Daar kun je om vragen ja.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Even iets anders, net bij de huisarts urine laten controleren en na 10 minuten had ik al de uitslag (geen blaasontsteking). Maar ik lees hier dat mensen de uitslag vaak pas veel later krijg en dat het op kweek wordt gezet? Had ik hier ook om moeten vragen?Ik weet nl niet zo goed waar die klachten van mij vandaan komen als het geen blaasontsteking is.
Dat klopt wel maar dat is het beleid bij niet zwangere vrouwen. In geval van zwangere vrouwen en andere risicogroepen geldt er ander beleid. Indien dipstick negatief dan kweek. Indien dat negatief dan pas aannemen dat er geen UWI is.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:46 schreef pinquit het volgende:
Je kan met dipstick zien of je een ontsteking hebt.
Als je dan een ABkuur krijgt, isnhet een breedspectrumkuur: werkt voor een hoop bacteriën in 1. Als je een kweekje laat maken, kan je zien om welke bacterie het gaat en kan je specifieke AB krijgen. (Meestal als je het vaak hebt en de breedspectrumkuur werkt niet meer)
Even een noob-optie: zou het kunnen dat je voorwerk triggert doordat je blaas weer goed leeg is? Is lees dat je tijdens de weeën regelmatig moet plassen omdat een volle blaas ze af kan remmen. Omdat je ook wel gerommel hebt?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Even iets anders, net bij de huisarts urine laten controleren en na 10 minuten had ik al de uitslag (geen blaasontsteking). Maar ik lees hier dat mensen de uitslag vaak pas veel later krijg en dat het op kweek wordt gezet? Had ik hier ook om moeten vragen?Ik weet nl niet zo goed waar die klachten van mij vandaan komen als het geen blaasontsteking is.
Lig je direct op het zeiltje? Je mag het ook gewoon tussen ej matras en je hoeslaken in leggen hè. Of heb je dat al?quote:Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef FlyingFish het volgende:
Nachtelijk plassen doet bij mij ook pijn Mariposas, maar dat is vooral vooraf door de druk denk ik, als het eenmaal leeg is trekt het snel weer weg. Echt het gevoel nodig te moeten plassen heb ik dan ook niet, dat komt pas op het moment dat ik opsta. Dan gaat het ook pas pijn doen. Misschien zit je blaas gewoon verdrukt oid door de baby. Heeft je vk geen tips?
Hier de eerste nacht aan de andere kant van het bed, op het zeiltje. Dit matras is steviger, dus uit bed komen gaat al lastiger, en door het toch een beetje vastplakken aan het zeiltje gaat omrollen/naar de bedrand schuiven ook nog lastiger dan normaal. Voor vannacht gooi ik er nog even een dunne handdoek tussen, misschien is dat fijner. Heb nu het idee dat ik amper nog het bed uit kom, en dan staat hij nog niet eens op klossen oid.
Zeiltje gewoon onder je hoeslaken leggen!quote:Op maandag 20 juli 2015 09:56 schreef FlyingFish het volgende:
Nachtelijk plassen doet bij mij ook pijn Mariposas, maar dat is vooral vooraf door de druk denk ik, als het eenmaal leeg is trekt het snel weer weg. Echt het gevoel nodig te moeten plassen heb ik dan ook niet, dat komt pas op het moment dat ik opsta. Dan gaat het ook pas pijn doen. Misschien zit je blaas gewoon verdrukt oid door de baby. Heeft je vk geen tips?
Hier de eerste nacht aan de andere kant van het bed, op het zeiltje. Dit matras is steviger, dus uit bed komen gaat al lastiger, en door het toch een beetje vastplakken aan het zeiltje gaat omrollen/naar de bedrand schuiven ook nog lastiger dan normaal. Voor vannacht gooi ik er nog even een dunne handdoek tussen, misschien is dat fijner. Heb nu het idee dat ik amper nog het bed uit kom, en dan staat hij nog niet eens op klossen oid.
Ik ben nogal vatbaar voor urineweginfecties en die van mij zijn vaak niet zichtbaar n.a.v zo'n stickjestest. Als ik jou was zou ik dus inderdaad even vragen of het op kweek kan worden gezet.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lig je direct op het zeiltje? Je mag het ook gewoon tussen ej matras en je hoeslaken in leggen hè. Of heb je dat al?
Ah okay vandaar. Ik raakte even in de war van dat je zei dat ie plaktequote:Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.
Ik weet niet of je een molton gebruikt, maar je zou hem ook onder en molton kunnen doen. Dan is het dus splittopper (ik heb deze bij ons eraf gehaald trouwens), zeiltje, molton, hoeslaken.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hij ligt tussen de splittopper (die op de matras ligt) en het hoeslaken. Maar door die splittopper voor twee personen dus niet vast, waardoor hij licht meeschuift bij beweging. Echt plakken doet het ook niet volgens mij, maar daar lijkt het qua gevoel nog het meest op.
Ik denk niet dat m'n man daarmee akkoord gaat, die vond al dat het niet onder de splittopper mocht (die uitgewassen kan worden evt) en liever ook niet onder het hoeslaken want dan wordt die alsnog vies! Hij denkt dat gebroken vliezen een bloedbad betekentquote:Op maandag 20 juli 2015 10:04 schreef LuDann het volgende:
Zeiltje kun je trouwens ook vasttapen met ducktape aan je molton en dan het hoeslaken eroverheen. Voor de gevorderde woeler.
- Ah, never mind al genoeg reacties -quote:Op maandag 20 juli 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |