Ik had het daar kort over met de gynacealoog... We kregen het over de keuze ziekenhuisbevalling (niet medisch) of thuis bevallen. En ik zei dat ik het niet eerlijk vond voor mensen met minder geld, omdat ik mij voor kan stellen dat de eigen bijdrage dan best eens een probleem kan zijn...quote:Op zondag 19 juli 2015 21:15 schreef Mineola het volgende:
Even een snel vraagje, word je automatisch medisch als je in het ziekenhuis bevalt en een ruggenprik of een ander ziekenhuispijnstillingiets wil? Of ben je dan nog steeds poliklinisch (heet dat zo?) onder leiding van je vk en wordt er alleen even een anesthesist ingevlogen?
Anders gezegd, betekent het dat als je voor een ruggenprik kiest je geen eigen bijdrage meer voor je ziekenhuisbevalling hoeft te betalen?dat lijkt me niet toch?
Apartquote:Op zondag 19 juli 2015 21:28 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik had het daar kort over met de gynacealoog... We kregen het over de keuze ziekenhuisbevalling (niet medisch) of thuis bevallen. En ik zei dat ik het niet eerlijk vond voor mensen met minder geld, omdat ik mij voor kan stellen dat de eigen bijdrage dan best eens een probleem kan zijn...
Hij zei letterlijk tegen mij "Die vrouwen raad ik dan aan om, om een ruggenprik te vragen"
Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Apartdaar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.
Maar wat hier boven gezegd wordt klopt. In geval van pijnstilling wordt je bevalling medisch inderdaad. Net zoals je bevalling medisch wordt wanneer baby in het vruchtwater heeft gepoept. Dat heeft verder niets te maken met drempels verlagen voor pijnstilling voor mensen met krap budget oid maar puur voor de extra medische zorg die nodig is.
Jep. Fluxus zorgt idd voor een medische bevalling.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.
Het kan in Almere!quote:Op zondag 19 juli 2015 21:41 schreef mignonne het volgende:
Apart daar kun je vaak ook wel iets voor regelen op sociale indicatie hoor.
Johquote:Op zondag 19 juli 2015 21:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jep. Fluxus zorgt idd voor een medische bevalling.
Oh vastquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Nee als het goed is hoor je geen rekening te ontvangen. Er wordt namelijk 1 bevalling in rekening gebracht als geheel zeg maar.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Johdat wist ik echt niet. Ik dacht dat de huur van mijn kamer wel gewoon door mij betaald zou moeten worden voor de duur van de bevalling
. Ik kreeg de rekeningen voor de vwp en chromosomenonderzoek ook pas ruim anderhalf jaar na dato dus dacht dat het gewoon even op zich liet wachten
Ah, ok. Hm, bij mij begon het volgens mij iets van 3-4 uur na de geboorte van de placenta. Maar dan zien ze het mogelijk toch gewoon als geheel. Of ik krijg over een half jaar alsnog de factuurquote:Op zondag 19 juli 2015 21:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee als het goed is hoor je geen rekening te ontvangen. Er wordt namelijk 1 bevalling in rekening gebracht als geheel zeg maar.
Je bevalling bestaat uit 3 fasen, ontsluiting, persen/geboorte en het tijdperk tot 2 uur na de geboorte van de placenta. Als er in 1 van de fases iets gebeurd waardoor de boel medisch wordt dan geldt de hele bevalling als medisch.
Kan goed hoor, meestal wordt die 2 uur niet heel nauw genomen als er zoiets gebeurt.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ah, ok. Hm, bij mij begon het volgens mij iets van 3-4 uur na de geboorte van de placenta. Maar dan zien ze het mogelijk toch gewoon als geheel. Of ik krijg over een half jaar alsnog de factuur
Spannend!quote:Op zondag 19 juli 2015 23:55 schreef Zomerzon01 het volgende:
Pfff... Volgens mij heb ik hier al beginnende weeën. Vanochtend om half 6 begonnen maar niet regelmatig. Maar moet wel mijn "ruime buik ademen" techniek van de cursus toepassen om het op te vangen. Maar tussen de weeën/krampen door is onze dochter wel heel actief. Dus ik twijfel of het nu wel begint of niet. Soms zit er een uur tussen en soms een half uur of een kwartier.
Ik ga nu proberen te slapen. Kijken wat de nacht brengt.
En dat is dus bij 99 van de 100 mensen ook het geval binnen die tijdquote:Op maandag 20 juli 2015 00:04 schreef Myrr het volgende:
Gek ook eigenlijk, die twee uur. Zou gewoon moeten zijn tot het echt helemaal is afgelopen en de hele boel gestabiliseerd is.
Geen pijnbestrijding gehad? Dan is het ook medisch.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen rekening gehad voor mijn poliklinische bevalling. Is mijn hele bevalling met terugwerkende kracht dan medisch geworden omdat ik (ruim) daarna een fluxus gehad heb? Ik had namelijk verwacht dat ik voor het poliklinische gedeelte wel een rekening zou krijgen.
Nee, geen pijnbestrijding idd. Dus ik ga maar gewoon uit van de soepele omgang met de 2uur regel.quote:Op maandag 20 juli 2015 00:32 schreef Troeta het volgende:
[..]
Geen pijnbestrijding gehad? Dan is het ook medisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |