Dat klinkt niet gezond inderdaad. Moet er wel aan toevoegen dat ik dat na de bevalling had, dat had te maken met mijn blaas die zijn oude positie even wennen vond.quote:Op maandag 20 juli 2015 08:00 schreef Mariposas het volgende:
Dat regelmatige plassen snachts vind ik niet erg, dat is normaal, wel dat ik erna enorme pijn krijg. Voor de zekerheid straks ook maar weer urine inleveren voor check op blaasontsteking.
Nee, dat hebben ze zeker niet! Het enige fysieke contact is dat echo ding op m'n buik geweest. Ze waren vast meer van plan, maar toen waren wij al weggelopen, maf gedoe.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:03 schreef mignonne het volgende:
Waarom ben je überhaupt akkoord gegaan met onderzoek in het ziekenhuis als je er niet achter stond? Hebben ze alleen een echo gemaakt of is er ook bijvoorbeeld bloed afgenomen?
Als dat laatste het geval is moet je het straks in NL echt even melden bij je gyn want dan ga je het MRSA protocol in.
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen daar ga ik gelijk het MRSA riedel in, omdat ik in het buitenland geweest ben tijdens m'n zwangerschap...Vind ik wel eigenlijk ook wel gek..quote:Op maandag 20 juli 2015 09:03 schreef mignonne het volgende:
Waarom ben je überhaupt akkoord gegaan met onderzoek in het ziekenhuis als je er niet achter stond? Hebben ze alleen een echo gemaakt of is er ook bijvoorbeeld bloed afgenomen?
Als dat laatste het geval is moet je het straks in NL echt even melden bij je gyn want dan ga je het MRSA protocol in.
Valt Zweden daar ook onder? Of ben je ergens anders geweest?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen daar ga ik gelijk het MRSA riedel in, omdat ik in het buitenland geweest ben tijdens m'n zwangerschap...Vind ik wel eigenlijk ook wel gek..
Ohja, dat is wel erg strikt ja. Er zijn wel ziekenhuizen die dat ook hanteren in NL hoor, zo strikt. Een echt risico op MRSA loop je over het algemeen pas als je daadwerkelijk behandeld bent in zo'n ziekenhuis (of bij een tandarts, dat vraag ik er ook meestal bij. Wij hollanders zien tandartsen vaak als een losstaand iets van een ziekenhuis en vergeten het dan te melden zeg maar.)quote:Op maandag 20 juli 2015 09:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen daar ga ik gelijk het MRSA riedel in, omdat ik in het buitenland geweest ben tijdens m'n zwangerschap...Vind ik wel eigenlijk ook wel gek..
Hoe het in Duitsland zit weet ik niet, maar voor Nederland geldt dat het gaat om ieder buitenlands ziekenhuis. En als het dan een ziekenhuis in België is bijvoorbeeld dan wordt het individueel bekeken hoe groot het risico is.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:24 schreef Daui het volgende:
[..]
Valt Zweden daar ook onder? Of ben je ergens anders geweest?
Hm ja weet je. Ik weet niet zo heel goed hoe ik het moet zeggen, en ik weet ook niet zo goed óf ik het moet zeggen. Maar ik vind het alles bij elkaar een beetje eh. too much? Het zijn wel allemaal heel bijzondere dingen die je meemaakt en hier en daar rammelt er ook wel eea. Het spijt me dat ik het zo zeg, ik wil niet overkomen alsof ik alles in twijfel trek maar mn wenkbrauwen gaan wel ietwat omhoog bij sommige verhalen.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:17 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze zeker niet! Het enige fysieke contact is dat echo ding op m'n buik geweest. Ze waren vast meer van plan, maar toen waren wij al weggelopen, maf gedoe.
Het was vooral dat die manager zo bleef aandringen, zal wel een aansprakelijkheidsding zijn. En ach, een echo, kan weinig mee misgaan toch? Ik had daarbij ook 't idee dat een privekliniek wel ok zou zijn.
En ze hadden het dus in het hotel over privekliniek, maar daar heb ik sterk mijn twijfels bij, dit was echt absurd. Als ik google kom ik ook op 3 heel andere klinieken uit dan waar ik was.
Hehehe deze zie ik nu pas :'Dquote:Op maandag 20 juli 2015 09:14 schreef Mariposas het volgende:
Jeetje, dat klinkt niet best die kliniek. Hadden ze er wel normale stopcontacten enzo?
quote:Op maandag 20 juli 2015 09:14 schreef Mariposas het volgende:
Jeetje, dat klinkt niet best die kliniek. Hadden ze er wel normale stopcontacten enzo?
Neuh, doe je niet. Ik geloof dat ik hetzelfde zou hebben als jij als ik er niet zelf bij was zeg maar.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hm ja weet je. Ik weet niet zo heel goed hoe ik het moet zeggen, en ik weet ook niet zo goed óf ik het moet zeggen. Maar ik vind het alles bij elkaar een beetje eh. too much? Het zijn wel allemaal heel bijzondere dingen die je meemaakt en hier en daar rammelt er ook wel eea. Het spijt me dat ik het zo zeg, ik wil niet overkomen alsof ik alles in twijfel trek maar mn wenkbrauwen gaan wel ietwat omhoog bij sommige verhalen.
En wellicht/waarschijnlijk stoot ik je daar enorm mee voor t hoofd, excuus dan. Maar dat moest k even kwijt.
Apart inderdaad. Ik ben beide keren in het buitenland (Panama) geweest. En nooit wat over dat MSRA gehoord (gelukkig)quote:Op maandag 20 juli 2015 09:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik zie bij de balie van het ziekenhuis altijd het kaartje hangen met al die vragen maar dacht dat ze meer het beleid volgde van bloeddonor. Waarom is dit eigenlijk? Aangezien je op de meeste ziektes getest wordt in het ziekenhuis?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoe het in Duitsland zit weet ik niet, maar voor Nederland geldt dat het gaat om ieder buitenlands ziekenhuis. En als het dan een ziekenhuis in België is bijvoorbeeld dan wordt het individueel bekeken hoe groot het risico is.
Daar kun je om vragen ja.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Even iets anders, net bij de huisarts urine laten controleren en na 10 minuten had ik al de uitslag (geen blaasontsteking). Maar ik lees hier dat mensen de uitslag vaak pas veel later krijg en dat het op kweek wordt gezet? Had ik hier ook om moeten vragen?Ik weet nl niet zo goed waar die klachten van mij vandaan komen als het geen blaasontsteking is.
Dat klopt wel maar dat is het beleid bij niet zwangere vrouwen. In geval van zwangere vrouwen en andere risicogroepen geldt er ander beleid. Indien dipstick negatief dan kweek. Indien dat negatief dan pas aannemen dat er geen UWI is.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:46 schreef pinquit het volgende:
Je kan met dipstick zien of je een ontsteking hebt.
Als je dan een ABkuur krijgt, isnhet een breedspectrumkuur: werkt voor een hoop bacteriën in 1. Als je een kweekje laat maken, kan je zien om welke bacterie het gaat en kan je specifieke AB krijgen. (Meestal als je het vaak hebt en de breedspectrumkuur werkt niet meer)
Even een noob-optie: zou het kunnen dat je voorwerk triggert doordat je blaas weer goed leeg is? Is lees dat je tijdens de weeën regelmatig moet plassen omdat een volle blaas ze af kan remmen. Omdat je ook wel gerommel hebt?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Even iets anders, net bij de huisarts urine laten controleren en na 10 minuten had ik al de uitslag (geen blaasontsteking). Maar ik lees hier dat mensen de uitslag vaak pas veel later krijg en dat het op kweek wordt gezet? Had ik hier ook om moeten vragen?Ik weet nl niet zo goed waar die klachten van mij vandaan komen als het geen blaasontsteking is.
Lig je direct op het zeiltje? Je mag het ook gewoon tussen ej matras en je hoeslaken in leggen hè. Of heb je dat al?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef FlyingFish het volgende:
Nachtelijk plassen doet bij mij ook pijn Mariposas, maar dat is vooral vooraf door de druk denk ik, als het eenmaal leeg is trekt het snel weer weg. Echt het gevoel nodig te moeten plassen heb ik dan ook niet, dat komt pas op het moment dat ik opsta. Dan gaat het ook pas pijn doen. Misschien zit je blaas gewoon verdrukt oid door de baby. Heeft je vk geen tips?
Hier de eerste nacht aan de andere kant van het bed, op het zeiltje. Dit matras is steviger, dus uit bed komen gaat al lastiger, en door het toch een beetje vastplakken aan het zeiltje gaat omrollen/naar de bedrand schuiven ook nog lastiger dan normaal. Voor vannacht gooi ik er nog even een dunne handdoek tussen, misschien is dat fijner. Heb nu het idee dat ik amper nog het bed uit kom, en dan staat hij nog niet eens op klossen oid.
Zeiltje gewoon onder je hoeslaken leggen!quote:Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef FlyingFish het volgende:
Nachtelijk plassen doet bij mij ook pijn Mariposas, maar dat is vooral vooraf door de druk denk ik, als het eenmaal leeg is trekt het snel weer weg. Echt het gevoel nodig te moeten plassen heb ik dan ook niet, dat komt pas op het moment dat ik opsta. Dan gaat het ook pas pijn doen. Misschien zit je blaas gewoon verdrukt oid door de baby. Heeft je vk geen tips?
Hier de eerste nacht aan de andere kant van het bed, op het zeiltje. Dit matras is steviger, dus uit bed komen gaat al lastiger, en door het toch een beetje vastplakken aan het zeiltje gaat omrollen/naar de bedrand schuiven ook nog lastiger dan normaal. Voor vannacht gooi ik er nog even een dunne handdoek tussen, misschien is dat fijner. Heb nu het idee dat ik amper nog het bed uit kom, en dan staat hij nog niet eens op klossen oid.
Ik ben nogal vatbaar voor urineweginfecties en die van mij zijn vaak niet zichtbaar n.a.v zo'n stickjestest. Als ik jou was zou ik dus inderdaad even vragen of het op kweek kan worden gezet.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lig je direct op het zeiltje? Je mag het ook gewoon tussen ej matras en je hoeslaken in leggen hè. Of heb je dat al?
Ah okay vandaar. Ik raakte even in de war van dat je zei dat ie plaktequote:Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.
Ik weet niet of je een molton gebruikt, maar je zou hem ook onder en molton kunnen doen. Dan is het dus splittopper (ik heb deze bij ons eraf gehaald trouwens), zeiltje, molton, hoeslaken.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.
Ik denk niet dat m'n man daarmee akkoord gaat, die vond al dat het niet onder de splittopper mocht (die uitgewassen kan worden evt) en liever ook niet onder het hoeslaken want dan wordt die alsnog vies! Hij denkt dat gebroken vliezen een bloedbad betekentquote:Op maandag 20 juli 2015 10:04 schreef LuDann het volgende:
Zeiltje kun je trouwens ook vasttapen met ducktape aan je molton en dan het hoeslaken eroverheen. Voor de gevorderde woeler.
- Ah, never mind al genoeg reacties -quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |