Die ga ik ook absoluut nog kijkenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:48 schreef minilot het volgende:
En heeft een eigen minserietje gekregen, zag ik net!
Ga ik proberen!!! Later.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Uitleg en recept:
http://leitesculinaria.com/32983/writings-milk-mayonnaise.html
Ja, maar dat kunnen ze blijkbaar nu nog niet doen of zo..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Mijn ouders hebben inmiddels 4 containers naast het huis staan, was dat geen optie bij jullie gemeente? Want al die plastic zakken overal - dan weet je toch bij voorbaat dat zoiets niet werkt voor veel mensen!
Oh ja, slapen![]()
Nou ja, ben je voor nu in elk geval onder de pannen. Wij hebben hier in heet dorp ook van die gratis zakken, maar die breng ik één keer in de week gewoon met de fiets weg.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:53 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo. Afvalprobleem opgelost. Vanaf 1 juli halen ze plastic/verpakkingen/blik apart op en 'mag' dat niet meer in de grijze container. Maar ja, het is het grootste deel van onze afvalberg en waar laat je het dan tussen de ophaaldagen in?? We krijgen er leuke plastic zakken voor maar buiten bewaren is geen optie ivm aanvreten door dieren, in de garage idem en binnen gaat het stinken en ligt het nogal in de weg.. Zo niet handig dus!! Dit is gelukkig wel een tijdelijke situatie, er komen centrale restafvalpunten en dan krijgen we een rolcontainer voor het plastic, maar tot die tijd zitten we er mooi wel mee..
Dus dit ding gekocht voor weinig:
[ afbeelding ]
Bewaren we daar het plastic en zo in. En tzt als de containers omgeruild zijn bewaren we er gewoon het restafval in.
Maar vind het wel een stom gedoehoop dat de gemeente haast gaat maken met de aanleg van die centrale punten zodat het gewoon opgehaald kan worden..
Ja leuk, hier wordt het heel handig opgehaald. Maar waar bewaar je het in de tussentijd?? Dat was het punt nu juist..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, ben je voor nu in elk geval onder de pannen. Wij hebben hier in heet dorp ook van die gratis zakken, maar die breng ik één keer in de week gewoon met de fiets weg.
Op de eettafel.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja leuk, hier wordt het heel handig opgehaald. Maar waar bewaar je het in de tussentijd?? Dat was het punt nu juist..
Ja, hier wordt het ook opgehaald. Eens in de zes weken ofzo.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja leuk, hier wordt het heel handig opgehaald. Maar waar bewaar je het in de tussentijd?? Dat was het punt nu juist..
Als ze het iedere week kwamen halen dan kon het gewoon binnen in de vuilnisbak, maar om de week wordt echt te krap. Dus vandaar de container buiten.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, hier wordt het ook opgehaald. Eens in de zes weken ofzo.![]()
Maar bij mij past het plastic afval van een week makkelijk in één zo'n zak, en als die vol is ga ik er gewoon zelf mee fietsen (weegt toch niks, al die plastic verpakkingen in een zak) naar de plasticcontainers aan de andere kant van het dorp en als die vol zit naar die van een dorp verderop.
Oh, zo. Snap ik. Maar als ik zou balen van een huis vol afval zou ik me niet gehinderd willen voelen door zo'n principe, zeker aangezien je met plastic natuurlijk niet met iets zwaars hoeft te slepen. Voor mij een kleine moeite vind ik, ook als ik er tien minuten mee op de fiets moet zitten. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb dat zelf wegbrengen overigens principieel geweigerd.Ik betaal verdorie voor het ophalen van het afval en dan zou ik het gros er van zelf gaan zitten wegbrengen?? Ja dááǵ!
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Oh! Ik maakte trowuens gisteren voor het eerst ei-loze mayonaise van.. melk! Blijkbaar kun je ijskoude melk opkloppen met olie (met behulp van staafmixer of blender) en dan krijg je een mayonaise-achtige (maar minder zware en meer fluffy) saus waar je heel makkelijk allerlei smaken aan toe kunt voegen. Ik vond het errrrrg lekker. Blijbaar kennen ze het in Portugal al lang en daar heet het maionese de leite. Leuk en makkelijk om te doen, zeer smakelijk en ook handig als je bijvoorbeeld geen rauwe eieren mag of wil! Tip dus.
Uitleg en recept:
[ afbeelding ]
Ik knikkerde het gewoon in de grijze bakquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, zo. Snap ik. Maar als ik zou balen van een huis vol afval zou ik me niet gehinderd willen voelen door zo'n principe, zeker aangezien je met plastic natuurlijk niet met iets zwaars hoeft te slepen. Voor mij een kleine moeite vind ik, ook als ik er tien minuten mee op de fiets moet zitten. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
En dat is het ook! Hele lichte structuur, maar wel 'stevig'.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Het ziet er in elk geval lekker uit.
Duidelijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:08 schreef TAV74 het volgende:
Zelf wegbrengen kan, maar dat moet dan wel weer steeds als het ding vol zit en dat gaat geheid vaak niet uitkomen, Punt is dat ik geen zak los buiten of ik de garage wil hebben staan want daar komen weer muizen en andere dieren bij. Die bak is dus bedoeld om afgesloten opslag te hebben
Spannend! Gaaf!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:17 schreef Sunnythesun het volgende:
25 augustus eerste dag meelopen op het HBO
ben echt zo enthousiast hier over!
bah..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:10 schreef Isegrim het volgende:
Mijn collega met darmkanker is overleden. Ergens in de 50 was hij. Nu vragen er collega's aan me 'of ik al van de schok ben bijgekomen'. Maar ik was eigenlijk niet geschokt. Weet niet zo goed hoe te reageren.
Naar altijd zoiets.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:10 schreef Isegrim het volgende:
Mijn collega met darmkanker is overleden. Ergens in de 50 was hij. Nu vragen er collega's aan me 'of ik al van de schok ben bijgekomen'. Maar ik was eigenlijk niet geschokt. Weet niet zo goed hoe te reageren.
dat werkt ook heel goed met sojamelk voor een veganistische saus.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Oh! Ik maakte trowuens gisteren voor het eerst ei-loze mayonaise van.. melk! Blijkbaar kun je ijskoude melk opkloppen met olie (met behulp van staafmixer of blender) en dan krijg je een mayonaise-achtige (maar minder zware en meer fluffy) saus waar je heel makkelijk allerlei smaken aan toe kunt voegen. Ik vond het errrrrg lekker. Blijbaar kennen ze het in Portugal al lang en daar heet het maionese de leite. Leuk en makkelijk om te doen, zeer smakelijk en ook handig als je bijvoorbeeld geen rauwe eieren mag of wil! Tip dus.
Uitleg en recept:
[ afbeelding ]
Mja, je weet het natuurlijk niet altijd.. Ik heb bij grotere bedrijven gewerkt waar ook wel vaker iemand kwam te overlijden zonder dat ik daar zelf nou heel erg mee zat, maar als er nu een collega van me zou overlijden (ik heb er maar vier, en daar zit ik de hele week mee in één ruimte en zie ze privé ook af en toe) is die impact natuurlijk een stuk groter.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:13 schreef Isegrim het volgende:
Ja, het is wel vreselijk voor zijn familie natuurlijk, maar mij raakt het niet heel erg, maar dat wordt wel van me verwacht blijkbaar. Dat voelt ongemakkelijk.
En met kokosmelk, ondekte ik een kwartier geleden!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:15 schreef Vork het volgende:
[..]
dat werkt ook heel goed met sojamelk voor een veganistische saus.
Nope, ging heel rap.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Naar altijd zoiets.![]()
Lang ziek geweest?
Nou ja, da's ook nogal een aanname.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:31 schreef Isegrim het volgende:
Moet ineens denken aan iemand die mij na de executie van Jamie máándenlang bleef vragen 'of het echt wel goed met me ging'. Alsof ze wílde dat ik een trauma had en teleurgesteld was dat het prima met me ging.
Dat was in dit geval wel aan de orde denk ik ja, projectie.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, da's ook nogal een aanname.Misschien wel gewoon oprecht bezorgd, omdat iemand zich in je situatie verplaatst en er zelf veel meer/langer 'last' van zou hebben dan jij had. Iedereen gaat anders met heftige situaties om en dat kan nog wel eens voor miscommunicatie zorgen, zeker als iemand z'n eigen manier van doen projecteert op hoe andere mensen met zaken omgaan.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:38 schreef minilot het volgende:
Toffe naam!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pyjamazweefvlieg
vind cocacolazweefvlieg ook wel een leukequote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:38 schreef minilot het volgende:
Toffe naam!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pyjamazweefvlieg
Die viel wat tegen, die spin-off van Rita.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik wist dat er eenPluto
TT zou komen
Die ga ik ook absoluut nog kijkenIk vind haar super
Bij ons is het ook de taak van mijn vriendquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen ster in.. Jos kan ze zelfs in de lucht gooien om ze om te draaien.:D Die doet doorgaans de pannenkoeken hier in huis.
Wiki telt ook af: Flyby of Plutoquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:54 schreef minilot het volgende:
Nog twee uur tot Pluto flyby!![]()
Ik vind het toch zo knap hè? Zo ver weg! *pruttel*
Klinkt zo goed! Voorbeeldjes?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh man oh man oh man wat hoop ik toch dat ik er bij die HBO-instelling inrol.. als ik zie wat voor cursussen en trainingen je daar als werknemer kan doen![]()
echt..
Allerlei onderwijsgerelateerde cursussen uiteraard, maar ook bijv. Cambridge Engelsquote:
Woah, dat is nogal een aanbod! Mooi hoor!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Allerlei onderwijsgerelateerde cursussen uiteraard, maar ook bijv. Cambridge Engels![]()
Hier staat de hele lijst: https://saxionacademy.sax(...)8D30C1257BA600432F72
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga zo een medewerker van Hollands Nieuwe door zijn twitterschermpje trekken
Nog stééds niet geregeld?!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga zo een medewerker van Hollands Nieuwe door zijn twitterschermpje trekken
Haha ja er zitten ook wel voor mij vrij nutteloze dingen tussenquote:
Ze schrijven abbo kosten af terwijl ik (door fouten van Zikko) al vanaf 13/6 niet meer kan bellen, mijn nr niet meer bekend is bij ze en niet kan inloggen.quote:
Aaargh, dat meen je niet! Vreselijk, dat soort 'gesprekken' waarbij er gewoon -niet- geluisterd wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ze schrijven abbo kosten af terwijl ik (door fouten van Zikko) al vanaf 13/6 niet meer kan bellen, mijn nr niet meer bekend is bij ze en niet kan inloggen.
Komt ie met een verkooppraatje dat het komt omdat mijn telefoon is afbetaald, ik wel een nieuw toestel kan bestellen en verlenging van het abbo kan kopen. Nu mét voordeel!
Le-zen is blijkbaar heel moeilijk als ik het hele verhaal al tig keer heb uitgelegd.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:28 schreef minilot het volgende:
Ah ja, met amandelmelk lukt het ook!![]()
[ afbeelding ]
Vegan mayo: links wasabi, rechts sriracha.
Goed, nu staat mijn koelkast dus vol met zes verschillende soorten maionese de leite..
Sjiggoquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:50 schreef Bluezz het volgende:
Ik kan er zo sjaggo en boos van worden, bah!
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:17 schreef Sunnythesun het volgende:
25 augustus eerste dag meelopen op het HBO
ben echt zo enthousiast hier over!
En dan een jaar wachten op de eerste beeldenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:51 schreef minilot het volgende:
Sentimenteel, maar toch ook wel tof dat de as van Pluto-ontdekker Clyde Tombaugh in/op de ruimtesonde New Horizons zit.![]()
[ afbeelding ]
(Inscriptie: "Interned herein are remains of American Clyde W. Tombaugh, discoverer of Pluto and the solar system’s ‘third zone’ Adelle and Muron’s boy, Patricia’s husband, Annette and Alden’s father, astronomer, teacher, punster, and friend: Clyde W. Tombaugh (1906-1997)")
Nog maar een paar uur!![]()
Nee, eerste beelden morgenochtend (onze tijd) al.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dan een jaar wachten op de eerste beelden
LIgt eraan hoe snel je dat gedaan hebt en hoe lang je buiten adem bentquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:32 schreef PdeHoog het volgende:
En mijn conditie is belabberdNet van huisje naar receptie en terug. Heuveltje af. Heuveltje op. Tikkie buiten adem
Smartboard en Preziquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Allerlei onderwijsgerelateerde cursussen uiteraard, maar ook bijv. Cambridge Engels![]()
Hier staat de hele lijst: https://saxionacademy.sax(...)8D30C1257BA600432F72
Niet snel en niet langquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:38 schreef TAV74 het volgende:
[..]
LIgt eraan hoe snel je dat gedaan hebt en hoe lang je buiten adem bent![]()
Ah, matige conditie dusquote:
Het is ook wel een beste bergquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:32 schreef PdeHoog het volgende:
En mijn conditie is belabberdNet van huisje naar receptie en terug. Heuveltje af. Heuveltje op. Tikkie buiten adem
Smartboardcursus is wel heel nuttig voor de oude garde die niet met veelvuldig computergebruik is opgegroeid of de docenten die uit het bedrijfsleven komen en nog nooit zo'n ding gezien hebbenquote:
Ik heb dat een tikkie onderschat jaquote:
Welnee, is goed voor jequote:
Vinden 'we' Pluto tegenwoordig weer gewoon een planeet, met een naam?quote:
Ah, ik dacht dat toen ze Pluto ineens geen planeet meer vonden, de naam officieel ook was vervangen met een code.quote:
Het eerste klopt, maar het tweede zegt niet niets.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat toen ze Pluto ineens geen planeet meer vonden, de naam officieel ook was vervangen met een code.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Gewoon elke dag doen, dan huppel je aan het eind van de week zo naar boven
Volgens mij was dat de laatste status ja. Pluto is een dwerg planeet.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vinden 'we' Pluto tegenwoordig weer gewoon een planeet, met een naam?
Nee hoor, gewoon op de bank!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Ga jij eens aan je conditie werken P! Wandelen met die hap in de mooie heuvels!
IMA!! waar ben je?? Nog steeds geen klein nieuw schepseltje?
Spanneeeeeeeeeeend!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon op de bank!
Jaja. Eerste 5km zit eropquote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Ga jij eens aan je conditie werken P! Wandelen met die hap in de mooie heuvels!
Beetje laat maar West-Kruiskade is Chinatown.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Markthal was leuk!! Gelukkig nu droog. Alleen we lopen nu ergens bij Pathe. Waar is leuk om te lopen? Hebben geen idee. En Chinatown weten we ook niet waar dat is (als t bestaat). Help haha.
Ah je hebt dat leuke stukje langs het beekje al gedaanquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jaja. Eerste 5km zit erop
http://connect.garmin.com/activity/833118775
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |