quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen dat in mindere mate wel hebben als het gaat over dingen waar ze veel van weten.
Als ik in de reguliere media iets lees over attractieparken zeef ik er altijd zķ een handvol stommiteiten uit.Mijn collega is professioneel dressuurrijdster en zit áltijd te piepen over fouten in de media als het over paarden gaat. En zo heeft bijna iedereen dat wel met eigen onderwerpen.
De enige conclusie die je daar dan uit kunt trekken is dat je het nieuws eigenlijk nooit zomaar klakkeloos kunt aannemen. :![]()
Ik weet nog dat ik alweer bijna tien jaar geleden 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk las, over hoe verslaggeving vanuit het Midden-Oosten nou in werkelijkheid verloopt. Dat was destijds wel een eye opener, inzake hoeveel je dat je op het journaal ziet echt met een grķte korrel zout moet nemen.
Maar al die berichtgeving vormt wel je wereldbeeld!quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:56 schreef Isegrim het volgende:
Ook berichtgeving over landen als Iran en zelfs Noord-Korea bijvoorbeeld.
Daarom is het internet zo mooi. Want daar valt wél echte info te vinden. Je moet alleen wel handig zijn in googlen en schiften van informatie.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar al die berichtgeving vormt wel je wereldbeeld!
Nooit gezien, vanavond even kijken.quote:Dit is bijv een heel mooi TED praatje dat je ineens *boem* een ander wereldbeeld geeft (het is een oudje, dus ik denk dat iedereen die TED.com kent er wel bekend mee is):
http://www.ted.com/talks/(...)ver_seen?language=nl
'Onze man in Teheran' is ook een aanrader, blik op het dagelijks leven in Teheran, en hoe het beeld dat wij hebben van Iran gevormd wordt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar al die berichtgeving vormt wel je wereldbeeld!
Dit is bijv een heel mooi TED praatje dat je ineens *boem* een ander wereldbeeld geeft (het is een oudje, dus ik denk dat iedereen die TED.com kent er wel bekend mee is):
http://www.ted.com/talks/(...)ver_seen?language=nl
en ik denk dat het het schiften van informatie is wat zo lastig is. Waarom vertrouw je de ene bron wel en de andere niet?quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarom is het internet zo mooi. Want daar valt wél echte info te vinden. Je moet alleen wel handig zijn in googlen en schiften van informatie.
[..]
Nooit gezien, vanavond even kijken.
TED.
Daar zijn natuurlijk genoeg mogelijkheden voor, maar het probleem is dat het merendeel van de mensen klakkeloos aanneemt wat ze zien/lezen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en ik denk dat het het schiften van informatie is wat zo lastig is. Waarom vertrouw je de ene bron wel en de andere niet?
Dat is bizar ja. Is een mooie Andere Tijden over.quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:30 schreef liedetector het volgende:
Toevallig net (geen idee meer hoe ik erop kwam), me aan het verdiepen in Gladio en welke rol NL specifiek had, als we het dan hebben over politieke onbetrouwbaarheid vind ik dat een schitterend voorbeeld, democratie of niet....
quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:30 schreef liedetector het volgende:
Toevallig net (geen idee meer hoe ik erop kwam), me aan het verdiepen in Gladio en welke rol NL specifiek had, als we het dan hebben over politieke onbetrouwbaarheid vind ik dat een schitterend voorbeeld, democratie of niet....
De andere tijden waar Isegrim het over had kan ik ook niet meer vinden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef liedetector het volgende:
jammer dat de netwerk/reporter (moet ik even vanaf zien) docu over de koelkasten in de scheveningse bosjes verdwenen is....
Kortom....iedereen mag zijn stem uitbrengen, wat voor redenatie er dan ook achter zit. En verprutsen partijen het, dan worden ze vanzelf afgestraft. Dat is democratie.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Het probleem is uiteraard dat er in de praktijk niet zoiets bestaat als een objectief vastgesteld duidelijk doel en objectief vastgestelde randvoorwaarden. Waar het uiteindelijk heen moet met de maatschappij, hoe deze ingericht moet worden en aan welke regels alles en iedereen moet voldoen, daarover verschillen mensen nu eenmaal enorm van mening. Op basis waarvan bepaal je hoe zo'n 'onafhankelijk' beleid eruit moet zien? Daarvoor zul je als je het nog enigszins democratisch wilt houden verschillende meningen toe moeten laten en dar draait dan uiteindelijk vanzelf weer op een politiek systeem uit. Je komt daar niet vanaf, je kunt hoogstens proberen om de volksvertegenwoordiging op een zo eerlijk en goed mogelijke manier te laten verlopen. En da's geen makkie.
Alsjeblieft niet zegquote:Op woensdag 15 juli 2015 12:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aristocratie.De leiding in handen van filosofen en andere wijzen.
Gaat een blik werpen..quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is dit niet de betreffende reporter?
http://www.npogeschiedenis.nl/speler.WO_VPRO_035485.html
Ja hoorquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:11 schreef uniekhoorn het volgende:
P, hoe is het daar? Vermaak jij je nog wat?
quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo grappig, ik wandelde mijn rondje van 10 km, stond er een meneer bij een grote tuin en die vroeg mij binnen om even te kijken want hij zag mij zovaak wandelen (staat een grote afrastering om heen want vlak bij camping, zonder huis erop alleen enorme tuin)
Heb best lang met hem gekletst en heb veel kruisbessen, witte bessen mee gekregen... Lief toch?
De Illuminati hebben de aflevering weggehaald!quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De andere tijden waar Isegrim het over had kan ik ook niet meer vinden.
LOLquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:34 schreef Isegrim het volgende:
De Illuminati hebben de aflevering weggehaald!
Ook goed, als het dan maar geen zakenmensen ā la Trump zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zegDoe dan een mix van filosofen en zakenmensen
Trumpquote:Op woensdag 15 juli 2015 16:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ook goed, als het dan maar geen zakenmensen ā la Trump zijn.
Wat nu dan?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:57 schreef liedetector het volgende:
Hahaha jij hebt ook zn laatste twitter misere gevolgd?
Dat pesterijtje met namecalling en dat hij daar dan helemaal boos en verontwaardigd op in gaat? En dat wil president van de VS worden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:57 schreef liedetector het volgende:
Hahaha jij hebt ook zn laatste twitter misere gevolgd?
oh, nog meer twitter miserequote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef liedetector het volgende:
nee ik bedoel die foto met nazi's erop... de cache is te vinden
*edit: hier dus http://www.dailydot.com/politics/donald-trump-nazi-picture/?tw=dd
Das ook nog een leuke jaquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh, dus niet zijn wisseling van tweets met die ontsnapte drugslord?
Wut?!quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef liedetector het volgende:
*edit: hier dus http://www.dailydot.com/politics/donald-trump-nazi-picture/?tw=dd
Ik heb net een klein stukje van die gekeken, en ik denk dat dat ook is wat ik ook in mijn hoofd had als Andere Tijden aflevering.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:08 schreef liedetector het volgende:
LHO net de reporter af gekeken en denk idd dat het degene was die ik niet kon vinden, leuk ook al die tegen strijdigheden in berichtgeving... *jumt
Funny how the mind plays tricksquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb net een klein stukje van die gekeken, en ik denk dat dat ook is wat ik ook in mijn hoofd had als Andere Tijden aflevering.
Nogal jaquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:06 schreef Isegrim het volgende:
Die man is echt van de pot gerukt. En gewoon een hele nare man.
Die gozer spoort echt niet.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef liedetector het volgende:
Maar hele volksstammen kijken op naar die man.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nogal jaWel briljant voer voor de comedyshows
The Daily Show en zo
Dat zeg je nou wel... maar ik ken niemand hoor!quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:23 schreef Isegrim het volgende:
Maar hele volksstammen kijken op naar die man.
Hier niet. Daar wel.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:26 schreef liedetector het volgende:
[..]
Dat zeg je nou wel... maar ik ken niemand hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |