Het wordt, tot nu toe, niet als doping gezien en staat ook niet op de lijst.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit qua regelementen maar mogelijk dat dit zo nieuw is dat de UCI het nog niet op de dopinglijst heeft staan. Mocht het wel op de dopinglijst staan dan zou het ook maar zo weer kunnen dat het nog niet opspoorbaar is. Verder lijkt me het ook een kwestie van geld en beschikbaarheid als ik dat zo lees.
Wegens gebrek aan nachtrust of omdat ze dan geen doping meer kunnen gebruiken?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
Ik blijf me overigens afvragen of de nachtelijke testen een oorzaak zouden kunnen zijn van het falen van allerlei grote namen.
Microdoses.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wegens gebrek aan nachtrust of omdat ze dan geen doping meer kunnen gebruiken?
Ik geloof niet dat doping een dusdanig groot verschil maakt dat je opeens de tour wel of niet uitrijd. Een goede nacht slaap lijkt me beter dan EPOquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wegens gebrek aan nachtrust of omdat ze dan geen doping meer kunnen gebruiken?
Bedankt voor de antwoorden btw.Het zou een hoop verklaren, legale doping waar alleen Sky aan kan komen.
In de jaren 90 moesten sommigen toch 's nachts opstaan omdat ze een risico op hartstilstand hadden als ze te lang stil bleven liggen. Of heb ik dat verkeerd gehoord?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat doping een dusdanig groot verschil maakt dat je opeens de tour wel of niet uitrijd. Een goede nacht slaap lijkt me beter dan EPO
Waren Peraud en Pinot niet 2 renners die 's nachts getest werden? Volgens de UCI zouden ze vooral renners uitkiezen die speciale aandacht verdienen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
Ik blijf me overigens afvragen of de nachtelijke testen een oorzaak zouden kunnen zijn van het falen van allerlei grote namen.
Dat soort verhalen heb ik ook wel eens gehoord, maar wat heeft dat er verder mee te maken?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
In de jaren 90 moesten sommigen toch 's nachts opstaan omdat ze een risico op hartstilstand hadden als ze te lang stil bleven liggen. Of heb ik dat verkeerd gehoord?
Nou, dat ze hun nachtrust onderbraken om toch aan de EPO te kunnen zitten (samen met een lage hartslag werd dit blijkbaar vrij gevaarlijk).quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat soort verhalen heb ik ook wel eens gehoord, maar wat heeft dat er verder mee te maken?
en waarop baseren ze die speciale aandacht?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Waren Peraud en Pinot niet 2 renners die 's nachts getest werden? Volgens de UCI zouden ze vooral renners uitkiezen die speciale aandacht verdienen.
2e en 3e plaats vorig jaar in de tour.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarop baseren ze die speciale aandacht?
Misschien ziet hun bloedpaspoort er uit als een achtbaan, maar kunnen ze er door Kreuzinger niet zo veel mee dus proberen ze nu een heterdaadje.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarop baseren ze die speciale aandacht?
Je hebt het nieuws gemist van die franse TV-zender die een paar amateur-sporters van microdosis EPO voorzagen? Die liepen echt minuten van hun tijden af. Wel of geen EPO maakt echt een enorm verschil, overigens is het 't meest effectief in de trainingsperiode, maar als ze dan gebruikt hebben, zijn ze weliswaar niet positief in de Tour, maar wel net zo fout.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat doping een dusdanig groot verschil maakt dat je opeens de tour wel of niet uitrijd. Een goede nacht slaap lijkt me beter dan EPO
Ik dacht altijd dat dat een soort overdreven fabeltje was.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
In de jaren 90 moesten sommigen toch 's nachts opstaan omdat ze een risico op hartstilstand hadden als ze te lang stil bleven liggen. Of heb ik dat verkeerd gehoord?
Volgens mij had dat met de dikte van hun bloed te maken en is het echt geen fabel, overigens denk ik dat de jaren 60 nog extremer was, men slikte toen letterlijk paarden medicijnen. Of wat te denken van combos van alcohol en amfetaminen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Je hoeft op topniveau natuurlijk geen 10 procent harder te rijden als je concurrent, een half procent is natuurlijk al een enorm verschil al hoewel ik denk dat het in het EPO tijdperk wel ging om volle procenten, Lance kon vroeger niet eens tegen een brug op rijden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het kwam voorbij in de Pantani docu. Door de hoge hematocrietwaarde wordt het bloed zo dik als stroop, gecombineerd met hele lage rusthartslag resulteerde dat in een aantal renners die het loodje legde tijden hun slaap. Ze gingen daarom slapen met een hartslagmeter welke een alarm liet afgaan als deze onder een bepaalde waarde kwam. De renner moest dan 's nachts even stukje op de trainer zitten om de hartslag weer wat omhoog te brengen en veilig verder te kunnen slapen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat een soort overdreven fabeltje was.
can confirm, ook in het boek van Tyler Hamilton te lezen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:39 schreef ratatat het volgende:
[..]
Het kwam voorbij in de Pantani docu. Door de hoge hematocrietwaarde wordt het bloed zo dik als stroop, gecombineerd met hele lage rusthartslag resulteerde dat in een aantal renners die het loodje legde tijden hun slaap. Ze gingen daarom slapen met een hartslagmeter welke een alarm liet afgaan als deze onder een bepaalde waarde kwam. De renner moest dan 's nachts even stukje op de trainer zitten om de hartslag weer wat omhoog te brengen en veilig verder te kunnen slapen.
Nachtelijke testen mochten toch uiteindelijk niet? Al zal de voorbereiding met de dreiging er van misschien wel anders geweest zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
Peraud vlak voor de Tour:quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:57 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Nachtelijke testen mochten toch uiteindelijk niet? Al zal de voorbereiding met de dreiging er van misschien wel anders geweest zijn.
twitter:jice_peraud twitterde op maandag 29-06-2015 om 22:58:3922:54 : contrôle inopiné... Belle dernière soirée avant le départ pour @letour reageer retweet
En Pinot en z'n maatjes in de Tour:twitter:jice_peraud twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:30:511:29 : fin du contrôle. #pffff (ma femme est ravie de notre soirée) reageer retweet
twitter:AlexandreMignot twitterde op donderdag 09-07-2015 om 18:35:30Doping test for Thibaut Pinot, Alexandre Geniez and Steve Morabito yesterday after 11pm. FDJ's doctor not that happy about it... reageer retweet
eerst moesten er 20 renners sterven voordat ze dit gingen doen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat een soort overdreven fabeltje was.
Vooral Rodriguez vind ik onverklaarbaar slecht?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef wimderon het volgende:
In zekere zin kan je dit opvatten als koersvervalsing door de ene renner wel uit zijn ritme te halen en de andere nietquote:Op woensdag 15 juli 2015 18:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Peraud vlak voor de Tour:twitter:jice_peraud twitterde op maandag 29-06-2015 om 22:58:3922:54 : contrôle inopiné... Belle dernière soirée avant le départ pour @letour reageer retweet
En Pinot en z'n maatjes in de Tour:twitter:jice_peraud twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:30:511:29 : fin du contrôle. #pffff (ma femme est ravie de notre soirée) reageer retweet
twitter:AlexandreMignot twitterde op donderdag 09-07-2015 om 18:35:30Doping test for Thibaut Pinot, Alexandre Geniez and Steve Morabito yesterday after 11pm. FDJ's doctor not that happy about it... reageer retweet
twitter:richie_porte twitterde op woensdag 15-07-2015 om 18:50:11Best moment of my day was stopping to have a chat to a guy calling me a doper on the way way back to the bus. He shit himself #coward reageer retweet
Deja vu met boogerd..quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:58 schreef showtimer het volgende:
twitter:richie_porte twitterde op woensdag 15-07-2015 om 18:50:11Best moment of my day was stopping to have a chat to a guy calling me a doper on the way way back to the bus. He shit himself #coward reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |