abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2015 @ 21:24:09 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154472416
Nohhhh en dat kereltje van Sekhmet O+! Kleine beachboy al met die haartjes zo :D
  zondag 19 juli 2015 @ 21:28:08 #177
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154472546
Ja, je wordt dan inderdaad overgedragen aan de gynaecoloog. Ik vind het ook maar raar, eigenlijk word je 'gestraft' als je geen pijnstilling wilt of krijgt.... Ik snap het wel, want bij dat soort pijnstilling zijn er extra medische risico's en het vereist extra aandacht en zorg waar een vk voor zover ik weet niet voor is opgeleid, zodat er een gynaecoloog aan te pas moet komen. En dat is een extra medische handeling voor het ziekenhuis, dus extra kosten. Maar t voelt toch een beetje krom. De vergoedingsystematiek dan.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154472561
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:15 schreef Mineola het volgende:
Even een snel vraagje, word je automatisch medisch als je in het ziekenhuis bevalt en een ruggenprik of een ander ziekenhuispijnstillingiets wil? Of ben je dan nog steeds poliklinisch (heet dat zo?) onder leiding van je vk en wordt er alleen even een anesthesist ingevlogen?

Anders gezegd, betekent het dat als je voor een ruggenprik kiest je geen eigen bijdrage meer voor je ziekenhuisbevalling hoeft te betalen? :o dat lijkt me niet toch?
Ik had het daar kort over met de gynacealoog... We kregen het over de keuze ziekenhuisbevalling (niet medisch) of thuis bevallen. En ik zei dat ik het niet eerlijk vond voor mensen met minder geld, omdat ik mij voor kan stellen dat de eigen bijdrage dan best eens een probleem kan zijn...
Hij zei letterlijk tegen mij "Die vrouwen raad ik dan aan om, om een ruggenprik te vragen" :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154472800
Thanks allemaal, best bijzonder... Ik was vorige keer sowieso medisch dus had geen idee, maar zo 'makkelijk' zou je dus je vk kunnen lozen en onder je eigen bijdrage uit kunnen komen. In theorie. Goh :o
pi_154472952
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:28 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik had het daar kort over met de gynacealoog... We kregen het over de keuze ziekenhuisbevalling (niet medisch) of thuis bevallen. En ik zei dat ik het niet eerlijk vond voor mensen met minder geld, omdat ik mij voor kan stellen dat de eigen bijdrage dan best eens een probleem kan zijn...
Hij zei letterlijk tegen mij "Die vrouwen raad ik dan aan om, om een ruggenprik te vragen" :D
Apart :D daar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.

Maar wat hier boven gezegd wordt klopt. In geval van pijnstilling wordt je bevalling medisch inderdaad. Net zoals je bevalling medisch wordt wanneer baby in het vruchtwater heeft gepoept. Dat heeft verder niets te maken met drempels verlagen voor pijnstilling voor mensen met krap budget oid maar puur voor de extra medische zorg die nodig is.
:)
pi_154473072
Ik werd de vorige keer ook medisch, ik hoop echt deze keer van niet... (Inleiding hoge bloeddruk)
Maar ik hou er maar rekening mee van wel, dan kan het alleen maar mee vallen :')

Ik kreeg vrij snel heftige (rug) weeën maar ik mocht niet naar de verloskamer voordat ik 4cm had...
En ik lag op een kamer met een vrouw die ook een ballon inleiding had, maar bij haar deed het niks...
En ze kreeg familie op bezoek en had eten besteld en weet ik wat. En ik lag ondertussen maar weeën op te vangen daar, verschrikkelijk.
  zondag 19 juli 2015 @ 21:46:06 #182
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154473108
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Apart :D daar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.

Maar wat hier boven gezegd wordt klopt. In geval van pijnstilling wordt je bevalling medisch inderdaad. Net zoals je bevalling medisch wordt wanneer baby in het vruchtwater heeft gepoept. Dat heeft verder niets te maken met drempels verlagen voor pijnstilling voor mensen met krap budget oid maar puur voor de extra medische zorg die nodig is.
Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.
pi_154473155
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.
Jep. Fluxus zorgt idd voor een medische bevalling. :Y
pi_154473168
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:41 schreef mignonne het volgende:
Apart daar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.
Het kan in Almere! :D
  zondag 19 juli 2015 @ 21:50:36 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154473257
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jep. Fluxus zorgt idd voor een medische bevalling. :Y
Joh :D dat wist ik echt niet. Ik dacht dat de huur van mijn kamer wel gewoon door mij betaald zou moeten worden voor de duur van de bevalling :+ . Ik kreeg de rekeningen voor de vwp en chromosomenonderzoek ook pas ruim anderhalf jaar na dato dus dacht dat het gewoon even op zich liet wachten :')
pi_154473281
quote:
10s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:47 schreef Skoap het volgende:

[..]

Het kan in Almere! :D
Oh vast :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154473442
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Joh :D dat wist ik echt niet. Ik dacht dat de huur van mijn kamer wel gewoon door mij betaald zou moeten worden voor de duur van de bevalling :+ . Ik kreeg de rekeningen voor de vwp en chromosomenonderzoek ook pas ruim anderhalf jaar na dato dus dacht dat het gewoon even op zich liet wachten :')
Nee als het goed is hoor je geen rekening te ontvangen. Er wordt namelijk 1 bevalling in rekening gebracht als geheel zeg maar.
Je bevalling bestaat uit 3 fasen, ontsluiting, persen/geboorte en het tijdperk tot 2 uur na de geboorte van de placenta. Als er in 1 van de fases iets gebeurd waardoor de boel medisch wordt dan geldt de hele bevalling als medisch.
  zondag 19 juli 2015 @ 21:57:24 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154473494
Wat interessant toch, die kennis hier _O_
  zondag 19 juli 2015 @ 21:57:48 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154473509
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee als het goed is hoor je geen rekening te ontvangen. Er wordt namelijk 1 bevalling in rekening gebracht als geheel zeg maar.
Je bevalling bestaat uit 3 fasen, ontsluiting, persen/geboorte en het tijdperk tot 2 uur na de geboorte van de placenta. Als er in 1 van de fases iets gebeurd waardoor de boel medisch wordt dan geldt de hele bevalling als medisch.
Ah, ok. Hm, bij mij begon het volgens mij iets van 3-4 uur na de geboorte van de placenta. Maar dan zien ze het mogelijk toch gewoon als geheel. Of ik krijg over een half jaar alsnog de factuur :+
pi_154473591
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ah, ok. Hm, bij mij begon het volgens mij iets van 3-4 uur na de geboorte van de placenta. Maar dan zien ze het mogelijk toch gewoon als geheel. Of ik krijg over een half jaar alsnog de factuur :+
Kan goed hoor, meestal wordt die 2 uur niet heel nauw genomen als er zoiets gebeurt.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:55:26 #191
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154476470
Pfff... Volgens mij heb ik hier al beginnende weeën. Vanochtend om half 6 begonnen maar niet regelmatig. Maar moet wel mijn "ruime buik ademen" techniek van de cursus toepassen om het op te vangen. Maar tussen de weeën/krampen door is onze dochter wel heel actief. Dus ik twijfel of het nu wel begint of niet. Soms zit er een uur tussen en soms een half uur of een kwartier.
Ik ga nu proberen te slapen. Kijken wat de nacht brengt. :)
Oost west, mij best.
pi_154476663
Gek ook eigenlijk, die twee uur. Zou gewoon moeten zijn tot het echt helemaal is afgelopen en de hele boel gestabiliseerd is.

Sekmet gefeliciteerd met baby :*
LuDann sterkte met je opa.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:55 schreef Zomerzon01 het volgende:
Pfff... Volgens mij heb ik hier al beginnende weeën. Vanochtend om half 6 begonnen maar niet regelmatig. Maar moet wel mijn "ruime buik ademen" techniek van de cursus toepassen om het op te vangen. Maar tussen de weeën/krampen door is onze dochter wel heel actief. Dus ik twijfel of het nu wel begint of niet. Soms zit er een uur tussen en soms een half uur of een kwartier.
Ik ga nu proberen te slapen. Kijken wat de nacht brengt. :)
Spannend!

-------

Vanaf wanneer zijn jullie een zwangerschapsbh gaan dragen? Ik ben twee cups gegroeid maar begin nu uit mijn grootste bh te groeien (E) en ze beginnen zwaar te worden.

Zoek er wel een die aardig mee kan groeien, heb nog wel even te gaan. Wil er wel wat neerleggen ook, zo rond de 50. Iemand tips? Morgen even bij Livera kijken maar als jullie zaakjes in Utrecht kennen wil ik daar ook wel even heen gaan.
pi_154477027
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 00:04 schreef Myrr het volgende:
Gek ook eigenlijk, die twee uur. Zou gewoon moeten zijn tot het echt helemaal is afgelopen en de hele boel gestabiliseerd is.

En dat is dus bij 99 van de 100 mensen ook het geval binnen die tijd :) vandaar de twee uur ;)
Je moet het niet zozeer zien als een maximum tijd dat je zorg krijgt, maar als een minimum. Er moet iemand bij je zijn die verantwoordelijkheid qua zorg draagt tot ten minste die twee uur voorbij zijn. Als alle controles binnen die tijd gewoon keurig zijn verwacht je doorgaans geen problemen.

Een vroege fluxus kan in zeldzame gevallen tot 24 uur na de geboorte plaatsvinden en valt in principe onder de bevalling. Een late fluxus vindt soms in de kraamweek plaats of typisch gezien zo'n 3 weken na de bevalling. Dat laatste enkel bij vrouwen met stollingsproblemen zoals ziekte v willebrand. Dat valt dus niet meer onder je bevalling.
pi_154477336
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Geen pijnbestrijding gehad? Dan is het ook medisch.
pi_154479237
Gefeliciteetd met je mooie menneke Sekmeth!

MB, nou zeg. Wat een stom gedoe, het is al genoeg baalwerk as it is! Hoop dat je snel naar huis mag.

Hier gisteren dagje wezen winkelen met moe en zus. Loop zelf al weken item voor item super budget-verantwoord (en veelal tweedehands) bij elkaar te schrapen... (Maar supermooie dingetjes hoor! O+ )

Nou, die twee gingen als een nietsontziende tornado door de HEMA heen. Stond ik te dimdammen over twee vestjes ("die of die?"), pakt mijn moeder ze, pleurt ze in het mandje, en zegt: "alletwee!"

En mijn zus ging alleen in discussie over de maat. Want sommige pakjes "MOESTEN". "Ja, superschattig broekje zus, ja, mijn smaak, maar...." *en... hatseflats, in de mand* :D _O-

Dus nu heb ik vanalles gekregen van mijn moeder, inclusief een berenpakje met staartje. Echt te lief....

En ik was al zo blij met mijn splinternieuwe poezensetje, hahaha! Ben nu dus helemaaaal intens gelukkig met al die mooie spulletjes! :D

(Heb nu zelfs een stapel van die mysterieuze hydrofieldoekendingen in huis, yeah!)
  maandag 20 juli 2015 @ 05:54:13 #196
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154479534
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 00:32 schreef Troeta het volgende:

[..]

Geen pijnbestrijding gehad? Dan is het ook medisch.
Nee, geen pijnbestrijding idd. Dus ik ga maar gewoon uit van de soepele omgang met de 2uur regel.
pi_154479596
Zomerzon :% zet m op!

Sarah ^O^ mooi van je moeder en zus :). En een berenpak O+

MB goed dat je er op staat dat het vandaag gebeurd.
pi_154479706
Benieuwd of het heeft doorgezet Zomerzon! Succes in ieder geval!

Leuk winkelen Sara! :D

Hier baby nog in de buik!
  maandag 20 juli 2015 @ 07:40:11 #199
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154479788
Wat heerlijk zo winkelen Sar, en al die nieuwe spulletjes! O+

41 weken IMA, ga je voor een strippoging?

Na de laatste keer plassen vannacht rond 5 uur enorme pijn in m'n buik gekregen, met daarbij ook nog oefenweeën en hele pijnlijke harde buiken tussendoor. De constante pijn is gelukkig nu wat minder na paracetamol en een douche. Straks maar even de vk bellen. hoop steeds maar dat ik ga bevallen en dat het blaasgedoe dan over is, maar dat kan zo nog wel 2 weken duren. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154479834
Lastig al die onrust Mariposas! Ik herken inmiddels wel dat ik 's nachts (begin van de nacht) beter kan plassen. Tussen 23 en 2u moet ik er nu steeds wel twee of drie keer uit en dan is het ineens heel veel vergeleken met overdag. Maar bij mij is het daarna wel over gelukkig!

En morgenochtend hebben we overtijdconsult in het ziekenhuis, eens zien hoe de controles dan zijn. Voel me nog prima!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')