quote:Op maandag 13 juli 2015 22:17 schreef Slobeend het volgende:
In het kader van mechanische doping. Beelden van Froome online van beklimming Mont Ventoux 2013 met wattages en hartslag.twitter:oufeh twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:16:58Now online, Froome SRM datas on Ventoux 2013, courtesy @festinaboy http://t.co/CCVdhh8Ruj reageer retweet
twitter:Scienceofsport twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:42:53Jump to 27:50 in video for the attack. 400W to 650W, stays > 550 for 30s, and HR barely shifts: https://t.co/I7Jyed8aKH I've no explanation reageer retweet
twitter:Digger_forum twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:50:43Heart rate of 157 at 373 watts. Heart rate of 156 at 1023 watts. reageer retweet
quote:Op maandag 13 juli 2015 22:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Vooral omdat deze vent gewoon 2 jaar eerder nog gediskwalificeerd werd voor het hangen aan motoren op beklimmingen. Wielrennen.
Overigens lijkt mij die data gewoonweg niet te kloppen, want zo'n kleine jump in hartslag is onmogelijk bij zo'n versnelling. Of hij moet die dag echt mechanische doping hebben gebruikt, dan zou het kunnen. Die dag was z'n fiets niet gechecked geloof ik, al is dat die Tour op andere momenten wel gebeurd.
Ach, Herbert doet precies hetzelfde als Mollema of Gesink dit laten zien.quote:Op maandag 13 juli 2015 22:57 schreef DeeBee het volgende:
Luister nu dat commentaar nog eens terug bij die versnelling, die Britten: 'this is glorious!'![]()
Als de cijfers 100% kloppen, er is nu een hele technische discussie bezig op Twitter, kan je haast geen andere verklaring bedenken dan mechanische doping...quote:
Ik las er vanochtend ook wel wat over ja, al is het wel zo dat fitte toppers op zich niet heel veel jumps in HR hebben. Maar die acceleratie is werkelijk waar belachelijk, dat zou je sowieso duidelijker moeten terugzien. Mocht het inderdaad acurate data zijn, dan is mechanische doping geen gekke verklaring nee.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Als de cijfers 100% kloppen, er is nu een hele technische discussie bezig op Twitter, kan je haast geen andere verklaring bedenken dan mechanische doping...
Ze hebben het zelf niet publiekelijk gemaakt. Vayer wil z'n bron niet prijsgeven.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:28 schreef kilon het volgende:
Sky zal het in ieder geval niet verdacht vinden, anders hadden ze die data echt niet zomaar publiekelijk gemaakt. Of hadden ze het wat gemanipuleerd.
Maar dit blijft natuurlijk wel heel onrealistisch natuurlijk.
Mwah. Hij rijdt die hele hoge waarden nauwelijks seconden. Ben wel benieuwd hoe de data is over andere klimmen en demarrages.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Als de cijfers 100% kloppen, er is nu een hele technische discussie bezig op Twitter, kan je haast geen andere verklaring bedenken dan mechanische doping...
Maar je hartslag moet echt aanzienlijk stijgen, dat gebeurt niet.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mwah. Hij rijdt die hele hoge waarden nauwelijks seconden. Ben wel benieuwd hoe de data is over andere klimmen en demarrages.
Ook daarvoor heb je eerst meer data en vergelijking nodig.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar je hartslag moet echt aanzienlijk stijgen, dat gebeurt niet.
ik lees hier en daar dat Sky denkt dat hackers de training data van Froome hebben gejat. Zou er natuurlijk wel mee te maken kunnen hebben... als het waar is.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ze hebben het zelf niet publiekelijk gemaakt. Vayer wil z'n bron niet prijsgeven.
data van andere renners is niet beschikbaar bij dezelfde klim?quote:Op maandag 13 juli 2015 23:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ook daarvoor heb je eerst meer data en vergelijking nodig.
Wie weet krijg je bij demarages wel hele onnauwkeurige metingen en zijn die topwaarden gewoon meetfouten. Net als dat strava mijn snelheid ook vaak genoeg verkeerd meet.
Mechanische doping zou best kunnen hoor, maar deze data is te summier om dat even half wetenschappelijk te verklaren.
95% van de kijkers zal er niks van begrijpen. De overige 5% interpreteert die data zo goed als zeker verkeerd.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Binnen 5 jaar zien we hartslag en wattage linksboven in het scherm. Het zal de transparantie van de sport iig ten goede komen.
Dat heb ik hier -of in het reguliere dopetopic- volgens mij wel vaker voorbij zien komen.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:48 schreef THEFXR het volgende:
remmen in de bochten terwijl je zelf fietst is wel erg verdacht.
Hoe meer pk per kg, hoe harder je omhoog fietst...veel lastiger is het niet...het is geen rocket science. Dat soort gegevens is zelfs voor mevrouw van Zetten uit Tiel interessant.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
95% van de kijkers zal er niks van begrijpen. De overige 5% interpreteert die data zo goed als zeker verkeerd.
daarom kijk hij altijd op zijn meter hoeveel accu hij nog over heeft.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:52 schreef DeeBee het volgende:
Bij langlaufen zie je nu ook al af en toe HRM data. Die getallen an sich zeggen niks, al projecteren ze daar wel altijd erbij op hoeveel procent van HR_max iemand zit, dat is al makkelijker te interpreteren. Al weet ik niet of die HR_max waarden schattingen zijn of door de atleten opgegeven, want dat zullen ze het liefste wel een beetje voor zich houden.
Die Ventoux demarrage is ontzettend lachwekkend, vooral met dat debiele verzetje. Want RPM is één ding, maar zo'n versnelling plaatsen zonder veel groter te schakelen gaat ook bijna niet. Als je het over mechanische doping hebt zijn deze belachelijke demarrage en Cance op de Muur wel de meest verdachte acties, allebei ook zittend vanuit het zadel...
Mee eens. Mechanische doping klinkt heel leuk, maar nooit enig bewijs gezien dat het kan.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ook daarvoor heb je eerst meer data en vergelijking nodig.
Wie weet krijg je bij demarages wel hele onnauwkeurige metingen en zijn die topwaarden gewoon meetfouten. Net als dat strava mijn snelheid ook vaak genoeg verkeerd meet.
Mechanische doping zou best kunnen hoor, maar deze data is te summier om dat even half wetenschappelijk te verklaren.
welke renner kan deze data nabootsen? alleen deze klim. Bij Froome moet je nog de rit en de vermoeidheid van de tour erbij optellen.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Mee eens. Mechanische doping klinkt heel leuk, maar nooit enig bewijs gezien dat het kan.
Meerdere fietsenmakers hebben dat al bewezen en ook Bureau Sport heeft daar al eens een item over gemaakt. Maar zolang het niet bewezen in de koers gebruikt wordt weet je er in principe te weinig over om echt vast te stellen hoe en watquote:Op maandag 13 juli 2015 23:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Mee eens. Mechanische doping klinkt heel leuk, maar nooit enig bewijs gezien dat het kan.
Wie heeft dan als eerste dat motortje gemaakt/ontwikkelt? normaal lopen de technieken altijd over van de profs naar amateurs, kan mij niet voorstellen dat zo'n motortje gemaakt is voor amateurs alleen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:02 schreef Sked het volgende:
[..]
Meerdere fietsenmakers hebben dat al bewezen en ook Bureau Sport heeft daar al eens een item over gemaakt. Maar zolang het niet bewezen in de koers gebruikt wordt weet je er in principe te weinig over om echt vast te stellen hoe en wat
Geen idee,maar de bron van deze data is niet eens duidelijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
data van andere renners is niet beschikbaar bij dezelfde klim?
En toch nog trager dan tientallen anderen op de Ventoux, waaronder Armstrong 2.0 in 2009. Knap, met allerlei demarrages die niet zouden kunnen enzo.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ook tegen de 35 per uur de Ventoux oprijden
Deze discussie hebben we toch al sinds 1998, elke keer het nieuwe wielrennen door beter trainen en diėten, inmiddels weten we wel beter. ik vind een motortje de meest logische verklaring.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Geen idee,maar de bron van deze data is niet eens duidelijk.
Voor mij kloppen die demarages ook niet bij een cleane prestaties. Maar om op basis van deze set te concluderen dat het mechanische doping is gaat mij wat ver. Zeker gezien het feit dat er best wat technische verklaringen kunnen zijn. Zeg ik als werktuigbouwkundige
Ik durf niet te zeggen wie de uitvinder is, maar zo'n motortje is echt al tig jaar te krijgen op de markt. Alleen destijds was zo'n ding alsnog te luidruchtig en te zwaar voor een profkoers.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wie heeft dan als eerste dat motortje gemaakt/ontwikkelt? normaal lopen de technieken altijd over van de profs naar amateurs, kan mij niet voorstellen dat zo'n motortje gemaakt is voor amateurs alleen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ortje-in-fiets.dhtmlquote:"Het enige nadeel is dat het ongeveer 1,9 kilo weegt. Anderzijds, tegenwoordig weegt een carbonfiets nog amper 6,8 kilo. Tel daar een kleine 2 kilo bij en de fiets is nog aanvaardbaar licht."
Het motortje verraadt zichzelf ook amper. "Het betreft een electromotortje. De ketting maakt al meer lawaai."
Andere discussie. Ik twijfel er niet aan of het doping is of niet, alleen aan welke soort doping.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we toch al sinds 1998, elke keer het nieuwe wielrennen door beter trainen en diėten, inmiddels weten we wel beter. ik vind een motortje de meest logische verklaring.
Je moet ook wel gek zijn om een motortje te gebruiken in een race waarvan je weet dat fietsen (ook toen al) gecontroleerd worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Geen idee,maar de bron van deze data is niet eens duidelijk.
Voor mij kloppen die demarages ook niet bij een cleane prestaties. Maar om op basis van deze set te concluderen dat het mechanische doping is gaat mij wat ver. Zeker gezien het feit dat er best wat technische verklaringen kunnen zijn. Zeg ik als werktuigbouwkundige
Maar het probleem is dat het onduidelijk is in hoeverre dat ontwikkeld is en of dat misschien nog wel weggewerkt kan worden ook voor de testsquote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je moet ook wel gek zijn om een motortje te gebruiken in een race waarvan je weet dat fietsen (ook toen al) gecontroleerd worden.
Lijkt me vrij risicovol om op te gokken bij een etappewinnaar, waar meteen hordes journalisten, allerlei mensen van de organisatie en een chaperon op af komen. Maar je moet niets uitsluitenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:23 schreef ratatat het volgende:
Zijn toch genoeg verhalen over renners waarvan de mechanieker klaar stond achter de finish om meteen van fiets te wisselen?
quote:Tour de France 2015: Chris Froome’s ride for glory under threat in data spying storm
Sky consult lawyers over hacking of training files as the team braces for its leader to face doping questions
Team Sky are consulting their lawyers following what they believe to be the potential hacking of Chris Froome's training data files in order to suggest he may be using performance enhancing drugs.
The British team revealed the suspected theft on Monday as they prepared to face the inevitable doping questions which are sure to accompany any big performances from Froome in the Tour de France’s mountain stages in the Pyrenees and the Alps in the next fortnight.
After a successful first week of this year’s race, during which Froome unexpectedly claimed the maillot jaune over classics-style terrain in Holland, Belgium and northern France, the Team Sky riders enjoyed a rest day in Pau, on the northern edge of the Pyrenees, on Monday.
But already Sky are circling the wagons, with sniping at the British team on Twitter and in newsprint.
Monday’s edition of L’Equipe featured a mischievous story about Sky’s cavalcade of vehicles at this year’s race, which includes “un mega Pullman-restaurant” and “trois immenses motorhomes”.
Sky are thought to have around 30 vehicles in total, which has upset rival teams who claim they clog up hotel car parks. A photographer was seen snooping around in the bushes outside Sir Dave Brailsford’s motorhome on Sunday night.
But it is espionage of a more serious nature which has really set the alarm bells ringing at Team Sky, with the suspected hacking of Froome’s training files. Brailsford made the revelation after being asked whether he expected Froome to face doping questions if he performed well in the mountains.
“It’s part of the game, isn’t it?” he said. “If he does well tomorrow [in the first Pyrenean stage], the rest of the Tour it’s ‘How do you know he’s not doping?’ We’ve thought about [what we can do to convince the doubters] but again we’ll be back to [discussing] pace of climbs, physiology, power data etc. Well, actually we have done something about it ... we think someone has hacked into our training data and got Chris’s files, so we’ve got some legal guys on the case there.”
Brailsford declined to say who he believed to be behind the hacking, but he did say that “ethically and morally, if you are going to accuse someone of doping then don’t cheat [steal]”.
Before this Tour, Froome criticised the “clowns” on social media who tried to interpret power data, saying it was meaningless without context. “From what I’ve seen from some of the clowns interpreting [power] data and saying, ‘You did this for 10 minutes so you have to be doping’, it’s so unhelpful in every sense of the word,” he said.
“It can’t paint the full picture. If the UCI [cycling’s world governing body] want to collect power data and a way of explaining what’s humanly possible or not without doping, then I would be very happy. But to release it into the world for people to rip apart and say, ‘On this 15-minute section he was too fast’ ... you don’t get wind speed, temperature, how hard you’ve ridden, all those variable factors.”
Brailsford also said that data without context could be twisted to suit particular agendas, “particularly when you have things like oval rings [which Froome uses] involved, which can skew the data.”
However, he added that he preferred the position he was in now, with a rider leading the race even if it meant facing doping questions, than the one he was in last year when Sky’s Tour imploded after Froome’s crash on stage five.
“The question of how to prove a negative is always going to be a difficult one,” Brailsford said. “I used to worry about it a lot more, but I don’t any more. It’s part of the game. I’d much prefer to be sitting here this year thinking ‘We might get some ----’ than last year thinking ‘We’re not good enough’. That was way more painful.”
Froome, who leads BMC’s Tejay van Garderen by 12 seconds in the general classification and the other members of the so-called Big Four by between 1min 03sec and 2min 22sec, described Tuesday’s first mountaintop finish in La Pierre-Saint-Martin as “key”. But he said he felt even better than he did when he won his yellow jersey in 2013.
“In 2013 when I came into the race I had won pretty much every race beforehand,” he said. “I did feel once I was past the halfway mark in 2013, I was almost just hanging on. This year I’m a lot fresher, a lot more mentally prepared. I feel as if I’m getting stronger.”
On monday night a video was posted on Twitter showing Froome's famous climb of Mont Ventoux in the 2013 Tour overlaid with data including his heart rate, power, cadence and speed.
http://www.telegraph.co.u(...)m.html#disqus_thread
Misschien moet je moe worden van die uitspraken van de UCI, die zogenaamd geld gaan uitgeven voor scanners om de fietsen te controleren, want dat geloof ik nl niet zo.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je moet ook wel gek zijn om een motortje te gebruiken in een race waarvan je weet dat fietsen (ook toen al) gecontroleerd worden.
Allemaal prima en best logisch als je je vraagtekens hebt bij renners (heeft iedereen wel bij bijna alle toppers lijkt me), maar van dit soort mensen die helemaal in zichzelf en dit soort theorieėn gaan geloven word ik wel behoorlijk moe.
eens.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Allemaal prima en best logisch als je je vraagtekens hebt bij renners (heeft iedereen wel bij bijna alle toppers lijkt me), maar van dit soort mensen die helemaal in zichzelf en dit soort theorieėn gaan geloven word ik wel behoorlijk moe.
Tja, dit heeft helemaal niks met de data van froome te maken. Zo is iedereen per definitie schuldig.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Misschien moet je moe worden van die uitspraken van de UCI, die zogenaamd geld gaan uitgeven voor scanners om de fietsen te controleren, want dat geloof ik nl niet zo.
De UCI is niet zo'n voorstander van dopingcontroles en als ze dan toch wat vinden, zetten ze het op een verstopte pagina of geven TUE's uit bij de vleet.
Die TUE dokter zit al tig jaar bij de UCI, die krijgt geen verbod opgelegd.
die leek ook sterk niet overeen te komen met wat er gebeurde. Ook de demarages niet.quote:
ik wil gewoon even aantonen dat het allemaal groter is dan een wielrenner, de systemen veranderen nooit, wel de namen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tja, dit heeft helemaal niks met de data van froome te maken. Zo is iedereen per definitie schuldig.
Als je het met technische data wilt doen moet je het ook cijfermatig onderbouwen. Alleen losse eindjes en de verrotte wereld er aan linken en dan conclusies trekken doet het ook geen goed.
ok.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wil gewoon even aantonen dat het allemaal groter is dan een wielrenner, de systemen veranderen nooit, wel de namen.
Dat Sky zo moeilijk doet en met hacken op de proppen komt suggereert eerder dat de cijfers wel kloppen. Ik zou ook niet weten waarom de cijfers niet zouden kloppen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
die leek ook sterk niet overeen te komen met wat er gebeurde. Ook de demarages niet.
Dat lijkt mij nochtans de ideale chaos waarin je daar net wél mee wegkomt. Niet ?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lijkt me vrij risicovol om op te gokken bij een etappewinnaar, waar meteen hordes journalisten, allerlei mensen van de organisatie en een chaperon op af komen. Maar je moet niets uitsluiten
Toen werden fietsen feitelijk daar nog niet op gecontroleerd. Eventueel bij een gewichtscontrole zou zoiets aan het licht kunnen gekomen hebben. Maar een daadwerkelijke controle daarop is er zelfs maar sinds dit jaar eigenlijk ...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 02:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toen werden fietsen feitelijk daar nog niet op gecontroleerd. Eventueel bij een gewichtscontrole zou zoiets aan het licht kunnen gekomen hebben. Maar een daadwerkelijke controle daarop is er zelfs maar sinds dit jaar eigenlijk ...
quote:UCI check Tour de France bikes for hidden motors and illegal kit
Commissaires test bikes for weight and electrical assistance in the Alps
The UCI have been inspecting 2013 Tour de France bikes for hidden engines as well as doing checks for minimum weight requirements and any frames not approved by the international federation.
The organisation confirmed to BikeRadar that they have been sweeping bikes for electrical assistance (Fabian Cancellara was accused of using a motor when he won Paris-Roubaix and the Tour of Flanders in 2010). Chris Froome’s Pinarello Bolide was one of the bikes checked after the mountain time trial on stage 17 to Chorges.
Matthieu Mottet, technical co-ordinator at the UCI, said testing involves removing seatposts and inserting a small camera in the down tube. For frames with integrated seatposts, the crank is removed and the camera inserted.
At team hotels, officials have also been 3D-scanning race frames to ensure the bikes are matched the geometries of those carrying the federation’s approval sticker. The UCI said 10 daily bike checks have been carried out each day. A mechanic at Argos-Shimano, Alex Ritze, said the last time he could recall a 3D scanning procedure was during the 2012 season.
On Thursday’s stage to Alpe d’Huez, two of Alberto Contador’s (Saxo-Tinkoff Bank) bikes – he swapped to a spare before the last climb – were checked for compliance with the 6.8kg minimum weight limit.
One source told BikeRadar there was confusion at the top of Alpe d’Huez because the the UCI official charged with weighing the bikes didn’t know where the weigh station was.
“The person who had to take his bike had no clue where the bike had to be checked,” said the source. “When he [Contador] asked where he was to go, the commissaire said, ‘I don’t know.’”
Garmin-Sharp team manager Jonathan Vaughters also questioned the effectiveness of the UCI’s surprise weight check. “Fairly odd thing that they announced 'unannounced' bike control around 30 kms to go today,” he said on social media.
Wat de fuck, van 20 km/h ineens naar 32 km/hquote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:49 schreef THEFXR het volgende:
twitter acc is ook verwijderd, nu is het wachten op backups van het filmpje.
data is er nog wel.
[ afbeelding ]
welkom bij de Tourquote:Op dinsdag 14 juli 2015 05:14 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wat de fuck, van 20 km/h ineens naar 32 km/hOp een berg
De Ventoux
Hartslag van 156 bpm naar 161 bpmquote:
over 5 jaar zal Froome vast wel bekennenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 05:16 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hartslag van 156 bpm naar 161 bpmJezus man, mijn hartslag gaat bij wijze van al meer omhoog als ik de trap 3x op en neer loop
De Armstrong-reflex.quote:De teambaas gaat ervan uit dat de hackers op een of andere manier willen aantonen dat Froome doping gebruikt. "Het is moreel niet te verdedigen."
Computer says: 'Yes'.quote:
Onder andere ja.quote:
Ben benieuwd hoe ongeloofwaardig vandaag wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb toen de resterende etappes niet meer gekeken omdat ik zat was van die ongeloofwaardige beklimmingen.
Hoe jij er tegenaan kijkt geeft al aan dat voor de meesten die waarden inzichtelijk maken weinig zin heeft. Brailsford maakt zich er wat makkelijk vanaf met zijn 'context' maar voor een gedeelte heeft hij wel gelijk natuurlijk. Die waarden moet je in de juiste context zetten. Een wattage zonder rekening te houden met andere factoren zoals wind, luchtweerstand, gewicht, lengte, weer, hellingsgraad etc heeft weinig zin.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoe meer pk per kg, hoe harder je omhoog fietst...veel lastiger is het niet...het is geen rocket science. Dat soort gegevens is zelfs voor mevrouw van Zetten uit Tiel interessant.
Ik ook!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ongeloofwaardig vandaag wordt.
Froome vergelijken met een foebelspelletje.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ook!
Andere kant, ik vertrouw de mannen die achter Froome eindigen niet veel meer dan meneer Froome himself.
Bij Froome moet ik elke keer denken aan mijn tijd dat ik Football manager speelde. Ik was natuurlijk een geniale coach, had supertalenten die ik opleidde en trainde tot volwaardige beesten maar ik maakte het zelfs zo bont dat ik ook wel eens ging cheatenIk gebruike dan een programma om spelers beter te maken dan ze waren, vooral spelers in mijn team. Toen volgde ik nog echt voetbal en ik had altijd wel een paar nerds die ik ontzettend koel vond, die spelers daar krikte ik de cijfers maar wat graag op.
En dan kwam ik na een paar uur spelen tot de conclusie dat het helemaal niet leuk was om een paar totale Goden toe te voegen in het spel. Het werd totaal onrealistisch en het was helemaal niet leuk dat speler genaamd Opgebaarde die begon in het tweede van FD Den Bosch de beste ter wereld werd die elke wedstrijd een hattrick scoorde. De fun was helemaal weg dat die Opgebaarde in zijn eentje een FC Barcelona, Real Madrid of een Man UTD dolde, zeker omdat daar ook spelers speelde die ik handmatig beter had gemaakt.
Als ik Froome iedereen zie dollen op een berg, dan moet ik denken aan die Opgebaarde uit mijn football manager periode.
En nu kan ik er niks meer aan doen, ik ben een simpele wielrenvolgendefanaat en als het toch al niet meer geloofwaardig is, laat het dan maar totaal ongeloofwaardig zijn.
Hup Froome, zet Quintana en Contador die het produm complementeren op de Champs Elyssee maar op minimaal een half uur
Contador was in 2009 sneller samen met Armstrong, Kreuziger en de Schlecks. Toen met minder spikes omdat ze elkaar beloerden maar er rijden dus nog renners rond die dit soort output zouden moeten kunnen leveren.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:19 schreef THEFXR het volgende:
ik vraag mij dus af, welke renner kan deze versnelling van deze spike nabootsen, zittend?
en dan moet je nog meenemen dat dit een hele rit was en niet alleen een beklimming, in de Tour
vorig jaar nog een heel gedoe met Hesjedalquote:Op dinsdag 14 juli 2015 00:16 schreef Sked het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ortje-in-fiets.dhtml
Opvallend is wel dat er na die berichten in 2010 rondom Cancellara bijzonder weinig meer naar buiten is gekomen wat betreft de ontwikkeling over mechanische doping, zeker nu de UCI er steeds meer op controleert
Inderdaad je kunt hem beter vergelijken met Valentino Rossiquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:35 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Froome vergelijken met een foebelspelletje.
Ja, die oogt wel goed dubieus!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:49 schreef zolderraam het volgende:
[..]
vorig jaar nog een heel gedoe met Hesjedal
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:49 schreef zolderraam het volgende:
[..]
vorig jaar nog een heel gedoe met Hesjedal
£££££££££££££££quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:24 schreef Sheepcidus het volgende:
Hoe zou je mechanische doping aan je zelf verantwoorden? Normale doping kan ik nog enigzins begrijpen dat je denkt dat als je wint dat je het zelf hebt gedaan.
twitter:Dopingnytt twitterde op dinsdag 14-07-2015 om 14:04:55Vayer: I haven't stolen aynthing, it's a leak from the team. The video will be up again tonight. http://t.co/3XaSewbJ7R reageer retweet
Je hoopt dat het valse gegevens zijn?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:12 schreef heywoodu het volgende:
Oh hier staat ie gewoon nog![]()
http://www.dailymotion.co(...)nt-ventoux-srm_sport
Of dat of een motortje als ik het zo lees? Dan heb ik liever dat het valse data isquote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:19 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je hoopt dat het valse gegevens zijn?
Of een één of ander dopingproduct dat de hartslag omlaag helptquote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of dat of een motortje als ik het zo lees? Dan heb ik liever dat het valse data is
Onzin, het is overigens wel een hoge output die Froome levert maar opzienbarend zijn die spikes niet. Leuk dat die data is vrijgegeven maar het zorgt hooguit voor allerlei onzinnige uitspraken omdat bijna niemand SRM-data juist kan interpreteren. Ik overigens ook niet, te meer daar andere factoren amper tot niet bekend zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:33 schreef THEFXR het volgende:
dat sommige nog twijfelen,lol
hij gaat van 375 naar 1028 watt in een spike die bij een atoombom hoort.
Denken jullie nog echt dat het door spierkracht komt? ik geloof er namelijk helemaal niets van.
even voor de duidelijkheid het gaat mij niet om de totale klimtijd, puur om die spike.
Die andere factoren zijn te minimaal om mee te nemen voor die enorme spike.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Onzin, het is overigens wel een hoge output die Froome levert maar opzienbarend zijn die spikes niet. Leuk dat die data is vrijgegeven maar het zorgt hooguit voor allerlei onzinnige uitspraken omdat bijna niemand SRM-data juist kan interpreteren. Ik overigens ook niet, te meer daar andere factoren amper tot niet bekend zijn.
Als voorbeeld een SRM-file van Valverde:
[ afbeelding ]
9de etappe uit de TDF van 2013. Ook behoorlijke spikes die voor een profrenner echt niet al te vreemd zijn. Dat Froome meer watt haalt dan Valverde mag geen opzien baren, in die TDF was Froome duidelijk de betere klimmer dan Valverde.
Valverde kan overigens hogere output hebben gehaald maar dat ligt aan de intervalwaarde voor het meten.
Die hartslag is dan ook veel opzienbarender. Schijnt dat Froome een maximale hartslag heeft van 165. Dus vlak voor die demarrage reed ie dus al op 95 procent van zijn maximale kunnen, hij trekt dat percentage op naar 98 en kan dan opeens 73 procent harder rijden, van 19 naar 33 kilometer per uur en kennelijk ook nog eens zonder te verzuren?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:14 schreef Ericr het volgende:
9de etappe uit de TDF van 2013. Ook behoorlijke spikes die voor een profrenner echt niet al te vreemd zijn. Dat Froome meer watt haalt dan Valverde mag geen opzien baren, in die TDF was Froome duidelijk de betere klimmer dan Valverde.
jij bent menselijk, Froome is een mutant, Indurain slaapt er s'nachts niet van.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die hartslag is dan ook veel opzienbarender. Schijnt dat Froome een maximale hartslag heeft van 165. Dus vlak voor die demarrage reed ie dus al op 95 procent van zijn maximale kunnen, hij trekt dat percentage op naar 98 en kan dan opeens 73 procent harder rijden, van 19 naar 33 kilometer per uur en kennelijk ook nog eens zonder te verzuren?
Ik weet niet hoor, mijn maximale hartslag is 195, als ik al op hartslag 185 rijdt is het laatste waar ik aan denk om er nog eens een enorme klap erop te geven en even een idiote sprint eruit te trekken en dan ook nog een hartslag van 191+, 98 procent van mijn max, lang vol te houden. Froome kan dat wel![]()
![]()
Het zijn freaks of nature, ook zonder doping. Een normale sterveling zal dat soort uitbarstingen nooit aan kunnen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die hartslag is dan ook veel opzienbarender. Schijnt dat Froome een maximale hartslag heeft van 165. Dus vlak voor die demarrage reed ie dus al op 95 procent van zijn maximale kunnen, hij trekt dat percentage op naar 98 en kan dan opeens 73 procent harder rijden, van 19 naar 33 kilometer per uur en kennelijk ook nog eens zonder te verzuren?
Ik weet niet hoor, mijn maximale hartslag is 195, als ik al op hartslag 185 rijdt is het laatste waar ik aan denk om er nog eens een enorme klap erop te geven en even een idiote sprint eruit te trekken en dan ook nog een hartslag van 191+, 98 procent van mijn max, lang vol te houden. Froome kan dat wel![]()
![]()
hij staat erom bekend sinds dat hij bij Sky rijd, daarvoor kwam hij geen berg op.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het zijn freaks of nature, ook zonder doping. Een normale sterveling zal dat soort uitbarstingen nooit aan kunnen.
Gemidddeld genomen rijdt Froome daar niet eens een heel opzienbarend wattage, als je het vergelijkt met de dopeurs van weleer. De spikes zijn misschien opbarend maar Froome is nou juist een renner die bekend staat om dit soort explosies waarbij de tegenstand meestal moet afhaken. Quintana geeft overigens niet zoveel toe, zijn output moet vergelijkbaar zijn geweest op de momenten dat hij Froome pareert.
Erg ongeloofwaardig dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ook!
Andere kant, ik vertrouw de mannen die achter Froome eindigen niet veel meer dan meneer Froome himself.
#mutantquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Froome heeft het motortje weer gevonden vandaag
Verhaal bij Thomas gaat al een jaar of 5 dat hij een motor voor een top-10 heeft. De laatste jaren is hij ook veel meer bezig met klimwerk en persoonlijke ambities in het rondewerk. Voor mij een stuk logischer dan iemand als Hincapie destijds, die in 2006 zelfs aan de start stond als een soort outsider voor eindwinst.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:00 schreef Ericr het volgende:
All hail to Geraint Thomas, na Porte de nieuwe eliteklimmer in de rangen van Sky. De Ronde van Zwitserland was al een voorproefje natuurlijk maar vandaag kon Thomas in een veel sterker veld zowel support leveren als bijna de hele verzamelde elite nog voor blijven richting de finish.
Hij kon overigens nog wel wat harder rijden maar wilde Valverde geen dienst bewijzen. Ik ben trots op mijn voormalig adoptierenner. Gewoon bijna het hele klassiekerseizoen meedoen en dan nog even de energie vinden om een paar maanden later weer scherp te zijn. Een goed kussen, een zwemcoach, wat ketonen en je kan heel ver komen.
Maar goed het is niet alleen Sky natuurlijk waar om te lachen valt. Na de capriolen van o.a. Katusha, en Astana is het wel weer eens tijd voor een showcase van Sky.
Mooie post, ik zie dat je je best hebt gedaan Eric!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:00 schreef Ericr het volgende:
All hail to Geraint Thomas, na Porte de nieuwe eliteklimmer in de rangen van Sky. De Ronde van Zwitserland was al een voorproefje natuurlijk maar vandaag kon Thomas in een veel sterker veld zowel support leveren als bijna de hele verzamelde elite nog voor blijven richting de finish.
Hij kon overigens nog wel wat harder rijden maar wilde Valverde geen dienst bewijzen. Ik ben trots op mijn voormalig adoptierenner. Gewoon bijna het hele klassiekerseizoen meedoen en dan nog even de energie vinden om een paar maanden later weer scherp te zijn. Een goed kussen, een zwemcoach, wat ketonen en je kan heel ver komen.
Maar goed het is niet alleen Sky natuurlijk waar om te lachen valt. Na de capriolen van o.a. Katusha, en Astana is het wel weer eens tijd voor een showcase van Sky.
“Daar heb je Hincapie, bezig aan zijn zeventigste tour. Die gast moeten ze ook eerst tien keer doodschieten voordat ie eindelijk stil blijft liggen.”quote:
quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:04 schreef Godshand het volgende:
Laten we het vooral niet over Gesink hebben. De man rijdt opeens Contador eruit? Die man moet wat hebben, als hij al sinds het weekend zo zelfverzekerd loopt te doen...
Maar ja, natuurlijk tegen het zere been van alle nationalisten hier
Want Gesink heeft net als Contador de Giro gereden? Als je een bepaald rijden onder de loep wilt nemen, zou ik gaan voor Astana. Gevalletje verkeerde voedingssuplementen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:04 schreef Godshand het volgende:
Laten we het vooral niet over Gesink hebben. De man rijdt opeens Contador eruit? Die man moet wat hebben, als hij al sinds het weekend zo zelfverzekerd loopt te doen...
Wat dat betreft is het beter inderdaad dat hij geen Giro heeft gedaan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Want Gesink heeft net als Contador de Giro gereden? Als je een bepaald rijden onder de loep wilt nemen, zou ik gaan voor Astana. Gevalletje verkeerde voedingssuplementen?
Daar heb je er een!quote:
Was altijd wel een groter talent dan van Garderen, tevens heeft ie nu een leeftijd om te piekenquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het beter inderdaad dat hij geen Giro heeft gedaan.
Maar van Garderen, Nibali eruit fietsen? Komop...
Toch blij voor die jongen hoor...
Geen idee, hoe de organisatie bij TLJ zit maar ik neem aan dat sponsors weinig zin hebben in een PR ramp zoals de Rabobankquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:27 schreef DecoAoreste het volgende:
Gesink was al eens bijna tweede in de Vuelta tot hij hard viel vlak voor de laatste bergetappe, dus we weten al 6 jaar dat hij het in zich heeft om zo goed bergop te rijden. Het komt er alleen vaak niet uit door pech.
Ik steek voor niemand mijn hand in het vuur, maar Gesink is (onder de klassementsmannen) een van de minder verdachte renners als je het mij vraagt.
De echte PR-ramp voor Rabobank was volgens mij toen ze de stekker uit die ploeg trokken. Daar waren mensen niet blij mee. Dat er een paar gasten aan de dope zaten zal ze niet veel klanten hebben gekost. Dat doen ze immers zelf (zal elke sponsor ooit zeggen, en bewijs maar eens het tegendeel).quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen idee, hoe de organisatie bij TLJ zit maar ik neem aan dat sponsors weinig zin hebben in een PR ramp zoals de Rabobank
Dit inderdaad, wilde ik ook net gaan posten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De echte PR-ramp voor Rabobank was volgens mij toen ze de stekker uit die ploeg trokken. Daar waren mensen niet blij mee.
Het schip was al te ver gekeerd, maar goed kan me niet voorstellen dat de sponsors van TLJ erin stappen als ze geen zekerheden hebben dat het 'anders' gaatquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De echte PR-ramp voor Rabobank was volgens mij toen ze de stekker uit die ploeg trokken. Daar waren mensen niet blij mee. Dat er een paar gasten aan de dope zaten zal ze niet veel klanten hebben gekost. Dat doen ze immers zelf (zal elke sponsor ooit zeggen, en bewijs maar eens het tegendeel).
intralipidquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Want Gesink heeft net als Contador de Giro gereden? Als je een bepaald rijden onder de loep wilt nemen, zou ik gaan voor Astana. Gevalletje verkeerde voedingssuplementen?
Ja natuurlijk. Als er een iemand onder bloedtransfusies en epo reed in 2004... En dan op water en brood sneller gaan?quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Col du Soudet
2015:15,7 km@7,4%---41:43---average speed 22.58 km/h(Chris Froome)-finish at Arette-Pierre St Martin, 1610m
2003:14,5 km@7,5%---39:56---average speed 21.79 km/h(Tyler Hamilton)
Bewijst dit iets?
Nee. Hamilton reed toen volgens mij al de hele dag in de aanval. Met een gebroken sleutelbeen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Col du Soudet
2015:15,7 km@7,4%---41:43---average speed 22.58 km/h(Chris Froome)-finish at Arette-Pierre St Martin, 1610m
Bewijst dit iets?
Sinds wanneer zoek je zelf iets op?quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Col du Soudet
Bewijst dit iets?
Bij LTJ hebben ze nu de doping van de schaatsers, dus dat komt helemaal goedquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:04 schreef Godshand het volgende:
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:10 schreef Ericr het volgende:
Gesink 409watt/179 hartslagen gemiddeld op de beklimming. Ten Dam zit daar meer dan 50watt achter, de rest nog meer.
https://www.strava.com/segments/1624487?filter=overall
Laatste 1,5km ook nog zeer sterk, 447watt/184hartslagen gemiddeld.
https://www.strava.com/segments/4433025?filter=overall
Da's best hoog.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
5,8-5,9 als Gesink dat kan vasthouden doe je mee voor plek 3.
Zou een beetje stom zijn, want iedereen wist wel dat gisteren de eerste rit was waar het om ging. Daarnaast is de rustdag ideaal daarvoor.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:47 schreef GotenSSJ het volgende:
Nu leek het een beetje op team SKY dat al een zakje had gekregen en 98% van de andere rijders nog niet.![]()
Uiteraard, deed me enkel aan die rit denken. Zo stom zullen de andere ploegen niet zijn, als het om een zak bloed zou gaan. Maar het zou mij helemaal niets verbazen als SKY iets heeft ontdekt wat andere niet gebruiken, of niet in Frankrijk durven te gebruiken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou een beetje stom zijn, want iedereen wist wel dat gisteren de eerste rit was waar het om ging. Daarnaast is de rustdag ideaal daarvoor.
Zou ook andere doping kunnen zijn hoor..quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:53 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Uiteraard, deed me enkel aan die rit denken. Zo stom zullen de andere ploegen niet zijn, als het om een zak bloed zou gaan. Maar het zou mij helemaal niets verbazen als SKY iets heeft ontdekt wat andere niet gebruiken, of niet in Frankrijk durven te gebruiken.
Gezien Astana in de giro ook vloog.
Je kunt dat motortje ook gebruiken om het verschil te vergroten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:14 schreef Godshand het volgende:
[..]Of toch mechanische doping (maar dan zou er vaker gedemarreerd moeten worden, tot de batterij van het motortje op is)...
Ja dus?quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt dat motortje ook gebruiken om het verschil te vergroten.
Niet als Froome zonder motor even hard rijdt als jou.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:48 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja dus?
Als het motortje leeg is, en de andere renners hebben nog energie over, zou je dan naar Froome toe moeten kunnen rijden...
Tsja, de vraag blijft dan of dat zo isquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet als Froome zonder motor even hard rijdt als jou.
Als je denkt dat froome een soort pannekoek eerste klasse is die dankzij z'n motor zo hard rijd sla je de plank finaal mis. Hij kan sowieso goed rijden, misschien dat hij een motor gebruikt (al lijkt mij dat niet), maar dan nog moet je van goede huize komen om zo te fietsen als hij kan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tsja, de vraag blijft dan of dat zo is
Ja nu helemaal met dat gedoe over die hack in de computers van sky, zeggen dat er data in de wereld kan worden gegooid die verkeerd kan worden geļnterpreteerdquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:41 schreef Tommeke het volgende:
Goeie post van ericr over Thomas.
Daarnaast lopen ze bij Sky alweer allemaal verklaringen waarom Froome zo goed is in de wereld te gooien. Doet me denken aan Armstrong...
Overigens, Hincapie die toen in 2005 foto de koninginnerit won
Er heeft niemand voordeel bij als Kuifje gepakt wordt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:24 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Ja nu helemaal met dat gedoe over die hack in de computers van sky, zeggen dat er data in de wereld kan worden gegooid die verkeerd kan worden geļnterpreteerd![]()
Ach bij lance duurde het ook een tijdje tot het officieel was.
Nou, de eerste jaren van zijn profcarričre was Froome idd een pannenkoek eerste klas. Da's nou het probleem bij zijn ontwikkeling.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je denkt dat froome een soort pannekoek eerste klasse is die dankzij z'n motor zo hard rijd sla je de plank finaal mis. Hij kan sowieso goed rijden, misschien dat hij een motor gebruikt (al lijkt mij dat niet), maar dan nog moet je van goede huize komen om zo te fietsen als hij kan.
En dat terwijl de renners van Lotto-Jumbo het gewoon zelf op strava zetten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:24 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Ja nu helemaal met dat gedoe over die hack in de computers van sky, zeggen dat er data in de wereld kan worden gegooid die verkeerd kan worden geļnterpreteerd![]()
Ach bij lance duurde het ook een tijdje tot het officieel was.
Denken dat de doping niet voor loopt op de anti-dopingautoriteiten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:47 schreef de_boswachter het volgende:
Denken dat men nog gebruikt anno 2015 met deze strenge controles.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De controles lopen altijd achter, zeker in de Peptide Era.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:47 schreef de_boswachter het volgende:
Denken dat men nog gebruikt anno 2015 met deze strenge controles.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaar ook mijn vrij simpele gedachte over doping in sport: Hoe meer geld er in een willekeurige sport omgaat, hoe groter de kans is dat er veel aan de doping zitten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:45 schreef SportmanNR1 het volgende:
Laten we gewoon eerlijk zijn: er wordt sinds het begin van het competitief wielrennen valsgespeeld. Waar ze eerst gewoon stiekem afkortingen namen om de tegenstanders voor te zijn, werd dat later omgezet naar prestatiebevorderende middelen. Het is uiterst naļef om te denken dat in de voorgaande 60(+) jaar door vrijwel iedere (top?)wielrenner doping werd gebruikt en dit nu - juist nu - niet meer het geval is. De prestaties waren vroeger nog vooral voor de eer, tegenwoordig is eer nog altijd belangrijk, maar speelt ook het financiėle aspect steeds meer mee. Teams zijn gebaat bij overwinningen en zullen er alles aan doen dit te bewerkstelligen. Dat wil zeggen dat ze de grenzen opzoeken en er ook overheen gaan. Er is altijd wel iemand die zegt ik gok het erop en als die dan wint en niet gepakt wordt, dan volgen al snel anderen.
je glas is zeker ook altijd half leegquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:48 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Denken dat de doping niet voor loopt op de anti-dopingautoriteiten.
Nee hoor, ik ben gewoon realistisch. Ik geniet enorm van het professionele wielrennen, maar heb niet de illusie dat het wielrennen schoon is. Dat is gewoon erg naļef om te denken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
je glas is zeker ook altijd half leeg
Zuurpruim.
Hij zit je te dollen maar prima postings baasquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:04 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon realistisch. Ik geniet enorm van het professionele wielrennen, maar heb niet de illusie dat het wielrennen schoon is. Dat is gewoon erg naļef om te denken.
Dat ze de stekker eruit trokken was begrijpelijk. Ik neem ze dat niet kwalijk.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De echte PR-ramp voor Rabobank was volgens mij toen ze de stekker uit die ploeg trokken. Daar waren mensen niet blij mee. Dat er een paar gasten aan de dope zaten zal ze niet veel klanten hebben gekost. Dat doen ze immers zelf (zal elke sponsor ooit zeggen, en bewijs maar eens het tegendeel).
heel even 800w+ en dan een hartslag van 156 is vreemd ja. Maar volgens Froome ligt z'n max bij 169.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:36 schreef baggerbaas het volgende:
Nieuw Vroem Vroem filmpje uit de Vuelta van vorig jaar. Die lage hartslag is echt apart.
via http://www.chronoswatts.com/news/80/SkyLeaks2
169? Dat is voor een topsporter van zijn leeftijd echt bezopen laag. Hij is geen 60.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
heel even 800w+ en dan een hartslag van 156 is vreemd ja. Maar volgens Froome ligt z'n max bij 169.
Ook als er geen geld in omgaat, wordt er gebruikt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn vrij simpele gedachte over doping in sport: Hoe meer geld er in een willekeurige sport omgaat, hoe groter de kans is dat er veel aan de doping zitten.
Een product dat niet te koop is...quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:53 schreef Happel het volgende:
De reden dat Sky oppermachtig is: https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
Weinig met doping te maken.
Uiteraard, maar ik denk dat er méér gebruikt wordt als er meer geld omgaat in een sport (of in elk geval dat er op een "hoger niveau" gebruikt wordt).quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook als er geen geld in omgaat, wordt er gebruikt.
Op zich ben ik het wel met je eens, maar dan zal het volgens mij (bij de profsporten) vooral om de hoeveelheden gaan. Ik denk dat bij vrijwel alle profsporten het overgrote deel aan de doping zit.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik denk dat er méér gebruikt wordt als er meer geld omgaat in een sport (of in elk geval dat er op een "hoger niveau" gebruikt wordt).
gewoon dopingquote:Op woensdag 15 juli 2015 12:53 schreef Happel het volgende:
De reden dat Sky oppermachtig is: https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
Weinig met doping te maken.
Is verboden toch door de organisatie? Nu slapen de ploegleiders daar toch?quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:37 schreef kaasplankje het volgende:
waarom moeten anders die renners van sky in de mobilhome slapen? dat is gewoon een mobiel drugslab
ja ze moeten nu weer werken met de ouderwetse kleerhanger tussen de gordijnen voor de bloedzakkenquote:Op woensdag 15 juli 2015 13:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Is verboden toch door de organisatie? Nu slapen de ploegleiders daar toch?
Herstel en spierkracht doping, maar die zijn niet allemaal verbodenquote:Op woensdag 15 juli 2015 13:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op zich ben ik het wel met je eens, maar dan zal het volgens mij (bij de profsporten) vooral om de hoeveelheden gaan. Ik denk dat bij vrijwel alle profsporten het overgrote deel aan de doping zit.
Is al gepost iets boven je.quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:45 schreef THEFXR het volgende:
Sky leaks
https://www.facebook.com/ektor.berlioz/posts/10206267540634638
Wat schiet je ermee op met out of competition controles?quote:
quote:Quote from: Laurent Bruwier
Dear Chris,
I must admit that your demonstration of the Pyrennean slopes has me lost for words. I know that, just like me, you love cycling and you don't want your sport to suffer another disaster so soon after it has dealt with Armstrong.
Today though, you need to realise that neither you nor your friends Porte and Thomas have served the interests of cycling in destroying the competition like that. Let's say instead that you've stoked the embers of doubt which were starting to go out little by little.
I understand what the Tour means for you and your employer. I can imagine the sacrifices you've all made to get there. I know that no detail is left to chance at Team Sky. Everything is checked, analysed and tested with unmatched professionalism.
Doubtless you'll tell me that these days, it's never simple to win the Tour or put on the yellow jersey without a wave of suspicion, justified or not. Nibali would agree. It was the same story with him last year, when he was dominating the likes of Pinot, Péraud or Bardet. And with all the respect I have for them, we're not talking about the most recent winners of the Vuelta, Giro and Tour, if you will.
Let's come back to the point of my letter and the difficulty I mentioned, which I share with other colleagues. How can we justify it today that you, Chris Froome, have become in the eyes of part of the public, a monster of the Tour like other bad examples that came before you?
How do we justify at the same time that Nibali is but a shadow of his former self, that Contador who beat you at the Vuelta is reduced to the status of an also-ran, that the climber Quintana must fade in the mountains like Tony Martin did at the Mont Saint Michel TT in 2013, like the French heros of 2014 sink without trace ... and that finally the only ones who really show their stuff are Richie Porte and Geraint Thomas, your two teammates?
So you'll tell me, what right have we to doubt your performances? None at all. Why should we forbid you from winning the Tour de France? Nothing would justify such behaviour. Every champion has the right to taste the happiness of success, so long as it's within the rules.
I sincerely hope that's the case. I tell you again, I love cycling... Your sport is recovering just now and I fear that another scandal would be fatal to it. You can go ahead and make your mark on history, but be sure that it isn't the sort that stains.
Laurent Bruwier
Hoezo?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:03 schreef kanovinnie het volgende:
Your sport is recovering just now and I fear that another scandal would be fatal to it.
Wat een jankbal.
Alsof Froome die dopoing gebruikt zou hebben wielrennen de nek omdraaitquote:
Het is mening en hij heeft wel gewoon gelijk. Einde van de sport als er een nieuwe Lancegate komtquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:03 schreef kanovinnie het volgende:
Your sport is recovering just now and I fear that another scandal would be fatal to it.
Wat een jankbal.
Waarom zou hij gelijk hebben?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is mening en hij heeft wel gewoon gelijk. Einde van de sport als er een nieuwe Lancegate komt
Profsport heeft ie het over. Genoeg aanbod van wannabe vetzakken op een wielrenfietsquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou hij gelijk hebben?
Ik zal er geen meter minder om fietsen en met mij nog honderd miljoen andere.
Ik las zelfs 168. En een longinhoud van meer dan 8 liter schijnbaar.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
169? Dat is voor een topsporter van zijn leeftijd echt bezopen laag. Hij is geen 60.
Denk je dat er geen profs meer overblijven daarna?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Profsport heeft ie het over. Genoeg aanbod van wannabe vetzakken op een wielrenfiets
Ik denk dat dat er behoorlijk in gaat hakken ja. Het wielrennen heeft behoorlijk geleden onder de decenia van Pantani/Ulrich/Armstrong. Het lijkt nu iets geloofwaardiger, dus de interesse in wielrennen is weer terug.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof Froome die dopoing gebruikt zou hebben wielrennen de nek omdraait
Heb ik dan ook nergens gezegd, maar blijkbaar voel je eigen aangesproken maar goed het aantal legitieme sponsoren uit de grote wielerlanden houdt niet bepaald over. Als er een Froome gate komt hou je alleen maar wild west sponsors overquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Denk je dat er geen profs meer overblijven daarna?
En ik been geen wannabe vetzak hoor. Verder zoek je het maar uit met je getrol
Ja maar wie is het nu en waarom zou je hem serieus moeten nemen?quote:
Daar twijfel ik niet aan. Maargoed, paolini word positief op coke getest en daar hoor je nu niets meer over. En die nare bijsmaak hebben mensen al bij wielrennen als ik de reacties onder een willekeurig nieuwsbericht lees.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er behoorlijk in gaat hakken ja. Het wielrennen heeft behoorlijk geleden onder de decenia van Pantani/Ulrich/Armstrong. Het lijkt nu iets geloofwaardiger, dus de interesse in wielrennen is weer terug.
Opnieuw een spraakmakend dopinggeval zal wielrennen een behoorlijke opdoffer geven denk ik ja. Een nekslag is een groot woord, wielrennen zal tenslotte voorlopig uberhaupt een nare smaak bij veel mensen in de mond geven.
Indurain deja vu #mutantquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik las zelfs 168. En een longinhoud van meer dan 8 liter schijnbaar.
Denk niet dat de meeste tourvolgers een lijntje coke gelijk stellen met pak hem beet een bloed transfusiequote:Op woensdag 15 juli 2015 15:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan. Maargoed, paolini word positief op coke getest en daar hoor je nu niets meer over. En die nare bijsmaak hebben mensen al bij wielrennen als ik de reacties onder een willekeurig nieuwsbericht lees.
ze testen gewoon clean, dus niks aan het handjequote:Op woensdag 15 juli 2015 15:38 schreef DecoAoreste het volgende:
Even een vraagje, ik volg wielrennen altijd wel maar heb niet zoveel verstand van doping enzo.
Dat met die ketonen/deltaG, is dat eigenlijk legaal? Zo ja, waarom gebruikt niet iedereen dat, als het Sky zo omhoog doet vliegen? Is dat puur een kwestie van geld of beschikbaarheid? Zo nee, waarom wordt Sky er dan niet uitgegooid, als het zo'n publiek geheim is dat ze aan de ketonen zitten?
Ik weet niet of het wielrennen er zoveel onder geleden heeft. Er zijn sponsors afgehaakt, maar er zijn ook weer nieuwe ploegen opgestaan. De TdF is niet een jaar uitgesteld geweest of zo, het circus is gewoon blijven doorgaan als ik er nu op terugkijk. Het was enkel minder leuk om voor de camera je zegje te doen omdat je extra moest opletten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er behoorlijk in gaat hakken ja. Het wielrennen heeft behoorlijk geleden onder de decenia van Pantani/Ulrich/Armstrong. Het lijkt nu iets geloofwaardiger, dus de interesse in wielrennen is weer terug.
Opnieuw een spraakmakend dopinggeval zal wielrennen een behoorlijke opdoffer geven denk ik ja. Een nekslag is een groot woord, wielrennen zal tenslotte voorlopig uberhaupt een nare smaak bij veel mensen in de mond geven.
Voorlopig stond het nog niet op de dopinglijst dacht ik. Ik denk dat lange termijn gevolgen ook nog niet gekend zijn. Sky is in dit geval blijkbaar een early adopter die blijkbaar voor de anderen toegang had tot het betreffende drankje. Volgens Vandewege (Belgische sportjournalist) is het niet gewoon te koop en werd het gemaakt door een professor van de Universiteit van Oxford, erg beperkte beschikbaarheid met een prijskaartje van 2.700 euro per liter.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:38 schreef DecoAoreste het volgende:
Even een vraagje, ik volg wielrennen altijd wel maar heb niet zoveel verstand van doping enzo.
Dat met die ketonen/deltaG, is dat eigenlijk legaal? Zo ja, waarom gebruikt niet iedereen dat, als het Sky zo omhoog doet vliegen? Is dat puur een kwestie van geld of beschikbaarheid? Zo nee, waarom wordt Sky er dan niet uitgegooid, als het zo'n publiek geheim is dat ze aan de ketonen zitten?
Ik weet niet precies hoe het zit qua regelementen maar mogelijk dat dit zo nieuw is dat de UCI het nog niet op de dopinglijst heeft staan. Mocht het wel op de dopinglijst staan dan zou het ook maar zo weer kunnen dat het nog niet opspoorbaar is. Verder lijkt me het ook een kwestie van geld en beschikbaarheid als ik dat zo lees.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:38 schreef DecoAoreste het volgende:
Het wordt, tot nu toe, niet als doping gezien en staat ook niet op de lijst.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit qua regelementen maar mogelijk dat dit zo nieuw is dat de UCI het nog niet op de dopinglijst heeft staan. Mocht het wel op de dopinglijst staan dan zou het ook maar zo weer kunnen dat het nog niet opspoorbaar is. Verder lijkt me het ook een kwestie van geld en beschikbaarheid als ik dat zo lees.
Wegens gebrek aan nachtrust of omdat ze dan geen doping meer kunnen gebruiken?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
Ik blijf me overigens afvragen of de nachtelijke testen een oorzaak zouden kunnen zijn van het falen van allerlei grote namen.
Microdoses.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wegens gebrek aan nachtrust of omdat ze dan geen doping meer kunnen gebruiken?
Ik geloof niet dat doping een dusdanig groot verschil maakt dat je opeens de tour wel of niet uitrijd. Een goede nacht slaap lijkt me beter dan EPOquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wegens gebrek aan nachtrust of omdat ze dan geen doping meer kunnen gebruiken?
Bedankt voor de antwoorden btw.Het zou een hoop verklaren, legale doping waar alleen Sky aan kan komen.
In de jaren 90 moesten sommigen toch 's nachts opstaan omdat ze een risico op hartstilstand hadden als ze te lang stil bleven liggen. Of heb ik dat verkeerd gehoord?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat doping een dusdanig groot verschil maakt dat je opeens de tour wel of niet uitrijd. Een goede nacht slaap lijkt me beter dan EPO
Waren Peraud en Pinot niet 2 renners die 's nachts getest werden? Volgens de UCI zouden ze vooral renners uitkiezen die speciale aandacht verdienen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
Ik blijf me overigens afvragen of de nachtelijke testen een oorzaak zouden kunnen zijn van het falen van allerlei grote namen.
Dat soort verhalen heb ik ook wel eens gehoord, maar wat heeft dat er verder mee te maken?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
In de jaren 90 moesten sommigen toch 's nachts opstaan omdat ze een risico op hartstilstand hadden als ze te lang stil bleven liggen. Of heb ik dat verkeerd gehoord?
Nou, dat ze hun nachtrust onderbraken om toch aan de EPO te kunnen zitten (samen met een lage hartslag werd dit blijkbaar vrij gevaarlijk).quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat soort verhalen heb ik ook wel eens gehoord, maar wat heeft dat er verder mee te maken?
en waarop baseren ze die speciale aandacht?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Waren Peraud en Pinot niet 2 renners die 's nachts getest werden? Volgens de UCI zouden ze vooral renners uitkiezen die speciale aandacht verdienen.
2e en 3e plaats vorig jaar in de tour.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarop baseren ze die speciale aandacht?
Misschien ziet hun bloedpaspoort er uit als een achtbaan, maar kunnen ze er door Kreuzinger niet zo veel mee dus proberen ze nu een heterdaadje.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarop baseren ze die speciale aandacht?
Je hebt het nieuws gemist van die franse TV-zender die een paar amateur-sporters van microdosis EPO voorzagen? Die liepen echt minuten van hun tijden af. Wel of geen EPO maakt echt een enorm verschil, overigens is het 't meest effectief in de trainingsperiode, maar als ze dan gebruikt hebben, zijn ze weliswaar niet positief in de Tour, maar wel net zo fout.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat doping een dusdanig groot verschil maakt dat je opeens de tour wel of niet uitrijd. Een goede nacht slaap lijkt me beter dan EPO
Ik dacht altijd dat dat een soort overdreven fabeltje was.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
In de jaren 90 moesten sommigen toch 's nachts opstaan omdat ze een risico op hartstilstand hadden als ze te lang stil bleven liggen. Of heb ik dat verkeerd gehoord?
Volgens mij had dat met de dikte van hun bloed te maken en is het echt geen fabel, overigens denk ik dat de jaren 60 nog extremer was, men slikte toen letterlijk paarden medicijnen. Of wat te denken van combos van alcohol en amfetaminen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Je hoeft op topniveau natuurlijk geen 10 procent harder te rijden als je concurrent, een half procent is natuurlijk al een enorm verschil al hoewel ik denk dat het in het EPO tijdperk wel ging om volle procenten, Lance kon vroeger niet eens tegen een brug op rijden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het kwam voorbij in de Pantani docu. Door de hoge hematocrietwaarde wordt het bloed zo dik als stroop, gecombineerd met hele lage rusthartslag resulteerde dat in een aantal renners die het loodje legde tijden hun slaap. Ze gingen daarom slapen met een hartslagmeter welke een alarm liet afgaan als deze onder een bepaalde waarde kwam. De renner moest dan 's nachts even stukje op de trainer zitten om de hartslag weer wat omhoog te brengen en veilig verder te kunnen slapen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat een soort overdreven fabeltje was.
can confirm, ook in het boek van Tyler Hamilton te lezen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:39 schreef ratatat het volgende:
[..]
Het kwam voorbij in de Pantani docu. Door de hoge hematocrietwaarde wordt het bloed zo dik als stroop, gecombineerd met hele lage rusthartslag resulteerde dat in een aantal renners die het loodje legde tijden hun slaap. Ze gingen daarom slapen met een hartslagmeter welke een alarm liet afgaan als deze onder een bepaalde waarde kwam. De renner moest dan 's nachts even stukje op de trainer zitten om de hartslag weer wat omhoog te brengen en veilig verder te kunnen slapen.
Nachtelijke testen mochten toch uiteindelijk niet? Al zal de voorbereiding met de dreiging er van misschien wel anders geweest zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
Peraud vlak voor de Tour:quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:57 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Nachtelijke testen mochten toch uiteindelijk niet? Al zal de voorbereiding met de dreiging er van misschien wel anders geweest zijn.
twitter:jice_peraud twitterde op maandag 29-06-2015 om 22:58:3922:54 : contrōle inopiné... Belle derničre soirée avant le départ pour @letour reageer retweet
En Pinot en z'n maatjes in de Tour:twitter:jice_peraud twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:30:511:29 : fin du contrōle. #pffff (ma femme est ravie de notre soirée) reageer retweet
twitter:AlexandreMignot twitterde op donderdag 09-07-2015 om 18:35:30Doping test for Thibaut Pinot, Alexandre Geniez and Steve Morabito yesterday after 11pm. FDJ's doctor not that happy about it... reageer retweet
eerst moesten er 20 renners sterven voordat ze dit gingen doen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat een soort overdreven fabeltje was.
Vooral Rodriguez vind ik onverklaarbaar slecht?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
In zekere zin kan je dit opvatten als koersvervalsing door de ene renner wel uit zijn ritme te halen en de andere nietquote:Op woensdag 15 juli 2015 18:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Peraud vlak voor de Tour:twitter:jice_peraud twitterde op maandag 29-06-2015 om 22:58:3922:54 : contrōle inopiné... Belle derničre soirée avant le départ pour @letour reageer retweet
En Pinot en z'n maatjes in de Tour:twitter:jice_peraud twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:30:511:29 : fin du contrōle. #pffff (ma femme est ravie de notre soirée) reageer retweet
twitter:AlexandreMignot twitterde op donderdag 09-07-2015 om 18:35:30Doping test for Thibaut Pinot, Alexandre Geniez and Steve Morabito yesterday after 11pm. FDJ's doctor not that happy about it... reageer retweet
twitter:richie_porte twitterde op woensdag 15-07-2015 om 18:50:11Best moment of my day was stopping to have a chat to a guy calling me a doper on the way way back to the bus. He shit himself #coward reageer retweet
Deja vu met boogerd..quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:58 schreef showtimer het volgende:
twitter:richie_porte twitterde op woensdag 15-07-2015 om 18:50:11Best moment of my day was stopping to have a chat to a guy calling me a doper on the way way back to the bus. He shit himself #coward reageer retweet
quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe hard gingen ze vandaag over de Tourmalet?
Is je Google weer kapot?twitter:ammattipyoraily twitterde op woensdag 15-07-2015 om 20:12:03#TDF2015, Stage 11. Col du Tourmalet (last 12.37 km, 8.84 %, 1093 m)GC favorites: 41 min 36 sec, 17.84 Kph, VAM 1576 m/h, 5.47 W/kg [DrF] reageer retweet
Andere jaren?quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]Is je Google weer kapot?twitter:ammattipyoraily twitterde op woensdag 15-07-2015 om 20:12:03#TDF2015, Stage 11. Col du Tourmalet (last 12.37 km, 8.84 %, 1093 m)GC favorites: 41 min 36 sec, 17.84 Kph, VAM 1576 m/h, 5.47 W/kg [DrF] reageer retweet
Even deze Twitter-account volgen, Hans.
Als Froome eindelijk eens gepakt wordt zou dat inderdaad juist de redding voor het wielrennen zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof Froome die dopoing gebruikt zou hebben wielrennen de nek omdraait
twitter:bdejaguar twitterde op woensdag 15-07-2015 om 15:23:13@Digger_forum how can he deny it? I've seen the data from the tests Sky and BC did using ketones. Yet more bullshit from Brailsford reageer retweet
quote:Op donderdag 16 juli 2015 00:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als Froome eindelijk eens gepakt wordt zou dat inderdaad juist de redding voor het wielrennen zijn.
Ja, dat zal alles doen kerenquote:Op donderdag 16 juli 2015 00:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als Froome eindelijk eens gepakt wordt zou dat inderdaad juist de redding voor het wielrennen zijn.
En dan nog er rekening mee houden dat op dat moment al de Festina's en de meeste Spanjaarden naar huis gevlucht waren ...quote:
Boogerd heeft toch bekend..quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:50 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Is het jaar dat Boogerd 5de werd. Maar nee, geen doping! En iedereen gelooft hem.
Welke berg en wie?quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:56 schreef noodgang het volgende:
[..]
Maar 2,5 minuut sneller dan Armstrong, lijkt me niks aan de hand
Uiteindelijk wel, ja, maar heeft jarenlang glashard ontkend. Hield het zelfs langer vol dan Armstrong.quote:
Deels, volgens mij nog steeds ontekent dat hij op de dag naar plate de beille (schrijf je dat zo?) gebruikt heeft.quote:
te onbekend om op de lijst te staanquote:Op donderdag 16 juli 2015 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn ketonen doping of is het legaal?
Betekent het dat alle producten die niet op de lijst staan, zijn toegestaan? Of is er ook een "kapstokartikel"?quote:
Daar is hij met opzet wat vaag over omdat hij (terecht) doodsbenauwd is dat hem die zege wordt ontnomen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 09:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deels, volgens mij nog steeds ontekent dat hij op de dag naar plate de beille (schrijf je dat zo?) gebruikt heeft.
Waarschijnlijk een beetje van beidenquote:Op donderdag 16 juli 2015 10:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Betekent het dat alle producten die niet op de lijst staan, zijn toegestaan? Of is er ook een "kapstokartikel"?
Eerder een soort van echte superfood als de vermeende werking ook in de praktijk kan worden waargemaakt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn ketonen doping of is het legaal?
http://www.cyclingnews.co(...)thomas-more-criticalquote:Geraint Thomas is always often more open and direct than his team leader and insisted he couldn’t care about Armstrong.
“I couldn’t care less what he’s doing,” the Welshman said as he warmed down on the rollers after helping Froome defend the yellow jersey during stage 11 to Cauterets.
“He’s done enough harm. We’re playing the price for the damage he’s done. Whatever. We’re just in our own little world having a laugh here at the Tour, doing what we’re doing. Lance and all them, they can do whatever they want.”
Ben benieuwd of de Sky mannen lang meezitten en of froome weer in de aanval gaat al hoeft hij nietquote:
https://twitter.com/ammattipyoraily/status/621702472416002048quote:
Het regende, dan kun je minder hard door de bochten.quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:37 schreef DeeBee het volgende:
[..]
https://twitter.com/ammattipyoraily/status/621702472416002048
45:38 vandaag, matig dat kasseienspecialist Thomas niet harder kon.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:37 schreef DeeBee het volgende:
[..]
https://twitter.com/ammattipyoraily/status/621702472416002048
45:38 vandaag, matig dat kasseienspecialist Thomas niet harder kon.
'02 Armstrong 45.55quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alberto @albertoaf2 9 min9 minuten geleden Vertaling weergeven
@ammattipyoraily Joder,mįs rįpidos que Armstrong en 2002 y mismo tiempo que 2004
Geen idee of het klopt
Volgens Mollema zware tegenwind.quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Er stond volgens mij wel tegenwind vandaag (maar dat weet ik niet zeker)
Huh???quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:50 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Is het jaar dat Boogerd 5de werd. Maar nee, geen doping! En iedereen gelooft hem.
Ooh ja? Wat heeft hij gezegd dan? Hij ontkent nu nog het meeste en heeft niets vertelt dat we nog niet wisten.quote:
Hij heeft gezegd dat hij van 1997 tot 2007 doping heeft gebruikt. Lijkt me nogal allesomvattend.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:03 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Ooh ja? Wat heeft hij gezegd dan? Hij ontkent nu nog het meeste en heeft niets vertelt dat we nog niet wisten.
Dat Porte dat kan, daar kan ik nog wel inkomen. Maar Thomasquote:Op donderdag 16 juli 2015 17:21 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ongelooflijk hoe Thomas gaten geslagen door de beste klimmers van het moment dichtrijdt zonder dat iemand er wat over durft te zeggen. Vrij indrukwekkend voor iemand die klassiekers rijdt![]()
Komop zeg, vandaag was toch weer lachwekkend om te zien. Open je ogen.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)thomas-more-critical
Vandaag weer op het buitenblad Plateau de Beille op ala Beltran op Alpe d'Huez.
Geen idee of dat klopt maar ik denk dat iedereen die wilde winnen pakte en de meeste knechten ook 'verplicht' werden om te pakken of konden vertrekken.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:06 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat hij van 1997 tot 2007 doping heeft gebruikt. Lijkt me nogal allesomvattend.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Deze teksten. Ik vind het werkelijk waar briljant dat je zoiets uit je mond krijgt.
Dit was echt fantastisch.quote:'We’re just in our own little world having a laugh here at the Tour, doing what we’re doing. '
Nibali, Contador en co als graadmeter. Ja, daar zouden we echt veel beter mee af zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:35 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
Nibali, Contador en die Franse gasten, ze hebben gemeen dat ze allemaal een slechte dag hebben gehad in deze tour en minuten verlies. Erg menselijk.
Sky heeft met Thomas, Porte en Froome continue een trein rijden die geen slechte dag lijkt te kennen...
'Mechanische doping' (wat een kutterm is dat eigenlijk) is alleen wel veel moeilijker te verbergen. Volgens mij wordt dat wel goed gecontroleerd.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:30 schreef Godshand het volgende:
Ik denk ook nog steeds aan mechanische doping. Met die spillebeentjes van Froome kan je toch geen 30 km/hr gaan rijden op een helling van 11%? Ook al is hij zo licht.
EPO is natuurlijk bijna niet te maskerenquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
'Mechanische doping' (wat een kutterm is dat eigenlijk) is alleen wel veel moeilijker te verbergen. Volgens mij wordt dat wel goed gecontroleerd.
Als Froome doping gebruikt, is het gewone doping. Gewoon EPO of iets soortgelijks. Maar ik vind het wel plausibel dat ze aan dat ketonenspul zitten, dat ze ontkennen is gewoon zodat hun concurrenten het niet ook met zijn allen gaan doen.
Het staat niet op de verboden lijst, dus waarom zouden ze.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:21 schreef Joezi het volgende:
Ketonen waarde is al helemaal makkelijk op te sporen ook in urine, maar dat testen ze natuurlijk niet
Cool ding. Kunnen we eindelijk er allemaal mee de Ventoux beklimmen in recordtijdquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:05 schreef THEFXR het volgende:
Pro versie motortje 600 WATT
http://www.illustre.ch/Ca(...)ectrique_46239_.html
Uit de Clinicquote:We've been here before. Many times. In fact, it's been 25 years of crap like this. I think it's fair to say that pro cycling has used up all its chances; it's simply not going to change. You're going to be force fed this bullsh!t with just enough plausible deniability to keep the fans from walking away. Stuff like: He only pulled 6.1 W/kg so he *could* be clean since that's humanly possible (for one or two people per generation and not 15 guys at any given race).
John Swanson
Sterker nog, volgens mij is die EPO v2 zelfs biologisch gemarkteerd zodat ze kunnnen zien uit welk lab het komt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
EPO is natuurlijk bijna niet te maskeren
twitter:pjakma twitterde op vrijdag 17-07-2015 om 00:51:58Cyclingnews podcast talk to @DavidWalshST about Froome, the power data, doping and the shadow cast by Lance: https://t.co/bICuApExAx reageer retweet
Dat geldt voor sport in het algemeen, valsspelers zul je altijd houden, of het nu wielrennen, voetbal, atletiek, tennis of zwemmen is..quote:I think it's fair to say that pro cycling has used up all its chances; it's simply not going to change.
Elke sport waar geld te verdienen is en waar conditie/kracht van belang is zal altijd dopeurs blijven houden, in voetbal komt het ook veel voor maar door weinige controle en vele geld hoor je daar gewoon minder van.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat geldt voor sport in het algemeen, valsspelers zul je altijd houden, of het nu wielrennen, voetbal, atletiek, tennis of zwemmen is..
om al die verhalen uit de weg te ruimenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 08:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Het staat niet op de verboden lijst, dus waarom zouden ze.
dat is de taak niet van de dopingjagers.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:41 schreef Joezi het volgende:
[..]
om al die verhalen uit de weg te ruimen
in samenspraak met Sky, dan ben je er van afquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is de taak niet van de dopingjagers.
ik geloof dat de anti-dopingbureaus wel wat beters te doen hebben dan verhalen uit de wereld helpenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:49 schreef Joezi het volgende:
[..]
in samenspraak met Sky, dan ben je er van af
http://m.deredactie.be/#!/snippet/55a7f82b0cf21e49aa627165twitter:rickkroezen twitterde op vrijdag 17-07-2015 om 08:34:23Eindelijk iemand die met feiten komt. Met het vermogen (W/kg) van #TDF2015 zou #froome #tdf2014 niet eens winnen! http://t.co/rlpRGVdMA9 reageer retweet
Hoeveel renners zijn er eigenlijk die na 6-7 jaar volle bak baanwielrennen (en wereld- en olympische titels winnen) een succesvolle overstap maken naar de weg?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Wuyts gaat weer een heel monoloog houden over Thomas Geraint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |