Die ga ik ook absoluut nog kijkenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:48 schreef minilot het volgende:
En heeft een eigen minserietje gekregen, zag ik net!
Ga ik proberen!!! Later.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Uitleg en recept:
http://leitesculinaria.com/32983/writings-milk-mayonnaise.html
Ja, maar dat kunnen ze blijkbaar nu nog niet doen of zo..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Mijn ouders hebben inmiddels 4 containers naast het huis staan, was dat geen optie bij jullie gemeente? Want al die plastic zakken overal - dan weet je toch bij voorbaat dat zoiets niet werkt voor veel mensen!
Oh ja, slapen![]()
Nou ja, ben je voor nu in elk geval onder de pannen. Wij hebben hier in heet dorp ook van die gratis zakken, maar die breng ik één keer in de week gewoon met de fiets weg.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:53 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo. Afvalprobleem opgelost. Vanaf 1 juli halen ze plastic/verpakkingen/blik apart op en 'mag' dat niet meer in de grijze container. Maar ja, het is het grootste deel van onze afvalberg en waar laat je het dan tussen de ophaaldagen in?? We krijgen er leuke plastic zakken voor maar buiten bewaren is geen optie ivm aanvreten door dieren, in de garage idem en binnen gaat het stinken en ligt het nogal in de weg.. Zo niet handig dus!! Dit is gelukkig wel een tijdelijke situatie, er komen centrale restafvalpunten en dan krijgen we een rolcontainer voor het plastic, maar tot die tijd zitten we er mooi wel mee..
Dus dit ding gekocht voor weinig:
[ afbeelding ]
Bewaren we daar het plastic en zo in. En tzt als de containers omgeruild zijn bewaren we er gewoon het restafval in.
Maar vind het wel een stom gedoehoop dat de gemeente haast gaat maken met de aanleg van die centrale punten zodat het gewoon opgehaald kan worden..
Ja leuk, hier wordt het heel handig opgehaald. Maar waar bewaar je het in de tussentijd?? Dat was het punt nu juist..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, ben je voor nu in elk geval onder de pannen. Wij hebben hier in heet dorp ook van die gratis zakken, maar die breng ik één keer in de week gewoon met de fiets weg.
Op de eettafel.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja leuk, hier wordt het heel handig opgehaald. Maar waar bewaar je het in de tussentijd?? Dat was het punt nu juist..
Ja, hier wordt het ook opgehaald. Eens in de zes weken ofzo.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja leuk, hier wordt het heel handig opgehaald. Maar waar bewaar je het in de tussentijd?? Dat was het punt nu juist..
Als ze het iedere week kwamen halen dan kon het gewoon binnen in de vuilnisbak, maar om de week wordt echt te krap. Dus vandaar de container buiten.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, hier wordt het ook opgehaald. Eens in de zes weken ofzo.![]()
Maar bij mij past het plastic afval van een week makkelijk in één zo'n zak, en als die vol is ga ik er gewoon zelf mee fietsen (weegt toch niks, al die plastic verpakkingen in een zak) naar de plasticcontainers aan de andere kant van het dorp en als die vol zit naar die van een dorp verderop.
Oh, zo. Snap ik. Maar als ik zou balen van een huis vol afval zou ik me niet gehinderd willen voelen door zo'n principe, zeker aangezien je met plastic natuurlijk niet met iets zwaars hoeft te slepen. Voor mij een kleine moeite vind ik, ook als ik er tien minuten mee op de fiets moet zitten. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb dat zelf wegbrengen overigens principieel geweigerd.Ik betaal verdorie voor het ophalen van het afval en dan zou ik het gros er van zelf gaan zitten wegbrengen?? Ja dááǵ!
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Oh! Ik maakte trowuens gisteren voor het eerst ei-loze mayonaise van.. melk! Blijkbaar kun je ijskoude melk opkloppen met olie (met behulp van staafmixer of blender) en dan krijg je een mayonaise-achtige (maar minder zware en meer fluffy) saus waar je heel makkelijk allerlei smaken aan toe kunt voegen. Ik vond het errrrrg lekker. Blijbaar kennen ze het in Portugal al lang en daar heet het maionese de leite. Leuk en makkelijk om te doen, zeer smakelijk en ook handig als je bijvoorbeeld geen rauwe eieren mag of wil! Tip dus.
Uitleg en recept:
[ afbeelding ]
Ik knikkerde het gewoon in de grijze bakquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, zo. Snap ik. Maar als ik zou balen van een huis vol afval zou ik me niet gehinderd willen voelen door zo'n principe, zeker aangezien je met plastic natuurlijk niet met iets zwaars hoeft te slepen. Voor mij een kleine moeite vind ik, ook als ik er tien minuten mee op de fiets moet zitten. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
En dat is het ook! Hele lichte structuur, maar wel 'stevig'.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Het ziet er in elk geval lekker uit.
Duidelijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:08 schreef TAV74 het volgende:
Zelf wegbrengen kan, maar dat moet dan wel weer steeds als het ding vol zit en dat gaat geheid vaak niet uitkomen, Punt is dat ik geen zak los buiten of ik de garage wil hebben staan want daar komen weer muizen en andere dieren bij. Die bak is dus bedoeld om afgesloten opslag te hebben
Spannend! Gaaf!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:17 schreef Sunnythesun het volgende:
25 augustus eerste dag meelopen op het HBO
ben echt zo enthousiast hier over!
bah..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:10 schreef Isegrim het volgende:
Mijn collega met darmkanker is overleden. Ergens in de 50 was hij. Nu vragen er collega's aan me 'of ik al van de schok ben bijgekomen'. Maar ik was eigenlijk niet geschokt. Weet niet zo goed hoe te reageren.
Naar altijd zoiets.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:10 schreef Isegrim het volgende:
Mijn collega met darmkanker is overleden. Ergens in de 50 was hij. Nu vragen er collega's aan me 'of ik al van de schok ben bijgekomen'. Maar ik was eigenlijk niet geschokt. Weet niet zo goed hoe te reageren.
dat werkt ook heel goed met sojamelk voor een veganistische saus.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Oh! Ik maakte trowuens gisteren voor het eerst ei-loze mayonaise van.. melk! Blijkbaar kun je ijskoude melk opkloppen met olie (met behulp van staafmixer of blender) en dan krijg je een mayonaise-achtige (maar minder zware en meer fluffy) saus waar je heel makkelijk allerlei smaken aan toe kunt voegen. Ik vond het errrrrg lekker. Blijbaar kennen ze het in Portugal al lang en daar heet het maionese de leite. Leuk en makkelijk om te doen, zeer smakelijk en ook handig als je bijvoorbeeld geen rauwe eieren mag of wil! Tip dus.
Uitleg en recept:
[ afbeelding ]
Mja, je weet het natuurlijk niet altijd.. Ik heb bij grotere bedrijven gewerkt waar ook wel vaker iemand kwam te overlijden zonder dat ik daar zelf nou heel erg mee zat, maar als er nu een collega van me zou overlijden (ik heb er maar vier, en daar zit ik de hele week mee in één ruimte en zie ze privé ook af en toe) is die impact natuurlijk een stuk groter.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:13 schreef Isegrim het volgende:
Ja, het is wel vreselijk voor zijn familie natuurlijk, maar mij raakt het niet heel erg, maar dat wordt wel van me verwacht blijkbaar. Dat voelt ongemakkelijk.
En met kokosmelk, ondekte ik een kwartier geleden!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:15 schreef Vork het volgende:
[..]
dat werkt ook heel goed met sojamelk voor een veganistische saus.
Nope, ging heel rap.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Naar altijd zoiets.![]()
Lang ziek geweest?
Nou ja, da's ook nogal een aanname.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:31 schreef Isegrim het volgende:
Moet ineens denken aan iemand die mij na de executie van Jamie máándenlang bleef vragen 'of het echt wel goed met me ging'. Alsof ze wílde dat ik een trauma had en teleurgesteld was dat het prima met me ging.
Dat was in dit geval wel aan de orde denk ik ja, projectie.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, da's ook nogal een aanname.Misschien wel gewoon oprecht bezorgd, omdat iemand zich in je situatie verplaatst en er zelf veel meer/langer 'last' van zou hebben dan jij had. Iedereen gaat anders met heftige situaties om en dat kan nog wel eens voor miscommunicatie zorgen, zeker als iemand z'n eigen manier van doen projecteert op hoe andere mensen met zaken omgaan.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:38 schreef minilot het volgende:
Toffe naam!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pyjamazweefvlieg
vind cocacolazweefvlieg ook wel een leukequote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:38 schreef minilot het volgende:
Toffe naam!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pyjamazweefvlieg
Die viel wat tegen, die spin-off van Rita.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik wist dat er eenPluto
TT zou komen
Die ga ik ook absoluut nog kijkenIk vind haar super
Bij ons is het ook de taak van mijn vriendquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen ster in.. Jos kan ze zelfs in de lucht gooien om ze om te draaien.:D Die doet doorgaans de pannenkoeken hier in huis.
Wiki telt ook af: Flyby of Plutoquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:54 schreef minilot het volgende:
Nog twee uur tot Pluto flyby!![]()
Ik vind het toch zo knap hè? Zo ver weg! *pruttel*
Klinkt zo goed! Voorbeeldjes?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh man oh man oh man wat hoop ik toch dat ik er bij die HBO-instelling inrol.. als ik zie wat voor cursussen en trainingen je daar als werknemer kan doen![]()
echt..
Allerlei onderwijsgerelateerde cursussen uiteraard, maar ook bijv. Cambridge Engelsquote:
Woah, dat is nogal een aanbod! Mooi hoor!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Allerlei onderwijsgerelateerde cursussen uiteraard, maar ook bijv. Cambridge Engels![]()
Hier staat de hele lijst: https://saxionacademy.sax(...)8D30C1257BA600432F72
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga zo een medewerker van Hollands Nieuwe door zijn twitterschermpje trekken
Nog stééds niet geregeld?!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga zo een medewerker van Hollands Nieuwe door zijn twitterschermpje trekken
Haha ja er zitten ook wel voor mij vrij nutteloze dingen tussenquote:
Ze schrijven abbo kosten af terwijl ik (door fouten van Zikko) al vanaf 13/6 niet meer kan bellen, mijn nr niet meer bekend is bij ze en niet kan inloggen.quote:
Aaargh, dat meen je niet! Vreselijk, dat soort 'gesprekken' waarbij er gewoon -niet- geluisterd wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ze schrijven abbo kosten af terwijl ik (door fouten van Zikko) al vanaf 13/6 niet meer kan bellen, mijn nr niet meer bekend is bij ze en niet kan inloggen.
Komt ie met een verkooppraatje dat het komt omdat mijn telefoon is afbetaald, ik wel een nieuw toestel kan bestellen en verlenging van het abbo kan kopen. Nu mét voordeel!
Le-zen is blijkbaar heel moeilijk als ik het hele verhaal al tig keer heb uitgelegd.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:28 schreef minilot het volgende:
Ah ja, met amandelmelk lukt het ook!![]()
[ afbeelding ]
Vegan mayo: links wasabi, rechts sriracha.
Goed, nu staat mijn koelkast dus vol met zes verschillende soorten maionese de leite..
Sjiggoquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:50 schreef Bluezz het volgende:
Ik kan er zo sjaggo en boos van worden, bah!
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:17 schreef Sunnythesun het volgende:
25 augustus eerste dag meelopen op het HBO
ben echt zo enthousiast hier over!
En dan een jaar wachten op de eerste beeldenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:51 schreef minilot het volgende:
Sentimenteel, maar toch ook wel tof dat de as van Pluto-ontdekker Clyde Tombaugh in/op de ruimtesonde New Horizons zit.![]()
[ afbeelding ]
(Inscriptie: "Interned herein are remains of American Clyde W. Tombaugh, discoverer of Pluto and the solar system’s ‘third zone’ Adelle and Muron’s boy, Patricia’s husband, Annette and Alden’s father, astronomer, teacher, punster, and friend: Clyde W. Tombaugh (1906-1997)")
Nog maar een paar uur!![]()
Nee, eerste beelden morgenochtend (onze tijd) al.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dan een jaar wachten op de eerste beelden
LIgt eraan hoe snel je dat gedaan hebt en hoe lang je buiten adem bentquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:32 schreef PdeHoog het volgende:
En mijn conditie is belabberdNet van huisje naar receptie en terug. Heuveltje af. Heuveltje op. Tikkie buiten adem
Smartboard en Preziquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Allerlei onderwijsgerelateerde cursussen uiteraard, maar ook bijv. Cambridge Engels![]()
Hier staat de hele lijst: https://saxionacademy.sax(...)8D30C1257BA600432F72
Niet snel en niet langquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:38 schreef TAV74 het volgende:
[..]
LIgt eraan hoe snel je dat gedaan hebt en hoe lang je buiten adem bent![]()
Ah, matige conditie dusquote:
Het is ook wel een beste bergquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:32 schreef PdeHoog het volgende:
En mijn conditie is belabberdNet van huisje naar receptie en terug. Heuveltje af. Heuveltje op. Tikkie buiten adem
Smartboardcursus is wel heel nuttig voor de oude garde die niet met veelvuldig computergebruik is opgegroeid of de docenten die uit het bedrijfsleven komen en nog nooit zo'n ding gezien hebbenquote:
Ik heb dat een tikkie onderschat jaquote:
Welnee, is goed voor jequote:
Vinden 'we' Pluto tegenwoordig weer gewoon een planeet, met een naam?quote:
Ah, ik dacht dat toen ze Pluto ineens geen planeet meer vonden, de naam officieel ook was vervangen met een code.quote:
Het eerste klopt, maar het tweede zegt niet niets.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat toen ze Pluto ineens geen planeet meer vonden, de naam officieel ook was vervangen met een code.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Gewoon elke dag doen, dan huppel je aan het eind van de week zo naar boven
Volgens mij was dat de laatste status ja. Pluto is een dwerg planeet.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vinden 'we' Pluto tegenwoordig weer gewoon een planeet, met een naam?
Nee hoor, gewoon op de bank!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Ga jij eens aan je conditie werken P! Wandelen met die hap in de mooie heuvels!
IMA!! waar ben je?? Nog steeds geen klein nieuw schepseltje?
Spanneeeeeeeeeeend!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon op de bank!
Jaja. Eerste 5km zit eropquote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Ga jij eens aan je conditie werken P! Wandelen met die hap in de mooie heuvels!
Beetje laat maar West-Kruiskade is Chinatown.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Markthal was leuk!! Gelukkig nu droog. Alleen we lopen nu ergens bij Pathe. Waar is leuk om te lopen? Hebben geen idee. En Chinatown weten we ook niet waar dat is (als t bestaat). Help haha.
Ah je hebt dat leuke stukje langs het beekje al gedaanquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jaja. Eerste 5km zit erop
http://connect.garmin.com/activity/833118775
Ik vind het ook ontzettendquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:44 schreef Sunnythesun het volgende:
Ah je hebt dat leuke stukje langs het beekje al gedaanzo mooi he met al die varens daar..
werkcoach is ook akkoord met mijn werkervaringsplek
Jahquote:
Ja echt hequote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:49 schreef Isabeau het volgende:
Maar je hebt kansen en kansen en deze klinkt gewoon tof
Ik zat nog te denken: is het voor jou niet ook een idee zo iets te proberen te vinden?? Zodat je CV een beetje up to date blijft.. En je gewoon een beetje in je vakgebied bekend blijft.. 'Nee' heb je..quote:
Zekerquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:51 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik zat nog te denken: is het voor jou niet ook een idee zo iets te proberen te vinden?? Zodat je CV een beetje up to date blijft.. En je gewoon een beetje in je vakgebied bekend blijft.. 'Nee' heb je..
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:11 schreef Lonaa het volgende:
Sun!
Hier ook baannieuws. Ik werd gebeld door het uitzendbureau, morgen even UWV bellen om te vragen of het gekke kinken in de kabels geeft, anders ga ik het traject in voor de technische helpdesk bij een groot telecom bedrijf.
quote:
Mooi stukje jaquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah je hebt dat leuke stukje langs het beekje al gedaanzo mooi he met al die varens daar.. stukje klimmen over de boomwortels
![]()
werkcoach is ook akkoord met mijn werkervaringsplek
Volgens mij heb ik daar een ijsvogel voorbij zien schieten.. er zitten sowieso veel gekraagde roodstaarten in het hele gebied.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mooi stukje jaMorgen ff terug met camera
Ze zijn altijd zo lekker op tijd hè, ziekenhuizen en rekeningenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:25 schreef Bluezz het volgende:
Brrrr eigen risico rekening over mijn dermatoloogbezoeken incl medicatie van okt vorig jaar ontvangen
Niet..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze zijn altijd zo lekker op tijd hè, ziekenhuizen en rekeningen(en ik vraag me nog steeds af hoe mensen in de bijstand of met een superlaag inkomen in godsnaam dat soort bedragen kunnen ophoesten)
Het is ook door g's chronische ziekte een flinke kostenpost bij ons. Gelukkig hebben we WAO en een baan!!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:43 schreef Isabeau het volgende:
Ze zijn altijd zo lekker op tijd hè, ziekenhuizen en rekeningen(en ik vraag me nog steeds af hoe mensen in de bijstand of met een superlaag inkomen in godsnaam dat soort bedragen kunnen ophoesten)
Het is voor heel veel Nederlanders denk ik een waanzinnige kostenpost. Vooral als je met z'n tweeën in de medische molen zit.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:01 schreef Bluezz het volgende:
Het is ook door g's chronische ziekte een flinke kostenpost bij ons. Gelukkig hebben we WAO en een baan!!
Heb alleen een compactje bij me. Gaat geen succes worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik daar een ijsvogel voorbij zien schieten.. er zitten sowieso veel gekraagde roodstaarten in het hele gebied.
720 euro per jaar hier dus extra kosten voor ons. Alsof ziek zijn niet al erg genoeg is, wordt je als chronisch zieke dus dubbel gestraft.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:20 schreef Isabeau het volgende:
Het is voor heel veel Nederlanders denk ik een waanzinnige kostenpost. Vooral als je met z'n tweeën in de medische molen zit.
Eigenlijk te gek voor woorden hè.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:33 schreef liedetector het volgende:
ik denk dat steeds meer mensen (ala amerikanen) zorg dus schrappen en nog ben je 110 per maand kwijt verplicht.... gekkenhuis
yupquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:19 schreef golfer het volgende:
720 euro per jaar hier dus extra kosten voor ons. Alsof ziek zijn niet al erg genoeg is, wordt je als chronisch zieke dus dubbel gestraft.
Compleet doorgeslagen! en een ziekenhuis (weten jij en blues vast alles van) moet dan ook nog eens commercieel gaan denken (krom)quote:
Ja, dat is één van mijn stokpaardjes omdat ik het zo belachelijk vindquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:34 schreef liedetector het volgende:
Compleet doorgeslagen! en een ziekenhuis (weten jij en blues vast alles van) moet dan ook nog eens commercieel gaan denken (krom)
Thnx (en dan bedoel ik dat mensen uit de praktijk het ook raar vinden)quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat is één van mijn stokpaardjes omdat ik het zo belachelijk vind
Die Cak-compensatie is al vorig jaar afgeschaft. Die krijgen chronisch zieken dus niet meer.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:25 schreef Isabeau het volgende:
yupNou krijg je als chronisch zieke ook automatisch een compensatie, maar die kreeg je voor dit hele eigen risico systeem ook al en was bedoeld voor de extra kosten die je als chronisch zieke toch al maakte.
Ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:33 schreef liedetector het volgende:
ik denk dat steeds meer mensen (ala amerikanen) zorg dus schrappen en nog ben je 110 per maand kwijt verplicht.... gekkenhuis
[sarcasme] gelukkig kost dat op die manier de samenleving niks, omdat zorg ontbreekt of te duur is [/sarsarme]quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:08 schreef Isegrim het volgende:
Zie ook de discussie over 'verwarde mensen'.
Dat klinkt echt tof!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:48 schreef Sunnythesun het volgende:
Jah3 klassen (3 leerjaren, van ieder 1) CCT meelopen, wellicht 2 studieloopbaangroepen (zijn de zelfde klassen namelijk). En dan zien we wel wat er nog bij gaat komen eventueel. We houden de opties open! Voor mij is iedere kans er één
Ah jammer. Onthou ik voor volgende keerquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Beetje laat maar West-Kruiskade is Chinatown.
Vooral als je bedenkt dat men wel luxe-artikelen als vakanties, auto's etc koopt.quote:
De miljarden reserves en winst van de zorgverzekeraars die niet ten goede komen aan premieverlagingen of goede medicijnen. Het dicteren door die zelfde zorgverzekeraars aan ziekenhuizen en doktoren en maatschappen wat wel of niet mag worden voorgeschreven... etc. etc.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:23 schreef PdeHoog het volgende:
Het enige dat me tegenstaat is het systeem. Het systeem is gewoon aan alle kanten rommelig. En zeker die 30 miljoen aan advertenties door zorgverzekeraars staat me ontzettend tegen
Oh...dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:32 schreef golfer het volgende:
[..]
De miljarden reserves en winst van de zorgverzekeraars die niet ten goede komen aan premieverlagingen of goede medicijnen. Het dicteren door die zelfde zorgverzekeraars aan ziekenhuizen en doktoren en maatschappen wat wel of niet mag worden voorgeschreven... etc. etc.
Gewoon alsjeblieft weer gewoon terug naar 1 publieke basisverzekering.
Ik vind de SP heel eerlijk gezegd gewoon bijzonder onrealistische ideeen hebben. Nou ja, die hadden ze in het verleden. Het enige goede punt is idd het zorgbeleid.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:39 schreef Bluezz het volgende:
Sorry voor het schreeuwerige van de sp, ook op hun site, ben daar ook niet zo van, maar ik sta er wel achter en ben het vrijwel altijd eens met zéker hun zorgbeleid.
Even wat anders nog 1 dagje werken in onzekerheid en dan donderdag.... de klapper.. word ik het wel of word ik het niet
Als ik het mij goed herinner, waren zij wel vaak de enigen die een groen stickertje van het CPB kregen voor hun begrotingen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind de SP heel eerlijk gezegd gewoon bijzonder onrealistische ideeen hebben. Nou ja, die hadden ze in het verleden. Het enige goede punt is idd het zorgbeleid.
Met onrealistisch bedoelde ik de uitvoerbaarheid. Niet de bekostiging. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik me de laatste jaren niet geheel in hun denkbeelden heb verdiept en het zorgbeleid via twitter door iemand onder mijn aandacht werd gebracht. En daar kon ik het wel mee eens zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als ik het mij goed herinner, waren zij wel vaak de enigen die een groen stickertje van het CPB kregen voor hun begrotingen.
Kloptquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:47 schreef golfer het volgende:
Renske Leijten in je Twitter is altijd leuk en goed. Topwijf.
Sorry hoor, maar de groep mensen die ik bedoel die die 375 niet kunnen ophoesten (en 750 is al helemaal een ramp) hebben ook geen auto en gaan ook nooit op vakantiequote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:23 schreef PdeHoog het volgende:
Vooral als je bedenkt dat men wel luxe-artikelen als vakanties, auto's etc koopt.
Zorg lijkt me een eerste levensbehoefteEn ja, het is duur maar over het algemeen heb je voor 120 eur per maand een vrijwel onbeperkte toegang tot de basiszorg. Het enige dat me tegenstaat is het systeem. Het systeem is gewoon aan alle kanten rommelig. En zeker die 30 miljoen aan advertenties door zorgverzekeraars staat me ontzettend tegen
Mooi gesproken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 07:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het altijd heel erg gewaardeerd heb dat golfer en Bluezz altijd zo achter een partij hebben gestaan die opkomt voor de allerarmsten in de samenleving. terwijl ze zelf niet tot die groep behoren. Dat zie je weinig. Ik ben het vaak niet met de SP eens, vraag me ook af of het allemaal wel haalbaar is wat ze zouden willen, maar vind het altijd nobel om aan de zwakkeren in een maatschappij te denken ipv alleen aan geld en meer geld en rijken nog rijker maken.
Nou vind ik het sowieso altijd wat triestig als mensen stemmen op een partij die hun eigen belangetjes het beste vertegenwoordigt, in plaats van op een partij waarvan ze denken dat de samenleving er werkelijk beter van wordt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 07:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het altijd heel erg gewaardeerd heb dat golfer en Bluezz altijd zo achter een partij hebben gestaan die opkomt voor de allerarmsten in de samenleving. terwijl ze zelf niet tot die groep behoren. Dat zie je weinig. Ik ben het vaak niet met de SP eens, vraag me ook af of het allemaal wel haalbaar is wat ze zouden willen, maar vind het altijd nobel om aan de zwakkeren in een maatschappij te denken ipv alleen aan geld en meer geld en rijken nog rijker maken.
Dat begrijp ik ook nooit zo goed.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:01 schreef Isegrim het volgende:
Nou vind ik het sowieso altijd wat triestig als mensen stemmen op een partij die hun eigen belangetjes het beste vertegenwoordigt, in plaats van op een partij waarvan ze denken dat de samenleving er werkelijk beter van wordt.
Isa gaat een taart bakken roerenquote:Op woensdag 15 juli 2015 07:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben vrij vandaag, dus ik moet taarten bakkenNou ja, 'bakken', 1 moest een mon chou taart worden, dus dat wordt taart bij elkaar roeren.
Eens!!quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou vind ik het sowieso altijd wat triestig als mensen stemmen op een partij die hun eigen belangetjes het beste vertegenwoordigt, in plaats van op een partij waarvan ze denken dat de samenleving er werkelijk beter van wordt.
Bijzonder allemaal hoorquote:Op woensdag 15 juli 2015 07:21 schreef minilot het volgende:
New Horizons is weer opgedoken! Alles is goed gegaan! Later in de ochtend de eerste supergoeie foto's van Pluto!
Ik vrees dat veel mensen denken dat als het voor hen goed is, het ook voor de maatschappij het beste is. Die denken helemaal niet verder dan hun neus lang is (of portemonnee dik)..quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vrees dat veel mensen denken dat als het voor hen goed is, het ook voor de maatschappij het beste is. Die denken helemaal niet verder dan hun neus lang is (of portemonnee dik)..
Ja maar mijn zusje is niet dom verder. Daarom irriteert het mij mateloos.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:32 schreef Bluezz het volgende:
Er zijn ook legio mensen die stemmen op de lijsttrekker omdat ie zo'n mooi jasje aanheeft
Ze stemt iig. Dat doet ook niet iedereen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat klopt.
Mijn zusje stemt VVD omdat ze denkt dat dat dé partij voor ondernemers is. Maar ze is het helemaal niet eens met de VVD.
Heb liever dat ze niet stemt dan dat ze VVD stemt eik.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ze stemt iig. Dat doet ook niet iedereen.
Deze gedachte heb ik ook al jaren... maar iedereen roept altijd : beter wel stemmen dan niet. Slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:59 schreef minilot het volgende:
'Ze stemt in elk geval', daar ben ik het ook niet mee eens hoor. Ik heb liever dat iemand niet stemt dan dat iemand met een onnozele motivatie stemt, als snap ik heus wel dat wat wel of niet onnozel is voor iedereen verschilt..
Maar ik zou het stiekem helemaal niet gek vinden als je een korte quiz kreeg over de globale standpunten van de verschillende partijen voordat je überhaupt het stemhok in mocht. Dat de uitslag van politieke verkiezingen voor een fors deel wordt bepaald door mensen die zich nergens in verdiepen en/of stemmen vanuit onderbuikgevoelens vind ik een knap onaangenaam aspect van democratie.
Waarmee je dus iedereen gaat weigeren die niet voldoende weet van de politieke programma's? Wat een bullshitquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:59 schreef minilot het volgende:
'Ze stemt in elk geval', daar ben ik het ook niet mee eens hoor. Ik heb liever dat iemand niet stemt dan dat iemand met een onnozele motivatie stemt, als snap ik heus wel dat wat wel of niet onnozel is voor iedereen verschilt..
Maar ik zou het stiekem helemaal niet gek vinden als je een korte quiz kreeg over de globale standpunten van de verschillende partijen voordat je überhaupt het stemhok in mocht. Dat de uitslag van politieke verkiezingen voor een fors deel wordt bepaald door mensen die zich nergens in verdiepen en/of stemmen vanuit onderbuikgevoelens vind ik een knap onaangenaam aspect van democratie.
Ik ben met je eens dat dat een basisbeginsel van democratie is. Maar het is ook de reden dat deze vorm van democratie niet bepaald altijd tot verstandig landsbeleid leidt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waarmee je dus iedereen gaat weigeren die niet voldoende weet van de politieke programma's? Wat een bullshitHet is aan een ieder om te bepalen waar hij of zij op wil stemmen ongeacht de beweegredenen. Dat is een basisbeginsel van de democratie.
Politiek levert per definitie geen verstandig landsbeleid op. Alle partijen zijn namelijk druk bezig hun eigen programma door te drukken, of dat nu vvd, pvv, sgp, sp of cda of whatever is. Als je verstandig landsbeleid wilt, dan zet je een stel onafhankelijke bestuurders neer zonder politieke connecties met een duidelijk doel en randvoorwaarden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat dat een basisbeginsel van democratie is. Maar het is ook de reden dat deze vorm van democratie niet bepaald altijd tot verstandig landsbeleid leidt.
Dan stem je dus per definitie nergens op? Je weet er namelijk nooit genoeg van. De situatie is vele, vele malen gecompliceerder dan dat jij denkt of denkt te weten. Kortom...je weet nooit genoeg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:48 schreef minilot het volgende:
(Overigens betreft ik het ook op mezelf hoor. Of het nou gaat om landsbelang, om regionale verkiezingen, een referendum of om iets heel kleinschaligs waarbij ik toevallig persoonlijk gevraagd word om mee te beslissen: als ik er niet voldoende vanaf weet weiger ik mee te beslissen.)
Daar heb je gelijk in, maar ik ben er in elk geval wel heel bewust mee bezig, en als het gaat om landelijke verkiezingen dan lees ik in elk geval álle partijprogramma's en ik denk er heel, heel goed over na. En ja, hoe ondemocratisch dat ook is, daarmee vind ik mijn stem intrinsiek meer 'waard' dan iemand die stemt op basis van een mooi jasje van een politicus, of omdat je ouders ook altijd zo gingen stemmen of weet ik veel wat.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dan stem je dus per definitie nergens op? Je weet er namelijk nooit genoeg van. De situatie is vele, vele malen gecompliceerder dan dat jij denkt of denkt te weten. Kortom...je weet nooit genoeg.
Het probleem is uiteraard dat er in de praktijk niet zoiets bestaat als een objectief vastgesteld duidelijk doel en objectief vastgestelde randvoorwaarden. Waar het uiteindelijk heen moet met de maatschappij, hoe deze ingericht moet worden en aan welke regels alles en iedereen moet voldoen, daarover verschillen mensen nu eenmaal enorm van mening. Op basis waarvan bepaal je hoe zo'n 'onafhankelijk' beleid eruit moet zien? Daarvoor zul je als je het nog enigszins democratisch wilt houden verschillende meningen toe moeten laten en dar draait dan uiteindelijk vanzelf weer op een politiek systeem uit. Je komt daar niet vanaf, je kunt hoogstens proberen om de volksvertegenwoordiging op een zo eerlijk en goed mogelijke manier te laten verlopen. En da's geen makkie.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Politiek levert per definitie geen verstandig landsbeleid op. Alle partijen zijn namelijk druk bezig hun eigen programma door te drukken, of dat nu vvd, pvv, sgp, sp of cda of whatever is. Als je verstandig landsbeleid wilt, dan zet je een stel onafhankelijke bestuurders neer zonder politieke connecties met een duidelijk doel en randvoorwaarden.
Aristocratie.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Politiek levert per definitie geen verstandig landsbeleid op. Alle partijen zijn namelijk druk bezig hun eigen programma door te drukken, of dat nu vvd, pvv, sgp, sp of cda of whatever is. Als je verstandig landsbeleid wilt, dan zet je een stel onafhankelijke bestuurders neer zonder politieke connecties met een duidelijk doel en randvoorwaarden.
Mee eens hoor, zo ziet mijn utopie er ook uit. Maar: macht corrumpeert nou eenmaal, dus je moet een soort controlerend apparaat hebben. En daarbij kom je toch niet helemaal onder politieke keuzes uit.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aristocratie.De leiding in handen van filosofen en andere wijzen.
Uiteraard is dat uiteindelijk wel zo.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:07 schreef Jagärtrut het volgende:
En wie bepaalt dat die wijze mannen nou echt wijs zijn? En wat is wijsheid?
Dat. Filosofen kunnen ook compleet van het padje af zijn qua onwerkbare ideeën. Dus, wie controleert dat allemaal?quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn ouders keken bijv enorm op tegen alle politici en alle doktoren etc.wilden daar geen kwaad woord over horen... zij zijn van de generatie 1915/1920.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:07 schreef Jagärtrut het volgende:
ik geloof dat het heel erg met de tijdsgeest te maken heeft, maar ook met opleidingsniveau. Ik merk dat hoe meer ik weet en leer, hoe kritischer ik over zogenaamde 'feiten' ben. Het journaal kijken kan soms een grote ergernis zijn, want hoe neutraal de NOS het probeert te brengen, dat lukt natuurlijk nooit helemaal. Voordat ik iets aanneem wil ik onderzoek zien, en dan het liefst ook verschillende onderzoeken over hetzelfde iets...quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mijn ouders keken bijv enorm op tegen alle politici en alle doktoren etc.wilden daar geen kwaad woord over horen... zij zijn van de generatie 1915/1920.
Ik snap dat niet, waren ze dan niet goed geinformeerd of zo? Want het zal met de competentie van deze mensen echt niet altijd zo goed gesteld zijn geweest. Net als nu.
Bepaalde dingen die je in huis hebt en op wil maken?quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Een ander onderwerp: vanavond krijgen we eters en ik heb absoluut geen inspiratie wat te koken. Het moet snel zijn, maar toch ook leuk. En vegetarisch.
Daar is een kliniek voor, een etage onder die waar B. werkt, die kunnen dat probleem zeer vakkundig voor je oplossen.quote:
niets in huis. Hoofdgerecht only denk ik, toetje doe ik wel wat fruit ofzo.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Bepaalde dingen die je in huis hebt en op wil maken?
Zoek je alleen een hoofdgerecht, of ook voor en toet?
Ik denk dat veel mensen dat in mindere mate wel hebben als het gaat over dingen waar ze veel van weten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik geloof dat het heel erg met de tijdsgeest te maken heeft, maar ook met opleidingsniveau. Ik merk dat hoe meer ik weet en leer, hoe kritischer ik over zogenaamde 'feiten' ben. Het journaal kijken kan soms een grote ergernis zijn, want hoe neutraal de NOS het probeert te brengen, dat lukt natuurlijk nooit helemaal.
Die twijfelfase ben ik al een paar jaar geleden ontgroeid, maar toch bedankt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar is een kliniek voor, een etage onder die waar B. werkt, die kunnen dat probleem zeer vakkundig voor je oplossen.
Ehh..quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
niets in huis. Hoofdgerecht only denk ik, toetje doe ik wel wat fruit ofzo.
Ik ben daar vrij cynisch over, Ik vrees dat heel veel mensen klakkeloos aannemen wat er voorbij komt, tenzij het niet in het gevormde wereldbeeld past. Kijk reacties op nieuwssite na en je weet genoeg. Of het gemak waarmee mensen de grootst mogelijke onzin op sociale media voor waar aannemen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen dat in mindere mate wel hebben als het gaat over dingen waar ze veel van weten.
Als ik in de reguliere media iets lees over attractieparken zeef ik er altijd zó een handvol stommiteiten uit.Mijn collega is professioneel dressuurrijdster en zit áltijd te piepen over fouten in de media als het over paarden gaat. En zo heeft bijna iedereen dat wel met eigen onderwerpen.
De enige conclusie die je daar dan uit kunt trekken is dat je het nieuws eigenlijk nooit zomaar klakkeloos kunt aannemen. :![]()
Ik weet nog dat ik alweer bijna tien jaar geleden 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk las, over hoe verslaggeving vanuit het Midden-Oosten nou in werkelijkheid verloopt. Dat was destijds wel een eye opener, inzake hoeveel je dat je op het journaal ziet echt met een gróte korrel zout moet nemen.
thanks!quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Ehh..
Dit at ik in elk geval een week of twee geleden, was erg lekker:
http://www.wildgreensands(...)-green-pancakes.html
Verder heb ik als tips vanuit mijn online receptenarchief (alles al gemaakt en lekker bevonden):
http://www.britishlarder.co.uk/grilled-yellow-pepper-soup/ (met goed stuk brood)
http://kirantarun.com/food/2013/03/29/lemongrass-egg-curry/
http://thewoksoflife.com/2015/05/vegetable-ramen/
https://cozyeats.wordpres(...)nd-artichoke-hearts/
http://thespicetrain.com/2015/02/08/mushroom-gruyere-tart/
http://gastronomyblog.com/2014/09/17/tomato-goat-cheese-cobbler/
http://www.seriouseats.co(...)olognese-recipe.html
http://globaltableadventu(...)y-aloor-domaloo-dum/ + naan
http://simpleveganblog.com/vegan-lentil-curry/
quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen dat in mindere mate wel hebben als het gaat over dingen waar ze veel van weten.
Als ik in de reguliere media iets lees over attractieparken zeef ik er altijd zó een handvol stommiteiten uit.Mijn collega is professioneel dressuurrijdster en zit áltijd te piepen over fouten in de media als het over paarden gaat. En zo heeft bijna iedereen dat wel met eigen onderwerpen.
De enige conclusie die je daar dan uit kunt trekken is dat je het nieuws eigenlijk nooit zomaar klakkeloos kunt aannemen. :![]()
Ik weet nog dat ik alweer bijna tien jaar geleden 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk las, over hoe verslaggeving vanuit het Midden-Oosten nou in werkelijkheid verloopt. Dat was destijds wel een eye opener, inzake hoeveel je dat je op het journaal ziet echt met een gróte korrel zout moet nemen.
Maar al die berichtgeving vormt wel je wereldbeeld!quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:56 schreef Isegrim het volgende:
Ook berichtgeving over landen als Iran en zelfs Noord-Korea bijvoorbeeld.
Daarom is het internet zo mooi. Want daar valt wél echte info te vinden. Je moet alleen wel handig zijn in googlen en schiften van informatie.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar al die berichtgeving vormt wel je wereldbeeld!
Nooit gezien, vanavond even kijken.quote:Dit is bijv een heel mooi TED praatje dat je ineens *boem* een ander wereldbeeld geeft (het is een oudje, dus ik denk dat iedereen die TED.com kent er wel bekend mee is):
http://www.ted.com/talks/(...)ver_seen?language=nl
'Onze man in Teheran' is ook een aanrader, blik op het dagelijks leven in Teheran, en hoe het beeld dat wij hebben van Iran gevormd wordt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar al die berichtgeving vormt wel je wereldbeeld!
Dit is bijv een heel mooi TED praatje dat je ineens *boem* een ander wereldbeeld geeft (het is een oudje, dus ik denk dat iedereen die TED.com kent er wel bekend mee is):
http://www.ted.com/talks/(...)ver_seen?language=nl
en ik denk dat het het schiften van informatie is wat zo lastig is. Waarom vertrouw je de ene bron wel en de andere niet?quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarom is het internet zo mooi. Want daar valt wél echte info te vinden. Je moet alleen wel handig zijn in googlen en schiften van informatie.
[..]
Nooit gezien, vanavond even kijken.
TED.
Daar zijn natuurlijk genoeg mogelijkheden voor, maar het probleem is dat het merendeel van de mensen klakkeloos aanneemt wat ze zien/lezen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en ik denk dat het het schiften van informatie is wat zo lastig is. Waarom vertrouw je de ene bron wel en de andere niet?
Dat is bizar ja. Is een mooie Andere Tijden over.quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:30 schreef liedetector het volgende:
Toevallig net (geen idee meer hoe ik erop kwam), me aan het verdiepen in Gladio en welke rol NL specifiek had, als we het dan hebben over politieke onbetrouwbaarheid vind ik dat een schitterend voorbeeld, democratie of niet....
quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:30 schreef liedetector het volgende:
Toevallig net (geen idee meer hoe ik erop kwam), me aan het verdiepen in Gladio en welke rol NL specifiek had, als we het dan hebben over politieke onbetrouwbaarheid vind ik dat een schitterend voorbeeld, democratie of niet....
De andere tijden waar Isegrim het over had kan ik ook niet meer vinden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef liedetector het volgende:
jammer dat de netwerk/reporter (moet ik even vanaf zien) docu over de koelkasten in de scheveningse bosjes verdwenen is....
Kortom....iedereen mag zijn stem uitbrengen, wat voor redenatie er dan ook achter zit. En verprutsen partijen het, dan worden ze vanzelf afgestraft. Dat is democratie.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Het probleem is uiteraard dat er in de praktijk niet zoiets bestaat als een objectief vastgesteld duidelijk doel en objectief vastgestelde randvoorwaarden. Waar het uiteindelijk heen moet met de maatschappij, hoe deze ingericht moet worden en aan welke regels alles en iedereen moet voldoen, daarover verschillen mensen nu eenmaal enorm van mening. Op basis waarvan bepaal je hoe zo'n 'onafhankelijk' beleid eruit moet zien? Daarvoor zul je als je het nog enigszins democratisch wilt houden verschillende meningen toe moeten laten en dar draait dan uiteindelijk vanzelf weer op een politiek systeem uit. Je komt daar niet vanaf, je kunt hoogstens proberen om de volksvertegenwoordiging op een zo eerlijk en goed mogelijke manier te laten verlopen. En da's geen makkie.
Alsjeblieft niet zegquote:Op woensdag 15 juli 2015 12:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aristocratie.De leiding in handen van filosofen en andere wijzen.
Gaat een blik werpen..quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is dit niet de betreffende reporter?
http://www.npogeschiedenis.nl/speler.WO_VPRO_035485.html
Ja hoorquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:11 schreef uniekhoorn het volgende:
P, hoe is het daar? Vermaak jij je nog wat?
quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo grappig, ik wandelde mijn rondje van 10 km, stond er een meneer bij een grote tuin en die vroeg mij binnen om even te kijken want hij zag mij zovaak wandelen (staat een grote afrastering om heen want vlak bij camping, zonder huis erop alleen enorme tuin)
Heb best lang met hem gekletst en heb veel kruisbessen, witte bessen mee gekregen... Lief toch?
De Illuminati hebben de aflevering weggehaald!quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De andere tijden waar Isegrim het over had kan ik ook niet meer vinden.
LOLquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:34 schreef Isegrim het volgende:
De Illuminati hebben de aflevering weggehaald!
Ook goed, als het dan maar geen zakenmensen à la Trump zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zegDoe dan een mix van filosofen en zakenmensen
Trumpquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ook goed, als het dan maar geen zakenmensen à la Trump zijn.
Wat nu dan?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:57 schreef liedetector het volgende:
Hahaha jij hebt ook zn laatste twitter misere gevolgd?
Dat pesterijtje met namecalling en dat hij daar dan helemaal boos en verontwaardigd op in gaat? En dat wil president van de VS worden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:57 schreef liedetector het volgende:
Hahaha jij hebt ook zn laatste twitter misere gevolgd?
oh, nog meer twitter miserequote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef liedetector het volgende:
nee ik bedoel die foto met nazi's erop... de cache is te vinden
*edit: hier dus http://www.dailydot.com/politics/donald-trump-nazi-picture/?tw=dd
Das ook nog een leuke jaquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh, dus niet zijn wisseling van tweets met die ontsnapte drugslord?
Wut?!quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef liedetector het volgende:
*edit: hier dus http://www.dailydot.com/politics/donald-trump-nazi-picture/?tw=dd
Ik heb net een klein stukje van die gekeken, en ik denk dat dat ook is wat ik ook in mijn hoofd had als Andere Tijden aflevering.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:08 schreef liedetector het volgende:
LHO net de reporter af gekeken en denk idd dat het degene was die ik niet kon vinden, leuk ook al die tegen strijdigheden in berichtgeving... *jumt
Funny how the mind plays tricksquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb net een klein stukje van die gekeken, en ik denk dat dat ook is wat ik ook in mijn hoofd had als Andere Tijden aflevering.
Nogal jaquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:06 schreef Isegrim het volgende:
Die man is echt van de pot gerukt. En gewoon een hele nare man.
Die gozer spoort echt niet.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef liedetector het volgende:
Maar hele volksstammen kijken op naar die man.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nogal jaWel briljant voer voor de comedyshows
The Daily Show en zo
Dat zeg je nou wel... maar ik ken niemand hoor!quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:23 schreef Isegrim het volgende:
Maar hele volksstammen kijken op naar die man.
Hier niet. Daar wel.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:26 schreef liedetector het volgende:
[..]
Dat zeg je nou wel... maar ik ken niemand hoor!
Genoeg mensen in Amerika die hem als een soort 'American Dream' zien hoor.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:26 schreef liedetector het volgende:
Dat zeg je nou wel... maar ik ken niemand hoor!
Hehe zag het in het LL-topic voorbij komen ja..quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:35 schreef golfer het volgende:
SunTav, jullie medewerking voor een wetenschappelijk onderzoek wordt gevraagd:
http://www.haarlemsdagbla(...)t&utm_medium=twitter
Hij gaat zelfs momenteel aan de leiding bij de peilingen van de republikeinse kiezers:quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Genoeg mensen in Amerika die hem als een soort 'American Dream' zien hoor.
Nou, dan acht ik de kans groot dat een democraat de verkiezingen gaat winnen als hij de republikeinse kandidaat wordtquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:47 schreef golfer het volgende:
Hij gaat zelfs momenteel aan de leiding bij de peilingen van de republikeinse kiezers:
http://www.volkskrant.nl/(...)peiling-vs~a4101408/
Never underestimate the power of the stupidquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dan acht ik de kans groot dat een democraat de verkiezingen gaat winnen als hij de republikeinse kandidaat wordt
Nou ja, dan ben ik toch heel erg van de 'elk volk krijgt de leiders die het verdient'quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Never underestimate the power of the stupid
Ja.. beetje jammer alleen dat dat ook voor de zgn 'wereldmachten' geldtquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, dan ben ik toch heel erg van de 'elk volk krijgt de leiders die het verdient'
Amerikanen vooral. En die sporen toch al nietquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar hele volksstammen kijken op naar die man.
Hillaryquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dan acht ik de kans groot dat een democraat de verkiezingen gaat winnen als hij de republikeinse kandidaat wordt
quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, dan ben ik toch heel erg van de 'elk volk krijgt de leiders die het verdient'
och hemelquote:
Nee, ze wordt hoogstwaarschijnlijk de kandidaat voor de Democrats. Ik heb het liefst Bernie natuurlijk, maar die is behoorlijk links voor Amerikaanse begrippen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:16 schreef liedetector het volgende:
hillary... je maakt een grapje he hoop ik?
Zou wel een stunt zijn, want de laatste democraat die op een normale manier een democraat opvolgt was halverwege de 19e eeuw.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is een socialist en in de USA staat dat ongeveer gelijk aan communist.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het liefst Bernie natuurlijk, maar die is behoorlijk links voor Amerikaanse begrippen.
Ons democratisch stelsel is soms een rotzooitje maar heel eerlijk gezegd....ten opzichte van dat van de VS is het wel een heeeeeeeeel stuk eerlijkerquote:Op woensdag 15 juli 2015 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ze wordt hoogstwaarschijnlijk de kandidaat voor de Democrats. Ik heb het liefst Bernie natuurlijk, maar die is behoorlijk links voor Amerikaanse begrippen.
Obba, obba, obba, obba, obba, obbaquote:Op woensdag 15 juli 2015 18:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Eens bedenken waar we morgen gaan eten in Rotterdam![]()
zo veel keuze, zo veel keuze..
Restaurant de Jong!quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Neh.. wil meer in de stad gaan eten
quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:24 schreef Sunnythesun het volgende:
het wordt morgen perfect terrasjessollicatieweer!!
Vrijdag niet!quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Jammer dat die goeie bakkert dicht is sun
quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:10 schreef Jagärtrut het volgende:
spannend, Bluezz! Hoe laat moet je ook alweer? Dan draaien de duimen hier. (Als ik het niet vergeet, ik vergeet tegenwoordig alles! Nieuwe bankrekening met nieuwe pincodes is een drama van hier tot tokio..)
Ja, heel goedkoop is het niet, wel een meer dan goede prijs/kwaliteit. Anders is er Tosca, nabij zwartjan/om de hoek van bakkerij. Mevrouw Meijer, ook erg goed (al heb ik geen idee hoe daar de prijzen tegenwoordig liggen).quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
wel leuk centraal, beetje aan de prijs
We willen vooral iets wat we hier niet snel kunnen krijgen. Vivu is sowieso een optie. Nazar gaat op de shortlistquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, heel goedkoop is het niet, wel een meer dan goede prijs/kwaliteit. Anders is er Tosca, nabij zwartjan/om de hoek van bakkerij. Mevrouw Meijer, ook erg goed (al heb ik geen idee hoe daar de prijzen tegenwoordig liggen).
Sansan.
Nog budgetair verantwoorder is Nazar (nabij Bazaar, wel een stuk beter en gezelliger dan die tweede).
Dan Sansan of De Jong. De Jong is echt topniveau en in zijn klasse niet duur (ik kan alleen niet in jullie portemonnee kijken; maar als je het kan missen, is het in elk geval de moeitequote:Op woensdag 15 juli 2015 19:18 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
We willen vooral iets wat we hier niet snel kunnen krijgen. Vivu is sowieso een optie. Nazar gaat op de shortlist(Bazaar heb ik nu wel gezien..)..
Wordt genoteerdquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan Sansan of De Jong. De Jong is echt topniveau en in zijn klasse niet duur (ik kan alleen niet in jullie portemonnee kijken; maar als je het kan missen, is het in elk geval de moeite) . Sansan is authentieke Szechuan-keuken (écht chinees) en in Nederland daarmee uniek.
http://www.volkskrant.nl/(...)-bord-eten~a3420801/
http://www.volkskrant.nl/(...)d-geweldig~a3259826/
Bertmans (ook Noord), hoort bij tapasrestaurant Destino. Bertmans is enkel open voor brunch/lunch. Zelf nog nooit bezocht, maar Destino's wel en die is erg goed.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:30 schreef Sunnythesun het volgende:
En er moet uiteraard ook nog geluncht worden.. 2xVrijdag denk ik markthalbezoekje met lunch (voor we naar het Zwartjangebied lopen
), dus voor donderdag nog iets bedenken ter plekke.
Pfoe, d'r zat hier ooit een goede Roti-tent om de hoek maar die is weg. De Palmboom schijnt goed te zijn, maar geen ervaring mee. Onder werktijd wel eens een Saoto gehaald op de w-Kruiskade, bij Kiem Foei. Die saoto was goed, maar geen idee wat dat over die tent in zijn geheel zegtquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:37 schreef Sunnythesun het volgende:
Het is wel bijna allemaal aziatisch wat je suggereert he.. op z'n minst oosters..
Geen goede surinamer in de aanbieding toevallig??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |