abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154356571
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen dat in mindere mate wel hebben als het gaat over dingen waar ze veel van weten.
Als ik in de reguliere media iets lees over attractieparken zeef ik er altijd zķ een handvol stommiteiten uit. :Y Mijn collega is professioneel dressuurrijdster en zit áltijd te piepen over fouten in de media als het over paarden gaat. En zo heeft bijna iedereen dat wel met eigen onderwerpen.
De enige conclusie die je daar dan uit kunt trekken is dat je het nieuws eigenlijk nooit zomaar klakkeloos kunt aannemen. : :N

Ik weet nog dat ik alweer bijna tien jaar geleden 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk las, over hoe verslaggeving vanuit het Midden-Oosten nou in werkelijkheid verloopt. Dat was destijds wel een eye opener, inzake hoeveel je dat je op het journaal ziet echt met een grķte korrel zout moet nemen.
:Y Ook berichtgeving over landen als Iran en zelfs Noord-Korea bijvoorbeeld.
pi_154356589
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:56 schreef Isegrim het volgende:

:Y Ook berichtgeving over landen als Iran en zelfs Noord-Korea bijvoorbeeld.
Maar al die berichtgeving vormt wel je wereldbeeld!

Dit is bijv een heel mooi TED praatje dat je ineens *boem* een ander wereldbeeld geeft (het is een oudje, dus ik denk dat iedereen die TED.com kent er wel bekend mee is):
http://www.ted.com/talks/(...)ver_seen?language=nl
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154357019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarom is het internet zo mooi. Want daar valt wél echte info te vinden. Je moet alleen wel handig zijn in googlen en schiften van informatie.

quote:
Dit is bijv een heel mooi TED praatje dat je ineens *boem* een ander wereldbeeld geeft (het is een oudje, dus ik denk dat iedereen die TED.com kent er wel bekend mee is):
Nooit gezien, vanavond even kijken.

TED. _O_
pi_154357131
En dit had ook niemand verwacht natuurlijk:

http://www.nu.nl/gezondhe(...)g-niet-goed-in-.html

...
pi_154357383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

'Onze man in Teheran' is ook een aanrader, blik op het dagelijks leven in Teheran, en hoe het beeld dat wij hebben van Iran gevormd wordt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_154357467
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daarom is het internet zo mooi. Want daar valt wél echte info te vinden. Je moet alleen wel handig zijn in googlen en schiften van informatie.

[..]

Nooit gezien, vanavond even kijken.

TED. _O_
en ik denk dat het het schiften van informatie is wat zo lastig is. Waarom vertrouw je de ene bron wel en de andere niet?
pi_154357711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en ik denk dat het het schiften van informatie is wat zo lastig is. Waarom vertrouw je de ene bron wel en de andere niet?
Daar zijn natuurlijk genoeg mogelijkheden voor, maar het probleem is dat het merendeel van de mensen klakkeloos aanneemt wat ze zien/lezen.
pi_154359406
Toevallig net (geen idee meer hoe ik erop kwam), me aan het verdiepen in Gladio en welke rol NL specifiek had, als we het dan hebben over politieke onbetrouwbaarheid vind ik dat een schitterend voorbeeld, democratie of niet....
pi_154360072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:30 schreef liedetector het volgende:
Toevallig net (geen idee meer hoe ik erop kwam), me aan het verdiepen in Gladio en welke rol NL specifiek had, als we het dan hebben over politieke onbetrouwbaarheid vind ik dat een schitterend voorbeeld, democratie of niet....
Dat is bizar ja. Is een mooie Andere Tijden over.
  woensdag 15 juli 2015 @ 15:11:42 #216
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_154360439
Het leven is 1 kinderachtige spel.
Van oorlogje spelen tot bedrijven tot politiek.

Er wordt zoveel bedacht en beloofd.. En daarbij laten mensen zich graag voor gek houden.

P, hoe is het daar? Vermaak jij je nog wat?

Zo grappig, ik wandelde mijn rondje van 10 km, stond er een meneer bij een grote tuin en die vroeg mij binnen om even te kijken want hij zag mij zovaak wandelen (staat een grote afrastering om heen want vlak bij camping, zonder huis erop alleen enorme tuin)
Heb best lang met hem gekletst en heb veel kruisbessen, witte bessen mee gekregen... Lief toch?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 15 juli 2015 @ 15:13:45 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154360512
Goh, wat een verrassing:
http://nos.nl/artikel/204(...)alden-mh17-neer.html en dan meteen deze zo voorspelbare Russische reactie:
http://nos.nl/artikel/204(...)-tribunaal-mh17.html
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_154360988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:30 schreef liedetector het volgende:
pi_154361209
quote:
Ja die had ik ooit al eens gezien idd
pi_154361424
jammer dat de netwerk/reporter (moet ik even vanaf zien) docu over de koelkasten in de scheveningse bosjes verdwenen is....
pi_154361799
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef liedetector het volgende:
jammer dat de netwerk/reporter (moet ik even vanaf zien) docu over de koelkasten in de scheveningse bosjes verdwenen is....
De andere tijden waar Isegrim het over had kan ik ook niet meer vinden.

Is dit niet de betreffende reporter?
http://www.npogeschiedenis.nl/speler.WO_VPRO_035485.html
pi_154361909
Moest ff gezellig doen hier op vakantie :P

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Het probleem is uiteraard dat er in de praktijk niet zoiets bestaat als een objectief vastgesteld duidelijk doel en objectief vastgestelde randvoorwaarden. Waar het uiteindelijk heen moet met de maatschappij, hoe deze ingericht moet worden en aan welke regels alles en iedereen moet voldoen, daarover verschillen mensen nu eenmaal enorm van mening. Op basis waarvan bepaal je hoe zo'n 'onafhankelijk' beleid eruit moet zien? Daarvoor zul je als je het nog enigszins democratisch wilt houden verschillende meningen toe moeten laten en dar draait dan uiteindelijk vanzelf weer op een politiek systeem uit. Je komt daar niet vanaf, je kunt hoogstens proberen om de volksvertegenwoordiging op een zo eerlijk en goed mogelijke manier te laten verlopen. En da's geen makkie.
Kortom....iedereen mag zijn stem uitbrengen, wat voor redenatie er dan ook achter zit. En verprutsen partijen het, dan worden ze vanzelf afgestraft. Dat is democratie.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_154361960
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Aristocratie. *O* De leiding in handen van filosofen en andere wijzen. ^O^
Alsjeblieft niet zeg :o Doe dan een mix van filosofen en zakenmensen :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_154361986
quote:
Gaat een blik werpen..

Niet helemaal welke ik zocht, maar wel tof! thnx

Hmmmm indirect idd (denk dat ik erop kwam door Sam Klepper) is t m misschien wel!!! link met onderwereld en wapens maken ze ieg
pi_154362127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:11 schreef uniekhoorn het volgende:
P, hoe is het daar? Vermaak jij je nog wat?

Ja hoor :)
pi_154362254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo grappig, ik wandelde mijn rondje van 10 km, stond er een meneer bij een grote tuin en die vroeg mij binnen om even te kijken want hij zag mij zovaak wandelen (staat een grote afrastering om heen want vlak bij camping, zonder huis erop alleen enorme tuin)
Heb best lang met hem gekletst en heb veel kruisbessen, witte bessen mee gekregen... Lief toch?
:D ik dacht eerst: oh leuk! En toen: eh, was dat wel veilig?
Zo ken ik een mevrouw van mijn wandelingen. Die kwam ik tegen in het ziekenhuis en ze zei dat ze mij zo vaak zag lopen! En toen ben ik eerst gaan zwaaien als ik langs liep, toen kletsen en nu ook af en toe gewoon een kop thee :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154362734
pi_154362902
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De andere tijden waar Isegrim het over had kan ik ook niet meer vinden.

De Illuminati hebben de aflevering weggehaald! :o
pi_154362919
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:27 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Fly-by shooting. ;(
pi_154363159
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:27 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_154363240
Oh ja. Ik ben zaterdag in de buurt van Amsterdam. En nou kan ik in mijn eentje in de buurt van Amsterdam mezelf heus wel een paar uur vermaken, maar misschien is er iemand die ook wat vermaak nodig heeft. In de buurt van Amsterdam.

Ik heb aangeboden met iemand mee te reizen met de trein op zaterdag omdat anders het volle pond betaald moet worden voor het treinkaartje en met mij meereizen is 40% korting en ik reis gratis
pi_154363247
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:34 schreef Isegrim het volgende:
De Illuminati hebben de aflevering weggehaald! :o
LOL

k geloof niet in complotten in het algemeen, maar dit si we lboeiend gewoon
pi_154363445
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet zeg :o Doe dan een mix van filosofen en zakenmensen :D
Ook goed, als het dan maar geen zakenmensen ā la Trump zijn.
pi_154363555
Hahaha jij hebt ook zn laatste twitter misere gevolgd?
pi_154363578
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ook goed, als het dan maar geen zakenmensen ā la Trump zijn.
Trump :') 1 van de 15 bijzonder ongeloofwaardige presidentskandidaten in de VS :') DAT is nou een drama-democratie _O-
pi_154363591
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:57 schreef liedetector het volgende:
Wat nu dan?
pi_154363616
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:57 schreef liedetector het volgende:
Dat pesterijtje met namecalling en dat hij daar dan helemaal boos en verontwaardigd op in gaat? En dat wil president van de VS worden.
pi_154363768
nee ik bedoel die foto met nazi's erop... de cache is te vinden

*edit: hier dus http://www.dailydot.com/politics/donald-trump-nazi-picture/?tw=dd
pi_154363807
Oh, dus niet zijn wisseling van tweets met die ontsnapte drugslord? :P
pi_154363817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef liedetector het volgende:

*edit: hier dus http://www.dailydot.com/politics/donald-trump-nazi-picture/?tw=dd
oh, nog meer twitter misere :')
pi_154363849
Die man is echt van de pot gerukt. En gewoon een hele nare man.
pi_154363874
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh, dus niet zijn wisseling van tweets met die ontsnapte drugslord? :P
Das ook nog een leuke ja
  woensdag 15 juli 2015 @ 17:07:38 #243
221912 minilot
Nancy boy
pi_154363908
Minibaklavapannenoektaartje uit het pannenkoekenboek van de Efteling:

Ik dacht, weet je wat: ik doe gewoon niet de hele taart voor tien tot twaalf personen, gemaakt van een grote stapel grote pannenkoeken *)

M'n piepkleinste koekenpannetje gebruikt en een uitsteker. Is wel voldoende zo. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_154363930
LHO net de reporter af gekeken en denk idd dat het degene was die ik niet kon vinden, leuk ook al die tegen strijdigheden in berichtgeving... *jumt
  woensdag 15 juli 2015 @ 17:08:58 #245
221912 minilot
Nancy boy
pi_154363958
quote:

Wut?! :')
pi_154363966
Mini je spoort niet! (is gewoon blij weer een volledig maal te doen op een dag dat ik niet fulltime weg ben...)
  woensdag 15 juli 2015 @ 17:11:12 #247
221912 minilot
Nancy boy
pi_154364046
Ik had vrij vanmiddag. :7
pi_154364055
even so!
pi_154364108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:08 schreef liedetector het volgende:
LHO net de reporter af gekeken en denk idd dat het degene was die ik niet kon vinden, leuk ook al die tegen strijdigheden in berichtgeving... *jumt
Ik heb net een klein stukje van die gekeken, en ik denk dat dat ook is wat ik ook in mijn hoofd had als Andere Tijden aflevering.
pi_154364167
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb net een klein stukje van die gekeken, en ik denk dat dat ook is wat ik ook in mijn hoofd had als Andere Tijden aflevering.
Funny how the mind plays tricks
pi_154364324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:06 schreef Isegrim het volgende:
Die man is echt van de pot gerukt. En gewoon een hele nare man.
Nogal ja :{ Wel briljant voer voor de comedyshows :D The Daily Show en zo _O-
  woensdag 15 juli 2015 @ 17:22:07 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154364373
quote:

Die gozer spoort echt niet. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_154364399
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nogal ja :{ Wel briljant voer voor de comedyshows :D The Daily Show en zo _O-
Maar hele volksstammen kijken op naar die man. :'(
pi_154364489
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:23 schreef Isegrim het volgende:
Maar hele volksstammen kijken op naar die man. :'(
Dat zeg je nou wel... maar ik ken niemand hoor!
pi_154364530
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:26 schreef liedetector het volgende:

[..]

Dat zeg je nou wel... maar ik ken niemand hoor!
Hier niet. Daar wel. :Y Naast alle ridiculisering ook altijd bewonderende reacties. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')