaakjes in Utrecht kennen wil ik daar ook wel even heen gaan.
pi_154477027
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 00:04 schreef Myrr het volgende:
Gek ook eigenlijk, die twee uur. Zou gewoon moeten zijn tot het echt helemaal is afgelopen en de hele boel gestabiliseerd is.

En dat is dus bij 99 van de 100 mensen ook het geval binnen die tijd :) vandaar de twee uur ;)
Je moet het niet zozeer zien als een maximum tijd dat je zorg krijgt, maar als een minimum. Er moet iemand bij je zijn die verantwoordelijkheid qua zorg draagt tot ten minste die twee uur voorbij zijn. Als alle controles binnen die tijd gewoon keurig zijn verwacht je doorgaans geen problemen.

Een vroege fluxus kan in zeldzame gevallen tot 24 uur na de geboorte plaatsvinden en valt in principe onder de bevalling. Een late fluxus vindt soms in de kraamweek plaats of typisch gezien zo'n 3 weken na de bevalling. Dat laatste enkel bij vrouwen met stollingsproblemen zoals ziekte v willebrand. Dat valt dus niet meer onder je bevalling.
pi_154477336
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Geen pijnbestrijding gehad? Dan is het ook medisch.
pi_154479237
Gefeliciteetd met je mooie menneke Sekmeth!

MB, nou zeg. Wat een stom gedoe, het is al genoeg baalwerk as it is! Hoop dat je snel naar huis mag.

Hier gisteren dagje wezen winkelen met moe en zus. Loop zelf al weken item voor item super budget-verantwoord (en veelal tweedehands) bij elkaar te schrapen... (Maar supermooie dingetjes hoor! O+ )

Nou, die twee gingen als een nietsontziende tornado door de HEMA heen. Stond ik te dimdammen over twee vestjes ("die of die?"), pakt mijn moeder ze, pleurt ze in het mandje, en zegt: "alletwee!"

En mijn zus ging alleen in discussie over de maat. Want sommige pakjes "MOESTEN". "Ja, superschattig broekje zus, ja, mijn smaak, maar...." *en... hatseflats, in de mand* :D _O-

Dus nu heb ik vanalles gekregen van mijn moeder, inclusief een berenpakje met staartje. Echt te lief....

En ik was al zo blij met mijn splinternieuwe poezensetje, hahaha! Ben nu dus helemaaaal intens gelukkig met al die mooie spulletjes! :D

(Heb nu zelfs een stapel van die mysterieuze hydrofieldoekendingen in huis, yeah!)
  maandag 20 juli 2015 @ 05:54:13 #196
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154479534
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 00:32 schreef Troeta het volgende:

[..]

Geen pijnbestrijding gehad? Dan is het ook medisch.
Nee, geen pijnbestrijding idd. Dus ik ga maar gewoon uit van de soepele omgang met de 2uur regel.
pi_154479596
Zomerzon :% zet m op!

Sarah ^O^ mooi van je moeder en zus :). En een berenpak O+

MB goed dat je er op staat dat het vandaag gebeurd.
pi_154479706
Benieuwd of het heeft doorgezet Zomerzon! Succes in ieder geval!

Leuk winkelen Sara! :D

Hier baby nog in de buik!
  maandag 20 juli 2015 @ 07:40:11 #199
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154479788
Wat heerlijk zo winkelen Sar, en al die nieuwe spulletjes! O+

41 weken IMA, ga je voor een strippoging?

Na de laatste keer plassen vannacht rond 5 uur enorme pijn in m'n buik gekregen, met daarbij ook nog oefenweeën en hele pijnlijke harde buiken tussendoor. De constante pijn is gelukkig nu wat minder na paracetamol en een douche. Straks maar even de vk bellen. hoop steeds maar dat ik ga bevallen en dat het blaasgedoe dan over is, maar dat kan zo nog wel 2 weken duren. :{
pi_154479834
Lastig al die onrust Mariposas! Ik herken inmiddels wel dat ik 's nachts (begin van de nacht) beter kan plassen. Tussen 23 en 2u moet ik er nu steeds wel twee of drie keer uit en dan is het ineens heel veel vergeleken met overdag. Maar bij mij is het daarna wel over gelukkig!

En morgenochtend hebben we overtijdconsult in het ziekenhuis, eens zien hoe de controles dan zijn. Voel me nog prima!
  maandag 20 juli 2015 @ 08:00:11 #201
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154479892
Dat regelmatige plassen snachts vind ik niet erg, dat is normaal, wel dat ik erna enorme pijn krijg. Voor de zekerheid straks ook maar weer urine inleveren voor check op blaasontsteking.
pi_154479948
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 08:00 schreef Mariposas het volgende:
Dat regelmatige plassen snachts vind ik niet erg, dat is normaal, wel dat ik erna enorme pijn krijg. Voor de zekerheid straks ook maar weer urine inleveren voor check op blaasontsteking.
Dat klinkt niet gezond inderdaad. Moet er wel aan toevoegen dat ik dat na de bevalling had, dat had te maken met mijn blaas die zijn oude positie even wennen vond.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_154480198
MB: ik hoop voor je dat het onderzoek gewoon vandaag kan! Goed dat je je mond opentrekt, dat is helaas nogal nodig in ziekenhuizen.

Zomerzon en Mariposas: hopelijk is het voorwerk wat zoden aan de dijk zet voor jullie! Kom maar door babytjes!

Ik ben een beetje in shock van de gezondheidszorg hier :o . Na dat hele incident met dat gekke mens wilde de manager dat ik nagecheckt werd door de hotelarts. Vond ik al onzin, magoed. Deze arts vond dat weer dat we een echo moesten laten maken. Maar dat moest dan in een privékliniek, want het streekziekenhuis heeft geen echo apparaat. Ik vond het allemaal onnodig, baby is bewegelijk genoeg en ik weet zeker dat ik geen stoot/duw in mijn buik heb opgevangen maar ze bleven nogal aandringen.

Nahjah goed, wij uiteindelijk (in limo :') ) naar die prive kliniek. Maar serieus! :o overal zieke mensen in open ruimtes; bloed aan de muren, schreeuwende kinderen op smerige bedjes.. Ik werd er hartstikke misselijk van.
Die echo was ook van bedroevende kwaliteit, maar volgens de arts (voor zover ik hem begreep want amper engels) goed.
Toen wilde 'ie nog inwendig wat bekijken, daar snapte ik eerdt niks van, maar toen 'ie vervolgens zonder handschoenen met een zeer ranzig uitziende tang aan kwam ben ik direct van de tafel gesprongen. Begon die arts een hele (boze) verhandeling (tegen mijn vriend notabene) waarvan de bottomline kwam dat hij maar moest zorgen dat ik bleef liggen. Ja, no way dus.
pi_154480325
Waarom ben je überhaupt akkoord gegaan met onderzoek in het ziekenhuis als je er niet achter stond? Hebben ze alleen een echo gemaakt of is er ook bijvoorbeeld bloed afgenomen?

Als dat laatste het geval is moet je het straks in NL echt even melden bij je gyn want dan ga je het MRSA protocol in.
pi_154480336
MB wat rot dat de groei zo achter ligt. Hopelijk doet de rust jullie goed en gaat de kleine goed groeien. Ik hoop voor je dat ze het onderzoek vandaag kunnen doen.

Had ik al gemompeld voor Lot en het kloppende hartje *O*
Heb je je sollicitatiegesprek al gehad?

Mariposas dat klinkt pijnlijk die steken na mictie.
Hopelijk komt de kleine snel.

Ludann sterkte met je opa.

Zomerzon hopelijk zet het door.

Ima succes in het ziekenhuis bij de over tijds controle morgen.

Kuukske alsnog gefeliciteerd, heeft manlief het nog goed kunnen maken?

Stoel fijn dat je alsnog alles hebt over kunnen dragen.

Sillie dan wil ik niet weten hoe het erin het streekziekenhuis aan toegaat als dit al in een privékliniek is...

Sara wat leuk dat je zoveel hebt gekregen. Draai jij eigenlijk nog steeds nachtdiensten?

Sekmhet wauw wat een mooi jochie heb je, die blonde haartjes O+

Van het weekend voelde ik weer kleine herkenbare plopjes O+

Bijlees/ schrijfpost, na een nacht werken, dus bij deze vast mijn excuses voor ieder die ik vergeten ben.
pi_154480363
Overigens wel gek? Weet je zeker dat het een privékliniek was? De gezondheidszorg in Egypte en andere Noord Afrikaanse landen is doorgaans niet zo vreselijk slecht, juist helemaal niet in privéklinieken. Staatsziekenhuizen waar de armsten op zijn aangewezen is weer wat anders.
  maandag 20 juli 2015 @ 09:11:36 #207
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154480409
Wat Mignonne zegt, mijn moeder was in de jaren zeventig (!) in Egypte en belandde in een privekliniek ivm uitdroging en dat was echt keurig... Toen al!

Hebben ze je per ongeluk naar een streekziekenhuis gestuurd in de armste stad ofzo :D
Kwak
pi_154480417
Ja, dat vroeg ik me ook af. Ik heb privéklinieken gezien in Azië en Zuid Afrika.
Die waren juist luxe en schoon.
  maandag 20 juli 2015 @ 09:14:57 #209
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154480452
Jeetje, dat klinkt niet best die kliniek. Hadden ze er wel normale stopcontacten enzo? :o
pi_154480480
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:03 schreef mignonne het volgende:
Waarom ben je überhaupt akkoord gegaan met onderzoek in het ziekenhuis als je er niet achter stond? Hebben ze alleen een echo gemaakt of is er ook bijvoorbeeld bloed afgenomen?

Als dat laatste het geval is moet je het straks in NL echt even melden bij je gyn want dan ga je het MRSA protocol in.
Nee, dat hebben ze zeker niet! Het enige fysieke contact is dat echo ding op m'n buik geweest. Ze waren vast meer van plan, maar toen waren wij al weggelopen, maf gedoe.
Het was vooral dat die manager zo bleef aandringen, zal wel een aansprakelijkheidsding zijn. En ach, een echo, kan weinig mee misgaan toch? Ik had daarbij ook 't idee dat een privekliniek wel ok zou zijn.

En ze hadden het dus in het hotel over privekliniek, maar daar heb ik sterk mijn twijfels bij, dit was echt absurd. Als ik google kom ik ook op 3 heel andere klinieken uit dan waar ik was.

[ Bericht 17% gewijzigd door silliegirl op 20-07-2015 09:23:11 ]
pi_154480487
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:03 schreef mignonne het volgende:

Het ziekenhuis waar ik ga bevallen daar ga ik gelijk het MRSA riedel in, omdat ik in het buitenland geweest ben tijdens m'n zwangerschap...Vind ik wel eigenlijk ook wel gek..
pi_154480553
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het ziekenhuis waar ik ga bevallen daar ga ik gelijk het MRSA riedel in, omdat ik in het buitenland geweest ben tijdens m'n zwangerschap...Vind ik wel eigenlijk ook wel gek..
Valt Zweden daar ook onder? Of ben je ergens anders geweest?
pi_154480555
quote:

[..]

Ohja, dat is wel erg strikt ja. Er zijn wel ziekenhuizen die dat ook hanteren in NL hoor, zo strikt. Een echt risico op MRSA loop je over het algemeen pas als je daadwerkelijk behandeld bent in zo'n ziekenhuis (of bij een tandarts, dat vraag ik er ook meestal bij. Wij hollanders zien tandartsen vaak als een losstaand iets van een ziekenhuis en vergeten het dan te melden zeg maar.)

En varkensboerderijen *O*
mijn stageziekenhuis moest ik iedereen die voor korte controle kwam het MRSA protocol uitvragen. "bent u de afgelopen 6 maanden in een buitenlands ziekenhuis behandeld", "heeft u een varkensboerderij?". De meeste van die patiënten waren/zijn moslims. Bijzondere reacties leverde dat op :D
  maandag 20 juli 2015 @ 09:24:53 #214
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154480557
Je kan een boek schrijven met al je beleefsels Sillie!
pi_154480564
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:24 schreef Daui het volgende:

[..]

Hoe het in Duitsland zit weet ik niet, maar voor Nederland geldt dat het gaat om ieder buitenlands ziekenhuis. En als het dan een ziekenhuis in België is bijvoorbeeld dan wordt het individueel bekeken hoe groot het risico is.
pi_154480596
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze zeker niet! Het enige fysieke contact is dat echo ding op m'n buik geweest. Ze waren vast meer van plan, maar toen waren wij al weggelopen, maf gedoe.
Het was vooral dat die manager zo bleef aandringen, zal wel een aansprakelijkheidsding zijn. En ach, een echo, kan weinig mee misgaan toch? Ik had daarbij ook 't idee dat een privekliniek wel ok zou zijn.

En ze hadden het dus in het hotel over privekliniek, maar daar heb ik sterk mijn twijfels bij, dit was echt absurd. Als ik google kom ik ook op 3 heel andere klinieken uit dan waar ik was.
Hm ja weet je. Ik weet niet zo heel goed hoe ik het moet zeggen, en ik weet ook niet zo goed óf ik het moet zeggen. Maar ik vind het alles bij elkaar een beetje eh. too much? Het zijn wel allemaal heel bijzondere dingen die je meemaakt en hier en daar rammelt er ook wel eea. Het spijt me dat ik het zo zeg, ik wil niet overkomen alsof ik alles in twijfel trek maar mn wenkbrauwen gaan wel ietwat omhoog bij sommige verhalen.
En wellicht/waarschijnlijk stoot ik je daar enorm mee voor t hoofd, excuus dan. Maar dat moest k even kwijt.
  maandag 20 juli 2015 @ 09:34:30 #217
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154480681
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:14 schreef Mariposas het volgende:
Jeetje, dat klinkt niet best die kliniek. Hadden ze er wel normale stopcontacten enzo? :o
Hehehe deze zie ik nu pas :'D
  maandag 20 juli 2015 @ 09:34:58 #218
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154480687
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:14 schreef Mariposas het volgende:
_O-

ik denk van niet :+
  maandag 20 juli 2015 @ 09:35:09 #219
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154480689
Mignonne wat zeg je dat netjes _O_ O+
pi_154480694
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hm ja weet je. Ik weet niet zo heel goed hoe ik het moet zeggen, en ik weet ook niet zo goed óf ik het moet zeggen. Maar ik vind het alles bij elkaar een beetje eh. too much? Het zijn wel allemaal heel bijzondere dingen die je meemaakt en hier en daar rammelt er ook wel eea. Het spijt me dat ik het zo zeg, ik wil niet overkomen alsof ik alles in twijfel trek maar mn wenkbrauwen gaan wel ietwat omhoog bij sommige verhalen.
En wellicht/waarschijnlijk stoot ik je daar enorm mee voor t hoofd, excuus dan. Maar dat moest k even kwijt.
Neuh, doe je niet. Ik geloof dat ik hetzelfde zou hebben als jij als ik er niet zelf bij was zeg maar.

Maakt ook niet uit, ik zal 't allemaal niet meer posten als dat minder irritant is!
pi_154480706
Spannend zomerzon!

Tjee Sillie! Hoe heet dat ziekenhuis?
pi_154480753
quote:

[..]

Apart inderdaad. Ik ben beide keren in het buitenland (Panama) geweest. En nooit wat over dat MSRA gehoord (gelukkig)
pi_154480773
Tis niet zo zeer irritant, wel merkwaardig. Je trekt vast pech/rare situaties aan.
Stiekem kan ik me wel in de post van mignonne vinden :@

Spannend Zomerzon!

En ik zag nig een knappe beachboy van Sekhmet O+
  maandag 20 juli 2015 @ 09:43:25 #224
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154480796
Even iets anders, net bij de huisarts urine laten controleren en na 10 minuten had ik al de uitslag (geen blaasontsteking). Maar ik lees hier dat mensen de uitslag vaak pas veel later krijg en dat het op kweek wordt gezet? Had ik hier ook om moeten vragen? :? Ik weet nl niet zo goed waar die klachten van mij vandaan komen als het geen blaasontsteking is.
pi_154480826
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoe het in Duitsland zit weet ik niet, maar voor Nederland geldt dat het gaat om ieder buitenlands ziekenhuis. En als het dan een ziekenhuis in België is bijvoorbeeld dan wordt het individueel bekeken hoe groot het risico is.
Ik zie bij de balie van het ziekenhuis altijd het kaartje hangen met al die vragen maar dacht dat ze meer het beleid volgde van bloeddonor. Waarom is dit eigenlijk? Aangezien je op de meeste ziektes getest wordt in het ziekenhuis?
  maandag 20 juli 2015 @ 09:46:34 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154480836
Je kan met dipstick zien of je een ontsteking hebt.
Als je dan een ABkuur krijgt, isnhet een breedspectrumkuur: werkt voor een hoop bacteriën in 1. Als je een kweekje laat maken, kan je zien om welke bacterie het gaat en kan je specifieke AB krijgen. (Meestal als je het vaak hebt en de breedspectrumkuur werkt niet meer)
  maandag 20 juli 2015 @ 09:47:52 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154480852
Dus je kan er wel op vertrouwen dat het geen ontsteking is denk ik. Even langs de vk om te vragen wat het nog meer kan zijn?
pi_154480862
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Even iets anders, net bij de huisarts urine laten controleren en na 10 minuten had ik al de uitslag (geen blaasontsteking). Maar ik lees hier dat mensen de uitslag vaak pas veel later krijg en dat het op kweek wordt gezet? Had ik hier ook om moeten vragen? :? Ik weet nl niet zo goed waar die klachten van mij vandaan komen als het geen blaasontsteking is.
Daar kun je om vragen ja.
Als je al zo snel de uitslag hebt dan is er alleen gestickt. Het beleid voor huisartsen bij zwangeren is om in eerste instantie te sticken (nitriet), als die negatief is dan hoort de urine op kweek gezet te worden om bijvoorbeeld gbs uit te sluiten. Het is mogelijk dat de sneltest negatief is maar de kweek positief.

Het protocol van de huisartsen kun je hier vinden (let op, pdf download direct vanaf de link). Daar staat ook een stroomdiagram in wat de huisarts hanteert.
pi_154480877
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:46 schreef pinquit het volgende:
Je kan met dipstick zien of je een ontsteking hebt.
Als je dan een ABkuur krijgt, isnhet een breedspectrumkuur: werkt voor een hoop bacteriën in 1. Als je een kweekje laat maken, kan je zien om welke bacterie het gaat en kan je specifieke AB krijgen. (Meestal als je het vaak hebt en de breedspectrumkuur werkt niet meer)
Dat klopt wel maar dat is het beleid bij niet zwangere vrouwen. In geval van zwangere vrouwen en andere risicogroepen geldt er ander beleid. Indien dipstick negatief dan kweek. Indien dat negatief dan pas aannemen dat er geen UWI is.
pi_154480894
quote:
Even een noob-optie: zou het kunnen dat je voorwerk triggert doordat je blaas weer goed leeg is? Is lees dat je tijdens de weeën regelmatig moet plassen omdat een volle blaas ze af kan remmen. Omdat je ook wel gerommel hebt?
Maar goed, geen idee verder natuurlijk, ben geen dokter.
  maandag 20 juli 2015 @ 09:51:43 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154480898
Oh dat wist ik niet!

Kunnen je klachten geen voorwerk/beginnetje zijn?
pi_154480965
Nachtelijk plassen doet bij mij ook pijn Mariposas, maar dat is vooral vooraf door de druk denk ik, als het eenmaal leeg is trekt het snel weer weg. Echt het gevoel nodig te moeten plassen heb ik dan ook niet, dat komt pas op het moment dat ik opsta. Dan gaat het ook pas pijn doen. Misschien zit je blaas gewoon verdrukt oid door de baby. Heeft je vk geen tips?

Hier de eerste nacht aan de andere kant van het bed, op het zeiltje. Dit matras is steviger, dus uit bed komen gaat al lastiger, en door het toch een beetje vastplakken aan het zeiltje gaat omrollen/naar de bedrand schuiven ook nog lastiger dan normaal. Voor vannacht gooi ik er nog even een dunne handdoek tussen, misschien is dat fijner. Heb nu het idee dat ik amper nog het bed uit kom, en dan staat hij nog niet eens op klossen oid :') .
pi_154480992
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef FlyingFish het volgende:
Nachtelijk plassen doet bij mij ook pijn Mariposas, maar dat is vooral vooraf door de druk denk ik, als het eenmaal leeg is trekt het snel weer weg. Echt het gevoel nodig te moeten plassen heb ik dan ook niet, dat komt pas op het moment dat ik opsta. Dan gaat het ook pas pijn doen. Misschien zit je blaas gewoon verdrukt oid door de baby. Heeft je vk geen tips?

Hier de eerste nacht aan de andere kant van het bed, op het zeiltje. Dit matras is steviger, dus uit bed komen gaat al lastiger, en door het toch een beetje vastplakken aan het zeiltje gaat omrollen/naar de bedrand schuiven ook nog lastiger dan normaal. Voor vannacht gooi ik er nog even een dunne handdoek tussen, misschien is dat fijner. Heb nu het idee dat ik amper nog het bed uit kom, en dan staat hij nog niet eens op klossen oid :') .
Lig je direct op het zeiltje? Je mag het ook gewoon tussen ej matras en je hoeslaken in leggen hè. Of heb je dat al?
pi_154481017
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef FlyingFish het volgende:

Zeiltje gewoon onder je hoeslaken leggen!
  maandag 20 juli 2015 @ 10:01:02 #235
409579 LuDann
All the way
pi_154481059
quote:
Ik ben nogal vatbaar voor urineweginfecties en die van mij zijn vaak niet zichtbaar n.a.v zo'n stickjestest. Als ik jou was zou ik dus inderdaad even vragen of het op kweek kan worden gezet. :Y

Om maar weer even door te gaan op mezelf als voorbeeld ( :') ) : plassen doet bij mij ook zeer maar dan in mijn zij. Dat komt door nierstuwing, iets waarvan ik heb begrepen dat het vaak voorkomt tijdens de zwangerschap. Het is verder vrij onschuldig. Misschien speelt zoiets mee?

Ik ben trouwens benieuwd of Zomerzon al ligt te puffen.
  maandag 20 juli 2015 @ 10:04:39 #236
409579 LuDann
All the way
pi_154481115
Zeiltje kun je trouwens ook vasttapen met ducktape aan je molton en dan het hoeslaken eroverheen. Voor de gevorderde woeler. :+
pi_154481151
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Lig je direct op het zeiltje? Je mag het ook gewoon tussen ej matras en je hoeslaken in leggen hè. Of heb je dat al?
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.
pi_154481189
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.
Ah okay vandaar. Ik raakte even in de war van dat je zei dat ie plakte :D dat klonk alsof je er direct op ligt :D Dat zeiltje is er puur ter bescherming van je matras, de rest kan in de was dus ik zou er gewoon lekker handdoeken overheen leggen dan.

Ik ben het zelf wel gewend haha, ik hoor altijd van mensen dat ze dat ding zo vreselijk vinden kraken enzo. Hier heb ik een anti-allergische hoes om mn matras (en dekbed en kussen) heen zitten ivm huismijtallergie. En die is ook van dat vieze plastic materiaal gemaakt, dus voor mij voelt het niet zo anders :')
  maandag 20 juli 2015 @ 10:09:28 #239
409579 LuDann
All the way
pi_154481191
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik weet niet of je een molton gebruikt, maar je zou hem ook onder en molton kunnen doen. Dan is het dus splittopper (ik heb deze bij ons eraf gehaald trouwens), zeiltje, molton, hoeslaken.
  maandag 20 juli 2015 @ 10:13:18 #240
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154481260
Net gebeld en het klonk haar als een verdrukte blaas overdag. Doordat ik zulke enorme hoeveelheden plas 's nachts zakt de baarmoeder een stuk wat die pijn waarschijnlijk veroorzaakt. En die pijn kan wel even aanhouden. Ze dacht niet aan een uwi. Oplossing: kruik op buik en bevallen. Nouja, dat laatste leek me sowieso al een uitstekend plan, en nu ben ik nog gemotiveerder. :')
alleen wat ik dus een enorme hoax vind, is dat je tussen de weeën door pijnvrij zou moeten zijn. :6
pi_154481310
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:04 schreef LuDann het volgende:
Zeiltje kun je trouwens ook vasttapen met ducktape aan je molton en dan het hoeslaken eroverheen. Voor de gevorderde woeler. :+
Ik denk niet dat m'n man daarmee akkoord gaat, die vond al dat het niet onder de splittopper mocht (die uitgewassen kan worden evt) en liever ook niet onder het hoeslaken want dan wordt die alsnog vies! Hij denkt dat gebroken vliezen een bloedbad betekent :D Als ik met tape aan kom zetten wordt hij helemaal bang dat ik het bed sloop als dat er weer af moet :D maar veiligheidsspelden zijn misschien ook wel een optie, die moet ik nog wel ergens hebben. Vanavond nog maar even goed naar kijken!
  maandag 20 juli 2015 @ 10:19:50 #242
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154481388
Ik denk dat mijn baby niet komt omdat ik het zeiltje niet op m'n bed heb. Wel een IKEA matrasbeschermer, maar volgens mij is die niet waterdicht. Ach ja, living on the edge. :+
pi_154481872
In hoeveel % van de gevallen breken de vliezen eigenlijk spontaan 's nachts? Ik mis het nut van die matrasbeschermers een beetje. Ik lees overal dat je vaak eerst al een tijd weeen hebt voor je vliezen breken. Meestal lig je dan toch al niet meer in bed denk ik?
pi_154481899
Ja maar sillie, wat nou als je wel bij die ??% hoort? Dan is je matras dus nat en tja, of je dat risico wilt lopen is natuurlijk aan jezelf :)

Ik had zelfs bescherming op de bank gemaakt. Ik had geen zin dat ik te laat op zou springen van de bank en mijn bank nat zou zijn. Nodig was het niet gelukkig! Maar toch. Geen zin om eventueel een nieuwe bank te moeten kopen. :D
  maandag 20 juli 2015 @ 10:44:54 #245
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154481939
Ik zat op de bank, op een badhanddoek thankgod, en *flats*. Spontaan gebroken vliezen dus zonder enige aanleiding vooraf. Snel op de grond gaan liggen :') (want kind was nog niet goed ingedaald) en het werd al snel een zwembad om me heen. Was blij dat ik nog op die handdoek had gezeten :Y
pi_154481965
Ongeveer 10% van de bevallingen begint met het spontaan breken van de vliezen. Hoeveel procent daarvan 's nachts is, is lastig te zeggen. De meerderheid begint 's nachts maar echte percentages heb ik niet.

Het zeiltje is echt puur om je matras te beschermen. Het is geen verlpichting om hem er op te doen, als je niet wilt doe je het niet zeg maar, eigen verantwoordelijkheid.
  maandag 20 juli 2015 @ 10:48:12 #247
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154482013
Ik geloof dat in 10% van de gevallen de bevalling met gebroken vliezen begint. Lang niet altijd is dat een enorme plens, wat ik meestal lees zijn het scheutjes?
Bij een vriendin van mij zijn ze inderdaad op de bank gebroken en dat was een enorme plens. :D Ik zit steeds op m'n draagdoek, meer om 'm zacht te maken dan als bescherming. Maar in de auto heb ik helemaal geen bescherming. Ik geloof er nog niet helemaal in, ofzo. :+
pi_154482040
Hier braken de vliezen 's nachts voordat ik weeën kreeg, maar na de bekende knak ben ik naar het toilet gelopen en mijn matras heeft geen druppel vruchtwater gezien.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_154482045
Ik heb nooit iets ergens op gelegd, living on the edge :+
Nou ja bij 40.5 heb ik die matrasbeschermer erop gelegd bij de eerste. En die nacht begon de bevalljng, maar heb er een half uur op gelegen omdat ik niet kon slapen :p
Bij de tweede ben ik er niet eens aan begonnen.
Beide keren niet begonnen met gebroken vliezen :p
pi_154482049
quote:
- Ah, never mind al genoeg reacties -

Over Sillie, het is inderdaad wat veel maar zijn dingen die mij ook zouden kunnen overkomen. Heb ook best vaak gebeurtenissen (en dan snel achter elkaar, dat ik er haast zelf aan ga twijfelen) gehad waarbij mensen zouden denken 'Ja, tuurlijk meid.' en dat laatste is dan ook de reden dat ik er niet over begin.

Goed, dat was ook vroeger toen ik in veel minder rustig vaarwater zat, heb het nu niet meer, maar het is niet uitzonderlijk dat het gebeurt.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 10:55:18 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 10:50:17 #251
409579 LuDann
All the way
pi_154482065
Ik zit in de auto ook op een badhanddoek. Kans is superklein natuurlijk, maar stel dat daar je vliezen breken dat is dat wel redelijk vervelend zeg maar. :P
pi_154482170
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:42 schreef Skoap het volgende:
Ja maar sillie, wat nou als je wel bij die ??% hoort? Dan is je matras dus nat en tja, of je dat risico wilt lopen is natuurlijk aan jezelf :)

Ik had zelfs bescherming op de bank gemaakt. Ik had geen zin dat ik te laat op zou springen van de bank en mijn bank nat zou zijn. Nodig was het niet gelukkig! Maar toch. Geen zin om eventueel een nieuwe bank te moeten kopen. :D
Bank.. Goh, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Die lijkt me wel goed om te beschermen ja. Die van ons is dan wel van leer en behandeld met iets waterafstotends, maar gezien de spierwitte kleur ervan...

En die zeilen op bed; ik gooi ze er tzt wel op denk ik, of ik vervang onze topper tijdelijk door een ikea molton (dat lijkt me bijna beter liggen dan die zeiltjes), maar ik dacht dus altijd dat die bescherming voor de bevalling was. Misschien voelt 't nu vooral nutteloos voor me omdat ik toch niet in mijn eigen bed mag gaan bevallen..
pi_154482176
Schoonmoeder vertelde gisteren dat ze bij haar op de wc zijn gebroken, inclusief knap en hele plenzen water.
pi_154482245
Nog een vraag; ik zou zweren dat ik een streepje op mijn buik krijg, zown verticale. Hij zit alleen boven mijn navel tot aan mn borsten zeg maar. Kan dat ook? Ik dacht ook weer dat zo'n streep juist meestal onder je navel tevoorschijn komt?

Misschien denk ik teveel onzin. :')
pi_154482263
Bank had ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht :D we hebben wel net een nieuwe gekocht, dus die komt in de herfst sowieso :+ en we hebben nu losse kussens, dus die kun je nog een keer in de zon leggen/omdraaien whatever.
pi_154482281
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:59 schreef silliegirl het volgende:
Nog een vraag; ik zou zweren dat ik een streepje op mijn buik krijg, zown verticale. Hij zit alleen boven mijn navel tot aan mn borsten zeg maar. Kan dat ook? Ik dacht ook weer dat zo'n streep juist meestal onder je navel tevoorschijn komt?

Misschien denk ik teveel onzin. :')
Een bruine bedoel je? Die heb ik zowel boven als onder mijn navel.
  maandag 20 juli 2015 @ 11:02:47 #257
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154482309
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bank had ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht :D we hebben wel net een nieuwe gekocht, dus die komt in de herfst sowieso :+ en we hebben nu losse kussens, dus die kun je nog een keer in de zon leggen/omdraaien whatever.
Terwijl de kraamvisite op de bank een beschuitje zit te eten, vertellen: "ja, en toen braken de vliezen... een plons joh! Zeg maar precies waar jij nu zit! *) "
  maandag 20 juli 2015 @ 11:05:14 #258
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154482371
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Terwijl de kraamvisite op de bank een beschuitje zit te eten, vertellen: "ja, en toen braken de vliezen... een plons joh! Zeg maar precies waar jij nu zit! *) "
Zo ging dat hier wel :D. Die blikken zijn priceless. En nee, ze hoeven niet meteen te weten dat er niks op de bank zelf terecht was gekomen ;)

Ik vond trouwens de *pang* waarmee m'n vliezen braken echt bizar. Ik was de enige die 'm hoorde terwijl het in mijn hoofd heel hard klonk. Wat een raar gevoel was dat :X. En ook tof trouwens, ik vond het wel een leuke manier om de bevalling te starten :D
  maandag 20 juli 2015 @ 11:05:41 #259
409579 LuDann
All the way
pi_154482385
Die linea negra (das hoe die bruine streep heet dacht ik) heb ik ook, boven en onder mijn navel. Waar ik me aan erger is dat het bovenste lijntje niet recht boven mijn navel zit maar een stukje ernaast. :')
pi_154482417
Ik heb het beeld dat je op dat moment wel opspringt van de bank, je kleding ook een eerste beetje nog absorbeert en je dus niet zomaar alles in de bank hebt. Is dat te rooskleurig? Dan ga ik voortaan wel op de plaid zitten :D
pi_154482421
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:05 schreef LuDann het volgende:
Die linea negra (das hoe die bruine streep heet dacht ik) heb ik ook, boven en onder mijn navel. Waar ik me aan erger is dat het bovenste lijntje niet recht boven mijn navel zit maar een stukje ernaast. :')
_O- herkenbare ergernis!!
De mijne was pas drie jaar (!) na de bevalling niet meer te zien, trouwens.
Professioneel gifmenger.
pi_154482453
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:05 schreef LuDann het volgende:
Hij loopt hier ook een beetje weg naar rechts.
Het stukje onder mijn navel had ik altijd al een beetje trouwens.
  maandag 20 juli 2015 @ 11:09:25 #263
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154482459
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb het beeld dat je op dat moment wel opspringt van de bank, je kleding ook een eerste beetje nog absorbeert en je dus niet zomaar alles in de bank hebt. Is dat te rooskleurig? Dan ga ik voortaan wel op de plaid zitten :D
Ja, dat zal denk ik wel :Y Ik zat in m'n onderbroek en shirtje op de bank te ontbijten, het was 27 graden buiten :+. Die onderbroek absorbeerde niks verder, de handdoek waar ik op zat was wel nat.
pi_154482560
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Een bruine bedoel je? Die heb ik zowel boven als onder mijn navel.
Ja. Alhoewel het nu meer een soort schaduwlijntje is, nog niet opvallend bruin zeg maar. Maar hij loopt echt alleen (nog) boven mijn navel.

Ook niet kaarsrecht trouwens, zit een klein bochtje in..
pi_154482806
Meld met baby in buik

Gek die nieuwe fase :p
Schudden voor gebruik
pi_154482916
Stippel, nee.. Heb jij al meldplicht! Dat kan nog niet..

Die lijst boven mij is ondertussen ook al een stuk korter en die onder mij (gelukkig!) een stuk langer geworden..
Mag ik jouw fictieve 30e plek overnemen?
pi_154483170
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:24 schreef Daui het volgende:

[..]

Zweden, en Nederland. Valt daar ook onder, inderdaad. Ik vind het redelijk overtrokken. Woensdag ga ik weer voor controle, en dan ga ik vragen of z ekunnen testen of ik die bacterie heb, dan hoef ik niet op de isolatie..
pi_154483349
Vandaag vier maanden *O*

Nog geen streep te bekennen hier, sowieso bijna geen buik nog, wel jammer. Bij mijn eerste begon je het ook pas rond week 18 te zien.

Hebben jullie ook last van jeukende tepels? Echt irritant! Tips?
  maandag 20 juli 2015 @ 12:00:07 #269
105850 Fuente
mamamuts
pi_154483518
Xanteh, hier hielp iets invetten van de tepels wel een beetje tegen de jeuk.

Hier weer een sticker van de gyn. Bloeddruk was mooi gezakt, dus we kunnen een week vooruit :) Hoofdje ligt vast in bekken, dus das ook fijn.

Mariposas, hier ook pijn na en voor het plassen. Ook vaak het gevoel dat ik heel nodig moet en dan plas ik 4 druppels :P Volgens de gyn is het idd de blaas die in de verdrukking komt. En je urine zou idd beter gekweekt kunnen worden, met sticken wordt een infectie regelmatig gemist!
Sara
Merel
Ukje
pi_154483619
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zweden, en Nederland. Valt daar ook onder, inderdaad. Ik vind het redelijk overtrokken. Woensdag ga ik weer voor controle, en dan ga ik vragen of z ekunnen testen of ik die bacterie heb, dan hoef ik niet op de isolatie..
Moet je anders in isolatie tijdens en na de bevalling? Daar zou ik ook geen zin in hebben. Vooral niet als ze het gewoon kunnen controleren.
  maandag 20 juli 2015 @ 12:08:34 #271
105850 Fuente
mamamuts
pi_154483674
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:05 schreef Daui het volgende:

[..]

Moet je anders in isolatie tijdens en na de bevalling? Daar zou ik ook geen zin in hebben. Vooral niet als ze het gewoon kunnen controleren.
Bij ons op de afdeling naast ons komen met enige regelmaat patiënten die uit het buitenland komen en die daar bijv een ziekenhuis hebben bezocht. Daar worden dan kweekjes afgenomen en tot de uitslag bekend is liggen ze geïsoleerd. MRSA besmettingen komen helaas nog wel regelmatig voor. Maar goed, dat is geen kraamafdeling, wellicht kan het vooraf getest worden? Scheelt wel ja!
Sara
Merel
Ukje
pi_154483712
Ik mis wel het grote mensen plassen. Dat er een paar liter uitkomt ipv van dat kleine beetje. En dat het ook niet op te houden is maar er meteen uit moet. Ik loop al sinds week 12 ofzo met incontinentie materiaal in mijn onderbroek :@
Maar het voordeel van snachts plassen vind ik dat je je heupen effe los kunt schudden
pi_154483808
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:08 schreef Fuente het volgende:

[..]

Bij ons op de afdeling naast ons komen met enige regelmaat patiënten die uit het buitenland komen en die daar bijv een ziekenhuis hebben bezocht. Daar worden dan kweekjes afgenomen en tot de uitslag bekend is liggen ze geïsoleerd. MRSA besmettingen komen helaas nog wel regelmatig voor. Maar goed, dat is geen kraamafdeling, wellicht kan het vooraf getest worden? Scheelt wel ja!
Indien moeder verdacht wordt van mrsa dan idd ook isolatie tot kweek bekend is hier. Geldt alleen voor acute opname en bevalling enzo. Maar als partner bewezen mrsa positief is dan gebeurd er niks tijdens partus en mag hij gewoon het hele ziekenhuis door banjeren :') :')
pi_154483917
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Indien moeder verdacht wordt van mrsa dan idd ook isolatie tot kweek bekend is hier. Geldt alleen voor acute opname en bevalling enzo. Maar als partner bewezen mrsa positief is dan gebeurd er niks tijdens partus en mag hij gewoon het hele ziekenhuis door banjeren :') :')
Ik zat te lachen om die MRSA checklist toen ik die voor het eerst zag (er stond uit mn hoofd idd iets op als veehouderij en heb je een Adoptiekind?? ) maar kennelijk is dat een serieus ding dus?

Is het misschien alleen overdraagbaar via bloedcontact oid? Dat partners er daarom niet toe doen?
pi_154484008
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zat te lachen om die MRSA checklist toen ik die voor het eerst zag (er stond uit mn hoofd idd iets op als veehouderij en heb je een Adoptiekind?? ) maar kennelijk is dat een serieus ding dus?

Is het misschien alleen overdraagbaar via bloedcontact oid? Dat partners er daarom niet toe doen?
Mijn vader heeft met (verdenking van) MRSA in het ziekenhuis gelezen. Heb dat wel aangegeven bij de gynaecoloog in het begin maar hier werd verder niets mee gedaan en maakte verder niet uit volgens hen.
Dat vind/vond ik eigenlijk wel raar..
  maandag 20 juli 2015 @ 14:05:21 #276
409579 LuDann
All the way
pi_154486573
Jeuj, weer sticker gehad. Bloeddruk is nu weer een voor mij normale 125/75. *O*
pi_154486818
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zweden, en Nederland. Valt daar ook onder, inderdaad. Ik vind het redelijk overtrokken. Woensdag ga ik weer voor controle, en dan ga ik vragen of ze kunnen testen of ik die bacterie heb, dan hoef ik niet op de isolatie..
zou gewoon met een bloedtest/kweek moeten kunnen. dan mag je daarna niet meer in een buitenlands ziekenhuis komen anders zit je weer met hetzelfde.

(moest ik ook toen ik in een Belgisch ziekenhuis had gewerkt en vervolgens weer in nederland ging werken. voor mijn gevoel ook erg overtrokken maar totdat de uitslag er was mocht ik geen patiënt zien. terwijl bezoek met verdenking idd gewoon rond mag banjeren )
pi_154486856
Wat fijn LuDann!

Ik had voor m'n verlof al een hobby moeten zoeken.. haken of zo.. :O
Iemand nog goede vermaaktips? Netfix-aanraders?
  maandag 20 juli 2015 @ 14:17:34 #279
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154486898
Wat fijn LuDann! Voel je je iets beter al of nog zo belabberd?
  maandag 20 juli 2015 @ 14:22:29 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154487035
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat fijn LuDann!

Orphan Black al gezien?
pi_154487049
quote:
Wat fijn LuDann!

Ik heb geen idee wat er op netflix staat, maar wat leuke series in allerlei genres: American horror story, once upon a time, supernatural, Dexter, how I met your Mother, Arrow, the flash, greys anatomy, Hannibal, divorce...

Ik heb een poging tot haken gedaan, maar begrijp er nog weinig van, daar moet je wel even goed voor gaan zitten om het door te krijgen in eerste instantie. Ik ga vanavond poging 2 doen met YouTube :D
pi_154487168
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:22 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Orphan Black al gezien?
Nee, maar ik ben ook niet zo van de sciencefiction..

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:23 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat er op netflix staat, maar wat leuke series in allerlei genres: American horror story, once upon a time, supernatural, Dexter, how I met your Mother, Arrow, the flash, greys anatomy, Hannibal, divorce...

Ik heb een poging tot haken gedaan, maar begrijp er nog weinig van, daar moet je wel even goed voor gaan zitten om het door te krijgen in eerste instantie. Ik ga vanavond poging 2 doen met YouTube :D
Dexter hebben we geprobeerd, maar daar kwamen we niet zo in. How i met your mother is leuk ja! geen idee of dat er op staat.

Ons afgevinkte Netflix-lijstje: Orange is the new black, House of Cards, Suits, White Collar, Homeland. En de hele riedel van The Killing, The Bridge en Borgen hebben we ook gezien.

Ik moet ergens nog een dvd hebben van Downton Abbey, gekregen met kerst, maar ja, verbouwing dus geen idee waar die nu is.. :')
  maandag 20 juli 2015 @ 14:29:55 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154487198
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

[..]

Dexter hebben we geprobeerd, maar daar kwamen we niet zo in. How i met your mother is leuk ja! geen idee of dat er op staat.

Ons afgevinkte Netflix-lijstje: Orange is the new black, House of Cards, Suits, White Collar, Homeland. En de hele riedel van The Killing, The Bridge en Borgen hebben we ook gezien.

Ik moet ergens nog een dvd hebben van Downton Abbey, gekregen met kerst, maar ja, verbouwing dus geen idee waar die nu is.. :')
How I met your mother staat er zeker op.

Ik zou Orphan Black niet echt als sci-fi aanduiden trouwens want daar ben ik ook totaaaaal niet van.
  maandag 20 juli 2015 @ 14:30:49 #284
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154487218
quote:
Wat fijn LuDann!

Birth Day docu's kijken, als je dat nog niet hebt gedaan. Heel mooi! Niet op Netflix maar op uitzending gemist.
En op Netflix: Orange is the new black (net een nieuw seizoen uit), breaking bad, homeland, the bridge (Bro/Broen). Edit, lees dat je die al hebt gezien. :+

Ik ben me aan het vermaken met pijnlijk harde buiken wegpuffen. Ze komen wel regelmatig maar om de 9 minuten. Hoop dat het doorzet. In de tussentijd speel ik maar Two dots op de iPad en iPhone.
pi_154487291
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Birth Day docu's kijken, als je dat nog niet hebt gedaan. Heel mooi! Niet op Netflix maar op uitzending gemist.
En op Netflix: Orange is the new black (net een nieuw seizoen uit), breaking bad, homeland, the bridge (Bro/Broen). Edit, lees dat je die al hebt gezien. :+

Ik ben me aan het vermaken met pijnlijk harde buiken wegpuffen. Ze komen wel regelmatig maar om de 9 minuten. Hoop dat het doorzet. In de tussentijd speel ik maar Two dots op de iPad en iPhone.
Two Dots box! :D En Candy Crush doe ik ook weer sinds ik 's avonds niet goed in slaap kan komen omdat gymmende baby.
  maandag 20 juli 2015 @ 14:37:01 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_154487403
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

[..]

Call the midwife!
disclaimer
pi_154487431
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Call the midwife!
Ja, nou.. dat heb ik een tijdje terug wel gekeken. Maar toen ging er geloof ik iemand (bijna) dood bij de bevalling en heb ik het even gelaten voor wat het is :')
  maandag 20 juli 2015 @ 14:39:04 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_154487456
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja, nou.. dat heb ik een tijdje terug wel gekeken. Maar toen ging er geloof ik iemand (bijna) dood bij de bevalling en heb ik het even gelaten voor wat het is :')
Oh ja die aflevering ;(
Ik heb er wel regelmatig om zitten janken inderdaad :o
disclaimer
  maandag 20 juli 2015 @ 14:40:33 #289
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154487494
Ik lig inderdaad te puffen.al vanaf vannacht 1 uur. Al in het zh geweest maar terug naar huis gestuurd door te weinig ontsluiting. Nu pijnlijke been weeën weg puffen om de 5 minuten. :(
Oost west, mij best.
pi_154487614
quote:
Wat fijn LuDann!

Sherlock!! Die serie van de bbc, niet die slappe film. Ge-wel-dig O+ en ook best een beetje :9
  maandag 20 juli 2015 @ 14:46:35 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_154487650
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Sherlock!! Die serie van de bbc, niet die slappe film. Ge-wel-dig O+ en ook best een beetje :9
Sherlock is ook tof inderdaad!
Once upon a time vond ik het eerste seizoen leuk, maar daarna ging het me tegenstaan.
disclaimer
  maandag 20 juli 2015 @ 14:55:14 #292
50430 Yuki
Student Midwife
pi_154487850
*ontlurkt* Bletchley Circle! Werd me aangeraden door Netflix omdat ik Call the Midwife keek en heb gisteren het eerste seizoen gezien. Tof!

SPOILER
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_154487871
En mijn vriend kijkt nu Penny Dreadfull ofzoiets maar ik weet nog niet zo wat ik er van moet vinden :')
pi_154487890
Oh, Sherlock kan ik wel even bekijken ja! Al ben ik bang dat ik die inmiddels wel gezien heb. Maar misschien zijn er nog nieuwe afleveringen!

Ik ben nu het 9 maanden boek van de FBTO aan het invullen. Die vind ik niet zo mooi, maar dan heb ik wel wat dingen weer opgeschreven voordat ik het vergeet. Ik heb nog een boekje liggen waar ik foto's in wil plakken, maar dan moet ik eerst nog een keer foto's laten afdrukken. Misschien tijdens het verlof van een tweede? :')
pi_154487913
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:55 schreef Yuki het volgende:
*ontlurkt* Bletchley Circle! Werd me aangeraden door Netflix omdat ik Call the Midwife keek en heb gisteren het eerste seizoen gezien. Tof!

SPOILER
Leuk! *O* ben je 1 van de 2 fokkers die komend jaar in Amsterdam begint :)
pi_154487947
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:55 schreef Yuki het volgende:

SPOILER
Dat klinkt wel leuk!

En leuk dat je de opleiding gaat doen! En meeleven lijkt me geen probleem hoor :+
  maandag 20 juli 2015 @ 14:59:25 #297
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154487964
Zeg, zocht je nog steeds slakken mignonne?
Mine just went down the drain. :+
pi_154487989
9-maanden-dagboek van FBTO, week 32: Weet jij zeker dat je maar één kindje in je buik hebt?

:') Wat hebben zij voor beeld van de huidige gezondheidszorg dat ze die vraag bij week 32 stellen?
pi_154488006
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:59 schreef Mariposas het volgende:
Zeg, zocht je nog steeds slakken mignonne?
Mine just went down the drain. :+
YES! the game is on!! Pick a name. Gnorf en Henk zijn nog over. :') :Y)
  maandag 20 juli 2015 @ 15:02:17 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_154488020
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
9-maanden-dagboek van FBTO, week 32: Weet jij zeker dat je maar één kindje in je buik hebt?

:') Wat hebben zij voor beeld van de huidige gezondheidszorg dat ze die vraag bij week 32 stellen?
Ik heb echt serieus ZO hard gelachen toen bij die vraag :')
disclaimer
pi_154488171
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb echt serieus ZO hard gelachen toen bij die vraag :')
Dat gaat toch echt nergens over.. :')

Slotje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')