abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:45:16 #176
221912 minilot
Nancy boy
pi_154354695
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Waarmee je dus iedereen gaat weigeren die niet voldoende weet van de politieke programma's? Wat een bullshit :{w Het is aan een ieder om te bepalen waar hij of zij op wil stemmen ongeacht de beweegredenen. Dat is een basisbeginsel van de democratie.
Ik ben met je eens dat dat een basisbeginsel van democratie is. Maar het is ook de reden dat deze vorm van democratie niet bepaald altijd tot verstandig landsbeleid leidt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_154354759
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat dat een basisbeginsel van democratie is. Maar het is ook de reden dat deze vorm van democratie niet bepaald altijd tot verstandig landsbeleid leidt.
Politiek levert per definitie geen verstandig landsbeleid op. Alle partijen zijn namelijk druk bezig hun eigen programma door te drukken, of dat nu vvd, pvv, sgp, sp of cda of whatever is. Als je verstandig landsbeleid wilt, dan zet je een stel onafhankelijke bestuurders neer zonder politieke connecties met een duidelijk doel en randvoorwaarden.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:48:13 #178
221912 minilot
Nancy boy
pi_154354782
(Overigens betreft ik het ook op mezelf hoor. Of het nou gaat om landsbelang, om regionale verkiezingen, een referendum of om iets heel kleinschaligs waarbij ik toevallig persoonlijk gevraagd word om mee te beslissen: als ik er inhoudelijk niet voldoende vanaf weet weiger ik mee te beslissen.
Het feit dat iedereen zo eager is om bij elke beslissing die genomen wordt mee te moeten brullen zorgt voor een hoop gezeik in de wereld.)
pi_154354826
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:48 schreef minilot het volgende:
(Overigens betreft ik het ook op mezelf hoor. Of het nou gaat om landsbelang, om regionale verkiezingen, een referendum of om iets heel kleinschaligs waarbij ik toevallig persoonlijk gevraagd word om mee te beslissen: als ik er niet voldoende vanaf weet weiger ik mee te beslissen.)
Dan stem je dus per definitie nergens op? Je weet er namelijk nooit genoeg van. De situatie is vele, vele malen gecompliceerder dan dat jij denkt of denkt te weten. Kortom...je weet nooit genoeg.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:53:28 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_154354921
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dan stem je dus per definitie nergens op? Je weet er namelijk nooit genoeg van. De situatie is vele, vele malen gecompliceerder dan dat jij denkt of denkt te weten. Kortom...je weet nooit genoeg.
Daar heb je gelijk in, maar ik ben er in elk geval wel heel bewust mee bezig, en als het gaat om landelijke verkiezingen dan lees ik in elk geval álle partijprogramma's en ik denk er heel, heel goed over na. En ja, hoe ondemocratisch dat ook is, daarmee vind ik mijn stem intrinsiek meer 'waard' dan iemand die stemt op basis van een mooi jasje van een politicus, of omdat je ouders ook altijd zo gingen stemmen of weet ik veel wat.
Dat je nooit alles kunt weten, dat klopt helemaal, maar je kunt in elk geval je best doen zoveel mogelijk te weten te komen. En als je daar geen zin in hebt, ook prima, dat heb ik ook niet altijd en dan hou ik me er in zo'n geval ook inderdaad gewoon buiten.
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:00:47 #181
221912 minilot
Nancy boy
pi_154355148
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Politiek levert per definitie geen verstandig landsbeleid op. Alle partijen zijn namelijk druk bezig hun eigen programma door te drukken, of dat nu vvd, pvv, sgp, sp of cda of whatever is. Als je verstandig landsbeleid wilt, dan zet je een stel onafhankelijke bestuurders neer zonder politieke connecties met een duidelijk doel en randvoorwaarden.
Het probleem is uiteraard dat er in de praktijk niet zoiets bestaat als een objectief vastgesteld duidelijk doel en objectief vastgestelde randvoorwaarden. Waar het uiteindelijk heen moet met de maatschappij, hoe deze ingericht moet worden en aan welke regels alles en iedereen moet voldoen, daarover verschillen mensen nu eenmaal enorm van mening. Op basis waarvan bepaal je hoe zo'n 'onafhankelijk' beleid eruit moet zien? Daarvoor zul je als je het nog enigszins democratisch wilt houden verschillende meningen toe moeten laten en dar draait dan uiteindelijk vanzelf weer op een politiek systeem uit. Je komt daar niet vanaf, je kunt hoogstens proberen om de volksvertegenwoordiging op een zo eerlijk en goed mogelijke manier te laten verlopen. En da's geen makkie.
pi_154355170
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Aristocratie. *O* De leiding in handen van filosofen en andere wijzen. ^O^
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:02:53 #183
221912 minilot
Nancy boy
pi_154355204
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Aristocratie. *O* De leiding in handen van filosofen en andere wijzen. ^O^
Mee eens hoor, zo ziet mijn utopie er ook uit. Maar: macht corrumpeert nou eenmaal, dus je moet een soort controlerend apparaat hebben. En daarbij kom je toch niet helemaal onder politieke keuzes uit.
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:05:44 #184
221912 minilot
Nancy boy
pi_154355273
Daar komt bij dat een aristocratie in de praktijk lastig toe te passen is op een volk dat vooral de eigen stem gehoord wil hebben, en dat is met de mensheid de afgelopen decennia nou niet bepaald minder geworden. De bereidheid van mensen om zich te laten leiden door wijze mannen die het beste met ze voorhebben daalt volgens mij alleen maar.. En da's ergens ook wel weer te begrijpen. Hoe fijn het ook zou zijn.
pi_154355293
En wie bepaalt dat die wijze mannen nou echt wijs zijn? En wat is wijsheid?
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:09:09 #186
221912 minilot
Nancy boy
pi_154355335
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Uiteraard is dat uiteindelijk wel zo.
Maar goed, mensen die zich, ik noem maar wat, vurig willen houden aan de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens kun je wel veilig als 'beter' leidermateriaal beschouwen dan - bijvoorbeeld - een kwaaie, cynische misantroop. :)

Al kun je ook daar vast over debatteren. :')
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:13:13 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154355434
Ik ben beschikbaar.

/Dr.Ir. Klavan
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:14:11 #188
221912 minilot
Nancy boy
pi_154355459
Ik ook, dat spreekt voor zich. :+
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:17:11 #189
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_154355537
quote:
Dat. Filosofen kunnen ook compleet van het padje af zijn qua onwerkbare ideeën. Dus, wie controleert dat allemaal?
pi_154355538
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:14 schreef minilot het volgende:
Ik ook, dat spreekt voor zich. :+
:{w jij bent geen man..
pi_154355555
quote:
Mijn ouders keken bijv enorm op tegen alle politici en alle doktoren etc.wilden daar geen kwaad woord over horen... zij zijn van de generatie 1915/1920.
Ik snap dat niet, waren ze dan niet goed geinformeerd of zo? Want het zal met de competentie van deze mensen echt niet altijd zo goed gesteld zijn geweest. Net als nu. :P
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:20:59 #192
221912 minilot
Nancy boy
pi_154355624
quote:
16s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:17 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:{w jij bent geen man..
Wrijf het er maar in. }:|
pi_154355634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:18 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mijn ouders keken bijv enorm op tegen alle politici en alle doktoren etc.wilden daar geen kwaad woord over horen... zij zijn van de generatie 1915/1920.
Ik snap dat niet, waren ze dan niet goed geinformeerd of zo? Want het zal met de competentie van deze mensen echt niet altijd zo goed gesteld zijn geweest. Net als nu. :P
ik geloof dat het heel erg met de tijdsgeest te maken heeft, maar ook met opleidingsniveau. Ik merk dat hoe meer ik weet en leer, hoe kritischer ik over zogenaamde 'feiten' ben. Het journaal kijken kan soms een grote ergernis zijn, want hoe neutraal de NOS het probeert te brengen, dat lukt natuurlijk nooit helemaal. Voordat ik iets aanneem wil ik onderzoek zien, en dan het liefst ook verschillende onderzoeken over hetzelfde iets...
pi_154355647
Een ander onderwerp: vanavond krijgen we eters en ik heb absoluut geen inspiratie wat te koken. Het moet snel zijn, maar toch ook leuk. En vegetarisch.
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:23:05 #195
221912 minilot
Nancy boy
pi_154355680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Een ander onderwerp: vanavond krijgen we eters en ik heb absoluut geen inspiratie wat te koken. Het moet snel zijn, maar toch ook leuk. En vegetarisch.
Bepaalde dingen die je in huis hebt en op wil maken?
Zoek je alleen een hoofdgerecht, of ook voor en toet?
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:23:12 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154355684
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:20 schreef minilot het volgende:

Wrijf het er maar in. }:|
Daar is een kliniek voor, een etage onder die waar B. werkt, die kunnen dat probleem zeer vakkundig voor je oplossen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_154355702
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Bepaalde dingen die je in huis hebt en op wil maken?
Zoek je alleen een hoofdgerecht, of ook voor en toet?
niets in huis. Hoofdgerecht only denk ik, toetje doe ik wel wat fruit ofzo.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 juli 2015 @ 12:25:56 #198
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154355753
Democratie is zeer belangrijk alleen af en toe.... :+

En hoe veel je ook aan publieksparticipatie doet... Wijkplatforms, enquętes, wijkblaadjes, de straat op enz. Je trekt toch altijd dezelfde mensen aan. Mensen die op een normale manier hun politici weten te vinden. Dat heb ik nu wel geleerd van die jaren dat ik nu op het stadhuis en daarbuiten kom.

De grootste uitdaging is om die stille groep toch op een één of andere manier te bereiken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:28:19 #199
221912 minilot
Nancy boy
pi_154355806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik geloof dat het heel erg met de tijdsgeest te maken heeft, maar ook met opleidingsniveau. Ik merk dat hoe meer ik weet en leer, hoe kritischer ik over zogenaamde 'feiten' ben. Het journaal kijken kan soms een grote ergernis zijn, want hoe neutraal de NOS het probeert te brengen, dat lukt natuurlijk nooit helemaal.
Ik denk dat veel mensen dat in mindere mate wel hebben als het gaat over dingen waar ze veel van weten.
Als ik in de reguliere media iets lees over attractieparken zeef ik er altijd zķ een handvol stommiteiten uit. :Y Mijn collega is professioneel dressuurrijdster en zit áltijd te piepen over fouten in de media als het over paarden gaat. En zo heeft bijna iedereen dat wel met eigen onderwerpen.
De enige conclusie die je daar dan uit kunt trekken is dat je het nieuws eigenlijk nooit zomaar klakkeloos kunt aannemen. : :N

Ik weet nog dat ik alweer bijna tien jaar geleden 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk las, over hoe verslaggeving vanuit het Midden-Oosten nou in werkelijkheid verloopt. Dat was destijds wel een eye opener, inzake hoeveel je dat je op het journaal ziet echt met een grķte korrel zout moet nemen.
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:28:50 #200
221912 minilot
Nancy boy
pi_154355823
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Daar is een kliniek voor, een etage onder die waar B. werkt, die kunnen dat probleem zeer vakkundig voor je oplossen.
Die twijfelfase ben ik al een paar jaar geleden ontgroeid, maar toch bedankt. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')