abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2015 @ 10:50:17 #251
409579 LuDann
All the way
pi_154482065
Ik zit in de auto ook op een badhanddoek. Kans is superklein natuurlijk, maar stel dat daar je vliezen breken dat is dat wel redelijk vervelend zeg maar. :P
pi_154482170
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:42 schreef Skoap het volgende:
Ja maar sillie, wat nou als je wel bij die ??% hoort? Dan is je matras dus nat en tja, of je dat risico wilt lopen is natuurlijk aan jezelf :)

Ik had zelfs bescherming op de bank gemaakt. Ik had geen zin dat ik te laat op zou springen van de bank en mijn bank nat zou zijn. Nodig was het niet gelukkig! Maar toch. Geen zin om eventueel een nieuwe bank te moeten kopen. :D
Bank.. Goh, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Die lijkt me wel goed om te beschermen ja. Die van ons is dan wel van leer en behandeld met iets waterafstotends, maar gezien de spierwitte kleur ervan...

En die zeilen op bed; ik gooi ze er tzt wel op denk ik, of ik vervang onze topper tijdelijk door een ikea molton (dat lijkt me bijna beter liggen dan die zeiltjes), maar ik dacht dus altijd dat die bescherming voor de bevalling was. Misschien voelt 't nu vooral nutteloos voor me omdat ik toch niet in mijn eigen bed mag gaan bevallen..
pi_154482176
Schoonmoeder vertelde gisteren dat ze bij haar op de wc zijn gebroken, inclusief knap en hele plenzen water.
pi_154482245
Nog een vraag; ik zou zweren dat ik een streepje op mijn buik krijg, zown verticale. Hij zit alleen boven mijn navel tot aan mn borsten zeg maar. Kan dat ook? Ik dacht ook weer dat zo'n streep juist meestal onder je navel tevoorschijn komt?

Misschien denk ik teveel onzin. :')
pi_154482263
Bank had ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht :D we hebben wel net een nieuwe gekocht, dus die komt in de herfst sowieso :+ en we hebben nu losse kussens, dus die kun je nog een keer in de zon leggen/omdraaien whatever.
pi_154482281
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:59 schreef silliegirl het volgende:
Nog een vraag; ik zou zweren dat ik een streepje op mijn buik krijg, zown verticale. Hij zit alleen boven mijn navel tot aan mn borsten zeg maar. Kan dat ook? Ik dacht ook weer dat zo'n streep juist meestal onder je navel tevoorschijn komt?

Misschien denk ik teveel onzin. :')
Een bruine bedoel je? Die heb ik zowel boven als onder mijn navel.
  maandag 20 juli 2015 @ 11:02:47 #257
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154482309
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bank had ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht :D we hebben wel net een nieuwe gekocht, dus die komt in de herfst sowieso :+ en we hebben nu losse kussens, dus die kun je nog een keer in de zon leggen/omdraaien whatever.
Terwijl de kraamvisite op de bank een beschuitje zit te eten, vertellen: "ja, en toen braken de vliezen... een plons joh! Zeg maar precies waar jij nu zit! *) "
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 20 juli 2015 @ 11:05:14 #258
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154482371
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Terwijl de kraamvisite op de bank een beschuitje zit te eten, vertellen: "ja, en toen braken de vliezen... een plons joh! Zeg maar precies waar jij nu zit! *) "
Zo ging dat hier wel :D. Die blikken zijn priceless. En nee, ze hoeven niet meteen te weten dat er niks op de bank zelf terecht was gekomen ;)

Ik vond trouwens de *pang* waarmee m'n vliezen braken echt bizar. Ik was de enige die 'm hoorde terwijl het in mijn hoofd heel hard klonk. Wat een raar gevoel was dat :X. En ook tof trouwens, ik vond het wel een leuke manier om de bevalling te starten :D
  maandag 20 juli 2015 @ 11:05:41 #259
409579 LuDann
All the way
pi_154482385
Die linea negra (das hoe die bruine streep heet dacht ik) heb ik ook, boven en onder mijn navel. Waar ik me aan erger is dat het bovenste lijntje niet recht boven mijn navel zit maar een stukje ernaast. :')
pi_154482417
Ik heb het beeld dat je op dat moment wel opspringt van de bank, je kleding ook een eerste beetje nog absorbeert en je dus niet zomaar alles in de bank hebt. Is dat te rooskleurig? Dan ga ik voortaan wel op de plaid zitten :D
pi_154482421
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:05 schreef LuDann het volgende:
Die linea negra (das hoe die bruine streep heet dacht ik) heb ik ook, boven en onder mijn navel. Waar ik me aan erger is dat het bovenste lijntje niet recht boven mijn navel zit maar een stukje ernaast. :')
_O- herkenbare ergernis!!
De mijne was pas drie jaar (!) na de bevalling niet meer te zien, trouwens.
Professioneel gifmenger.
pi_154482453
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:05 schreef LuDann het volgende:
Hij loopt hier ook een beetje weg naar rechts.
Het stukje onder mijn navel had ik altijd al een beetje trouwens.
  maandag 20 juli 2015 @ 11:09:25 #263
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154482459
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb het beeld dat je op dat moment wel opspringt van de bank, je kleding ook een eerste beetje nog absorbeert en je dus niet zomaar alles in de bank hebt. Is dat te rooskleurig? Dan ga ik voortaan wel op de plaid zitten :D
Ja, dat zal denk ik wel :Y Ik zat in m'n onderbroek en shirtje op de bank te ontbijten, het was 27 graden buiten :+. Die onderbroek absorbeerde niks verder, de handdoek waar ik op zat was wel nat.
pi_154482560
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Een bruine bedoel je? Die heb ik zowel boven als onder mijn navel.
Ja. Alhoewel het nu meer een soort schaduwlijntje is, nog niet opvallend bruin zeg maar. Maar hij loopt echt alleen (nog) boven mijn navel.

Ook niet kaarsrecht trouwens, zit een klein bochtje in..
pi_154482806
Meld met baby in buik

Gek die nieuwe fase :p
Schudden voor gebruik
pi_154482916
Stippel, nee.. Heb jij al meldplicht! Dat kan nog niet..

Die lijst boven mij is ondertussen ook al een stuk korter en die onder mij (gelukkig!) een stuk langer geworden..
Mag ik jouw fictieve 30e plek overnemen?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154483170
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:24 schreef Daui het volgende:

[..]

Valt Zweden daar ook onder? Of ben je ergens anders geweest?
Zweden, en Nederland. Valt daar ook onder, inderdaad. Ik vind het redelijk overtrokken. Woensdag ga ik weer voor controle, en dan ga ik vragen of z ekunnen testen of ik die bacterie heb, dan hoef ik niet op de isolatie..
pi_154483349
Vandaag vier maanden *O*

Nog geen streep te bekennen hier, sowieso bijna geen buik nog, wel jammer. Bij mijn eerste begon je het ook pas rond week 18 te zien.

Hebben jullie ook last van jeukende tepels? Echt irritant! Tips?
  maandag 20 juli 2015 @ 12:00:07 #269
105850 Fuente
mamamuts
pi_154483518
Xanteh, hier hielp iets invetten van de tepels wel een beetje tegen de jeuk.

Hier weer een sticker van de gyn. Bloeddruk was mooi gezakt, dus we kunnen een week vooruit :) Hoofdje ligt vast in bekken, dus das ook fijn.

Mariposas, hier ook pijn na en voor het plassen. Ook vaak het gevoel dat ik heel nodig moet en dan plas ik 4 druppels :P Volgens de gyn is het idd de blaas die in de verdrukking komt. En je urine zou idd beter gekweekt kunnen worden, met sticken wordt een infectie regelmatig gemist!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154483619
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zweden, en Nederland. Valt daar ook onder, inderdaad. Ik vind het redelijk overtrokken. Woensdag ga ik weer voor controle, en dan ga ik vragen of z ekunnen testen of ik die bacterie heb, dan hoef ik niet op de isolatie..
Moet je anders in isolatie tijdens en na de bevalling? Daar zou ik ook geen zin in hebben. Vooral niet als ze het gewoon kunnen controleren.
  maandag 20 juli 2015 @ 12:08:34 #271
105850 Fuente
mamamuts
pi_154483674
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:05 schreef Daui het volgende:

[..]

Moet je anders in isolatie tijdens en na de bevalling? Daar zou ik ook geen zin in hebben. Vooral niet als ze het gewoon kunnen controleren.
Bij ons op de afdeling naast ons komen met enige regelmaat patiënten die uit het buitenland komen en die daar bijv een ziekenhuis hebben bezocht. Daar worden dan kweekjes afgenomen en tot de uitslag bekend is liggen ze geïsoleerd. MRSA besmettingen komen helaas nog wel regelmatig voor. Maar goed, dat is geen kraamafdeling, wellicht kan het vooraf getest worden? Scheelt wel ja!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154483712
Ik mis wel het grote mensen plassen. Dat er een paar liter uitkomt ipv van dat kleine beetje. En dat het ook niet op te houden is maar er meteen uit moet. Ik loop al sinds week 12 ofzo met incontinentie materiaal in mijn onderbroek :@
Maar het voordeel van snachts plassen vind ik dat je je heupen effe los kunt schudden
pi_154483808
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:08 schreef Fuente het volgende:

[..]

Bij ons op de afdeling naast ons komen met enige regelmaat patiënten die uit het buitenland komen en die daar bijv een ziekenhuis hebben bezocht. Daar worden dan kweekjes afgenomen en tot de uitslag bekend is liggen ze geïsoleerd. MRSA besmettingen komen helaas nog wel regelmatig voor. Maar goed, dat is geen kraamafdeling, wellicht kan het vooraf getest worden? Scheelt wel ja!
Indien moeder verdacht wordt van mrsa dan idd ook isolatie tot kweek bekend is hier. Geldt alleen voor acute opname en bevalling enzo. Maar als partner bewezen mrsa positief is dan gebeurd er niks tijdens partus en mag hij gewoon het hele ziekenhuis door banjeren :') :')
:)
pi_154483917
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Indien moeder verdacht wordt van mrsa dan idd ook isolatie tot kweek bekend is hier. Geldt alleen voor acute opname en bevalling enzo. Maar als partner bewezen mrsa positief is dan gebeurd er niks tijdens partus en mag hij gewoon het hele ziekenhuis door banjeren :') :')
Ik zat te lachen om die MRSA checklist toen ik die voor het eerst zag (er stond uit mn hoofd idd iets op als veehouderij en heb je een Adoptiekind?? ) maar kennelijk is dat een serieus ding dus?

Is het misschien alleen overdraagbaar via bloedcontact oid? Dat partners er daarom niet toe doen?
pi_154484008
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zat te lachen om die MRSA checklist toen ik die voor het eerst zag (er stond uit mn hoofd idd iets op als veehouderij en heb je een Adoptiekind?? ) maar kennelijk is dat een serieus ding dus?

Is het misschien alleen overdraagbaar via bloedcontact oid? Dat partners er daarom niet toe doen?
Mijn vader heeft met (verdenking van) MRSA in het ziekenhuis gelezen. Heb dat wel aangegeven bij de gynaecoloog in het begin maar hier werd verder niets mee gedaan en maakte verder niet uit volgens hen.
Dat vind/vond ik eigenlijk wel raar..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 20 juli 2015 @ 14:05:21 #276
409579 LuDann
All the way
pi_154486573
Jeuj, weer sticker gehad. Bloeddruk is nu weer een voor mij normale 125/75. *O*
pi_154486818
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 11:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zweden, en Nederland. Valt daar ook onder, inderdaad. Ik vind het redelijk overtrokken. Woensdag ga ik weer voor controle, en dan ga ik vragen of ze kunnen testen of ik die bacterie heb, dan hoef ik niet op de isolatie..
zou gewoon met een bloedtest/kweek moeten kunnen. dan mag je daarna niet meer in een buitenlands ziekenhuis komen anders zit je weer met hetzelfde.

(moest ik ook toen ik in een Belgisch ziekenhuis had gewerkt en vervolgens weer in nederland ging werken. voor mijn gevoel ook erg overtrokken maar totdat de uitslag er was mocht ik geen patiënt zien. terwijl bezoek met verdenking idd gewoon rond mag banjeren )
pi_154486856
Wat fijn LuDann!

Ik had voor m'n verlof al een hobby moeten zoeken.. haken of zo.. :O
Iemand nog goede vermaaktips? Netfix-aanraders?
  maandag 20 juli 2015 @ 14:17:34 #279
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154486898
Wat fijn LuDann! Voel je je iets beter al of nog zo belabberd?
  maandag 20 juli 2015 @ 14:22:29 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154487035
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat fijn LuDann!

Orphan Black al gezien?
pi_154487049
quote:
Wat fijn LuDann!

Ik heb geen idee wat er op netflix staat, maar wat leuke series in allerlei genres: American horror story, once upon a time, supernatural, Dexter, how I met your Mother, Arrow, the flash, greys anatomy, Hannibal, divorce...

Ik heb een poging tot haken gedaan, maar begrijp er nog weinig van, daar moet je wel even goed voor gaan zitten om het door te krijgen in eerste instantie. Ik ga vanavond poging 2 doen met YouTube :D
pi_154487168
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:22 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Orphan Black al gezien?
Nee, maar ik ben ook niet zo van de sciencefiction..

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:23 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat er op netflix staat, maar wat leuke series in allerlei genres: American horror story, once upon a time, supernatural, Dexter, how I met your Mother, Arrow, the flash, greys anatomy, Hannibal, divorce...

Ik heb een poging tot haken gedaan, maar begrijp er nog weinig van, daar moet je wel even goed voor gaan zitten om het door te krijgen in eerste instantie. Ik ga vanavond poging 2 doen met YouTube :D
Dexter hebben we geprobeerd, maar daar kwamen we niet zo in. How i met your mother is leuk ja! geen idee of dat er op staat.

Ons afgevinkte Netflix-lijstje: Orange is the new black, House of Cards, Suits, White Collar, Homeland. En de hele riedel van The Killing, The Bridge en Borgen hebben we ook gezien.

Ik moet ergens nog een dvd hebben van Downton Abbey, gekregen met kerst, maar ja, verbouwing dus geen idee waar die nu is.. :')
  maandag 20 juli 2015 @ 14:29:55 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154487198
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

[..]

Dexter hebben we geprobeerd, maar daar kwamen we niet zo in. How i met your mother is leuk ja! geen idee of dat er op staat.

Ons afgevinkte Netflix-lijstje: Orange is the new black, House of Cards, Suits, White Collar, Homeland. En de hele riedel van The Killing, The Bridge en Borgen hebben we ook gezien.

Ik moet ergens nog een dvd hebben van Downton Abbey, gekregen met kerst, maar ja, verbouwing dus geen idee waar die nu is.. :')
How I met your mother staat er zeker op.

Ik zou Orphan Black niet echt als sci-fi aanduiden trouwens want daar ben ik ook totaaaaal niet van.
  maandag 20 juli 2015 @ 14:30:49 #284
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154487218
quote:
Wat fijn LuDann!

Birth Day docu's kijken, als je dat nog niet hebt gedaan. Heel mooi! Niet op Netflix maar op uitzending gemist.
En op Netflix: Orange is the new black (net een nieuw seizoen uit), breaking bad, homeland, the bridge (Bro/Broen). Edit, lees dat je die al hebt gezien. :+

Ik ben me aan het vermaken met pijnlijk harde buiken wegpuffen. Ze komen wel regelmatig maar om de 9 minuten. Hoop dat het doorzet. In de tussentijd speel ik maar Two dots op de iPad en iPhone.
pi_154487291
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Birth Day docu's kijken, als je dat nog niet hebt gedaan. Heel mooi! Niet op Netflix maar op uitzending gemist.
En op Netflix: Orange is the new black (net een nieuw seizoen uit), breaking bad, homeland, the bridge (Bro/Broen). Edit, lees dat je die al hebt gezien. :+

Ik ben me aan het vermaken met pijnlijk harde buiken wegpuffen. Ze komen wel regelmatig maar om de 9 minuten. Hoop dat het doorzet. In de tussentijd speel ik maar Two dots op de iPad en iPhone.
Two Dots box! :D En Candy Crush doe ik ook weer sinds ik 's avonds niet goed in slaap kan komen omdat gymmende baby.
  maandag 20 juli 2015 @ 14:37:01 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_154487403
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

[..]

Call the midwife!
disclaimer
pi_154487431
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Call the midwife!
Ja, nou.. dat heb ik een tijdje terug wel gekeken. Maar toen ging er geloof ik iemand (bijna) dood bij de bevalling en heb ik het even gelaten voor wat het is :')
  maandag 20 juli 2015 @ 14:39:04 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_154487456
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja, nou.. dat heb ik een tijdje terug wel gekeken. Maar toen ging er geloof ik iemand (bijna) dood bij de bevalling en heb ik het even gelaten voor wat het is :')
Oh ja die aflevering ;(
Ik heb er wel regelmatig om zitten janken inderdaad :o
disclaimer
  maandag 20 juli 2015 @ 14:40:33 #289
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154487494
Ik lig inderdaad te puffen.al vanaf vannacht 1 uur. Al in het zh geweest maar terug naar huis gestuurd door te weinig ontsluiting. Nu pijnlijke been weeën weg puffen om de 5 minuten. :(
Oost west, mij best.
pi_154487614
quote:
Wat fijn LuDann!

Sherlock!! Die serie van de bbc, niet die slappe film. Ge-wel-dig O+ en ook best een beetje :9
  maandag 20 juli 2015 @ 14:46:35 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_154487650
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Sherlock!! Die serie van de bbc, niet die slappe film. Ge-wel-dig O+ en ook best een beetje :9
Sherlock is ook tof inderdaad!
Once upon a time vond ik het eerste seizoen leuk, maar daarna ging het me tegenstaan.
disclaimer
  maandag 20 juli 2015 @ 14:55:14 #292
50430 Yuki
Student Midwife
pi_154487850
*ontlurkt* Bletchley Circle! Werd me aangeraden door Netflix omdat ik Call the Midwife keek en heb gisteren het eerste seizoen gezien. Tof!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_154487871
En mijn vriend kijkt nu Penny Dreadfull ofzoiets maar ik weet nog niet zo wat ik er van moet vinden :')
pi_154487890
Oh, Sherlock kan ik wel even bekijken ja! Al ben ik bang dat ik die inmiddels wel gezien heb. Maar misschien zijn er nog nieuwe afleveringen!

Ik ben nu het 9 maanden boek van de FBTO aan het invullen. Die vind ik niet zo mooi, maar dan heb ik wel wat dingen weer opgeschreven voordat ik het vergeet. Ik heb nog een boekje liggen waar ik foto's in wil plakken, maar dan moet ik eerst nog een keer foto's laten afdrukken. Misschien tijdens het verlof van een tweede? :')
pi_154487913
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:55 schreef Yuki het volgende:
*ontlurkt* Bletchley Circle! Werd me aangeraden door Netflix omdat ik Call the Midwife keek en heb gisteren het eerste seizoen gezien. Tof!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk! *O* ben je 1 van de 2 fokkers die komend jaar in Amsterdam begint :)
pi_154487947
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:55 schreef Yuki het volgende:

SPOILER
Dat klinkt wel leuk!

En leuk dat je de opleiding gaat doen! En meeleven lijkt me geen probleem hoor :+
  maandag 20 juli 2015 @ 14:59:25 #297
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154487964
Zeg, zocht je nog steeds slakken mignonne?
Mine just went down the drain. :+
pi_154487989
9-maanden-dagboek van FBTO, week 32: Weet jij zeker dat je maar één kindje in je buik hebt?

:') Wat hebben zij voor beeld van de huidige gezondheidszorg dat ze die vraag bij week 32 stellen?
pi_154488006
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:59 schreef Mariposas het volgende:
Zeg, zocht je nog steeds slakken mignonne?
Mine just went down the drain. :+
YES! the game is on!! Pick a name. Gnorf en Henk zijn nog over. :') :Y)
  maandag 20 juli 2015 @ 15:02:17 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_154488020
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
9-maanden-dagboek van FBTO, week 32: Weet jij zeker dat je maar één kindje in je buik hebt?

:') Wat hebben zij voor beeld van de huidige gezondheidszorg dat ze die vraag bij week 32 stellen?
Ik heb echt serieus ZO hard gelachen toen bij die vraag :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')